Toon posts:

[WIFI] Wel verbinding, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit als volgt:

Ik heb een notebook (een HP ZE4509ea (AMD Athlon 2400+ XP-M)) met een kale WinXP erop (dus niet de HPversie van de software). Deze wil ik graag draadloos laten internetten met de SMC 2.4 GHz 11 Mbps Wireless Cardbus Adapter (serial nr. SMC2635W). Ik heb een Wireless ADSL Barricade ook van SMC (serail nr. smc7404WBRA), deze werkt goed met mijn desktop-pc die met een utp kabel is aangesloten op de barricade (modem, router, accespoint in één). Alleen mijn notebook wil niet op internet, terwijl ik wel een goede verbinding heb met het accespoint! ik krijg ook netjes een Ip toegewezen en de verbinding is uitstekend. Ik heb al de nieuwste firmware voor beide apparaten geinstalleerd, maar IE weigert te gaan internetten. Ook kan ik niet de server pingen (krijg een time-out).

Ik heb al een mail gestuurd naar SMC, maar krijg daar geen reactie op. Ook heb ik (denk ik) alle topics doorgelezen, maar tot nu toe zonder resultaat.

Door pure wanhoop heb ik mijn notebook geformatteerd (werd in verschillende topics aangeraden) en WinXP er opnieuw opgezet, ook weer hetzelfde probleem, prima verbinding, geen internet!

Met een ander notebook heb ik hier wel draadloos internet (van een vriend van me)... Dus ik denk dat het niet aan de Barricade ligt...

Iemand suggesties? bvd...

/edit

nog vergeten bij te zetten; ik heb MxStream van KPN en zit bij Planet Internet, misschien heeft het invloed (ik zoek op het moment overal wat achter), ook heb ik alle winupdates op mn notebook gedaan...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 11:43 ]

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
krijg je echt de ip zoals die door dhcp van je AP komt ?
kun jij met je laptop die laptop die wel werkt, wel pingen als ze beide verbinding met het AP hebben.
is het geen firewall probleem op xp ?

• sporasub
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sporasub

Hellfire: Orc Hunter lvl 40

Heb je idd je interne Firewall van Windows XP uitgezet?
Lukt alleen IE niet? werkt biv. Msn messenger wel of iets dergelijks?
Iets verkeerds of niet aangeklikt in IE/Internet-opties/verbindingen?

Verwijderd

Topicstarter
arikkert schreef op 01 maart 2004 @ 11:44:
krijg je echt de ip zoals die door dhcp van je AP komt ?
kun jij met je laptop die laptop die wel werkt, wel pingen als ze beide verbinding met het AP hebben.
is het geen firewall probleem op xp ?
1. De Ip van het AP en het notebook komen overeen (ik zit nu met 2 schermen open, configuratie modem en met mn eigenschappen van mn verbinding).

2. het pingen met het andere notebook lukt wel (ik heb hem nu niet voorhanden, maar is vorige week getest)

3. de firewall van XP staat uit!

(maar toch bedankt ;) )

Verwijderd

Topicstarter
sporasub schreef op 01 maart 2004 @ 11:48:
Heb je idd je interne Firewall van Windows XP uitgezet?
Lukt alleen IE niet? werkt biv. Msn messenger wel of iets dergelijks?
Iets verkeerds of niet aangeklikt in IE/Internet-opties/verbindingen?
er werkt dus niks... messenger vraagt of ik eerst verbinding met internet wil maken... en verder niks met de instellingen van IE gedaan.

• sporasub
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sporasub

Hellfire: Orc Hunter lvl 40

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:52:
[...]

er werkt dus niks... messenger vraagt of ik eerst verbinding met internet wil maken... en verder niks met de instellingen van IE gedaan.
Staan bij de eigenschappen van je netwerk verbinding alles aangevinkt;
(TCP/IP, Bestand printer deling etc.)
en bij de eigenschappen automatisch DHCP en DNS toewijzen?
Probeer ook is bij IE/Internet- Opties/verbindingen/LAN-instellingen/Instellingen van IE automatisch overnemen.

Sorry voor de beetje Noobishe antwoorden maar ander zou ik t ook niet weten. |:( :S

En je kan altijd iets over het hoofd gezien hebben.. ;-)

P.S. Stond je XP Firewall nou uit?

/edit

Is je Accespoint niet beveiligd met Mac. adressen? Kijk is in de configuratie van je accespoint

[ Voor 8% gewijzigd door sporasub op 01-03-2004 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
sporasub schreef op 01 maart 2004 @ 12:14:

P.S. Stond je XP Firewall nou uit?

/edit

Is je Accespoint niet beveiligd met Mac. adressen? Kijk is in de configuratie van je accespoint
Firewall staat idd uit! Bij de Mac instellingen staat hij op deafault en het gekke is dat ik wel gewoon kan internetten met mn desktop pc!

de rest van de dingen heb ik al gechecked... maar toch wel goed dat ik er nu nog een keer na gekeken heb! het is echt om van te huilen... (nog steeds geen internet dus)

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:28
Draait het tooltje van SMC (SMCUTIL) wel gewoon? Ik heb zelf ook gedonder met de 54Mbit versie van jouw configuratie gehad, bij mij startte de tool niet goed op met alle ellende van dien. Dit was overigens onder Win2K. Toen heb ik ergens iets gelezen over een bepaalde Microsoft update die een conflict veroorzaakte, waardoor onder XP het netwerkgebeuren niet goed zou draaien. De exacte details weet ik niet meer, kan het nu ook zo snel niet terugvinden, maar misschien is het een nieuw aanknopingspunt om eens op te zoeken. Ik weet ook niet of het alleen betrekking had op de 54Mbit versies...

Flickr

Verwijderd

Heb je al een ander kanaal geprobeerd ? (bij mij werkt om een of andere vage reden het standaar kanaal niet, toen ik een andere koos, hup, toen werkte het)

Verwijderd

Topicstarter
Met een ander kanaal doet hij het ook niet!
(heb 4 andere kanalen geprobeerd, hij staat nu weer op 'auto')

Het tooltje (ik neem aan dat je het monitor-progje bedoelt) werkt uitstekend.

|:(

snap er geen zak meer van...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 13:28 ]

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 09:30
Misschien beveiligings instellingen voor draadloze verbindingen nog eens nalopen in het accesspoint. Juiste MAC adres ingesteld? (only allow mac/do not allow... goed gezet?).
Ik had hetzelfde probleem, verbinding was 100% maar geen verkeer. Probleem lag bij de eisen voor het MAC-adres.

Verwijderd

Topicstarter
hadebe schreef op 01 maart 2004 @ 13:30:
Misschien beveiligings instellingen voor draadloze verbindingen nog eens nalopen in het accesspoint. Juiste MAC adres ingesteld? (only allow mac/do not allow... goed gezet?).
de filtering staat op Disable...

kheb het nu geprobeerd om alleen (via MAC) adres mijn notebook toegang te geven, maar nog steeds zonder succes

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb weer wat nieuws gevonden... de ene keer krijg ik het mailadres wat ook in mijn accespoint staat, de andere keer krijg ik een totaal andere Ip-range te zien... 8)7 nu snap ik het helemaal niet meer...

(ik zit nu sterk te denken aan een hardware probleem..)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een nieuwe kaart voor in mn notebook gekregen van MyCom... (Asus kaartje)... en die doet het perfect... bedankt iig voor alle hulp.. _/-\o_
Pagina: 1