[Ervaringen]FX5900XT videokaart - Deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.572 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op 19 maart 2004 @ 18:18:
[...]

Zit daar verschil in, want hij geeft wel 925 mhz in de core aan :?
Lijkt mij erg sterk?? je bedoeld 925 mhz. geheugen?? Ik geloof dat 3DMark gewoon niet boven de 301 MhZ. het juiste aantal geeft. Dus kaarten boven de 300 MhZ. worden als 301 weergeven. Tenminste, zo heb ik het bij de meeste mensen gezien. 3DMark03 is natuurlijk niet het meest betrouwbare programma voor het uitlezen van je coresnelheid. Je core/geheugen snelheid bij je clock-instellingen van je nVidia config panel zal echter wel kloppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Yagermeister schreef op 19 maart 2004 @ 13:32:
Ik heb sinds gister een Aopen 5900XT maar ik heb er wel nog een paar vraagjes over namelijk:
...
2. Ik heb geen mem koelblokjes(wordt maar gedeelte gekoeld), zou het wel mogelijk zijn om hem te flashen met de 5900 bios wat in de ts staat. (welk geheugen heeft deze eigenlijk (ik weet dat het samsung is, maar niet welke snelheid) :? )
Samsung geheugen? Op mijn AOpen zit 2.8ns Hynix geheugen. Draait overigens perfect op 906MHz ZONDER mem koeling. Uiteraard wel geflashed met de XFX bios, anders al artifacts op 830MHz. De core wil helaas niet veel hoger dan de 450MHz, sommige games hangen dan even en dan klokt ie terug :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn kleine modje:

'N Point of View (zwarte PCB) Geforce FX 5900 XT 128 MB met een AMD Athlon barton 3000+ Boxedcooler blok op de core })

Afbeeldingslocatie: http://www.blue-shark-webdesign.nl/casemod/2tales/gf5900xt3000.jpg

})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 20:53:

'N Point of View (zwarte PCB) Geforce FX 5900 XT 128 MB met een AMD Athlon barton 3000+ Boxedcooler blok op de core })

[afbeelding]

})
Mooi gedaan wel een flinke koeler :p

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb m'n heatspreadeer eraf gesloopt maar het merkwaardige is dat ik nu maar een 555 core kom en niet meer aan de 606 met heatspreader :? Vaag hoor ....

edit: opgelost, koeler maakte geen contact met core :o
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 20:53:

[afbeelding]

})
Wat voor ramsinks zijn dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Die zitten er toch standaard op...
Zo zien die van mijn Club3D er ook uit alleen dan zilver gekleurd :Y)

[ Voor 52% gewijzigd door Frietsaus op 20-03-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een PoV zitten geen ramsinks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 20:11

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Nee!!!! Net mijn club3d kaartje opgeblazen... :( :( Rookpluimpjes eruit...
Ik heb met Smd grabbertjes gewerkt dus je ziet op de kaart zelf geen sporen van solderen. Heb wel de heatspreader erafgesloopt, GVD...

Denk niet dat er een RMA tje inzet op deze manier. Baal als een stekker!

Sparen voor een nieuw kaartje dan maar, dezelfde houden of toch maar wat andes? Iemand nog tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44
Gecondoleerd O-)
RuBBerenRoBBie schreef op 20 maart 2004 @ 15:49:
Ik heb met Smd grabbertjes gewerkt dus je ziet op de kaart zelf geen sporen van solderen. Heb wel de heatspreader erafgesloopt, GVD...

Sparen voor een nieuw kaartje dan maar, dezelfde houden of toch maar wat andes? Iemand nog tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal nu wel vloeken hier maar een 9800pro is nog maar een paar tientjes duurder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 17:55:
[...]

Ik zal nu wel vloeken hier maar een 9800pro is nog maar een paar tientjes duurder. :)
Ik had eerst 9800pro maar die haalde lagere score dan mijn XFX 5900XT

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Ik heb eergisteren eindelijk mijn MSI 5900XT teogekregen!!
http://users.pandora.be/A...m%20info/MSI_FX5900XT.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/AsEeL/Computer%20Varia/System%20info/DSC02548.JPG

Onmiddelijk geinstalled en wat benches gedaan.
Wetende dat mijn PC 18 maand oud is had ik dus niet zo een goed voorgevoel.

Intel P4 2533 @ 2850Mhz
512Mb rimm PC 800
4X AGP :(

Na een standaard bench op 400/700 haalde ik 5300 '03 Marks waar ik niet zo tevreden mee was aangezien ik rond de 5700 verwacht had. Daarom ben ik beginnen overklokken. 470/800 gaat onmiddelijk zonder enige problemen en de score was mooi de hoogte in 6158 '03 Marks. Dat zag ik al meer zitten :)
Nu echter staat in de review op PCSTATS dat ze die kaart (ook MSI 5900XT) STOCK op 504/809 kregen. Terwijl hij bij mij vanaf 475/800 zegt dat hij de frequenties niet kan aanpassen. Zeer dom aangezien ik met een wc gekoelde kaart zit...

Als ik dan probeer met oc programmas dan kan hij enkel de 2D performance klock wijzigen. Maar deze gebruikt hij niet in games. Heeft iemand een oplossing hoe ik de 3D performance kan naar omhoog halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik powerstrip ... kun je kiezen uit 2d en 3d ... nice wc btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Garrett

Watercooler

[quote]biobak schreef op 19 maart 2004 @ 17:48:
[...]

-blaterdieblaat- ;)
Ben nog aan het uitzoeken of het ook via MBM zou kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvtemp.jpg
Da's een hele goeie, dat zou ik ook wel in MBM willen hebben :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer bedankt, het werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Foutje :+

[ Voor 101% gewijzigd door Cyrus The Virus op 20-03-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziezo hij doet 500/800 zonder enige problemen.

