Het grote EPoX 8RD/G/DA3(+) topic Deel 7

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 5897 schreef op 05 maart 2004 @ 13:33:
Tinker,

Als je echt flink wil blazen met je BH-5 en je Mobile dan kun je beter dit bord verkopen. Een Infinity zal je beter staan denk ik. Op die plank douw je het BH-5 mem ook met gemak over de 250 heen en draai je bijv 245 alsof het niks is. Het geeft het een gigantische boost en icm met die mobile is de gekte compleet.

De Infinity heeft ook spdif (in en uit) en kost niet eens zoveel..
Klinkt goed.. dus al die Infinity's lopen gegarandeerd op 250MHz?

Ik wil mijn 8RDA ook best vervangen door een boardje dat hogere FSB's trekt (heb zelf ook BH5 reepjes) want mijn 8RDA komt niet verder dan 205~210MHz. Mijn 8RDA is al kompleet gevoltmod e.d. maar meer zit er helaas niet in (komt door brakke rev. northbridge) :( Verder is het nog steeds wel een fijn boardje.

Hebben ze ook een gestripte versie van die Infinity? Ik heb n.l. geen behoefte aan SoundStorm, IEEE, SPDIF, etc, etc. Daar heb ik al veel betere spullen (lees losse profi audio PCI kaartjes) voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Laatst online: 12-04-2024
ok, ik heb dus toch maar een DFI Infinity gekocht en draai nu al @ 225 MHz FSB 4-2-2-2 :D

Epox 8RDA+ kopen anyone :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:50

Exigence

dnkroz

Overigens lijkt deel 7 van dit topic mijn niet echt nuttig, omdat de leeftijd van deze mobo's nu wel erg begint op te lopen, en qua overclocken zijn we het station van de 8RDA+ al een tijd gepasseerd. Als er dan toch nog vragen zijn kan diegene gewoon een topic in PMG openen lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 15:18
Exigence schreef op 18 maart 2004 @ 18:58:
Overigens lijkt deel 7 van dit topic mijn niet echt nuttig, omdat de leeftijd van deze mobo's nu wel erg begint op te lopen, en qua overclocken zijn we het station van de 8RDA+ al een tijd gepasseerd. Als er dan toch nog vragen zijn kan diegene gewoon een topic in PMG openen lijkt mij. :)
Epox 8RDA3+ dan maar? ;)

Zie posts in ander topic wat hierover gaat.

Conclusie, wat een brak bord 8)7 Ik heb mn FSB toch duidelijk op 180 (moet wachten op een barton die ik morgen krijg) maar in windows geeft hij 166 aan |:(

Dit slaat echt ALLES!!! Een 1800+ JIUHB Tbred-B op 180*11 geeft dit:

Afbeeldingslocatie: http://213.247.41.100/~rick/raaaaar.JPG

L2 Cache van 64 kbyte. Een duron?? Hij deed het perfect in 2 voorgaande mobo's.

En zowieso die FSB van 166 .. hmm dit is echt een raaaaar bord.

(edit: link vergeten :+ )

[ Voor 25% gewijzigd door Shaflic op 19-03-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ik vind het anders een heel goed bordje nog steeds hoor. Ik heb toen met m'n Rev 1.1 230 MHz FSB gedraaid. Misschien heb jij toevallig een brakke, of het ligt aan je tweakkusten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Hee Tinker; Goed hoor dat je nog een deeltje 7 opent ;)

Ik ben onlangs weer eens met OC'n aan de slag gegaan...eeuh, nee dat lieg ik; ik ben nog steeds met OC'n bezig, maar ik heb weer resultaat geboekt. :*)

Het volgende was het geval;
8RGA+ rev 1.1, bios van dit jaar.
Antec Trueblue 480W
Mijn 3,3V was vrij laag; 3,12 in bios. :(

Heb een 3,3v mod gedaan op de Antec PSU. Nu kan ik mijn ATX 3,3v aanpassen->resultaat; 5Mhz FSB verhoging; van 225 naar 230 prime stable.

Hier staat uitgelegd hoe de 3,3v mod moet worden gedaan;

http://www.bleedinedge.co...mod/psu_3.3v_mod_pg1.html
Ik heb gebruik gemaakt van een 68ohm vast weerstand, en een 50Kpot.
Mijn 3,3v lijn schommelt nu tussen de 3,25 en 3,45 volt(wel wat veel->maar dat is waarschijnlijk op te lossen door gebruik te maken van een lagere vaste weerstandswaarde(10ohm).

Achja, ik kan daaaaag zeggen tegen de garantie van mijn Antec...maarja, tweaker 4 life, hè?! })

**ik heb nog een vraag; mijn mobo schakelt zichzelf soort van uit(maar de fans en lampjes blijven branden...als ik mijn CPU voltage op <1,85v zet... weet iemand een oplossing?**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Laatst online: 12-04-2024
misschien dat je een overvolt protection erop moet solderen? zie OCP/OVP Mod in de startpost. Maar daar staat ook dat dit meestal pas nodig is bij 2v of hoger dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06 19:08
Tinker schreef op 21 maart 2004 @ 20:14:
misschien dat je een overvolt protection erop moet solderen? zie OCP/OVP Mod in de startpost. Maar daar staat ook dat dit meestal pas nodig is bij 2v of hoger dus ja...
Net maar even het OVP weerstandje verwijderd. Ik draai toch met Mosfet heatsinks en fan erop...dus het zou goed moeten gaan. Ik houd jullie op de hoogte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37
kick^ :)

Ligt het aan mij of gaat dit bordje nogal snel kapot. M'n eerste 8rda+ was DOA (FF-syndroom). M'n tweede is twee/drie weken geleden overleden (FF-syndroom), hij was net één jaar. En nu is de derde die ik ontvang van de rma ook DOA (FF-syndroom).

Ik heb nooit echt spannende dingen gedaan met die borden. Geen mods ofzo, 195Mhz FSB. Alle bordjes zijn rev 1.1.

Hebben meer mensen hier last van of heb ik gewoon pech :(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98891

Ik vind dit wel een fijn bord, althans de rev. 2.2 die ik heb. Het is een behoorlijk goedkoop bord en toch kun je er redelijk mee overklokken en is het best stevig. Enige wat ik minder vind is dat de voltages die hij uitleest nogal schommelen en dat de vdimm mod zo lastig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 18-06 17:45

Garrett

Watercooler

iets schreef op 10 april 2004 @ 16:28:
kick^ :)

Ligt het aan mij of gaat dit bordje nogal snel kapot. M'n eerste 8rda+ was DOA (FF-syndroom). M'n tweede is twee/drie weken geleden overleden (FF-syndroom), hij was net één jaar. En nu is de derde die ik ontvang van de rma ook DOA (FF-syndroom).

Ik heb nooit echt spannende dingen gedaan met die borden. Geen mods ofzo, 195Mhz FSB. Alle bordjes zijn rev 1.1.

Hebben meer mensen hier last van of heb ik gewoon pech :(.
Je hebt gewoon pech, ik heb hier namelijk al enkele maanden een rev 1.1 draaien die zowel een vdd mod als een vdimm mod heeft.

Ik heb 240 gebenched met een unlocked Duron@Athlon (cache mod) maar ik zit nu nog even met een locked Barton cpu dus 240 zal niet gaan (11.5X240=2760 en dat trekt ie niet :D) maar er komt een Mobile aan dus ga ik weer voor de 240 of hoger :)

Het mooie van dit bordje is dat ie de vcore wat overvolt en dat je dus ong. 2.24 echte volts kan voeren aan de cpu :9~

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53287

Ik heb die rev 1.1 nu ook ongeveer een jaartje... draait stabiel op een fsb van 218 (x 11.5).
Normaal gesproken draai ik op 200 x 12.

Maar het bordje is echt niet kapot te krijgen hoor. Hij's al een x uit mn handen geflikkert.. 'k heb een x een mobo schroefje er achter laten flikkeren terwijl ie aan stond .. dikke kortsluiting en hij werkt nogsteeds.

Verder heb ik hem zo ongeveer al 10 keer in- en uitgebouwd omdat ik zo nodig mijn kast moest modden.

Je heb gewoon dikke pech denk ik... helaas :(

Wat wordt je volgende bordje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb een RDA+ rev 1.1 gehad die pas geleden is overleden door teveel voltage op de NB ,Het heeft wel een jaar mogen duren voordat het zover was.
Het maximale wat ik eruit kon krijgen was 231FSB op 2.1VDD :)
Nu heb ik een RDAE die met gemak 240FSB doet ,Alleen me PC2700 Bufallo ram doet een beetje moeilijk op die snelheid :)
Met "beter" ram zal hij wel harder gaan...,Al met al ik ben zeer tevreden over het merk ,Het is zeer degelijk en stabiel spul en ken lettelijk tegen een stootje :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Anoniem: 53287 schreef op 10 april 2004 @ 22:45:
Ik heb die rev 1.1 nu ook ongeveer een jaartje... draait stabiel op een fsb van 218 (x 11.5).
Normaal gesproken draai ik op 200 x 12.

Maar het bordje is echt niet kapot te krijgen hoor. Hij's al een x uit mn handen geflikkert.. 'k heb een x een mobo schroefje er achter laten flikkeren terwijl ie aan stond .. dikke kortsluiting en hij werkt nogsteeds.

Verder heb ik hem zo ongeveer al 10 keer in- en uitgebouwd omdat ik zo nodig mijn kast moest modden.

Je heb gewoon dikke pech denk ik... helaas :(

Daar ben ik het mee eens. Mijn 8rda+ met voltmod heeft ook al het een en ander moeten verduren. 1x ging de plank op FF, heb toen een nf7-s rev 2.0 van Abit besteld. Toen later de plank nog eens weer gepakt, nog steeds FF, ding een schop gegeven richting muur. NF7 draaiend, 8rda+ voor de gein gepakt en ja hoor... draaien... :S. Draai nu nog steeds met mijn 8rda+ en ga na het modden over op een 2600+ XPMW + NF7-S. Mijn doel is dan 220 fsb wat me realistisch lijkt aangezien mijn 8rda+'je :) het ook doet...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Hmm gewoon pech dus :(.

Ik heb het bord nooit uit m'n handen laten vallen oid.

Hij ging ook niet sneller dan 195Mhz (ongemod). Anders kreeg ik monitor refeshes.
Anoniem: 53287 schreef op 10 april 2004 @ 22:45:
Ik heb gewoon garantie. Dus weer een 8rda+. Hopelijk eentje die wel iets sneller wil dan 195Mhz :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je zal wel een rev 2.1 of heel meschien een rev 3.1 krijgen ,Die laatste heeft veel kleinere mosfeds als zijn voorgangers ,ze worden ook niet warm meer tegenover de voorganger dus ken je verder oc'en en met minder vcore werken..
Beide revs doen altijd wel 225sfb minstens mits je geheugen OK is.. :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Hmm ik kreeg anders zaterdag gewoon een rev 1.1...

Geheugen is 2x 256MB twinmoss, dat zit wel ok :).

Mosfets werden ook niet echt warm op m'n bordje dacht ik. Het was vooral dat zielige heatsinkje op de NB die erg heet werd.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35
Een vraag aan de mensen met een EP-8RDA+
Ik ben momenteel een 3dmodel van dit bord aan het maken (voor fun, verveel me) maar ik werk vanaf een een foto van boven, hierdoor zijn er een paar componenten waar ik niet helemaal uit kom..

Het gaat om een chip of spoel achter de bovenste usb aansluiting, dit 'geval' zit ook achter de geluids aansluitingen. Nu is mijn vraag of iemand zo liev zou willen zijn om hier een foto van te maken (onder een hoek zodat ik een beter beeld heb.)

Ja ik heb al gezocht op google enzo maar de meeste pics die je daar vind zijn vanaf boven gemaakt en de enkele die onder een hoek is gemaakt heeft natuurlijk net niet dat deel erop :(

hier een klein voorbeeld van hoe het eruit gaat zien ;)
http://home.hccnet.nl/lor...ders/mobo%20pers%2006.jpg

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 18-06 17:45

Garrett

Watercooler

Netjes gedaan, heel mooi model, alleen wat een platte printerpoort :+

Ik heb thuis een modded 8RDA+ in m'n tower zitten (die overigens met de L12 mod/wiretrick 240 fsb trekt) :9

Dan heb ik NOG een modded 8RDA+ liggen (ik lijk wel gek) en die zit niet in een kast dus kan ik vanuit allerlei hoeken foto's maken, komt helemaal goed dus :Y)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Laatst online: 18:38
Ik heb ook nog een vraagje. Ik heb ook net een 8RDA+ en in motherbord monitor kunnen er drie temperaturen uitgelezen worden. Een is 42, dat is m'n cpu (winbond2), een is 30, dat schijnt m'n case te zijn (winbond3), en dan heb ik er nog een van 19, maar ik zou niet weten wat dat dan is (winbond1).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:08

Ankh

|true

heb je een voeding met een kabeltje eruit aangesloten?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Kheldar schreef op 19 april 2004 @ 18:19:
Ik heb ook nog een vraagje. Ik heb ook net een 8RDA+ en in motherbord monitor kunnen er drie temperaturen uitgelezen worden. Een is 42, dat is m'n cpu (winbond2), een is 30, dat schijnt m'n case te zijn (winbond3), en dan heb ik er nog een van 19, maar ik zou niet weten wat dat dan is (winbond1).

Iemand een idee?
Die laatste is een "ghost" sensor ,hij bestaat in feite gewoon niet maar de winbond chip is waarscheinlijk geprogrameerd om op andere type mobo's wel die winbond3 sensor volledig te kunnen uitlezen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Laatst online: 18:38
SCaRaBaeuS schreef op 19 april 2004 @ 18:30:
heb je een voeding met een kabeltje eruit aangesloten?
Wel meer dan 1 kabeltje :P. Maar idd niet een die naar een speciale tempsensoraansluiting gaat ofzo.
Speedy-J schreef op 19 april 2004 @ 19:15:
[...]

Die laatste is een "ghost" sensor ,hij bestaat in feite gewoon niet maar de winbond chip is waarscheinlijk geprogrameerd om op andere type mobo's wel die winbond3 sensor volledig te kunnen uitlezen.. :)
Ah, dat zal het dan wel zijn ja. Wel apart hij dan nog een enigsinds normale waarde aangeeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Kheldar schreef op 19 april 2004 @ 20:30:
[...]
Wel meer dan 1 kabeltje :P. Maar idd niet een die naar een speciale tempsensoraansluiting gaat ofzo.
[...]
Ah, dat zal het dan wel zijn ja. Wel apart hij dan nog een enigsinds normale waarde aangeeft :).
Klopt ja ,hier op de RDAE geeft hij 28 graden aan en op de RDA+ gaf hij 11 graden aan wat dus zeer laag is voor een mobo/CPU/NB ,conclusie hij zit er gewoon niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-04 17:41
Help!

Weet iemand een online shop die de EPOX 8RGMI op voorraad heeft?

Ik had hem bij alternate besteld maar die vertelden me dat de fabrikant hem als "End Of Life" heeft bestempeld.

Misschien weet iemand een alternatief voor dit MB? Liefst wel met NForce chipset..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01
Iemand ervaringen met die S-ATA raid? Ik ga ws de 8RDA3+, vanwege de S-ata raid... hopelijk voldoet die een beetje :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

iets schreef op 12 april 2004 @ 20:17:
Hmm gewoon pech dus :(.

Ik heb het bord nooit uit m'n handen laten vallen oid.

Hij ging ook niet sneller dan 195Mhz (ongemod). Anders kreeg ik monitor refeshes.

[...]

