spaarne 40
3904 NJ Veenendaal
(moterola)
alvast bedankt
3904 NJ Veenendaal
(moterola)
alvast bedankt
[ Voor 10% gewijzigd door vrDennis op 23-03-2004 19:08 ]
[ Voor 10% gewijzigd door vrDennis op 23-03-2004 19:08 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 18:51 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door MegaM op 24-03-2004 09:15 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Luno op 04-04-2004 12:13 ]
En ik heb een wittte Eurodocsis modemDjtrustno1 schreef op 16 maart 2004 @ 07:43:
@ Forza-U
Als je vandaag eventueel tijd heb, kan je de mijne ook eventueel doen.
Cable Wanadoo Premium
Simplonbaan 447
3524 GH Utrecht
Kan ik m'n broerjes router overnemen, hij had vorige jaar een nieuwe moeten aanschaffen (Sitecom) toen hij nieuwe modem kreeg
.
[ Voor 20% gewijzigd door djtrustno1 op 23-03-2004 22:57 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Bladiebla!
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 01:24 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 10:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door bAdmuTs op 24-03-2004 18:58 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Verwijderd
Verwijderd
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Forza-u mijn dank is groot!Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 10:04:
De volgende zijn omgezet naar dhcp
Cable Wanadoo Premium
Steenvoordelaan 27-G
2284 BZ Rijswijk
PSN-id: Chrasher
Goeie service Forza-u! Misschien word het toch nog ooit wat met Casema. Jij maakt in ieder geval een forse bijdrage voor een goeie toekomst van Casema!Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 10:10:
maarssen is eergisteren overgezet
[ Voor 78% gewijzigd door jules op 24-03-2004 10:58 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Rickbv op 24-03-2004 11:41 . Reden: klantnr edit ]
Verwijderd
Mensen zoals forza al heeft aangegeven kan hij de snelheid van de com21 gebruikers niet veranderen. Ik weet ben zelf ook ongeduldig, dat je het snel wilt hebben. Maar er zit niks anders op dan te wachten. Forza wel toppie dat je dit doetVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 11:31:
@ Forza
Hof van zilverlicht 13
2614 TV Delft
Com 21
Broadband premium
[ Voor 20% gewijzigd door Weezer-DC op 24-03-2004 11:41 ]
Verwijderd
Heej nog een in de omgevingWeezer-DC schreef op 24 maart 2004 @ 11:40:
Forza-u mag ik ook![]()
C1738769
Broadband Basic, witte Motorola (SB4200E)
Nestelmakerstraat 32
4813 KB BREDA
Thanks
Verwijderd
Dan moeten we maar geduldig afwachten. Mijn snelheid is de laatste dagen zo ontzettend slecht. Ps een maat van me die werd gebeld dat ze zijn com21 modem gaan omruilen voor een motorola. Weet iemand waarom ze dit doen???????Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 11:38:
[...]
Mensen zoals forza al heeft aangegeven kan hij de snelheid van de com21 gebruikers niet veranderen. Ik weet ben zelf ook ongeduldig, dat je het snel wilt hebben. Maar er zit niks anders op dan te wachten. Forza wel toppie dat je dit doet
Verwijderd
Dat van die modems zou ik niet echt weten. Het enige wat ik kan bedenken is dat in zulke situaties zoals nu met die snelheidsverhoging het wel handiger is om overal dezelfde modem te hebben. Ze hebben dacht ik twee aparte afdelingen. Een voor motorola en een voor com21 en dat is zoals je zult begrijpen niet efficiënt.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 11:46:
[...]
Dan moeten we maar geduldig afwachten. Mijn snelheid is de laatste dagen zo ontzettend slecht. Ps een maat van me die werd gebeld dat ze zijn com21 modem gaan omruilen voor een motorola. Weet iemand waarom ze dit doen???????
Zit daar sinds februari op kamers
Hartelijk dank! Ik moest ook nog ff bellen, maar ik zit nu gelijk op de nieuwe snelheidVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 10:04:
De volgende zijn omgezet naar dhcp
Tintlaan 74
2719 AL Zoetermeer
Verwijderd
Verwijderd
Jammer genoeg werkte het niet meteen, ook niet na een boel resets. Gelukkig kreeg ik dit keer toen ik belde snel iemand (Patrick) aan de lijn wie mij verder kon helpen door mij opnieuw door een of ander systeem te halenVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 10:10:
Raam 48
2611 LV Delft
is gedaan, zelfde verhaal als hierboven.
Verwijderd
Maar betekent dat niet dat je verbinding nu gebonden wordt aan je MAC-adres?? Dus dat als je een nieuw mobo (onboard LAN) krijgt of een andere netwerkkaart je weer moet bellen omdat je een ander MAC-adres hebt? Ben benieuwd...Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:40:
ja dat is je mac adres ff doorvoeren in het systeem bij wanadoo, anders geeft de dhcp server geen ip adres af.
Verwijderd
Verwijderd
Het is nu ook ontzettend rustig, dus als je nu belt krijg je direct iemand aan de lijn, dus mensen die niet kunnen wachten of het direct zeker weten goed geregeld willen hebben (ivm met aanmelden macadres wanadoo) kunnen ook bellen 0900-8896 optie 3-1-1 dan fix ik of mijn collega het direct ff voor je......... Gelukkig kreeg ik dit keer toen ik belde snel iemand (Patrick) aan de lijn wie mij verder kon helpen .......
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Helaas kan ik niet op afstand kijken bij hun, maar ik zal binnenkort eens checken of iemand sturen die me wat beter kan helpen en er wat meer verstand van heeft.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:05:
@ Ch!pY-J
In principe is iedereen op het eurodocsis platform (motorola) al omgezet, maar door capaciteit problemen
is het nu voor de l2tp klanten nog niet mogelijk de nieuwe snelheden te halen.
Dit wordt gefaseerd opgelost.
Tegenwoordig hebben ze weer een minimale download van 30 kb/s, tenminste, die snelheid haalde ik door een bestand van mij naar hun te verzenden..M.b.t Waddinxveen,
dit is bij ons niet bekend als wwn probleem gebied, mochten er mensen met snelheidsproblemen zijn,
dan kunnen ze het beste even bellen, dan kunnen we even uitzoeken wat er aan de hand is.
Jammer dat je collega die ik vandeweek aan de telefoon had daar niks over wist te melden. Het probleem zou doorgestuurd worden naar Wanadoo... Wel vreemd dat zowel ik als die mensen in Waddinxveen er last van hebben. Kan je me zeggen welke range er geen last van heeft? Dan ga ik net zo lang m'n modem resetten totdat ik in een "goeie" range zit. Het is namelijk vreselijk irritant om een melding te krijgen dat een goed bekend en veel bezocht domein zogenaamd niet bestaat... Internet Explorer geeft helemaal een vage foutmelding waar dat al helemaal niet uit te halen is; probleem met netwerk instellingen ofzo.. En een andere DNS server instellen lost het probleem ook niet op helaas. De problemen blijven dan deels hetzelfde....Wat betreft die dns problemen, dat is inderdaad vervelend, dat heeft te maken met wat routeringsproblemen bij wanadoo.
Dit gebeurd vooral bij een nieuwe range ip adressen die pas is vrijgekomen, onder andere 82.157.x.x
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door dukker op 25-03-2004 10:56 . Reden: vergeten ]
Verwijderd
- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO
Verwijderd
Bedankt!!Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:22:
Broadband Premium, motorola SB4200E
Klantnummer: c5355863
Schepenstraat 4
2461 SM Langeraar
done
Verwijderd
Verwijderd
Het enige verschil is dat je nu direct online bent op het moment dat je je pc op start, je hoeft dus niet apart meer de verbinding te maken.Rickbv schreef op 24 maart 2004 @ 16:06:
[...]
Bedankt!!![]()
Moest ik trouwens nog iets wijzigen kwa instellingen ofzo, want de nieuwe snelheden heb ik nog niet. Zie wel een leasetijd van een week staan, en kreeg de verbinding ook niet meteen gelijk weer up, maar ik merk weinig van de 'verhuizing'. Moet ik nog iets wijzigen, of is het op dit moment ff niet anders?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 16:29 ]
Ik maakte nog verbinding via het L2TP VPN inbeldingVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 16:27:
[...]
Het enige verschil is dat je nu direct online bent op het moment dat je je pc op start, je hoeft dus niet apart meer de verbinding te maken.
Wat in sommige gevallen wel in internet explorer ingesteld moet worden is bij extra>internet opties>verbindingen> en dan een vinkje bij "nooit een verbinding kiezen"
anders krijg je iedere keer die pop-up als je internet explorer opstart dat hij verbinding wil maken...
maar de snelheid is er dus nog nog niet? vreemd.
heb je al getest bij speedtest?
edit :
ik kan namelijk je modem uitlezen en die staat absoluut op 2048 kbit
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 16:22:
@judgem
Ik heb er geen idee van hoe lang dit nog gaat duren. over de migratie van com21 snelheden is hier op de helpdesk
vrijwel niets bekend, het kan dus morgen zijn, maar ook pas 15 april.
Ons vermoeden is dat dit vrijwel als laatste door gaat komen
Het systeem van com21 bljift na de snelheidsverhoging gewoon op dezelfde manier draaien als nu.
Dit betekend dat je je router moet configureren voor PPPoE, en dit is iets wat vrijwel iedere router aan kan.
Los daarvan hoeft er bij ons geen mac adres bekend te zijn,
van het modem is dit al bekend anders had je geen internet gehad
- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO
Verwijderd
ik heb 62.234.XXX.XXX en krijg regelmatig sinds casema aan het "feesten" is op het net dat ik me hotmail niet kan bereiken en sommige urls kan ik ook niet bereiken. dus de 62.234.xxx.xxx zitten ook met dezelfde problemen.....Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:05:
ff nog een keer voor iedereen met een com21, hier kan ik niet bij en jullie zullen het echt even af moeten wachten
Wat betreft die dns problemen, dat is inderdaad vervelend, dat heeft te maken met wat routeringsproblemen bij wanadoo.
Dit gebeurd vooral bij een nieuwe range ip adressen die pas is vrijgekomen, onder andere 82.157.x.x
Verwijderd
Abit NF7-s, 2600XP, Totaal 588 GB Harddiskruimte, Hercules 9800 AIW
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Dit kan je een paar replies terug vinden (9 om precies te zijn).AMDFreak schreef op 24 maart 2004 @ 18:22:
hey Forza-u,
Ik heb hier een COM21 modem, in Zoetermeer (2725) en ik vroeg me af wanneer die dingen geupgrade worden?
Want ik kreeg een mailtje dat ze vanaf 22maart al geupgrade werden ofzo. Als ik het hier zo lees gaat het dus gefaseerd, enig idee wanneer zoetermeer aan de beurt is?
Hop doet leven...
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Rickbv op 24-03-2004 22:28 ]
aardige gast die casema medewerker
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Ik denk dat ik morgen maar eens langs de helpdesk van Casema ga, want dat DNS probleem komt inmiddels mijn strot uit... Niet om te vragen ofdat ze het willen oplossen, hooguit een melding maken, maar meer om te melden dat ik mijn "proef" abo kom opzeggen... Het enige pluspunt (naast Forza-u hier) dat ik heb meegemaakt is dat ik vanaf dag 1 (9 maart) al de nieuwe snelheden ontvang, maar verder is er al zoveel fout gegaan...Rickbv schreef op 24 maart 2004 @ 20:01:
Iemand hier met de IP-range 81.71.71.xxx? Sinds de switch naar dhcp kom ik namelijk een aantal sites niet meer op, die toch wel heeeeel erg handig zijn (eigen website bijvoorbeeld). Het ligt iig niet aan de DNS, want ik krijg hetzelfde IP door bij een andere verbinding waar de sites wel werken. Zit ik nu waarschijnlijk weer een paar maanden met onbereikbare sites (netzoals de vorige keer met de 83.117.xxx.xxx range), of kan er nog iets gefixed worden?
edit:
Zelfs apple.nl doet het niet
dns problemen zijn er pas sinds kort, en is zo weer weg. Heb in ieder geval zeker half jaar achter elkaar geen last ervan gehad.Ch!pY-J schreef op 24 maart 2004 @ 22:20:
[...]
Een positief puntje aan alles. Ik was toch niet van plan om langer dan die proefperiode bij Casema te blijven. Het was maar voor tijdelijk om de overstap van de ene ADSL boer naar de andere ADSL boer te overbruggen...
Helaas scoort Demon ook geen hoge ogen. Heb vorige week ergens een mailtje gestuurd maar nog steeds geen antwoord gehad...
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Verwijderd
Verwijderd
Com 21 kan niet worden geupgrade door Forza-U als je paar pagina's terug lees kan je dat lezen. Dus je zal net als ik effe moeten wachten tot dat casema zelf het doet.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 23:21:
Hey Forza-U,
Zou je er misschien nog een willen upgraden![]()
Com21
Zamenhofstraat 128
2518LB Den Haag
Alvast hartstikke bedankt
Verwijderd
Verwijderd
Zover ik het weet hoef je helemaal niks te doen. Bij de vorige upgrade was het ook allemaal automatisch gegaan altans zo was het bij mijBazP schreef op 25 maart 2004 @ 05:52:
PFfffffffff het duurt wel lang dat wachten tot de 15de
maar moeten wij als Com21ers nog instellingen op de router gaan aanpassen? of komt het allemaal vanzelf?
Dit wordt dan een dure proef-periode, kost je 99 euro, zie de actievoorwaarden:Ch!pY-J schreef op 24 maart 2004 @ 22:20:
[...]
Een positief puntje aan alles. Ik was toch niet van plan om langer dan die proefperiode bij Casema te blijven. Het was maar voor tijdelijk om de overstap van de ene ADSL boer naar de andere ADSL boer te overbruggen...
Helaas scoort Demon ook geen hoge ogen. Heb vorige week ergens een mailtje gestuurd maar nog steeds geen antwoord gehad...
[ Voor 3% gewijzigd door ZeRoC00L op 25-03-2004 08:40 ]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Thrust me, I know what I'm doing.... Telefoon tikken zijn immers ook duurZeRoC00L schreef op 25 maart 2004 @ 08:39:
[...]
Dit wordt dan een dure proef-periode, kost je 99 euro, zie de actievoorwaarden:
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 20:55 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Rody op 25-03-2004 11:19 ]
Nee 't is een instelling in de router (reageren op ICMP). In het L2TP tijdperk als dat niet aangevinkt was had je geen ping test met www.speedtest.nl, en als ik het wel aangevinkt had kon de ping wel getest worden. Na overschakeling van L2TP naar DHCP reageert die inderdaad niet meer op Ping, maar 't vinkje staat er nog. Ofwel een bug in de router ofwel....Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 07:16:
@Luno: Deze ping test word tegengehouden door je router, ik heb namelijk ook de sitecom D202 (welliswaar versie 1). Maar bij mij werkt dit ook niet.
Als je de router er tussenuit zou halen dan werkt de ping wel weer.
Dit is een beveiliging in je router.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 12:17 ]
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 13:48 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq