Forza Utreg?
Kun je mij ook doen?
3524VK nr. 30
Utrecht
Motorola eurodocsis modem.
M.v.g.
rutgerius
Kun je mij ook doen?
3524VK nr. 30
Utrecht
Motorola eurodocsis modem.
M.v.g.
rutgerius
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 14:47 ]
Bekende bug met de sitecom router, voor zover ik weet in de dc202. SItecom is bezig met een oplossing.Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 14:21:
uhm ff vraagje..
als ik een directe verbinding maak, haal ik met speedtest 118Kb/sec.
als ik met mijn router speedtest draai, dan red ik maar de helft. (65kb/sec)
iemand ideën hierover?
mijn router is een Sitecom 4s xdsl / cable router...(dat staat erop)ik zal vanavond nog ff het typenummer opgeven
bvd
Verwijderd
Dan komt dit niet bij elke sitecom router dc202 voor, want ik heb hier geen problemen meemicha schreef op 25 maart 2004 @ 14:45:
[...]
Bekende bug met de sitecom router, voor zover ik weet in de dc202. SItecom is bezig met een oplossing.
Verwijderd
Verwijderd
Ik stap graag over, want volgens mij is minstens 50% van de problemen die ik gehad heb afkomstig van Wanadoo. Door al die geintjes van Wanadoo (nieuwe IP-reeks, aanpassen DNS) heb ik een tijd lang moeten prutsen, en het is nu zelfs nog niet gefixed. Ik hoop dan ook dat de overschakeling binnen de contractstermijn mogelijk is, scheelt mij weer veel gezeur met Wanadoo...Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 16:02:
Casema gaat weer zelf breedband aanbieden
Donderdag, 25 maart 2004 - Casema is na vier jaar weer terug als internetaanbieder op zijn eigen netwerk. Het kabelbedrijf gaat concurreren met Wanadoo.
http://www.webwereld.nl/nieuws/18127.phtml
Abit NF7-s, 2600XP, Totaal 588 GB Harddiskruimte, Hercules 9800 AIW
[ Voor 22% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-03-2004 19:00 ]
www.cenobytes.nl Noize Party's & industrialnation.nl
Verwijderd
Lees het topic eens goed door, er wordt al een aantal malen vermeldt dat Com21 nog niet kan
Met Vriendelijke Groet,
Verwijderd
- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO
[ Voor 23% gewijzigd door AMDFreak op 26-03-2004 01:36 ]
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
pr0mpt - It never hurts to help!
Verwijderd
Zeg je, je kabelinternet op, ben je helemaal goedkoper uitjudgem schreef op 26 maart 2004 @ 01:35:
Alleen wel jammer dat COM21 gebruikers nu dubbel benadeeld worden. Eerst al meer per maand betalen (Eurodocsis-gebruikers zijn 10 euro per maand goedkoper af met hun premium abonnement) en dan nog later worden overgezet op de hogere snelheid
Wat denk je zelf, dat Forza dit 'even' voor je regelt ?Weezer-DC schreef op 26 maart 2004 @ 10:31:
Forza Utrecht, is het mogelijk dat port 25 wordt open gezet ?
Wil achter mijn cable basic lijntje een backup mail server opzetten.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Vroeg ik jou wat ?ZeRoC00L schreef op 26 maart 2004 @ 10:38:
[...]
Wat denk je zelf, dat Forza dit 'even' voor je regelt ?
Verwijderd
Hiervoor heb ik Casema gaat weer zelf internet aanbieden geopend. Zijn volgens mij 2 aparte dingenBlindfold schreef op 26 maart 2004 @ 11:07:
Mensen allemaal lief zijn voor elkaar hoor
Na een week van wegvallende verbinding (met SHCP). Kan ik melden dat het nu weer enigszin stabiel lijkt te zijn geworden hier in Kanaleneiland (postcode 3526 te Utrecht).
Ik had al een aantal weken de beloofde downloadsnelheid, maar m'n upload bleef steken op 28kbyte/s Nu haalde ik al de 40, dus ik ben enigszins blij (jammer dat de verbinding er zo lang uit moest liggen, maar goed).
Weet iemand trouwens hoe het nou zit met Wanadoo/Casema straks. Casema gaat naast Wanadoo ook weer kabel aanbieden, maar hoe zit het dan met de bestaande gebruikers?
Gaan die automatisch naar Casema, of moet je dit apart aanvragen, of moet ik dit in een heel ander topic maar gaan vragen?
maar als je dus al 3 jaar Broadband basic hebt ( nog met de 10kb down en 3 up)micha schreef op 26 maart 2004 @ 11:15:
Volgens mij is het zo dat bestaande abo's bij de combi Casema serviced by Wanadoo blijven ivm contractuele verplichtingen en dat je straks dus kan kiezen voor of Casema own ISP of voor Casema serviced by Wanadoo. Ik denk niet dat je zomaar tussen door kunt overstappen. Iig, ik denk dat Casema als eigen isp toch beter moet kunnen presteren omdat je problemen die afgelopen tijd bij Wanadoo speelden niet meer mee doen. Als er een probleem is kan Casema die zelf oplossen zonder te moeten wachten op Wanadoo.
Ben erg benieuwd.
Met Vriendelijke Groet,
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Grrrr, hoe krijg jij zo'n hoge uploadChrasher schreef op 26 maart 2004 @ 11:58:
OK, volgens mij is de snelheidsverhoging in Rijswijk nu officieel ingegaan (in ieder geval voor DHCP).
Via speedtest.nl had ik net een download van 240kB/s en een upload van 43 kB/s.![]()
(Premium hier)
Haalde gister tijdens wat testjes met een basic abbo 26 kilobytes upload.
Antec Sonata II EC/MT 450Watt | AMD Athlon 64 3700+ s754 | Asus K8N4-E Deluxe | 2X512MB Kingston DDR PC3200|Maxtor 250Gig 16MB cache | Asus EN6600GT 128 MB PCI-E | MX500
Verwijderd
Lol ze werden wakker dat ze zo wel een hoop 0900 inkomsten mislopenVerwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:43:
Mensen ik kan helaas niemand meer op deze manier helpen, mocht je vragen hebben kun je mij of een van mijn collega's bereiken op 0900-8896......
Never underestimate the power of stupid people in large groups.
Verwijderd
Het lijkt er dus op dat de Com21 modems binnen een korte tijd ook geupgrade gaan wordenGepost op: Fri, 26 Mar 2004 17:03:11 +0100
In verband met werkzaamheden aan het Broadband product worden tussen
17:00 en 17:30 de Motorola Eurodocsis-modems gereset in de regio
Utrecht.
Met deze werkzaamheden wordt de upgrade van het Broadband produkt
afgerond. Onze excuses voor het ongemak.
--
Helpdesk
Casema Cable Wanadoo Internet
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 17:48 ]
Verwijderd
Mijne nog niet? Woon in Utrecht en heb net speedtest gedaan en de gemiddelde snelheid is 63Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 17:47:
Volgens de casema.announce nieuwsgroep zijn alle EuroDOCSIS modems in Utrecht geupgrade. Hieronder staat die post:
[...]
Het lijkt er dus op dat de Com21 modems binnen een korte tijd ook geupgrade gaan worden
Wellicht een hele stomme vraag maar wat is het adres van de Casema nieuwsserver? Ik kom er namelijk niet op (textnews.casema.net werkt namelijk niet meer)Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 17:47:
Volgens de casema.announce nieuwsgroep zijn alle EuroDOCSIS modems in Utrecht geupgrade.
- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO
Verwijderd
Is idd die tijd plat geweest hier maar ik download nou niet bepaald sneller.Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 17:47:
Volgens de casema.announce nieuwsgroep zijn alle EuroDOCSIS modems in Utrecht geupgrade. Hieronder staat die post:
[...]
Het lijkt er dus op dat de Com21 modems binnen een korte tijd ook geupgrade gaan worden
news.wanadoo.nljudgem schreef op 26 maart 2004 @ 18:46:
[...]
Wellicht een hele stomme vraag maar wat is het adres van de Casema nieuwsserver? Ik kom er namelijk niet op (textnews.casema.net werkt namelijk niet meer)
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 19:48 ]
Verwijderd
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 20:09 ]
Verwijderd
Het zou wel ergens goed kunnen, maar komen ze dan niet met een boete van zoveel euro.Rickbv schreef op 26 maart 2004 @ 20:13:
Zou het mogelijk zijn om het abonnement voortijdig op te zeggen, met de huidige storing problematiek in gedachten? Ik krijg namelijk nu zo'n beetje al m'n mail terug (handig: http://dsbl.org/listing?ip=83.117.111.135), vele sites doen het niet, upload is ook niet wat het behoort te zijn en van een vaste verbinding is ook geen sprake (reconnects een paar keer per dag). Ik gebruik deze aansluiting ook voor zakelijke dingen, en nu ik er achter ben dat vele klanten geen mails hebben gehad, en ik niet eens bestellingen op m'n site kan bekijken, dan wil ik er graag zo snel mogelijk van af. Ik ben van de week al heel wat uren kwijt geweest aan het fixen van de verbinding, ik heb er nu gewoon geen zin meer in.
Nu ben ik al sinds 2000 lid, dus vraag me af of ze zo'n oude klant nog makkelijk laten gaan. Vind namelijk wel dat ze me al genoeg gepest hebben met eerst Demos, nu Broadband met al zoveeeel storingen vanaf eind 2003. Nu is dit natuurlijk geen juridisch argument, en zou het daarom graag op niet nakomen van contractuele verplichtingen willen gooien (als ze moeilijk gaan doen). Zal Casema dit gaan pikken?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Hier nog steeds:Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 20:08:
Yeeyy, hij doet het hier eindelijk!!!
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Mar 26 2004 om 20:09:26 UTC+0100)
Download : 120.9 KByte/sec
Upload : 14.6 KByte/sec
Connection : 759.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 02:09 ]
Verwijderd
Verwijderd
Rustig maar, ik poste dat alleen maar om te kijken of meerdere mensen dat toevallig hadden. Zeg al niks meer...Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 02:08:
het is al veel vaker gezegd: geen loze post ( dat je nog steeds niet bent geupgraded bent ) toevoegen aan deze topic. want dat zijn miljoenen klanten nog altijd niet......
This topic just died....Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 10:49:
[...]
Rustig maar, ik poste dat alleen maar om te kijken of meerdere mensen dat toevallig hadden. Zeg al niks meer...
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Bel ff met 0900-1884 (lokaal tariefVerwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 09:28:
Ik wil dus het nieuwe Motorola modem hebben aangezien ik nu dus een Com21 heb.
Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection
kun jij nu echt niet vriendelijk zijn? dit is al de tweede keer in dit topic dat je weer lekker aardig bentVerwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 02:08:
het is al veel vaker gezegd: geen loze post ( dat je nog steeds niet bent geupgraded bent ) toevoegen aan deze topic. want dat zijn miljoenen klanten nog altijd niet......
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 18:45 ]
Tis de zelf beheerde helpdesk, met drukte lopen de tijden wel eens op ja, kon me nog wel herinneren dat het een uur duurde. (en dat er mensen waren die een uur gingen wachtenKickname schreef op 27 maart 2004 @ 11:51:
Ik heb ze gisteravond gebeld (~20.00, dat ze uberhaubt nog opnemen) ik had een probleem met een router(sitecom) dus een brakke verbinding. Het wachten duurde wel even (~20 min), maar toen er opgenomen werd, werd ik netjes behandelt en m'n probleem meteen begrepen. Ze vroegen of ze me over mochten zetten naar dhcp, wat ik natuurlijk niet erg vind...
![]()
Meteen het probleem opgelost en m'n verbinding is nu lekker snel.
Is dit toenvallig de nieuwe zelf beheerde helpdesk? De wachtijden zijn lang, maar je word wel beter geholpen als eerst.
Verwijderd
Dan ben ik waarschijnlijk niet omgezet want ik kan er wel opkomen. Lekker onduidelijk allemaal weer.Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 18:43:
Misschien dat iemand van jullie mij kan vertellen hoe het komt dat veel internetpagina's niet meer te bereiken zijn, na een upgrade van Casema van L2tp naar DHCP
Ik denk dat andere lezers hier ook last van hebben, die recentelijk ook overgezet zijn naar DHCP.
De volgende pagina's kan ik niet meer openen:
www.goudengids.nl
www.anwb.nl
www.hslzuid.nl
in plaats dat je een verwijzing krijgt via msn, komt er nu een melding: "De pagina kan niet worden weergegeven." of een dialoogscherm, met "zoekscherm niet gevonden."
Ik heb begrepen dat meer mensen hier last van hebben, en of dit nou aan een ip-reeks ligt die vrij gegeven is door Casema, of dat de fout bij de gebruikers ligt?!
Mogelijk kan Forza ons uitleg geven
Verwijderd
Het blijft idiootVerwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 20:08:
[...]
Dan ben ik waarschijnlijk niet omgezet want ik kan er wel opkomen. Lekker onduidelijk allemaal weer.
Dat kun je toch makkelijk genoeg controleren, of je omgezet bent:Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 20:08:
[...]
Dan ben ik waarschijnlijk niet omgezet want ik kan er wel opkomen. Lekker onduidelijk allemaal weer.
[ Voor 17% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-03-2004 04:34 . Reden: h-tje van http niet meegeplakt. ]
Verwijderd
Komt misschien dat ik nog niet zolang klant van casema ben denk ik.Aham brahmasmi schreef op 28 maart 2004 @ 21:32:
[...]
Edit: dat je sommige websites niet meer kunt bereiken heeft volgens mij niets met de omzetting naar DHCP te maken. Ik heb er namelijk al eerder problemen mee
gehad en ik ben nog steeds niet omgezet dus.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door Ordilogicus op 29-03-2004 01:10 ]
I think therefor I am ... I think
Nee juist niet. Je hebt het trouwens niet goed gelezen dan want het ging om de 83.117.x.x reeks. Ik heb nu twee sites die ik niet kan benaderen (opel.nl en bankieren.rabobank.nl) maar ik heb op andere ranges (61.113.x.x ofzo) ergere problemen gehad. Volgens mij heeft het echt niks meer met je IP-adres te maken maar iets anders wat Wanadoo niet goed doet...Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 22:03:
ik heb dhcp en t werkt perfect hier met ip range 81.68.**.**
is dit niet hetzelfde probleem als beschreven in topic
Cable wanadoo, sommige sites laden niet zoals google
dan zal t wel met de iprange te maken hebben die niet goed is
of heeft het inderdaad echt zin om je mtuwaarde te verlagen?
Verwijderd
Aham brahmasmi schreef op 28 maart 2004 @ 21:32:
[...]
Dat kun je toch makkelijk genoeg controleren, of je omgezet bent:
1. heb je meteen een internetverbinding als windows opgestart hebt, of moet je nog steeds eerst inbellen zoals met L2TP? Nee, ja
2. haal je met speedtest.nl de nieuwe snelheden? Nee
Verwachtte je dan om de eoa reden dat je wel omgezet was? Anders is het nog wachten tot 15 april... ik ben wel benieuwd of het echt allemaal pas op de laatste dagen gaat gebeuren.
Verwijderd
Open deur natuurlijk.Aham brahmasmi schreef op 28 maart 2004 @ 21:32:
[...]
Dat kun je toch makkelijk genoeg controleren, of je omgezet bent:
1. heb je meteen een internetverbinding als windows opgestart hebt, of moet je nog steeds eerst inbellen zoals met L2TP?
2. haal je met speedtest.nl de nieuwe snelheden?
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 13:03 ]
Verwijderd
Ja dat verwachte ik omdat vrijdag van 17:00 tot 17:30 mijn internet plat was en hierna de upgrade voltooid zou zijn. Ik heb trouwens ook DHCP enabled staan bij mij tcp/ip en je zou dan gewoon moeten opstarten en dan zou je gelijk op internet moeten kunnen maar om één of andere reden lukt dat niet.Aham brahmasmi schreef op 29 maart 2004 @ 09:27:
[...]
Verwachtte je dan om de eoa reden dat je wel omgezet was? Anders is het nog wachten tot 15 april... ik ben wel benieuwd of het echt allemaal pas op de laatste dagen gaat gebeuren.
Verwijderd
Dat komt omdat jou modem nog niet omgezet is, dit kan jezelf ook niet doen, dit moet casema voor je doen, je zit dus nog altijd op l2tpVerwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:25:
[...]
Ja dat verwachte ik omdat vrijdag van 17:00 tot 17:30 mijn internet plat was en hierna de upgrade voltooid zou zijn. Ik heb trouwens ook DHCP enabled staan bij mij tcp/ip en je zou dan gewoon moeten opstarten en dan zou je gelijk op internet moeten kunnen maar om één of andere reden lukt dat niet.
Verwijderd
Gebeld, 6 minuten in de wacht gestaan met de vraag om mijn verbinding omgezet kon worden ivm router.Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:36:
[...]
Dat komt omdat jou modem nog niet omgezet is, dit kan jezelf ook niet doen, dit moet casema voor je doen, je zit dus nog altijd op l2tp
Ik heb op deze pagina nog een link gepost naar die omschakelingsprocedure die op een pagina van Casema wordt beschreven: http://eservice.casema.tv...ice/helpdesk/dhcp/xp.html .Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 12:55:
naar wat ik begrepen heb ergens uit dit draadje, als je dhcp heb moet je de vpn zooi weggooien uninstalleren enz. dan pas werkt de dhcp. haal je overigens de nieuwe snelheden wel?
edit:
ik heb terug proberen te lezen waar dat stond maar dat valt niet mee omdat 80% van de postjes aan forza-u gericht zijn met verzoekjes tot upgrading. je kan als je tijd en zin heb de hele topic lezen of wachten op een volgende reactie van iemand die er meer van afweet
[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-03-2004 18:39 ]
Verwijderd
Of de router ruilen. Ik heb een e tech 54Mbps wireless. met com 21. Draait probleemloos twee regeltjes instellen uit de handleiding en dat is het.Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 00:52:
Ik heb vandaag bij een kennis een Sitecom WL-018 (dit is een DC-202 met wireless access point) aangesloten op een zwart COM21 modem (PPPoE). Probleem is nu dat elke paar minuten de verbinding wegvalt en dan moeilijk weer tot stand komt. Als de PC rechtstreeks aangesloten wordt werkt alles prima. De firmware van de router is de nieuwste versie, 1021. Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan is? Is het omruilen van het COM21 modem een optie?
Verwijderd
THX! Eerste antwoord waar ik wat aan heb. Dat is wat duidelijker (ik dacht namelijk dat dat ook gelijk vorige week werd gedaanAham brahmasmi schreef op 29 maart 2004 @ 18:34:
[...]
Ik weet trouwens niet of je nou nog kunt inbellen met L2TP als je al omgezet bent. Als je modem nog niet remote gereset is door Casema dan kan het nog wel neem ik aan maar dan ben je dus nog niet echt omgezet...
Na omzetting is het in principe nog mogelijk om ook nog een l2tp verbinding te maken, soort van overbruggingsfase. Er is echter op dit moment een probleem icm de 82.157 ip-adressen, je kan een verbinding maken maar de routering gaat niet goed. Gewoon verbinding verbreken en internetten maar weer.Aham brahmasmi schreef op 29 maart 2004 @ 18:34:
Ik weet trouwens niet of je nou nog kunt inbellen met L2TP als je al omgezet bent. Als je modem nog niet remote gereset is door Casema dan kan het nog wel neem ik aan maar dan ben je dus nog niet echt omgezet...
Verwijderd
En ik had nog gebeld voor de 82.157 reeksmicha schreef op 29 maart 2004 @ 22:03:
[...]
Na omzetting is het in principe nog mogelijk om ook nog een l2tp verbinding te maken, soort van overbruggingsfase. Er is echter op dit moment een probleem icm de 82.157 ip-adressen, je kan een verbinding maken maar de routering gaat niet goed. Gewoon verbinding verbreken en internetten maar weer.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 09:40 ]
Als je een brief of e-mail hebt gehad waarin werd gemeld dat je op het tijdstip dat je noemde omgezet zou worden, lijkt mij dat je modem misschien ook gereset had moeten worden. In principe kun je nog gewoon doorsurfen met L2TP dus, maar ik zou gewoon even een telefoontje plegen zodat ze je echt op DHCP zetten en de nieuwe snelheid hebt (je hebt iig een goeie aanleiding om te bellen nu).Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:54:
[...]
THX! Eerste antwoord waar ik wat aan heb. Dat is wat duidelijker (ik dacht namelijk dat dat ook gelijk vorige week werd gedaan).
Verwijderd
Verwijderd
het gaat over dit stukje? meelmark in "Casema gaat ook upgraden"meelmark schreef op 28 maart 2004 @ 15:29:
kun jij nu echt niet vriendelijk zijn? dit is al de tweede keer in dit topic dat je weer lekker aardig bent
nee dat is echt onvriendelijkMr TweaK schreef op 27 maart 2004 @ 02:08:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 12:16 ]
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 13:57 ]
Verwijderd
De problemen blijken opgelost te zijn met de 82.157-reeksVerwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 22:05:
[...]
En ik had nog gebeld voor de 82.157 reeks![]()
Kan namelijk de pagina's
www.anwb.nl
www.hslzuid.nl
www.goudengids.nl
deze adressen geven in explorer een melding zoekpagina niet gevonden, en kan ze ook niet pingen.
Overigens ben ik overgezet op DHCP.
Verwijderd
Vraagje, kreeg niet iedere COM21'er een jaar geleden te horen dat hij over 'moest' stappen na bellen met bv de helpdesk?Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 13:14:
Ik wil graag overstappen van het COM21 modem naar die Motorola. Weet iemand of dat kosteloos is?!
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 00:45 ]
en een nieuwe erbij! B..... bertus / bert toevallig? Die heeft me paar weekjes geleden een monteur laten langssturen om mijn signaal (uitgaande) signaal te laten checkenVerwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 23:44:
Zeg vriendelijke Forza-u
mocht t zo zijn dat jij een collega bent dan zou je toch beter moeten weten of zie ik dat verkeerd.
BSC
[ Voor 24% gewijzigd door meelmark op 30-03-2004 23:51 ]
Verwijderd
Ik bedoelde dat het IP-adres onafhankelijk lijkt te zijn. Ik had iig problemen op een heel andere range dan die genoemd werd. Nu kan ik opel.nl weer openen trouwens op 62.234.x.x.Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 21:50:
[...]
dank voor je reactie
ik begrijp alleen niet precies wat je bedoelt, wat juist niet? die mtu?
die ip-range had ik wel gelezen ja, dat is een andere dan
waar nu problemen mee zijn en die is geloof ik allang verholpen
ik neem nog steeds aan dat het met ip-range te maken heeft
en de routering, met welke range krijg jij die opel.nl niet?
Verwijderd
Nope, heb helaas nooit dat telefoontje/aanbod mogen ontvangen...Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 21:30:
[...]
Vraagje, kreeg niet iedere COM21'er een jaar geleden te horen dat hij over 'moest' stappen na bellen met bv de helpdesk?
Men zei steevast we kunnen u gratis omzetten naar eurodocsis en de problemen zijn over" velen deden dit maar vele deden dit vooral -niet- omdat ze hun COM21 wilden behouden dit in verband met routers welke niet met dat lpt2 (nogwat) werkte.
Ik weet niet of jij ook ooit dat aanbod kreeg zo nee heb ik niks gezegd, zo ja...........dan kun je het wel raden.
Verwijderd
Ik speel al sinds de Steam beta via een COM21 modem zonder problemen. Er is wel een kans dat je ping omlaag gaat via de Motorola, maar voor de rest zal het niet echt veel verschil maken.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
serieus??? ik heb nu bij speedtest met COM21 altijd pingetje van ronde 30 / 40SgtStrider schreef op 31 maart 2004 @ 12:56:
[...]
Er is wel een kans dat je ping omlaag gaat via de Motorola, maar voor de rest zal het niet echt veel verschil maken.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 23:44:
Laat het nou bij MACINTOSH net iets anders zijn;
(osX)
meneer gaat u naar appeltje regelpanelen,
TCP/IP
connect type ETHERNET
Via DHCP
Ik denk dat het eerder met je overgang naar DHCP te maken heeft.meelmark schreef op 31 maart 2004 @ 13:08:
[...]
serieus??? ik heb nu bij speedtest met COM21 altijd pingetje van ronde 30 / 40
Met motorola kan dat verbeteren?
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 11:00:
ow ok Aham brahmasmi
dan begreep je het niet
ik noemde juist mijn ip-range omdat daar geen problemen
mee zijn en om dus te laten zien dat het ws juist wel ip-range afhankelijk is
die mtu lijkt me namelijk ook sterk , toen ik hem verlaagde van
1500 naar 1492 veranderde er niks , en later zag ik dat de router hem zelf
connect op 1460 ofzoeits.. vaag dus
Tsja, dat hangt er helemaal vanaf waar je woont maar ik denk dat de Motorola nog wel verschil kan uitmaken. 30~40 vind ik hoog want ik ping met speedtest altijd rond de 10~12 ms.meelmark schreef op 31 maart 2004 @ 13:08:
[...]
serieus??? ik heb nu bij speedtest met COM21 altijd pingetje van ronde 30 / 40
Met motorola kan dat verbeteren?
Verwijderd
ik heb datzelfde probleem ook maar mijn iprange is 62.234.XXX.XXX, zelfs na een modemreset kan ik geen andere range krijgen. (basic broadband + COM21) en ik kan bepaalde sites niet bereiken. zo en nu dan kan ik die sites ineens wel bereiken. het heeft denk ik idd niets te maken met ipadressen maar dat wanadoo de verkeer een beetje afschermd van sites om te kunnen sleutelen......Aham brahmasmi schreef op 31 maart 2004 @ 16:53:
Wat ik bedoelde te zeggen was dat ik onafhankelijk van mijn IP-adres problemen had. Ik kon dus niet op sommige sites, belde dan opnieuw in om een nieuw IP te krijgen en nog steeds kon ik niet op die sites. Het lag dus niet aan mijn IP-adres maar iets anders bij Wanadoo.
Verwijderd
Verwijderd
zijn er al com-21-ers geupgrade?Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 09:20:
Okeee.. eindelijk bericht van Casema... Ik had namelijk een nieuw modem aangevraagd (Com21 -> Motorola) en eindelijk komt ie er dan! Binnenkort krijg ik een brief met daarin in afspraak voor het ruilen van het modem. Hopelijk wordt het er wat beter vanNiet dat het niet goed was, maar beter kan altijd!
Verwijderd
Hier (helaas) ook nog niet.Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Apr 3 2004 om 17:51:19 UTC+0200)
Download : 116.3 KByte/sec
Upload : 14.5 KByte/sec
Connection : 394.0 Conn/min
Ping test Nederland : 39.0 ms
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq