In deeltje Ivele positieve ervaringen en daarom gaan we hier verder in deeltje II

Reviews & specs:
Dpreview
Imaging resource
Powershot.com
Steve digicams
Dsresource
De belangrijkste specs en verschillen met de A70, vormgegeven door SmartDoDo:
Mijn eigen ervaringen
Ik heb de A80 ongeveer 1 maand in mijn bezit gehad. En ik ben dan ook van mening dat het gewoon een top camera, zeker als je hem vergelijkt met camera's in diezelfde prijscategorie. Vooral door de vele functies is het een leuke camera om wat mee te experimenteren etc. Ook een groot voordeel zijn de 4 nimH batterijen die er in gaan, waar je toch een fotootje of 400~500 mee kan maken, dit viel me dan ook zeker niet tegen. Als laatste zeer groot positief aspect wil ik nog even het kantelbaar lcd schermpje noemen, wat zeer handig is. In het begin denk je wat moet ik er mee? Maar naarmate je er aan gewent raakt, ga je hem eigenlijk zonder er bij na te denken gebruiken en dit scheelt dan een hoop buk en kruipwerk. Kort samengevat; vond ik het gewoon een top camera met een zeer goeie prijskwaliteit verhouding!
Alle foto's die ik er mee gemaakt heb zijn te vinden op:fuss.xerax.nl
http://fuss.xerax.nl/modu...deo&file=index&func=three
Als ik nog wat vergeten ben noem t even aub!

Reviews & specs:
Dpreview
Imaging resource
Powershot.com
Steve digicams
Dsresource
De belangrijkste specs en verschillen met de A70, vormgegeven door SmartDoDo:
Canon A80: | |
• 4 megapixel • 1/1.8” CCD • DIGIC image Processor (tot 2.4 beelden/sec mogelijk) • 7.8 – 23.4 mm (35mm film equivalent: 38 – 114mm) lens • 3x optische zoom • f/2.8 – f/4.9 • AF Assist Beam • Macro focus vanaf 5 cm • AiAF-systeem met tot 9 scherpstelpunten • +/- 2 EV in 1/3 stops • ISO: AUTO, 50, 100, 200, 400 • 15 tot 1/2000 sec sluitertijd • Draaibaar 1.5” TFT LCD Monitor (zoals de G3) • Flash bereik: 45cm - 4.4m (W) / 2.5m (T) • Alle shooting modes van de A60/70 met als nieuwigheid 2 zelf instelbare 'custom modes' • Movies 320x240 of 160x120, tot 3 minuten • CompactFlash Type I geheugenuitbreiding • 4x AA batterijen • Aluminium/plastic behuizing • Eerste Canon digicam met PictBridge ondersteuning • Ongeveer 340 gr. met batterijen | |
A70 versus A80: | |
A70: | A80: |
2048 x 1536 (3MP) | 2272x1704 (4MP) |
Movie max. 640 x 480, 15 fps, tot 30 sec. | Movie max. 320 x 240, 15 fps, tot 3 min. |
5 punts AF | 9 punts AF |
vast LCD scherm | draaibaar, uitklapbaar LCD scherm |
LCD scherm: 78000 pixels | LCD scherm: 67000 pixels |
1/2.7” CCD | 1/1.8” CCD |
35-105 zoom | 38-114 zoom |
3.2x digitale zoom | 3.6x digitale zoom |
2.2fps up to 12 frames | 2.4fps up to 5 frames |
Lens F2.4-F4.8 | Lens F2.4-F4.9 |
- | Orientatiesensor |
- | 2 custom modes |
- | histogramweergave |
Mijn eigen ervaringen
Ik heb de A80 ongeveer 1 maand in mijn bezit gehad. En ik ben dan ook van mening dat het gewoon een top camera, zeker als je hem vergelijkt met camera's in diezelfde prijscategorie. Vooral door de vele functies is het een leuke camera om wat mee te experimenteren etc. Ook een groot voordeel zijn de 4 nimH batterijen die er in gaan, waar je toch een fotootje of 400~500 mee kan maken, dit viel me dan ook zeker niet tegen. Als laatste zeer groot positief aspect wil ik nog even het kantelbaar lcd schermpje noemen, wat zeer handig is. In het begin denk je wat moet ik er mee? Maar naarmate je er aan gewent raakt, ga je hem eigenlijk zonder er bij na te denken gebruiken en dit scheelt dan een hoop buk en kruipwerk. Kort samengevat; vond ik het gewoon een top camera met een zeer goeie prijskwaliteit verhouding!
Alle foto's die ik er mee gemaakt heb zijn te vinden op:fuss.xerax.nl
http://fuss.xerax.nl/modu...deo&file=index&func=three
Als ik nog wat vergeten ben noem t even aub!
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 17:03 ]