Router voor veel connecties

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:38

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik ben nu een beetje de weg kwijt.

Ik heb jaren lang een w2k server gehad die thuis het internet deelde voor de bewoners thuis. Maar na een aantal jaren vond ik de kosten van het draaien van een aparte server als router niet meer opwegen voor het gebruik van een dedicated router. De prijzen van de routers zijn de afgelopen 2 jaren ontzettend snel gezakt wat natuurlijk een goede zaak is.

Vorig jaar kreeg ik een sweex router als beloning voor bepaalde werkzaamheden die ik gedaan had. Eindelijk hoefde ik er niet meer er voor te zorgen dat de betrouwbaarheid van onze thuis server niet meer zo hoog lag.

Maar die sweex liep om de haverklap vast. Dit zou komen door de interne firewall van de router die mijn emule connecties aanzag voor een DDoS. Gelukkig kon je die functie in de firewall van de router disablen. Maar het probleem van dat de router hing bleef :(.Toen ik nog een w2k server had draaien kon emule zonder problemen 800 - 1000 connecties aan. Maar sinds ik een router heb zakte dit helaas terug naar 200 - 300 connecties.

Ik een Linksys router met wlan functie kopen. Het type BEFW11S4 v4. Dat merk wordt de laatste tijd erg gepromoot en daardoor kreeg ik daar vertrouwen in. Maar van deze router kreeg ik het helaas ook niet warm. De aantal verbindingen bleef laag. Maar hij hing niet. Maar ik kreeg wel het vermoeden dat de router veel verbinding weigerde. MSN en IRC knalde met die linksys er om de 1 a 2 minuten eruit waar zeer frustrerend kan werken. Ook kreeg ik het vermoeden dat de router zijn CPU moest delen met de wlan. Want zodra je WLAN ging gebruiken werd dat ding opeens erg traag en ging zelf hangen. :(

Dus ik heb maar een losse AP gekocht en die sweex er weer opgehangen. Want een router die steeds MSN en IRC laat reconnecten is ook niets. Ik ben hier thuis niet alleen , Dus kreeg veel klachten van mijn broertje die dezelfde klachten had.

Maar nu hangt de sweex er 2 dagen en dat gekke ding heeft zichzelf al 2 keer laten hangen. Dus ik ben het nu zat en zoek voor eens en altijd een goede router

Ik zoek een ethernet router. Zodat ik in de toekomst niet afhankelijk ben van het type lijn wat ik gebruik. De router moet een zeer krachtige processor hebben zodat die zonder problemen die vele connecties kan verwerken die we hier thuis hebben lopen. Ik draai zelf veel emule en bittorrent. En mijn broertje is gamer. Betrouwbaarheid staat ook voorop. Ik dacht aan cisco. Maar toen ik die prijzen zag heb ik dat idee maar even in de ijskast gezet.

De modem die ik gebruik is een Xyxel P650R. Deze heeft ook een interne router. Maar wat ik las op het internet is deze zeer beperkt in zijn functies en kun je die beter als modem gebruiken.

Ik wil graag weten welke routers andere tweakers gebruiken in combinatie met emule. Hoeveel verbindingen je hebt lopen tegenlijk en motiveer waarom jij zo blij bent met je router.

Ik zoek een router die het volgende heeft

- veel connecties kan verwerken.
- betrouwbare support. Dus als er een exploit wordt ontdekt dat de fabrikant niet aan het probleem doet.
- DHCP
- 4 poorts switch
- VPN server (hoeft niet, altijd handig)
- DMZ
- Poort forwarding
- firewall met poortblokfunctie
- DDoS beveiliging die uit kan (

Op #tweakers.net kwam het advies om een router van Draytek te nemen.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Heb ongeveer het zelfde probeem gehad.
Mijn oplossing, gewoon weer een linux bakkie naar zetten. Dit werkt tig keer beter dan die routers die je in de pc shop koopt.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 11:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik zou zeggen neem een oude bak ik heb zelf een 200mhz pentium draaien. gooi er ipcop in of clarkconnect en je problemen zijn verholpen.
over het algemeen genomen zijn harware routers traag en kunnen ze te weinig connecties hebben of je moet diep in de buidel tasten

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Ik heb een BEFW11S4 v3, Firmware Version: 1.44.2, Dec 20 2002.

Emule op 1500 ~2000 connecties zonder problemen, nog nooit geen disconnects gehad, en dus ook totaal geen problemen.

Wat je enkel moet doen, zet de logfunctie uit!! Anders logt dat ding dus 087238712 incomming pakketjes van je emule, of in mijn geval 731.78 MB dataverkeer voor mijn icoon (10kb...). Dat ding logt alles, waardoor hij dus traag word, en vastloopt. In mijn geval werd het menu zo erg langzaam als ik op toepassen o.i.d drukte dat hij gewoonweg niet verder ging. logfunctie uitgezet en hij draaid geweldig :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:38

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Heb ongeveer het zelfde probeem gehad.
Mijn oplossing, gewoon weer een linux bakkie naar zetten. Dit werkt tig keer beter dan die routers die je in de pc shop koopt.
Ik zou zeggen neem een oude bak ik heb zelf een 200mhz pentium draaien. gooi er ipcop in of clarkconnect en je problemen zijn verholpen.
over het algemeen genomen zijn harware routers traag en kunnen ze te weinig connecties hebben of je moet diep in de buidel tasten.
Ik kreeg steeds meer het gevoel dat dat wel eens kan kloppen. Ik moet maar even kijken of ik de oude laptop van mijn broertje voor die taak mag lenen. De belangrijkste reden dat ik toen de server heb weggedaan was het hoge energie verbruik en ik deed er steeds minder mee. Maar misschien moet ik maar gaan zoeken naar een P1 systeem in een mini kastje.
Ik heb een BEFW11S4 v3, Firmware Version: 1.44.2, Dec 20 2002.

Emule op 1500 ~2000 connecties zonder problemen, nog nooit geen disconnects gehad, en dus ook totaal geen problemen.

Wat je enkel moet doen, zet de logfunctie uit!! Anders logt dat ding dus 087238712 incomming pakketjes van je emule, of in mijn geval 731.78 MB dataverkeer voor mijn icoon (10kb...). Dat ding logt alles, waardoor hij dus traag word, en vastloopt. In mijn geval werd het menu zo erg langzaam als ik op toepassen o.i.d drukte dat hij gewoonweg niet verder ging. logfunctie uitgezet en hij draaid geweldig
Ik had zelf de v4 versie van die router. Ik kreeg bij linksys steeds meer het vermoeden dat hoe verder het versie nummer van het product gaat , des te brakker het wordt. Alsof linksys non stop aan het zoeken is om hun producten goedkoper te kunnen produceren maar dat ten nadele gaat van de performance. Zoek met google maar eens naar v4 en je moet valt open van de problemen. En de v3 hoor je geen mens over. behalve dat linksys het vertikt om een firmware met WPA uit te brengen.

Ik had de problemen met de log functie aan en uit. Maar ik heb het vermoeden dat de cpu van de befw11s4 v4 een beetje erg traag is. Die van de 54 Mbit zal een stuk krachtiger zijn omdat die (waarschijnlijk) linux draait.

AKA Rinkel weblog