Ow, was daar dat kabeltje voor?? Ik heb hem er gewoon ingedrukt en voor de rest niks gedaan...TeringJantje schreef op 13 maart 2004 @ 20:27:
Heb je wel een molex aan gesloten op de kaart. Er zit namelijk een aansluiting op en die moet je gebruiken anders krijgt ie te weinig prik.
Verwijderd
Zo'n molex powerconnector doen ze er voor de grap op !!!Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 11:19:
Ik heb gister een XFX 5900XT gehaald en die loopt prima enkel wilde ik even mijn beklag doen over die waardeloze handleiding:
Ik had een GF3Ti200 tot gister en daar zat dus geen extra powerconnector op en op de 5900XT dus wel. Enkel de handleiding rept geen woord over die connector!
Ik dus eerst zonder power kabel aangesloten, want ja, ga natuurlijk niet zomaar mijn kaart opblazen. Toen kreeg ik melding van driver dat hij niet genoeg power kreeg en lager geclockt zou lopen. Toen maar op internet wat gaan zoeken en daarna toch maar powerkabeltje aangesloten.
Nu werkt het dus allemaal prima, maar ik zie mezelf toch wel beetje als tweaker, maar al die mensen die zo een kaartje kopen en het niet zijn sluiten dat dus mooi niet aan...
Echt WAARDELOOS van XFX.

En jij noemt je zelf 'n tweaker ? volgende keer gewoon ff op google zoeken.
Elke FX5900 of Ati 9800 heeft zo'n extra powerconnector want de AGP connector kan gewoon niet meer het vermogen leveren wat deze videokaarten aan stroom vragen tegenwoordig. O ja XFX is dus niet de enige met zo'n powerconnector vraag maar eens rond.
Ik heb de heatspreader van de core van mijn club 3d fx 5900 xt (blauw pcb) gesloopt. De temp was meteen 7 graden lager (voor zover je die temp setting mag geloven, want als ik de detonator 44 of 45 installeer is de temp van de core nog maar 30 graden en bij het gebruik van een ander bios scheelt het ook teveel (8 graden of meer) om nog geloofwaardig op mij over te komen), waardoor ik met de originele bios hoger kon clocken dan daarvoor.
Verder heb ik o.a. de bios van piont of view 5900, MSI 5900 ultra, club 3d 5900 en xfx 5900xt getest.
De msi werkt niet.
De XFX werkt het best hiermee kan ik clocken tot 461/904 MHz.
Ik heb ook gemerkt dat met name het overclocken van de core sterk afhangt van de hoogte van het geheugen.
Als ik bijv. het geheugen op 175 MHz zet, kan mijn core tot 485 max.
Zet ik het geheugen op 904 MHz kan mijn core maar tot max 461.
Bij mijn kaart is de core de bottleneck helaas.
Verder heb ik o.a. de bios van piont of view 5900, MSI 5900 ultra, club 3d 5900 en xfx 5900xt getest.
De msi werkt niet.
De XFX werkt het best hiermee kan ik clocken tot 461/904 MHz.
Ik heb ook gemerkt dat met name het overclocken van de core sterk afhangt van de hoogte van het geheugen.
Als ik bijv. het geheugen op 175 MHz zet, kan mijn core tot 485 max.
Zet ik het geheugen op 904 MHz kan mijn core maar tot max 461.
Bij mijn kaart is de core de bottleneck helaas.
Roland73
een andere bios kan Temp verschil veroorzaken want volgens veel mensen beinvloed een andere bios (bv de 5950bios) de snelheid waarmee de fan ronddraait.
misschien zelfde met andere drivers.
dat nieuwere drivers die meer op de 59XX serie gebouwd zijn dit ook beinvloeden.
een andere bios kan Temp verschil veroorzaken want volgens veel mensen beinvloed een andere bios (bv de 5950bios) de snelheid waarmee de fan ronddraait.
misschien zelfde met andere drivers.
dat nieuwere drivers die meer op de 59XX serie gebouwd zijn dit ook beinvloeden.
Heeft iemand soms een link voor de Club 3d fx 5900 bios, die wil ik nog ff op mijn groene Club 3D XT proberen. Ik had de XFX bios erop staan (werkte goed in 3D Mark en andere spellen) maar hij liep dus elke keer vast in een spel na een tijdje spelen (America's Army). Dus wil ik de gewone 5900 bios probeen.
Hallo
Verwijderd
Ook heb ook de vmod gedaan (Thanks Garret). Ik heb een 5k VR op 4.03 ohm gezet wat een verhogen van de core betekent van 0.1V.
Lager zet ik de VR nog niet want ik zit maar met luchtkoeling en m'n PoV heeft geen tempsensor.
Dit is het resultaat:

Ja inderdaad, 600Mhz!!!!
Hij kan nog veel hoger maar ik ben bij 600Mhz gestopt, ik dacht dat ie ging ontploffen ofzo
Nog te doen: HS eraf slopen en dan pas ga ik de VR nog wat verlagen in de hoop tot 650Mhz core te komen.
Lager zet ik de VR nog niet want ik zit maar met luchtkoeling en m'n PoV heeft geen tempsensor.
Dit is het resultaat:

Ja inderdaad, 600Mhz!!!!
Hij kan nog veel hoger maar ik ben bij 600Mhz gestopt, ik dacht dat ie ging ontploffen ofzo
Nog te doen: HS eraf slopen en dan pas ga ik de VR nog wat verlagen in de hoop tot 650Mhz core te komen.
Hoe komt het eigenlijk dat zowat al die GF FX5900XT kaarten ook echt herkend worden als een FX 5900XT, terwijl mijn Club3D toch echt herkend wordt als "NVIDIA GeForce FX 5900" maar wel op de clockspeeds van een XT loopt? BIOS ofzow?
Verwijderd
Heb je nog wat benchmarks gedaan?Ben er wel benieuwd naar.Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:08:
Ook heb ook de vmod gedaan (Thanks Garret). Ik heb een 5k VR op 4.03 ohm gezet wat een verhogen van de core betekent van 0.1V.
Dit is het resultaat:
[afbeelding]
Ja inderdaad, 600Mhz!!!!![]()
Hij kan nog veel hoger maar ik ben bij 600Mhz gestopt, ik dacht dat ie ging ontploffen ofzo![]()
Verwijderd
Ja hoor: [rml][ Contest] GoT 3DMark Challenge!! (Deel 2)[/rml]Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:32:
[...]
Heb je nog wat benchmarks gedaan?Ben er wel benieuwd naar.
helemaal onderaan.
wat haalde je zonder die voltmod ?
