Canon A80 ervaringen topic deel II

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.532 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
Yoozer schreef op 09 mei 2004 @ 12:15:
Vanmorgen wilde ik even langs de weg een foto maken, en ik focuste - en de camera viel gewoon uit! Ik heb gekeken of het aan de CF ligt (geformatteerd, verwisseld), of aan de batterijen. Toen ik de alkalines er weer indeed (die nog net een beetje power over hadden) werkte 'ie fijn. Ik deed de oplaadbare weer in de lader, en het lampje was groen - volgens de handleiding zijn ze dan gewoon vol. Ik doe ze weer in de camera, maar foto's maken gaat niet. 3 seconden of zo nadat ik 'm aanzet valt 'ie uit.

Het rare is nu dat 'ie dat bij het reviewen van foto's helemaal niet doet, alleen als 'ie in camera-mode staat. Er komt helemaal geen melding dat de batterij leeg is (rood knipperend icoontje op LCD) - alleen soms een "Change the battery pack". Zijn dit nou gewoon de verkeerde batterijen, is het een te cheap merk, heeft de cam kuren, of wat is er aan de hand?
Ik heb ook zoiets aan de hand gehad: bleek dat mijn eerste set oplaadbare batterijen aan de plus- en minpool te weinig relief hadden, dus glad waren. Het batterijeklepje had daar te weinig grip op. Als ik friemelde aan het batterijklepje deed 'ie het wel, niet, wel, niet. Kortom: weg ermee. En idd, ik heb nu GP's! Toppie.

BTW, dit was geen A80 maar een andere digicam.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
Ik heb.......

.............Succes ermee!

Excuses, kreeg een foutmelding en heb toen opnieuw gepost! Dubbel, sorry!
Mea culpa...

[ Voor 83% gewijzigd door div-er op 10-05-2004 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:38:
[...]

1 jaar hoor, alleen gaat ie in het 2de jaar kapot krijg je de defecte onderdelen vergoed, maarjah daar vallen niet de reaparatiekosten/manuren/verzendkosten/onderzoekkosten onder. Dus eigenlijk heb je 1 jaar garantie.
Hoe het ook zij... de info had ik hier vandaan:

Europese garantie wetgeving: 2 jaar garantie

De burger is er nog niet helemaal van op de hoogte, maar dat gaat vast veranderen als de Consumentenbond hier op gaat hameren. De minimum garantieperiode van twee jaar tegen fabrieksfouten geldt nu (per 1 januari) namelijk voor alle nieuwe aankopen binnen de Europese Unie.
Een nare mededeling, als je uitgaat van 6 maanden of een jaar garantie en ook in de contracten met de leveranciers als je daar afspraken over hebt. Want deze nieuwe "Brusselse" regeling geldt wel voor consumentaankopen, maar niet voor garantieverplichtingen hoger in het kanaal, als dealer zit je dus met een probleem als een leverancier niet meewerkt of zich van de domme houdt. De winkelier kan zich niet meer verschuilen achter de fabrikant. Dat maakt het voor de koper gemakkelijker om snel zijn recht te halen. Alleen onroerend goed zal niet onder de minimum-garantie vallen. Verder alles, van mixers tot auto's. Voor tweede hands-spullen is de minimumperiode beperkt tot een jaar.

Bewijslast bij problemen

Als een nieuw gekocht product of apparaat binnen zes maanden defect blijkt te zijn, dan hoeft de consument niet eens te bewijzen dat het euvel door een fabrieksfout is veroorzaakt. De bewijslast komt bij de verkoper te liggen. Is de consument niets te verwijten, dan moet de verkoper zorgen voor reparatie of vervanging of anders schadeloosstelling.
De vraag is nu of dit tot hogere prijzen gaat leiden? De overwegingen van de Europese Unie zijn duidelijk, bijvoorbeeld:

(2) Overwegende dat de interne markt een ruimte zonder binnengrenzen omvat, waarin het vrij verkeer van goederen, personen, diensten en kapitaal is gewaarborgd; dat het vrij verkeer van goederen niet alleen zit op transacties in het zakenleven, maar ook op transacties van particulieren; dat het inhoudt dat consumenten die in de ene lidstaat wonen op het grondgebied van een andere lidstaat goederen kunnen inkopen op basis van een eenvormig minimumpakket billijke voorschriften betreffende de verkoop van consumptiegoederen;

En verder:

(9) Overwegende dat tegenover de consument de verkoper rechtstreeks aansprakelijk moet zijn voor de overeenstemming van de goederen met de overeenkomst; dat deze oplossing van oudsher in de rechtsstelsels van de lidstaten voorkomt; dat de verkoper vrij moet blijven om onder de in het nationale recht geldende voorwaarden, verhaal te nemen op de producent, op een eerdere verkoper in dezelfde contractuele keten of op enig andere tussenpersoon, tenzij hij afstand heeft gedaan van zijn rechten; dat deze richtlijn het beginsel van contractvrijheid tussen verkoper, producent, eerdere verkoper of enige andere tussenpersoon onverlet laat; dat het nationale recht bepaalt op wie en hoe verhaal kan worden genomen;

Leidend tot onder meer Artikel 3:
Rechten van de consument

1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de aflevering van de goederen.

2. In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling of vervanging in overeenstemming worden gebracht, of dat de prijs op passende wijze wordt verminderd of dat de koopovereenkomst met betrekking tot deze goederen wordt ontbonden, overeenkomstig de leden 5 en 6.

3. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van de goederen te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn.
Een vorm van genoegdoening wordt geacht buiten verhouding te zijn indien zij voor de verkoper kosten meebrengt die, vergeleken met de alternatieve vorm van genoegdoening onredelijk zijn, gelet op: de waarde die de goederen zonder het gebrek aan overeenstemming zouden hebben; de ernst van het gebrek aan overeenstemming en de vraag, of de alternatieve vorm van genoegdoening concreet mogelijk is zonder ernstig overlast voor de consument. Herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van de goederen en het gebruik van de goederen dat de consument wenste, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument plaatsvinden.

4. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.

5. De consument kan een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst verlangen: - indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of - indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn tot genoegdoening is overgegaan, of - indien de verkoper niet zonder ernstige overlast voor de consument tot genoegdoening is overgegaan.

