Canon A80 ervaringen topic deel II

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.535 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik ben van plan om zeer binnenkort mijn A80 eindelijk uit te breiden
met een 256 MB CF kaart.

Nu heb je gewone en extra snelle, weet iemand of een snellere ook effect heeft bij een A80, ik heb met de search niets kunnen vinden ( denk dat de search ff kapot is)
een 256MB Kingston Standard module kost nl 40 euries
en 256 MB Kingston Elite pro al gauw 52 euries

[url=http://www.kingston.com/products/cf.asp]

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dysan schreef op 10 juni 2004 @ 22:41:
ik ben van plan om zeer binnenkort mijn A80 eindelijk uit te breiden
met een 256 MB CF kaart.

Nu heb je gewone en extra snelle, weet iemand of een snellere ook effect heeft bij een A80, ik heb met de search niets kunnen vinden ( denk dat de search ff kapot is)
een 256MB Kingston Standard module kost nl 40 euries
en 256 MB Kingston Elite pro al gauw 52 euries

[url=http://www.kingston.com/products/cf.asp]
Als je het over snelheid hebt, dan heb je het toch over USB 1.0 en 2.0? Of is dat weer anders?
Iig werkt de A80 niet sneller met een 2.0 kaartje (hij blijft gewoon de snelheid van 1.0 gebruiken). Wat wel handiger is is het feit dat als je een cardreader hebt (die wel 2.0 gebruikt) je sneller je afbeeldingen kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 22:45:
[...]

Als je het over snelheid hebt, dan heb je het toch over USB 1.0 en 2.0? Of is dat weer anders?
nee geen USB 2 of 1 verhaal puur de CF kaart die sneller beschrijfbaar of leesbaar is

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebeurt soms dat (als het LCD schermpje ingeklapt is) ik geen ikoontjes op het schermpje kan aanzetten en andere functies niet reageren (MENU, FNC etc). Zodra het schermpje uitgeklapt is, doet ie alles normaal. Maak ik ergens een fout of is er iets toch aan de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:28:
Het gebeurt soms dat (als het LCD schermpje ingeklapt is) ik geen ikoontjes op het schermpje kan aanzetten en andere functies niet reageren (MENU, FNC etc). Zodra het schermpje uitgeklapt is, doet ie alles normaal. Maak ik ergens een fout of is er iets toch aan de camera?
die icoontjes gaan bij mij als het schermpje bijna helemaal in de camera geklikt is. met de LCD zijde naar je toe dan zegmaar. Misschien mist je camera een bepaalde impuls die die icons aangeeft.

wat betreft die func toetsjes etc lijkt me niet goed. Kan heel goed aan de camera liggen... Heb je nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke mensen er komt heel binnenkort een IA voor lcd-folie. Ik ga vandaag wat regelen met een commisielid van IA die ik persoonlijk goed ken(omdat ik nog niet zo bekent ben met het systeem).
Dus als jullie folie willen, kunnen jullie kijken op www.inkoopacties.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:36

Rayzman

+31 Rayzman

@Dysan, Voor de A80 zelf maakt het niks uit of je normaal kingston CF kaartje heb of een snelle Lexar Professional. De beperkende factor is de A80.

@Flashlight, Waarom heb je zo'n folie nodig? Als je het scherm niet gebruikt heb je hem dichtgeklapt en als je hem wel gebruikt zit je er toch niet aan met je vingers. Of wel :?

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik quote:
Met deze LCD beschermingsfolie kan je de LCD van je digitale apparaten, zoals digitale camera, GSM, PDA,... , beschermen tegen krassen, stof, vocht, vuil,... De folie is 0,15mm dik (voor PDA's is dit 0,28mm) en houdt dus vrij goed normale krassen tegen. Als er natuurlijk op het scherm 'gekapt' wordt zal deze folie niks helpen. De folies worden niet bevestigd door lijm waardoor er dus geen vuil resten blijven hangen. Normaal blijft de folie plakken tot je hem er weer afneemt. Je kan hem regelmatig vervangen als er bijvoorbeeld al veel krassen op staan of hij heel vuil is. Als je dus een hevige gebruiker bent, neem je dus best een aantal stuks zodat je altijd voort kan.

Het voordeel van deze folies is, dat ze gemaakt worden op maat van je digitale apparaat. Er zal dus nooit een hoekje vrij blijven of ergens iets blijven haperen, want de folie past perfect op het LCD scherm (met uitzondering van enkele modellen waar er iets meer bedekt wordt).

Voor meer info binnenkort naar www.inkoopacties.net dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:28:
Er is eigenlijk niet echt een noemenswaardigverschil tussen nedelandse en buitenlandse (let op! Europeese) versie. Het enige is dat je geen nederlandse handleiding hebt.
En dat is geen probleem, ikzelf heb de handleiding nog niet eens ingezien. En heb toch al leuke foto's gemaakt.
In Duitsland is er zelfs een pluspunt aan, namelijk 2 jaar garantie. (toch? of was dit fake?)

Iig maakt het weinig verschil of je een nederlandse of buitenlandse versie hebt. Wel moet je er aan denken dat je heb voor die prijs (in Nederland) alleen bij internetbedrijfjes kan krijgen. En dan heb je vaak (als er problemen zijn) wat problemen met de garantie.
Maar voor de twijfel-mensen: jullie kunnen ook gewoon een bijbaantje gaan doen ipv je tijd spanderen aan berichten sturen. Dit levert geld op en dus hoef je niet meer te twijfelen. ;)
Ik heb hem besteld bij progress.nl voor 314 euro en ik krijg via hun gewoon 2 jaar garantie.
Dit staat op mijn factuur:
4.0 Megapixel Canon Powershot A80 N,E
Misschien dus zelfs een ned handleiding, krijg hem maandag binnen dus ik laat het wel even weten

[ Voor 9% gewijzigd door procyon op 11-06-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Rayzman schreef op 11 juni 2004 @ 12:48:
@Dysan, Voor de A80 zelf maakt het niks uit of je normaal kingston CF kaartje heb of een snelle Lexar Professional. De beperkende factor is de A80.

@Flashlight, Waarom heb je zo'n folie nodig? Als je het scherm niet gebruikt heb je hem dichtgeklapt en als je hem wel gebruikt zit je er toch niet aan met je vingers. Of wel :?
Wil je daarmee zeggen dat de A80 zowiezo beperkt is qua snelheid?
Ik heb net een 35x kaartje gekocht van 120 euro.

Ik dacht nl dat het altijd de kaartjes waren die de beperkende factor waren, ach kan ik wel met 41x mijn foto's eraf trekken met een USB2.0 reader.

[ Voor 4% gewijzigd door procyon op 11-06-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Er kan folie worden bestelt voor het LCD-scherm. Het is nu dus zover. Verdere informatie kan in het forum op IA worden gevraagt. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Procyon for life schreef op 11 juni 2004 @ 15:47:
[...]

Ik dacht nl dat het altijd de kaartjes waren die de beperkende factor waren, ach kan ik wel met 41x mijn foto's eraf trekken met een USB2.0 reader.
De beperkende factor is bij de digi compact camera's altijd de camera, en het komt volgens mij omdat de processor die het plaatje moet maken en wegschrijven niet sneller is.
Bij DSLR camera's maakt het wel uit wat voor kaartje je hebt.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:59
Procyon for life schreef op 11 juni 2004 @ 15:33:
[...]

Ik heb hem besteld bij progress.nl voor 314 euro en ik krijg via hun gewoon 2 jaar garantie.
Dit staat op mijn factuur:
4.0 Megapixel Canon Powershot A80 N,E
Misschien dus zelfs een ned handleiding, krijg hem maandag binnen dus ik laat het wel even weten
Heb hem vandaag bij Progress opgehaald. Het is de US versie met een Spaanse en een Engelse handleiding.

Was even bang dat garantie via US zou lopen, maar verkoper wist mij te vertellen dat het eerste naar van de garantie verloopt via Canon Nederland en tweede jaar via Progress.

[ Voor 13% gewijzigd door damouzer op 12-06-2004 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinokiller schreef op 12 juni 2004 @ 01:38:
[...]

Heb hem vandaag bij Progress opgehaald. Het is de US versie met een Spaanse en een Engelse handleiding.

Was even bang dat garantie via US zou lopen, maar verkoper wist mij te vertellen dat het eerste naar van de garantie verloopt via Canon Nederland en tweede jaar via Progress.
Verhaal klopt niet ik heb gehoord dat Canon Europa alleen Europa modellen voor garantie repareerd? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 12:52:
[...]

Verhaal klopt niet ik heb gehoord dat Canon Europa alleen Europa modellen voor garantie repareerd? |:(
Das lekker dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of het al beslisd is in de europese raad, maar er zijn plannen om de garantieperiode van aangekochte toestellen, te verhogen van 1 naar 2 jr, dus de verkoper is verplicht om 2 jr garantie te geven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00
Procyon for life schreef op 11 juni 2004 @ 15:47:
[...]

Je merkt het heel goed als je een serie shots maakt. Als je hem in een lage resolutie hebt staan, dan gaan eerste 10/15 shots heel snel. Die schrijft hij dan ook in een intern buffergeheugen. Als dit vol is gelopen gaan de shots veel langzamer, want dan is hij ze aan het wegschrijven op CF. Ik heb een 8x kaartje. Ik heb daarom wel het idee dat het sneller moet gaan met een sneller kaartje. Maar goed, ook de uitleessnelheid is wel zo prettig. Ik steek mijn kaartje altijd in mijn ingebouwde reader, en dan merk je duidelijk dat het maar een 8x CFje is. 256 MB inlezen duurt eventjes...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na lang twijfelen eindelijk de a80 gekocht ,stond in carrefour in promotie
nu de volgende items waar ik niet tevreden over ben
1) 10 foto's getrokken en de kaart eens gewist waarna ik daarna de fout kreeg E51 geheugenkaart fout .ik kon dus niks meer doen andere kaart ingestoken en gij ging weer
2)zag een iets donkere plek op mijn lcd scherm dacht dat het een weerspiegeling was van de lens of zoiets maar die plek is ook op mijn foto's weer te vinden

http://users.pandora.be/gunthi/IMG_0118.JPG hier zie je rechts van mijn dochter de donkerer plek de foto is op zijn kop getrokken

http://users.pandora.be/gunthi/IMG_0124.JPG hier een foto van een wit blad omdat je het daar het beste op ziet .je ziet heel goed de donkere ronde links vanonder
na lang twijfelen eindelijk kopen en dan dat tegen komen is om zot te worden morgen ga ik er mee terug en vraag ik een ander ofwel mijn geld terug of het zou moeten zijn dat er mensen zijn die zo iets dergelijks meegemaakt hebben en het zo hebben kunnen oplossen
de kaart kan ik nog mee inkomen dat kan altijd maar die plek denk ik dat het vuil is op de lens of iets dergelijks
alvast bedankt voor de respons
ps:de instellingen staan nog niet op punt dus het blad is nie echt wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb een probleempje hier. Mijn A80 wordt niet meer herkend door windows. In het verleden is dat al eerder gebeurd, maar dan switchte ik gewoon de usb poort on de pc en dan deed ie het wel weer. Ik heb ze alle 4 gehad nu en op alle poorten geeft ie niet thuis. Ook na een verse opstart van pc of camera.

Wat te doen? Heeft iemand met hetzelfde probleem een oplossing gevonden?
Ik heb al in de registry gekeken maar de usb entries die hiervoor gelden kan ik niet weghalen (geeft error).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Inmiddels opgelost door een reinstall van de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Mail naar Progress.nl:
Hallo,

Ik heb een Canon powershot A80 in bestelling staan, op mijn factuur en
op de
site staat achter de camera zelf de toevoeging "N,E" kunnen jullie me
vertellen waar dat voor staat?
Want ik ging ervan uit dat het dan de Nederlands / Engelse versie zou
zijn
met dus garantie in europa en ook een nederlandstalige handleiding.
Nou lees ik op een bekend forum dat het de US versie zou zijn met een
Engelse en Spaanse handleiding.

Ik hoop snel van jullie te horen,
,
Maarten van Soest
Kreeg er een keurig antwoord op:
Maarten,

Het betreft inderdaad een internationale camera echter;

-menu op de camera is gewoon NL
-garantie afhandeling gewoon via Canon NL.

We zullen een cd'tje met de NL handleiding meesturen.

M.v.g.

Frank /Progress
prima zo hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
vraagje:

ik richtte mijn A80 op mijn raam. Het was overdag dus veel binnenkomend licht. Nu zag ik over de hele verticale lcd een rode set strepen ook over mijn verwarming die eronder ligt.

Alleen op dat punt heb ik het, niet bij een foto die ik ergens buiten overdag maak.

echt een probleem wat ik hier heb of een gevoelg van gecentreerde lichtval ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22

job

Die rode strepen heb ik inderdaad ook wel eens binnenshuis. (met m'n a70 welliswaar).
Alleen als het licht in een bepaalde hoek in m'n lens valt.
Maak ik een foto, dan is er niets van die strepen te zien..
Wat het is... zou ik niet weten, maar ik maak me er geen zorgen over

[ Voor 5% gewijzigd door job op 14-06-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
damster schreef op 14 juni 2004 @ 12:55:
Die rode strepen heb ik inderdaad ook wel eens binnenshuis. (met m'n a70 welliswaar).
Alleen als het licht in een bepaalde hoek in m'n lens valt.
Maak ik een foto, dan is er niets van die strepen te zien..
Wat het is... zou ik niet weten, maar ik maak me er geen zorgen over
ik heb het ook idd alleen op de lcd als ik scherpstel of erop richt. Als de foto gemaakt is zie ik geen rode strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Procyon for life schreef op 14 juni 2004 @ 11:20:
Mail naar Progress.nl:

[...]

Kreeg er een keurig antwoord op:

[...]

prima zo hoor ;)
K vind het wel apart...de originele cd van canon heeft helemaal geen handleiding op CD?!?! En volgens mij wordt er moord en brand geschreeuwd om de eerste fatsoenlijke (LEESBARE) PDF in het nederlands.... Dus laat ff weten als ie echt blijkt te bestaan. Volgens mij krijg je gewoon een cdtje met een pdf met de A70 manual :(

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisTraller schreef op 14 juni 2004 @ 17:01:
[...]

K vind het wel apart...de originele cd van canon heeft helemaal geen handleiding op CD?!?! En volgens mij wordt er moord en brand geschreeuwd om de eerste fatsoenlijke (LEESBARE) PDF in het nederlands.... Dus laat ff weten als ie echt blijkt te bestaan. Volgens mij krijg je gewoon een cdtje met een pdf met de A70 manual :(
Ik wil ook wel een kopy van dat cdtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 22:30:
[...]

Ik wil ook wel een kopy van dat cdtje?
Dat lijkt mij ook wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ik kan hem wel even uploaden naar een ftptje van iemand, op mijn demon webruimte past hij niet, gezipped is hij 25 MB

Zet hem wel even tijdelijk op het domein van mijn ouders maar hier mag maar 2gb per maand overheen geloof ik.

Of kan iemand anders hem even mirroren?

Hier is hij dus tijdelijk

kwaliteit is niet geweldig maar zeker wel te gebruiken, volgens mij zelf gemaakt door progress.nl

[ Voor 20% gewijzigd door procyon op 15-06-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Procyon for life schreef op 15 juni 2004 @ 13:14:
Ik kan hem wel even uploaden naar een ftptje van iemand, op mijn demon webruimte past hij niet, gezipped is hij 25 MB

Zet hem wel even tijdelijk op het domein van mijn ouders maar hier mag maar 2gb per maand overheen geloof ik.

Of kan iemand anders hem even mirroren?

Hier is hij dus tijdelijk

kwaliteit is niet geweldig maar zeker wel te gebruiken, volgens mij zelf gemaakt door progress.nl
Is het zelfde al deze van het internet link ook bijna niet te lezen erg goedkoop van :r Progress.nl van internet gejat? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dit is dus die rotte onleesbare handleiding die ik bedoelde. (En die idd al tijden op internet te downloaden is, ook ergens binnen dit topic, of deeltje I)
Progress.nl overtreedt overigens ook de wet:
Ik lees namelijk op pagina II:
Niets uit deze handleiding mag op enigerlei vorm of op enigerlei wijze worden gereproduceerd, verzonden, overgezet, opgeslagen in een opzoeksysteem of in een andere taal worden vertaald zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Canon.
Ik weet absoluut zeker dat Canon geen toestemming verleent voor het verspreiden van zo'n baggerpdfje.

Dus als je een ECHTE handleiding wilt; Eis dat progress.nl je er eentje levert, en ze anders door Canon laat aanklagen wegens overtreding van auteursrechten op grond van bovenstaande quote. :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 15-06-2004 18:57 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
MisTraller schreef op 15 juni 2004 @ 18:56:
Dit is dus die rotte onleesbare handleiding die ik bedoelde. (En die idd al tijden op internet te downloaden is, ook ergens binnen dit topic, of deeltje I)
Progress.nl overtreedt overigens ook de wet:
Ik lees namelijk op pagina II:

Ik weet absoluut zeker dat Canon geen toestemming verleent voor het verspreiden van zo'n baggerpdfje.

Dus als je een ECHTE handleiding wilt; Eis dat progress.nl je er eentje levert, en ze anders door Canon laat aanklagen wegens overtreding van auteursrechten op grond van bovenstaande quote. :Y)
Ze hadden van het begin af aan al moeten zeggen dat het niet de Nederlandse versie was.
Maar ik kan op deze manier wel geld besparen en ik moet eerlijk zijn dat ik boekjes nooit lees, komt nog bij dat mijn ouders de A70 hebben en daar wel een NL handleiding van hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Laatst online: 20:43
hee allemaal,
misschien is het wel een paar keer voor bij gekomen, maar ala. als ik hier de A60, A70 en de A80 met elkaar vergelijk, zie ik bijna geen enkel verschil. alleen het aantal Megapixel is anders. en een draaibaar scherm. zijn er nog meer verschillen tussen de modellen. als ik de fotos zie in een ander topic over de A60 en de fotos in dit topic lijken de eerstgenoemde nl scherper en mooier.
(filmpjes boeien me niet)

