Canon A80 ervaringen topic deel II

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.533 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de Mediamarkt, die foto plus klinkt wel goed (heb hier ook mijn a80 gekocht) maar is helaas een beetje uit de buurt hier namelijk 20 kilometer en aangezien ik niet zo mobiel ben. Maar deze is wel een goede optie.

We hebben trouwens de 800 berichten berijkt!!! :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
misschien dat voor zo'n adapter de plaatselijke fotozaak goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik ga kopen...
als ik de LA-DC52D op mijn canon schroef dan kan ik toch alle 52 mm lenzen monteren? Aangezien ik dan ook in de kringloopwinkels rond kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ben sinds kort ook de trotse eigenaar van de canon a80, gelijk mee naar barcelona, veel mooie foto's geschoten, waaronder deze macrofoto's :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hekzor/m1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hekzor/m2.jpg

Best geinig, waren zo ongeveer één van me eerste foto's :)

Ik sta nog steeds versteld van de kwaliteit die je krijgt voor zo'n relatief goedkope camera :o --> Maar dat zal ik wel zijn, als noob op digitale fotografie B)

[ Voor 19% gewijzigd door Matthijs op 31-05-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 18:16:
[...]

`
ik neem aan dat dat (gast)broertje verzekerd is via zijn ouders en dat als je zijn ouders laat opbellen naar hun verzekering gewoon gedekt is en dat je geld krijgt voor een nieuwe of iig de reparatie kosten die wel net zo duur zullen zijn....
En ik neem aan dat de eerste 350 € forfaitair zijn bij zo'n verzekering en je dat bedrag sowieso zelf kan betalen, dus veel ga je er niet van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ik heb dan ook de a80 besteld afgelopen vrijdag. de betaling is op de bus en nu maar afw88 tot wanneer mijn camera op m'n deurmat ligt.

Ik had eerst mijn ogen op een ixus 430 staan, maar na een paar topics weer een doorzien. bijv foto's waar je alleen van kunt dromen en macro fotografie is mijn keuze toch voor de beter instelbare A80 gevallen.

Wat mijn keuze helemaal bevestigde was de mogelijkheid om het lcd display naar de camera toe op te bergen zodat krassen hier door deze mogelijkheid niet kunnen.

Ik ben een oud bezitter van de a60 en was daar heeel tevreden over. 2 minpuntjes: LCD scherm slecht bescherm met plastic en de rode ogen reductie. Nu hopen dat de A80 hierin beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een foto, ik vond het moment en de uitdrukking wel leuk.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pkarels/IMG_0859.jpg
Alle opmerkingen erover zijn welkom!

Nogmaals de vraag: Is het mogelijke om een willekeurige 52mmlens te monteren als ik een LA-DC52D-lensadapter op mijn Powershot A80 schroef?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 17:46:
Ik heb nu wat afbeeldingen op Canon Image Gateway gezet:
foto's
Dit was de enige manier om ze te sharen dus...

Nogmaals de vraag: Is het mogelijke om een willekeurige 52mmlens te monteren als ik een LA-DC52D-lensadapter op mijn Powershot A80 schroef?
Dit is vorige week hier al door mij besproken, maar nog een keer dan:
Nee, er kunnen alleen CONVERTERS op, en geen lenzen voor een spiegelreflex, het klopt optisch dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Carnagy schreef op 31 mei 2004 @ 15:20:

Ik ben een oud bezitter van de a60 en was daar heeel tevreden over. 2 minpuntjes: LCD scherm slecht bescherm met plastic en de rode ogen reductie. Nu hopen dat de A80 hierin beter is...
rooie ogen reductie is nog steeds ruk...

en wat was je overweging over te stappen van de A60 naar de A80 (groter afdrukken?)????

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 17:52:
[...]

rooie ogen reductie is nog steeds ruk...

en wat was je overweging over te stappen van de A60 naar de A80 (groter afdrukken?)????
m'n A60 was kapot. LCD en uiteindelije foto gaven horizontale paarse strepen en dan met een zwarte achtergrond. Ik had garantie, terugestuurd dus. Kon niet meer gemaakt worden en ik kreeg mijn aankoopbedrag van een jaar geleden €265 terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag dat ik verder kan inzoomen met mijn a80. Nou heb ik weinig verstand van de lensen. kan iemand mij vertellen waarvoor de volgende accesoires nog precies zijn voor bedoeld en of het ook wel echt nuttig is om ze aan te schaffen?

- Teleconverter TC-DC52a
- Groothoekconverter wc-dc52
- Close up lens 250d
- Conversieladapter LA-DC52D

Hier kan je zien welke accesoires ik precies bedoel: http://canon.brochurelibr...s/PHO_POWERSHOTA80_NL.pdf

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Rayzman schreef op 25 mei 2004 @ 19:10:
Hier een foto gemaakt in 's Heerenberg alleen geresized:
[afbeelding]

Ik vind zelf de lucht wat te wit geworden, dus zal nog wat moeten shoppen. ;)
Staat die toren echt zo scheef of heb je hier een enorm barrel effect?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey beste mensen,

ik ben van plan om ook een digicam te kopen.
Mijn oog is gevallen op 1 van de series van de Canon Powershot.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met zowel de A60, als de A80?
Wat zijn zoal de kwaliteitsverschillen tussen deze 2?

Is er een opmerkelijk verschil van kwaliteit of is dit amper te zien op de foto's?

Ah en nog een vraagje: waar koop ik als Belg best zo'n digicam rekening houdend met de service van bepaalde winkels?

Alvast bedankt voor de reacties!

ps. mijn excuses als dit niet in de juiste topic staat, maar het houdt hier verband mee dacht ik.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 21:21:
Ik wil graag dat ik verder kan inzoomen met mijn a80. Nou heb ik weinig verstand van de lensen. kan iemand mij vertellen waarvoor de volgende accesoires nog precies zijn voor bedoeld en of het ook wel echt nuttig is om ze aan te schaffen?

- Teleconverter TC-DC52a
- Groothoekconverter wc-dc52
- Close up lens 250d
- Conversieladapter LA-DC52D

Hier kan je zien welke accesoires ik precies bedoel: http://canon.brochurelibr...s/PHO_POWERSHOTA80_NL.pdf

Bij voorbaat dank.
Als je verder wil inzoomen is de teleconverter de 1e keus, hierbij dan de adapter om hem voor de lens te schroeven.
De andere extra's spreken voor zich.
Let op, er is ook een teleconverter voor de A40t/m 70, de TC DC 52 met 2,4 x vergroting, heb je meer aan en hij werkt met een extra tussenring ook op de A80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:26

Rayzman

+31 Rayzman

Bor_de_Wollef schreef op 31 mei 2004 @ 21:40:
[...]
Staat die toren echt zo scheef of heb je hier een enorm barrel effect?
Toren loopt naar binnen en het gebouw stond ook scheef geloof ik.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben zeer tevreden over wat m'n a80 allemaal kan.

maar, ben net ff op Schiphol geweest, langs de polderbaan en dan mis je soms wat extra zoombereik. Nou vraag ik me een beetje af, kun je met zo'n teleconverter wel zoveel extra zoom uit de camera halen ?

kan iemand misschien het verschil laten zien? een foto met maximaal standaard optische zoom en een foto met teleconverter.

I'd be very happy. Ik zal binnenkort zelf ook wat foto's op 't forum zetten, 't is absoluut geen miskoop.

greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter_|IA
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10-2007

_Peter_|IA

nee. gewoon nee.

bij lensmate hebben ze test-pics met meerdere teleconverters op de A80 geschroefd. Ga zelf maar even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interessante site, maar vergelijkingsmateriaal staat er niet op, dus de vraag blijft.

ik bedoel dus bijv. neem een object op 100 meter afstand, een plaatje zonder converter en eentje met (staat niet op die site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 21:59:
Hey beste mensen,

ik ben van plan om ook een digicam te kopen.
Mijn oog is gevallen op 1 van de series van de Canon Powershot.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met zowel de A60, als de A80?
Wat zijn zoal de kwaliteitsverschillen tussen deze 2?

Is er een opmerkelijk verschil van kwaliteit of is dit amper te zien op de foto's?

Ah en nog een vraagje: waar koop ik als Belg best zo'n digicam rekening houdend met de service van bepaalde winkels?

Alvast bedankt voor de reacties!

ps. mijn excuses als dit niet in de juiste topic staat, maar het houdt hier verband mee dacht ik.

Greetz
Ik heb een 2MP Ixus V, een 2MP A60 en de 4MP A80 bij de hand. De A60 foto's zijn zonder meer goed te noemen. scherper een kleurechter dan de Ixus V. De kwaliteit van de A60 in vergelijk met de A80 is niet groot. M.a.w. ik vind de foto's die de A60 maakt er niet zichtbaar minder uitzien dan de A80. In beide gevallen de AUTO stand gebruikt. Ga je zoomen of groot afdrukken dan komen de foto's van de A80 didelijk beter uit de verft. De A80 ziet er verder wel wat beter uit dan de A60. Straalt meer kwaliteit uit. Het ding is uitgebreider instelbaar en heeft een handig kantelbaar scherm waar je heel snel aan gewend raakt.

De keuze is aan jou. De A80 doet een 320 euro terwijl de A60 voor de helft gaat. Wil je afdrukken op standaard 10x15 dan biedt de A60 veel waar voor z'n geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter_|IA

_Peter_|IA

nee. gewoon nee.

ok, even verder kijken, en op de juiste plek klikken.. zal even de link plakken:

de vergelijkingsfoto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
_Peter_ schreef op 01 juni 2004 @ 12:43:
ok, even verder kijken, en op de juiste plek klikken.. zal even de link plakken:

de vergelijkingsfoto's
Weet iemand waar je goedkoop die macrolenzen kan kopen? Op die site staan ze voor ongeveer 30 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 22:17:
[...]
Als je verder wil inzoomen is de teleconverter de 1e keus, hierbij dan de adapter om hem voor de lens te schroeven.
De andere extra's spreken voor zich.
Let op, er is ook een teleconverter voor de A40t/m 70, de TC DC 52 met 2,4 x vergroting, heb je meer aan en hij werkt met een extra tussenring ook op de A80
Bedankt voor de info, maar ik heb nu nog een vraag....
Op die site van lensmate hebben ze het ook over een spacer ring, is dat die extra tussenring wat jij bedoel of is dat ook weer wat speciaals, want met die vergelijkingsfoto zie je wel duidelijk verschil.
http://www.lensmateonline.com/A80spacers.html#canon
En weet iemand toevallig waar je deze teleconverter met ring kan kopen?

En weet iemand misschien toevallig een nederlandstalige site waar je een beetje wegwijs gemaakt wordt voor digitale fotografie voor beginners. Sinds dat ik me A80 heb ben ik er erg mee bezig en ik wil graag wat meer weten hierover en beetje dingen proberen uitproberen bij voorbaat wederom dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Peter_ schreef op 01 juni 2004 @ 12:43:

de vergelijkingsfoto's
thanks & sorry, had me blind gestaard op die buttons. ik moet zeggen dat die 2,4 toch het meest acceptabel is, de rest draagt niet echt bij (maar dat is persoonlijk vanwege de kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weet iemand misschien toevallig een nederlandstalige site waar je een beetje wegwijs gemaakt wordt voor digitale fotografie voor beginners.
Op http://home.hetnet.nl/~zeylmaker/ staat een goede fotocursus voor beginners. Bovendien is het vooral uitproberen om een goede controle over je camera te krijgen. Succes!

Is het btw niet mogelijk om een IA te organiseren voor deze lenzen. Ben ook erg geintresseerd :9 Voor meer info over IA's www.inkoopacties.net

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 23:24:
ik ben zeer tevreden over wat m'n a80 allemaal kan.

maar, ben net ff op Schiphol geweest, langs de polderbaan en dan mis je soms wat extra zoombereik. Nou vraag ik me een beetje af, kun je met zo'n teleconverter wel zoveel extra zoom uit de camera halen ?

kan iemand misschien het verschil laten zien? een foto met maximaal standaard optische zoom en een foto met teleconverter.

I'd be very happy. Ik zal binnenkort zelf ook wat foto's op 't forum zetten, 't is absoluut geen miskoop.

greetings
Nog maar eens:
http://www.pbase.com/jamiewillmott/tcdc52_test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 17:47:
[...]

Op http://home.hetnet.nl/~zeylmaker/ staat een goede fotocursus voor beginners. Bovendien is het vooral uitproberen om een goede controle over je camera te krijgen. Succes!

Is het btw niet mogelijk om een IA te organiseren voor deze lenzen. Ben ook erg geintresseerd :9 Voor meer info over IA's www.inkoopacties.net
Ben ook wel geinterreseerd. En nog bedankt voor de tip van die site. Staan wel wat nuttige tips tussen.

Maar die test van hierboven met die teleconverter is wel goed zeg, je kan echt 2x ze verder inzoomen.
Zit er toch hard aan te denken om dat ding te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe duur ie nu bij de Mediamarkt is? (ik ben zelf niet in de gelegenheid om er snel te kijken).

Ik ga er een beetje vanuit dat MM de goedkoopste aanbieder is..... (behalve de internetaanbieders dan)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 22:31:
Weet iemand toevallig hoe duur ie nu bij de Mediamarkt is? (ik ben zelf niet in de gelegenheid om er snel te kijken).

Ik ga er een beetje vanuit dat MM de goedkoopste aanbieder is..... (behalve de internetaanbieders dan)
In Heerlen vandaag 369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugdepop
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 00:01:
[...]
In Heerlen vandaag 369
Veel te duur dus :-)

-Whenever you set out to do something, something else must be done first -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter_|IA

_Peter_|IA

nee. gewoon nee.

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 19:53:
[...]

Maar die test van hierboven met die teleconverter is wel goed zeg, je kan echt 2x ze verder inzoomen.
Zit er toch hard aan te denken om dat ding te kopen.
Ik heb er ook een tijdje over getwijfeld. Tot ik me bedacht dat ik datzelfde geld ook kan gebruiken om een andere camera te kopen. Zit nu te denken aan een 2e hands G3 met teleconverter.. betekent wel afscheid van de A80 :'(

Belangrijkste reden: snellere lens. Als je bij de A80 maximaal inzoomt gaat het diafragma naar f/4.9 toe, en heb je dus al snel een lange sluitertijd. Als je er dan nog een teleconverter voorschroeft (waardoor er nog minder licht bij de sensor kan) is het al snel of te donker, of lange sluitertijd (risico van bewegingsonscherpte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Ik sta op het punt een digitale camera aan te schaffen, prijs tussen de 300 en 450 euro. Welke camera zouden jullie mij aanraden.

Deze canon ljkt mij iig wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter_|IA

_Peter_|IA

nee. gewoon nee.

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 10:42:
Vraagje: Ik sta op het punt een digitale camera aan te schaffen, prijs tussen de 300 en 450 euro. Welke camera zouden jullie mij aanraden.

Deze canon ljkt mij iig wel wat.
Zelfde reactie als altijd bij dit soort vragen: Wat wil je er mee doen..

Maar verder kan ik je deze camera zeker aanbevelen. Hou bij je keuze rekening met de aanschaf van batterijen, CF-kaart en tasje, en dan kom je best aardig uit op dat budget van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil zeg maar: het best mogelijke voor dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugdepop schreef op 02 juni 2004 @ 08:27:
[...]

Veel te duur dus :-)
Dan mag jij me vertellen waar ik hem goedkoper krijg met nederlandse handleiding en goede garantie! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De A80? Bijvoorbeeld bij Fotoquelle. Je kunt 'm dan afhalen bij een verkooppunt, bv de Etos of DA. je ehbt dan geen verdere verzendkosten en dezelfde garantie als het NL toestel zo is mij verzekerd. Alleen heb je geen NL handleiding, maar wie zit daar op te wachten. Je kunt altijd wel ofwel engels ofwel Duits goed lezen, of beiden. Daar betaal ik geen 50 euro extra voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugdepop
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 15:02:
De A80? Bijvoorbeeld bij Fotoquelle. Je kunt 'm dan afhalen bij een verkooppunt, bv de Etos of DA. je ehbt dan geen verdere verzendkosten en dezelfde garantie als het NL toestel zo is mij verzekerd. Alleen heb je geen NL handleiding, maar wie zit daar op te wachten. Je kunt altijd wel ofwel engels ofwel Duits goed lezen, of beiden. Daar betaal ik geen 50 euro extra voor...
Pcies, daar ging ik dus ook vanuit.. Of je moet per se een NL-handleiding willen. Engels gaat prima en het toestel heb je zo onder de knie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 15:02:
Bij FotoQuelle Nederland.b.v. kost ie 336,- en bij de MM 369,-. Scheelt dus 'maar' 33 euro.

Maar je hebt gelijk dat het 'te' veel scheelt. Ik vind hem zowiezo best wel prijzig, maar dat is meer omdat ik nog student ben. De prijs-kwaliteit verhouding is volgens mij wel ok. Ik vind ongeveer (en minimaal) F750,- voor een digitale camera best veel geld. In het gulden tijdperk had ik er niet eens naar gekeken waarschijnlijk.

Volgens mij is de prijs ook al een tijdje redelijk stabiel. Ik had verwacht en gehoopt dat ie nog wel een keer zou zakken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugdepop
In het gulden tijdperk had ik er niet eens naar gekeken waarschijnlijk.
Tja.. dat klopt. Alleen ben ik van mening dat je dat nu niet echt meer kan vergelijken. De gulden was ook minder waard geworden denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne bij Foto Discount gekocht (is een kleine fotowinkel) in Vianen voor
E 359,- das dan toch weer E10,- verschil, want in dit tijdperk moeten we immers op de kleintjes letten ;)

met nederlandse handleiding dus. En goede service, bovendien heb ik het idee dat de MM een beetje ruw met zijn spullen omspringt. (veel van dit forum moesten terug naar MM omdat ze een verkeerde cam hadden) Bij dit winkeltje iig niet aangezien ze er daar een stuk of 5 per maand verkopen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 17:17:
Ik heb de mijne bij Foto Discount gekocht (is een kleine fotowinkel) in Vianen voor
E 359,- das dan toch weer E10,- verschil, want in dit tijdperk moeten we immers op de kleintjes letten ;)
Knap dat zo'n 'kleine' winkel onder de prijs van MM gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter_|IA

_Peter_|IA

nee. gewoon nee.

Hee Flashlight.. hebben ze daar ook andere spullen (zoals teleconverters en zo) want Vianen is wel lekker dichtbij Beesd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net over de grens in Duitsland gekocht plus minus 20 minuten rijden van mij voor 309 euro boekje kost bij Canon iets van 32 euro met software er bij. Garantie daar twee jaar? hier een jaar?
Tel uit je winst!¡

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had geloof ik iets gemist, maar die extra jaar garantie was geen voordeel (?) staat ergens hiervoor. Maar ik had er ook software, 32mb kaartje, touwtje en gratis afdrukken van 10 foto's bij.

