[Ervaringen] Dell Inspiron 9100

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 14:37
ik wist niet dat er een tweede in kon? Ik weet wel dat je een 2e kunt bestellen die je dan vervangt door je dvd fikker. En voor de mensen die hem al vanaf het begin hebben... We moeten aan zon radeon 9800 zien te komen!

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120748

Hallo, zijn er al peoples hier die onlangs de inspiron hebben binnengekregen?

Ik heb maandag 9 augustus de inspiron besteld in de config extreme multi media

P4 3,2 GHz
100 GBG harddisc
ati radeon 256 mb
gratis dubbel geheugen dus 1024 MB erin
de 8x dvd-rw writer

Ik heb een paar vragen:
Hoelang hebben jullie moeten wachten na bestellen?
die dvd brander is die Dual Layer?
hoe bevalt de notebook tot op heden?

Ik hoop Dell de beloofde 8 tot 10 dagen levertijd waar maakt...

thanx en greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 11:49
als je die laptop binnen hebt, zou je misschien eens willen kijken wat voor soort hdd het is? 5400 rpm? Cache hoeveelheid? Presteert ie ook een beetje enzo.....

Anoniem: 10445

Topicstarter
Tranzy schreef op 26 juli 2004 @ 23:51:
He B-Top ...heb jij nog problemen met je DVD-RW ?
Jupz. En nog vele met mij. Nu heb ik ook een ontbrekende 'U' toets op mijn toetsenbord (toets bleef scheef steken...) gaat de hele machine terug naar Dell..deze zullen een nieuw moederbord (ik had al een keer een nieuwe DVD writer ontvangen) en een nieuw toetsenbord plaatsen. Ik zal het ding dan wel 5 dagen kwijt zijn.....erg jammer, ik heb hem nogal nodig inmiddels (en nee, niet om Doom 3 te draaien ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120941

hi cyberfury,,

Ik ben heel geinteresseerd in jouw ervaringen met de dell precision. Ik heb eook een megakorting aanbod gekregen, maar niet zo gek als het jouwe. Met wie heb je gesproken bij dell? En hoe bevalt hij? Werk je met 3d programma's?

ik hoop dat je wil reageren.

groetjes

Anoniem: 24791

Ik kan Doom 3 niet goed spelen op mijn inspiron, het loopt steeds vast :(
Meer mensen last van?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 15:45
Anoniem: 24791 schreef op 19 augustus 2004 @ 19:39:
Meer mensen last van?
Andere drives geprobeerd?

Spel gepatched?

Naar de koeling gekeken? (Laptop verhogen zodat er betere airflow is / cd-rom speler uit je laptop halen zodat er intern betere airflow is) :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-06 10:47
Anoniem: 24791 schreef op 19 augustus 2004 @ 19:39:
Meer mensen last van?
Ik had dit ook. Na de installatie van de nieuwe video drivers heb ik geen vastloper meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 00:01
Ik heb er ook 1 besteld voor school zaken :) Toch zijn ze nog wel redelijk duur, maar toch heb ik liever in 1x iets goed's. Ik ben erg beniewd! Vooral naar die Radeon 9800!! :9~ Nu maar hopen dat ze daar geen problemen mee hebben mbt. levering... Ach we zien het wel! Verbaast me alleen nog dat je 443,46 aan BTW kwijt bent....is toch redelijk wat!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
9100 X-treme Multi Media N0830
Inspiron 9100 P4 (DT) with HT Technology (3.20 GHz, 1MB L2 cache, 800MHz FSB) + 15.4" WUXGA
Free 512 Mb to 1024 Mb (2*512 Mb)
Venice Blue Back Cover
1GB DIMM (400MHZ) (2x512mb)
3.5in 1.44MB Floppy Drive
100GB (4,200rpm) IDE Hard Drive
4xDVD+RW & 24/10/24x CD-RW, D-Series
Insp 9100 Prim battery 12 Cell 96Whr and Sub Woofer
256MB ATI Mobility RADEON 9800, 8x AGP
Bluetooth Wireless
TM1350 WLAN 802.11b/g 54Mbps MPCI
Dell MG USB 2 Button Wheel Optical (NOT Cordless) Mouse
US International - (QWERTY) - Internal Keyboard

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ewf2003 schreef op 20 augustus 2004 @ 10:28:
[...]

Ik had dit ook. Na de installatie van de nieuwe video drivers heb ik geen vastloper meer gehad.
welke versie heb je dan?
Volgens mij heb ik de laatste al.
Die gewone Catalyst drivers werken niet met die mobile kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Anoniem: 24791 schreef op 20 augustus 2004 @ 19:17:
[...]

welke versie heb je dan?
Volgens mij heb ik de laatste al.
Die gewone Catalyst drivers werken niet met die mobile kaartjes.
Ik heb een programma gedownload waarmee je de "desktop" catalist drivers ook voor de Dell 9100 kan gebruiken. Ik gebruik nu 8.042 maar volgens mij zijn dat dezelfde als de drivers die sinds de 17e op de Dell website zijn te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119903

is op deze laptop nou ook goed te gamen ? wat is de response tijd van zo'n scherm nu eigenlijk... is dat dezelfde techniek als tft? ik heb nu een tft scherm met 25 ms daar valt goed op te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Anoniem: 119903 schreef op 21 augustus 2004 @ 11:11:
is op deze laptop nou ook goed te gamen ? wat is de response tijd van zo'n scherm nu eigenlijk... is dat dezelfde techniek als tft? ik heb nu een tft scherm met 25 ms daar valt goed op te gamen.
Op de 9100 is het meer dan uitstekend gamen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109979

er is zo goed op te gamen:

far cry speelt perfect, geen enkele vastloper of trilling in de game..niks hakketakkerig.
(radeon 9700 128MB)

een zwaarder spel ken ik niet (die ik gespeeld heb op laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 00:01
haha ik heb de meine binnen (zit er nu achter) ik heb m vorige week besteld, en 8 dagen later stond ie op de stoep. Moest wel even wennen aan de groote van de laptop, vergelegen met die van mn zus (acer travelmate 290) is ie beina 2.5 keer zo hoog hehe. Maar met die radeon 9800 is het echt een monster. Ook was het even raar om te zien hoe groot de adapter wel niet was. Je kan m beina vergelijken met de groote van een baksteen :) Zal er zo eens even mee benchmarken.

Hoogste score uit de lijst >:)
http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/show.php/69

[ Voor 10% gewijzigd door LoBbY_1 op 24-08-2004 20:08 ]

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104234

Ik heb em dan vandaag ook binnen gehad :-) 12 dagen bij elkaar geduurd (vanaf dat ik de order had geplaats.

Nou had ik er een 4x dvd+rw brander bij besteld. Alleen op elke mail/factuur stond dat er een 8x brander inzat. Mooi meegenomen dus.

Toen ik em binnen kreeg heb ik er gelijk een schone installatie overheen gegooid. Zonder eerst naar de brander gekeken te hebben.

Nou geeft hij in het configuratiescherm aan dat er de Sony DVD+RW DW-R56A brander inzit. Volgens nero en het internet (http://support.ap.dell.com/docs/storage/P73496/specs.htm) is dit een 8x DVD+RW brander EN brand hij duallayer!!!!

Nou had ik net nadat ik em besteld had gevraagd aan m'n contactpersoon of de 8x (had toen 4x besteld) duallayer was, maar hij zij van niet.

Word mijn brander nou verkeerd herkend (en moet ik drivers ofzo updaten) of heb ik nou echt een 8x dvd/duallayer brander? Zou wel tof zijn. Hebben meerdere mensen dan deze brander al in hun laptop aangetroffen?

Khad trouwens ook een foutje gemaakt in m'n HDD keuze (heb de 100 GB op 4200 rpm). Was te laat om het te wijzigen, want wou minimaal 7200 rpm. Merk het heel erg als ik achter mn laptop zit. Weet iemand of deze HDD vervangen kan worden door een Hitachie travelstar van 60 GB op 7200 rpm?

Verder is de laptop helemaal top!

Groeten,

Black Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat trouwens ook erg handig is:

Ik heb gelijk de Logitech MX900 muis gekocht. Dit is een bluetoothmuis die in combinatie komt met een lader (tevens bluetoothhub).

Die lader heb ik gewoon thuis op mn bureau staan en daar zet ik em 's nachts in zodat die op kan laden.

Overdag kan je em dan gebruiken en omdat deze laptop ingebouwde bluetooth heeft, kan je de muis gebruiken, ZONDER snoer en ZONDER usb-stickie.

Erg handig moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
yo black,

Het 1 en ander kan gestript worden van de 9100
Je zou dus fysiek kunnen kijken welke brander je hebt,
Qua hdd kan je ook hetzelfde doen.

oh en voor ik het vergeet.
Als je batterij ooit eens dood gaat, vergeet niet de subwoofer los te halen die erop zit :D
Als je namelijk een nieuwe besteld, zit de subwoofer er als het goed is niet standaard op. Die kan je dan weer overzetten.

[ Voor 46% gewijzigd door Sjoq op 24-08-2004 22:23 ]

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjoq schreef op 24 augustus 2004 @ 22:22:

Je zou dus fysiek kunnen kijken welke brander je hebt,
Heb ik even gedaan en het betreft inderdaad de brander die ik net zei!

Dus ik heb ipv een 4x single layer een 8x dual layer gekregen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb er nog steeds gezeik mee. Had net in stereo 2 dell medewerkers aan de lijn serieus.....wachttoon in stereo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag heb ik even naar Dell gebeld of ik m'n 100 GB HDD op 4200 rpm om kon ruilen voor een 80 GB HDD op 7200 rpm.

Als het goed is gaat dat nu voor me geregeld worden. Kost wel €55 maar dat heb ik er wel voor over!

Hopen dat het verder zonder problemen verloopt!

Topicstarter
Voor de mensen met de [click][click][click] geluiden uit hun HD's : eindelijk een firmware fix :

http://support.dell.com/s...&category=0&os=WW1&osl=EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ewf2003 schreef op 21 augustus 2004 @ 00:24:
[...]

Ik heb een programma gedownload waarmee je de "desktop" catalist drivers ook voor de Dell 9100 kan gebruiken. Ik gebruik nu 8.042 maar volgens mij zijn dat dezelfde als de drivers die sinds de 17e op de Dell website zijn te downloaden.
hoe heet dat programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12361

Zelf heb ik hem vorige week ook besteld :D

Het klopt inderdaad dat ze geen 4 x meer leveren.
Ik heb ook een 4 x aangevraagd , op de bevestiging van de order stond een 8 x !

zakelijk aangeschaft :D :D :D

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 12361 op 29-08-2004 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12361 schreef op 29 augustus 2004 @ 01:54:
Zelf heb ik hem vorige week ook besteld :D

Het klopt inderdaad dat ze geen 4 x meer leveren.
Ik heb ook een 4 x aangevraagd , op de bevestiging van de order stond een 8 x !

zakelijk aangeschaft :D :D :D
Met een Radeon 9800? :D
Ik baal daar wel van, heb me 9100 nu 3 weken.
Als ik hem nu had besteld zat er een 9800 in ipv 9700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom zou je niet de Omega drivers gebruiken. Ik heb zelf drivers verbouwd met een progje, en de omega drivers geprobeerd. De omega's waar vooral qua resolutie settings wel iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

* genadeloze plug voor mijn advertentie in de vraag en aanbod van i9100 *

kuch [spam] kuch :)

[ Voor 18% gewijzigd door Laurent op 06-09-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Dell Drama
Nadat ik de afgelopen 2 weken ongeveer 8 uur in de wacht heb gestaan bij service en support van dell, ik mijn laptop heb opgestuurd en 5 dagen ben kwijt geweest, en nog steeds niet ben gebeld door de klachten desk van Dell, word ik nu wat tureluur.

De problemen met mijn DVD fikker bleven aanhouden. Aangezien ik de dell fora flink heb doorgebladerd, en er achter kwam dat deze fout alleen optrad bij de HL-DT-ST DVD+RW GCA-4040N, heb ik dell dan ook verzocht mij een NEC op te sturen. Dit kon niet, en volgens de service medewerker was de enige oplossing plaatsing van een nieuw moederbord, waarvoor de laptop terug moest. Natuurlijk was ik hier niet happig op, maar dankzij een defect aan het toetsenbord, en de wanhopigheid die ik door de diverse problemen kreeg, heb ik hem toch terug gestuurd. Ik heb hem nu net weer op mijn bureau staan. HET MOEDERBORD IS NIET VERVANGEN; men heeft simpelweg een nec brander en een nieuw toetsenbord (SCHEEF) gemonteerd, 2 dingen die ik zelf ook had kunnen doen. Het lijkt er nu wel op dat het hele zooitje weer werkt. Inmiddels sta ik nu al weer 38 minuten in de wacht bij dell. Totaal van de laatste 2 dagen is dan 50+40+38+tijd die ik nu al voor de boeg heb. Conclusie : service en kwaliteit van, is bij dell kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsgreen schreef op 31 augustus 2004 @ 01:20:
* genadeloze plug voor mijn advertentie in de vraag en aanbod van i9100 *

kuch kuch :)
nieuw prijs 2800 euro? :S
Mijn inspiron 9100 was 1900 euro.
En die heeft 2x zoveel geheugen en een p4 3Ghz Cpu.
Volgens mij bedoel je 1800 ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurent op 06-09-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24791 schreef op 29 augustus 2004 @ 16:13:
[...]

