laat ik voorop stellen dat dit topic een vervolg is op:
vaag gedoe op mijn werk
ik heb opgemaakt uit vorig topic dat men niet altijd achter mijn beslissing gestaan heeft en ik begrijp HEEL goed het waarom daarvan.
maar nu.
ik heb het idee dat mijn advocaat mij destijds verkeerd van informatie heeft voorzien. aangezien je nogal moeite moet doen om 3 maanden zonder loon thuis te komen zitten. vele mensen wezen mij erop dat ik het werk kennelijk beter wel had kunnen accepteren. ik kan hier in komen, maar vergeet niet dat het voor als nog niet MIJN beslissing geweest is, maar dat het op advies van mijn advocaat was dat ik mijn poot stijf hield.
ik heb mij inmiddels ook maar ingeschreven voor een opleiding HBO rechten, aangezien ik toch iets wilde gaan doen als studie
ik wil ook duidelijk het volgende stellen: de relatie tot mijn werkgever doet er niet toe, totaal niet. zolang ik mijn loon maar krijg en dingen in orde zijn. verder is weggaan GEEN optie, aangezien ik nu een vast dienstverband heb en ik anders maar moet afwachten waar het schip strand.
de situatie nu:
het bedrijf voor wie ik in loondienst ben, laat mij elders werken. het bedrijf waar ik dus de arbeid uitvoer is bezig geweest met grondige herstructurering en heeft nogal wat werklijnen geschrapt.
we hebben laatst allemaal een beoordeling gehad en daarin kwam naar voren dat ik de beste werknemer van onze shift ben. mijn teamleider heeft zelfs nog aangekaart dat iedereen van shift mocht wisselen, behalve ik ! lijkt me dus duidelijk dat mij op het gebied van arbeid verrichten totaal niets te verwijten valt.
dit wordt nogal een post, maar mensen hebben liever voldoende info...
op de werkvloer ben ik zeer flexibel inzetbaar, zo heb ik diverse trainingen gehad en kan ik dus ook de minder flexibele collegas bijstaan of vervangen indien dit nodig is. nu beheers ik dit eigenlijk al bijna 2 jaar. destijds heb ik op kantoor gevraagd of ik in mijn salaris voor beloond kon worden, immers ik kon meer dan andere collegas. maar helaas dit kon absoluut niet. wat schetst mijn verbazing dat ik afgelopen tijd al van 2 collegas heb vernomen dat zij echter wel een kleine opslag hebben vanwege hun vele inzetbaarheid. al is het 10cent per uur, mij gaat het om het idee.
nog een situatie:
ik kom te laat op mijn werk omdat ik de auto gesloopt had onderweg. erg vervelend allemaal. ik voelde me al niet goed en wilde me op het werk dus ook ziek melden. dit kon absoluut niet...
na veel gezeur en het hoger opgezocht te hebben, ben ik na 5 uur werken (!!!) toch naar huis gestuurd. kijk ik later op de urenlijst is er ook nog eens een uur van mijn gewerkte uren ingehouden omdat ik te laat was ! dus ik WERK 5 uur en krijg er 4 betaald... en dit schijnt het beleid bij ons te zijn ! zo flikken ze het ook bij andere collega's en ik betwijfel ook zeer sterk of dit zomaar kan.
tot zover een paar situaties... bedoel als er niets vreemds gebeurd is alles prima vol te houden.. tot je een keer iets hebt en dan komt pas naar voren wat een zooitje amateurs het daar zijn.
waar ik eigenlijk dit topic voor open:
zoals jullie in voorgaand deel al gelezen hebben zijn dingen nogal fout gegaan, om het zo te formuleren.
echter was ik niet van plan het er bij te laten zitten. ik ben van mening dat mij onrecht is aangedaan en dat dit recht gezet moet worden. alleen is er inmiddels HAAST bij nodig, aangezien vorderingen ed. verlopen na x aantal tijd.
ik wilde de volgende dingen gaan aanpakken:
de advocaat: aangezien deze mij verkeerd heeft voorgelicht, zelfs voor de zitting leek alles koek en ei, terwijl de uitslag totaal anders was. en goh daarna hing ze me weer een mooi verhaal op en daar moest ik het dan mee doen. de advocaat heeft mij dus eigenlijk meer ellende dan goeds gebracht. met de advocaat viel prima te praten tot de zitting geweest was, alle zaken die simpel te winnen waren daarna werden mij afgeraden etc. ik kan er werkelijk niet over uit dat zo iemand advocaat is.. de inspanningen waren zo minimaal (misschien ook niet) en het resultaat al helemaal. ik heb niets aan optimistische mensen, wel aan reeele mensen. nu vraag ik me dus af in hoeverre dit allemaal mogelijk is, en vooral ook hoe ik dit aan ga pakken...
de werkgever zelf nog steeds: te laat betaalde lonen, verkeerde uurlonen, etc. er worden mij dingen beloofd die nooit waargemaakt worden: "ja eind april ligt je nieuwe contract klaar", nooit meer wat van gehoord.. nu zeggen jullie vast: ga er achter aan. ja johh zo is het ook, maar alles moet per post... angezien persoonlijk contact uitloopt op ruzies en flinke onenigheden.
zo heb ik in een persoonlijk gesprek eerder dit jaar ook fijne dingen gehoord: ik vertelde een van die mensen dat ik rente wilde over een maandloon dat 9 maanden te laat was betaald.. hij keek me stom aan en stamelde iets over die 3-4% haha. het gesprek eindigde met "beter doe je eens niet zo eigenwijs en span je geen rechtszaken meer aan" en opmerkingen die erop neer kwamen dat ik structureel wordt tegengehouden in groeikansen. zo ben ik al een aantal keren naar voren geschoven voor andere functies met oa meer loon, maar dit werd stelselmatig tegengewerkt, terwijl ze de meest infantiele mensen leidinggevende functies geven

maar zolang ik zeur over die rentes en andere gelden (die mij wettelijk toekomen !), houden ze dit tegen. tevens speelt mijn ziekteverzuim hierin mee volgens mensen.. goh volgens mij mocht ziekte volgens de wet geen rol spelen.. en een functie achter de machine vergt meer als wanneer ik achter een pc zit.. maar kennelijk snappen de kantoorpikkies dat daar niet.
goed genoeg verhaal voor nu.
ik wil weten wat zijn mijn kansen en hoe zet ik dingen in het werk om alles recht te trekken.
moet ik een nieuwe advocaat zoeken om de boel uit te laten zoeken ? als ik dan al niet weer het risico loopt dat deze niets doet, omdat ik minder vermogend ben.
ik kan best maandelijks wat geld apart leggen voor komende zittingen, advocaatskosten, maar wel in de weet dat het nut heeft..en deze kosten ook verhaalbaar zijn. en zo niet.. hoe flik ik dit kunstje zonder advocaat ?
edit: misschien vragen jullie je wel af waarom ik zo verdomt eigenwijs en dom (of wat dan ook) ben...
al moet ik een zaak voor 2 euro aanspannen.. ik ben iemand van principes en perfectie.. en ik ben ook niet iemand die zich graag aan de kant laat schuiven of over zich heen laat lopen. dat is in het verleden genoeg gebeurd en dat feest is over. en ik vind al helemaal niet dat ik de dupe moet worden van de onkunde van de advocaat en de eigenzinnige manier van mijn werkgever.
[
Voor 6% gewijzigd door
Paulus0013 op 26-09-2005 04:20
]