Maar hebben ze daar ook lenzen? Ik denk het wel heb er niet echt opgelet, iig wel tripots, kabels, en batterijenladers. (heb er zelf een GP powerbank met 4 batterijen a 1800 mAh voor 30 euro gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jafs
  • Laatst online: 14-03-2023
Heb mijn A80 drie weken geleden gekocht voor EUR 316,- bij www.progress.nl.

Voordeel voor mij was wel dat ik in de buurt van die winkel woon en het toestel af kon halen.

Maar zeer scherpe prijs naar mijn mening.

Zoals al gezegd toestel 3 weken in bezit, maar zeer tevreden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow das pas goedkoop, heb geen idee waar Hengelo is (volgens mij was het niet de moeite geweest voor mij) maar dit is echt scherp geprijst. Ik vraag me af hoe ze het kunnen doen. Heb je dan alleen de camera of ook de standaart bijgeleverde spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 19:35:
Ik heb hem net over de grens in Duitsland gekocht plus minus 20 minuten rijden van mij voor 309 euro boekje kost bij Canon iets van 32 euro met software er bij. Garantie daar twee jaar? hier een jaar?
Tel uit je winst!¡
Ik las laatst ergens dat per 1-1-04 leveranciers hier nu ook verplicht zijn om 2 jaar garantie gegeven alleen wordt het er zelden of nooit in de winkel bij verteld. Vraag me niet waar ik het gelezen heb want weet het bij god niet meer... 8)7 |:(

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik die hem een maandje al heb ofzo heb ook 2 jaar garantie of niet? Zou wel mooi zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem ook bij www.jmw.nl voor €316 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 18:04:
Je kunt hem ook bij www.jmw.nl voor €316 halen.
Maar dat is wel exclusief btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto met a80 gemaakt hehe was ff optijd drukken maar vond hem wel leuk
klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wozzie/IMG_0168.JPG

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jafs
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 22:25:
Wow das pas goedkoop, heb geen idee waar Hengelo is (volgens mij was het niet de moeite geweest voor mij) maar dit is echt scherp geprijst. Ik vraag me af hoe ze het kunnen doen. Heb je dan alleen de camera of ook de standaart bijgeleverde spullen?
Nee je krijgt geen alle standaard meegeleverde spullen. Het enige verschil is dat je er een engelse handleiding bij krijgt i.p.v. Nederlandse. Maar vindt dat zelf geen probleem.

B.t.w. Hengelo ligt in Overijssel. Weet niet hoe de verzendkosten liggen, maar daar zou je eens naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jafs
Oops sorry haal dat woordje "geen" uit de eerste zin maar weg. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan je zelf doen door op dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje te drukken boevn je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:26

Rayzman

+31 Rayzman

Het zijn wel USA camera's die ze bij Progress verkopen. Die van mij komt er vandaan en je hebt dus een engelse en spaanse handleiding en garantie via Progress. Je kan geen gebruik maken van de Canon Picture portal want dat geldt alleen voor europese versies(Je serienummer werkt niet).

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 19:35:
Tel uit je winst!¡
Voor de rest zit daar natuurlijk wel alles bij [32mbCf-kaartje, software cd's, polsbandje, boekjes, 4 baterijen] alleen de handleiding is in het Duits en bedoel ik te zeggen dat je bij Canon de Nederlandse handleiding voor 32 euro kunt bestellen hoef natuurlijk niet en die web ruimte werkt ook.
Je kan wel gebruik maken van de Canon Picture portal want dat geldt voor europese modellen.

EN DAT ALLEMAAL VOOR 309,00 EURO O-)

Garantie Nederland 2 jaar nog steeds moeilijk winkels willen daar nog niet aan, zeggen vaak "moet je zelf maar opsturen in het tweede jaar!". 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 14:11:
[...]

Garantie Nederland 2 jaar nog steeds moeilijk winkels willen daar nog niet aan, zeggen vaak "moet je zelf maar opsturen in het tweede jaar!". 8)7
Ja natúúrlijk zeggen ze dat. De fabrikant geeft vaak maar 1 jaar garantie, dus zodra de winkelier zijn garantieverplichtingen in het tweede jaar nakomt, dan kan hij niet terugvallen op de fabrikant en zou de reparatie eventueel voor zijn eigen rekening kunnen zijn.

Je moet je in principe gewoon niet laten afbluffen door zo'n vent aan de balie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de inspiratie opgewekt uit een ander fotografieforum ben ik wat waterdruppels gaan fotograferen (die blijven tenminste stil zitten) ;)
Hier 1 van mijn probeersels die ik wel geslaagt vond:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pkarels/druppel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 14:48:
[...]

Ja natúúrlijk zeggen ze dat. De fabrikant geeft vaak maar 1 jaar garantie, dus zodra de winkelier zijn garantieverplichtingen in het tweede jaar nakomt, dan kan hij niet terugvallen op de fabrikant en zou de reparatie eventueel voor zijn eigen rekening kunnen zijn.

Je moet je in principe gewoon niet laten afbluffen door zo'n vent aan de balie...
nee...die consumentenbond moet gewoon opfucken met dat gezeik over 2 jaar garantie. Standaard 1 jaar en wil je meer dan betaal je daar maar voor >> klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 14-09 21:36
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 19:35:
[...]

nee...die consumentenbond moet gewoon opfucken met dat gezeik over 2 jaar garantie. Standaard 1 jaar en wil je meer dan betaal je daar maar voor >> klaar
Raar taalgebruik, maargoed. Het nadeel van een korte garantieperiode is dat het geoorloofd is inferieure producten op de markt te zetten, zonder daar verantwoorlijk voor te zijn. Dat zie ik liever niet. Eigenlijk zou een product garantie moeten hebben zolang die mee zou moeten gaan. In het geval van de canon a80 toch zeker een jaar of vier.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou graag mijn eerste digitale camera kopen en ben aan het twijfelen tussen de PowerShot S1 IS en deze A80. Heb een budget dat tussen de 300 en 450 euro ligt. Dus daar passen beide cameras in. Maar vraag me af wat het nut is van een 10x optical zoom. Hij zou gewoon dienen om foto's te maken op vakantie en misschien wat in de natuur te fotograferen, dus dan heb je de de sterke zoom niet nodig. Of kan het soms wel handig zijn ? Is er op de kwaliteit van de foto's een verschil te merken tussen deze 2 camera's ?

Wat is volgens jullie de beste keuze qua camera ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 21:15:
Zou graag mijn eerste digitale camera kopen en ben aan het twijfelen tussen de PowerShot S1 IS en deze A80. Heb een budget dat tussen de 300 en 450 euro ligt. Dus daar passen beide cameras in. Maar vraag me af wat het nut is van een 10x optical zoom. Hij zou gewoon dienen om foto's te maken op vakantie en misschien wat in de natuur te fotograferen, dus dan heb je de de sterke zoom niet nodig. Of kan het soms wel handig zijn ? Is er op de kwaliteit van de foto's een verschil te merken tussen deze 2 camera's ?

Wat is volgens jullie de beste keuze qua camera ?
tasje batterijen lader 256 mb, dat kost totaal wel 100 E, dus de S1 ligt niet binnen je budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odysseus schreef op 03 juni 2004 @ 00:18:
Ik ben op zoek naar advies voor een digitale camera. Een prijs tussen de 250 en 500 euro is een goede range, het apparaat moet goed mee te nemen zijn voor vakanties en je moet er gewoon algemeen mooie foto's mee kunnen schieten :). Na goede ervaringen en reviews van de Canons is de volgende shortlist ontstaan:

*** Canon Powershot A70 ***
+ goedkoop
+ maakt acceptabele foto's

*** Canon Powershot A75 ***
+ Nieuwer model dan de A70
- Iets duurder dan de A70

*** Canon Powershot A80 ***
+ draaibaar schermpje (ik heb mijn twijfels of dit nuttig is - heeft iemand hier commentaar op?)
+ 4MPixel (is de kwaliteit lens-gelimiteerd of CCD-gelimiteerd? Ofwel: hebben die extra pixels zin, of niet?)
- duurder dan de vorige twee modellen
- (iets) zwaarder dan de A70/A75 (scheelt 50 gram of zo)

*** Canon Powershot S1 IS ***
+ 10x zoom
- duur
- zwaar en groot (ca. 2x zwaarder/groter dan de vorige modellen)

Persoonlijk heb ik het idee dat de S1 IS leuk is voor de zoom, maar niet handig als vakantiecamera - hij is te groot om makkelijk mee te nemen. Klopt dat of vergis ik me daarin? De A80 word alom geroemd, maar ik vraag me af of de extra's ten opzichte van de A70/A75 (4MPixel CCD, draaibaar scherm) genoeg zijn om de meerprijs te accepteren. Tussen de A70 en de A75 zie ik weinig verschil - is het zinnig om meer te betalen voor de A75 dan voor de A70? Uiteindelijk is de A80 toch ca 50% duurder dan de A70 - is een goedkope A70 dan niet beter? Of biedt de A80 toch een duidelijke verbetering ten opzichte van die twee andere modellen?

Ik heb ondertussen een stapel reviews gezien, de grote topics van deze camera's in dit forum (deels) gelezen, de FAQ gelezen en geprobeerd de wensen van de aspirant-koper te inventariseren, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Kan er iemand goede argumenten geven om voor een bepaald toestel te kiezen? Ik twijfel vooral over de A70/A75/A80, omdat ik daar op zoek ben naar de ideale balans tussen toegevoegde (nuttige) features en de meerprijs die je daarvoor betaalt :).
Je komt als geroepen. Ik wil ook een digicam gaan kopen, wordt men eerste camera. Ik zit met hetzelfde dilemma. Er is me al wat meer bekend nu. Maar toch nog even wat kleine details (ik ga niet in op de a70 omdat die weggaat).

- Hoe verhouden de a75 en de a80 in batterijverbruik. Welke is het zuinigst?
- Welke van de twee is sneller qua foto's nemen/qua aanzetten/qua interface? (kijk ik wil geen minuut doen over dat soort dingen)
- En watvoor flashkaartje kan ik er het best in doen. Of maakt dit niet uit qua merk. Had al gelezen van sommige gebruikers dat het niet veel uitmaakt, maar inspelend op de snelheid. Niet ieder kaartje is even snel in combinatie met de digicam lijkt me.
- Heb ik als leek (eerste fotocamera) nu wel zoveel functies nodig? Dus wat ik hier wil zeggen is; verschilt de a75 veel in instelmogelijkheden ten opzichte van de a80. De verschillen weet ik wel tussen beide camera's (dpreview) maar qua instellen...

Men budget ligt toch echt max €325 alleen voor de camera.

Neem me niet kwalijk maar het andere topic "Welke dig. camera tussen 250 en 500 ¤?" is een beetje dood dus daarom crosspost ik hem hier zodat ik hoop dat er wel antwoord op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben blijkbaar net als vele anderen op zoek naar een goede prijs/kwaliteits-cam. De S1 heeft lang vanboven aan het lijstje gestaan (Zoom/IS, Kantelbaar LCD).. maar de pics die in het topic over de S1 staan konden me nog niet echt overtuigen. Dat deden sommige foto's uit de Axx-reeks wel.

Het is en blijft een prijsverschil van een paar honderd euro (A70<->S1)
code:
1
2
3
4
5
Canon PowerShot A60   149,-  06-06  
Canon PowerShot A70   225,-  06-06  
Canon PowerShot A75   245,-  06-06  
Canon PowerShot A80   316,-  06-06  
Canon PowerShot S1 IS  466,-  06-06

Zoals ik reeds zei in het topic van de S1 ben ik van plan de A60 of A70 te nemen dit jaar, een beetje de digitale fotografie te leren kennen en hopen dat volgend jaar de dSLR's (of binnen twee jaar) een beetje betaalbaar zijn (range : 600-500 Euro).

Oh, ik denk trouwens dat de S1 wel een geschikte cam is voor op reis ? (zeker tov de FZ10 !) Ik heb hem even vastgehouden in MM de S1 en moet zeggen dat hij qua uiterlijk zeker een heel leuke cam is ! (mss is het lcdtje ietwat aan de kleine kant .. )

[ Voor 3% gewijzigd door Blizard op 06-06-2004 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Hoioi,
ik wilde vandaag bijna de Canon Powershot A80 kopen... omdat deze als 1 van de beste is getest in meerdere bladen (de A75 eigenlijk, maar ik ga voor 4MP).

Kreeg alleen net een folder, met de Coolpix 4200/5200.... ik dacht dat Nikon een 3xxx serie en een 5xxx serie had... waarvan de laatste mij te duur is...

nu twijfel ik.. een Powershot A80 of een Coolpix 4200... Dit schijnt de nieuwste Nikon 4mp te zijn...

Ik lees dat de Coolpix beeldcorrectie en geavanceerde rode ogen red. heeft... verkooppraatjes of inderdaad nuttige voordelen tov de A80?
ook kan hij filmpjes met 640*480 maken (A80 320*240)...

Nadeel is dat de Nikons SD kaartjes slikken, ik heb liever CF, wat goedkoper, en ook al tot 2 gb verkrijgbaar...

De Nikon is zo nieuw dat er nergens reviews van zijn... maar over 2 weken ga ik op vakantie dus denk dat ik toch maar voor de A80 ga...
tenzij iemand mij op andere gedachten brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De nikons zijn volgens mij nóg kleiner dan de a-reeks van canon .. Is een beperkende factor om mooie plaatjes te maken lijkt me. Ik heb liever een iets grotere cam (ook al is het iets lastiger om op te bergen op reis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op 06 juni 2004 @ 09:26:

nu twijfel ik.. een Powershot A80 of een Coolpix 4200... Dit schijnt de nieuwste Nikon 4mp te zijn...
precies hetzelfde geval heb ik hier.
zit ook tussen beide camera's te twijfelen, de 4300 is wel stukje groter als de 2*** en 3*** serie van nikkon, heb zelf de cp3200 gehad op zich goede camera maar ik miste toch de handmatige instellingen die de 4300 wel heeft.

op moment is de keuze nu

nikon:
kleiner dan a80
bekend met kwaliteit dankzij 3200
accu

canon:
klapscherm
batterijen
bediening iets sneller

tot nu toe heeft niemand me kunnen overtuigen van een van beide cams en heb nog geen keuze kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou deze camera kopen maar nu heb ik nog altijd het probleem van het tasje, de batterijen, de lader, de CF-kaart. Moet je extra batterijen kopen voor deze cam ? Zoja, welke ? Wat is er een goede lader ? Welke is een CF-kaart die goed en snel werkt in dit toestel ? Had de Dane-Elec XS serie op het oog, maar er zijn toestellen waar deze niet goed in blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ben van plan begin juli de Canon A80 aan te schaffen,

- Welke lader gebruiken jullie erbij ?

- Wat voor Geheugen? ( dacht zelf aan 128mb, moet wel genoeg zijn + 32mb voor vakantie foto's)

- Oplaadbare batterijen zodat ik er 8 heb,.. 4 ingebruik/4 back-up
welke moet ik kiezen de 1800 mAh/2100 mAH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ik heb een GP Powerbank met 2100 nimh batterijen. Werken supergoed. Ik heb ook 256 mb dan-elec geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 14:48:
[...]

Moet je gewoon naar de rechter stappen ff een advokaat huren a 200,00 euro per uur krijg je echt wel gelijk voor een paar centen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
matinez schreef op 06 juni 2004 @ 14:59:

- Wat voor Geheugen? ( dacht zelf aan 128mb, moet wel genoeg zijn + 32mb voor vakantie foto's)

Ik heb een "DIGITAL" noname dus 2000 mAh batterij setje, werken best goed ... ^_^

Heb er 256 mb Kingston bij gedaan, daar kan je iets van 120 foto's op de allerbeste kwaliteit mee nemen ...

Meeste mAh is meeste uren plezier dacht ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Wie weet een goedkoop opzetlensje voor marco's en eentje voor teleopnames?
Ik ben helemaal niet thuis in dat soort dingen.
Wel heb ik iets gehoord over een Tiften lenzensetje, maar deze kan ik nergens vinden.
Ook weet ik dat ik een lensadapter nodig heb :9

Edit ik heb dit gevonden op kamera-express.nl:
B&W vzl macro +10 52 e38,-
canon la-dc52d opjectiefadapter voor a80 23,-

Voor telefoto's heb ik nog niet echt wat gevonden

[ Voor 27% gewijzigd door willy83 op 06-06-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 14:12:
Zou deze camera kopen maar nu heb ik nog altijd het probleem van het tasje, de batterijen, de lader, de CF-kaart. Moet je extra batterijen kopen voor deze cam ? Zoja, welke ? Wat is er een goede lader ? Welke is een CF-kaart die goed en snel werkt in dit toestel ? Had de Dane-Elec XS serie op het oog, maar er zijn toestellen waar deze niet goed in blijkt te werken.
Beetje laat misschien, maar voor het tasje kun je bij de mediamarkt terrecht. Daar kan je voor 8 euro een passend tasje krijgen. Wil je echter dat er ook batterijen meekunnen en een extra cf-kaartje dan kun je voor 10 euro een iets grotere versie krijgen. Beiden tasje zijn zonlicht werend wat wil zeggen dat je hem in de zon kan laten liggen zonder extreme temperaturen binnen in het tasje. _/-\o_

Als lader heb ik de GP-powerbank3 met 4 batterijen a 1800 mah. Deze koste 30 euri bij de Foto Discount. Deze gaan lekker lang mee en hebben geen geheugen.
Maar als de batterijen maar boven de 1600mah zitten is het goed. Let bij de lader er wel op of je de batterijen erin kan laten zitten. (mijne heeft dat) Als je het echter niet hebt, lijkt het me nogal lastig. Moet je midden in de nacht je bed uit omdat je batterijen opgeladen zijn. En let niet op de tijd van het laden, je koopt toch een extra setje batterijen.

Als Cf-card zou ik toch echt een 265 mb kaart nemen (128 is toch echt te weinig). Ik gebruik de Sandisk van de Mediamarkt. Maar volgens mij verschillen die merken niet echt veel aangezien het allemaal uit dezelfde fabriek komt. (staat ergens in dit topic).

En voor mensen die nog twijfelen: Koop die A80, prima cam voor prima geld! En dat draaibaar scherm is echt wel handig. Je hoeft bijvoorbeeld niet plat op de grond te gaan liggen voor een macro. Ik zal nog wel een toepassingsvoorbeeld posten.
Bovendien zit je niet de hele tijd vlekken te maken op je lcd-schermpje met je wang als je de zoeker gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een GP-powerbank Rapid lader met 2100mAh GP batterijen en ik heb nog steeds een 128MB kaartje erin. Daar gaan meer dan 100 foto's op op hoogste resolutie en de stand "Fine". Wil je "Superfine"gebruiken dan moet je echt aan 256MB denken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een digicam gaan kopen, wordt men eerste camera btw. Ik zit met het dilemma a75/a80. Er is me al heel veel bekend nu. Heb op veel sites gekeken en heb ze ook al in men handjes gehad. Maar toch nog even wat kleine details.

- Hoe verhouden de a75 en de a80 in batterijverbruik. Welke is het zuinigst? (waarom zie ik dat iedereen mah batterijen heeft. Canon adviseert je nimh?);
- Welke van de twee is sneller qua foto's nemen/qua aanzetten/qua interface? (kijk ik wil geen minuut doen over dat soort dingen);
- En watvoor flashkaartje kan ik er het best in doen. Of maakt dit niet uit qua merk. Had al gelezen van sommige gebruikers dat het niet veel uitmaakt, maar inspelend op de snelheid. Niet ieder kaartje is even snel in combinatie met de digicam lijkt me.
- Heb ik als leek (eerste fotocamera) nu wel zoveel functies nodig? Dus wat ik hier wil zeggen is; verschilt de a75 veel in instelmogelijkheden ten opzichte van de a80. De verschillen weet ik wel tussen beide camera's (dpreview) maar qua instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Op www.progress.nl is een SNELLADER in de aanbieding, inclusief 4 2300 mAh batterijen. Hij laad deze binnen 2 uur op. Kosten: 41 euro. Je hebt ook snellader Rapid2 van GP powerbank, op www.vergelijk.nl voor 36 gezien, ook inclusief 2100 mAh

ik raad minstens 2000 mAh aan als je toch van plan bent nieuwe batterijen te kopen..

Maarre... A80 versus Coolpix 4200...wie weet meer over de 4200?

Kan deze ook snel achter elkaar foto's maken?
Dat hij een accu heeft vind ik niet direct een voordeel... batterijen zijn overal verkrijgbaar... hoe zit het met bedieningsgemak, fotokwaliteit etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 13:08:

(waarom zie ik dat iedereen mah batterijen heeft. Canon adviseert je nimh?);
NiMH is een type batterijen. mAh staat voor de stroomsterkte dit verschilt per batterijen.
- Heb ik als leek (eerste fotocamera) nu wel zoveel functies nodig?
Dit is ook mijn eerste cam en ik ben blij met de functies, of je ze nodig hebt is aan jou. Maar handig is het zeker
Dan zou je hem op internet moeten bestellen of een winkel vinden die spotgoedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
tering, ik zit nog steeds te w88 op mijn bestelde powershot A80 van itwebwinkel.nl

hij zou zaterdag binnen zijn, maar service tot nu toe vindik echt ronduit bagger. Iemand hier ervaringen met deze winkel?

ik kan niet wachten namelijk om fotooooo's te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ik heb een reactie gehad van de winkel. Postcode verkeerd ingevoerd.

Ik d8 eraan om erom te vragen of ze iets ter compensatie konden meesturen. Canon tas ofzo misschien. Maar is dit reëel en zou ik dit moeten doen?

zo ja, hoe?

ik d8 aan:

Hoi

Heeft u enig idee wanneer ik hem dan kan verwachten. Ik heb namelijk sinds begin vorige week het geld op uw rekening gestort.

Misschien dat u per compensatie een leuke canon powershot a80 accesoire toe kan zenden.

groeten [naam]

ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is het proberen altijd waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 11:18:
Het is het proberen altijd waard.
ik heb net een beleefd mailtje gestuurd over of ze mij over de voortgang wilde inlichten.

Ik heb maar niet om een accesoire gevraagd. Als het nog langer duurt kan ik dit wel doen, maar zoals het er nu uitziet zal ik de camera in 2/3 dagen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op 08 juni 2004 @ 10:55:
ik heb een reactie gehad van de winkel. Postcode verkeerd ingevoerd.

Ik d8 eraan om erom te vragen of ze iets ter compensatie konden meesturen. Canon tas ofzo misschien. Maar is dit reëel en zou ik dit moeten doen?

zo ja, hoe?

ik d8 aan:

Hoi

Heeft u enig idee wanneer ik hem dan kan verwachten. Ik heb namelijk sinds begin vorige week het geld op uw rekening gestort.

Misschien dat u per compensatie een leuke canon powershot a80 accesoire toe kan zenden.

groeten [naam]

ideeën?
gierige hollanders 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik wel gedaan man. Wie weet krijg je nog iets leuks! Maar het is natuurlijk aan jou.

Btw als je liever geen accesoire wilt dan kun je hem altijd afstaan aan iemand op dit forum. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:50:
[...]

NiMH is een type batterijen. mAh staat voor de stroomsterkte dit verschilt per batterijen.

[...]

Dit is ook mijn eerste cam en ik ben blij met de functies, of je ze nodig hebt is aan jou. Maar handig is het zeker

[...]

Dan zou je hem op internet moeten bestellen of een winkel vinden die spotgoedkoop is.
Mja als ik kijk op dpreview zie ik echt niet zoveel verschillen tussen de a75 en a80. Wel wat kleine.

En op steve digicams vind ik de foto's van de a75 en a80 nu ook weer niet zoveel verschillen.

Watvoor extra instelmogelijkheden heb je dan met de a80 die je met de a75 neit hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb niet echt een idee van de verschillen A75 vs. A80. Maar ik weet wel dat het niet zoveel scheelt en dat op de A80 een draaibaar schermpje zit. En dit is veiliger voor je scherm (je kunt hem naar binnen klappen en het zorgt ervoor dat je de zoeker goed kan benutten zonder vlekken te maken op je lcd. Als ik jou was zou ik gewoon zo snel mogelijk de A80 kopen, want elke seconde tot je aankoop is een seconde zonder die cam. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 12:10:
Heb niet echt een idee van de verschillen A75 vs. A80. Maar ik weet wel dat het niet zoveel scheelt en dat op de A80 een draaibaar schermpje zit. En dit is veiliger voor je scherm (je kunt hem naar binnen klappen en het zorgt ervoor dat je de zoeker goed kan benutten zonder vlekken te maken op je lcd. Als ik jou was zou ik gewoon zo snel mogelijk de A80 kopen, want elke seconde tot je aankoop is een seconde zonder die cam. (8>
Hehe, is ook weer zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een toepassings voorbeeld van het draaibaar scherm:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pkarels/vliegie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 12:48:
Hier een toepassings voorbeeld van het draaibaar scherm:
[afbeelding]
Maar je kan mij toch niet vertellen dat dit het enigste is. Mij lijkt een groter scherm, dat schermpje van de a80 is zo maar dan ook zo klein, gewoon fijner.
Zijn er geen andere daadwerkelijke kwaliltatief betere eigenschappen van de a80 t.o.v. de a75. Voor een draaibaar scherm ga ik geen tientallen euries voor neerleggen, ben ook maar een student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 20:18:
[...]

Maar je kan mij toch niet vertellen dat dit het enigste is. Mij lijkt een groter scherm, dat schermpje van de a80 is zo maar dan ook zo klein, gewoon fijner.
Zijn er geen andere daadwerkelijke kwaliltatief betere eigenschappen van de a80 t.o.v. de a75. Voor een draaibaar scherm ga ik geen tientallen euries voor neerleggen, ben ook maar een student.
De A80 heeft gewoon meer fotografische potentie door de grotere sensor en de hogere resolutie, of je daar iets aan hebt ,hangt af van het gebruik dat je van de camera maakt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok das duidelijk. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van een kleiner scherm merk je niet zo gek veel hoor, en er stond ergens een review van de verschillen.

Even opgezocht, maar dit is voor de A70 ipv A75

A70 versus A80:
A70: A80:
2048 x 1536 (3MP) 2272x1704 (4MP)
Movie max. 640 x 480, 15 fps, tot 30 sec. Movie max. 320 x 240, 15 fps, tot 3 min.
5 punts AF 9 punts AF
vast LCD scherm draaibaar, uitklapbaar LCD scherm
LCD scherm: 78000 pixels LCD scherm: 67000 pixels
1/2.7? CCD 1/1.8? CCD
35-105 zoom 38-114 zoom
3.2x digitale zoom 3.6x digitale zoom
2.2fps up to 12 frames 2.4fps up to 5 frames
Lens F2.4-F4.8 Lens F2.4-F4.9
- Orientatiesensor
- 2 custom modes
- histogramweergave

waarom krijg ik het niet in zo'n mooi schema. :(

Whatever kijk zelf even in de starterspost

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
wat is het prijsverschil nu dan?
de a80 heb je al voor 316 inmiddels... dus kweetniet waarom moeilijk doen over 75vs80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op 10 juni 2004 @ 08:58:
wat is het prijsverschil nu dan?
de a80 heb je al voor 316 inmiddels... dus kweetniet waarom moeilijk doen over 75vs80
Ja dat is dus geen nl versie enz. de nl versie is €30 duurder ofzo dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is eigenlijk niet echt een noemenswaardigverschil tussen nedelandse en buitenlandse (let op! Europeese) versie. Het enige is dat je geen nederlandse handleiding hebt.
En dat is geen probleem, ikzelf heb de handleiding nog niet eens ingezien. En heb toch al leuke foto's gemaakt.
In Duitsland is er zelfs een pluspunt aan, namelijk 2 jaar garantie. (toch? of was dit fake?)

Iig maakt het weinig verschil of je een nederlandse of buitenlandse versie hebt. Wel moet je er aan denken dat je heb voor die prijs (in Nederland) alleen bij internetbedrijfjes kan krijgen. En dan heb je vaak (als er problemen zijn) wat problemen met de garantie.
Maar voor de twijfel-mensen: jullie kunnen ook gewoon een bijbaantje gaan doen ipv je tijd spanderen aan berichten sturen. Dit levert geld op en dus hoef je niet meer te twijfelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Laatst online: 28-02-2019

- De HEMA Ni-Cd & Ni- MH BATTERY CHARGER is uitstekend.
- Ik zou 256 MB nemen. De grotere geheugens zijn vaak ook sneller.
- Hoe meer mAh's hoe beter. Kies een kwalitatief GOED merk.
Een capaciteit van 1800 mAH is al voldoende. Tegenwoordig is 2400 mAH ook al mogelijk. Gebruik altijd dezelfde 4 batterijen (zelfde type en met dezelfde capaciteit) als setje. Merk de batterijen zodat ze niet door elkaar kunnen geraken met een ander setje batterijen.

Aanbevelingen:
Haal de batterijen uit de camera indien landurig niet gebruikt of voor transport.
Zorg anders dat je de mode (schuif)schakelaar op review hebt staan, zodat de lens niet naar buiten komt indien de camera per ongeluk wordt ingeschakeld met de drukknop.
Het tandwielmechanisme van de lens kan defect raken indien de camera ingeschakeld wordt in de opname stand en de zoomlens onvoldoende ruimte heeft om zonder weerstand naar buiten te kunnen komen. Deze beschadiging schijnt niet onder de garantie te vallen.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter_|IA

_Peter_|IA

nee. gewoon nee.

willy83 schreef op 06 juni 2004 @ 23:23:
Wie weet een goedkoop opzetlensje voor marco's en eentje voor teleopnames?
Ik ben helemaal niet thuis in dat soort dingen.
Wel heb ik iets gehoord over een Tiften lenzensetje, maar deze kan ik nergens vinden.
Ook weet ik dat ik een lensadapter nodig heb :9

Edit ik heb dit gevonden op kamera-express.nl:
B&W vzl macro +10 52 e38,-
canon la-dc52d opjectiefadapter voor a80 23,-

Voor telefoto's heb ik nog niet echt wat gevonden
Om deze nog even te beantwoorden: kijk even in een van mijn eerder geplaatste berichten. lensmate verkoopt ook lenzen. Is alleen wel online bestellen en uit amerika over laten vliegen. Maar je kunt er iig een idee opdoen over welke lenzen er zoal zijn.

Verder heb ik hier en daar op veilingsites en tweedehands dingen wat advertenties zien staan voor dit soort lenzen. Dus dat kun je eventueel ook nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
weet iemand hier of je van die plasticjes voor je LCD ergens kan bestellen en hoe duur die dingen zijn? Ik heb al gezocht in de search maar heb meer over lcd reparatie kunnen vinden ipv lcd "sheets" [zo heten ze toch?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op 10 juni 2004 @ 15:33:
weet iemand hier of je van die plasticjes voor je LCD ergens kan bestellen en hoe duur die dingen zijn? Ik heb al gezocht in de search maar heb meer over lcd reparatie kunnen vinden ipv lcd "sheets" [zo heten ze toch?]
Op http://www.m5000.de/ kun je lcd-folie voor een redelijk bedrag bestellen, ze maken hem dan meteen op maat. (maar aangezien de A80 wel bekent is zullen ze dat model wel op vooraad hebben. Er is een tijdje geleden een IA geweest voor folietjes voor de A60. Misschien een goed idee om ook voor de A80 een IA te beginnen. Iemand interesse om organisator te worden? (ik ben alvast deelnemer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
mijn duits is niet super, maar 1 setje folie kost 3 euro. verzendkosten 2 euro.

als je boven 10 euro bestelt hoef je die 2 euro verzendkosten niet te betalen.

klopt dat een beetje

en A80 staat erbij.

ik wil ook wel deelnemen in de mogelijke IA.

[ Voor 11% gewijzigd door Carnagy op 10-06-2004 16:04 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.