Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
een g5 kost momenteeel 469, een A80 339 (als ik t goed heb) Als je dan 100E bij moet dokken, zou ik nog wel even overleggen met die shop. Na zoveel ellende mogen ze je wel wat tegemoet komen (en dan doel ik op accesoires; tasje etc)
heb zelf een g3 en hij bevalt me uitstekend. een neef van me heeft het kleine broertje van de a80, de a70. heb eerst tussen de a70 en de g3 getwijfeld maar toen ik um laatst in de handen had was ik erg blij dat ik de g3 heb gekozen. het kostte me wel een rib uit mijn lijf maar goed: de mogelijke instellingen, kwaliteit van de fotos is gewoon subliem.
gezien de leveringsproblemen met een g3 zou ik in jou geval of een g5 nemen of een fuij s602z (of soortgelijk model) nemen. die laatste heeft wel minder mp, maar met de erg goede ccd en grote zoom mogelijkheden is dat ook een erg mooie camera.
echter lees ik hierboven ook allerlei zaakjes over ruis etc van de g5 die ik nog niet heb ontdekt bij mij g3. en dat vind ik wel erg vreemd. ik zou dus nog een paar andere merken met elkaar vergelijken. en als geld geen probleem is; kies dan de canon eos 300d!
laatste puntje: probeer in ieder geval wegens "emotionele schade" bij je initiele verkooppunt wat korting los te puteren onder het motto dat je het wel zat bent. je bent dan wel correct behandelt maar als je een beetje zielig gaat doen daar kan je wellicht wat leuke resultaten boeken
keep us posted
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Laat ons inderdaad weten wat je uiteindelijk gaat doen.
Verder denk ik dat je het voornamelijk van ervaringen van mensen zelf moet hebben, liefst ook gemaakte foto's (zoals hier eerder gepost, wat mij trouwens brengt... we willen meer foto's CReaM240!
Misschien een vraagje aan de Gx-gebruikers: 5/9 punts AiAF systeem van Canon, wat bijvoorbeeld in de Axx en Sxxx series te vinden is, is waarschijnlijk wel algemeen bekend: je kunt meerdere "groene" vakjes hebben en op die punten focust de camera dan op.
Heeft de G3/G5 dit systeem naast zijn FlexiZone AF ook dit 5/9 punts AiAF systeem? Of heb je dus enkel FlexiZone AF en MF ter beschikking?
Zou dit nu een puntje van kritiek kunnen zijn; met andere woorden, heb je nu echt baat bij dat meer "groene" vakjes (dus meer focus
[ Voor 41% gewijzigd door InsjaHH op 02-03-2004 15:29 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 02-03-2004 17:08 ]
Aha, ja ik heb het ook gemerkt met mijn IXUS 400 inderdaad, af en toe moest ik gewoon 10x opnieuw focussen om het juiste punt scherp te laten wordenBor_de_Wollef schreef op 02 maart 2004 @ 17:07:
De G serie heeft geen AiAF systeem. Overigens bevalt mij dat ook bijzonder slecht in de A80. De camera "denkt" met je mee met betrekking tot welke delen scherp gesteld gaan worden. In veel gevallen doet ie dit verkeerd. De meeste mensen die ik ken schakelen het systeem dan ook uit. Het AiAf systeem in de A80 geeft je niet echt de mogelijkheid om te "kiezen". Dit doet de camera voor je.
Dat is natuurlijk wel het mooie bij de G5, gewoon zelf uit 300 plaatsen kiezen op welk punt hij moet gaan focussen, of hem zelf laten focussen; echter niet met meer punten. Ik denk dat het FlexiZone AF systeem dit gemis weer "goed" maakt, toch?
Of betekent meer focuspunten ook meteen meer scherpte op de foto
Verwijderd
Of betekent meer focuspunten ook meteen meer scherpte op de foto .
[quote]
Zeker niet........
Ik vin bij de S50 de accu ook een groot nadeel. Schijnt enorm snel leeg te zijn. Verder lijkt het me een super toestel. Weet iemand of er ook een betere accu te krijgen is voor de S50 ? Owja en hij had een slechte macrofunctie
De Ixus 400 lijkt me ook een leuk dingetje. Maar ook daar heb je weer een accu (gaat ie eigenlijk lang mee ?) Verder is dat ook wel een optie allen schijnt hij wat weinig instellingen te hebben en rode ogen is een probleem.
G5 Lijkt me helemaal een top toestel. Maar ook daar 2 nadelen > duur en het is nogal een log zwaar ding > neem je niet makkelijk mee.
Duss kom je weer bij de A80 terecht
[ Voor 4% gewijzigd door Bertuss op 03-03-2004 18:11 ]
Wat betreft de accu's voor de Sxxx serie: je kunt er een betere accu inzetten (bijvoorbeeld meer mAh dan standaard door Canon wordt geleverd), zodat je langer foto's kunt schieten. Over de S50 kan ik je niks vertellen, geen ervaring met deze cameraBertuss schreef op 03 maart 2004 @ 17:22:
Om hier ff verder te gaan wat betreft de discussie met Bor op het A80 topic:
Ik vin bij de S50 de accu ook een groot nadeel. Schijnt enorm snel leeg te zijn. Verder lijkt het me een super toestel. Weet iemand of er ook een betere accu te krijgen is voor de S50 ? Owja en hij had een slechte macrofunctie
De Ixus 400 lijkt me ook een leuk dingetje. Maar ook daar heb je weer een accu (gaat ie eigenlijk lang mee ?) Verder is dat ook wel een optie allen schijnt hij wat weinig instellingen te hebben en rode ogen is een probleem.
G5 Lijkt me helemaal een top toestel. Maar ook daar 2 nadelen > duur en het is nogal een log zwaar ding > neem je niet makkelijk mee.
Duss kom je weer bij de A80 terecht
Wat betreft de accu bij de IXUS 400, ik had een 950 mAh van Hama genomen (standaard van Canon was hij dacht ik 700 mAh) en ik merk zelf dat je een 256 MB CFje net vol kunt schieten op de hoogste resolutie en kwaliteit (let wel op: ik bedoel dus echt "gebruiken", foto's opnieuw bekijken, deleten, etc.).
Maar voor de manuele instellingen moet je deze camera zeker niet nemen, als je goede point-and-shoot-prestaties schiet samen met een zo klein mogelijk formaat, is hij wel aan te raden
Ik denk dat de meeste hierbij de fout ingaan: zeer goede prestaties willen hebben met een camera, maar hij mag niet een beetje fors / groter zijn en moet makkelijk in de broekzak passen en daarentegen ook nog lang meegaan met z'n accu/batterijen. Dit gaat gewoon niet, misschien iets voor de toekomst als ze betere technieken hebben
Verwijderd
quote:
s400 = 200 fotos op 1 accuZeker niet........
Nee oke, natuurlijk hangt het af van de camera specs zelf, maar zeg bijvoorbeeld de S400 / S45 tegenover de G3 (de keuze valt dan op deze camera's omdat ze bijna dezelfde specs hebben) of de S50 tegenover de G5. Natuurlijk weet ik dat je deze camera's niet met elkaar kunt vergelijken, maar dat even ter zijde: meer focuspunten/vakjes betekent dus niet meteen scherpere foto's vergeleken met dat FlexiZone AF?Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 17:16:
quote:
Of betekent meer focuspunten ook meteen meer scherpte op de foto.
Zeker niet........
Verwijderd
Was ik niet duidelijk?InsjaHH schreef op 03 maart 2004 @ 18:43:
[...]
Nee oke, natuurlijk hangt het af van de camera specs zelf, maar zeg bijvoorbeeld de S400 / S45 tegenover de G3 (de keuze valt dan op deze camera's omdat ze bijna dezelfde specs hebben) of de S50 tegenover de G5. Natuurlijk weet ik dat je deze camera's niet met elkaar kunt vergelijken, maar dat even ter zijde: meer focuspunten/vakjes betekent dus niet meteen scherpere foto's vergeleken met dat FlexiZone AF?
Kwam voor mij niet duidelijk over maar het kwam me wel in mij op dat ik de vraag niet duidelijk genoeg stelde (van de andere variablen gelijk houden).
Excuus
Verwijderd
@fuss, je moet wel het goeie bericht quoten...........Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 17:16:
quote:
[...]
s400 = 200 fotos op 1 accu
Verwijderd
De vraag was mij duidelijk, nader toegelicht; foto's worden niet scherper van welk focussysteem dan ook, je hebt alleen meer kans (volgens de fabrikant ) dat het focuspunt daar ligt waar het moet of beter, daar waar WIJ het willen , helaas gaan die leuke systemen vaak de mist in.InsjaHH schreef op 03 maart 2004 @ 19:25:
[...]
Kwam voor mij niet duidelijk over maar het kwam me wel in mij op dat ik de vraag niet duidelijk genoeg stelde (van de andere variablen gelijk houden).
Excuus.
Het beste en betrouwbaarste is IMO nog altijd het focusvlak gewoon in het midden ,desnoods richt je de camera op wat je scherp wil hebben, dan zijn verassingen uitgesloten..........
Dank voor je nadere toelichting. IMO werkt het FlexiZone dan wel "beter", sinds je zelf kunt instellen welk focusvlak je scherp wilt hebben. Zo "profiteer" je van het systeem, maar laat hem niet voor je "denken"Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:31:
[...]
De vraag was mij duidelijk, nader toegelicht; foto's worden niet scherper van welk focussysteem dan ook, je hebt alleen meer kans (volgens de fabrikant ) dat het focuspunt daar ligt waar het moet of beter, daar waar WIJ het willen , helaas gaan die leuke systemen vaak de mist in.
Het beste en betrouwbaarste is IMO nog altijd het focusvlak gewoon in het midden ,desnoods richt je de camera op wat je scherp wil hebben, dan zijn verassingen uitgesloten..........
Echter zit de Gx natuurlijk wel een iets hogere prijsklasse dan de Axx series, je moet je dan wel afvragen of dit nog haalbaar is met bijbetaling. Persoonlijk zou ik, als geld niet zo'n grote rol speelt, met wat bijbetaling zeker de G5 halen. Je hebt hier en daar al voorbeeld pics gezien (helaas niet wat we willen hebben, wat ons trouwens brengt... CReaM240 waar zijn die fotootjes
Verwijderd
Welke dan? Ik kijk regelmatig op Duitse en Amerikaanse fora en ben nog niks tegengekomen van veel klachten over de A80 (wel A60/A70)Bor_de_Wollef schreef op 04 maart 2004 @ 17:53:
Zullen we terug on topic? Ik ben er nu zeker van dat ik geen A80 weer terug wil. Er komen zo te lezen (zowel op GoT als andere fora) veel ontevreden gebruikers bij. De keuze is nu tussen de G3, de G5 en geld terug (voor een ander model camera).
[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 04-03-2004 19:51 ]
Verwijderd
De kans dat je weer een slechte krijgt wordt statistisch gezien snel kleiner............Bor_de_Wollef schreef op 04 maart 2004 @ 18:48:
Het valt me op dat veel mensen in de poll hebben gestemd op "nog een A80". Kan iemand uitleggen waarom ik voor die optie zou moeten gaan (het is voor mij inmiddels de minst waarschijnlijke "oplossing" geworden) ? Doelen jullie alleen op het prijsverschil tussen de camera's?
Pricewatch:
Waarom is die G5 zoveel goedkoper?Canon PowerShot G3 € 585,-
Canon PowerShot G5 € 469,-
Hij is toch niet echt zoveel slechter denk ik.
Worden de gewilde G3's gewoon schaars en dus duurder of worden de G5's goedkoper omdat ze minder aanbevolen worden?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
hier vind je ehm voor 469Bor_de_Wollef schreef op 04 maart 2004 @ 20:57:
De G5 is goedkoper omdat de enige G3's die er zijn restpartijen zijn. De G3 heeft een goede reputatie en de winkels die hem nu nog hebben waren al veel duurder dan de rest denk ik (daarom hebben zij er ook nog over). Een Powershot G5 inclusief garantie etc is denk ik ook niet echt voor 469 te vinden hoor (ook al staat het in de pricewatch). Vaak zijn dat buitelandse modellen.
http://www.camcorner.nl/
dit is een zeer betrouwbare shop hoor, leverancier is crown (ook goed bekend op dpz)
Daar kan je ehm wel degelijk voor die prijs halen. Maarja als jij hem voor amper wat meer zou kunnen ruilen bij je plaatselijk toko zou ik dat dan maar doen.
Als ik de reacties in de shopsurvey lees kom ik dit tegen:Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 08:31:
[...]
hier vind je ehm voor 469
http://www.camcorner.nl/
dit is een zeer betrouwbare shop hoor, leverancier is crown (ook goed bekend op dpz)
Betreft echter wel parallelimport met zelfgeprint Engels manual.
Parakkekke import is verboden zoals je waarschijnlijk weet. Bovendien kun je dan ook fluiten naar je garantie gezien het feit dat de garantie bij Canon via Canon zelf loopt. Zoals ik al aangaf gaat het dus om buitenlandse modellen. Die laat ik wel links liggen (heb ik uit ervaring geleerd).De camera was geen IXUS400 maar de japanse versie IXY. De handleiding is een zelfgecopieerd vodje.
Verwijderd
Het tussenstukje zoals jij het noemt, de lensadapter om naar een diameter van 58mm te gaan (en dus andere lenzen erop kunt zetten), kost rond de 25-40 euro afhankelijk van de winkel / webshop origineel van Canon zelf.Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 11:40:
als je nu een G5 zou kopen, hoeveel zou het je dan kosten eer je er een telelens van tussen de 300-400mm kan opzetten? m.a.w. hoeveel kost een goede lens en het tussenstukje?
Je hebt ze ook van andere merken, maar daarbij heb je de kans dat hij net niet goed past en de lens "per ongeluk" tegen de adapter komt; niet met zekerheid te zeggen en heb ik van verkopers gehoord als op andere fora, maar dit zou best eens kunnen voorkomen en het lijkt me niet dat je daarop zit te wachten
Verwijderd
Mail je vanavond enkele foto's door, geschoten afgelopen dinsdag in de dierentuin in Emmen. Ok ?InsjaHH schreef op 02 maart 2004 @ 14:58:
Verder denk ik dat je het voornamelijk van ervaringen van mensen zelf moet hebben, liefst ook gemaakte foto's (zoals hier eerder gepost, wat mij trouwens brengt... we willen meer foto's CReaM240!), zodat je zelf je final judgement kunt vellen over de camera ;)[/Edit]
Is goed! Ben benieuwdVerwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 17:36:
[...]
Mail je vanavond enkele foto's door, geschoten afgelopen dinsdag in de dierentuin in Emmen. Ok ?
Verwijderd
Dat zou natuurlijk geweldig zijn, met name foto's die gemaakt zijn met langere sluitertijden, verschillende groottes diafragma (en misschien hogere ISO waarden als "test"Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 19:01:
Nog geen avond/nachtfoto's kunnen maken. Kan natuurlijk wel vanaf mijn balkon schieten, maar ik zal eens kijken wat ik voor jullie kan doen dit weekend.
Helaas dus nog geen avondfoto's, maar hopelijk komt er na dit weekend verandering in
| Canon Powershot G5 photo's by CReaM240 Examples of this camera due to possible noise | ||
| More found @ Gallery.wels.nu | ||
Verwijderd
ik krijg morgen mn G3 (Dat je t ff weet)InsjaHH schreef op 10 maart 2004 @ 19:53:
@Bor_de_Wollef
Al enig nieuws wat betreft welke camera het gaat worden? Mijn excuses als je je besluit nog niet hebt genomen, maar ben namelijk best nieuwsgierig.
Of heb je (ook) nog andere camera's op het oog, naast de G5 gekregen tijdens de zoektocht naar een nieuwe?
Betreft reparatie: de G3 en G5 zijn vlak na elkaar geintroduceert, onderdelen zijn er zeker nog wel 7 jaar, maar wil je dan nog deze camera of ben je dan toe aan de G9876
www.casarodriguillo.com
In de vergelijking daar staan voorbeeldfotos van andere camera's met hoge ISO settings en veel licht en daar wordt je ook niet vrolijk van.
Maar ik vind de kleuren van de G5 zelf het mooiste en veel review sites zijn dat met mij eens.
Wat ik wel een nadeel vind van de G% zijn die paarse randen om lichtobjecten. Maar dat is snel te verhelpen door hogere F waardes in te stellen, is wat meer werk, maar kan je zelf denk ik wel een custom instellingen van maken om foto's te maken van dit soort objecten.
Verder vind ik het tot nu toe de meest aantrekkelijke camera in mijn budget.
Ik heb deze week echt super veel vergelijkingen gelezen en vooral veel voorbeeldfoto's gekeken en de G5 vind ik zelf gewoon de beste camera. Als je kritisch genoeg bent heeft elke camera genoeg nadelen, de meeste reviews zijn erg kritisch en vinden bij de G5 de minste nadelen ivm zijn concurrenten.
De G3 is oo kerg goede camera, maar die is een stuk duurder voor mij en minder verkrijgbaar dus dan is de keuze snel gemaakt.
Ga denk ik morgen of overmorgen de G5 bestellen.
Verwijderd
zijn nu nog maar 469 euro....voor die prijs heb je topkwaliteitLiquidSilver schreef op 10 maart 2004 @ 20:27:
In de meeste reviews, o.a. op dpreview staat dat de G5 op de laagste ISO instelling net het minste ruis heeft. Op hogere ISO settings iets maar ja, maar dat gebruik ik zelf toch niet vaak denk ik.
In de vergelijking daar staan voorbeeldfotos van andere camera's met hoge ISO settings en veel licht en daar wordt je ook niet vrolijk van.
Maar ik vind de kleuren van de G5 zelf het mooiste en veel review sites zijn dat met mij eens.
Wat ik wel een nadeel vind van de G% zijn die paarse randen om lichtobjecten. Maar dat is snel te verhelpen door hogere F waardes in te stellen, is wat meer werk, maar kan je zelf denk ik wel een custom instellingen van maken om foto's te maken van dit soort objecten.
Verder vind ik het tot nu toe de meest aantrekkelijke camera in mijn budget.
Ik heb deze week echt super veel vergelijkingen gelezen en vooral veel voorbeeldfoto's gekeken en de G5 vind ik zelf gewoon de beste camera. Als je kritisch genoeg bent heeft elke camera genoeg nadelen, de meeste reviews zijn erg kritisch en vinden bij de G5 de minste nadelen ivm zijn concurrenten.
De G3 is oo kerg goede camera, maar die is een stuk duurder voor mij en minder verkrijgbaar dus dan is de keuze snel gemaakt.
Dat is leuk om te weten
Ja precies, ik was in het begin van de zoektocht naar alle mogelijke informatie en reviews over de G5 erg huiverig voor deze camera. Maar toen ik hier en daar "echte" in real life foto's had gezien, vond ik het toch aardig meevallen.tomleeuw schreef op 10 maart 2004 @ 20:09:
Jemig als ik dit zo lees allemaal en ook andere topic's zijn er volgens mij veel napraters. Ik doel op het verhaal van ruis met de G5. Het is gewoon een hele goede camera voor het geld (het is geen D1), het lijkt erop dat iemand gezegt heeft dat de G5 meer ruis heeft dan de G3 (al dan niet terecht) En iedereen praat dit na want die en die heeft dat gezecht. Welke camera heeft geen ruis? Hoevaak maak je uitvergrotingen tot A1 formaat? (vergroot eens een g3 foto tot dat formaat, kijken welke beter is)
Wat betreft uitvergroten van foto's, hier en daar schijnen richtlijnen zijn van hoeveel MP's er minimaal nodig zijn. Echter door iedere website weer anders (afdrukservices, andere info-sites over fotografie etc.). Nu vroeg ik me af, kan je dit met een simpel rekensommetje "berekenen" of je "voldoet" aan een bepaalde grote papierformaat? Met "voldoet" bedoel ik dan geen zichtbaar kwaliteitsverlies.
Ja, daar ben ik het met je eens, over het algemeen (foto's van bijvoorbeeld de IXUS 400, A70 heb ik irl gezien), vind ik dat Canon zijn kleurechtheid goed weergeeft op de foto's. Natuurlijk kun je altijd achteraf bewerken met Photoshop, wat autolevels enzo, maar gewoon origineel is hij goed te bewonderen.LiquidSilver schreef op 10 maart 2004 @ 20:27:
@Iedereen
Ik zag hem laatst bij de MediaMarkt te Den Haag voor, schrik niet, maar liefst 749 euro! Worden we hier nu "belazert" of hebben ze gewoon een "slechte" leverancier voor de G5? Want de andere modellen van Canon die ze daar ook leveren zijn wel redelijk laag kwa prijs.
Zou je hier nu iets tegen kunnen doen, zeg maar de prijs lager proberen te krijgen? Het scheelt wel een hele hoop eurootjes in vergelijking met webshops. De MediaMarkt heeft toch niet voor niets "laagste prijsgarantie"? Alhoewel ik hier en daar van vrienden hoor dat ze pas onder de prijs gaan zitten als ze het "zwart-op-wit" zien dat de prijs bij de concurrenten lager is...
DaaromVerwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 20:36:
[...]
zijn nu nog maar 469 euro....voor die prijs heb je topkwaliteit
Maar die site vind ik maar wazig. En ze zijn niet op voorraad.
Denk dat ik hem op www.kamera-express.nl ga bestellen, daar is hij wel €499,-, maar daar zijn de verzendkosten gratis boven de €500, dus als ik er nog een 128MB CF kaartje bij bestel zit dat wel goed. op op camcorner hebben ze geen goedkope 128MB kaarten dus komt ongeveer op hetzelfde neer.
Morgen eens mailen of ze hem daar nog op voorraad hebben.
Verwijderd
hier, goeie bekende shop::> 469ELiquidSilver schreef op 10 maart 2004 @ 20:40:
[...]
Daarom
Maar die site vind ik maar wazig. En ze zijn niet op voorraad.
Denk dat ik hem op www.kamera-express.nl ga bestellen, daar is hij wel €499,-, maar daar zijn de verzendkosten gratis boven de €500, dus als ik er nog een 128MB CF kaartje bij bestel zit dat wel goed. op op camcorner hebben ze geen goedkope 128MB kaarten dus komt ongeveer op hetzelfde neer.
Morgen eens mailen of ze hem daar nog op voorraad hebben.
http://www.camcorner.nl/webwinkel/producten.php?sub=1
heb je mijn reply wel gelezenVerwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 20:49:
[...]
hier, goeie bekende shop::> 469E
http://www.camcorner.nl/webwinkel/producten.php?sub=1
Ah ok ik dacht dat ik in de eerste zin al had gezegd dat het over camcorner ging, maar staat pas ergens op het einde met een typfout
Ik heb camcorner gezien ja
[ Voor 32% gewijzigd door Klippy op 10-03-2004 20:52 ]
Verwijderd
is goeie shop hoorLiquidSilver schreef op 10 maart 2004 @ 20:51:
[...]
heb je mijn reply wel gelezen
edit:
Ah ok ik dacht dat ik in de eerste zin al had gezegd dat het over camcorner ging, maar staat pas ergens op het einde met een typfout
Ik heb camcorner gezien jaToch bedankt
![]()
Ik vond het niet al te professioneel overkomen eerlijk gezegd, maar dat hoeft niet slecht te zijn natuurlijk.
Toch heb ik zelfs in dit topic bednekelijke reacties gezien.
En nu staat op de site
Dat zet mij ook aan het denken.This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
Zal wel gewoon zo zijn dat ze erg veel bezoekers hebben gehad ivm hun erg goedkope aanbieding, maar dan nog...
En sjah hij is nog steeds niet op voorraad ondanks dat er al 2 weken op staat dat ze nieuwe leveringen verwachten.
Verwijderd
Op dit moment heb ik de camera even uitgeleend. Zodra hij terug is, ga ik eens op pad om nachtfoto's te schieten.
Wat hierboven vermeld wordt, over de iso-waarde aanpassen voor het ruis onderdrukken, is juist. Voornamelijk op de waarde Auto, 50 en 100, merk je nagenoeg niets van ruis.
Als je de iso-waarde hoger zou zetten, merk dat het ruis erger wordt.
Ik wil nog even de handleiding precies doorlezen over nachtfoto's maken, want wat ik dacht over sluitertijd instellen is niet helemaal goed gegaan
Zodra ik weer de beschikking heb over mijn camera, spam ik InsjaHH weer met foto's.
Kan niet wachten met spelen/testen
Maarja zal wel even duren voordat hij komt, denk half volgende week, misschien zaterdag al, maar die kans lijkt me klein. Ik gok op dinsdag/woensdag, dan zal ik meteen eens wat pics posten
Yup, ik heb ze ontvangen, enkel zal ik ze morgen pas posten denk ik; op dit moment erg lui en gaar van al dat school werk (werkstuk, presentatie, examenvoorbereiding, etc.).Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 19:43:
Ik heb 3 nachtfoto's naar InsjaHH gemaild. Misschien kan hij ze weer posten.
Op dit moment heb ik de camera even uitgeleend. Zodra hij terug is, ga ik eens op pad om nachtfoto's te schieten.
Wat hierboven vermeld wordt, over de iso-waarde aanpassen voor het ruis onderdrukken, is juist. Voornamelijk op de waarde Auto, 50 en 100, merk je nagenoeg niets van ruis.
Als je de iso-waarde hoger zou zetten, merk dat het ruis erger wordt.
Ik wil nog even de handleiding precies doorlezen over nachtfoto's maken, want wat ik dacht over sluitertijd instellen is niet helemaal goed gegaan![]()
Zodra ik weer de beschikking heb over mijn camera, spam ik InsjaHH weer met foto's.
Verder heb ik ze snel bekeken, maar wat me opvalt is dat je enkel de diafragma's 2.5 en 3.0 hebt gebruikt en 1 sec sluitertijd. Om "echte" nachtfoto's te maken, moet je in mijn ogen al snel met een statief werken (ik las dat je er een had?) en de sluitertijd groter dan 8 - 15 secs nemen, waarbij de diafragma groter dan 4.0-8.0. De reden van hogere diafragma getal is de mate van purple friging en wat erop lijkt. Las hier en daar in reviews dat de G5 boven deze waarden geen tot heel weinig PF laat zien.
Verder zou de ND-filter die de G5 heeft, ook ruis sterk onderdrukken ("nadeel" is weer dat je de sluitertijd moet verhogen om genoeg licht op de foto te laten komen). Heb daar nog geen voorbeeld gezien om het vermoeden te bevestigen, enkel review sites
Mijn nederige tips aan u, CReaM240, excuses als ze al bekend waren
Is hij al binnen? We wants picssss
Verwijderd
oke mn 1e paar dan:InsjaHH schreef op 11 maart 2004 @ 21:38:
[...]
Yup, ik heb ze ontvangen, enkel zal ik ze morgen pas posten denk ik; op dit moment erg lui en gaar van al dat school werk (werkstuk, presentatie, examenvoorbereiding, etc.).
Verder heb ik ze snel bekeken, maar wat me opvalt is dat je enkel de diafragma's 2.5 en 3.0 hebt gebruikt en 1 sec sluitertijd. Om "echte" nachtfoto's te maken, moet je in mijn ogen al snel met een statief werken (ik las dat je er een had?) en de sluitertijd groter dan 8 - 15 secs nemen, waarbij de diafragma groter dan 4.0-8.0. De reden van hogere diafragma getal is de mate van purple friging en wat erop lijkt. Las hier en daar in reviews dat de G5 boven deze waarden geen tot heel weinig PF laat zien.
Verder zou de ND-filter die de G5 heeft, ook ruis sterk onderdrukken ("nadeel" is weer dat je de sluitertijd moet verhogen om genoeg licht op de foto te laten komen). Heb daar nog geen voorbeeld gezien om het vermoeden te bevestigen, enkel review sites.
Mijn nederige tips aan u, CReaM240, excuses als ze al bekend waren.
[...]
Is hij al binnen? We wants picssss.

met macrolens

origineel:
http://fuss.xerax.nl/fotos/new/CRW_7869.jpg

Wel wat ruis, maar wel leuk om zo direct eens een sterrenfoto te hebben met direct resultaat zonder eerst dagen te moeten wachten tot je filmpje klaar is...
Hier een foto geschoten op 400 ASA dia en iets van 5 minuten gevolgd met een Sigma 70-200 met 2x tc:
Gadgets FTW!
Ik ben van plan in de komende maanden ook een G5 aan te schaffen. Ik heb er al heel wat over gelezen. Ik hou heel erg van kwaliteit en deze G5 met dit budget en zijn functies staat mij toch wel erg aan. Ik hoor veel positieve verhalen over de canon camera's en daarom viel mijn keuze al snel op deze fabrikant.
Ik ben erg benieuwd wat deze camera mij zou gaan brengen... misschien is tegen die tijd de prijs ook weer wat lager... hoe ik em wil ligt ie nu voor 765 euro (1Gb microdrive + extra accu) bij camerahuis.nl
Ik hoop dat ik een goede keuze maak...
Als er nog een belangrijk punt is dat ik moet weten ,laat het mij dan even weten..
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Canon PowerShot G5 499.00
Canon Powershot G5 + 1Gb Microd. +extra accu 715.00
Canon Powershot G5 + 1Gb Microdrive 675.00
Canon PowerShot G5 incl. extra accu 539.00
Bedragen zijn incl btw.
Succes! en oja, als je sterrenfoto's wil maken, heb ik misschien nog wel wat tips voor je!
Gadgets FTW!
[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 12-03-2004 09:49 ]
Ik zal even op de andere site kijken hoe het daar zit met garantie.
Die foto's van sterren zien er natuurlijk gaaf uit
Hier dus een voorproefje wat betreft foto's gemaakt door de G5. Meer foto's is te vinden op onderstaand webadres.
| Dagje Kijkduin (Den Haag) by InsjaHH Made with a Canon PowerShot G5 w/ adapter & UV filter | ||
| More found @ Pg.wels.nu | ||
Gadgets FTW!
Maar wel mooie pics ja
* Klippy kan niet wachten op de G5
Ik hoop dat hij morgen komt...
Kheb d'r nu al zin in
Verwijderd
(zit je ook op dpz of niet?)
Dank voor je complimentje, maar het zijn niet enkel thumbs!Ursamajor schreef op 12 maart 2004 @ 21:54:
Ziet er al errug goed uit, die thumbs!
Is het niet opgevallen dat je op iedere thumbnail kunt klikken, waardoor een link wordt geopend naar een 800x600 formaat? Of was dat opgevallen en vond je dta formaat nog steeds "te klein"?LiquidSilver schreef op 13 maart 2004 @ 01:00:
Jammer dat je ze niet iets groter hebt.
Maar wel mooie pics ja
* InsjaHH kan niet wachten op de G5
Ik hoop dat hij morgen komt...
Zin in de vakantie of in de G5ReCreator schreef op 13 maart 2004 @ 03:49:
Ziet er zeker goed uit, Ik weet al bijna zeker dat ik de G5 ga aanschaffen voor de zomervakantie periode.
Kheb d'r nu al zin in
Dank voor je complimentje, ik merkte wel dat je na 1,5 week "uit" het fotoschieten bent (had dus eerst een kapotte IXUS 400), je er toch weer aan moet wennen. Verder is de G5 natuurlijk een hele andere klasse en een tikje zwaarder, namelijk 250 gram tegen 500 gram (voor het gemak afgerond). Het "nieuwe" gewicht valt echter reuze mee, wat ik gemerkt heb is dat je veel minder bewogen foto's schiet i.t.t. de IXUS 400; ter voorbeeld, meestal schiet ik bij iedere compositie zeg 3 a 4 maal met "high shooting"- mode, met de IXUS komt er wel minstens 1 plaatje scherp uit, met de G5 waren ze allemaal scherpVerwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:24:
echt hele lekkere platen/goeie composities en dit terwijl je de G5 nog niet eens zo lang hebt: Klasse!
(zit je ook op dpz of niet?)
Verder klopt het dat ik ook op DPZ zit, maar heb nog niks gepost enkel veel gelezen en bekeken. Heb jou daar ook gezien met zeer mooie foto's als composities voor je album, petje af (die zijn al geschoten met je nieuwe G3 neem ik aan of nog met de IXUS
Misschien dat ik daar ook nog eens een showcase open, maar dan moeten de foto's wel een heeeeel stuk beter worden dan wat ik nu heb met mijn eerste foto's
Verwijderd
alle "goeie" platen op dpz komen nog uit mn ixuss400 (heb ik nog steeds als 2de cam) en A80 tijdperk.[b]
Verder klopt het dat ik ook op DPZ zit, maar heb nog niks gepost enkel veel gelezen en bekeken. Heb jou daar ook gezien met zeer mooie foto's als composities voor je album, petje af (die zijn al geschoten met je nieuwe G3 neem ik aan of nog met de IXUS).
Misschien dat ik daar ook nog eens een showcase open, maar dan moeten de foto's wel een heeeeel stuk beter worden dan wat ik nu heb met mijn eerste foto's.
En wat betreft een showcase openen. Er zitten echt wel goeie tussen die je in een topicje kan gooien
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 17:57 ]
HahaInsjaHH schreef op 13 maart 2004 @ 17:41:
[...]
Is het niet opgevallen dat je op iedere thumbnail kunt klikken, waardoor een link wordt geopend naar een 800x600 formaat? Of was dat opgevallen en vond je dta formaat nog steeds "te klein"?. Mocht er behoefte zijn, ben ik ook wel bereid een groter formaatje online te zetten, echter gaat de hele layout van de site wel naar z'n grootjes, dat moeten jullie dan maar voor lief nemen hoor
.
[...]
Nee dat was me wel opgevallen hoor
Alleen vind ik 800x600 niet echt groot, liever 1024x768 of 1280x960 ofzo
Maar...
Mijn G5 is ook binnen
Vanmiddag al, maar heb nog geen kans gehad hem uit te pakken
Ah zo, jeetje hoe moeten die foto's met je nieuwe G3 dan wel niet worden!Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 17:48:
[...]
alle "goeie" platen op dpz komen nog uit mn ixuss400 (heb ik nog steeds als 2de cam) en A80 tijdperk.
En wat betreft een showcase openen. Er zitten echt wel goeie tussen die je in een topicje kan gooien(dan doel ik op 3,4,5,6 en 9)
Hehee, ik zal eens kijken voor grotere versies, mocht er meer belangstelling voor zijn. Gefeliciteerd met je G5! Had je hem "los" gekocht of in een pakket met 1 GB Microdrive erbij? Niet vergeten de accu (goed) op te laden he, anders sta je daar met je camera en statiefje toen net dat ene mooie compositie voorbij kwamLiquidSilver schreef op 13 maart 2004 @ 19:22:
[...]
Haha![]()
Nee dat was me wel opgevallen hoor
Alleen vind ik 800x600 niet echt groot, liever 1024x768 of 1280x960 ofzo
Maar...
Mijn G5 is ook binnen![]()
Vanmiddag al, maar heb nog geen kans gehad hem uit te pakkenGa ik NU doen en dan ff spelen
Verwijderd
de 1e keer zijn ze meestal niet zo krititisch, en van commentaar leer je alleen maarInsjaHH schreef op 13 maart 2004 @ 20:39:
[...]
Ah zo, jeetje hoe moeten die foto's met je nieuwe G3 dan wel niet worden!. Ik zal eens kijken of ik een showcase zal gaan openen @ DPZ. Ik weet niet of bijvoorbeeld die foto's van het Zuiderpark tijdens de "sneeuw"-dagen nu nog zo boeiend zijn om te zien, om deze foto's nu te nemen van een "bewolkte" dag lijkt me ook niet zo "anders" dan anders (om eerlijk te zijn, ben gewoon "bang" voor al die professionele mensen op DPZ en dus indirect voor het commentaar). Alhoewel, men leert iets pas door goede kritiek op te volgen... (toch?
).
In de G5 natuurlijk
Ik ga dit jaar niet opvakantie dus trakteer ik mezelf op een camera...
Tis dan zomer.. lekker lang licht, mooie plaatjes, dus dat gaat goed komen...
Kben wel een nachtdier zeg de laatste dagen....
[ Voor 11% gewijzigd door ReCreator op 14-03-2004 02:29 ]
Aha... dat is al een hele opluchting op zich; 'k denk er nog even over na hoorVerwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 20:44:
[...]
de 1e keer zijn ze meestal niet zo krititisch, en van commentaar leer je alleen maar
Inderdaad, ook in Nederland zomer (hopelijk worden het wat goeie, warme en mooie dagen dan... kan je niet van iedere zomer zeggen helaasReCreator schreef op 14 maart 2004 @ 02:28:
[...]
In de G5 natuurlijk
Ik ga dit jaar niet opvakantie dus trakteer ik mezelf op een camera...
Tis dan zomer.. lekker lang licht, mooie plaatjes, dus dat gaat goed komen...
offtopic:
Kben wel een nachtdier zeg de laatste dagen....
Dit is mijn tweede serie foto's met de nieuwe G5, ik hoop dat er ook naar jullie mening wat mooie plaatjes tussen zitten. Ook dit keer zijn het thumbnails en kun je de "vergrootte" versie achter de link bezichtigen
| Kijkduin [Zonsopgang] (Den Haag) by InsjaHH Made with a Canon PowerShot G5 w/ adapter & UV filter | ||
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 14:06 ]
Verwijderd
Hier zijn mijn foto's te vinden: [Showcase] ZonsopgangInsjaHH schreef op 14 maart 2004 @ 12:49:
Zo, vandaag maar weer eens vroeg op pad geweest samen met RoXX (die waarschijnlijk zijn foto's ook nog zal posten?
Wauw... had je deze macro geschoten met een speciale opstelling (denkend aan bijvoorbeeld witte vellen papier als achtergrond en extra halogeen lampen voor de verlichtingVerwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:04:
lekkere serie hoor, 8 en 9 vind ik de mooiste
[afbeelding]
Inderdaad leuk om te zien, komen steeds meer foto's van de Gx serie om een klein beeld te krijgen van wat de camera's "aankunnen". Welke camera is het trouwens geworden / heb je met de winkel kunnen regelen?Bor_de_Wollef schreef op 14 maart 2004 @ 14:08:
Leuk om te zien dat "mijn" oude topic nog zo veel gebruik word. Mooie platen ook!
Mijn comment staat bij je showcase RoXX. Heb ook maar een link naar dit draadje gemaakt, voor de volledigheid dat we met z'n twee waren geweestVerwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:08:
[...]
Hier zijn mijn foto's te vinden: [Showcase] Zonsopgang
Verwijderd
laat deze dan ook ff aan je ma zien:InsjaHH schreef op 14 maart 2004 @ 14:34:
[...]
Wauw... had je deze macro geschoten met een speciale opstelling (denkend aan bijvoorbeeld witte vellen papier als achtergrond en extra halogeen lampen voor de verlichting). Zeeer nette plaat! Ik zal ze eens aan mijn moeder laten zien, die is echt helemaal gek op mooie bloemen (vooral orchideeen
).

wit papier en mn "bedlamp" verder gewoon uit de hand
Ik ben gegaan voor de optie "geld terug" en heb elders een G3 gekochtInsjaHH schreef op 14 maart 2004 @ 14:34:
[...]
Inderdaad leuk om te zien, komen steeds meer foto's van de Gx serie om een klein beeld te krijgen van wat de camera's "aankunnen". Welke camera is het trouwens geworden / heb je met de winkel kunnen regelen?
Welkom in de wereld van de Gx gebruikers!Bor_de_Wollef schreef op 14 maart 2004 @ 15:02:
[...]
Ik ben gegaan voor de optie "geld terug" en heb elders een G3 gekochtTot nu toe ben ik er erg blij mee. Deze camera is gewoon zo veel beter dan de A80.
Ik hoop zeker dat het een mooie foto-zomer wordtInsjaHH schreef op 14 maart 2004 @ 12:36:
Inderdaad, ook in Nederland zomer (hopelijk worden het wat goeie, warme en mooie dagen dan... kan je niet van iedere zomer zeggen helaas. Nachtdier... hmm, dacht toch zeker dat je een mens bent?
. Nee maare, even zonder gekheid... dan kun je toch mooi nachtfoto's maken van mooie plaatsen?
Ik woon vlakbij Nijmegen dus 's avonds met de fiets de dijk op, daar vallen vaak wel leuke plaatjes te schieten
Wauw, netjes hoorVerwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:36:
[...]
laat deze dan ook ff aan je ma zien:
Afbeelding
wit papier en mn "bedlamp" verder gewoon uit de hand
Inderdaad, niet vergeten hoorReCreator schreef op 14 maart 2004 @ 16:23:
[...]
Ik hoop zeker dat het een mooie foto-zomer wordtEn ik zal vast wel een keer op een zwoele zomernacht met mn camera op pad gaan... Niet te vergeten de dag erop mijn shots te laten zien hier
Ik woon vlakbij Nijmegen dus 's avonds met de fiets de dijk op, daar vallen vaak wel leuke plaatjes te schietenOf de waalkade die tegen die tijd ook wel leuk verlicht zal zijn van de terrasjes die nog tot diep in de nacht tot je beschikking zijn...
Naar aanleiding van Pelle's eigen topic, leek het ook voor mij leuk om een "showcase" te beginnen met alle series en asorted foto's. Nu wilde ik dus weten of ik dit zomaar mag starten of ik eerst in contact moet komen / eerst moet overleggen met de FG moderators
Reden hiervan is, omdat ik mijn series hier en daar ("verspreid") heb gepost, wat zorgt voor een onoverzichtelijk gebeuren (voor zowel mij als anderen). Verder kan je makkelijker zien of je commentaar / complimenten hebt gekregen op je werk als alles in één topic staat
De bedoeling is om de titel steeds te laten updaten na iedere serie, bijvoorbeeld een datum erachter plaatsen. Ook dan vraag ik me af hoe dit geregeld kan worden.
Heb tot nu toe nog geen moderator nodig gehad op het forum, maar eens moet de eerste keer zijn toch
Alvast bedankt
Verwijderd
hmzz een eigen topic wordt toch altijd verziekt doordat anderen er fotos bij gaan plaatsen...InsjaHH schreef op 15 maart 2004 @ 16:54:
Een off-topic vraagje, maar ik hoop dat iemand het antwoord voor mij heeft.
Naar aanleiding van Pelle's eigen topic, leek het ook voor mij leuk om een "showcase" te beginnen met alle series en asorted foto's. Nu wilde ik dus weten of ik dit zomaar mag starten of ik eerst in contact moet komen / eerst moet overleggen met de FG moderators.
Reden hiervan is, omdat ik mijn series hier en daar ("verspreid") heb gepost, wat zorgt voor een onoverzichtelijk gebeuren (voor zowel mij als anderen). Verder kan je makkelijker zien of je commentaar / complimenten hebt gekregen op je werk als alles in één topic staat.
De bedoeling is om de titel steeds te laten updaten na iedere serie, bijvoorbeeld een datum erachter plaatsen. Ook dan vraag ik me af hoe dit geregeld kan worden.
Heb tot nu toe nog geen moderator nodig gehad op het forum, maar eens moet de eerste keer zijn toch. Wel zie ik een "Schop een modje" forum, moet ik daar dan een topic openen?
Alvast bedankt.
Daar zit ook een punt. Misschien als je er nadrukkelijk bij zet dat je dat niet wilt hebben, gebeurt het "minder"? Kijkend naar Pelle's topic, zitten enkel zijn/haar foto's "tentoongesteld"... dus het kan wel blijkbaarVerwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 17:06:
[...]
hmzz een eigen topic wordt toch altijd verziekt doordat anderen er fotos bij gaan plaatsen...
Maar weet je dan hoe en wat je ervoor moet regelen
Tuurlijk, hoofdzakelijk zet ik al mijn foto's neer op men website. Echter echt mensen hun mening vragen erover doe ik het liefst hier @ GoT. Natuurlijk kun je ook een "comment" systeem aanzetten op je eigen website, maar sinds hier meer mensen komen heb je meer "kans" op commentaar / tips betreffende je foto's.Bor_de_Wollef schreef op 15 maart 2004 @ 18:06:
Je eigen foto's showen doe je toch gewoon op een eigen website? Ik zie er het nu niet echt van in eigenlijk. En inderdaad vrijwel altijd gaan anderen er ook in posten.
Denk dat ik gewoon hier blijf posten in dit topic, hoort hier gewoon bij en het blijft lekker "on-topic" voor de Gx series.
Helaas betreft het geen foto's geschoten met verschillende ISO-waarden, langere sluitertijden en diafragma's, waardoor het toch erg donkere foto's zijn geworden
| Canon Powershot G5 photo's by CReaM240 Examples of this camera due to possible noise | ||
[ Voor 6% gewijzigd door InsjaHH op 16-03-2004 14:15 ]
Dan zul je echt zoiets moeten doen:
http://www.xs4all.nl/~gman2/photozone/G5/
[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 16-03-2004 14:26 ]
Inderdaad... zoiets leek mij ook veel "beter" om beter het ruisgehalte te kunnen beoordelen. Maar in plaats van foto's die binnen zijn gemaakt, eerder foto's van buiten en nog het liefst 's avonds terwijl je dezelfde foto met de verschillende ISO-waarden maakt en je de hogere sluitertijd en diafragma hetzelfde houdt.Bor_de_Wollef schreef op 16 maart 2004 @ 14:24:
Gemaakt in groningen? Deze foto's zeggen me niet zo veel over ruis eigenlijk.
Dan zul je echt zoiets moeten doen:
http://www.xs4all.nl/~gman2/photozone/G5/
Misschien kom ik binnenkort zelf met wat "test" foto's, heb zelf al wat binnen foto's gemaakt met verschillende ISO-waarden; het resultaat was zoals te verwachten, op ISO 400 was het ruis al erg te zien met een sluitertijd van slechts 1 sec. Nu zou de ruisonderdrukking pas gaan werken (volgens de handleiding en website) bij langere sluitertijden vanaf 1,5 sec.
Het was wel goed weg te werken met Neat Image en de speciaal voor de G5 gemaakte "profile", dus mocht je met ISO 400 moeten werken is er nog hoop
Bij ISO 100 en 200 was het nog redelijk acceptabel. Ik houd jullie op de hoogte, doordat ik sinds kort ook een G5 in mijn bezit heb
Vanavond zal ik wel wat pics posten
LiquidSilver schreef op 16 maart 2004 @ 16:22:
Ik heb vandaag weer flink zitten spelen
Vanavond zal ik wel wat pics posten
Ben dan wel benieuwd naar de foto's
Zon schijnt flink hierInsjaHH schreef op 16 maart 2004 @ 16:39:
[...]
, maar het was vandaag toch belabberd bewolkt zonder enig teken van zonneschijn?
.
Ben dan wel benieuwd naar de foto's(ik wil niet zeggen dat foto's zonder een mooie, stralende dag niet mooi zijn, maar wat zonneschijnt geeft net iets meer aan je foto's).
Was net perfect foto weer. Zon, maar wel wolken, dus af en toe heb je heldere blauwe lucht op je foto en soms donker tot paarsachtig met de zon in de rug.
Heb 93 foto's gemaakt, maar heb er een paar uitgezocht en verkleind tot 1024x768.
Van sommige foto's heb ik met Photoshop een klein beetje met de levels gespeeld, maar niet schokkend veel.
Resulaten zijn te zien op:
http://klippy-nl.e-dentify.nl/G5/16-03-2004
Alle foto's geonemn binnen 3 minuten lopen van mijn huis trouwens, dus niet al te bijzondere subjecten, maar heb een paar leuke uitgezocht. Je let op heel andere dingen als je met zo'n cam loopt
[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 22-03-2004 21:35 ]
Wow, het weer was daar echt totaal anders dan hier in Den Haag, toch redelijk lekkere blauwe lucht en geen vieze, grijze stapelwolken zoals ik hier heb moeten aanzienLiquidSilver schreef op 16 maart 2004 @ 17:37:
[...]
Zon schijnt flink hier
Was net perfect foto weer. Zon, maar wel wolken, dus af en toe heb je heldere blauwe lucht op je foto en soms donker tot paarsachtig met de zon in de rug.
Heb 93 foto's gemaakt, maar heb er een paar uitgezocht en verkleind tot 1024x768.
Van sommige foto's heb ik met Photoshop een klein beetje met de levels gespeeld, maar niet schokkend veel.
Resulaten zijn te zien op:
http://members.home.nl/s.klippert/G5/16-03-2004
Alle foto's geonemn binnen 3 minuten lopen van mijn huis trouwens, dus niet al te bijzondere subjecten, maar heb een paar leuke uitgezocht. Je let op heel andere dingen als je met zo'n cam loopt
Ben je met je nieuwe G5 zelfs "uit" geweest en meegenomen naar een tentje
Bij 11 is de horizon volgens mij gewoon rechtInsjaHH schreef op 16 maart 2004 @ 19:25:
[...]
Wow, het weer was daar echt totaal anders dan hier in Den Haag, toch redelijk lekkere blauwe lucht en geen vieze, grijze stapelwolken zoals ik hier heb moeten aanzien. Zitten leuke foto's tussen, grappige compositie's; wat ik enkel jammer vond is een-niet-rechte-horizon bijvoorbeeld @ nummertje 11 en 29; het kan ietswat storend overkomen
.
Ben je met je nieuwe G5 zelfs "uit" geweest en meegenomen naar een tentje. Ik zou het zelf niet snel doen en/of durven, camera kostte toch een hoop centjes (zowel van mij als ouders
).
Maar het landschaap loopt raar, bij de horizon ver weg is het landschap nogal heuvelachtig, waardoor het rechts hoger ligt.
De muur links loopt gewoon recht, maar rechts kijk je tegen een bocht in de Maas, waardoor het weer scheef lijkt
29 was expres zo scheef
En die nachtfoto is het café 2 huizen verder dus erg ver 'uit' was dat niet
Maar bedankt voor het commentaar
Hahaa, nee met "uit" bedoelde ik "uitgaan", het "sociale-leven" naast GoT en PC's enzo; of klinkt dit bij u niet bekend in de oren. Beetje bier op en nog zo'n dure camera in je handen is geen goede combinatie lijkt mijLiquidSilver schreef op 16 maart 2004 @ 19:33:
[...]
Bij 11 is de horizon volgens mij gewoon recht
Maar het landschaap loopt raar, bij de horizon ver weg is het landschap nogal heuvelachtig, waardoor het rechts hoger ligt.
De muur links loopt gewoon recht, maar rechts kijk je tegen een bocht in de Maas, waardoor het weer scheef lijkt
29 was expres zo scheef
En die nachtfoto is het café 2 huizen verder dus erg ver 'uit' was dat niet
Maar bedankt voor het commentaar
Ah oke, over die heuvel kan ik wel meeleven, je zal wel gelijk hebben sinds ik geen zin heb om PS erbij te pakken en het uit te meten
Ik bedoelde hetzelfde met uitgaanInsjaHH schreef op 16 maart 2004 @ 19:44:
[...]
Hahaa, nee met "uit" bedoelde ik "uitgaan", het "sociale-leven" naast GoT en PC's enzo; of klinkt dit bij u niet bekend in de oren. Beetje bier op en nog zo'n dure camera in je handen is geen goede combinatie lijkt mij.
Ah oke, over die heuvel kan ik wel meeleven, je zal wel gelijk hebben sinds ik geen zin heb om PS erbij te pakken en het uit te meten. Maar dat je 29 expres scheef hebt geschoten...
.
Maar ik zou idd niet mijn cam meenemen, daar heb ik nu een niet meer gebruikte Fuji FinePix 1300 voor
Zaterdag al GSM op de grond gegooit en dat was niet gezond ervoor, die GSM was gratis, maar die cam niet
Bah, wat een luxe zegLiquidSilver schreef op 16 maart 2004 @ 20:02:
[...]
Ik bedoelde hetzelfde met uitgaan
Maar ik zou idd niet mijn cam meenemen, daar heb ik nu een niet meer gebruikte Fuji FinePix 1300 voor
Zaterdag al GSM op de grond gegooit en dat was niet gezond ervoor, die GSM was gratis, maar die cam niet
Tenzij er voor 50 euro's een goede, ouwe digitale camera ergens is te scoren
Trouwens, die GSM voor de grap op de grond "gegooid", zo'n test die je dan doet als je beetje ver "heen" bent met je vrienden zeker
Verwijderd
triest gedrag: met je gsm gooien....InsjaHH schreef op 16 maart 2004 @ 20:15:
[...]
Bah, wat een luxe zeg, dat je nog een digitale camera thuis liggen
. Ik had eerst een IXUS 400, voldeed eerst redelijk maar de flitser ging dood. Toen ik nog wat kon regelen om voor een andere camera te ruilen, het compacte formaat omgeruild voor de G5 met z'n grotere behuizing, maar meer instelmogelijkheden (en betere uitbreidingsmogelijkheden zoals lensadapter, telelensconverter, filters enzo). Geen spijt ofzo, maar voor feestjes zit ik hier nog wel vast aan een analoge camera
.
Tenzij er voor 50 euro's een goede, ouwe digitale camera ergens is te scoren.
Trouwens, die GSM voor de grap op de grond "gegooid", zo'n test die je dan doet als je beetje ver "heen" bent met je vrienden zeker.
maar analoog voor feestjes? wanneer druk je fotos van feestjes af?
Tja... ik moest "wat" zeggenVerwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 20:42:
[...]
maar analoog voor feestjes? wanneer druk je fotos van feestjes af?
Hij was er vroeger niet erg enthousiast / intensief met fotografie bezig, dus heb zelf nog een statief, filter(s) moeten kopen.
Maar groot gelijk heb je, vroeger maakten we met z'n allen vrij weinig foto's en zo'n analoog rolletje ging naar gevoel pas na een jaartje vol ofzo (oke, een beetje overdreven
Lang leve de Canon camera's, want na 5 jaar doet die ouwe A5 het nogsteeds errug goed en heb nogsteeds geen dooie pixels
Ps. Leuk detail over de 4 megapixel G3 die geen G4 heet, omdat 4 een ongeluksgetal is in iig China
[ Voor 6% gewijzigd door Ursamajor op 16-03-2004 22:54 ]
Gadgets FTW!
Verwijderd
foto nr 18 is gemaakt op iso100
foto nr 19 is gemaakt op iso200
foto nr 20 is gemaakt op iso50
En bij de EXIF staat niet de iso-waardes, hebben meer mensen dit probleem ?
Beter nieuws : ik heb mijn camera weer terug. Dus als het weer zo blijft als vandaag, ga ik even 's avonds op pad, om wat meer foto's te schieten.
En op verzoek van velen, ook spelen met de sluitertijden.
Ik heb ook weer wat foto's geschoten op die ene zonnige dag van de week (17 maart). Misschien al wel gezien in het forum, maar voor de volledigheid (omdat het hier foto's gemaakt met de G5 betreft), post ik hier ook het linkje
Zo, dat is leuk om te horen dat een 5 jaar oude A5 het nog blijkt te doenUrsamajor schreef op 16 maart 2004 @ 22:53:
Na het plaatsen van een nieuwe accu in mn Powershot A5 doet deze 1024x786 digi cam nu dienst als party pics camera. Door zn metalen body kan ie denk wel iets hebben en als ie stuk valt... sja das dan jammer en dan heb ik gelukkig nog 6 camera's thuis variërend van een 17 jaar oude nikkormat FT3 tot dus de G5. Maar gelukkig heb ik er een koordje aan, dus vallen zal ie niet zo snel
Lang leve de Canon camera's, want na 5 jaar doet die ouwe A5 het nogsteeds errug goed en heb nogsteeds geen dooie pixelsNu hopen dat dit ook bij de G5 over 5 jaar het geval is...
Ps. Leuk detail over de 4 megapixel G3 die geen G4 heet, omdat 4 een ongeluksgetal is in iig China
Tja... je kunt natuurlijk niet ervan uitgaan dat je een camera voor de rest van je leven "houdt" en gaat gebruiken, maar het zou toch wel mooi zijn als ie het lang uithoudt voor het geld dat je ervoor neer hebt gelegd.
In de EXIF wordt wel de ISO-waarden opgeslagen, maar gaan helaas verloren na PhotoShop of een ander programma. Wat ook een factor is, is dat deze waarden in een ander "kopje" worden opgeslagen, wat sommige programma's helaas ook niet herkennen als EXIF en dus niet laten zien.Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:00:
Even een kleine reaktie op mijn foto's hierboven van het Gasunie-gebouw in Groningen in het licht :
foto nr 18 is gemaakt op iso100
foto nr 19 is gemaakt op iso200
foto nr 20 is gemaakt op iso50
En bij de EXIF staat niet de iso-waardes, hebben meer mensen dit probleem ?
Beter nieuws : ik heb mijn camera weer terug. Dus als het weer zo blijft als vandaag, ga ik even 's avonds op pad, om wat meer foto's te schieten.
En op verzoek van velen, ook spelen met de sluitertijden.
Dat je een foto met verschillende ISO-waarden hebt gemaakt is 1, ook met dezelfde sluitertijden is 2 (ook iets te kort helaas), maar dan met verschillende diafragma's is jammer. Op deze manier is de vergelijking ietswat krom, sinds je bij een bepaalde diafragma "foutjes" voorkomen en bij andere waarden weer niet. Maar dat komt helemaal goed bij je volgende serie foto's neem ik aan
Mooi die kleuren zo
Nog bewerkt of zijn dit de originele kleuren?
Verwijderd
wel een beetje bewerkt uiteraardLiquidSilver schreef op 22 maart 2004 @ 21:36:
[...]
Mooi die kleuren zo
Nog bewerkt of zijn dit de originele kleuren?