[OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 9

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.611 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx Njh. Ik loop nu @ 3200+, tenminste dat geeft windows en wcpuid aan. Hij gaat echter maar 2100 Mhz. Maar ik heb de boxed koeler erop zitten, dus hij wordt stressed zo 58 graden.

Maar begin het al een beetje door te krijgen, vogel wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 07:16
ZO
mijn vader had een 2800+ Unlockt een (AQXCA UPCW) d8 ik.
en ik een gelockte 2500+ die stabiel 3200+ liep. dus we hadden maar geruilt omdat ik wilde oc'en
mijn kt600 is kut met FSB overklocken dan maar multiplier hij doet nu stabiel : 15 x 166 (200 niet stabiel met mijn pc 2700 RAM ofzo) dat is 2485 mhz :)
ik ben nu opzoek naar een goed Nforce 2 mobo om echt te gaan overklocken met mijn goede waterkoeling :
DD RBX
Hydor l30
dd res
Black ice micro 2
en dat silver 5 pasta :)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond de Boxed cooler (met dito crap thermal paste) van mijn XP3200+ vervangen door een Thermalright SP97 met Arctic Silver 5 en een 90mm Enermax cooler.

Resultaat: Idle temp is volgens Asus probe van 53 naar 35 graden gegaan 8)
Mmmmm, dat was de investering wel waard denk ik.

Nu is mijn vraag, is het zo dat die Arctic Silver idd een 'inwerk'periode van ongeveer 100-200 uur nodig heeft of kan ik nu al meteen aan de slag met m'n voltages/MP/FSB?

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 10:27:
Nu is mijn vraag, is het zo dat die Arctic Silver idd een 'inwerk'periode van ongeveer 100-200 uur nodig heeft of kan ik nu al meteen aan de slag met m'n voltages/MP/FSB?

Wat zijn jullie ervaringen?
Gewoon overklokken en temperatuur in de gaten houden,dat inwerken zal misschien 1 a 2 graden schelen dus niet de moeite om daar op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 07:16
ik heb nu een a7v600 mobo maar wil een nforce 2 :
is deze een beetje goed?
http://www.msicomputer.co...K7N2_Delta-L&class=mb

zijn hier mensen die dermee overklockt hebben?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een goed OC mobo wil dan moet je naar ABIT,EPOX of DFI gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Overclocked de KT600 van Epox/abit/DFI dan wel stukken beter dan die van asus, of ligt het gewoon aan de KT600? Of als je echt wil OCen dat je dan toch echt naar een Nforce2 bordje zal moeten gaan? Want dan kan ik nog wel lekker bij de KT600 blijven evt. Ik zoek iig een goed bordje met serial ATA en zonder DUAL mem channel. En die zie ik geen onder de nforce bordjes van epox.
Ik had mijn oog eerst namelijk ook op een a7v600 maar heb nog niks gekocht en wil toch eigenlijk wel goede OC prestatie gaan halen met mijn WCkoeling. :/

Edit:
Nu ik bij alle 3 heb gekeken zie ik bij geen van de 3 een Nforce bordje zonder DUAL channel mem en met S-ATA RAID :/

Deze van Epox EP-8KRA2+ heb ik nu mijn oog op alleen die staat niet in de pricewatch :'(
Weet iemand waar ik die kan halen?

[ Voor 34% gewijzigd door SpitfireNL op 20-06-2004 09:06 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je zonder dual channel willen? Werkt perfect hier.

Zit nu @ 11x200 = 3200+ / 1,8V. Stressed <60 graden. Niet hoger gaan dus met me boxed cooler :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Omdat ik maar een lichte upgrade wil voor mijn xp2400+ tbred. Omdat ik eigenlijk op bordjes met full PCI-express aan het wachten ben.
Zie mijn traag systeem in mijn sig maar.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 21:43:
Thnx Njh. Ik loop nu @ 3200+, tenminste dat geeft windows en wcpuid aan. Hij gaat echter maar 2100 Mhz. Maar ik heb de boxed koeler erop zitten, dus hij wordt stressed zo 58 graden.

ik heb mijn multiplier verhoogt (van 11 x 200MHz naar 13), pc blijft draaien maar in windows & wcpuid is mijn kloksnelheid nog steeds 2,21GHz 8)7
zou hij gelocked zijn? ik haal vanmiddag wel mijn cpu cooler eraf kan ik mijn serienummer controleren.

Mijn stressed temp blijft ook hetzelfde met mijn Jet7 erop, dus het lijkt erop dat hij alleen in de bios omhoog is gegaan, maar niet heeft toegepast (lijkt mij dus gelocked }) )

btw mijn proc is een amd athlon 3200+ @ 2,21 GHz op een asus a7n8x-e deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 21:43:

Alles wat een beetje overklokt is blijft een 3200+ volgens WCPUID of CPU-z :+ . Zal dus wel aan het proggie liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 12:06:
[...]

Alles wat een beetje overklokt is blijft een 3200+ volgens WCPUID of CPU-z :+ . Zal dus wel aan het proggie liggen.
Hoe kan je dan zien wat jouw actuele kloksnelheid is?

<EDIT>
bedoel dus de benaming, niet de kloksnelheid
</EDIT>

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja I know, hij geeft het gaar aan. Maar nu ga ik gewoon écht 3200+

Die vraag hierboven haal je zo uit de faq :O

http://www.bartoncalc.tk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe en via de search heb ik uitgevist hoe ik mijn FSB kon verhogen (expert settings, jaja...) - de multiplier is gelockt. Mijn Xp 2500+ draait rock stable op 2400 Mhz (hij draait nu al 72 uur en meer aan een stuk, heb hem getest met Hot CPU Tester Pro en Sisoft Sandra) bij een Vcore 1.775, maar de snelheid van mijn geheugen is blijkbaar afhankelijk van mijn FSB (hiervoor had ik Abit KD-7 Raid met VIA-chipset en daarbij was dat niet het geval). Mijn geheugen (512 Mb TwinMos Pc2700) draait op 163 Mhz, 75% van mijn FSB (218 Mhz, 218x11=2400). Weet er iemand hoe ik dat kan uitzetten? Ik heb al auto geprobeerd, bij SPD, niks helpt. Of kan ik het geheugen beter ook overklokken? In het bios kan ik van 2.6 naar 2.7 en 2.8 volt gaan, maar ik weet niet of dat een goed idee is, en hoeveel marge er op de modules zit. Ik doe dat eigenlijk liever niet, wil hem niet naar de kl*te helpen, is juist nieuwe proc en mobo.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Borromini

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 24-06-2004 11:38 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

OMG! Heeft iemand dit al geprobeerd? ik ben mijn conductive silver pootje kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Hoodlum2000 schreef op 21 juni 2004 @ 23:27:
[...]

OMG! Heeft iemand dit al geprobeerd? ik ben mijn conductive silver potje kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Jammer dat er zo weinig info bij staat, of het werkt op barton's van na week 40 etc, ik wil het anders wel testen, op de cpu van mijn zusje (Thoroughbred 2200+ van week 44 ofzo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 21:08
You just need to Connect the Fifth L3 trace with Conductive paint or ink and you should be in business
Dit zal niet werken bij Bartons na week 40. Al deze voor week 40 waren eigenlijk ook al gelocked maar werden "standaard" unlocked door de meeste nieuwe moederborden. Op oudere moederborden moest de Thoroughbred nog unlocked worden met bovenstaande mod.
Ik had even hoop :P

Zie ook:
http://www.viperlair.com/...to/cpu/unlock/index.shtml
http://www.logan.eclipse....ing_tbred's_&_bartons.htm

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 22-06-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Dat zal wel weer niet idd (Ga het nog niet proberen, kan mn Barton zo nog teruggeven). Wire trick werkte iig ook niet. Maar wat is precies dit hele gedoe met unlocken van reeds unlockte Bartons? Meer multipliers?

Mijn Barton 2500+ wil overigens niet veel verder dan de 2100MHz (op 1.69 vanwege nForce overvolt), kan 3200+ wel halen, maar zeker niet stabiel :( (VCore al over de 1.8). Morgen ff 2 oppikken en kijken of er een beter mee wil werken.
Deze draait tot nu toe zeer stabiel op 11x182 = 2002MHz. Prime95 nog steeds niet gecrasht (na dik 5 uur).
Borromini schreef op 21 juni 2004 @ 22:24:
Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe en via de search heb ik uitgevist hoe ik mijn FSB kon verhogen (expert settings, jaja...). Mijn Xp 2500+ draait rock stable op 2400 Mhz (hij draait nu al 72 uur en meer aan een stuk, heb hem getest met Hot CPU Tester Pro en Sisoft Sandra) bij een Vcore 1.775, maar de snelheid van mijn geheugen is blijkbaar afhankelijk van mijn FSB (hiervoor had ik Abit KD-7 Raid met VIA-chipset en daarbij was dat niet het geval). Mijn geheugen (512 Mb TwinMos Pc2700) draait op 163 Mhz, 75% van mijn FSB (218 Mhz, 218x11=2400). Weet er iemand hoe ik dat kan uitzetten? Ik heb al auto geprobeerd, bij SPD, niks helpt. Of kan ik het geheugen beter ook overklokken? In het bios kan ik van 2.6 naar 2.7 en 2.8 volt gaan, maar ik weet niet of dat een goed idee is, en hoeveel marge er op de modules zit. Ik doe dat eigenlijk liever niet, wil hem niet naar de kl*te helpen, is juist nieuwe proc en mobo.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Borromini
Je hebt zelf al het antwoord gegeven ;) : PC2700; das 333MHz (2x166) geheugen en zal dus niet standaard draaien op 400MHz (by SPD en Auto). Raadt je overigens niet aan je mem toch over te clocken tot 400MHz, maar gewoon te verwisselen met PC3200 (of hoger) als je echt in sync met de FSB wil draaien en het geld hebt. Dat zal je timings beter doen en geen kapotte geheugenreepjes produceren.

[ Voor 59% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-06-2004 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me zat af te vragen: Als ik een enkele ader van een stroomdraad (dus vrij dun) over een brug leg, kan ik daarmee ook bruggen verbinden? Of gaat me dat op die manier niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 08:27:
Wat ik me zat af te vragen: Als ik een enkele ader van een stroomdraad (dus vrij dun) over een brug leg, kan ik daarmee ook bruggen verbinden? Of gaat me dat op die manier niet lukken?
Is de weerstand van dat draadje niet hoger dan conductive silver of iets soortgelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is koper dus ik neem aan dat dat erg mee zal vallen. Ik heb het dus niet over koperdraad met een vaste kern, maar gewoon stroomdraad. Dat zit in elkaar gedraaid met allemaal kleine koperdraadjes, en de bedoeling is om één van deze koperdraadjes te gebruiken om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 13:43:
[...]

Hoe kan je dan zien wat jouw actuele kloksnelheid is?

<EDIT>
bedoel dus de benaming, niet de kloksnelheid
</EDIT>
Die zie je ook niet, die bereken je. Kan je doen met de gegeven site of met dat uAMD tooltje. Ikzelf gebruik mien eigen tabel (een paar reacties terug) omdat bijvoorbeeld uAMD bij rare uitslagen kan geven. (probeer maar eens een Barton 2800+ op 199 en dan 200, die is dan bij 199 een 3900+ en bij 200 een 3800+)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
-Sir_Killalot- schreef op 22 juni 2004 @ 01:06:
Dat zal wel weer niet idd (Ga het nog niet proberen, kan mn Barton zo nog teruggeven). Wire trick werkte iig ook niet. Maar wat is precies dit hele gedoe met unlocken van reeds unlockte Bartons? Meer multipliers?
Bartons (en andere) zijn altijd gelocked geweest. Alleen werden ze geunlocked op bijvoorbeel de meeste nForce² mobo's. Maar op andere moederborden werd de CPU niet unlocked en moest het dus manueel gebeuren.
Na week 40 vorig jaar hebben ze echter een betere multiplier-lock ingebouwd. :(
Het was toch dit dat je wou weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb eergisteren ook een Barton 2600+ aangeschaft en er mee aan het OC'en geslagen.

Met een Coolermaster Jet7 erop en een A7N8X-X moederbordje kwam ik toch al aardig ver :D

van 1,9Ghz naar 2,3Ghz :D met 7 graden temperatuur verschil in de bios (van 33 naar 40) Dit vind ik toch al wel een hele prestatie :P

De vcore stond op 1,65 en staat nu op 1,85 (de max vcore die ik in de bios in kan stellen.

De FSB is van 11,5 x 166 naar 11,5 x 200 gezet (locked multiplier ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

-Sir_Killalot- schreef op 22 juni 2004 @ 01:06:

Je hebt zelf al het antwoord gegeven ;) : PC2700; das 333MHz (2x166) geheugen en zal dus niet standaard draaien op 400MHz (by SPD en Auto). Raadt je overigens niet aan je mem toch over te clocken tot 400MHz, maar gewoon te verwisselen met PC3200 (of hoger) als je echt in sync met de FSB wil draaien en het geld hebt. Dat zal je timings beter doen en geen kapotte geheugenreepjes produceren.
Misschien is er een misverstand, maar ik zou het ram graag op de standaardsnelheid (166) draaien hebben. Kan ik FSB en geheugen onafhankelijk van elkaar laten draaien op die Asus A7N8X-E, of niet?

Alvast bedankt

Borromini

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zie ik hier allemaal sippe gezichten vanwege de gelockte bartons. Hier staat beschreven hoe je een barton kunt modden naar een mobile, en dan de multiplier in windows kunt veranderen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar zodra ik weer op mijn eigen kamer woon ga ik het zekers proberen. Wel even het hele topic lezen natuurlijk, en natuurlijk op eigen risico. Een award BIOS is aanbevolen (maakt het modden wat makkelijker) en ik geloof dat het progje dat in dit topic beschreven wordt niet werkt bij nForce mobo's.

Nog enkele handige links voor het modden van je barton naar een mobile:

http://www.ocworkbench.co...43/unlockbartonwk43-1.htm
http://www.ocprices.com/?rev_id=184
deze beschrijft hoe je een proc zodanige kunt modden zodat ie op een dual proc mobo kan, niet hoe je naar een mobile mod, maar de manier is hetzelfde
http://fab51.fc2web.com/pc/barton/athlon-e23.html#L6
beschrijving van waar welke bruggen voor staan
http://www.ocworkbench.co...43update/k7s8xepmbios.htm
http://fab51.fc2web.com/pc/barton/athlon-e24.html

Het zal vast wel eens eerder voorbijgekomen zijn, maar als ik de reacties lees lijkt het erop dat het nog niet bekend genoeg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik denk wel dat het bekend genoeg is. Maar ik bijvoorbeeld zie het niet zitten om mijn NF7-S weg te doen en telkens de multiplier in windows te veranderen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 24-06-2004 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Laagvliegerke schreef op 24 juni 2004 @ 12:49:
Ik denk wel dat het bekend genoeg is. Maar ik bijvoorbeeld zie het niet zitten om mijn NF7-S weg te doen en telkens de multiplier in windows te veranderen. :)
"In windows veranderen" betekent dat ook dat je dat elke keer als je windows opstart moet doen, of is dat eenmalig en pas weer nodig als je opnieuw windows installeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Laagvliegerke schreef op 23 juni 2004 @ 17:09:
[...]

Bartons (en andere) zijn altijd gelocked geweest. Alleen werden ze geunlocked op bijvoorbeel de meeste nForce² mobo's. Maar op andere moederborden werd de CPU niet unlocked en moest het dus manueel gebeuren.
Na week 40 vorig jaar hebben ze echter een betere multiplier-lock ingebouwd. :(
Het was toch dit dat je wou weten? :)
Eigenlijk niet :/ (overigens was het nForce unlocken toch alleen op T-breds van toepassing?), de rest wist ik al 8) , het ging mij erom waarom mensen reeds unlockte Barton nog willen unlocken. Is dit om bv. multies van 13 en hoger beschikbaar te maken? (12.5 en lager lijken mij al vrij :?)
Borromini schreef op 24 juni 2004 @ 11:43:
[...]

Misschien is er een misverstand, maar ik zou het ram graag op de standaardsnelheid (166) draaien hebben. Kan ik FSB en geheugen onafhankelijk van elkaar laten draaien op die Asus A7N8X-E, of niet?

Alvast bedankt

Borromini
Zo heb je het volgens mij reeds draaien en ja dat kan; het is alleen niet zo heel erg nuttig gloof ik. Je FSB kan je dan net zo goed ook op 333MHz laten draaien. Helemaal zeker weet ik het niet, maar je krijgt er geen grote performance boost van (FSB op 400MHz). Wel natuurlijk als je CPU er harder door loopt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
bosaap22 schreef op 24 juni 2004 @ 14:00:
[...]

"In windows veranderen" betekent dat ook dat je dat elke keer als je windows opstart moet doen, of is dat eenmalig en pas weer nodig als je opnieuw windows installeerd??
Welja, "in windows veranderen" is wel wat verkeerd uitgedrukt. Laten we het op "softwarematig" houden :P Eerlijk gezegd heb ik me er niet verder in verdiept aangezien ik het niet onmiddellijk wil doen. Maar ik gok wel dat je er voor kan zorgen dat de multiplier juist gezet wordt elke keer je opstart.
-Sir_Killalot- schreef op 24 juni 2004 @ 14:56:
[...]

Eigenlijk niet :/ (overigens was het nForce unlocken toch alleen op T-breds van toepassing?), de rest wist ik al 8) , het ging mij erom waarom mensen reeds unlockte Barton nog willen unlocken. Is dit om bv. multies van 13 en hoger beschikbaar te maken? (12.5 en lager lijken mij al vrij :?)
Niet alleen T-breds maar ook Bartons zijn gelocked. Deze moeten dus op sommige moederborden nog unlocked worden. KT333, KT400, KT600 en nForce² moederborden unlocken dus automatisch. Op deze moederborden zie ik het nut niet in om nogmaals te unlocken. Tenzij misschien enkele uitzonderingen waar het automatisch unlocken niet werkt (als die er al zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah vanaf week 40 unlocked je mobo het niet standaard meer, ik heb er een gloednieuwe duron 1800 in gepropt, maar de MP in het bios veranderen kan je dus gewoon vergeten, helaas. :)

Ik moet maar eens verder gaan bouwen aan mijn waterkoeling zodat ik hem gewoon op 13,5x200 kan laten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 18:19:
Jah vanaf week 40 unlocked je mobo het niet standaard meer, ik heb er een gloednieuwe duron 1800 in gepropt, maar de MP in het bios veranderen kan je dus gewoon vergeten, helaas. :)

Ik moet maar eens verder gaan bouwen aan mijn waterkoeling zodat ik hem gewoon op 13,5x200 kan laten draaien :)
Zelfde probleem hier... Week 3 '04.... Ook gelockt... Multiplier kun je niet veranderen... Alleen de FSB... Daarom wel interessant hoe je 'm toch via windows kunt aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 12:46:
Wat zie ik hier allemaal sippe gezichten vanwege de gelockte bartons. Hier staat beschreven hoe je een barton kunt modden naar een mobile, en dan de multiplier in windows kunt veranderen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar zodra ik weer op mijn eigen kamer woon ga ik het zekers proberen. Wel even het hele topic lezen natuurlijk, en natuurlijk op eigen risico. Een award BIOS is aanbevolen (maakt het modden wat makkelijker) en ik geloof dat het progje dat in dit topic beschreven wordt niet werkt bij nForce mobo's.

Nog enkele handige links voor het modden van je barton naar een mobile:

http://www.ocworkbench.co...43/unlockbartonwk43-1.htm
http://www.ocprices.com/?rev_id=184
deze beschrijft hoe je een proc zodanige kunt modden zodat ie op een dual proc mobo kan, niet hoe je naar een mobile mod, maar de manier is hetzelfde
http://fab51.fc2web.com/pc/barton/athlon-e23.html#L6
beschrijving van waar welke bruggen voor staan
http://www.ocworkbench.co...43update/k7s8xepmbios.htm
http://fab51.fc2web.com/pc/barton/athlon-e24.html

Het zal vast wel eens eerder voorbijgekomen zijn, maar als ik de reacties lees lijkt het erop dat het nog niet bekend genoeg is ;)
Ik heb onlangs een artikel in CHIP gelezen (ik weet niet hoe hoog dat aangeschreven staat maar lijkt me wel degelijk) waarin een gelijkaardig artikel staat. Modden naar Mobile, daarna kan je je snelheid in Windows variabel instellen. Wat ook het vermelden waard is is dat je de FSB dan op 100 Mhz moet zetten (max is dus 2400 / 24x100). En dat scheelt prestaties, nee? Als je van 400 naar 100 gaat... Misschien werken Celerons dan zelfs beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

-Sir_Killalot- schreef op 24 juni 2004 @ 14:56:

[...]

Zo heb je het volgens mij reeds draaien en ja dat kan; het is alleen niet zo heel erg nuttig gloof ik. Je FSB kan je dan net zo goed ook op 333MHz laten draaien. Helemaal zeker weet ik het niet, maar je krijgt er geen grote performance boost van (FSB op 400MHz). Wel natuurlijk als je CPU er harder door loopt :Y)
Wel, ik heb hem zo hoog geklokt dat het ram door de verhouding met de FSB ongeveer op 166 loopt (164 Mhz). Een paar mhz meer voor de FSB ging wel (waardoor ram perfect op 166 mhz zou draaien) maar dan vroeg hij meer dan 1.8V om stabiel te draaien en voor die 20 mhz vond ik dat wel wat veel. Enfin, toch bedankt :), ik laat het wel zo. Nu draait hij lekker stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het betekent als mijn systeem opnieuw gaat opstarten na game2 of gewoon in de test van 3dMark 2k3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
dat je systeem instabiel is.
Of terugklokken of meer volt op je cpu

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 15:24:
Weet iemand wat het betekent als mijn systeem opnieuw gaat opstarten na game2 of gewoon in de test van 3dMark 2k3?
je hebt maar 300W voeding ?? :S het kan daar ookwel aanliggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 15:24:
Heb je ingesteld in xp dat die een blauw scherm moet geven ipv reboten, kan je tenminste de foutcode zien...
Op hoeveel mhz draait je geheugen, timings voltage? Je voeding, hoe zien de voltage lijnen eruit, 12v/5v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
ff iets heel anders,

Welke kleur is die Barton van jullie?

Ik heb nu een lichtbruine getest (niet zo'n donkere als de T-bred, meer glasachtig) en daarop crashte Prime95 meteen (11x200 @ 1.85V, ben niet verder gegaan, ook niet al te lang laten lopen op deze snelheid, weet niet of WinXP een BSOD zou geven) en Windows 98 geeft beschermingsfouten en crasht.
Echter heb ik nu 2 groene kunnen testen en die lopen allebei beter op 11x200 (moet wel VCore op >1.75 zetten om WinXP in te komen, maar Windows98 doet het gewoon. Kheb Prime nog niet zien crashen omdattie nu een BSOD geeft en reboot (na minstens 20 min). Weet niet zeker of het aan de hardware ligt of een moboproggie dat irri ging doen na de eerste crash (te laag voltage).

Ik heb reeds WinXP reboot on error uitgezet om precies te zien wattie zegt, maar iemand een verklaring voor die kleuren en of het ergens mee te maken heeft? Of zal het gewoon toeval zijn dat die 2 groene (nagenoeg?) precies hetzelfde presteren?

En heeft iemand toevallig al die unlock geprobeerd op gelockte Bartons?
Als dat werkt ga ik naar 3000+ nl., test um nu op 11x191=2101MHz op stabiliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 26-06-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bruine en die loopt stabiel op 11,5 x 200 = 2300Mhz en crasht niet in Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
11,5x200? Je multi dan unlocked of heb je dan een van die kennelijk toch bestaande 2600+ Bartons?

Volgens mij heb ik gewoon pech :'(. Had um eerder moeten kopen :(. 3 2500+ allemaal niks... Kies wel de beste en breng de andere terug; vind het alleen wel beetje vreemd dattik bij de groene geen CPU usage kan meten en Motherboard Monitor crasht bij overclocken of meten van de usage (crasht bij opstarten, kweet niet of er iets verantwoordelijk is voor de BSODtjes)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar gaat dat bruggen verbinden wat ik wil met een plakbandje en een koperdraadje? Als ik eerst even de brugjes schoonkrab, gaat dat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

-Sir_Killalot- schreef op 26 juni 2004 @ 22:47:
11,5x200? Je multi dan unlocked of heb je dan een van die kennelijk toch bestaande 2600+ Bartons?
Ik heb er ook 1tje... Gaat prima tot iets over de 200 FSB, daarna krijgen we fouten etc...
Ben wel tevreden, ookal is ie dan gelockt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 26 juni 2004 @ 16:03:
[...]
Heb je ingesteld in xp dat die een blauw scherm moet geven ipv reboten, kan je tenminste de foutcode zien...
Op hoeveel mhz draait je geheugen, timings voltage? Je voeding, hoe zien de voltage lijnen eruit, 12v/5v?
Nee dit heb ik niet ingesteld, als je uitlegd hoe ik dat doe komt het goed.
Mijn geheugen geeft aan "200Mhz running at dual channel mode" bij het opstarten.
Timings van het geheugen zijn in de bios standaard ingesteld als optimal, je kunt ook aggresive doen, maar ik heb het zo gelaten (volgens mij is mijn hynix pc3200 geheugen geen overklok geheugen). Mijn voltage van mijn cpu is 1,775 volt, en hij wordt stressed een kleine 60 graden ivm boxed koeler. Maar aan de temperatuur ligt het denk ik niet..bij andere toepassingen waar de cpu ook 58 graden wordt is er bijvoorbeeld niets aan de hand.
Mijn voeding is 300 watt en wel een redelijk goede. Maar toch heb ik ook veel randapparatuur en intern veel spullen in mijn pc, waardoor hij misschien toch te weinig is. In welke volt lijn hij loopt weet ik echt niet..hoe ga ik dat achterhalen?

Hier mijn wcpuid screen:

Afbeeldingslocatie: http://www.djmoga.nl/downloads/pictures/wcpuid.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
bosaap22 schreef op 27 juni 2004 @ 03:35:
[...]

Ik heb er ook 1tje... Gaat prima tot iets over de 200 FSB, daarna krijgen we fouten etc...
Ben wel tevreden, ookal is ie dan gelockt!
Ik zit met die barton (locked) 2600+ op ongeveer 2500 mhz (kan nog wel iets hoger in windows komen, maar het is al onstabiel en met hele slechte timings). Binnekort krijg ik mijn nieuwe reepjes en dan ga ik nog wat hoger proberen te komen. denk eigelijk wel dat dat lukt. ga voor de 2600 mhz :P 8) :+
Volgens mij is dit best een goede cpu 8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meh teh Sexeh...11.5X200 @ std vcore :P
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0UQCtAhwahk9LiWvf3YVUMRMFh2G8dHRLXFXw!pi2wYLEkURXSZ9v9leExGGKsM8wpNEREhE8xrJjte6WkLJmnlDH2al6sKT2vbOFjb3H9GRM6ZYmDxzQNF7mQDRMEKpt/Jeuj.JPG?dc=4675455819859236075
= 48 uur prime95,burnk7 etcetc stabiel, 3dmark 24/7 stabiel en nu al ruim 4 maanden ZONDER enige error stabiel op mijn gamepc :D

Dit heeft hij zelfs gedraaid: Kon ik gewoon mee inetten/mp3en, maar game/prime95 liep hij vast :P:

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0UQCtAkEa*1qxxv0AeRqjoQ37YZpmlYq2EMGPtGyDiunK3kYnIa5qeP998XQpCbETvoyol3jucoZLMraq2fKvb2CvHu4azBPMwZloQnNjxWX7tHuInLJkdWCBdaSdzbi8/rofl.JPG?dc=4675455966976352728

Vcore 1X verhoogt naar 1.75, kon ik FSB 215X11.5 mee halen :O (inet + mp3 stabiel)
Maar me airflow is nu brak (en koeler ook niet optimaal :P), dus houdt em op 2300mhz

Als ik strax Antec Sonata binnen heb + 2X120mm fan (+andere CPU-koeler, heb nu Aero7+, ga eerst ff testen wat Arctic Silver V uitmaakt in temp), dan ga ik eens kijken wat hij op Vcore 1.85 blaast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 18:37:
Meh teh Sexeh...11.5X200 @ std vcore :P
[afbeelding]
= 48 uur prime95,burnk7 etcetc stabiel, 3dmark 24/7 stabiel en nu al ruim 4 maanden ZONDER enige error stabiel op mijn gamepc :D
Zo he, das er wel eentje die wil. :9~
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 18:37:Als ik strax Antec Sonata binnen heb + 2X120mm fan (+andere CPU-koeler, heb nu Aero7+, ga eerst ff testen wat Arctic Silver V uitmaakt in temp), dan ga ik eens kijken wat hij op Vcore 1.85 blaast :D
Blaas um nie op he :+ lijkt me beetje zonde O-) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 12:11:
[...]

Nee dit heb ik niet ingesteld, als je uitlegd hoe ik dat doe komt het goed.
Mijn geheugen geeft aan "200Mhz running at dual channel mode" bij het opstarten.
Timings van het geheugen zijn in de bios standaard ingesteld als optimal, je kunt ook aggresive doen, maar ik heb het zo gelaten (volgens mij is mijn hynix pc3200 geheugen geen overklok geheugen). Mijn voltage van mijn cpu is 1,775 volt, en hij wordt stressed een kleine 60 graden ivm boxed koeler. Maar aan de temperatuur ligt het denk ik niet..bij andere toepassingen waar de cpu ook 58 graden wordt is er bijvoorbeeld niets aan de hand.
Mijn voeding is 300 watt en wel een redelijk goede. Maar toch heb ik ook veel randapparatuur en intern veel spullen in mijn pc, waardoor hij misschien toch te weinig is. In welke volt lijn hij loopt weet ik echt niet..hoe ga ik dat achterhalen?

Hier mijn wcpuid screen:

[afbeelding]
auto reboot uitzetten:
(W2k) System properties>>Advanced>>startup and recovery>>automatically reboot (uitvinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op 25 juni 2004 @ 16:41:

Ik heb onlangs een artikel in CHIP gelezen (ik weet niet hoe hoog dat aangeschreven staat maar lijkt me wel degelijk) waarin een gelijkaardig artikel staat. Modden naar Mobile, daarna kan je je snelheid in Windows variabel instellen. Wat ook het vermelden waard is is dat je de FSB dan op 100 Mhz moet zetten (max is dus 2400 / 24x100). En dat scheelt prestaties, nee? Als je van 400 naar 100 gaat... Misschien werken Celerons dan zelfs beter :+
Dat is als je een L5 bridge verbind. Je kan ook enkele L6 bridges doorsnijden (of verbinden, ik weet het ff niet zeker en die website waarop het beschreven staat is momenteel onbereikbaar), en daarmee bijvoorbeeld alleen de multipliers unlocken naar beneden toe, dus van 5-10x bijvoorbeeld.

Het heeft er mee te maken dat je mobo automatisch opstart op de maximale multiplier die beschikbaar is. Als je dus je multipliers unlocked op de L5 is je maximale multiplier 24x. De meeste procs zullen dat niet aardig vinden als je daarmee opstart @ normale fsb. Als je de goede L6 bridges doorsnijdt, kun je dus ervoor zorgen dat je alleen de lagere multipliers unlocked, en dus er voor zorgen dat je gewoon je fsb op normale waardes kunt laten staan.

Het was dacht ik zo dat als je mobo een Award bios heeft, hij opstart met een default waarde voor je multiplier (11.5-13, afhankelijk van je CPU). Als je een andere bios hebt, dan start ie dus op met de maximale beschikbare multiplier. (dit is overigens alles uit mijn hoofd, omdat de bovenstaande website nu niet bereikbaar is.)

En het progje waarmee je je multiplier in windows kunt veranderen werkt dus (meestal) niet met nForce mobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Oke, ik ben er ondertussen wel zo'n beetje achter waarom mijn systeem niet stabiel te krijgen is op 400MHz FSB (dus Barton 2500+ naar 3200+).
Dual Channel...
zolang ik dual channel draai (met PC3200 mem dat prima draait op 400 en moet ook in dual channel) op 333MHz of lager is alles ok, maar zodra ik de 400MHz nader crasht Prime95 Torture test no.2 zowat a la minute (Test no. 1 waar alle data in de CPU past tuft vrolijk door).
Ik heb inmiddels verschillende configuraties getest waaronder met slechts 1 DIMM. Deze test gaf een verrassend resultaat aangezien het systeem dan nog steeds instabiel is TOTDAT ik de module in de alleenstaande blauwe DIMM socket stop, DAN tuft Prime weer vrolijk door en memtest86 geeft geen fouten meer aan (einde test 5).
De FSB op 333 zetten en het mem by SPD (400MHz) geeft hetzelfde resultaat.

Geheugen is 2x512MB PC3200 Kingston dat geverifieerd is te werken op 400MHz in dual channel. Plankje is een A7N8X Deluxe Rev 2 en uiteraard de Barton 2500+ (groen). XP installatie is een kersverse.

Wie o wie heeft er een antwoord voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Issur dan niemand die problemen heeft met PC3200 op 400 MHz en zn Barton 2500+ op 333MHz en errors krijgt ik memtest86 no. 5? En waarbij dus Prime95 crasht in Torture test no.2? En ook crashes op 400/400? Iemand? Memtest gaat prima tot de 199FSB; op 200 word het feest met rijen errors :S, extra volts voor mem helpen niet.
Ik word er nl tureluurs van en elke memtest bij Paradigit wijst uit dat de geheugenreepjes ok zijn (Kingston) en in Dual Channel kunnen, want andere gast heeft ook mn plankje willen testen op verschillende FSB met verschillende CPUs...allemaal helemaal toppie; behalve als ik het probeer. ;(
Krijg zo langzamerhand beetje genoeg van dit gedoe :| :'( . Koop anders wel een 3000+ met een 400FSB; hopelijk vant gezeik af. Een extra 80 euro voor vrede O-) en rust...dat heb ik er nog wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk verhaal en zo, maar met je proc heeft het iig niets te maken.

Geheugen misschien ? :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ja...dat dacht ik eerst ook; maar dat is helemaal door en door getest; niks gevonden. En het vreemde is dat het het ook wel doet, maar enkel als ik het in de losse blauwe DIMM socket doe (1x512MB in de verste van de CPU dus). Op het andere kanaal (en dus ook in dualchannel) geeftie errors en Prime test no. 2 crasht dus (no.1 niet, of nog niet iig).
Maar ik heb de 3000+ reeds besteld, krijgen ze hun 2500+ terug. Volgens mij is overclocken niet aan mij weggelegd ofzo, het enige dat bij mij nu stabiel overclocked draait is mn videokaart en daar bennik nog redelijk terughoudend in geweest (zie sig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
Hey

Ik heb van een vriend een AMD Athlon processor overgekocht, hij zei dat het een Ahtlon 2500 Barton is, maar als ik in de startpost kijk zie ik geen groene Barton versie :?

Het gaat om deze processor:
Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/gaming247/amd.png

Is dit nou een Barton of een Palomino?

De stepping is:
AXDA2500dkv4d 2314677250331
AQXEA 0331SPAW (r)(c) 1999 AMD

Al vast bedankt!

(sorry voor het trage plaatje, ben aan het zoeken voor een snellere host)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ -Sir_Killalot-

Als het ook niet het geheugen is, tja kom je al gauw uit op het moederbord denk ik dan. Maar omdat je toch die nieuwe proc. besteld heb kan je straks iig zeggen dat je er alles aan hebt gedaan. Ben benieuwd, maar je hoort zo wie zo geen errors te krijgen. Blijven de fouten zou ik aandringen op een nieuw mobo, (ontevreden) klant is koning nietwaar ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaming247 schreef op 29 juni 2004 @ 14:06:
Hey

Ik heb van een vriend een AMD Athlon processor overgekocht, hij zei dat het een Ahtlon 2500 Barton is, maar als ik in de startpost kijk zie ik geen groene Barton versie :?
Dan kijk je toch gewoon naar de vorm van de core ? Barton dus. (ze komen blijkbaar in meedere kleuren afhankelijk van de fabriek denk ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Zoals Duke1970 zei, de Barton heeft idd een rechthoekerige en grotere core dan de Palomino die meer vierkant is.
Je kan dan ook aan het serienummer zien wel type: AXDA2500dkv4d zeg je; dus een 2500+. Zal misschien als eerste booten als een 1900+ of zelfs een 1100MHz Athlon omdat je BIOS op Fail Safe (aka, 100MHz FSB) boot vanwege de nieuwe CPU. Zet um op 166 en klaar ben je.

quote:
Duke1970 schreef op 29 juni 2004 @ 14:13:
@ -Sir_Killalot-

Als het ook niet het geheugen is, tja kom je al gauw uit op het moederbord denk ik dan. Maar omdat je toch die nieuwe proc. besteld heb kan je straks iig zeggen dat je er alles aan hebt gedaan. Ben benieuwd, maar je hoort zo wie zo geen errors te krijgen. Blijven de fouten zou ik aandringen op een nieuw mobo, (ontevreden) klant is koning nietwaar ?

Gelukkig wel.
Ja die conclusie moest ik ook trekken, helemaal omdat verschillende kanalen anders reageerden. Het rare is dat bij het testen daar met plankje en reepjes alles goed liep; op verschillende Bartons (333 en 400) zowel sync als out-of-sync :S. Was alleen zo stom om de proc die ik er had gekocht vergeten mee te nemen... Toen nog weer een ander geprobeerd; maar gaf hetzelfde.
Intussen had ik bij een vriend van me die ander merk reepjes heeft en de E versie van het Deluxe bord precies dezelfde fouten aan kunnen tonen en hij had idd een instabiel systeem. Maar nou kreeg ik net een mailtje van hem dattie BIOS versie 1008 er es ingestopt heeft ipv 1011 (of 1010, wistie niet meer) en alle fouten zijn weg. Nu ben ik dit ook gaan proberen met versie 1005 ipv 1008 (op de non-E Deluxe versie) en kreeg nog steeds fouten. Maaaarrr bij de comp van hem had hij de reepjes op bank 1 en 3 staan en ik op 2 en 3 (de blauwe). Kheb ze nu ook op 1 en 3 gezet...en...tadaaa weg, in memtest dan, Prime faalt nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Sorry Remy, was ff foutje; kwou het ook als reply zetten.
toch stabiel :S?/
Kill maar helemaal als je dr zin in hebt. Btw, jij was snel zeg. 8)

Aaaaw poep, mn mond voorbij gepraat :X. Nog steeds errors... Ik word hier helemaal simpel van weetje

[ Voor 24% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 29-06-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
-Sir_Killalot-; Duke1970;

bedankt voor jullie sneller reactie, en inderdaad als ik langer de stepping had bekeken had ik het misschien zelf wel kunnen vinden. 8)7

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag een 2500+ unlocked gekocht, dus morgen zal ik is lekker gaan overclocken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 15:22:
ik heb vandaag een 2500+ unlocked gekocht, dus morgen zal ik is lekker gaan overclocken! :P
Bedankt voor de nuttige info! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een noob vraag maar heb net mijn amd 2000+ binnen (voor een lowend systeem dacht ik) dus ik kijken op die proc... staat er:

axdc2000dut3c y888637e40120
aqyfa0347wpaw

het schijnt dus een barton te zijn of niet.... ziet er precies als een barton uit maar die heb je toch alleen vanaf 2500+????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 15:22:
Hebbie je multi dan al kunnen veranderen in de BIOS en staat er in je serienummer iets van 4003 of lager (aka: week 40, 2003)?

Overigens bleek uiteindelijk TOCH het geheugen een oorzaak te zijn van mn problemen; Prime95 crash nog wel, maar dat kan enkel nog aan de PSU liggen.
300 Watt dan toch te weinig :S (zie sig)? Kweet de effiëntie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 15:42:
misschien een noob vraag maar heb net mijn amd 2000+ binnen (voor een lowend systeem dacht ik) dus ik kijken op die proc... staat er:

aqyfa0347wpaw

het schijnt dus een barton te zijn of niet.... ziet er precies als een barton uit maar die heb je toch alleen vanaf 2500+????
http://www.hwspirit.com/tools.php

Een thorton dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx

handig tooltje ik gebruikte die core decoder maar die klopte niet helemaal :Y)

zijn er nu ook thorton's .... mm even wat leesvoor voor vanavond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:56

R-B

Blokkert

hmm mijn 3200+ barton, loopt nog op stock speeds, alleen ik vindt hem een heethoofd, hij is nu 50 graden idle :? 67 graden na 5 stres testen

ik heb de zalman 7000 cu/al :)

in bios draait hij op 1.85 volt, lager kan ik hem niet zetten :?

edit ik lieg, hij draait idd op 1.85 volt maar hij kan wel lager

waar draait de barton 3200+ standaard op? kwa vcore?

[ Voor 29% gewijzigd door R-B op 02-07-2004 10:47 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

whoops :X

[ Voor 96% gewijzigd door R-B op 02-07-2004 10:39 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
1.65 dacht ik

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

daarom is het zo een heethoofd, hij draait op 1.85 volt ipv zijn standaard vcore, zal wel wat graden schelen :), weet je niet cker? :P

hehe, hij stond op menu en dan 1.85 volt, ff naar auto gezet en ging naar 1.65 volt, me temps zijn nu al 10 graden gezakt ofsow :*)

[ Voor 31% gewijzigd door R-B op 02-07-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hehe, oepz. Ach ja hij moet het aankunnen, maar ja waarom extra voltage drin pompen alsie het toch niet nodig heeft :Y). Vreet alleen maar. Alleen...maar 10 graden? Had op zich iets meer verwacht. Maar dat kan aan de airflow van je kast liggen.

Mijn 2500+ had duidelijk nog wel een extra zetje nodig EN andere DIMMs. Wilde niet stabiel draaien op 200 (wel op 166MHz en lager).
Nieuwe reepjes drin en met een VCore op 1.8 looptie nu toch wel op 3200+
Max CPU diode 55C (soms 56,57), Socket 49C
Idle iets ergens onder de 40 (hangt beetje drvanaf hoeveel zin mn autoadjust fans er in hebben)
Mamaplankje eigenlijk altijd op 28C

[ Voor 10% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 02-07-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:17
wat is het standaart voltage van een Barton 2600+ eigenlijk.
In SiSoft sandra zegt hij dat het nu op 1.70v staat, maar lijkt me wat veel van het goede.
Hij word ook 50 graden stressed...(185FSB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Thorton 2000+ draait nu om 2,63Ghz stabiel @ 2,2v }) maar pifast wil niet werken :D wel jammer. (is dit eigelijk hoog voor deze proc?)

Op 2,61Ghz loopt pifast op 57sec. Mijn andere proc Barton 2500+ (AQXEA nogwat) loopt op 2,55Ghz @ pifast 55,37sec. Omdat de L2 cash van de thorton niet geheel werkt. (heeft er iemand een guide voor het unlocken van een thorton?)

Stepping Thorton 2000+
aqyfa0347wpaw

En dat alles onder een prom (R134A) natuurlijk :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 17:31 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Pifast niet wil draaien is een teken dat je systeem niet stabiel genoeg is. Pifast is altijd goeie graadmeter hiervoor om zeker je CPU voltage af te stellen. Immers te lage voltage krijg je foutmeldingen en doet die het dus niet.

Conclusie : Gewoon niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

_sepulnation_ schreef op 02 juli 2004 @ 13:52:
wat is het standaart voltage van een Barton 2600+ eigenlijk.
In SiSoft sandra zegt hij dat het nu op 1.70v staat, maar lijkt me wat veel van het goede.
Hij word ook 50 graden stressed...(185FSB)
Alle bartons lopen standaard op 1.65V. Dus die kun je terugzetten..

Kunt ook doorgaan naar een FSB van 200 :) Wat voor koeler gebruik je? Extra Casefans?? Geheugen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

-Sir_Killalot- schreef op 02 juli 2004 @ 13:19:
Hehe, oepz. Ach ja hij moet het aankunnen, maar ja waarom extra voltage drin pompen alsie het toch niet nodig heeft :Y). Vreet alleen maar. Alleen...maar 10 graden? Had op zich iets meer verwacht. Maar dat kan aan de airflow van je kast liggen.

Mijn 2500+ had duidelijk nog wel een extra zetje nodig EN andere DIMMs. Wilde niet stabiel draaien op 200 (wel op 166MHz en lager).
Nieuwe reepjes drin en met een VCore op 1.8 looptie nu toch wel op 3200+
Max CPU diode 55C (soms 56,57), Socket 49C
Idle iets ergens onder de 40 (hangt beetje drvanaf hoeveel zin mn autoadjust fans er in hebben)
Mamaplankje eigenlijk altijd op 28C
hehe ff een verbetering, met 1.85 volt stressed 67 graden, 1,65 volt stressed 51/52 graden :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

bosaap22 schreef op 02 juli 2004 @ 19:05:
[...]

Alle bartons lopen standaard op 1.65V. Dus die kun je terugzetten..
De AthlonMP Barton's draaien op 1.60v :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 17:42:
Als Pifast niet wil draaien is een teken dat je systeem niet stabiel genoeg is. Pifast is altijd goeie graadmeter hiervoor om zeker je CPU voltage af te stellen. Immers te lage voltage krijg je foutmeldingen en doet die het dus niet.

Conclusie : Gewoon niet stabiel.
Als ik 3dmark wel gewoon kan draaien vind ik dat goed genoeg ik zet hem toch lager als ik er gewoon op ga werken.

Bij mijn 2500+ als pifast niet werkt werkt 3dmark ook niet maar nu is dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

hmmm, ik weet niet hoe hard mijn 3200+ kan lopen..
heb gelockte fsb, dus daar kan ik weinig aan doen.
Loopt nu 11x200, maar als ik 11,5x200 doe loopt ie meteen 2300 mhz, haalt ie dat? temp is 51/52 graden stressed op 2200 mhz

beetje grote stap om in 1x naar 2300 mhz tegaan. Opzich moet ie ut hale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
R-B schreef op 03 juli 2004 @ 17:27:
hmmm, ik weet niet hoe hard mijn 3200+ kan lopen..
heb gelockte fsb, dus daar kan ik weinig aan doen.
Loopt nu 11x200, maar als ik 11,5x200 doe loopt ie meteen 2300 mhz, haalt ie dat? temp is 51/52 graden stressed op 2200 mhz

beetje grote stap om in 1x naar 2300 mhz tegaan. Opzich moet ie ut hale.
Eh? Gelockte FSB? Neen hoor :) Gelockte multiplier zal je bedoelen. ;)
Om te overclocken zal je dus je FSB moeten verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Laagvliegerke schreef op 03 juli 2004 @ 18:15:
[...]

Eh? Gelockte FSB? Neen hoor :) Gelockte multiplier zal je bedoelen. ;)
Om te overclocken zal je dus je FSB moeten verhogen.
ik heb nog ff gekeken, fsb kan ik alleen op 100/133/166/200 zetten. Op 200 staat ie al standaard, Die kan dus echt niet hoger.

Dus me muliplier die kan wel. staat op auto, zet je op menu, Dan kan de 11.0x verandere naar 11.5 12,0 etcc.. tot 14x

Wat nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Kzie dat je een nForce2 plankie hebt. Zoek in de BIOS daar waar je de FSB in kan stellen naar een knoppie genaamd 'Optimal', als je dit op User Defined zet kan je je FSB per MHz verandere ipv enkel 100/133/166/200. En als je unlockte multi hebt is dat helemaal mooi, kan je op 210x10.5 zetten bv. Zit je nog steeds op +/- 2200MHz, maar wel snellere FSB, wat meer performance oplevert dan je multi steeds opschroeven. Je kan ook langzaam je FSB wat opschroeven en op 11x houden om langzaam de 2300 te naderen ipv in 1x.

Alleen is de vraag natuurlijk...heb je de overclock echt nodig? Systeem is zo al lekker snel. En...je geheugenreepjes moeten het aankunnen, de hogere FSB. 't Liefst laat je je mem met de FSB sync lopen. Hogere snelheid resulteert vaak bij reepjes wel in lagere timings wat je extra snelheid weer teniet kan doen... (hoewel de echte invloed van timings pas in flinke benchmarks naar voren komt hoor).

[ Voor 21% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 03-07-2004 19:51 . Reden: geheugen drbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

-Sir_Killalot- schreef op 03 juli 2004 @ 19:48:
Kzie dat je een nForce2 plankie hebt. Zoek in de BIOS daar waar je de FSB in kan stellen naar een knoppie genaamd 'Optimal', als je dit op User Defined zet kan je je FSB per MHz verandere ipv enkel 100/133/166/200. En als je unlockte multi hebt is dat helemaal mooi, kan je op 210x10.5 zetten bv. Zit je nog steeds op +/- 2200MHz, maar wel snellere FSB, wat meer performance oplevert dan je multi steeds opschroeven. Je kan ook langzaam je FSB wat opschroeven en op 11x houden om langzaam de 2300 te naderen ipv in 1x.

Alleen is de vraag natuurlijk...heb je de overclock echt nodig? Systeem is zo al lekker snel. En...je geheugenreepjes moeten het aankunnen, de hogere FSB. 't Liefst laat je je mem met de FSB sync lopen. Hogere snelheid resulteert vaak bij reepjes wel in lagere timings wat je extra snelheid weer teniet kan doen... (hoewel de echte invloed van timings pas in flinke benchmarks naar voren komt hoor).
ah kijk ben dat bovenste stukje kom ik al heel ver, ik ga ff kijken voor je :D

Of ik nodig heb, Hmm nee?? :P gewoon ff kijken wat ie eventueel kan weet je :)

Iig bedankt voor je reactie _/-\o_

edit nr 1:
Ik ging fsb van 220 en multiplier van 10, ok 2200 mhz dus :)
hij moet natuurlijk reboote, gaat ie zeggen dat ik overclock en dus geen beeld krijg,

ik zet comp uit, doe aan ok hij start nu wel. voor de ckerheid ff normale settings gedaan en doet ut

Krijg je dat elke keer zo? dat ie niet opstart of alleen na de OC en dan nooit meer? :)

[ Voor 14% gewijzigd door R-B op 03-07-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je dat elke keer zo? dat ie niet opstart of alleen na de OC en dan nooit meer?
Als het goed is niet...

En hier nog ff wat gezeik van mij:

Ik heb een barton 2500+ AQXEA 0327 UPLW
nu staat aqxea wel in de lijst mbt. OCbaarheid, maar UPLW niet.

Hij doet nu maximaal 222x10.5 met waterkoeling op 1.85V (A7N8X) als ik hem echt helemaal 100% stabiel wil hebben(dwz: 24/7 cpu-burn-in oid) 220x10.5.

De A7N8X staat niet zo heel goed bekend als OC bordje, maar mijn vraag is: zijn er meer mensen met een UPLW? en zo ja: hoe goed OC'ed hij, en met welk mobo en Vcore?

Wil namelijk weten of ik nu wordt beperkt door m'n cpu of door m'n mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:17
Kunt ook doorgaan naar een FSB van 200 :) Wat voor koeler gebruik je? Extra Casefans?? Geheugen??
die FSB lukt me niet...187 is de max, tenminste als ik onder de 50 graden wil blijven. hoe warm kan ik hem stressed laten worden eigenlijk?? gebruik de standaart boxed koeling. 2 casefans. 1in en 1 uit (+voeding uit).

Geheugen is Twinmos 400mhz...welke nu op 432mhz loopt.
Heb ik trouwens meer performance als ik het geheugen gewoon maximaal laat lopen, dus over de 430mhz, of als ik hem geleik zet aan de FSB, waardoor hij ongeveer 380mhz heeft...
iedereen zegt geleik aan de FSB, maar kan me lastig voorstellen dat 50mhz sneller langzamer zou zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door _sepulnation_ op 03-07-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

_sepulnation_ schreef op 03 juli 2004 @ 21:46:
[...]

die FSB lukt me niet...187 is de max, tenminste als ik onder de 50 graden wil blijven. hoe warm kan ik hem stressed laten worden eigenlijk?? gebruik de standaart boxed koeling. 2 casefans. 1in en 1 uit (+voeding uit).
men 3200+ kan 67 graden aan, dus jouwe zal cker wel 60/65 kunnen :)

edit: Ik heb een probleem denk

men cpu is overclock beveiligt 8)7
ik ging maar blijven proberen opnieuw re te boote maa rik moest me normale cpu speed in bios zetten. Hij is beveiligt. Ik deed: 220x10

[ Voor 21% gewijzigd door R-B op 03-07-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

R-B schreef op 03 juli 2004 @ 22:23:
[...]

men 3200+ kan 67 graden aan, dus jouwe zal cker wel 60/65 kunnen :)

edit: Ik heb een probleem denk

men cpu is overclock beveiligt 8)7
ik ging maar blijven proberen opnieuw re te boote maa rik moest me normale cpu speed in bios zetten. Hij is beveiligt. Ik deed: 220x10
Als je niet weet hoe het werkt, LEES dan eerst voordat je iets doet!!
MP is gelockt, FSB niet... Stapjes van 1 of 2 mhz en TESTEN!!! Pifast, Sisoft , Prime...
Sommige hier doen maar wat, maar hebben geen idee waar ze mee bezig zijn... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

_sepulnation_ schreef op 03 juli 2004 @ 21:46:
[...]

iedereen zegt geleik aan de FSB, maar kan me lastig voorstellen dat 50mhz sneller langzamer zou zijn...
offtopic:
geleik? :X :X

Toch is het zo.... Test maar eens met Sisoft Sandra of een ander performance programma....
Voor Intel gaat dit verhaal niet op, AMD Barton loopt het snelste als mem gelijk is aan FSB.

[ Voor 7% gewijzigd door bosaap22 op 04-07-2004 00:18 . Reden: offtopic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een AMD 2500.
Mooi ding alleen jammer dat ie gelockt is.
Ik krijg hem op 210x11 maar hoger doe ik niet.
Want de vcore heb ik daarvoor op 1,7 gezet en dan wordt de cpu in het bios al 57 graden. :(
Dus hoger ga ik maar niet.
Ik laat hem nu lopen op 190x11 en standaard vcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 11:35:
Sinds kort heb ik een AMD 2500.
Mooi ding alleen jammer dat ie gelockt is.
Ik krijg hem op 210x11 maar hoger doe ik niet.
Want de vcore heb ik daarvoor op 1,7 gezet en dan wordt de cpu in het bios al 57 graden. :(
Dus hoger ga ik maar niet.
Ik laat hem nu lopen op 190x11 en standaard vcore.
57 graden is toch nog niet zo heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een amd misschien niet nee.
Maar ik vind het wel heet aangezien mn vorige PIII770 idle 35 en stressed 45 was. Zodoende. Ik heb mn amd pas een paar dagen dus ben ik npg gewend aan mn PIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 13:00:
Maar ik vind het wel heet aangezien mn vorige PIII770 idle 35 en stressed 45 was. Zodoende. Ik heb mn amd pas een paar dagen dus ben ik npg gewend aan mn PIII
Misschien tijd voor een andere koeler? Kweet niet wat je er nu op hebt zitten.... Maar voor een paar tientjes heb je al een hele aardige koeler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke R-B zegt dat 57 graden niet zo heet is en bosaap zegt dat ik een nieuwe koeler moet. wie heeft nu gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 13:38:
oke R-B zegt dat 57 graden niet zo heet is en bosaap zegt dat ik een nieuwe koeler moet. wie heeft nu gelijk?
ja ok, ligt eraan wat voor kooler je erop heb, mijne loopt 51 grade stressed

iig zalman 7000 is goede keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja het kan koeler natuurlijk maar dat hangt af onder andere van je kast en uiteraard van je CPU koeler. 11x215 hier wordt hier op 100% CPU gebruik (door SETI) amper warmer dan 50 graden op 1.9 volt. Het CPU koelertje draait dan op 3000 rpm.

Thermaltake Vulcano 12 hier (maar zoals je hierboven ook al leest, keus genoeg dus :))

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermalright SP-97 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben gek zeker meer als 55 betalen voor een koeler :( nu zit er een flink blok van Coolermaster op.
Echt huge. Type weet ik niet want ik heb geen zin om mn kast open te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 16:03:
[...]

ik ben gek zeker meer als 55 betalen voor een koeler :( nu zit er een flink blok van Coolermaster op.
Echt huge. Type weet ik niet want ik heb geen zin om mn kast open te schroeven.
zalman 7000, 32 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
R-B schreef op 03 juli 2004 @ 21:18:
Ik ging fsb van 220 en multiplier van 10, ok 2200 mhz dus :)
hij moet natuurlijk reboote, gaat ie zeggen dat ik overclock en dus geen beeld krijg,

ik zet comp uit, doe aan ok hij start nu wel. voor de ckerheid ff normale settings gedaan en doet ut

Krijg je dat elke keer zo? dat ie niet opstart of alleen na de OC en dan nooit meer? :)
:/ Dan lijkt het me dat jouw multiplier gelocked is, zoals ik al zei... Je hebt dus in werkelijkheid 220 x 11 gekozen!!!
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 13:00:
AMD? De huidige Pentiums worden ook erg heet hoor :)
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.