Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:57:
[...]

Ik vind een touchscreen voor veel toepassingen toch wel ideaal. Browsen, mail lezen etc... OK, een goed toetsenbord is belangrijker maar liefst allebei.

Een communicator met een extra telefoon ernaast?
O, wacht, je maakt een grapje ;-)
Tuurlijk niet, een communicator is niet bepaald de ideale vriend als je gaat stappen of ff de stad in gaat. Bovendien heeft ie geen umts. Ik heb een 6630 besteld voor die situaties en een 9500 voor business.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErectionJackson schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:54:
Tuurlijk niet, een communicator is niet bepaald de ideale vriend als je gaat stappen of ff de stad in gaat. Bovendien heeft ie geen umts. Ik heb een 6630 besteld voor die situaties en een 9500 voor business.
Ik heb liever een telefoon die in beide gevallen voldoet, daarom wacht ik nog even op de 9300. Een telefoon als alternatief voor een Comm. is misschien nog redelijk maar om tegelijk met een Comm. en een losse telefoon rond te lopen, kan alleen als grapje bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:59:
[...]

Ik heb liever een telefoon die in beide gevallen voldoet, daarom wacht ik nog even op de 9300. Een telefoon als alternatief voor een Comm. is misschien nog redelijk maar om tegelijk met een Comm. en een losse telefoon rond te lopen, kan alleen als grapje bedoeld zijn.
Tenzij je ver weg bent van huis, high speed internet nodig hebt en geen wifi in de buurt hebt.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind een touchscreen voor veel toepassingen toch wel ideaal. Browsen, mail lezen etc... OK, een goed toetsenbord is belangrijker maar liefst allebei.
Hmm, ik heb ook een Qtek2020, met touchscreen. Het gekke is dat ik bij de Qtek (zonder qwerty toetsenbord) het toetsenbord niet mis...
en bij de 9500 de touchscreen niet mis. Zijn gewoon andere apparaten. De Qtek is meer een pda, de 9500 meer een kleine laptop. En op een pc heb je (normaal) toch ook geen touchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:25:
Hmm, ik heb ook een Qtek2020, met touchscreen. Het gekke is dat ik bij de Qtek (zonder qwerty toetsenbord) het toetsenbord niet mis...
en bij de 9500 de touchscreen niet mis. Zijn gewoon andere apparaten. De Qtek is meer een pda, de 9500 meer een kleine laptop. En op een pc heb je (normaal) toch ook geen touchscreen?
Een PC heeft een muis *en* een toetsenbord. Dat touchscreen is een vervanger van de muis, dat i.c.m. een toetsenbord geeft je dus een apparaat met alle normale functionaliteit.

Kom op, websurfen met een toetsenbrd is onhandig. Webpagina's zijn daar gewoon niet voor gemaakt. Ik vind die communicators duur genoeg om te mogen verwachten dat ze dan ook state-of-the-art zijn. Voor mij zijn UMTS en touch screen dan vanzelfsprekend.

Maar misschien stel ik gewoon te hoge eisen voor 700 EUR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websites surf ik zo vaak zonder muis. Een gemiddelde tweaker doet bijna alles met toetsenbord. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een PC heeft een muis *en* een toetsenbord.
De 9500 heeft ook een soort muis (en een toestenbord) waar je mee kunt surfen.... het is die ronde knop rechts onder op het toesten bord. Hiermee bedien je een pijltje (cursor) over het scherm. Als je iets aanwijst met dit pijltje kun je er op klikken door op die toets te drukken. Werkt netzoals een muis.....

De knoppen links van die ronde toest zijn als het ware de pijltjes toetsen zoals je die ook kent van een normaal toetsenbord (up, down, left, right).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook http://my-symbian.com/9210/review_9500.php voor de (p)review. Op dit plaatje http://my-symbian.com/9210/grafika4/pda.jpg zie je duidelijk de muis cursor in beeld (boven de "i" van "symbian"). De toets die ik bedoelde is die ronde, daarmee bedien je de muis. Surfen gaat dus netzo als op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:56:
Zie ook http://my-symbian.com/9210/review_9500.php voor de (p)review. Op dit plaatje http://my-symbian.com/9210/grafika4/pda.jpg zie je duidelijk de muis cursor in beeld (boven de "i" van "symbian"). De toets die ik bedoelde is die ronde, daarmee bedien je de muis. Surfen gaat dus netzo als op de pc.
Weet ik. Ik heb ook lang 'gesurfd' met de 9210 versie van een 'muis'. Werkt erg rottig. Zo'n stufje op een laptop werkt ook slecht. Een mousepad gaat, maar er gaat toch niets boven een echte muis, of, als het niet anders kan een touch screen.

Ik weet het, ik heb alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik. Ik heb ook lang 'gesurfd' met de 9210 versie van een 'muis'. Werkt erg rottig. Zo'n stufje op een laptop werkt ook slecht. Een mousepad gaat, maar er gaat toch niets boven een echte muis, of, als het niet anders kan een touch screen.

Ik weet het, ik heb alles geprobeerd.
Tja, is misschien een kwestie van wennen? Ik had in het begin veel problemen met een touchpad, maar dat gaat nu perfect. Zelfde geldt voor de "muis" op de 9500.

Maar je hebt gelijk, niks gaat boven een echte muis..... misschien een idee voor Nokia om als accessoire voor de 9500 een mini-muis te designen? Heb je meer aan dan bv zo'n BT RC autootje dat SE had ontworpen :)

Zijn er trouwens nog andere mensen hier die al een 9500 hebben? Wat is jullie ervaring met het gprs? Ik vind het super traag. Als ik het vergelijk met m'n Qtek2020 (zelfde abon etc) dan laden pagina's op de 2020 vele malen sneller dan op de 9500..... kan niet aan Vodafone liggen want ik gebruik hetzelfde simcardje....
Misschien komt het door de browser op de 9500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:18:
Tja, is misschien een kwestie van wennen? Ik had in het begin veel problemen met een touchpad, maar dat gaat nu perfect. Zelfde geldt voor de "muis" op de 9500.

Maar je hebt gelijk, niks gaat boven een echte muis..... misschien een idee voor Nokia om als accessoire voor de 9500 een mini-muis te designen? Heb je meer aan dan bv zo'n BT RC autootje dat SE had ontworpen :)
Ik heb bij mijn laptop een Bluetooth muis, dat werkt perfect, geen dongle of kabeltjes nodig. Enige bezwaar is dat het ding ongeveer zo groot is als een communicator. Pennetje voor pda size apparaten dus toch echt handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech MX900 bluetooth muis hierop, is dat geen mogelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:02:
Logitech MX900 bluetooth muis hierop, is dat geen mogelijkheid ;)
Best mogelijk. Kom Jeda, koop er eens een en probeer het eens uit...

Verwijderd

Best mogelijk. Kom Jeda, koop er eens een en probeer het eens uit...
Ben zo goed als failliet.... tja, hoe zou dat nu komen????
Dus als iemand me wil sponsoren dan koop ik die muis wel!

Verwijderd

Net als vele anderen zit ik ook al een tijdje op de 9500 te wachten.

Ik belde vandaag maar weer eens naar het hoofdkantoor van belcompany en kreeg daar te horen dat a.s. dinsdag er een kleine partij (± 200 stuks) 9500's binnen gaat komen. Het zijn Engelse versies! Daarna (2 weken later) zullen er alleen maar nog Nederlandse versies binnen komen. Ik gebruik zelf bij voorkeur altijd Engelse besturingssystemen / versies dus ik ga er zo een aanschaffen.

Ze raden wel aan om vooraf te reserveren gezien er maar 1 of 2 naar elke winkel gaan. Veel verkopers willen zelf ook zo'n ding en dan is die partij natuurlijk snel op. Tis maar even een tip...

• ErectionJackson

ErectionJackson

Als je de Engelse versie wilt, kun je m ook gewoon bestellen op www.expansys.com. Ik heb liever de Nederlandse versie. Dat wordt dus nog drie weken wachten.

Verwijderd

Ik heb begrepen dat Nokia de 9500's heeft terug geroepen van de verkooppunten (er waren er maar liefst 12(!) geleverd voor Nedreland) omdat er problemen waren met het toetsenbord. Alle keypads moeten vervangen worden, ik zou dus nog maar effe wachten met het kopen van een nieuwe....

Ik heb nu een 9500 zonder toetsen.... m'n matje is retour naar Nokia, krijg volgende week een nieuw matje :(

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:04:
Ik heb begrepen dat Nokia de 9500's heeft terug geroepen van de verkooppunten (er waren er maar liefst 12(!) geleverd voor Nedreland) omdat er problemen waren met het toetsenbord. Alle keypads moeten vervangen worden, ik zou dus nog maar effe wachten met het kopen van een nieuwe....

Ik heb nu een 9500 zonder toetsen.... m'n matje is retour naar Nokia, krijg volgende week een nieuw matje :(
Ik hoop niet dat de 9500 veel meer problemen gaat opleveren, toetsenbord is toch wel een van de belangrijkere dingen waar iemand de 9500 voor zou gaan kopen...

Verwijderd

Le0032 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:53:
Ik hoop niet dat de 9500 veel meer problemen gaat opleveren, toetsenbord is toch wel een van de belangrijkere dingen waar iemand de 9500 voor zou gaan kopen...
De echte Nokia kwaliteit. Vlak na aflopen van de garantie geen ze helemaal kapot in mijn ervaring. Als je er een koopt geef dan wat extra geld uit voor een extra jaar garantie en valverzekering. Het is heel frustrerend als zo'n duur ding kapot gaat, kost veel geld en veel tijd om de boel gefixt te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Nou ik heb 'm binnen, de Nederlandse versie welteverstaan. Eerste indruk is erg goed, beide schermen zijn verschrikkelijk goed. Een beter scherm dan in dit apparaatje zul je bijna niet tegenkomen. De interface ziet er erg gelikt uit, beter dan het op screenshots lijkt. Het apparaatje voelt erg degelijk aan en voelt ook een stuk kleiner. De maten zijn niet erg verschillend, maar toch voelt dit niet aan als een verschrikkelijke koelkast zoals de 9210 deed.

De grootste verschillen zul je tegenkomen in de software. De software loopt nog niet 100% lekker, heel af en toe moet je een seconde of 10 wachten op een simpele bewerking die je wilt uitvoeren. De Office programma's zijn weer een stuk uitgebreider, maar het is bijvoorbeeld nog steeds niet mogelijk een simpele tabel in te voegen in een Word-document. Leuk is wel dat je in je Word-document eenvoudig fotootjes die je met je camera maakt in kunt vullen. De Powerpoint-viewer is nu een editor en werkt ook aardig leuk. Je hebt een stuk of 8 verschillende slide-indelingen die je kunt gebruiken, maar het voldoet voor het niet al te ingewikkelde werk.

De internetbrowser is echt fenomenaal. Tweakers.net wordt perfect weergegeven, inclusief uitklapmenuutjes e.d. Animated GIFs werken uitstekend en er zit standaard een Flash-player plugin bijgeleverd. Je kunt niet alleen kiezen om de pagina in te drukken zodat ie op t scherm past, maar het is ook mogelijk om uit te zoomen. Dan heb je effectief een resolutie van zo'n 800x320, al worden de lettertjes behoorlijk klein en worden de afbeeldingen rafelig. Het is echter nog wel werkbaar op die manier. Downloaden met WiFi gaat erg snel (ongelooflijk om dat op z'n apparaatje te zien), maar je merkt wel dat de prutprocessor die ze erin hebben gestopt de boel behoorlijk vertraagt. Met de snelheid van de WiFi-kaart moet je makkelijk binnen een seconde een nieuwe pagina op GoT openen, maar de proc kan al dit geweld niet aan en vertraagt het al gauw tot een seconde of 6-7 voordat je kunt lezen en scrollen. Ondanks dat is het bekijken van internetpagina's op een Palm of PocketPC 3x niks vergeleken met de 9500 Communicator. Overigens moet ik opmerken dat het browsen via GPRS zelfs nog heel erg goed te doen is. Tenzij je echt grote pagina's wilt bekijken.

Messaging is prima uitgewerkt, al is het verbindingenbeheer hier nogal dom gedaan. Je kunt niet gebruik maken van de algemene verbindingsinstellingen van het apparaat (die bijv voor de browser gelden), maar je moet het hier weer apart configureren. Dit loopt niet allemaal even lekker als ik zou willen, omdat het tot nu toe nog niet goed gaat als ik zeg dat ie als eerste WiFi moet proberen en als dat niet lukt op GPRS moet overstappen.

MMSen gaat ongeveer zoals e-mailen. Voeg je een afbeelding in, dan zie je de afbeelding links en kun je rechts ernaast een tekst invoegen. Vergelijk het met het maken van een gesplitste Powerpoint-slide. Dit werkt geweldig en de afbeeldingen worden zo groter weergegeven dan op een gemiddelde telefoon. Je wordt echt verslaafd aan MMSen als je dit ziet :P

Nou dit waren de eerste indrukken zover. Zou ik 'm kopen? Ik weet het niet. Ik had mezelf overgehaald het toch nog maar even niet te doen. Toen kreeg ik dit apparaatje op de deurmat en nu zit ik weer te twijfelen of ik 'm daadwerkelijk ga kopen. Ik vraag me af of ik dit uiteindelijk allemaal echt nodig heb, het is toch een hoop geld. Heb je deze keuze voor jezelf al gemaakt en vraag je je alleen nog af of het een goed apparaat is geworden? Koop 'm dan! Er is nog wat ruimte voor verbetering, maar als puntje bij paaltje komt verslaat de 9500 de andere PDA's en smartphones met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens moet ik opmerken dat het browsen via GPRS zelfs nog heel erg goed te doen is. Tenzij je echt grote pagina's wilt bekijken.
Dat viel mij juist erg tegen, m'n Qtek en zelfs de P910i zijn vééél sneller met gprs dan de 9500. Het is idd wel zo dat het scherm veel handiger is op de 9500, je kunt makkelijker surfen.

