Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648

Topicstarter
deuxani schreef op 08 april 2004 @ 13:25:
Is jullie trouwens wel eens opgevallen dat de SX1 die op de doos staat afgebeeld niet dezelfde SX1 is die wij hebben. ;) Die op de doos heeft een andere joystick (een betere, lijkt mij, met een "kuiltje"), vet gedrukte letters in de menu's (wat in mijn ogen minder mooi is), de cijfertoetsen in dezelfde kleur als de telefoon (terwijl in het echt deze grijs/silver zijn). Volgens mij ziet de dummy er ook zo uit, daarom vond ik die dummy zo lelijk in vergelijking met de echte. :)
HAHAH, waar jij allemaal op let man.

( ;) ik zou ook precies hetzelfde doen ;) )

EDIT: :|

FW10 is al uit in Griekenland in Service Centre
SX1 FW10 Avaiable in Greece

Hi all ! Here are 2 screenshots from fw10. The first one shows the software version and the second shows one of the changes I noticed first,in the "Snapshot" application. There is now a bar as a zoom indicator and a little icon in the lower right of the screen appearing when nightmode is activated .
Afbeeldingslocatie: http://briefcase.pathfinder.gr/download/stean_202/18916/240856/0/ScreenShot_ver.jpg
Afbeeldingslocatie: http://briefcase.pathfinder.gr/download/stean_202/18916/240855/0/ScreenShot_photo.jpg

WHAAAAAA sx1 rulez nu 200% :| :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 08-04-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

fotosoep?

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ik heb sinds vandaag ineens dat mijn lichtjes achter de 5 en * knop uit zijn gevallen. Heeft iemand dit al eerder gehad?

Toestel is niet gevallen of wat dan ook, ga er juist voorzichtig mee om :(

Is dit op een andere manier op te lossen dan weer naar Siemens sturen, ben juist zo blij dat ik hem weer terug heb sinds 1 dag!

Ik heb al geprobeerd de batterij eruit te halen en terug stoppen maar dat werkt allemaal niet.

http://specs.tweak.to/11052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 17:18

Sneek

Tweaker

Een n00b-vraag van mijn kant: mijn pc op WinXP Pro herkent mijn SX1 niet en drivers kan ik niet vinden...hoe los ik dit op? Ik heb de Siemens Datasuite al geinstalleerd maar ook die roept dat er geen telefoon gevonden wordt... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Hehehe, jaa ik let echt op dat soort idiote dingen. ;) Check, zo staat hij op de doos weergegeven:

Afbeeldingslocatie: http://www.sx1.info/design/SX1_030.jpg

En zo is hij in het echt:

Afbeeldingslocatie: http://dimg.163.com/mobile/030827/images/sx1_01.jpg

En nee, dat heeft niet met lichtinval te maken. Die oude joystick lijkt me wel veel beter dan de huidige trouwens.

Die firmware 10 is volgens mij wel echt, ik vraag me af of het dan nog zin heeft om 08 en 09 downloadbaar te maken. We zullen wel zien wat de volgende download wordt op Siemens-Mobile.com.

Kan iemand met een MMC mij trouwens nog vertellen hoe de schrijfsnelheid is van de MMC kaarten? Ik vind die snelheid van 4.00KB/s bij MyCom namelijk idioot traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

deuxani schreef op 08 april 2004 @ 18:58:

Kan iemand met een MMC mij trouwens nog vertellen hoe de schrijfsnelheid is van de MMC kaarten? Ik vind die snelheid van 4.00KB/s bij MyCom namelijk idioot traag.
Dat schrijven van 4 KB/s is gewoon het limiet van MMC. Dat ligt niet aan Mycom, en ik moet zeggen met een beetje mp3s overschieten duurt het wel redelijk lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Ja, maar 4Kb/s? Dat betekent dat het 7 uur duurt ofzo om 100Mb op je MMC te zetten. Dat klopt toch niet lijkt me.

Btw. je kan over bluetooth volgens mij met elkaar chatten in Sitris. Heb je wel beiden een SX1 nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djingiz Chan

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ok zo rampzalig langzaam is het dan ook weer niet helemaal. Een mp3 van ongeveer 3,5 mb duurt misschien een minuut of anderhalf. Zal het anders wel een keer klokken om te kijken hoe lang werkelijk als je dat wilt weten. Ik heb namelijk die MMC van Mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:32
Ken iemand een ander proggie dan Nowire om teletekst te bekijken?
Nowire werkt wel, maar nadat ik ze gemaild heb, ben ik er achter gekomen dat ze geen NOS meer ondersteunen :(
Wel jammer.
Zou nl. graag af en toe pagina 666 willen raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Dat is ook niet zo snel moet ik zeggen. Ik bedoel SD en MS(D) hebben een schrijfsnelheid van 2MB/s of meer. Ik hoor het wel als je em geklokt hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deuxani schreef op 08 april 2004 @ 18:58:
Hehehe, jaa ik let echt op dat soort idiote dingen. ;) Check, zo staat hij op de doos weergegeven:

[afbeelding]

En zo is hij in het echt:

[afbeelding]

En nee, dat heeft niet met lichtinval te maken. Die oude joystick lijkt me wel veel beter dan de huidige trouwens.

Die firmware 10 is volgens mij wel echt, ik vraag me af of het dan nog zin heeft om 08 en 09 downloadbaar te maken. We zullen wel zien wat de volgende download wordt op Siemens-Mobile.com.

2e plaatje werkt niet :X, maar ik weet wat je bedoeld. Het is wel jammer, maar schijt :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 08-04-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:01

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 80648 schreef op 08 april 2004 @ 19:46:
[...]
2e plaatje werkt niet :X, maar ik weet wat je bedoeld. Het is wel jammer, maar schijt :*)
Uit Deel 1 kan je opmaken dat de SX1 ten opzichte van de prototypes een aantal wijzigingen heeft ondergaan. Ik denk dat deze dingen daar ook gewoon toe behoren. Dat de joystick uiteindelijk iets anders is geworden zal waarschijnlijk komen omdat hij zo steviger is.
deuxani schreef op 08 april 2004 @ 11:31:
Jaa ik denk het. :) Je ziet dan dus alleen maar die tekens en niet "echte" smiley's als dit: :) ;) :*) :P :| etc. Dat is wat er ontbreekt.
Man ik wist niet eens dat dat bestond! Je bedoelt dus gewoon dat de telefoon zelf een :) van ": + )" maakt? Geen wonder dat ik je niet begreep! Nee volgens mij ondersteund de SX1 dat niet... mits er natuurlijk een programma voor te vinden is. :?

Ik wil ook teletext kijken. :+ Wie o wie? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Barca op 08-04-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Siemens SX1 McLaren Edition

Afbeeldingslocatie: http://www.club-sx1.de/images/mlfront.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.club-sx1.de/images/mlback.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.club-sx1.de/images/mlroto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 20:44
Hoi, lezers en techneuten, ik had nog een paar vraagjes zie een stukje terug...

1: Waar laat ik m'n JAR file (nieuw spelletje)? :?
2: Kan de display verlichting uit blijven als ik aan m'n SX1 zit? :?
3: Is de GPS adapter al leverbaar? :?
4: Hoe verwijder ik de spelletjes die er standaard in zitten? :?

Ha, ik heb niet alleen vragen maar ook wel goede ideeën... B)

Zoals? Een MMC writer van Apacer (voor weinig)! :9
Behalve dat ie sneller de MMC schrijft en leest heb je nog het voordeel dat je gewoon de SX1 op de lader kan laten of... er mee bezig kan zijn! :)

Oh ja, die fimware 10 uit griekenland zegt niets over de Firmware 07 hier in NL.
Mischien dat in de vorige firmware (09) uit griekenland slechts wat taalfouten bevatte... Niets om ons zorgen over te maken... Vooralsnog werkt de FW07(Bene) bij mij nog prima... :>

Win10 Pro x64, I7-3770, Z77A-GD65, 16GB G.Skill, SSD 850-256, GTX970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olie
Djingiz Chan schreef op 08 april 2004 @ 18:36:
Ik heb sinds vandaag ineens dat mijn lichtjes achter de 5 en * knop uit zijn gevallen. Heeft iemand dit al eerder gehad?
Die lichtjes die je bedoeld is maar één SMD-LED (één voor twee toetsen).
Of de soldering is niet goed of het ledje is overleden.
Dit kan je zelf niet oplossen, dit is echt een garantie-geval.

Wacht nog even met opsturen of wegbrengen want wellicht gaat er binnenkort nog wat kapot. (Dan kunnen ze het tegelijkertijd repareren)

Ik moet ook wel zeggen dat de ledjes bij mij ook wel erg fel branden...
Het ziet er wel leuk uit, maar niet voor de levensduur ervan.
Best jammer voor zo'n duur toestel.
Misschien is dit softwarematig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olie
Ja, de zwarte SX1 is echt wel mooi.
Maar om dit topic er nou mee vol te gooien vind ik een beetje te...

Als de Ice Blue de opvolger was van de zwarte, vinden we dan de Ice Blue mooier..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olie
Anoniem: 108633 schreef op 08 april 2004 @ 07:32:
12move mail lezen
Hallo allemaal,
Heb mijn e-mail instellingen van 12move naar mijn SX1 laten SMS-en via de "My- Siemens" site. Nu kan ik wel mail versturen naar een willekeurig
elke e-mail adres, alleen niet lezen. Als ik verbinding maak dan vraag
komt het scherm met gebruikersnaam en password. Maar die staat al standaard ingevuld en als ik die wijzig gebeurt er nog steeds niks. Hoop dat er mensen zijn die weten wat ik fout doe en hoe ik het opnieuw het aan de praat kan krijgen?

Thanx Keith _/-\o_
Je doet niks fout, je probeert op de POP-server te komen via je GSM-provider.
Daar bij 12move verwachten ze dat je inbelt met het vaste (KPN) netwerk.
Dat is ook de reden waarom ik zelf geen toegang krijg met een Casema/Wanadoo account. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

megter

Ik zeg maar zo....

offtopic:
Tip: Schrijf alles in 1 post, dan wordt het overzichtelijker.
Je kan ook je tekst editen, zie het potloodje aan de rechterkant van je post.

"Gravitation cannot be held responsible for people falling in love"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111118

Ik heb sinds 2 dagen een SX1
(ik had eerst een ST55, maar omdat ze er 2 maanden over deden om die te fixen, heb ik een SX1 geeist, EN GEKREGEN...)

Ik installeer de software op de CD: data suite versie 1.1.45.0
De telefoon heeft het mooie USB-icoontje bovenin het scherm
En de Data Suite herkent mijn mobiel (groene telefoontje met kruisje veranderd in een mooi grijs telefoontje)
Ook dat mRouter ding ziet mijn USB-SX1...

Alles goed dus zou je denken?

NEE!!! geen van de opties in de SDS-Launchbar werkt...
onbekende fout, of een verkenner scherm met NIKS!!! (leeg scherm dus)

windows verkennen ziet hem wel, maar ook bij het verkennen staat er niets.

help :'(

ps: ik heb windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

welke Firmware hebbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
offtopic:
olie, mooie avatar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Laatst online: 14-09-2023
Anoniem: 111118 schreef op 09 april 2004 @ 10:40:
Ik heb sinds 2 dagen een SX1
(ik had eerst een ST55, maar omdat ze er 2 maanden over deden om die te fixen, heb ik een SX1 geeist, EN GEKREGEN...)
[...]
Nooit geweten dat ze zo gul waren bij Siemens, of heb je bij moeten betalen?! :Y)

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nooit geweten dat ze zo gul waren bij Siemens, of heb je bij moeten betalen?! :Y)
geen cent bijbetaald :-) het heeft me wel 6 faxen met doordachte inhoud gekost...

waar zie je welke firmware je hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeps... opgelost, me firewall stond aan.

maar om jullie toch bezig te houden, heb ik nu een nieuw probleem.
ik heb via die SDS software geinstalleerd op mijn SX1

op mijn SX1 staat bij: Toepas. Beheer

PowerLock
ik kan bij Opties:
gegevens bekijken (type: toepassing, status: geinstalleerd)
certificaat bekijken
verwijderen
logboek
toestelgeheugen

MAAR NERGENS IETS ALS: start of run deze toepassing

hoe de n**k start ik de geinstalleerde toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Als er geen icoontje in je menu is bijgekomen, dan heb je iets verkeerd gedaan of ben je iets vergeten. Deinstalleren en opnieuw proberen dan. ;)
Barca schreef op 08 april 2004 @ 20:46:
Man ik wist niet eens dat dat bestond! Je bedoelt dus gewoon dat de telefoon zelf een :) van ": + )" maakt? Geen wonder dat ik je niet begreep! Nee volgens mij ondersteund de SX1 dat niet... mits er natuurlijk een programma voor te vinden is. :?
In mijn T610 zag je gewoon echte smiley's weergegeven. Je had daarin deze :) ;) :*) :| en nog eentje die een kus geeft ( :?). Dan maar geen smiley's.

offtopic:
Houd je het nog een beetje vol met wachten rightone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

edit: te laat :(

[ Voor 97% gewijzigd door megter op 09-04-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Anoniem: 111118 schreef op 09 april 2004 @ 12:56:
[...]
geen cent bijbetaald :-) het heeft me wel 6 faxen met doordachte inhoud gekost...
[...]
Dan moet je me toch eens uitleggen waarom ze bij Siemens jou een veel duurdere SX1 toesturen ipv een nieuwe ST55 of dan eventueel het vernieuwde model, de ST60.
Je maakt me nieuwsgierig, ik heb namelijk wel eens vaker wat voor reparatie terug gestuurd (Nokia en Siemens), maar deze gang van zaken heb ik nog nooit mee gemaakt, terwijl ik er ook wel eens moeite voor heb gedaan om beter toestel te bemachtigen. :|

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deuxani schreef op 09 april 2004 @ 13:31:
Als er geen icoontje in je menu is bijgekomen, dan heb je iets verkeerd gedaan of ben je iets vergeten. Deinstalleren en opnieuw proberen dan. ;)

[...]

In mijn T610 zag je gewoon echte smiley's weergegeven. Je had daarin deze :) ;) :*) :| en nog eentje die een kus geeft ( :?). Dan maar geen smiley's.

offtopic:
Houd je het nog een beetje vol met wachten rightone?
offtopic:
Haha, nog ongeveer anderhalf week, kan niet wachten man. Ik word gek hier... >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Ik vraag mij af of je met de SX1 ook een melding (tril-signaal enkel) krijgt als je alarm (van een agenda notitie) afloopt terwijl je dus het overige geluid (bel-signaal e.d.) uit hebt staan. Zou iemand dit kunnen testen?!

En is het mogelijk radio en mp3 over de speaker af te spelen?

[ Voor 5% gewijzigd door wout-hugo op 09-04-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

wout-hugo schreef op 09 april 2004 @ 15:36:
Ik vraag mij af of je met de SX1 ook een melding (tril-signaal enkel) krijgt als je alarm (van een agenda notitie) afloopt terwijl je dus het overige geluid (bel-signaal e.d.) uit hebt staan. Zou iemand dit kunnen testen?!

En is het mogelijk radio en mp3 over de speaker af te spelen?
Ik test het NU! Kom er zo op terug.
Edit... getest en NEE, er is GEEN trilalarm als een agenda notitie alarm afloopt. (En ja, ik ben niet zo dom dat ik geen trilfunctie aan had staan in mijn "stil" profiel.) :+ Het beeld begint te flitsen... het licht gaat aan als "alarm".

JA, zowel radio als mp3 kan je over de speaker afspelen.

Kick ass! -> Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/SX1/games.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Barca op 09-04-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104840

IK heb m'n computer geformateerd en vervolgens winXP er weer opgezet. Nadien heb ik Data suite geinstalleerd. Onderin de taakbalk staan nu de icoontje van mrouter en de planner (groen met kruisje). Als ik vervolgens m'n sx1 aansluit geeft de mrouter aan dat er connectie is, maar ik kan 'siemens data suite' of de map 'siemens sx1' niet openen. 'Er is geen telefoon aangesloten' of 'COM error' of 'Runtime error' of 'No connection to the telephone or telephone server is available' zijn een aantal meldingen die ik krijg. WAT DOE IK FOUT??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Barca schreef op 09 april 2004 @ 15:51:
[...]

Ik test het NU! Kom er zo op terug.
Edit... getest en NEE, er is GEEN trilalarm als een agenda notitie alarm afloopt. (En ja, ik ben niet zo dom dat ik geen trilfunctie aan had staan in mijn "stil" profiel.) :+ Het beeld begint te flitsen... het licht gaat aan als "alarm".

JA, zowel radio als mp3 kan je over de speaker afspelen.
[...]
Oke, bedankt voor het testen. Jammer dat dat niet mogelijk is, dit kon ook al niet met de 7650 die ik heb gehad. Had verwacht dat ze hier wel wat aan zouden doen, voor mij een belangrijke functie.

Mooi, maar is het nodig om de headset aan te sluiten om de radio over de speaker af te spelen? (Bij Nokia zit namelijk de antenne van de radio altijd in het headset snoertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 111118 schreef op 09 april 2004 @ 13:24:
PowerLock
ik kan bij Opties:
gegevens bekijken (type: toepassing, status: geinstalleerd)
certificaat bekijken
verwijderen
logboek
toestelgeheugen
Wat gebeurd er als je op het icoon staat en dan de joystick indrukt? Start hij hem dan ook niet? Installeer opnieuw.
wout-hugo schreef op 09 april 2004 @ 16:02:
[...]
Mooi, maar is het nodig om de headset aan te sluiten om de radio over de speaker af te spelen? (Bij Nokia zit namelijk de antenne van de radio altijd in het headset snoertje).
JA. Ook bij de SX1 zit de radio antenne in de headset.
Anoniem: 111118 schreef op 09 april 2004 @ 12:56:
[...]
waar zie je welke firmware je hebt? :?
Lees de FAQ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Even een tip voor de mensen die het nog niet weten en graag films/series/clips/programma's willen kijken op hun SX1, dit is echt een super programma:

http://www.lonelycatgames...martmovie/smartmovie.html

Je installeert de converter op je computer, hierin laad je een film (avi, mpg, maakt niet uit), je kan instellen hoe hoog de bitrate is van de video en het geluid. Je klikt op convert en hij zet em meteen om in het perfecte formaat voor je phone (in landscape mode). Installeer SmartMovie op je telefoon samen met de bijgeleverde XVid codec, zet de omgezette film op je telefoon en je hebt echt super beeld en geluid in een klein bestandje! De videoclip van N.E.R.D. - Lapdance (Uncensored ;)) is maar 3,5MB omgezet en echt TE scherp beeld. Een aanrader dus!

offtopic:
Barca, hoe heb jij bij Sonic ook gescramblede blokje door het beeld? Hij geeft em bij mij niet echt goed weer namelijk.

