Toon posts:

ADSL verhuis en sloop aansluiting perikelen Wanadoo

Pagina: 1
Acties:

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Lees hieronder mijn ervaring van een downgrade van een ADSL aansluiting naar een Free (gratis inbel) account bij Wanadoo. Ondertussen al meer dan een half jaar bezig!

Mijn eerste notificatie aan Wanadoo heeft op 29 november plaats gevonden. Op 18 december kwam ik erachter (toevalig) dat de downgrade was afgekeurd. Vanaf die tijd ben ik met onderhandelen bezig geweest, maar van Wanadoo kreeg ik steeds geen aanbod, terwijl er wel eentje beloofd was. Op 6 februari de 2e aanvraag van downgrade de deur uit gedaan. Na herhaaldelijk vragen of dat het administratief rond was bleek het op de dag van afsluiting (en een paar dagen daarna) nog steeds te werken. Via de KPN heb ik uiteindelijk na flink aandringen een sloop weten te regelen. Wanadoo volgde administratief een 2-3 weken daarop (bleek achteraf, zie brief naar Wanadoo). Vervolgens werd er gedreigt met beëindiging abonnement, incasso bureaus, extra kosten etc. Ondertussen is mijn Casema kabel proefabonnement beëindigt en ben ik weer vrolijk aan het internetten via XS4ALL. Helaas nog steeds met de administratieve rotzooi van Wanadoo als nasleep achter me aan.

Updates zijn via deze links te lezen.
bovenste is de nieuwste

09-06 Bevestiging van kwijtschelding van abo kosten van maart
08-06 E-mail adressen zijn gedeblokkeerd
06-06 Blokkering account en reactie Wanadoo
02-06 Dreiging afsluiting account en reacties daarop
07-05 Wederom geld van mijn rekening afgeschreven, toch maar eens gebeld...
27-04 Werkende nieuwe XS4ALL verbinding via ADSL
23-04 Nieuwe ADSL aansluiting technisch opgeleverd
09-04 KPN heeft lijn sloop technisch en administratief afgerond
28-03 ADSL sloop gestopt, maar opnieuw in gang gezet
19-03 Reachtie KPN: ADSL signaal binnenkort eraf en nieuwe factuur
18-03 Reactie Wanadoo over "betalings achterstand"
18-03 KPN abo loopt door en eerste aanmaning Wanadoo
10-03 Opzegging 2e poging

Hieronder de originele post:

Het volgende probleem, ik heb het zo duidelijk en toch kort mogelijk proberen te schetsen:

Op zaterdag 29 november heb ik een Wanadoo medewerker gesproken dat ik per 22 december mijn ADSL aansluiting wilde downgraden naar een free accountje. Heel specifiek heb ik navraag gedaan ofdat er nog extra kosten aan verbonden waren en of dat het abbonement nog zou doorlopen. Volgens deze medewerker zou ik geen extra kosten meer krijgen. Naar mijn mening is dit een goede mondelinge afspraak.

Op 8 december heb ik via de site van kpn mijn verhuizing doorgegeven (link verhuizing van gewone aansluiting). Vandaag echter, kreeg ik een brief van KPN dat mijn telefoon aansluiting, inclusief ADSL mee verhuist werd naar mijn nieuwe adres.

Het begon een beetje te duizelen, want dat was nu precies wat ik wilde verkomen. Het zat er aan te komen dat ik zou gaan verhuizen, deze verhuizing wilde ik aangrijpen om van Wanadoo af te komen. Vanwege die verhuizing zou ik dan een zo kort mogelijke tijd offline zou zijn bij het nemen van een andere provider die niet was aangesloten via het KPN netwerk.

Na een telefoontje naar het nummer wat bovenaan de brief stond (0900 nummer) werd ik verwezen naar mijn provider (0900) nummer. Die vertelde mij dat deze afdeling weinig op deze korte termijn kon doen. Wel werd ik verwezen naar een Wanadoo afdeling in Groningen (050 nummer) die over verhuizingen ging.

Daar kreeg ik een medewerkster te spreken die mij mee deelde dat ze ook weinig kon doen. Deze melde mij tevens dat mijn aanvraag voor een downgrade afgewezen was omdat dit niet volgens de voorwaarden zou zijn. Mij lijkt echter een mondelinge afspraak boven deze voorwaarden te staan, zeker omdat deze zijn afgesproken na het tekenen van het contract en wijzigingen in de algemene voorwaarden.

Na dit gesprek heb ik nog een keer met de klantenservice van KPN gebeld en gevraagd ofdat ze mij konden doorverbinden met een medewerker van de technische afdeling mbt tot verhuizingen van ADSL.
Ik kreeg een medewerker aan de lijn die mij helder uitlegde dat de bouw van de ADSL lijn op het nieuwe adres al in gang was gezet, en pas rond 20 januari opgeleverd zou worden. Het zou het verstandigste zijn om de abbo periode uit te zitten (tot 12 feb) en daarna ADSL sloop aan te vragen, om vervolgens een nieuwe aanvraag in te dienen bij een andere provider.
Ik heb hem ook gevraagd wat het verstandigste was geweest in mijn geval:
-zorgen voor ADSL sloop voordat telefoon aansluiting verhuist word (ivm nummerbehoud)
-Op het nieuwe adres op een werkende aansluiting ADSL aanvragen.

Wat zijn volgens jullie de opties die ik voorlopig kan eisen? Door zowel KPN als Wanadoo ben ik foutief voorgelicht. Mij lijkt dat ik van Wanadoo het volgende kan terug eisen:
• abonnementskosten tot einde periode (12 februari) als de lijn vanaf 22 december gesloopt is op het nieuwe adres
of, bij een werkende verbinding op het nieuwe adres:
• abonnementskosten voor de periode totdat ik weer aangesloten word (ong 1 maand)
• verschil in abonementskosten voor de periode dat ik internet van Wanadoo heb en de periode dat ik via Demon internet zou kunnen hebben
Bij te laat berichten KPN over verhuizing:
• vergoeding telefoonkosten van internet tot aan oplevering (20 jan)

en in ieder geval:
• kosten vanwege bellen naar 0900 nummers omtrend fouten kant Wanadoo en andere communicatie kosten.

Terugeisen van KPN:
• Verhuiskosten ADSL
• Telefoon kosten van het bellen naar 0900 nummers en overige communicatie kosten.
• Vergoeding onkosten van de periode dat ik extra offline ben, oftewel, vanaf aanvang sloop (einde Wanadoo) tot einde sloop ADSL (vanaf de datum waarop ik ADSL via Demon kan aanvragen.)

Let me know! Ik kan tot morgen 13.00u nog internetten via ADSL, de rest is via GPRS of gewone telefoonlijn :|

edit:

Hier nog een linkje naar de verhuisvoorwaarden van KPN en hier het PDF documentje. Heb het PDF documentje vanwege tijdsdruk nog niet gelezen, maar dat gaat in de loop van vanmiddag zeker nog gebeuren!

[Voor 50% gewijzigd door jules op 18-06-2005 01:34]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

slaay

Natuurbeleven.com

Wat voor contract had je met Wanadoo? Een verhuizing geeft je niet meteen de mogelijkheid om een contract op te zeggen. Houd hierbij altijd rekening met minimale contractsduur en een opzegtermijn.

Dich bis echt unne foëzen haas

• jules
  • Niet online
Wanadoo ADSL basic was het abonnement.
Maar mij lijkt een mondelinge afspraak, gemaakt na tekenen contract en of wijzigingen in algemene voorwaarden van de service boven het contract of algemene voorwaarden te staan.

Mij lijkt dat Wanadoo en KPN geen poot hebben om op te staan. Het is grotendeels hun fout in foutief voorlichten, niet mijn fout. Wel vraag ik me af ofdat ik die internet kosten vergoed kan krijgen. Misschien binnen redelijke grenzen?

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2021
Als ze geen ADSL kunnen bieden, omdat zij dat gewoonweg niet kunnen hoef je voor die periode natuurlijk niet te betalen. Ik dacht zelfs dat dat een reden tot ontbinding van het contract was. Maar ze zijn bezig met aanleggen dus dat verandert wel iets.

Wat betreft de overstap naar een goedkopere aanbieder, daar hoeven zij natuurlijk niet voor te betalen/compenseren over de duur van jouw contract met hun. Ze kunnen natuurlijk wel komen met een leuke aanbieding om je te laten blijven.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ch!pY-J schreef op 18 december 2003 @ 14:55:
Wanadoo ADSL basic was het abonnement.
Maar mij lijkt een mondelinge afspraak, gemaakt na tekenen contract en of wijzigingen in algemene voorwaarden van de service boven het contract of algemene voorwaarden te staan.
Die mondelinge afspraak is geldig, probleem is dus de bewijslast (dat ga je nu gewoon niet redden). Daarom mondelinge afspraken altijd schriftelijk laten bevestigen.
Mij lijkt dat Wanadoo en KPN geen poot hebben om op te staan. Het is grotendeels hun fout in foutief voorlichten, niet mijn fout. Wel vraag ik me af ofdat ik die internet kosten vergoed kan krijgen. Misschien binnen redelijke grenzen?
Ik ben bang dat je pech hebt (foutieve voorlichting is gewoon niet te bewijzen nu).

Mogelijk dat Wekkel hier nog zijn licht over kan laten schijnen, maar dat kan nog wel even duren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• jules
  • Niet online
ritsjoena schreef op 18 december 2003 @ 15:02:
Als ze geen ADSL kunnen bieden, omdat zij dat gewoonweg niet kunnen hoef je voor die periode natuurlijk niet te betalen. Ik dacht zelfs dat dat een reden tot ontbinding van het contract was. Maar ze zijn bezig met aanleggen dus dat verandert wel iets.
In mijn nieuwe woning kan ik zowat alle aanbieders ontvangen geloof ik. In ieder geval dus KPN en BBNED.
Wat betreft de overstap naar een goedkopere aanbieder, daar hoeven zij natuurlijk niet voor te betalen/compenseren over de duur van jouw contract met hun. Ze kunnen natuurlijk wel komen met een leuke aanbieding om je te laten blijven.
Zij zorgen er toch voor dat ik niet eerder kan overstappen op een andere provider, tegen hun beloftes in? Ik ben dus nadelig uit. Een aanbieding hoeven ze me echt niet meer te doen. Dit is gewoon echt de druppel! Met een eerdere verhuizing hebben ze me al 5 maanden zonder internet laten zitten, en dan heb ik het nog geeneens gehad over het aansluiten op m'n eerste adres...
Mr. Liu schreef op 18 december 2003 @ 15:10:
[...]

Die mondelinge afspraak is geldig, probleem is dus de bewijslast (dat ga je nu gewoon niet redden). Daarom mondelinge afspraken altijd schriftelijk laten bevestigen.
Tsja, het is niet de eerste keer dat ik iets voor elkaar krijg na een mondelinge afspraak. Gewoon bij hoog en laag beweren dat het zo is, want uiteindelijk heeft hij het wel gezegd!
Ik ben bang dat je pech hebt (foutieve voorlichting is gewoon niet te bewijzen nu).

Mogelijk dat Wekkel hier nog zijn licht over kan laten schijnen, maar dat kan nog wel even duren.
Wekkel?

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Retorische vragen:
• Hoeveel posts heb je :?
• Hoelang kom je hier al :?

Je zou mogen weten (of anders op kunnen zoeken) dat Wekkel iemand is die wel eens zinvolle bijdrages levert aan juridische discussies (om maar een understatement te gebruiken).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom wordt je adsl pas op 20 januari opgeleverd? ALs jij je verhuizing drie weken vantevoren doorgeeft, is die als het goed is op dezelfde dag opgeleverd als gesloopt. Is dat omdat je 20 januari als verhuisdag hebt doorgegeven? Als er NU al een aanleg van adsl op het nieuwe adres ligt, dan zou ik denken dat deze binnen een week of twee gewoon werkt (en dat is de negatiefste inschatting die ik zou doen denk ik). Is er nog een specifieke reden waarom jouw adsl pas op 20 januari (dat is 4-5 weken verder!) aangelegd wordt?

Wat je bij kpn altijd terug kunt vragen zijn de kosten die je hebt gemaakt door te bellen naar hun 0900 nummer als er door hun fouten zijn gemaakt (het veel te laat verhuizen dus). Wat je kan proberen is je inbelkosten terug te vragen, maar ik denk dat je dat kan shaken (in de AV staat daar vast wel iets over). Wat je zowiezo ook terug kunt vragen is je abonnementsgeld over de periode dat je er geen gebruikt van hebt kunnen maken. KPN doet over die twee zaken in elk geval niet moeilijk (een brief sturen naar klantenreacties werkt dan het best, telefonisch kunnen ze niet zoveel).

Verder: Wat een helpdeskmedewerker jou allemaal vertelt, kan je denk ik niet zo heel veel rechten aan ontlenen. Dat staat volgens mij ook allemaal in de AV van de providers, en helaas is het gewoon vaak zo dat ze vaak niet goed op de hoogte zijn, maar je kan het uiteraard allemaal gewoon proberen. SLechte zaak is het wel dat medewerkers dat soort beloftes doen. Als je er een naam bij hebt, is het mooier :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

idd, verhuizen is geen reden tot opzegging, je moet gewoon je contract uitzitten en opzeggen op de normale manier.
Als een helpdeskmedewerker je verkeerd heeft ingelicht, is het gewoon een gevalletje "onjuiste informatie". Niet meer, niet minder(staat vast wel ergens in de algemene voorwaarden).
De enige manier om van je adsl af te komen, is opzeggen KPN-telefonie....maar je wilt je nummer behouden, dus dat is geen optie!

[Voor 17% gewijzigd door punica op 19-12-2003 08:04]

• jules
  • Niet online
punica schreef op 19 december 2003 @ 00:26:
Als een helpdeskmedewerker je verkeerd heeft ingelicht, is het gewoon een gevalletje "onjuiste informatie". Niet meer, niet minder(staat vast wel ergens in de algemene voorwaarden).
Ik vraag een helpdeskmedewerker wat ik het beste kan doen, deze ligt me op bovenstaande wijze voor. Ik handel voor mijn doen naar beste weten en word verkeerd voorgeligt. In iedere winkel kan je het voorelkaar krijgen dat je toch krijgt wat je beloofd is. Ik heb de naam van die persoon opgeschreven (daar was niet zo heel veel ervaring voor nodig met die geschiedenis die ik inmiddels heb opgebouwd bij o.a. Wanadoo om dat te doen), dus dat lijkt me het probleem niet zo zeer. Misschien leuk om hem nog eens op te bellen om te vragen ofdat hij die afspraken nog weet, zo ja of hij die schriftelijk kan bevestigen :P.

Trouwens, dat schriftelijk bevestigen. Met mijn geschiedenis bij o.a. Wanadoo lijkt het me sterkt dat ze die afspraak nakomen, vandaar dat ik er ook niet naar vraag.

Op dit moment check ik GoT via m'n GPRS verbinding, het is nu al wel al 13.00u geweest, maar KPN heeft zich ook niet aan de afspraak gehouden. Om 11.01u was mijn lijn al dood, zowel telefoon als ADSL... Maar goed, geen tijd om te mieren**ken, het zal de procedure wel zijn. Wel jammer dat ik geen autoverhuur bedrijven meer kon zoeken via internet. Gelukkig werkte de aloude GoudenGids beter dan de internet variant....

Trouwens, op het moment van schrijven heeft de persoon van Wanadoo nog steeds niet terug gebeld. Het zal wel veels te laat zijn om nog dingen te kunnen regelen, daar hadden ze beter gister voor kunnen bellen. Denk dat ik maar eens in m'n pen kruip om een mooie brief op te stellen.

Om nog even wat over het KPN gedeelte te zeggen. Ik neem het ze erg kwalijk dat ze een dag van te vorgen melden wat ze nu daadwerkelijk gaan doen met de aansluiting, terwijl ik wel al per e-mail een soort gelijk berichtje heb gehad:
Geachte heer/mevrouw Ch!pY-J,

U heeft een verhuizing doorgegeven. Onze dank hiervoor.

Uw aanvraag is in behandeling genomen onder kenmerk: **-*********.
Uiteraard ontvangt u per post nog een schriftelijke bevestiging.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

KPN

Maakt u nog geen gebruik van de online diensten op uw vaste aansluiting, zoals Telefoonrekening Online? Meld u dan nu aan bij Mijn KPN:
http://www.kpn-service.com/contact/online_diensten
Dit berichtje kreeg ik 11 december al..

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

Die mondelinge toezegging krijg je natuurlijk nooit bewijsbaar. Zet die afspraak in ieder geval zo snel mogelijk op papier en hou vanaf nu alles schriftelijk bij en bevestig alles schriftelijk, waar je de eerdere mondelinge afspraak ook meteen vermeldt. Misschien heb je theoretisch wel gelijk, praktisch gezien lijkt mij de weg van snel je zaak op schrift aanbrengen bij de wederpartij, betaling inhouden voor de gaande periode en je (fictieve) schadeplaatje verrekenen met deze vorderingen op jou de beste weg. Die lijn moet gewoon opgeheven worden en er is weinig wat je praktisch gezien kan doen om dat proces te bespoedigen. Welkom in de wereld van driehoeksverhouding ADSL land waar de muur dichterbij is dan de kast zodra er iets aan de hand is.

Alleen een hand op je knip kan dan nog de interesse wekken bij de wederpartij ;)

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik snap nog steeds niet waarom de lijn op het oude adres nu al gesloopt is, en pas 20-01-2004 op het nieuwe adres beschikbaar zou zijn.. Zelfs al wordt de procedure voor aanleg nu pas gestart, dan nog zou het er wel eerder dan 20-01 moeten zijn :o.

Doet de telefoon het op het nieuwe adres inmiddels wel dan?

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

JvS schreef op 19 december 2003 @ 15:33:
Ik snap nog steeds niet waarom de lijn op het oude adres nu al gesloopt is, en pas 20-01-2004 op het nieuwe adres beschikbaar zou zijn.. Zelfs al wordt de procedure voor aanleg nu pas gestart, dan nog zou het er wel eerder dan 20-01 moeten zijn :o.

Als op het nieuwe adres adsl binnen 3 maand na verhuizing wel beschikbaar is, wordt de adsl-verhuizing in backorder geplaats. Is adsl b.v. pas na 6 maanden leverbaar, dan wordt het een adsl sloop. Het lijkt erop, dat dat in deze situatie het geval is, maar daan kan alleen Ch!pY-J antwoord op geven ;).

• jules
  • Niet online
Even een nieuwe update
Vrijdag avond (tijdens het DoeHetZelf inkoop shoppen bij de Praxis) werd ik gebeld door een vriendelijke man van Wanadoo. Deze belde om te vragen wat er precies aan de hand was, wat er precies was misgegaan enz. Na het één en ander uitgelegd te hebben, wilde meneer weten waarom ik van Wanadoo af wilde. Ik legde hem dus uit dat Demon een voor mij aantrekkelijker abonnement had, voor een aantrekkelijkere prijs, meer & duidelijkere services, en een betere upload. Het enige abbo van KPN varianten dat in de buurt zou komen zou een Lite abbo zijn, maar vanwege de bijbehorende FUP of datalimitien zou dat absoluut niet aantrekkelijk voor mij zijn. Hij zei toen tegen mij dat Wanadoo een FUP had, en dat er in het verleden nooit iemand was afgesloten door overmatig data verbruik, wel zouden er waarschuwingsmailtjes verstuurd zijn naar mensen die 80GB in een maand binnenhaalden op een Lite abbo (Dat getal kreeg ik pas los na enig trekwerk... uit eigen ervaring weet ik dat die 80 GB haast alleen haalbaar is als je 24/7 op volle bandbreedte download, en dat haal je niet met KaZaA of eMule).
Uiteindelijk kwam de vraag ofdat hij een aantrekkelijk tegen aanbod kon doen. Ik heb naar soortgelijke services gevraagd als die Demon/XS4ALL aanbied, daarnaast info over webhosting, domein aanvraag & mail hosting. Omdat hij van sommige dingen weinig tot niets af wist, had hij wat tijd nodig om het één en ander uit te zoeken.
Natuurlijk zou het slap van mij zijn als ik me door simpel abbootje liet afschepen. Wat mij betreft mogen ze met een hele scherpe aanbieding komen, die zich onderscheid met andere aanbiedingen om bijvoorbeeld klanten te trekken. Daarnaast (helaas vergeten te vragen) zou ik ook heel graag service verbetering willen zien, iig naar mij toe. Dus niet dat ik door een willekeurig helpdesk figuurtje een standaard tekstje opgezegd krijg, anders had ik het zelf ook wel kunnen uitvissen in de meeste gevallen....
Verder zei hij nog tegen mij:"Niet dat ik me wil verlagen door de concurrentie af te kraken, maar Demon heeft ook niet de allerbeste helpdesk" Hij zei het in andere woorden, maar toch moest ik er achteraf om lachen. Het lachen ging des te harder toen ik zaterdag toevallig een artikeltje tegen kwam van de Consumentenbond op een ANP website. Helaas staat in het artikeltje van de op de consumentenbond zelf niet waarom ik zo hard moest lachen: "80% van de internet providers reageerde binnen 2 dagen op een e-mail, alleen Casema & Wanadoo niet". Verder stond er in dat Demon in verhouding als één van de betere uit de bus kwam.

Momenteel wacht ik dus op het telefoontje...

Die vrijdagmiddag om 15.00u telefoonaansluiting getest en deed het meteen.
Vandaag (dinsdag), na het uitpakken van m'n compu stuff ook meteen ff de ADSL sync getest, en ja hoor, die was er! Toevallig vandaag ook een brief van de KPN gehad dat ADSL het per 19 december het zou doen. Hmz, terwijl donderdag een mederwerker zei dat het een maand kon duren :\. Ik weet het niet meer, volgens mij gaat het allemaal een beetje te snel voor zowel mij als al die helpdesk medewerkers. Deden ze er 2,5 jaar geleden nog 5 maanden over, is het nu letterlijk binnen 1 dag gepiept...
Wekkel schreef op 19 december 2003 @ 14:41:
Die mondelinge toezegging krijg je natuurlijk nooit bewijsbaar. Zet die afspraak in ieder geval zo snel mogelijk op papier en hou vanaf nu alles schriftelijk bij en bevestig alles schriftelijk, waar je de eerdere mondelinge afspraak ook meteen vermeldt. Misschien heb je theoretisch wel gelijk, praktisch gezien lijkt mij de weg van snel je zaak op schrift aanbrengen bij de wederpartij, betaling inhouden voor de gaande periode en je (fictieve) schadeplaatje verrekenen met deze vorderingen op jou de beste weg. Die lijn moet gewoon opgeheven worden en er is weinig wat je praktisch gezien kan doen om dat proces te bespoedigen. Welkom in de wereld van driehoeksverhouding ADSL land waar de muur dichterbij is dan de kast zodra er iets aan de hand is.

Alleen een hand op je knip kan dan nog de interesse wekken bij de wederpartij ;)
Die senior helpdeskmederwerk of wat hij ook moge zijn, geloofde mij dus wel, ook al probeerde hij wel eerst uit dat helpdesk medewerkers zoveel kunnen zeggen wat ze willen. Maar door het feit dat ik zei; "Mondelinge afspraak na aanvang contract of na wijzigingen algemene voorwaarden, zijn wettelijk geldig. Ik vroeg naar wat voor extra kosten er nog bij kwamen, dat waren er geen, ook het abonnement zou per die datum stoppen, inclusief inning van gelden. Sterker nog, ik zou zelfs de automatisch incasso stop moeten zetten, maar uit eigen ervaring leek me dat niet verstandig."
Het schriftelijk laten bevestigen van het eerste telefoongesprek lijkt me a een beetje laat, en b heb ik eigenlijk al een soort van bevestiging gehad van iemand die boven hem staat. Daarentegen is het wel een goeie tip om het vanavond wel te vragen ;)

De hand op de knip lijkt me in het uiterste geval wel noodzakelijk, maar in dit geval zeker nog niet nodig.
JvS schreef op 19 december 2003 @ 15:33:

De lijn zou volgens afspraak op het oude adres op 19-12 gesloopt worden en op 19-12 opgeleverd worden op het nieuwe adres. Volgens een brief van KPN zou de aansluiting op het nieuwe adres het vanaf 13.00u weer doen. Uitgaande daarvan, dacht ik dat ik tot 13.00u nog kon bellen/internetten op het oude adres.

Telefoon doet het pico bello! Inclusief nummer weergave. Zelfs ADSL sync is er al!
punica schreef op 20 december 2003 @ 00:57:
Als op het nieuwe adres adsl binnen 3 maand na verhuizing wel beschikbaar is, wordt de adsl-verhuizing in backorder geplaats. Is adsl b.v. pas na 6 maanden leverbaar, dan wordt het een adsl sloop. Het lijkt erop, dat dat in deze situatie het geval is, maar daan kan alleen Ch!pY-J antwoord op geven ;).
Ik begrijp je hier even niet. Op het nieuwe adres is ADSL beschikbaar, dus die ADSL aansluiting word volgens KPN gewoon verhuist.

nieuwe vraag
• Ik heb nu ADSL op het nieuwe adres. Is het echter verstandig om het in mijn geval te gebruiken?
Het is afhankelijk van het aanbod van Wanadoo ofdat ik bij hun blijf, dan lijkt het me niet zo'n probleem. Maar wat als ik nu een absolute van die ADSL sync van KPN af wil zijn, omdat het pure fouten van KPN/Wanadoo zijn?

edit:
(nog steeds via GPRS online)

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Ch!pY-J schreef op 23 december 2003 @ 17:45:
[...]
nieuwe vraag
• Ik heb nu ADSL op het nieuwe adres. Is het echter verstandig om het in mijn geval te gebruiken?
Het is afhankelijk van het aanbod van Wanadoo ofdat ik bij hun blijf, dan lijkt het me niet zo'n probleem. Maar wat als ik nu een absolute van die ADSL sync van KPN af wil zijn, omdat het pure fouten van KPN/Wanadoo zijn?

edit:
(nog steeds via GPRS online)
Ik zou in dit geval nu even de contractduur uitzitten (en het ondertussen aankijken).

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

punica schreef op 20 december 2003 @ 00:57:
[...]

Wat ik hiemee bedoel is, dat als er op moment van verhuizing ADSL niet beschikbaar is, maar binnen 3 maanden wel, dat de verhuizing in backorder geplaats wordt.....

Dat was me dus niet helemaal duidelijk uit je verhaal, maar heeft er blijkbaar niets mee te maken ;)

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is dus uiteindelijk niets misgegaan en je adsl verbinding is eigenlijk gewoon goed verhuisd op de 19e :o. Het enige wat je had was een licht verwarde helpdeskmedewerker die dacht dat je pas 20-01-2004 werd aangesloten, wat compleet wazig is (zoals ik al zei).

Je hebt volgens mij geen enkel recht je adsl verbinding op te zeggen en moet je gewoon adsl opzeggen na je contractsperiode en dan demon aanvragen. Dat is IMO zeer zeker wel aan te raden.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-04 15:21
De enige mogelijkheid om onder je contract uit te komen is overlijden of verhuizen naar een gebied waar geen wanadoo is.
Moest je gegevens weerleggen dat je ging verhuizen en waarna toe :?
Zo ja; klote, ook voor mij.

Zo nee; je had gewoon moeten zeggen dat je naar een plek ging verhuizen waar geen wanadoo was. Wanadoo beschouwd dat als overmacht en beëindigd dus het contract op normale wijze.

Nog iets over de helpdesk. Het beste is om de helpdesk met 1 dezelfde vraag iets van 4 x op te bellen. Ze willen nog al afwijkende antwoorden geven waardoor je (heel) erg in de problemen kan komen als je van 1 iemand uit gaat :)

Ik wil graag weten of je je verhuisgegevens _moest_ geven aan wanadoo :)

[Voor 60% gewijzigd door Rody op 24-12-2003 00:43]

• jules
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 23 december 2003 @ 18:23:
[...]

Ik zou in dit geval nu even de contractduur uitzitten (en het ondertussen aankijken).
JvS schreef op 24 december 2003 @ 00:29:
Je hebt volgens mij geen enkel recht je adsl verbinding op te zeggen en moet je gewoon adsl opzeggen na je contractsperiode en dan demon aanvragen. Dat is IMO zeer zeker wel aan te raden.
Dat lijkt er idd wel op ja, dat ik m'n contract periode uit moet gaan zitten. Waar ik echter nog steeds voor wil vechten/afdwingen is een goedkoper abbo en tevens een betere service. Daarentegen zou ik Wanadoo wel wat tips willen geven hoe ze het beter aan zouden kunnen pakken, eventueel door af en toe fora uit te pluizen.
Rody schreef op 24 december 2003 @ 00:40:
De enige mogelijkheid om onder je contract uit te komen is overlijden of verhuizen naar een gebied waar geen wanadoo is.
Moest je gegevens weerleggen dat je ging verhuizen en waarna toe :?
Zo ja; klote, ook voor mij.

Zo nee; je had gewoon moeten zeggen dat je naar een plek ging verhuizen waar geen wanadoo was. Wanadoo beschouwd dat als overmacht en beëindigd dus het contract op normale wijze.

Ik wil graag weten of je je verhuisgegevens _moest_ geven aan wanadoo :)
Pfff, zo zeker weet ik dat ook niet meer. Ik heb wel vermeld dat ik ging verhuizen en dat ik geen ADSL via Wanadoo wilde hebben. Maar specifieke kopieën van inschrijvingen op het nieuwe adres hebben ze niet gevraagd hoor!
Nog iets over de helpdesk. Het beste is om de helpdesk met 1 dezelfde vraag iets van 4 x op te bellen. Ze willen nog al afwijkende antwoorden geven waardoor je (heel) erg in de problemen kan komen als je van 1 iemand uit gaat :)
Tsja, ik lijk wel gek! Ik ga een beetje 4 X dezelfde vraag stellen aan verschillende medewerkers. Eerst door zo'n meldcomputer heen komen, vervolgens (als je pech hebt) in de wacht staan, en dan pas je ei kwijt... Ik doe het liever andersom: aan 1 medewerker 4 vragen tegelijkertijd stellen, hoezo economisch :Y) :*)
Wat ik me de afgelopen dagen wel zat te bedenken, misschien overval ik sommige helpdeskmedewerkers met met vraagwatervallen dat ze soms helemaal de kluts kwijt zijn en verkeerde antwoorden geven. Als ik er vaker positief uitkom is het helemaal niet verkeerd 8)

Update
Ik was gister dus in de veronderstelling dat ik gebeld zou worden, had me ook enigszins voorbereid. Nog snel m'n computer uit de dozen gehaald en op m'n half in elkaar gezette bureautje gezet om via m'n S55 nog ff dit topic te checken en een update te posten. Belt die vriendelijke man niet. Vandaag de hele dag ook nog geen telefoontje gehad. Dus weer minpunten voor de service..... Het had misschien 5 minuten tijd gekost om een telefoontje te plegen dat de voorbereiding van het aanbod meer tijd nodig had, oid, dat was iig nog altijd beter geweest dan helemaal niet bellen....

Het lijkt me heel duidelijk het maatschappij die groter wil worden, maar nog heel weinig van kwaliteitszorg gehoord heeft.....

edit:
amen

• jules
  • Niet online
Hier nog even een update plaatsen voor de geïnteresseerden:

Half januari heb ik weer contact opgenomen met de persoon van Wanadoo, ivm die aanbieding, deze zou er achteraangaan. Tevens heb ik deze persoon gevraagt om ruim voor mijn opzegtermijn contact op te nemen. Een dag later belde hij me op om te vragen ofdat zijn collega's al hadden gebeld: helaas....

Een dag later belde toevallig iemand van Wanadoo/Casema, vroegen naar mijn vriendin, ofdat we geïnteresseerd waren in internet via kabel :r :w

Vandaag heb ik maar weer eens contact opgenomen met de administratie, wat de stand van zaken was, echter een mooie aanbieding (lees uitzondering op de huidige aanbiedingen) kon er niet vanaf. Maar goed ook eigenlijk, eindelijk dat rampenplan de deur uit! :w Nou maar hopen dat die opzegging foutloos gaat, misschien moet ik voor de zekerheid nog maar eens 50 faxen sturen en een dito aantal brieven.

Mijn laatste aan Wanadoo vraag: terugboeking van gemaakte telefoonkosten is het laatste probleem. Maar dat moet ik schriftelijk doen... Ben benieuwd ofdat ze dat honoreren.

• Kleintje81
  • Laatst online: 05-06 22:09
Ch!pY-J schreef op 06 februari 2004 @ 11:01:
Mijn laatste aan Wanadoo vraag: terugboeking van gemaakte telefoonkosten is het laatste probleem. Maar dat moet ik schriftelijk doen... Ben benieuwd ofdat ze dat honoreren.
Denk niet dat ze dat zullen doen (zulke gekke bedrijven moet ik nog meemaken ;) ), staat vast ook ergens in de algemene voorwaarden.

BF2 stats Systemen

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

kpn doet dat wel hoor, als jij veel telefoonkosten hebt gemaakt en het is duidelijk dat je dat hebt gedaan omdat zij een fout hebben gemaakt, dan kan je die middels een klacht of een brief naar de factuurservice terugclaimen.s

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JvS schreef op 09 februari 2004 @ 13:44:
kpn doet dat wel hoor, als jij veel telefoonkosten hebt gemaakt en het is duidelijk dat je dat hebt gedaan omdat zij een fout hebben gemaakt, dan kan je die middels een klacht of een brief naar de factuurservice terugclaimen.s
In dit geval moeten ze de fout dus wel toegeven, en moet je dat bewijzen.
Als ze 'zomaar' telefoojnkosten terug gaan geven, gaat ten eerste iedereen dat doen, en erkennen ze ten tweede dat ze inderdaad fout zaten.

(als je ze al krijgt in dit geval: beperkende voorwaarden)

• jules
  • Niet online
Ik heb al zoveel problemen bij Wanadoo gehad. Als ik ze daar in de logs kijken, dan beamen alle helpdeskmedewerkers dat. Ik schat dat ik zo'n 10-20 euro kan verhalen, misschien nog wel meer, dat vind ik wel de moeite waard om een brief te schrijven. Ofdat ik het ook krijg, het blijft de vraag, ik ga natuurlijk geen belkosten verhalen waar ik niet fout ben geweest of onnodig vaak gebeld zou hebben...

• jules
  • Niet online
Nieuwe update

06-02 abonnement telefonisch opgezegt.
09-02 telefonisch gevraagt ofdat opzegging door was gekomen (stond wel al in het systeem dat het was aangevraagt). Ik zou voor het einde van die week dan wel begin die week daarop terug gebeld worden.
20-02 gebeld omdat ik nog steeds geen bericht had gehad ofdat de opzegging goedgekeurd was. Ik zou die maandag daarop (23e) teruggebeld worden.
25-02 nog maar eens gebeld. En een medewerkster wederom gevraagt ofdat m'n opzegging was goedgekeurd. Er werd mij belooft dat alles in orde kwam..

08-03 abonnementsgeld van Wanadoo werd er van mijn rekening afgeschreven
10-03 telefonisch contact opgenomen met Wanadoo, omdat volgens de website altijd abonnements geld een maand vooruit word betaald. Dit zou dus een nutteloze actie van Wanadoo zijn, tenzij mijn opzegging niet goed verlopen was. :? :X 8)7 :'( :( :( :( Ik zou meteen worden terug gebeld
10-03 contact gezocht met KPN ofdat de sloop al was ingezet. Nog geen bericht gehad van Wanadoo :?
10-03 met bank contact gehad over afboeking. Geld scheen alweer terug onderweg te zijn omdat mijn saldo waarschijnlijk te kort schoot... Hoef ik dat geld tenminste niet terug te boeken.

Ik word moedeloos van die gasten. Had ik die 50 briefen en dito faxen maar gestuurd... Denk dat ik dat maar alsnog ga doen met een uiterlijke reageertermijn van 5 werkdagen. Anders gaat zowel ADSL als m'n telefoonlijn op de schop... Eens kijken ofdat ik Kassa of Radar zo ver kan krijgen om aandacht te schenken voor deze zaak...

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Ch!pY-J schreef op 10 maart 2004 @ 18:59:
[...]
Ik word moedeloos van die gasten. Had ik die 50 briefen en dito faxen maar gestuurd... Denk dat ik dat maar alsnog ga doen met een uiterlijke reageertermijn van 5 werkdagen. Anders gaat zowel ADSL als m'n telefoonlijn op de schop... Eens kijken ofdat ik Kassa of Radar zo ver kan krijgen om aandacht te schenken voor deze zaak...
Nu weet je waarom iedereen er altijd zo op aandringt dat je dit soort zaken schriftelijk afhandelt. Dan heb je de zaken zwart op wit staan en kan je er altijd naar verwijzen in volgende brieven. Tevens is het een leuke dossier-opbouw voor als je acties besluit te ondernemen. Ik ben bang dat je nu namelijk problemen krijgt door die stornering (wanbetaling) zonder aankondiging of wat dan ook.

• jules
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 10 maart 2004 @ 19:14:
[...]

Nu weet je waarom iedereen er altijd zo op aandringt dat je dit soort zaken schriftelijk afhandelt. Dan heb je de zaken zwart op wit staan en kan je er altijd naar verwijzen in volgende brieven. Tevens is het een leuke dossier-opbouw voor als je acties besluit te ondernemen. Ik ben bang dat je nu namelijk problemen krijgt door die stornering (wanbetaling) zonder aankondiging of wat dan ook.
Tsja, ik weet het, ik ben dom ook. Ik waarschuw anderen dat ze het ook altijd schriftelijk moeten doen. Maar het gaat zo makkelijk he, dat bellen... Ik begrijp alleen niet dat bijna iedere medewerker loze beloftes doet, daar kom ik gewoon met m'n hoofd niet bij!

[edit]
Wat ik me wel nog afvraag. Ik weet niet ofdat mijn verbinding nu dus daadwerkelijk is afgesloten. Vanwege de lange verwachte tijd van geen breedband heb ik momenteel kabel op "proef" voor 2 maanden. Gister heb ik dat hele handeltje aangesloten, de laatste dag ADSL van Wanadoo als het ware. Maar heb ik kans op problemen als ik nog even kijk ofdat ik nog steeds een ADSL verbinding heb? Mijn modem heb ik nog steeds niet verwijderd en ik zie dat er nog steeds line sync is.

[edit2]
Als ik nu nog steeds verbinding kan maken, betekend dat dat mijn opzegging nog steeds niet afgerond is of zelfs afgekeurd is?

[Voor 32% gewijzigd door jules op 10-03-2004 22:26]

• jules
  • Niet online
Ik heb vandaag nog eens gebeld om te vragen wat er nu daadwerkelijk aan de hand was. Wat blijkt, de "molen" schijnt nog niet in werking gezet te zijn. Wel staat mijn aanvraag van opzegging op een juiste manier in het systeem, maar er is doodgewoon nog niks mee gedaan. Deze medewerker zou een hoge prioriteit geven aan een nieuwe opdracht van opzegging.
Mr. Liu schreef op 10 maart 2004 @ 19:14:
Ik ben bang dat je nu namelijk problemen krijgt door die stornering (wanbetaling) zonder aankondiging of wat dan ook.
Tevens heb ik vandaag een mondelinge aankondiging gedaan van die stornering, de persoon zei letterlijk: "machtiging intrekken is inderdaad het beste wat u kunt doen". Dus problemen zal ik niet verwachten omtrent stornering van betalingen....

Daarna heb ik KPN nog eens gebeld met het vriendelijke verzoek om ADSL van mijn lijn af te halen. Maar zij konden alleen aangestuurd worden door mijn provider. Verder was er geen spelt tussen te krijgen.

Nog een saillant detail:
Bron
Contact - Opzeggingen
Doorgeven opzegging
Voor het beëindigen van uw abonnement verzoeken
wij u contact op te nemen met onze helpdesk.
Terwijl in de AV te lezen valt:
(5.1) Het Abonnement wordt aangegaan voor een termijn van een jaar, tenzij uitdrukkelijk anders bij het Abonnement wordt
bepaald. Na afloop van deze termijn wordt het Abonnement van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd,
tenzij het Abonnement door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand tegen het einde van het
eerste jaar telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd het Abonnement met inachtneming van
een opzegtermijn van één (1) maand schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

moah, de helpdesk kan je vertellen hoe je het precies moet doen ;).
Daarna heb ik KPN nog eens gebeld met het vriendelijke verzoek om ADSL van mijn lijn af te halen. Maar zij konden alleen aangestuurd worden door mijn provider. Verder was er geen spelt tussen te krijgen.
Ja dat is vervelend, maar dat is wel de procedure. Toch ben en blijf jij de eigenaar van die telefoonlijn. Als jij persé opnieuw adsl wil aanvragen bij een andere provider en wanadoo krijgt het maar niet voor elkaar om die lijn gesloopt te krijgen, dan kan je daarover bij KPN wel een klacht indienen (via de mail, zie kpn.com) en daar je verhaal even uitleggen en wellicht dat KPN dan toch de lijn wil slopen. Via de normale helpdesk kan dat iig niet inderdaad.

• jules
  • Niet online
JvS schreef op 12 maart 2004 @ 15:07:
moah, de helpdesk kan je vertellen hoe je het precies moet doen ;).

[...]
Ja dat is vervelend, maar dat is wel de procedure. Toch ben en blijf jij de eigenaar van die telefoonlijn. Als jij persé opnieuw adsl wil aanvragen bij een andere provider en wanadoo krijgt het maar niet voor elkaar om die lijn gesloopt te krijgen, dan kan je daarover bij KPN wel een klacht indienen (via de mail, zie kpn.com) en daar je verhaal even uitleggen en wellicht dat KPN dan toch de lijn wil slopen. Via de normale helpdesk kan dat iig niet inderdaad.
Ik zou het inderdaad te zot voor woorden vinden als ik in dit geval beter m'n tel lijn op kan zeggen ipv hem te behouden. Ik ben inderdaad "de eigenaar" van die lijn.

TnX voor die tip om een klacht per mail in te sturen, dat ga ik zeker uit proberen. Want dat KPN ADSL deel wil ik natuurlijk ook niet betalen! En de combi afspraak Wanadoo/KPN dwingt mij er zo toe om dat wel te doen.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als ik heel neutraal denk, denk ik dat je dat gedeelte van kpn gewoon moet betalen (inclusief maand opzegtermijn vanaf het moment dat de lijn daadwerkelijk opgezegd is/wordt bij kpn) en dat je dat geld gewoon moet verhalen bij wanadoo omdat zij alles zo traag verwerken.

[Voor 24% gewijzigd door JvS op 12-03-2004 15:20]

• jules
  • Niet online
JvS schreef op 12 maart 2004 @ 15:19:
Als ik heel neutraal denk, denk ik dat je dat gedeelte van kpn gewoon moet betalen (inclusief maand opzegtermijn vanaf het moment dat de lijn daadwerkelijk opgezegd is/wordt bij kpn) en dat je dat geld gewoon moet verhalen bij wanadoo omdat zij alles zo traag verwerken.
Tsja, maar dan blijf ik mogelijk ook zitten met de extra offline tijd die zij veroorzaken... En wat kan ik daar aan doen? Ik ben even in m'n pen gekropen, en wacht nog even op reacties van anderen ofdat ik die mail & brief kan versturen.

De mail/brief is hieronder te lezen, uiteraard zijn namen en contact gegevens gemaskeerd om privacy te waarborgen van mijzelf en medewerkers.
Geachte mevrouw, mijnheer,

Allereerst mijn dank voor uw reactie.
Helaas deel ik een andere mening en ervaring als u sugereerd. Als ik de klantenservice opbel, dan loop ik tegen een gigantisch hoge muur op. Uw medewerkers kunnen mij niet verder helpen dan opnieuw een opdracht versturen tot downgrading van mijn ADSL verbinding. Het blijft voor mij verder afwachten zonder dat ik of uw medewerkers verder inzicht in mijn situatie hebben.

Zoals te lezen is op http://www.wanadoo.nl/contact/opzeggingen.html#terug heb ik wel degelijk voldoende "moeite" gedaan om te informeren of dat alles volgens "schema" zou verlopen. "Zodra wij uw opzegging hebben verwerkt ontvangt u van ons een e-mail over de exacte datum van beëindiging van uw abonnement. Als u na 2 weken nog geen bericht heeft ontvangen kan het zijn dat er iets mis is gedaan met uw opzegging. In dat geval verzoeken wij u contact met ons op te nemen."

Bovendien ben ik volgens uw voorwaarden wel op tijd geweest met de aanvraag van mijn opzegging zoals te lezen is in punt 5.1 van uw Algemene Voorwaarden (http://webapps.wanadoo.nl/wcr/popups/popup_av_old.html).
"Na verlenging is de Klant gerechtigd het Abonnement met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn."

Op 6 februari heb ik deze melding doorgegeven aan de heer X1. Tevens heb ik met hem de afspraak gemaakt dat hij dit schriftelijk zou bevestigen.
Op 9 februari heb ik contact gehad met mevrouw Y1. Ik zou tegen het einde van die week, of begin van de week daarop bericht krijgen of dat het goed was doorgekomen.
Op 20 februari heb ik contact gehad met de heer X2. Van hem zou ik de maandag daarop antwoord krijgen van of hem of de heer X1.
Op 25 februari heb ik contact gehad met mevrouw Y2, omdat ik nog steeds niks gehoord had van uw kant. Mevrouw Y2 wist mij op het hart te drukken dat "ik er vanuit kon gaan dat alles goed zou gaan". Bovendien vroeg ik haar waarom ik nog steeds geen schriftelijke bevestiging had ontvangen van de downgrade. Zij melde mij dat dat altijd achteraf gebeurde. Ik vertelde haar mijn eerdere ervaring van een downgrade van hetzelfde abonnement van 23 december afgelopen jaar. Beiden kwamen we tot de conclusie dat dit inderdaad niet logisch was om de opzegging pas achteraf schriftelijk te bevestigen.
Op 8 maart echter, werd er desondanks toch nog geld van mijn rekening afgeschreven. Op 10 maart heb ik nog ondervonden dat ik nog verbinding kon maken via uw ADSL netwerk. Om die reden heb ik contact opgenomen op 10 maart met mevrouw Y3. Volgens haar zou het teveel betaalde bedrag terug geboekt worden, deze aanvraag werd in ieder geval naar de financiële administratie gestuurd. Bovendien werd ik in hetzelfde telefoongesprek doorverbonden naar mevrouw Y4, die mij over mijn downgrade diezelfde dag of de volgende dag terug zou bellen.
Op 11 maart om 18.35 heb ik nogmaals contact gezocht met uw klantenservice. Deze maal had ik de heer X3 aan de telefoon. Volgens deze meneer zou mijn aanvraag van downgrade "pending" zijn. Hij verbond mij door naar de heer X4 van de afdeling opzeggingen. Hij constateerde dat de aanvraag van een downgrade nog niet administratief doorgevoerd was. Wel zij hij mij dat ik de aanvraag voor een downgrade op tijd had aangevraagd. Om die reden verstuurde hij opnieuw een opdracht van een downgrade met hoge prioriteit.
Omdat ik momenteel de financiële middelen niet heb om nog langer dit abonnement te bekostigen, melde ik deze meneer bovendien dat ik de automatische incasso stop laat zetten. Hij zei mij letterlijk: "dat is inderdaad het beste wat u kan doen"

Hierbij geef ik u nog 10 werkdagen de tijd om uw administratie op orde te brengen. Bovendien zal ik mijn rechtsbijstand verzekering op de hoogte stellen van deze gebeurtenis en om raad vragen.
Mocht de KPN over 10 werkdagen nog geen melding gehad hebben van een zogenaamde "sloop" van de ADSL lijn, zal ik de extra ontstane kosten van een nieuw aan te vragen telefoonaansluiting & extra abonnementskosten van het KPN gedeelte van het ADSL abonnement op u verhalen, wegens wanorde in uw administratie.

Bovendien zal deze e-mail ook per post verstuurd worden naar

Wanadoo Klantenservice
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam

Hiermee hoop ik u voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,

-=Ch!pY-J=-

administratie@wanadoo.nl wrote:

> Geachte mevrouw, mijnheer,
>
> Hartelijk dank voor uw reactie.
>
> U kunt uw abonnement, of onderdelen van uw abonnement, telefonisch opzeggen. U kunt hiervoor contact opnemen met de Wanadoo Administratie.
>
> Voor ADSL abonnementen kan dit via 0900-0156
>
> Houdt u voor alle abonnementen (behalve Wanadoo Free) rekening met een opzegtermijn van 1 kalendermaand en een minimale contractduur van 12 maanden. Indien u het abonnement niet tijdig opzegt, zal dit weer met 1 jaar verlengd worden.
> (bijv. uw abonnement is op 16 augustus 2003 ingegaan, dan dient u op te zeggen vóór 1 juli 2004)
>
> Let op:
> In uw geval is uw abonnement geactiveerd op 09-03-2003, dit betekend dat u per 09-03-2005 kunt opzeggen.
>
> Als u uw abonnement opzegt vervallen ook uw e-mailadres(sen) en uw eventuele homepage. E-mails die na de opzegging naar uw oude e-mailadres worden verstuurd kunt u niet meer lezen. Als u uw e-mailadressen wilt behouden adviseren wij u uw abonnement niet op te zeggen maar om te zetten in een (gratis) Wanadoo Free-abonnement. Vermeld in dit geval op het opzeggingsformulier duidelijk dat u uw abonnement wilt omzetten.
>
> Als u een ADSL-abonnement heeft hoeft de opzegging hiervan alleen aan Wanadoo door te geven. Wanadoo zorgt ook voor afsluiting van uw ADSL-contract met KPN Telecom. Na opzegging blijft het ADSL-modem uw eigendom. Om alle ADSL-instellingen van uw computer te verwijderen adviseren wij u de door KPN Telecom geleverde cd-rom te gebruiken.
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Wanadoo Administratie
>
> TRACKING NUMBER: XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
>
> -----Original Message-----
>
>
> From: XXXXXXXXX
> Sent: XXXXXXXXXXXX
> To: administratie@wanadoo.nl
> Cc:
> Subject: Opzegging ADSL lijn
>
>
> Subject: Opzegging ADSL lijn
>
> Naam: -=Ch!pY-J=-
>
> E-mailadres: XXXXXXXXXXXXXX
>
> Gebruikersnaam: wXXXXXXXXXXX
>
> Abonnementtype: ADSL Lite/Basic/Plus
>
> Vraag: Geachte mevrouw, mijnheer,
>
> Op 6 februari van dit jaar heb ik ADSL een aanvraag gedaan om ADSL te laten downgraden naar een Free account. Echter tot op heden schijnt de opzegging nog steeds niet doorgevoerd te zijn.
> Een vriendelijk toch dringend verzoek om deze aanvraag zo spoedig mogelijk in behandeling te nemen en het ADSL signaal van mijn lijn af te halen.
> Uw machtiging om abonnementsgeld van mijn rekening af te schrijven zal ik laten blokkeren, daar mijn abonnement juist is opgezegt en er daarom geen reden meer is om geld van mijn rekening af te boeken. Mochten er toch nog rekeningen open staan ontvang ik graag een factuur ter goedkeuring.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> -=Ch!pY-J=-
>
Ben ik redelijk of juist onredelijk?
Ben ik eventueel onvriendelijk?

Laat he me aub weten!

[Voor 6% gewijzigd door jules op 12-03-2004 22:05]

• Sparta
  • Laatst online: 16-05 16:34
Tja, een goeie brief.
Je legt alles helder en duidelijk uit, maar dat laatste stukje:
Mocht de KPN over 10 werkdagen nog geen melding gehad hebben van een zogenaamde "sloop" van de ADSL lijn, zal ik de extra ontstane kosten van een nieuw aan te vragen telefoonaansluiting & extra abonnementskosten van het KPN gedeelte van het ADSL abonnement op u verhalen, wegens wanorde in uw administratie.
Lijkt me meer tenentrapperij dan dat dit daadwerkelijk zal gebeuren.

• jules
  • Niet online
Sparta schreef op 13 maart 2004 @ 03:49:
Tja, een goeie brief.
Je legt alles helder en duidelijk uit, maar dat laatste stukje:

[...]

Lijkt me meer tenentrapperij dan dat dit daadwerkelijk zal gebeuren.
Tsja, anders heb ik het idee dat ze alles alsnog op het beloop laten en ik pas over een dikke maand of misschien wel 2 maanden pas een ander ADSL abo kan aanvragen. Mochten ze die termijn niet redden kunnen ze me altijd nog op de hoogte stellen (hoop ik).

Maar wellicht kan het beter geschreven worden... Iets wat netter ;)
Mocht de KPN over 10 werkdagen nog geen melding gehad hebben van een zogenaamde "sloop" van de ADSL lijn, zal ik de extra ontstane kosten van een nieuw aan te vragen telefoonaansluiting & extra abonnementskosten van het KPN gedeelte van het ADSL abonnement op u verhalen.
"wegens wanorde in uw administratie." heb ik nu dus weggeschrapt... Beter zo?

• jules
  • Niet online
Die brief zoals een paar posts hierboven heb ik op een paar punten nog aangepast. Mijn eerste opzeggings verhaal heb ik er ook nog bij geplaats.
Maandag avond heb ik de e-mail verstuurd en dinsdag kreeg ik een reactie dat de opdracht nogmaals was doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling. Ook heb ik diezelfde dag precies dezelfde tekst per brief op de post gedaan.

Vandaag kreeg ik echter een verse factuur van KPN in de bus, met jawel, de kosten van ADSL er nog op. Ik heb natuurlijk contact opgenomen met KPN en gevraagt wat er aan te doen viel. KPN weigert in principe dit in behandeling te nemen vanwege het feit dat de aanvraag van afsluiting niet 2 weken voor factuur datum is binnen gekomen. Op zich heel begrijpelijk. Maar daar dit toch echt het probleem is van Wanadoo en zijn trage administratie wil ik niet met (tijdelijk) hogere facturen opgescheept zitten. Mevrouw aan de lijn wilde gelukkig een uitzondering maken en een "verzoek" indienen tot opschorting van deze kosten. Voorlopig is de acceptgiro dan ook geblokkeerd en hoef ik ook niet te betalen, totdat ik een reactie terug krijg van KPN. In die telefonische reactie koppelen zij terug ofdat mijn aanvraag gegrond is dan wel niet. Is deze gegrond hoef ik alleen mijn telefoonkosten te betalen, is deze niet gegrond dan mag ik alsnog de hele factuur betalen. Voor alle duidelijkheid. Het te veel betaalde geld krijg ik uiteraard op de eerst volgende factuur terug (voor zover het administratief weer helemaal rond is natuurlijk).
Mocht ik deze factuur niet kunnen betalen, kan ik nog altijd een uistel van betaling aanvragen na de uiterste betaal termijn. Hopelijk worden dat uiteindelijk de extra ADSL kosten dan alsnog rechtgezet.

En alsof dat nog niet genoeg was voor vandaag kreeg ik om 21.01 het volgende mailtje in m'n inbox:
Onlangs hebben wij tevergeefs geprobeerd het openstaande bedrag van 24.30 te incasseren van het door u opgegeven bankrekeningnummer. Deze incasso is door uw bank ongedaan gemaakt. Er kunnen verschillende redenen zijn voor deze weigering.

Wij zullen proberen aan het begin van de volgende maand alsnog het verschuldigde bedrag van uw bankrekeningnummer te incasseren. Als deze poging wederom niet succesvol is zijn wij genoodzaakt aanvullende maatregelen te nemen.

Als u vragen hebt of nadere informatie wenst over de automatische incasso of de openstaande bedragen, verzoeken wij u contact met ons op te nemen via telefoonnummer 0900-699 32 65 (45 cent per minuut). Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 21:00 uur en in het weekend van 10:00 tot 16:00 uur.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Ik was alles behalve amused natuurlijk. En direct kroop ik in mijn toetsenboard om het volgende mailtje retour te sturen:

Afgelopen maandag avond om 21:40 heb ik een lange e-mail gestuurd naar administratie@wanadoo.nl vanaf mijn nieuwe e-mail adres XXX@XXX.XX. Hierin heb ik o.a. medegeeld dat ik:
-Mijn abonnement tijdig heb opgezegt.
-om die reden geen abonnements gelden meer laat afschrijven van mijn rekening (volgens uw site is te lezen dat dit altijd een maand voorruit betaald word)
-de machtiging stop zou zetten en de reeds gedane afschrijving terug zou draaien. De volgende woorden van de heer X4 van de afdeling opzeggingen hierover keurde dit zeker niet af: "dat is inderdaad het beste wat u kan doen."

Als u nog vragen heeft omtrent mijn opzeggings problemen verzoek ik u vriendelijk om zo spoedig mogelijk contact met mij op te nemen op nummer 06XX-XXXXXX. Mocht u mij niet te pakken krijgen verzoek ik u vriendelijk om mij op een later tijdstip terug te bellen. Ik heb absoluut niet de behoefte om vanwege uw trage administratie een duur nummer te bellen. Uit bovengenoemd e-mailtje kunt u duidelijk mijn (blijkbaar nuteloze) contact pogingen naar u terug vinden. Mijn gedult om u nogmaals een keer te bellen kan ik om die reden niet meer opbrengen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. In afwachting van uw reactie.
Ik hoop dat dit mailtje duidelijk is. Wellicht moet ik hem nog even op de post doen zodat hij ook 80% zeker aan komt op de juiste afdeling..

En dan heb ik nog geen woord gerept over het huidige MSN zoek schandaal van Wanadoo.

Ik vraag me af hoe lang deze ellende nog gaat duren. Ik was er zowat van overtuigt dat het telefoontje van 6 februari mijn laatste zou zijn. Ik ben bang dat vele nog zullen volgen... (ben niet zo'n held in positief denken ;))

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Ch!pY-J schreef op 18 maart 2004 @ 00:13:
[...]
Ik vraag me af hoe lang deze ellende nog gaat duren.
Gegarandeerd te :(
Ik was er zowat van overtuigt dat het telefoontje van 6 februari mijn laatste zou zijn. Ik ben bang dat vele nog zullen volgen... (ben niet zo'n held in positief denken ;))
Niet meer bellen, schiet je heel duidelijk niets mee op (dat hebben ze al bewezen). Alles schriftelijk afhandelen en van tijd tot tijd een factuur sturen voor gemaakte kosten (porto, aantekenen etc.) en natuurlijk een copy bewaren van alle correspondentie inclusief facturen. Ze zullen die facturen namelijk waarschijnlijk volkomen negeren, maar ze vormen een leuk stukje dossier als het tot een rechtzaak mocht komen (en hun advocaat wordt er gegarandeerd niet blij van als dat dan ineens opduikt >:) ).

• jules
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 18 maart 2004 @ 09:20:
[...]

Gegarandeerd te :(

[...]

Niet meer bellen, schiet je heel duidelijk niets mee op (dat hebben ze al bewezen). Alles schriftelijk afhandelen en van tijd tot tijd een factuur sturen voor gemaakte kosten (porto, aantekenen etc.) en natuurlijk een copy bewaren van alle correspondentie inclusief facturen. Ze zullen die facturen namelijk waarschijnlijk volkomen negeren, maar ze vormen een leuk stukje dossier als het tot een rechtzaak mocht komen (en hun advocaat wordt er gegarandeerd niet blij van als dat dan ineens opduikt >:) ).
Ik waardeer het zeker dat je vanaf het begin al mijn probleem volgt! Dat ideetje om facturen terug te sturen van gemaakte kosten naar hun toe is zeker een goed idee. Een rechtzaak zal ik waarschijnlijk niet kunnen bekostigen, maar het is natuurlijk altijd leuk als ik m'n gemaakte onkosten vergoed krijg :D. Het zal momenteel al wel rond de 20 tot 30 euro zijn! En tsja, als ze nu een gratis 0800 nummer hadden gehad, dan had ik ze natuurlijk liever gebeld, echter niet als het hetzelfde effect zou hebben als nu...

[edit]
Wanadoo's service holt achteruit! Ik heb momenteel "last" van Wanadoo's internet censuur via DNS server.
[rml][ Cable wanadoo] Problemen met msn en hotmail[/rml]
Wanadoo overschrijft zoekpagina
Ik blijf bezig bij die mensen... :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

[Voor 14% gewijzigd door jules op 18-03-2004 12:51]

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Ch!pY-J schreef op 18 maart 2004 @ 12:19:
[...]
Ik waardeer het zeker dat je vanaf het begin al mijn probleem volgt!
Graag gedaan
Dat ideetje om facturen terug te sturen van gemaakte kosten naar hun toe is zeker een goed idee.
Als dit serieus tijd gaat vragen van jou zou je zelfs kunnen overwegen je tijd in rekening te brengen (die tijd kan je dus niet besteden aan je kostwinning of het gaat ten koste van vrije tijd en die kan je ook vrij hoog waarderen, denk maar aan de toeslagen voor overwerk).
Een rechtzaak zal ik waarschijnlijk niet kunnen bekostigen, maar het is natuurlijk altijd leuk als ik m'n gemaakte onkosten vergoed krijg :D. Het zal momenteel al wel rond de 20 tot 30 euro zijn! En tsja, als ze nu een gratis 0800 nummer hadden gehad, dan had ik ze natuurlijk liever gebeld, echter niet als het hetzelfde effect zou hebben als nu...
Ik had het er nog niet eens over dat jij een rechtzaak begint, maar als je dus niet betaalt (terecht overigens in mijn opinie), dan schakelt Wanadoo waarschijnlijk toch wel een incasso-bureau in en bestaat de mogelijkheid dat zij aan een rechtzaak beginnen. Dan is het ook wel handig om een goed dossier te hebben.

• jules
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 18 maart 2004 @ 12:25:
Als dit serieus tijd gaat vragen van jou zou je zelfs kunnen overwegen je tijd in rekening te brengen (die tijd kan je dus niet besteden aan je kostwinning of het gaat ten koste van vrije tijd en die kan je ook vrij hoog waarderen, denk maar aan de toeslagen voor overwerk).
Het neemt zeker tijd in beslag! Zo'n mooie brief schrijven ben je toch al zeker zo'n 2 uur mee bezig.. Maar hoeveel mag je dan vragen per uur? Is dat ongeveer gelijk aan je huidige salaris of een bepaald percentage daarvan? Ik kan me voorstellen dat een advocaat (een beter betaald persoon) meer vraagt dan iemand die achter een vuilniswagen aan loopt (bij wijze van spreken).
Is dit trouwens ergens terug te vinden in het Nederlandse rechtsysteem dat je weet? "Het terug vorderen van gemaakte onkosten?"
Ik had het er nog niet eens over dat jij een rechtzaak begint, maar als je dus niet betaalt (terecht overigens in mijn opinie), dan schakelt Wanadoo waarschijnlijk toch wel een incasso-bureau in en bestaat de mogelijkheid dat zij aan een rechtzaak beginnen. Dan is het ook wel handig om een goed dossier te hebben.
Inderdaad rees bij mij het idee om alles eens netjes zwart op wit te zetten ipv om alles ergens op kladjes te bewaren ;)

ps, note my edit van m'n vorige post, DNS problemen bij Wanadoo

• Mastermind
  • Laatst online: 06-05 10:10
> Houdt u voor alle abonnementen (behalve Wanadoo Free) rekening met een opzegtermijn van 1 kalendermaand en een minimale contractduur van 12 maanden. Indien u het abonnement niet tijdig opzegt, zal dit weer met 1 jaar verlengd worden.
> (bijv. uw abonnement is op 16 augustus 2003 ingegaan, dan dient u op te zeggen vóór 1 juli 2004)

Met andere woorden, er is 1 maand opzegtermijn, en aangezien je abonnement op 16 februari afliep, had je moeten opzeggen voor 1 januari 2004.

Dit is ook vermeld in de door jou ondertekende algemene voorwaarden. Het is dus je eigen schuld.

• jules
  • Niet online
Nieuwe update over betalingsachterstand maitje:
Hartelijk dank voor uw reactie.

Onze excuses voor het ongemak. Wij hebben een notificatie verzonden naar de debetreffende afdeling om dit zo snel mogelijk in orde te maken.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo
(inclusief spelfout heb ik hem vandaag mogen ontvangen)
Mastermind schreef op 18 maart 2004 @ 18:26:

Met andere woorden, er is 1 maand opzegtermijn, en aangezien je abonnement op 16 februari afliep, had je moeten opzeggen voor 1 januari 2004.

Dit is ook vermeld in de door jou ondertekende algemene voorwaarden. Het is dus je eigen schuld.
Ho ho ho ho! Je maakt hier twee fouten!

• Men begint in de e-mail opeens over een kalendermaand opzeg termijn, terwijl in hun AV niks over een kalendermaand te vinden is, alleen over 1 maand opzeg termijn.
• Mijn contract eindigde op 9 maart en op 6 februari heb ik telefonisch opgezegt.
Bovendien valt er op de site ook ergens te lezen dat er aangeraden word om het abonnement telefonisch op te zeggen, terwijl in de AV staat om dit schriftelijk te doen als je het abonnement langer hebt dan een jaar.

Jammer dat je niet goed leest, maar inmiddels is het ook al een hele kluif tekst geworden. Het zij je vergeven ;)

• jules
  • Niet online
D'r is inmiddels alweer een nieuwe update in het verhaal.

Ik heb begin van de week ook wat web formulieren ingevult op de KPN site. 1e over die ongewenste verhuizing, 2e over de slordige administratie van Wanadoo. Ook heb ik dus gebeld over die gefactureerde ADSL kosten door KPN.

Nu werd ik vandaag terug gebeld door een KPN medewerker over alle bovenstaande zaken. Hij verontschuldigde zich over de ongemakken en melde mij dat midden volgende week het ADSL signaal van de lijn afgehaald zou worden. (Ik vroeg natuurlijk wie die opdracht had verstuurd naar KPN, dat zou zeer waarschijnlijk Wanadoo zijn geweest zei hij). Wel moest ik nog zeker 1,5 week extra wachten om er zeker van te zijn dat ik geen probleem zou ondervinden bij het aanvragen van een andere ADSL aansluiting bij bijv Demon.

De extra door KPN gefactureerde ADSL abonnements kosten werden op de huidige factuur terug gedraait. Sterker nog: de ADSL abonnements kosten zouden tot 1 maart gefactuureerd worden op een opnieuw te verzenden factuur. Met andere woorden. Ik zou alleen een factuur ontvangen voor de belkosten en telefoon abonnements verminderd met de al op de vorige factuur betaalde ADSL abonnements kosten.

Mijn nieuwe factuur zou daardoor ipv >90 euro maar iets van 14 euro worden.

[edit]
Als laatste melde deze meneer me dat ik hem terug kon bellen bij eventuele verdere problemen op een interlokaal nummer, dus geen 0900 nummer :D. Dat noem ik pas service! Deed Wanadoo dat maar!
[/edit]

* jules is weer happy :D :D

Ik wacht alleen nog ff op het bericht van Wanadoo, het KPN verhaal lijkt voor zover geregeld (ik zeg het maar voorzichtig ;))

Het moraal van het verhaal; zo veel mogelijk contact zoeken met bedrijven en ze bijna spammen zodat het uiteindelijk toch nog regelen...

[Voor 8% gewijzigd door jules op 19-03-2004 21:16]

• jules
  • Niet online
[update]
Afgelopen vrijdag maar eens gebeld met de KPN hoe het zat met de sloop van de ADSL lijn. Kreeg ik te horen dat de sloop gestopt was omdat er al eentje liep :? |:( 8)7

Hier word ik dus echt krankjorum van! Nu zou het vanaf dit moment nog een 1,5 week langer duren... Ik hoop dat Demon een beetje snel de aansluiting legt, anders dan baal ik echt drie dubbel!

Daarentegen heb ik hem ook gevraagd ofdat hij de in rekening gebrachte ADSL verhuis kosten van de verhuizing van eind december in vermindering kon brengen op de komende rekening. Mede omdat ik dat dus niet had opgegeven dat ADSL verhuist moest worden. Het zou iig op de volgende rekening (mei) in mindering gebracht worden :D

• jules
  • Niet online
Afgelopen maandag 7 april is de line sync van de lijn afgehaald. Afgelopen dinsdag is dit ook administratief opgenomen. Pas net heb ik dat te horen gekregen via een medewerker van KPN.

Tevens vroeg ik waarom ik nog geen schriftelijke bevestiging had ontvangen. Dit kwam omdat de sloop vanuit KPN was ingezet :? (tegen eerdere berichtgeving in dat Wanadoo de sloop gemeld had).

Tevens zag ik dat vandeweek Wanadoo wederom abonnementsgeld had afgeschreven. Word alsnog een leuk spelletje...

Voorlopig ben ik weer happy. Ik heb nog een maand om de Demon aansluiting opgeleverd te krijgen :). De opzegging van Casema gaat vandaag ook de deur uit. Hopelijk gaat dat wel foutloos...

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Ch!pY-J schreef op 09 april 2004 @ 14:58:
[...]
Tevens zag ik dat vandeweek Wanadoo wederom abonnementsgeld had afgeschreven. Word alsnog een leuk spelletje...
Direct naar de bank en laten storneren (vooruitbetaling over een dienst die ze toch niet meer kunnen leveren).

• jules
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 09 april 2004 @ 15:39:
[...]

Direct naar de bank en laten storneren (vooruitbetaling over een dienst die ze toch niet meer kunnen leveren).
Tuurlijik, was ik allang van plan. Ik kon vandaag alleen niet terecht vanwege goede vrijdag... Ik denk wel dat ik ze nog even een aankondiging doe dat ik het opnieuw storneer. Ik ben benieuwd wat voor een reactie ik ga krijgen en ofdat ik die leuke standaard mail weer ga krijgen op een niet betaling...

• jules
  • Niet online
Yopa! M'n modem schijnt binnen te zijn, en de XS4ALL site geeft het volgende aan:
22-04-2004 Technisch gereed
Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.

22-04-2004 KPN Telecom technisch gereed
KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.

16-04-2004 Bevestigd
KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

15-04-2004 Verzonden
XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.

15-04-2004 Ingediend
U hebt via de website een aanvraag voor een Lite ADSL-abonnement ingediend.
Een ADSL aansluiting binnen een week aangesloten! Daar kunnen ze bij Casema nog wat van leren! Wanadoo ook trouwens ;)

Ben blij dat ik die problema aansluiting eerder dan verwacht kan afsluiten :)
Bovendien, twee weken die handel (casema proef abo) opgezegt, kreeg vorige week een brief thuis dat het 2 maanden durende proef abonnement tot 1 juni liep :? 9 maart aangesloten, tot 1 juni, da's geen 2 maanden :)

Maar goed, ben blij dat ik eindelijk weer eens een goed werkende aansluiting heb in plaats van zo'n Problema aansluiting :D

Helaas ben ik atm niet zuhause en kan ik het één en ander nog niet uitproberen :(

• jules
  • Niet online
Als het goed is mijn laatste reply hier:

Dit typ ik via m'n nieuwe XS4ALL verbinding :) Geweldig dat het werkt! Stukken beter/sneller dan Casema/Wanadoo, en wat beter dan Wanadoo ADSL.

[Voor 3% gewijzigd door jules op 27-04-2004 13:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Wanadoo om te janken!

Vandaag wederom abonnementsgeld afgeschreven!

Medewerker gebeld, het volgende gesprek vloeide daaruit voort:

medewerker:
het abo geld dat afgeschreven word is van eind maart. Het geld dat in april en vandaag is afgeschreven, is een nog openstaande rekening van maart.

ik
Uw website vermeld iets anders: abo geld word voorruit betaald.

Wanadoo medewerker:
Dat is voor andere abo's zo, niet voor uw abo.

ik
Ik kan niet uitgaan op uw uitspraak, ik zou graag een schriftelijke bevestiging willen (maar die krijg ik niet) wegens het feit dat dat in het verleden al een keer is misgegaan.

Wanadoo medewerker:
u moet mij toch geloven

ik:
ik heb in eerdere communicatie al gezegt dat ik alleen nog maar schriftelijk contact wens, dit heeft u zowel via e-mail als via een brief per post mogen ontvangen.

Wanadoo medewerker:
Maar ik kan het u niet schriftelijk bevestigen

ik:
Deelt u maar mede bij een hogere dat dit soort communicatie niet werkt. Ik kan niet uitgaan van uw uitspraken, schriftelijk communiceren gaat ook niet. Ik ben er dus nog steeds van overtuigt dat ik al mijn rekeningen met jullie vereffend heb. Mochten jullie alsnog het geld willen hebben, ontvang ik graag een schriftelijk verzoek daartoe!

Wanadoo medewerker:
Beide mag u schriftelijk melden.

ik:
Dat mag u zelf doen (red: dit gesprek is er volgens jullie richtlijnen dus ook niet geweest!?), ik geloof nl ook niet meer in schriftelijke brieven naar jullie toe. Ik ga niet nog meer verloren energie steken in Wanadoo.. Mijn intrekking van de machtiging is bij deze onderweg.

Daarna wensten we elkaar een fijne dag...

Het is niet dat de medewerker iets verkeerds deed, begrijp me niet verkeerd, maar hij heeft ook maar te luisteren en te handelen op de manier zoals het hem voorgeschreven word..

Nadat ik zelf nog even gekeken heb in de facturen die online staan (die ik dus nooit per post ontvang); zijn verhaal word wel onderbouwd als ik naar de facturen kijk (behalve dat abo gelden voorruit betaald worden). Maar gezien het feit dat de website zijn woorden tegenspreken en ik geen schriftelijk bewijs van hem krijg, ga ik toch uit van de website. (ps, dit is al eerder behandeld en dus tot op vandaag genegeerd door Wanadoo zie het e-mailtje dat ik naar Wanadoo stuurde)

Ik stuurd dus vandaag nog die intrekking van die machtiging op (iets dat ik al veel eerder had moeten doen) en wacht voorlopig op de handelingen van Wanadoo. Het is mijn geld nl niet en Wanadoo kan blijkbaar niet goed verwoorden dat ze wel recht op het geld hebben. Het geld is overigens al weer onderweg terug naar mijn rekening. (leve de rabobank, ps die Rabobank medewerkster wist me wel enigszins te troosten, ik was niet de enige bij dit soort bedrijven met dit soort problemen. :D Ze baalde zelf wel dat ze bij Wanadoo zat toen ik vertelde dat het abonnement al vanaf 9 maart beëindigt had moeten zijn)

• jules
  • Niet online
Weer een update, voor diegenen die mijn trieste verhaal volgen :X

Op 12 mei kreeg ik een herinnerings mailtje dat er een poging was gedaan om geld van mijn rekening af te schrijven:
Onlangs hebben wij tevergeefs geprobeerd het openstaande bedrag van 24.30 te incasseren van het door u opgegeven bankrekeningnummer. Deze incasso is door uw bank geweigerd. Waarschijnlijk is een administratief probleem de oorzaak van deze weigering.

Wij verzoeken u vriendelijk onderstaande gegevens binnen 12 dagen te controleren en indien noodzakelijk aan te passen. Wij kunnen dan opnieuw proberen de openstaande bedragen te incasseren. U kunt uw huidige gegevens bekijken en eventueel wijzigen in het Wanadoo Servicemenu via www.wanadoo.nl/servicemenu. Indien u een ADSL abonnement heeft, kunt u een wijziging alleen telefonisch doorgeven aan onze administratie via onderstaand telefoonnummer.

- Op dit moment staat het volgende bankrekeningnummer geregistreerd: xx.xx.xx.xxx. Is dit correct?
- Staat het opgegeven bankrekeningnummer op uw naam?
- Is uw bankrekening niet geblokkeerd voor incasso?

Als u vragen hebt of nadere informatie wenst over de automatische incasso of de openstaande bedragen, verzoeken wij u contact met ons op te nemen via telefoonnummer 0900-699 32 65 (45 cent per minuut). Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 21:00 uur en in het weekend van 10:00 tot 16:00 uur.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Ik heb dit mailtje maar genegeerd, totdat ik vorige week een brief kreeg:
Onlangs hebben wij u een e-mail gestuurd met het verzoek uw persoonlijke gegevens te controleren in verband met een door uw bank geweigerde incasso. Wij hebben echter geen reactie van u vernomen omtrent uw redenen hiervoor. Voor zover bekend in ons administratieve systeem heeft u ook niet gereageerd op het verzoek om uw gegevens te corrigeren.

Wij verzoeken u dringend het openstaande bedrag van € 24,30 binnen 10 dagen te voldoen. U kunt het bedrag overmaken op bankrekening nummer 53.86.53.167 (ABN Amro) onder vermelding van "Klantnummer W00XXXXX".

Als het openstaande bedrag binnen 10 dagen niet door ons is ontvangen zijn wij genoodzaakt uw gehele abonnement en alle bijbehorende diensten te blokkeren, dan wel tot beëindiging van uw abonnement over te gaan, inclusief noodzakelijke maatregelen ter incasso van de openstaande vordering. Ale kosten die hierbij ontstaan (bijvoorbeeld wettelijke rente, incassokosten en eventuele kosten voor heraansluiting) zullen aan u in rekening worden gebracht. Het kan zijn dat uw abonnement reeds is afgesloten. Ook dan dient u uiteraard alsnog het openstaande bedrag binnen de gestelde termijn te voldoen om incassomaatregelen te voorkomen.

Als u vragen hebt of nadere informatie wenst over de betaling of de openstaande bedragen, verzoeken wij u contact met ons op te nemen via telefoon nummer 090-699 32 65 (45 cent per minuut). Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 21:00 uur en in het weekend van 10:00 tot 16:00 uur.
Na aanleiding van deze brief heb ik het volgende retour gestuurd:
Dit is een reactie op uw brief met referentie dbREJECT2. (Deze brief gaat over een mislukte poging van een incasso van mijn rekening.) Bij mijn weten heb ik echter al aan al mijn betalingsverplichtingen gedaan. Op uw site is immers te lezen (op http://www.wanadoo.nl/mij...actuurbetalingswijze.html )
“Het abonnementsgeld betaalt u altijd één maand vooruit.”
En: “Wanadoo incasseert de abonnementsgelden altijd tussen de vijfde en de achtste dag van de maand.”

Tevens is op iedere factuur (via het service menu te bekijken) de volgende tekst te lezen: “In de specificatie treft u uw abonnementskosten aan. De abonnementskosten betaalt u altijd één maand vooruit.”
Aangezien mijn abonnement tot 9 maart liep, is mijn laatste betaling al in februari geschied.

Als ik op http://wasp.wanadoo.nl/wsp/?command=ShowADSLStatus de status van mijn ADSL aanvraag bekijk, lijkt het er echter op dat pas op 7 april mijn ADSL abonnement beëindigd is en omgezet in een Free account. De kosten van die niet gebruikte extra maand ga ik uiteraard niet betalen.

Op 7 mei om 15.03 heb ik één van uw medewerkers gesproken en gevraagd waarom op 7 mei het bedrag van € 24,30 van mijn rekening werd afgeschreven. Na lang wachten, ondertussen een paar keer navragen en uiteindelijk terugbellen, werd mij verteld dat het nog om een openstaande factuur ging. Na het bovenstaande uitgelegd te hebben dat “Wanadoo de abonnementsgelden altijd één maand vooruit incasseert” en mijn abonnement tot 9 maart liep, werd mij verteld dat ADSL abonnementen daarop een uitzondering waren. Maar op de vraag of dat deze medewerker dat schriftelijk kon bevestigen kreeg ik het antwoord dat dat niet kon. Volgens uw algemene voorwaarden die geldig waren van 1 november 2003 tot 31 maart 2004 lees ik op punt 9.2 echter het volgende:

(9.2) De Klant kan geen rechten ontlenen aan door medewerkers van de Wanadoo helpdesk verstrekte informatie. Handelingen die de Klant verricht op grond van door medewerkers van de Wanadoo helpdesk verstrekte informatie komen voor rekening en risico van de Klant.

Na het melden van deze regel in de voorwaarden aan de medewerker met de mededeling dat ik dus alleen uit kon gaan van de informatie die mij werd aangeboden op uw website, monde het gesprek uit in een discussie waarin herhaaldelijk dezelfde argumenten werden genoemd. Ik beëindigde het gesprek uiteindelijk met de mededeling dat ik zou wachten op een schriftelijke reactie van uw kant, zoals eerder gevraagd in een brief van mij.

Ik betreur het ook ten zeerste dat ik in de brief (met referentie dbREJECT2) van u verneem dat “als het openstaande bedrag niet binnen 10 dagen door ons ontvangen is, wij genoodzaakt zijn uw gehele abonnement met bijbehorende diensten te blokkeren, dan wel tot beëindiging van uw abonnement over te gaan.” Met name de regel daarop liet mijn tenen behoorlijk krommen: “Alle kosten die hierbij ontstaan (bijvoorbeeld, wettelijke rente, incassokosten en eventuele kosten voor heraansluiting) zullen aan u in rekening worden gebracht. Het kan zijn dat uw abonnement reeds is afgesloten. Ook dan dient u uiteraard alsnog het openstaande bedrag binnen de gestelde termijn te voldoen om incassomaatregelen te voorkomen.”

Wegens de vele telefoon kosten & tijd die ik aan u verspild heb wegens mislukte pogingen van het opzeggen van het abonnement en verkeerde afhandeling daarvan aan uw zijde, wil ik u mijn reeds gemaakte kosten (lees factuur aan u) niet onthouden. De door mij gemaakte onkosten ad € 134,46 ontvang ik graag voor 1 juli 2004 op mijn rekening nummer xx.xx.xx.xxx (Rabobank).

In bijlage 1 vind u een overzicht van tijdstippen, belkosten en mijn arbeidskosten.

Ook ontvangt u van mij tevens de intrekking van de machtiging. Deze vind u terug in bijlage 2.

Als laatste wil ik u de vraag niet onthouden hoe het mogelijk is, dat ik al vanaf eind november bezig ben met het opzeggen van mijn abonnement, wat maar niet schijnt te lukken. En ook hoe vriendelijk ik ook door uw medewerkers behandeld word, word ik steeds maar weer van het kastje naar de muur gestuurd.

Deze brief zal u middels fax ontvangen op 020-5355999, per brief op Wanadoo Klantenservice, Postbus 11095, 1001 GB Amsterdam, per formulier (zonder bijlagen) op http://contactpages.wanadoo.nl/administratie.php en op http://contactpages.wanadoo.nl/financieel.php en als reply naar info@wanadoo.nl (zonder grafische bijlagen) op de e-mail van 12 mei 2004 om 21.01u met als onderwerp: “betalingsachterstand Wanadoo-abonnement” om er zeker van te zijn dat het bericht bij u aan komt.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, in afwachting van een persoonlijk en niet automatisch gegenereerd antwoord.

Bijlage 1 Factuur voor gemaakte kosten voor opzegging.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Gemaakte kosten voor opzegging Wanadoo abonnement

_Belkosten_

kosten berekend door
Datum     tijdstip  tijdsduur gebeld nummer  mobiel  vast  provider (excl BTW)   gebelde partij
-----------------------------------------------------------------------------------------------
29-11-2003 14:55     0:12:04   0900-0156       X            €  3,29               Wanadoo
18-12-2003 12:07     0:05:59   0900-0244       X            €  1,65               KPN
18-12-2003 12:14     0:12:48   0900-0156       X            €  3,48               Wanadoo
18-12-2003 12:56     0:24:32   0900-0244       X            €  6,64               KPN
07-01-2004 15:21     0:23:34   0900-0156       X            €  6,38               Wanadoo
06-02-2004 10:22     0:29:06   0900-0156       X            €  8,65               Wanadoo
06-02-2004 10:22     0:29:06   0900-0156       X            €  0,68               Wanadoo
09-02-2004 14:59     0:10:19   0900-0156       X            €  2,82               Wanadoo
20-02-2004 19:23     0:08:25   0900-0156       X            €  2,73               Wanadoo
25-02-2004 17:44     0:05:32   0900-0156       X            €  1,81               Wanadoo
10-03-2004 16:27     0:13:56   0900-0156               X    €  1,21               Wanadoo
10-03-2004 18:37     0:07:33   0900-0244               X    €  0,67               KPN
11-03-2004 18:31     0:13:33   0900-0156               X    €  1,18               Wanadoo
11-03-2004 18:58     0:11:28   0900-0244               X    €  1,00               KPN
17-03-2004 17:01     0:23:15   0900-0244               X    €  1,99               KPN
                                                  --------------------------
              totaal 2:41:25 u:m:s                subtotaal € 44,17 excl BTW
                                                  BTW       €  8,39
                                           totaal belkosten € 52,56 incl BTW

_Arbeidskosten_
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Beltijd               2:41  u:m   X     € 10,00 €/p uur     € 26,90
Teruggebeld           2:30  u:m   X     € 10,00 €/p uur     € 25,00
Voorbereidingen       1:00  u:m   X     € 10,00 €/p uur     € 10,00
Schrijven van brieven 2:00  u:m   X     € 10,00 €/p uur     € 20,00
               -----------------                       ---------------------
               totaal 8:11 u:m         totale arbeidskosten € 81,90

_Totale kosten_
Belkosten                                                   € 52,56
Arbeidskosten                                               € 81,90
                                            _Totale kosten € 134,46_
Gelieve voor 1 juli 2004 over te maken op rekening nummer xx.xx.xx.xxx (Rabobank) te name van xxxxxxx te xxxx.

Bijlage 2 Intrekking Machtiging
Vanmorgen werd meteen mijn postvakje gevuld met 3 berichten, te weten:

2x deze onderstaande mail:

Helaas is het niet mogelijk om per e-mail antwoord te geven op eventuele vragen of opmerkingen.

Als u vragen hebt of nadere informatie wenst over de automatische incasso
of de openstaande bedragen, verzoeken wij u contact met ons op te nemen via
telefoonnummer 0900-699 32 65 (45 cent per minuut). Wij zijn bereikbaar op
werkdagen van 9:00 tot 21:00 uur en in het weekend van 10:00 tot 16:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Administratie

Wanadoo, 10 jaar internetervaring
Vermoedelijk omdat ik niet mijn wanadoo adres had gebruikt, op zich logisch dus. Maar hoe moet ik anders reageren als het op het punt staat afgesloten te worden? Ik zal ze nog maar eens versturen, maar dan als afzender het adres behorende bij het account...

En als laatste:

Na 09-03-2004 hoort u inderdaad geen ADSL meer van ons te hebben, dus kan u hiervoor ook niet gefactureerd word. Uit de administratie blijkt dat dit wel gebeurd is. Wij hebben uw vraag doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling, zij zullen dit z.s.m. in behandeling nemen.

De gemaakte kosten voortkomend uit de telefonische gesprekken kunnen niet worden vergoed.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Administratie

De zoveelste niets waarmakende toezegging van een (helpdesk) medewerker?

Heb je tegenwoordig niet van die no-cure-no-pay incasso bureaus?

Voorlopig in ieder geval wachten of dat Wanadoo zijn administratie wel juist uitvoerd..

[Voor 3% gewijzigd door jules op 18-06-2005 01:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jules
  • Niet online
En ja hoor, mijn account etc is afgelopen vrijdag geblokkeerd... Ik kan niet mailen, niet meer op nieuws groepen etc etc..

Op de vraag wat er nu precies aan de hand was kreeg ik de volgende reactie:
Het mail-adres [munged]@wanadoo.nl staat inactive omdat u nog een bedrag verschuldigt bent van Euro 24.30 resterende van uw inmiddels gesloten ADSL account.

Het mail-adres staat nu nog gekoppeld aan de inmiddels gesloten ADSL account, dit mail adres is dus momenteel niet te gebruiken totdat u het resterende bedrag betaaldt heeft.
Ik geloof dat ze echt niks kunnen op die administratie daar! Ze hebben me tot 2 keer toe aangeraden om de machtiging tot incasso van mijn rekening in te trekken. En nu krijg ik dit...
Vrijdag toen ik bemerkte dat ik niet meer op mijn account kon inloggen was ik furieus. Na het krijgen van deze e-mail was ik in alle staten...

Ik heb zin om in de volgende e-mail bovenaan te zetten: geachte medewerker, gelieve de gehele brief door te lezen alvorens te reageren en te handelen. Mijn complete verhaal zal ik vervolgens doen en mijn initiële vraag stellen (downgrade van ADSL naar een free (inbel) account).

Daarnaast zal ik ook ergens in de brief zetten dat het een interessant verhaal gaat worden voor programma's als Kassa, Breekijzer, Tros Radar, Ook dat nog etc. En dat ik me er zeker niet van zal weerhouden om via deze programma's mijn recht te gaan halen.

[Voor 6% gewijzigd door jules op 18-06-2005 01:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Misschien een stomme vraag, maar heb je nog werkelijk belang bij het gebruik van dat e-mail adres? Als alles wat daarheen gaat rustig een maandje (of langer kan wachten), dan zou ik rustig afwachten, niets betalen en die overduidelijk incompetente idioten bij Wanadoo een rechtzaak laten beginnen >:)

Als alternatief kan je natuurlijk aangifte doen van (poging tot) oplichting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 06 juni 2004 @ 18:01:
Misschien een stomme vraag, maar heb je nog werkelijk belang bij het gebruik van dat e-mail adres?
Ik vraag het mezelf ook af. Ik heb mijn domein geregistreerd op dat adres. Daarnaast staan er ook andere mail adressen in die whois die wel nog werken.

Als ik een mailtje stuur naar het adres krijg ik de volgende tekst terug:
reason: 550 <[munged]@wanadoo.nl>: User unknown in local recipient table
Wellicht dat dat een probleem kan zijn voor mijn domein?

Uiteraard heb ik al gevraagt of dat het adres eruit gehaald kon worden. Maar dat is wat administratief werk waar voor mij wat meer tijd in gaat zitten.
Als alles wat daarheen gaat rustig een maandje (of langer kan wachten), dan zou ik rustig afwachten, niets betalen en die overduidelijk incompetente idioten bij Wanadoo een rechtzaak laten beginnen >:)
Daar heb ik ook over nagedacht. Maar het is een voor mij vermoedelijk wel belangrijk mail adres. Gelukkig verder nauwelijks meer in gebruik.
Als alternatief kan je natuurlijk aangifte doen van (poging tot) oplichting.
Ik vraag me af of dat de politie die aangifte wel in behandeling wil nemen. Ik kan het wellicht proberen. Sta ik wellicht sterker in mijn schoenen bij een eventuele rechtzaak! Maar voorlopig hebben ze mij dus geen geld afhandig weten te maken... Heb het nog altijd terug kunnen boeken..

Ik ga morgen ook eens mijn rechtsbijstands verzekering proberen te overhalen om me te helpen in deze zaak... 't Begint echt te gortig voor woorden te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jules
  • Niet online
De strijd is gestreden. De strijd lijkt te zijn beslist: mijn account is gedeblokkeerd, ik kan weer mailen...

Wel kan ik op de één of andere onduidelijke reden niet meer inloggen in het service menu om bijvoorbeeld de facturen te bekijken, adres gegevens te veranderen en of abonnements vormen te veranderen of extra services te bestellen.

Ook een bericht dat alles weer werkt heb ik niet gehad, behalve dan een reply op een mailtjes wat ik gister avond nog gestuurd had:

Op 07-06-2004 heeft onze financiele afdeling een creditering voor u aangemaakt van Euro 24.30.

Mocht u hier meer vragen over willen stellen dan kunt u contact opnemen met onze admin. afdeling op het telefooonnummer 0900-0156.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Administratie

TRACKING NUMBER: xx-xx

-----Original Message-----

From: [munged]@[munged].[tld]
Sent: 07 Jun 04 20:31:59
To: administratie@wanadoo.nl
Cc:
Subject: Re: Account geblokkeerd?

Als u mijn complete bericht en mijn geschiedenis in uw systeem had
bekeken, dan had u al kunnen weten dat ik weiger om nog naar jullie
betaalde nummers te bellen. Vrijwel alle telefoontjes lijken geen nut
gehad te hebben. Daarnaast had ik al vanaf begin maart een free account
moeten hebben. De reden waarom mijn ADSL account en bijbehorende e-mail
adressen geblokkeerd zijn is mij volslagen onduidelijk.

Doet u niet alleen uzelf maar ook mij een plezier met het niet versturen
van een loze belofte of een antwoord waar ik niet naar vraag. Maar vraag
een hoger geplaatste of iemand met meer administratieve rechten of dat
deze mijn specifieke probleem kan verhelpen.

Deze e-mail wisseling en voorgaande telefoontjes begint immers al een
leuke sketch voor een gemiddeld consumenten programma als Kassa, Ook dat
nog, Radar, Breekijzer, etc. te worden. Vergeet daarbij niet, mijn
eerste aanvraag en daarbij een toezegging dat het zou lukken is al op 29
november 2003 gegeven! Het is dus al meer dan een HALF JAAR aan de gang!

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, in afwachting van
een oplossing aan uw kant van het probleem.
Vreemd genoeg is het vermelde nummer het goedkopere nummer voor ADSL klanten. Ik word dus nog niet als Free klant afgescheept.

Of dat ik me nog druk ga maken over het feit dat ik niet meer kan inloggen in het service menu ga ik me nog eens beraden. Ik hoop niet dat dit te maken heeft met een fout in de administratie: ipv een downgrade een afsluiting van het account, waarvan het/de e-mail adressen nog een x aantal dagen blijft bestaan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga je nog achter je telefoonkosten aan?

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

JvS schreef op 08 juni 2004 @ 23:50:
Ik zou het niet aanraden, lukt alleen tegen te veel kosten (als al).

[Voor 3% gewijzigd door Freee!! op 09-06-2004 09:15]

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou het wel doen, zeker als ze je achteraf gelijk geven, zou ik zeggen dan heb ik dus voor niets veel gebeld, ik laat het er niet bij zitten, jullie maken een fout en dan moeten jullie maar financieel verantwoording nemen dat jeminder geld in een bekwame service afdeling investeren. Als hier niet op in wordt gegaan, ga ik verder kijken wat mijn mogelijkheden zijn en waneer ik gelijk krijg, jullie ook voor die kosten aansprakelijk stellen.

Dat zou ik doen >:) :P.

• jules
  • Niet online
JvS schreef op 08 juni 2004 @ 23:50:
Hehehe, toch nog wat response na al die tijd van anderen dan Mr. die hard Mr. Liu :9 (ik stel reacties zeer op prijs!)

Ik ben het idd wel van plan in de zin van een klachtenbrief. De reeds gemaakte kosten tabel pas ik aan met de bijgekomen tijd van het laten deblokkeren van het abonnement. Een gedeelte van de klachtenbrief heb ik al gereed met een paar (naar mijn mening) goeie argumenten waardoor ze absoluut een flater zullen slaan als ze niet toehappen:

• In het verleden vele familieleden, vrienden en kennissen overgehaald om een internet verbinding bij Wanadoo aan te vragen.
• voel me teleurgesteld in de behandeling
• tevens heeft deze behandeling mijn reeds opgebouwde reputatie bij anderen die ik eerst Wanadoo aangeraden had ernstig geschaad.

Nog een update vandaag:
Na aanleiding van één van mijn brieven/e-mails heb ik de volgende brief (per post!) vandaag mogen ontvangen:
Naar aanleiding van uw brief d.d. 1 juni 2004 kunnen wij u het volgende meedelen.

Bij onze financiële afdeling hebben wij een kwijtschelding aangevraagd van € 24,30 voor de maand maar 2004. Deze aanvraag is goedgekeurd. Op dit moment staat er niets meer open.
Deze kwijtschelding doet lijken alsof ik mijn financiële verplichtingen jegens hun niet kon nakomen. Ik ben iig blij dat ik het niet meer hoef te betalen, dus verder zeuren erover zal ik ook niet doen.

Wat me overigens nog verbaast: Deze brief krijg ik grofweg na een week dus na het versturen van de brief waar op gereageerd is...

[Voor 6% gewijzigd door jules op 09-06-2004 20:40]

• jules
  • Niet online
Wellicht kunnen jullie het je nog herinneren. Op de één of andere manier kon ik niet inloggen op de wanadoo site om o.a. mijn eigen adresgegevens van het gedowngrade ADSL account te bekijken/veranderen. Het account leek wel geblokkeerd te zijn.

Vandaag kreeg ik een schrijven van Wanadoo dat mijn abonnement was omgezet naar een free abonnement. Natuurlijk meteen even uitgeprobeerd ofdat ik kon inloggen om mijn adres gegevens te kunnen veranderen, en ja hoor! Geen probleem!

De conclusie die ik trek; het account is administratief geblokkeerd geweest omdat het juiste abonnement er nog niet aan vast gekoppeld was of iets in die trent. Het ADSL abonnement was voor begin maart opgezegt, en een dikke 6 maanden later krijg ik dus de bevestiging! Wat een lachertje! Zo traag als dikke ***! Ben blij dat ik grotendeels van die zwendel af ben! Financieel in ieder geval al wel! Heb ook al geen zin meer om er nog eens klachtenbrieven zoals boven al aangekondigd waren er tegen aan te gooien. Zal toch allemaal verspilde moeite zijn.....

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

wow.. heb net ff je topic doorgelezen, wat een gekloot zeg, ben bij dat ik niet bij wanadoo zit ! ik wens je veel succes met het terugkrijgen van je gemaakte telefoonkosten en eventuele andere kosten.

wanadoo >> :r :r

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• jules
  • Niet online
Ik had niet echt de keus, maar ik moest iig opnieuw verhuizen.
Om hier nu een nieuw topic aan te wijten? Ditmaal is het duidelijk; KPN faalt weer... Dus een deel van de topic titel klopt nog...

Wederom mijn nieuwe aansluiting (XS4ALL - ADSL) mee naar mijn nieuwe adres. Vorige week 6 oktober was de eerste opgegeven datum. Een halve week vantevoren laten verplaatsen naar 8 oktober. Nog voor 6 oktober een orderbevestiging in huis van de verplaatste verhuisdatum.
Op 6 oktober geen ADSL meer, maar ook geen verbinding meer te krijgen met de gewone telefoon aansluiting; vroegtijdig verhuist?
8 Oktober werkte de telefoon aansluiting iig wel op het nieuwe adres, niet eerder geprobeerd ook eigenlijk... Behalve nummer herkenning. Vandeweek een keertje over gebeld waarna het vervolgens toch weer werkte...

14 Oktober zou de grote dag zijn dat ADSL zou moeten gaan werken. Maar helaas, op beide modems: Alcatel Speedtouch home en mijn nieuwe Thomson speedtouch kregen geen ADSL signaal binnen. Ook vandaag was het homeless. Toch maar eens met KPN gebeld: "Wow, wat een geschiedenis" was de eerste reactie van de dame aan de andere kant van de lijn (3e verhuizing op rij die niet soepel verloopt).
Al snel bleek dat de aanleg van de ADSL lijn ergens bij poort 1 bleef hangen. Vermoedelijk weer een begin van een hoop trammelant volgens mij. Ik zal schat ik een 2-3 weken langer moeten wachten op ADSL. De vriendelijke vrouw aan de andere kant bedankte wel nog vanwege het feit dat ik zo vriendelijk was gebleven...

Gelukkig kan ik momenteel via de verbinding (Tiscali Surf) van mijn huisgenoten online komen. Maar prettig is anders...

• jules
  • Niet online
Werd gister gebeld door KPN, volgende week donderdag zou mijn verbinding het weer doen.. Eventueel te veel afgeschreven abonnements geld zou ik via het 0900 nummer van de klantenservice kunnen terugvragen :X

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Ch!pY-J schreef op 22 oktober 2004 @ 16:44:
Werd gister gebeld door KPN, volgende week donderdag zou mijn verbinding het weer doen.. Eventueel te veel afgeschreven abonnements geld zou ik via het 0900 nummer van de klantenservice kunnen terugvragen :X
Vergeet niet de kosten van dat 0900-nummer meteen erbij te vragen.

• jules
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 22 oktober 2004 @ 19:52:
[...]

Vergeet niet de kosten van dat 0900-nummer meteen erbij te vragen.
Had ik al naar gevraagt, maar die zou ik al niet vergoed krijgen :S...
Heb het bellen over dat die aansluiting het niet deed trouwens ook slim aangepakt, gewoon naar het 0800 storingen nummer gebeld ipv klantenservice ;). Wellicht helpt dat ook om die kosten te verhalen ;). Anders hebben ze bij KPN ook nog een klachtenformuliertje online staan. Die werkte in maart ook goed.

Anoniem: 126941

Ch!pY-J ,

Allereerst SUPER! zoals jij je perikelen met wanadoo bijhoud!!!
Ik heb nagenoeg dezelfde ervaringen met deze oplichters.
Heeft me een hoop tijd, geld, en ergenis gekost.
De "modus operandus"" van deze crimenelen lijkt ook steeds weer hetzelfde te zijn.
Wordt tijd dat e.e.a eens voor een rechter komt, of is het mogelijk dat de OPTA ze voor een aanzienlijke tijd van de markt haalt.

Gekke is dat geen programma als RADAR of KASSA hier aandacht aan schenkt, ze lijken vrij spel te hebben.
Mijn idee is dan ook: bundelen van krachten, als er nog meer mensen dezelfde ervaring met ons willen delen, (kan niet anders), kunnen we misschien een gezamenlijke schade claim verzilveren.
Ik zal ZEKER meegaan, ocht je ooit bij een rechter komen, roep me in dat geval op als officiele getuige!

Hopelijk komt deze oplichtersorganisatie dan voor het dilemma dat ze voortaan bekend zullen staan als:

WANNADO'NT

waarmee we eenwaarschuwing kunnen doen uitgaan tegen alle potentieele klanten, want een gewaarschuwd mens......

_/-\o_ SUCCES, keep up the good work! _/-\o_

Smiler

• jules
  • Niet online
@ smiler:

Via via heb ik ooit eens vernomen dat ik met bepaalde acties Wanadoo al ooit eens heb dwars gezeten. Mede geholpen aan het in de publiciteit brengen van de poort 25 blokkade en het DNS gerotzooi met die MSN zoekpagina dat nu opeens een Wandoo zoekpagina is geworden. Toen ik dat hoorde was ik allang in mijn nopjes... Maar mijn belkosten en arbeidskosten vergoed krijgen middels een gezamelijke acties, zou ik persoonlijk niet erg vinden. Jammer dat mijn rechtsbijstandsverzekering pas daarna is afgesloten. Anders waren ze echt zuur geweest... En tsja, ook enorm jammer dat Kassa en Radar er nooit aandacht aan hebben geschonken... Wellicht ooit te vroeg begonnen met zeuren bij ze?

Dat KPN momenteel weer eens aan het blunderen is is momenteel nog niet de moeite waard om erover te zeuren. Ik heb gelukkig nog een ADSL lijn achter de hand...

Ik zit er wel serieus over te denken om eens een weblog te starten met mijn consumenten problemen. De dingen die ik mee maak is soms echt niet te geloven; echt veel gaat er mis! (o.a. 3 keer KPN verhuist, gewoon 3 keer op een rij ook verkeerd! Ben momenteel toe aan mijn 6e Siemens S55, de 3e binnen een week!)

Maar ja, dat maakt je ook weer zo depri als je alles uiteen gaat zetten. En of dat dat allemaal zo interessant is om te lezen?

Heb wel eens gehoord van een Amerikaan die ook zoveel problemen had. Die stopte op een gegeven moment met werken om er full-time mee bezig te zijn, rechtzaken van hier tot Tokio, maar met de tijd die hij er mee kwijt was kwam hij wel financieel rond. Helaas is Europa nog niet zo'n paradijs wat dat betreft... Alhoewel, wat je een paradijs kan noemen ;)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee