ik zit met een situatie...
en ik blijf eraan twijfelen of het wel mag allemaal.
misschien dat iemand hier kan vertelle waarom het wel of juist niet mag.
om te beginnen, ik werk als uitzendkracht.
bedrijf A waarvan ik me loon dus krijg, laat mij werken voor bedrijf B.
voorheen heb ik via een ander uitzendburo 3x een half jaar contract gehad.
en nu via bedrijf A, eerst een half jaar contract, waarvan ik de laatste maand en de maand erna niet gewerkt heb omdat ik psychishe klachten had (ook naar psychiater enzo geweest). daarna kreeg ik een 2 maanden contract en als laatste een 3 maanden contract wat nu dus afloopt.
verder heb ik me destijds voor die 2 maanden dat ik niet gewerkt heb, niet ziek gemeld, ik lag geestelijk nogal overhoop en heb alles op zn beloop gelaten.
toen heb ik 3 maanden met 110 euro moeten leven
, omdat er gewoonweg opeens geen salaris meer kwam. in het contract stond ook niets over het aantal uren per maand vermeld, dus tja....
ik heb me toen dus niet echt ziek gemeld, iig niet bij mijn werkgever, al stond ik op de afdeling waar ik werkte wel als zieke, hoe vaag is dat.
goed beetje jammer, maar gewoon geen geld krijgen voor bijna 3 maanden lang.
dit is probleem 1.
vervolg:
nu is het zo dat ik onder de schoonmaak CAO val (ja lekker goedkoop natuurlijk) maar bedrijf B is een chemisch bedrijf.
ik maak er ook totaal niet schoon, maar doe er productie werk.
voorheen werkte ik er voor een ander uitzendburo, maar die betaalde meer, ik denk zelf omdat die blijkbaar wel conform chemie betaalden ofzo.
ik vraag me dus af of zulke dingen wel kunnen/mogen ?
bepaald werk doen, maar volgens een andere cao betaald worden
goed er kwam vandaag nog wat leuks bij kijken allemaal.
mijn contract loopt volgende week af, nu ben ik 3 weken geleden er al over begonnen, maar pas vandaag ( 9 dagen voor einde) kwamen ze pas met een antwoord.
nu heb ik dus ipv een maand, nog maar 9 dagen om wat anders te zoeken, ben ik dus niet erg blij mee.
en ja ik heb herhaaldelijk gevraagd/gebeld.
de reden voor het niet verlengen van mijn contract was ook zo mooi, ik zou teveel ziek zijn geweest.
in december was er nu eenmaal een ziektegolf.
daarna ben ik niet meer ziek geweest.
ik baal ervan dat ze me daarop afrekenen, aangezien ik er niets aan kan doen.
ander punt is dat mijn collegas veelvuldig de regels over treden en blijkbaar mogen zij wel blijven en ik niet...
owja bijna vergeten te melden er moeten 5 van de 10 mensen weg, voor het werk wat ik doe dan.
blijkbaar was iedereen zo geweldig dat ze aan de hand van ziekte zo besloten hebben.
maar goed, kan ik er iets tegen doen, of heb ik geen poot om op te staan?
zelf heb ik het id dat ze mensen proberen te naaien (ik dus).
ik ben het totaal niet eens met hun argumenten en ben zelfs van mening dat ik zelfs beter functioneer dan mijn andere collega's.
wat als ik de discussie aanga, misschien geven ze me wel gelijk, maar mag ik alsnog opzouten.. wie weet, ze zeggen het gerust.
ik zou er graag nog een tijdje blijven werken, ik heb het er verder wel naar mijn zin en kan het wel vinden met de mensen daar en andersom ook.
alleen dat hele beleid van de 'bazen' vind ik wat minder
goed, als iemand misschien iets meer weet over de cao gebeuren, want ik voel me daar echt niet lekker bij.
en ik blijf eraan twijfelen of het wel mag allemaal.
misschien dat iemand hier kan vertelle waarom het wel of juist niet mag.
om te beginnen, ik werk als uitzendkracht.
bedrijf A waarvan ik me loon dus krijg, laat mij werken voor bedrijf B.
voorheen heb ik via een ander uitzendburo 3x een half jaar contract gehad.
en nu via bedrijf A, eerst een half jaar contract, waarvan ik de laatste maand en de maand erna niet gewerkt heb omdat ik psychishe klachten had (ook naar psychiater enzo geweest). daarna kreeg ik een 2 maanden contract en als laatste een 3 maanden contract wat nu dus afloopt.
verder heb ik me destijds voor die 2 maanden dat ik niet gewerkt heb, niet ziek gemeld, ik lag geestelijk nogal overhoop en heb alles op zn beloop gelaten.
toen heb ik 3 maanden met 110 euro moeten leven
ik heb me toen dus niet echt ziek gemeld, iig niet bij mijn werkgever, al stond ik op de afdeling waar ik werkte wel als zieke, hoe vaag is dat.
goed beetje jammer, maar gewoon geen geld krijgen voor bijna 3 maanden lang.
dit is probleem 1.
vervolg:
nu is het zo dat ik onder de schoonmaak CAO val (ja lekker goedkoop natuurlijk) maar bedrijf B is een chemisch bedrijf.
ik maak er ook totaal niet schoon, maar doe er productie werk.
voorheen werkte ik er voor een ander uitzendburo, maar die betaalde meer, ik denk zelf omdat die blijkbaar wel conform chemie betaalden ofzo.
ik vraag me dus af of zulke dingen wel kunnen/mogen ?
bepaald werk doen, maar volgens een andere cao betaald worden
goed er kwam vandaag nog wat leuks bij kijken allemaal.
mijn contract loopt volgende week af, nu ben ik 3 weken geleden er al over begonnen, maar pas vandaag ( 9 dagen voor einde) kwamen ze pas met een antwoord.
nu heb ik dus ipv een maand, nog maar 9 dagen om wat anders te zoeken, ben ik dus niet erg blij mee.
en ja ik heb herhaaldelijk gevraagd/gebeld.
de reden voor het niet verlengen van mijn contract was ook zo mooi, ik zou teveel ziek zijn geweest.
in december was er nu eenmaal een ziektegolf.
daarna ben ik niet meer ziek geweest.
ik baal ervan dat ze me daarop afrekenen, aangezien ik er niets aan kan doen.
ander punt is dat mijn collegas veelvuldig de regels over treden en blijkbaar mogen zij wel blijven en ik niet...
owja bijna vergeten te melden er moeten 5 van de 10 mensen weg, voor het werk wat ik doe dan.
blijkbaar was iedereen zo geweldig dat ze aan de hand van ziekte zo besloten hebben.
maar goed, kan ik er iets tegen doen, of heb ik geen poot om op te staan?
zelf heb ik het id dat ze mensen proberen te naaien (ik dus).
ik ben het totaal niet eens met hun argumenten en ben zelfs van mening dat ik zelfs beter functioneer dan mijn andere collega's.
wat als ik de discussie aanga, misschien geven ze me wel gelijk, maar mag ik alsnog opzouten.. wie weet, ze zeggen het gerust.
ik zou er graag nog een tijdje blijven werken, ik heb het er verder wel naar mijn zin en kan het wel vinden met de mensen daar en andersom ook.
alleen dat hele beleid van de 'bazen' vind ik wat minder
goed, als iemand misschien iets meer weet over de cao gebeuren, want ik voel me daar echt niet lekker bij.