Epox EP-8RDA3+ overclockervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 13:58
Ik vraag me af hoe dit mobo presteert qua overclocken. Ik zit er zelf namelijk over te denken deze aan te schaffen. Bij THG ff een review gelezen en het lijkt me een degelijk bord. Maar wat me vooral aanspreekt is het feit dat de Vcore tot 2,2v ingesteld kan worden :9~. Dat scheelt weer heel wat voltage modden en het scheelt weer garantie verliezen enzo :).

Hoe hoog zou de FSB van dit bordje gaan en wat voor PCI/AGP dividers zitten er allemaal op?

edit: is trouwens een nForce2 Ultra 400 mobo

[ Voor 7% gewijzigd door Krankenstein op 23-10-2003 01:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik denk dat dat ding wel goed is, omdat je de volt ook in kan stellen, handig voor ocers:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

Er is een heel goed lopend topic over de Epox 8RD(G)A serie (als de search had gewerkt had ik je ff een linkje gegeven ;) )
Daar kan je al je antwoorden vinden, als het goed is heeft de nforce2 en dus ook ultra pci lock :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 19:43
Ik heb er ook naar gekeken en blijkt neit een super mobo te zijn. De abit gaat nog steeds het hardste qua FSB oc.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 16:52

TiMMieJ

PSN: Orixez

Het bord is idd niet perfect een vriend van mij heeft deze ook aangeschaft.
Hij had eerst een gewone 8RDA+ en haalde daar 200fsb en met deze komt die daar nog lang niet aan. En dan is dus alleen het mobo veranderd dus ik zou idd ook gewoon de abit aanraden! Dit is gewoon de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
Wat is ultra PCI lock :?

En wat voor FSB's haalt 'ie dan gemiddeld? (en wat doet die Abit?)

Ik heb overigens gezocht naar 8RDA3+ maar niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93669

ooh ik heb ook een epox 8rda3+ rev 1.0 met een amd 2600+ (333 model)
ik zit nu op 11x223 sync met het geheugen @ cas 2 3-3-11

dus hoger als 200 mhz kom je dus wel
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

Ik ben met mijn mobo tevreden! het is wel geen plus versie maar veel verschil zit er niet tussen alleen serial ata :) . maar ik kan wel hoger komen alleen me geheugen zijn niet echt goed dus moet nieuwe geheugen met winbond of samsung chips op hebben dan lekker overclocken maar :P. ohw ja heb een 8rda3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 19:43
Anoniem: 93669 schreef op 23 October 2003 @ 19:28:
ooh ik heb ook een epox 8rda3+ rev 1.0 met een amd 2600+ (333 model)
ik zit nu op 11x223 sync met het geheugen @ cas 2 2-2-11

dus hoger als 200 mhz kom je dus wel
:) :)
jah maar heb niet veel mensen gezien die hoger gaan dan 225 en bij de abit halen ze zelfs 240 en 250 niet stabiel.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93669

ja dat dat is ook zo
alleen heb ik maar airkoeling en geen prometia ofzoiets :9~
alleen mijn mobo kan hoger alleen wil mijn cpu en geheugen niet hoger :|
dus vind ik het voor airkoeling niet slecht

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 93669 op 24-10-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
En zijn er dan ook Vcore mods bekend voor dat Abit mobo? Ik heb namelijk weinig zin om gelijk mn garantie te verklooien door een nagenoeg onomkeerbare Vcore mod waarbij ik een pootje van een chipje los moet solderen :/.

Ik zie trouwens net dat de max. FSB instelling van die Abit 237 Mhz is. Op zich aardig wat maar kan je die Epox met waterkoeling op de northbridge of zelfs een wat grotere luchtkoeler niet verder dan dat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81449

Krankenstein schreef op 23 October 2003 @ 01:42:
Hoe hoog zou de FSB van dit bordje gaan en wat voor PCI/AGP dividers zitten er allemaal op?
AGP is vrij in te stellen tussen 50 en 100MHz. PCI is gelockt (zoals bij alle nForce2 planken)

Met een XP2500+ en 2x256mb CL2 PC3200 GeIL geheugen haal ik met de standaard northbridge koeler (heb een Zalman NB32J met 50mm fan liggen, die gaat er vanmiddag op, in afwachting van waterkoeling...)

Ik draai nu 220x11, maar niet helemaal stabiel omdat de cpu koeler die ik nu heb zwaar zuigt.

Anyway:
Vcore= 1,72V
Vdd= 1,57V

Als ik de mp verlaag naar 8 wordt een overclock naar 230MHz mogelijk, Synchroon. Ik heb nog niet geprobeerd hoe ver ik kom als ik asynchroon draai of het voltage nog wat omhoog gooi. Mijn huidige koeling laat dat niet toe ;)

Verder best een vaag plankje vind ik: multipliers tussen de 9 en 10,5 pikt hij niet, en dual channel maakt de sisoft Sandra benchmarks trager. In games is het wel duidelijk sneller trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 81449 op 24-10-2003 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 15:18
Heb het bord nu ook. Vind het een slecht bord. Ik heb met mijn Asus a7n8x deluxe rev1.04 en met abit KD7-G stuk hoger gehaald dan met deze.
Ik heb trouwens de rev 2.x (zo staat het op de doos, zou volgens de verkoper 2.1 zijn)

Het probleem met dit bord zijn de voltages en de multiplier. Het moederbord ondersteunt OF .. - 12,5 als multiplier OF 13 - .. door een of andere 4bits multiplier ipv de 5bits die abit en asus ondersteunen. Nou dit viel al tegen maar ik dacht met 200 * 12,5 moet je toch een heel eind komen. Niet dus.

Ik heb een waterkoelingset van aquacomputer, mijn 1800+ draait nu 3200+ op 32 c dus aan de koeling kan het niet liggen. De NB is ook met die set gekoeld en voelt absoluut niet heet aan. Ze zitten ook beiden goed bevestigd etc.

Ik verdenk de voltages op dit bord dat ze het overclocken verpesten. Ik had iets gelezen over een beveiliging van voltage-overcurrency oid. Dit zou het systeem in standby-modus zetten als er iets met de voltages niet goed ging. Ik heb echter een CWT voeding van 160 euro die op de andere borden nooit meer dan 3% afweek hoe ver ik ook clockte (tot 2460 mhz). Dus aan de voeding ligt het niet.

Ik zit hier een beetje te balen omdat ik met dit bord de 2500mhz op zijn minst wilde halen maar ik kom nu niet verder dan 180 * 12,5 = 2260Mhz. Dit zorgde in Sisoft voor een rating van AMD 3300+ . De northbridge-voltage heb ik stabiel op 1,8 laten draaien voor een tijdje. Maar de Vcore krijg ik op 1,850 hooguit en dan nog niet helemaal stabiel. Als ik een spel speel hen ik nog steeds dat hij herstart.

Zoals ik het nu bekijk, even afwachten, het bord heeft echt OC potentie maar er moet iets aan die voltage problemen gedaan worden. Op mijn Abit KD7G (oud) kon ik met gemak 2,1 vcore draaien. En op mijn Asus A7N8X deluxe rev1.04 draaide ik 1.850 zonder problemen dus het ligt in ieder geval aan het bord. Misschien is het op te lossen met een bios-update waarin ze die irritante overcurrency-beveiliging uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo zie je maar weer OC is niet 100% gegarandeerd ;) . Shaflic het zou erg handig zijn wat voor geheugen je gebruikt en je CPU core code :) . Ik vind zelf die bord uitstekend 11.5*220 ( 2530mhz ). Over dat Overvoltprotectie heb je helemaal gelijk in ik vind dat persoonlijk erg irritant vinden aangezien dat het bord vele funtie's heeft om te kunnen overclocken. Mijn max vcore is 1.925 V als ik hoger ga dan springt hij naar default |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 15:18
Anoniem: 71531 schreef op 24 februari 2004 @ 22:53:
Zo zie je maar weer OC is niet 100% gegarandeerd ;) . Shaflic het zou erg handig zijn wat voor geheugen je gebruikt en je CPU core code :) . Ik vind zelf die bord uitstekend 11.5*220 ( 2530mhz ). Over dat Overvoltprotectie heb je helemaal gelijk in ik vind dat persoonlijk erg irritant vinden aangezien dat het bord vele funtie's heeft om te kunnen overclocken. Mijn max vcore is 1.925 V als ik hoger ga dan springt hij naar default |:( .
Ik vind het bord met de dag raarder worden. Ik heb nu ontdekt dat alle programma's inclusief windows zelf een FSB van 166 detecteren terwijl er in de bios toch echt 180 staat. Ook staat de MP in de bios op 11 en in CPUZ op 10,5.
:/
Ik heb nu een 1800+ JIUBH (of iets in die richting) Tbred B dus. Ik weet de complete code zo niet, morge kan ik die geven.

Over de vcore, ik kon eerst hooguit 1,85, na een fan op de mosfets te richten kan ik 2,0v is dus duidelijk dat deze veel te warm worden.

Morgen zal ik een uitgebreidde OC ervaring van dit bord plaatsen als ik dat nog haal qua tijd. Wil nu eerst uitvogelen waarom die FSB zo raar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien moet je DFI lanparty kopen die zijn echt meesterlijke borden :P . Ik heb trouwens ook een 1800+ JUIHB core code dus een t-bred B :) .
Pagina: 1