Die info staat in de FAQRenkie schreef op 06 maart 2004 @ 20:35:
[...]
Hoe zit het bij 100fps ?
En hoe kom je aan die info ?
12ms schijnen nu de snelste schermen te zijn
Verwijderd
Die info staat in de FAQRenkie schreef op 06 maart 2004 @ 20:35:
[...]
Hoe zit het bij 100fps ?
En hoe kom je aan die info ?
[ Voor 6% gewijzigd door paulman op 06-03-2004 20:53 . Reden: + lieve woorden voor mssl ]
Verwijderd
Ik vind het meer dan logisch dat je het van andere wilt horen (wil ik zelf vaak ook duspaulman schreef op 06 maart 2004 @ 20:52:
dus... maar... en.... die websites (o.a. salland automatisering ) die neovo displays verkopen hebben het mis? het is dus een responsietijd van 25ms?
da's wel erg baaalun, want het schermpje ziet er niet vekeerd uit (anders dan die "lelijke" E-serie hoor)
bovendien lijkt het me erg handig, zo'n glasplaat, om je schermpje goed te onderhouden, en de extra tulp-aansluiting is ook mooi. Er zit zelfs een DVI kabel standaard bij-in! En ze verkopen hem bij een pc-sjop hier in de stad, die een 0 dode pixel garantie geeft.
Al met al best jammer als het schermpje zo'n hoge refreshrate =response timeheeft
![]()
Graag nog even bevestiging van andere tweakers dat dit scherm echt een responsietijd heeft van 25ms, voordat ik dit schermpje links moet laten liggen
sorry mssl dat ik je niet wil geloven![]()
![]()
Verwijderd
Ja, dat is dus een echt 25ms scherm
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 21:02 ]
[ Voor 93% gewijzigd door paulman op 06-03-2004 21:19 ]
Verwijderd
http://www.tomshardware.com/display/20020429/17lcd-05.html
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 21:07 ]
[ Voor 74% gewijzigd door Pollewob op 07-03-2004 14:18 ]
Ik heb zelf de E-17B (je weet wel.. lelijke vond).paulman schreef op 06 maart 2004 @ 21:05:
iemand ervaringen met dit scherm??????????
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe kun je het scherm testen op ghosting? Anders ga ik ff naar die winkel toen en vraag of ik het 1 en ander mag proberen. Ben toch onderdehand een bekende daar![]()
![]()
en op salland staat toch 15ms.... of ben ik echt blind?
[ Voor 17% gewijzigd door Krullebol.nl op 07-03-2004 10:42 ]
Verwijderd
paulman schreef op 06 maart 2004 @ 21:12:
ik weet het, ik weet het.
vind het alleen erg jammer naarmate mij duidelijk wordt dat het een ***-scherm is voor games....
off topic: dit begint btw best wel op een chatbericht te lijken![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Krullebol.nl op 07-03-2004 13:21 ]
Verwijderd
Ik las gister het blaadje van Vobis (volgens mij) en daar zag ik een LG 19'' TFT met een response time van 16ms (nog nooit eerder gezien bij een 19'' scherm), hij was volgens mij 569 of 599 euro dus dat valt nog best meepaulman schreef op 08 maart 2004 @ 23:30:
@ pollewob: helemaal gelijk, ik stond zelf ook even te kijken van mijn spam-berichten en ik vind het terecht hoewel pijnlijk dat ik op de regels moet worden gewezen(dat wordt de enige smiley deze post
-DOH-)
verder: Zijn ghosting/aanverwanten nu alleen afhankelijk van de responsietijd van een scherm?
Ik denk dat ik toch maar voor 17" tft ga, met het oog op het door mssl vermeende verder verspreide pixels op het 19" scherm, wat een minder scherp beeld met zich mee zou brengen, tov een 17" en op de niet beschikbare low-respontime 19" schermen, of de gigantische kosten die dit met zich mee zou brengen.
ik heb eens gezocht naar 19" LG schermen, maar kon bar weinig vinden, behalve deze, de LG-L1920P en de L1910S:Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 09:27:
[...]
Ik las gister het blaadje van Vobis (volgens mij) en daar zag ik een LG 19'' TFT met een response time van 16ms (nog nooit eerder gezien bij een 19'' scherm), hij was volgens mij 569 of 599 euro dus dat valt nog best mee.
Verwijderd
Ja je moet ook niet altijd winkels geloven, maarja ik denk ik meld het even misschien is het wel waar dacht ik zopaulman schreef op 09 maart 2004 @ 12:54:
[...]
ik heb eens gezocht naar 19" LG schermen, maar kon bar weinig vinden, behalve deze, de LG-L1920P en de L1910S:
Zoals daar te lezen is, hebben deze schermen beide een resolutie van 1280x1024, en een responsietijd van 25ms, maar als refreshrate 75HzMis ik iets of klopt dat niet? (1 : 0,025 = 40)
Verwijderd
Ik ben nu enkele dagen in het bezit van die monitor en hij bevalt me prima. Met spellen als Return to Castle Wolfenstein, GTA: Vice City, Deus Ex 2 en Beyond Good & Evil ben ik geen 'ghosting' of 'afterglow' effecten tegengekomen. Het scherm geeft een helder en scherp beeldFiREFaRT schreef op 09 maart 2004 @ 22:12:
Ik heb net eens even dit hele topic doorgelezen en het valt me op dat bijna niemand het over de EIZO FlexScan L550 heeft![]()
Ik heb hier op tweakers en op google al gezocht naar ervaringen/reviews over dit scherm maar ik heb echt helemaal niks kunnen vinden.
Dus ik vraag het maar eens in dit topic, is er misschien iemand die deze monitor al in actie gezien heeft of hem misschien zelfs op zijn of haar bureau heeft staan? Ik wil namelijk graag meer informatie over dit scherm omdat hij me erg aanspreekt!!
Verwijderd
Ondanks dat het goed schermen zijn, zijn het geen ideale gaming monitoren... Een vriend van mij heeft de S versie... Je kan eraan wennen (zoals hij) maar ze zijn niet snel genoeg tov de snelste schermen.paulman schreef op 09 maart 2004 @ 12:54:
[...]
ik heb eens gezocht naar 19" LG schermen, maar kon bar weinig vinden, behalve deze, de LG-L1920P en de L1910S:
Zoals daar te lezen is, hebben deze schermen beide een resolutie van 1280x1024, en een responsietijd van 25ms, maar als refreshrate 75HzMis ik iets of klopt dat niet? (1 : 0,025 = 40)
Verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Darkvater op 17-03-2004 14:05 ]
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
Die Samsung is naar mijn idee de allermooiste. Probeer hem alleen nog eens te kopen voor een redelijk bedrag. De eerste 4 aanbieders bij pricewatch hebben deze monitor niet op voorraad. Degene die hem wel aanbieden vragen er het geld voor waar je een mooie 19" voor halen kan.Darkvater schreef op 17 maart 2004 @ 14:04:
Ik zit zelf eigenlijk te twijfelen tussen de Samsung 172X en de IIyama E431S. Qua uiterlijk toch de Samsung, ik bedoel, kijk maar:
[afbeelding]
Maar welke zou ik kiezen qua prestaties?
Verwijderd
Iiyama heb ik wel weer dozen zien staan bij wat winkel hoor dus ze zijn wel weer verkrijgbaarbbbrumbrum schreef op 17 maart 2004 @ 16:45:
Heb ze ook beiden gezien, zeker voor de Samsung gaan, die zit echt wel een treetje hoger als de IIYama die hoogstwaarschijnlijk ook niet eens leverbaard is...
ICT G33K
[ Voor 92% gewijzigd door Roet op 17-03-2004 20:57 ]
Verwijderd
Ik heb een plaatje gevonden van de Eizo l550Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:33:
Ik heb de Eizo l550 sinds anderhalve week op mijn bureau staan. Kan niet anders zeggen dan dat het een prachtig scherm is. Geen dode pixels, geen ghosting tijdens het gamen en een prachtig designBen er ontzettend blij mee
![]()
Gekocht bij www.tftscherm.nl Besteld en drie dagen later in huis ... khad al 2 maanden een bestelling uitstaan voor een Hercules Prophetview 920 dvi. Toen bleek dat deze niet meer geleverd kon worden, gelijk de Eizo besteld. Geen seconde spijt gehad ...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 15:20 ]
public void ik()
Op dat plaatje staat ie erg schuin ja. Die voet heeft een drietal standen, waavan eentje bijna rechtop. Op de onderkant van de voet en de monitor zelf zit een vrij stroef soort rubber wat 't zaakje stabiliteit geeft.Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:14:
[...]
Ik heb een plaatje gevonden van de Eizo l550
[afbeelding]
Is die voet nou niet erg lastig, het is net alsof het scherm zo schuin moet staan om stevig te staan, en als je em recht zet een stuk minder stevig staat.
Of zwart zwart is ligt ook aan de brightness die je instelt, geldt voor alle TFT's. Deze Eizo regelt de brightness zelf, afhankelijk van het omgevingslicht. Uiteraard is deze functie uitschakelbaar.En hoe is de kleur zwart op dat scherm, ik heb op een Iiyama 431 gespeelt, maar wat me erg tegenviel was dat zwart niet zwart was, is dit bij die Eizo wel beter?
Ze zijn 't zelfde, alleen heeft de k-versie een zwarte behuizingOhja weet iemand de verschillen tussen de Eizo l550 en de Eizo l550-k, de k versie is duurder maar de specs zijn volgens mij precies hetzelfde
[ Voor 12% gewijzigd door DJ^ op 22-03-2004 08:05 ]
hmmz
Verwijderd
Verwijderd
Nou ik denk dat jij dan daar last van hebt, maar ik met mijn ADI A715 die hetzelfde paneel heeft als die Hyundai heb ik nergens last vanVerwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 09:06:
Overal staat ook dat de Hyundai Q17 een refresh heeft van 20ms of soms zelfs 16ms.
Als je de monitor bekijkt, heb ik erg veel last van ghosting of nagloeien als ik kijk naar bijv. een voetbalwedstrijd. Als de bal snel door het beeld gaat, lijkt het net een vallende ster.
Bij de gebruiksaanwijzing van dit scherm (meegeleverd op cd-rom) staat dat het scherm een refresh heeft van 25 ms.
Als je alleen foto's bekijkt heeft het scherm een waanzinnig scherp gedetailleerd beeld, maarja, voor € 500 wil je toch wel wat meer als foto's kijken.
Volgens mij ben je toch echt de eerste paar jaar nog aangewezen op een crt als je echt goed beeld wil hebben.