6. Ontbinding van de overeenkomst kan niet worden verlangd indien het gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tsja.....in de praktijk blijkt hier niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je op de A80 ook een polarisatiefilter zetten? Zo ja, wat is dan de beste kwaliteits/prijs keuze ?
Krijg je als je er 1 met een Duitse handleiding koopt ook gewoon die 100 Mb webspace bij voor je foto's ?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 22:51
Kun je op de A80 ook een polarisatiefilter zetten? Zo ja, wat is dan de beste kwaliteits/prijs keuze ?
Ja, op de camera zet je een lens-adapter (bijvoorbeeld Canon LA-DC52D) en daarop schroef je een filter met een filtermaat van 52mm (of met verloopringen filters met een andere doorsnede). Een aantal bekende merken zijn o.a. Hama, B&W en Hoya
Krijg je als je er 1 met een Duitse handleiding koopt ook gewoon die 100 Mb webspace bij voor je foto's ?
Geen idee.

[ Voor 7% gewijzigd door BartW op 11-05-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartwilgenhof schreef op 11 mei 2004 @ 21:26:
[...]

Ja, op de camera zet je een lens-adapter (bijvoorbeeld Canon LA-DC52D) en daarop schroef je een filter met een filtermaat van 52mm (of met verloopringen filters met een andere doorsnede). Een aantal bekende merken zijn o.a. Hama, B&W en Hoya

[...]

Geen idee.
quote:

Ja hoor

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op 09 mei 2004 @ 12:40:
[...]

Hm, die had ik nog niet gehad :). Het probleem is alleen dat ik helemaal geen apparaat meer heb dat 2 of 4 penlites slikt en het goed laat zien of 'ie leeg is (andere digicam, Gameboy o.i.d.).

[...]

Ik heb 'm online besteld. Dan toch hier maar eerst eens zoeken naar die GP's voordat ik 'm opstuur, of maandag even bellen met Canon om te kijken of 't misschien een bekend probleem is.
Kan ook zijn dat een van de batterijen kapot of slecht is. Batterijen moeten eerst een paar keer volledig leeg getrokken worden en weer opgeladen voordat zij 100% zijn. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

Ja hoor[/quote]
Volgens mij had ik namelijk ergens gelezen dat als je een internationaal model (=Amerikaans ?) koopt dat er dus niet bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link naar handleiding Canon A80 in pdf bestand

Het is er een, kwaliteit kan beter! +/- 28 Mb groot

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Totaal onleesbaar en dus onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02-2019
Ik had ook een blauwe pixel die altijd aanstond op het schermpje en heb daarvoor aleens een exemplaar gehad waarvan de flitser defect was. Die met de defecte pixel (made in Japan) was al eens in gebruik geweest aangezien er al de datum in stond. Deze had in de automatische stand ook (te veel) blauwzweem bij weinig licht.
De andere was een USA/Canada model (made in China) met zogenaamd "Nederlandse garantie", maar dan wel alleen via de leverancier en niet bij Canon Nederland. Deze was verder perfect behalve dan dat de flitser niet werkte. Het lijkt erop dat Canon toch wat problemen heeft met de kwaliteit of met de eindcontrole.
Beide toestellen weer ingeleverd. Ik hoop ooit nog eens een goed exemplaar te vinden, want het is volgens mij toch de beste camera met de meeste mogelijkheden voor dat geld.
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:33:
[...]

klopt! deze die ik nu gekregen heb was ook in open doos en zonder sticker, maar deze is wel ok geen dode pixels... een super camera _/-\o_ ben er errug blij mee O+ ik had hiervoor een sony dsc 505v echt een wereld van verschil :D

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvalasco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04-2022
srvalasco schreef op 19 april 2004 @ 00:12:
[...]

wist niet dat dit zo heette. bedankt !
Dit is het probleem dus:
http://www.dcccs.org/blanke4.htm

canon meldt dat hier weinig aan te doen is. komt voor bij veel stof in de ruimte. iets voor digitale camera's dus en niet alleen bij het schijnt canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvalasco
  • Laatst online: 22-04-2022
srvalasco schreef op 12 mei 2004 @ 12:56:
[...]

Dit is het probleem dus:
http://www.dcccs.org/blanke4.htm

canon meldt dat hier weinig aan te doen is. komt voor bij veel stof in de ruimte. iets voor digitale camera's dus en niet alleen bij het schijnt canon.
nog even voor de duidelijkheid: in eerste instantie dacht men aan vignettering maar dit bleek het dus niet te zijn.

http://www.btinternet.com/~dr_paul_lee/orbs.htm
deze uitleg kreeg ik dus van canon mee.

wie heeft hier ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

srvalasco schreef op 12 mei 2004 @ 13:06:
[...]

nog even voor de duidelijkheid: in eerste instantie dacht men aan vignettering maar dit bleek het dus niet te zijn.

http://www.btinternet.com/~dr_paul_lee/orbs.htm
deze uitleg kreeg ik dus van canon mee.

wie heeft hier ook last van ?
Iedereen met een digitale camera.
Staat hier in het Nederlands.
klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Klusjesman schreef op 12 mei 2004 @ 10:37:
[...]

Voor de zuinige Hollander/internetkoper (ben ik ook hoor)

http://www.digifototest.nl/a80/a80_1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een handleiding van een A 60 of A70 maar niet van een A 80 }) Ik denk niet da de nederlandse al op het net te vinden zijn ( toch niet van een deftige kwaliteit.
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 21:09:
[...]

Voor de zuinige Hollander/internetkoper (ben ik ook hoor)

http://www.digifototest.nl/a80/a80_1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 21:33:
Dit is wel een handleiding van een A 60 of A70 maar niet van een A 80 }) Ik denk niet da de nederlandse al op het net te vinden zijn ( toch niet van een deftige kwaliteit.

[...]
die cameras zijn toch nagenoeg gelijk qua instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de A80 gaan kopen, vooral die die poezen en katten die jullie allemaal lope te fotografere :P. maar hoe zit het met de batterij? kan ik gewoon een speciale oplaadbare kopen. Ik heb geen zin om steeds nieuwe batterijen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 19:45
Je kan bijvoorbeeld deze kopen: http://www.gppowerbank.nl/productoverzicht.html (2100 Serie). Verder adviseer ik je om dit topic beter door te lezen, want deze vraag is al een x aantal keren beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 19:45
Misschien een idee om een deel III te beginnen met een FAQ aan het begin, scheelt weer een zooi vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]:

Ja hoor[/quote]

Volgens een verkoper krijg je dit alleen bij een Nederlands model. Hij dacht zeker dat ik meteen zou toehappen maar gelukkig ken ik nog een goed forum om dit eerst eens eventjes te verifieren. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
:

Ja hoor[/quote]

Volgens een verkoper krijg je dit alleen bij een Nederlands model. Hij dacht zeker dat ik meteen zou toehappen maar gelukkig ken ik nog een goed forum om dit te eerst eens eventjes te verifieren. ;)[/quote]

Volgens mij krijgt iedereen die 100mb, wanneer je een camera,scanner of printer koopt van canon.
die webspace kun je met je serienummer activeren

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08
-DELETED-

[ Voor 113% gewijzigd door Game-Freak op 13-05-2004 23:56 . Reden: -DELETED- ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Game-Freak schreef op 13 mei 2004 @ 20:49:
Misschien wel leuk om even te laten zien, ik heb deze foto's met mijn PowerShot A80 gemaakt:

Om even het verschil aan te tonen tussen het diafragma en de sluitertijd verhoudingen.

Let ook op de scherpte van de achtergrond (zwarte schoenen), wat natuurlijk met het diafragma te maken heeft.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
kerel je hebt t precies verkeerd omgedaan. de laatste is f8 en de eerste f2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Ik heb het gewoon zo gedaan:

De eerste 2 foto's zijn gemaakt in de 'AV' stand, in deze stand kun je zelf het diafragma instellen, de camera stelt dan zelf de sluitertijd in.

De laatste 2 foto's heb ik manual gemaakt, om te laten zien hoe het eruit ziet met de grootste en kleinste diafragma, maar wel met dezelfde sluitertijd...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 17:02

-Stef-

Slainthe!

Game-Freak schreef op 13 mei 2004 @ 22:49:
Ik heb het gewoon zo gedaan:

De eerste 2 foto's zijn gemaakt in de 'AV' stand, in deze stand kun je zelf het diafragma instellen, de camera stelt dan zelf de sluitertijd in.

De laatste 2 foto's heb ik manual gemaakt, om te laten zien hoe het eruit ziet met de grootste en kleinste diafragma, maar wel met dezelfde sluitertijd...
Die laatste 2 kloppen niet. De enerlaatste is bij F2.8 bij 1/15s en de laatste is F8 bij 1/15s.

Dat bedoelde fuss.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Klusjesman schreef op 12 mei 2004 @ 10:37:
[...]

Weet jij een betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
-Stef- schreef op 13 mei 2004 @ 23:08:
[...]

Die laatste 2 kloppen niet. De enerlaatste is bij F2.8 bij 1/15s en de laatste is F8 bij 1/15s.

Dat bedoelde fuss.
Op een of andere manier klopt er iets niet nee |:(
Ik maak morgen wel ff nieuwe...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 17:47:
Ik wil de A80 gaan kopen, vooral die die poezen en katten die jullie allemaal lope te fotografere :P. maar hoe zit het met de batterij? kan ik gewoon een speciale oplaadbare kopen. Ik heb geen zin om steeds nieuwe batterijen te kopen.
'

Ik hed 4x GP-powerbank 2100 er in zitten en het stomme ding blijft maar doorgaan met fot's maken.... met flits en met display aan en dan nog veel foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 09:48:
[...]

Ik hed 4x GP-powerbank 2100 er in zitten en het stomme ding blijft maar doorgaan met fot's maken.... met flits en met display aan en dan nog veel foto's...
Ik heb hetzelfde als Coen, ik heb ook de GP-Powerbank met 2100 Mah batterijen, en ze gaan heel erg lang mee..!!

Ik heb ook de Canon PowerShot A80, als je nog wat foto's wil zien moet je ff op http://www.game-freak.demon.nl/digifotos/ kijken...

[ Voor 17% gewijzigd door Game-Freak op 14-05-2004 10:32 . Reden: link ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game-Freak schreef op 14 mei 2004 @ 10:31:
[...]

Ik heb hetzelfde als Coen, ik heb ook de GP-Powerbank met 2100 Mah batterijen, en ze gaan heel erg lang mee..!!

Ik heb ook de Canon PowerShot A80, als je nog wat foto's wil zien moet je ff op http://www.game-freak.demon.nl/digifotos/ kijken...
Sublieme actie foto's van die superbikes _/-\o_ hoe heb je dat geflikt :?

met de motor mee bewegen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Ik weet niet of je een beetje bekent bent met 'pannen', zo niet moet je even hier kijken:
"Pannen" oftewel "Meetrekken"
Hier staan ook heel veel voorbeeld foto's...

Maar de truc is inderdaad om een niet te korte sluitertijd te nemen en dan van tevoren focussen op de plek waar de motor gaat komen.
En dan op het juiste moment afdrukken :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game-Freak schreef op 14 mei 2004 @ 14:19:
Ik weet niet of je een beetje bekent bent met 'pannen', zo niet moet je even hier kijken:
"Pannen" oftewel "Meetrekken"
Hier staan ook heel veel voorbeeld foto's...

Maar de truc is inderdaad om een niet te korte sluitertijd te nemen en dan van tevoren focussen op de plek waar de motor gaat komen.
En dan op het juiste moment afdrukken :)
Super gedaan man! ik heb die cam ook maar had eigenlijk niet verwacht dat dit mogelijk was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugdepop
  • Laatst online: 26-01-2022
Volgens mij krijgt iedereen die 100mb, wanneer je een camera,scanner of printer koopt van canon.
die webspace kun je met je serienummer activeren
Klopt, maar -zoals ook al eerder in dit forum werd aangegeven- geldt dat in het geval van de A80 alleen voor Europese serienummers. Er was iemand die met een internationale versie -lees: niet-Europees, meestal Americaans- zichzelf niet kon reggen op Canon Gateway aan de hand van zijn serienummer..

Ik moet trouwens zeggen dat ik niet zo kapot ben van de Canon Gateway. Het is een prima manier om foto's te laten zien aan andere mensen, maar ideaal in omgang is het zeker niet naar mijn mening.

-Whenever you set out to do something, something else must be done first -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de aankoop van een Canon A80 en Canon Ixus 400. Ik weet dat er met de A80 meer mogelijkheden zijn om mee te experimenteren. Ik zou graag de gedetailleerde verschillen willen weten tussen beide camera's en ook de voor -en nadelen van beiden.

