Ik had je er al in februari voor gewaarschuwd (zie post hierboven). Ik denk niet dat KPN EDGE gaat aanbieden, die zetten al hun kaarten op UMTS.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:22:
Ik heb net een abo afgesloten![]()
Zal misschien KPN er dan ook me komen
Verwijderd
SANDISK 1024 MB (werkt)Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:03:
Zijn er mensen die een MMC kaartje hebben niet van nokia, zo ja van hoeveel MB en van welk merk heb je die?
Siemens 256 MB (werkt)
merkloos rood iets 512 MB (werkt)
Nokia 512 MB kaartje (werkt, maar ik ben blij dat we die gekregen hebben ipv moeten kopen)
Whitelake 1024 MB (werkt)
oftewel, alles doet het er wel in. MMC is MMC, daar is niet veel spannends meer bij te verzinnen. En als ik Nokia dealer was zou ik ook zeggen dat je bij mij die kaart moest kopen. Maar ik ben dan ook niet zo heel eerlijk als er geld te verdienen valt.
Verwijderd
Waar haal je de info vandaag dat een flatfree EUR 30,- kost? Kan het nergens terug vinden op hun site, maar klinkt redelijk interessant!Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:10:
Muziek in de oren van 9[35]00 eigenaren:
http://www.nu.nl/news/515...kt_op_met_UMTS-kloon.html
Nagenoeg ongelimiteerd en snel internetten voor 30 EUR...
Gelukkig verloopt mijn abo binnnenkort!
Verwijderd
Van hun site inderdaad. Er stond: Het kost 50 EUR, maar als je voor 1/11 bestelt betaal je gedurende de looptijd van het contract 30 EUR.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:34:
Waar haal je de info vandaag dat een flatfree EUR 30,- kost? Kan het nergens terug vinden op hun site, maar klinkt redelijk interessant!
Nu vind ik dit:
http://www.telfort.nl/zakelijkeshop/zakelijk/tarieven/
42 EUR per maand, maar t/m 31/10 22 EUR/mnd (excl BTW)
Ik denk overigens dat dat alleen de prijs is voor de databundel en dat je er nog een voice abo bij moet nemen, dus misschien zit je dan op de 30 EUR prijs..
Verwijderd
Ik wil als ik een mailtje ontvang op mijn IMAP box niet alleen dat ik in Messaging zie dat er wat nieuws is maar ook dat ik een geluidje hoor. Ik kan alleen nergens een instelling hiervoor vinden, alleen voor tekstberichtjes of MMSjes. Ik moet nu telkens dat ding uit m'n broekzak graven, klep open, messaging drukken, bladeren door de lange lange lijst folders en dan concluderen dat ik weer een halve minuut heb zitten klieren met m'n telefoon voor wel of geen mailtje.
Bovendien staat het natuurlijk érg onfatsoenlijk om de hele tijd dat ding uit je zak te graven en er niets mee te doen, net alsof je geen leven hebt en de wereld moet zien dat je een dure GSM hebt.
Bovendien staat het natuurlijk érg onfatsoenlijk om de hele tijd dat ding uit je zak te graven en er niets mee te doen, net alsof je geen leven hebt en de wereld moet zien dat je een dure GSM hebt.
Ik geef altijd gewoon gelijk toe dat ik geen leven heb
Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
Het volgende probleem(pje)
Ik kan mijn 9500 synchoniseren met outlook 2003 alleen nu staan er bepaalde gegevens niet op de goede plaats, bv de huisadres gegevens in Oulook staan in de 9500 bij zakelijk, de foto's die ik in oulook bij de contacten heb staan gaan niet mee naar de 9500, de verjaardagen in Outlook komen ook niet bij de contacts te staan.
Ik kom via google wel wat info tegen in het engels, maarja daar kom ik er niet mee uit.
Ik kan mijn 9500 synchoniseren met outlook 2003 alleen nu staan er bepaalde gegevens niet op de goede plaats, bv de huisadres gegevens in Oulook staan in de 9500 bij zakelijk, de foto's die ik in oulook bij de contacten heb staan gaan niet mee naar de 9500, de verjaardagen in Outlook komen ook niet bij de contacts te staan.
Ik kom via google wel wat info tegen in het engels, maarja daar kom ik er niet mee uit.
Kick en volgende probleemje.
Als ik de profile instelling "normal" selecteer laat de telefoon geen beltoon horen, wat ik ook selecteer.
Ik heb hem overal goed ingesteld staan en in andere profile instellingen doet hij het wel.
Als ik de profile instelling "normal" selecteer laat de telefoon geen beltoon horen, wat ik ook selecteer.
Ik heb hem overal goed ingesteld staan en in andere profile instellingen doet hij het wel.
Verwijderd
als je ECHT ALLES goed hebt staan is ie stuk heh.JanAlesi schreef op zondag 08 mei 2005 @ 10:56:
Verwijderd
Eerste hulp bij vreemde problemen: telefoongedeelte of Bluetooth uit en aan zetten. Dan: batterij verwijderen en 'hard' rebooten. In mijn ervaring helpt 'soft' rebooten (met een programmaatje) niet altijd even goed.JanAlesi schreef op zondag 08 mei 2005 @ 10:56:
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ik heb sinds dinsdag ook de 9500.
Tot nu toe doet alles het lekker, het enige wat die niet doet is mijn geheugenkaart lezen.
Ik heb de kaart uitgeprobeert op de 6600 en daar deed die het wel
De kaart is dus niet stuk.
Als foutmelding krijg ik"de geheugenkaart is niet gereed"
Het is een nieuwe mmc kaart trouwens.
Wie weet raad !!!!
Groetjes
Thea
Tot nu toe doet alles het lekker, het enige wat die niet doet is mijn geheugenkaart lezen.
Wie weet raad !!!!
Groetjes
Thea
Thnx dude, dat was de oplossing.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:22:
[...]
Eerste hulp bij vreemde problemen: telefoongedeelte of Bluetooth uit en aan zetten. Dan: batterij verwijderen en 'hard' rebooten. In mijn ervaring helpt 'soft' rebooten (met een programmaatje) niet altijd even goed.
Stom had ik moeten weten, een besturings systeem moet wel eens een harde reboot hebben.
Edit: toch niet opgelost
Wie weet waar je originele verticale draaghoesjes kan kopen??
Bij een Nokia point kunnen ze het niet al staan ze op de Nokia site dat ze er wel zijn.
Of hoe dragen jullie de 9500 mee, los of in wat voor draag optie dan ook??
[ Voor 31% gewijzigd door Ad de Jong op 15-05-2005 13:22 ]
In een hele grote broekzakJanAlesi schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:33:
[...]
Of hoe dragen jullie de 9500 mee, los of in wat voor draag optie dan ook??
Maar ik zit met het volgende probleem:
Ik kan niks verzenden per bluetooth maar kan wel gewoon dingen ontvangen.
Ik had me gepaired met een 6600 maar toen ik wat wou oversturen kreeg ik de melding dat de verbinding verborken was, terwijl hij gewoon binnen bereik lag en dat hij dingen accepteerd zonder verificatie te vragen.
Ik heb al een hard reset gedaan omdat bluetooth eerst nieteens aan wou.
Is er nog redding of moet ik een nokia store binnen lopen voor en update?
Hier werkt hij gewoon met mijn 6230 heb in 1e instantie daarvandaan mijn contacten gehaald.
Daarna de NDS (nieuwste versie) geinstalleerd en daarmee Outlook gesynchroniseerd en dat ging ook redelijk.
Wat problemen dat niet alles op de goede plaats in de 9500 kwam te staan en de pasfoto's die niet meegenomen worden.
Maar oa daarvoor moet de mijne nog terug.
Daarna de NDS (nieuwste versie) geinstalleerd en daarmee Outlook gesynchroniseerd en dat ging ook redelijk.
Wat problemen dat niet alles op de goede plaats in de 9500 kwam te staan en de pasfoto's die niet meegenomen worden.
Maar oa daarvoor moet de mijne nog terug.
Verwijderd
Dit probleem had ik laatst ook. Na lang zoeken bleek het probleem te zitten dat bij de andere telefoon niet voldoende ruimte had om het bestand op te slaan. Er kwam op dit toestel heel even een foutboodschap van dien aard voorbij.[b][message=23394004,noline]Maar ik zit met het volgende probleem:
Ik had me gepaired met een 6600 maar toen ik wat wou oversturen kreeg ik de melding dat de verbinding verborken was, terwijl hij gewoon binnen bereik lag en dat hij dingen accepteerd zonder verificatie te vragen.
R.
Heel vaag, dat had mijne ook een paar dagen geleden met mijn SE P800. Echt heel vaag, en toen heb ik een hard reset gedaan en toen deed ie het weer. Na grondig onderzoek ben ik erachter gekomen dat zowel mijn P800 als mijn S700i qua geheugen onder de 1 mb zaten dus daar lag het aan.eltinio schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 08:15:
[...]
Maar ik zit met het volgende probleem:
Ik vind trouwens dat Nokia echt een prut processor in het toestel heeft gedaan, want als ik met wifi ( met GPRS is wel vrij snel ) zit te surfen en ik heb meerdere pagina's geopend dat hij best wel vrij traag is en dat er in het beeldscherm staat "verwerken... ", maar goed ik neem het op de koop toe want ondanks deze minpunten is het nog steeds écht een topper en kan ik alles doen wat ik normaal deed met een telefoon, PDA en minidisc maar nu alles sneller en in één apparaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Le0032 op 17-05-2005 16:58 ]
Ik heb tonnen ruimte over op me 9500 ( nog niet echt gevonden waar ik appz kan downloaden)Le0032 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:57:
[...]
Heel vaag, dat had mijne ook een paar dagen geleden met mijn SE P800. Echt heel vaag, en toen heb ik een hard reset gedaan en toen deed ie het weer. Na grondig onderzoek ben ik erachter gekomen dat zowel mijn P800 als mijn S700i qua geheugen onder de 1 mb zaten dus daar lag het aan.
Ik vind trouwens dat Nokia echt een prut processor in het toestel heeft gedaan, want als ik met wifi ( met GPRS is wel vrij snel ) zit te surfen en ik heb meerdere pagina's geopend dat hij best wel vrij traag is en dat er in het beeldscherm staat "verwerken... ", maar goed ik neem het op de koop toe want ondanks deze minpunten is het nog steeds écht een topper en kan ik alles doen wat ik normaal deed met een telefoon, PDA en minidisc maar nu alles sneller en in één apparaat.
en ook de 6600 had genoeg ruimte en heb het ook bij andere foons geprobeerd.
Heb hetzelfde gehad, ik heb de kaart een paar keer er en eruit gehaald waarna hij het ineens deed. Beetje vreemd allemaal...Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:12:
Hoi allemaal,
Wie weet raad !!!!
Groetjes
Thea
Kaart kwam uit m'n oude 9210I waar die het iedere keer na het terugplaatsen het gewoon deed.
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
Ik heb nu een Sony Ericsson P900.
Wil toch wel de overstap maken naar de comuni.
Heb daarover een vraagje, kan de tel. gewoon syncen met Outlook?
En er zou een ap zijn dat je via WiFi kan bellen, heeft iemand daar meer info over?
Enne, andere leuke dingen als tip zijn ook leuk
En er zou een ap zijn dat je via WiFi kan bellen, heeft iemand daar meer info over?
Ja tuurlijk kan hij syncen met Outlook, ik heb geen betere smartphone gehad die dat zo goed kan. En ja tips, moet je even dit topic doorspitten, er staan wel leuke bruikbare dingen in.the raptor schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:57:
Ik heb nu een Sony Ericsson P900.
[ Voor 6% gewijzigd door Le0032 op 16-06-2005 12:10 ]
Verwijderd
Smartphone die nog beter syncen met outlook zijn Windowstoestellen. Die syncen vele malen sneller en met precies een 1 op1 veld relatieLe0032 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:09:
[...]
Ja tuurlijk kan hij syncen met Outlook, ik heb geen betere smartphone gehad die dat zo goed kan. En ja tips, moet je even dit topic doorspitten, er staan wel leuke bruikbare dingen in.
Ik heb sinds enkele dagen een Telfort abo met Edge GPRS, echt een verademing t.o.v. standaard GPRS een super snelle connectie en mail binnen halen als een tierelier.
Ook internetten is veel sneller, ik kan het iedereen aanraden. Heb zelf de E-GPRS flatfee genomen voor 15,00 Euro ex.BTW per maand.
Ook internetten is veel sneller, ik kan het iedereen aanraden. Heb zelf de E-GPRS flatfee genomen voor 15,00 Euro ex.BTW per maand.
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
Verwijderd
Ben ik de enige die last heeft dat de scharnieren van het deksel op de lasnaden beginnen te scheuren? Ik heb al een paar toestellen langs zien komen met gescheurde scharniertjes, en de mijne is nu ook serieus op dreef: één scharnier is al helemaal door. Nokia claimt echter bij al deze schadegevallen dat het geen fabrieksfout is maar gebruikersschade, wat gezien de covers van de toestellen die ik gezien heb niet geheel aannemelijk lijkt. Bovendien weet ik hoe ik met de mijne om ga en ik vind niet dat ik hem vaak gooi of smijt.
Als er medetweakers zijn die ook beginnende scheuren in de scharnieren hebben wil ik het graag weten, ik heb ondertussen een collega gevraagd Nokia achter de vodden te gaan zitten om die schades nog eens goed te bekijken voor ik m'n toestel op laat sturen en wil natuurlijk graag zo veel mogleijk voorbeeldjes zien van mensen die een 9500 netjes behandelen maar tóch die scheuren hebben.
Nu insturen lijkt een stom idee, gezien de dikke reparatieprijzen voor dat stomme scharniertje... als je geluk hebt blijf je onder de 200 euro, maar er zijn er zat die over de 300 gaan. Het hele dekseltje wordt vervangen.
Als er medetweakers zijn die ook beginnende scheuren in de scharnieren hebben wil ik het graag weten, ik heb ondertussen een collega gevraagd Nokia achter de vodden te gaan zitten om die schades nog eens goed te bekijken voor ik m'n toestel op laat sturen en wil natuurlijk graag zo veel mogleijk voorbeeldjes zien van mensen die een 9500 netjes behandelen maar tóch die scheuren hebben.
Nu insturen lijkt een stom idee, gezien de dikke reparatieprijzen voor dat stomme scharniertje... als je geluk hebt blijf je onder de 200 euro, maar er zijn er zat die over de 300 gaan. Het hele dekseltje wordt vervangen.
Ben binnenkort toe aan een nieuw abonnement met nieuwe telefoon en twijfel nu tussen Nokia 9500 en 6630.
Voordeel van 9500 is dat alles er op zit met een mooi groot display, voordeel van 6630 is dat deze een stuk handzamer is.
Heb veel positieve ervaringen gelezen over de 6630 en ik heb al een pda, maar het lijkt me op zich wel heel makkelijk altijd agenda, browser, mail enz. bij te hebben.
Wat zijn jullie ervaringen met (het formaat van) de 9500 (is dit te doen of toch eigenlijk te groot) en eventuele tips of andere aan-/opmerkingen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
PS. Werkt het om e-mail goed te synchroniseren met wlan over een vpn verbinding (blijft deze open staan?) en wat zijn jullie ervaringen met wlan over vpn?
Voordeel van 9500 is dat alles er op zit met een mooi groot display, voordeel van 6630 is dat deze een stuk handzamer is.
Heb veel positieve ervaringen gelezen over de 6630 en ik heb al een pda, maar het lijkt me op zich wel heel makkelijk altijd agenda, browser, mail enz. bij te hebben.
Wat zijn jullie ervaringen met (het formaat van) de 9500 (is dit te doen of toch eigenlijk te groot) en eventuele tips of andere aan-/opmerkingen?
PS. Werkt het om e-mail goed te synchroniseren met wlan over een vpn verbinding (blijft deze open staan?) en wat zijn jullie ervaringen met wlan over vpn?
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Wat ik het grootste nadeel vindt hangt samen met een groot voordeel.
Het Formaat, dat is ideaal alleen ik kan er hier in NL geen vertikale draagts voor vinden voor aan mijn riem. Horizontaal is wel aan te komen.
Het Formaat, dat is ideaal alleen ik kan er hier in NL geen vertikale draagts voor vinden voor aan mijn riem. Horizontaal is wel aan te komen.
Binnenzak zeker echt geen optie?
Waar heb je die met dit weer ??McLatey schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 00:18:
Binnenzak zeker echt geen optie?
Normaal wel, maar ik heb nu eenmaal goede ervaring met de originele Nokia carry case tot nu toe. Ze staan wel op de site maar zijn hier niet te bestellen.
Als je de Nokia 9500 te groot vind, kan je de nokia 9300 proberen. Die is een heel stuk kleiner als de 9500 en is verder identiek op de camera en wlan na. Ik heb zelf de nokia 9300 en hij is handzaam genoeg om in je broekzak mee te nemen (mijn mening)
Ik heb sinds kort een 9500 en die bevalt prima, maarrrrrrrrr... 1 ding waar ik niet uit kom.
Als ik gebeld word, zie ik niet de naam die bij dat nummer hoort in beeld verschijnen, hoewel het wel in m'n adressenboek staat (van de telefoon, niet op de sim-kaart). En nummerherkenning staat uiteraard aan.
Gek genoeg zie ik wel een naam in beeld als in het adresboek bij een contact het veld 'Bedrijf' is ingevuld. Dan verschijnt die bedrijfsnaam in beeld.
Enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het de naam (Voornaam en/of Achternaam) in beeld krijg!?!
Als ik gebeld word, zie ik niet de naam die bij dat nummer hoort in beeld verschijnen, hoewel het wel in m'n adressenboek staat (van de telefoon, niet op de sim-kaart). En nummerherkenning staat uiteraard aan.
Gek genoeg zie ik wel een naam in beeld als in het adresboek bij een contact het veld 'Bedrijf' is ingevuld. Dan verschijnt die bedrijfsnaam in beeld.
Enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het de naam (Voornaam en/of Achternaam) in beeld krijg!?!
Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies
Verwijderd
Vertikaal lijkt me ook niet echt handig. Als je gaat zitten ....JanAlesi schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 00:00:
Wat ik het grootste nadeel vindt hangt samen met een groot voordeel.
Ja maar die Wlan optie lijkt me juist zo makkelijk. Bovendien vind ik een camerafunctie ook wel handig en het prijsverschil tussen 9500 en 9300 is niet zo groot.BlackMage schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 02:29:
Als je de Nokia 9500 te groot vind, kan je de nokia 9300 proberen. Die is een heel stuk kleiner als de 9500 en is verder identiek op de camera en wlan na. Ik heb zelf de nokia 9300 en hij is handzaam genoeg om in je broekzak mee te nemen (mijn mening)
Het prijsverschil is inderdaad te verwaarlozen, maar de 9500 is echt een stuk groter dan de 9300, je kan het beste voor jezelf die afweging maken of de voordelen tegen de nadelen op kunnen. (in mijn geval niet, vandaar mijn keuzeMcLatey schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:45:
[...]
Ja maar die Wlan optie lijkt me juist zo makkelijk. Bovendien vind ik een camerafunctie ook wel handig en het prijsverschil tussen 9500 en 9300 is niet zo groot.
Verwijderd
Is het mogelijk dat dit telefoon nummer twee keer staat opgeslagen in je contacts?Ettie schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:43:
Ik heb sinds kort een 9500 en die bevalt prima, maarrrrrrrrr... 1 ding waar ik niet uit kom.
Verwijderd
Volgens mij komt dat omdat Outlook by telefoon nummer soms automatisch een spatie zet tussen de nummers, dus bv +31 61234567 ipv +3161234567.Ettie schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:43:
Aangezien de Communicator alles letterlijk overneemt herkent ie het nummer dan niet als je gebeld wordt, dat heb ik ook gehad met sms berichten.
Had ik ook al aan gedacht, maar dat is het niet. Als ik nl. bij het veld 'Bedrijf' van een contactpersoon een naam invul, wordt die bedrijfsnaam wel getoond zodra iemand belt vanaf dat nummer.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:21:
[...]
Volgens mij komt dat omdat Outlook by telefoon nummer soms automatisch een spatie zet tussen de nummers, dus bv +31 61234567 ipv +3161234567.
Aangezien de Communicator alles letterlijk overneemt herkent ie het nummer dan niet als je gebeld wordt, dat heb ik ook gehad met sms berichten.

Ik heb een tijdje de 9500 en de 6630 naast elkaar gehad. In het begin gebruikte ik de 9500 nog wel eens, maar binnen een paar weken vooral om ermee te spelen. E-mail, MMS en SMS gaat er heel erg mooi mee, maar ook op de 6630 gaat dit goed. Na een paar weken liet ik de 9500 gewoon thuis en deed ik er weinig meer mee. Nu heb ik alleen nog de 6630 en hij bevalt me na ruim een half jaar nog steeds uitstekend, op wat bugs na. Die zullen er inmiddels wel uit zijn overigens.McLatey schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:44:
Ben binnenkort toe aan een nieuw abonnement met nieuwe telefoon en twijfel nu tussen Nokia 9500 en 6630.
De 9500 is simpelweg te groot voor mij. Ik nam hem altijd mee in m'n colbert, maar zelfs daarin is het een behoorlijke baksteen. Hij kan wel redelijk veel, maar de dingen waarin hij echt uit zou springen boven de 6630 werken niet zoals ik zou willen. Ten eerste is de webbrowser te traag, omdat de processor de data allemaal niet aan kan. Bijvoorbeeld GoT via WiFi is supertraag, het duurt minstens enkele tientallen seconden voordat een pagina helemaal ingeladen is. Dit heeft niet zoveel met de WiFi verbinding te maken, maar vooral met de veel te trage (150MHz) processor. In veel gevallen is de 6630 (200+MHz) met UMTS nog sneller. Al heb je natuurlijk wel een klein schermpje dan.
Daarnaast was de PowerPoint editor voor mij te gelimiteerd. Veel presentaties met themes kon hij niet openen, een enkele wel. Ik vond de ingebouwde Word en Excel wel heerlijk overigens. De camera is dan weer helemaal bout.
Mijn ervaring was dat het werken met de 9500 een beetje een betoverend gevoel geeft, zeker het mailen met het toetsenbordje. Een beetje het 'king of the world' gevoel, ook omdat het apparaatje er strak uitziet. Maar in de praktijk blijkt het allemaal onpraktisch (veeeel te groot, internet te traag, camera slecht etc.). Daar scoort de 6630 juist weer in.
Ik zit nog wel eens naar de 9300 te kijken, maar die heeft weer geen UMTS. Ik weet tot op de dag van vandaag niet of het mogelijk is om de 9300 via Bluetooth aan mijn 6630 te koppelen en de modem van mijn 6630 te gebruiken. Bij de 9500 is het me niet gelukt, dus ik heb er weinig hoop in.
Ik ben benieuwd wat de ervaringen van andere 9500 gebruikers zijn met mijn punten. Ik zelf raad je echter de 6630 aan (of de 6680, maar daar heb ik geen ervaring mee).
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Verwijderd
Enige tijd geleden was er discussie over software ervoor zorgt dat mail wordt "gepushd" naar de 9500. Het schijnt dat Smartner deze software heeft ontwikkeld voor de Nokia, zie onderstaande link. Heeft iemand dit al uitgeprobeerd? Zo ja, wat zijn de ervaringen?XKB schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:34:
Ik wil juist de push manier: alleen de data van het ontvangen mailtje, dus geen synchronisatie van mn hele mailbox. En op het moment wanneer ik het ontvang op mn server wil ik het ook op mn 9500 zien (niet a la seconde natuurlijk).
Kortom: blackberry, maar dan op n 9500
http://support.smartner.c.../SUPPORT/Nokia+9500,+9300
Inmiddels is het probleem met de naamherkenning opgelost. Na een harde reset (accu eruit/erin) deed naamherkenning het weer!
Nou nog 1 probleem zien op te lossen. De telefoon crasht nogal eens bij het openen van het logboek via de telefoonzijde. Enige tijd staat fdan in beeld: Logboek openen. En dan klapt ie eruit; open je de telefoon vervolgens, dan lees je an de binnenzijde een foutmelding.
Nou nog 1 probleem zien op te lossen. De telefoon crasht nogal eens bij het openen van het logboek via de telefoonzijde. Enige tijd staat fdan in beeld: Logboek openen. En dan klapt ie eruit; open je de telefoon vervolgens, dan lees je an de binnenzijde een foutmelding.

Verwijderd
Wat is eigenlijk de huidige laatste firmware voor de 9500 ?
Heb momenteel 4.51 geinstalleerd, maar vroeg me af of er al een nieuwere is of snel uitkomt.
Ruud.
Heb momenteel 4.51 geinstalleerd, maar vroeg me af of er al een nieuwere is of snel uitkomt.
Ruud.
Firmware update van 4.53 naar 5.22
Nokia Mobile Phones Service Bulletin No.
SB-024/25.07.05
Cover UI:
* Support for transparent Operator logos
* Infrared and Bluetooth activation to Go-To Menu in Cover
* Active Sim Access Profile connection on cover UI indication
* NITZ update notification improvement
Telephony:
* Emergency calls supports all voice codecs
* Single numbering scheme for fax added
* USSD editor added to communcator side (under control panel)
* Closed User Group support added
* Local DTMF tones playback added
* Speed dial entry improvement
* Unanswered USSD request improvement
* Contact search improvement in CUI
* CBS application icon location correction
* Calling name correction
Messaging:
* Instant Messaging PDP context will be released after 5 min
Multimedia messaging:
* Usability improvements to MMS Account settings
* Delete option added for non-media objects in MMS editor
* Capability to reply to MMS with SMS added
* Support for 300 kB MMS messages if requested by operator
* MMS viewer (closing phase) correction
eMail:
* Move to folder -dialog remembers the last used folder
* Forward functionality added to sent folder
* Sending email always goes from default account
* Support for IBM addresses added to email
* Retrieved emails converted to the device local time
* "Mark read/unread" functionality added into messaging centre menu
* User selectable character set added to email editor
* Email notification is shown according to setting
* Functionality of "Delete e-mails locally..." with POP/IMAP.
* Improvement of installed push solutions when creating new message
* Handling of Word document (containing pictures) attachements improved
* BlackBerry meeting request support for Notes email addresses in attendees field
* BlackBerry email account setting handling improved during simultaneous server connection
Calendar / PIM:
* Meeting Request support for email / PIM solutions added
* Location field in calendar event supports 128 characters
* RDATE Support (for WEA)
* User not prompted for HTTP Auth. id/pw on bootstrap & connect fails
* Correction of dst start/end time
* Animation for Sending New/Update/Cancel Meeting Requests
* Correction for maximum length of address control in calendar meeting request
* Calendar speed improvement
* WEA synchronisation improvement concerning cities without daylight settings
* Calendar Sync - Maximum length entry in Description field set to 128
* Sanity check added to calendar sync to filter out invalid calendar entries
Office tools:
* Improvements to fonts when showing slideshow with data projector
* Transparent bitmaps are supported in presentations
* Showing bullets improved in presentations application
* Word and Sheet: Intermediate saving not to be done when cover is closed
Wireless LAN (9500):
* Cisco Aironet IE will be only sent when detected that AP supports it
* Improved WEP key setting
* UI text changes in EAP-PEAP eap sheet
* Improvements to Identity dialog pop up window
* EAP-GTC identity dialog improvements
* PEAP and EAP-TLS authentications interoperability improved against Cisco ACS server
* EAP-TLS support to IBM networks added
* Interoperability improvements for Beeline WLAN operator
* Improved the WLAN co-existence with mp3 player
Device Management:
* Generic usability improved
* IP Passthrough option added to OMA Device Management Access Point configuration
* User is alerted when application waits installation
* User is alerted when incoming note is received
* HTTP authentication added to Device Management
* OMA Client Provisioning support for HTTP authentication added
* OMA Data Sync Client OMA CP Provisioning for HTTP Authentication added
* Improvements to device management accesspoint and VPN accesspoint co-operation
* UI Improvements when creating new configuration
* Offer APN product profile information for BlackBerry client
* GPRS shall be initiated when *99# is added to FDN list
* Correction of sync profiles created with device UI with OMA DM
* Contacts content type can be configured into syncml settings with Nokia configuration tool
Browser:
* Accept header HTTP transport framework filter for the browser
* Password field supports Non - Alphanumeric characters
* Streaming improvement
* Flash6 plugin support
Media:
* Video Playback functionality improved
WLAN:
* EAPOL packet handling updated
Others:
* Bluetooth SIM Access Profile support added (9500)
* "Note List" shortcut added to Desk main view’s command buttons
* Shows all Quick notes in terminal with one view
* Capability to re-run the automatic IAP configuration
* Can be done via control panel in case of deleting IAP’s eg. Accidentially
* Datamover usability improvement: asks explicitly the current city from user
* Improvements to operator wallpaper and camera co-operation usage (9500)
* Default Communicator display brightness settings lowered
* Improvements to handling corrupted memory cards (notification improved)
* Improved colour schemes in communicator side
* Interoperability improvements to Bluetooth carkits and headset audio routing
* Playback performance improvements to RealPlayer
* RealPlayer support SDP files
* Printing performance improved
* Music Player: Pause, Duration, FWD and RWD support for AAC files
* Support for MD-1 music stand added
* Usability improvements after restoring a backup (using PC Suite) and MMC backup
* User is asked to reboot the terminal
* Improvement of Home Zone functionality with new USIM cards
* Progress bar indicator on PDA during battery boot
* Improvement of Autolock functionality after PC Suite backup
* TSD procedure improvement
* Backup restore related error situation corrected to CoverUI.
* User Agent string updated to indicate correct sw version.
* Le0032
Het updaten naar deze versie kan langer dan normaal duren volgens NSP ( reken op 1 tot 3 uur update )
SB-024/25.07.05
Cover UI:
Telephony:
Messaging:
Multimedia messaging:
eMail:
* BlackBerry meeting request support for Notes email addresses in attendees field
* BlackBerry email account setting handling improved during simultaneous server connection
Calendar / PIM:
Office tools:
Wireless LAN (9500):
* PEAP and EAP-TLS authentications interoperability improved against Cisco ACS server
Device Management:
* IP Passthrough option added to OMA Device Management Access Point configuration
* Improvements to device management accesspoint and VPN accesspoint co-operation
* Contacts content type can be configured into syncml settings with Nokia configuration tool
Browser:
* Streaming improvement
* Flash6 plugin support
Media:
WLAN:
Others:
* Usability improvements after restoring a backup (using PC Suite) and MMC backup
* Le0032
Het updaten naar deze versie kan langer dan normaal duren volgens NSP ( reken op 1 tot 3 uur update )
Ik heb net mijn 9500 laten updaten en ik moet zeggen dat het helemaal niet lang duurt... Ik hoefde maar 45 min tot 1 uur te wachten. Het is me opgevallen dat het internetten via GPRS echt snel is geworden en dat het toestel zeker merkbaar sneller is geworden dan bij de vorige versies
das mooi, dat betekent dat ik van de week ook maar ff langs ga. ik hoop dat het internetten via wifi ook wat stabieler en sneller is geworden. Hij kan nu niet altijd connecten ook al staat ik naast mn routertje.
Bennie gek, ben een koe!
Verwijderd
Betekent dit dat ze in deze release emails op de push methode ondersteunen?Le0032 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:13:
De mijne gisteren naar PHC in Eindhoven gebracht, ze konden hem niet meteen updaten dus maar daar gelaten.Le0032 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:50:
Ik heb net mijn 9500 laten updaten en ik moet zeggen dat het helemaal niet lang duurt... Ik hoefde maar 45 min tot 1 uur te wachten. Het is me opgevallen dat het internetten via GPRS echt snel is geworden en dat het toestel zeker merkbaar sneller is geworden dan bij de vorige versies
Hoop dat hij vandaag klaar is.
Ik had ook nog naar VTU gebeld en daar kreeg ik het zelfde verhaal te horen, is veel dichter bij voor mij maar krijg bij hen geen goed gevoel, hoeft niets te betekenen maar ik rij liever een stukkie verder op zo'n moment.
Edit: is er soms een manier om toch voicedail op de 9500 te krijgen, met extra software of zo.
Of moet de telefoon daar hardware matig voor geschikt zijn?
Het is nl het enige wat ik echt mis op dit toestel
[ Voor 13% gewijzigd door Ad de Jong op 04-08-2005 09:31 ]
Die van mij is nu ook uitgerust met de laatste software versie en idd het toestel is merkbaar sneller. Verder is het wel handig dat ze nu een statusbalkje erin hebben gezet tijdens het opstarten (of valt me die nu pas op?
)
Ik heb de mijne nog steeds niet terug
Ik hoop dat ze maandag bellen zodat ik hem dinsdag kan ophalen anders wordt het meteen nog een week later voor ik weer tijd heb
Ik hoop dat ze maandag bellen zodat ik hem dinsdag kan ophalen anders wordt het meteen nog een week later voor ik weer tijd heb
Verwijderd
Ik heb ergens in dit topic gelezen dat de Nokia 9500 maar 1x opengeklapt kan laten staan??
Zowel de 9300 als de 9500 blijven toch gewoon open staan op de tafel?
Heeft iemand al geprobeerd een bluetooth muis erop aan te koppelen?
Ik overweeg de 9500 (evt.9300) te nemen. Met name het qwerty toetsenbord opengeklapt en usb vind ik interessant. Nu moet ik soms m'n laptop meenemen en via een usb-serial converter connecteren met een toestel om programma's(csv bestand) erin te zetten.
De software zelf is voor W98/200/XP dus ik zal dan moeten vragen bij hen of het ook mogelijk is op een symbian te plaatsen. Dat kan een probleem zijn.
Hoop dat de driver van de usb-serial converter geinstalleerd kan worden op Symbian??
Is het beeld van de 9500 veel groter dan van de 9300.
Jammer dat de toestellen alleen zo duur zijn. Ben al aan het zoeken.
Zowel de 9300 als de 9500 blijven toch gewoon open staan op de tafel?
Heeft iemand al geprobeerd een bluetooth muis erop aan te koppelen?
Ik overweeg de 9500 (evt.9300) te nemen. Met name het qwerty toetsenbord opengeklapt en usb vind ik interessant. Nu moet ik soms m'n laptop meenemen en via een usb-serial converter connecteren met een toestel om programma's(csv bestand) erin te zetten.
De software zelf is voor W98/200/XP dus ik zal dan moeten vragen bij hen of het ook mogelijk is op een symbian te plaatsen. Dat kan een probleem zijn.
Hoop dat de driver van de usb-serial converter geinstalleerd kan worden op Symbian??
Is het beeld van de 9500 veel groter dan van de 9300.
Jammer dat de toestellen alleen zo duur zijn. Ben al aan het zoeken.
Welk materiaal is de cover van de 9500? (voornamelijk het zilver gedeelte)
Ik heb hier de 9300 liggen voor een klant, alleen vind ik de cover te plastic en is de WLAN optie toch beter.
Ik kan op de foto niet zien of nergens lezen waar het materiaal van is.
Het liefste heb ik hetzelde materiaal als mijn 8800, maar ik denk dat het dat wel niet zal zijn.
Ik heb hier de 9300 liggen voor een klant, alleen vind ik de cover te plastic en is de WLAN optie toch beter.
Ik kan op de foto niet zien of nergens lezen waar het materiaal van is.
Het liefste heb ik hetzelde materiaal als mijn 8800, maar ik denk dat het dat wel niet zal zijn.
assumption is the mother of all fuck ups
Verwijderd
allemaal glad plastic. de 9300 is iets ruwer en voelt daardoor nóg plasticer aan dan de 9500. Maar het is en blijft een baksteen van plastic. De gladde finish van de 9500 voorkant laat hem wel ietsje pietsje minder fragiel aanvoelen. En de 9500 is wat groter met stevigere schanieren... althans, tot die krengen beginnen te scheuren 
Hetzelfde materiaal als de 8800 zeg je, maar waar is die van? is dat dat blikken ding? Want die metalen Nokia is zeg maar zwaarder dan de 9500... op dat formaat de 9500 van blik bouwen betekent dat je er zo'n bergklimmers tas bij moet hebben met metalen beugels om je rug te ontzien volgens mij. Hij is al zwaar zat zo.
Hetzelfde materiaal als de 8800 zeg je, maar waar is die van? is dat dat blikken ding? Want die metalen Nokia is zeg maar zwaarder dan de 9500... op dat formaat de 9500 van blik bouwen betekent dat je er zo'n bergklimmers tas bij moet hebben met metalen beugels om je rug te ontzien volgens mij. Hij is al zwaar zat zo.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 16:56 ]
Ik heb toch maar weer een 9500 aangeschaft, begon 'm te regelmatig ernstig te missen 
Ik ben alleen op zoek naar twee applicaties die ik niet heb kunnen vinden:
• Een fatsoenlijke VPN client (die van Nokia werkt alleen met Nokia VPN servers)
• Een mogelijkheid om netwerkshares te kunnen bereiken
Iemand een idee?
• Een fatsoenlijke VPN client (die van Nokia werkt alleen met Nokia VPN servers)
Iemand een idee?
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat niemand van deze functies gebruik maaktErectionJackson schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:08:
Ik heb toch maar weer een 9500 aangeschaft, begon 'm te regelmatig ernstig te missen
Iemand een idee?

Ok fijn, 8 maanden oud en ook mijn scharnier is gebroken.
Ik gebruik het toestel alleen doorde weeks en in weekend andere telefoon. Nooit gevallen enz, krasloos nog maar nu ineens!! is het scharnier gescheurd. Ik las dat het geen garantie is, nou ik ga er eens werk van maken. Dit kan nooit de bedoeling zijn van Nokia
Groet
Ik gebruik het toestel alleen doorde weeks en in weekend andere telefoon. Nooit gevallen enz, krasloos nog maar nu ineens!! is het scharnier gescheurd. Ik las dat het geen garantie is, nou ik ga er eens werk van maken. Dit kan nooit de bedoeling zijn van Nokia
Groet
Verwijderd
Ik merk dat hier niet veel Nokia 9500 komen die je vraag kunnen beantwoorden, wellicht kun je een keer hier vragen?ErectionJackson schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:25:
[...]
Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat niemand van deze functies gebruik maakt
Ruud.
Ik heb het probleem zelf gelukkig (nog) niet maar ben wel heel benieuwd of jij tot een oplossing bent gekomen met Nokia of jouw verkooppunt?MrFinch schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:37:
Ok fijn, 8 maanden oud en ook mijn scharnier is gebroken.
Groet
Verwijderd
Ik heb de mijne nu net terug gekregen en ben hem aan het opladen. De scharniertjes vielen duidelijk buiten garantie volgens de reparateur omdat "het een gevolg is van slijtage."ThaBuz schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:55:
[...]
Ik heb het probleem zelf gelukkig (nog) niet maar ben wel heel benieuwd of jij tot een oplossing bent gekomen met Nokia of jouw verkooppunt?
Welnu, in Nederland kun je heus wel hard maken voor de rechter dat iets dat door 8 maanden normaal gebruik al versleten is, een ondeugdelijk product is en onder garantie gefixt danwel vervangen dient te worden. Ik begreep van iemand die een aan GSM reparaties gerelateerde functie heeft dat iedereen die het hard speelt bij Nokia of de reparateur tot nu toe met garantie is weggekomen met de scharnieren, maar ook dat het er gaandeweg meer en meer worden die dit probleem hebben.
De mijne is dus gratis gefixt, voor hetgeval dat onduidelijk was. En er staat software versie 5.22 op en dat is écht knalgeil.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 14:09 ]
Kun je een indruk geven van waarom je die nieuwe software beter vindt? Is ie ook sneller?Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:07:
[...]
De mijne is dus gratis gefixt, voor hetgeval dat onduidelijk was. En er staat software versie 5.22 op en dat is écht knalgeil.
Ja ik zal daar eens kijken. Ik vind pdatotaal.info alleen een belachelijke policy hebben, alleen met je eigen naam, per se geboortedatum invullen..Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:22:
[...]
Ik merk dat hier niet veel Nokia 9500 komen die je vraag kunnen beantwoorden, wellicht kun je een keer hier vragen?
Ruud.

5.22 heb ik er alweer een poosje opstaan... De grootste verandering was naar mijn mening wel de toegenomen snelheid van het toestel.
Quote eerder uit dit topic:
Le0032 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:13:
Firmware update van 4.53 naar 5.22
SB-024/25.07.05
Cover UI:
Telephony:
Messaging:
Multimedia messaging:
eMail:
Calendar / PIM:
Office tools:
Wireless LAN (9500):
Device Management:
Browser:
* Streaming improvement
* Flash6 plugin support
Media:
WLAN:
Others:
* ThaBuz
Ja maar in die lijsten wordt nooit aangegeven wat allemaal niet meer werkt
En ik hoor nogal wat negatieve geluiden over 5.22, vandaar.
Zoals?ErectionJackson schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:03:
Ja maar in die lijsten wordt nooit aangegeven wat allemaal niet meer werktEn ik hoor nogal wat negatieve geluiden over 5.22, vandaar.
Ik zat er aan te denken om er nieuwe software op te laten zetten.
Beter dus om het niet te doen dan?
Ik zou dus ook wel eens willen weten wat die negatieve geluiden zijn... Ik gebruik de nieuwe versie eigenlijk sinds ie uit is en sinds dien geen enkel probleem tegen gekomen. Het toestel is vele male sneller, wlan werkt beter en ik heb nog geen enkele vastloper gehad (even goed heeft dit toestel veel minder last van vastlopers dan de 9210 en 9210i)
Verwijderd
Ik heb hem zelf ook al enige tijd laten upgraden naar 5.22 en heb ook eigenlijk geen problemen.
Heb wel verschillende posts gelezen van mensen die wel problemen hebben inderdaad. Als je problemen hebt moet je een keer een reboot doen met de optie alle .ini bestanden worden verwijderd. Ook even simpelweg bluetooth uit en weer aan zetten doet vaak wonderen.
Ruud.
Heb wel verschillende posts gelezen van mensen die wel problemen hebben inderdaad. Als je problemen hebt moet je een keer een reboot doen met de optie alle .ini bestanden worden verwijderd. Ook even simpelweg bluetooth uit en weer aan zetten doet vaak wonderen.
Ruud.
Verwijderd
Hier een negatief geluidje. Ik vind dat het ding erg vak vast loopt en vooral na het sturen van een serieus potje SMSjes wil ie nog wel eens gaan miepen. OK, een SMSje in 4 delen aan 14 mensen is een flinke belasting maar in feite mag dat geen fouten veroorzaken. Ook bij het ophangen van een gesprek met de knoppen aan de binnenkant gaat het nog wel eens mis.
Internetten, dat gaat dan weer wél heel snel. Maar ik bel en SMS nog altijd meer dan ik surf en mail op het ding en dat is wel een serieus bezwaar.
Internetten, dat gaat dan weer wél heel snel. Maar ik bel en SMS nog altijd meer dan ik surf en mail op het ding en dat is wel een serieus bezwaar.
En dat heb je met de laatste software versie? Want bij mij heeft het toestel met ongeveer dezelfde handelingen geen enkel probleem....
Ik heb mijn Nokia gekocht in februari 2005 met welk firmware versie weet ik niet meer maar enkele weken na het uitkomen van 5.22 (1) dus laten flashen. Darna eigelijk niets dan problemen gehad.
Spontane reboots, vastlopers (dus batterij eruit en rebooten) mail programma wat niet neer wil retrieven (dus maar weer rebooten) Browser klapt er zeer regelmatig uit, na het ophogen van de browser cache is het wel minder geworden maar toch heel hinderlijk.
Voor de versie 5.22 nooit een reboot of browser crash gehad, eigelijk probleemloos op wat bugs na.
Nee m'n Nokia9500 wil ik voor geen goud missen, maar het geheel kan altijd beter en vooral sneller...want een naam zoeken in je telefoonboek duurt soms 3 a 4 seconden..
Spontane reboots, vastlopers (dus batterij eruit en rebooten) mail programma wat niet neer wil retrieven (dus maar weer rebooten) Browser klapt er zeer regelmatig uit, na het ophogen van de browser cache is het wel minder geworden maar toch heel hinderlijk.
Voor de versie 5.22 nooit een reboot of browser crash gehad, eigelijk probleemloos op wat bugs na.
Nee m'n Nokia9500 wil ik voor geen goud missen, maar het geheel kan altijd beter en vooral sneller...want een naam zoeken in je telefoonboek duurt soms 3 a 4 seconden..
Verwijderd
Queries in m'n contacts lijst zijn wel heel snel gewordenmet 5.22(1). Alle snelheden zijn goed verbeterd en alles werkt ook gewoon enzo, maar hij kachelt er gewoon regelmatig uit.
Nou heb ik trouwens dinsdag m'n MMC kaartje eruit gehaald en sindsdien is ie volgens mij nog niet gecrashed... misschien heeft ie last gehad van dat kaartje?
Nou heb ik trouwens dinsdag m'n MMC kaartje eruit gehaald en sindsdien is ie volgens mij nog niet gecrashed... misschien heeft ie last gehad van dat kaartje?
Verwijderd
Heb je geprobeerd zoals ik enige items terug beschrijf:John2B schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:36:
Ik heb mijn Nokia gekocht in februari 2005 met welk firmware versie weet ik niet meer maar enkele weken na het uitkomen van 5.22 (1) dus laten flashen. Darna eigelijk niets dan problemen gehad.
a) Reboot met optie alle .ini bestanden te verwijderen (CTRL + SHIFT + I tijdens reboot).
b) Bluetooth uit en weer aan zetten.
Ben benieuwd inderdaad naar of die oplossing altijd werkt Ruud. Ik heb zelf ook wel wat verbeterpuntjes bij de huidige software aangemerkt, maar aan de andere kant werkt het wel goed genoeg.
Iemand anders trouwens ook problemen met de bijgeleverde cradle? Ik heb deze cradle nu iets meer dan twee maand en nu al krijg ik geen dataverbinding meer als ik de telefoon erin zet door een slechte aansluiting. Op allerlei manieren geprobeerd het kabeltje te verbinden, maar hij doet het gewoon niet meer via de cradle. Als ik 'm in de telefoon zelf stop is er niks aan de hand en werkt het perfect.
Iemand anders trouwens ook problemen met de bijgeleverde cradle? Ik heb deze cradle nu iets meer dan twee maand en nu al krijg ik geen dataverbinding meer als ik de telefoon erin zet door een slechte aansluiting. Op allerlei manieren geprobeerd het kabeltje te verbinden, maar hij doet het gewoon niet meer via de cradle. Als ik 'm in de telefoon zelf stop is er niks aan de hand en werkt het perfect.
Verwijderd
dit ha dik bij een directielid ook en die heeft nu een nieuwe laptop en uiteraart een nieuwe installatie van Windows en de datasuite, en it works ineens weer prima.
Unlock je wel je toestel eerst, anders kan je niet synchen. Had ik ook nadat ik de cradle een tijdje niet had gebruikt, dat het niet meer werkte omdat ik vergat te unlocken. Maar het komt ook regelmatig voor dat ik alle drivers opnieuw te installeren.ErectionJackson schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:03:
Ben benieuwd inderdaad naar of die oplossing altijd werkt Ruud. Ik heb zelf ook wel wat verbeterpuntjes bij de huidige software aangemerkt, maar aan de andere kant werkt het wel goed genoeg.
Rebooten...?Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:25:
[...]
Heb je geprobeerd zoals ik enige items terug beschrijf:
a) Reboot met optie alle .ini bestanden te verwijderen (CTRL + SHIFT + I tijdens reboot).
b) Bluetooth uit en weer aan zetten.
Heb je dan een reboot optie.....Ik ken alleen de third party reboot tool?
[ Voor 18% gewijzigd door John2B op 21-12-2005 14:04 ]
Verwijderd
Reboot optie is er standaard niet, maar de optie ini files te verwijderen kan ook tijdens het opstarten nadat je de batterij verwijderd hebt.John2B schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:01:
Rebooten...?
Heb je dan een reboot optie.....Ik ken alleen de third party reboot tool?
Ik gebruik overigens zelf het programma Taskspy (soort van Task Manager), hier zit ondere andere reboot functionaliteit in.
Verwijderd
ik heb net een 9300 aangeschaft, maar ik wil graag mijn gmail lezen en versturen met het email programma. Ik heb al wat instellingen gebruikt van de gmail site, maar het verzenden gaat niet goed. Geeft een error aan dat de verbinding verbroken is. en bij het ontvangen vraagt is ook steeds om goedkeuring.
Iemand al een gmail account werkend op deze apparaten?
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde probleem bij het gebruik van de SMTP server van Gmail bij verzenden. Hij geeft een error, maar de mails komen wel aan. De mails verzonden worden in je Gmail account in de Sent Items bewaard.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:24:
ik heb net een 9300 aangeschaft, maar ik wil graag mijn gmail lezen en versturen met het email programma. Ik heb al wat instellingen gebruikt van de gmail site, maar het verzenden gaat niet goed. Geeft een error aan dat de verbinding verbroken is. en bij het ontvangen vraagt is ook steeds om goedkeuring.
Het vragen om goedkeuring van een certificate is iets van de laatste (hooguit 3) weken. Is op zich verder geen probleem, alleen beetje irritant om dit iedere keer te bevestigen.
Ruud.
Verwijderd
Betreffende het vragen naar goedkeuring bij ontvangen van email. Dit heeft te maken met het ontbreken van het betreffende certificaat op je Nokia. Je kunt dit als volgt oplossen:Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:24:
Geeft een error aan dat de verbinding verbroken is. en bij het ontvangen vraagt is ook steeds om goedkeuring.
In Internet Explorer de certificaten voor "Equifax" te exporten.
Deze dan Importeren op de Nokia in:
Desk -> Tools -> Control panel -> Security -> Cetificate Manager -> User | Other -> Add
Na het toevoegn in ditzelfde menu, selecter Equifax Certificate -> View details -> Trust settings -> Secure networking -> Yes
Verwijderd
Mag ik vragen welke instellingen jij dan gebruikt, want mijn mails komen niet aan (verstuurde dus). Ik kan alleen maar mail ontvangen...bedankt alvast.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 08:01:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem bij het gebruik van de SMTP server van Gmail bij verzenden. Hij geeft een error, maar de mails komen wel aan. De mails verzonden worden in je Gmail account in de Sent Items bewaard.
Het vragen om goedkeuring van een certificate is iets van de laatste (hooguit 3) weken. Is op zich verder geen probleem, alleen beetje irritant om dit iedere keer te bevestigen.
Ruud.
Verwijderd
smtp.gmail.comVerwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:48:
Mag ik vragen welke instellingen jij dan gebruikt, want mijn mails komen niet aan (verstuurde dus). Ik kan alleen maar mail ontvangen...bedankt alvast.
Use SMTP authentication = Yes. Gebruikersnaam/wachtwoord voor smtp server ook instellen (gewoon Gmail gebruikersnaam). In laatste tabblad Outgoing secure connection: SSL/TLS
Emails naar jezelf komen niet aan, op de een of andere manier herkent Gmail dat die van jezelf is en daarom verschijnt deze niet in de Inbox. Emails naar anderen bij mij wel.
Ruud.
Het is al weer even geleden, maar het koste mij 75 euro. Valt mee, maar ik had meer verwacht van Nokia omdat het geen val/breek schade was. Maar ja toon dat maar eens aan.ThaBuz schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:55:
[...]
Ik heb het probleem zelf gelukkig (nog) niet maar ben wel heel benieuwd of jij tot een oplossing bent gekomen met Nokia of jouw verkooppunt?
Hij ziet er wel weer netjes uit, dus vooruit dan maar weer
Verwijderd
<helpdesk vraag>
Weet iemand of het mogelijk is om het toetsenbord aan de binnenkant te vervangen met een andere toetsenbord indeling? Dus van een qwerty toetsenbord een qwertz toetsenbord maken? Op ebay worden wel toetsenbordjes aangeboden. Als ik zo'n toetsenbord met andere indeling er op zet veranderd dat dan ook softwarematig. Dus als ik de z indruk bij zo'n nieuw qwertz toetsenbordje wordt die dan herkent als de z of blijft het de y?
</helpdesk>
Nokia helpdesk geeft als antwoord:
Helaas is het niet mogelijk om het teostenbord te veranderen of aan te passen. Ook een qwerty toetsenbord ombouwen naar azerty gaat helaas niet.
Weet iemand of het mogelijk is om het toetsenbord aan de binnenkant te vervangen met een andere toetsenbord indeling? Dus van een qwerty toetsenbord een qwertz toetsenbord maken? Op ebay worden wel toetsenbordjes aangeboden. Als ik zo'n toetsenbord met andere indeling er op zet veranderd dat dan ook softwarematig. Dus als ik de z indruk bij zo'n nieuw qwertz toetsenbordje wordt die dan herkent als de z of blijft het de y?
</helpdesk>
Nokia helpdesk geeft als antwoord:
Helaas is het niet mogelijk om het teostenbord te veranderen of aan te passen. Ook een qwerty toetsenbord ombouwen naar azerty gaat helaas niet.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 12:05 ]
ik denk dat ik de eerste ben in dit topic en veel mensen teleur zal stellen maar mijn 9500 communicator heeft een tripje gemaakt uit het raam van de 2de verdieping op het gras en is doorgebounced tot op de kiezels
ik denk dat mijn pronkstuk nu echt dood is
ah wacht nee dat is hij niet alles werkt nog de 9500 commie doet zijn eer als baksteen aan
maar ik was hem gewoon beu dus vloog die letterlijk uit het raam
ik denk dat mijn pronkstuk nu echt dood is
ah wacht nee dat is hij niet alles werkt nog de 9500 commie doet zijn eer als baksteen aan
maar ik was hem gewoon beu dus vloog die letterlijk uit het raam
www.weefab.com
En nu? Snap de waarde van je post niet helemaal...
Als je nou ook even zou onderbouwen waarom je het toestel zat was dan hebben andere mensen er ook nog wat aan... Nu lijkt het een beetje op een "ik ben een bikkel die een toestel van een paar honderd € uit het raam heeft gepleurd" post
Ik ben nog steeds zeer tevreden over het toestel. Heb sinds kort een Parrot 3100 carkit en die werkt prima. 10x beter dan een Bluetooth headset die je 9 van de 10 keer vergeet mee te nemen.
Ik ben nog steeds zeer tevreden over het toestel. Heb sinds kort een Parrot 3100 carkit en die werkt prima. 10x beter dan een Bluetooth headset die je 9 van de 10 keer vergeet mee te nemen.
Ik ben ook nog steeds zeer tevreden met mijn toestel. Wat me echt opvalt is de bluetooth functie die zo verschrikkelijk goed is, in tegenstelling tot bepaalde samsungs die sommige accessoires gewoonweg niet herkent...
[ Voor 5% gewijzigd door Le0032 op 23-02-2006 18:09 ]
Vraagje. Waar halen jullie die frimware updates vandaan? Misschien ben ik blind, maar deze nergens vinden. Iemand een linkje. Liefste 5.22.
Alvast bedankt.
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
Verwijderd
Dit kun je (zover ik weet) niet zelf doen, maar kun je bij een Nokia Service Point gratis laten doen.bultoog schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:06:
Vraagje. Waar halen jullie die frimware updates vandaan? Misschien ben ik blind, maar deze nergens vinden. Iemand een linkje. Liefste 5.22.Alvast bedankt.
Software upgrade is helaas nog niet mogelijk om dat zelf uit te voeren. Daarvoor moet je naar een officeel nokia service point toe.
Wanneer je toestel onder de garantie valt, is dit gratis.
Wanneer je toestel onder de garantie valt, is dit gratis.
don't worry, be happy...
Aha, verklaard een hoop waarom ik dit niet kan vinden. Tnx voor het antwoord.
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
Verwijderd
Guys, vraagje. Ik wil m'n 9500 verkopen (nieuw, nauwelijks gebruikt behalve testen) en nu vraagt iemand naar de datum waarop die gebouwd is. Waarschijnlijk om te checken hoeveel garantie die nog heeft etc. Ik heb geen idee hoe ik dat kan zien.
Ik heb de volgende codes gebruikt om meer info te krijgen:
*#0000# - Firmware = V 04.51(00)
*#92702689# - Enter the service menu (Warranty / Lifetimer)
Call timer: 10
Call counter: 2
Standby timer: 146
Zo ben ik dus nog niet veel wijzer. Ik heb hem een tijdje terug gekocht van m'n werkgever en gebruikte hem niet. Dus daarom maar in de verkoop. Iemand enog idee hoe ik erachter kan komen?
Ik heb de volgende codes gebruikt om meer info te krijgen:
*#0000# - Firmware = V 04.51(00)
*#92702689# - Enter the service menu (Warranty / Lifetimer)
Call timer: 10
Call counter: 2
Standby timer: 146
Zo ben ik dus nog niet veel wijzer. Ik heb hem een tijdje terug gekocht van m'n werkgever en gebruikte hem niet. Dus daarom maar in de verkoop. Iemand enog idee hoe ik erachter kan komen?
Verwijderd
Je kan op de Nokia support site inloggen met je dealercode en dan kun je het IMEI nummer inrammen en dan zie je hoe lang een toestel nog fabrieksgarantie heeft.
Of je daar wat aan hebt...
Oh, trouwens, dit lijkt voor consumenten ook te werken:
http://www.nokiausa.com/s...ification/1,1965,,00.html
Of je daar wat aan hebt...
Oh, trouwens, dit lijkt voor consumenten ook te werken:
http://www.nokiausa.com/s...ification/1,1965,,00.html
Verwijderd
Hallo,
Ik sta op het punt om een 9300i/9500 aan te kopen maar twijfel nog tussen deze twee modellen.
Voor zover ik zie is het enige verschil tussen deze twee de camera in de 9500.
Aangezien dit voor mij geen vereiste is + het feit dat de 93OOi een stuk kleiner en lichter is gaat mijn voorkeur naar een 9300i uit.
Heeft er iemand ervaring met deze twee modellen?
+ wie heeft er ervaring met TomTom Mobile 5 Benelux op deze toestellen?
Werkt dit vlot?
Bedankt.
Ik sta op het punt om een 9300i/9500 aan te kopen maar twijfel nog tussen deze twee modellen.
Aangezien dit voor mij geen vereiste is + het feit dat de 93OOi een stuk kleiner en lichter is gaat mijn voorkeur naar een 9300i uit.
Werkt dit vlot?
Bedankt.
@@ Arriba
heb zelf een nokia 9500 en dit werkt icm TomTom super. Heb je geen beeld nodig dan kan je de Com gewoon dicht klappen en hoor je het enkel via de luidspreker. Ideaal al zeg ik het zelf.
Verschillen tussen de 2 zijn er wel degelijk. De 9300 heeft een minder scherm aan de binnenzijde, of dit ook voor de 9300i geld weet ik alleen niet. Verder vind ik het verschil in toetsenbord enorm. de 9500 heeft echt toetsen, 9300(i) heeft een in blokjes gesneden stuk plastic wat voor toetsen moet doorgaan. Ik zelf vond dat niet werken, andere misschien wel, maar wat ik wel zeggen is dat dat een aanzienlijk verschil is.
Oh, en houd er rekening mee dat ze allen geen trilfunctie hebben.
heb zelf een nokia 9500 en dit werkt icm TomTom super. Heb je geen beeld nodig dan kan je de Com gewoon dicht klappen en hoor je het enkel via de luidspreker. Ideaal al zeg ik het zelf.
Verschillen tussen de 2 zijn er wel degelijk. De 9300 heeft een minder scherm aan de binnenzijde, of dit ook voor de 9300i geld weet ik alleen niet. Verder vind ik het verschil in toetsenbord enorm. de 9500 heeft echt toetsen, 9300(i) heeft een in blokjes gesneden stuk plastic wat voor toetsen moet doorgaan. Ik zelf vond dat niet werken, andere misschien wel, maar wat ik wel zeggen is dat dat een aanzienlijk verschil is.
Oh, en houd er rekening mee dat ze allen geen trilfunctie hebben.
Bennie gek, ben een koe!
Verwijderd
Zit er zelf ook aan te denken om de 9500 aan te schaffen, maar zit nog met de volgende vraag:
Welke carkit kan ik het beste nemen?
Er moet een passende houder bijzitten (duh
)
De telefoon moet opgeladen kunnen worden
Ik wil TomTom op de gsm draaien
Welke carkit kan ik het beste nemen?
Er moet een passende houder bijzitten (duh
De telefoon moet opgeladen kunnen worden
Ik wil TomTom op de gsm draaien
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 17:43 ]
CK-7W carkit met CR-6 houder of als je wat meer te besteden hebt de 616/610 carkit met CR-6 houder. Beide van Nokia zelf trouwens. Op de site van Nokia staan de verschillen e.d. goed uitgelegd.
Ik heb de 9500, maar voor de camera hoef je die niet te kopen want die is echt waardeloos. Ga voor de 9300i lekker klein en net zo goed.Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:08:
Hallo,
Werkt dit vlot?
Bedankt.
TomTom heb ik er ook op draaien, geen probleem werkt prima i.c.m. een bleutooth GPS ontvanger TOPPIE.
Verwijderd
Heeft iemand van julie ook het probleem dat bluetooth vastloopt icm Tom Tom Mobile 5.2
Ik krijg dan de melding Geen GPS Apparaat bij tomtom, bluetooth gaat dan nog wel uit maar niet meer opnieuw aan.
Vervolgens helpt alleen de telefoon opnieuw opstarten om bluetooth weer opnieuw aan te krijgen...
Ik gebruik een Xaiox GPS receiver. Moet ik misschien een TomTom receiver aanschaffen?
Ik krijg dan de melding Geen GPS Apparaat bij tomtom, bluetooth gaat dan nog wel uit maar niet meer opnieuw aan.
Vervolgens helpt alleen de telefoon opnieuw opstarten om bluetooth weer opnieuw aan te krijgen...
Ik gebruik een Xaiox GPS receiver. Moet ik misschien een TomTom receiver aanschaffen?
Welke bluetooth apparaat heb je gekozen in de tomtom, ik gebruik de tomtom GPS reciever maar heb zelf een ander merk GPS unit. Ik start altijd eerst Bluetooth en dan pas tomtom, maar maakt in feite niet uit. Ook daarna opstarten en of stoppen BT werkt prima.Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:29:
Heeft iemand van julie ook het probleem dat bluetooth vastloopt icm Tom Tom Mobile 5.2
Wat zou een tweedehands 9500 op moeten leveren? Ik wil er een kopen van een gast die er 200 voor wil hebben. Ik kan voor dat geld ook een Sony Ericson P190 SE krijgen.
Twijfel...
Twijfel...
Mail mij even; le0032@wanadoo.nlBrBuggyB schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:28:
Wat zou een tweedehands 9500 op moeten leveren? Ik wil er een kopen van een gast die er 200 voor wil hebben. Ik kan voor dat geld ook een Sony Ericson P190 SE krijgen.
Twijfel...
Welke gps receivers gebruiken jullie? Ik heb de Nokia 9500 net binnen en wil graag beginnen met de navigatie. Ik weet niet goed welke receiver geschikt is voor de n9500.. Welke kunnen jullie me aanbevelen?
Verwijderd
ik heb dit bij een klant ook gehad,ik heb de geheugenkaart in het toestel geplaatst,daarna het toestel uitgezet. ik heb daarna de accu eruit gehaald en 5 minuten eruit gelaten. dit genereerd een koude herstart. bij opnieuw opstarten moet je dan weer tijd en datum invoeren,en dan werkt de geheugenkaart wel gewoon. ik hoop dat je hier wat aan hebt.