Nog even wachten rightone! Koop alvast maar een MMC. Ik heb vandaag 128MB gekocht bij MyCom en nou is hij echt perfect. MP3 kwaliteit is super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deuxani schreef op 09 april 2004 @ 20:56:
Even een tip voor de mensen die het nog niet weten en graag films/series/clips/programma's willen kijken op hun SX1, dit is echt een super programma:

http://www.lonelycatgames...martmovie/smartmovie.html

Je installeert de converter op je computer, hierin laad je een film (avi, mpg, maakt niet uit), je kan instellen hoe hoog de bitrate is van de video en het geluid. Je klikt op convert en hij zet em meteen om in het perfecte formaat voor je phone (in landscape mode). Installeer SmartMovie op je telefoon samen met de bijgeleverde XVid codec, zet de omgezette film op je telefoon en je hebt echt super beeld en geluid in een klein bestandje! De videoclip van N.E.R.D. - Lapdance (Uncensored ;)) is maar 3,5MB omgezet en echt TE scherp beeld. Een aanrader dus!

offtopic:
Barca, hoe heb jij bij Sonic ook gescramblede blokje door het beeld? Hij geeft em bij mij niet echt goed weer namelijk.

Nog even wachten rightone! Koop alvast maar een MMC. Ik heb vandaag 128MB gekocht bij MyCom en nou is hij echt perfect. MP3 kwaliteit is super!
Het is wel demo die programma....

EDIT: Salling Clicker lijkt mij ook best wel leuk:
Salling Clicker - controls iTunes, DVD Player etc also allows me to share internet via BT via Share2Blue2th

offtopic:
Ik zit te wachten tot mijn verjaardag, want ik heb nu maar 240 euro. Als ik 250 ofzo op mijn verjaardag krijg ga ik de sx1 plus een mmc kaart van 128/265 mb kopen. Maar eerst een sx1

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 09-04-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Iemand op Club Siemens heeft Tomtom Citymaps aan de praat gekregen op de SX1:

http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=34416

Dit programma is echt heel handig!

offtopic:
Je kan de volledige versie ook krijgen natuurlijk... door te kopen of... Geloof me hey, je gaat em niet trekken zonder MMC. Ik werd er gek van dat is steeds dingen moest deinstalleren omdat ik te weinig ruimte had! €39 voor 128MB bij MyCom. Kwaliteitsspul hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GAST!!!!! werkt die TomTom dan als navigatie?
(lijkt me dan ECHT master:D)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 09-04-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deuxani schreef op 09 april 2004 @ 22:06:
Iemand op Club Siemens heeft Tomtom Citymaps aan de praat gekregen op de SX1:

http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=34416

Dit programma is echt heel handig!

offtopic:
Je kan de volledige versie ook krijgen natuurlijk... door te kopen of... Geloof me hey, je gaat em niet trekken zonder MMC. Ik werd er gek van dat is steeds dingen moest deinstalleren omdat ik te weinig ruimte had! €39 voor 128MB bij MyCom. Kwaliteitsspul hehe.
Heb je alleen een sx1 nodig voor die tom tom? En als je de navigatie gebruikt is het dan gratis? En hoeveel kost dat ding... :)

EDIT: toch vind ik dat er ook een witte versie van de sx1 uit moest komen:

Afbeeldingslocatie: http://www.siemens-s55.de/showroom/sx1/real02.jpg

offtopic:
Eerst sx1 :)
dan 265mb MMC kaart
PS. check je mail

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 09-04-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Lees dit maar allemaal over TomTom:

http://www.tomtom.nl/prod...cts.php?ID=232&Language=5

Het werkt echt, ziet er gruwelijk uit, de opties zijn oneindig en je hoeft geen connectie met internet te maken. Je installeert bijvoorbeeld de kaart van Amsterdam op je telefoon en zo kan je de route plannen binnen Amsterdam (echt elke straat, hotel, restaurant, etc. zit erin). Het routeplan is na de berekening net als een GPS systeem. Het gaat echt te ver, ik kan gewoon inzoomen op de kaart zodat ik als het ware enkel MIJN huis in beeld zie. Heel cool programmaatje dus.

offtopic:
Mailmailmail, btw. die witte vind ik toch niet zo mooi man. Je gaat blij genoeg zijn met je blauw/grijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WAT 5 DOLLAR? Zo goedkoop 8)7
Waar kan je die halen? Ik ga hem 100% halen :7
Maar leg eens even goed uit, heb je alleen die programma nodig en je kan dan gabruiken? Of moet je ook nog die kaartjes kopen ?

Over die witte sx1; smaken verschillen, maar die blauwe is ook vers hoor.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 10-04-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 80648 schreef op 10 april 2004 @ 00:10:
Waar kan je die halen? Ik ga hem 100% halen :7
Maar leg eens even goed uit, heb je alleen die programma nodig en je kan dan gebruiken? Of moet je ook nog die kaartjes kopen ?
Ja leg es goed uit 8) Waar betaal je voor? Waar betaal je niet voor? Werkt het altijd en overal? etc.
deuxani schreef op 09 april 2004 @ 20:56:
offtopic:
Zo offtopic is het eigenlijk niet. ;) NEE, ik heb dat niet. Kijk maar :)

Afbeeldingslocatie: http://netherlands.servicez.org/SX1/sonic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik snap et nu wel een beetje die TomTom maar KRIJG je die software voor elke stad erbij? of alleen van a'dam? of vallen ze te downloaden? :S:S
wanneer ik mijn sx1 gak die TomTom software ZEKERSTEWETEN halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 110299 schreef op 10 april 2004 @ 11:09:
ik snap et nu wel een beetje die TomTom maar KRIJG je die software voor elke stad erbij? of alleen van a'dam? of vallen ze te downloaden? :S:S
wanneer ik mijn sx1 gak die TomTom software ZEKERSTEWETEN halen!
Ja man, ik ook. 5 dollar is echt niks. Maar ik moet weten waar je hem kan halen en ik moet ook weten wat Barca net zei..

EDIT: faq geupdate :)

EDIT2: Siemens mobile is officially the best
http://www.siemens-mobile..._30311_rArNrNrNrN,00.html

GO siemens! :)'

EDIT3: ik keek net ff naar hoe de sx1 eruit zag toen die voorgesteld werd:

Afbeeldingslocatie: http://www.sx1.info/design/history_sx1_14.jpg

Iets verteld me dat de eerste versie beter uitzag :X ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 10-04-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Hehehe, wacht maar Rightone, in het echt ziet hij er vele malen beter dan die 2 samen. :)

Over Tomtom. Je betaalt wel $4.99 per map he. MAARRRRRRR, nogmaals, hij is dus NIET bedoelt voor de SX1!! Je kan er alleen mee werken zoals het staat beschreven in die link die ik hiervoor gaf. Dus hoe lullig het ook klinkt, je kan em beter niet kopen!! Er zijn dus mensen geweest die een map hebben gekocht en die dus niet of slecht werkte op de SX1. Er stond eerst namelijk op hun site dat het ook werkt op een SX1, maar die eikels hadden het dus niet eens getest. WEG GELD!! Je kan geen straatnamen intypen, want dan krijg je errors. Je moet notities geopend hebben, daar de eerste paar letters van de straatnaam intypen, kopieren en plakken in Tomtom en dan werkt het wel. Ik plaats zo trouwens wel even wat screenshots.

Ok, het is dus geen GPS systeem dat WEET waar jij bent. JIJ weet waar je bent. Het is net iets als Routenet.nl behalve dan offline beschikbaar. Ik heb bijvoorbeeld de map van Amsterdam. Ik kan gewoon de map van Amsterdam bekijken en inzoomen tot op huizen als het ware. Je kan ook huisnummers aanzetten voor een nog duidelijker beeld. ;) Daarnaast kan je dus routeplannen. Je typt het beginadres en het eindadres, via welke weg je wil gaan (optioneel) en hij berekent de snelste, zuinigste, etc. route. Die route ziet er dan net uit als in een GPS systeem. "U gaat 100m rechtdoor en aan het eind van de straat gaat u linksaf de egoewgjwstraat op", behalve dan niet gesproken dus. Het is echt heel handig als je ergens staat en je zoekt een bepaalde straat die in de buurt ligt, dan kan je het altijd vinden.

Die Sonic ziet er wel heel goed uit bij jou Barca, misschien had ik een verkeerde Blizzard installer. Maar je kan die NGAGE games niet normaal deinstalleren, dus ik begin er niet meer aan. Hij laat namelijk ook bestanden achter op je C schijf, dat is dus heel gierig. Dat zouden ze nog wel even mogen oplossen voor me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deuxani schreef op 10 april 2004 @ 13:30:
Hehehe, wacht maar Rightone, in het echt ziet hij er vele malen beter dan die 2 samen. :)

Over Tomtom. Je betaalt wel $4.99 per map he. MAARRRRRRR, nogmaals, hij is dus NIET bedoelt voor de SX1!! Je kan er alleen mee werken zoals het staat beschreven in die link die ik hiervoor gaf. Dus hoe lullig het ook klinkt, je kan em beter niet kopen!! Er zijn dus mensen geweest die een map hebben gekocht en die dus niet of slecht werkte op de SX1. Er stond eerst namelijk op hun site dat het ook werkt op een SX1, maar die eikels hadden het dus niet eens getest. WEG GELD!! Je kan geen straatnamen intypen, want dan krijg je errors. Je moet notities geopend hebben, daar de eerste paar letters van de straatnaam intypen, kopieren en plakken in Tomtom en dan werkt het wel. Ik plaats zo trouwens wel even wat screenshots.

Ok, het is dus geen GPS systeem dat WEET waar jij bent. JIJ weet waar je bent. Het is net iets als Routenet.nl behalve dan offline beschikbaar. Ik heb bijvoorbeeld de map van Amsterdam. Ik kan gewoon de map van Amsterdam bekijken en inzoomen tot op huizen als het ware. Je kan ook huisnummers aanzetten voor een nog duidelijker beeld. ;) Daarnaast kan je dus routeplannen. Je typt het beginadres en het eindadres, via welke weg je wil gaan (optioneel) en hij berekent de snelste, zuinigste, etc. route. Die route ziet er dan net uit als in een GPS systeem. "U gaat 100m rechtdoor en aan het eind van de straat gaat u linksaf de egoewgjwstraat op", behalve dan niet gesproken dus. Het is echt heel handig als je ergens staat en je zoekt een bepaalde straat die in de buurt ligt, dan kan je het altijd vinden.

Die Sonic ziet er wel heel goed uit bij jou Barca, misschien had ik een verkeerde Blizzard installer. Maar je kan die NGAGE games niet normaal deinstalleren, dus ik begin er niet meer aan. Hij laat namelijk ook bestanden achter op je C schijf, dat is dus heel gierig. Dat zouden ze nog wel even mogen oplossen voor me. ;)
hmm, nou je dat zegt over tom tom.. Ik hoop dat ze later eentje uitbrengen die ook op de sx1 kan :9..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan moet je me toch eens uitleggen waarom ze bij Siemens jou een veel duurdere SX1 toesturen ipv een nieuwe ST55 of dan eventueel het vernieuwde model, de ST60.
Je maakt me nieuwsgierig, ik heb namelijk wel eens vaker wat voor reparatie terug gestuurd (Nokia en Siemens), maar deze gang van zaken heb ik nog nooit mee gemaakt, terwijl ik er ook wel eens moeite voor heb gedaan om beter toestel te bemachtigen. :|
Overzicht hoe dit allemaal zo gekomen is:

qoute uit fax naar Siemens:
"december 2003: nieuwe ST55 gekocht
19 januari 2004: telefoon blijft hangen in het opstart scherm
22 januari 2004: telefoon in jullie bezit. richtlijn reparatie: 10 werkdagen
februari 2004: meerdere telefoontjes met de service lijn (1 euro per gesprek) voor het
opvragen van de status van mijn telefoon. “wacht op onderdelen”
24 februari 2004: geduld is op want ik heb echt een telefoon nodig, 1e klachtenfax naar
0703333859 met verontwaardiging over de situatie.
3 maart 2004: reactie op fax, met daarin de uitleg betreft leveringsproblemen. Tevens het
voorstel met voorstel een MC60 toe te sturen ter vervanging van mijn ST55.
5 maart 2004: 2e klachtenfax naar 0703333859. voorstel ‘MC60’ is onacceptabel.
9 maart 2004: Leentoestel wordt voorgesteld omdat leveringsproblemen zijn vanuit Duitsland.
9 of 10 maart 2004: telefoontje naar 070 333 1882. afgesproken wordt om een leentoestel toe te
sturen.
12 maart 2004: leentoestel binnen. een C45 is gekozen als tijdelijke vervanging voor de ST55.
dit lijkt mij een vreemde vergelijking als je kijkt naar uiterlijk en vooral
functionaliteit/mogelijkheden.
Maar door de bestaande leveringsproblemen kan ik begrijpen dat er geen andere
mogelijkheden waren. En één toestel is toch altijd beter dan geen.
22 maart 2004: KAPOTTE ST55 binnen. na een telefoontje met de servicelijn blijkt dat
het toestel een NIEUW toestel zou zijn.

Na een aantal tegenslagen, en hier en daar een lange wachttijd is dan nu toch echt de tijd van geduld en begrip voorbij!

Ter compensatie van de verloren tijd en de gemaakte kosten, moet er nu een offer van JULLIE kant komen. Een vergoeding (in de vorm van geld) of een BETER toestel wens ik NIEUW IN DE DOOS opgestuurd te krijgen. ST60 en SX1 zijn de enigste 2 acceptabele telefoons."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
it is a very cool site i think. keep the good work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Weet je wat het is, alle functionaliteit is beschikbaar, alleen heel omslachtig dus en je krijgt af en toe foutmeldingen. Die foutmeldingen kan je echter gewoon wegdrukken en dan is er niets aan de hand.

Ok, zo ziet het er dus uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ibubic/1.jpg

Je kan ook allemaal locaties bekijken, zoals bioscopen, scholen, resaurants, etc.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ibubic/2.jpg

Een nieuwe route van Amsterdam CS naar Rembrandtplein

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ibubic/3.jpg

De uitgezoomde kaart met de route

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ibubic/4.jpg

Iets ingezoomd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ibubic/5.jpg

Met routebeschrijving (allà een GPS systeem) erbij en volledig ingezoomd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ibubic/6.jpg

Eindbestemming ingezoomd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ibubic/7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deuxani schreef op 10 april 2004 @ 14:52:
Weet je wat het is, alle functionaliteit is beschikbaar, alleen heel omslachtig dus en je krijgt af en toe foutmeldingen. Die foutmeldingen kan je echter gewoon wegdrukken en dan is er niets aan de hand.

Ok, zo ziet het er dus uit:

[afbeelding]

Je kan ook allemaal locaties bekijken, zoals bioscopen, scholen, resaurants, etc.

[afbeelding]

Een nieuwe route van Amsterdam CS naar Rembrandtplein

[afbeelding]

De uitgezoomde kaart met de route

[afbeelding]

Iets ingezoomd

[afbeelding]

Met routebeschrijving (allà een GPS systeem) erbij en volledig ingezoomd

[afbeelding]

Eindbestemming ingezoomd

[afbeelding]
Mooie fotos :) (je maakt me wel jaloers :+ )
Tom Tom ziet er wel leuk uit :) , hoeveel kost als je zeg maar heel nederland wilt?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 10-04-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111231

Hey...

Misschien niet 100% on topic maar toch...moet "snel" beslissen.
Heb een klein half jaar een SL55 gekocht....die ik sinds 2 maart al voor de 3e keer heb opgestuurd naar Siemens om te repareren; 1e x deden 2 toetsen 't slecht, na retourneren deed de "0" 't slecht en na de laatste teruggave was 't toetsenbord beschadigd. Heb 'm dus weer opgestuurd en vergezeld met een mail naar Klantenservice dat ik €1,- gesprekskosten, €6,75 aangetekend opsturen en €30,- maandabbo terugwil. Hun reactie daarop was een brief om mij als genoegdoening een SX1 te sturen. Dit lijkt mij in 1e instantie een "done deal", maar ik heb al een Ipaq 2210...dus lijkt zo'n smartphone een beetje teveel van het goede als al die functionaliteit ten koste gaat van bv standbytijd enzo.

Wat is hierover "jullie" mening?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 111231 schreef op 10 april 2004 @ 16:01:
Hey...

Heb een klein half jaar een SL55 gekocht....die ik sinds 2 maart al voor de 3e keer heb opgestuurd naar Siemens om te repareren; 1e x deden 2 toetsen 't slecht, na retourneren deed de "0" 't slecht en na de laatste teruggave was 't toetsenbord beschadigd. Heb 'm dus weer opgestuurd en vergezeld met een mail naar Klantenservice dat ik €1,- gesprekskosten, €6,75 aangetekend opsturen en €30,- maandabbo terugwil. Hun reactie daarop was een brief om mij als genoegdoening een SX1 te sturen. Dit lijkt mij in 1e instantie een "done deal", maar ik heb al een Ipaq 2210...dus lijkt zo'n smartphone een beetje teveel van het goede als al die functionaliteit ten koste gaat van bv standbytijd enzo.

Grtz
WOoowww, ik zou het accepteren. Ook al heb je al een pda.
( en dan aan mij geven ;) ).
Ik vind het wel goede service van siemens, sl55 voor een sx1 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Damn, Siemens is leuk bezig hey! Allardos heeft ook al een SX1 gekregen en nou bieden ze jou er ook een aan. Ik zou em accepteren. De SX1 is toch anders dan een PDA. Ik weet niet of jij ook radio en mp3's luistert, filmpjes kijkt of games speelt op je PDA, maar anders zou ik de SX1 nemen als ik jou was. Als je enkel een telefoon wilt om te bellen en te smsen met een goede standbytijd, dan zou ik em weer niet nemen!!