Ik twijfel over de A80 omdat deze AA batterijen heeft en ik heb gelezen dat je beter lithium batterijen kunt nemen. Canon Ixus 430 heeft deze lithium batterijen wel. Sowieso neem ik er een accu/batterijoplader bij, dus maakt het dan nog veel uit of het AA batterijen zijn of niet? Nemen die batterijen trouwens veel gewicht in in het toestel of valt dat wel mee? Kun je zowel met de Canon A80 als met de Ixus 430 zowel A4 als A3 formaat afdrukken maken? Zijn er nadelen aan een uitklapbaar LCD-schermpje (A80)? Ik lees veel verhalen over schermpjes die snel stuk zijn. Komt dat doordat ze uitklapbaar zijn en is een vast LCD-schermpje misschien toch beter? Is een Canon A80 compact genoeg om in je handtas
op te bergen?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Femina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Ik wil ook eens graag wat fotootjes hier plaatsen maar heb geen idee hoe ik die hier kan posten vanuit m`n harddisk. Of gaat dat sowieso niet en moet dat altijd gelinked worden vanuit een site? Kon hier zo gauw geen faq of andere info over vinden. :?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nog even:

Ik bedoel de Ixus 400 en niet de Ixus 430 in mijn voorgaande bericht!

Femina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft met name de Canon A80 last van het euvel "vignetting" of heeft de Canon Ixus versie (400) hier ook mee te maken? Of is het bij de 400 in mindere mate aanwezig?

(sorry dat ik weer even het item "vignetting" aandraag, maar heb uitvoerig alle reacties erover gelezen, vandaar...)

Femina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

The_Scratcher schreef op 16 mei 2004 @ 13:46:
Ik wil ook eens graag wat fotootjes hier plaatsen maar heb geen idee hoe ik die hier kan posten vanuit m`n harddisk.
Niet :).
Of gaat dat sowieso niet en moet dat altijd gelinked worden vanuit een site? Kon hier zo gauw geen faq of andere info over vinden. :?
Ja, je kunt 't op een site uploaden. Je kunt een gratis stukje webruimte krijgen, met als nadeel dat je meestal niet kunt hotlinken, en als je grote foto's hebt kan het zijn dat bezoeker nr. 21 niks meer te zien krijgt (bandbreedte limitatie). Ook is het zo dat je vaak een soort (soms terechte) "nou en" reactie krijgt op je link (het is een link. wow. nou en? ;)), of minder commentaar of (positieve) kritiek erop dan dat je gelijk een plaatje linkt.

Het kan ook zo zijn dat je een provider hebt die je wat ruimte geeft. In dat geval heb je van de bovenstaande problemen niet zo vaak last.
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 13:48:
Ben ik nog even:

Ik bedoel de Ixus 400 en niet de Ixus 430 in mijn voorgaande bericht!

Femina
Zie anders ook de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif-knop. Je hoeft je naam (of groetjes) trouwens niet onder elke post te zetten, daarvoor staat je gebruikersnaam al elke keer naast de post.

[ Voor 46% gewijzigd door Yoozer op 16-05-2004 16:25 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie anders ook de [afbeelding]-knop. Je hoeft je naam (of groetjes) trouwens niet onder elke post te zetten, daarvoor staat je gebruikersnaam al elke keer naast de post.
Sorry, is mijn eerste keer hier op het forum... :?

...maar heb je ook een antwoord op mijn vragen? (voor -en nadelen van Canon A80 en Canon Ixus 400); Welke komt als winnaar naar voren (lichte nadelen erbij genomen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 16:38:
Maakt niks ;).
...maar heb je ook een antwoord op mijn vragen? (voor -en nadelen van Canon A80 en Canon Ixus 400); Welke komt als winnaar naar voren (lichte nadelen erbij genomen?)
Je hebt neem ik aan al de Side-by-Side gezien van beide cams? Wat nadelen betreft, ik heb alleen een A80 en 'm gehaald op basis van wat ik hier gezien en gelezen heb (of dit verstandig is is te betwijfelen), dus helaas kan ik je dat niet vertellen omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 16-05-2004 17:09 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 16:38:
Welkom :)
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 15:54:
Heeft met name de Canon A80 last van het euvel "vignetting" of heeft de Canon Ixus versie (400) hier ook mee te maken? Of is het bij de 400 in mindere mate aanwezig?

(sorry dat ik weer even het item "vignetting" aandraag, maar heb uitvoerig alle reacties erover gelezen, vandaar...)
De A80 heeft wat last van vignetting als de omstandigheden ernaar zijn. Portretschieten tegen een lichte achtergrond gaat niet zo goed, bijvoorbeeld. In de meeste normale omstandigheden is de vignetting er niet/totaal onzichtbaar. Maar, je moet er in sommige omstandigheden wél rekening mee houden.
Antwoorden op je vragen vind je hier

En niet stiekem meer crossposten hè ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugdepop
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 13:43:
Ik twijfel tussen de aankoop van een Canon A80 en Canon Ixus 400.

---snip---

Femina
qua battereiën zou ik niet zo snel kiezen voor een aparte Lion accu. Je kan tegenwoordig hele goede battereiën kopen die 2300 mAH zijn en die aardig lang mee gaan. Koop een setje met oplader extra en je bent van alle problemen af. Denk eraan dat als je onverhoopt zonder battereiën komt te zitten op bijvoorbeeld vakantie, je altijd even naar een dichtsbijzinde benzinepomp kunt gaan om nieuwe te kopen (als je ze echt heel hard nodig hebt). Koop gewoon een lader die ook geschikt is voor in de auto en klaar ben je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femina schreef op 16 mei 2004 @ 13:43:
Ik twijfel tussen de aankoop van een Canon A80 en Canon Ixus 400.

---snip---

Femina
http://www.tomshardware.c...0030904/canon_a80-03.html
Hier worden deze twee (a80 en ixus 400) met elkaar vergeleken ('t is wel in het engels).
De a80 was wel nog een testversie toen zij hem uittestten.

ikzelf twijfel trouwens nog tussen de S1 en de a80, omwille van de 10x zoom en de look,
maar door de hoge kostprijs vd S1 gaat men voorkeur naar de a80.
* Tenzij de S1 sterk in prijs daalt :*) naar 400€ à 450€ bijvoorbeeld.

Nog iets: Voor hen die graag eens een kort review van de a80 in het nederlands willen lezen:
http://www.dcviews.com/re...powershot-A80-test-NL.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, nog even een vraagje.

Zitten onderstaande features zeker op een Canon A80?

- Zwart/Wit en Sepia
- Mogelijkheid voor datum op foto
- Landschap, portret, actie, etc...
- Stitch Hulp

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 13:19:
Hallo, nog even een vraagje.

Zitten onderstaande features zeker op een Canon A80?

- Zwart/Wit en Sepia
- Mogelijkheid voor datum op foto
- Landschap, portret, actie, etc...
- Stitch Hulp

Alvast bedankt voor de info!
- Ja
- Wel om er (direct vanuit de camera) bij op af te drukken
- Ja (portret, landschap, nacht, sport en langere sluitertijd)
- Weer ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel om er (direct vanuit de camera) bij op af te drukken
Dank je, Bart, voor je snelle reactie.

Maar als je de foto op Internet wilt plaatsen of e-mailen, heb je dan ook de mogelijkheid voor wel of niet de datum op de afbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
Die kun je er met o.a. Photshop op zetten. Er zijn ook programma's die de datum uit de exif-info halen en er dan automatisch onder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter_|IA
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10-2007

_Peter_|IA

nee. gewoon nee.

ligt het nu aan mij of staat al deze info ook gewoon in deze review?

edit: ok, behalve dan dat over die datum..

[ Voor 16% gewijzigd door _Peter_|IA op 19-05-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 16:44

Adm.Spock

Duik-Aap

Rayzman schreef op 06 april 2004 @ 23:34:
Hier een panorama gemaakt in Phafos Coral Bay Cyprus.
Hij bestaat uit 3 foto's uit de hand geschoten en is met photomerge aan elkaar geplakt.
[afbeelding]
Voor een full size klikken op plaatje.

Ik vind hem zelf wel aardig gelukt
Deze is dan wel met een G5 gemaakt, maar als je panorama's eenmaal onder de knie hebt.....
Afbeeldingslocatie: http://www.admspock.dyndns.org/photos/albums/userpics/Fotos%20Australie/Panoramas%20en%20andere%20trukages/Stuwmeer%20-%20The%20Grampians.jpg

Deze bestaat uit 6 foto's, uit de hand genomen, met de panorama-hulp van de camera. (f/4, 1/400s, 35mm (kleinbeeld-equivalent, 7mm native))

Doordat de "stitch" 180° beslaat is er een beetje fish-eye effect onstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Laatst online: 09:04

Rayzman

+31 Rayzman

Ziet er wel goed uit, maar had je niet een resized jpg kunnen maken om hier neer te zetten, met een link naar de fullsize? Om nou 3.3Mb voor 1 bericht in het topic naar binnen te moeten sleuren..
Misschien had je hem ook wel beter in het panorama topic kunnen posten aangezien hij niet met een A80 gemaakt is.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo weet iemand een goede handleiding voor de Canon A80 in het Nederlands zodat ik hem op mijn homepage bij de handleiding van de A70 kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 11:09:
[...]

Hee bedankt !!! :9~

die zocht ik ale een week ofzo _/-\o_
Werkt niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugdepop
Rayzman schreef op 19 mei 2004 @ 23:01:
Ziet er wel goed uit, maar had je niet een resized jpg kunnen maken om hier neer te zetten, met een link naar de fullsize? Om nou 3.3Mb voor 1 bericht in het topic naar binnen te moeten sleuren..
Misschien had je hem ook wel beter in het panorama topic kunnen posten aangezien hij niet met een A80 gemaakt is.
Inderdaad, voor overige (modem)gebruikers is dit niet zo vriendelijk.... Gewoon ff resizen en dat scheelt een boel...vervuilt dit forum tenminste niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een A80-je aangeschaft en aangezien dit mijn eerste digitale camera is (de goedkopo dingen weggelaten) ben ik er razend blij mee. :9
Enkel een heel klein beetje last van vignettering. Maar niet noemenswaardig. Weet trouwens iemand een goede site met tips voor nachtfotografie en dan wel specifiek voor een a80 of iets wat daar op lijkt?

Hier een foto die ik wel redelijk geslaagt vond. (aanklikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pkarels/margriet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 08:44:
Ik heb ook een A80-je aangeschaft en aangezien dit mijn eerste digitale camera is (de goedkopo dingen weggelaten) ben ik er razend blij mee. :9
Enkel een heel klein beetje last van vignettering. Maar niet noemenswaardig. Weet trouwens iemand een goede site met tips voor nachtfotografie en dan wel specifiek voor een a80 of iets wat daar op lijkt?

Hier een foto die ik wel redelijk geslaagt vond. (aanklikbaar)
[afbeelding]
Leuke foto maar wat is nu precies dat vignettering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vignetting dus, oftewel zwarte hoekjes bij een foto met een witte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 09:30:
vignetting dus, oftewel zwarte hoekjes bij een foto met een witte achtergrond.
Nee, het heet toch echt vignettering in het Nederlands hoor.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me eigenlijk afvraag: Wat is de beste instelling als je lekker veel foto's wil maken rekening houdende met de kwaliteit ?

Ik zou graag mijn foto's nemen met het maximum aantal MP. Als ik dit doe op superfine dan kan ik er zo'n 170 maken. Maar wat als ik op vakantie ga, wat is het beste om meer foto's te nemen dan ?

ze op 3.2 MP maken mode superfine ( dan heb ik nog genoeg spatie om eventueel te croppen )

of ze 4 MP laten maar mode fine kiezen ?

het kwaliteitsverschil tussen fine en superfine is dat duidelijk merkbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even iets meer duidelijkheid over megapixels verkrijgen.

Ik wil mijn camera (waarschijnlijk Canon Powershot A80) gebruiken om via e-mail foto's te verzenden, foto's op internet te plaatsen (bv. in "beoordeel-mijn-foto-forums") en ik wil
ze op mijn eigen printer op A4 formaat kunnen uitprinten en eigenlijk ook wel als kleine afbeelding op een envelop.

Volstaat 4 megapixels hiermee? Ik heb schrik dat als ik de foto zou verkleinen, dat hij dan niet scherp genoeg meer zal zijn of dat details niet meer zichtbaar zullen zijn. Is 3 megapixels dan niet beter of verschilt het niet zoveel?

Ik heb reeds vele fora gelezen, maar ben er nog steeds niet helemaal uit hoe het precies zit met het aantal megapixels en het effect ervan.

Femina

:+ Ppfff...mijn zoektocht naar een camera loopt bijna ten einde :+

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk al ben ik nou gek. Voor de mensen die het nu nog niet begrijpen... Lees de rest van dit forum! (8>

Hier nog een pic.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pkarels/vlieg.jpg

Dat lezen geld ook voor die megapixels... of lees de faq

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@femina

4 MP is zéker genoeg om een A4 te vullen hoor, en om de foto's te verkleinen ook geen probleem. perfect mogelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Flashlight

Moeilijk om effe te antwoorden op mijn vraag? Ik heb geen zin én tijd om gans dit topic elke post te lezen hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 14:58:
Ik wil even iets meer duidelijkheid over megapixels verkrijgen.

Ik wil mijn camera (waarschijnlijk Canon Powershot A80) gebruiken om via e-mail foto's te verzenden, foto's op internet te plaatsen (bv. in "beoordeel-mijn-foto-forums") en ik wil
ze op mijn eigen printer op A4 formaat kunnen uitprinten en eigenlijk ook wel als kleine afbeelding op een envelop.

Volstaat 4 megapixels hiermee? Ik heb schrik dat als ik de foto zou verkleinen, dat hij dan niet scherp genoeg meer zal zijn of dat details niet meer zichtbaar zullen zijn. Is 3 megapixels dan niet beter of verschilt het niet zoveel?
4 MPix is goed genoeg voor al deze toepassingen. Je kunt de 4 MPix foto gebruiken om foto- en A4 afdrukken te maken. Als je foto's via e-mail veryenden wilt of op een forum wil plaatsen, hoef je alleen de grote foto maar te verkleinen. De foto wordt hoogstens scherper als je hem verkleint, niet onscherper. De verkleinde foto vertoont uiteraard minder detali, maar dat is niet erg... als je dezelfde foto op 3 Mpix had genomen, had je niet meer detail gehad.

Het is wel zeer aan te raden dat je een kopie van de foto maakt en deze verkleint en opstuurt/uploadt. Als je je origineel verkleint en dan opslaat, heb je je foto verknald; weer uitvergroten tot het originele formaat gaat niet. (Nou ja, het gaat wel, maar met extreem verlies van kwaliteit.) Houd altijd je originelen aan, en als je bewerkingen gaat uitvoeren, doe dat dan op een kopie. Als je mail verzonden is of de foto ge-upload is, dan kun je die kopie wel weer verwijderen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmzzzzzz :z

[ Voor 203% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

och heb ik ook gedaan hoor, maar je hebt antwoord gekregen dus </discussie>

Weet iemand toevallig goede instellingen voor (indien mogelijk) foto's van een sterrehemel?
My gaat namelijk op vakantie naar ardennen waar nog niet veel lichtvervuiling is.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ripley schreef op 28 maart 2004 @ 19:45:
Wat ik mij af begin te vragen na een paar duizend foto's van de A80 bekeken te hebben op Pbase is of onderstaande foto's eigenlijk wel gemaakt kunnen worden met de A80.

De enige foto's die ik gezien heb van dit toestel zijn in mijn ogen meer registraties van een moment. Die kunnen heel leuk zijn maar ik mis de foto's waar de fotograaf bijvoorbeeld door gebruik te maken van een kleine scherptediepte een 'lading' meegeeft aan de foto.

Heb ik nu een te grote verwachting van een camera als de A80 en is dit echt het terrein van SLR's of zijn onderstaande foto's sowieso moeilijk te maken met een digitale camera?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het gaat mij overigens niet om de kwaliteit van bovenstaande foto's, de laatste is bijvoorbeeld met een Hasselblad 500C gemaakt, maar puur om de opzet van de shots.
Offtopic vraag;
Ik ben me al een tijdje aan Oriënteren voor een profi camera, maar kom elke keer weer uit op Hasselblad en en de profi lijnen van consumer merken, maar weet jij eventueel nog andere merken en weet je misschien ergens prijslijsten van bijvoorbeeld Hasselblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:08:
Wat ik me eigenlijk afvraag: Wat is de beste instelling als je lekker veel foto's wil maken rekening houdende met de kwaliteit ?

Ik zou graag mijn foto's nemen met het maximum aantal MP. Als ik dit doe op superfine dan kan ik er zo'n 170 maken. Maar wat als ik op vakantie ga, wat is het beste om meer foto's te nemen dan ?

ze op 3.2 MP maken mode superfine ( dan heb ik nog genoeg spatie om eventueel te croppen )

of ze 4 MP laten maar mode fine kiezen ?

het kwaliteitsverschil tussen fine en superfine is dat duidelijk merkbaar ?
Altijd hoogste resolutie kiezen en als je geheugenruimte tekort komt eventueel meer compressie gebruiken, dat is mijn mening.
Het is niet de eerste keer dat deze discussie hier plaatsvindt, sommigen denken hier anders over.
Wat let je om voor jouw onderwerpen /manier van fotgraferen de proef op de som te nemen...........

PS, het verschil tussen fine en superfine is vrijwel nooit hinderlijk/duidelijk

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
offtopic:
Kijk eens op www.geengeld.nl voor een prijslijst van Hasselblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizzzard schreef op 21 mei 2004 @ 17:55:
[...]

Offtopic vraag;
Ik ben me al een tijdje aan Oriënteren voor een profi camera, maar kom elke keer weer uit op Hasselblad en en de profi lijnen van consumer merken, maar weet jij eventueel nog andere merken en weet je misschien ergens prijslijsten van bijvoorbeeld Hasselblad?
Hasselblad is middenformaat en alleen zinnig als je professioneel bezig wil gaan en beschikt over een behoorlijk startkapitaal.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog mooie nachtfoto's met zijn a80 gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb ook een A80 gekocht in Duitsland met natuurlijk daarbij enkel een duitstalige handleiding.
Nu ben ik niet zo'n groot licht en ik versta dus geen woord duits.

Ik heb gebeld naar Canon.
De nederlandstalige handleiding met bijhorende nederlandstalige software (gans pakket dat normaal bij je camera zit) kost 25 Euro.

Ik heb ook gevraagd of ze niet gewoon de handleiding apart konden leveren of zelfs de PDF file, zodat ik deze zelf kan afdrukken.
Maar dit is helaas niet mogelijk.

Ik heb van het internet 2 PDF bestanden kunnen downloaden :
° De nederlandstalige : Deze is ingescand en van niet zo beste kwaliteit (Je ziet de achterkant doorgedrukt).
° De engelstalige : Dit is het PDF bestand dat van Canon zelf komt.

Wat heb ik dan maar gedaan ?
Ik heb de engelstalige handleiding zelf afgedrukt en er een handig A6 boekje van gemaakt. Dat is natuurlijk geen nederlands, maar engels versta ik toch beter dan duits.

Hieronder de foto met de originele duitstalige (van Topfoto, jawel (ich snap er nichts van)) handleiding en daarnaast mijn zelfgemaakte engelstalige handleiding.

http://members30.clubphot...52554/2300255/guest.phtml

Groetjes
D O+ mBl O+ ndje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 21:36
Aanhef en groet zijn niet nodig op het forum.
, maar engels versta ik toch beter dan duits.
Grappig dat je juist in deze zin een germanisme gebruikt.

Ik denk dat je zonder handleiding heel ver kan komen met het toestel. Veel dingen wijzen vanzelf, en dingen over hoe nu een goede foto te nemen staan er toch niet in, wat zeker zo belangrijk is als de knoppen kennen.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de handleiding nog steeds niet gelezen en kijk maar naar het resultaat. Gewoon gaan met de banaan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plaatje gemaakt met mijn beloved a80 :*)

Afbeeldingslocatie: http://pics.cig.canon-europe.com/priv/C158D07D1D1DEC988D1179DA2BFBE687.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen help me, ik kan gewoon niet kiezen tussen de A80 en de ixus 430 ( allebij canon) Ze kosten uiteindelijk ongeveer hetzelfde dus daar gaat het niet om. Het enige verschil is als het goed is de instellingen die de a80 meer heeft, en de accu van de ixus en natuurlijk de compactheid van de ixus. Maar is dit alles, of is er toch 1 van de 2 camera's de mooiere foto's maakt. Zijn die extra instellingen van de a80 zo belangrijk, ik denk namelijk dat ik toch niet echt het geduld heb om alles steeds zelf in te stellen. Ik weet het niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me niet echt in jouw probleem verdiept (sorry hoor). Maar ik zou voor de A80 gaan. Ten eerste vind ik het niet echt een voordeel dat de ixus op een accu gaat. Een accu is duur in aanschaf en niet overal verkrijgbaar. Daarintegen is de batterij goedkoop en overal te krijgen. En als het gaat om compactheid.. mijn ervaring is dat de A80 heel lekker in de hand ligt. Dit merk je vooral bij macro foto's: als je niet te veel mag bewegen is die extra grip veel beter.
Bovendien is hij niet heel erg groot maar ja in verhouding met de ixus wel.
Maar wat ik vooral fantastisch aan de A80 vind is dat hij zoveel functies heeft _/-\o_
En als ik jou was zou ik dan ook zeker voor de A80 gaan. Maar de keuze is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is hier een beetje stil aan het worden of heb ik het mis. (zou wel erg jammer zijn als het a80 forum offtopic wordt.) Echt niemand een leuke foto? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Hier een foto gemaakt in 's Heerenberg alleen geresized:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/bogerdrp/Fotos/IMG_0593_.jpg

Ik vind zelf de lucht wat te wit geworden, dus zal nog wat moeten shoppen. ;)

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Rayzman schreef op 25 mei 2004 @ 19:10:
Hier een foto gemaakt in 's Heerenberg alleen geresized:
[afbeelding]

Ik vind zelf de lucht wat te wit geworden, dus zal nog wat moeten shoppen. ;)
Krijg gewoon last van me ogen als ik naar de lucht kijk zo WIT
Of het licht aan me tft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is idd erg wit. :o Heb je de foto tegen het licht ingenomen?
Ikzelf had hem van een ander perspectief genomen. Bijvoorbeeld iets dichter naar de muur lopen zorgt voor een foto waarbij het lijkt of het gebouw veel hoger is.
Maar daar ben je natuurlijk vrij in. In ieder geval wel een leuk object.

Hadden ze hier maar kastelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Ja hij was tegen het licht in, maar ja dichterbij en je hebt niet het hele gebouw erop.

Ik heb hier nog een foto van een specht in de tuin.
Foto is vanbinnen vandaan geschoten en weer tegenlicht :| want het was al tegen de avond. Kon moeilijk naarbuiten gaan want dan is ie weg.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/bogerdrp/Fotos/IMG_0605__.jpg

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer ook weer een beetje tegenlicht. Maar zoals je al zei moest hij snel genomen worden. Jullie hebben wel leuke objecten in je omgeving. Hier alleen maar weilanden, mussen en merels (als het nou miste..)
Maar ik fotografeer ook nogal eens bloemen maar ligt het nu aan mij of bloeit er dit jaargetijde nog haast niks?
Bij ons staan er iig alleen nog maar ondergestofde violen (mijn vader knutselt nogal eens in de tuin, met al het stof van dien). En die violen wordt je na 20 macrofoto's ook weer zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag batterijen, geheugen 256mb plus een tas gekocht voor me toekomstige a80, maar nu weet ik niet of het geheugen type 1 is, het is van het merk apacer

type nummer
ap-cf25611

weet iemand toevallig of dit type 1 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk aan de code te zien type 1. namelijk CF-kaartje 256 mb type 1.1 Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Op google krijg je enkel sites in duitse en nog vreemdere talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

@Flashlight : Ik woon ook dicht bij de weilanden hoor, maar soms zie je iets en heb je het geluk dat je je camera bij de hand hebt.
Die eerste foto in 's Heerenberg was gewoon omdat ik daar in de buurt ging wandelen en eerst even in dat dorp wat foto's geschoten had.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugdepop
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:27:
Heb vandaag batterijen, geheugen 256mb plus een tas gekocht voor me toekomstige a80, maar nu weet ik niet of het geheugen type 1 is, het is van het merk apacer

type nummer
ap-cf25611

weet iemand toevallig of dit type 1 is?
Lijkt mij wel. Aan de code te zien is het CF-geheugen. Heb je het geheugen zelf erbij gekozen of was het een zg. 'all-in-one'-package? Wanneer dat laatste, dan lijkt het mij zeer voor de hand liggend dat het geheugen is dat past in de A80, Compactflash dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugdepop
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 18:28:
mensen help me, ik kan gewoon niet kiezen tussen de A80 en de ixus 430 ( allebij canon) Ze kosten uiteindelijk ongeveer hetzelfde dus daar gaat het niet om. Het enige verschil is als het goed is de instellingen die de a80 meer heeft, en de accu van de ixus en natuurlijk de compactheid van de ixus. Maar is dit alles, of is er toch 1 van de 2 camera's de mooiere foto's maakt. Zijn die extra instellingen van de a80 zo belangrijk, ik denk namelijk dat ik toch niet echt het geduld heb om alles steeds zelf in te stellen. Ik weet het niet meer 8)7
Ik ben niet zo op de hoogte van de Ixus camera. De A80 wel... op de battereiën zou ik het niet laten aankomen in dit geval. Tegenwoordig heb je zelfs 2300 mAh varianten, waarmee je zeker 300-400 foto's kan schieten. Tevens kan je dan -mocht de nood hoog zijn- zo even bij een benzinestation bv. een setje kopen. De A80 heeft echt heel veel te bieden en is zeker een camera waar je niert snel spijt van zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugdepop schreef op 26 mei 2004 @ 20:05:
[...]

Lijkt mij wel. Aan de code te zien is het CF-geheugen. Heb je het geheugen zelf erbij gekozen of was het een zg. 'all-in-one'-package? Wanneer dat laatste, dan lijkt het mij zeer voor de hand liggend dat het geheugen is dat past in de A80, Compactflash dus.
Het is geen all-in-one-package. Het is voor zijn toekomstige A80. Hoe kan hij dan het geheugen al hebben. En als hij zijn camera al had, dan had hij toch nooit die vraag gestelt. Dan had hij hem erin gestopt om te kijken of het paste. 8)7

Of ben ik nu dom bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is voor me toekomstige a80 ja, heb apacer eergister gemailed, maar niks terug gehad, ik ga ervanuit dat het type 1 is, want die jongen bij mycom zei volgensmij wel, dus ik ga ervanuit. Zoniet, ga ik even stampei maken bij mycom.

Reden waarom ik de a80 neem is omdat de a70 heel moeilijk te krijgen is, de a75 slecht 50 euro scheelt + de a80 heeft het draaibare schermpie, maar is de a80 veel beter dan de a70/75?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 23:01:
Ja, het is voor me toekomstige a80 ja, heb apacer eergister gemailed, maar niks terug gehad, ik ga ervanuit dat het type 1 is, want die jongen bij mycom zei volgensmij wel, dus ik ga ervanuit. Zoniet, ga ik even stampei maken bij mycom.

Reden waarom ik de a80 neem is omdat de a70 heel moeilijk te krijgen is, de a75 slecht 50 euro scheelt + de a80 heeft het draaibare schermpie, maar is de a80 veel beter dan de a70/75?
Ja, de A80 is beter
Type 2 CF kaarten worden niet (meer) gemaakt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugdepop
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 22:16:
[...]

Het is geen all-in-one-package. Het is voor zijn toekomstige A80. Hoe kan hij dan het geheugen al hebben. En als hij zijn camera al had, dan had hij toch nooit die vraag gestelt. Dan had hij hem erin gestopt om te kijken of het paste. 8)7

Of ben ik nu dom bezig.
Nope, niet dom bezig. Ik had het verkeerd begrepen.... Dan nog denk ik dat het CF-geheugen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:51
Uno problemo....
Vandaag lekker naar een baseball game geweest en camera op stoeltje neergezet. Mn (gast)broertje gaat zitten, en camera valt op de grond. Weliswaar in tasje, maar wel zo'n 50-80 cm naar beneden. Hij pakt m op, en laat hem bij het neerzetten weer vallen...:( Nu is hier ringetje waar het polskoordje aan vast zit afgebroken. Dat polskoordje gebruik ik wel bijna altijd voor de veiligheid dus nu vraag ik me af of iemand misschien een plaats weet om t koordje nu aan vast te maken of of dit makkelijk gemaakt kan worden en waar?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/chriztiaan/Plaatjes/Cap0007.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/chriztiaan/Plaatjes/Cap0009.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Chriztiaan op 28-05-2004 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige mogelijkheid op een touwtje aan te binden is je schermpje denk ik, maar dat zou ik maar laten aangezien je hem beter kan laten vallen dan met zijn volle gewicht aan het schermpje te laten bungelen...
Maar is het niet mogelijk om in dat gat iets van een ringetje te monteren?
Ik ben iig blij voor je dat hij die 2 vallen heeft overleeft (- dat ringetje dan).

offtopic : wacht maar totdat ik wat meer webruimte heb, dan kan het plaatsen beginnen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chriztiaan schreef op 28 mei 2004 @ 07:39:
Uno problemo....
Vandaag lekker naar een baseball game geweest en camera op stoeltje neergezet. Mn (gast)broertje gaat zitten, en camera valt op de grond. Weliswaar in tasje, maar wel zo'n 50-80 cm naar beneden. Hij pakt m op, en laat hem bij het neerzetten weer vallen...:( Nu is hier ringetje waar het polskoordje aan vast zit afgebroken. Dat polskoordje gebruik ik wel bijna altijd voor de veiligheid dus nu vraag ik me af of iemand misschien een plaats weet om t koordje nu aan vast te maken of of dit makkelijk gemaakt kan worden en waar?

[afbeelding] [afbeelding]
`
ik neem aan dat dat (gast)broertje verzekerd is via zijn ouders en dat als je zijn ouders laat opbellen naar hun verzekering gewoon gedekt is en dat je geld krijgt voor een nieuwe of iig de reparatie kosten die wel net zo duur zullen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:59
Je zou het koordje er weer tussen kunnen doen en de scheur lijmen met seconde lijm (of een lijm die het gat opvult).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een lensadapter voor mijn powershot a80 kopen, als het goed is heb ik de LA-DC52D nodig. (dan kan ik er toch alle soorten 52 mm lenzen opschroeven?)
Maar waar is hij nu het goedkoopst? Ik heb hem op internet gezien voor zo'n 20 euro maar dit was in Duitsland. Waar zou hij in Nederland zo goedkoop mogelijk natuurlijk te krijgen zijn?

Ik heb hem bij KIQ.nl gevonden voor 18,95 maar die zitten in Den Haag, maar dit is exclusief btw en verzend/extra bijkomende kosten.
(heb hem nu ook al voor 46 euro gezien!!! :r)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 10:29:
Ik wil graag een lensadapter voor mijn powershot a80 kopen, als het goed is heb ik de LA-DC52D nodig. (dan kan ik er toch alle soorten 52 mm lenzen opschroeven?)
Maar waar is hij nu het goedkoopst? Ik heb hem op internet gezien voor zo'n 20 euro maar dit was in Duitsland. Waar zou hij in Nederland zo goedkoop mogelijk natuurlijk te krijgen zijn?
Bij Foto Plus zaken zijn Soligor produkten te bestellen.
Artikel no. 57912, kost 21,50 E
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.