Ik heb gewoon garantie. Dus weer een 8rda+. Hopelijk eentje die wel iets sneller wil dan 195Mhz :).
LOL, Ik denk ook dat je gewoon pech hebt gehad.
Mijn Rev.1.0 loopt nu nogsteeds bij m'n pa in z'n kast. en ik was toch een van de eerdere hier op GoT die dat bordje had.
Wel een keer dood geweest, maar weer spontaan opgestaan vanuit te eeuwige tweakvelden.

Ik zou voor de volgende aankoop van de 8RDA+ toch echt ff naar een andere zaak gaan, waar ze nieuwere revisies verkopen, want als je NU nog een Rev.1.1 krijgt, dan teren ze al een tijdje op iouwe voorraad, als je het mij vraagt.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29309

RePlayer schreef op 22 april 2004 @ 13:08:
Help!

Weet iemand een online shop die de EPOX 8RGMI op voorraad heeft?

Ik had hem bij alternate besteld maar die vertelden me dat de fabrikant hem als "End Of Life" heeft bestempeld.

Misschien weet iemand een alternatief voor dit MB? Liefst wel met NForce chipset..
Ik heb hem 1.5 week geleden gekocht bij www.renecom.nl Binnen een week had ik hem (ze moesten hem ook bestellen), ik wilde hem eerst ook bij Alternate kopen maar die konden hem idd niet meer leveren :)

De 8RGMI is een heel leuk bortje alleen ik heb 1 probleem: Er zitten GEEN gaten rond de socket... In het boekje staat mooi een plaatje van een 8rgmi met gaten alleen ik heb ze niet :( Suckt bet wel want nu kan mijn waterkoeling er niet op.

zijn er misschien al mensen die de gaten zelf geboort hebben? Ik zie van de buitenkant geen baantjes lopen op de plek waar de gaten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 10:35

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb een vreemd probleem met mijn Epox 8rda+ Ik heb hem nu draaien op 11,5 x 200Mhz Alleen wil de pc alleen booten als ik het geheugen op 166Mhz zet. Hij kan dus niet synchroon aan de bus meedraaien. Ik heb 2x 256mb Kingston HyperX Cas2 geheugen, dit lijkt me niet het probleem dus. Iemand een idee wat ik kan proberen? Het verhogen van de Vcore helpt niet. tevens de Vdimm op max helpt ook niet :(

Edit: Geheugen draai nu in single channel, dual werkt ook niet op 200mhz.

[ Voor 9% gewijzigd door Audi_S2 op 06-05-2004 17:20 ]

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
_Droopy schreef op 27 april 2004 @ 00:34:
[...]

LOL, Ik denk ook dat je gewoon pech hebt gehad.
Mijn Rev.1.0 loopt nu nogsteeds bij m'n pa in z'n kast. en ik was toch een van de eerdere hier op GoT die dat bordje had.
Wel een keer dood geweest, maar weer spontaan opgestaan vanuit te eeuwige tweakvelden.

Ik zou voor de volgende aankoop van de 8RDA+ toch echt ff naar een andere zaak gaan, waar ze nieuwere revisies verkopen, want als je NU nog een Rev.1.1 krijgt, dan teren ze al een tijdje op iouwe voorraad, als je het mij vraagt.
Ik had mijn 8rda+ gekocht bij de Gistron. Toch wel een van de betere zaken vind ik.

Ik ga ook geen nieuwe 8rda+ kopen. Ik stuur hem in voor rma. Schijnbaar heeft EPoX dus nog wel nog steeds Rev. 1.1's :(.
Audi_S2 schreef op 06 mei 2004 @ 17:18:
Ik heb een vreemd probleem met mijn Epox 8rda+ Ik heb hem nu draaien op 11,5 x 200Mhz Alleen wil de pc alleen booten als ik het geheugen op 166Mhz zet. Hij kan dus niet synchroon aan de bus meedraaien. Ik heb 2x 256mb Kingston HyperX Cas2 geheugen, dit lijkt me niet het probleem dus. Iemand een idee wat ik kan proberen? Het verhogen van de Vcore helpt niet. tevens de Vdimm op max helpt ook niet :(

Edit: Geheugen draai nu in single channel, dual werkt ook niet op 200mhz.
Dat geheugen lijkt me incompatibel met het mobo ofzo. Probeer het geheugen eens in een ander mobo.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

[...]

Dat geheugen lijkt me incompatibel met het mobo ofzo. Probeer het geheugen eens in een ander mobo.[/quote]

Zou het dan geen problemen geven op 166mhz? Het kan toch niet aan de VDD liggen? Want de FSB is immers 200Mhz.

Ik zal eens proberen geheugen te lenen om te proberen op mijn bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Nee.

Sommige Nforce2 mobo's zijn erg kieskeurig (vooral A7N8X en NF7-S ) kwa geheugen en willen vaak niet sneller dan 166Mhz-200Mhz icm. dat geheugen. Er zijn ook aardig wat topics hierover.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104359

ik heb hiero een 8rda3+ rev. volgens cpu-z rev. c1

Wat moet ik nu verstaan onder c1 , is da niet gewoon rev. 1.1?

draai gemakkelijk 11x 210fsb met me locked barton 2500 op dat bordje
met een vcore van 1.95 zonder iets met vdimm enz te hoeven in te stellen

alleen werkt me geheugen nie echt mee denk ik op 200mhz fsb en 1.85 vcore reboot ie soms na 2 uur of soms wel langer
Denk dat me memory het nie aankan , is ook brak memory > elixir 3200 met nanya chips erop.
cas 2.5/3

dus brakjes neem ik aan

verder schitterd bord om te oc'en mits je juist geheugen hebt en een beetje een goede cpu

die 11x210 was trouwens met corsair twinx 3200 512 dual channel

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 104359 op 12-05-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Anoniem: 104359 schreef op 12 mei 2004 @ 15:34:
ik heb hiero een 8rda3+ rev. volgens cpu-z rev. c1

Wat moet ik nu verstaan onder c1 , is da niet gewoon rev. 1.1?

draai gemakkelijk 11x 210fsb met me locked barton 2500 op dat bordje
met een vcore van 1.95 zonder iets met vdimm enz te hoeven in te stellen

alleen werkt me geheugen nie echt mee denk ik op 200mhz fsb en 1.85 vcore reboot ie soms na 2 uur of soms wel langer
Denk dat me memory het nie aankan , is ook brak memory > elixir 3200 met nanya chips erop.
cas 2.5/3

dus brakjes neem ik aan

verder schitterd bord om te oc'en mits je juist geheugen hebt en een beetje een goede cpu

die 11x210 was trouwens met corsair twinx 3200 512 dual channel
C1 is een getweakte versie van de oudere chipset ,Ik heb hem ook op mijn "RDAE rev 2.1" en hij doet makkelijk 240FSB met een reepje Buffalo PC2700.
Zet je vdimm op max 2.9 en je ken dan waarscheinlijk wel 200 fsb sync draaien als je brak geheugen heb...(dus overvolten die hap)
Draai geen cas 3 op dat mobo want dat vint het niet leuk en gaat dan ook erg wazig doen .
probeer het eens op 2.5-4-4-8 te zetten en dan aanzien wat het dan doet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104359

timings eens op 2.5 4 4 8 gezet

Boot niet eens dan , dus moest even resetten met de jumper

Binnenkort nieuw geheugen halen dan maar , iemand een voorstel wat goed geheugen is voor dat bord?

ik dacht aan : corsair xms of Geil geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Anoniem: 104359 schreef op 12 mei 2004 @ 19:09:
timings eens op 2.5 4 4 8 gezet

Boot niet eens dan , dus moest even resetten met de jumper

Binnenkort nieuw geheugen halen dan maar , iemand een voorstel wat goed geheugen is voor dat bord?

ik dacht aan : corsair xms of Geil geheugen
Je geheugen is idd zwaar brak zo te zien ,Ik zou zeggen koop het geheugen waarmee je getest heb als je daar tevreden mee bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Audi_S2 schreef op 06 mei 2004 @ 18:14:
[...]

Dat geheugen lijkt me incompatibel met het mobo ofzo. Probeer het geheugen eens in een ander mobo.
Zou het dan geen problemen geven op 166mhz? Het kan toch niet aan de VDD liggen? Want de FSB is immers 200Mhz.

Ik zal eens proberen geheugen te lenen om te proberen op mijn bordje.[/quote]

Het is idd mijn geheugen wat incompatible lijkt met mijn Epox 8RDA+.
Ik heb gewoon een cheapass blokje geprobeerd.
Nu wil ik dus 2x 512mb goed geheugen aanschaffen. Welk geheugen werkt zonder problemen op mijn bord? Welk geheugen gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Als ik jou was zou ik ipv. ander geheugen maar een ander mobo kopen. Je geheugen is nl. 2x zo duur als je 8rda+ :P.

Als ik een moederbord zou moeten kiezen zou ik de DFI infinity of Ultra B nemen, afhankelijk van het budget :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

iets schreef op 18 mei 2004 @ 20:45:
Als ik jou was zou ik ipv. ander geheugen maar een ander mobo kopen. Je geheugen is nl. 2x zo duur als je 8rda+ :P.

Als ik een moederbord zou moeten kiezen zou ik de DFI infinity of Ultra B nemen, afhankelijk van het budget :).
Haha, dat is ook een optie. Maar ik heb nu slechts 2x 256mb Kingston PC3500. Ik wil wel echt naar 1024mb toe, want 512 is echt te weinig. Dus dan zit is toch vast aan minimaal 512mb erbij en een ander moederbord. Dan kan ik beter 2x 512mb matching pair kopen en mijn twee 256mb kingston te verkopen. Zit immers levenslange garantie op. Daar krijg ik meer geld voor dan een tweedehands bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Mja ok :P.

Er blijft altijd een kleine kans bestaan dat je mobo het geheugen niet pikt. Maar vooral twinmos en corsair waren wat vaker probleemgevalletjes dacht ik.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 22:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Na 1,5 jaar superstabiel gedraaid te hebben, gaat mijn 8RDA+ 1.1 de deur uit. :P

Daar komt voor in de plaats, een 8RDA3+. Als het goed is komt deze vanmorgen aan met de post.

* PD2JK niet wachten :X

Ik post mijn bevindingen en het overclocken nog wel.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Audi_S2 schreef op 18 mei 2004 @ 17:43:
[...]

Ik zal eens proberen geheugen te lenen om te proberen op mijn bordje.
Het is idd mijn geheugen wat incompatible lijkt met mijn Epox 8RDA+.
Ik heb gewoon een cheapass blokje geprobeerd.
Nu wil ik dus 2x 512mb goed geheugen aanschaffen. Welk geheugen werkt zonder problemen op mijn bord? Welk geheugen gebruiken jullie?[/quote]

Ik ben nog steeds op zoek naar geheugen dat zeker goed gaat werken op mijn moederbord. Kan iemand mij iets aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 22:14
Hoe zit het met de EP-8RDA3i ?
Ik lees helemaal niks over dit bordje hier dit zijn de specs:

• Socket A Supporting 200/266/333/400MHz FSB AMD Processors
• NVidia NForce2 SPP / MCP Chipset
• 1 Floppy drive controller - 2 serial ports - parallel port
• AGP 8x for 1.5v graphics cards, 5 PCI slots
• 2 standard IDE ports for ATA-133, backwards compatible with ATA-100/66
• 3 DDR SDRAM banks for Maximum 3 GB memory DDR333/400
Dual Channel DDR400 memory support for increased performance (backward compatible)
• 4 USB 2.0 ports, 4 extra by optional USB back-panel cables
• Multiphase power solution for increased stability, including 12v supply adaptation for CPU
• Onboard sound, 6 channel CMedia C9739a Audio Supports Digital SPDIF and software AC-3
• Standard ATX format 305mm x 245mm x 40mm, ATX Size
• Onboard 10/100 LAN

Lijkt me toch goed? Maar mijn eigenlijke vraag; is hier mee net zo lekker overteklokken als de in de openingspost genoemende bordjes van firewire sata enzow hoef ik toch niet en deze is €65,- in de pricewatch :) Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ja hoor dat clockt gewoon net als de andere RDA series :)
Ik heb een RDAE ,die wordt ook niet veel besproken hier.. Zelfs Google leverd niks op als je op "RDAE overclocking" zoekt... Dan kom ik nammelijk op me eigen uit hier op GoT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101112

Tot kort had ik ook een 8RDA3+ Ultra400 rev.1.1,maar met een ongelukje met de bierkoeler :9 doet hij het nimeer,dan maar een nieuwe hè de rev.2.1 en idd die is daadwerkelijk met Ultra400 staat idd zo op de doos,en niet op de rev. 1.1 doos.

Met de rev.1.1 deed ik 11/218 mem timings 11-3-2-2,nu met de rev.2.1 geraak ik maar tot 11/214 stabiel met zelfde timings,dit met Twinmoss 2x256mb pc3200,kan zijn dat me mem brak word,maar da kan ik volgende week testen met nieuw mem XMS pc3500c2 rev.1.1,dus k'hoop dat ik wel wa verder zal geraken dan,maar da zal wel lukken zeker :7 .

Max oc met de 1.1 was 12.5/205 2563mhz(met bierkoeler),maar met de 2.1 is het tot hiertoe niet gelukt,maar dat komt mss nog 8) .

Ik zit te w8 op de 8KDA3+ s754 Nf3 250,tot ze hem hier in de lokale pcwinkel te koop aanbieden,k'hoop einde de maand.

Oeps dit alles met een AMD XP1800+JIUHB.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 101112 op 02-06-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87368

Klote :( Mijn 8rda+ is echt gaar zeg 8)7 Mem slot 1 en 2 doen nix meer. Wat voor geheugen ik ook allemaal heb geprobeerten bios resetten enz enz. En slot 3 kan nog maar tot 155mhz (denk ik ) 160 wou die niet meer. Kreeg allemaal raare fouten en blue screens in windows. niet zo leuk meer :o. Op welke timings dan ook whahah , ,ik heb echt alles geprobeert van andere biossen tot een andere bios chip zelfs ander geheugen >:) maar nee dies gewoon echt gaar :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87368 op 02-06-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Anoniem: 101112 schreef op 02 juni 2004 @ 16:15:
Tot kort had ik ook een 8RDA3+ Ultra400 rev.1.1,maar met een ongelukje met de bierkoeler :9 doet hij het nimeer,dan maar een nieuwe hè de rev.2.1 en idd die is daadwerkelijk met Ultra400 staat idd zo op de doos,en niet op de rev. 1.1 doos.

Met de rev.1.1 deed ik 11/218 mem timings 11-3-2-2,nu met de rev.2.1 geraak ik maar tot 11/214 stabiel met zelfde timings,dit met Twinmoss 2x256mb pc3200,kan zijn dat me mem brak word,maar da kan ik volgende week testen met nieuw mem XMS pc3500c2 rev.1.1,dus k'hoop dat ik wel wa verder zal geraken dan,maar da zal wel lukken zeker :7 .

Max oc met de 1.1 was 12.5/205 2563mhz(met bierkoeler),maar met de 2.1 is het tot hiertoe niet gelukt,maar dat komt mss nog 8) .

Ik zit te w8 op de 8KDA3+ s754 Nf3 250,tot ze hem hier in de lokale pcwinkel te koop aanbieden,k'hoop einde de maand.

Oeps dit alles met een AMD XP1800+JIUHB.
Moet je even een L12 mod doen (je hebt immers een 133 MHz CPU) en een VDD mod. Waarschijnlijk zal je FSB dan een behoorlijke jump maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja k'weet het ,maar moet nog wat gereedschap kopen,maar er word wel gemod :9 zeker weten,k'weet alleen niet wanneer :) .

Maar wat bedoel je met L12 mod?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 101112 op 03-06-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Anoniem: 101112 schreef op 03 juni 2004 @ 17:18:
Ja k'weet het ,maar moet nog wat gereedschap kopen,maar er word wel gemod :9 zeker weten,k'weet alleen niet wanneer :) .

Maar wat bedoel je met L12 mod?
Door een L12 mod zet je de standaard FSB van de CPU op 166 of 200 MHz :) Die kun je in de socket en op de cpu doen. Draadje in de socket is het makkelijkst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107041

Is er ook ene voltmod voor de EP-8RDAE ? http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8rdae.htm

Ik heb er namenlijk een Mobile inziten en die wil ik meer te eten geven dan 1.8volts :)

Bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Anoniem: 107041 schreef op 07 juli 2004 @ 20:11:
Is er ook ene voltmod voor de EP-8RDAE ? http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8rdae.htm

Ik heb er namenlijk een Mobile inziten en die wil ik meer te eten geven dan 1.8volts :)

Bedankt..
Euh ken je niet tot 2.2vcore dan met die mobile er in ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Anoniem: 107041 schreef op 07 juli 2004 @ 20:11:

Bedankt..
Nee, die OVP is niet te bypassen door een mod.
Jammer dus, je hebt een rot ocbord (zoals ik op msn al zei, maar toen blokte je me om dat je dacht dat IK een n00b was)
Speedy-J schreef op 07 juli 2004 @ 20:15:
[...]

Euh ken je niet tot 2.2vcore dan met die mobile er in ? :)
Nee, want hij heeft een rev2, die ovp is niet te bypassen.

[ Voor 20% gewijzigd door El Snorro op 07-07-2004 20:19 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

El Snorro schreef op 07 juli 2004 @ 20:18:
[...]

Jammer dus, je hebt een rot ocbord (zoals ik op msn al zei, maar toen blokte je me om dat je dacht dat IK een n00b was)

[...]

Nee, want hij heeft een rev2, die ovp is niet te bypassen.
Ah OVP jah als hij bij 1.8 al kickt hoef je idd niet te gaan modden voor meer want dat heb geen nut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Om even terug te komen op mijn post op de vorige pagina:

Ik heb dit bordje (8RDA3+) ingeruild voor een Asus A7N8X-E Deluxe, omdat ik problemen ondervond met twee WD Raptor 36GB schijven. Dit scheen een bekend probleem te zijn, ik wist dit toen nog niet. Nu heb ik de Asus en dit werkt wel goed.

Zolang de SATA controller uitgeschakeld is, werkt het bordje wel goed. En het ging me nou net om de SATA feature. Anders had ik m'n 8RDA+ niet ingeruild voor een 8RDA3+.

Dus heb je WD Raptor's, gebruik deze dan niet met de on-board SiI controller. Dit resulteert tot vastlopers van circa 15 sec.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

El Snorro schreef op 07 juli 2004 @ 20:18:
[...]
Weet je zeker dat de OVP op een 8RDAE al bij 1.8v inkomt ?
Bij de 8RDA+ rev2.X komt hij op 1.85 in maar ik weet niet zeker of dat bij de 8RDAE ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

The Doctor schreef op 08 juli 2004 @ 17:47:
[...]

Weet je zeker dat de OVP op een 8RDAE al bij 1.8v inkomt ?
Bij de 8RDA+ rev2.X komt hij op 1.85 in maar ik weet niet zeker of dat bij de 8RDAE ook zo is.
Bij mij ken hij gewoon op 2.2Vcore ,moet wel de feds en vcore IC koelhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Prutz0r schreef op 08 juli 2004 @ 17:42:
Om even terug te komen op mijn post op de vorige pagina:

Ik heb dit bordje (8RDA3+) ingeruild voor een Asus A7N8X-E Deluxe, omdat ik problemen ondervond met twee WD Raptor 36GB schijven. Dit scheen een bekend probleem te zijn, ik wist dit toen nog niet. Nu heb ik de Asus en dit werkt wel goed.

Zolang de SATA controller uitgeschakeld is, werkt het bordje wel goed. En het ging me nou net om de SATA feature. Anders had ik m'n 8RDA+ niet ingeruild voor een 8RDA3+.

Dus heb je WD Raptor's, gebruik deze dan niet met de on-board SiI controller. Dit resulteert tot vastlopers van circa 15 sec.
Bedoel je als je deze in Raid draait? Want ik heb een WD raptor op de onboard controller hangen en deze werkt wel goed. Ik heb geen last van vastlopers. :?

Edit: Lama, waarom zou je 2 WD raptor's hebben en dan geen Raid draaien 8)7 :p

[ Voor 6% gewijzigd door pisart op 08-07-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Speedy-J schreef op 08 juli 2004 @ 18:26:
[...]

Bij mij ken hij gewoon op 2.2Vcore ,moet wel de feds en vcore IC koelhouden..
Dat dacht ik idd al 8RDAE heeft gewoon een andere manier om power aan de proc te geven en dus geen last van de OVP zoals de 8RDA+ rev 2.x wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

The Doctor schreef op 08 juli 2004 @ 18:38:
[...]

Dat dacht ik idd al 8RDAE heeft gewoon een andere manier om power aan de proc te geven en dus geen last van de OVP zoals de 8RDA+ rev 2.x wel heeft.
klopt deze haald de Vcore uit de vier polige 12V stekker ipv de ATX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Speedy-J schreef op 08 juli 2004 @ 18:47:
[...]

klopt deze haald de Vcore uit de vier polige 12V stekker ipv de ATX
Mja dat maakt opzich niet uit voor de OVP dat heeft meer te maken met de chip die de vcore regelt en wat die chip kan en hoe hij is af/ingesteld.

EDIT:

Hij haalt btw niet alle power uit de 12v stekker dat is meer voor extra power. Ander zou hij niet werken als je alleen de atx stekker erin doet en dat zou een beetje lomp zijn natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Tjaps op 08-07-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

In feite moet hij gewoon 2.2V kunnen geven ,maar de meeste tweakers vergeten het boeltje daar te koelen..
Als ik hier de blokjes er af haal en me fan uit zet kom ik niet hoger als 1.9Vcore en dan knalt het zaakje uit.
Met al me koelspul erop met een 80mm fan@5V kom ik dus aan me 2.2Volts :)
Hij haalt btw niet alle power uit de 12v stekker dat is meer voor extra power. Ander zou hij niet werken als je alleen de atx stekker erin doet en dat zou een beetje lomp zijn natuurlijk.
Klopt ook, zodra je de 12V stekker eruit haald boot hij nog steeds goed alleen hij haal nu nog alles uit de 12v lijn en laat de +5 totaal met rust

[ Voor 39% gewijzigd door Speedy-J op 08-07-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Speedy-J schreef op 08 juli 2004 @ 18:52:
Klopt ook, zodra je de 12V stekker eruit haald boot hij nog steeds goed alleen hij haal nu nog alles uit de 12v lijn en laat de +5 totaal met rust
Wou je zeggen dat hij zoder 12v stekker stroom uit de 12v en uit de 5v haalt ? of lees ik verkeerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Tjaps op 08-07-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

The Doctor schreef op 08 juli 2004 @ 19:02:
[...]

Wou je zeggen dat hij zoder 12v stekker stroom uit de 12v en uit de 5v haalt ? of lees ik verkeerd.
Alleen uit de 12V ja ,niet uit de +5V...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Speedy-J schreef op 08 juli 2004 @ 19:03:
[...]

Alleen uit de 12V ja ,niet uit de +5V...
Idd maar ook zonder die 12v stekker haalt ie geen extra stroom uit de 5v hoor :) (of bedoelde je dat neit en lees ik scheef).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

The Doctor schreef op 08 juli 2004 @ 19:06:
[...]

Idd maar ook zonder die 12v stekker haalt ie geen extra stroom uit de 5v hoor :) (of bedoelde je dat neit en lees ik scheef).
Het klopt hoor ,Ik bedoelde het zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

pisart schreef op 08 juli 2004 @ 18:29:
[...]

Bedoel je als je deze in Raid draait? Want ik heb een WD raptor op de onboard controller hangen en deze werkt wel goed. Ik heb geen last van vastlopers. :?

Edit: Lama, waarom zou je 2 WD raptor's hebben en dan geen Raid draaien 8)7 :p
Ik had dus rev 3.1, wat heb jij nu?

Misschien heeft het wel hiermee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Prutz0r schreef op 08 juli 2004 @ 19:26:
[...]

Ik had dus rev 3.1, wat heb jij nu?

Misschien heeft het wel hiermee te maken.
Ik heb de revisie 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

nou ja zeg, ik heb een 8rda3+ rev3.1 van iemand overgenomen om mijn s-ata raid-0 weer aan te kunnen spreken (vanwege een defect aan mijn nf7-s rev2), springt het mobo bij het omzetten van de schakelaar van de voeding meteen op FF. De aan/uit knop heeft geen enkel effect en het enige wat er gebeurt is dat de fans gaan draaien. Is dit typisch een geval van het gelijk op FF springen of is hier iets anders aan de hand, want ik druk niet eens op de aan/uit knop. Hulp snel gewenst.

edit: ik heb het bordje in een andere kost ingebouwd en nu blijft alles stil na het aansluiten op stroom. Echter, het systeem boot niet door. Ik kom bij bios code 26 waarna hij weer opnieuw begint. Heb ik een corrupte bios?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 11-07-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Volgens mij is je BIOS corrupt ja ,post code 26 is reserved dus je weet niet waar hij op hang nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mail EPoX eens en vraag wat code 26 betekent, ze hebben goede service.

Als je zeker weet dat je BIOS verrot is, kan je een nieuwe BIOS chip bestellen. Kost maar 14 Euro als je in Nederland woont, anders 17,50.

http://www.epox.nl/english/support/Default2.htm#purchase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prutz0r schreef op 11 juli 2004 @ 11:46:
Mail EPoX eens en vraag wat code 26 betekent, ze hebben goede service.

Als je zeker weet dat je BIOS verrot is, kan je een nieuwe BIOS chip bestellen. Kost maar 14 Euro als je in Nederland woont, anders 17,50.

http://www.epox.nl/english/support/Default2.htm#purchase
ik zal nog eens een andere cpu installeren etc. Ander geheugen hielp niet. Als dit toch het geval is, maakt me dat toch zo kwaad :( Dit is dan de zoveelste keer dat ik het schip in ga bij een tweedehands aankoop. Degene van wie ik het heb gekocht had met het bord overgeklokt, maar kwam niet verder dan 215Mhz of zo. Nu ging me het daar niet om maar om de raid-controller die erop zit. Het lijkt er dan op dat ie de bios ver***** heeft, hoewel het bordje volgens hem verder goed werkte. Als ik nog eens 14 euro kwijt ben had ik beter een nieuw bordje kunnen kopen. Wie weet wat er nog meer kapot is. Hij is echter nu op vakantie......
Ik vind het ondertussen niet meer waard om iets tweedehands te kopen. De tweedehands prijzen zijn niet echt laag, vaak niet eens 20% ervan af. Dan betaal ik maar 20% meer als ik dan iig geen risico meer loop. Ik heb het wel gehad om elke keer mijn zondag op deze manier door te brengen :(

edit: inmiddels komt de bios niet verder dan code CF, oftewel "test bios functionality". Lijkt me gelopen koers. ^%&$#)__$)_#*$+)(*#$#Q_(*#Q(_*(&*

edit2: ahum, de laatste update was niet helemaal correct. Ik was na het vervangen van de videokaart vergeten de cmos jumper terug te zetten. Kan ik het mailtje naar Epox ook weer aanpassen......
Inmiddels is alles vervangen wat maar vervangen kan worden en het heeft allemaal niet geholpen: De bios komt niet voorbij post code 26. De voorlopige conclusie blijft dus wel gehandhaafd: Een corrupte bios.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 11-07-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:20

J2S

voorin de manual van mijn (ook kapotte) 8rda3+ staat dat 26h een overclock error is.
oplossing is bios reset. dus heb je dat al geprobeert?

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J2S schreef op 11 juli 2004 @ 14:03:
voorin de manual van mijn (ook kapotte) 8rda3+ staat dat 26h een overclock error is.
oplossing is bios reset. dus heb je dat al geprobeert?
Ja, dit heb ik gedaan voordat ik het systeem voor het eerst wilde booten (wat ie echter al zelf wilde doen) en elke keer nadat ik een component had vervangen.
Voor alle duidelijkheid, ik heb dus niks geoverclocked of iets dergelijks. Ik geraak niet eens in de bios. Mijn gevoel zegt me dat de vorige eigenaar een beetje te enthousiast bezig is geweest. In ieder geval bedankt voor het melden van de plek waar ik de post code in de manual kan vinden.

edit: het blijkt dat ik geen twee latjes er tegelijk in kan duwen. DIMM1 werkt wel, wellicht is het ander geheugenkanaal kapot. Hij start dus nu wel door.
Echter er is een ander probleem. De s-ata raid werkt ook niet met mijn schijven. Ik was op de hoogte gebracht door de vorige eigenaar dat ie s-ata raid ook niet aan de praat kreeg maar Epox zei mij dat er een nieuwe bios was die s-ata problemen had verholpen en nieuwe verbeterde sil3112a drivers. Verder hadden de problemen van de sil3112a raid controller op de 8rda3+ rev.3.1 alleen betrekking op 200GB+ schijven dus ik heb het bordje toch maar overgenomen.
Het systeem leek te hangen bij gebruik van s-ata raid. Echter bij de installatie vanuit de Windows CD kreeg ik na lange tijd toch een scherm met de inhoud van mijn schijven. Eerst herkende ie de winxp partitie niet maar na nog een keer opgestart te hebben en te hebben gewacht herkende ie de winxp partitie wel. Ik heb geprobeerd de winxp partitie te formatteren maar na lange tijd weer gewacht te hebben kwam ie tenslotte met de melding dat ie de schijf niet kon formatteren en dat ie wellicht beschadigd is. Ik hoop dat de schijven en de inhoud nog in orde zijn, want anders................

In ieder geval gaat dit bordje retour. Mijn zondag is weer geweldig geweest...........

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 11-07-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 02:17
Door de bliksem is mijn Abit NF7 mobo naar de vaantjes, omdat ik niet telang wilde wachten op een nieuw mobo heb ik bij de plaatselijke computerboer een EPOX 8RDA3+ mobo gehaald.
Hier heb ik een 2600+ Mobile steken met 2x512 TWINX Corsair ram.
Ik draai nu op 180x9, wil me nu nog niet bezig houden met overclokken.

Echt content ben ik er niet van, heb een heleboel probleempjes, spontane reboots bij windows update, setup programma`s die hij niet wilt uitvoeren.

Ik heb windows nu in totaal al 3 keer geinstalleerd op 20 uur :(

Nu wil ik bios flachen, omdat ik denk dat dat veel kan helpen, kan ik dat vanuit windows ?
ken iemand me daar een link van geven ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 02:17
Bijkomend probleem, ik wil Enemy Teritory installeren (gratis downloaden)
Maar als ik het dan wil installeren zegt hij dat de data corurpt is !
Ik heb het op mijn 3 HD`s geprobeerd, hij blijft dit zeggen als ik het wil installeren, uiteraard heb ik het help topic gelezen hier op GOT en gegoogeld, maar niets mocht baten, denk dat het met mijn moederbord te maken heeft.

Heeft iemand van jullie dit nog meegemaakt ?

/edit ik heb ook al het spel van andere sites gedownload, mocht niet baten.

[ Voor 9% gewijzigd door C00P op 24-07-2004 16:08 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
. Nog een veelvoorkomend probleem is dat sommige mobos gelijk op FF springen bij booten.

Oplossing :

Je mobo is defect en moet geRMAed worden
-----------------------------------------------------------------------------------

Mn mobo staat al tijden op FF en draait gewoon netjes door...?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
LosGieros schreef op 25 juli 2004 @ 17:10:
. Nog een veelvoorkomend probleem is dat sommige mobos gelijk op FF springen bij booten.

Oplossing :

Je mobo is defect en moet geRMAed worden
-----------------------------------------------------------------------------------

Mn mobo staat al tijden op FF en draait gewoon netjes door...?
Je mobo springt toch niet gelijk op FF . FF betekend ook dat die helemmaal geboot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
HStyles schreef op 25 juli 2004 @ 19:27:
[...]

Je mobo springt toch niet gelijk op FF . FF betekend ook dat die helemmaal geboot is :)
woeps :Z

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inverband met de vmods voor de 8RDA3+ nf2Ultra400,welke zijn de juiste weerstanden die daar voor gebruikt worden,als ik zoek naar welke ik moet gebruiken, dan vind ik een van 1000 ohm 15 turn trimmer,en een van 200k.

Ik heb er gisteren van 100K en 10K gehaald, kan ik daar eentje van gebruiken,zo niet welke moet ik dan hebben,want het is mij toch ni helemaal duidelijk,help please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101112 schreef op 07 augustus 2004 @ 13:48:
Inverband met de vmods voor de 8RDA3+ nf2Ultra400,welke zijn de juiste weerstanden die daar voor gebruikt worden,als ik zoek naar welke ik moet gebruiken, dan vind ik een van 1000 ohm 15 turn trimmer,en een van 200k.

Ik heb er gisteren van 100K en 10K gehaald, kan ik daar eentje van gebruiken,zo niet welke moet ik dan hebben,want het is mij toch ni helemaal duidelijk,help please.
Niemand die mij kan helpen,please :)

Heb nog wat verder gezocht,is het dan juist dat ik er 2 van 200K moet hebben voor de vcore en vdimm van de epox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

ik zit op het moment ook met een probleem. Het moederbord (8rda+) met 2 twinmos reepjes (die het prima doen) wil niet meer booten.
Hij blijft hangen met een code 25, en als ik daarna reboot met een C1. Als ik dan de stekker een tijdje uit laat boot hij weer met een foutcode 25 :(
Voeding werkt prima. Iemand anders nog een idee?

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S

J2S

het zal niet aan je geheugen liggen aangezien hij tog wel voorbij de C1 test komt. verder staat in de manual dat 26 een overclock error is. maar aan het eind staat weer dat 24-26 reserved zijn dus daar heb je verder weinig aan denk ik. ik weet ook niet of je em geOC'ed hebt maar mss een bios reset als je dat nog niet hebt gedaan?
offtopic:
erger ik me altijd aan. als dat ding blijft steken bij een code staat er bij die code bijna altijd reseved ofzo :(

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

vandaag even langs de winkel gegaan (maxpert _/-\o_) en dia hebben even snel gekeken en zagen dat de condensatoren waren gaan lekken. Beetje jammer. Ik krijg nu wel een nieuw bordje, en een tijdelijk asrock dingie om de komende weken op te vangen :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107852

Hee! Ik heb zojuist de vDimm mod gedaan op mn 8RDA3i, en hij lijkt te werken. Het vreemde is alleen; hoe hoger ik het voltage zet (dat ik aflees aan de mosfet) hoe lager het voltage wordt in de bios / USDM :? . Ik heb hierbij overigens n stabilitietsprobleem op de koop toe gekregen; pc draait 5 - 15 uur (games / windows / prime) en crash dan tóch ineens als ie gewoon op de desktop staat en nix doet :? . Ik dacht eerst dat t mijn proc was; heb nl. net n nieuwe 2500+ (gelockt op 11x) maar ik draai m nu @ 200 fsb (zoals voor de mod stabiel was) en zelfs met de proc op 1,85V blijft ie crashe. Denken jullie dat ik die mod beter ongedaan kan maken?

oja: volgens mij is het een HDD (maxtor 80GB 8MB cash) crash; die begint nl. heel raar te "tikken" vlak voor en tijdens de crash :? . enig idee hoe dat komt?

oja2: hij wil sinds de mod niet meer posten als ik me DVD-speler (liteon) eraan hang(?!)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 107852 op 24-08-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Heb zojuist de nieuwe Bios voor de 8RDA+ erop gezet.
Wat zag ik gisteren tot mijn verbazing! Je kan het Vdd voltage verhogen!
M'n pc draait al een tijdje stabiel, dus weet het niet meer zeker. Maar volgens mij moest je daar eerst een speciale mod voor toepassen.
Vanavond maar eens proberen of ik nu boven de 190 FSB uitkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de OCP/OVP mod,die op de 1ste pagina staat,ook geldig voor de 8RDA3+ rev2.1,of maakt het ni uit welke rev het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:50
Goedemiddag, mijn Epox 8RDA+ heeft zo'n anderhalf jaar prima gedraaid, nooit overklokt etc. Nou wil hij sinds vandaag niet meer opstarten. Ik krijg geen beeld en de foutcode is CF.
Ik heb er ander geheugen, andere videokaart en andere voeding ingezet, BIOS gereset maar dat helpt niet, de pc wil maar niet (door)starten (CF).
Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S

J2S

Voorin de manual bij code mogelijke oorzaken CC/CF:
- BIOS chip zit er verkeerd in (zal het wel niet zijn)
- BIOS is corrupt.
- Bord is kapot. (check ook of alle condensatoren enzo nog goed zijn)
- Insteekkaarten die er verkeerd inzitten. (gewoon alles eruit halen, ook agp)
- En dit staat niet in het boekje: je CPU kan ook dood zijn. om een epox bord te checken moet er dus een werkende proc inzitten. zo niet gaat ie ook niet piepen of wat dan ook. (weet niet of het met andere merken ook zo is)
bij CF is ie dus echt nog niet ver opgestart dus het moet iets van de basis dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:29

Smarron

The bend

J2S schreef op maandag 04 oktober 2004 @ 15:33:
Voorin de manual bij code mogelijke oorzaken CC/CF:
- BIOS chip zit er verkeerd in (zal het wel niet zijn)
- BIOS is corrupt.
- Bord is kapot. (check ook of alle condensatoren enzo nog goed zijn)
- Insteekkaarten die er verkeerd inzitten. (gewoon alles eruit halen, ook agp)
- En dit staat niet in het boekje: je CPU kan ook dood zijn. om een epox bord te checken moet er dus een werkende proc inzitten. zo niet gaat ie ook niet piepen of wat dan ook. (weet niet of het met andere merken ook zo is)
bij CF is ie dus echt nog niet ver opgestart dus het moet iets van de basis dingen zijn.
Nou, hier ook zo'n beetje hetzelfde probleem. Was wat over het netwerk aan het kopieren, klapt ineens mijn beeld op standby en sindsdien gaat de PC niet meer aan! :(

Ik heb de code C0 gehad, CF zag ik toen ik de cmos even ging resetten (Paar keer gedaan inmiddels). Ik heb geen PCI-kaarten, een andere CPU geprobeerd, ander mem (want die C0 zou gerelateerd zijn aan brak mem of een brakke cpu). Nog steeds geen beeld. Ik heb de 8RGA+, dus direct even de AGP-kaart eruit gehaald en hem onboard geprobeerd aan te sluiten, wederom geen beeld. Ik krijg geen piepjes of niks. Ik verdenk ervan dat het mobo er gewoon de geest aan heeft gegeven. Heeft iemand nog ideeen, of zal ik hem maar RMA-en?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

Smarron schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:34:
[...]
Nou, hier ook zo'n beetje hetzelfde probleem. Was wat over het netwerk aan het kopieren, klapt ineens mijn beeld op standby en sindsdien gaat de PC niet meer aan! :(

Ik heb de code C0 gehad, CF zag ik toen ik de cmos even ging resetten (Paar keer gedaan inmiddels). Ik heb geen PCI-kaarten, een andere CPU geprobeerd, ander mem (want die C0 zou gerelateerd zijn aan brak mem of een brakke cpu). Nog steeds geen beeld. Ik heb de 8RGA+, dus direct even de AGP-kaart eruit gehaald en hem onboard geprobeerd aan te sluiten, wederom geen beeld. Ik krijg geen piepjes of niks. Ik verdenk ervan dat het mobo er gewoon de geest aan heeft gegeven. Heeft iemand nog ideeen, of zal ik hem maar RMA-en?
Kijk is naar het moederbord en kijk dan of de condensators zijn gaan lekken.
Want heb precies het zelfde probleem gehad een aantal weekjes terug :)
En toen waren er ook een aantal condensators lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:29

Smarron

The bend

Ik heb het even gecontroleerd, maar kan geen lekkende condensatoren vinden. Het ziet er allemaal nog prima uit. Welke waren bij jou gaan lekken precies ?

Ik denk dat ik het mobo maar terugstuur. Ik heb geloof ik nog wel garantie.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 21:59

RMYuma

The disguise is complete!

Ik heb een 8RDA3+ en het volgende probleem:

Oude situatie: 5 PATA IDE harddisks + 1 DVD-ROM speler
Nieuwe situatie: 1 PATA IDE harddisk (primary master) + 1 DVD-ROM (secundary slave) en 2 SATA harddisks.
Veranderd: 4 PATA harddisks eruit gehaald, en 2 SATA harddisks toegevoegd.

Tweeledig probleem:
1) het duurt nu ontzettend lang voordat mijn primary master (die ene PATA disk) herkend wordt.
Ik heb verder geen instellingen in het BIOS aangepast, behalve dat ik de SATA functie aangezet heb (logisch).
2) slechts 1 van mijn 2 SATA schijven (Maxtor DiamondMax 10, 160 GB) wordt herkend.

Wat heb ik gedaan om te troubleshooten:
Ad 1) Alle schijven losgekoppeld, behalve die ene PATA IDE schijf (primary master).
Het duurt dan gemiddeld meer dan een halve minuut voordat die harde schijf herkend wordt.
Dit duurde in de oude situatie slechts enkele seconden.
Verder boot mijn OS daarna wel normaal vanaf die schijf.
Geen S.M.A.R.T foutmeldingen op die schijf, en tevens in Windows geen performanceproblemen of zo.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ad 2) SATA kabels gecontroleerd, powerkabels gechecked, maar alles zit goed vast.
SATA chip is in het BIOS enabled.
Iemand enig idee?

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Doe eens een cmos clear das wel zo gezond op zijn tijd.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

CMOS clear gedaan, maar zonder resultaat.

Inmiddels ziet het BIOS wel af en toe de tweede SATA schijf. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Brainstorm:
- Sluit de harde schijven eens op een andere ingang aan.
- Gebruik andere kabels als je dat kunt.
- Update je bios.
- Is je voeding krachting genoeg?
- Voor je pata hdd: autodetect hem eens in het BIOS en sla de instellingen op. Dan hoeft de hdd niet gedetecteerd te worden. Als je er niet vanaf hoeft te booten kun je het ook gewoon op "none" zetten in het bios.
- Het je het ook als je de harede schijven in een andere PC zet?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

iets schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:43:
Brainstorm:
- Sluit de harde schijven eens op een andere ingang aan.[/quote
- Gebruik andere kabels als je dat kunt.
- Update je bios.
- Is je voeding krachting genoeg?
- Voor je pata hdd: autodetect hem eens in het BIOS en sla de instellingen op. Dan hoeft de hdd niet gedetecteerd te worden. Als je er niet vanaf hoeft te booten kun je het ook gewoon op "none" zetten in het bios.
- Het je het ook als je de harede schijven in een andere PC zet?
Ik ben inmiddels een stapje verder. Zodra ik slechts mijn PATA schijf aansluit, duurt het detecteren nog steeds lang. Het vastleggen van de PATA gegevens in het BIOS na een autodetect heeft geen effect. Het duurt dan nog net zo lang voordat hij door de detectiemodus heen is.
Ik heb ook al andere kabels gebruikt (zowel voor de SATA schijven als voor de PATA schijf), maar zonder effect.

Sluit ik echter een 2e device (bv mijn DVD-ROM speler) als slave aan, dan is de herkenning meteen vanuit het BIOS.

Mijn voeding is 431 Watt, dus krachtig genoeg. Er zaten eerst 5 schijven in, nu nog maar 3. Daarnaast is SATA zuiniger qua stroomverbruik, dus dat mag geen probleem wezen.

Het BIOS is al de laatste versie, en het enige wat ik qua SATA in kan stellen is het aanzetten van de Sil 3112 SATA Chip op mijn mobo.

Tot nu toe herkend hij in het BIOS de meeste keren geen enkele SATA schijf, en een enkele keer slechts 1tje (wel iedere keer dezelfde schijf). Die zie ik vervolgens dan ook netjes bij diskmanagement in Windows.

Nog iets: als ik de SATA chip op het mobo aan zet, dan komt hij niet meer door de boot heen vanaf mijn PATA schijf. Hij blijft dan in het splash screen van Windows hangen. Zet ik de SATA chip uit, dan is dit probleem er niet, en boot hij normaal vanaf PATA. De chipset drivers zijn de allerlaatste (nForce v4.27 WinXP2K WHQL). De bootvolgorde: Floppy > CD-ROM > HDD0 (PATA schijf).

Ik weet echt niet meer waar dit aan kan liggen en ben na 3 dagen geklooi ten einde raad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Een paar maanden ging mijn 8rda+ dood :(
gelijk c1 error

Nu een paar maanden later dus voor de grap gewoon eventjes aangesloten :+ \
En ja hoor :7 dat geval werkt weer 8)7

Hij is een paar maanden doodgeweest en nu ineens werkt die weer :9
8rda+ ownage :9~

Volgens mij is god hier aan het werk geweest 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Specialist
  • Laatst online: 21:36
Update 2 startpost: nForce system utility heeft een nieuw adresje gekregen :P
ftp://download.nvidia.com...system_utility_1.08.5.exe

Iets meer ontopic:

Ik heb een 8RDA3+ bord met een Athlon XP 2400+ en 2x Corsair XMS 512MB PC3200 geheugen.
Sinds de aanschaf van dit bord heb ik eigenlijk zitten twijfelen aan de snelheid van de IDE-poorten.
Mijn hardeschijf is een goed en vrij snel model (Seagate ST3120026A 7200.7), maar de prestaties ten opzichte van andere systemen (met name schrijfsnelheid en leessnelheid van de hardeschijf) valt mij tegen. Nu ben ik eens in de BIOS gaan kijken en zag wat rare dingen. Allereerst stond mijn FSB op 133 met een standaard multiplier die behoort bij mijn processor (15 dus). Dit heb ik veranderd naar 166*12. Mijn geheugen loopt synchroon, dus ook op 166MHz. Het draait dan wel niet als PC3200 geheugen, maar volgens jullie is het synchroon lopen sneller als asynchroon, dus vandaar....ik moet het nog proefondervindelijk meemaken :P
Echter helpt dit natuurlijk niets aan het oorspronkelijk probleem wat ik had, de (in mijn ogen) trage doorvoer van IDE-data. Ik weet niet meer welke versie ik heb van de nForce drivers, maar ik geloof niet de laatste. Aangezien er in het verleden problemen zijn geweest met deze drivers ben ik er nu niet zo happig op om deze laatste drivers te installeren. Is er iemand die ervaring heeft met de 4.27 of 4.20 drivers? Het gaat mij met name om de IDE driver....
Is er iemand die mij hierover iets meer kan vertellen?

Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

HStyles schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:24:
Een paar maanden ging mijn 8rda+ dood :(
gelijk c1 error

Nu een paar maanden later dus voor de grap gewoon eventjes aangesloten :+ \
En ja hoor :7 dat geval werkt weer 8)7

Hij is een paar maanden doodgeweest en nu ineens werkt die weer :9
8rda+ ownage :9~

Volgens mij is god hier aan het werk geweest 8)
c1 is een memory error..........bordje is dus niet dood geweest........FF is de 'dood' code

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Iemand toevallig het progje 8rdavcore-0.8.1b ergens nog staan?

Rapapa...

Pagina: 1 2 Laatste