[ Voor 6% gewijzigd door clements op 16-06-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alclemenso schreef op 16 juni 2004 @ 13:50:
hee allemaal,
misschien is het wel een paar keer voor bij gekomen, maar ala. als ik hier de A60, A70 en de A80 met elkaar vergelijk, zie ik bijna geen enkel verschil. alleen het aantal Megapixel is anders. en een draaibaar scherm. zijn er nog meer verschillen tussen de modellen. als ik de fotos zie in een ander topic over de A60 en de fotos in dit topic lijken de eerstgenoemde nl scherper en mooier.
deze info staat verdeeld over de 38 pagina's, je mag best een beetje moeite doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
haha. ik hield er ongeveer mee op toen ik de A60 topic gelezen had. in dit topic heb ik alleen geprobeerd de fotos te bekijken.
kzal men vraag wat anders stellen. zit er verschil tussen de fotos zelf? de A60 lijkt gewoon mooiere fotos te maken. is dat zo of lijkt het maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
alclemenso schreef op 16 juni 2004 @ 14:13:
haha. ik hield er ongeveer mee op toen ik de A60 topic gelezen had. in dit topic heb ik alleen geprobeerd de fotos te bekijken.
kzal men vraag wat anders stellen. zit er verschil tussen de fotos zelf? de A60 lijkt gewoon mooiere fotos te maken. is dat zo of lijkt het maar zo?
voor de verschillen tussen de A60-A70-(A75)-A80 kun je op de site van canon heerlijk gaan dokteren. Je zult zien dat ze andere filters hebben.. en nog veel meer verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
mmm. ik heb al op de site van canon rondgekeken. (zie men eerste post) en zo heel veel verschillen kan ik dus niet ontdekken als ik de drie modellen naast elkaar zet. alleen het aantal MP, kantelbaar scherm en 5 of 9 puntsfocussen. misschien zie ik iets gigantisch over het hoofd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
alclemenso schreef op 16 juni 2004 @ 15:42:
mmm. ik heb al op de site van canon rondgekeken. (zie men eerste post) en zo heel veel verschillen kan ik dus niet ontdekken als ik de drie modellen naast elkaar zet. alleen het aantal MP, kantelbaar scherm en 5 of 9 puntsfocussen. misschien zie ik iets gigantisch over het hoofd? 8)7
De A75 heeft een sensor die registreerd of de camera gekanteld was :)
Maar of dat een major feature is ...
Deze heeft ook een groter scherm overigens.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alclemenso schreef op 16 juni 2004 @ 13:50:
hee allemaal,
Kopen dan die A60 wordt een beetje moe van die vraag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
its_me schreef op 16 juni 2004 @ 16:36:
[...]

De A75 heeft een sensor die registreerd of de camera gekanteld was :)
Maar of dat een major feature is ...
Deze heeft ook een groter scherm overigens.
Dat heeft a80 ook. a60/70 dan wellicht ook?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo ontzettend lang getwijfeld over welke digicam ik nou moest nemen. De Canon Powershot A80 kreeg ik maar niet uit mijn gedachten. Uiteindelijk toch voor de Minolta Dimage Z2 gekozen, met name door de 10x optische zoom, goede macro mogelijkheden en toch een iets professioneler aanzien qua ontwerp dan de Canon Powershot A80.

Hieronder mijn allereerste foto met deze camera van mijn hoogsensitieve poezenkind.

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v298/fotografe/Meisje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
leuke foto alleen is dit het A80 topic :)

niet het minolta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Mis een deel van het oor.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rayzman schreef op 17 juni 2004 @ 08:51:
Mis een deel van het oor.
ook nog een stukje lichaam :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

@Kater: Ik bedoelde het als serieuze opmerking hoor.
Maar als je een portret maakt zet je bij een persoon toch ook het hoofd er helemaal op en naar beneden tot ongeveer aan de schouders en niet het hoofd tot net boven de wenkbrouwen.
Een portretfoto van een kat met een half oor klopt dus ook niet.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Search gaf mijn weinig opheldering, maar zijn er ook "Fish Eye" lenzen voor de A80? Voor de EOS dacht ik heb ik ze gezien, waren +/- 120 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbrother schreef op 17 juni 2004 @ 19:57:
Search gaf mijn weinig opheldering, maar zijn er ook "Fish Eye" lenzen voor de A80? Voor de EOS dacht ik heb ik ze gezien, waren +/- 120 dollar.
Ja, je hebt het dan over converters (voorzetlenzen) , lenzen voor spiegelreflexen gaan niet werken.Canon zelf levert die niet.
Ik kwam er pas een tegen op de website van Soligor, een oude Duitse fabrikant van optsche spullen, ik vermoed dat de meeste produkten tegenwoordig in het verre oosten geproduceerd worden

www.soligor.de en dan bij producten kiezen optische accessoires voor digicams 52 mmm, produkt no. 65055

PS, Soligor producten zijn in Nederland bij FotoPlus zaken te bestellen, dus geen dure verzendkosten, ze hebben ook een goede aluminium adapter,zie aldaar

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Heb mijn A80 net een paar dagen binnen en ik moet zeggen dat ik er heel erg blij mee ben, de camera zelf ziet er geweldig uit en is erg robuust.
De handgreep was ik al weg van (ouders hebben de A70).

Mijn eerste closeup, wel behoorlijk gecropped :
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvansoest.demon.nl/IMG_013klein.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door procyon op 17-06-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
wel lekker scherp zeg. kan je tenminste een keer goed zien of de makeup netjes zit 8) kweet niet of ik het jammer of juist erg leuk vind dat je de camera in het pupil ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goe krijg je dit zo scherp ?
heb a80 pas een week maar mij lukt dit niet zo goed
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey

Even een vraagje, ik ben van plan een digitale camera aan te schaffen en twijfel nog tussen de Canon A80 of de Fuji Finepix S3000.

Kan iemand mij vertellen hoe de macro functies zijn op de A80?? Dit is voor mij een belangrijk punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 06:15:
;(
Je gebruikt wel de macro-functie neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Idd wel de macro functie gebruiken, dit was trouwens de hele foto.

Deze foto kan je dan croppen met photoshop, maarkt qua scherpte niet echt veel uit omdat het orgineel 4MP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 06:15:
;(
Bij een macro kan je het best eerst scherp (laten) stellen en daarna voor de finishing touch de camera lichtjes voor en achterwaarts bewegen omde scherpte daar te ktijgen waar jij wil, de scherptediepte bij macro is nml. heel klein ,je zit er zo naast............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
matinez schreef op 06 juni 2004 @ 14:59:
Ben van plan begin juli de Canon A80 aan te schaffen,

- Welke lader gebruiken jullie erbij ?

- Wat voor Geheugen? ( dacht zelf aan 128mb, moet wel genoeg zijn + 32mb voor vakantie foto's)

- Oplaadbare batterijen zodat ik er 8 heb,.. 4 ingebruik/4 back-up
welke moet ik kiezen de 1800 mAh/2100 mAH?
Heb net bij progress mijn exempaar besteld.
Iets eerder dan ik had aangegeven ;) .. maar toch een goed idee!

Even afwachten wanneer die geleverd word. ( hij is bij progress direct leverbaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor je batterijen misschien een tip:
Bij www.schlecker.com hebben ze 4 ansmann 2000mAh batterijen voor 14,99 euro + lader. Lijkt me wel een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
_Richie_ schreef op 20 juni 2004 @ 21:05:
Bij www.schlecker.com hebben ze 4 ansmann 2000mAh batterijen voor 14,99 euro + lader. Lijkt me wel een goede deal.
Mijn opa heft mij geadviseerd panasonic 2000 batterijen tekopen, volgens de consumentenbond de beste keus. Verder zei hij dat de oplader van de Hema als beste lader door de test kwam.

2x panasonic 2000 XXXXmAh batterijen voor 10,00 euro ( bij de V&D)
De beste keus oplader van HEMA huismerk ook 10,00 euro

voor 30,00 euro een goede keus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder bepaalde hoek verschijnt er een verticale paars streep op het LCD. Dit gebeurt als mijn camera tegen het licht gericht is. Volgens handleiding (pagina 197) is dit normaal. Is dit echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 15:51:
Onder bepaalde hoek verschijnt er een verticale paars streep op het LCD. Dit gebeurt als mijn camera tegen het licht gericht is. Volgens handleiding (pagina 197) is dit normaal. Is dit echt zo?
Ik heb dan weliswaar geen canon, maar een pentax (optio s4i) en daar gebeurt hetzelfde bij. Foto's komen er zonder problemen uit, en het is alleen in bepaalde lichtsituaties...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matinez schreef op 20 juni 2004 @ 22:31:
[...]

Mijn opa heft mij geadviseerd panasonic 2000 batterijen tekopen, volgens de consumentenbond de beste keus. Verder zei hij dat de oplader van de Hema als beste lader door de test kwam.

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste forumlezers,
ben een dagje zoet geweest met alle opmerkingen, suggesties, aanbevelingen e.a.
te lezen i.v.m. toestel Canon A80
ik ben voor het ogenblik nog een aktief analoog toestel gebruiker en schiet +/-
700 foto's per jaar
ben zinnens om over te schakelen op digitaal gebruik
heb dagen en dagen op het internet gezocht en veel informatie opgedaan
kan mij geen digitaal reflextoestel permiteren maar een kompact toestelletje moet mogelijk zijn
natuurlijk komen steeds dezelfde vragen terug ,van welk toestel aangekocht en waar ?
ik woon in het centrum van Belgie en 99 % van de on- line verkoopwinkels zijn in Nederland te vinden
met het lezen van + 1000 topics lijkt het mij niet aangewezen om een digitaal toestel op die wijze aan te schaffen
als ik lees dat sommige gebruikers tot 4 slechte toestellen na elkaar in handen hebben gekregen; één ritje tot Nederland kan nog, maar 4 keer !!
nochtans ligt het prijsverschil bv. powershot A 80 al gauw +/- 70 euro
of heb ik het hier verkeerd voor ?
ook ik kijk uit voor een A 80 en mijn besluit was gemaakt tot ik vorige 39 bladzijden
heb gelezen !!
er is nu een nieuw toestel van Canon op de markt nl S 60 ( in Belgie nog niet verkrijgbaar ), met een 28 - 100 mm lens( bij een 35 mm camera)
wachten of niet ?
graag jullie reakties ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 09:20:
Heey

Even een vraagje, ik ben van plan een digitale camera aan te schaffen en twijfel nog tussen de Canon A80 of de Fuji Finepix S3000.

Kan iemand mij vertellen hoe de macro functies zijn op de A80?? Dit is voor mij een belangrijk punt!
Die kan je toch echt niet vergelijken, de cA80 is veeeeel meer camera, het enige voordeel van de Fuji is meer zoom, daar zal je tussen moeten kiezen
De A80 heeft een hele goede macrofunctie...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 19:48:
beste forumlezers,
ben een dagje zoet geweest met alle opmerkingen, suggesties, aanbevelingen e.a.
te lezen i.v.m. toestel Canon A80
ik ben voor het ogenblik nog een aktief analoog toestel gebruiker en schiet +/-
700 foto's per jaar
ben zinnens om over te schakelen op digitaal gebruik
heb dagen en dagen op het internet gezocht en veel informatie opgedaan
kan mij geen digitaal reflextoestel permiteren maar een kompact toestelletje moet mogelijk zijn
natuurlijk komen steeds dezelfde vragen terug ,van welk toestel aangekocht en waar ?
ik woon in het centrum van Belgie en 99 % van de on- line verkoopwinkels zijn in Nederland te vinden
met het lezen van + 1000 topics lijkt het mij niet aangewezen om een digitaal toestel op die wijze aan te schaffen
als ik lees dat sommige gebruikers tot 4 slechte toestellen na elkaar in handen hebben gekregen; één ritje tot Nederland kan nog, maar 4 keer !!
nochtans ligt het prijsverschil bv. powershot A 80 al gauw +/- 70 euro
of heb ik het hier verkeerd voor ?
ook ik kijk uit voor een A 80 en mijn besluit was gemaakt tot ik vorige 39 bladzijden
heb gelezen !!
er is nu een nieuw toestel van Canon op de markt nl S 60 ( in Belgie nog niet verkrijgbaar ), met een 28 - 100 mm lens( bij een 35 mm camera)
wachten of niet ?
graag jullie reakties ;) ;)
De keus goedkoop/moeilijke service en duurder/betere? service moet je zelf maken, persoonlijk denk ik dat het wel meevalt met het aantal defecten, ik zou de gok wagen, zelf heb ik goeie ervaringen met on-line kopen ook daar heb je goeie en minder goeie (zie shopsurvey)
Wacht met de S60 nog op een serieuze review, zie het topic daarover...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen zeggen dat ik tevreden ben van www.nomatica.be, deze levert naar België via Fedex. Je betaalt op voorhand en krijgt pakketje na 3-4 dagen...

Voor garantie problemen kan je binnenspringen bij je plaatselijke Canon-dealer..
Ook terugsturen naar je verkoper is mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
matinez schreef op 20 juni 2004 @ 22:31:
[...]

Ik zou alleen wel de snellader van de hema pakken. 3 uur laden, met autosnoer, ook NiCD / NiMH, 2 of 4 stuks tegelijk. Ook ontladen.
Was onlangs (weer) voor 15 euro in de aanbieding. normaal 20 euro.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
MisTraller schreef op 21 juni 2004 @ 20:48:
[...]

Ik zou alleen wel de snellader van de hema pakken. 3 uur laden, met autosnoer, ook NiCD / NiMH, 2 of 4 stuks tegelijk. Ook ontladen.
Was onlangs (weer) voor 15 euro in de aanbieding. normaal 20 euro.
Morgen komt hij binnen, gelijk even langs de HEMA en als ik daar een snellader zie kies ik die natuurlijk! :) Bedankt voor je tippie MisTraller.
HOpen dat hij ook nog in de aanbieding is.

