zoals al gezegd in de vorige posts kan je je geheugen oc bewaren door dezelfde waarde zowel in 2D als in 3D in te stellen. Als de 2D en 3D niet gelijk zijn valt die terug op de default waardeadewidt schreef op 07 maart 2004 @ 21:06:
Ik heb het probleem dat nadat ik mijn geheugen leuk overclockt heb het bij de eerst volgende herstart weer automatisch terug geplaatst wordt naar 700?
De kaart heeft geen problemen met deze overclock komt het door reg-tweak?
En weet iemand hoe ik kan zorgen dat de geheugen overclock wel bewaard blijft?
Verder is flashen goed gegaan en haal nu zelfde score in 3dMark01 op kwaliteit als vroeger op snelheid. Dus das erg mooi
Zo, heb mijn videokaart ook maar geflasht naar de XFX BIOS. Echt vaag is dat, normaal was mijn GPU rond de 50C en nu 45C.
Het overclocken gaat wel lekker, 440 / 850, hoger ging niet, allemaal artifacts.
Maar goed, ik ben tevreden!
En een mooie score van 4923 3DMarks op een 4X AGP mainboard.
Denk niet dat dat sneller is.Cyrus The Virus schreef op 08 maart 2004 @ 06:51:
[...]
Ik was nog niet van plaan overclocken met de videokaart doe ik pas als ik wc heb en dat duurdt nog wel ff, maar mss wacht ik nog even tot de GeForceFX5700 komt met GDDR3 geheugen als die sneller
Edit heb net een handige review gevonden http://www.firingsquad.co...rce_fx_5900_xt/page18.asp
Het grote voordeel van de 5900XT is dat de GPU een stuk sneller loopt dan bij de 5700. Het snellere geheugen heeft niet zo heel veel nut.
Dat merk ik iig bij OC'en: van 390 naar 450 scheelt veeel meer dan van 700 naar 850.
Verwijderd
Mijn Aopen Aeolus FX5900XT is vandaag aangekomen!
Eerste resultaten van oc'en:
core: 430Mhz
mem: 785Mhz
Plotseling zag ik ook het getal 5980 te voorschijnkomen
Spellen hebben geen artifacts, kvermoed dat de kaart nog hoger kan, zal deze post nog aanpassen bij hogere clocks.
Sommige gebruikers hadden wat beeldkwaliteitsprobs met deze kaart: "donkere balken" die verschenen: zelf geen last van.
Ik hoop in de toekomst dit te zullen verbeteren. Een waterblokje voor op deze kaart is in aantocht. Hopelijk tegen Pasen dat ik alles gemonteerd krijg
Ook heatsinkjes voor op het geheugen zullen er weldra opkomen, hopelijk krijg ik het geheugen >800Mhz.
De huidige heatsink koelt het geheugen niet, staat een 2-tal mm boven het geheugen.
Plotseling zag ik ook het getal 5980 te voorschijnkomen
Sommige gebruikers hadden wat beeldkwaliteitsprobs met deze kaart: "donkere balken" die verschenen: zelf geen last van.
Ik hoop in de toekomst dit te zullen verbeteren. Een waterblokje voor op deze kaart is in aantocht. Hopelijk tegen Pasen dat ik alles gemonteerd krijg
Ook heatsinkjes voor op het geheugen zullen er weldra opkomen, hopelijk krijg ik het geheugen >800Mhz.
De huidige heatsink koelt het geheugen niet, staat een 2-tal mm boven het geheugen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 16:04 ]
Ik kan van iemand de Club3D 5900XT met groene PCB overkopen.
Zal ik dit doen? Het is een stuk goedkoper dan in de winkel natuurlijk, vandaar dus, ik begrijp niet helemaal of die groene het gewoon net zo goed doet als die andere.
Zal ik dit doen? Het is een stuk goedkoper dan in de winkel natuurlijk, vandaar dus, ik begrijp niet helemaal of die groene het gewoon net zo goed doet als die andere.
Niet net zo goed als de PoV versies van de kaarten, maar t zijn toch zeer nette kaarten.eX0duS schreef op 08 maart 2004 @ 17:05:
Ik kan van iemand de Club3D 5900XT met groene PCB overkopen.
Wil je de kaart enkel kopen voor het OC'en, zou ik toch voor een nieuwe PoV of Leadtek gaan.
Hij zegt dat ie op 455/830 loopt, dat is toch wel netjes (zit een XFX bios in). Lijkt me wel voldoende.
Flash maar eerst eens de XFX 5900XT BIOS erin, dan komt ie wel tot 450/850Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 16:02:
Mijn Aopen Aeolus FX5900XT is vandaag aangekomen!
Plotseling zag ik ook het getal 5980 te voorschijnkomenSpellen hebben geen artifacts, kvermoed dat de kaart nog hoger kan, zal deze post nog aanpassen bij hogere clocks.
Ik heb namelijk ook deze kaart en alleen met flashen kom je al hoger...Dus als ik jou was zou ik niet direct moeilijk gaan doen met waterkoeling e.d.
[ Voor 4% gewijzigd door VinnieM op 08-03-2004 19:19 ]
Verwijderd
doen!, die PoV kaarten kunnen dan misschien wel een hoger memory halen maar egt veel performance verschil ga je niet egt merken... 't ligt vooral aan de core..eX0duS schreef op 08 maart 2004 @ 17:19:
Hij zegt dat ie op 455/830 loopt, dat is toch wel netjes (zit een XFX bios in). Lijkt me wel voldoende.
455/830 is een nette oc (heb em zelf op 475/825 en ik mag niet klagen)
ps. als je PoV kaart koopt weet je niet eens zkr of je wel met 2,2ns heeft... dit is namelijk niet met elke PoV kaart...
Hij mailed helaas niet echt terug.
Dus weet ik nog niks. 
Ik wil hem hebben!
Ik wil hem hebben!
Verwijderd
Mijn pov met samsung geheugen heb ik op 546/760 mhz draaien, kheb nog niet gebenched maar ik heb al wel het gevoel dat hij een stukkie sneller is.Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 19:46:
[...]
doen!, die PoV kaarten kunnen dan misschien wel een hoger memory halen maar egt veel performance verschil ga je niet egt merken... 't ligt vooral aan de core..
455/830 is een nette oc (heb em zelf op 475/825 en ik mag niet klagen)
ps. als je PoV kaart koopt weet je niet eens zkr of je wel met 2,2ns heeft... dit is namelijk niet met elke PoV kaart...
Pff net weer zitten testen (met mn raam en kast open, shit wat is het koud buiten
) en ik kom met mijn Barton 2500+ @ 3200+ en Club3D 5900XT met XFX BIOS erop op 460/800 
469/805 kon ook nog zonder artefacts of lock ups, maar dat gaf een lagere performance.
Anyway ik ben blij, alsnog de 800 Mhz grens doorbroken en het is 10x beter dan mijn OC met de Club3D BIOS (475/730)

469/805 kon ook nog zonder artefacts of lock ups, maar dat gaf een lagere performance.
Anyway ik ben blij, alsnog de 800 Mhz grens doorbroken en het is 10x beter dan mijn OC met de Club3D BIOS (475/730)

Omelette du fromage!
Verwijderd
Hoe zit dit nu met dat 2.8 en 2.2 ns geheugen ?
Kan 2.8 ns geheugen op 878 Mhz lopen of is dit dan stiekem 2.2 ofzo ?
Ik heb namelijk een PoV FX5900 SE (zwarte PCB) met 2.8 ns geheugen dat zonder probleem 878 Mhz en soms ook nog wel 900 Mhz doet.

Hier zit volgens het label Hynix 2.8 ns geheugen op , kan dit ook gerelabled 2.2 zijn ?
Het maakt bij mij trouwens wel uit welke drivers ik gebruik, bij de 44.03 doet het geheugen maar 845 Mhz , met de 53.03 doet het geheugen vaak +900 Mhz.
Heeft iemand hier ook last van ? Ik neem aan de de meeste de 53.03 drivers gebruiken. Kan iemand voor mij eens testen of hij met de 44.03 ook dat geheugen probleempje heeft.
Kan 2.8 ns geheugen op 878 Mhz lopen of is dit dan stiekem 2.2 ofzo ?
Ik heb namelijk een PoV FX5900 SE (zwarte PCB) met 2.8 ns geheugen dat zonder probleem 878 Mhz en soms ook nog wel 900 Mhz doet.

Hier zit volgens het label Hynix 2.8 ns geheugen op , kan dit ook gerelabled 2.2 zijn ?
Het maakt bij mij trouwens wel uit welke drivers ik gebruik, bij de 44.03 doet het geheugen maar 845 Mhz , met de 53.03 doet het geheugen vaak +900 Mhz.
Heeft iemand hier ook last van ? Ik neem aan de de meeste de 53.03 drivers gebruiken. Kan iemand voor mij eens testen of hij met de 44.03 ook dat geheugen probleempje heeft.
Verwijderd
Mijn PoV loopt maximaal op 533/969 ( Auto detect, niet zelf uitgezocht) maar dan doet ie het slechter dan non-OC'ed .
De PoV presteert het beste op 485/950. Hoger dan 500 kan wel, maar dan gaan de prestaties omlaag
De PoV presteert het beste op 485/950. Hoger dan 500 kan wel, maar dan gaan de prestaties omlaag
Verwijderd
Oops sry , verkeerde knopVerwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 20:49:
Mijn PoV loopt maximaal op 533/969 ( Auto detect, niet zelf uitgezocht) maar dan doet ie het zelfs slechter dan non-OC'ed .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 21:04 ]
Heeft iemand hier al een reden voor inmiddels?Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 20:49:
Mijn PoV loopt maximaal op 533/969 ( Auto detect, niet zelf uitgezocht) maar dan doet ie het slechter dan non-OC'ed .
Dan raakt hij in principe over zijn top en klokt zichzelf net een beetje terug, wat een gigantische drop in performance in 3D mark betekent, omdat deze daarop moet wachten.
Iig dat is mijn verklaring
Omelette du fromage!
hoe staat het met de prestaties in Direct X 9.0 van die kaart ?
Zou dat dan met betere koeling te verhelpen zijn?Dxta schreef op 08 maart 2004 @ 20:59:
Dan raakt hij in principe over zijn top en klokt zichzelf net een beetje terug, wat een gigantische drop in performance in 3D mark betekent, omdat deze daarop moet wachten.
Want terugklokken doet ie normaal als ie erg warm wordt, hoewel ie de 140 graden uiteraard niet haalt
Verwijderd
Je core eens terug clocken, als je core te warm wordt gaat ie automatisch terug clocken, dus inplaats van een hogere score krijg je dan een lagere score.Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 20:49:
Dit Nvidia techniekje maakt deel uit van de automatische overheat beveiliging.
Als je core echt zwaar te hoog staat, stop het beeld er zelfs ff mee totdat de core weer is afgekoeld tot een bepaald niveau en dan gaat hij weer verder met rekenen.
Zaterdag en zondag naar de Regroup LAN, en daarna... voltmodden die 5900XT 
Ik weet al welke chip en tevens weet ik meerdere meetpunten
Ik ga voor 20K 3dmarks
Ik ga voor 20K 3dmarks
I love watercooling
Verwijderd
Dat "de" PoV dit doet is onzin, misschien bedoel je "mijn" PoV? Ik heb de core van "mijn" PoV elke keer met 10 Mhz verhoogd en dan gebenched. En bij iedere verhoging was er performance winst.Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 20:49:
Dus 530 core was echt wel veel sneller dan 485.
Als het goed is ben ik vanavond in bezit van een Club3D 5900XT met groene PCB.
*voor weinig... 2e hands dus* Kan hem werkend zien dus lijkt me niet zo'n probleem.
* eX0duS kan niet wachten.
/edit
Ik heb inmiddels een nieuwe Club3D besteld.
* eX0duS kan niet wachten.
/edit
Ik heb inmiddels een nieuwe Club3D besteld.
[ Voor 48% gewijzigd door eX0duS op 09-03-2004 14:04 ]
Koop je een LeadTek 5900XT. En dan kijk ik met name naar de prestaties van de LeadTek 5950U. Deze komt samen met MSI als beste 5950U uit de bus. 5900XT van LeadTek kun je makkelijk met de 5950U Bios van LeadTek zelf flashen. En je hebt grote kans dat je tv out het daarna gewoon doet, omdat je een bios van dezelfde fabrikant gebruikt. En anders kun je verschillende bios revisies proberen.Cyrus The Virus schreef op 07 maart 2004 @ 22:45:
Hallo,
Ik heb mijn GeForce FX5600 verkocht om een 5900XT te kopen maar welk merk raden jullie aan om te kopen ?? XFX, Point of View, MSI, Club 3d of de ASUS 5900 SE ??
Asus is een heel goed merk (ikzelf heb de 5900Ultra van asus) en hebben heel goed geheugen, zeer dik overklokbaar, en hebben bovendien een van de beste "cooling solutions", dwz een goeie koeler. Asus is naast hun moederborden ook al heel lang op de vga markt en leveren eigenlijk nooit slechte kaarten.
Asus kaarten hebben wel geen 2D/3D optie waardoor ze altijd in 3D mode draaien. Dit heeft weer als gevolg dat ze warmer kunnen zijn dan andere kaarten.
Ik heb zelf altijd asus kaarten gehad icm asus moederbord en nooit problemen gehad.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik heb een Leadtek Winfast A350 XT TDH (de Geforce FX5900XT dus gewoon) met hynix 2.2ns rammen, ik kan deze probleemloos overclocken tot 489MHz core en 950MHz memmory, tenminste, probleemloos in spellen, zo gauw als ik 3D mark 03 run (origineel, patched naar 330 of patched naar 340) dan blijft het beeld soms even haken. Met de temperatuur heeft het niks te maken, deze blijft onder de 70oC, met de clockspeeds ook niet (al verschillende geprobeerd, zelfs bugs op standaard speeds), met de voltages ook niet volgens mij (zijn vrij stabiel, tussen +12.038 en 11.977 in, andere voltages ook heel ruim binnen de 5% afwijkingsmarges). Volgens het grote welke voeding heb ik nodig topic moet mijn voeding ook voldoende zijn *klik*en dan vrijwel onder aan. Ik heb al de Leadtek 53.03 drivers geprobeerd, de officiele nvidia drivers geprobeerd, en de laatste WHQL 56.56 drivers geprobeerd. (dit uiteraard na een frisse setup allemaal).
Ik heb op dit moment de volgende specs:
P4P800 (non-deluxe)
P4 3GHz (800FSB) (stock speed)
512MB DDR 400MHz (2x256MB dus, dual channel)(Infineon?..)
Leadtek Winfast A350 XT TDH
Soundblaster Live!5.1
Leadtek Winfast TV 2000XP Deluxe
Maxtor 40GB en IBM 120GB (allebei IDE's)
Nec ND2500A 8xDVD+R/+RW en DVD-R/RW
5xBlue LED fans, AKASA, en 1x Thermaltake Vulcano 7 fan op koelblok geschroefd , + een 40mm op northbridge-heatsink.(fans zitten allemaal aan een baybus)
Ik heb uiteraard ook de molex in de kaart ingestoken en ook al geprobeerd om deze direct in te steken vanuit de voeding, of om een roffel fans uit te zetten om de 12V lijn minder te belasten.
Zoals jullie misschien merken weet ik dus echt niet meer hoe ik dit moet op lossen
iemand ideeën wat het probleem kan zijn? 
[edit2]waar ik net achter kom is dat ie bijna alleen maar bij game 2, 3 en 4 af en toe haakt, en er geen framedrop is, bij de rest van de test loopt ie foutloos :?[/edit2]
P4P800 (non-deluxe)
Soundblaster Live!5.1
5xBlue LED fans, AKASA, en 1x Thermaltake Vulcano 7 fan op koelblok geschroefd , + een 40mm op northbridge-heatsink.(fans zitten allemaal aan een baybus)
Ik heb uiteraard ook de molex in de kaart ingestoken en ook al geprobeerd om deze direct in te steken vanuit de voeding, of om een roffel fans uit te zetten om de 12V lijn minder te belasten.
Zoals jullie misschien merken weet ik dus echt niet meer hoe ik dit moet op lossen
edit:
er staat dus ook continu een 80mm tegen de VGA kaart aan te blazen vanuit de zijwand van de pc
er staat dus ook continu een 80mm tegen de VGA kaart aan te blazen vanuit de zijwand van de pc
[edit2]waar ik net achter kom is dat ie bijna alleen maar bij game 2, 3 en 4 af en toe haakt, en er geen framedrop is, bij de rest van de test loopt ie foutloos :?[/edit2]
[ Voor 9% gewijzigd door Tedman111 op 09-03-2004 16:06 ]
Early to rise misses the prize, because sleeping-in late just feels great!
Ik wil hem ook voltmodden. Hoe ga jij het doen? Ik ga het op deze manier doen, heb nog niks anders gevonden...Garrett schreef op 09 maart 2004 @ 00:08:
Zaterdag en zondag naar de Regroup LAN, en daarna... voltmodden die 5900XT
Ik ga voor 20K 3dmarks
http://www.ocforums.com/v...did=224400&highlight=volt
Ben er echter nog niet helemaal gerust op...
Verwijderd
VinnieM schreef op 08 maart 2004 @ 19:16:
[...]
Flash maar eerst eens de XFX 5900XT BIOS erin, dan komt ie wel tot 450/850
Ik heb namelijk ook deze kaart en alleen met flashen kom je al hoger...Dus als ik jou was zou ik niet direct moeilijk gaan doen met waterkoeling e.d.
Core: 490Mhz
Mem: 900Mhz
benchmarks zonder artifacts kunnen draaien. Alles draait simpelweg perfect! Zijn 5900Ultra snelheden! Ik verlang al om hoger te gaan
offtopic:
3Dmark03 toont de juiste memclock in projectdetails maar de clockinstellingen zijn die van 2D modus
3Dmark03 toont de juiste memclock in projectdetails maar de clockinstellingen zijn die van 2D modus
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 12:21 ]
http://www.xtremesystems....&postid=385959#post385959RuBBerenRoBBie schreef op 09 maart 2004 @ 18:07:
[...]
Ik wil hem ook voltmodden. Hoe ga jij het doen? Ik ga het op deze manier doen, heb nog niks anders gevonden...
http://www.ocforums.com/v...did=224400&highlight=volt
Ben er echter nog niet helemaal gerust op...
De layout van die kaart is namelijk exact gelijk aan de mijne
En volgens mij heb je een 5K VR nodig
[ Voor 8% gewijzigd door Garrett op 10-03-2004 09:14 ]
I love watercooling
Ik las dat timedeh net als ik een AOpen Aeolus 5900XT heeft. En dat hij blijkbaar goede resultaten had met de XFX bios.
Wel, ik niet.
Mijn AOpen kwam, zo uit de doos, met een auto-detect op 429/780.
Dat leverde 5423 3dmarks op.
Daarna dus de XFX bios uit de start-post gepakt. Die ging er zonder problemen op, en ook de auto-detect kwam nu een stuk verder: 491/904
Erg leuk die hoge clock, maar daarmee zakte de 3dmark naar 4876 !
Okay, dus misschien werd ie toch te warm (hoewel geen artifacts of stotteringen). Dus toen met XFX bios gezet op de snelheden die met de AOpen bios te halen waren: 429/780
En tot mijn verbazing daalde de 3dmark gewoon verder: ergens in de 4100 !
Dus blijkbaar zit er iets in die XFX bios dat de clock weliswaar hoog laat zijn, maar wat de performance (op mijn machine dan) nekt!
Dus terug naar de AOpen bios. Getest tot 430/800, net boven de autodetect settings. En daar blijft 'ie.
Het viel me ook al op dat het versienummer voor de XFX bios veel lager was dan dat van de AOpen bios.
Namelijk 4.35.20.27.00b tegen 4.35.20.38.A7 van de AOpen.
Misschien dat recentere biossen toch beter werken?
Iemand anders van dit soort ervaringen (en dan dus niet dat hogere clocks leiden tot lagere benches door oververhitting; da's bekend. Nee, puur performance verschillen tussen XT biossen bij dezelfde clocks)
Ter info, specs:
- AOpen Aeolus 5900XT 128 Mb bios 4.35.20.38.A7
- ForceWare 53.03
- Asus A7N8X-X mobo
- AMD XP2500@3200+ (11x200)
- TwinMos/TwinMos PC3200 CL2.5
Wel, ik niet.
Mijn AOpen kwam, zo uit de doos, met een auto-detect op 429/780.
Dat leverde 5423 3dmarks op.
Daarna dus de XFX bios uit de start-post gepakt. Die ging er zonder problemen op, en ook de auto-detect kwam nu een stuk verder: 491/904
Erg leuk die hoge clock, maar daarmee zakte de 3dmark naar 4876 !
Okay, dus misschien werd ie toch te warm (hoewel geen artifacts of stotteringen). Dus toen met XFX bios gezet op de snelheden die met de AOpen bios te halen waren: 429/780
En tot mijn verbazing daalde de 3dmark gewoon verder: ergens in de 4100 !
Dus blijkbaar zit er iets in die XFX bios dat de clock weliswaar hoog laat zijn, maar wat de performance (op mijn machine dan) nekt!
Dus terug naar de AOpen bios. Getest tot 430/800, net boven de autodetect settings. En daar blijft 'ie.
Het viel me ook al op dat het versienummer voor de XFX bios veel lager was dan dat van de AOpen bios.
Namelijk 4.35.20.27.00b tegen 4.35.20.38.A7 van de AOpen.
Misschien dat recentere biossen toch beter werken?
Iemand anders van dit soort ervaringen (en dan dus niet dat hogere clocks leiden tot lagere benches door oververhitting; da's bekend. Nee, puur performance verschillen tussen XT biossen bij dezelfde clocks)
Ter info, specs:
- AOpen Aeolus 5900XT 128 Mb bios 4.35.20.38.A7
- ForceWare 53.03
- Asus A7N8X-X mobo
- AMD XP2500@3200+ (11x200)
- TwinMos/TwinMos PC3200 CL2.5
Ik heb dus de Club3D gekocht (moet hem nog krijgen trouwens).
Heb ik hier een goede koop mee gedaan?
Hij was niet zo duur als die andere, 182 euro om precies te zijn, hier in Eindhoven.
Ik hoop dat Far Cry nu wel goed draait, want met mijn huidige kaart wil dat niet echt.
Hij was niet zo duur als die andere, 182 euro om precies te zijn, hier in Eindhoven.
Ik hoop dat Far Cry nu wel goed draait, want met mijn huidige kaart wil dat niet echt.
[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 10-03-2004 09:49 ]
Lees het topic dan dooreX0duS schreef op 10 maart 2004 @ 09:44:
Ik heb dus de Club3D gekocht (moet hem nog krijgen trouwens).

Denk dat ik mijn PoV binnenkort ga flashen met dat XFX biosje.
[ Voor 8% gewijzigd door TeringJantje op 10-03-2004 11:34 ]
Ik vind de Club3D FX5900 XT die ook in de openings post staat wel mooi, aangezien ik bezig ben met en pctje samen te stellen ging ik ff kijken hoe duur ie bij salland automatisering was, volgens de tabel in de openingspost draait de geheugen sneldheid op 700MHz, op de website van salland automatisering staat de geheugen snelheid van de club3d fx 5900 xt op maar 350MHz. Welke moet ik nou geloven ?
(weer een pagina verder ondertussen)wederom net zoals mijn vorige posts in dit topic leest ieder1 over mijn vragen heen, terwijl ik mij toch echt wel de moeite doe om mijn vragen zo compleet mogelijk te stellen en zoveel mogelijk info er bij te geven, dus bij deze nogmaals, iemand enig idee hoe ik mijn haperingen in 3D mark 03 weg krijg? (verdere info in gequote post)Tedman111 schreef op 09 maart 2004 @ 16:02:
Ik heb een Leadtek Winfast A350 XT TDH (de Geforce FX5900XT dus gewoon) met hynix 2.2ns rammen, ik kan deze probleemloos overclocken tot 489MHz core en 950MHz memmory, tenminste, probleemloos in spellen, zo gauw als ik 3D mark 03 run (origineel, patched naar 330 of patched naar 340) dan blijft het beeld soms even haken. Met de temperatuur heeft het niks te maken, deze blijft onder de 70oC, met de clockspeeds ook niet (al verschillende geprobeerd, zelfs bugs op standaard speeds), met de voltages ook niet volgens mij (zijn vrij stabiel, tussen +12.038 en 11.977 in, andere voltages ook heel ruim binnen de 5% afwijkingsmarges). Volgens het grote welke voeding heb ik nodig topic moet mijn voeding ook voldoende zijn *klik*en dan vrijwel onder aan. Ik heb al de Leadtek 53.03 drivers geprobeerd, de officiele nvidia drivers geprobeerd, en de laatste WHQL 56.56 drivers geprobeerd. (dit uiteraard na een frisse setup allemaal).
P4P800 (non-deluxe)
Soundblaster Live!5.1
Zoals jullie misschien merken weet ik dus echt niet meer hoe ik dit moet op losseniemand ideeën wat het probleem kan zijn?
edit:
nope, geen du meter, alleen maar, geluidsinstellingsding van winxp zelf!
Ok, nouja dat had ik dus, precies zoals jij dat er af en toe een hikje was, kwam daardoor.maargoed daar heb jij niks aan
Verwijderd
Probeer eens zonder je tvkaartTedman111 schreef op 10 maart 2004 @ 14:49:
[...]
(weer een pagina verder ondertussen)wederom net zoals mijn vorige posts in dit topic leest ieder1 over mijn vragen heen, terwijl ik mij toch echt wel de moeite doe om mijn vragen zo compleet mogelijk te stellen en zoveel mogelijk info er bij te geven, dus bij deze nogmaals, iemand enig idee hoe ik mijn haperingen in 3D mark 03 weg krijg? (verdere info in gequote post)
Ik had het ook al gelezen, maar kon eigenlijk niets bedenken wat het zou kunnen zijn?! Je hebt inderdaad alles duidelijk uitgelegd en de moeite genomen om je vraag te stellen...Tedman111 schreef op 10 maart 2004 @ 14:49:
[...]
(weer een pagina verder ondertussen)wederom net zoals mijn vorige posts in dit topic leest ieder1 over mijn vragen heen, terwijl ik mij toch echt wel de moeite doe om mijn vragen zo compleet mogelijk te stellen en zoveel mogelijk info er bij te geven, dus bij deze nogmaals, iemand enig idee hoe ik mijn haperingen in 3D mark 03 weg krijg? (verdere info in gequote post)
Je hebt het zelf over je 12v lijn, deze heeft volgens mij weinig met je videokaart te maken. Deze lijn is eigenlijk vooral voor je p4.
Ik ga gewoon effe wat roepen (misschien brengt het je op ideeen)
-Heb je je aux connector in je Mobo zitten?
-Update de bios van je mobo eens.
-Update de bios van je vga kaart (indien mogelijk)
-Gebruik een andere vga bios!
-Hoe zit het met je 5v en 3.3 lijn? Je zegt dat ze binnen de marges zitten, maar waar heb je gemeten? Op je mobo, molex of kijk je in windows via een progje?
-Trek je Tv kaart er eens uit en herinstalleer je drivers.
-Update je bios van je tv kaart?! Ook de drivers! Volgens mij heb je verschillende soorten drivers! Heb je hiervoor een Ati kaart gehad? Haal dan met een verwijder progje alle restjes eraf?
Kijk ook eens op ander forums:
www.ocforums.com
www.extremesystems.com
Hoop dat je verder komt!
Ik heb net mijn Club3D kaart opgehaald (een blauwe). Ingebouwd, Windows herkend hem, Forceware drivers waren al geinstalleerd.
Wil ik Far Cry (demo) spelen.. Kreeg ik eigenlijk helemaal niet de performance die ik had verwacht, in het begin als je net begint zie ik met FRAPS 30 fps, ik weet niet of dat normaal is? Het komt niet bepaald vloeiend over...
Ook is mijn 2D ineens een stuk onduidelijker heb ik het idee, met mijn vorige kaart was het naar mijn idee scherper.
Even 3dMark2003 proberen...

Mijne ziet er trouwens ook heel anders uit?
/edit zoveel
Is er geen tooltje om in Windows te flashen? Ik heb nml. geen floppydrive.
En volgens mij is mijn DOS CD stuk.
Wil ik Far Cry (demo) spelen.. Kreeg ik eigenlijk helemaal niet de performance die ik had verwacht, in het begin als je net begint zie ik met FRAPS 30 fps, ik weet niet of dat normaal is? Het komt niet bepaald vloeiend over...
Ook is mijn 2D ineens een stuk onduidelijker heb ik het idee, met mijn vorige kaart was het naar mijn idee scherper.

/edit zoveel
Is er geen tooltje om in Windows te flashen? Ik heb nml. geen floppydrive.
[ Voor 21% gewijzigd door eX0duS op 10-03-2004 17:09 ]
Voor zover ik weet is er geen tooltje voor een windowsflash, helaas...eX0duS schreef op 10 maart 2004 @ 16:49:
Ik heb net mijn Club3D kaart opgehaald (een blauwe). Ingebouwd, Windows herkend hem, Forceware drivers waren al geinstalleerd.
[afbeelding]
/edit zoveel
Is er geen tooltje om in Windows te flashen? Ik heb nml. geen floppydrive.En volgens mij is mijn DOS CD stuk.
Wat je 2D betreft, sluit je monitoraansluiting eens aan op de DVI door middel van het verloopstukje DVI--> VGA, dit hielp bij mij ook aanzienlijk
En ik kan het mis hebben, maar ik heb het idee dat Fraps zelf ook performance vreet, probeer anders eens 3DMark met en zonder Fraps
I love watercooling
Inderdaad verloopstukje DVI - VGA proberen... was vreemd genoeg bij mij ook wereld van verschil!
Ik mag eigenlijk geen scores posten, maar ik doe het toch, vind het nml. een beetje laag.
13688 in 3DMark01
Ik zal dat verloopstukje even proberen.
/edit
LOL dat werkt inderdaad, het is nu een stuk scherper.
En mijn 3DMark03 crashed steeds bij die trollen... Wel vaag.
13688 in 3DMark01
Ik zal dat verloopstukje even proberen.
/edit
LOL dat werkt inderdaad, het is nu een stuk scherper.
En mijn 3DMark03 crashed steeds bij die trollen... Wel vaag.
[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 10-03-2004 18:03 ]
als die crashed is het niet goed heh.
en 3dmark01 is meer voor het hele systeem. voor je kaart kan je beter gewoon 03 gebruiken. maar als die steeds vast loopt is er iets niet lekker iig
en 3dmark01 is meer voor het hele systeem. voor je kaart kan je beter gewoon 03 gebruiken. maar als die steeds vast loopt is er iets niet lekker iig
Canon Digital Ixus V2
Ik heb mijn systeempje wat verder geklokt (1700+ @ 23zoveel mhz (2340 ofzoiets)
), en mijn 3DMark03 score is wel zoals het hoort denk ik (ik heb mijn gfx niet geklokt). Jammer dat ik het niet mag posten maar ja.
Hij staat trouwens nu ook in herrie modus. 
Als ik hem wel klok dan crashed 3DMark, dus zal ik hem wel te ver geklokt hebben (was 435/800), maar volgens mij kan dat hoger, want als ik hem daar op zet kan ik wel gewoon gamen, alleen 3DMark crashed dan bij die trollen.
Als ik hem wel klok dan crashed 3DMark, dus zal ik hem wel te ver geklokt hebben (was 435/800), maar volgens mij kan dat hoger, want als ik hem daar op zet kan ik wel gewoon gamen, alleen 3DMark crashed dan bij die trollen.
[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 10-03-2004 18:42 ]
dan staat ie toch gewoon te hoog.
probeer geheugen maar is gewoon op 700 te houden. en dan eerst je core langzaam omhoog.
het geheugen bij de club3d kan vaak niet erg hoog.
probeer geheugen maar is gewoon op 700 te houden. en dan eerst je core langzaam omhoog.
Canon Digital Ixus V2
Met de XFX bios is het geheugen van m'n Club3D echter artifactvrij @ 820Mhz_MB_ schreef op 10 maart 2004 @ 18:42:
dan staat ie toch gewoon te hoog.
840 geeft een regen van artifacts

Een beetje core kan toch gauw richting de 470...
I love watercooling
Ja ik moet hem nog flashen, maar ik moet nog een DOS CD maken of iets, dus even kijken hoe ik dat op los.
Tot nu heb ik niet zo het gevoel dat ik die 180 euro goed besteed heb.
Naar mijn idee is hij niet eens zó veel sneller als mijn GF4TI4200.
Maar ik kan vanavond nog wel even switchen, en kijken hoeveel het uitmaakt.
Ik kan ook mijn GF4 verkopen (doe ik toch wel), dan maak ik niet eens zo veel verlies en heb ik toch een mooie nieuwe kaart.
Maar ik heb dus een andere koeler en heatsinks... Is dit het allernieuwste model dan oid?
Ik kan ook mijn GF4 verkopen (doe ik toch wel), dan maak ik niet eens zo veel verlies en heb ik toch een mooie nieuwe kaart.
Maar ik heb dus een andere koeler en heatsinks... Is dit het allernieuwste model dan oid?
[ Voor 41% gewijzigd door eX0duS op 10-03-2004 18:53 ]
Verwijderd
Ik zag dat het al een x gevraagt was maar toch..?
Hoe zit het met de beeldkwaliteit als ik me tv wil aansluiten als 2e scherm...
Is het trouwens dan ok mogelijk om op dat scherm dan spellen te spelen(gamepad) en dan op mijn monitor gewoon te photoshoppen(muis) ofzo... heeft me vriendin de volgende x ook iets te doen
Hoe zit het met de beeldkwaliteit als ik me tv wil aansluiten als 2e scherm...
Is het trouwens dan ok mogelijk om op dat scherm dan spellen te spelen(gamepad) en dan op mijn monitor gewoon te photoshoppen(muis) ofzo... heeft me vriendin de volgende x ook iets te doen

als je de gf4ti4200 vergelijkt met de 5900xt in de demo van farcry, dan zal dat niet veel uitmaken denk. (ik weet niet of de officiele al uit is hoor) want die demo is nog niet goed, en draait dus ook niet echt lekker.eX0duS schreef op 10 maart 2004 @ 18:50:
Ja ik moet hem nog flashen, maar ik moet nog een DOS CD maken of iets, dus even kijken hoe ik dat op los.
maar als je nou gewoon 3d mark03 test op de 4200. en daarna op de 5900. dan zie je het verschil.
Canon Digital Ixus V2
In 3DMark zie ik het verschil wel ja.
Met dat overklokken is trouwens ook een hoop gezeik hoor.
Ik kan niet hoger dan 435/800 ofzo, als ik op test settings druk zegt ie dat het niet kan, dus klok ik hem lager, dan kan het wel.
Probeer ik het met Rivatuner, maar dat werkt ook niet echt goed.
Met welk programma kan ik gewoon echt overklokken zonder dat nVidia zich er mee bemoeit?
Met dat overklokken is trouwens ook een hoop gezeik hoor.
Ik kan niet hoger dan 435/800 ofzo, als ik op test settings druk zegt ie dat het niet kan, dus klok ik hem lager, dan kan het wel.
Probeer ik het met Rivatuner, maar dat werkt ook niet echt goed.
Met welk programma kan ik gewoon echt overklokken zonder dat nVidia zich er mee bemoeit?
ik heb net een club3d 5900xt aangeschaft en zie dat m`n core op 300 loopt en niet op 390...
is dit slechts een bug in de software of driver? rivatuner geeft hetzelfde aan.
vreemd
is dit slechts een bug in de software of driver? rivatuner geeft hetzelfde aan.
vreemd
Hij heeft een 2D en een 3D modus, in 2D loopt hij bij mij ook op 300 mhz.
vage poep ;p kan et niet in me boekje vinden ofzo
Ik heb ook de AOpen kaart en ik denk dat je core gewoon te hoog staat. Dan clockt ie de core in 3D op de snelheid zoals die bij 2D is, 300MHz dus...Tenminste dat is mijn ervaring bij het te ver overklokken. Je hebt hem toen wel lager gezet, maar heb je tussendoor weleens gereboot? Als ik hier te ver overclock en hij gaat richting 300MHz dan gaat ie ook niet meer hoger tenzij ik reboot, ligt volgens mij aan de drivers.swiv98 schreef op 10 maart 2004 @ 09:39:
...
...
...
Bij mij gaf de XFX BIOS autodetect trouwens 468/854 aan, maar zelfs die 468 was teveel, ik heb hem nu draaien op 450/900 en hij draait perfect, 6459 3Dmarks
Mjah hij staat nu in 3D modus op 475/860 maar ik merk geen verschil, ik zie ook geen rare bijverschijnselen.
Betekend dit nu dat ik verder kan, of dat het niet werkt?
Met Powerstrip blijven de settings iig wel staan.
Hmmm nVidia tab zegt nu ook dat het 475/860 is... Dat is al wel een goede overklok volgens mij, want ik zie helemaal geen artefacts?
Betekend dit nu dat ik verder kan, of dat het niet werkt?
Met Powerstrip blijven de settings iig wel staan.
Hmmm nVidia tab zegt nu ook dat het 475/860 is... Dat is al wel een goede overklok volgens mij, want ik zie helemaal geen artefacts?
[ Voor 24% gewijzigd door eX0duS op 10-03-2004 20:25 ]
quote: RuBBerenRoBBieHeb je je aux connector in je Mobo zitten? Check
Update de bios van je mobo eens. Check
Update de bios van je vga kaart.. hmm nog doen, kan ik gewoon met een Leadtek bios doen he? FX 5900Non Ultra bijvoorbeeld?
Gebruik een andere vga bios! zie hierboven
Hoe zit het met je 5v en 3.3 lijn? Je zegt dat ze binnen de marges zitten, maar waar heb je gemeten? Op je mobo, molex of kijk je in windows via een progje? Lijken mij ok, ik kijk via Asus Prob en MBM
Trek je Tv kaart er eens uit en herinstalleer je drivers. TV kaart is nog niet eens geinstalleerd en de fx bugged toch, maybe idd uittrekken dadelijk.
Update je bios van je tv kaart?! (Kan dat?) * Tedman111 voelt zich weer ff ubernoob
)
Ik laat nog van me horen
DoH! Na asusprob uit de systray te hebben geflikkerd blijkt de bug weg te zijn

Het lijkt dus na een paar keer testen te lijken alsof asusprob de hele tijd 3D mark 03 genekt heeft, ik heb no een stuk of 10x de lift van proxycon laten langskomen (hier was het het duidelijkst) en hij lijkt niet meer te buggen
[ Voor 21% gewijzigd door Tedman111 op 10-03-2004 20:54 ]
Da's een goeie. Had inderdaad niet steeds gereboot tussen het aanpassen van de clock door. En jouw verklaring is dan geheel logisch.VinnieM schreef op 10 maart 2004 @ 20:17:
[...]
Ik heb ook de AOpen kaart en ik denk dat je core gewoon te hoog staat. Dan clockt ie de core in 3D op de snelheid zoals die bij 2D is, 300MHz dus...Tenminste dat is mijn ervaring bij het te ver overklokken. Je hebt hem toen wel lager gezet, maar heb je tussendoor weleens gereboot? Als ik hier te ver overclock en hij gaat richting 300MHz dan gaat ie ook niet meer hoger tenzij ik reboot, ligt volgens mij aan de drivers.
Okay, ga ik nog een keer de XFX bios erin zetten!
Ik heb zojuist ook de XFX bios er in gezet.
Klopt het dat je als je je PC boot je gewoon ziet "nVidia GeforceFX 5900XT" oid? Eerst had ik dacht ik Club3D er bij staan, maar weet niet zeker.
Iig, ik heb wfflash nm x5900xt.rom gedaan, that should do the trick, niet waar?
Klopt het dat je als je je PC boot je gewoon ziet "nVidia GeforceFX 5900XT" oid? Eerst had ik dacht ik Club3D er bij staan, maar weet niet zeker.
Iig, ik heb wfflash nm x5900xt.rom gedaan, that should do the trick, niet waar?
Beste medetweakers, hier heb ik dan de GPU voltmod van deze prachtige kaart voor jullie:
Chipje 1, het roodgemaakte pootje
Dat is het chipje wat je moet gebruiken om de GPU te vmodden
Het geheugen schijnt niet erg lekker te reageren op vmods maar dat komt later wel aan bod, eerst de core maar eens flink martelen
3.76Kohm schijnt 1.60V te geven volgens Macci van Xtremesystems, verlaag de weerstand voor een hoger voltage!
TodB van Xtremesystems heeft z'n maximale core van 480 kunnen verhogen naar 535 toen het voltage van de GPU 1.59v in plaats van 1.43v (standaard) was

Met dank aan Beastlock voor het hosten van de pics
Het geheugen schijnt niet erg lekker te reageren op vmods maar dat komt later wel aan bod, eerst de core maar eens flink martelen
3.76Kohm schijnt 1.60V te geven volgens Macci van Xtremesystems, verlaag de weerstand voor een hoger voltage!
TodB van Xtremesystems heeft z'n maximale core van 480 kunnen verhogen naar 535 toen het voltage van de GPU 1.59v in plaats van 1.43v (standaard) was

I love watercooling
OK dan!!Garrett schreef op 10 maart 2004 @ 22:19:
Beste medetweakers, hier heb ik dan de GPU voltmod van deze prachtige kaart voor jullie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik gebruik trouwens SMD grabbertjes hiervoor. Op deze manier verander je niets blijvends aan je kaart want je hoeft er niks op te solderen!
Het is ook nog makkelijker ook!
Ik laat weten of alles gelukt is...
SMD grabbertjes, waar heb jij die gehaald?
I love watercooling
Verwijderd
Garrett thanks heGarrett schreef op 10 maart 2004 @ 22:19:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn PoV wordt dus ook binnenkort gemod
Enhu geen dank hoor
Verwijderd
http://www.nu2.nu/bootcd/#cleaneX0duS schreef op 10 maart 2004 @ 18:50:
?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 01:37 ]
Ok bedankt, ik heb me gister echt de pleuris moeten zoeken naar een bootable CD, ik wist dat ik er een had, toen bedacht ik me dat die in een kapotte CD-ROM speler was blijven hangen, dus heb ik die speler opengeschroeft en mijn CD er uit gehaald, ik kon ook maar geen fatsoenlijke bootflop image vinden zodat ik dat met Nero kon branden enzo. Maar uiteindelijk is het toch gelukt. 
Wat ik nu van plan ben is een 80mm fan op mijn Club3D te schroeven, die kleine fan maakt me toch te veel herrie.
Ik wilde dus die kap er af schroeven (ik weet niet eens of dat kan), en dan die 80mm fan aan de memory heatsinks schroeven, ik heb dat nml. bij mijn vorige kaart ook gedaan, die had ook van die ribbels, en daar past mooi een schroefje tussen.
En het koelde ook nog eens beter.
Overigens loopt mijn kaartje nu probleemloos op 415/830 maar hij kan echt nog wel hoger, aangezien dat 475/860 ook nog werkte.
Ik had alleen ineens een 3DMark score van 5500, terwijl ik gister nog 6400 had. Klopt het dat die kaart zichzelf terugklokt oid?
Sowieso mag dat ding 140 graden worden, kan ik dan net zo goed die fan er niet gewoon uit trekken? Kan me niet voorstellen dat hij zonder fan heter dan 140 graden word, maar mischien heb ik het wel mis hoor.
/edit
Dat was dus een piece of cake.
Ik kreeg dat plaatje er zo niet vanaf, waren nogal kleine schroefjes en die zaten best vast, dus heb ik dat maar laten zitten.
Ik heb die 80mm fan gewoon op de geheugensinks geschroeft, en dat zit goed vast.
De 80mm fan draait nu 1500 rpm ipv 2500 rpm, lekker stil dus, en de kaart is idle ook nog eens koeler.
Wat ik nu van plan ben is een 80mm fan op mijn Club3D te schroeven, die kleine fan maakt me toch te veel herrie.
Ik wilde dus die kap er af schroeven (ik weet niet eens of dat kan), en dan die 80mm fan aan de memory heatsinks schroeven, ik heb dat nml. bij mijn vorige kaart ook gedaan, die had ook van die ribbels, en daar past mooi een schroefje tussen.
En het koelde ook nog eens beter.
Overigens loopt mijn kaartje nu probleemloos op 415/830 maar hij kan echt nog wel hoger, aangezien dat 475/860 ook nog werkte.
Ik had alleen ineens een 3DMark score van 5500, terwijl ik gister nog 6400 had. Klopt het dat die kaart zichzelf terugklokt oid?
Sowieso mag dat ding 140 graden worden, kan ik dan net zo goed die fan er niet gewoon uit trekken? Kan me niet voorstellen dat hij zonder fan heter dan 140 graden word, maar mischien heb ik het wel mis hoor.
/edit
Dat was dus een piece of cake.
Ik kreeg dat plaatje er zo niet vanaf, waren nogal kleine schroefjes en die zaten best vast, dus heb ik dat maar laten zitten.
Ik heb die 80mm fan gewoon op de geheugensinks geschroeft, en dat zit goed vast.
De 80mm fan draait nu 1500 rpm ipv 2500 rpm, lekker stil dus, en de kaart is idle ook nog eens koeler.
[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 11-03-2004 11:35 ]
Verwijderd
Dit is nou eens een post waar we iets aan hebben. Nu de vmods bekend geraken is het misschien tijd een topic in DOC te openen.Garrett schreef op 10 maart 2004 @ 22:19:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb er net eentje gehaald bij alternate (club3d 5900XT 189,--).
Nu valt me alleen 1 ding op als ik kijk naar de kloksnelheden (bij beeldschermeigenschappen het standaard gebeuren enzo).
2d snelheden: 300/700
3d snelheden: 390/700
nu kan het aan mij liggen maar volgens mij is dat te langzaam (dat geheugen dan). Dat moet toch standaard 800 zijn of niet soms? (heb de nieuwste drivers 53.03 en dx 9.0b)
Edit oeps. start post verkeerd gelezen. klopt wel deze snelheden.
Heb met autodetect functie em nu op 449/821 denk dat ik het daar maar bij laat hij hoeft niet kapot.
Het is trouwens een blauwe pcb alleen de koeling ziet er iets minder cool uit (maakt niet uit is toch naar beneden gericht zie je dus niet). Koeling komt wel goed op me over als ik het vergelijk met een radeon 9700.
Nu valt me alleen 1 ding op als ik kijk naar de kloksnelheden (bij beeldschermeigenschappen het standaard gebeuren enzo).
2d snelheden: 300/700
3d snelheden: 390/700
nu kan het aan mij liggen maar volgens mij is dat te langzaam (dat geheugen dan). Dat moet toch standaard 800 zijn of niet soms? (heb de nieuwste drivers 53.03 en dx 9.0b)
Edit oeps. start post verkeerd gelezen. klopt wel deze snelheden.
Heb met autodetect functie em nu op 449/821 denk dat ik het daar maar bij laat hij hoeft niet kapot.
Het is trouwens een blauwe pcb alleen de koeling ziet er iets minder cool uit (maakt niet uit is toch naar beneden gericht zie je dus niet). Koeling komt wel goed op me over als ik het vergelijk met een radeon 9700.
[ Voor 33% gewijzigd door Daxter op 11-03-2004 15:24 . Reden: niet goed gelezen ]
Hoe kun je zien dan op welke snelheid hij autodetect?
/edit
Al gevonden.
Hij autodetect op 454/830
/edit
Al gevonden.
Hij autodetect op 454/830
[ Voor 39% gewijzigd door eX0duS op 11-03-2004 16:18 ]
wat is eigenlijk een aan te raden temp grens. Die staat nu op 140 graden maar zo warm staat zelfs m'n proc niet dus dat lijkt mij iets wat aan de hoge kant. Iemand een idee?
Nou je kunt hem toch niet instellen dus eigenlijk maakt het niets uit. Dit is een ingebouwde functie van Nvidia om ervoor te zorgen dat je core niet kapot gaat dus als je hem te hoog klokt dan klokt ie vanzelf weer terug of stopt tot dat hij weer op een normale temperatuur is.Daxter schreef op 11 maart 2004 @ 16:35:
wat is eigenlijk een aan te raden temp grens. Die staat nu op 140 graden maar zo warm staat zelfs m'n proc niet dus dat lijkt mij iets wat aan de hoge kant. Iemand een idee?
Ik heb ze bij een tweaker op e-bay gekocht. Hij heeft daar een winkeltj.Garrett schreef op 10 maart 2004 @ 22:51:
SMD grabbertjes, waar heb jij die gehaald?
Hele relaxedte gast, snelle levering en ook behulpzaam...
http://www.stores.ebay.nl/clockwarez
Moet je maar eens kijken...
nog ff een vraagje wat zijn de symptonen als je te ver gaat klokken. Artifacts weet ik (heb ze net met de auto detectie langs zien komen. Maar is 1 rijtje pixels in een vreemd kleurtje ook een symptoon. Ik heb bij deus ex 2 namelijk links en boven in het scherm 1 rijtje dat na een tijdje een beetje verkleurd (als ik in hoofdmenu kom is het gelijk weer weg).
ok ff een vraagje hoor
ik lees hier veel interessante verhalen al topics lang over deze leuke nieuwe nvidia low end serie de we met z'n allen als tweakers tunen tot in het godsonmogelijke maar het mooiste is dat zo'n beetje iedereen die xfx bios gebruikt en niemand een xfx kaart! Sterker nog, in de pricewatch staat geen eens een 5900 van XFX...
Maar hier om de hoek zit de Paradigit en die heeft een xt van hun liggen voor 209E en ik vroeg me dus af of dat aantrekkelijk is, zou ik die ook lekker kunnen upspeeden met een beter biosje van de eigen fabrikant
heeft iemand hier enig vermoeden over? of meer info over deze kaart?/ervaringen
let me know please
ik lees hier veel interessante verhalen al topics lang over deze leuke nieuwe nvidia low end serie de we met z'n allen als tweakers tunen tot in het godsonmogelijke maar het mooiste is dat zo'n beetje iedereen die xfx bios gebruikt en niemand een xfx kaart! Sterker nog, in de pricewatch staat geen eens een 5900 van XFX...
Maar hier om de hoek zit de Paradigit en die heeft een xt van hun liggen voor 209E en ik vroeg me dus af of dat aantrekkelijk is, zou ik die ook lekker kunnen upspeeden met een beter biosje van de eigen fabrikant
heeft iemand hier enig vermoeden over? of meer info over deze kaart?/ervaringen
let me know please
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Verwijderd
Ik had nog een AMD heatsink liggen die bij m'n Barton cpu zat. Die is nog nooit gebruikt geweest aangezien ik een SLK900 heb als cpu cooler. Nu wou ik toch de stock cooler van m'n fx5900xt vervangen door een betere dus ik dacht dat dat wel een goede heatsink kon zijn.
De AMD heatsink is volledig van aluminium maar heeft een koperen core. Lekker licht dus en toch genoeg koelvermogen. Ik heb snel effe gaten geboord en bij gebrek aan passende vijzen heb ik de heatsink bevestigd met wat elektricteitsdraad.

Ik had ook nog een delta fan liggen (ja die loeiharde) dus die heb ik er tegen geplaatst

Dan effe autodetect gedaan: 505/912 geen verandering dus met de stock cooling
Dan maar handmatig de core verhoogd en ik kwam uit op 543
! Dit tegenover 525 met stock cooling.

Niet slecht dus maar het kan beter, dit weekend eens een voltmod doen en dan eens kijken waar we uitkomen
Oh ja, mijn PoV heeft 2.8ns Hynix geheugen, heb ik nu zelf kunnen zien.
En de plaatjes zijn klikbaar
De AMD heatsink is volledig van aluminium maar heeft een koperen core. Lekker licht dus en toch genoeg koelvermogen. Ik heb snel effe gaten geboord en bij gebrek aan passende vijzen heb ik de heatsink bevestigd met wat elektricteitsdraad.

Ik had ook nog een delta fan liggen (ja die loeiharde) dus die heb ik er tegen geplaatst

Dan effe autodetect gedaan: 505/912 geen verandering dus met de stock cooling
Dan maar handmatig de core verhoogd en ik kwam uit op 543

Niet slecht dus maar het kan beter, dit weekend eens een voltmod doen en dan eens kijken waar we uitkomen
Verwijderd
Wat je nog kan doen is de heatspreader er af modden!Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:00:
Ik had nog een AMD heatsink liggen die bij m'n Barton cpu zat. Die is nog nooit gebruikt geweest aangezien ik een SLK900 heb als cpu cooler. Nu wou ik toch de stock cooler van m'n fx5900xt vervangen door een betere dus ik dacht dat dat wel een goede heatsink kon zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan effe autodetect gedaan: 505/912 geen verandering dus met de stock cooling![]()
![]()
![]()
Dan maar handmatig de core verhoogd en ik kwam uit op 543! Dit tegenover 525 met stock cooling.
[afbeelding]
Niet slecht dus maar het kan beter, dit weekend eens een voltmod doen en dan eens kijken waar we uitkomen![]()
Want het contact tussen de heatspreader en core is niet optimaal te noemen
Maar nog even over Far Cry (demo 2).
Als ik dat speel dan loopt het redelijk soepel (40 fps), maar als ik in die tunnel kom bijna aan het begin van het eerste level zakt die framerate best wel in.
Nou weet ik niet of die demo nog een beetje buggy is, maar damn... Koop je een snelle gfx kaart denk je, en dan krijg je nog mjah niet echt top performance.
CMR 4.0 demo loopt 1024*768 4 AASF wel lekker soepel en ook geen rare frame droppings ofzo.
Maar Need for Speed underground loopt in 1024*768 nauwelijks beter dan mijn GF4, en in 1280*960 haal ik ook maar iets van 35 fps, dat vind ik niet echt om naar huis te schrijven?
Of ben ik gewoon een zeikerd?
Ik had toch wel verwacht gewoon 60 fps te halen in alle games.
Verder doet ie het prima, autodetect op 450/850, 80mm fan er op, lekker stil, en goed gekoeld.
Als ik dat speel dan loopt het redelijk soepel (40 fps), maar als ik in die tunnel kom bijna aan het begin van het eerste level zakt die framerate best wel in.
Nou weet ik niet of die demo nog een beetje buggy is, maar damn... Koop je een snelle gfx kaart denk je, en dan krijg je nog mjah niet echt top performance.
CMR 4.0 demo loopt 1024*768 4 AASF wel lekker soepel en ook geen rare frame droppings ofzo.
Maar Need for Speed underground loopt in 1024*768 nauwelijks beter dan mijn GF4, en in 1280*960 haal ik ook maar iets van 35 fps, dat vind ik niet echt om naar huis te schrijven?
Of ben ik gewoon een zeikerd?
Verder doet ie het prima, autodetect op 450/850, 80mm fan er op, lekker stil, en goed gekoeld.
[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 12-03-2004 09:52 ]
Verwijderd
Heb je een linkje met een guide ofzo?Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:27:
[...]
Wat je nog kan doen is de heatspreader er af modden!
Want het contact tussen de heatspreader en core is niet optimaal te noemen
Over de vmod: dus ik soldeer een 5k VR zoals op de pics zijn aangegeven. Ik zet die dan op op z'n maximale weerstand en verminder die dan langzaam aan.
Kan ik de weerstand verminderen met alles aan (psu aan, kaart draaiend) of moet ik de pc afzetten en de psu ook?
Kan ik als ground de achterkant van de molex op de kaart gebruiken?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 11:18 ]
Verwijderd
Ik heb gister een XFX 5900XT gehaald en die loopt prima enkel wilde ik even mijn beklag doen over die waardeloze handleiding:
Ik had een GF3Ti200 tot gister en daar zat dus geen extra powerconnector op en op de 5900XT dus wel. Enkel de handleiding rept geen woord over die connector!
Ik dus eerst zonder power kabel aangesloten, want ja, ga natuurlijk niet zomaar mijn kaart opblazen. Toen kreeg ik melding van driver dat hij niet genoeg power kreeg en lager geclockt zou lopen. Toen maar op internet wat gaan zoeken en daarna toch maar powerkabeltje aangesloten.
Nu werkt het dus allemaal prima, maar ik zie mezelf toch wel beetje als tweaker, maar al die mensen die zo een kaartje kopen en het niet zijn sluiten dat dus mooi niet aan...
Echt WAARDELOOS van XFX.
Ik had een GF3Ti200 tot gister en daar zat dus geen extra powerconnector op en op de 5900XT dus wel. Enkel de handleiding rept geen woord over die connector!
Ik dus eerst zonder power kabel aangesloten, want ja, ga natuurlijk niet zomaar mijn kaart opblazen. Toen kreeg ik melding van driver dat hij niet genoeg power kreeg en lager geclockt zou lopen. Toen maar op internet wat gaan zoeken en daarna toch maar powerkabeltje aangesloten.
Nu werkt het dus allemaal prima, maar ik zie mezelf toch wel beetje als tweaker, maar al die mensen die zo een kaartje kopen en het niet zijn sluiten dat dus mooi niet aan...
Echt WAARDELOOS van XFX.
maar sittingduck handleidingen boeien me niet zo, heb je al geprobeerd of je die bios naar een non-XT kan flashen zodat je hogere clocks krijgt of kun je het sowieso al lekker opschroeven/heb je al enige mogelijkheden bekeken?
heb namelijk veel interesse in die kaart dus zou leuk zijn als je er iets mee kon proberen of meer kon laten weten over de prestaties
heb namelijk veel interesse in die kaart dus zou leuk zijn als je er iets mee kon proberen of meer kon laten weten over de prestaties
Verwijderd
Mij boeien handleidingen ook niet zo normaal gesproken.fewips schreef op 12 maart 2004 @ 11:42:
maar sittingduck handleidingen boeien me niet zo, heb je al geprobeerd of je die bios naar een non-XT kan flashen zodat je hogere clocks krijgt of kun je het sowieso al lekker opschroeven/heb je al enige mogelijkheden bekeken?
Qua overklokken: Ik heb geheugen al op 900 gehad, core al op 450 enkel ben ik nu niet thuis en ook niet van plan om te flashen als het zo ook werkt
ok dat klinkt goed man
laat nog maar ff horen als je er wat spellen enzo mee hebt gedraaid?
ik heb nu een ti4200 van xfx, die heeft op de achterkant van de kaart ook nog koeling op mem, heeft deze dat ook of alles op de gpu kant?
[in de winkel heb ik jou kaart al in handen gehad in de doos maar dan zag je alleen de bovenkant dus ben wel benieuwd....]
ik heb nu een ti4200 van xfx, die heeft op de achterkant van de kaart ook nog koeling op mem, heeft deze dat ook of alles op de gpu kant?
[in de winkel heb ik jou kaart al in handen gehad in de doos maar dan zag je alleen de bovenkant dus ben wel benieuwd....]
[ Voor 22% gewijzigd door fewips op 12-03-2004 12:42 ]
Verwijderd
Is heel makelijkVerwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 10:16:
[...]
Heb je een linkje met een guide ofzo?
Over de vmod: dus ik soldeer een 5k VR zoals op de pics zijn aangegeven. Ik zet die dan op op z'n maximale weerstand en verminder die dan langzaam aan.
Kan ik de weerstand verminderen met alles aan (psu aan, kaart draaiend) of moet ik de pc afzetten en de psu ook?
Kan ik als ground de achterkant van de molex op de kaart gebruiken?
http://www.xtremesystems....0c81e18475&threadid=28690
Succses
Verwijderd
kan je ff een linkje posten van dat verhaaltje ?Garrett schreef op 10 maart 2004 @ 22:19:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ik denk dat ie zelf dat verhaaltje geschreven heeft aan de hand van deze thread:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=30131
Verwijderd
Zit geen koeling op de achterkant, maar ik draai hem nu stabiel (zonder zelfs verder te proberen op 450/850)fewips schreef op 12 maart 2004 @ 12:41:
ok dat klinkt goed manlaat nog maar ff horen als je er wat spellen enzo mee hebt gedraaid?
Hier: http://www.xtremesystems....&postid=385959#post385959
Enne... vmod uitgevoerd, gelijk HS eraf en WC erop... en YEAH BABY YEAH
(0.2v hoger dan standaard)
3.68Kohm is de huidige weerstand
Jullie krijgen nog wel resultaten
I love watercooling
Heeft iemand hier ooit al de point of view 5900 xt,met de point of view 5950 bios geflashed????
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
yup, en dat werkte voor geen meter, allemaal rare kleuren door het beeld, na paar seconden liep ie zelfs vast.
wel gek dat op de doos staat 350 psu required, en ik gewoon op een 250 watt voeding zit, met alle molexjes in use. en geen foutmeldingen of nix,
performance is ook gewoon goed.
Als je een goede 250 watt voeding hebt van een goed merk, en je er ook niet zo heelveel zooi aan hebt hangen, dan heb je een grote kans dat hij gewoon prima loopt (met mijn cheap ass 300Watt sweex voedinginkje deed hij het ook goed, toch heb ik een nieuwe gekocht (gekregen meer eigenlijkxMvZx schreef op 12 maart 2004 @ 20:46:
wel gek dat op de doos staat 350 psu required, en ik gewoon op een 250 watt voeding zit, met alle molexjes in use. en geen foutmeldingen of nix,
Verwijderd
Ik heb mijn originele bios van mijn club3d 5900xt (blauw) vervangen door de xfx bios. Opmerkelijk is dat ik met de originele bios mijn core tot 421 kon overklokken. Het geheugen ging tot 871. Dit alles zonder problemen (3dmark 5030) Met de nieuwe bios werkt alles prima tot 464-837 (3dmark 5342). Bij de originel bios is de core dus de bottleneck en bij de xfx kan ik het geheugen niet verder krijgen als 837. Het wachten is dus op een bios waarbij zowel core als geheugen tot op de max benut kunnen worden. In het nieuwe bios is 2dbeeld iets minder scherp trouwens en de temp is van 46 naar 39 idle gegaan.
ok dan dat klinkt zeer bemoedigendVerwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 19:07:
[...]
Zit geen koeling op de achterkant, maar ik draai hem nu stabiel (zonder zelfs verder te proberen op 450/850)
ik zie dat je nog steeds in je profiel onder je msg de oude config hebt staan, aangezien je geen 3dmark scores meer mag posten, kun je misschien nog eens benchen en zeggen hoeveel punten je vooruit bent gegaan tov je gf3
dan post je geen score, alleen de verbetering

alvast bedankt
Ik krijg mijn TV out ook niet goed werkend.
Voor mijn vorige kaart gebruikte ik altijd een oude versie van TVTool (7 ofzo), en dat werkte prima, want die nieuwere versies hebben alleen maar zooi die ik niet gebruik.
Maar die oude versie werkt dus niet met mijn nieuwe kaart, en ben ik dus genoodzaakt om 8 of 9 te gebruiken.
Maar nu kan ik dus geen dual view (clone) doen, ik denk dat dit komt omdat mijn monitor nu op die DVI poort zit (beter beeld dan normale VGA poort).
Heeft iemand een oplossing voor me hoe ik dit goed aan de gang krijg? Als ik TVTool aan zet, dan krijg ik zwart/wit beeld op mijn TV.
Misschien moet ik Windows reinstallen, ik weet niet of dit zin heeft? Op de normale VGA aansluiten is niet echt een optie, want dat geeft gewoon veel slechter beeld.
Ik heb een breedbeeld TV, vandaar dat ik TVTool wil gebruiken ,dan kan ik dat beeld nml. op 16:9 zetten, en kan ik dus films gewoon echt ook fullscreen kijken, ipv dat ze heel gek uitgerekt worden.
Voor mijn vorige kaart gebruikte ik altijd een oude versie van TVTool (7 ofzo), en dat werkte prima, want die nieuwere versies hebben alleen maar zooi die ik niet gebruik.
Maar die oude versie werkt dus niet met mijn nieuwe kaart, en ben ik dus genoodzaakt om 8 of 9 te gebruiken.
Maar nu kan ik dus geen dual view (clone) doen, ik denk dat dit komt omdat mijn monitor nu op die DVI poort zit (beter beeld dan normale VGA poort).
Heeft iemand een oplossing voor me hoe ik dit goed aan de gang krijg? Als ik TVTool aan zet, dan krijg ik zwart/wit beeld op mijn TV.
Misschien moet ik Windows reinstallen, ik weet niet of dit zin heeft? Op de normale VGA aansluiten is niet echt een optie, want dat geeft gewoon veel slechter beeld.
Ik heb een breedbeeld TV, vandaar dat ik TVTool wil gebruiken ,dan kan ik dat beeld nml. op 16:9 zetten, en kan ik dus films gewoon echt ook fullscreen kijken, ipv dat ze heel gek uitgerekt worden.
[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 13-03-2004 12:04 ]
hallo
zojuist XFX Bios geinstalled, heb (blauwe CPB) Club3d 5900 XT en getweaked aan de frequencies. Ik kom echter niet hoger dan 450 core en 770 geheugen. Dit is op zn minst merkwaardig aangezien ik veelal in dit topic en voorgaande gelezen heb over mogelijkheden tot 850 geheugen. Misschien komt het door mn 350 watt voeding (CODEGEN) en/of standaard koeling?
zojuist XFX Bios geinstalled, heb (blauwe CPB) Club3d 5900 XT en getweaked aan de frequencies. Ik kom echter niet hoger dan 450 core en 770 geheugen. Dit is op zn minst merkwaardig aangezien ik veelal in dit topic en voorgaande gelezen heb over mogelijkheden tot 850 geheugen. Misschien komt het door mn 350 watt voeding (CODEGEN) en/of standaard koeling?
Ik heb ook de blauwe PCB en ik kom ook zo ver als jij... Ik heb zelf waterkoeling op mijn Vga kaart dus dat zal het niet zijn denk ik. Check het even bij je temp settings....Visionist schreef op 13 maart 2004 @ 16:24:
hallo
Je voeding weet ik niet?! Ik weet niet zeker welke voltlijn je Vga kaart gebruikt nl. Je kan wel even kijken met Motherboard monitor of een van je voltlijnen ver buiten de marges van 5% ligt. Als dat zo is kan het je voeding zijn, maar ik betwijfel dat.
Ik heb dus ook hetzelfde als jij en ik denk dat de xfx 5900xt bios voor de blauwe PCB niet zo goed is als de groene PCB...
Balen en op zoek naar een betere bios of voltmodden (als ik eindelijk mijn potmetertjes binnenkrijg
Verwijderd
ff een v-mod handleiding toevoegen aan de starttopic ?Garrett schreef op 12 maart 2004 @ 19:17:
[...]
Hier: http://www.xtremesystems....&postid=385959#post385959
Enne... vmod uitgevoerd, gelijk HS eraf en WC erop... en YEAH BABY YEAH1.63v in 3D mode en 1.43v in 2D mode
(0.2v hoger dan standaard)
3.68Kohm is de huidige weerstand
Jullie krijgen nog wel resultaten
Uhhm, heb nog ff een vraagje. Ik heb net de pov versie binnen en geinstalleerd. Na de restart die op de driver installatie volgde, kwam er een melding dat de gpu snelheid was teruggezet omdat de videokaart te weinig stroom kreeg.
Ik heb een voeding van 300W die gewoon bij de kast zat (niet duur merk dus).
300 W is dus ook niet genoeg? Hoeveel moet ik erbij, en hoe moet ik dat doen? Is 300 W normaal wel genoeg? Kan stof in de kast, of iets anders, er dan voor zorgen dat ie genoeg stroom krijgt? Ik wilde hem nl juist overklokken, niet onder klokken
Ik heb een voeding van 300W die gewoon bij de kast zat (niet duur merk dus).
300 W is dus ook niet genoeg? Hoeveel moet ik erbij, en hoe moet ik dat doen? Is 300 W normaal wel genoeg? Kan stof in de kast, of iets anders, er dan voor zorgen dat ie genoeg stroom krijgt? Ik wilde hem nl juist overklokken, niet onder klokken
Heb je wel een molex aan gesloten op de kaart. Er zit namelijk een aansluiting op en die moet je gebruiken anders krijgt ie te weinig prik.
Ik heb net de XFX bios in mijn groene Club 3D geflasht. mijn memory draait nu op 800 Mhz, dit kon eerst niet hoger dan 750. Mijn core kon op 480 maar nu iets lager +/- 470. Maar hij wordt een stuk minder warm en heb 'm nu standaard op 459/800 staan terwijl hij eerst op 440/720 draaide. Dus ik ben tevreden :-) Mijn maximum 3d Mark score is ook wat gestegen dus dat de core niet meer zo hoog gaat maakt me niet echt uit. Ik heb trouwens mijn Win98 opstartdiskette gebruikt om bij XP in in dos te komen, werkt prima.
Hallo
Dit topic is gesloten.