Weet er trouwens iemand of er een soort "Handyday-achtig" programma bestaat voor de 9500? Ik wil namelijk op mn desktop shorcuts maken naar veel gebruikte programma's (is standaard wel mogelijk) maar ook naar contactpersonen, sms-en etc (is niet mogelijk). Op de P910 heb ik op de desktop bv een shortcut gemaakt naar Wayfinder, 3 belangrijke telefoonnummers, 2 veel gebruikte sms contacten en een link naar de schrijfblok. Kan dit ook op de 9500 met eoa programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand zich geroepen voelt een nieuwe startpost te maken, dan mag die hem mailen naar 'sinnema(a)gmail.com'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hijs echt fantastisch inderdaad. Heb er een aantal binnen gekregen en mogen verkopen. Direct maar gebruiksklaar gemaakt. Wat een verbetering is dat alle instellingen er al instaan qua mms en internet. Dat scheelt een hoop gedoe! Voor de rest is het de oude 9210... Heerlijk toestel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je het operatorlogo kunt verwijderen op het coverscherm van de 9500. Met een normaal "blanklogo"krijg je een wit vlakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:33:
weet iemand hoe je het operatorlogo kunt verwijderen op het coverscherm van de 9500. Met een normaal "blanklogo"krijg je een wit vlakje.
heb je al in de startpost van het 6230-topic gekeken, daar staat nl. een gratis wap-link, misschien dat die werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die werkt niet: je logo is wel weg maar er verschijnt een wit vlak, da's weer net zo lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:36:
die werkt niet: je logo is wel weg maar er verschijnt een wit vlak, da's weer net zo lelijk
dan neem je toch gewoon een witte achtergrond.. :P :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

vind dat hij (te) lang over het opstarten doet, diverse mensen hadden hem bij ons al omgeruild voor een ander toestel (p910i vooral) wifi functie vind ik erg mooi van het toestel

jammer dat hij tegen viel :S

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je start een mobiel toch geen 10 per dag op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik zit er ook aan te denken dit apparaatje te kopen, maar wat me vooral tegenhoud is het ontbreken van de trilfunctie. Is dat niet machtig irritant?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shedman, als ik jou was zou ik een Qtek 9090 kopen, veel meer mogelijkheden en veel sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen loopt hij veel vaker vast. MIjn college moet gemiddeld een keer per dag een reset doen om windows uit de knoop te halen. Bij mijn 9500 (die ik nu de derde dag heb) heb ik veel openstaan en al bijna 60 MB gedownload van internet zonder vastloper. En het scherm van de 9500 is veel mooier dan de 9090Qtek (de Qtek 2020 had trouwens ook een beter scherm dan de 9090, wat er veranderd is weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John-Hendriks,

Ik heb ook de 9500, maar bij mij is ie ontzettend traag (gprs), werk jij met wifi ofzo? 60 mb downloaden is met gprs niet te doen, ben je dagen bezig.....

Ik heb nog geen enkele vastloper gehad met de Qtek...Hetscherm van de 9500 is idd erg mooi, dat van de Qtek is ook niet slecht. De 2020 zag wat mooier uit maar was in daglicht niet te gebruiken, daar heeft de 9090 weer geen last van. Zal wel een ontwerp compromis zijn geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ik heb al regelmatig enkele spontane resets gehad op de 9500, zelfs 's nachts wanneer ik verder niks deed. Erg apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik inderdaad veel wifi, maar ook grps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren gebeld door de winkel waar ik hem besteld heb. Volgens hen kan de leverancier (MCC en nog 1 geloof ik) niet zeggen wanneer deze komt. Na 3x een uitgestelde leverdatum gekregen te zeggen ze nu dus maar niets meer :(

Mijn 9210i is nu echt aan het verlijden, de ene na de andere knop scheid ermee uit :'( dit is geen werken meer zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:50:
Ik ben gisteren gebeld door de winkel waar ik hem besteld heb. Volgens hen kan de leverancier (MCC en nog 1 geloof ik) niet zeggen wanneer deze komt. Na 3x een uitgestelde leverdatum gekregen te zeggen ze nu dus maar niets meer :(

Mijn 9210i is nu echt aan het verlijden, de ene na de andere knop scheid ermee uit :'( dit is geen werken meer zo...
Ze hebben 'm al liggen bij de BC geloof ik, dus kan je 'm misschien beter daar halen. Ik was er gister nog en die medewerker liet 'm toen aan me zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik ook meteen doen....ware het niet dat ik hier een mooie korting krijg :9

toch maar ff wachten dan....t duurt ff, maar dan heb je kennelijk ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik weet overal uit voorraad leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hij is bij mij ook binnen hoor... ;)

Tikkeltje kleiner, lichter en vele malen beter dan de 9210i.

Synchroniseren met de PC gaat supersnel vergeleken met de 9210. De hele interface van PC suite is trouwens enorm verbeterd, met afbeeldingen en tonen bewerken, bestanden installeren en back-uppen met 1 muisklik.
De schermen zijn allebei verbluffend (of misschien ben ik wel niets gewend met die ouwe bak, kan natuurlijk ook :9 ) en de geluiskwaliteit van de speaker is prima.
Minpuntje vind ik wel dat hij nog steeds erg traag is in het opzoeken van contacten in het kleine scherm, als je een paar letters van de gezochte naam ingeeft, duurt het zo een paar seconden voor je het resultaat ziet. Hetzelfde geld voor als je die naam vervolgens selecteert, zit je weer te wachten op de details.

maar verder.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net als ik supertevreden dus. echt een foon waar nagenoeg alles mee kan

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:54

Soul__assasin

de Belbelg

sinds deze namiddag heb ik ook deze gsm

Afbeeldingslocatie: http://www.warcraft.be/up/HPIM0622.jpg

zo sweet en functioneel

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proficiat en veel succes. als we gegevens/programma's uit kunnen wisselen houd ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het scherm op de bovenkant niet te klein? Ik neem aan dat je in de 7de hemel komt als je open doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben zelf ook wel benieuwd naar wat meer gebruikers ervaringen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:26:
ben zelf ook wel benieuwd naar wat meer gebruikers ervaringen!!
Ik heb het toestel nu 4 weken met een uitstekende ervaring. Tot nu toe slechts een sw-bug gevonden: na het in- en weer uitschakelen van een BT-headset (van SE) valt de naamherkenning weg uit de telefoonboek. Dit wordt opgelost door de telefoon (dus niet de pda) te herstarten. Voor de rest een prima toestel, goed geluid, duidelijke toetsen, zeer veelzijdig. Qua programma-aanbod (software) op het internet nog wat karig, maar er komt steeds meer. Ook de synchro met outlook is perfekt. Internetten is een lust met het grote scherm en Wifi werkt buitengewoon goed. Ook met GPRS doet internet het goed, zij het dat het dan wel wat langszamer is. UMTS wordt helaas nog niet ondersteund.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:12:
Is het scherm op de bovenkant niet te klein? Ik neem aan dat je in de 7de hemel komt als je open doet :)
Buitenscherm is puur voor de noodzakelijk informatie. Binnenin is een -bijna- breedbeeldscherm wat uitstekend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:14:
UMTS wordt helaas nog niet ondersteund.
Ik hoop niet dat je hier de hoop uitspreekt dat Nokia dat gebrek met een softwareupgrade gaat verhelpen.

Wat dat betreft lijkt de geschiedenis zich te herhalen. Toen de 9210 uitkwam had Nokia al GPRS telefoons op de markt, maar de 9210 (waar GPRS natuurlijk het meest logisch voor was) had geen GPRS support. Toen de 9210i jaren later op de markt kwam had die nog steeds geen GPRS.

Nu zijn UMTS telefoons op de markt aan het komen en ondersteunen de 9300 en de 9500 weer geen UMTS. Op een of andere manier wil Nokia met zijn communicators blijkbaar altijd achterlopen.

Ik hoop dat Ericsson ze met de 900 serie een beetje beter bij de les houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:25:
[...]

Ik hoop niet dat je hier de hoop uitspreekt dat Nokia dat gebrek met een softwareupgrade gaat verhelpen.

Wat dat betreft lijkt de geschiedenis zich te herhalen. Toen de 9210 uitkwam had Nokia al GPRS telefoons op de markt, maar de 9210 (waar GPRS natuurlijk het meest logisch voor was) had geen GPRS support. Toen de 9210i jaren later op de markt kwam had die nog steeds geen GPRS.

Nu zijn UMTS telefoons op de markt aan het komen en ondersteunen de 9300 en de 9500 weer geen UMTS. Op een of andere manier wil Nokia met zijn communicators blijkbaar altijd achterlopen.

Ik hoop dat Ericsson ze met de 900 serie een beetje beter bij de les houdt.
UMTS kun je niet programmeren met een SW-update. Dat moet toch echt een hardware-technische aanpassing worden. Komt ongetwijfeld, tenzij UMTS niet van de grond komt. Ze kunnen wel netwerken aanleggen, maar met de huidige kosten zal het geen grote publiekstrekker worden. Dan bloeit gewoon dood, alle investeringen ten spijt. Als je UMTS wil gebruiken met een Nokia zul je de 6630 moeten kopen. Overigens, ik heb ook de UMTS Z1010 van SE, maar de werking van het netwerk laat nog veel te wensen over. Met name de spraakontvangst in het UMTS-gebied is niet optimaal: veel slechter dan buiten dat gebied. De Nokia 9500 is overigens qua mogelijkheden op dit moment niet te overtreffen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:23:
UMTS kun je niet programmeren met een SW-update. Dat moet toch echt een hardware-technische aanpassing worden. Komt ongetwijfeld, tenzij UMTS niet van de grond komt.
Sure, maar dan waarschijnlijk pas in de 9600 over xx jaar... :(
Ze kunnen wel netwerken aanleggen, maar met de huidige kosten zal het geen grote publiekstrekker worden. Dan bloeit gewoon dood, alle investeringen ten spijt.
Ben ik ook bang voor al vind ik die KPN 'flat fee' voor 70 EUR/mnd nog wel meevallen. Alleen de AUP was een beetje laag, meen ik...
Als je UMTS wil gebruiken met een Nokia zul je de 6630 moeten kopen. Overigens, ik heb ook de UMTS Z1010 van SE, maar de werking van het netwerk laat nog veel te wensen over. Met name de spraakontvangst in het UMTS-gebied is niet optimaal: veel slechter dan buiten dat gebied. De Nokia 9500 is overigens qua mogelijkheden op dit moment niet te overtreffen.
Vanwege de Wifi dan, want de andere smartphones lopen verder echt niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Ik heb met mijn toestel nu al een paar dagen kunnen spelen. Wat is het een juweeltje...

enkel volgende vragen

Ik zoek me suf achter een msn voor de 9500: onvindbaar (enkel klooien in putty lukt nu)
Nokia zegt dat hij infra rood heeft maar ik vind die dus niet (gevonden zit boven de lader aansluiting)
programma's om je tv mee te bedienen niet vindbaar voor serie's 80
en wat een zonde geen touchscreen

spijtig dat de gsm het FTP protocol niet ondersteund

voor de rest weer een goed prodict van nokia

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul__assasin schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:17:
Ik heb met mijn toestel nu al een paar dagen kunnen spelen. Wat is het een juweeltje...

enkel volgende vragen

Ik zoek me suf achter een msn voor de 9500: onvindbaar (enkel klooien in putty lukt nu)
Nokia zegt dat hij infra rood heeft maar ik vind die dus niet (gevonden zit boven de lader aansluiting)

IM+ Moet je hebben dacht ik.

http://www.shapeservices.com/eng/im/9500/

(kost $39 maar ze hebben een evaluatieversie)

FTP clients bestaan ook en touch screen is i.d.d. een gebrek...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:58:
[...]

IM+ Moet je hebben dacht ik.

http://www.shapeservices.com/eng/im/9500/

(kost $39 maar ze hebben een evaluatieversie)

FTP clients bestaan ook en touch screen is i.d.d. een gebrek...
Het enige nadeel van touchscreens bij de huidige techniek is dat die niet de beeldkwaliteit halevn van bv het scherm van de 9500. Kijk maar eens naar de P910i van SE. De kleurkwaliteit is gewoon beduidend minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul__assasin schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:17:

enkel volgende vragen

voor FTP: probeer

FTP 9500 is a simple FTP server for Nokia 9500/9300 written in Java Personal Profile. Just enter your IP address (if it is not discovered automatically) and your FTP server is up and running. You can use the server to e.g. quickly exchange the files between the phone and PC via WLAN.
--------------------------------------------------------------------------------
Company Andreas Garzotto
Home page / Support http://www.garzotto.ch
Category Internet
Language Java Personal Profile
Type Freeware
Download free/trial from My-Symbian.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
Ik heb een laptop met Wifi ingebouwd en daaraan gekoppeld adsl met een ethernet modem ( niet draadloos ). Als ik een Nokia 9500 koop en mijn Wifi van mijn laptop aanzet, kan ik dan met mijn Nokia 9500 internetten, zodat mijn laptop als een soort van modem ( doorgeefstation ) fungeert? Of moet ik echt overgaan tot aanschaf van een Wireless Modem?

