TFT Monitor 17"

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

AirtjE schreef op 24 februari 2004 @ 23:08:
Ik heb mail gekregen van een winkelketen die alles opgesomd heeft:

EIZO
5!! jaar garantie, kans op dode pixels erg klein, garantieafhandelingen erg goed. Meer dan 3 pixelfouten = omruiling. Meer dan 3 dode pixels binnen 1 maand na omkoop = kijken naar oplossing, mogelijk omruil.

Samsung
3 jaar garantie, kans op dode pixels groot (o.a. afgekeurde Eizo panels), garantieafhandelingen dramatisch. Maximaal 10 foute pixels toegestaan (zeer specifieke voorwaarden).

Iiyama
3 jaar garantie, kans op dode pixels niet zo groot (weinig ervaring bij ons), garantieafhandeling goed. Maximaal 2 dode pixels (binnen 8 dagen na aankoop=omruil), na 8 dagen: 3 dode pixels maximaal.

Hercules
3 jaar garantie, kans op dode pixels redelijk aanwezig, garantieafhandeling erg goed, hulpvaardig, (indien voorraad, anders slecht). Max 4 dode pixels toegestaan.

Zij raden EIZO ten zeerste aan (hmmmm...)
Ik vind, aan hand van deze voorwaarden, dat Samsung eigenlijk al afvalt. Gezien ik toevallig ook bij 2 Mediamarkten ben langsgeweest en laat het toevallig zijn dat telkens precies de Samsung monitoren dode pixels/beeld bevatten.

Rest van merken maakt dus niet uit begrijp ik. Hercules vind ik wel mooi maar weer jammer dat het beeldscherm nog stuk breder is dan daadwerkelijk beeld, in vervelijking met andere TFT's, waar het scherm totaal slechts klein stukje groter is...
Een adi A715, zoals ik heb, heeft/had een pixel garantie van 0 ;) Ik wilde een snel/stevig scherm en zeker geen dode (sub)pixels! Daardoor hiervoor gekozen, hij is alweer wat ouder maar als je zoveel geld uit geeft dan ga je toch neit naar zo'n irritant pixeltje kijken B)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

EXX

EXtended eXchange

Diezelfde pixelgarantie van 0 heb je trouwens ook op de Hitachi CML174SXW. Logisch, want daar zit dezelfde panel in (van AU Optronics) als in de ADI A715.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

EXX schreef op 25 februari 2004 @ 09:14:
Diezelfde pixelgarantie van 0 heb je trouwens ook op de Hitachi CML174SXW. Logisch, want daar zit dezelfde panel in (van AU Optronics) als in de ADI A715.
Hyundai heeft ook hetzelfde paneel >:) . Het vreemde is dat ADI 16ms zegt en Hyunday 20ms response time. Ik denk dus dat het gewoon 20ms is maar ik verneem toch nooit ghosting opdit scherm dus vind ik alles best :9

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat heeft te maken met de kleurweergave. Ingesteld op 8 bits per kleur (24 bits kleurdiepte) is het 20 ms, bij 6 bits (18 bits kleurdiepte) is het 16 ms. Het is dus:

16777216 kleuren -> 20 ms (of IIRC zelfs 25 ms).
262144 kleuren -> 16 ms.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Ik heb 2 TFT schermen. Een Yakumo 17inch en een IIyama 15 inch. Persoonlijk vind ik dat de iiyama scherm trager is (met scrollen, gamen) dan de Yakumo monitor. Ik speel CoD, Unreal2004demo en CS op mijn 17 inch en om het maar een beetje bescheiden te zeggen, ik roeleer. Ik heb geen last van ghost effecten. Wel vind ik dat je de TFT moet gebruien waar hij voor gemaakt is en dat is zijn max resolutie.

Nogmaals, de iiyama komt trager over met scrollen en het overslaan naar screensaver. Maar dat zou dan ook eventueel aan mijn videokaart kunnen liggen.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-07 19:18
Even een kleine waarschuwing voor mensen die een Hercules willen: ik probeer zelf een Hercules 920 DVI te bemachtigen, maar de levertijd van die schermen is verschrikkelijk lang.

Heb een bestelling geplaatst op 29 januari, toen zouden ze ergens eind februari weer leverbaar zijn. Nu blijkt dat ze niet eerder dan april komen, mischien zelfs later :(

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 06:40

r_kluft

Hmmmmmm

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 10:31:
Is die Iiyama e431s nog ergens op voorraad? Heb van verschillende webshops begrepen dat de levering eind maart/begin april weer op gang komt.
Ik heb gisteren (24-02) gehoord dat er bij powerline in zoetermeer 36 stuks in vooraad staan (-1 want die is voor mij >:) )

Deze staan hier te koop voor €499 (maakt niet uit welke kleur)

Verwijderd

Belinea en BenQ hebben allebei een zeer goed getestte 17". 16 sec response en tegen redelijke prijzen. Ik heb 2 Belinea's, een 17" en een 19". Beide met DVI. Ben hier erg tevreden mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 21:35 ]

Verwijderd

EXX schreef op 25 februari 2004 @ 10:57:
Dat heeft te maken met de kleurweergave. Ingesteld op 8 bits per kleur (24 bits kleurdiepte) is het 20 ms, bij 6 bits (18 bits kleurdiepte) is het 16 ms. Het is dus:

16777216 kleuren -> 20 ms (of IIRC zelfs 25 ms).
262144 kleuren -> 16 ms.
Ok, bedankt ;) Dit wist ik dus niet :9 ! Ook nooit gevonden, maar ook weer niet super naar gezocht B)

Verwijderd

Ik overweeg zelf ook een TFT te kopen.
Maar hoe groot is nou echt het verschil bij het gebruik van sub-d tov DVI?
Is het echt een aanmerkbaar verschil?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:08:
Ik heb een Hyundai Q17 gehad en beide aansluitingen oppervlakkig getest en ik kon geen verschillen waarnemen.

Overigens heb ik nu ook de Iiyama in bestelling, maar dat duurt inderdaad lang....... Hoop dat het een beetje opschiet, want ik zit nu op een 15" CRT :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

benq heeft nu ook 1 speciale voor games 12 ms 17 inch altijd zowiezo 100 fps ( in cs :D )

Verwijderd

Ik vind het degelijk merkbaar bij mijn scherm :X . Je ziet het soms gewoon aan dingetjes :9 ! Ja mischien ben ik wel een zeikerd hoor, maar ik vind het bij sommige schermen dus merkbaar slechter (d-sub dan he) :z

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:33:
benq heeft nu ook 1 speciale voor games 12 ms 17 inch altijd zowiezo 100 fps ( in cs :D )
yash, een beetje onderzoek komt misschien van pas voor je iets blaat...

zoals crashone al zei 12ms -> 83.33fps

System Specs!

Verwijderd

Als het even kan moet je het scherm bij Mediamarkt kopen.

Kleine kutwinkeltjes zonder voorraad gaan pixels tellen, bij de Mediamarkt kan je zonder meer een klasse IV scherm met 1 pixel onder in de hoek terugbrengen en een nieuwe uitzoeken of zelfs je geld terugkrijgen. Wordt totaal niet moeilijk over gedaan.

Dan heb je niets te maken met pixelklasse bladiebla.

Nadeel is wel dat MM spullen verkoopt tegen adviesprijzen, en dat DVI-monitoren niet echt een prominent deel van het assortiment uitmaken (de massa ziet daar het nut niet van in en is niet bereid er meer voor neer te tellen). Maar als je even vraagt kan het altijd besteld worden.

Ik zou gaan voor de 172X van Samsung, is prachtig om te zien. Ik ken de 172V een beetje en die is erg goed, tot nu toe een uitvalspercentage van 0,0% :) (Ik klus bij als PC verkoper.)

Verwijderd

Geen aanmerkelijk verschil. Beeld is iets helderder en scherper. Refresh-rate kan met DVI alleen op 60hz. Leuke van DVI is verder dat je de monitor met een verloopje direct aan een analoge videorec of camera kunt hangen. Daarom komt er binnenkort een extra heffing op DVI-monitors van buiten de EU.

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 21:05
ik heb net een rondje tft schermen in winkels gedaan, het viel me op dat de meeste schermen niet in hoogte verstelbaar zijn (zoals mijn huidige Samsung 151s). Op zich wel jammer...

[ Voor 6% gewijzigd door Kentut op 25-02-2004 23:25 ]

Verwijderd

Zoals ik eerder zei: lees de tests eens van Belinea. Alle modellen, ook de 17"(101735) met die goede test is in hoogte verstelbaar.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 10:35

Pubbert

random gestoord

Ik kan zelf de Acer AL707 aanraden, alleen is niet zo heel veel meer te krijgen, nu vervangen door een AL17xx model. Ik heb zelf geen last van ghosting/tearing, en lekker helder beeld :) Enige nadeel is dat (algemeen tft-issue) het zwart niet echt zwart is, maar echt ergelijk is het ook niet.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Lees de reacties maar uit de topic over de 172x... de lovende kritieken van de mensen die hem tot nu toe hebben zijn heel positief

Verwijderd

Thund3r schreef op 26 februari 2004 @ 08:24:
Ik kan zelf de Acer AL707 aanraden, alleen is niet zo heel veel meer te krijgen, nu vervangen door een AL17xx model. Ik heb zelf geen last van ghosting/tearing, en lekker helder beeld :) Enige nadeel is dat (algemeen tft-issue) het zwart niet echt zwart is, maar echt ergelijk is het ook niet.
Nee, zwart is nooit zwart, maar er is best nog een groot verschil daartussen bij TFT's. Ik dacht juist dat die Acer AL707 juist helemaal een slechte zwarte beeld gaf :X (maar kan me vergissen)

Verwijderd

De AL1731 is een prima scherm... die heb ik uitgebreid kunnen testen (ook met gamen)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Probeer anders eens iiyama.. de Prolite E430 is een perfecht scherm. ik heb er 2 dualscreen en wil niks anders meer

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Maurice schreef op 26 februari 2004 @ 09:48:
Probeer anders eens iiyama.. de Prolite E430 is een perfecht scherm. ik heb er 2 dualscreen en wil niks anders meer
Ik heb ook een Ilyama echt super scherm.
Disign is ook niet zo lelijk van de Ilyama , wat vele denken.
En je kan hem ook aan de muur ophangen , heb ik zelf ook gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.sauscrew.org/mark/map/buro.jpg

Ben er super blij mee , Unreal 2004 draait er echt super op :) .
Had ik zelf nooit verwacht, het scherm is gewoon super _/-\o_

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 08:20
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 12:30:
[...]

[afbeelding]

Waarom heb jij het rechter stuk van je toetsenbord afgezaagd?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:36
Toad schreef op 26 februari 2004 @ 13:17:
[...]

Waarom heb jij het rechter stuk van je toetsenbord afgezaagd?
lol, zo hoort dat keyboard dat is de logitech diNovo

[ Voor 31% gewijzigd door Turismo op 26-02-2004 13:22 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Toad
  • Laatst online: 08-08 08:20
Turismo schreef op 26 februari 2004 @ 13:21:
[...]

lol, zo hoort dat keyboard dat is de logitech diNovo
Werkt dat handig?

Verwijderd

Voor jou waarschijnlijk niet, want anders zou je het niet vragen ;)

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met dat 12ms scherm van benQ ?

De benQ FP 767-12 ?

Ik zie nog nergens recencies van dit scherm.

edit:
Kickass opstelling bopit! ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 22:53 ]

Verwijderd

de e431s ownt op dit moment nog elk scherm qua gamen,. beter dan de samsung.
Bovendien krijg je bij de samsung tegenwoordig gratis dooie pixels :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:59:
de e431s ownt op dit moment nog elk scherm qua gamen,. beter dan de samsung.
Bovendien krijg je bij de samsung tegenwoordig gratis dooie pixels :P
Aha, gezien je uitspraken heb je beiden getest, anders brabbel je maar een stukje...
Er zijn inmiddels reviews verschenen die toch behoorlijk positief zijn over de 172x... en dode pixels kunnen overal inzitten...

Daar komt bij dat ik verwacht dat veel mensen de 172x ook voor het design willen (ik wel tenminste)

Verwijderd

offtopic:
@ TS; heb je geld over ofzo? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 00:16:
[...]

Aha, gezien je uitspraken heb je beiden getest, anders brabbel je maar een stukje...
Er zijn inmiddels reviews verschenen die toch behoorlijk positief zijn over de 172x... en dode pixels kunnen overal inzitten...

Daar komt bij dat ik verwacht dat veel mensen de 172x ook voor het design willen (ik wel tenminste)
het design is idd een stuk mooier van die samsung tov de iiyama.
Ik heb idd ook de 172x gezien, en persoonlijk vond ik de iiyama net wat beter met games en 2d.

• Febster
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 23:01
Cochrane schreef op 25 februari 2004 @ 11:19:
Even een kleine waarschuwing voor mensen die een Hercules willen: ik probeer zelf een Hercules 920 DVI te bemachtigen, maar de levertijd van die schermen is verschrikkelijk lang.

Heb een bestelling geplaatst op 29 januari, toen zouden ze ergens eind februari weer leverbaar zijn. Nu blijkt dat ze niet eerder dan april komen, mischien zelfs later :(
Misschien is het slim als je dit even leest :)

Verwijderd

[quote]Toad schreef op 26 februari 2004 @ 13:17:
[...]

offtopic:
Waarom heb jij het rechter stuk van je toetsenbord afgezaagd?[/quote]
Haha leuke reactie haha , dat hoort zo. En het werkt echt heerlijk. Tja ben al zwaar aan gewend. Kan ook echt niet meer zonder.

Maar over het Beeldscherm , hij ownt echt. Super scherm _/-\o_

Zit er aan te denken, om een dual optie te nemen.
Lijkt me ook wel leuk 2 Ilyama's :P .
Alleen de zilvere is heel erg moeilijk leverbaar, en kost ook weer een paar centen.
Zou hem dan gebruiken als tv :P.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 22:40 ]

Verwijderd

Ik kijk zelf uit naar het moment dat de BenQ FP731s op mijn bureau prijkt. Nou ben ik zelf geen gamer, maar gebruik ik mijn pc voor tekenwerk (ACAD, Eagle, etc...), programmeren, internet en tekstverwerken.

Heeft iemand ervaringen met dit scherm? Prijs/kwaliteit verhouding schijnt goed te zijn, maar kan iemand me dat bevestigen? Garantie is geen issue, heb ik bij BenQ alleen goede ervaringen mee.

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Als je in de winkel de schermen kan uitproberen voordat je koopt, dan zou ik zeker voor de Eizo gaan. Echt het beste 17" TFT-tje wat te koop is. Die hebben overigens nu ook 5 jaar onsite garantie.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 22:06
Ik heb ook een TFT aangeschaft.
Ik heb hem helaas nog niet binnen, waarschijnlijk volgende week.
't is een Neovo E-17B.
Ik heb er eigenlijk nog weinig reviews van kunnen vinden, maar 't schermpje oogt leuk, en de specs zijn aanvaardbaar.
Als ik hem heb zal ik wel ff posten hoe het scherm me bevalt.

Linkje:http://www.neovo.nl/products/E-17B.htm

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-07 19:18
Febster schreef op 27 februari 2004 @ 19:38:
[...]

Misschien is het slim als je dit even leest :)
Had 't gelezen, die post op t.net kwam een paar uur na mijn bericht hier uit :)
Erg jammer, de Hercules is mooier dan de Samsung^Iiyama (vind ik ;))

• bbbrumbrum
  • Niet online
Hehe, nog nooit een 172X IRL gezien zeker ;)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 12:30:
[...]

[afbeelding]

Hoe heb je de TFT zo netjes aan je muur bevestigd?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

ik heb een review gemaakt over de E430.

http://forum.gamers.nl/showthread.php?s=&threadid=53376

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

mag binnen kort weer een nieuwe computer uitzoeken. waar ik altijd aandacht aan besteed is het beeldscherm. gezien dat tft zo goed geworden zijn overweeg ik nu ook een tft. ik was een beetje aan het zoeken en kwam deze tegen

Afbeeldingslocatie: http://www.benq.nl/images/product/lcd/showcasefp767-12ms.jpg

http://www.benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=401

korte specs:

serie nummer: fp767 12 ms
lcd groote: 17 inch
max reso : 1280x1024
pixel pitch : 0.264 mm
kleuren : 16.2 miljoen
reactietijd : 12 ms (ze zeggen ideaal voor gamen. 1 van de dingen die ik veel doe)
helderheid :300 cd/viekante meter
contrast : 500:1

kan aleen op benq site niks vinden over pixel garantie ik zal wel blind zijn. kwam wel ergens garantie pdf tegen maar stond niks in over pixel garantie, of ligt het aan mij? kan iemand me hier antwoord opgeven?

• bbbrumbrum
  • Niet online
Specs zijn idd mooi, scherm is mooi. Maar: hij heeft geen DVI aansluiting, dat is toch echt wel een must als je er veel mee gamed...

Verwijderd

ik heb geen DVI, ik game veel, en het gaat perfect

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een hitachi cml 17sxw tft scherm.
Volgens de kenners een mooi schermpje.Maar als ik rise of nations speel en van links naar rechts scrol wordt het beeld wazig?Ook in windows of exploder en ik scrol wordt het beeld of letters wazig,dit is toch niet normaal.
Ik heb zowel dvi als analoog geprobeerd waarbij analoog iets beter lijkt.
Ik heb een sapphire ati 9600 pro videokaart,zou toch goed moeten zijn?
De reolutie is 1024 x 758 75 hz .Ik lees hier vaak dat gamen goed gaat maar ik ben nog niet erg tevreden en heb een beetje spijt.
wie heeft het zelfde of heeft een oplossing.

gr peter :(

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik heb dezelfde, aangesloten op een Geforce 4 Ti4200 via de DVI. Hij staat bij mij wel in de native resolutie van 1280x1024 met 32 bits kleuren.

Gamen (in mijn geval UT/UT2003/UT2004) gaat eigenlijk prima. Dat letters wazig worden tijdens het scrollen in bv. IE heb ik ook enigszins, maar het stoort niet. Overigens heeft de Eizo L685 die ik op het werk heb (ook via DVI aangesloten) ook wazige letterjes bij het scrollen.

Verwijderd

BenQ fp767 12 ms zou later dit jaar met een DVI aansluiting komen.

Verwijderd

Ik heb een IIyama E431S-W en een E431S-S onder ogen gehad, een aantal (4 stuks) BenQ 767 en een Samsung 172S.

Het beeld: Ik heb op geen van alle gegamed, alleen windows geinstalleerd en gesurfd enzo. Op de Samsung wel gekeken naar UT2004 en dat zag er zwaar bruut uit. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal voor je wat dat betreft.

Qua normaal beeld/kleurenechtheid ga ik (geen kenner) voor de Samsung, daarbij had ik meteen zoiets van "hey, dit is wel mooi", terwijl ik bij die andere schermen (daar had ik eerder mee gewerkt) zoiets had van "hmmm, anders".

Design: De BenQ heeft totaal geen design, gewoon een scherm in een kunsstof omhulsel. Bij de IIyama is het al wat beter, maar ze komen heel erg "plastic over" bij mij (zowel de silver als de "white"). De Samsung ziet er gewoon ontzettend mooi uit, met goeie aluminium look en een stijlvolle poot.

Dooie pixels: alleen op 1 van de IIyama's had ik er 1tje. Qua service heb ik alleen ervaring met de BenQ's, en die werden netjes 3 dagen na het bellen bij mij thuis omgewisseld (was iets met de (ingebouwde) voeding) _/-\o_

Als ik er nu 1 zou komen zou ik dus voor een Samsung gaan. Specs zijn goed, beeld is veel mooier (scherper en rustiger en kleurechter dan de andere 2 in mijn n00b ogen) en hij ziet er met afstand het geilst uit. :9 ;)

• T1eA
  • Laatst online: 02-04 09:41

T1eA

Browser

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 09:26:
Ik ben in het bezit van een hitachi cml 17sxw tft scherm.
Volgens de kenners een mooi schermpje.Maar als ik rise of nations speel en van links naar rechts scrol wordt het beeld wazig?Ook in windows of exploder en ik scrol wordt het beeld of letters wazig,dit is toch niet normaal.
Ik heb zowel dvi als analoog geprobeerd waarbij analoog iets beter lijkt.
Ik heb een sapphire ati 9600 pro videokaart,zou toch goed moeten zijn?
De reolutie is 1024 x 758 75 hz . Ik lees hier vaak dat gamen goed gaat maar ik ben nog niet erg tevreden en heb een beetje spijt.
wie heeft het zelfde of heeft een oplossing.

gr peter :(
Ten eerste denk ik dat je 1024x768 bedoelt ;) . Wat betreft die blurring als je aan het scrollen ben in het spel ik heb daar nog nooit last van gehad met mijn pa zijn monitor ik denk dat je gewoon op 1280x1024 moet draaien om dat effect te ellimineren. (als hij er niet tussen staat kan het vaak gewoon toegevoegt worden daarvoor moet je even op google/got zoeken).

Wat betreft explorer dit kan je veranderen bij EXTRA->INTERNET-OPTIES...->GEAVANCEERD->SURFEN->SOEPEL SCROLLEN (of iets dergelijks) afvinken.

Doormiddel van de resolutie verandere in het spel zou het wel verholpen moeten zijn want je zou eigenlijk geen spijt moeten hebben van zo'n tft _/-\o_

ICT G33K

Verwijderd

Wat betreft de hitachi 17'' tft scherm betreft ik heb alle reolutie's uitgetest .
Zou het aan het scherm liggen? ik zal vanavond een comand&conquer generaals installeren en kijken wat daar gebeurd.Ik lees dat veel mensen tevreden zijn over hun TFT schermpje.Maar als je scrolt en alles wordt wazig dan ben je het spellen zo zat.
Zou het een andere oorzaak kunnen hebben,zijn er test programma's ?

Gr Peter

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 14:30:
Wat betreft de hitachi 17'' tft scherm betreft ik heb alle reolutie's uitgetest ....
Wanneer je ook op 1280/1024 blurring hebt is er iets aan de hand. Speel C&C in die resolutie (60Hz is trouwens genoeg voor je TFT op de DVI )

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Verwijderd

dhr. banuyn schreef op 03 maart 2004 @ 14:37:
[...]

Wanneer je ook op 1280/1024 blurring hebt is er iets aan de hand. Speel C&C in die resolutie (60Hz is trouwens genoeg voor je TFT op de DVI )
Oke ik ga het uittesten. Ik las een keer video sync ?

peter

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
Even iets anders...

Een TFT scherm is lang niet zo duur als je denkt, zeker voor de gebruikers die er lang achter zitten. want de gemiddelde tijd dat je met een monitor doet is nou pak em beet 4 jaar ofzo... zeker als je een duurdere koopt.

Ik heb pas met een maat van mij zitten rekenen en we gingen uit van een 17" TFT van redelijk goede kwaliteit en een 17" CRT ook goede kwaliteit. toen hebben we berekent hoeveel je kwijt bent met stroomverbruik enz in 4 jaar ongeveer, en aangezien een TFT scherm veel minder lurkt dan een CRT haal je je rendement er wel na 4 jaar uit.

Kijk, als je elk jaar een nieuwe koopt, ( maar dan heb je toch geld zat denk ik ) dan is het misschien makkelijker om een CRT te kopen. Maar ik heb mijn scherm nu ook al een jaar of 3 of 4, nog steeds CRT want ik heb het geld er niet voor.

Maar duurder zijn ze alleen in de aanschaf, naarmate de tijd verstrijkt trekt het bedrag behoorlijk gelijk.

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen een E431S of een H430 van Iiyama,

het scherm is niet voor mijzelf, maar voor mijn oom, die af en toe wel eens een spel doet, maar niet heel veel. Scherm moet vooral goed zijn voor de rest, maar gamen moet er wel goed mee kunnen.

Is de de 90 euro extra een goede investering? of kan ik die beter in mijn zak houden en een E431S of een E430 kopen?

• Krullebol.nl
Zoals vermeld heb ik nu mijn Neovo binnen: (E-17B)

Afbeeldingslocatie: http://www.krullebol.nl/data/computer/IMG_2268.jpg

Hij bevalt me tot nu toe prima.
In game gaat het ook goed...

Heb er nog geen "last" van gehad dat hij ging "ghosten"

[ Voor 8% gewijzigd door Krullebol.nl op 06-03-2004 12:16 ]

Verwijderd

Krullebol schreef op 06 maart 2004 @ 11:57:
Zoals vermeld heb ik nu mijn Neovo binnen: (E-17B)

[afbeelding]

Hij bevalt me tot nu toe prima.
In game gaat het ook goed...

Heb er nog geen "last" van gehad dat hij ging "ghosten"
Het zal vast een goed scherm ook al heb ik over dit scherm nog niks gelezen(ook laatste tijd niet meer in verdiept) maar ik vind hem er echt lelijk uit zien :X . Voor mij geld het design ook wel een hoop voor een TFT 8)

• Krullebol.nl
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 12:23:
[...]

Het zal vast een goed scherm ook al heb ik over dit scherm nog niks gelezen(ook laatste tijd niet meer in verdiept) maar ik vind hem er echt lelijk uit zien :X . Voor mij geld het design ook wel een hoop voor een TFT 8)
Toch denk ik: smaken verschillen.

Ik vind hem persoonlijk echt supermooi...

dus ik neem het niet als aanval op mijn persoonlijke opinie :+

Tevens stond hij niet in de Topicstart, en er zijn vast nog wel anderen die hem (ook) mooi zullen vinden.

Er zijn inderdaad wel weinig reviews van te vinden, maar ik kon ook kiezen uit 2 Samsungs, en die vond ik weer niet mooi (en specs waren minder).

[ Voor 22% gewijzigd door Krullebol.nl op 06-03-2004 12:27 ]

Verwijderd

Krullebol schreef op 06 maart 2004 @ 12:25:
[...]

Toch denk ik: smaken verschillen.

Ik vind hem persoonlijk echt supermooi...

dus ik neem het niet als aanval op mijn persoonlijke opinie :+
Haha, nee smaken verschillen. Ik hou meer van en dunne rand omhet scherm en niet een aangesloten poot :9 maar vast vinden een hoop mensen dat juist mooi. Gelukkig maar dat iedereen iets anders mooi vind, zo blijven er voldoende schermen voor mij over :+

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
ff een vraagje:

ik ben ook op zoek naar een tft-scherm, maar hoe zit dit nu met de 19" varianten qua gamen/ghosting/blur?

ik hecht erg veel waarde aan een mooi scherp beeld, ongeacht de prijs en vroeg mij af of een groter beeld de responsietijd beinvloedde of dat een groter scherm een andere uitwerking had qua deze scherpte en eerdergenoemde ghosting oid.

Verwijderd

paulman schreef op 06 maart 2004 @ 18:08:
ff een vraagje:

ik ben ook op zoek naar een tft-scherm, maar hoe zit dit nu met de 19" varianten qua gamen/ghosting/blur?

ik hecht erg veel waarde aan een mooi scherp beeld, ongeacht de prijs en vroeg mij af of een groter beeld de responsietijd beinvloedde of dat een groter scherm een andere uitwerking had qua deze scherpte en eerdergenoemde ghosting oid.
Ik dacht dat voor gamen de beste monitoren etc. uit komen @17inch ;) . Vaak snellere response time etc. 19inch heeft vaak als snelste 25ms (nog best redelijk :9 )

• paulman
en voor de rest?

is de scherpte niet afhankelijk van de grootte?

en een responsietijd van 25ms, veroorzaakt dat bijv. de blurry letters tijdens het scrollen, of ghosting (oid, beetje bang om dat woord te gebruiken) tijdens snel bewegen v/d muis?

edit: kortom: is de grootte alleen van invloed op de responsietijd, en wat heeft deze responsietijd nou als gevolgen?

[ Voor 20% gewijzigd door paulman op 06-03-2004 18:14 ]

Verwijderd

paulman schreef op 06 maart 2004 @ 18:13:
en voor de rest?

is de scherpte niet afhankelijk van de grootte?

en een responsietijd van 25ms, veroorzaakt dat bijv. de blurry letters tijdens het scrollen, of ghosting (oid, beetje bang om dat woord te gebruiken) tijdens snel bewegen v/d muis?

edit: kortom: is de grootte alleen van invloed op de responsietijd, en wat heeft deze responsietijd nou als gevolgen?
Nou dan blurry worden kan je al een deel uitzetten in IE ;) (weet niet meer precies waar, maar dan moet je vloeiend scrollen uitzetten). Daarnaast vind ikd e scherpte van een 19inch scherm vaak wel goed O+ , maar die schermen zie ik niet regelmatig en nooit echt achter gewerkt(dus daar kan beter iemand anders iets nuttigs over zeggen). Ik denk dat als je een die-hard gamer bent je het beste gewoon een 17inch scherm kunt kopen (vaak ook wat beter kwa prijs) en als dat niet genoeg is 2x 17''TFT >:) .

19''Inch is echt een oppervlakte maar ook wel erg mooi, tjah wil je echt persee 19'' en waarom moet je jezelf afvragen 8)

• paulman
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 18:17:
19''Inch is echt een oppervlakte maar ook wel erg mooi, tjah wil je echt persee 19'' en waarom moet je jezelf afvragen 8)
Waarom een 17" ipv een 15"? Ik vind 19" gewoon fijner werken :9 en m'n pa heeft toch een 42% korting pc-prive project lopen, waar ik gebruik van mag maken, "want zo'n tft-tje scheelt enrom veel in de stroom-kosten" :D B)
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 18:17:
Nou dan blurry worden kan je al een deel uitzetten in IE ;) (weet niet meer precies waar, maar dan moet je vloeiend scrollen uitzetten). Daarnaast vind ikd e scherpte van een 19inch scherm vaak wel goed O+
De vraag was of het enige verschil in performance van 19" tov 17" tft's de responsietijd is, en wat een hogere responsietijd nou daadwerkelijk voor een gevolgen heeft

Verwijderd

paulman schreef op 06 maart 2004 @ 18:34:
[...]

Waarom een 17" ipv een 15"? Ik vind 19" gewoon fijner werken :9 en m'n pa heeft toch een 42% korting pc-prive project lopen, waar ik gebruik van mag maken, "want zo'n tft-tje scheelt enrom veel in de stroom-kosten" :D B)

[...]

De vraag was of het enige verschil in performance van 19" tov 17" tft's de responsietijd is, en wat een hogere responsietijd nou daadwerkelijk voor een gevolgen heeft
17'' en 15'' is echt veel verschil. Maar een 19'' TFT komt ongeveer overeen met een 21''crt ;) en vaak hebben ze zover ik weet dezelfde resolutie als een 17'' TFT. Dus 1280x1024, dus dat betekent denk ik dus dat de pixels verder uitgespreid zijn, dus minder scherp is (denk ik dan :X, misschien wel helemaal fout hoor) :+ .

15''TFT is echt klein, en zelf bevalt mij een 19''CRT en 17''TFT heel goed en zelf weet je al dat ghosting plaats vind als je een tragere response time hebt :9

• paulman
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 18:38:
17'' en 15'' is echt veel verschil. Maar een 19'' TFT komt ongeveer overeen met een 21''crt ;) en vaak hebben ze zover ik weet dezelfde resolutie als een 17'' TFT. Dus 1280x1024, dus dat betekent denk ik dus dat de pixels verder uitgespreid zijn, dus minder scherp is (denk ik dan :X, misschien wel helemaal fout hoor) :+ .
thnx :> , dat klinkt best wel aannemelijk.

ik denk dat ik dan toch maar voor een 17" ga. Ik zoek echter wel een beetje een robuust scherm, en kwam met mijn zoektocht daarnaar ook dit schermpje tegen: de neovo x-17av/x-17a . Voor dit schermpje zit een glasplaat, wat het beeld scherper zou moeten maken, en het tevens makkelijker maakt het schoon te maken. Zelf heb ik dit schermpje bekeken, en aangevoeld, en het voelde behoorlijk solide, ook de voet. Dit kon ik echter niet verglijken met een ander scherm dat ik op het oog heb: de Samsung 172x, want hoe zit het met dit scherm qua robuustheid?

ook wordt ik uit de site waarnaar de bovenstaande link verwijst niet erg helder wat nu daadwerkelijk de resonsietijd van dit schermpje is. Er staat namelijk 15/10 ms (verticale en horizontale responsietijd? Moet je nu de hoogste nemen (zoals op de meeste sites staat die het scherm verkopen) of deze 2 getallen optellen?

[ Voor 50% gewijzigd door paulman op 06-03-2004 19:34 ]

Verwijderd

paulman schreef op 06 maart 2004 @ 19:27:
[...]

thnx :> , dat klinkt best wel aannemelijk.

ik denk dat ik dan toch maar voor een 17" ga. Ik zoek echter wel een beetje een robuust scherm, en kwam met mijn zoektocht daarnaar ook dit schermpje tegen: de neovo x-17av/x-17a . Voor dit schermpje zit een glasplaat, wat het beeld scherper zou moeten maken, en het tevens makkelijker maakt het schoon te maken. Zelf heb ik dit schermpje bekeken, en aangevoeld, en het voelde behoorlijk solide, ook de voet. Dit kon ik echter niet verglijken met een ander scherm dat ik op het oog heb: de Samsung 172x, want hoe zit het met dit scherm qua robuustheid?

ook wordt ik uit de site waarnaar de bovenstaande link verwijst niet erg helder wat nu daadwerkelijk de resonsietijd van dit schermpje is. Er staat namelijk 15/10 ms (verticale en horizontale responsietijd? Moet je nu de hoogste nemen (zoals op de meeste sites staat die het scherm verkopen) of deze 2 getallen optellen?
Response time bestaat uit: fall + up time. Dat betekent dus dat bijvoorbeeld 10mv up en 15ms fall=25ms response time totaal. Volgens mij heeft die Samsing 172x, 16ms of 12ms wat ik tenminste ooit voglens mij heb gelezen, maar ik zal het zo eens nazoeken B)

Edit: Ik heb iets gevonden uit een post die diegene uit een review heeft gehaald: Minimal ghosting
Monitor rated and priced for 12ms pixel response, but performance worse than displays running 22ms pixel response.
Ik denk datd e Iiyama E431 wel iets voor jou is. Die heeft een response time van 16ms en is zeker een goed scherm, heb er al regelmatig bij mijn vriendin achter gewerkt. Zelf heb ik een ADI A715 (16ms a 20ms schijnt) en deze bevalt me ook uitermate. Voordeel van de Adi vind ik dat hij ee usb hubje heeft in zijn ''poot'' en de poot ook erg stevig is, van de Iiyama vind ik dat wat tegenvallen! 8)

Maarja nu is het vooral je budget vaststellen EN reviews lezen :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 20:31 ]

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 15:26
CrashOne schreef op 23 februari 2004 @ 18:06:
Ghosting treed op bij:
25ms -> 40fps
16ms -> 62.5fps
12ms -> 83.33fps

Of je het ziet bij >16ms is een tweede, volgens mij nemen je ogen dat niet meer waar.
Hoe zit het bij 100fps ?

En hoe kom je aan die info ?

Verwijderd

Renkie schreef op 06 maart 2004 @ 20:35:
[...]

Hoe zit het bij 100fps ?

En hoe kom je aan die info ?
Die info staat in de FAQ B) volgens mij en anders wel veel te vinden op i-net hoor ;) (vast ook een berekening :9 .
12ms schijnen nu de snelste schermen te zijn :9

• paulman
dus... maar... en.... die websites (o.a. salland automatisering ) die neovo displays verkopen hebben het mis? het is dus een responsietijd van 25ms?

da's wel erg baaalun, want het schermpje ziet er niet vekeerd uit (anders dan die "lelijke" E-serie hoor :9 )

bovendien lijkt het me erg handig, zo'n glasplaat, om je schermpje goed te onderhouden, en de extra tulp-aansluiting is ook mooi. Er zit zelfs een DVI kabel standaard bij-in! En ze verkopen hem bij een pc-sjop hier in de stad, die een 0 dode pixel garantie geeft.

Al met al best jammer als het schermpje zo'n hoge refreshrate heeft :'(

Graag nog even bevestiging van andere tweakers dat dit scherm echt een responsietijd heeft van 25ms, voordat ik dit schermpje links moet laten liggen :o

sorry mssl dat ik je niet wil geloven :X :) :>

[ Voor 6% gewijzigd door paulman op 06-03-2004 20:53 . Reden: + lieve woorden voor mssl ]

Verwijderd

paulman schreef op 06 maart 2004 @ 20:52:
dus... maar... en.... die websites (o.a. salland automatisering ) die neovo displays verkopen hebben het mis? het is dus een responsietijd van 25ms?

da's wel erg baaalun, want het schermpje ziet er niet vekeerd uit (anders dan die "lelijke" E-serie hoor :9 )

bovendien lijkt het me erg handig, zo'n glasplaat, om je schermpje goed te onderhouden, en de extra tulp-aansluiting is ook mooi. Er zit zelfs een DVI kabel standaard bij-in! En ze verkopen hem bij een pc-sjop hier in de stad, die een 0 dode pixel garantie geeft.

Al met al best jammer als het schermpje zo'n hoge refreshrate =response time ;) heeft :'(

Graag nog even bevestiging van andere tweakers dat dit scherm echt een responsietijd heeft van 25ms, voordat ik dit schermpje links moet laten liggen :o

sorry mssl dat ik je niet wil geloven :X :) :>
Ik vind het meer dan logisch dat je het van andere wilt horen (wil ik zelf vaak ook dus ;) ) en ik zeg niet dat het 25ms :X Over welk scherm heb je het nu :? gaat een beetje door de war lopen!
Ga naar de fabrikant en lees wat reviews en je weet of het zo is/of ze liegen :D

• paulman
het gaat dus om dat neovo scherm: de X-17AV/X-17A

Verwijderd

paulman schreef op 06 maart 2004 @ 20:57:
het gaat dus om dat neovo scherm: de X-17AV/X-17A
Ja, dat is dus een echt 25ms scherm ;) . Salland zegt het en de website vand e fabrikant ook :9 . 10+15=25ms (fall+up). Het is denk ik wel een aardig goed scherm alleen je zou ghosting kunnen gaan waarnemen 8)

Edit: http://www.kieskeurig.nl/...66ABEC1256DB40055D8CC.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 21:02 ]

• paulman
iemand ervaringen met dit scherm??????????

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Hoe kun je het scherm testen op ghosting? Anders ga ik ff naar die winkel toen en vraag of ik het 1 en ander mag proberen. Ben toch onderdehand een bekende daar :/ :o :+

en op salland staat toch 15ms.... of ben ik echt blind?

[ Voor 93% gewijzigd door paulman op 06-03-2004 21:19 ]

Verwijderd

paulman schreef op 06 maart 2004 @ 21:05:

http://www.tomshardware.com/display/20020429/17lcd-05.html

Alsjeblieft, er zijn wel wat mensen die hem hebben alleen je moet niet gaan verwachten dat iedereen meteen reageerd op jou topic he :X Een beetje rustig aan, ik snap best dat je het graag snel wilt weten maar alles op zijn tijd. Zoals ik al zei: search eens een beetje 8)

Volgens Tomhardware niet goed genoeg voor games etc. Meer voor office :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 21:07 ]

• paulman
ik weet het, ik weet het.

vind het alleen erg jammer naarmate mij duidelijk wordt dat het een ***-scherm is voor games.... :(

off topic: dit begint btw best wel op een chatbericht te lijken :9

^ kopt, en dat is juist niet de bedoeling. Wacht eens rustig af ipv je vraag binnen een kwartier 2x te kicken (paulman in "TFT Monitor 17"" / paulman in "TFT Monitor 17""). Kicken van vragen binnen 24h is sowieso not-done.

Lees de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) anders ook even door, ook het punt smiliegebruik ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Pollewob op 07-03-2004 14:18 ]

• Krullebol.nl
paulman schreef op 06 maart 2004 @ 21:05:

Hoe kun je het scherm testen op ghosting? Anders ga ik ff naar die winkel toen en vraag of ik het 1 en ander mag proberen. Ben toch onderdehand een bekende daar :/ :o :+

en op salland staat toch 15ms.... of ben ik echt blind?
Ik heb zelf de E-17B (je weet wel.. lelijke vond).
Hij bevalt me prima... Er zit wel wat ghosting op, maar 't is best weinig, en ik irriteer me er niet aan.. en als het echt erg gaat worden, kan ik altijd nog weer terug op mijn Iiyama 1411 Pro 17" voor gaming :P. overigens weet ik niet hoe andere schermen het doen, dus ik kan het eigenlijk ook niet echt vergelijken

Ik ga er vanuit dat de beeldbuis van beide (Neovo's) hetzelfde zijn, alleen het design is misschien wat anders.

[ Voor 17% gewijzigd door Krullebol.nl op 07-03-2004 10:42 ]

Verwijderd

paulman schreef op 06 maart 2004 @ 21:12:
ik weet het, ik weet het.

vind het alleen erg jammer naarmate mij duidelijk wordt dat het een ***-scherm is voor games.... :(

off topic: dit begint btw best wel op een chatbericht te lijken :9
offtopic:
Dat vond ik ook al B) , bijna msn :9

Maar als je dus een ghosting vrij scherm wilt hebben zul je denk ik toch echt even verder moeten kijken, als je een 16ms scherm neemt zit het eigenlijk altijd wel goed 8)

• Krullebol.nl
Ik kwam er gisteren achter dat wanneer ik brightness en contrast opschroef, dat de "ghosting" voor zover ik er last van had een stukje minder werd :) (voor zover het al irritant was)

Maybe an Idea.

Ik las het ergens in een test met monitoren (wellicht oud nieuws)

[ Voor 3% gewijzigd door Krullebol.nl op 07-03-2004 13:21 ]

• paulman
@ pollewob: helemaal gelijk, ik stond zelf ook even te kijken van mijn spam-berichten en ik vind het terecht hoewel pijnlijk dat ik op de regels moet worden gewezen ;( (dat wordt de enige smiley deze post :) -DOH-)

verder: Zijn ghosting/aanverwanten nu alleen afhankelijk van de responsietijd van een scherm?

Ik denk dat ik toch maar voor 17" tft ga, met het oog op het door mssl vermeende verder verspreide pixels op het 19" scherm, wat een minder scherp beeld met zich mee zou brengen, tov een 17" en op de niet beschikbare low-respontime 19" schermen, of de gigantische kosten die dit met zich mee zou brengen.

Verwijderd

paulman schreef op 08 maart 2004 @ 23:30:
@ pollewob: helemaal gelijk, ik stond zelf ook even te kijken van mijn spam-berichten en ik vind het terecht hoewel pijnlijk dat ik op de regels moet worden gewezen ;( (dat wordt de enige smiley deze post :) -DOH-)

verder: Zijn ghosting/aanverwanten nu alleen afhankelijk van de responsietijd van een scherm?

Ik denk dat ik toch maar voor 17" tft ga, met het oog op het door mssl vermeende verder verspreide pixels op het 19" scherm, wat een minder scherp beeld met zich mee zou brengen, tov een 17" en op de niet beschikbare low-respontime 19" schermen, of de gigantische kosten die dit met zich mee zou brengen.
Ik las gister het blaadje van Vobis (volgens mij) en daar zag ik een LG 19'' TFT met een response time van 16ms (nog nooit eerder gezien bij een 19'' scherm), hij was volgens mij 569 of 599 euro dus dat valt nog best mee B) .

• paulman
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 09:27:
[...]

Ik las gister het blaadje van Vobis (volgens mij) en daar zag ik een LG 19'' TFT met een response time van 16ms (nog nooit eerder gezien bij een 19'' scherm), hij was volgens mij 569 of 599 euro dus dat valt nog best mee B) .
ik heb eens gezocht naar 19" LG schermen, maar kon bar weinig vinden, behalve deze, de LG-L1920P en de L1910S:

Zoals daar te lezen is, hebben deze schermen beide een resolutie van 1280x1024, en een responsietijd van 25ms, maar als refreshrate 75Hz :? Mis ik iets of klopt dat niet? (1 : 0,025 = 40)

Verwijderd

paulman schreef op 09 maart 2004 @ 12:54:
[...]

ik heb eens gezocht naar 19" LG schermen, maar kon bar weinig vinden, behalve deze, de LG-L1920P en de L1910S:

Zoals daar te lezen is, hebben deze schermen beide een resolutie van 1280x1024, en een responsietijd van 25ms, maar als refreshrate 75Hz :? Mis ik iets of klopt dat niet? (1 : 0,025 = 40)
Ja je moet ook niet altijd winkels geloven, maarja ik denk ik meld het even misschien is het wel waar dacht ik zo :z

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08 15:25
Ik heb net eens even dit hele topic doorgelezen en het valt me op dat bijna niemand het over de EIZO FlexScan L550 heeft :'(

Ik heb hier op tweakers en op google al gezocht naar ervaringen/reviews over dit scherm maar ik heb echt helemaal niks kunnen vinden.

Dus ik vraag het maar eens in dit topic, is er misschien iemand die deze monitor al in actie gezien heeft of hem misschien zelfs op zijn of haar bureau heeft staan? Ik wil namelijk graag meer informatie over dit scherm omdat hij me erg aanspreekt!!

Verwijderd

FiREFaRT schreef op 09 maart 2004 @ 22:12:
Ik heb net eens even dit hele topic doorgelezen en het valt me op dat bijna niemand het over de EIZO FlexScan L550 heeft :'(

Ik heb hier op tweakers en op google al gezocht naar ervaringen/reviews over dit scherm maar ik heb echt helemaal niks kunnen vinden.

Dus ik vraag het maar eens in dit topic, is er misschien iemand die deze monitor al in actie gezien heeft of hem misschien zelfs op zijn of haar bureau heeft staan? Ik wil namelijk graag meer informatie over dit scherm omdat hij me erg aanspreekt!!
Ik ben nu enkele dagen in het bezit van die monitor en hij bevalt me prima. Met spellen als Return to Castle Wolfenstein, GTA: Vice City, Deus Ex 2 en Beyond Good & Evil ben ik geen 'ghosting' of 'afterglow' effecten tegengekomen. Het scherm geeft een helder en scherp beeld

Enige nadelen kunnen zijn dat hij wat aan de dure kant is en dat je er geen DVI kabel bij krijgt.

Verwijderd

paulman schreef op 09 maart 2004 @ 12:54:
[...]

Ondanks dat het goed schermen zijn, zijn het geen ideale gaming monitoren... Een vriend van mij heeft de S versie... Je kan eraan wennen (zoals hij) maar ze zijn niet snel genoeg tov de snelste schermen.

Verwijderd

Ik heb de Eizo l550 sinds anderhalve week op mijn bureau staan. Kan niet anders zeggen dan dat het een prachtig scherm is. Geen dode pixels, geen ghosting tijdens het gamen en een prachtig design :P Ben er ontzettend blij mee :)

Gekocht bij www.tftscherm.nl Besteld en drie dagen later in huis ... khad al 2 maanden een bestelling uitstaan voor een Hercules Prophetview 920 dvi. Toen bleek dat deze niet meer geleverd kon worden, gelijk de Eizo besteld. Geen seconde spijt gehad ...

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik zit zelf eigenlijk te twijfelen tussen de Samsung 172X en de IIyama E431S. Qua uiterlijk toch de Samsung, ik bedoel, kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.beareyes.com/2/lib/200309/29/283/samsung.jpg

Maar welke zou ik kiezen qua prestaties?

[ Voor 3% gewijzigd door Darkvater op 17-03-2004 14:05 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Darkvater schreef op 17 maart 2004 @ 14:04:
Ik zit zelf eigenlijk te twijfelen tussen de Samsung 172X en de IIyama E431S. Qua uiterlijk toch de Samsung, ik bedoel, kijk maar:
[afbeelding]

Maar welke zou ik kiezen qua prestaties?
Die Samsung is naar mijn idee de allermooiste. Probeer hem alleen nog eens te kopen voor een redelijk bedrag. De eerste 4 aanbieders bij pricewatch hebben deze monitor niet op voorraad. Degene die hem wel aanbieden vragen er het geld voor waar je een mooie 19" voor halen kan.

Ik zat zondag nl. te twijfelen tussen deze 17" Samsung en een Neovo F-419.. ben voor de Neovo gegaan en ik verwacht hem zaterdag of maandag aan de deur. IIyama tft's zijn helemaal niet geweldig; ze springen er niet echt uit.. vind ik.

• bbbrumbrum
  • Niet online
Heb ze ook beiden gezien, zeker voor de Samsung gaan, die zit echt wel een treetje hoger als de IIYama die hoogstwaarschijnlijk ook niet eens leverbaard is...

Verwijderd

bbbrumbrum schreef op 17 maart 2004 @ 16:45:
Heb ze ook beiden gezien, zeker voor de Samsung gaan, die zit echt wel een treetje hoger als de IIYama die hoogstwaarschijnlijk ook niet eens leverbaard is...
Iiyama heb ik wel weer dozen zien staan bij wat winkel hoor dus ze zijn wel weer verkrijgbaar ;) . Bij de Dixons kun je voglens mij zelfs de Samsung halen dus als je niks anders weet ;) . Allebei zijn het goede schermen en dan moet je kijken welk design je het mooist vind en andere zaken zoals hoogte verstellen, kijkhoek etc. :9

• T1eA
  • Laatst online: 02-04 09:41

T1eA

Browser

Hyundai Q17 kan ik aanraden ben uitermate tevreden over het scherm :Y) .

1280x1024 @ 75Hz @ DVI kabel (meegeleverd) Geen ghosting en als ik bijv scroll me IE(6) kan ik gewoon de tekst blijven lezen. Naar mijn mening is het gewoon een platte CRT _/-\o_

ICT G33K

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:32
lol nevermind, had beter eerst kunnen refreshen na 3 uur afk te zijn geweest 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door Roet op 17-03-2004 20:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:33:
Ik heb de Eizo l550 sinds anderhalve week op mijn bureau staan. Kan niet anders zeggen dan dat het een prachtig scherm is. Geen dode pixels, geen ghosting tijdens het gamen en een prachtig design :P Ben er ontzettend blij mee :)

Gekocht bij www.tftscherm.nl Besteld en drie dagen later in huis ... khad al 2 maanden een bestelling uitstaan voor een Hercules Prophetview 920 dvi. Toen bleek dat deze niet meer geleverd kon worden, gelijk de Eizo besteld. Geen seconde spijt gehad ...
Ik heb een plaatje gevonden van de Eizo l550

Afbeeldingslocatie: http://www.tftscherm.nl/tftimg/screens/l550.jpg

Is die voet nou niet erg lastig, het is net alsof het scherm zo schuin moet staan om stevig te staan, en als je em recht zet een stuk minder stevig staat.
En hoe is de kleur zwart op dat scherm, ik heb op een Iiyama 431 gespeelt, maar wat me erg tegenviel was dat zwart niet zwart was, is dit bij die Eizo wel beter?

Ohja weet iemand de verschillen tussen de Eizo l550 en de Eizo l550-k, de k versie is duurder maar de specs zijn volgens mij precies hetzelfde :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 15:20 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Heeft er iemand ervaring met de Acer AL1721? Ik ben er namelijk over aan het denken zo'n scherm aan te schaffen, maar op internet lees ik nog al wat tegenstrijdige meningen over dat scherm, en over Aver in het algemeen.

Ik zal hem vooral gebruiken voor gewoon tekstverwerken e.d., maar het is ook belangrijk dat ik er prima dvd's op kan kijken. Gamen doe ik ook wel, maar dat is iets minder belangrijk.

Ik las o.a. dat dit scherm mooie zwarte kleuren kan geven, dus een goed contrast heeft, en een goeie responstime (16ms), ook als het gaat om de omschakeling naar grijswaarden.

Heeft hier iemand ervaring met dit scherm??

public void ik()

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:58
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:14:
[...]

Ik heb een plaatje gevonden van de Eizo l550

[afbeelding]

Is die voet nou niet erg lastig, het is net alsof het scherm zo schuin moet staan om stevig te staan, en als je em recht zet een stuk minder stevig staat.
Op dat plaatje staat ie erg schuin ja. Die voet heeft een drietal standen, waavan eentje bijna rechtop. Op de onderkant van de voet en de monitor zelf zit een vrij stroef soort rubber wat 't zaakje stabiliteit geeft.
En hoe is de kleur zwart op dat scherm, ik heb op een Iiyama 431 gespeelt, maar wat me erg tegenviel was dat zwart niet zwart was, is dit bij die Eizo wel beter?
Of zwart zwart is ligt ook aan de brightness die je instelt, geldt voor alle TFT's. Deze Eizo regelt de brightness zelf, afhankelijk van het omgevingslicht. Uiteraard is deze functie uitschakelbaar.
Ohja weet iemand de verschillen tussen de Eizo l550 en de Eizo l550-k, de k versie is duurder maar de specs zijn volgens mij precies hetzelfde :?
Ze zijn 't zelfde, alleen heeft de k-versie een zwarte behuizing ;)

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Ik weet niet of dit de juiste plek is maar heeft iemand meer info over deze TFT?
Hoe zit het met dode pixels en hoeveel ms heeft deze monitor?
Mijn eerste voorkeur gaat overigens uit naar de 19", is het contrast van deze (500:1) niet erg veel?
edit:
Ik lees net in de FAQ dat het contrast juist erg goed is :)

[ Voor 12% gewijzigd door DJ^ op 22-03-2004 08:05 ]

hmmz

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 21:05
Hier staat er wel wat over.

Verwijderd

Overal staat ook dat de Hyundai Q17 een refresh heeft van 20ms of soms zelfs 16ms.
Als je de monitor bekijkt, heb ik erg veel last van ghosting of nagloeien als ik kijk naar bijv. een voetbalwedstrijd. Als de bal snel door het beeld gaat, lijkt het net een vallende ster.
Bij de gebruiksaanwijzing van dit scherm (meegeleverd op cd-rom) staat dat het scherm een refresh heeft van 25 ms.
Als je alleen foto's bekijkt heeft het scherm een waanzinnig scherp gedetailleerd beeld, maarja, voor € 500 wil je toch wel wat meer als foto's kijken.
Volgens mij ben je toch echt de eerste paar jaar nog aangewezen op een crt als je echt goed beeld wil hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 09:06:
Overal staat ook dat de Hyundai Q17 een refresh heeft van 20ms of soms zelfs 16ms.
Als je de monitor bekijkt, heb ik erg veel last van ghosting of nagloeien als ik kijk naar bijv. een voetbalwedstrijd. Als de bal snel door het beeld gaat, lijkt het net een vallende ster.
Bij de gebruiksaanwijzing van dit scherm (meegeleverd op cd-rom) staat dat het scherm een refresh heeft van 25 ms.
Als je alleen foto's bekijkt heeft het scherm een waanzinnig scherp gedetailleerd beeld, maarja, voor € 500 wil je toch wel wat meer als foto's kijken.
Volgens mij ben je toch echt de eerste paar jaar nog aangewezen op een crt als je echt goed beeld wil hebben.
Nou ik denk dat jij dan daar last van hebt, maar ik met mijn ADI A715 die hetzelfde paneel heeft als die Hyundai heb ik nergens last van O-) en wel meerdere niet met dit scherm :X
Pagina: 1 2 Laatste