Met een Radeon 9800? :D
Ik baal daar wel van, heb me 9100 nu 3 weken.
Als ik hem nu had besteld zat er een 9800 in ipv 9700.
yeps!
ik had al een bestelling gedaan , toen de standaard config nog een 4 x dvd betrof en een p4 2,8 ghz cpu. 1 dag later was de standaard met 8x dvd, andere korting, en een p4 3,0 ghz cpu. hehehe met een smoesjes order geannuleert en snel op de naam van een collega registreert ;-) scheelde weer een hoop centjes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mensen die een bestelling hebben gedaan kunnen voorlopig nog wel even wachten op hun laptop. (radeon 9800)

op mijn bevestiging stond de verwachtte leverdatum op 4-9. paar dagen later op internet gekeken stond hij al op 7-9. gister ochtend gekeken, stond hij op 19-9. toen werd ik al een beetje somber. halverwege de middag telefonisch status opgevraagd : inmiddels op 21-9.
Vervolgens weer op internet gekeken de volgende dag, status leverdatum : 23-9

Toen heb ik maar even gebeld, en er schijnen wat problemen met de levering van de 9800 te zijn. echt blij ben ik hier niet mee!

want toen ik belde, nee meneer gegaradeerd binnen 10 werkdagen. Nou bullshit dus! dan had ik hem lekker ergens anders besteld, omdat ik hem echt nodig heb voor m`n werk, nadat m`n andere is gecrashed.

kortom , ben er nou niet echt blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Anoniem: 24791 schreef op 31 augustus 2004 @ 15:30:
[...]

nieuw prijs 2800 euro? :S
Mijn inspiron 9100 was 1900 euro.
En die heeft 2x zoveel geheugen en een p4 3Ghz Cpu.
Volgens mij bedoel je 1800 ofzo.
Nope tel mee...

heb je dan
-xp pro
-3 jaar complete care garantie
-WUXGA scherm
-4 speed DVD+RW drive
-802.11B/G minipci card ingebouwd
- bluetooth minipci card ingebouwd
-draagtas deluxe xl nylon
-venice blue cover
-graphite swirl cover
-2de 16 cellige batterij

[ Voor 18% gewijzigd door itsgreen op 01-09-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsgreen schreef op 01 september 2004 @ 17:08:
[...]

Nope tel mee...

heb je dan
-xp pro
-3 jaar complete care garantie
-WUXGA scherm
-4 speed DVD+RW drive
-802.11B/G minipci card ingebouwd
- bluetooth minipci card ingebouwd
-draagtas deluxe xl nylon
-venice blue cover
-graphite swirl cover
-2de 16 cellige batterij
dan kom ik op +-2450 euro uit ..
voor een snellere configuratie , met grote hdd, snellere cpu , snellere brander ..

Anoniem: 12361 schreef op 01 september 2004 @ 15:42:
mensen die een bestelling hebben gedaan kunnen voorlopig nog wel even wachten op hun laptop. (radeon 9800)
Kan nog wel eens mee gaan vallen hoor, ik kreeg ook te zien dat het destijds 1 maand kon duren, maar ineens wassie verzonden na 12 dagen of zo.

Op internet zijn de verwachtte tijden, maar het kan heel goed zijn dat dell die 9800's ineens wel binnen heeft en dan gaat het hard.

Hoop dat je niet te lang moet wachten..... maar.. ik vind het het wachten waard, al heb ik een 9700.

Ik hoop dat het idd mee valt

belde gister iemand daar, die zei dat ik hem maandag kon verwacht.
al geloof ik daar niet in. wel gelijk zei die, dat ik mocht annuleren als ik wou
dus ik gelijk "NEEEEEEEE NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE"

al met al wacht ik met spanning, niet alleen om te gamen, maar zakelijk zal ik denk ik ook wel wat harder gaan werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schiet niet op met dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104896

Als ik het goed begrijp is de 100 gb hd een 4200 rpm, en de 80 gb hd een 7200rpm? Ik heb er niet zoveel verstand van, dus vandaar de vraag: Waarbij merk je dat verschil?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 11-07 15:58
Kijk even op de website bij Dell en kies hierbij voor de optie op de notebook zelf samen te stellen. Je krijgt standaard drie opties waaruit je op de website kan kiezen. Als je op de Vraag-teken klikt, kun je alle details van de harde schijven bekijken. M.a.w.:
- 100 Gb = 4200 rpm
- 80 Gb = 5400 rpm
- 60 Gb = 7200 rpm

Voor een review over de snelheid van harde schijven: http://www20.tomshardware.com/mobile/20031031/index.html

p.s. als je - zoals in mijn geval toendertijd - de 80 Gb inruilt voor de 60 Gb, betaal je ongeveer 50 euro *extra* (vanwege de 7200 rpm). Ik heb gekozen voor de snelle harde schijf, aangezien de rest van de laptop zeer snel uitgevoerd is (zoals voor games) dat het m.i. zonde is om een langzamere harde schijf te gebruiken. Als ik extra opslag nodig heb, koop ik een USB 2.0 externe harde schijf. Overigens krijg je wanneer je belt naar Dell méér keuzemogelijkheden wanneer je een laptop bestelt. Lang niet alle opties staan nl. op de website vermeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-07 18:48

klomp

Zooi...

ff vraagje betreffende de drivers en windows op de dell inspiron 9100 serie

ik heb op het moment een vaio pcg serie laptop in gebruik, ik erger me er kapot aan dat het ding zo traag is, en iedereen roept constant dak nieuwe drivers moet downloaden van de nvidia site enzo, maar de vaio laptop ondersteund gewoon geen "custom" drivers, alleen maar de sony troep die sony uitgeeft via vaio-link.com

ook een eigen xp instalatie werkt voor geen meter op de vaio die ik heb, k word dus gedwongen om mijn vaio te configureren met de sony herstel schijfjes met vooraf geinstaleerde drivers, windows settings en programmas.

hoe werkt dit bij de inspiron? is het mogelijk om eigen drivers te gebruiken voor de radeon kaarten en dergelijk? ik heb er geen problemen mee dat er iets vooraf geinstaleerd word maar ik wil graag de nieuwe drivers van ati kunnen gebruiken dan.

of zelfs een schone windows waar ik alles nog in moet instaleren aan hardware drivers en dergelijk, dat lijkt me ook helemaal niet slecht, is dit mogelijk op de inspiron? want dan ben ik over en ga ik meteen 1 bestellen,

bij de sony vaio is het zo (heb ik me laten vertellen en gelezen op diverse fora)
dat sony gebruik maakt van aangepaste hardware dat alleen maar functioneerd op "sony-drivers"

EdwinW schreef op 07 september 2004 @ 20:02:
p.s. als je - zoals in mijn geval toendertijd - de 80 Gb inruilt voor de 60 Gb, betaal je ongeveer 50 euro *extra* (vanwege de 7200 rpm). Ik heb gekozen voor de snelle harde schijf, aangezien de rest van de laptop zeer snel uitgevoerd is (zoals voor games) dat het m.i. zonde is om een langzamere harde schijf te gebruiken. Als ik extra opslag nodig heb, koop ik een USB 2.0 externe harde schijf. Overigens krijg je wanneer je belt naar Dell méér keuzemogelijkheden wanneer je een laptop bestelt. Lang niet alle opties staan nl. op de website vermeld!
Dat zeiden ze mij ook. ik heb 2 weken geleden gebeld (de dag nadat ik mn laptop had gekregen) omdat ik mijn 100 GB HDD om wou wisselen voor een snellere. Toen zeiden ze ook dat dat voor 55 euro kon.
Maar na twee weken had ik er niks meer van gehoord, ik zou gebeld worden voor hoe ik de HDD eruit kon halen (wat ik zo ook wel kon) en om nog wat gegevens uit te wisselen.
Toenet belde ik weer, word mij gezegd dat het niet mogelijk is om mn HDD om te wisselen...

Weten ze daar nou niet wat ze willen? Volgens die gast moet ik nou zelf een andere HDD kopen :(

Nou, ze weten dus blijkbaar echt niet wat ze daar willen.

Ik dacht bij mezelf, dit pik ik niet. Zeggen ze het eerst toe en vervolgens krijg ik (na 2 weken niks gehoord te hebben) te horen dat het NIET kan.

Dus ik bel weer naar de Customer Care, ditkeer voor 'overige vragen' ipv 'technische'.
Ik leg vervolgens hetzelfde verhaal uit, dat ik er niks meer van gehoord heb etc. Zij navragen hoe het nou zat. Blijkt gewoon dat ik een 80 GB op 7200 rpm had aangeven, maar die hebben ze niet (de 80GB is 5400 rpm). Dus heb ik dat nu kunnen wijzigen naar een 60 GB die wél op 7200 rpm is.

En kan ik nu alsnog m'n HDD omwisselen...

Maar ik blijf het toch wel raar vinden dat de een zegt dat dat niet kan en de ander weer wel. Erg tegenstrijdig |:(

Anoniem: 111688

Gebeurt wel is vaker, intern bij bedrijven, check maar is het "tips bij het kiezen van een notebook voor studenten" topic.

Het probleem bij al die helpdesken is, dat ze als die nieuwe helpdeskmedewerkers, uitzonderingen daargelaten, zo slecht worden opgeleid en zo snel achter die telefoon moeten kruipen, ze niet weten wat ze met een vraag moeten. Ze moeten dan een eenvoudig script volgen en dan zal er een hele boel zaken niet kunnen. Maar als er iemand al wat langer zit, weet die precies wat die kan en mag en dan krijg je vaak sneller iets voor elkaar.. Ik denk dat daar een beetje het verschil inzit.

Niettemin is dat errrug irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yeah! Ik heb ook een I9100 besteld! 3,4 ghz, radeon 9800, 80 gb (al zij het 5400 rpm). 1 gb ram. Ik wacht dus in spanning af :)
Weet iemand hoe het momenteel zit met de levertijden? Nog steeds zo dramatisch als voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdwinW schreef op 07 september 2004 @ 20:02:
koop ik een USB 2.0 externe harde schijf. Overigens krijg je wanneer je belt naar Dell méér keuzemogelijkheden wanneer je een laptop bestelt. Lang niet alle opties staan nl. op de website vermeld!
Ik heb gezocht in de boekjes maar kan nergens iets vinden over een USB 2.0 aansluiting.
Hoe weet ik zeker dat het wel een USB 2.0 aansluiting is?

edit, staat op de site :D

4x USB 2.0, DVI, TV-Out, Firewire, IR

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 24791 op 12-09-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104896 schreef op 12 september 2004 @ 14:39:
Yeah! Ik heb ook een I9100 besteld! 3,4 ghz, radeon 9800, 80 gb (al zij het 5400 rpm). 1 gb ram. Ik wacht dus in spanning af :)
Weet iemand hoe het momenteel zit met de levertijden? Nog steeds zo dramatisch als voorheen?
ik heb er ruim 20 dagen op moeten wachten (inc weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wauwie!

helemaal top deze laptop!

na wat flink overclocken mag het resultaat er ook wel wezen!

http://www.banisch.nl/ollie/inspirion9100-9800.JPG

draai hem nu op 400 mhz core / 350 mhz ram
na 100% stresstest geen artifucks te hebben gezien, mag ik toch wel zeggen dat deze kaart uitermate goed presteerd!

7311 3Dmark03!!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 12361 op 13-09-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TiNRiB: ik zou even msn wegfreubelen van dat screenshot.. staan e-mailadressen in en andere mogelijk private informatie.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pjottum schreef op 13 september 2004 @ 11:59:
TiNRiB: ik zou even msn wegfreubelen van dat screenshot.. staan e-mailadressen in en andere mogelijk private informatie.
hhehe ik heb geen geheimen
maar iig bedankt, heb het wel ff weg gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12361 schreef op 13 september 2004 @ 11:17:
[...]

ik heb er ruim 20 dagen op moeten wachten (inc weekend)
Hmm.. dat is wel minder. Meer dan ze aangeven als verwachtte levertijd iig. Maarja, hopen dat de mijne sneller gaat :)

ik kan de driver van het wsxga scherm nergens vinden op de site.
Iemand die een link kan pasen?
Want ik heb nu in windows geen breedbeeld :'(

• ewf2003
Anoniem: 24791 schreef op 16 september 2004 @ 09:48:
ik kan de driver van het wsxga scherm nergens vinden op de site.
Iemand die een link kan pasen?
Want ik heb nu in windows geen breedbeeld :'(
Staat je bios goed ingesteld? Daarin kun je ook aangeven of je je beeld wilt verbreden.

het was eerst ook goed.
Sinds ik xp pro erop heb, heb ik geen breedbeeld meer.
Het is wel volledig scherm, maar dan uitgerekt.
Niet echt mooi.
Letters zijn niet mooi enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121501

grr me asus is dr nog steeds niet en nu lees ik dit...
waat heb je liever een asus w1000 of zon dell ding? ga je die 64 mb verschil en dat 400 mhz fsb merken? buitern benchmark gewoon in gebruik en met gamess.?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 121501 op 17-09-2004 15:37 ]

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-07 09:56

barrymel

BarryMel

op deze site http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1883 staat een Firmware voor de NEC 6100 DVD Dual Layer recorder dat hij + en - R kan branden

BarryMel

Anoniem: 46686

Ik ga binnenkort de i9100 bestellen. Het is de bedoeling dat ik dit online ga doen, echter zie ik geen 60 gb 7200 RPM in de keuzelijst staan. Ik heb gelezen dat ie wel te bestellen is. :+ Als ik de laptop online bestel, is het dan mogelijk dat ik daarna dell bel voor een wijziging van de harddisk. Of kan ik dit als commentaar er bij zetten, bij het voltooien van de order.... Of moet je voor meer opties persé telefonisch bestellen ?? :o

Alvast bedankt :).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 29-09-2004 17:57 ]

• EdwinW
Als je een andere uitvoering wilt hebben (in jouw en mijn geval voor een andere HD), zul je de *hele* bestelling telefonisch moeten doen. Je voorkomt daarmee eventueel gezeik dat de later aangebrachte wijziging niet (goed) doorkomt. Het telefonisch bestellen is overigens helemaal geen probleem. Aan de hand van dezelfde lijst met opties die op internet staat, wordt de bestelling opgemaakt. Alleen moet je dan uiteraard bij de keuze van de HD opgeven dat je de 60 Gb/7200 RPM schijf wilt hebben en daarna krijg je de meerprijs t.o.v. de 80 Gb / 5400 RPM schijf te horen (55 euro).

Vandaag heb ik de laptop telefonisch besteld.

Echter voor dat ik bestelde wilde ik alle specificaties op de dell website selecteren, en ik schrok er wat van dat de Ati Mob. 9800 er niet meer tussen stond. Toen ik uiteindelijk belde zeiden ze dat de levering langer zou duren en daarom deze optie tijdelijk er uit is gehaald. Maar goed, ik heb de laptop toch met de Ati Mob. 9800 besteld. Ik wacht wel wat langer. ;) .

Dus voor iedereen met de Ati Mob. 9800 wordt het nog even doorbijten dus.

Hij heeft niets over meerprijs gezegd van bepaalde dingen, ook al zijn die er natuurlijk wel. Hij zou een offerte opgesturen en hij probeerde nog "het een en ander te regelen" ;) . En dat heeft ie prima gedaan :o, bleek na ontvangst.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 30-09-2004 18:11 . Reden: irrante typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nou nog steeds bezig om mijn 100 GB HDD (op 4200 rpm) om te wisselen voor een 60 GB op 7200 rpm.

Had dus 5 weken geleden gebeld, toen zou het geregeld worden. Na 2 weken niks gehoord, dus had ik gebeld. Was er een fout omdat ik 80 GB ipv 60 GB had opgegeven (en die bestaat niet op 7200 rpm). Maargoed, die week daarna werd ik gebeld (op een vrijdag), maar dat kwam helaas voor mij niet gelegen, dus ze zou die maandag terugbellen. Natuurlijk niet gebeurd |:( Dus na anderhalve week (gisteren) belde ik dus weer.
Ze hebben em nu besteld en ik krijg weer een telefoontje.

Maar ditkeer maakte die gast dus een berekening van: de 100 GB kost 500 (!!!) euro, de 60 GB kost 370 euro, de omruilkosten zijn 55 euro. Dus krijg ik ongeveer 90 euro terug!

Dus als ik even een samenvatting maak:

1e keer: 55 euro betalen
2e keer: mag niet omruilen
3e keer: kan toch wel
4e keer: zal maandag terugbellen
5e keer: krijg 90 euro terug
6e keer: ??? krijg ik dan m'n hele laptop vergoed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als dat zou kunnen :P

Ik ben toch stiekum wel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de laptop geleverd wordt. Ik kan de order status nog niet bekijken, omdat mijn order nog niet in behandeling is genomen. Dat gebeurd pas als Dell de vooruitbetaling heeft ontvangen :) .

Hoe komt het eigenlijk dat die Ati M Radeon 9800 zo snel uit de voorraad verdwenen is ? Er is misschien veel vraag naar, maar waarom bestellen ze er dan niet meer ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien kan Ati de vraag niet aan? Was laatst toch een nieuwsbericht op tweakers dat ze een tekort aan GPU's hadden?

Ik heb vandaag eindelijk m'n 60 GB HDD op 7200 rpm binnen gekregen :*) Dat gaat wel ff sneller dan 100 GB op 4200 rpm!

Nu nog even kijken of ik nog die 90 euro terug krijg en of ik nog gebeld word om m'n 100 GB HDD op te sturen, want daar heb ik verder niks over gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104234 schreef op 07 oktober 2004 @ 15:02:
Misschien kan Ati de vraag niet aan? Was laatst toch een nieuwsbericht op tweakers dat ze een tekort aan GPU's hadden?
Zou best kunnen inderdaad.

Ik kreeg echter van Dell te horen dat ze hard bezig waren het proces te versnellen. Misschien ligt het probleem dan toch bij de productie van Dell ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Hmmm, bij de introductie van de ATI 9700 was deze ook ineens langere tijd niet leverbaar (zie ook dit topic). Maar op verschillende fora las je dat de eerste generatie Dell 9100 met ATI 9700 allerlei problemen hadden met verschillende games. Nadat de productie weken later werd hervat, waren de problemen met de games "ineens" verdwenen (...). Toeval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10-2011

waxman

Dell i9100

Heb ook een Dell I9100 besteld, staat momenteel in pre-productie.

Ik wou ff reageren op die harde schijf van 7200 RPM. Mijn voorkeur was een 80GB met rotatiesnelheid 7200 maar dat bestaat dus (nog) niet bij Inspiron.
Op de website kan je ook niet bepalen welke RPM je wil dus moest ik men bestelling bewaren op de site, dan men mandjes-nr doorbellen en ze hebben het aangepast en de offerte doorgemaild. De oplegprijs voor 60GB 7200RPM is een kleine 20 euro t.o.v. de gewone 60GB (5400RPM?).

Hierbij kunnen jullie mij misschien nog helpen: hoe kan ik (als ik men 9100 heb) het gemakkelijkst zien of er wel werkelijk een 7200RPM inzit?

Voor de rest heb ik nog geprofiteerd van de DELL-20th anniversary acties met gratis draagtas en verdubbeling van werkgeheugen.

PS: duurde de betalingsbevestiging bij jullie ook zo lang? bij mij 3 à 4 dagen!! O-)

Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

waxman schreef op 08 oktober 2004 @ 22:31:
Hierbij kunnen jullie mij misschien nog helpen: hoe kan ik (als ik men 9100 heb) het gemakkelijkst zien of er wel werkelijk een 7200RPM inzit?
in apparaatbeheer het typenummer zoeken en in google gooien, krijg je vanzelf wel een lijst met specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Inspiron 9100 is al in productie.

Verwachte afleverdatum: 15/11/2004
PS: duurde de betalingsbevestiging bij jullie ook zo lang? bij mij 3 à 4 dagen!!
Klopt, hier ook ongeveer.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 08-10-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Wat hebben jullie allemaal als extra's bij je laptop genomen. Ik zie er een Collect en return staan, een Theft en een CompleteCare upgrade bijvoorbeeld. Als er dus iets kapot is aan de beeldscherm doordat je hem laten vallen hebt valt dat onder die Collect en return? Theft weet ik wat het is, maar wat houd van Complete Care in?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gerwin schreef op 09 oktober 2004 @ 01:55:
Wat hebben jullie allemaal als extra's bij je laptop genomen. Ik zie er een Collect en return staan, een Theft en een CompleteCare upgrade bijvoorbeeld. Als er dus iets kapot is aan de beeldscherm doordat je hem laten vallen hebt valt dat onder die Collect en return? Theft weet ik wat het is, maar wat houd van Complete Care in?
http://www1.euro.dell.com...ustomCare?c=nl&l=nl&s=gen

Kijk eens op deze link. Daar kun je alles vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik zie ut, de Complete Care is dus voor diefstallen etc. Maar wat bijvoorbeeld in de volgende situaties:

• Een laptop heb je ergens "iets te hard neergezet". De harde schijf begint kuren te vertonen. Valt dit nog onder de fabrieksgarantie? Collect & Return dus... of kun je je dan nog daarop beroepen?
• Een laptop is gestolen in de trein, geen spoor meer te vinden. Valt dit nog steeds onder Complete Care, of moet je dan nog enig bewijs hebben dat hij daadwerkelijk gestolen is?
• Een laptop heeft in de Collect en Return periode 10 dode pixels. Valt dit onder Collect & Return?

De Collect & Return en Complete Care voegen die elkaar toe of zijn het upgrades op elkaar? Ik bedoel als iemand Complete Care heeft zitten daar de dekkingen en garanties van Collect & return al in, en hoef je dus niet nog daarnaast Collect en Return te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

van die complete care heb ik niets genomen, wel de 3 jaar Next Business Day on-site (heel lang getwijfeld of ik deze zou nemen owv de prijs, maar heb hem dus toch genomen..)

voor de rest heb ik voor het volgende gekozen:
- Intel Pentium 4, 3.20 GHz met HT-technologie
(800MHz Processor Front Side Bus, 1MB L2 cache)
- Intel® 865PE Chipset met Dual Channel Memory support
- 15,4” Breedbeeld WSXGA+ TFT UltraSharp Kleurenscherm (resolutie: 1680x1050)
- ATI® Mobility™ RADEON™ 9700 128MB, 8x AGP
- 1024MB 400MHz DDR RAM (2 x512)
- 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (7200 RPM, 8MB buffercache)
- Internal 8x DVD+ RW Drive Dual Layer
- Dell TrueMobile™ 1350 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card
- Back Cover – Venice Blue
- Microsoft® Windows XP Professional®
- toetsenbord: AZERTY Frans (FR) met Engelstalige systeemdocumentatie
- 1 year Collect and Return
- garantie upgrade : 3 years Next Business Day On-Site & 1 jaar online-training

Dell-acties:
100 euro online-korting
gratis Deluxe XL Nylon draagtas
gratis verdubbeling van geheugen (van 512MB naar 1024MB)

Gisteren (vrijdag) stond hij in pre-productie maar vandaag staat hij al in productie...
Ze werken op zaterdag? _/-\o_

Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik zie dat die actie van dat dubbel geheugen, 100 euro korting, en draagtas geldt niet meer zie ik. Na even met DELL gebeld te hebben wist die mij heel vriendelijk te melden dat dat een uitzonderlijk iets was en dat dat binnen niet snel weer zal gaan gebeuren. Voor hoever je een Accountmanager op zijn woord mag en kan geloven.

Waxman: heb jij enig idee in hoeverre je "fouten" onder die garantie kunt laten vallen? Ik zit een beetje met die Complete Care in mijn maag, voor diefstal vind ik het een beetje overbodig, maar als een kapotte Harde Schijf, een kapot toetsenbord. Door dat je bijvoorbeeld veel typt of je laptop iets te hard hebt "neergezet" ook nog onder die Collect & Return vallen, vind ik die Complete Care net als jij overbodig. Die dingen moeten dan toch ook tegen een stootje kunnen onder "Collect & return" ipv voor elke schok dat een kapot onderdeel opleverd je direct een Complete Care moet nemen? Dan kunnen ze net zo goed die Collect & Return schrappen toch? Je schaft je computer niet aan om in een vitrine te zetten en mocht er dan "vanzelf" iets kapot gaan je de Collect & Return garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er iemand meer last van dat je je order status niet kunt bekijken ?
Ik kan namelijk niet inloggen.
Gisteren (vrijdag) stond hij in pre-productie maar vandaag staat hij al in productie...
Ze werken op zaterdag?
Nu ben ik wel eens benieuwd, aangezien jij de MR9700 hebt, welke verwachte leveringsdatum er bij jou staat. Teminste als je wel in kunt loggen....

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 10-10-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
De status "in productie" geeft aan dat de laptop ingepland staat voor productie. Het kán inderdaad zijn dat daarmee aangegeven wordt dat de laptop ergens op de lopende band staat, maar dat hoéft niet. De mijne heeft bijvoorbeeld (i.v.m. de vroegere Radeon problemen) een paar weken de status "in productie" gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

@ Lachplaneet > Ik kan idd ook niet meer inloggen... maar heb je die tekst al gezien die erbij staat:
"Let op: het kan tot 72 uur duren eer de data van ons ordersysteem doorgestuurd is naar het online orderstatus systeem. Hierdoor kan het voorkomen dat u geen resultaat vindt. Wij adviseren u 48-72 uur te wachten en het dan nogmaals te proberen".
Dus ik denk... morgen nog eens proberen :)
Bij mij stond er gisterenmiddag :"verwachte afleveringsdatum: 15/10/04".

@ Gerwin > Als er iets mis is met de notebook en je hebt de 3Y Next Bus on-site wordt je telefonisch verdergeholpen, als het probleem dan niet is opgelost staat er (theoretisch, hopelijk ook praktisch) een Dell-medewerker aan je deur de volgende werkdag.
Ik denk dat die CompleteCare vooral voor diefstal is of mss ook voor 'laten vallen'... = Dingen die de eigenaar kon voorkomen, laten we zeggen.
Bij 3Y NBos= dingen die aan Dell zelf liggen...
Zo heb ik het toch verstaan. Je kan trouwes als je bij een configuratie zit bij een Inspiron op Dell.be bij de garantiekeuzes op "details" klikken, daar kan je meer info vinden zelfs een 6blz pdf-bestand downloaden ivm 3Y NBos.

[ Voor 7% gewijzigd door waxman op 10-10-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

Soms geraak ik toch in de "order status"... meestal niet maar het is juist weer gelukt. Dus helemaal plat zal het niet liggen (?)

info is nog altijd hetzelfde: in productie
Orderdatum: 5/10/2004
Verwachtte afleverdatum: 15/10/2004
Werkelijke verzenddatum: N/A
Naam transporteur: Walsh Western

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook:

[3] in productie

Verwachtte afleverdatum: 15/11/2004
Werkelijke verzenddatum: N/A

Vreemd echter dat de afleverdatum op 15/11 staat, terwijl mijn order al in productie is. Want in de pre-productie wordt er gewacht tot alle onderdelen binnen zijn. Het betekent dus dat de onderdelen, dus ook de MR9800, binnen zijn.

Wat je dus kunt concluderen lijkt me is dat DELL een vertraging op het productieproces heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

verschil tussen ons:

ik heb een MR9700, jij een 9800
afleverdatum= een maand verschil

idd raar dat er november staat bij jou...
zal wel aan die beeldkaart liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waxman schreef op 10 oktober 2004 @ 18:31:
verschil tussen ons:

ik heb een MR9700, jij een 9800
afleverdatum= een maand verschil

idd raar dat er november staat bij jou...
zal wel aan die beeldkaart liggen...
Ja inderdaad, dat is het ook. Maar aangezien mijn order in productie is, dient de MR9800 wel geleverd te zijn. Ze zullen dus wel een vertraging in hun proces hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 11-10-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

waxman schreef op 10 oktober 2004 @ 13:36:
@ Gerwin > Als er iets mis is met de notebook en je hebt de 3Y Next Bus on-site wordt je telefonisch verdergeholpen, als het probleem dan niet is opgelost staat er (theoretisch, hopelijk ook praktisch) een Dell-medewerker aan je deur de volgende werkdag.
Ik denk dat die CompleteCare vooral voor diefstal is of mss ook voor 'laten vallen'... = Dingen die de eigenaar kon voorkomen, laten we zeggen.
Bij 3Y NBos= dingen die aan Dell zelf liggen...
Zo heb ik het toch verstaan. Je kan trouwes als je bij een configuratie zit bij een Inspiron op Dell.be bij de garantiekeuzes op "details" klikken, daar kan je meer info vinden zelfs een 6blz pdf-bestand downloaden ivm 3Y NBos.
Precies, maar als er nu iemand is die de computer ERG VEEL gebruikt en alleen #Y Next Business Day & On-Site heeft. Zijn touchpadd functioneerd niet meer naar 2 jaar en ook heeft hij inmiddels 7 dode pixels. Hij kan zich dus nu beroepen op die garantie? Hij heeft toch garantie afgesloten dat de computer het bij gebruik het gewoon moet blijven doen en de laptop daarnaast ook tegen een stootje moet kunnen.

Als je je laptop meeneemt en hij doet het niet meer omdat je je tas iets hard hebt neergezet. Dan valt dit nog onder die NBD&OS? CC is voor diefstal en als je een baksteen op je computer laat vallen ofzo. Maar wat mijn vraag is in hoeverre je nog op die NBD&OS zou kunnen beroepen. Zou je als je toetsenbord het door een beetje vocht het niet meer doet (zweet bijvoorbeeld, condens ofzo) ook nog kunnen beroepen op de NBD&OS? Een notebook moet toch tegen een beetje kunnen? Tis wat extreem gesteld zo, maar tis even om aan te geven wat ik bedoel. Of ben je als je enkel NBD hebt en je computer kapt ermee omdat jij hem intensief gebruikt hebt gewoon de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www1.euro.dell.com...&l=nl&~section=&s=premier

Misschien geeft deze iets meer duidelijkheid ?

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of je de garantie na één jaar nog kunt verlengen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 10-10-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Je URL werkt niet. Van wat ik weet is dat dat in principe niet mogelijk is, het zou wel mogelijk zijn als je een aanzienlijk bedrag meer betaald voor die garantie die je bij wilt kopen. Het is in iedergeval niet mogelijk later na bijvoorbeeld 4 jaar nogmaals 4 jaar bij te kopen. Of als je 2 jaar hebt gehad dat je nog 3 jaar bij kunt kopen. Dus boven het maximale van 4 jaar na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

meer info ivm Next Business Day on site:
http://www.dell.com/downloads/emea/services/nl/nl/nbd.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ok daar staat het volgende:
Dell schreef het volgende:

Uitsluitingen van schade
Naast de items genoemd in de standaardbepalingen en verkoopvoorwaarden van Dell dekt Dell-service
geen schade die is veroorzaakt door:
  • Gebruik van onderdelen of software die niet door Dell zijn geleverd.
  • Verplaatsing of transport.
  • Serviceverlening die niet door Dell is toegestaan.
  • Gebruik dat niet in overeenstemming is met de instructies bij het product.
  • Verkeerde keuze van voltage op het systeem.
  • Onredelijk of buitensporig gebruik.
  • Schade als gevolg van ongelukken. Voor nieuwe aankopen is CompleteCare beschikbaar.
  • Opzettelijke schade.
  • Omgevingsomstandigheden.
  • Overmacht, brand, overstromingen, gewelddadigheden of andere soortgelijke gebeurtenissen.
Volgens deze lijst heb je dus eigenlijk helemaal niets aan die garantie. Tenzij je je notebook in een museum tentoonsteld. Of is het mogelijk om schade die (mogelijk) ontstaan is voor transport, maar waarvan geen directe aanwijzingen zijn, deze alsnog bij Dell onder de NBD garantie te laten vervangen? Een monitor waar een auto overheen gereden is is schade voor de CompleteCare garantie. Maar wat nu als men bijvoorbeeld de laptop heeft laten vallen, maar dat er verder geen dingen kapot zijn aan de buitenkant. Kun je zoiets nog bij Dell onder die NBD laten vallen? Ik weet dat je daarvoor "eigenlijk" die grotere garantie moet hebben, maar wat doet Dell als je gewoon opbeld dat de monitor het begeven heeft? Doen ze dan moeilijk? Een kennis van me zei me gisteren dat je dan nog gewoon Dell kon bellen, zolang er geen directe zichtbare dingen zijn waarvan Dell kan opmaken dat deze onder de CompleteCare vallen is er niets aan de hand. Mensen met ervaring daaromtrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

Ik zou proberen te bellen en hopen dat ze het herstellen. Je betaalt tenslotte bijna 400 euro voor 3 jaar zekerheid. Ik heb van enkele mensen gehoord dat ze er werkelijk staan de volgende dag als je een probleem hebt.
Bij elke schade aan mijn (toekomstige) laptop zal ik zowiezo naar Dell bellen met de vraag het te herstellen onder de 3Y NBD. Ik heb geen 400 euro betaald voor niks hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

Noooooooooooooooooooooooooooooooo 8)7 8)7 :? :X :X :? :r ;(

Verwachtte afleverdatum: 19/10/2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32089

Wat is er??

De mijne:

Meer Informatie
Orderdatum: 4/10/2004
Verwachtte afleverdatum: 18/10/2004

Wat wel grappig is, stond eerst op de 19, toen op de 16de en nu op de 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waxman schreef op 11 oktober 2004 @ 15:37:
Noooooooooooooooooooooooooooooooo 8)7 8)7 :? :X :X :? :r ;(

Verwachtte afleverdatum: 19/10/2004
Hmmm dat is minder inderdaad.
Hier nog steeds 15/11, maar jou zo ook wel te gek voor woorden zijn als er nóg meer dagen bij komen :P

O ja.. Mijn orderstatus wisselt ook van 15/11 naar 16/11.... Al zolang ik de status kan bekijken. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 11-10-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-06 22:06
Vraagje: Je hebt in die i9100 2 geheugenbanken. Moeten er ook altijd 2 geheugens inzitten van delzelfde grootte of mag je bijv. 1 van 256Mb en 1 van 512Mb inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

tis were veranderd wé

Meer Informatie
Verwachtte afleverdatum: 16/10/2004

dus euh.. ik hoop nu wel dat de firma die de aflevering regelt zaterdags komt? (wat ik moeilijk kan geloven) want 16/10 is een zaterdag...

iemand ervaring met zaterdagen ivm Dell? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32089

Anoniem: 32089 schreef op 11 oktober 2004 @ 17:01:
Wat is er??

De mijne:

Meer Informatie
Verwachtte afleverdatum: 18/10/2004

Wat wel grappig is, stond eerst op de 19, toen op de 16de en nu op de 18.
W0000t vetjes, de mijne is zojuist verzonden :D

Meer Informatie
Verwachtte afleverdatum: Klik de link van de transporteur
Werkelijke verzenddatum: 12/10/2004

U vroeg deze informatie aan op12/10/2004 op 14:43:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

bij mij staat er ook
"Uw order wordt klaargemaakt voor verzending"

w0000000t :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

hoe komt het eigelijk da je hier ni kan editen? dan kon ik in men vorig bericht zetten dat men order ondertussen al verzonden is _/-\o_

Maar die link van Walsh Western heeft alleen een hoofding, voor de rest staat er niets ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja, bij ons in de klas heeft ook iemand een Inspiron 9100. Gisteren binnengekregen.

Maar ik vind het gewicht eigenlijk wel meevallen. Dat was prima te doen.
Hij is behoorlijk dik, maar dat maakt niet uit.

Ik vind het wel een mobiele laptop.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 12-10-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

Anoniem: 32089 schreef op 12 oktober 2004 @ 15:44:
[...]de mijne is zojuist verzonden :D
werkt die link van walsh western bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

Hij is binnen van gisterenmiddag!
Schoon machientje...

Ik had hier iets gelezen over verschillende cpu's.... blijkt dat northwood beter is dan prescott ofzoiets, daar ken ik allemaal niets van. Heb gisteren gezien en bij mij ist een prescott. Slecht?

Ik had ook ergens iets gelezen over ogen die moe werden van naar het scherm te staren en hoe dit te verhelpen (maar vind de oplossing niet meer...)
>Tips?

Hoe kan ik zien of mijn harde schijf nu werkelijk 7200 RPM is? heb al geprobeerd met serienr te googlen mr no result.

Thanks in advance
grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefeliciteerd.. :D

Ik kan mijn orderstatus nu helemaal niet meer bekijken. Hij doet werkelijk waar niets bij het laden van de pagina. De browser probeerd de pagina te laden, maar zonder resultaat.

"kan server niet vinden", en dat is al enkele dagen zo. Terwijl het login script zelf nog wel geladen wordt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126520

Is er iemand met een inspirion die een vraagje voor me kan beantwoorden:
als het scherm 1900 bij 1200 kan is het dus breedbeeld, als je dan een klassieker spel als bijvoorbeeld starcraft wil gaan spelen als je doom ff beu bent, betekent dat dan dat je een uitgerekt beeld krijgt als het spel die resolutie niet ondersteund. dus kortgezegd, kan het scherm bijvoorbeeld op 1024 bij 768 draaiien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Je kunt het scherm inderdaad op 1024 x 768 zetten. Echter, het beeld wordt wel een stukje uitgerekt. Je kan ook de resolutie op 1280 x 800 zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

In de ATI driver kan je instellen dat het beeld uitvergroot wordt met behoud van verhoudingen, je krijgt dan zwarte balken links en rechts.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste