Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-11 22:20

Jiffy

God, you're ugly!

Paulus0013 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:53:
Op moment van jouw post was ik er nog mee bezig ;) nu dus net klaar...
Ok, ik heb het hele topic doorgeworsteld met een in de loop van de tijd tot onvoorstelbare hoogten stijgende verbijstering.

Ik vind het echt ongelofelijk dat:
a) je werkgever je niet al járen geleden heeft ontslagen;
b) je zo'n ongelofelijke plaat voor je kop hebt...

Voor ontslag, zelfs op staande voet, hebben ze imo méér dan genoeg redenen gehad.

Die opmerking over die plaat is tweeledig: ten eerste verbaast het me hogelijk dat je niet al in 2004(!) naar een andere baan bent gaan zoeken. En ten tweede drúipen je postings van de arrogantie en de zelfingenomenheid.

Voor dat laatste zie ik echter bitter weinig reden: je arbeidsverleden bestaat uit een aantal baantjes waar weinig tot geen enkel basisniveau voor is vereist (postsorteren, produktiewerk, schoonmaakwerk en nu opnieuw postsorteren), je hebt op regelmatige basis conflicten met leidinggevenden en emmert eindeloos door over hoe geweldig je bent in je werk. Mind you: werk dat iedereen die de basisschool heeft voltooid moeiteloos moet kunnen doen.

Wil je laten zien hoe goed & geweldig je bent? Stop met het op huilerige toon roepen dat het de schuld is van iemand anders, dat zij er duidelijk niets van begrijpen en dat jou niets te verwijten valt want 'Dat pik ik natuurlijk niet!'

Als je een beetje pit in je donder hebt hou je de eer in zo'n situatie aan jezelf, neem je ontslag en zoek je wat anders. Op het niveau produktiemedewerker/schoonmaker/postsorteren is zonder problemen wat anders te vinden. Als je desondanks tóch jarenlang blijft zitten in een totaal verziekte werksfeer en je uiteindelijk laat ontslaan ben je gewoon een slappeling.

Neem je _eigen_ verantwoordelijkheid.

Editje:
Tatsu schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:09:
Eens met bovenstaande, zou het alleen iets anders verwoord hebben. :P
Ik sta bekend om mijn subtiliteit... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Jiffy op 27-09-2006 19:42 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Eens met bovenstaande, zou het alleen iets anders verwoord hebben. :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

[quote]

[ Voor 227% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 01:08 ]

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Jiffy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:37:
[...]
Die opmerking over die plaat is tweeledig: ten eerste verbaast het me hogelijk dat je niet al in 2004(!) naar een andere baan bent gaan zoeken. En ten tweede drúipen je postings van de arrogantie en de zelfingenomenheid.

Voor dat laatste zie ik echter bitter weinig reden: je arbeidsverleden bestaat uit een aantal baantjes waar weinig tot geen enkel basisniveau voor is vereist (postsorteren, produktiewerk, schoonmaakwerk en nu opnieuw postsorteren), je hebt op regelmatige basis conflicten met leidinggevenden en emmert eindeloos door over hoe geweldig je bent in je werk. Mind you: werk wat iedereen die de basisschool heeft voltooid moeiteloos moet kunnen doen.
Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Zelf ben ik nog in opleiding voor een baan waarbij ik naar alle waarschijnlijkheid ook een leidinggevende functie zal krijgen en eerlijk gezegd.... ik heb bij bedrijven stage gelopen waar ik bijvoorbeeld onderzoek deed naar productie efficiëntie (waarbij ik dus veel te maken had met het uitvoerende personeel zoals jij) en om eerlijk te zijn kan ik ze de helft van de tijd niet echt serieus nemen met datgene wat ze zeggen, dit was vaak enkel en alleen om er zelf een beter aan te worden. Niet dat dit mij zoveel uitmaakt, want ik filter het er wel uit en soms is het wel grappig, maar mijn begeleider daar kon er behoorlijk geïrriteerd door raken.
Als ik dit topic zo lees heb ik ook het idee dat jij continu wel iets had om commentaar op te geven en mede door arrogantie kan dit erg snel heel verkeerd vallen en het is nou eenmaal zo dat het niet zo snel wordt gepikt wanneer mensen met het 'simpele' werk leidinggevenden proberen de les te lezen of veel dingen beter weten.

Edit: Leer hier nou gewoon van en doe de volgende keer iets anoniem in de ideeënbus of iets dergelijks.

Verwijderd

Paulus0013 schreef op vrijdag 12 maart 2004 @ 12:48:
ik had de gsm ff als hamer gebruikt, hij deed het nog, alleen hoorde je nix, dus erg lastig bellen dan.
verder moeten zij eerst maar bewijzen dat ik dat ding gesloopt heb en ik wacht ook nog steeds op de brief om mij erover in te lichten.
Paulus0013 schreef op vrijdag 12 maart 2004 @ 12:59:

tevens vind ik het niet eerlijk dat als ik iets toegeef ik wel moet betalen en iemand die er een muur uitrijd daar en waar zogenaamd niemand wat van weet gaat vrij uit.
maar goed, dit is geen excuus voor mijn wandaden.
Je spreekt jezelf nogal tegen want eerst zeg je dat "ze" het maar moeten bewijzen maar even later zeg je dat je het eerlijk hebt toegegeven wat je het gedaan en dan verwacht je ook nog dat ze het dan door de vingers zien? Ik vind het eerste deel al ongeloofwaardig klinken, het tweede deel is gewoon de reactie van een 8-jarig kind! Het zou me niet verbazen als je hele verhaal een grote hoax is, niemand is zo (excuse my french) stom om een telefoon van het werk als hamer te gebruiken! Natuurlijk kan ik het ook fout hebben, dan zou ik graag je motivatie om dat ding als hamer te gebruiken willen weten...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 22:05 ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Halleluja! * DGTL_Magician kan zich zo ergeren aan dit soort figuren.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 11:03
Eigenlijk weet ik niet wat ik hier neer moet zetten maar Jiffy vertaald aardig goed wat ik denk.

Er zijn wel eens werkgevers die je het leven aardig zuur kunnen maken maar over het algemeen zijn het redelijke mensen waarmee je gewoon een gesprek kunt aangaan. Dat je op jouw leeftijd al met een advocaat aan de gang bent gegaan is eigenlijk te triest voor woorden. Mijn vrienden / ouders / familie zouden me voor gek verklaren als ik dat zo had aangepakt. Je hebt nog enorm veel kansen op de arbeidsmarkt. Je hebt een beetje je eigen glazen in lopen gooien. Had zoals Jiffy al zei gewoon de eer aan jezelf gehouden en was verder gaan kijken. Maar goed gebeurd is gebeurd. Je hebt er hopelijk van geleerd. De arbeidsmarkt leer je kennen met vallen, opstaan en doorgaan.

En ga ook eens bij jezelf te raden wat jezelf leuk vind. Op je website lees ik dat je veel bezig bent met DJ'en en LJ' en. Ga eens praten met een evenementenopbouwbedrijfdingus. (hoe heet dat?) Misschien dat je daar wat meer van jezelf in kwijt kunt. Het opbouwen van stands maar ook podiums geven je meer inzicht met betrekking tot geluid en licht en wie weet doe je zo ook nog eens leuke contacten op voor je hobby.

Maar goed de bal ligt bij jezelf. Als jouw ambities liggen bij het werk wat je nu doet dan moet je daar in verder gaan en daar je energie in stoppen.

[ Voor 0% gewijzigd door Hugo op 27-09-2006 13:31 . Reden: Ja ook ik maak wel eens een typefoutje. Toevallig had ik er nou één ontdekt. Er staan er vast nog wel meer in. ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Verwijderd

Ze hadden je in december al de laan uit kunnen sturen. Omdat je niet ziek hebt gemeld.

Zo ben ik ook ooit ontslagen, was bijbaantje naast mijn studie. Toen ik daar in januari kwam werken gaf ik aan dat ik in december altijd op wintersport ga. Ja is prima, vraag ik die week vrij in augustus. Nee kan niet we hebben alle krachten nodig. Toen hebben ze me ontslagen nadat ik in die week niet kwam opdagen. Had het misschien op papier vast kunnen leggen toen ik daar in januari ging werken.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Tikkie terug Jaap
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Voer aub een inhoudelijke discussie. Het is niet de bedoeling om mensen hier af te zeiken.