Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 11:22:
Richard:
Die Provision is een prima ding voor het geld. Hij is 100% gelijk aan de HE DVD3100 en is er ook in een Karaoke uitvoering (DVD3150). Heb er hier een (naar tevredenheid) in gebruik. Hij heeft voor surround geluid een digitale uitgang, de analoge uitgangen zijn alleen stereo. Er is een losse composiet aansluiting, en op de SCART wordt PrPbY/Svideo ondersteund.
Het enige nadeel is dat DVD-R van budgetmerken soms wat moeilijk gelezen werd, DVD+R was geen probleem. Ik heb dit opgelost door de laser iets bij te stellen - de schijfjes waar hij eerst problemen mee had worden nu allemaal gelezen.
http://www.videohelp.com/...16&Search=Search�comments
euss, bedankt voor je mening, ben vandaag even de stad ingegaan voor echte budget DVD-spelers:
Reflex DVD-001 bij
Modern Electronics
D-Vision DVD210 bij
Mikro Electro
Provision PRDVD3100 bij
Blokker
Na zoektochten op internet toch maar voor de Blokker versie gegaan, de Reflex en D-Vision zagen er niet echt netjes afgewerkt uit in de winkel, en kon ik te weinig gebruikersinformatie over vinden (eigenlijk niets). Specs kunnen wel een hoop vertellen maar als het dan in de praktijk nog niet zo is kan ik er natuurlijk nog niets mee.
Het Blokker "ding" speelt bij mij dus (alhoewel ik daar bang voor was) perfect El Cheapo Princo DVD-R, Philips DVD+RW. MP3 Cd's die nog van het jaar 0 bij mij in de kast lagen werken ook perfect (dus zonder speciale onderliggende Directory structuur wat soms weleens nodig is.) Mijn enige Ragio1 (Forrest Gump) zal ik er zo ook even instoppen zodat we kijken of hij wel degelijk regiovrij is
Kortom leuk spelertje, weinig geld, zeker voor het doel wat ik voor ogen heb.
Bartjuh schreef op 19 mei 2004 @ 11:24:
[...]
Mijn advies ... NIET KOPEN !
Exact hetzelfde ding heb ik ook, alleen bij de blokker gekocht voor 50 euro.
Ding hapert vaak, zelfs bij originele dvd's ! en nog meer bij gekopieerde dvd's, soms worden er hele scenés overgeslagen, hier kwam ik achter bij een film die ik al had gezien.
Gekopieerde dvd's afspelen is een ramp, terwijl exact dezelfde dvd's bij mijn pa's thomson dvd-speler perfecto afspelen gedurende de hele film ..
Je kan beter het geld op straat gooien en hopen dat iemand het vind, dan heeft iemand er nog wat aan...
binnekort koop ik ook een yamada dvx6600, hopen dat dat ding wel fatsoenlijk dvd's enzo kan afspelen

Gekopieerd afspelen heb ik dus geen problemen mee, burn iig wel met een NEC1300 welke gehackt is met de welbekende Firmware van
Herrie.
Verder klopt het dat de speler heel erg even hapert bij overgang van Scène (track) (Alleen bij DVD) alleen dit is niet hinderlijk iig. Het is nieteens te vergelijken met een zogenaamde "dual-layer overgang", zo weinig is het.
Waarom is er uberhaupt bij vrijwel alle DVD's een Duallayer overgang waarneembaar, dat is toch te gek voor woorden
edit:
Forrest Gump Regio1 werkt dus ook

Tjah, wie vertrouwd er nog op specs van een verkoper

edit:
Leuk dommigheidje aan deze speler is toch wel dat de doorspoelknop links zit, en de terugspoelknop rechts

Maar dat heb ik weleens vaker gezien bij el cheapo cassettebandjes-afspelers

[
Voor 10% gewijzigd door
Richard op 19-05-2004 17:41
. Reden: Zie "edit"-tags ]