[ Voor 12% gewijzigd door Le0032 op 26-12-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op verschillende plaatsen dingen over vertraging van programma's.
Hoe ernstig is dit? Alleen bij het opstarten? Dat maakt me namelijk niets uit.
Continu (dus zoeken contacten dat lang duurt, vet gevulde agenda met een jaartje tig afspraken per dag -> reageert ie dan nog een beetje?

Tevens vraag ik me af of er al mensen zijn die ervaring hebben met deze telefoon en een blue carkit (nokia)?

groeten
Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:39:
Ik lees op verschillende plaatsen dingen over vertraging van programma's.
Hoe ernstig is dit? Alleen bij het opstarten? Dat maakt me namelijk niets uit.
Continu (dus zoeken contacten dat lang duurt, vet gevulde agenda met een jaartje tig afspraken per dag -> reageert ie dan nog een beetje?

Tevens vraag ik me af of er al mensen zijn die ervaring hebben met deze telefoon en een blue carkit (nokia)?

groeten
Piet
Het opstarten duurt inderdaad wat langer dan bv bij een 6600. Voor de rest nog weinig problemen mee gehad, als je maar niet al te veel programma's tegelijk open laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus geen klachten over "het is alsof je continu voorloopt op het systeem" en adresboek aan de voorkant/buitenkant lijkt twee seconden niets te doen, voordat je de juiste namen ziet" etc.?
Dat lees je namelijk op meerdere plaatsen en is iets waar je je dageljiks aan kunt ergeren (in tegenstelling tot dat opstarten-verhaal, want dat is voor mij totaal onbelangrijk.
Heb jij toevallig ook ervaring met een bluetooth carkit en de Nokia?

Ik twijfel namelijk nog tussen de qtek en de nokia.

groeten
Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:37:
Dus geen klachten over "het is alsof je continu voorloopt op het systeem" en adresboek aan de voorkant/buitenkant lijkt twee seconden niets te doen, voordat je de juiste namen ziet" etc.?
Dat lees je namelijk op meerdere plaatsen en is iets waar je je dageljiks aan kunt ergeren (in tegenstelling tot dat opstarten-verhaal, want dat is voor mij totaal onbelangrijk.
Heb jij toevallig ook ervaring met een bluetooth carkit en de Nokia?

Ik twijfel namelijk nog tussen de qtek en de nokia.

groeten
Piet
Het opzoeken via het buitenscherm gaat inderdaad iets langszamer (maar geen 2 seconden) dan hands-free via het binnenscherm. Je kunt ook openklappen en opzoeken en dan dichtklappen, je behoud het contact. Ik heb alleen een BT-headset, geen carkit, dus daar geen oordeel over. Met de headset werkt het perfekt met automatisch opnemen en zo.

Verwijderd

Ik loop er nu een tijdje mee rond, en het duurt bij mij soms echt 2-3 seconden om vanaf het "bureaublad" bij de contactenlijst te komen, en vervolgens nog eens die tijd om de gewenste contact te vinden.

Wat me wel opvalt is dat dit de ene keer langer duurt dan de andere, terwijl er in beide gevallen geen programma's openstaan op het PDA scherm :?
Ook heb ik al een paar vastlopers/spontane reboots gehad. Gelukkig ben ik door de 9210i dermate verziekt dat ik me er niet eens meer druk om maak :9

Het belt lekker (beter bereik), agenda en typfunctie is ongeëvenaard, syncro met outlook is top, maar het blijft soms gewoon tobben...als je in de auto zit, je wilt snel iemand bellen en dat ding loopt vast, ja dan is het goed dat je raam op dat moment niet openstaat. Ik ben er op zich best blij mee, maar ideaal en perfect is het nog lang niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:42:
Ik loop er nu een tijdje mee rond, en het duurt bij mij soms echt 2-3 seconden om vanaf het "bureaublad" bij de contactenlijst te komen, en vervolgens nog eens die tijd om de gewenste contact te vinden.

Wat me wel opvalt is dat dit de ene keer langer duurt dan de andere, terwijl er in beide gevallen geen programma's openstaan op het PDA scherm :?
Ook heb ik al een paar vastlopers/spontane reboots gehad. Gelukkig ben ik door de 9210i dermate verziekt dat ik me er niet eens meer druk om maak :9

Het belt lekker (beter bereik), agenda en typfunctie is ongeëvenaard, syncro met outlook is top, maar het blijft soms gewoon tobben...als je in de auto zit, je wilt snel iemand bellen en dat ding loopt vast, ja dan is het goed dat je raam op dat moment niet openstaat. Ik ben er op zich best blij mee, maar ideaal en perfect is het nog lang niet.
Moet zeggen dat ik in de 4 weken dat ik hem nu heb nog geen vastloper heb gehad en er toch heel veel mee doe. Soms lijkt wel of hij even hangt (als er teveel progs openstaan) maar na enkele minuten komt hij daar toch vanzelf weer uit. Ben het met je eens dat de processor wat sneller had gekund, maar al met al toch een supertoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar MINUTEN.... nou dat is bij mij gelijk aan een reset!
Ik heb ook ooit de 9210 gehad en herken de frustratie heel sterk... op moment van willen bellen moeten resetten.

Ik vrees dat de 9500 en ik geen vriendjes zullen worden. De 9210 was ook in een half jaar afgeschreven (zoals jullie zien, schrijf ik emotioneel af, niet economisch of technisch).
En ik had de dure versie (eerste serie met de camera voor de volle mep!

Afijn, ik denk dat het dan toch de qtek wordt. Schijnt lekker snel te zijn, ook wifi en dan maar een iets minder toetsenbord. (al heb ik niet het waanidee dat de pocketpc van Mickysoft geheel zonder resets zal draaien, maar wel sneller).

groeten
Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
Hier een vergelijking van de 'zakelijke' markt telefoons voor mensen die wellicht twijfelen tussen een 9300 en een 9500:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/pandoraa2004/vergelijking.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le0032 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:25:
Hier een vergelijking van de 'zakelijke' markt telefoons voor mensen die wellicht twijfelen tussen een 9300 en een 9500:
[afbeelding]
Mmm, nou twijfel ik alweer minder.

Ik heb een 9210 en een 9110 doorlopen en ik denk dat de compactheid van de 9300 toch de doorslag gaat geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb net een nieuwe 9500 Communicator, maar krijg geen video bestanden op de telefoon. Dit moet je via het synchroniseren kunnen doen...
Nog een vraagje: hoe kun je een foto (die je zelf hebt gemaakt of via je pc erop gezet) in de contactpersonen bijvoegen? Er is een mogelijkheid, weet alleen niet hoe...
Thanks

Ben Flugel 8)7

p.s. Hij is groot, maar zakelijk gezien echt een super toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:36:
Hoi,
Ik heb net een nieuwe 9500 Communicator, maar krijg geen video bestanden op de telefoon. Dit moet je via het synchroniseren kunnen doen...
Nog een vraagje: hoe kun je een foto (die je zelf hebt gemaakt of via je pc erop gezet) in de contactpersonen bijvoegen? Er is een mogelijkheid, weet alleen niet hoe...
Thanks

Ben Flugel 8)7

p.s. Hij is groot, maar zakelijk gezien echt een super toestel!
via de map Persoonlijk, Contacten, Openen. Dan zie je rechts een fotovlak. Als je daar naar toe gaat met de pijltoets kun je elke foto/afbeelding inplakken. En inderdaad, hij is wel groot maar superhandig en zeer stabiel met veel mogelijkheden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:27:
Het enige nadeel van touchscreens bij de huidige techniek is dat die niet de beeldkwaliteit halevn van bv het scherm van de 9500. Kijk maar eens naar de P910i van SE. De kleurkwaliteit is gewoon beduidend minder
Ik heb nu een Sony Clie TG50 met touch screen en ik vind dat scherm prima. Het is mij niet opgevallen dat het scherm op een of andere manier onderdeed voor dat van de 9500 van mijn collega. Het toetsenbord is natuurlijk een andere zaak.

Een andere prettige eigenschap van het scherm van die Clie is dat hij in direct zonlicht goed leesbaar is. Dat was bij mijn oude 9210 een stuk minder. Hebben ze dat deze keer wel een beetje goed gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 9500 is soms inderdaad traag... Ik heb hem nu een aantal weken, ben erg tevreden, maar kan me inderdaad ergeren aan programma's die nu en dan traag reageren. Het front menu is -zoals eerder gezegd- vooral hinderlijk traag. Desondanks denk ik dat de 9500 met al deze tekortkomingen een ideaal toestel is, omdat hij simpelweg "alles" kan en alle applicaties werken ook echt zoals je het wenst.

Wellicht is de "snelheid" van het systeem met een software update te verbeteren? Vind de support site van Nokia overigens Erg karig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

john-hendriks bedankt, foto's is nu gelukt!!

Maar ik krijg nog steeds geen video bestanden op de telefoon. Dit moet je via het synchroniseren kunnen doen of is hier een andere manier voor????
Mp3 en andere muziek bestanden lukken overgens wel, maar movie bestanden niet.......

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 10:58:
[...]

Ik heb nu een Sony Clie TG50 met touch screen en ik vind dat scherm prima. Het is mij niet opgevallen dat het scherm op een of andere manier onderdeed voor dat van de 9500 van mijn collega. Het toetsenbord is natuurlijk een andere zaak.

Een andere prettige eigenschap van het scherm van die Clie is dat hij in direct zonlicht goed leesbaar is. Dat was bij mijn oude 9210 een stuk minder. Hebben ze dat deze keer wel een beetje goed gedaan?
Ik heb de vergelijking gemaakt met de SE P910. dat scherm heeft een veel slechtere kleurweergave dan de 9500. De Clie heb ik niet vergeleken om dat ik niet met 2 toestellen wil sjouwen en dus de 9500 en de 910 had ter vergelijking. De leesbaarheid in de zon van de 9500 is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:10:
{...]

Maar ik krijg nog steeds geen video bestanden op de telefoon. Dit moet je via het synchroniseren kunnen doen of is hier een andere manier voor????
Mp3 en andere muziek bestanden lukken overgens wel, maar movie bestanden niet.......

[...]
Zou je misschien wat specifieker willen zijn met je vraag? Je kan namelijk bijv. met een MMC kaartje videobestanden op de 9500 krijgen, er zijn verscheidene manieren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:26:
Ik heb de vergelijking gemaakt met de SE P910. dat scherm heeft een veel slechtere kleurweergave dan de 9500. De Clie heb ik niet vergeleken om dat ik niet met 2 toestellen wil sjouwen en dus de 9500 en de 910 had ter vergelijking. De leesbaarheid in de zon van de 9500 is prima
OK, no problem, maar blijkbaar is het dus geen algemene regel dat touch screens van slechtere kwaliteit zijn.

Ik heb nog een 9300 review (in vreselijk vertaald Russisch) gevonden waarin ze ook vermelden dat de leesbaarheid in de zon goed is. Dat is mooi...

http://www.mobile-review.com/review/nokia-9300-en.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Ik speel nu nog steeds met mijn 9500 en vind hem nog steeds prachtig

geluidskwaliteit van mp3's is degelijk

nu vraag ik me af zijn er progjes waarme je er radio ook op krijgt

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal proberen specifieker te zijn. Er zit een real-player op de nokia 9500, waarmee je mpeg bestanden kunt afspelen. Moet ik zo'n speciaal kaartje in de telefoon stoppen om bestanden die ik op mijn pc heb wil overzetten op mijn telefoon?
Het lukt me ook steeds maar niet om op het internet te komen, weet je of dat je de inloggegevens voor KPN bij hun kunt opvragen? Hoe moet ik anders op het internet...
Wat een moeilijke vragen... Er zit niet echt een uitgebreide handleiding bij moet ik zeggen. Min puntje..

Alvast bedankt voor de hulp!
Ben Flugel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Een tweede vraagje

en vnc client voor nokia 9500 is die er al???

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:25:
Ik zal proberen specifieker te zijn. Er zit een real-player op de nokia 9500, waarmee je mpeg bestanden kunt afspelen. Moet ik zo'n speciaal kaartje in de telefoon stoppen om bestanden die ik op mijn pc heb wil overzetten op mijn telefoon?
Het lukt me ook steeds maar niet om op het internet te komen, weet je of dat je de inloggegevens voor KPN bij hun kunt opvragen? Hoe moet ik anders op het internet...
Wat een moeilijke vragen... Er zit niet echt een uitgebreide handleiding bij moet ik zeggen. Min puntje..

Alvast bedankt voor de hulp!
Ben Flugel 8)7
Bij elke Nederlandse 9500 zit de toegang voor kpn voorgeprogrammeerd (net als voda en orange enz.). Je kiest dus bij internetvoorkeur voor KPN (en niet kpn-gin) en je zit op het internet. Makkelijker kan niet. Wij hebben inmiddels 6 toestellen in gebruik en bij alle 6 binnen 1 minuut op het internet via kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of tomtom op deze phone kan worden geinstalleerd? en zo ja? welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet dat tom tom op de 9500 kan.
Heeft iemand al uitbreidingen gevonden voor de 9500 zoals games een msn mesanger en een remote controll prog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:29:
Ik geloof niet dat tom tom op de 9500 kan.
Heeft iemand al uitbreidingen gevonden voor de 9500 zoals games een msn mesanger en een remote controll prog?
MSN (en andere messengers):
IM+ Messenger ($40)
Agile Messenger (deze maand verwacht, gratis)

Remote control? (not interested)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb geprobeerd op internet te komen met mijn Nokia 9500 via KPN zoals je zei, maar hij geeft de melding: "GPRS: Abonneer u eerst op GPRS". Wat moet ik hier mee....

Bedankt weer!

Ben Flugel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi alweer,

Ik heb nu ook een extra geheugen kaartje in mijn telefoon (nokia 9500) gestopt. Maar hoe kan ik hier data op zetten, bijvoorbeeld video beelden, etc...?

Moeilijk hoor......

Thanks Ben Flugel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul__assasin schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:27:
Een tweede vraagje

en vnc client voor nokia 9500 is die er al???
Kun je niet gewoon browsen naar http://hetsysteeminkwestie:5800 dan? Dat is toch een Java viewer, die vereist Java support in de gebruikte browsert. Als ik mij niet vergis moet de browwser op de 9500 dit toch aankunnen? (ja, het wordt wel een beetje scrollen...)

edit:
De directeur alhier is hem net gesmeerd, dus ik kan het nu niet testen voor je.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:17:
hij geeft de melding: "GPRS: Abonneer u eerst op GPRS". Wat moet ik hier mee....
Nou, WAT denk je!? Je hebt wel een GPRS abbo nodig natuurlijk heh... Op naar de BelCompany zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

WARDRIVEN en mijn nokia het is een vast feit geworden hier...

games: nagenoeg onvindbaar voor deze foon
msn: IM+ werkt hier voor geen meter ik wacht op agile
remote software: putty is te verkrijgen

@knettergek als jij die vnc werkende krijgt laat je het dan eens weten zou handig zijn voor me server... laat die dan op custom res draaien zodanig het scrollen beperkt word

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dan al een werkende GPS module? Zou wel cool zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er voor de communicator 9500 al een hele goede backupmogelijkheid?
Er is een Pocket Pc pakketje dat bij het uitzetten van de ppc, automatisch een agenda en contacts backup maakt naar het vaste geheugen (in te stellen, kaartje of iets anders).
Ook kun je schedulen wanneer hij moet draaien (dus dagelijks en dan doet ie het, zonder dat je er omkijken naar hebt.

groeten
Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:14:
Is er voor de communicator 9500 al een hele goede backupmogelijkheid?
Er is een Pocket Pc pakketje dat bij het uitzetten van de ppc, automatisch een agenda en contacts backup maakt naar het vaste geheugen (in te stellen, kaartje of iets anders).
Ook kun je schedulen wanneer hij moet draaien (dus dagelijks en dan doet ie het, zonder dat je er omkijken naar hebt.

groeten
Piet
Want denk je van de back-up op de MMC-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul__assasin schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:28:
WARDRIVEN en mijn nokia het is een vast feit geworden hier...

games: nagenoeg onvindbaar voor deze foon
msn: IM+ werkt hier voor geen meter ik wacht op agile
remote software: putty is te verkrijgen

@knettergek als jij die vnc werkende krijgt laat je het dan eens weten zou handig zijn voor me server... laat die dan op custom res draaien zodanig het scrollen beperkt word
Games is hij niet voor bedoeld denk ik. IM+ werkt perfect: het werkt met Yahoo, Jabber, ICQ, MSN en AOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Gisteren de eerste Nokia 9500 verkocht.

Je blijft het touch screen gebeuren missen (die knoppen aan de zijkant van het scherm blijft wennen...), maar verder is het een juweeltje.

Het design is wel oke, behalve dat de buitenkant van een soort goedkoop plastic gemaakt is die niet bij een zakelijke lijn hoort. Zwart, hoogglanzend, el-cheapo look plastic waarbij het licht van een lamp ook nog eens flink reflecteert. De "brushed aluminium" look van de 9210 hadden ze beter kunnen overnemen. :Y)

Functioneel is het inderdaad prima in orde. Leuk, met je telefoon open WLAN's zoeken :-)
Full size html pagina's bekijken gaat prima op het scherm (al heb je wel goede ogen nodig ;-))
Het toetsenbord is ook prima in orde, al zijn sommige locaties minder voor de hand liggend.
De punt ( . :) ) zit links naast de spatiebalk geplaatst terwijl dit op normale tobo's juist rechts ervan is. :D

Alleen,...de prijs he... :/

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:37:
[...]

Games is hij niet voor bedoeld denk ik. IM+ werkt perfect: het werkt met Yahoo, Jabber, ICQ, MSN en AOL.
maar is betalend... en laat dat nu hetgeen zijn wat ik het meeste haat

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:34:
[...]

Want denk je van de back-up op de MMC-kaart.
Dat snap ik ook, dat je op de mmc-kaart kan backuppen.
Maar is het backup-pakketje in staat om ALLES te backuppen, niet alleen data, maar ook instellingen enzo, dat is het meeste werk om terug te halen, die data lukt me altijd wel. Het meest simpele backupprogramma kan data-directories backuppen....

groeten
Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:06:
[...]

Dat snap ik ook, dat je op de mmc-kaart kan backuppen.
Maar is het backup-pakketje in staat om ALLES te backuppen, niet alleen data, maar ook instellingen enzo, dat is het meeste werk om terug te halen, die data lukt me altijd wel. Het meest simpele backupprogramma kan data-directories backuppen....

groeten
Justus
Je kunt inderdaad alles back-uppen. Na een restore wordt zelfs de oude logboekinfo (tijd en verbuikGPRS) weer overschreven. Ook alle instellingen en internetsites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul__assasin schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:31:
[...]

maar is betalend... en laat dat nu hetgeen zijn wat ik het meeste haat
Ja, je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Trouwens, je zei: IM+ werkt voor geen meter: het werkt dus perfect, maar je wilt niet betalen. Overigens, neem dan een flat fee GPRS-abo (KPN) en je kunt 24 uur per dag online zonder extra kosten

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:21:
Ja, je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Trouwens, je zei: IM+ werkt voor geen meter: het werkt dus perfect, maar je wilt niet betalen. Overigens, neem dan een flat fee GPRS-abo (KPN) en je kunt 24 uur per dag online zonder extra kosten
Het probleem van IM+ is niet alleen dat het duur is (met $40 duurder dan de $30 versie voor de P800 bijv) maar dat het ook nog een hele strenge licentie heeft. Het programma is gekoppeld aan je IMEI nummer dus als je van telefoon wisselt heb je gezeik. Volgens mij neemt hij ook nog regelmatig contact op met een licentieserver (tenminste dat doet de demo op mijn Clie, heb nog geen 9300). Dus je betaalt en wordt gestraft a.h.w.

De andere kant van het verhaal is dat er deze maand een gratis MSN/Yahoo/Jabber/AIM client komt van Agile. Volgens sommigen is de Agile client op S60 telefoons zelfs beter dan IM+. En gratis dus...