6198 '03
http://service.futuremark.com/compare?2k1=7677404

Binnenkort heb ik memory heatsinks en ga ik zowel op core als op mem verder gaan. Hopelijk naar de 6500 :p

Die kaartjes zijn echt !!SuPeR!!
Ik heb lange tijd getwijfeld tussen een 9800 pro of deze.
MAar uiteindelijk ben ik super tevree met mijn beslissing! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik ga binnenkort de koeler vervangen omdat de core niet hoger dan 455 wil zonder artifacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh normaal ontstaan er artifacts omdat je MEM te zwaar is overklockt en niet je core....
Als je core teveel is overklokt zal gewoon uwen gpu in zware applicaties afspringen of zal beeld freezen.

Alez ja ligt het niet eerder aan je ram...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 01-09 12:57

Eigen schuld, dikke bult. Koop maar lekker een nieuwe, tis niet de schuld van de kaart dat ie *poef* zei, toch? Als veel mensen hun kaart zelf mollen, en dan RMA proberen zou club3D nooit z'n kaarten voor zo weinig aan kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 23:50:
Euh normaal ontstaan er artifacts omdat je MEM te zwaar is overklockt en niet je core....
Als je core teveel is overklokt zal gewoon uwen gpu in zware applicaties afspringen of zal beeld freezen.

Alez ja ligt het niet eerder aan je ram...
Als ik de core op 465/470 zet en mem op standard 800 freezd afentoe het beeld

[ Voor 13% gewijzigd door Cyrus The Virus op 21-03-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb een klein vraagje, er zijn al wat discussies over geweest (en heb ze gelezen), maar ik wilde toch even duidelijkheid. Ik raak een beetje verdwaald tussen alle namen.

Om gelijk met de deur in huis te vallen:

Asus V9950 /TD 400/850 (website) - Bij Quote: 206 euro (inkoop)

Dit lijkt mij een non ultra, maar die prijs.. Hij is goedkoper dan sommige XT's. Is dit een kaartje met cheapo geheugen wat staat te zweten ofzo? Want ik heb in reviews gelezen dat de 5900NU standaard sneller is dan de XT's. Of is deze kaart niet goed over te clocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue2k schreef op 21 maart 2004 @ 12:49:
Ik heb een klein vraagje, er zijn al wat discussies over geweest (en heb ze gelezen), maar ik wilde toch even duidelijkheid. Ik raak een beetje verdwaald tussen alle namen.

Om gelijk met de deur in huis te vallen:

Asus V9950 /TD 400/850 (website) - Bij Quote: 206 euro (inkoop)

Dit lijkt mij een non ultra, maar die prijs.. Hij is goedkoper dan sommige XT's. Is dit een kaartje met cheapo geheugen wat staat te zweten ofzo? Want ik heb in reviews gelezen dat de 5900NU standaard sneller is dan de XT's. Of is deze kaart niet goed over te clocken?
zal waarschijnlijk een 5900xt zijn.. maar asus is echt een goed merk..
als 't goed is heeft die 2,5ns mem ( of heel goed 2,8ns)..
iig goed te oc'en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
zal waarschijnlijk een 5900xt zijn.. maar asus is echt een goed merk..
als 't goed is heeft die 2,5ns mem ( of heel goed 2,8ns)..
iig goed te oc'en...
Het geinige is dat Asus geen 5900 XT heeft, alleen een TD. maar die draait dus op clockspeeds van een non ultra. Erg verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Kan je even rustig in detail uitleggen wat je geflikt hebt?

Zelf heb ik de GPU vmod uitgevoerd met 1 dun draadje van een oude molexsplitter :)
Gewoon voorzichtig om het pootje heen "gevlochten" waardoor ie ook vrij strak zit, en aan het uiteinde van dat draadje heb ik de 5k VR gesoldeerd, dus niet op de chip zelf.

Ground kan je gewoon tussen de pin stoppen bij de molexconnector op de kaart, of voor mijn part op zo'n schroef waar je mobo mee vastzit :)

Ik heb trouwens nog niet hoger geprobeerd dan 542 core omdat ik het voltage nog moet opschroeven :Y)

Kleine tip voor de mensen met een GPU vmod:
Het chipje waaraan je moet solderen wordt vrij heet als je de mod gedaan hebt.
Het is raadzaam die goed te koelen!

Doe je dat niet dan bestaat de kans dat je videokaart er alsnog mee ophoudt ondanks dat je de GPU wellicht goed gekoeld hebt met bijvoorbeeld waterkoeling of een grote heatsink.

Zelf heb ik er een Tweakmonster heatsinkje opgezet, zo eentje die je normaal op je videokaartgeheugen plakt; het hoeft niet groot te zijn maar 't is vele malen beter dan niks zal ik maar zeggen :Y)

Hij zit vast met Arctic Alumina Adhesive, omdat dat geen electriciteit geleidt, wel zo veilig met 14 pinnen aan dat chipje, he? ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Blue2k schreef op 21 maart 2004 @ 13:45:
[...]

Het geinige is dat Asus geen 5900 XT heeft, alleen een TD. maar die draait dus op clockspeeds van een non ultra. Erg verwarrend.
Asus heeft wel een 5900XT, de 9950 TD/SE (slow edition?). Deze draait wel op de XT speeds en kost 174 euro bij Quote (inkoop :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Asus heeft wel een 5900XT, de 9950 TD/SE (slow edition?). Deze draait wel op de XT speeds en kost 174 euro bij Quote (inkoop :P)
humz.. sorry, inderdaad.. die had ik even over het hoofd gezien. :) Maar goed ik kan er dus vanuit gaan die 5900 TD sneller is dan de 5900XT en hij is nog te overclocken? Voor die 30 euro.. Tis me wel een zooitje geworden op die markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
dat TD staat toch voor TV Out en DVI?
En de SE heeft geloof ik een Core Clock van 400 Mhz ipv. 390 Mhz op de XT versie ;)
Tenminste als je deze bedoeld:
http://www.asus.com/products/vga/v9950se/overview.htm
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V9950%20SE&langs=01

[ Voor 39% gewijzigd door Frietsaus op 21-03-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:03

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

hoppa ik heb nu net mijn kaartje geflashed met die xfx bios :).

Hij loopt nu op 460 core en op 835 mem (25mhz lager als autodetect aangaf).
Onder unreal krijg ik nu ongeveer 10 tot 15 frames meer :D. De temps heb ik eigenlijk geen idee over omdat er geen sensor opzit maar ik heb gelukkig wel genoeg fans erop gericht :P

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Garrett schreef op 21 maart 2004 @ 13:47:
[...]

Kan je even rustig in detail uitleggen wat je geflikt hebt?

Zelf heb ik de GPU vmod uitgevoerd met 1 dun draadje van een oude molexsplitter :)
Gewoon voorzichtig om het pootje heen "gevlochten" waardoor ie ook vrij strak zit, en aan het uiteinde van dat draadje heb ik de 5k VR gesoldeerd, dus niet op de chip zelf.

Ground kan je gewoon tussen de pin stoppen bij de molexconnector op de kaart, of voor mijn part op zo'n schroef waar je mobo mee vastzit :)

Ik heb trouwens nog niet hoger geprobeerd dan 542 core omdat ik het voltage nog moet opschroeven :Y)

Doe je dat niet dan bestaat de kans dat je videokaart er alsnog mee ophoudt ondanks dat je de GPU wellicht goed gekoeld hebt met bijvoorbeeld waterkoeling of een grote heatsink.

Zelf heb ik er een Tweakmonster heatsinkje opgezet, zo eentje die je normaal op je videokaartgeheugen plakt; het hoeft niet groot te zijn maar 't is vele malen beter dan niks zal ik maar zeggen :Y)

Hij zit vast met Arctic Alumina Adhesive, omdat dat geen electriciteit geleidt, wel zo veilig met 14 pinnen aan dat chipje, he? ;)
Ik heb het ook zo gedaan als jij, ik heb alleen gebruik gemaakt van een Pomona grabber op het ic pootje. Vanuit de grabber via een draadje naar mijn vr van 5k ohm en dan grounden op mijn kast.

Allemaal goed, alleen heb ik er teveel volt op gezet. Ik las dat iemand een weertstand van 3,80 ohm had gebruikt dus ben ik begonnen met een weerstand van 3.90 ohm... Just to be sure dacht ik...
Het ictje dat is doorgebrand zit rechtsonder op de voorkant van de kaart, rechts van de mem heatspreader en net onder een blokje met r47 erop. Het chipje heeft (had) 4 pootjes aan iedere kant...

Jammer, echt heel jammer... Ik had ook mijn koeler en heatspreader eraf gehaald dus krijg ik waarschijnlijk geen rma. Verder zijn er geen sporen van een voltmod te vinden door de Pomona grabbers... _/-\o_

O ja voor die dwarrel die loopt te zeiken dat ik niet moet voltmodden, die moet op een ander forum gaan mekken. Dit is voor tweakers, wat betekent dat je alles uit je kaart probeert te halen wat erin zit... Dus ook een voltmod als je dat wilt...
En inderdaad ja, op eigen risico. Ik heb jou commentaar niet nodig, ik deel mijn ervaringen in het [ERVARINGEN] fx5900xt videokaart topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Yagermeister schreef op 21 maart 2004 @ 16:01:
hoppa ik heb nu net mijn kaartje geflashed met die xfx bios :).

Hij loopt nu op 460 core en op 835 mem (25mhz lager als autodetect aangaf).
Onder unreal krijg ik nu ongeveer 10 tot 15 frames meer :D. De temps heb ik eigenlijk geen idee over omdat er geen sensor opzit maar ik heb gelukkig wel genoeg fans erop gericht :P
Wat gaf ie bij jou als autodetect aan dan? Iets van 465/860? Dat geeft ie bij mij zo ongeveer aan als autodetect, maar het geheugen kan nog wel hoger :) Hij stopt namelijk met automatisch overklokken zodra de core of het geheugen niet verder gaat. Maar dat betekent dus dat 1 van de beide nog wel hoger kan >:) Bij mij ligt het iig aan de core, 450 is wel bijna de max, maar het geheugen gaat tot 900 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik het nou verstandig om mijn 5900xt (club3d) te verkopen en een 9800pro te nemen? of zal ik er niet veel betere resultaten uit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:03

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

VinnieM schreef op 21 maart 2004 @ 16:33:
[...]

Wat gaf ie bij jou als autodetect aan dan? Iets van 465/860? Dat geeft ie bij mij zo ongeveer aan als autodetect, maar het geheugen kan nog wel hoger :) Hij stopt namelijk met automatisch overklokken zodra de core of het geheugen niet verder gaat. Maar dat betekent dus dat 1 van de beide nog wel hoger kan >:) Bij mij ligt het iig aan de core, 450 is wel bijna de max, maar het geheugen gaat tot 900 :9
Tel bij elk ongeveer 30mhz bij die autodetect aangaf, maar ik had zoiets op safe spelen zoals eerder in dit topic gezegt werd op mijn vraag(weet ff niet wie). Ik weet ook wel dat dit nog hoger kan gaan liggen maar daar zal ik dus eerst een waterblokje en een aantal mem koelblokjes voor nodig hebben :).

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

RuBBerenRoBBie schreef op 21 maart 2004 @ 16:24:
[...]

......Allemaal goed, alleen heb ik er teveel volt op gezet. Ik las dat iemand een weertstand van 3,80 ohm had gebruikt dus ben ik begonnen met een weerstand van 3.90 ohm... Just to be sure dacht ik......
Ehrm... je moet er dus 3,80Kohm op zetten, niet 3,80 ohm :D

Anders is het bijna hetzelfde als doorverbinden...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Garrett schreef op 21 maart 2004 @ 18:42:
[...]

Ehrm... je moet er dus 3,80Kohm op zetten, niet 3,80 ohm :D

Anders is het bijna hetzelfde als doorverbinden...
Ja, was een typefoutje... Heb net nog even dat potmetertje doorgemeten, stond 3,88 Kohm op. Toch wel gek dat het gebeurt is eigenlijk, ik heb niks fout gedaan!?

Ik had het goede pootje van de ic, ook genoeg weerstand dus en gegrond aan mijn kast... WTF eigenlijk! 8)7
Moet maar weer op zoek naar een nieuwe kaart... Wel eentje die ik lekker kan tweaken natuurlijk anders is er geen drol aan natuurlijk ;) Afleren is toch geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 21:59
Ik heb een Aopen 5900XT en haal een 454/777 kloksnelheid:

http://users.skynet.be/fa320956/overige/GF5900XT.JPG

maar hoe kan ik die nog sneller laten gaan ?? een goede cooler erop zetten ??
Kan de Arctic Cooling VGA Silencer Rev .2 erop ?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuw record denk ik:

Plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:18
Lekker hoor die core, alleen die memory??? 680??? Kan wel een stukkie hoger toch?

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Zow flinke core jah wat voor koeling heb jij erop zitte.

Ik ben van plan een andere koeler erop te zette en dan de zalman de grootste, maar gaat mijn mem hetsinks dan nog passen of is dat niet mogelijk.
Of hebben jullie ander merken te adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 20:44:
Ik heb een nieuw record denk ik:

Plaatje
Heb je geen benchmarks gedraaid ofzo ik kan de core van men TI200 ook op 400 zetten en dan ff print screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Hij heeft al getest en op apply gedrukt :) Maar ik geef toe, some benches would be nice ;)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:09:
[...]
Heb je geen benchmarks gedraaid ofzo ik kan de core van men TI200 ook op 400 zetten en dan ff print screen.
Antwoord:
Dxta schreef op 21 maart 2004 @ 22:32:
Hij heeft al getest en op apply gedrukt :) Maar ik geef toe, some benches would be nice ;)
Was helaas niet benchbaar maar voor benches van een core boven 600Mhz, zie 3dmark topic in DOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohooo
http://service.futuremark.com/compare?2k3=2257387

Just LOVE this nvidia gpu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Nu nog 8x agp runnen :Y)

Trouwens ik wil nog even een stukje quoten uit de startpost, ik en velen met mij maken zich er toch nog aan schuldig :/
BELANGRIJK VERZOEK

1) Hou dit topic schoon en discussieer alleen de FS 5900 XT GPU
2) GEEN 3DMARK SCORES MEER VERMELDEN. Dit liep in deel 2 veel te veel uit de hand. Het is tenslotte een "Ervaringen" topic, geen "kijk mijne eens snel zijn" topic. In overleg met de moderators is besloten om dus geen 3Dmark scores meer toe te staan. Als je een 3Dmark 03 score hebt waarvan je denkt dat ie het vermelden waard is, mail me dan, en ik zet hem in de tabel hieronder erbij.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooooowww 8)7

Me is sry
Kzal er dan wel mee stoppen
Mijn excuses aan crew O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Kunnen we geen appart topic maken met OC resultaten en benchmark result ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over mijn PoV 5900 XT. Heb hem net een kleine week, ben wel tevreden met de specs. die hij standaard haalt, toch denk ik dat mijn kleine voeding (300 watt) het niet trekt. De core wil nl. nog steeds niet boven de 470. Voor het geheugen van deze versie is het normaal dat hij op 760 blijft steken (2,8ns geheugen). Sowieso, met de standaard-bios zijn de autodetect settings vrij laag op 380 en 680. Met de XFX-bios is dit 414 en 744. Alleen, als er pogingen gedaan worden voor autodetect zie ik het beeld flikkeren, maar niet in de zin van resolutie verandering, maar net of de kaart stroom te kort krijgt. Af en toe vertoont het dan ook rare kuren in spellen, met schimmen van de desktop achtergrond er doorheenkomende. Mijn 12v en 5v lijnen zijn 12.7 en 4.9 respectievelijk. Tijdens autodetect schiet de 12v lijn naar 12.9/13v en de 5v lijn daalt tot 4.8v.Weten jullie of dit nog betrouwbare waardes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
dat flikkeren had ik eerst ook bij autodetect dan moet je gewoon de aantal hz van je beeldscherm op 70 of hoger zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op 22 maart 2004 @ 11:46:
dat flikkeren had ik eerst ook bij autodetect dan moet je gewoon de aantal hz van je beeldscherm op 70 of hoger zetten
Neeh, ik heb mijn monitor op 85 Hz. draaien, dus lijkt mij sterk dat het daar aan ligt.. Het is niet een geflikker zoals je ervaart wanneer je res verandert, maar echt een soort wegtrekkend beeld.. Anyway, ik ga gewoon een 450 watt voeding kopen, kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
Hoe zijn de ervaringen met de 5900XT met UT2K4, want mijn ti4200 is aan vervanging toe ;)

of kan ik toch beter iets meer gaan betalen voor een 9800pro

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Ik moet zeggen dat UT2004 erg goed loopt hier, zelfs in 1600x1200, detail textures aan en alles op het hoogst mogelijke detail :)

Achteraf gezien had ik wellicht moeten wachten en voor 20 tot 30 euro meer een 9800 pro moeten halen maar ja... als je alles van tevoren weet he ;)

En aangezien er nu een voltmod opzit is de kaart best snel :Y)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaLDoL
Kun je even hier paar vragen beantwoorden.

1. Welk merk is je 5900XT
2. De standaard Core/Mem
3. Koeling Core / Mem
4. Heatsinks op ram?
5. Stock koeler?
6. Stabiliteit op Full speed.
7. pics

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vanaf 19.00 uur bezig geweest de 5 delen van dit topic door te worstelen.
Als het goed is ontvang ik morgen een club 3 FX 5900 xt kaart.
Vanavond dus alvast de voorbereidingen.
Nav alle berichten heb ik 2 vragen:
1. Er wordt telkens gesproken over het aansluiten van een molex/powerconnector.
Kan iemand mij aangeven waar deze stekker aangesloten moet worden?
2. Welke drivers moet ik morgen gaan downloaden de 53.03 of de 56.xx, waarmee
hebben jullie de beste ervaringen bij de fx 5900 xt.
3. Moet ik eerst de 52.16 drivers volledig deinstalleren alvorens ik de nieuwe
versie installeer voor deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:18:
Ben vanaf 19.00 uur bezig geweest de 5 delen van dit topic door te worstelen.
Als het goed is ontvang ik morgen een club 3 FX 5900 xt kaart.
Vanavond dus alvast de voorbereidingen.
Nav alle berichten heb ik 2 vragen:
1. Er wordt telkens gesproken over het aansluiten van een molex/powerconnector.
Kan iemand mij aangeven waar deze stekker aangesloten moet worden?
2. Welke drivers moet ik morgen gaan downloaden de 53.03 of de 56.xx, waarmee
hebben jullie de beste ervaringen bij de fx 5900 xt.
3. Moet ik eerst de 52.16 drivers volledig deinstalleren alvorens ik de nieuwe
versie installeer voor deze kaart?
1. Is te merken dat jij alle 5 de topic's heb door gelezen (NOT) kijk eens goed naar 'n foto's van 'n XT, op de achterkant zit 'n normale molex connector net als op je HDD of CDROM speler. Dus gewoon 'n molex van je voeding daar in pluggen, zo lastig is dat toch niet, zelfs mijn OMA kan zo iets, je kunt namelijk niks anders daarop aansluiten laat staan de molex er verkeerd op doen, dat past gewoon weg niet.

2. Kijk eens goed naar benchmarks van deze kaart
http://www.ministryofoverclocking.net/3dmark/index.php
had je dit trouwens zelf niet kennen vinden !!! daar in kun je gewoon opzoeken welke drivers voor jouw het beste zijn incombinatie met jouw systeem.

3. Als je alle 5 de topic's had doorgelezen wat je volgens mij niet hebt gedaan, zou je tot de conclusie zijn gekomen dat je niet eerst 'n oudere versie van de drivers hoeft te installeren voordat je de 53.03 of de 56.56 installeerd.

4.
offtopic:
dat mensen eerst zelf ff wat research doen voordat ze met dit soort stommen vragen komen !!! de vragen worden steeds dommer op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn aopen fx 5900 is verhuist van een amd xp 2000 met 512 mb 133 sdram naar een pentium 3.2 met 1024 400 mhz geheugen. (daarbij brandde die nog door maar ze waren zeer coulant bij mycom gelukkig)

voor de verhuizing had ik 8900 punten in 3dmark 2001 en 4400 in 2003, na de verhuizing zijn dat respectievelijk 15900 en 5900 punten, een flinke vooruitgang dus ;) , het was duidelijk het moederbord en geheugen wat een bottleneck geworden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 20:56:
HaLDoL
Kun je even hier paar vragen beantwoorden.

1. Welk merk is je 5900XT
2. De standaard Core/Mem
3. Koeling Core / Mem
4. Heatsinks op ram?
5. Stock koeler?
6. Stabiliteit op Full speed.
7. pics

THX
1. poV
2. 390/680 (3D)
3. AMD koeler op core/ niks op mem
4. Nog niet
5. weg
6. 606/940 is 3dmark stabiel (geen artifacts)
7. [rml][ Ervaringen]FX5900XT videokaart - Deel 5[/rml] onderaan

Het belangrijkste is de voltmod, de heatsink is er ook af maar dat had ik beter niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 23:38:
[...]

1. poV
2. 390/680 (3D)
3. AMD koeler op core/ niks op mem
4. Nog niet
5. weg
6. 606/940 is 3dmark stabiel (geen artifacts)
7. [rml][ Ervaringen]FX5900XT videokaart - Deel 5[/rml] onderaan

Het belangrijkste is de voltmod, de heatsink is er ook af maar dat had ik beter niet gedaan.
Hè, ik heb geen soldeerbout, hoeveel wil je ervoor als je mijn PoV net zo mod... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaah een voltmod :D
Hoe dan ook na plaatsing van heatsink op ram ben ik op volgende gestrand.
Dit is echt wel einde van kaartje zonder extra wijzigingen.

540/850
http://service.futuremark.com/compare?2k3=2262333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ongetwijfeld een stomme vraag en ongetwijfeld istie al 14 keer beantwoord, dus gelijk bij deze bied ik mijn excuses voor mijn stomheid aan. Want, helaas, ik heb gezocht (niet alleen hier, maar op meerdere sites), maar ik heb nooit een eenduidig antwoord op mijn vraag gekregen:

Ik heb de club 3d fx5900xt, Ik wil hem flashen naar fx5950u. Helaas club 3d maakt volgens mij geen 5950. Dus je voelt hem al aankomen:

Welke bios van welk merk kan ik ervoor gebruiken?
of gewoon vergeten en flashen naar club 3d fx5900 normaal?
Maakt mij niet uit als tv out het niet doet, ik gebruik toch alleen 2 monitors.

Nogmaal sorry

System:
asus a7n8x-e deluxe
xp 3200+ @ 2390mhz
fsb and twinmos 2 * 256mb @ 414 mhz
2 * baracuda 80gb sata en raid 0
club 3d fx 5900 xt @ 490/700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 03:11:
Dit is ongetwijfeld een stomme vraag en ongetwijfeld istie al 14 keer beantwoord, dus gelijk bij deze bied ik mijn excuses voor mijn stomheid aan. Want, helaas, ik heb gezocht (niet alleen hier, maar op meerdere sites), maar ik heb nooit een eenduidig antwoord op mijn vraag gekregen:

Ik heb de club 3d fx5900xt, Ik wil hem flashen naar fx5950u. Helaas club 3d maakt volgens mij geen 5950. Dus je voelt hem al aankomen:

Welke bios van welk merk kan ik ervoor gebruiken?
of gewoon vergeten en flashen naar club 3d fx5900 normaal?
Maakt mij niet uit als tv out het niet doet, ik gebruik toch alleen 2 monitors.

Nogmaal sorry

System:
asus a7n8x-e deluxe
xp 3200+ @ 2390mhz
fsb and twinmos 2 * 256mb @ 414 mhz
2 * baracuda 80gb sata en raid 0
club 3d fx 5900 xt @ 490/700
Heeft volgens mij geen zin om hem naar ultra te flashen, dan zal of je kaart het niet doen of je zal stabiliteitsproblemen hebben (artifacts, etc.) Flashen naar reguliere FX 5900 zal je ook niet veel baat bij hebben, aangezien je met je normale bios in het coolbits panel al FX 5900 kunt bereiken. Wat ik hier zoal op het forum lees is dat mensen hem flashen met de XFX 5900 XT über-bios 8). Daar halen mensen veel betere resultaten meeh dan hun originele, moet je maar eens op de laatste 14, 15 bladzijdes kijken en de voorgaande delen van dit topic. Het schijnt dat deze bios de core op een lager voltage laat werken waardoor hij hoger clockbaar is. Ik zou zeggen, probeer het gewoon lekker uit, het kan in ieder geval zeker geen kwaad die XFX-bios. :*)

edit: p.s. je core is trouwens helemaal niet slecht met die Club3D bios.. Heb je al geprobeerd je geheugen hoger te krijgen? Verwacht nl. niet een veel hogere clock met die XFX, zal zo rond de 500 liggen. Je geheugen zou wel minimale performancewinst moeten krijgen rond de 744 mhz.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 00:03:
[...]

Hè, ik heb geen soldeerbout, hoeveel wil je ervoor als je mijn PoV net zo mod... ;)
Ik heb gesoldeerd maar dat is helemaal niet nodig. Garret heeft een paar posts terug uitgelegd hoe je het zonder solderen moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 10:06:
[...]

Heeft volgens mij geen zin om hem naar ultra te flashen, dan zal of je kaart het niet doen of je zal stabiliteitsproblemen hebben (artifacts, etc.) Flashen naar reguliere FX 5900 zal je ook niet veel baat bij hebben, aangezien je met je normale bios in het coolbits panel al FX 5900 kunt bereiken. Wat ik hier zoal op het forum lees is dat mensen hem flashen met de XFX 5900 XT über-bios 8). Daar halen mensen veel betere resultaten meeh dan hun originele, moet je maar eens op de laatste 14, 15 bladzijdes kijken en de voorgaande delen van dit topic. Het schijnt dat deze bios de core op een lager voltage laat werken waardoor hij hoger clockbaar is. Ik zou zeggen, probeer het gewoon lekker uit, het kan in ieder geval zeker geen kwaad die XFX-bios. :*)

edit: p.s. je core is trouwens helemaal niet slecht met die Club3D bios.. Heb je al geprobeerd je geheugen hoger te krijgen? Verwacht nl. niet een veel hogere clock met die XFX, zal zo rond de 500 liggen. Je geheugen zou wel minimale performancewinst moeten krijgen rond de 744 mhz.
Flashen naar een 5900u of een 5950u zou ik nooit doen. Het is toch veel leuker dat je met je xt hogere scores dan de 5900u of 5950u kan halen. Dan kijken mensen naar je 3dmark score en zijn ze verbaasd dat je dat kan halen met een xt. Als je flashed naar een 5950u dan staat daar gewoon geforce fx 5950 ultra en zijn die scores niet bijzonder meer.
Maar da's mijn mening natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
  • Laatst online: 21-09 18:11
Zou iemand mij kunnen vertellen wat deze kaart Club 3d FX5900XT in 1024x768 alles High op Unreal Tournament 2004 aan FPS presteerd?
Ik speel het nu regelmatig maar een ti4200 vind dat niet altijd leuk :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:18
Ik speel America's Army met de Unreal engine en speel met alles op Ultra high detail, mijn fps zitten altijd wel boven de 30. Meestal 60+.
Met een XFX bios in je club 3D haal je overigens een iets lagere core snelheid als met de normale bios, maar de memory gaat een stuk hoger. standaard bios kon ik klokken tot 480/720 met XFX bios 471/800.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik vroeg me eens af, meestal gaat de core op Club3d karten wel aardig hard, maar hoe zit het bij het mem van deze kaart ? is dat over het algemeen een beetje snel ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 08:50
Ik heb niet veel verstand van voltmodden maar ik wil het toch wel proberen.

Ik haal een zielige 4500 punten in 3dmark2003 met een 2400+, 2x 256mb PC3200 @2,5 cas, PoV 5900XT @ 445/680.

Moet toch echt meer kunnen? ;\

Heeft iemand een goede uitleg om een voltmod uit te voeren?
Heb je grote kans dat je je videokaart stuk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kan iemand me iets vertellen over de fan op de Club 3D kaart, maakt hij veel herrie?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 11:00:
Even een vraagje over mijn PoV 5900 XT. Heb hem net een kleine week, ben wel tevreden met de specs. die hij standaard haalt, toch denk ik dat mijn kleine voeding (300 watt) het niet trekt. De core wil nl. nog steeds niet boven de 470. Voor het geheugen van deze versie is het normaal dat hij op 760 blijft steken (2,8ns geheugen). Sowieso, met de standaard-bios zijn de autodetect settings vrij laag op 380 en 680. Met de XFX-bios is dit 414 en 744. Alleen, als er pogingen gedaan worden voor autodetect zie ik het beeld flikkeren, maar niet in de zin van resolutie verandering, maar net of de kaart stroom te kort krijgt. Af en toe vertoont het dan ook rare kuren in spellen, met schimmen van de desktop achtergrond er doorheenkomende. Mijn 12v en 5v lijnen zijn 12.7 en 4.9 respectievelijk. Tijdens autodetect schiet de 12v lijn naar 12.9/13v en de 5v lijn daalt tot 4.8v.Weten jullie of dit nog betrouwbare waardes zijn?
Ik heb precies hetzelfde met mijn club3d en de xfx bios. In UT2004demo trilt de lucht en ook bij autodetect trilt het scherm. Daarnaast kan mijn geheugen niet hoger dan 830 terwijl ik met de standaard bios 870 haal. De core kan met de xfx bios wel hoger, maar het trillende beeld vind ik niet wenselijk. Ik heb een tft 19 inch scherm trouwens. Ik heb een 300 0f 350 watt voeding, waar kan ik dat zien want op de voeding zelf kan ik niks vinden (of ik moet hem eruit slopen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 18:45
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 11:51:
[...]

Neeh, ik heb mijn monitor op 85 Hz. draaien, dus lijkt mij sterk dat het daar aan ligt.. Het is niet een geflikker zoals je ervaart wanneer je res verandert, maar echt een soort wegtrekkend beeld.. Anyway, ik ga gewoon een 450 watt voeding kopen, kijken of het helpt.
Is normaal... (als het tenminste datgene is wat ik denk wat het is)

Ditzelfde zie je ook als je bv een divx / xvid / mpeg whatever file opent. Of preview in xp activeerd in een folder met films... dan zie je hem ook eff flikkeren.

Komt denkelijk daardoor dat de kaart on the fly hoger en lager wordt geclocked.
Ik erger me er ook een beetje aan.. Maarja, wat doe je der aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

voil schreef op 23 maart 2004 @ 12:25:
Ik heb niet veel verstand van voltmodden maar ik wil het toch wel proberen.

Ik haal een zielige 4500 punten in 3dmark2003 met een 2400+, 2x 256mb PC3200 @2,5 cas, PoV 5900XT @ 445/680.

Moet toch echt meer kunnen? ;\

Heeft iemand een goede uitleg om een voltmod uit te voeren?
Heb je grote kans dat je je videokaart stuk maakt?
Ja, ik heb reeds uitgelegd hoe je dit kaartje moet voltmodden, een beetje zoeken in dit topic is niet teveel gevraagd, wel dan? :/

En ja er is kans dat je je videokaart stukmaakt als je kortsluiting maakt met solderen en/of als je koeling niet toereikend is...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:24
VonFoX schreef op 23 maart 2004 @ 12:25:
Kan iemand me iets vertellen over de fan op de Club 3D kaart, maakt hij veel herrie?
Mij viel het wel mee, ja je hoort hem wel, maar echt herrie is het niet nee.

Ik heb hem overigens losgetrokken en gewoon een 80mm fan op de heatsinks geschroeft.

Stiller, én koeler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 22:54
Jongens en meisjes natuurlijk :Y),ik heb mijn point of view 5900 xt al 2 maandjes nu.
Maar zijn jullie nie bang dat de kaart waar je nu ongeveer 200 euro voor hebt neergelegd nog geen jaartje meekan.
Want als ik al die dingen hoor over de nv40 3 keer zo snel als een geforce 5950 word je ook nie blij van :'( .

Maar ik wil even jullie mening horen dus brand los :) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Garrett schreef op 23 maart 2004 @ 15:08:
[...]

Ja, ik heb reeds uitgelegd hoe je dit kaartje moet voltmodden, een beetje zoeken in dit topic is niet teveel gevraagd, wel dan? :/

En ja er is kans dat je je videokaart stukmaakt als je kortsluiting maakt met solderen en/of als je koeling niet toereikend is...
Heb ik gedaan Garrett, maar kom r niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37
Dark Master schreef op 23 maart 2004 @ 17:38:
Jongens en meisjes natuurlijk :Y),ik heb mijn point of view 5900 xt al 2 maandjes nu.
Maar zijn jullie nie bang dat de kaart waar je nu ongeveer 200 euro voor hebt neergelegd nog geen jaartje meekan.
Want als ik al die dingen hoor over de nv40 3 keer zo snel als een geforce 5950 word je ook nie blij van :'( .

Maar ik wil even jullie mening horen dus brand los :) .
Dat wordt meestal gezegd van nieuwe kaarten en bovendien gaat het hier waarschijnlijk om het onbetaalbare topmodel. Verder duurt het nog wel even voor deze kaart in de winkel ligt en helemaal tot er een betaalbare budgetversie is. En dat videokaarten maar een jaar meegaan, what's new? Over een jaar of anderhalf verkoop je deze kaart weer en koop je de volgende 'killerkaart'. Dus uitstellen heeft meestal weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja UT 2004 speelt dik vet op een 5900XT
Ik speel met frame limitter op 85 en zelden gaat hij eronder.
Dit is een screen van UT 2004 met 8X AF en 8X AA
GEmaakt op 1600 * 1200
http://users.pandora.be/A...1200%20AA8X%20AF%208X.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

eX0duS schreef op 23 maart 2004 @ 15:08:
[...]

Mij viel het wel mee, ja je hoort hem wel, maar echt herrie is het niet nee.

Ik heb hem overigens losgetrokken en gewoon een 80mm fan op de heatsinks geschroeft.

Stiller, én koeler. :)
En dat past gewoon? Heb je koelpasta gebruikt?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Het is een 1280x1024 shot... en het is een .bmp
Anders zet je 'm even om in jpg, wel zo handig voor de niet-breedbanders hier :D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Hoe moet je dan die voltmod uitvoeren Garrett?

Ik heb dat plaatje met dat streepje gezien wat je moet voltmodden ja. En dan?

Met een soldeerbout iets doen? Wat ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voil schreef op 23 maart 2004 @ 19:20:
Hoe moet je dan die voltmod uitvoeren Garrett?

Ik heb dat plaatje met dat streepje gezien wat je moet voltmodden ja. En dan?

Met een soldeerbout iets doen? Wat ? :P
Garrett schreef op 21 maart 2004 @ 13:47:
...

Stond maar een paar messages terug |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de club 3d fx 5900 XT
Ik heb de kaart geinstalleerd en ook de powerkabel v.d. voeding aangesloten.
Ik had reeds de juiste drivers geinstalleerd.
Maar helaas........ na het opstarten bleef de monitor een Dell FP1702 tft
scherm standby, het groene knopje heeft heel even geflikkerd.
Kast weer opengemaakt, gecontroleerd of de kaart en de powerkabel goed zaten
en weer opnieuw opgestart.
DVI kabel vervangen door analoge kabel mocht ook niet baten. Een enkele keer
kreeg ik verticale strepen op het scherm, maar daarmee hield het op.
Gekeken naar de bios instellingen maar niets bijzonders kunnen ontdekken.
Toen ben ik met de kaart naar mijn buurman vertrokken om deze in zijn
computer te plaatsen.
Helaas........ ook zijn scherm bleef op standby staan.
Tenslotte de kaart in mijn oude systeem geplaatst een AMD 1500 XP en waarempel
daarin draait de kaart wel.

De specificaties van mijn systeem zijn:
Intel P4 2,8 ghz 512 kbc 800 mhz fsb
A-open H600B ATX super Tower 350 W
Zalman 7000A koeler
MSI 865PE Neo2-LS Socket 478 moederbord
Maxtor 8mb cach Diamond Max 9 plus harddisk, 120 gb, sata.
2 x 256 mb geheugen

In deze computer had ik eerst een Leadtek A250 GF ti 4600 videokaart zitten,
deze heeft altijd probleemloos gewerkt.

Is er bij jullie iets bekend over problemen tussen het moederbord en deze kaart o.i.d. of zou de kaart toch kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 18:14:
Ja UT 2004 speelt dik vet op een 5900XT
Ik speel met frame limitter op 85 en zelden gaat hij eronder.
Dit is een screen van UT 2004 met 8X AF en 8X AA
GEmaakt op 1600 * 1200
http://users.pandora.be/A...1200%20AA8X%20AF%208X.bmp
De screenshot is maar 1280 bij 1024 ....umm... heb je de screenshot later nog verkleint ofzo. Of speel je maar op 1280x1024

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]swampy schreef op 24 maart 2004 @ 12:50:
[...]

Edit:
Je hebt gelijk. Ik denk resize

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[quote]Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 18:26:
swampy schreef op 24 maart 2004 @ 12:50:
[...]

Edit:
Je hebt gelijk. Ik denk resize
Ja.. maar hij linkte eerst naar een 1280x1024 BMP .... mmm... nu ja we geloven hem maar op zijn woord. 1600x1200 is wel zwaar in 4x FSAA en 8x Aniso...mmm..nu ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 22:54
[quote]swampy schreef op 24 maart 2004 @ 19:08:
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 18:26:

[...]

Ja.. maar hij linkte eerst naar een 1280x1024 BMP .... mmm... nu ja we geloven hem maar op zijn woord. 1600x1200 is wel zwaar in 4x FSAA en 8x Aniso...mmm..nu ja.
Hey hallo we hebben het nu wel even over een super kaart :Y) .
Tis gewoon een uitgeklede geforce fx 5900/5950 ultra alleen de kloksnelheden dus:) .

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Master op 24-03-2004 21:56 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[quote]Dark Master schreef op 24 maart 2004 @ 21:55:
swampy schreef op 24 maart 2004 @ 19:08:

[...]

Hey hallo we hebben het nu wel even over een super kaart :Y) .
Tis gewoon een uitgeklede geforce fx 5900/5950 ultra alleen de kloksnelheden dus:) .
4x AA en 8x Aniso..is nog steeds zwaar hoor. Tuurlijk de dagen dat je 10% van je FPS overhield zijn over...maar 60-70% is het maximale aan framerate wat je mag hopen over te houden.

Zeker aangezien de FX bij AF en AA snel door de knie-en gaat.

Tuurlijk is de kaart snel... maar er zijn grenzen aan wat mogelijk is. en 1600x1200 op 4x AA en 8x AF ....is zwaar ook voor een FX5900XT

Een goede FPS moet dan nog best mogelijk zijn..dat wel.

Ik zeg niet gelijk dat er gelogen wordt over de prestaties..zeg gewoon dat de screenshots maar 1280x1024 zijn terwijl er op 1600x1200 zou getest zijn... waarom geen 1600x1200 screenshots?

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 24-03-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Zojuist UT2004 demo gespeeld, ook met mijn PoV GeForce FX 5900 XT met 1600 x 1200 en 4xAA en 8xAF.. Moet zeggen dat ik geen enkel prestatieverlies bemerk en dat het spel meer dan vloeibaar speelt.. Zal kijken of ik voor jullie morgen even 1600x1200 screenshots kan posten!!

p.s.: Het is wel een "nVidia, the way it's meant to be played." spel, hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat niemand spreekt over de Inno3D FX5900XT (Van InnoVISION) op GoT.

Afbeeldingslocatie: http://www.ivmm.com/inno3d/geforcefx/images/products_gf_fx_5900xt.gif

Zelf heb ik deze kaart, en kan zeggen dat deze kaart perfect draait met de standaard settings,

Specs:

Graphic Controller :
* NVIDIA® GeForce FX 5900XT

Memory Configuration :
* 128 DDR Memory

Product Overview :