[ Voor 6% gewijzigd door P.K. op 14-03-2004 16:44 ]
heeft iedereen tot nu toe et molex snoertje erbij gekregen? of niet
bij mij past de rotzooi niet en moest ik me dvd speler maar opofferen ;p omdat ik geen verleng had. zat ook niks in de doos ( club3d )
bij mij past de rotzooi niet en moest ik me dvd speler maar opofferen ;p omdat ik geen verleng had. zat ook niks in de doos ( club3d )
Bij mij precies hetzelfde.... (club3d-groen)Nokko schreef op 14 maart 2004 @ 14:29:
Hoe komt het eigenlijk dat zowat al die GF FX5900XT kaarten ook echt herkend worden als een FX 5900XT, terwijl mijn Club3D toch echt herkend wordt als "NVIDIA GeForce FX 5900" maar wel op de clockspeeds van een XT loopt? BIOS ofzow?

Ligt aan je BIOS idd, flash er voor de gein maar eens een XFX BIOS op dan wordt ie wel herkend.
Omelette du fromage!
Ik heb nu het voedingskabeltje aangesloten en nu doet ie het volgens mij goed.
Alleen heb nog steeds hetzelfde KL*TE probleem. Spellen lopen vast... Na 1 minuut, of een half uur. Als je hem maar lang genoeg aan laat loopt ie vast
Ik probeer dus call of duty, dat is erbij geleverd. Nieuwe missie, ik zie een gozer die wat zegt en direct loopt het systeem vast en reboot direct.
Ik word hier echt gek van. Ik heb net weer 194 euro neergeteld voor een waardeloos apparaat. Iemand enig id wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik zag in de het logboek wel dat de truevector service is vastgelopen. Kan dit het zijn?
Btw, hoe kom je 56.55 , ik heb 53.03 en op de site van nvidia is dat ook de nieuwste..
Alleen heb nog steeds hetzelfde KL*TE probleem. Spellen lopen vast... Na 1 minuut, of een half uur. Als je hem maar lang genoeg aan laat loopt ie vast
Ik probeer dus call of duty, dat is erbij geleverd. Nieuwe missie, ik zie een gozer die wat zegt en direct loopt het systeem vast en reboot direct.
Ik word hier echt gek van. Ik heb net weer 194 euro neergeteld voor een waardeloos apparaat. Iemand enig id wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik zag in de het logboek wel dat de truevector service is vastgelopen. Kan dit het zijn?
Btw, hoe kom je 56.55 , ik heb 53.03 en op de site van nvidia is dat ook de nieuwste..
[ Voor 7% gewijzigd door chielsen op 14-03-2004 17:58 ]
Verwijderd
Truevector is van zonealarm. Zet zonealarm af.chielsen schreef op 14 maart 2004 @ 17:57:
Ik heb nu het voedingskabeltje aangesloten en nu doet ie het volgens mij goed.
Ik probeer dus call of duty, dat is erbij geleverd. Nieuwe missie, ik zie een gozer die wat zegt en direct loopt het systeem vast en reboot direct.![]()
![]()
De nieuwste drivers haal je van de frontpage of van guru3d.com
Toch haal je met 3dmark03 zo'n 300 punten minder dan ik... en de CPU telt helemaal niet zo zwaar mee met die benchmark... ik heb het idee dat die 600 met een korreltje zout genomen moet worden...
Ik zeg dus niet dat je die 600 niet gehaald hebt, maar het lijkt erop dat ik 'm met 540 kan bijhouden, snap je?
Jij hebt 'm op 600/900 en ik op 542/836... catch my drift?
Ik zeg dus niet dat je die 600 niet gehaald hebt, maar het lijkt erop dat ik 'm met 540 kan bijhouden, snap je?
I love watercooling
Aangezien ik dezelfde fouten met twee verschillende kaarten heb zal het dan aan de voeding liggen? Temperatuur is ook in orde...P.K. schreef op 14 maart 2004 @ 18:37:
aan je kaart zelf of aan je voeding kan dat liggen lijkt mij
Heeft iemand nog een oplossing voor dat TV-out probleem van mij?
Verwijderd
Gisteren ook een Club 3d FX5900XT gehaald.
Het is er 1 met een blauwe pcb, maar met alluminium geheugenheatspreaders en een zilver gepolijste fan case zonder opdruk. Op de fan zit een Club 3d sticker.
Met de originele bios kom ik op:
core 445 Mhz,
geheugen: 870 mhz
3Dmark03 loopt perfect en geeft een mooie score
Kortom ik ben tevreden
Super kaartje voor het geld...
Het is er 1 met een blauwe pcb, maar met alluminium geheugenheatspreaders en een zilver gepolijste fan case zonder opdruk. Op de fan zit een Club 3d sticker.
core 445 Mhz,
3Dmark03 loopt perfect en geeft een mooie score
Kortom ik ben tevreden
Verwijderd
Ik ben ook van plan de FX5900xt de kope.
Ik ging eerst van GF2MX400-64mb naar een FX5200 128mb.
Maar dit is dus echt niet wat ik wil.
De FX5200 is veelste sloom vind ik.
Mag blij zijn als ik een spel eindelijk in 1024x768 kan spelen.
En ik heb al een 19inch monitor.
Dus is van fx5200 naar fx5900xt een redelijke stap?
Ik ging eerst van GF2MX400-64mb naar een FX5200 128mb.
Maar dit is dus echt niet wat ik wil.
De FX5200 is veelste sloom vind ik.
Mag blij zijn als ik een spel eindelijk in 1024x768 kan spelen.
En ik heb al een 19inch monitor.
Dus is van fx5200 naar fx5900xt een redelijke stap?
hmm met 53.03 forceware in 3dmark03 enzo alles goed,. maar zodra ik ruig ga doen en 8xaa aan zet , crashen en zien veel dingen er niet uit ;p
Mmhh vaag probleem maar dat je zowiezo met 8x AA wilt gaan spelen is wel heel veel 4x vind ik zelf meer als genoeg. Zet anders eens AF op 8 x aan dit maakt het ook stukken mooier.xMvZx schreef op 15 maart 2004 @ 00:07:
hmm met 53.03 forceware in 3dmark03 enzo alles goed,. maar zodra ik ruig ga doen en 8xaa aan zet , crashen en zien veel dingen er niet uit ;p
goed net dus 2xQ AA, in UT
eerste potje ging goed, toen map reloaden, en ineens, beeld op 8bits kleur,
windows has removed a device failure..
zou dit een driverkwestie kunnen zijn, of echt hardware failure
eerste potje ging goed, toen map reloaden, en ineens, beeld op 8bits kleur,
windows has removed a device failure..
zou dit een driverkwestie kunnen zijn, of echt hardware failure
Verwijderd
NeeGarrett schreef op 14 maart 2004 @ 19:14:
Toch haal je met 3dmark03 zo'n 300 punten minder dan ik... en de CPU telt helemaal niet zo zwaar mee met die benchmark... ik heb het idee dat die 600 met een korreltje zout genomen moet worden...
http://service.futuremark.com/compare?2k3=2221183
http://service.futuremark.com/compare?2k1=7658526
Toch heel belangrijk dus die cpu. Nog twijfels?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 01:01 ]
Verwijderd
Hmmm, net ff geprobeert om de xfx 5900xt bios in mijn blauwe club3d te flashen. Het flashen zelf ging goed. Na de reboot herkende xp het als een andere kaart en wilde de drivers herinstalleren.
Zover kwam hij echter niet want ik kreeg ineens een zwart scherm.
Toen maar even terug geflashed en het werkt weer.
Blijkt toch dat het niet altijd werkt (of doe ik iets fout?)
Zover kwam hij echter niet want ik kreeg ineens een zwart scherm.
Toen maar even terug geflashed en het werkt weer.
Blijkt toch dat het niet altijd werkt (of doe ik iets fout?)
Probeer hem eens met nvflash te flashen ipv wfflash dat maakte bij mij ook verschil.
Omelette du fromage!
Verwijderd
Ik ben benieuwd hoeveel verschillende biossen er zijn voor de club3d.
Ik heb zelf de 4.35.20.32, maar ik zag ook al een ...20.32.02.
Ik heb een blauwe kaart, en haal 421/864 met de standaard bios. Met de xfx bios gaat mijn core veel hoger en het geheugen maar tot 830. Ik vind het beeld bij de xfx helaas minder, in UT2004 demo trilt de lucht en dat krijg ik niet weg. Dus teruggeflashed naar mijn oude bios. Ik ben benieuwd naar de effecten van de verschillende biossen, welke zijn er op dit moment?
Ik heb zelf de 4.35.20.32, maar ik zag ook al een ...20.32.02.
Ik heb een blauwe kaart, en haal 421/864 met de standaard bios. Met de xfx bios gaat mijn core veel hoger en het geheugen maar tot 830. Ik vind het beeld bij de xfx helaas minder, in UT2004 demo trilt de lucht en dat krijg ik niet weg. Dus teruggeflashed naar mijn oude bios. Ik ben benieuwd naar de effecten van de verschillende biossen, welke zijn er op dit moment?
Verwijderd
Mooie score. Welk bios heb jij?Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 22:34:
Gisteren ook een Club 3d FX5900XT gehaald.
core 445 Mhz,
3Dmark03 loopt perfect en geeft een mooie score![]()
Kortom ik ben tevreden![]()
Verwijderd
Bios 4.35.20.35. Zelfde als er bij jou in zit. Ik krijg de core nu op 450, hoger wil ie niet met de originele Club3d bios.
edit: moet 4.35.20.32 zijn natuurlijk....
edit: moet 4.35.20.32 zijn natuurlijk....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 11:15 ]
Verwijderd
Ik heb net even de laaste rev: ....20.32.02 van club3d geprobeerd, maar dat is echt een ramp. Ik kom niet verder dan de standaard waarden. Bij mij is de 20.32 het best voor overklokken (in ieder geval het geheugen, voor de core is de xfx bios beter)
Ik heb de groene Club 3D, zou iemand de bios van de blauwe Club 3D kunnen posten? Ik ben namelijk benieuwd of die anders is dan die ik nu heb. En of ik daar misschien verder mee kan overklokken.
Hallo
Verwijderd
Ik wil em wel ff doormailen, moet je wel je adres even geven.mach2 schreef op 15 maart 2004 @ 11:41:
Ik heb de groene Club 3D, zou iemand de bios van de blauwe Club 3D kunnen posten? Ik ben namelijk benieuwd of die anders is dan die ik nu heb. En of ik daar misschien verder mee kan overklokken.
Hoe krijgen jullie in vredesnaam zulke hoge scores met de Club3d kaarten? Zelf heb ik een Club3d blauw en met XFX bios kwam ik niet hoger dan 450 core en 770 geheugen.
@ Badvibes: mijn e-mail = wondergem37@zonnet.nl
Alvast bedankt.
Mijn standaard bios is trouwens versie 4.35.20.32.02
Alvast bedankt.
[ Voor 32% gewijzigd door mach2 op 15-03-2004 17:41 ]
Hallo
Hmm... interessant iets, kan je dit ook motiveren?Dxta schreef op 15 maart 2004 @ 08:21:
Probeer hem eens met nvflash te flashen ipv wfflash dat maakte bij mij ook verschil.
I love watercooling
Weet iemand hier TV-out en DVI iets op? Ik denk dat ik anders de kaart terug ga brengen, want wat heb ik er nou aan als ik niet eens op mijn eigen TV film kan kijken?
Verwijderd
Bios 4.35.20.32.00 zit op de postmach2 schreef op 15 maart 2004 @ 17:33:
@ Badvibes: mijn e-mail = wondergem37@zonnet.nl
Alvast bedankt.
Nu maar kijken hoe ver je er mee komt
edit:
Idd, maakt dat iets uit voor het flashen?
Iemand trouwens al meer gehad dat hij na het flashen met XFX xt bios een zwart scherm kreeg?
Bij mij gebeurde dit na succesvol flashen; opstarten - xp ziet een andere kaart - begint automatisch naar drivers te zoeken - zwart scherm
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 20:03 ]
Ik heb net versie 4.35.20.32.00 van de blauwe Club 3d op mijn groene Club 3D geprobeerd en nu kon ik mijn memory op 800 Mhz laten lopen zonder artifacts (zelfde waarde als met de XFX bios). Alleen kon ik mijn core maar tot +/- 440 krijgen terwijl die bij mijn originele groene Club 3D bios (versie 4.35.20.32.02) tot 480 gaat. Nog iets vreemds ik draaide met de blauwe bios 3d Mark 2003 op 440/800 en kreeg hetzelfde aantal punten als met mijn groene bios op 440/720, terwijl de XFX Bios op 440/800 toch een stuk meer punten gaf
. Helaas loopt met de XFX bios in mijn groene Club 3d het spel America's Army na een tijdje vast. En dit is nu net iets wat ik vaak speel. Dan de originele bios maar. Kan mijn memory helaas niet veel hoger dan +/- 735
.
Hallo
Verwijderd
Hah!! Ik krijg morgen eindelijk mijn lang afgewachte Pov 5900 XT binnen.. Nu zit ik mij alleen van voren al zorgen te maken.. Mijn 300 watt SweeX voedinkje, kan ie dat wel aan?? Of zal ik toch minimaal een 400 watt voeding moeten halen..
300 is niet al te ruim meer tegenwoordig...
Ik zou iig voor een Antec 430 gaan, 't is dat ik nu een 550 TrueControl heb
Ik zou iig voor een Antec 430 gaan, 't is dat ik nu een 550 TrueControl heb
I love watercooling
Ik heb ook 300W, niks geen problemen mee hoor.
Hallo
Ik heb ook de xfx 5900xt bios erop zitten. Het geheugen gaat bij mij tot 792 en de core tot 461 (blauwe pcb). Met mijn standaard Club3d bios haalde ik een core van 480, maar het geheugen kwam maar op 712 uit.
Wat ik nou zo raar vind is dat de temperatuur van 19 naar 34 graden idle gaat met de xfx bios, maar ik kan de core niet verder overklokken dan bij de club 3d bios! Dat zou toch wel moeten, er staat toch meer voltage op de core? Of niet, maar waarom dan die temp stijging?
En voor degenen die de mod al hebben gedaan: Ik w8 nog steeds op mijn VR.
Voor het geheugen is er dus nog geen mod. Is het dan niet het beste een bios te nemen die een hoger voltage op het geheugen geeft? De core kan je namelijk modden voor meer voltage...
Wat ik nou zo raar vind is dat de temperatuur van 19 naar 34 graden idle gaat met de xfx bios, maar ik kan de core niet verder overklokken dan bij de club 3d bios! Dat zou toch wel moeten, er staat toch meer voltage op de core? Of niet, maar waarom dan die temp stijging?
En voor degenen die de mod al hebben gedaan: Ik w8 nog steeds op mijn VR.
Voor het geheugen is er dus nog geen mod. Is het dan niet het beste een bios te nemen die een hoger voltage op het geheugen geeft? De core kan je namelijk modden voor meer voltage...
Mensen even offtopic:Ik zag dat er nieuwe nvidia drivers waren vanmiddag op GOT.
Dus ik dacht mooi downloaden die hap.En mijn ervaringen neerzetten in het topic waar ik had gezien dat de nieuwe drivers te downloaden waren.
Ik heb de nieuwe drivers erop gezet 3dmark draaien en andere games enz......
Ga ik weer naar ''GOT'' en wil m'n ervaringen posten zie ik dat het topic gesloten is
. ForceWare 56.64 15/03/2004
Maar ondertussen is het topic van de nieuwe drivers van ati niet gesloten
.
Catalyst 4.3 zijn er.
Is dit nou niet een soort videokaart (driver) discriminatie
.
Want zo komt het wel een beetje over,want als er nieuwe drivers van ati komen mag je wel een topic erover neerzetten,maar als er nieuwe nvidia drivers zijn niet
.
Dat moest even van m'n hart kijken op de reacties
.
(ben trouwens geen nvidia fanboy ik vind allebij de fabrikanten goed)
Dus ik dacht mooi downloaden die hap.En mijn ervaringen neerzetten in het topic waar ik had gezien dat de nieuwe drivers te downloaden waren.
Ik heb de nieuwe drivers erop gezet 3dmark draaien en andere games enz......
Ga ik weer naar ''GOT'' en wil m'n ervaringen posten zie ik dat het topic gesloten is

Maar ondertussen is het topic van de nieuwe drivers van ati niet gesloten

Catalyst 4.3 zijn er.
Is dit nou niet een soort videokaart (driver) discriminatie
Want zo komt het wel een beetje over,want als er nieuwe drivers van ati komen mag je wel een topic erover neerzetten,maar als er nieuwe nvidia drivers zijn niet

Dat moest even van m'n hart kijken op de reacties
(ben trouwens geen nvidia fanboy ik vind allebij de fabrikanten goed)
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Nvidia heeft binnen 3 maand ongeveer maar 1 beta driver gehad.Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:56:
nVidia brengt ook wel wat vaker (Beta-)drivers uit.
Misschien daarom
Ati heeft binnen 3 maand wel 3 verschillende release's gehad?????
Dit is weer de eerste keer dat nvidia een officiële driver uitbrengt en het topic gaat direct op slot vind ik in mijn ogen wel een beetje raar.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Verwijderd
Ik zag trouwens net dat er onder apparaatbeheer bij nvidia WDM video capture (universal) een uitroepteken staat----code 10 (dit apparaat start niet). Nieuwste drivers gedownload van nvidia; werkt nog steeds niet.
Is het echter niet zo dat deze driver voor video in is (video capture)? Dat zit helemaal niet op de 5900xt, alleen TV uit.
Dit is de reden dat het apparaat niet wil opstarten?
Is het echter niet zo dat deze driver voor video in is (video capture)? Dat zit helemaal niet op de 5900xt, alleen TV uit.
Correct : WDm instaleren heeft geen zin als je geen capture-devices hebt.
TV-In of VIVO is niet op alle kaarten verkrijgbaar en op deze geweldige XT's zit de optie helaas niet.
Ik zit trouwens nu even de specs te lezen van het 2.8 ns Hynix wat op me PoV zit. Met een hoger voltage zijn de specs vrijwel hetzelfde als de 2.2 ns variant. w00t ... dat wordt een voltmod. Als het me lukt ...
Valt me zoweiso op dat dat Hynix errug flexibel is en dat die koeler van PoV het geheugen goed koud houdt.
Genoeg gezever van mij ... Op naar CeBit !
Laat ze maar komen met het nieuwe spul !
TV-In of VIVO is niet op alle kaarten verkrijgbaar en op deze geweldige XT's zit de optie helaas niet.
Ik zit trouwens nu even de specs te lezen van het 2.8 ns Hynix wat op me PoV zit. Met een hoger voltage zijn de specs vrijwel hetzelfde als de 2.2 ns variant. w00t ... dat wordt een voltmod. Als het me lukt ...
Valt me zoweiso op dat dat Hynix errug flexibel is en dat die koeler van PoV het geheugen goed koud houdt.
Genoeg gezever van mij ... Op naar CeBit !
Laat ze maar komen met het nieuwe spul !