Flat fee GPRS van KPN is ook niet gratis zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 09:17:
[...]

Het probleem van IM+ is niet alleen dat het duur is (met $40 duurder dan de $30 versie voor de P800 bijv) maar dat het ook nog een hele strenge licentie heeft. Het programma is gekoppeld aan je IMEI nummer dus als je van telefoon wisselt heb je gezeik. Volgens mij neemt hij ook nog regelmatig contact op met een licentieserver (tenminste dat doet de demo op mijn Clie, heb nog geen 9300). Dus je betaalt en wordt gestraft a.h.w.

De andere kant van het verhaal is dat er deze maand een gratis MSN/Yahoo/Jabber/AIM client komt van Agile. Volgens sommigen is de Agile client op S60 telefoons zelfs beter dan IM+. En gratis dus...

Flat fee GPRS van KPN is ook niet gratis zeker ;)
Flat Fee kost 95 euro per maand voor onbeperkt gebruik. Voor mij erg goedkoop aangezien ik de hele dag GPRS open heb staan. Ik heb dat abo in combinatie met een Usim, dus kan ik in UMTS-gebied met mijn laptop op volle snelheid internetten via de UMTS-kaart. Agile werkt perfect op de series 60 maar niet op de serie 80. En volgens bronnen aldaar duurt het nog zeker enkele maanden voordat die versie er is. Met IM+ heb je alleen met de licentieserver contact als je nog geen licentie hebt, daarna niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:06:
Flat Fee kost 95 euro per maand voor onbeperkt gebruik. Voor mij erg goedkoop aangezien ik de hele dag GPRS open heb staan. Ik heb dat abo in combinatie met een Usim, dus kan ik in UMTS-gebied met mijn laptop op volle snelheid internetten via de UMTS-kaart. Agile werkt perfect op de series 60 maar niet op de serie 80. En volgens bronnen aldaar duurt het nog zeker enkele maanden voordat die versie er is. Met IM+ heb je alleen met de licentieserver contact als je nog geen licentie hebt, daarna niet mee.
Ik kan me voorstellen dat flat fee voor 95 EUR voor sommige toepassingen een koopje is, maar voor mij geldt dat niet. Dus ik hou het voorlopig maar bij betalen per MB. 6MB per maand lukt meestal wel met mijn gebruik.

Had je deze Agile bron trouwens meegeteld?
Agile Messenger Nokia 9500 will be released sometime in January 2005
Voorlopig zit ik toch nog met smart op mijn 9300 te wachten :(

edit:
Newsflash: Je kunt de beta versie van Agile Messenger voor de N9500 downloaden van hun downloadpagina. Er staat alleen nog geen link naartoe, maar dat mag voor een beetje tweaker geen probleem zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

idd het was vrij makkelijk... nu gaan we die hier eens onderwerpen aan een paar leuek tests

komt ook net op tijd

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen
ik heb ook een nokia 9500
wat een superding
toch heb ik een vraag
in het handboek staat over dat je dat ding ook op het internet kan
GPRS, Bluetooth, Wifi etcetera, het duizelt me
Kan iemand in simpele bewoordingen misschien eens aangeven wat een goede manier is
thuis heb ik kabel internet
hoe kan je met de nokia op het internet komen
verbonden met je computer , via 1 van de vorige opties , draadloos
internetten onderweg?
ook zou ik graag een goede site willen waar goede software staat die je op de nokia kan draaien
graag !

groeten
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo soul-assasin
kan je mij even rechtstreeks een mailtje sturen ?
renevelzen_2@hotmail.com
bedankt

peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Voor de Nokia 9500 is er op dit moment nieuwe software beschikbaar.

Versie: 4.51 _/-\o_

Dit zijn de veranderingen in de software:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Changes/improvements made from MCU SW v 4.44(1) to v 4.51(0):

User Interface:
- CUI Profiles - self-made profile stability improvement.
- Note correction in SIM Lock (when using other than locked SIM)
- Improved G-icon suspend mode when making data call using PC.
- Profile name language correction on CUI when the UI language is changed.
- Presentation editor stability improved when opening slide show from MMC.
Telephony:
- Waiting call alert correction (after active voice call is ended).
- Call forwarding status check functionality improved.
- ALS line change improvement by using menu shortcuts (e.g. Menu-5-1-7-2).
Messaging
- French SMS editor improved (shortcut ctrl + M)
- Corrected SMS receiving when BT authentication notifier is on the screen.
- Improvements in MMS sending, viewing, opening.
- Correction for missing characters in MMS messages.
- Image presentation in SMIL messages improved.
- Multiple message deleting stability improved.
- SIM message deleting improved.
- Email account - Settings stability with long names improved (>25 characters).
- Email header retrieving improvement (many recipients in To: or Cc: fields)
- Data Mover
- The Data Mover functionality improved in case where the contacts writing process has been cancelled by the user with a double-click.
- Unnamed contact template transfer improvement.
- Transferring Notes from Desk has been improved.
- Transferring Background image has been improved.
Audio
- AMR file playback improvement.
Browser
- Browsing improved when primary DNS server is down.
- Improvement in loading combined browser pages.
- Overall improved stability of loading different XHTML web pages.
- Improved SDP file opening from browser.
- Navigation between more than one input-field improved.
- Localization of flashing banner and info note.
- Correction for some WAP links not accessible when browsing.
MMC
- MMC memory card formatting improvement.
- Backup to/restore from MMC functionality improved.
- Memory
- Improved functionality in memory full situations.
Contacts
- SIM card Contacts accessing improvement in start-up.
- Improved functionality of sending Compact Business card with maximum characters via SMS.
- Improved functionality of sending Compact Business card containing a picture.
- Contact search/open speed improved in cover UI (in case there’s no MMC in).
WLAN
- WLAN functionality improvement while associating to an Access Point.
- Setting the WEP key reliability improvement.
- Connection manager stability improved when dropping first VPN and then WLAN connection.
Synchronization & PCSuite:
- Improved PCSuite connectivity.
- Calendar sync correction (extra 1 hour for some entries).
- Fixed dialing number improvements when turning it Off--On-Off.
- SIM memory stability improved on CUI when Fixed dialling is active.
- FDN OTA download improved.
- Fixed dialing menu functionality improved.
- Slide showing improvement when using data projector.
- Remote locking by SMS improved.
- RealPlayer functionality improvement with over 256 characters long URLs.
- Closed User Group stability improved (receiving call from CUG member).
- Fax functionality improvements.
- Word97 doc compatibility improvement with PC Word 2003.
- Installation of Java applications improved.
- Improved initiation of phone call from MIDlet.
- Improved video capture from MIDlet.
- Fax viewing and printing improved.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bron: Nokia

Bij een Service-point kun je deze laten upgraden.

don't worry, be happy...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste