Casema gaat ook upgraden

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.716 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forza Utreg?
Kun je mij ook doen?

3524VK nr. 30
Utrecht

Motorola eurodocsis modem.
M.v.g.
rutgerius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Forza-U

Toch leuk om te zien dat er ook nog aardige mensen bij Casema werken, als ik kijk hoe mijn moeder nachtelang niet kon slapen door ergernissen over de helpdesk.

Maaruh genoeg geslijmd nu, zou je mij ook even om kunnen zetten?

*edit* is al gebeurd.. :)

En net als velen andere mensen hier is mijn dank errug groot!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 14:21:
uhm ff vraagje..

als ik een directe verbinding maak, haal ik met speedtest 118Kb/sec.
als ik met mijn router speedtest draai, dan red ik maar de helft. (65kb/sec)

iemand ideën hierover?

mijn router is een Sitecom 4s xdsl / cable router...(dat staat erop)ik zal vanavond nog ff het typenummer opgeven

bvd
Bekende bug met de sitecom router, voor zover ik weet in de dc202. SItecom is bezig met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op 25 maart 2004 @ 14:45:
[...]

Bekende bug met de sitecom router, voor zover ik weet in de dc202. SItecom is bezig met een oplossing.
Dan komt dit niet bij elke sitecom router dc202 voor, want ik heb hier geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forza Utreg?
Kun je mij ook doen?

2492 RR nr. 53
Den Haag

M.v.g.
Brian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema gaat weer zelf breedband aanbieden
Donderdag, 25 maart 2004 - Casema is na vier jaar weer terug als internetaanbieder op zijn eigen netwerk. Het kabelbedrijf gaat concurreren met Wanadoo.

http://www.webwereld.nl/nieuws/18127.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lama.. tis alweer opgelost }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 16:02:
Casema gaat weer zelf breedband aanbieden
Donderdag, 25 maart 2004 - Casema is na vier jaar weer terug als internetaanbieder op zijn eigen netwerk. Het kabelbedrijf gaat concurreren met Wanadoo.

http://www.webwereld.nl/nieuws/18127.phtml
Ik stap graag over, want volgens mij is minstens 50% van de problemen die ik gehad heb afkomstig van Wanadoo. Door al die geintjes van Wanadoo (nieuwe IP-reeks, aanpassen DNS) heb ik een tijd lang moeten prutsen, en het is nu zelfs nog niet gefixed. Ik hoop dan ook dat de overschakeling binnen de contractstermijn mogelijk is, scheelt mij weer veel gezeur met Wanadoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winbonus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2023
Idd sorry Forza-U.

Het is:

Zoutkeetsingel 93, 92 en 90.
2512 HP Den Haag.

Alsnog bedankt.

_/-\o_ Velen danken U _/-\o_

Abit NF7-s, 2600XP, Totaal 588 GB Harddiskruimte, Hercules 9800 AIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 06:19
Hoi Forza-u,

Ik zoals veel in dit topic,

zou je ook deze kunnen omzetten!?

2264TA nummer 99
Leidschendam

Alvast bedankt,

Turb0M4n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Forza-u:

Hopelijk kan ik er nog bij, want ik ben mijn trage en haperende verbinding van de laatste drie dagen beu (die werkzaamheden zouden alleen de nacht van dinsdag op woensdag zijn maar het is nog steeds traag). Misschien krijgen de L2TP'ers nu minder bandbreedte omdat die naar de DHCP'ers gaat...

2496HT, nr. 29
Den Haag
Motorola SurfBoard 4200 modem

Als je mij naar DHCP zou willen omzetten, bedankt! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-03-2004 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvliet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 15:57
Forza-u:

2595VC
Huisnummer 45
zwarte Com21

Alvast bedankt _/-\o_

www.cenobytes.nl Noize Party's & industrialnation.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvliet schreef op 25 maart 2004 @ 21:20:
Forza-u:

2595VC
Huisnummer 45
zwarte Com21

Alvast bedankt _/-\o_
Lees het topic eens goed door, er wordt al een aantal malen vermeldt dat Com21 nog niet kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

brrrr

ik weet dat ik nu ga zeuren, maar waarom lezen mensen niet???

er is al tig x vermeld dat Com 21 NIET gaat ( nog iig), ik heb ook een com21 en w8 ook maar rustig, wil ook wel nwe snelheid hebben maar gaat nou nog niet....

dus voortaan plz ff lezen, denk aan mijn hart ;) >:)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forza Utreg?
Kun je mij ook doen?

3531 ES nr. 133B
Utrecht

Aziz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Alleen wel jammer dat COM21 gebruikers nu dubbel benadeeld worden. Eerst al meer per maand betalen (Eurodocsis-gebruikers zijn 10 euro per maand goedkoper af met hun premium abonnement) en dan nog later worden overgezet op de hogere snelheid :(

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

AMDFreak

Intel is zo..

Maarja... onze dag komt nog wel :)
verwacht denk ik begin april.. :D

het duurt niet zo lang meer jongens!!

[ Voor 23% gewijzigd door AMDFreak op 26-03-2004 01:36 ]

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:06
wow, denk dat een modje dit wel naar het "het grote Forza-u topic" kan veranderen, zoals eerder ook werd voorgesteld.

Nou Forza-u, bij mij hoef je nix te veranderen hoor, ik kreeg meteen al een verhoogde snelheid de dag dat ik me i-net verbinding kreeg, maar moet zeggen dat het wel super is dat je het voor al deze mensen doet :)

is weer eens wat anders dan het gezeur over slechte Wanadoo/Casema medewerkers.

En ehhh, ik neem trouwens aan dat gratis upgradejes, naar premium er niet inzit he? ;) :P

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

judgem schreef op 26 maart 2004 @ 01:35:
Alleen wel jammer dat COM21 gebruikers nu dubbel benadeeld worden. Eerst al meer per maand betalen (Eurodocsis-gebruikers zijn 10 euro per maand goedkoper af met hun premium abonnement) en dan nog later worden overgezet op de hogere snelheid :(
Zeg je, je kabelinternet op, ben je helemaal goedkoper uit ;) :9 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Laatst online: 17-07 21:02
Forza Utrecht, is het mogelijk dat port 25 wordt open gezet ?
Wil achter mijn cable basic lijntje een backup mail server opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Weezer-DC schreef op 26 maart 2004 @ 10:31:
Forza Utrecht, is het mogelijk dat port 25 wordt open gezet ?
Wil achter mijn cable basic lijntje een backup mail server opzetten.
Wat denk je zelf, dat Forza dit 'even' voor je regelt ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
ZeRoC00L schreef op 26 maart 2004 @ 10:38:
[...]

Wat denk je zelf, dat Forza dit 'even' voor je regelt ?
Vroeg ik jou wat ?

Om je vraag/opmerking te beantwoorden,
nee, ik vraag het omdat de een zegt dat hij belde en binnen 5 minuten bij hem port 25 open stond en de ander heeft meerdere keren geprobeerd en het nooit voor elkaar gekregen.
Maar als hij het zo open kan zetten dan heb ik daar uiteraard geen probleem mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mensen allemaal lief zijn voor elkaar hoor ;)

Na een week van wegvallende verbinding (met SHCP). Kan ik melden dat het nu weer enigszin stabiel lijkt te zijn geworden hier in Kanaleneiland (postcode 3526 te Utrecht).
Ik had al een aantal weken de beloofde downloadsnelheid, maar m'n upload bleef steken op 28kbyte/s Nu haalde ik al de 40, dus ik ben enigszins blij (jammer dat de verbinding er zo lang uit moest liggen, maar goed).

Weet iemand trouwens hoe het nou zit met Wanadoo/Casema straks. Casema gaat naast Wanadoo ook weer kabel aanbieden, maar hoe zit het dan met de bestaande gebruikers?
Gaan die automatisch naar Casema, of moet je dit apart aanvragen, of moet ik dit in een heel ander topic maar gaan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op 26 maart 2004 @ 11:07:
Mensen allemaal lief zijn voor elkaar hoor ;)

Na een week van wegvallende verbinding (met SHCP). Kan ik melden dat het nu weer enigszin stabiel lijkt te zijn geworden hier in Kanaleneiland (postcode 3526 te Utrecht).
Ik had al een aantal weken de beloofde downloadsnelheid, maar m'n upload bleef steken op 28kbyte/s Nu haalde ik al de 40, dus ik ben enigszins blij (jammer dat de verbinding er zo lang uit moest liggen, maar goed).

Weet iemand trouwens hoe het nou zit met Wanadoo/Casema straks. Casema gaat naast Wanadoo ook weer kabel aanbieden, maar hoe zit het dan met de bestaande gebruikers?
Gaan die automatisch naar Casema, of moet je dit apart aanvragen, of moet ik dit in een heel ander topic maar gaan vragen?
Hiervoor heb ik Casema gaat weer zelf internet aanbieden geopend. Zijn volgens mij 2 aparte dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Volgens mij is het zo dat bestaande abo's bij de combi Casema serviced by Wanadoo blijven ivm contractuele verplichtingen en dat je straks dus kan kiezen voor of Casema own ISP of voor Casema serviced by Wanadoo. Ik denk niet dat je zomaar tussen door kunt overstappen. Iig, ik denk dat Casema als eigen isp toch beter moet kunnen presteren omdat je problemen die afgelopen tijd bij Wanadoo speelden niet meer mee doen. Als er een probleem is kan Casema die zelf oplossen zonder te moeten wachten op Wanadoo.

Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

micha schreef op 26 maart 2004 @ 11:15:
Volgens mij is het zo dat bestaande abo's bij de combi Casema serviced by Wanadoo blijven ivm contractuele verplichtingen en dat je straks dus kan kiezen voor of Casema own ISP of voor Casema serviced by Wanadoo. Ik denk niet dat je zomaar tussen door kunt overstappen. Iig, ik denk dat Casema als eigen isp toch beter moet kunnen presteren omdat je problemen die afgelopen tijd bij Wanadoo speelden niet meer mee doen. Als er een probleem is kan Casema die zelf oplossen zonder te moeten wachten op Wanadoo.

Ben erg benieuwd.
maar als je dus al 3 jaar Broadband basic hebt ( nog met de 10kb down en 3 up)

wor dje dan weer vanzelf omgeswitchd naar casema, of zit je dan ook ngo bij wanadoo?

en als je weer een nieuw jaar contract krijgt ( of hoe da heet), word je dan wel omgeswitcht?

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

OK, volgens mij is de snelheidsverhoging in Rijswijk nu officieel ingegaan (in ieder geval voor DHCP).

Via speedtest.nl had ik net een download van 240kB/s en een upload van 43 kB/s. _/-\o_
(Premium hier)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrasher schreef op 26 maart 2004 @ 11:58:
OK, volgens mij is de snelheidsverhoging in Rijswijk nu officieel ingegaan (in ieder geval voor DHCP).

Via speedtest.nl had ik net een download van 240kB/s en een upload van 43 kB/s. _/-\o_
(Premium hier)
Grrrr, hoe krijg jij zo'n hoge upload ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 11:59:
[...]

Grrrr, hoe krijg jij zo'n hoge upload ;)
Haalde gister tijdens wat testjes met een basic abbo 26 kilobytes upload.
Officieel zaou ik iets van 14 halen (overhead en dergelijke mee gerekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nara Shikamaru
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05-2022

Nara Shikamaru

Cleverest Strategist

Forza Utreg?
Kun je mij ook doen?

2516 GA nr. 55
Den Haag

PLEASE :'(

Antec Sonata II EC/MT 450Watt | AMD Athlon 64 3700+ s754 | Asus K8N4-E Deluxe | 2X512MB Kingston DDR PC3200|Maxtor 250Gig 16MB cache | Asus EN6600GT 128 MB PCI-E | MX500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik kan helaas niemand meer op deze manier helpen, mocht je vragen hebben kun je mij of een van mijn collega's bereiken op 0900-8896......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:43:
Mensen ik kan helaas niemand meer op deze manier helpen, mocht je vragen hebben kun je mij of een van mijn collega's bereiken op 0900-8896......
Lol ze werden wakker dat ze zo wel een hoop 0900 inkomsten mislopen ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Shit, te laat. ;) Nouja, mijn verbinding is gelukkig sinds gisteravond laat niet traag meer. :) Wacht ik nog wel eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de casema.announce nieuwsgroep zijn alle EuroDOCSIS modems in Utrecht geupgrade. Hieronder staat die post:
Gepost op: Fri, 26 Mar 2004 17:03:11 +0100

In verband met werkzaamheden aan het Broadband product worden tussen
17:00 en 17:30 de Motorola Eurodocsis-modems gereset in de regio
Utrecht.

Met deze werkzaamheden wordt de upgrade van het Broadband produkt
afgerond. Onze excuses voor het ongemak.

--
Helpdesk
Casema Cable Wanadoo Internet
Het lijkt er dus op dat de Com21 modems binnen een korte tijd ook geupgrade gaan worden >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 17:47:
Volgens de casema.announce nieuwsgroep zijn alle EuroDOCSIS modems in Utrecht geupgrade. Hieronder staat die post:

[...]

Het lijkt er dus op dat de Com21 modems binnen een korte tijd ook geupgrade gaan worden >:)
Mijne nog niet? Woon in Utrecht en heb net speedtest gedaan en de gemiddelde snelheid is 63 :X ...
Of doe ik wat verkeerd? En ik moet nog steeds verbinden met internet, het gaat niet automatisch dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Volgens de casema.announce nieuwsgroep zijn alle EuroDOCSIS modems in Utrecht geupgrade.
Wellicht een hele stomme vraag maar wat is het adres van de Casema nieuwsserver? Ik kom er namelijk niet op (textnews.casema.net werkt namelijk niet meer)

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Is idd die tijd plat geweest hier maar ik download nou niet bepaald sneller. :| :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
judgem schreef op 26 maart 2004 @ 18:46:
[...]
Wellicht een hele stomme vraag maar wat is het adres van de Casema nieuwsserver? Ik kom er namelijk niet op (textnews.casema.net werkt namelijk niet meer)
news.wanadoo.nl

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die dus in Utrecht woont, een EuroDOCSIS heeft en nog steeds moet inbellen. Probeer het volgende: Verwijder de inbel verbinding met Wanadoo Cable. Vervolgens ga je naar de eigenschappen van de netwerk adapter die met je modem is verbonden, meestal is dit een Realtek als je de standaard installatie van Casema hebt. Ga naar de TCP/IP instellingen en gooi alles op Automatisch, dus zowel het IP nummer als de DNS. Druk daarna op OK. Werkt het dan nog niet, sluit dan je PC af en koppel de stroom van je modem ongeveer 60 seconden af. Zet de stroom er weer op en start je PC op. Als het goed is moet je modem nu een IP adres verkrijgen en werkt je internet op DHCP. Werkt het nog steeds niet, dan moet je je inbel verbinding weer aanmaken en kun je bellen met 0900-8896 (€0.10 p/min).

Overigens. De newsserver van casema is news.wanadoo.nl en je moet hierbij inloggen met als username je e-Mail adres met het bijbehorende password.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeeyy, hij doet het hier eindelijk!!!

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Mar 26 2004 om 20:09:26 UTC+0100)

Download : 120.9 KByte/sec
Upload : 14.6 KByte/sec
Connection : 759.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18
Zou het mogelijk zijn om het abonnement voortijdig op te zeggen, met de huidige storing problematiek in gedachten? Ik krijg namelijk nu zo'n beetje al m'n mail terug (handig: http://dsbl.org/listing?ip=83.117.111.135), vele sites doen het niet, upload is ook niet wat het behoort te zijn en van een vaste verbinding is ook geen sprake (reconnects een paar keer per dag). Ik gebruik deze aansluiting ook voor zakelijke dingen, en nu ik er achter ben dat vele klanten geen mails hebben gehad, en ik niet eens bestellingen op m'n site kan bekijken, dan wil ik er graag zo snel mogelijk van af. Ik ben van de week al heel wat uren kwijt geweest aan het fixen van de verbinding, ik heb er nu gewoon geen zin meer in.

Nu ben ik al sinds 2000 lid, dus vraag me af of ze zo'n oude klant nog makkelijk laten gaan. Vind namelijk wel dat ze me al genoeg gepest hebben met eerst Demos, nu Broadband met al zoveeeel storingen vanaf eind 2003. Nu is dit natuurlijk geen juridisch argument, en zou het daarom graag op niet nakomen van contractuele verplichtingen willen gooien (als ze moeilijk gaan doen). Zal Casema dit gaan pikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickbv schreef op 26 maart 2004 @ 20:13:
Zou het mogelijk zijn om het abonnement voortijdig op te zeggen, met de huidige storing problematiek in gedachten? Ik krijg namelijk nu zo'n beetje al m'n mail terug (handig: http://dsbl.org/listing?ip=83.117.111.135), vele sites doen het niet, upload is ook niet wat het behoort te zijn en van een vaste verbinding is ook geen sprake (reconnects een paar keer per dag). Ik gebruik deze aansluiting ook voor zakelijke dingen, en nu ik er achter ben dat vele klanten geen mails hebben gehad, en ik niet eens bestellingen op m'n site kan bekijken, dan wil ik er graag zo snel mogelijk van af. Ik ben van de week al heel wat uren kwijt geweest aan het fixen van de verbinding, ik heb er nu gewoon geen zin meer in.

Nu ben ik al sinds 2000 lid, dus vraag me af of ze zo'n oude klant nog makkelijk laten gaan. Vind namelijk wel dat ze me al genoeg gepest hebben met eerst Demos, nu Broadband met al zoveeeel storingen vanaf eind 2003. Nu is dit natuurlijk geen juridisch argument, en zou het daarom graag op niet nakomen van contractuele verplichtingen willen gooien (als ze moeilijk gaan doen). Zal Casema dit gaan pikken?
Het zou wel ergens goed kunnen, maar komen ze dan niet met een boete van zoveel euro.
Of niet natuurlijk, dit durft ik natuurlijk niet met eerlijkheid te zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met Casema:

Ik ben al sinds 1998 lid bij Casema, toen werdt namelijk kabel internet geïntroduceerd in Utrecht. Wij waren één van de eerste 1000 die zich had aangemeld hiervoor. We kregen toen zo'n mooi Demos modempje (wat tegenwoordig als antiek gezien wordt) waarmee ik al gauw rond de 5 kb/s zat :P Wekelijks zo'n 12 uur downtime, maar ja, dat ging nog wel voor die tijd. In 2000 kreeg ik een Com21 modem waarmee ik tenminste BIJNA GEEN storingen meer had. Ik heb nu inmiddels nog steeds een Com21 modem, en heb inmiddels ook een Premium abonnement, en ben erg tevreden. In al die jaren dat ik Com21 heb, heb ik misschien 4 of 5 storingen gehad. De snelheid is erg constant, oftewel rond de 108 kilobyte/sec terwijl ik toch in een wijk woon waar redelijk veel mensen kabel internet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze site is wel interessant om te kijken of en wanneer anderen in jouw regio al aan het profiteren zijn van de verhogingen....

http://www.snelheidsverhoging2004.tk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 20:08:
Yeeyy, hij doet het hier eindelijk!!!

(Overgenomen op Fri Mar 26 2004 om 20:09:26 UTC+0100)

Upload : 14.6 KByte/sec
Connection : 759.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms
Hier nog steeds:

(Overgenomen op Sat Mar 27 2004 om 00:57:44 UTC+0100)

Download : 62.9 KByte/sec
Upload : 13.9 KByte/sec
Connection : 312.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms

en het is vanmiddag idd even down geweest maar mooi geen hoger snelheid. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is al veel vaker gezegd: geen loze post ( dat je nog steeds niet bent geupgraded bent ) toevoegen aan deze topic. want dat zijn miljoenen klanten nog altijd niet......

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Forza-U

Ik weet dat je geen modems meer kunt omzetten, maar misschien kun je wel deze vraag beantwoorden. Ik wil dus het nieuwe Motorola modem hebben aangezien ik nu dus een Com21 heb. Nu vraag ik me eigen af ofdat ik hiervoor voorrijkosten en/of set-up kosten moet gaan betalen. Er zijn namelijk aardig wat mensen in dit draadje die dus ook een nieuw modem hebben, dus dacht ik erover om ook een nieuw modem aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 02:08:
het is al veel vaker gezegd: geen loze post ( dat je nog steeds niet bent geupgraded bent ) toevoegen aan deze topic. want dat zijn miljoenen klanten nog altijd niet......
Rustig maar, ik poste dat alleen maar om te kijken of meerdere mensen dat toevallig hadden. Zeg al niks meer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 10:49:
[...]

Rustig maar, ik poste dat alleen maar om te kijken of meerdere mensen dat toevallig hadden. Zeg al niks meer... :/
This topic just died.... >:)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 09:28:
Ik wil dus het nieuwe Motorola modem hebben aangezien ik nu dus een Com21 heb.
Bel ff met 0900-1884 (lokaal tarief :P) om te kijken of dat te regelen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb ze gisteravond gebeld (~20.00, dat ze uberhaubt nog opnemen) ik had een probleem met een router(sitecom) dus een brakke verbinding. Het wachten duurde wel even (~20 min 8)7 ), maar toen er opgenomen werd, werd ik netjes behandelt en m'n probleem meteen begrepen. Ze vroegen of ze me over mochten zetten naar dhcp, wat ik natuurlijk niet erg vind... ;)
Meteen het probleem opgelost en m'n verbinding is nu lekker snel.
Is dit toenvallig de nieuwe zelf beheerde helpdesk? De wachtijden zijn lang, maar je word wel beter geholpen als eerst :).

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 02:08:
kun jij nu echt niet vriendelijk zijn? dit is al de tweede keer in dit topic dat je weer lekker aardig bent :S

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand van jullie mij kan vertellen hoe het komt dat veel internetpagina's niet meer te bereiken zijn, na een upgrade van Casema van L2tp naar DHCP
Ik denk dat andere lezers hier ook last van hebben, die recentelijk ook overgezet zijn naar DHCP.

De volgende pagina's kan ik niet meer openen:

www.goudengids.nl
www.anwb.nl
www.hslzuid.nl

in plaats dat je een verwijzing krijgt via msn, komt er nu een melding: "De pagina kan niet worden weergegeven." of een dialoogscherm, met "zoekscherm niet gevonden."

Ik heb begrepen dat meer mensen hier last van hebben, en of dit nou aan een ip-reeks ligt die vrij gegeven is door Casema, of dat de fout bij de gebruikers ligt?!

Mogelijk kan Forza ons uitleg geven

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Kickname schreef op 27 maart 2004 @ 11:51:
Ik heb ze gisteravond gebeld (~20.00, dat ze uberhaubt nog opnemen) ik had een probleem met een router(sitecom) dus een brakke verbinding. Het wachten duurde wel even (~20 min 8)7 ), maar toen er opgenomen werd, werd ik netjes behandelt en m'n probleem meteen begrepen. Ze vroegen of ze me over mochten zetten naar dhcp, wat ik natuurlijk niet erg vind... ;)
Meteen het probleem opgelost en m'n verbinding is nu lekker snel.
Is dit toenvallig de nieuwe zelf beheerde helpdesk? De wachtijden zijn lang, maar je word wel beter geholpen als eerst :).
Tis de zelf beheerde helpdesk, met drukte lopen de tijden wel eens op ja, kon me nog wel herinneren dat het een uur duurde. (en dat er mensen waren die een uur gingen wachten :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 18:43:
Misschien dat iemand van jullie mij kan vertellen hoe het komt dat veel internetpagina's niet meer te bereiken zijn, na een upgrade van Casema van L2tp naar DHCP
Ik denk dat andere lezers hier ook last van hebben, die recentelijk ook overgezet zijn naar DHCP.

De volgende pagina's kan ik niet meer openen:

www.goudengids.nl
www.anwb.nl
www.hslzuid.nl

in plaats dat je een verwijzing krijgt via msn, komt er nu een melding: "De pagina kan niet worden weergegeven." of een dialoogscherm, met "zoekscherm niet gevonden."

Ik heb begrepen dat meer mensen hier last van hebben, en of dit nou aan een ip-reeks ligt die vrij gegeven is door Casema, of dat de fout bij de gebruikers ligt?!

Mogelijk kan Forza ons uitleg geven
Dan ben ik waarschijnlijk niet omgezet want ik kan er wel opkomen. Lekker onduidelijk allemaal weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 20:08:
[...]

Dan ben ik waarschijnlijk niet omgezet want ik kan er wel opkomen. Lekker onduidelijk allemaal weer. :O
Het blijft idioot :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 20:08:
[...]

Dat kun je toch makkelijk genoeg controleren, of je omgezet bent:

1. heb je meteen een internetverbinding als windows opgestart hebt, of moet je nog steeds eerst inbellen zoals met L2TP?

2. haal je met speedtest.nl de nieuwe snelheden?

Makkelijk zat. :z

Kijk anders hier nog eens: http://eservice.casema.tv...ice/helpdesk/dhcp/xp.html

Edit: dat je sommige websites niet meer kunt bereiken heeft volgens mij niets met de omzetting naar DHCP te maken. Ik heb er namelijk al eerder problemen mee gehad en ik ben nog steeds niet omgezet dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-03-2004 04:34 . Reden: h-tje van http niet meegeplakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 28 maart 2004 @ 21:32:
[...]

Edit: dat je sommige websites niet meer kunt bereiken heeft volgens mij niets met de omzetting naar DHCP te maken. Ik heb er namelijk al eerder problemen mee
gehad en ik ben nog steeds niet omgezet dus.
Komt misschien dat ik nog niet zolang klant van casema ben denk ik.
Maar het viel mij op bij DHCP dus vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dhcp en t werkt perfect hier met ip range 81.68.**.**

is dit niet hetzelfde probleem als beschreven in topic

Cable wanadoo, sommige sites laden niet zoals google

dan zal t wel met de iprange te maken hebben die niet goed is
of heeft het inderdaad echt zin om je mtuwaarde te verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag bij een kennis een Sitecom WL-018 (dit is een DC-202 met wireless access point) aangesloten op een zwart COM21 modem (PPPoE). Probleem is nu dat elke paar minuten de verbinding wegvalt en dan moeilijk weer tot stand komt. Als de PC rechtstreeks aangesloten wordt werkt alles prima. De firmware van de router is de nieuwste versie, 1021. Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan is? Is het omruilen van het COM21 modem een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordilogicus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 11:15
sorry foutje ...

[ Voor 87% gewijzigd door Ordilogicus op 29-03-2004 01:10 ]

I think therefor I am ... I think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 22:03:
ik heb dhcp en t werkt perfect hier met ip range 81.68.**.**

is dit niet hetzelfde probleem als beschreven in topic

Cable wanadoo, sommige sites laden niet zoals google

dan zal t wel met de iprange te maken hebben die niet goed is
of heeft het inderdaad echt zin om je mtuwaarde te verlagen?
Nee juist niet. Je hebt het trouwens niet goed gelezen dan want het ging om de 83.117.x.x reeks. Ik heb nu twee sites die ik niet kan benaderen (opel.nl en bankieren.rabobank.nl) maar ik heb op andere ranges (61.113.x.x ofzo) ergere problemen gehad. Volgens mij heeft het echt niks meer met je IP-adres te maken maar iets anders wat Wanadoo niet goed doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

1. heb je meteen een internetverbinding als windows opgestart hebt, of moet je nog steeds eerst inbellen zoals met L2TP? Nee, ja
2. haal je met speedtest.nl de nieuwe snelheden? Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwachtte je dan om de eoa reden dat je wel omgezet was? Anders is het nog wachten tot 15 april... ik ben wel benieuwd of het echt allemaal pas op de laatste dagen gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

1. heb je meteen een internetverbinding als windows opgestart hebt, of moet je nog steeds eerst inbellen zoals met L2TP?

2. haal je met speedtest.nl de nieuwe snelheden?
Open deur natuurlijk.
Ik 'bel' nog in maar zie in het kopje netwerk dat ik wel dhcp heb.
Afbeeldingslocatie: http://eservice.casema.tv/publicdata/klantenservice/helpdesk/dhcp/images/winxp-lan-dhcp3.jpg
Wil dat zeggen dat het al omgeschakeld is maar de klant(en) er nog niet van af weten.
Dus m.a.w. als je al bent omgeschakeld gaat alles dat automatisch, moet je dingen instellen zoals is beschreven in de helpdesk, kun je dan nog steeds inbellen via vpn of is dat laatste niet meer mogelijk als je eenmaal bent omgezet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naar wat ik begrepen heb ergens uit dit draadje, als je dhcp heb moet je de vpn zooi weggooien uninstalleren enz. dan pas werkt de dhcp. haal je overigens de nieuwe snelheden wel?

edit:
ik heb terug proberen te lezen waar dat stond maar dat valt niet mee omdat 80% van de postjes aan forza-u gericht zijn met verzoekjes tot upgrading. je kan als je tijd en zin heb de hele topic lezen of wachten op een volgende reactie van iemand die er meer van afweet

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 29 maart 2004 @ 09:27:
[...]
Verwachtte je dan om de eoa reden dat je wel omgezet was? Anders is het nog wachten tot 15 april... ik ben wel benieuwd of het echt allemaal pas op de laatste dagen gaat gebeuren.
Ja dat verwachte ik omdat vrijdag van 17:00 tot 17:30 mijn internet plat was en hierna de upgrade voltooid zou zijn. Ik heb trouwens ook DHCP enabled staan bij mij tcp/ip en je zou dan gewoon moeten opstarten en dan zou je gelijk op internet moeten kunnen maar om één of andere reden lukt dat niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:25:
[...]

Ja dat verwachte ik omdat vrijdag van 17:00 tot 17:30 mijn internet plat was en hierna de upgrade voltooid zou zijn. Ik heb trouwens ook DHCP enabled staan bij mij tcp/ip en je zou dan gewoon moeten opstarten en dan zou je gelijk op internet moeten kunnen maar om één of andere reden lukt dat niet. 8)7
Dat komt omdat jou modem nog niet omgezet is, dit kan jezelf ook niet doen, dit moet casema voor je doen, je zit dus nog altijd op l2tp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:36:
[...]

Dat komt omdat jou modem nog niet omgezet is, dit kan jezelf ook niet doen, dit moet casema voor je doen, je zit dus nog altijd op l2tp
Gebeld, 6 minuten in de wacht gestaan met de vraag om mijn verbinding omgezet kon worden ivm router.
Werd gedaan, daarna zo werd gezegd 3 keer resetten van het modem en ik had de snelheid.
vpn wanadoo verbinding weggeflikkert, heb je toch niks meer aan en mocht het fout gaan zet je je config een dag terug (XP). Opnieuw opgestart en direct een verbinding zonder inloggen.

(Overgenomen op Mon Mar 29 2004 om 15:45:09 UTC+0200)

Upload : 14.0 KByte/sec
Ping test Nederland : 12.0 ms

PC 2182

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 12:55:
naar wat ik begrepen heb ergens uit dit draadje, als je dhcp heb moet je de vpn zooi weggooien uninstalleren enz. dan pas werkt de dhcp. haal je overigens de nieuwe snelheden wel?

edit:
ik heb terug proberen te lezen waar dat stond maar dat valt niet mee omdat 80% van de postjes aan forza-u gericht zijn met verzoekjes tot upgrading. je kan als je tijd en zin heb de hele topic lezen of wachten op een volgende reactie van iemand die er meer van afweet
Ik heb op deze pagina nog een link gepost naar die omschakelingsprocedure die op een pagina van Casema wordt beschreven: http://eservice.casema.tv...ice/helpdesk/dhcp/xp.html .

DHCP heeft overigens _altijd_ aangestaan bij mijn TCP/IP-instellingen. :X Maar al die andere troep zal wel uit moeten staan om het te laten werken.

Ik weet trouwens niet of je nou nog kunt inbellen met L2TP als je al omgezet bent. Als je modem nog niet remote gereset is door Casema dan kan het nog wel neem ik aan maar dan ben je dus nog niet echt omgezet...

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-03-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 00:52:
Ik heb vandaag bij een kennis een Sitecom WL-018 (dit is een DC-202 met wireless access point) aangesloten op een zwart COM21 modem (PPPoE). Probleem is nu dat elke paar minuten de verbinding wegvalt en dan moeilijk weer tot stand komt. Als de PC rechtstreeks aangesloten wordt werkt alles prima. De firmware van de router is de nieuwste versie, 1021. Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan is? Is het omruilen van het COM21 modem een optie?
Of de router ruilen. Ik heb een e tech 54Mbps wireless. met com 21. Draait probleemloos twee regeltjes instellen uit de handleiding en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 29 maart 2004 @ 18:34:
[...]
Ik weet trouwens niet of je nou nog kunt inbellen met L2TP als je al omgezet bent. Als je modem nog niet remote gereset is door Casema dan kan het nog wel neem ik aan maar dan ben je dus nog niet echt omgezet...
THX! Eerste antwoord waar ik wat aan heb. Dat is wat duidelijker (ik dacht namelijk dat dat ook gelijk vorige week werd gedaan :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Aham brahmasmi schreef op 29 maart 2004 @ 18:34:
Na omzetting is het in principe nog mogelijk om ook nog een l2tp verbinding te maken, soort van overbruggingsfase. Er is echter op dit moment een probleem icm de 82.157 ip-adressen, je kan een verbinding maken maar de routering gaat niet goed. Gewoon verbinding verbreken en internetten maar weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op 29 maart 2004 @ 22:03:
[...]

Na omzetting is het in principe nog mogelijk om ook nog een l2tp verbinding te maken, soort van overbruggingsfase. Er is echter op dit moment een probleem icm de 82.157 ip-adressen, je kan een verbinding maken maar de routering gaat niet goed. Gewoon verbinding verbreken en internetten maar weer. ;)
En ik had nog gebeld voor de 82.157 reeks :D :D
Kan namelijk de pagina's
www.anwb.nl
www.hslzuid.nl
www.goudengids.nl

deze adressen geven in explorer een melding zoekpagina niet gevonden, en kan ze ook niet pingen.
Overigens ben ik overgezet op DHCP.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:54:
[...]

THX! Eerste antwoord waar ik wat aan heb. Dat is wat duidelijker (ik dacht namelijk dat dat ook gelijk vorige week werd gedaan :P ).
Als je een brief of e-mail hebt gehad waarin werd gemeld dat je op het tijdstip dat je noemde omgezet zou worden, lijkt mij dat je modem misschien ook gereset had moeten worden. In principe kun je nog gewoon doorsurfen met L2TP dus, maar ik zou gewoon even een telefoontje plegen zodat ze je echt op DHCP zetten en de nieuwe snelheid hebt (je hebt iig een goeie aanleiding om te bellen nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al meerdere gebeld door Wanadoo ivm omzetting naar ander modem of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is her een mogelijkheid om je ipnummer te veranderen van Casema ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meelmark schreef op 28 maart 2004 @ 15:29:
kun jij nu echt niet vriendelijk zijn? dit is al de tweede keer in dit topic dat je weer lekker aardig bent :S
het gaat over dit stukje? meelmark in "Casema gaat ook upgraden"
Mr TweaK schreef op 27 maart 2004 @ 02:08:
nee dat is echt onvriendelijk 8)7 , nee echt, ik meen het: schandalig!!

:Z

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag overstappen van het COM21 modem naar die Motorola. Weet iemand of dat kosteloos is?!
Ik wil dit niet zozeer voor de upgrade, maar ik heb grote problemen met Steam (CounterStrike). Ik vermoed dat het op een of andere manier de combi hardware/Casema is.
Ik heb recent een totale upograde gedaan van werkelijk al mijn hardware (maw nwe PC) maar Steam werkt nog steeds niet bij mij.
Met het switchen van modem is het mischien te ondervangen....

Ik ga nu ieg de Casema Klantenservice bellen (dus verwacht me over een uurtje terug :+ )....

/edit : nou, na 7 keer (serieus) de menustructuur te zijn doorverwezen kreeg ik uiteindelijk een welwillend oor aan de tel. Helaas blijkt het van de klant uit NIET mogelijk over te stappen van het COM21 naar de Motorola. De enige optie is dat ik down-, danwel upgrade naar een ander abbo. Pas dan krijg ik een nieuw modem. Als ik vervolgens weer overstap naar mijn huidige abbo heb ik ieg de Motorola. :(
Daar gaat helaas wel 4 tot 6 weken overheen...

/me wil graag gebruik maken van het DHCP protocol... :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 22:05:
[...]

En ik had nog gebeld voor de 82.157 reeks :D :D
Kan namelijk de pagina's
www.anwb.nl
www.hslzuid.nl
www.goudengids.nl

deze adressen geven in explorer een melding zoekpagina niet gevonden, en kan ze ook niet pingen.
Overigens ben ik overgezet op DHCP.
De problemen blijken opgelost te zijn met de 82.157-reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 13:14:
Ik wil graag overstappen van het COM21 modem naar die Motorola. Weet iemand of dat kosteloos is?!
Vraagje, kreeg niet iedere COM21'er een jaar geleden te horen dat hij over 'moest' stappen na bellen met bv de helpdesk?
Men zei steevast we kunnen u gratis omzetten naar eurodocsis en de problemen zijn over" velen deden dit maar vele deden dit vooral -niet- omdat ze hun COM21 wilden behouden dit in verband met routers welke niet met dat lpt2 (nogwat) werkte.
Ik weet niet of jij ook ooit dat aanbod kreeg zo nee heb ik niks gezegd, zo ja...........dan kun je het wel raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 28 maart 2004 :
[...]
Nee juist niet. Je hebt het trouwens niet goed gelezen dan want het ging om de 83.117.x.x reeks.

dank voor je reactie
ik begrijp alleen niet precies wat je bedoelt, wat juist niet? die mtu?

die ip-range had ik wel gelezen ja, dat is een andere dan
waar nu problemen mee zijn en die is geloof ik allang verholpen

ik neem nog steeds aan dat het met ip-range te maken heeft
en de routering, met welke range krijg jij die opel.nl niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg vriendelijke Forza-u

als ik dit lees: Door Forza-u - Tuesday 23 March 2004 16:59

Yes ik ben weer in het land van de levenden.
als er nog verzoekjes voor dhcp zijn stuur maar door
verzoekjes uiteraard op eigen risico (zie eerdere reply's op deze topic, mac adres komt soms niet goed door bij wanadoo en dan moet dit handmatig gebeuren)
In dat geval ff bellen!!!!!

ik zag deze nog staan van vorige week :
Balijelaan 42 bis
3521 GT Utrecht

die is nu over.

je kunt vanaf nu zowiezo bellen voor dhcp omzetting (0900-8896)
Mocht er toch nog zo'n graftak zijn die begint te zeiken, gewoon zeggen dat je macintosh hebt, dan kan die er niet onderuit hehehe

-------------------------------------------------------------------------

Denk ik bij mezelf dat je ergens een vergissing maakt aangezien wij direct door hebben of we met macintosh of pc te doen hebben en of wij je dan overzetten blijft nog maar de vraag. (8> mocht t zo zijn dat jij een collega bent dan zou je toch beter moeten weten of zie ik dat verkeerd. :/ ff opletten.... 8)7

dhcp overzetten gaat kwa config namelijk zo bij pc:

Ja meneer gaat u naar
start (instellingen) configuratiescherm,
(internet opties en netwerkverbindingen) netwerkverbindingen,
verwijder de casema/wanadoo(l2tp/pppoe) verbinding en/of eventueel de inbelverbinding zodat u de LAN verbinding overhoudt......etc.

Laat het nou bij MACINTOSH net iets anders zijn;
(osX)
meneer gaat u naar appeltje regelpanelen,
TCP/IP
connect type ETHERNET
Via DHCP

(vergeef me als dit niet helemaal correct is, mijn MAC kennis is 0,00001)
en bijdeweg......in knorSOS zie je ook direct of er een MACINTOSH gekoppelt staat aan het modemof niet. :*) _/-\o_

Valt wel beetje op he als ze dat appeltje maar niet kenne vinden :X links bovenin ;)

BSC

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 23:44:
Zeg vriendelijke Forza-u

mocht t zo zijn dat jij een collega bent dan zou je toch beter moeten weten of zie ik dat verkeerd.

BSC
en een nieuwe erbij! B..... bertus / bert toevallig? Die heeft me paar weekjes geleden een monteur laten langssturen om mijn signaal (uitgaande) signaal te laten checken :D Thanks nog! 8)

[ Voor 24% gewijzigd door meelmark op 30-03-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope meelmark geen bertus die is overigens morgen voor t laatst geloof ik zal em een bedankje geven van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 21:50:
[...]

dank voor je reactie
ik begrijp alleen niet precies wat je bedoelt, wat juist niet? die mtu?

die ip-range had ik wel gelezen ja, dat is een andere dan
waar nu problemen mee zijn en die is geloof ik allang verholpen

ik neem nog steeds aan dat het met ip-range te maken heeft
en de routering, met welke range krijg jij die opel.nl niet?
Ik bedoelde dat het IP-adres onafhankelijk lijkt te zijn. Ik had iig problemen op een heel andere range dan die genoemd werd. Nu kan ik opel.nl weer openen trouwens op 62.234.x.x.

Met de MTU instelling heb ik volgens mij nog nooit problemen gehad... (nooit iets aan veranderd ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 21:30:
[...]

Vraagje, kreeg niet iedere COM21'er een jaar geleden te horen dat hij over 'moest' stappen na bellen met bv de helpdesk?
Men zei steevast we kunnen u gratis omzetten naar eurodocsis en de problemen zijn over" velen deden dit maar vele deden dit vooral -niet- omdat ze hun COM21 wilden behouden dit in verband met routers welke niet met dat lpt2 (nogwat) werkte.
Ik weet niet of jij ook ooit dat aanbod kreeg zo nee heb ik niks gezegd, zo ja...........dan kun je het wel raden.
Nope, heb helaas nooit dat telefoontje/aanbod mogen ontvangen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow ok Aham brahmasmi
dan begreep je het niet
ik noemde juist mijn ip-range omdat daar geen problemen
mee zijn en om dus te laten zien dat het ws juist wel ip-range afhankelijk is

die mtu lijkt me namelijk ook sterk , toen ik hem verlaagde van
1500 naar 1492 veranderde er niks , en later zag ik dat de router hem zelf
connect op 1460 ofzoeits.. vaag dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 13:14:
/me wil graag gebruik maken van het DHCP protocol... :'(
Ik speel al sinds de Steam beta via een COM21 modem zonder problemen. Er is wel een kans dat je ping omlaag gaat via de Motorola, maar voor de rest zal het niet echt veel verschil maken.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
SgtStrider schreef op 31 maart 2004 @ 12:56:
[...]

Er is wel een kans dat je ping omlaag gaat via de Motorola, maar voor de rest zal het niet echt veel verschil maken.
serieus??? ik heb nu bij speedtest met COM21 altijd pingetje van ronde 30 / 40

Met motorola kan dat verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 23:44:

Laat het nou bij MACINTOSH net iets anders zijn;
(osX)
meneer gaat u naar appeltje regelpanelen,
TCP/IP
connect type ETHERNET
Via DHCP
:*) Dit lijkt meer op OS 9. In Mac OS X 10.3 zou L2TP ondersteuning toegevoegd zijn. Heb hier geen Mac bij de hand en al helemaal geen Casema kabel maar het lijkt me appeltje eitje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

meelmark schreef op 31 maart 2004 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat het eerder met je overgang naar DHCP te maken heeft.
Voorheen had ik tijdens online gamen altijd een ping boven de 40 à 50. Tegenwoordig (sinds ik over ben op DHCP) zit ik onder alle snelheden van m'n ADSL vrienden (rond de 20). Speedtest heb ik niet gecheckt (anders moet ik ping op m'n router weer openzetten).
Dit natuurlijk als Casema besluit dat ik weer eens een kwartiertje mag internetten voordat m'n verbinding weer eens gezellig gaat knipperen.

Daarover gesproken. Ik heb sinds Casema bezig is met updaten een erg onstabiele verbinding (lees ik heb een uptime van een kwartier en dan gaat m'n tweede lampje weer knipperen). Ik begrijp best dat Casema zo nu en dan m'n verbinding eruit moet knallen als ze druk bezig zijn op de servers, maar ik heb hier nu al meer dan een week last van en het begint nogal overdreven te worden.

Iemand met dezelfde problemen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 11:00:
ow ok Aham brahmasmi
dan begreep je het niet
ik noemde juist mijn ip-range omdat daar geen problemen
mee zijn en om dus te laten zien dat het ws juist wel ip-range afhankelijk is

die mtu lijkt me namelijk ook sterk , toen ik hem verlaagde van
1500 naar 1492 veranderde er niks , en later zag ik dat de router hem zelf
connect op 1460 ofzoeits.. vaag dus
:? :? Wat ik bedoelde te zeggen was dat ik onahfhankelijk van mijn IP-adres problemen had. Ik kon dus niet op sommige sites, belde dan opnieuw in om een nieuw IP te krijgen en nog steeds kon ik niet op die sites. Het lag dus niet aan mijn IP-adres maar iets anders bij Wanadoo. Duidelijk zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
meelmark schreef op 31 maart 2004 @ 13:08:
[...]

Tsja, dat hangt er helemaal vanaf waar je woont maar ik denk dat de Motorola nog wel verschil kan uitmaken. 30~40 vind ik hoog want ik ping met speedtest altijd rond de 10~12 ms. :P In Quake 3 heb ik ook meestal de laagste ping op Europese servers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 31 maart 2004 @ 16:53:
Wat ik bedoelde te zeggen was dat ik onafhankelijk van mijn IP-adres problemen had. Ik kon dus niet op sommige sites, belde dan opnieuw in om een nieuw IP te krijgen en nog steeds kon ik niet op die sites. Het lag dus niet aan mijn IP-adres maar iets anders bij Wanadoo.
ik heb datzelfde probleem ook maar mijn iprange is 62.234.XXX.XXX, zelfs na een modemreset kan ik geen andere range krijgen. (basic broadband + COM21) en ik kan bepaalde sites niet bereiken. zo en nu dan kan ik die sites ineens wel bereiken. het heeft denk ik idd niets te maken met ipadressen maar dat wanadoo de verkeer een beetje afschermd van sites om te kunnen sleutelen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

problemen met aanmelden op beveiligde sites. lees casema kanaal teletekst 603 bladzijde 2 voor een mogelijke oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okeee.. eindelijk bericht van Casema... Ik had namelijk een nieuw modem aangevraagd (Com21 -> Motorola) en eindelijk komt ie er dan! Binnenkort krijg ik een brief met daarin in afspraak voor het ruilen van het modem. Hopelijk wordt het er wat beter van :) Niet dat het niet goed was, maar beter kan altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 09:20:
Okeee.. eindelijk bericht van Casema... Ik had namelijk een nieuw modem aangevraagd (Com21 -> Motorola) en eindelijk komt ie er dan! Binnenkort krijg ik een brief met daarin in afspraak voor het ruilen van het modem. Hopelijk wordt het er wat beter van :) Niet dat het niet goed was, maar beter kan altijd!
zijn er al com-21-ers geupgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Laatst online: 03-09 19:08
Hier (2552 Den Haag) in ieder geval nog niet.
Ben benieuwd of ze het gaan halen, nog 2 weken te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Overgenomen op Sat Apr 3 2004 om 17:51:19 UTC+0200)

Download : 116.3 KByte/sec
Upload : 14.5 KByte/sec
Connection : 394.0 Conn/min
Ping test Nederland : 39.0 ms
Hier (helaas) ook nog niet.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.