Verwijderd
Sorry fewips, maar 3dmark scores interesseren mij niet zo veel meer tegenwoordig. Van wat ik zo lees is mijn overclock, die waarschijnlijk nog hoger kan, zonder extra koeling al prima in vergelijking tot die club3d kaarten bijv.fewips schreef op 13 maart 2004 @ 02:54:
[...]
ok dan dat klinkt zeer bemoedigend
ik zie dat je nog steeds in je profiel onder je msg de oude config hebt staan, aangezien je geen 3dmark scores meer mag posten, kun je misschien nog eens benchen en zeggen hoeveel punten je vooruit bent gegaan tov je gf3![]()
dan post je geen score, alleen de verbetering![]()
alvast bedankt
ALS ik 3dmark ga draaien komt deze tzt in mijn sig te staan.
Ik weet alleen dat ik iets van 4000 punten omhoog was gegaan tov mijn GF3ti200, maar dat was zonder overclock toen.
Ik heb hetzelfde probleem.....Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:35:
Ik zag trouwens net dat er onder apparaatbeheer bij nvidia WDM video capture (universal) een uitroepteken staat----code 10 (dit apparaat start niet). Nieuwste drivers gedownload van nvidia; werkt nog steeds niet.
Als ik de wdm drivers uninstall dan komt bij de volgende keer opstarten, weer 'nieuwe hardware gevonden' en istalleerd ie de wdm drivers en vervolgens weer de bovenstaande foutmelding...Correct : WDm instaleren heeft geen zin als je geen capture-devices hebt.
Raar.....
Ik heb ook al een tijdje op mijn groene pcb club3d de xfx5900xt bios draaien. Ik kan nu met een 350watt voeding tot 461 clock en 800 mem. Hoger dan deze waarden kom ik niet. Met originele groene club3d bios kom ik niet hoger als 460 clock en 720 mem. Qua snelheden merk ik tussen deze 2 biossen op deze waarden raar genoeg weinig verschil.
Misschien ook maar eens de blauwe bios proberen.
Misschien ook maar eens de blauwe bios proberen.
ik heb net mijn PoV binnen. Rooie PCB. Met CoD.
Standaard draait ie core 390/mem 680
Autodetect: core 439/mem 780
Dit scheelt 11% in 3dmark. Ga ik het nog merken als ik de geheugenfrequentie opschroef?
Of kan ik heb beter zo laten?
Lekker stille kaart overigens.
Dit scheelt 11% in 3dmark. Ga ik het nog merken als ik de geheugenfrequentie opschroef?
eerst kijken dan zeiken
Verwijderd
Je kan beter je core opschroeven, normaal kan ie zeker 500 Mhz aan. Het geheugen heeft niet zoveel effectbratos schreef op 16 maart 2004 @ 14:20:
ik heb net mijn PoV binnen. Rooie PCB. Met CoD.![]()
mij boeien die scores ook echt niet meer, ik vraag me alleen af hoeveel performance winst ik haal met zo'n xfx kaartje itt mijn ti4200 nu, of het de 200E waard isVerwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 10:14:
[...]
Sorry fewips, bladerdeblader
Ik weet alleen dat ik iets van 4000 punten omhoog was gegaan tov mijn GF3ti200, maar dat was zonder overclock toen.
eerst maar eens mn sound in farcry fixen, met graphics op medium loopt het goed genoeg dus op zich kan ik er nog ff mee door denk ik
dankje voor je verlate reactie iig
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Verwijderd
Dat had ik ook: oplossing: de drivers nog een keer installeren. De setup herkent dan dat er al drivers zijn geinstalleerd en vraagt dan of ie ze moet deinstalleren --ja kiezen -- en het probleem was (bij mij) verdwenen.Roelos schreef op 16 maart 2004 @ 10:52:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem.....
[...]
Als ik de wdm drivers uninstall dan komt bij de volgende keer opstarten, weer 'nieuwe hardware gevonden' en istalleerd ie de wdm drivers en vervolgens weer de bovenstaande foutmelding...
Raar.....
Klopt! Het werkt...Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 16:56:
[...]
Dat had ik ook: oplossing: de drivers nog een keer installeren. De setup herkent dan dat er al drivers zijn geinstalleerd en vraagt dan of ie ze moet deinstalleren --ja kiezen -- en het probleem was (bij mij) verdwenen.
Bedankt!
Verwijderd
Ik kan je wel zeggen dat de farcry demo op alles MAX detail prima looptfewips schreef op 16 maart 2004 @ 14:34:
[...]
mij boeien die scores ook echt niet meer, ik vraag me alleen af hoeveel performance winst ik haal met zo'n xfx kaartje itt mijn ti4200 nu, of het de 200E waard is
eerst maar eens mn sound in farcry fixen, met graphics op medium loopt het goed genoeg dus op zich kan ik er nog ff mee door denk ik
dankje voor je verlate reactie iig
Heb net XFX GeForce 5900 XT gekocht blijkt er 1 pootje van de AGP slot kapot is op de kaart doet hij het niet
, morgen dan meer terug
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik volg dit topicje nu al een tijdje, en ga het toch ook maar proberen, een nieuwe BIOS erop.
Heb een Club3D met blauwe PVC, heb dus de XFX5900 BIOS nodig. Alleen waar kan ik deze vinden, want de link in de startpost is dood, en de XFX5900XT BIOS schijnt niet zo goed te werken.
Daarnaast nog een klein offtopic vraagje, aangezien ik nog 2 oude videokaarten in m'n kast heb liggen en ik er eentje ga verkopen. Welke presteert beter; Ti4200TD(128MB) of een FX5700TD (256MB)?
Heb een Club3D met blauwe PVC, heb dus de XFX5900 BIOS nodig. Alleen waar kan ik deze vinden, want de link in de startpost is dood, en de XFX5900XT BIOS schijnt niet zo goed te werken.
Daarnaast nog een klein offtopic vraagje, aangezien ik nog 2 oude videokaarten in m'n kast heb liggen en ik er eentje ga verkopen. Welke presteert beter; Ti4200TD(128MB) of een FX5700TD (256MB)?
Surfin' paradise!
Verwijderd
Met de nieuwste drivers loopt farcry een stuk vlotter (full version van farcry wel)Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 20:19:
[...]
Ik kan je wel zeggen dat de farcry demo op alles MAX detail prima loopt
Ik heb nu wel die vmod erop zitten waardoor de gpu in 3D 1.63v krijgt, maar wat zou een "veilig"voltage zijn?
1.73? 1.83? of zelfs richting de 2v?
I love watercooling
Verwijderd
Goed, weten jullie tweakers nog een goede shop waar ik een Pov FX 5900 XT voor een redelijke prijs kan kopen.. Memory Plus begint me de keel uit te hangen met hun vervelende Select Vracht, may they rot in hell!! Andere shops zijn te duur of hebben die kaart niet.. Voor zover ik weet zijn er dus vier aanbieders van dezelfde soort kaart: Salland, PCGlobe, DiDiCom en Memory +. Salland is belachelijk duur (20 € meer als M+), PCGlobe is nog duurder, en DiDiCom lees ik ook niet veel lovends over.. Dus voor diegenen die een PoV FX 5900 XT hebben gekocht, waar en voor hoeveel??
Ik wil graag de Leadtek 5900xt bios proberen op mijn Club3d (blauwe PCB), maar ik ben deze nog nergens tegengekomen!! Ik heb op http://www.mvktech.net/ gekeken, maar daar staat die er nog niet bij.
Dus bij deze, heeft iemand de Leadtek 5900xt bios voor mij?
Ik las dat je nog geen vmod voor je mem hebt. Misschien is dit wel een goed bios voor je kaart. Het geheugen kan hier heel hoog, (850 bij mij) alleen de core niet.Garrett schreef op 17 maart 2004 @ 13:31:
Ik heb nu wel die vmod erop zitten waardoor de gpu in 3D 1.63v krijgt, maar wat zou een "veilig"voltage zijn?
http://www.mvktech.net/request.php?24
De core kan je met de mod zelf bepalen dus misschien is dit wel een bios waar je wat aan hebt! Ik weet niet het "veilige" voltage voor je kaart. Maakt in principe niet zo heel uit mits je cooling voldoende is.
Wel moet je rekening houden met een (over) belastte voltlijn. Dit geloof ik de 5v lijn. Deze wordt ook door een AMD xp gebruikt, dus als je die ook ver overklokt moet je wel rekening houden met instabiliteit (bij een zwakke 5v lijn)
fx5700 presteert een stukkie beterDaarnaast nog een klein offtopic vraagje, aangezien ik nog 2 oude videokaarten in m'n kast heb liggen en ik er eentje ga verkopen. Welke presteert beter; Ti4200TD(128MB) of een FX5700TD (256MB)?
Die heb ik wel voor je. Er staat geen mailadres in je profiel. Waar kan ik het heen sturen?RuBBerenRoBBie schreef op 17 maart 2004 @ 19:25:
Ik wil graag de Leadtek 5900xt bios proberen op mijn Club3d (blauwe PCB), maar ik ben deze nog nergens tegengekomen!! Ik heb op http://www.mvktech.net/ gekeken, maar daar staat die er nog niet bij.
Ik heb vandaag mijn Leadtek 5900XT binnen gekregen en die loopt vrolijk te pruttelen op 450/800 MHz. Hoger ga ik nog proberen, maar voorlopig vind ik dit goed genoeg
Ik heb de mijne bij memory+ besteld. Tja select vracht is niet alles, maar beter dan 20 euri meer betalen bij een andere toko.Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 18:54:
Goed, weten jullie tweakers nog een goede shop waar ik een Pov FX 5900 XT voor een redelijke prijs kan kopen.. Memory Plus begint me de keel uit te hangen met hun vervelende Select Vracht, may they rot in hell!! Andere shops zijn te duur of hebben die kaart niet.. Voor zover ik weet zijn er dus vier aanbieders van dezelfde soort kaart: Salland, PCGlobe, DiDiCom en Memory +. Salland is belachelijk duur (20 € meer als M+), PCGlobe is nog duurder, en DiDiCom lees ik ook niet veel lovends over.. Dus voor diegenen die een PoV FX 5900 XT hebben gekocht, waar en voor hoeveel??![]()
Verwijderd
Bij Paradigit, 209 maar als student 5% korting = 198.50
Niet de goedkoopste misschien, maar wel geen online gedoe en COD gratis
Bedankt gast... is binnenbiobak schreef op 17 maart 2004 @ 22:46:
[...]
Die heb ik wel voor je. Er staat geen mailadres in je profiel. Waar kan ik het heen sturen?
Ik heb vandaag mijn Leadtek 5900XT binnen gekregen en die loopt vrolijk te pruttelen op 450/800 MHz. Hoger ga ik nog proberen, maar voorlopig vind ik dit goed genoeg
[ Voor 15% gewijzigd door Garrett op 17-03-2004 23:32 ]
I love watercooling
Hij wil een Point of View en die hebben ze bij paradigit niet.Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:59:
Bij Paradigit, 209 maar als student 5% korting = 198.50
Ik heb 'm even op m'n website gezet. Hij is te vinden op: http://www.xs4all.nl/~mlmk/Leadtek5900XT.zipGarrett schreef op 17 maart 2004 @ 23:08:
[...]
Gast gooi eens HEEL GAUW die leadtex xt bios in me mailboxje : dikkenberg2@hotmail.com
zou je wel dankbaar wezen![]()
Ik heb de bios via de WinFox software van Leadtek gebackupt, dus ik neem aan dat het bestand verder oke is. Gebruiken op eigen risico
Probeer eens 850 mem?
I love watercooling
Jaaaaa!!!!!biobak schreef op 17 maart 2004 @ 23:18:
[...]
Ik heb 'm even op m'n website gezet. Hij is te vinden op: http://www.xs4all.nl/~mlmk/Leadtek5900XT.zip
Ik heb de bios via de WinFox software van Leadtek gebackupt, dus ik neem aan dat het bestand verder oke is. Gebruiken op eigen risico
Bedankt heb hem ook...
Vind ie niet leukGarrett schreef op 17 maart 2004 @ 23:34:
Probeer eens 850 mem?
Shit... dan zal ik er ook niet hoger mee halen denk ik...
Toch even proberen morgenavond
En anders mbv de vmod het voltage naar 1.75 zetten... ik MOET gewoon over de 550 core
Toch even proberen morgenavond
En anders mbv de vmod het voltage naar 1.75 zetten... ik MOET gewoon over de 550 core
I love watercooling
Heey,
Heb vandaag eindelijk mijn XFX 5900 XT, nou wou ik vragen toe hoever ik veilig de snelheid kan verhogen ( heb register aanpassing gedaan om het extra menu te krijgen)
Groeten,
Jeroen
Heb vandaag eindelijk mijn XFX 5900 XT, nou wou ik vragen toe hoever ik veilig de snelheid kan verhogen ( heb register aanpassing gedaan om het extra menu te krijgen)
Groeten,
Jeroen
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Dat zal per kaart verschillen; ik heb de mijne (Club3D blauw) nu standaard op 445/800 lopen. Dat gaat perfect. Geheugen kan hoger maar als ik hoger dan 870 ga krijg ik artifacts. De core kan ook nog iets hoger, maar boven de 460 krijg ik lockups in 3Dmark03. Een betere koeling zou dit misschien kunnen verhelpen. Om op safe te spelen laat ik hem op 445/800 staan, bovendien is dit ruim voldoende voor de huidige spellen.Cyrus The Virus schreef op 18 maart 2004 @ 19:50:
Heey,
Groeten,
Jeroen
Heb hem nou op 430/825 lopen met 5517 3DMark (standard 5121)Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 20:50:
[...]
Dat zal per kaart verschillen; ik heb de mijne (Club3D blauw) nu standaard op 445/800 lopen. Dat gaat perfect. Geheugen kan hoger maar als ik hoger dan 870 ga krijg ik artifacts. De core kan ook nog iets hoger, maar boven de 460 krijg ik lockups in 3Dmark03. Een betere koeling zou dit misschien kunnen verhelpen. Om op safe te spelen laat ik hem op 445/800 staan, bovendien is dit ruim voldoende voor de huidige spellen.
Verwijderd
Haha.. Bedankt iedereen, maar heb mijn PoV FX 5900 XT toch via mem+ (moest achter de select vracht auto aanrennen om mijn kaartje te krijgen...) Maar goed, ik heb hem dus nu.
Nu draai ik hem als volgt: ik krijg de core op max 460 en het geheugen op 744 max. Als ik kijk naar wat de rest heeft lijkt mij dat een beetje weinig. Ik haal momenteel 4852 in 3DMark03, en wou daar minstens een nette 5000 van maken.. Vooral omdat deze kaart zo'n goede overclocker te zijn wil ik er meer uit halen.. Zat zelf te denken aan mijn cheap ass PSU van SweeX (300 watt) die ook nog eens veel teringherrie maakt. Het geheugen zou zelfs ultra-snelheden moeten halen, want het schijnt Hynix 2,2ns te zijn. Ik draai de laatste ForceWare Drivers en Windows XP SP2. Ook wordt mijn CPU (niet mijn GPU) best wel warm, 65 à 70 graden wordt ie zeker stressed. Dat zie ik toch niet als een probleem gerelateerd aan het niet hoger kunnen OCen. Als ik bijv. de core op 475 wil testen en het geheugen op 825 (om mee te beginnen...), krijg ik dus scrambled graphics/lijntjes/artifacts. Óf het duidt voor mij op een te zwakke PSU (bah, die Sweex toch), of ze hebben het geweldige Hynix 2,2ns geheugen toch vervangen voor 2,8ns.. (wat mij niet zo waarschijnlijk lijkt). Gelieve uw mening, ik sta al weer in de startblokken om morgen bij computerland een 450 watt PSU te halen.
P.S.: Bij memoryplus zat er ook CoD bij. Is gewoon een algemene actie van PoV overal.
Nu draai ik hem als volgt: ik krijg de core op max 460 en het geheugen op 744 max. Als ik kijk naar wat de rest heeft lijkt mij dat een beetje weinig. Ik haal momenteel 4852 in 3DMark03, en wou daar minstens een nette 5000 van maken.. Vooral omdat deze kaart zo'n goede overclocker te zijn wil ik er meer uit halen.. Zat zelf te denken aan mijn cheap ass PSU van SweeX (300 watt) die ook nog eens veel teringherrie maakt. Het geheugen zou zelfs ultra-snelheden moeten halen, want het schijnt Hynix 2,2ns te zijn. Ik draai de laatste ForceWare Drivers en Windows XP SP2. Ook wordt mijn CPU (niet mijn GPU) best wel warm, 65 à 70 graden wordt ie zeker stressed. Dat zie ik toch niet als een probleem gerelateerd aan het niet hoger kunnen OCen. Als ik bijv. de core op 475 wil testen en het geheugen op 825 (om mee te beginnen...), krijg ik dus scrambled graphics/lijntjes/artifacts. Óf het duidt voor mij op een te zwakke PSU (bah, die Sweex toch), of ze hebben het geweldige Hynix 2,2ns geheugen toch vervangen voor 2,8ns.. (wat mij niet zo waarschijnlijk lijkt). Gelieve uw mening, ik sta al weer in de startblokken om morgen bij computerland een 450 watt PSU te halen.
P.S.: Bij memoryplus zat er ook CoD bij. Is gewoon een algemene actie van PoV overal.
Knap ... Windows XP SP2 is nog niet uit 
Maar goed, een PoV is geen garantie voor 900 mHz mem. Er zijn ook PoV kaarten met samsung geheugen, zelfde als de club3d dus, die niet zo extreem te clocken zijn. Core zal wel goed zijn, zit standaard al een kick-ass cooler op. Ik krijg em op 490 ongeveer ...
Maar goed, een PoV is geen garantie voor 900 mHz mem. Er zijn ook PoV kaarten met samsung geheugen, zelfde als de club3d dus, die niet zo extreem te clocken zijn. Core zal wel goed zijn, zit standaard al een kick-ass cooler op. Ik krijg em op 490 ongeveer ...
Verwijderd
De Beta wel, en ik ben een van de testers..Raziel schreef op 18 maart 2004 @ 22:40:
Knap ... Windows XP SP2 is nog niet uit
Maar goed. Ik krijg de core dus absoluut niet hoger dan 461. Geheugen draait op 759. Moet toch hoger kunnen?
Verwijderd
Core moet minstens op 500 kunnen met de standaard koeling. Je hebt de CoD versie dus dan is 759 voor het geheugen niet slecht.Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 22:59:
[...]
De Beta wel, en ik ben een van de testers..
Maar goed. Ik krijg de core dus absoluut niet hoger dan 461. Geheugen draait op 759. Moet toch hoger kunnen?
De voeding kan de oorzaak zijn maar ik zou toch eerst even de 12V en 5V lijn meten om zeker te zijn.
Dacht ik ook nog aan, bij mij loopt in nu op 1.65 in 3dmode en m'n heatsink wordt niet echt heet tijdens 3dmark. Ik denk dus dat de core nog wel wat kan verdragen.Garrett schreef op 18 maart 2004 @ 00:01:
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 10:24 ]
Ik heb sinds gister een Aopen 5900XT maar ik heb er wel nog een paar vraagjes over namelijk:
1. Waar in de nvidia drivers staat hoe warm de core en mem is (56.64) of is dat alleen bij de forceware drivers.
2. Ik heb geen mem koelblokjes(wordt maar gedeelte gekoeld), zou het wel mogelijk zijn om hem te flashen met de 5900 bios wat in de ts staat. (welk geheugen heeft deze eigenlijk (ik weet dat het samsung is, maar niet welke snelheid)
)
1. Waar in de nvidia drivers staat hoe warm de core en mem is (56.64) of is dat alleen bij de forceware drivers.
2. Ik heb geen mem koelblokjes(wordt maar gedeelte gekoeld), zou het wel mogelijk zijn om hem te flashen met de 5900 bios wat in de ts staat. (welk geheugen heeft deze eigenlijk (ik weet dat het samsung is, maar niet welke snelheid)
[ Voor 11% gewijzigd door Yagermeister op 19-03-2004 13:35 ]
-Te huur
De Nvidia drivers ZIJN de ForceWare drivers. Zo heten ze gewoon. Sinds ze geen 'Detonator' meer heten...Yagermeister schreef op 19 maart 2004 @ 13:32:
...
Ik heb zelf ook een AOpen, sinds een ruime week, en volgens mij heeft de AOpen niet de mogelijkheid om de temp uit te lezen. Zitten geen sensoren op, helaas. Correct me if I'm wrong, anybody.
Op mijn AOpen staat inmiddels die XFX bios. Geen probleem (hoewel ik de TV-out niet heb gechecked; niet nodig voor mij).2. Ik heb geen mem koelblokjes(wordt maar gedeelte gekoeld), zou het wel mogelijk zijn om hem te flashen met de 5900 bios wat in de ts staat. (welk geheugen heeft deze eigenlijk (ik weet dat het samsung is, maar niet welke snelheid))
Ondanks het gebrek aan koeling op de mem-chips, haal ik zonder problemen 470/875.
De autodetect schatte hem hoger in, maar dan wordt het blijkbaar te warm omdat 'ie dan automatisch terugklokt (en dan is een reboot vereist om ze weer te kunnen aanpassen!)
Ik zou zeggen: flash 'm met de XFX bios, doe een autodetect, schroef dan de core&mem een MHz of 20 a 25 terug en draai 3dmark03. Schroef de instellingen steeds met 5 omhoog, totdat je artifacts ziet. Gebruik de laatste 'veilige' snelheid, of iets eronder.
Ik heb op mijn club 3d 5900 xt een zalman heatpipe + fan uitgeprobeerd, maar het resultaat viel me tegen (3 graden koeler).
Ik ben opzoek naar een goede copper based cooler voor de FX5900XT. Iemand een idee?
Heb heel www afgegoogeld, maar vind voor de 5900 serie alleen maar de heatpipes.
Ik ben opzoek naar een goede copper based cooler voor de FX5900XT. Iemand een idee?
Heb heel www afgegoogeld, maar vind voor de 5900 serie alleen maar de heatpipes.
Weet iemand met welke 5900XT kaarten dat wel kan de temp uitlezen (waaronder mijn XFX 5900XT) ???
Verwijderd
Mijn 12 volt lijn is nu 12.672Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 10:20:
Core moet minstens op 500 kunnen met de standaard koeling. Je hebt de CoD versie dus dan is 759 voor het geheugen niet slecht.
De voeding kan de oorzaak zijn maar ik zou toch eerst even de 12V en 5V lijn meten om zeker te zijn.
Mijn 5 volt lijn is nu 4.972
Dit zijn toch redelijk normale waardes?
Verwijderd
jupz, ik 4,97 en 12,24 maar je 12 volt kan nauwelijks problemen veroorzaken waar dan ook. je mobo e.d. is erop berekent soms wel 13 te hebben denk...Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 15:04:
[...]
Mijn 12 volt lijn is nu 12.672
Mijn 5 volt lijn is nu 4.972
Dit zijn toch redelijk normale waardes?
ben ik ook heel benieuwd naar, maar niet alleen welke, maar ook hoe/waarmeeCyrus The Virus schreef op 19 maart 2004 @ 14:18:
Weet iemand met welke 5900XT kaarten dat wel kan de temp uitlezen (waaronder mijn XFX 5900XT) ???
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Verwijderd
Hoe kan het dan dat ik toch maar max. 460 uit mijn core haal? Met dat enorme joekel/schoonheid van een koelsysteem wat op mijn PoV zit moet het toch wel mogelijk zijn om 500 te halen? Ik lees hier berichten over mensen die ook een PoV (CoD edition, dus mét 2,8ns geheugen en geen 2,2nsVerwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 15:16:
[...] jupz, ik 4,97 en 12,24 maar je 12 volt kan nauwelijks problemen veroorzaken waar dan ook. je mobo e.d. is erop berekent soms wel 13 te hebben denk...
Dat is ook het maximum wat ik met het geheugen haal. Ik neem aan dat jij de CoD versie hebt. Mijn core wil nog niet hoger dus dan 460, maar ik heb nog nix geflasht, dus wie weet gaat dat nog lukken. Wat waren je core scores voor de flash? En doet je TV-out het nog na de flash?Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 12:37:
kheb ff de xfx5900xt bios op me pov met samsung geheugen gezet en haal nu 546/763. ja je ziet het goed 546 core
geheugen blijft kut
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 17:05 ]
Met mijn CLub3DCyrus The Virus schreef op 19 maart 2004 @ 14:18:
Ik kan bij mijn Leadtek 5900XT ook de temperatuur uitlezen. Daarvoor gebruik ik het nVidia control panel. Ben nog aan het uitzoeken of het ook via MBM zou kunnen.fewips schreef op 19 maart 2004 @ 15:35:
[...]
ben ik ook heel benieuwd naar, maar niet alleen welke, maar ook hoe/waarmee

Heb mijn kaartje lkkr overgeclockt geheugen nou op 900 en core op 445 nou ff core nog opschroeven
ik vind het wel gek dat die waarschuwingstemperatuur op 140 graden staat.. is bij mijn club3D ook zo..
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Ik zag net in 3D mark system info dat de core speed van mijn gpu op 300 staat en in het driver window op 460 hoe kan dat ??
Wat is daar zo raar aan dan?Reefer schreef op 19 maart 2004 @ 17:49:
ik vind het wel gek dat die waarschuwingstemperatuur op 140 graden staat.. is bij mijn club3D ook zo..
300 in 2d mode en 460 in 3d mode misschienCyrus The Virus schreef op 19 maart 2004 @ 17:55:
Ik zag net in 3D mark system info dat de core speed van mijn gpu op 300 staat en in het driver window op 460 hoe kan dat ??
ik dacht dat 80* toch wel een soort max was voor chipsets ofzo maar blijkbaar nietNokko schreef op 19 maart 2004 @ 17:55:
[...]
Wat is daar zo raar aan dan?Op 140C klokt hij gewoon terug
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Zit daar verschil in, want hij geeft wel 925 mhz in de core aan
Dit topic is gesloten.