-ETz-Memphis Z schreef op 11 mei 2004 @ 00:02:
[...]omg
Ik vind persoonlijk metal gear solid 1000x beter als splinter cell. Van metal gear heb ik alle versies die ik nog regelmatig eens uitspeel. Ook omdat het vol met secrets zit (vooral mgs2) en dat heb ik trouwens in nog geen enkel ander spel gezien.
En Solid Snake is voor mij de ultieme held, Sam Fisher mag inpakken

Ik heb inderdaad geen Xbox live, vandaar da'k die MP niet kan spelen .... ik heb wel de MP trial gespeeld

.
Ja, ieder zijn mening over stealth games, ten eerste vind ik de control beter bij Sam Fisher, je kunt om je heen kijken. En de hele feel denk ik, je moet echt gebruik maken van je stealth, speelt ook vaak in donkere stukken, terwijl in MGS je op de gezichtsvelden van je tegenstander moet letter, net alsof 'ie echt niet verder kan kijken dan dat.
Ik vind beide kickuh games hoor, daar niet van, Splinter Cell gewoon net iets strakker, naast een geloofwaardigere verhaallijn

. Ik heb MGS-1 op de Cube nu, pittig spelletje.
Nu is uiteindelijk alles niet helemaal realistisch. Ik bedoel, hoe dom ben je als iedere keer een lampje verrot geschoten wordt en je blijft zeggen dat het waarschijnlijk niets is

. Maar het blijft moeilijk uitleggen, ik denk gewoon dat ik bij SC een wat echtere stealthfeal heb, het leeft ook meer en de controls zijn echt veel beter. Ik geef toe, dat die Unreal Engine het spel ook wel erg mooi maakt, iets wat bij mij aan sfeer toch veel toevoegt, ik ben niet iemand die echt kickt op graphics alleen, maar in dit geval maakt het het allemaal een stukkie echter, neem nu de schaduwen al. Ik ben wel benieuwd naar MGS3 overigens, die jungle in SC-2 zag er trouwens ook al erg goed uit. Uiteindelijk vind ik het beide goeie games, ik ben namelijk uitgekeken op shooters, en dit is voor mij een beter genre geworden, het kamer/ruimte inlopen + alles neerknallen is voor mij echt een beetje vervelend aan het worden, ik heb gemerkt dat ik steeds sneller verveeld raakte. Ik gok dat misschien Doom III weer eens een shooter voor mij wordt, komt voornamelijk door de sfeer (in dit geval meer door het geluid, dan de beelden).