Btw. ik heb nog een leuk filmpje voor je, rightone. Dit is een filmpje van die SmartMovie in actie (3.7MB):
http://members.chello.nl/ibubic/lapdance.avi

Beeld en geluid zijn echt kwaliteit met dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deuxani schreef op 10 april 2004 @ 16:21:
Damn, Siemens is leuk bezig hey! Allardos heeft ook al een SX1 gekregen en nou bieden ze jou er ook een aan. Ik zou em accepteren. De SX1 is toch anders dan een PDA. Ik weet niet of jij ook radio en mp3's luistert, filmpjes kijkt of games speelt op je PDA, maar anders zou ik de SX1 nemen als ik jou was. Als je enkel een telefoon wilt om te bellen en te smsen met een goede standbytijd, dan zou ik em weer niet nemen!!

Btw. ik heb nog een leuk filmpje voor je, rightone. Dit is een filmpje van die SmartMovie in actie (3.7MB):

you rock my world _/-\o_

Woow, goede kwaliteit man. Haha ik zit nu al simpsons te downloaden, zodat ik het op de sx1 kan kijken. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 10-04-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

Anoniem: 111231 schreef op 10 april 2004 @ 16:01:
Hey...

Grtz
Je kan de SX1 altijd nog verkopen als je wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648 schreef op 10 april 2004 @ 16:07:
[...]

WOoowww, ik zou het accepteren. Ook al heb je al een pda.
( en dan aan mij geven ;) ).
Ik vind het wel goede service van siemens, sl55 voor een sx1 :|
Ehmzzz...eerder andersom.....SX1 voor een SL55..... O-)

Hmzzzz...ja denk ook dat ik 'm neem. Tuurlijk wil je een lekkere standby tijd...maar zal 'm ook wel gebruiken voor MP3, radio en fotootjes e.d....ik bedoel 't spul zit er op, dus dan gebruik je 't ook. Ik zou 'm zo iig niet kopen, maar dit voelt een beetje als een cadeautje aan...en een geruild paard kijk je niet in zijn poepgat.
Was op zich best tevree met de SL55...klein, handzaam, werkt prima, ziet er strak uit.....maar goed....ik hoop dat Siemens zich dan ook aan de standaard leverinsgomvang houd, wat dus ook een datacable, headset en software inhoudt. Vond die zooi voor de SL55 al duur genoeg...en aangezien dat nu onbruikbaar wordt (want volgens mij zijn de aansluitingen niet geheel compatible), wil ik wel the full package.
megter schreef op 10 april 2004 @ 16:40:
[...]

Je kan de SX1 altijd nog verkopen als je wilt!
Dat kan idd, maar dan heb ik dus geen gsm meer. Ik denk niet dat Siemens zegt: "Hier joh, heb je van ons een SX1 en je krijgt je oude SL55 gerepareerd terug"

:X

Iig bedankt voor de reacties tot zover. _O_
Grtz

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 111231 op 10-04-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 111231 schreef op 10 april 2004 @ 16:45:
[...]

Hmzzzz...ja denk ook dat ik 'm neem. Tuurlijk wil je een lekkere standby tijd...maar zal 'm ook wel gebruiken voor MP3, radio en fotootjes e.d....ik bedoel 't spul zit er op, dus dan gebruik je 't ook. Ik zou 'm zo iig niet kopen, maar dit voelt een beetje als een cadeautje aan...en een geruild paard kijk je niet in zijn poepgat.
Was op zich best tevree met de SL55...klein, handzaam, werkt prima, ziet er strak uit.....maar goed....ik hoop dat Siemens zich dan ook aan de standaard leverinsgomvang houd, wat dus ook een datacable, headset en software inhoudt. Vond die zooi voor de SL55 al duur genoeg...en aangezien dat nu onbruikbaar wordt (want volgens mij zijn de aansluitingen niet geheel compatible), wil ik wel the full package.

[...]

Dat kan idd, maar dan heb ik dus geen gsm meer. Ik denk niet dat Siemens zegt: "Hier joh, heb je van ons een SX1 en je krijgt je oude SL55 gerepareerd terug"

:x

Iig bedankt voor de reacties tot zover. _O_
Grtz
Mijn sl55 (rode versie), in doos, ziet er nieuw uit (geen krassen, alles werkt perfect en je krijgt een datakabel (niet origineel, compoort versie en uiteraard er zit nog garantie op, simlock vrij), 3 maanden 'gebruikt' (hij was echt heel vaak thuis enz, ben niet zo een intensieve beller) voor jouw sx1? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 10-04-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648 schreef op 10 april 2004 @ 16:52:
[...]

Mijn sl55 (rode versie), in doos, ziet er nieuw uit (geen krassen, alles werkt perfect en je krijgt een datakabel (niet origineel, compoort versie en uiteraard er zit nog garantie op, simlock vrij), 3 maanden 'gebruikt' (hij was echt heel vaak thuis enz, ben niet zo een intensieve beller) voor jouw sx1? :)
Oeh...Mr. Funnypants :+ .....doe je SL55 maar de groeten van me, maar toch maar niet >:) (heb btw zelf de originele USB datacable.. :9 )

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 111231 op 10-04-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 111231 schreef op 10 april 2004 @ 16:55:
[...]

Oeh...Mr. Funnypants :+ .....doe je SL55 maar de groeten van me, maar toch maar niet >:) (heb btw zelf de originele USB datacable.. :9 )
:'(, tja het was het proberen waard toch? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 10-04-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er strak uit....is de phone niet btje lomp?..qua grootte en handelbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 111231 schreef op 10 april 2004 @ 17:22:
Ziet er strak uit....is de phone niet btje lomp?..qua grootte en handelbaarheid?
WAT!?!?!? Ga je mond spoelen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValeK308
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 14:12
wat zijn jullie ervaringen met N-gage spellen,
ik speel nl nogal eens Tony Hawk
maar die blijft best vaak hangen :(
dus ik zou graag willen weten hoe dit bij anderen zit
dus welke ngage spellen draai je, hoe loopt het en welke firmware heb je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 21:01

Nanax

Ik ben sjaak niet

is een beetje illegaal, lijkt me niet handig om het over te gaan hebben.. ;)
edit:
ja het is op het randje, maar ik gok dat de modjes het niet leuk vinden

[ Voor 36% gewijzigd door Nanax op 10-04-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barca schreef op 10 april 2004 @ 18:07:
[...]

WAT!?!?!? Ga je mond spoelen!!!
is dus niet zo?...0-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValeK308
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 14:12
Nanax schreef op 10 april 2004 @ 18:19:
ik vraag niet hoe ik eraan kan komen..
ik wil gewoon weten hoe het bevalt..
moet kunnen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Hehehe, nee het is zeker niet zo. Het wordt wel even wennen voor je na een SL55, maar je moet het ook niet zien als een telefoontje. Hetgeen wat een telefoon groot en lomp maakt is vaak de dikte. Ter vergelijking, de SX1 is net zo dik als de T610 en is daarmee de dunste smartphone die beschikbaar is. Ga anders eens langs de Belcompany of T for Telecom.
Nanax schreef op 10 april 2004 @ 18:19:
Die NGAGE games zijn toch niet zo illegaal als je het origineel hebt? ;) Dat ze trouwens crashen heeft natuurlijk te maken met het feit dat hij niet voor de SX1 is bedoeld, dus je zal er mee moeten leren leven Valek.
Anoniem: 80648 schreef op 10 april 2004 @ 16:37:
you rock my world _/-\o_

Woow, goede kwaliteit man. Haha ik zit nu al simpsons te downloaden, zodat ik het op de sx1 kan kijken. >:)
Had ik dat nou ook maar gedaan. eMule is zo traag met downloaden. :Z Ik heb in ieder geval al een aantal Southpark en Friends afleveringen binnen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

ValeK schreef op 10 april 2004 @ 18:50:
[...]
ik vraag niet hoe ik eraan kan komen..
ik wil gewoon weten hoe het bevalt..
moet kunnen lijkt me..
Eens. We wisselen immers alleen maar ervaringen uit. :+

Games...
THPS - Tony Hawk's Pro Skater Werkt wel, maar alleen na een volledige frisse reboot van de telefoon. Het lijkt allemaal goed te werken maar ik heb hem nog niet veel gespeeld.
Supermonkey ball Hij lijkt op te starten maar het beeld blijft zwart. Op geen enkele wijze is de toepassing af te sluiten... dus het is OF aan laten staan OF de telefoon opnieuw opstarten om dit te verhelpen.
Astronix Weet niet zeker of dit een BLZ is, maar hij werkt in ieder geval perfect!
Puyo Werkt goed maar is niet zo'n leuk spel... net tetris eigenlijk. Doet me denken aan Mario virus van de gameboy toen ik nog een jonge god was. :+
Sonic Werkte niet voordat ik fw07 had. Sindsdien heb ik een keer een spontane reboot gehad, maar daar blijft het bij. Ik kan verdomme niet langs Zone 4 Act 1 komen :( ;) omdat hij op een gegeven moment in het level af telt van 5 naar 1 en bij de 0 ben je d00d... maar ik heb in de opties helemaal geen time limit aan! Ik snap misschien niet helemaal wat de bedoeling is... zo'n "tussenpunt" waar je weer begint als je d00d gaat laat de tijd ook niet opnieuw in gaan.
Tomb Raider Nog niet veel gespeeld maar hij lijkt goed te werken.
Pandemonium Nog niet veel gespeeld maar hij lijkt goed te werken.
6R09 Hij lijkt op te starten maar het beeld blijft wit. Op geen enkele wijze is de toepassing af te sluiten... dus het is OF aan laten staan OF de telefoon opnieuw opstarten om dit te verhelpen.

Hoe verwijder je de games die het niet doen eigenlijk?
Kent iemand nog meer (de namen mogen gerust worden genoemd lijkt me - correct me if I'm wrong :+) spellen die ik absoluut zou moeten hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Kan je een vastgelopen game niet afsluiten door de menuknop ingedrukt te houden en in de "taskmanager" op de C knop te drukken en dan verwijderen te kiezen? Zo sluit ik altijd mn vastgelopen programma's/games af. Als je een game wil verwijderen van je geheugenkaart, moet je naar e:\system\apps gaan en daar de map verwijderen. Ook kan je naar bestanden zoeken op je c of e schijf naar bijvoorbeeld "sonic" (als je Sonic wil verwijderen) en die bestanden verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor een smartphone is het zeker niet zo :X

EDIT: Je geloofd het niet maar ik heb TOM TOM (gratis), en ik kan heel veel mappen gratis krijgen! :) )

EDIT2: (we moeten dit ook toevoegen in de faq barca)

How do I install or uninstall ngage games

Note 1: It is a good idea to let set your MMS and SMS messages to be kept on your MMC, not on your phone memory. Any MMS or SMS's currently on your phone's memory, it is suggested you move them over to the MMC.

Note 2: You must have some sort of file managing software to do this. Download and install such an application before beginning this guide! I recommend FExplorer or SeleQ.

-- STEP ONE -- THE INSTALLER --
First Get the BLZ installer and you desired game.

Send the BLZ-Installer to your phone, it should be a *.SIS file, if it is not, then it is probably a *.ZIP or *.RAR, unpack the *.SIS file from the archive, then send it. Do not send the *.ZIP or *.RAR files to your phone.

Install the application.

-- STEP TWO -- THE GAME FILE --
Next, you need to get the game ready. Game files are in the *.BLZ format. Like the BLZ-Installer, if the game file is not a *.BLZ file, unpack the archives until you find the *.BLZ file.

You may need to do this a few times, because usually games are packed more than once.

Once you have the *.BLZ game file unpacked, send this to your phone.

-- STEP THREE -- INSTALLATION --
Open your installed file manager and find the *.BLZ game file in one of the mail folders (Example -- e:\system\mail\XXXX) and copy the file to the root directory of the MMC (Example -- e:\). Now Close the file manager.

Run the BLZ-Installer. Now you should see the game listed there. Select Option and then Install. Wait for the process to finish. The game should then be installed.

If you followed the procedure correctly and everything went well, you should see a new Icon, that is the game.

PLAY IT!!

-- UNINSTALL THE GAMES -- by ady199 --

For anyone else who wants to to how to remove the games

Download SeleQ or FExplorer (from this site- just do a search for it)

Remove the folder:
E:\System\Apps\Game Name

(ie motogp, sonicn)

Remove folder:
C:\System\Apps\Game Name

Thats it!

-- N-Gage Games and current playable status --

SonicN OK
Puyo Pop OK
Puzzle Bobble (Fixed Version)
Pandemonium (Error after level 1)
Tomb Raider OK
Super Monkey Ball (No Sound)
Tony Hawks Pro Skater OK
MLB Slam OK
VirtuaTennis OK
RedFaction OK
MotoGp OK
Rayman 3 OK with save game fix
Splinter Cell (Graphics *colours* not supported)
Fifa 2004 (UNCONFIRMED -- Can work with a trick??)
NCAA OK

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

HOW TO INSTALL JAVA AND APPS

This guide will be divided into two parts -- Bluetooth and Card Readers. Please refer to the appropriate section to find out how you should go about the install process.

You will need a filemanager app (such as FExplorer or SeleQ) and the devices to transfer the data to your phone.

Quick Info:
-Applications usually have the *.SIS filetype.
-Cracks for applications usually have the *.APP filetype.
-Java applications can have *.JAD and *.JAR filetypes, however the Nokia 6600 can ONLY use *.JAR.
-Games can come in the form of SIS applications and Java. Generally, SIS games are faster, have better music and graphics.

===============
BLUETOOTH
===============

1] Send your desired files to the phone, they will appear as messages.

2] Open Menu > Messaging > Inbox

3] Highlight the message that should say "Bluetooth" with the filename below it, and then press the joystick to open it.

4] The installation process should begin, follow the onscreen prompts.

5] It will ask you where to save the application, to Phone Memory or to you Multimedia Memory Card (may be seen as "NO NAME" if you have not given you card a label). It is recommended to save your programs to the MMC.

6] After the installation process is finished, feel free to delete the original SMS you recieved from bluetooth.

===============
MMC CARD
===============

1] Remove the MMC from your phone and insert it into the card reader.

2] Open My Computer and open your MMC's folder.

3] Copy your desired files to the root directory of your MMC ONLY (That means put them straight onto the MMC and not into any folders.)

4] Remove the MMC from the card reader and insert it back into your phone.

5] Start your file manager application and browse to the root directory of your MMC, which should be E:/

6] Open the file you transferred to your phone, and an installation process should begin, follow the onscreen prompts.

7] It will ask you where to save the application, to Phone Memory or to you Multimedia Memory Card (may be seen as "NO NAME" if you have not given you card a label). It is recommended to save your programs to the MMC.

8] After the installation process is finished, feel free to delete the file if it still remains (if it successfully installed, there should be no file, or a file that is only 1kb large).

[ Voor 152% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 11-04-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

rightone_ plakte op 10 april 2004 @ 21:11:
[...]
een hele berg tekst met daarin de opmerking:
EDIT2: (we moeten dit ook toevoegen in de faq barca)
Lijkt me op zich een goed plan, maar dit lijkt me eerlijk gezegd niet toegestaan op het forum. Immers, N-Gage spellen zijn niet bedoeld voor de SX1 ;) en derhalve is het beschrijven van hoe te installeren, verwijderen etc. niet voor dit topic geschikt.

Om problemen te voorkomen en om het beste meest up-to-date telefoon topic zijn enorme glans niet te laten verliezen, denk ik dat we het daarom niet moeten doen... of we moeten toestemming vragen... maar dat doe ik dan niet want ik sta er niet achter. Uiteraard ben ik wel bereid de tekst te schrijven indien we toestemming mochten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
offtopic:
deuxani, ik heb die smartmovie al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108236

Hoe installeer ik nieuwe spelltje in de map Games?
ALs ik namelijk een nieuwe spelletje installeer komt het icoontje gewoon bij menu.
Echter wil ik hem in de map Games hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648 schreef op 10 april 2004 @ 21:11:
[...]

Voor een smartphone is het zeker niet zo :X

EDIT: Je geloofd het niet maar ik heb TOM TOM (gratis), en ik kan heel veel mappen gratis krijgen! :) )
Hmzzzzz..zal idd eens kijken bij een gsmboer.....volgens de techspecs is hij idd wat groter:
- sl55: 81,6x44,4x21,9
- sx1: 109x56x19

de sx1 is dus wel wat minder "dik", maar wel volumineuzer en zwaarder

Die TomTom werkt als ik 't begrijp niet goed....tenminste, je moet telkens nogal wat toeren uithalen om 't werkzaam te krijgen..?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 108236 schreef op 11 april 2004 @ 09:40:
Hoe installerik nieuwe spelltje in de map Games?
ALs ik namelijk een nieuwe spelletje installeer komt het icoontje gewoon bij menu.
Echter wil ik hem in de map Games hebben.
Je moet het icoontje verplaatsen naar de map games, that's all.
Ga op het icoontje staan en dan:
Opties / Verplaatsen naar map
:)
Anoniem: 111231 schreef op 11 april 2004 @ 10:55:
[...]
Hmzzzzz..zal idd eens kijken bij een gsmboer.....volgens de techspecs is hij idd wat groter:
- sl55: 81,6x44,4x21,9
- sx1: 109x56x19
de sx1 is dus wel wat minder "dik", maar wel volumineuzer en zwaarder
Appels met peren. Zie Vergelijking van 4 Symbian telefoons in de openingspost.

[ Voor 34% gewijzigd door Barca op 11-04-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Nog een ding over dat deinstalleren van NGAGE games. Hij installeert ook files op je C schijf en soms in je library folder op je E schijf. De files op je C schijf kan je gewoon deleten door ze te zoeken, maar volgens mij zijn die libraries niet aan naam te herkennen. Een beetje kut dus nog.

Tomtom werkt inderdaad niet perfect Make Yourself, maar het werkt! Je ziet aan mn screens dat ik gewoon alles kan vinden. Je krijgt alleen steeds een systeemfout popup, maar die druk je gewoon weg. Zoals ik al zei, alles werkt alleen iets omslachtiger. Ik heb inmiddels ook bijna alle mappen rightone, gratis. ;)

offtopic:
Hehe, dus je kan alvast beginnen met omzetten van je filmpjes. Er is trouwens een nog nieuwere versie die stereo geluid ondersteunt voor de SX1. Ik moet zeggen dat die ondersteuning de filmpjes alleen maar trager doet lopen, dus dat is geen nodige update. Ik gebruik versie 2.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deuxani schreef op 11 april 2004 @ 13:58:
Nog een ding over dat deinstalleren van NGAGE games. Hij installeert ook files op je C schijf en soms in je library folder op je E schijf. De files op je C schijf kan je gewoon deleten door ze te zoeken, maar volgens mij zijn die libraries niet aan naam te herkennen. Een beetje kut dus nog.

Tomtom werkt inderdaad niet perfect Make Yourself, maar het werkt! Je ziet aan mn screens dat ik gewoon alles kan vinden. Je krijgt alleen steeds een systeemfout popup, maar die druk je gewoon weg. Zoals ik al zei, alles werkt alleen iets omslachtiger. Ik heb inmiddels ook bijna alle mappen rightone, gratis. ;)

offtopic:
Hehe, dus je kan alvast beginnen met omzetten van je filmpjes. Er is trouwens een nog nieuwere versie die stereo geluid ondersteunt voor de SX1. Ik moet zeggen dat die ondersteuning de filmpjes alleen maar trager doet lopen, dus dat is geen nodige update. Ik gebruik versie 2.10
Is wel handig ja die tom tom ;)

offtopic:
voor de sx1 heb ik versie 2.21 en ik heb versie 2.12 (welke is beter?), en de converter voor de pc is versie 2.12

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 11-04-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Barca schreef op 11 april 2004 @ 12:06:
[...]

Je moet het icoontje verplaatsen naar de map games, that's all.
Ga op het icoontje staan en dan:
Opties / Verplaatsen naar map
:)

Het werkt BEDANKT !! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraag.
Hoe installeer ik .JAR spelletjes in SX1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 108236 schreef op 11 april 2004 @ 16:39:
Nog een vraag.
Hoe installeer ik .JAR spelletjes in SX1?
als je had gelezen had ik het al gepost :X
HOW TO INSTALL JAVA AND APPS

This guide will be divided into two parts -- Bluetooth and Card Readers. Please refer to the appropriate section to find out how you should go about the install process.

You will need a filemanager app (such as FExplorer or SeleQ) and the devices to transfer the data to your phone.

Quick Info:
-Applications usually have the *.SIS filetype.
-Cracks for applications usually have the *.APP filetype.
-Java applications can have *.JAD and *.JAR filetypes, however the Nokia 6600 can ONLY use *.JAR.
-Games can come in the form of SIS applications and Java. Generally, SIS games are faster, have better music and graphics.

===============
BLUETOOTH
===============

1] Send your desired files to the phone, they will appear as messages.

2] Open Menu > Messaging > Inbox

3] Highlight the message that should say "Bluetooth" with the filename below it, and then press the joystick to open it.

4] The installation process should begin, follow the onscreen prompts.

5] It will ask you where to save the application, to Phone Memory or to you Multimedia Memory Card (may be seen as "NO NAME" if you have not given you card a label). It is recommended to save your programs to the MMC.

6] After the installation process is finished, feel free to delete the original SMS you recieved from bluetooth.

===============
MMC CARD
===============

1] Remove the MMC from your phone and insert it into the card reader.

2] Open My Computer and open your MMC's folder.

3] Copy your desired files to the root directory of your MMC ONLY (That means put them straight onto the MMC and not into any folders.)

4] Remove the MMC from the card reader and insert it back into your phone.

5] Start your file manager application and browse to the root directory of your MMC, which should be E:/

6] Open the file you transferred to your phone, and an installation process should begin, follow the onscreen prompts.

7] It will ask you where to save the application, to Phone Memory or to you Multimedia Memory Card (may be seen as "NO NAME" if you have not given you card a label). It is recommended to save your programs to the MMC.

8] After the installation process is finished, feel free to delete the file if it still remains (if it successfully installed, there should be no file, or a file that is only 1kb large).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rightone_
bedankt voor het antwoord.
Dat had ik inderdaad al gezien.
Aangezien ik geen engels kan, kon ik niks van maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem,

het installeren van software gaat redelijk. tenminste, deels!!!

via de software installeer tool 'Siemens Data Suite' zegt hij dat hij installeerd, maar na 10% (heel effe dus) kapt hij ermee.

in mijn telefoon staan ze dan ook "deels" geinstalleerd.

als ik in verkenner de sis bestanden in de install map op mijn siemens zet, en dan bij applicatiebeheer op "installeer" druk, zegt hij dat het al deels geinstalleerd is. Dan vraagt hij of ik verder wil gaan met de andere componenten. "ja" en dan zegt hij "installatie-pro... systeemfout" en vervolgens "installatie niet voltooid"

beetje jammer :( wat moet ik doen? :(
nog maals proberen (advies kreeg ik op mijn vorige vraag) werkt niet, na 4 a 5 keer proberen zou je toch denken dat het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barca schreef op 11 april 2004 @ 12:06:

[...]

Appels met peren. Zie Vergelijking van 4 Symbian telefoons in de openingspost.
Geen appels met peren...maar een gsm die ik heb mét de gsm die Siemens me ervoor in de plaats wil geven... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 111231 schreef op 11 april 2004 @ 19:00:
[...]
Geen appels met peren...maar een gsm die ik heb mét de gsm die Siemens me ervoor in de plaats wil geven... :+
Ik was in mijn opmerking zo kortaf omdat ik weet dat jij beter weet. De SX1 is een smartphone, de SX1 heeft een Symbian besturingssysteem en de SX1 heeft radio. Dat weet je en dus begrijp ik niet waarom je je vraag stelde. We willen je allemaal helpen de juiste keuze te maken :) maar dit is geen keuze... de SX1 is momenteel de meest geavanceerde smartphone op de markt en de sl55 is geeneens een smartphone.

[ Voor 4% gewijzigd door Barca op 11-04-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
How To Replace The Stock Problematic Speaker(Instructions+Pics)
http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=34991

(voor als je het een keer nodig hebt ;) )

EDIT: en barca dit kunnen we ook toevoegen in de faq:
The mp3 player that comes with SX1 supports playlist!

Use Option -> Mark menu -> Mark

Mark the titles you want.
The choice "Create playlist" will now appear in the options menu.

Select this options and the phone asks what you want to call the playlist. Enter prefered name and a plylist with the titles you marked will be created.
EDIT2:
Iemand op club-siemens forum zegt dit over FW10
things I have found:
1. camera is much improved. low light shots are better.
2. real player has correct colours now.
3. mp3 player is version 1.15 no idea about changes though, I use oggplay 1.0
4. very boring and annoying vodafone ad start up logo
5. two icons have been added to root directory of menu. you can't remove them, they are vodafone services and probably won't work on your network.
6. java bug is still here. contrary to what somebody said will be fixed in fw09.

short verdict - not worth wiping your phone and setting up your preferences that don't get backed up.

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 12-04-2004 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Hmm, verbeterde camera spreekt me wel aan bij 10. Alleen..waarom nou dat Vodafone gedoe :S Hopen dat het nog wordt gedumpt bij de officiele release. Eigenlijk...wie weet ga ik dat wel handig vinden aangezien ik bij Voda zit. Alleen logo dumpen dan bij opstarten :P Maar dan nog, dan zou ik het als optie willen zien die speciale functies.

Ok, buiten de nieuwe update om..heeft iemand een mediaplayer gezien waarmee je normaal kan doorspoelen? (bv..in zelfingestelde stappen van bv 1min)

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 80648 schreef op 11 april 2004 @ 23:38:
How To Replace The Stock Problematic Speaker(Instructions+Pics)
http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=34991
(voor als je het een keer nodig hebt ;) )
Ik begrijp die mensen echt niet. Ok je bent tweaker of je bent het niet, maar common sense bestaat toch ook nog? Als je speaker het niet goed doet ga je toch niet zelf een nieuwe kopen en die er in zetten, waardoor je ook nog eens je garantie verliest... terwijl je - onder de garantie - zonder problemen een nieuwe speaker of zelfs telefoon kan krijgen! Maar goed, zal wel aan mij liggen. :+

Edit: Waarom zouden ze in nieuwe firmware Vodafone shit toevoegen aan het hoofdmenu? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Barca op 12-04-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106634

Barca schreef op 12 april 2004 @ 10:37:
[...]

Ik begrijp die mensen echt niet. Ok je bent tweaker of je bent het niet, maar common sense bestaat toch ook nog? Als je speaker het niet goed doet ga je toch niet zelf een nieuwe kopen en die er in zetten, waardoor je ook nog eens je garantie verliest... terwijl je - onder de garantie - zonder problemen een nieuwe speaker of zelfs telefoon kan krijgen! Maar goed, zal wel aan mij liggen. :+

Edit: Waarom zouden ze in nieuwe firmware Vodafone shit toevoegen aan het hoofdmenu? :?
Mijn telefoon is naar siemens gestuurd duurt 3 tot 6 weken zeiden ze :X
maar die speaker was helemaal dood!!! was niks meer door te horen..
ik zei ook bij de winkel waar ik hem heb gekocht kan ik niet beter zelf een inzetten is sneller. maar dat raden ze af want dat vervalt je garantie ...
maar nog 1 tot 3 weken dat mijn tel trug is :D hopelijk met fw8 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111346

In de handleiding staat dat je als je een telefoongesprek opneemt iedere minuut een piepje te horen krijgt. Krijgen beiden dit te horen of alleen de ik? En is dit ook te deactiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barca schreef op 12 april 2004 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat dat vervalt ( moet ook! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97668

ringtones, mid en wav files.....

gisteren een héle dag uitgeprobeert hoe ik in hemelsnaam een deel van een mp3-tje als wav of mid kan omzetten als ringtone met dan ook nog een beetje kwaliteit.... helaas!
met de eerder genoemde psm player lukt het ook niet, op het moment dat ik helemaal klaar ben bevat mijn mid bestandje geen geluid meer....

wie o wie heeft de oplossing voor mij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 97668 schreef op 12 april 2004 @ 13:47:
ringtones, mid en wav files.....

gisteren een héle dag uitgeprobeert hoe ik in hemelsnaam een deel van een mp3-tje als wav of mid kan omzetten als ringtone met dan ook nog een beetje kwaliteit.... helaas!
met de eerder genoemde psm player lukt het ook niet, op het moment dat ik helemaal klaar ben bevat mijn mid bestandje geen geluid meer....

wie o wie heeft de oplossing voor mij???
Gebruik je nero om te branden? Zo ja, dan krijg je altijd een programma erbij:
'Nero Wave Editor'..

Daar kan je bijv mp3, eerst knippen en dan omzetten naar wav en dan op je sx1 zetten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
MP3 kan je niet omzetten naar midi, dus dat kan je al vergeten. Een midi is als het ware een bestandje met enkel "linkjes" naar instrumenten op je soundcard. Als je midi's wilt, moet je naar howardforums.com gaan en daar in de nextel sectie kijken. Oneindig veel midi's hebben ze daar. MP3's omzetten naar WAV is geen probleem. Download maar een programma als Cool Edit Pro 2, open daarin de MP3, selecteer het gedeelte wat je als ringtone wil hebben, kopieer het, open een nieuw bestand, stel de door jou gewenste frequentie/etc. in, plakken, opslaan als WAV en naar je telefoon sturen. Kind kan de was doen. ;)

offtopic:
Volgens mij is elke versie van SmartMovie goed, alleen die nieuwste (2.21) gaat dus redelijk traag als je je films hebt omgezet naar stereo geluid. Dus in principe kan je gewoon 2.21 gebruiken, alleen moet je in de converter "force mono" aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deuxani schreef op 12 april 2004 @ 13:57:
MP3 kan je niet omzetten naar midi, dus dat kan je al vergeten. Een midi is als het ware een bestandje met enkel "linkjes" naar instrumenten op je soundcard. Als je midi's wilt, moet je naar howardforums.com gaan en daar in de nextel sectie kijken. Oneindig veel midi's hebben ze daar. MP3's omzetten naar WAV is geen probleem. Download maar een programma als Cool Edit Pro 2, open daarin de MP3, selecteer het gedeelte wat je als ringtone wil hebben, kopieer het, open een nieuw bestand, stel de door jou gewenste frequentie/etc. in, plakken, opslaan als WAV en naar je telefoon sturen. Kind kan de was doen. ;)

offtopic:
Volgens mij is elke versie van SmartMovie goed, alleen die nieuwste (2.21) gaat dus redelijk traag als je je films hebt omgezet naar stereo geluid. Dus in principe kan je gewoon 2.21 gebruiken, alleen moet je in de converter "force mono" aanklikken.
offtopic:
hmmm, oke....
lol ik heb nu ongeveer 4 gb aan simpsons _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 111118 schreef op 11 april 2004 @ 17:43:
het installeren van software gaat redelijk. tenminste, deels!!!
als ik in verkenner de sis bestanden in de install map op mijn siemens zet, en dan bij applicatiebeheer op "installeer" druk, zegt hij dat het al deels geinstalleerd is. Dan vraagt hij of ik verder wil gaan met de andere componenten. "ja" en dan zegt hij "installatie-pro... systeemfout" en vervolgens "installatie niet voltooid"
- Het installeren van WELKE software? Als je heb hebt over laten we zeggen de wat minder legale software kan het natuurlijk zo zijn dat de SX1 deze software gewoon niet aan kan om welke reden dan ook. (b.v. Symbian 7 software)
- Wat gebeurd er als je alles verwijderd... en vervolgens de bestanden niet installeert via Data Suite maar ze op de telefoon zet en dan gewoon er op dubbelklikt?
Anoniem: 111346 schreef op 12 april 2004 @ 11:51:
In de handleiding staat dat je als je een telefoongesprek opneemt iedere minuut een piepje te horen krijgt. Krijgen beiden dit te horen of alleen de ik? En is dit ook te deactiveren?
Kijk, dat zijn nou nog eens de mooie vragen. Ik zal hier eens even naar kijken.

En wat die ringtones betreft... het is al uitgelegd maar je moet dus gewoon een programma hebben waarmee je MP3's kan editen. Ook ik gebruik Cooledit Pro... maar je kunt ook Nero WAV editor gebruiken of welk ander proggie dan ook. Een beetje goed knippen en je hebt een super ringtone. Overigens hoor je de allereerste toon van je ringtone wat zachter dus zorg dat je dat in ogenschouw neemt bij het knippen. :+ En oh nog een tip... je neemt snel op dus je hoeft je ringtone niet lang te maken... EN je moet het coolste aan het begin zetten. :+ Maar goed dat is common sense I guess. ;)

offtopic:
Tsja kom op hey ik heb alle Southpark episodes. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Barca op 12-04-2004 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barca schreef op 12 april 2004 @ 14:55:
[...]

- Het installeren van WELKE software? Als je heb hebt over laten we zeggen de wat minder legale software kan het natuurlijk zo zijn dat de SX1 deze software gewoon niet aan kan om welke reden dan ook. (b.v. Symbian 7 software)
- Wat gebeurd er als je alles verwijderd... en vervolgens de bestanden niet installeert via Data Suite maar ze op de telefoon zet en dan gewoon er op dubbelklikt?

[...]

Kijk, dat zijn nou nog eens de mooie vragen. Ik zal hier eens even naar kijken.

[offtopic]Tsja kom op hey ik heb alle Southpark episodes. :+
offtopic:
OOO, gaan we zo doen ;) , ik ga dan ook alles van simpsons downloaden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ringtones ea...

omdat er zoveel reacties waren even kort hier opnieuw!

Wouw, die tip voor Nero Wave editor....GEWELDIG!
heb ik dus mooi een hele dag voor niets zitten k#tten....
terwijl we hem gewoon op de pc geinstalleerd hebben....

Nero werkt voor mij dus prima,
die link naar wave en midifiles was ook aan te raden!

nu nog even kijken hoe ik mijn wav-jes nog kleiner kan maken, een ringtone van 30 seconden blijft nog 250 kb (8000hrtz, 8 bit niet stereo) en optimaliseren.

bedankt, mijn dag kan niet meer kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 97668 schreef op 12 april 2004 @ 16:15:
ringtones ea...

omdat er zoveel reacties waren even kort hier opnieuw!

Wouw, die tip voor Nero Wave editor....GEWELDIG!
heb ik dus mooi een hele dag voor niets zitten k#tten....
terwijl we hem gewoon op de pc geinstalleerd hebben....

Nero werkt voor mij dus prima,
die link naar wave en midifiles was ook aan te raden!

nu nog even kijken hoe ik mijn wav-jes nog kleiner kan maken, een ringtone van 30 seconden blijft nog 250 kb (8000hrtz, 8 bit niet stereo) en optimaliseren.

tip om het kleiner te maken, download (freeware) op download.com deze programma: dBpowerAMP Music Converter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 97668 schreef op 12 april 2004 @ 16:15:
Je dag kan pas niet meer kapot als je in een volle bus, metro of tram gebeld wordt en je supermooie ringtone door de bus, metro of tram galmt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Barca schreef op 12 april 2004 @ 18:01:
[...]

Je dag kan pas niet meer kapot als je in een volle bus, metro of tram gebeld wordt en je supermooie ringtone door de bus, metro of tram galmt. :+
Welke ringtone was dat dan? :)

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mighty schreef op 12 april 2004 @ 18:15:
[...]

Welke ringtone was dat dan? :)
Elke die je wil!
Kies maar uit!

Ik wou perse dat nummer van Rammstein, dat ook bij dat game-programma "Gemmo" (?) gebruikt wordt, en het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Anoniem: 111346 schreef op 12 april 2004 @ 11:51:
In de handleiding wordt duidelijk de reden waarom dit piepje te horen is omschreven. Dus waarom zouden ze dit piepje dan alleen aan de SX1 bezitter laten horen, juist niet, ze laten het piepje aan beiden horen, om de 5 seconden overigens, want als het om de minuut zou zijn, zou het nog niet echt zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.