[ Voor 3% gewijzigd door matinez op 22-06-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 20:11:
Ik kan alleen zeggen dat ik tevreden ben van www.nomatica.be, deze levert naar België via Fedex. Je betaalt op voorhand en krijgt pakketje na 3-4 dagen...

Voor garantie problemen kan je binnenspringen bij je plaatselijke Canon-dealer..
Ook terugsturen naar je verkoper is mogelijk...
ik hoop ook dat het een goeie keuze is daar ik aan nomatica wil bestellen is goeikoop ,maar welke handl. is erbij engels of alleen een Fr ?
heb hun gemailt (zondag) met de vraag of er een NL handl. tussenzat
vandaag een mail terug gehad geen NL maar "waarschijnlijk " wel een Engelse.
en nog niet in pdf op internet te vinden en canon vraagt er 25€ voor heb ik gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
_Richie_ schreef op 20 juni 2004 @ 21:05:
Consumentengids: Beste koop van het AA-formaat zijn de Kodak MAX (€4,50),
Panasonic Pro+ Ni-MH (size M) (€4,50) en Ansmann
2000mAh (€4,25).

Je hebt trouwens 4 batterijen nodig voor de a80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Heb zelf alles qua batterijen van GP en opladers. Dat vind ik zelf heerlijk werken. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. @ Matinez ga gewoon voor 2100 mAH batterijen die gaan wat langer mee. Hoe groter het aantal mAH hoe beter, want doe je er langer mee.
Ik weet niet hoeveel foto's je wil gaan maken, maar met een digicam gaat het heel hard en dus zou ik daarom voor 256 mb gaan of zelfs 512, omdat je dan veel minder een beperking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Zoals mijn voorspelling aldeed, mijn camera kwam vandaag binnen (in 2dagen :) )
Netjes verpakt enzo, de hele dag mee lopen spelen. En heb volgens mij nu alle functies van de digitale al gebruikt. Even langs opa geweest, die had voor mij het artikel gepakt uit de consumentengids. Zoals _Richie al melde zijn de Ansmann en Panasonic goede batterijen.
Voor de prijs/kwaliteit ga ik voor de HEMA universele lader.

Waarom geen snellader?
Omdat, ik toch 8 batterijen aanschaf, en dan maar 4 tegelijk kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op 22 juni 2004 @ 18:18:
Netjes verpakt enzo, de hele dag mee lopen spelen. En heb volgens mij nu alle functies van de digitale al gebruikt. Even langs opa geweest, die had voor mij het artikel gepakt uit de consumentengids. Zoals _Richie al melde zijn de Ansmann en Panasonic goede batterijen.

Waarom geen snellader?
Nog lang niet alle functies als ik het vanmiddag zo zag :)
Maar het is een leuk dingetje inderdaad, heb hem al vaker verkocht en tot nu toe is iedereen er tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matinez schreef op 22 juni 2004 @ 18:18:

Waarom geen snellader?
En omdat je bij een snellader vaak niet de batterijen in de oplader kan laten zitten. Dit zorgt voor situaties waarin je midden in de nacht je bed uit moet om je vol geladen batterijen uit de oplader moet halen.
Ik heb lekker een lader waarmee je ze erin kan laten zitten. :P
Weet iemand of er trouwens al 2400 mah batterijen van GP zijn. (ik heb de 1800 en 2100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello,
dk aan stillDRO en 24 BIT; mijn vermoeden is dat het niet aangewezen zal zijn via on-line te bestellen
maar nu iets gans anders , zoals ik gisteren al schreef ben ik nog steeds niet overgeschakeld naar digitaal
na het lezen van + 900 opmerkingen en suggesties over A 80 en het lezen van nog andere onderwerpen lijkt het mij verdomt moeilijk om deftige fotos te maken met een digitaal toestel
het lijkt mij meer dat er na de opnames serieus moet aan geschaaft worden met allerlei software programmas
zou het niet beter zijn dat we ,voor aankoop, van een digitaal toestel eerst photoshop of iets dergelijks aanleren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 19:07:
[...]

En omdat je bij een snellader vaak niet de batterijen in de oplader kan laten zitten. Dit zorgt voor situaties waarin je midden in de nacht je bed uit moet om je vol geladen batterijen uit de oplader moet halen.
Weet iemand of er trouwens al 2400 mah batterijen van GP zijn. (ik heb de 1800 en 2100)
ik heb de 2300 mAh batterijen van GP, maar dat is natuurlijk geen antwoord op je vraag... Helaas heb ik ze nog nooit gebruikt...
De sony cybershot stamina 2100mAh in mijn a80 gaan al meer dan een maand mee!Ik krijg ze maar niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is helemaal niet nodig om eerste Photoshop aan te kopen en te leren mee werken. Bij de canon A80 zit software bijgeleverd die naar mijn mening erg bruikbaar is.. Bij andere hardware zit soms ook software bij, maar die is meestal nogal nutteloos...

Canon was de eerste producent waarbij de bijgeleverde software zorgde voor een totaal pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 19:07:
[...]

De door jou genoemde situatie geldt alleen voor een lader die geen enkele vorm van sturing heeft om het laden te laten stoppen ,zo'n ding moet je nooit kopen, dat zijn die z.g. universele laders waarbij je zelf de laadtijd moet berekenen.
Met snelladen heeft het al helemaal niets te maken.
Die lader van jou is waarschijnlijk tijdsgestuurd en houdt totaal geen rekenig met de toestand van de batterijen die je erin sopt.
Zijn ze nog halfvol ,dan worden ze overladen en overlijden na een paar keer........
Het HEMA snelladertje heeft een electronische sturing en is alleen daarom al veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 21:31:
[...]

De door jou genoemde situatie geldt alleen voor een lader die geen enkele vorm van sturing heeft om het laden te laten stoppen ,zo'n ding moet je nooit kopen, dat zijn die z.g. universele laders waarbij je zelf de laadtijd moet berekenen.
Die lader van jou is waarschijnlijk tijdsgestuurd en houdt totaal geen rekenig met de toestand van de batterijen die je erin sopt.
Zijn ze nog halfvol ,dan worden ze overladen en overlijden na een paar keer........
Het HEMA snelladertje heeft een electronische sturing en is alleen daarom al veel beter.
Dit wordt ook wel een Delta V lader genoemd. Genoemde HEMA lader is dat ook, en schakelt bij volle accu's automatisch over op druppelladen, zodat je altijd super optimale accu's uit je lader pakt.
Kunnen er in de universele lader van de hema 8 penlites dan, en heeft deze dan ook sturing?
Overigens, die 4 penlites zijn al dagen klaar met laden voordat je setje in de camera aan hun eind zijn hoor... ;)
Ik heb praktisch dezelfde als de Hema versie, alleen heb ik geen ontlaadfunctie, en staat er bij mij Vivanco opgedrukt.
Welkom in het tijdperk der tijdsschakelaars.... ;)
Ik heb zo'n 10 jaar geleden al een tijdschakelaar bij mijn "universal NiCD Charger" gekocht, om heerlijk door te slapen. Geen delta V voor nodig. (Die toen stervensduur waren overigens).
Inmiddels heb ik er een digitaal klokje bij zitten. Die heeft een mooie aftelfunctie. Mijn NiCD's (Voor andere apparatuur) laad ik ivm levensduur liever traag namelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Mistraller op 22-06-2004 22:06 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend uiteindelijk na lang wikken en wegen de canon a80 aangeschaft. Heel het weekend flink mee aan de slag gegaan, hier 1 van mijn macro's. Graag jullie mening of commentaar!

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SgAAAAUWIiSaO6Xyfcavz37jTYAmn8n8CLsZLpV4Di4LDmUtWGpq1LdI3JdjOFI3A2MTftH6tiLzux2rWLYlz0HBm9Y7fqHFWoiq7jknbIzjvc33QLqDSg/IMG_0110.JPG?dc=4675477421212122309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
[...]

Het gaat mij niet om het snelladen zoals flashlight dat wel aangaf, als ik maar volle batterijen voor de volgende dag heb. En ze maar helemaal vol zijn. Aangezien ik 8 batterijen aankoop en er 4 batterijen voor nodig heb. Heb ik altijd nog een backup liggen in het nog aan te schaffen Hoesje.
Nog lang niet alle functies als ik het vanmiddag zo zag
Maar het is een leuk dingetje inderdaad, heb hem al vaker verkocht en tot nu toe is iedereen er tevreden mee.
Ik heb gisteravond even het camera handleiding (engelse versie) doorgenomen en zag inderdaad nog een paar features.

Jouw reply is nogal erg offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat zal wel mee vallen aangezien ik de GP lader heb. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 15:58:
[...]

Dat zal wel mee vallen aangezien ik de GP lader heb. ;)
" De GP lader " bestaat niet, de Powerbank 2 en 3 zijn tijdsgestuurde laders...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 10:11:
Afgelopen weekend uiteindelijk na lang wikken en wegen de canon a80 aangeschaft. Heel het weekend flink mee aan de slag gegaan, hier 1 van mijn macro's. Graag jullie mening of commentaar!

[afbeelding]
Volgende keer van een iets grotere afstand nemen, en dan 't liefst ook nog van een hoek - het licht hier zorgt voor weinig contrast en veel ruis (nouja, zo lijkt 't dan) in het blauw. Probeer je prent interessanter te maken door contrast toe te passen.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Als we dan toch pictures gaan showen, laat ik hierbij ook een paar foto's zien waar ik trots op ben...
Afbeeldingslocatie: http://www.student.unimaas.nl/r.oei/images/kikker.jpg
[img]=http://www.student.unimaas.nl/r.oei/images/zwembad.jpg[/img]

[ Voor 13% gewijzigd door _Richie_ op 24-06-2004 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook een trotse eigenaar van de Canon A80.
Nu heb ik morgen een dagje vrij genomen om wat plaatjes te schieten.

Mijn vraag aan jullie kenners is waar ik het beste heen kan gaan om mijn cameraatje voor het eerst echt uit te proberen. Ik woon in Leidschendam (Den-Haag). Gezien mijn beperkte reismogelijkheden (alleen OV) wil ik binnen niet al te lange reistijd (zeg een 1 uur) een mooie natuurplek bereiken. Hebben jullie tips voor mij? Ik prefereer het binnenland, het strand/duinen zal ik van de zomer toch al genoeg bezichtigen ;)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceno1e
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12-2005
Mbt de batterijen en laders, een tijdje geleden heb ik een A80 gekocht (waar ik zeer blij mee ben). Ook moest ik toen nieuwe batterijen en een lader hebben (aangezien ik alleen nog maar NiCD batterijen had rond de 750mAh).

Ik heb gekeken naar:
* Hema (De goedkoopste van de drie)
* GP (Stevig aan de prijs maar volgens alle reviews hier goede batterijen)
* Varta 15minute charge&go (http://www.charge-and-go.com/). Een nieuw product waar nog geen 'echte' recencies van waren.

Kwa prijs waren de GP en de Varta ongeveer gelijk uiteindelijk heb ik voor de 15minute gekozen. En tot nu toe heb ik daar nog geen spijt van: De baterijen zijn binnen 15minuten en 30 seconden klaar.. :) En daarna kon ik ongeveer drie dagen (paar honderd) foto's maken. ( Op een set batterijen) . En wat ik ook belangrijk vond, er zat een 'auto' lader bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben tevreden met me kijkshop lader goed en goedkoop :) 2100mha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 17:33:
Ik ben sinds kort ook een trotse eigenaar van de Canon A80.
Nu heb ik morgen een dagje vrij genomen om wat plaatjes te schieten.

Mijn vraag aan jullie kenners is waar ik het beste heen kan gaan om mijn cameraatje voor het eerst echt uit te proberen. Ik woon in Leidschendam (Den-Haag). Gezien mijn beperkte reismogelijkheden (alleen OV) wil ik binnen niet al te lange reistijd (zeg een 1 uur) een mooie natuurplek bereiken. Hebben jullie tips voor mij? Ik prefereer het binnenland, het strand/duinen zal ik van de zomer toch al genoeg bezichtigen ;)

Alvast bedankt!
nou, niet zozeer een tip van waar je heen kan gaan maar ik zou eerst thuis gaan stoeien zodat je de functies van dat ding een beetje onder de knie hebt (zeker als het je eerste digicam is). beetje zuur stel dat je in het groene hart bent geweest oid en dan thuis gekomen (te)veel slechte foto's hebt gemaakt.. had je tenslotte thuis ook kunnen doen ;)

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Mooie foto's zeg!

Ik heb hem vandaag binnen gekregen en ben nu net m'n eerste stapjes aan het zetten in de wereld van de digitale fotografie. :)

Ik heb de A80 met 256MB exta en 4 NiMH batterijen gekocht.

Tzt zal ik mijn broddelwerk wel posten. :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Heb ik meteen een denk ik stomme vraag:

Is het mogelijk om als ik de camera op de PC aansluit dat deze onder 'My Computer' verschijnt alszijnde een removable device. Dit ipv dat de Twain driver opkomt en Imaging gebruikt.

Om die eerste manier kan je namelijk makkelijk foto's cut/pasten. Dan zijn ze direct van de mem. card af. Nu moet ik hem eerst ophalen naar Imaging, ergens saven en dan de foto deleten op de camera zelf. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MrJ op 24-06-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
MrJ schreef op 24 juni 2004 @ 23:10:
Heb ik meteen een denk ik stomme vraag:

Is het mogelijk om als ik de camera op de PC aansluit dat deze onder 'My Computer' verschijnt alszijnde een removable device. Dit ipv dat de Twain driver opkomt en Imaging gebruikt.

Om die eerste manier kan je namelijk makkelijk foto's cut/pasten. Dan zijn ze direct van de mem. card af. Nu moet ik hem eerst ophalen naar Imaging, ergens saven en dan de foto deleten op de camera zelf. :)
Is dat niet zo onder XP? ik doe dat zelf nooit, in mijn pc zit een multicardlezer.
Ik jas het cfje zo in de pc, en dan heb je wat jij wilt. (Die lezers kosten geen drol als je ze los neemt bij aldi etc.) Is nog sneller ook, want camera is slechts USB 1.1

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ceno1e schreef op 24 juni 2004 @ 18:09:
Mbt de batterijen en laders, een tijdje geleden heb ik een A80 gekocht (waar ik zeer blij mee ben). Ook moest ik toen nieuwe batterijen en een lader hebben (aangezien ik alleen nog maar NiCD batterijen had rond de 750mAh).

Ik heb gekeken naar:
* Hema (De goedkoopste van de drie)
* GP (Stevig aan de prijs maar volgens alle reviews hier goede batterijen)
* Varta 15minute charge&go (http://www.charge-and-go.com/). Een nieuw product waar nog geen 'echte' recencies van waren.

Kwa prijs waren de GP en de Varta ongeveer gelijk uiteindelijk heb ik voor de 15minute gekozen. En tot nu toe heb ik daar nog geen spijt van: De baterijen zijn binnen 15minuten en 30 seconden klaar.. :) En daarna kon ik ongeveer drie dagen (paar honderd) foto's maken. ( Op een set batterijen) . En wat ik ook belangrijk vond, er zat een 'auto' lader bij.
De Varta werk uitsluitend met de speciale Varte batterijen die zijn voorzien van een speciaal stukje electronica. Alle andere batterijen, daar doet ie 12 tot 16 uur over, als ik me niet vergis.

Kun jij me vertellen wat de capaciteit van die speciale Varte batterijen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

MisTraller schreef op 25 juni 2004 @ 00:02:
[...]

Is dat niet zo onder XP? ik doe dat zelf nooit, in mijn pc zit een multicardlezer.
Ik jas het cfje zo in de pc, en dan heb je wat jij wilt. (Die lezers kosten geen drol als je ze los neemt bij aldi etc.) Is nog sneller ook, want camera is slechts USB 1.1
Ik heb w2k prof.

Dan maar eens rondkijken voor een card reader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 25 juni 2004 @ 10:16:
[...]

Ik heb w2k prof.

Dan maar eens rondkijken voor een card reader. :)
Zelfde 'probleem' had ik ook met win2k prof. Zeer irritant dat de camera niet via 'My Computer' is te benaderen. Ik ben inmiddels overgestapt om XP prof. en daar werkt het wel prima in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceno1e
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12-2005
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 09:26:
[...]

De Varta werk uitsluitend met de speciale Varte batterijen die zijn voorzien van een speciaal stukje electronica. Alle andere batterijen, daar doet ie 12 tot 16 uur over, als ik me niet vergis.

Kun jij me vertellen wat de capaciteit van die speciale Varte batterijen is?
Klopt zijn speciale batterijen, maar ik moest toch nieuwe kopen (NiCD 750mAh is niet veel en dat waren mijn beste :X ) en aangezien de 15minute batterijen ongeveer even duur waren als GP's.

Maar je kan wel de speciale batterijen in gewone snelladers duwen, volgens de specs dan wel, zelf nog niet geprobeerd.

De capaciteit is trouwens 2000mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik ben mischien van plan om mij een canon a80 aan te schaffen. Ik heb alleen 1 vraag: Kan je alleenmaar 3 minuten video clips maken, of ligt dat aan de grote van de memory card?

Zou ik dan langere video's kunnen maken met meer geheugen erin?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 14:40:
Hallo,

ik ben mischien van plan om mij een canon a80 aan te schaffen. Ik heb alleen 1 vraag: Kan je alleenmaar 3 minuten video clips maken, of ligt dat aan de grote van de memory card?

Zou ik dan langere video's kunnen maken met meer geheugen erin?

Alvast bedankt!
a-nee

b-nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07:51
Deze week een canon a80 aangeschaft (niet voor mezelf..) . Blijken wel wat hotpixels (of hoe noem je het) in te zitten. Moet nog testen om hoeveel het gaat. Waarschijnlijk is deze al een keer terug gebracht, want de eerste foto was IMG_0052 of zoiets :/

Hier een van de eerste test-shots, meer om te kijken hoe zoiets überhaupt werkt :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/vlag.jpg
comments welkom :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Ik heb zojuist een dode pixels test gedaan en dit is het resultaat:

163 dead pixels.
3756792 hot pixels.

Het was op een snelle test foto gedaan. Is dit een goed of slecht resulaat? Het tooltje heeft een dead pixel treshhold van 250, en een hot pixel treshhold van 60. :{

/edit:
@inquestos:
Mooi!!!

/edit2:
Ik zie dat je speciale foto's moet maken alvorens te testen... Ik probeer dat later dan wel weer voor elkaar te krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door MrJ op 27-06-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrJ schreef op 27 juni 2004 @ 11:54:
Ik heb zojuist een dode pixels test gedaan en dit is het resultaat:

163 dead pixels.
3756792 hot pixels.

Het was op een snelle test foto gedaan. Is dit een goed of slecht resulaat? Het tooltje heeft een dead pixel treshhold van 250, en een hot pixel treshhold van 60. :{

/edit:
@inquestos:
Mooi!!!

/edit2:
Ik zie dat je speciale foto's moet maken alvorens te testen... Ik probeer dat later dan wel weer voor elkaar te krijgen.
je moet je hand voor de lens houden en op zon foto dat proggie laten draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
of op een wit vel een foto maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Tnx, zal het witte vel straks proberen! :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.