Toon posts:

[Routers]Reputatie SMC

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van mijn ander lopend topic [zie hier] zit ik met twijfels in verband met de routers die ik ga gebruiken.

Mijn huidige router is een SMC 7004BR. Die deed het in den beginne heel goed maar om een of andere reden mislukte ooit eens een firmware-upgrade en hield ie er mee op. Ach ja, da's pech hebben :( dacht ik, maar geen probleem, SMC vervangde direct de router door een nieuwe.

Toevallig moest ik voor mijn nonkel dezelfde router bestellen toen ik de mijne kocht. Hij had nog geen problemen maar een paar maand later stond hij plots aan m'n deur met de router in zijn handen...het ding was ook kapot ;(. Nu ja, verdacht wel maar niet te veel op letten, SMC vervangde weer zonder tegenpruttelen en we konden weer verder.

Nu ervaar ik sinds een paar weken traag internet. Ik dacht eerst dat het mijn ISP was (zelf een technieker van mijn ISP zei me dat het aan hen lag) maar nu blijkt uiteindelijk dat het de router is die het verkeer tegenhoudt. Als ik de modem rechtstreeks op m'n pc aansluit surf ik aan 600 kb/s, en als hij op de router zit aan 5 kb/s.

Ik nu dus weer gemaild naar SMC voor nog maar eens een nieuw toestel...maar ik begin het zo stilaan beu te worden :X
Zoals je in het andere topic kan zien plande ik van mijn wireless router ook een SMC te maken...maar je begrijpt wel dat ik daar nu niet zo zeker meer over ben.

Heb ik nu gewoon elke keer enorme pech gehad met de router? Of is dit iets dat geweten is over (die serie van) SMC?

Ook las ik hier dat er blijkbaar routers zijn waarbij de performance ineenzakt als je het wireless gedeelte gebruikt. Over de SMC2804WBRP-G kon ik echter nergens uitgebreide reviews vinden die me iets meer konden vertellen dus mijn vraag:
Wie van jullie heeft ervaring met deze router en dan liefst het wireless gedeelte.

(De wireless router dient om een inspiron 8600 draadloos internet te geven, in deze inspiron zit de standaard centrino-netwerkkaart, deze werkt toch wel degelijk samen met de router hé?)

Verwijderd

ik heb een smc7404WBRA, hij werkt wireless fantastisch (op andere notebooks dan de mijne, maargoed)... vandaar dat ik dit andere topic zojuist heb aangemaakt klik ...

ik ben dus voorlopig ook helemaal niet te spreken over SMC, mede doordat ik ook nog niks van de support gehoord heb (na herhaaldelijk mailen)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 16:59:
ik heb een smc7404WBRA, hij werkt wireless fantastisch (op andere notebooks dan de mijne, maargoed)... vandaar dat ik dit andere topic zojuist heb aangemaakt klik ...

ik ben dus voorlopig ook helemaal niet te spreken over SMC, mede doordat ik ook nog niks van de support gehoord heb (na herhaaldelijk mailen)
Momenteel ben ik er ook niet over te spreken, ik heb ondertussen al 4 dagen geleden gemaild naar hen ivm mijn router en nog niet eens een teken van leven :(

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 12:07
Ik heb de 2804 die jij op het oog hebt sinds enige tijd geinstalleerd.
Op zich een prima apparaat maar bij mij was de wired performance erg slecht in router setup (60KB max en lange latency), misschien omdat hij als router achter een andere router stond (getweakt ISDN DSL Alcatel modem)?
Geen idee, maar sinds ik ipv. de WAN poort alles via de LAN poorten van de SMC heb geprikt waardoor de SMC alleen als switch werkt in een en zelfde IP range is de performance weer op niveau (205+KB down@Comfort ADSL 2048/320Kb).

Qua WiFi ben ik minder tevreden, maar daar kan deze SMC weinig aan doen, want grote probleem van huidige generatie WiFi (prot. b/g-54mbit-2,4Ghz band-2dBi/50mW Antenne) is het gebrek aan zendvermogen binnen de Nederlandse betonbouw huizen. Ik haal op zelfde verdieping of op straat(!) zonder problemen die 54mbit, maar een verdieping hoger met betonnen tussenvloer en alleen trapgat waardoor signaal kan komen en we mogen blij zijn als we op slechts 10 meter van de 2804 een magere 12mbit of minder overhouden! :-( Zo kan je net zo goed een 11mbit produkt kopen! Wellicht ga ik op termijn - als ze betaalbaar worden in NL - nog een 6-8dBi antenne aansluiten op de 2804, want dat zou verbetering kunnen brengen.
Wij laten ook een appeltje met - 3rd party - Airportkaart ermee communiseren, dus die centrino van jou zal best prima werken.

De aanstaande generatie gaat gelukkig voor jou op twee banden zenden en krijgt het dubbele zendvermogen, hetgeen bij de opschaling naar 108mbit+ geen overbodige luxe is! Prijskaartje zal in het begin natuurlijk hoger liggen, maar dit soort specs klinken veelbelovend vwb. werkelijk haalbare bandbreedte in omgeving met veel (gewapend betonnen) opstakels.
Zie http://www.smc.com/index.cfm?action=products_whats_new (2304 router!).
Suc6, R.

[ Voor 24% gewijzigd door bluf98 op 02-03-2004 21:56 . Reden: aanvulling ]

Sysje

Verwijderd

er loopt ergens een groot topic over hun barricade serie.

ze hebben veel last van warmteproblemen, maar zijn wel erg goedkoop.
als je hem gewoon haalt bij een zaak die ruilt zonder gezeik (mycom bijv. alhoewel niet mijn favo winkel) loop je geen risico

Verwijderd

Als je support wil van SMC moet je ze bellen want op emails reageren ze niet.

Verder ben ik wel content van mijn SMCABR7004 v2.0, nog geen problememn mee gehad.

• bluf98
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 22:52:
er loopt ergens een groot topic over hun barricade serie.

ze hebben veel last van warmteproblemen, maar zijn wel erg goedkoop.
als je hem gewoon haalt bij een zaak die ruilt zonder gezeik (mycom bijv. alhoewel niet mijn favo winkel) loop je geen risico
"ergens" Waar?Op Tweakers?

Hier geen last van. 2804 is hooguit handwarm, terwijl Alcatel DSL modem beduidend warmer is... overigens beiden in gebied direct achter hun 12V voedingsplug. Lijkt me normaal.

Sysje

• bluf98
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:27:
Als je support wil van SMC moet je ze bellen want op emails reageren ze niet.

Verder ben ik wel content van mijn SMCABR7004 v2.0, nog geen problememn mee gehad.
Bellen is meestal effectiever voor productsupport!
Bij SMC is wachttijd ook overigens ook minimaal. Prima support in het Engels.

Sysje

Verwijderd

bluf98 schreef op 03 maart 2004 @ 21:52:
[...]

"ergens" Waar?Op Tweakers?

Hier geen last van. 2804 is hooguit handwarm, terwijl Alcatel DSL modem beduidend warmer is... overigens beiden in gebied direct achter hun 12V voedingsplug. Lijkt me normaal.
[rml][ ADSL Modem] SMC 740x BRx serie[/rml]

• bluf98
Thx, echter alleen SMC7x serie. SMC2x serie topic ontbreekt nog ...

Sysje

Pagina: 1