Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de medion 40600 aan te kopen bij de Makro, maar ik
ben een leek in de wereld van de pocket pc's en heb een paar vragen.

Kun je het hele systeem makkelijk meenemen naar anderen auto's ?

Als je op vakantie gaat naar het buitenland moet je dan steeds tot de grens navigeren en daar weer een nieuwe bestemming invoeren enz. enz. of kun je meerdere kaarten instaleren en over de grens navigeren ? .
bij de Makro wordt één 256 mb geheugen kaart bij geleverd , is dat genoeg ?

staat er op de kaarten ook extra informatie over b.v. tankstation's, hotels enz.enz.

ik hoop dat er expert's op dit forem bezig zijn die mijn vragen kunnen beantwoorden

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:57:
Ik ben van plan de medion 40600 aan te kopen bij de Makro, maar ik
ben een leek in de wereld van de pocket pc's en heb een paar vragen.

Kun je het hele systeem makkelijk meenemen naar anderen auto's ?

Als je op vakantie gaat naar het buitenland moet je dan steeds tot de grens navigeren en daar weer een nieuwe bestemming invoeren enz. enz. of kun je meerdere kaarten instaleren en over de grens navigeren ? .
bij de Makro wordt één 256 mb geheugen kaart bij geleverd , is dat genoeg ?

staat er op de kaarten ook extra informatie over b.v. tankstation's, hotels enz.enz.

ik hoop dat er expert's op dit forem bezig zijn die mijn vragen kunnen beantwoorden

ron
Ja, je kunt het geheel makkelijk meenemen naar een andere auto (mits je de carkit niet inbouwt). De houder werkt met een zuignap (op de voorruit) en de voeding via de sigarettenaansteker, de muis is magnetisch.

Met de medion navigator is het mogelijk om zelf (op de pc) kaarten te maken die grensoverschrijdend zijn. Dus de standaard kaarten zijn per land (of regio bv de benelux). Met het programma mapexport (bijgeleverd) kun je zelf kaarten maken en die naar de pocketpc kopieren.

1 stuks 256mb kaartje is aan de magere kant, zeker omdat de navigatiekaarten van medion erg groot zijn (een vergelijk, benelux is 200mb voor de medion navigator, voor tomtom is deze 50mb).

het programma bevat de zogenaamde Points Of Interest (Hotels, tankstations e.d.). Deze kun je met extra software (POI-warner) uitbreiden en up-to-date houden, zo kun je ook bv. de radarcontrollers erbij zetten.

Hopelijk is dit genoeg informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 00:14:
Weet iemand of je er een externe HD op kunt aansluiten? Hij heeft een usb aansluiting
En als het mogelijk is, is er ook een kabel in de handel zodat je ook tegelijk de GPS antennen kunt aanluiten?

Emiel Bonte
FlipFluitketel schreef op 28 februari 2004 @ 09:26:
[...]

Externe harddisk kun je er niet op aansluiten lijkt me zo... Waar wil je die dan inpluggen?? Usb? Waar dan ergens??
Rest van je vraag is heel erg onduidelijk, probeer het eens opnieuw en iets duidelijker te vragen..
Die crader is volgens mij niets meer dan een USB kabel
ik bedoelde of iemand weet of er een kabel te koop is die je onder in de pda kunt steken waar je de GPS op aan kunt sluiten en een USB ingang heeft

Emiel Bonte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 19:35:
[...]

1 stuks 256mb kaartje is aan de magere kant, zeker omdat de navigatiekaarten van medion erg groot zijn (een vergelijk, benelux is 200mb voor de medion navigator, voor tomtom is deze 50mb).

Dat klopt dat de benelux van medion 200 mb bijna is. Maar hierin zitten BENELUX gedetailleerd in en alle hoofdwegen van de rest van europa. Maar bij tomtom is het echt alleen maar BENELUX. Selecteer eens in medion map selector de benelux kom je op 148mb uit (nog steeds veel vergeleken met tomtom :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 19:35:
[...]

Ja, je kunt het geheel makkelijk meenemen naar een andere auto (mits je de carkit niet inbouwt). De houder werkt met een zuignap (op de voorruit) en de voeding via de sigarettenaansteker, de muis is magnetisch.

Met de medion navigator is het mogelijk om zelf (op de pc) kaarten te maken die grensoverschrijdend zijn. Dus de standaard kaarten zijn per land (of regio bv de benelux). Met het programma mapexport (bijgeleverd) kun je zelf kaarten maken en die naar de pocketpc kopieren.

het programma bevat de zogenaamde Points Of Interest (Hotels, tankstations e.d.). Deze kun je met extra software (POI-warner) uitbreiden en up-to-date houden, zo kun je ook bv. de radarcontrollers erbij zetten.

"Mapexport"is dat een programma wat er los bijgeleverd wordt (en dus op mijn pc te installeren is) of is dat een programma wat standaard op de medion pocket pc staat ?

om zelf kaarten te maken moet ik (neem ik aan)de kaarten voor de betreffende landen kopen en dan gebruiken of koppelen in het programma Mapexport .

of heb ik het helemaal mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 19:58:
[...]

Dat klopt dat de benelux van medion 200 mb bijna is. Maar hierin zitten BENELUX gedetailleerd in en alle hoofdwegen van de rest van europa. Maar bij tomtom is het echt alleen maar BENELUX. Selecteer eens in medion map selector de benelux kom je op 148mb uit (nog steeds veel vergeleken met tomtom :+ )
Ik heb zopas een MD 40600 gekocht in België.
Is het nu beter direct tomtom 2 te instaleren?
Is deze dan zoveel beter, gedetaïeerder en gebruiksvriendelijker ondanks dat hij minder mb nodig heeft?

Bedankt voor uw info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 21:08:
[...]

Ik heb zopas een MD 40600 gekocht in België.
Is deze dan zoveel beter, gedetaïeerder en gebruiksvriendelijker ondanks dat hij minder mb nodig heeft?

Bedankt voor uw info.
Is toch een kwestie van persoonlijke smaak denk ik,

Heb nu beide software pakketjes uitgeprobeert, en de voorkeur gaat uit naar de tomtom2 software.
Oudere versie's van Tomtom wilden nog wel eens traag zijn, maar versie 2.24 werkt snel, en berekend een nieuwe route net zo snel, zo niet sneller, als de Navtech software van medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

En daar heb je een paar honderd euro voor over?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op 29 februari 2004 @ 22:21:
En daar heb je een paar honderd euro voor over?
Dat zei ik niet.
Ik neem aan dat hij dat pakket dan al heeft liggen. :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de makro blijkt het het type Medion MD41422 te zijn ,zou deze de zelfde optie's hebben als de md 40600 ?

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:45:
Bij de makro blijkt het het type Medion MD41422 te zijn ,zou deze de zelfde optie's hebben als de md 40600 ?

ron
het gaat (waarschijnljik) om de ppc200 van medion. 41422 of 40600 is volgens mij het type pakket wat je erbij krijgt. Bij de 40600 zat dus benelux, duitsland en de europese hoofdwegen met 2*256mb aan sd-kaartjes. Bij de 41422 volgens de makro de benelux kaart met 1*256mb.

Je betaalt dus iets minder maar je krijgt dus ook (een stuk) minder.

Over het programma mapexport. Dat installeer je op je PC (desktop), daar creer je de kaart en die kun je overzetten naar de PPC. Je kunt alleen nieuwe kaarten maken van de kaarten die zijn meegeleverd, andere kaarten (bv Frankrijk) zul je moeten aanschaffen.

Voor de liefhebbers overigens, ik heb nog steeds een reserveringsbrief voor de actie van de aldi in belgie, tot en met 13 maart kan er een navigatieset worden opgehaald bij de aldi in hamont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per ongeluk (?) is de Benelux kaart van mijn Medion Pocket PC gewist ...
Nu zou ik graag via de CD de kaart terugzetten, maar dit lukt mij niet.
Ik ben nog een groentje ......
Via de CD probeer ik de Benelux kaart te exporteren naar de PPC, met de
melding geen geheugen enz ...
Naar welke map moet ik de kaart exporteren ?
Kan het ook via kopieeren en plakken, slepen ?
Ik moet exporteren naar de memory kaart, ja ... maar die vind ik niet ...
Hoe wordt de memorykaart genoemd in de verkenner van de PPC.
Hoe kan ik de kaart formateren ?
Hoe kan ik kijken hoeveel MB’s er nog op de memory kaart beschikbaar zijn ?
Nog een bijkomende vraag : Hoe kan ik aangemaakte documenten/bestanden
het makkelijkst verwijderen van de PPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:38

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 19:12:
Dat 256MB MMC kaartje wordt op de PDA (en als je via je pc gaat kijken) Storage Card genoemd. Hier moet je dus de zooi naar exporteren.
Ik denk dat je het bijgeleverde programma moet installeren op je pc en dat je hiermee de Benelux map kunt exporteren naar je PPC... (Heb ik zelf nog niks mee gedaan, dus als iemand zeker weet hoe het wel moet, hier melden aub)...

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamjp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01-2011
Ik heb sinds de aktie van 18 februari 2004 bij de Aldi deze ppc gekocht.

Hij bevalt mij tot op heden redelijk.
Alleen met het syncroniseren met de pc heb ik moeilijkheden ondervonden.
De oplossing schijnt te zijn voor het plaatsen van de ppc in het dockingstation een soft reset te geven, dan start de synchronisatie wel op.
Vandaag (1-3-2004) had ik voor het eerst dat mijn ppc helemaal op zwart ging.
Misschien was de batterij leeg?
Ik heb een harde reset gedaan en toen startte de ppc wel weer op.
Ik zal hem nu eerst maar eens een hele nacht opladen, misschien was dat het euvel wel?
De navigatie heb ik tot nu toe bij mij in de buurt uitgeprobeerd: tot nu toe heb ik eenmaal de stem horen zeggen links afslaan terwijl het routekaartje rechts aangaf.

Tot nu toe heb ik al aardig wat opgestoken van dit forum.
Zoals bijvoorbeeld het downloaden van activesync 3.7.1 en het downloaden van storagetools.
Voor de rest is het natuurlijk wel een leuk apparaat.

groeten
wim ;)

wamjp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op 01 maart 2004 @ 20:13:
[...]

Dat 256MB MMC kaartje wordt op de PDA (en als je via je pc gaat kijken) Storage Card genoemd. Hier moet je dus de zooi naar exporteren.
Ik denk dat je het bijgeleverde programma moet installeren op je pc en dat je hiermee de Benelux map kunt exporteren naar je PPC... (Heb ik zelf nog niks mee gedaan, dus als iemand zeker weet hoe het wel moet, hier melden aub)...
Klopt, gewoon via de bijgeleverde cd's installeren op je kaart. Gaat prima, kennis had zelfde gedaan en was ook alles kwijt. Alleen hebben we er nu toch maar tomtom opgezet, heeft wat meer mogelijkheden alhoewel de aldi software ook heel goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde voorgehad (kaart gewist). Ik weet nog steeds niet hoe.
Terguzetten heb ik gedaan door de MMC in een Card Reader te steken en de files gewoon van de CD naar de kaart te kopiëren.
Het resterende geheugen vind je door START > SETTINGS aan te "klikken" en dan de tab SYSTEM te nemen. De rest wijst zichzelf uit.
Wissen doe je (meestal) door de pen op de filenaam te houden. Je krijgt dan een menuutje waarin je kunt deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebbes!!!

ik heb de medion 41422 gekocht bij de makro

moet ik hem nu eerst 24 uur laten opladen voor ik er ook maar wat mee kan doen
hij staat nu (met kleine onderbreking ) zo'n 8 uur te laden
kan ik onder het laden geen enkel programma installeren of synchroniseren met mijn pc ?
in de beshrijving staat dat je tijdens de laadprocedure met de pocket pc kunt werken maak het enige wat hij doet is laden (het orange lampje is inmiddels groen) en het rode lampje knippert al vanaf het begin en krijg geen enkele reactie op de aan/uit knop ?

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost ! Dankzij Hans, een harde recet en opeens was alles er terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op 27 februari 2004 @ 20:48:
Het contact maken met de satellieten duurt hier zo nogal lang... niet alleen de eerste keer maar ook de keren daarop duurt het vaak zo'n 10-15 minuten, niet erg handig dus...
Is dit normaal/wat kan ik hier aan doen/ligt het aan de software of ligt dit aan de positionering van de ontvanger (meerdere plaatsen gecontroleerd)

Kan het meespelen dat we een UV-werende voorruit hebben?
Ja . die ruiten dempen behoorlijk de radiosignalen. staat ook in de manual van je aldi navigator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft ervaring of kennis of de medion 40600 ook een serieele apparaat kan uitlezen? Hiervoor zou ik dan een kabel 22pins naar rs232 moeten kopen of maken.
Een pinbezetting van de 22 pins connector zou erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 21:18:
hebbes!!!

ik heb de medion 41422 gekocht bij de makro

moet ik hem nu eerst 24 uur laten opladen voor ik er ook maar wat mee kan doen
hij staat nu (met kleine onderbreking ) zo'n 8 uur te laden
kan ik onder het laden geen enkel programma installeren of synchroniseren met mijn pc ?
in de beshrijving staat dat je tijdens de laadprocedure met de pocket pc kunt werken maak het enige wat hij doet is laden (het orange lampje is inmiddels groen) en het rode lampje knippert al vanaf het begin en krijg geen enkele reactie op de aan/uit knop ?

Ron
hmm, volgens mij moest je de eerste laadsessie onafgebroken laten doorlopen, dat betekent totdat het ledje groen brandt, niet onderbreken. Als het LED groen brandt, dan is de hoofdbatterij vol en mag je hem van de lader halen. Die 24 uur is bedoelt om de backup batterij helemaal vol te krijgen. De PPC moet wel gewoon aankunnen tijdens het laden en je kunt er dan al wat meespelen.

Voor de eerst sync even goed de bijgeleverde documentatie lezen. Sluit de cradle pas aan (via de USB) op de PC als activesync geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 12:07:
Wie heeft ervaring of kennis of de medion 40600 ook een serieele apparaat kan uitlezen? Hiervoor zou ik dan een kabel 22pins naar rs232 moeten kopen of maken.
Een pinbezetting van de 22 pins connector zou erg handig zijn.
Het ontgaat me even wat het doel hiervan is!?
Op de eerste plaats is er niets aan te sluiten, de enige verbinding met de
buiten wereld van de PDA is de cradle/USB-connectie met je PC en de andere is
de wat minder populaire iRD draadloze verbinding.
Met de cradle/USB-verbinding kun je toch "alles"?
Als je 2x de FileManager op je PC opent en je laat op de ene het FileSystem
zien van je PDA en op het andere window je PC-system, dan kun je toch moven, deleten, etc. wat je normaal al tussen verschillende schijven doet?
Je kunt de PDA dan eigenlijk gewoon vanaf je PC bedienen (middels ActivSync).
Ook leuk is natuurlijk een WiFi-kaartje, dan kun je de PDA gebruiken in een draadloos netwerk. Ook van alles mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste ppc,ers. wilde spelen met Glopus op mijn mooie doosje, lukt helaas
niet.
Melding ; not a valid PPC application.....

Vreemd, ik dacht dat ik andere gebruikers had gezien die het wel aan de praat
haddden.
Processor is toch wel een ARM zoals nodig.

Doe ik iets verkeerd en bij wie draait het prg wel???

Ik gebruik de MD40600, dus.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medion van de makro MD41422
ik heb hem vanavond geprobeerd en.............. hij werkt perfect !!!! alleen pas (ongeveer half jaar) gemaakte rotonde's en opstakels kent de software nog niet, maar rij gewoon een andere straat in en hij berekend een nieuw route, wat een techniek !
bestaat er ook een grotere geheugen kaart als 256 mb ? ,het zou heel handig zijn om heel europa(bestaat die?) of benelux,duitsland,oostenrijk,zwitserland,noord-italie,frankrijk en spanje op een kaart te zetten . dan kun je thuis al verschillende
bestemmingen in de verschillende landen in de favorieten zetten.
zodat je vanaf thuis in één keer door kunt navigeren naar b.v. barcelona en daarna door naar b.v. genéve

wij reizen namelijk met een camper rond en weten nooit precies waar wij terecht gaan komen.

vraag ik nu iets onmogelijks of heeft één van de experts misschien een tip ?

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 22:35:
bestaat er ook een grotere geheugen kaart als 256 mb ?

Neen, je vraagt niets onmogelijks. Er bestaan namelijk al SD kaartjes van 512MB
Check http://www.mpl.be/products.aspx?id=24&sid=81 maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamjp
Weet iemand een adres om een reserve batterij voor de medion ppc te kunnen bestellen?
vr. groet,
wim

wamjp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
wamjp schreef op 03 maart 2004 @ 07:43:
Weet iemand een adres om een reserve batterij voor de medion ppc te kunnen bestellen?
vr. groet,
wim
http://www.medionshop.de/
Onder Zubehör / PC-Multimedia / PDA-Zubehör / MD 40600
edit:
Ik zie nu net dat ze niet in NL leveren...

Voor degene met een Medion 40600 (Aldi of Makro), kijk dan eens op het volgende forum: www.on4gin.com
Hier staan vast nog wel nuttige dingen tussen...

[ Voor 7% gewijzigd door FlipFluitketel op 03-03-2004 08:55 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds kort ook de Medion in bezit en bevalt uitstekend, nu wil mijn vader er toch ook een aanschaffen.

Weet iemand of er nog eentje ligt bij de Aldi , in de buurt van Rotterdam?

Hij had ook de aanbieding bij de Macro gezien, maar dat heb ik hem afgeraden ivm het ontbreken van de tweede sd card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:20

TdV

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 22:26:
Beste ppc,ers. wilde spelen met Glopus op mijn mooie doosje, lukt helaas
niet.
Melding ; not a valid PPC application.....

Vreemd, ik dacht dat ik andere gebruikers had gezien die het wel aan de praat
haddden.
Processor is toch wel een ARM zoals nodig.

Doe ik iets verkeerd en bij wie draait het prg wel???

Ik gebruik de MD40600, dus.... :P
Ik heb hem wel niet maar ik weet er wel iets van; het is geen ARM maar een XSCALE processor. Misschien dat die applicatie specifiek voor ARM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 22:35:
Medion van de makro MD41422
ik heb hem vanavond geprobeerd en.............. hij werkt perfect !!!! alleen pas (ongeveer half jaar) gemaakte rotonde's en opstakels kent de software nog niet, maar rij gewoon een andere straat in en hij berekend een nieuw route, wat een techniek !
bestaat er ook een grotere geheugen kaart als 256 mb ? ,het zou heel handig zijn om heel europa(bestaat die?) of benelux,duitsland,oostenrijk,zwitserland,noord-italie,frankrijk en spanje op een kaart te zetten . dan kun je thuis al verschillende
bestemmingen in de verschillende landen in de favorieten zetten.
zodat je vanaf thuis in één keer door kunt navigeren naar b.v. barcelona en daarna door naar b.v. genéve

wij reizen namelijk met een camper rond en weten nooit precies waar wij terecht gaan komen.

ron
leuk streven, maar zelfs op een 512mb kaartje past nog geen heel europa. Europa compleet is voor tomtom al ruim 1Gb, laat staan voor medion (de vergelijking nogmaals, benelux tomtom 50mb, benelux medion 200mb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 14:29:
Hallo,

Ik heb sinds kort ook de Medion in bezit en bevalt uitstekend, nu wil mijn vader er toch ook een aanschaffen.

Weet iemand of er nog eentje ligt bij de Aldi , in de buurt van Rotterdam?

Hij had ook de aanbieding bij de Macro gezien, maar dat heb ik hem afgeraden ivm het ontbreken van de tweede sd card.
Begin van de week lagen er nog bij de Aldi in breda. (charleroistraat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij medion benelux kun je een patch downloaden voor de md40600.
heeft iemand ervaring met deze patch verloopt alles goed of krijg je een foutmelding ??

jager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb deze vraag al meermaals gesteld.
Kan me iemand zeggen of je gps + pda kan gebruiken zonder deze aan te sluiten in de auto ?! Gewoon met rondwandelen ? (en of er pda+gps-systemen bestaan die dit kunnen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

De GPS uitbreiding heeft een 12V aansluiting nodig.
Dus tenzij je een extra accupack met je mee gaat slepen kun je alleen GPS'en in de auto.

Ik heb wel draadloze GPS setjes gezien voor PocketPC maar die kosten ook weer zo rond de €400.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand toevallig of SIRF of NMEA sneller is?

De GPS module ijlt soms best wel na namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 22:24:
[...]

Het ontgaat me even wat het doel hiervan is!?
Op de eerste plaats is er niets aan te sluiten, de enige verbinding met de
buiten wereld van de PDA is de cradle/USB-connectie met je PC en de andere is
de wat minder populaire iRD draadloze verbinding.
Met de cradle/USB-verbinding kun je toch "alles"?
Als je 2x de FileManager op je PC opent en je laat op de ene het FileSystem
zien van je PDA en op het andere window je PC-system, dan kun je toch moven, deleten, etc. wat je normaal al tussen verschillende schijven doet?
Je kunt de PDA dan eigenlijk gewoon vanaf je PC bedienen (middels ActivSync).
Ook leuk is natuurlijk een WiFi-kaartje, dan kun je de PDA gebruiken in een draadloos netwerk. Ook van alles mogelijk!
Doel hiervan zou kunnen zijn je PDA als terminal te gebruiken, bijv als console aan een (unix) server.
De serieele kabel bestaat overigens, firma Yakumo (Yakomo Delta is hetzelfde als de Medion) maakt ze:
Yakumo PDA delta - serielles Kabel - 1018860
http://www.yakumo.de/produkte/index.php?pid=7
Ze worden door anderen verkocht bijv:
http://www.pczocker.de/pr...h=227_233&products_id=418

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TdV schreef op 03 maart 2004 @ 15:17:
[...]

Ik heb hem wel niet maar ik weet er wel iets van; het is geen ARM maar een XSCALE processor. Misschien dat die applicatie specifiek voor ARM is.
oeps, het werkt al..... mijn firewall had de file verprutst...,glopus is erg leuk,
een echte aanrader voor de verzamelaar.

bedankt voor de reacties, grt brt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan BEIDE navigatie-systemen tegelijk installeren op het toestel. Geheugen meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 21:06

d-motion

zow... en dan nu...

Archie_T schreef op 23 februari 2004 @ 14:09:
[...]

En waar heb je dat gezien? Dat is precies wat ik zoek, en kan je niet gewoon in duitsland bestellen?
Lol.... 1 dag later dan dat ik deze post had gedaan heeft de pda-shop er 10 euro afgehaalt... nu zijn de kabeltjes 29 eurie oid...

Maar goed... Van die reislader heb ik niets meer kunnen vinden.... Voor een goedkopere oplossing kun je je kabeltje (usb sync kabeltje) ook bestellen bij de MediaMarkt. 2 a 3 weken levertijd maar hij kost daar maar 19,95 (Mitac Mio 338 sync kabel).

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51
Ik heb nog een hele simpele vraag. Jawbreaker is een spel waar iedereen ongeveer wel aan verslaafd is als ze met de PocketPC spelen, dus weet iemand waar ik deze voor de "normale" PC kan vinden? Het lijkt mij dat er wel ergens een online versie oid moet staan? Ik heb gegoogled maar vond eigenlijk niets wat er op leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op 27 februari 2004 @ 20:48:
Het contact maken met de satellieten duurt hier zo nogal lang... niet alleen de eerste keer maar ook de keren daarop duurt het vaak zo'n 10-15 minuten, niet erg handig dus...
Is dit normaal/wat kan ik hier aan doen/ligt het aan de software of ligt dit aan de positionering van de ontvanger (meerdere plaatsen gecontroleerd)

Kan het meespelen dat we een UV-werende voorruit hebben?
Ik heb precies hetzelfde aan de hand gehad. Ik had vluchtig iets gelezen over electrisch verwarmde voorruiten en meende dat dat bij mij dus niet het probleem kon zijn omdat ik dat niet heb. Begon het dus stilaan normaal te vinden maar soms had ik zelfs geen signaal als ik al lang op mijn bestemming aangekomen was en dat werd me toch te veel. Ik was bijna terug gegaan met mijn ding.
Uiteindelijk heb ik goede methode ontdekt. Voor ik vertrek leg ik mijn antenne enkele seconden op het dak van mijn auto en heb ik een fix. Kabeltje is daar ruim lang genoeg voor. Daarna haal ik die binnen en is navigeren probleemloos mogelijk. Heb ondertussen TomTom geïnstalleerd die tenminste visualiseert hoe de ontvangst is. Medion Navigator doet dat bij mijn weten niet, behalve dan die GPS0 melding rechts boven in het hoekje. Bij TomTom kan je duidelijk zien dat ook NIET verwarmde voorruiten beduidend invloed kunnen hebben op de ontvangst. By the way : ik gebruik het ding in een Citroën C8.

Het enigste probleem dat me nog parten speelt is die ActiveSync die bij mij niet deftig blijkt te werken zoals ik bij verschillende anderen ook al gelezen heb. Iedere keer als het toestel uitgeschakeld is geweest (hetzij door de automatische afschakeling bij niet-gebruik, hetzij door het aan/uit-knopje te bedienen op de linkerkant van het apparaat) is de activesync-software corrupt op de pda en moet ik een soft reset doen om terug communicatie te krijgen. Het probleem ligt dus duidelijk bij de PDA en niet bij de PC.
Heb alles gedaan wat ik gelezen heb (updates van Medion en ActiveSync 3.7.1 geïnstalleerd), maar er is maar één ding dat helpt : automatische uitschakeling desactiveren. Dat heeft dan weer het nadeel dat je geen dag mag overslaan met opladen of je batterij is plat en dat is dan ook weer niks. Ik ben er dus nog niet uit.... Verbaast me wel te moeten vaststellen dat sommigen dit probleem NIET schijnen te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

ik heb een probleem met meen medion ppc
hij wil niet meer aangaan en het rood ledje blijft knipperen
weet iemand een oplossing oid?
ik heb m 4 dagen geleden gekocht dus als het niet direct fixable is breng ik 'm terug al heb ik liever dat ik 'm nu ga fixen

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik moet wel regelmatig de PDA uit de cradle halen en hem weer terug zetten, resetten hoeft gelukkig maar heel zelden....
Archie_T schreef op 04 maart 2004 @ 23:10:
Ik heb nog een hele simpele vraag. Jawbreaker is een spel waar iedereen ongeveer wel aan verslaafd is als ze met de PocketPC spelen, dus weet iemand waar ik deze voor de "normale" PC kan vinden? Het lijkt mij dat er wel ergens een online versie oid moet staan? Ik heb gegoogled maar vond eigenlijk niets wat er op leek.
Kijk eens bij Absolutist Ik weet niet of dat een zelfde soort spel is, maar je moet iig wel balletjes met elkaar verbinden (Bubble Thriller). Bubble Shooter lijkt imo op Frozen Bubble, en dat is ook zwaar verslavend. Ze hebben software voor Windows, PocketPC en Palm :)
Heb zelf een Clié, mijn pa heeft de Medion; voor hem heb ik dus de verslavende spelletjes van mijn PalmOS opgezocht voor PPC. Als iemand nog een leuk spelletje of een verslavend spelletje weet hoor ik het graag. Helaas is Tomb Raider niet te krijgen voor PalmOS :'(

[update] Ik heb nu volgens mij helemaal hetzelfde spel gevonden, namelijk Bubblet. Dit ziet er identiek uit als Jawbreaker en is er zowel voor Windows als voor PalmOS

[ Voor 94% gewijzigd door gwystyl op 05-03-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Ra5a schreef op 05 maart 2004 @ 00:19:
ik heb een probleem met meen medion ppc
hij wil niet meer aangaan en het rood ledje blijft knipperen
weet iemand een oplossing oid?
ik heb m 4 dagen geleden gekocht dus als het niet direct fixable is breng ik 'm terug al heb ik liever dat ik 'm nu ga fixen
Heb ik ook gehad, complete reset gedaan, even 8 uurtjes opgeladen en toen deed ie het weer. Als het nog een keer voorkomt gaat ie terug maar dit was iig bij mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Archie_T schreef op 05 maart 2004 @ 07:49:
[...]

Heb ik ook gehad, complete reset gedaan, even 8 uurtjes opgeladen en toen deed ie het weer. Als het nog een keer voorkomt gaat ie terug maar dit was iig bij mij de oplossing.
hoe doe ik een hard reset?

[ Voor 4% gewijzigd door Ra5a op 05-03-2004 17:30 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bubbaman schreef op 17 december 2003 @ 17:28:
[...]

Nou, dat werkt dus echt goed... Constant 6 tot 9 satellieten....
Er is alleen een groot verschil tussen die twee programma's. Tomtom stuurt je op de zelfde route helemaal binnendoor, terwijl de Medion software de "grotere" wegen aanhoudt.
Afijn, leuk om te experimenteren; tot nu to werkt het prima.
Alleen de stem zou wat beter kunnen... Erg zacht.
Ik denk dat ik er een externe speaker aan hang.
Moet ik geen aparte software instaleren van tomtom2 om met de kaarten ervan te werken? Of is enkel de kaartgegevens van tom tom 2 voldoende voor de Medion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TomTom heeft zijn eigen kaarten, maar die zijn een stuk kleiner dan die van Medion. Op de 256mb kaart waar de Benelux op staat past ook nog Nederland van TomTom :). Leuk om mee te experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

bij mij is er "maar" 104 mb gebruik op de sd kaart
de ik heb het dus over de meegeleverde medion kaart waar ook de medion software en kaarten etc. op staan.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Ra5a schreef op 05 maart 2004 @ 17:22:
[...]

hoe doe ik een hard reset?
Knopje van de backup batterij op OFF zetten, batterij eruit halen. Klaar! Let wel op je bent alles kwijt en je moet alle programma's er weer opnieuw op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:46
Heeft die PDA bij de Makro ook bluetooth? Of heeft iemand een url naar een lange uitgebreide lijst met spes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(
Heb nieuwste versie van ActiveSync (3.7.1) geïnstalleerd en de 2 downloads van Medion eveneens, maar blijk nog altijd geen normaal synchronistie-gedrag te hebben.
Iedere keer als mijn PPC uit heeft gestaan (door het knopje op linkerzijde, of door het automatisch uitschakelen na 3 minuten) is het onmogelijk om daarna nog te synchroniseren. ActiveSync probeert gedurende een minuutje en schakelt dan af en meldt 'Niet verbonden'.
Het enigste wat helpt is een soft-restart. Iedere dag opnieuw voordat ik hem in de cradle zet. Elegant is dat allerminst...
Alternatief is het toestel permanent op te laten staan, dus automatische afschakeling te desactiveren, maar dan kom ik met moeite de dag door met de batterij. Dat is dus ook niks.
Ik heb al meer berichten gelezen van mensen die dat probleem hebben en anderen blijken dat niet te hebben.
Is er iemand die een oplossing weet ?? Zijn er mensen die hun ding terug gedragen hebben en een andere gekregen die dat gedrag niet vertoonde ?

PS : ik heb de verbinding op verschillende PC's geprobeerd, ook eentje zonder firewall. Het gedrag is overal hetzelfde. Het ligt zeker niet aan de PC, wel aan de PPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de poi-warner geinstalleerd en de speedcamps N.L. erop gezet
het werkt perfect , bij het naderen van een camera geeft hij een waarschuwing"dangerzone" met een lopende groen/geel/rode balk geeft hij aan waar de camera zich exact bevindt ,

mijn vraag is nu eindelijk : is dit systeem niet verboden in Nederland, wordt het niet gezien als een radar detector ?

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het is verboden, je mag niks hebben waarmee je flitspalen kunt aangeven.

die blaadjes die vroeger rond gingen, met alle bekende flitspalen langs de snelwegen waren ook verboden, ookal kwamen ze ergens bij de politie vandaan.

maar ja wie boeit dat nu? en ja hoe willen ze je daarvoor pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Babavers, ik heb exact hetzelfde probleem. Een vriend van me heeft ook de medion gekocht en die heeft het probleem ook .... tot nu toe geen oplossing gevonden :(

Mss eens systemen vergelijken ? Hij en ik draaien beiden windows 2000 service pack 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 10:14:
Babavers, ik heb exact hetzelfde probleem. Een vriend van me heeft ook de medion gekocht en die heeft het probleem ook .... tot nu toe geen oplossing gevonden :(

Mss eens systemen vergelijken ? Hij en ik draaien beiden windows 2000 service pack 4.
Ik heb het op WindowsXP Professional SP1 getest. Beide computers waarop ik het kon proberen draaiden zelfde OS.
Heb ondertussen ook eens geprobeerd het probleem met Intellisync te omzeilen, maar ook dat is ijdele hoop. Intellisync blijkt ActiveSync te gebruiken, is eigenlijk een 'layer' bovenop een bestaande communicatie. Ik zie dus geen 'way-around' deze ActiveSync.
Er is nog iets anders wat me ontgaat. Die ActiveSync 3.7.1 installeert een nieuwe versie op PC, maar NIET op zijn tegenpool, de PPC. Wat met bugs op de PPC-versie van ActiveSync ? Zijn die dan niet 'upgrade'-baar ?? Je kan op de PPC naar mijn mening ook niet zien welke versie van ActiveSync daarop draait. Ik vind nergens een of ander 'About'-knopje of menuutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk niet voor bluetooth kiezen want daar zijn de systeempjes nog niet klaar voor. Heb hier 2 ipaqs 1940 met tomtom gehad en niet aan de gang te branden die dingen.
Advies -> ga niet voor wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 09:59:

die blaadjes die vroeger rond gingen, met alle bekende flitspalen langs de snelwegen waren ook verboden, ookal kwamen ze ergens bij de politie vandaan.

Nonsens, ze zijn niet verboden. Alleen radardetectors zijn verboden. Systemen die werken met GPS zijn gewoon toegestaan.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin

Volgens mij is het niet verboden... Dan zou het dus ook verboden zijn als er iemand naast je zit die zegt "Kijk uit, daar staat een flitspaal".. In België is dit systeem zeker nog niet verboden en daar zijn ze veel strenger wat betreft zulke dingen. Lijkt me dus dikke onzin dat het in NL wel verboden is.
Het verstoren/belemmeren van controles is wel verboden, maar dat kun je niet met je pda icm dat programmaatje.

En als je zo zeker bent dat het wel verboden is, geef dan aub een linkje naar een officieel artikel waar het in staat.

[ Voor 15% gewijzigd door FlipFluitketel op 08-03-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op 08 maart 2004 @ 13:01:
[...]

En als je zo zeker bent dat het wel verboden is, geef dan aub een linkje naar een officieel artikel waar het in staat.
Kijk op www.flitsservice.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T

Onzin, het is niet verboden, GPS locators mogen gewoon gebruikt worden, alleen radardetectors en lasershields niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
En dan?

Ik zie hier zelfs het volgende staan:
Radardetector: Zijn detectoren verboden ?
Nee, ze vallen onder het mensenrecht van vrije informatievergaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ligt ook aan de ppc, dat was ook 1 van de redens (ook het geluid) om hem terug te brengen

heb nu een ipaq hp 2210, en ben nu dik tevreden 8)

geen klik voordat geluid begint, en syncen gaat nu ALTIJD goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 10:14:

Bij mij is een soft-reset niet nodig, maar helpt het uit de cradle halen en hem er weer inszetten al. Dan maakt Activesync van de PPC automatisch weer verbinding met die van de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:46
The Source schreef op 07 maart 2004 @ 22:43:
Heeft die PDA bij de Makro ook bluetooth? Of heeft iemand een url naar een lange uitgebreide lijst met spes?
Iemand die mij kan vertellen of die Medion PDA's bluetooth hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
The Source schreef op 08 maart 2004 @ 18:24:
[...]

Iemand die mij kan vertellen of die Medion PDA's bluetooth hebben?
Ja dat kan ik vertellen: Nee dat hebben ze niet, tenminste niet de modellen van de Aldi of Makro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op 08 maart 2004 @ 15:35:
[...]

Bij mij is een soft-reset niet nodig, maar helpt het uit de cradle halen en hem er weer inszetten al. Dan maakt Activesync van de PPC automatisch weer verbinding met die van de PC
Ik kan zo vaak in- en uit de cradle halen zo vaak ik wil. Dat werkt zolang als de PPC maar niet uit gestaan heeft. Eenmaal uit geweest en terug aan gezet is het om zeep. In en uit de cradle halen heeft dan allemaal geen effect. De computer herkent meestal wel de USB-hardware die zich aanmeldt en ActiveSync doet een poging om verbinding te maken, maar blijft dan halfweg steken en een half minuutje later schakelt ActiveSync gewoon uit en zegt die 'Niet verbonden'. Het durft ook al eens gebeuren dat de PC de hardware gewoon niet meer wil herkennen, maar dat is eerder zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 08:00:
ik heb de poi-warner geinstalleerd en de speedcamps N.L. erop gezet
het werkt perfect , bij het naderen van een camera geeft hij een waarschuwing"dangerzone" met een lopende groen/geel/rode balk geeft hij aan waar de camera zich exact bevindt ,

mijn vraag is nu eindelijk : is dit systeem niet verboden in Nederland, wordt het niet gezien als een radar detector ?

ron
Hallo Ron,

Waar is de poi-warner en de speedcamps te downloaden?

Wat betreft de kaartgegevens van de Medion die zijn oud, zeer oud.
Een cinema in Sint-Niklaas (België), nl. Cinema Select is al meer dan 8 jaar weg, er staan daar apartementen. 8 jaar.............begrijpen wie kan!

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een wijk achter, 3 jaar oud en staat dr in. 3 jaar wie ......kan begrijpen ? :+ :D

kan altijd voorkomen dat een cinema wordt weergegeven ookal is die er niet meer, misschien is de instantie waar navtech/navigon zijn informatie vandaan haalt niet ingelicht over deze ene stomme cinema.

iig heeft jou pc geen google.nl type daar maar eens poi warner in

en ja hoor de 1e hit is raak >:)

ik heb zelfs de moeite voor je genomen

http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

http://www.navigating.de/Home_de/
(kost geld btw)

www.poihandler.com
voor de POI's, kost ook geld.

Maar als je handig bent kun je die van checkpoint.oabsoftware.nl implenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 23:31:
:(
Heb nieuwste versie van ActiveSync (3.7.1) geïnstalleerd en de 2 downloads van Medion eveneens, maar blijk nog altijd geen normaal synchronistie-gedrag te hebben.
Iedere keer als mijn PPC uit heeft gestaan (door het knopje op linkerzijde, of door het automatisch uitschakelen na 3 minuten) is het onmogelijk om daarna nog te synchroniseren. ActiveSync probeert gedurende een minuutje en schakelt dan af en meldt 'Niet verbonden'.
Het enigste wat helpt is een soft-restart. Iedere dag opnieuw voordat ik hem in de cradle zet. Elegant is dat allerminst...
Alternatief is het toestel permanent op te laten staan, dus automatische afschakeling te desactiveren, maar dan kom ik met moeite de dag door met de batterij. Dat is dus ook niks.
Ik heb al meer berichten gelezen van mensen die dat probleem hebben en anderen blijken dat niet te hebben.
Is er iemand die een oplossing weet ?? Zijn er mensen die hun ding terug gedragen hebben en een andere gekregen die dat gedrag niet vertoonde ?

PS : ik heb de verbinding op verschillende PC's geprobeerd, ook eentje zonder firewall. Het gedrag is overal hetzelfde. Het ligt zeker niet aan de PC, wel aan de PPC.
Kijk zo moet je werken, Ik had hetzelfde probleem als jij.

Nu sluit ik de cradle aan op de pc, ik start de pc op ik zet mijn pda aan en ik plug hem maar pas in als de pc volledig is opgestart!.

Bij mij blijft die 3 uur staand en ik heb nogsteeds syncro op de pda zonder probleem.

Ik denk niet dat het aan active sync ligt of de pda. Ik denk gewoon aan het gebruik.

Nu let ik op die punten en sindsdien geen prob meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de cradle altijd verbonden met pc, dus hangt er ook aan wanneer ik de pc opstart. En de pda steek ik er pas wanneer de pc volledig is opgestart (altijd), en nog altijd het probleem. Als ik een soft reset doe en hem dan in de cradle steek werkt het wel, en blijft hij mooi uren verbonden, zolang ik hem er maar niet eens uitneem en hij dan uitvalt en hem dan weer insteek, dan werkt het niet meer ... kzou toch wel graag eens een oplossing hebben voor dit probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit Active Sync probleem dus ook.
Alles heb ik al geprobeerd, zonder enig succes.
Reeds geprobeerd op W2k- SP4, XP zonder succes.

Is er geen echt Medion/Active Syc forum :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 12:50:
[...]

Ik heb het op WindowsXP Professional SP1 getest. Beide computers waarop ik het kon proberen draaiden zelfde OS.
Heb ondertussen ook eens geprobeerd het probleem met Intellisync te omzeilen, maar ook dat is ijdele hoop. Intellisync blijkt ActiveSync te gebruiken, is eigenlijk een 'layer' bovenop een bestaande communicatie. Ik zie dus geen 'way-around' deze ActiveSync.
Er is nog iets anders wat me ontgaat. Die ActiveSync 3.7.1 installeert een nieuwe versie op PC, maar NIET op zijn tegenpool, de PPC. Wat met bugs op de PPC-versie van ActiveSync ? Zijn die dan niet 'upgrade'-baar ?? Je kan op de PPC naar mijn mening ook niet zien welke versie van ActiveSync daarop draait. Ik vind nergens een of ander 'About'-knopje of menuutje.
ookal probeer je t onder windows 3.11. het ligt echt aan de medion geloof mij maar. nu ik die hp heb, heb ik nergens problemen mee.

zal wel een hardware iets zijn waar activesync (nog) niet mee overweg kan. je meot iemand vinden die de clio 338 heeft. want daar zit dezelfde hardware in en dan kun je vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 00:23:
hier een wijk achter, 3 jaar oud en staat dr in. 3 jaar wie ......kan begrijpen ? :+ :D

kan altijd voorkomen dat een cinema wordt weergegeven ookal is die er niet meer, misschien is de instantie waar navtech/navigon zijn informatie vandaan haalt niet ingelicht over deze ene stomme cinema.

iig heeft jou pc geen google.nl type daar maar eens poi warner in

en ja hoor de 1e hit is raak >:)

ik heb zelfs de moeite voor je genomen

http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

http://www.navigating.de/Home_de/
(kost geld btw)

www.poihandler.com
voor de POI's, kost ook geld.

Thanks voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipper_kim
  • Laatst online: 03-04 19:26
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 00:23:
Correct me if I am wrong...das toch niet compatible voor de Medion versie GPS (alleen voor TT)? En anders zou ik graag weten hoe wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een raar probleem met de Medion.

Gisteren heb ik de medion aangesloten en volgens de installatiecd de software geïnstalleerd. Ik had hele avond mee gewerkt, synchronisatie verliep ok, geen al te grote problemen.
De volgende dag na restart kon mijn desktop niet connecten met mijn pocket pc. Ik kreeg een melding dat: microsoft cannot recognize USB device. Als ik vervolgens op de troubleshoot klik, dan werd mij doorverwezen naar Device Manager om daar proberen mijn device aan het werk te krijgen. Toen ik op de device manager klik, kreeg ik een raar foutmelding (vrijvertaald): mmcndmgr.dll is deels corrupted en is niet geregistreerd bij regsvr32 %systemroot/%system32/mmcndmgr.dll
Na het registreren van de dll, blijf ik het probleem krijgen dat mijn pocket pc niet herkend wordt door mijn desktop, terwijl ik gisteren de hele avond nog meegewerkt heb.
Ik ben ten einde raad, hopelijk kan iemand mij helpen.

Mijn dank is zeer groot !

Gegroet,
Hachiben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamjp
Hachiben,

Je moet je ppc een soft reset geven voor je hem in de craddle plats, dan vind je pc hem wel.

groet,

wim :*)

wamjp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wamjp schreef op 09 maart 2004 @ 23:53:
Hachiben,

Je moet je ppc een soft reset geven voor je hem in de craddle plats, dan vind je pc hem wel.

groet,

wim :*)
Wim,

Ongelofelijk, het werkt opeens wel zoals jij zei.

Nadat de pc mijn pocket pc had herkend, kreeg ik een melding over XP:

The software you are installing for this software:

Medion Windows Moble USB sync

has not passed Windows Logo testing to verify its compatibility
with Windows XP (tell me why this testing is important)

Continue your installation of this software may impair
or destabilize the correct operation of your system
either immediately or in the future. Microsoft strongly
recommends that you stop this installation now and
contact the hardware vendor for software that has
passed Windows Logo testing.

(keuze uit twee knopjes)
Continue anyway - Stop installation

Ik heb natuurlijk gekozen voor Continue anyway. En hij doet het weer.

Mijn vraag is: Wat betekent die Windows Logo Testing? Misschien is dat de reden waarom wij steeds problemen mee hebben met synchroniseren.
Weet iemand toevallig hier iets meer van?

Groet,
Hachiben

p.s. Wim, dank voor je tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamjp
Habichen,

Mijn pc draait ook onder windows xp, maar dat bericht wat je beschrijft heb ik nooit gehad.
Mijn active sync draait nu ook als een zonnetje.
Alles wordt steeds netjes gesyncroniseerd: agenda, contacten, notities, taken, files e.d. neemt hij probleemloos over.

Ook heb ik een back-up van mijn ppc gemaakt, zodat ik als ik onverhoopt eens een "harde" reset moet doen, mijn programma's weer terug kan zetten.

Gisteravond heb ik ook tom tom 2 ge-installeerd, benieuwd hoe deze werkt.
Leuk als vergelijking met de medion naviator.

Als beginnend gebruiker van een ppc raad ik iedereen aan dit forum vanaf het begin eens door te lezen: Je steekt er heel van op!!

groet,

Wim

wamjp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 01:22:
[...]

Mijn vraag is: Wat betekent die Windows Logo Testing? Misschien is dat de reden waarom wij steeds problemen mee hebben met synchroniseren.
Weet iemand toevallig hier iets meer van?

Groet,
Hachiben

p.s. Wim, dank voor je tip !
Dat houdt in dat Microsoft er geen labeltje aan gehangen heeft dat het zeker weten werkt met een bepaalde versie van Windows. Zie verder deze pagina voor een korte uitleg.
Het komt er op neer dat je het gewoon kan proberen en dat het meestal wel werkt, maar dat het niet door Microsoft gecertificeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim,

Ik heb al wat gelezen, niet alles, dat zijn ook 23 pagina's.
Hopelijk stel ik nu niet een vraag die al beantwoord is, hierbij alvast mijn excuses mocht het zo zijn.

Bij Medion zaten 2 navigatie cd's, tweede navigatiecd was een optioneel cd. Op die CD staan bijvoorbeeld andere kaarten dan de standaard Benelux-duitsland. Bijvoorbeeld Duitsland noord en zuid. Zijn deze twee ook te gebruiken op de PPC? (zoja) Hoe? ik heb slechts gelezen dat je eigen (gemaakte) persoonlijke kaarten kunt exporteren, niet gelezen of je een hele map vol met kaarten kunt exporteren.

Over die tomtom2, hou ons graag op de hoogte over tomtom2. Zouden die twee programma's samen geïnstalleerd kunnen worden? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat daar conflict over was.

Groet,
Hachiben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 09:46:
Bij Medion zaten 2 navigatie cd's, tweede navigatiecd was een optioneel cd. Op die CD staan bijvoorbeeld andere kaarten dan de standaard Benelux-duitsland. Bijvoorbeeld Duitsland noord en zuid. Zijn deze twee ook te gebruiken op de PPC? (zoja) Hoe? ik heb slechts gelezen dat je eigen (gemaakte) persoonlijke kaarten kunt exporteren, niet gelezen of je een hele map vol met kaarten kunt exporteren.
Mijn excuses !
Ik had eerst handleiding beter moeten lezen dan hier een bericht posten. Ik ben achtergekomen hoe het moet:
Voor diegene die na mij hetzelfde wilde weten, verwijs ik naar de PDF handleiding bij programma: medion-navigatie.

Nogmaals mijn excuses !

Groet,
Hachiben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 09:46:
Wim,

Ik heb al wat gelezen, niet alles, dat zijn ook 23 pagina's.
Hopelijk stel ik nu niet een vraag die al beantwoord is, hierbij alvast mijn excuses mocht het zo zijn.

Over die tomtom2, hou ons graag op de hoogte over tomtom2. Zouden die twee programma's samen geïnstalleerd kunnen worden? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat daar conflict over was.

Groet,
Hachiben
Heb TomTom én Medion Navigator tegelijk geïnstalleerd en benelux van beide systemen op één MMC-kaartje gezet. Werkt perfect. Op één ding letten : TomTom bestaat eigenlijk uit twee processen : eentje die contact met de antenne verzorgt en een tweede die de visualisering op het scherm verzorgt. Beide processen communiceren uiteraard tijdens normaal gebruik. Het is echter perfect mogelijk het eerste proces (GPS genaamd) te laten draaien terwijl de echte TomTom NIET gestart is. Je ziet dan rechts onder op het 'Today'-schermpje een soort van schotel-antennetje gevisualiseerd. Zolang dit er staat kan je Medion Navigator NIET gebruiken omdat slechts één proces toegang kan hebben tot de com-poort die gebruikt wordt om met de antenne te communiceren. Het proces kan je altijd stoppen via start/settings/system/memory/running programs en aldaar GPS te stoppen.
Ikzelf gebruik bijna uitsluitend TomTom. Het is gebruiksvriendelijker, heeft wat meer toeters en bellen en is vooral gemakkelijk te bedienen TIJDENS het rijden omdat de navigator uitgerust is met beeld-knoppen die zelfs op een kassei-weg met dikke vingers niet te missen zijn, iets belangrijk wat de makers van de Medion versie over het hoofd gezien hebben.
Ik houd me dus niet veel bezig met die CD's van Medion, maar ik meen dat die tweede CD een compilatie is van enkele gebieden binnen Benelux en Duitsland die je eigenlijk zelf ook kan samenstellen dmv het meegeleverde programma. Over dit programma om zelf kaarten samen te stellen niets dan lof trouwens. Dat mis ik bij TomTom.
Zo zie je maar dat alles zijn voor en na heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Mensen, even dit: Groeten onder een post is niet nodig, tweakers doen elkaar hier op het forum constant de groeten ;) dus Groet, Piet kan achterwege gelaten worden :) Verder als je wat wil toevoegen, kan je helemaal rechts van je post de editknop vinden, zodat je niet twee posts onder elkaar hoeft te doen, dat staat een beetje slordig en leest wat lastiger namelijk :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:39
Ik heb een probleem met tom tom op dat ding..... Het probleem is als ik tom tom opstart dat ie geen gps ontvangst krijgt...... en soms in 1 x wel..... de laatste versie van gprs staat erop en van tom tom 2..... heb al gekeken in die gps settings enzo.....moet je daar misschien de instelling veranderen naar een andere gps ontvanger.....hij staat nu op tom tom.....of is het gewoon iets anders :?

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weerz schreef op 11 maart 2004 @ 19:06:
Ik heb een probleem met tom tom op dat ding..... Het probleem is als ik tom tom opstart dat ie geen gps ontvangst krijgt...... en soms in 1 x wel..... de laatste versie van gprs staat erop en van tom tom 2..... heb al gekeken in die gps settings enzo.....moet je daar misschien de instelling veranderen naar een andere gps ontvanger.....hij staat nu op tom tom.....of is het gewoon iets anders :?
Even terug naar kaart gaan en dan weer terug naar navigator.
Schijnt een "foutje"te zijn in de tomtom software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Weerz schreef op 11 maart 2004 @ 19:06:
de nieuwste versie van tomtom zekers? die heeft inderdaad die bug.. als je geen gps krijgt gewoon effe kaar oproepen en dan weer naar navigatie gaan. Dan werkt ie wel.

mm, scuseer, dit stond hierboven al |:(

[ Voor 5% gewijzigd door witchdoc op 11-03-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor al degene die problemen hebben met de communicatie tussen de pda en de computer, en vooral na het installeren van de register patch, brobeer ééns het volgende: zet het program geheugen op de schuifbalk (naar rechts schuiven) onder de 19MB op de Pocket PC, en doe dan een soft reset. En je zal zien het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Medion-gebruikers,

Hebben jullie ook deze ervaringen?
Tijdens het rijden, opeens zegt ie iets over "data blabla(weet even niet precies wat de mededeling was) error" en blijft gewoon hangen, enige oplossing is dus restart.
Ook heb ik een keertje meegemaakt dat die opeens vastzit en verder niks meer doet, dus wederom restart.
Jij week af van de route van de gps, opeens krijg je weer die zogenaamde "data blabla error"

Ligt het aan mijn pcc ? de installatie? of heeft iedereen wel deze problemen?

Zijn er nog andere problemen naast deze en die over de synchronisatie? Omdat ik nu nog de kans heb om die medion terug te brengen naar de winkel, wil ik de voor- en nadelen naast elkaar leggen en beslissen of ik hem moet houden.

Thanks alvast
Hachiben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die van mij teruggebracht wegens de volgende redenene

het geluid geeft kraak aan begin
scherm kraste teveel (maar valt onder garantie hoorde ik later)
en geen bluetooth

nu ben ik voor de hp ipaq 2210 gegaan, en die echt aan te raden. geen gezeik met het syncen douwt hem erin en hoppake. eruit rukken en weer dr in geen probleem, tijdens opstarten dr inlaten ook geen probleem.

en met dat medion ligt aan je kaart, eens met dat programma op je pc een nieuwe kaart exporteren of een andere geheugenkaart proberen ik had dat probleem ook eerst.

medion draait nu ook op mijn hp samen met tomtom, ideale combinatie. nu nog engin aanschaffen (uitgebreidere versie van de medion navigator)

btw als je nieuwe kaarten zoekt kun je die kopen op www.engin.nl

alleen als je geregistreerd bent, maar als je lief vraagt aan die mensen moet je die kaarten ook zo kunnen bestellen. die zijn redelijk up to date. 3e kwartaal 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamjp
Habichen,

Voor een error met de navigatie kan je een "patch" downloaden op www.medion.de
Na installatie op je ppc heb je geen last meer van deze error.
hieronder de text welke ik van de medion-site heb geplukt:

Medion AG
Reg. Patch

Win 2000/Win ME/Win XP
Bereitstellungsdatum 02.12.2003
Bisherige Downloads 24329

Reg. Patch zur Verbesserung der Systemstabilität während der Routenberechnung mit der Navigations Software der PDA MDPPC200 Serie (MD 40600, MD 40309, MD 40879, MD 40885 & MD 41004).

Installationsanweisung Die Datei auf dem PC entpacken, auf den PDA übertragen, dort starten und abschließend einen "Warmstart" durchführen.

Hinweis: Zum entpacken der heruntergeladenen Dateien klicken Sie bitte auf die Schaltfläche "Extract". Die Dateien werden in den unter "Folder" angegebenen Ordner entpackt. Wenn dieser Ordner nicht vorhanden ist, wird er erstellt.

Für eventuellen Datenverlust, sowie Fehler an Hard- oder Software, die aufgrund der Ausführung des Updates auftreten, übernimmt die Medion AG keinerlei Haftung. Dies erkennt der Kunde bei Ausführung des Updates an.

Download

[size: 54352.00 Bytes , ca. 8 sek. / ISDN]

wamjp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamjp
Habichen,

Nog een keer de tekst van de download maat dan in het nederlands:

Medion AG
Register Patch

Productiedatum / Date de la mise en jour 02.12.2003
Hetgeen u tot nu toe gedownload heeft / Ancien Downloads24331

Register patch voor de PDA MDPPC200 serie (MD 40600). De patch verbetert de stabiliteit van het systeem wanneer met de navigatie software gewerkt wordt.

+++Instalatieanwijzing+++

Pak het bestand uit (unzip) op de pc, kopieer dit vervolgens naar de PDA en herstart de PDA."

Download

[size: 54352.00 Bytes , ca. 8 sek. / ISDN]

Je kunt dze downloaden vanaf www.medion.de
Je moet kijken bij servicecenter/downloads je zoekt dan de beschikbare downloads door het type nummer van je ppc in te geven md 40600.

wim

wamjp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Ik heb nog steeds problemen met tom tom 2.Het werkt erg slecht helaas,terwijl ik het programma wel beter vind als medion. Niet dat medion slecht is. Maar als ik opstart duurt het nog steeds lang voordat ik gps ontvangst heb.....en door dat truukje gaat het wel wat sneller,maar niet zoals het hoort. En heel vaak als ik rij ben ik ineens de verbinding kwijt...De gps status schommelt van 0 naar een ander getal, dus ga helaas maar weer over naar navigator :'(

Ow en ik werkte met 2.24 en gps 2.09 ik heb ook alle updates van die medion enzo gedaan.....dus ik zou nu ff niet meer weten waar het aan zou kunnen liggen |:(

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Okee, hier even een enorme N00B vraag:

Als ik em aansluit op de computer, dan kom ik niet verder dan een scherm met een soort plusje die naar alle kanten van het scherm gaat als je met dat pennentje op het scherm drukt. Verder kom ik niet...

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- ALLE knopjes ingedrukt zonder reactie
- Met dat pennetje 100 keer op het scherm gedrukt, zonder effect.
- Alle software geinstalleerd
- De handleiding gelezen

Wat ik nog ga doen:
- In de auto proberen aan de praat te krijgen...

Het ding is van een buurman van mij van 83!! Die kon er niet uitkomen. Ik zelf dus ook niet. Kom niet verder dan hem...schaam schaam... Wat moet ik nu doen?

edit: auto ook al geprobeerd, en werkt ook niet :(

Iemand die een oplossing weet?

[ Voor 7% gewijzigd door BvK P4 op 14-03-2004 15:29 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:02
Je moet gewoon telkens op de plaats van het plusje op het scherm drukken. Op die manier kan dat ding dan later rekening houden met je afwijking :)

Ik heb zelf ook een groot probleem. Het scherm schokt bij mij gigantisch omhoog en naar beneden en een aantal horizontale "glitch"-lijnen vliegen over het scherm... Is hij kaduuk, of is het toch stiekem een bekend probleem?
Wel beetje jammer, want is nog maar tweede autoritje wat ik ermee gemaakt heb. soft reset en alles helpt niet, beeld schokt ook zo hard bij het "rebooten".

Iemand een idee?

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
SniekyTunes bedankt voor je tip. Is inmiddels als opgelost. M'n heit had de batterij eruit gehaald, toen wat met die on/off geswitched, batterij er weer ingedaan, aan gedrukt en voilà!! Hij kwam meteen in windows. Buurman van 83 weer blij ;)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 10:18
heren en dames ook , sinds kort is er ook een forum specifiek gewijd aan de Medion en dan met name de MD40600 , hierbij de url : http://www.on4gin.com/forum/

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weerz schreef op 14 maart 2004 @ 13:48:
Ik heb nog steeds problemen met tom tom 2.Het werkt erg slecht helaas,terwijl ik het programma wel beter vind als medion. Niet dat medion slecht is. Maar als ik opstart duurt het nog steeds lang voordat ik gps ontvangst heb.....en door dat truukje gaat het wel wat sneller,maar niet zoals het hoort. En heel vaak als ik rij ben ik ineens de verbinding kwijt...De gps status schommelt van 0 naar een ander getal, dus ga helaas maar weer over naar navigator :'(

Ow en ik werkte met 2.24 en gps 2.09 ik heb ook alle updates van die medion enzo gedaan.....dus ik zou nu ff niet meer weten waar het aan zou kunnen liggen |:(
Ik heb met hetzelfde probleem geworsteld, maar had dat zowel met Medion Navigator als met TomTom. In feite was het een slechte ontvangst op de antenne. Blijkt dat die antenne een paar seconden een goed signaal moet hebben om een 'fix' te krijgen, daarna komt het niet meer zo nauw. Als de GPS ontvangst dus niet snel wil komen moet je je antenne eens een paar seconden buiten de wagen houden, best met stilstaande wagen. Op het GPS-beeldje van TomTom zie je dan dadelijk die ontvangst-balkjes veel hoger verschijnen en een paar seconden later zijn ze rood en kan je de muis binnen halen en vertrekken. Ik wijt het aan mijn voorruit ofschoon dat toch geen speciale ruit is. Ik stel trouwens vast dat de ontvangst van de GPS-muis (de hoogte van die balkjes) veel beter is kort bij een zijruit dan wel in het midden van de wagen onder de voorruit.
Dat onderweg de ontvangst wel eens een paar seconden kan wegvallen door invloed van gebouwen, overhangende bomen en dergelijke maak ik ook mee, maar stoort zelden of nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 23:21:
[...]

Ik heb met hetzelfde probleem geworsteld, maar had dat zowel met Medion Navigator als met TomTom. In feite was het een slechte ontvangst op de antenne. Blijkt dat die antenne een paar seconden een goed signaal moet hebben om een 'fix' te krijgen, daarna komt het niet meer zo nauw. Als de GPS ontvangst dus niet snel wil komen moet je je antenne eens een paar seconden buiten de wagen houden, best met stilstaande wagen. Op het GPS-beeldje van TomTom zie je dan dadelijk die ontvangst-balkjes veel hoger verschijnen en een paar seconden later zijn ze rood en kan je de muis binnen halen en vertrekken. Ik wijt het aan mijn voorruit ofschoon dat toch geen speciale ruit is. Ik stel trouwens vast dat de ontvangst van de GPS-muis (de hoogte van die balkjes) veel beter is kort bij een zijruit dan wel in het midden van de wagen onder de voorruit.
Dat onderweg de ontvangst wel eens een paar seconden kan wegvallen door invloed van gebouwen, overhangende bomen en dergelijke maak ik ook mee, maar stoort zelden of nooit.
Ik heb nu met navigon gereden en toen ik hem aan zette had ik gelijk bereik.....een stuk mee gereden en ik ben nog niet 1 x gps kwijt geweest.....en me gps ontvanger staat bij de voorruit in het midden. Het lijkt wel of het bij iedreen anders is, en dat zou eigenlijk niet moeten kunnen maar het lijkt er sterk op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 10:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

FF een vraagje aan mensen met een Renault Megane (Scenic), zoals ik al eerder heb gemeld, heeft dat ding van ons erg veel last van slecht signaal.
Dit zou dus zeer goed kunnen komen door de UV-werende voorruit.
Nu is mijn vraag aan de trotse Megane (scenic) bezitters met zo een mooie blauw/paars glimmende voorruit: waar heb je je ontvanger liggen, en hoe goed is je ontvangst?
(hierzo ligt ie in het midden van het dashboard, bijna tegen de ruit aan, met dus slecht ontvangst)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op 15 maart 2004 @ 21:59:
FF een vraagje aan mensen met een Renault Megane (Scenic), zoals ik al eerder heb gemeld, heeft dat ding van ons erg veel last van slecht signaal.
Dit zou dus zeer goed kunnen komen door de UV-werende voorruit.
Nu is mijn vraag aan de trotse Megane (scenic) bezitters met zo een mooie blauw/paars glimmende voorruit: waar heb je je ontvanger liggen, en hoe goed is je ontvangst?
(hierzo ligt ie in het midden van het dashboard, bijna tegen de ruit aan, met dus slecht ontvangst)
Hang hem eens achter je achteruitkijkspiegel.

Daar zit een "gat" in je UV scherm
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste