Canon A80 ervaringen topic deel II

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.529 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Hoeveel meter moet je dan van de muur afstaan? Bij een bepaalde afstand is het toch logisch dat de hoeken donkerder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJH schreef op 21 maart 2004 @ 21:11:
[...]

Hoeveel meter moet je dan van de muur afstaan? Bij een bepaalde afstand is het toch logisch dat de hoeken donkerder zijn?
zonder flits uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even terug komend op het verhaal met de lensadapter. Als ik die koop en ik ga werken met filters, moet ik dan altijd ingezoomd zijn?? Vignettering ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 10:23:
Nog even terug komend op het verhaal met de lensadapter. Als ik die koop en ik ga werken met filters, moet ik dan altijd ingezoomd zijn?? Vignettering ofzo??
bij mn g3 niet..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 10:23:
Bij een A40 met adapter niet, vermoedelijk bij een A80 ook niet.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Er werd in dit topic gesproken over een statief voor de A80 van Kijkshop.
Word daar deze mee bedoelt?

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS101868g.gif

€ 19,99

Pro 1

Aluminium.

Hoogte min. 53 cm., max. 134 cm.

Geschikt voor foto- en videocamera.

Verticaal en horizontaal te bewegen.

Waterpas.

Met vloeistof gevulde kop om precies
het object in te kunnen stellen.
Poten met anti-slip en rubberen
dopjes.
Incl. draagtas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
wow relaxt 8)
kopen man dat ding

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stevie_ schreef op 23 maart 2004 @ 10:44:
Er werd in dit topic gesproken over een statief voor de A80 van Kijkshop.
Word daar deze mee bedoelt?

[afbeelding]

€ 19,99

Pro 1

Aluminium.

Waterpas.

dopjes.
Incl. draagtas.
die heb ik ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
en bevalt ie beetje? er zit een draagtas bij toch? is het beetje van handig formaat allemaal? is het een stabiel ding, voelt het duurzaam aan?

ik misschien ook kopen deze week, als het tenminste een beetje leuk ding is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor die prijs zeker :D,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
en dit is het antwoord op al mijn coole vragen...nah zeg, mag er niet wat meer vanaf :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stevie_ schreef op 23 maart 2004 @ 13:20:
[...]

en dit is het antwoord op al mijn coole vragen...nah zeg, mag er niet wat meer vanaf :>
hij is stevig (mn g3 + extra toeter kan ie goed aan), redelijk compact, staat stevig, of ie duurzaam is weet ik niet; 3mnd in bezit

zo beter :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 13:38:
[...]

hij is stevig (mn g3 + extra toeter kan ie goed aan), redelijk compact, staat stevig, of ie duurzaam is weet ik niet; 3mnd in bezit

zo beter :>
Ik heb hem geleend van iemand maar direct teruggebracht. Instabiel ding en kan een normale spiegelreflex met lens al niet meer dragen. Ik zou iets meer neerleggen en iets goeds kopen. Hoe ze hier ook een videocamera stabiel op kunnen neerzetten is mij een raadsel.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 23-03-2004 13:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 23 maart 2004 @ 13:40:
[...]

Ik heb hem geleend van iemand maar direct teruggebracht. Instabiel ding en kan een normale spiegelreflex met lens al niet meer dragen. Ik zou iets meer neerleggen en iets goeds kopen. Hoe ze hier ook een videocamera stabiel op kunnen neerzetten is mij een raadsel.
we zitten hier in t A80 topic Bor, de A80 houd dit ding makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 13:54:
[...]

we zitten hier in t A80 topic Bor, de A80 houd dit ding makkelijk
Dat is waar maar voor het geval dat mensen er ook andere dingen op willen zetten wil ik er toch op wijzen. Volgens de reclame zou er ook een videocamera op kunnen etc. Dat is gewoon kolder (of het moet je niet uitmaken als dat ding omvalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Met de A80 kan je natuurlijk ook filmpjes maken... die zijn alleen zo groot qua formaat! was is een goed programma om ze te converteren is bijvoorbeeld .wmv of asf/x voor streaming op i-net?

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
zo issie geweldig :> :> :> :>

Ga hem van de week halen, samen met de A80...
Zie trouwens nu pas op de site staan dat het een internationaal toestel is ofzo die ik heb bestelt , zit Duitse handleiding bij :/. Daar heb ik dus niet zoveel aan, tenzij ik dit jaar nog ff me best ga doen voor Duits @ school :+.

Ik vraag hier alles wel wat ik niet snap aan de A80 ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stevie_ schreef op 23 maart 2004 @ 19:50:
[...]

Zie trouwens nu pas op de site staan dat het een internationaal toestel is ofzo die ik heb bestelt , zit Duitse handleiding bij :/. Daar heb ik dus niet zoveel aan, tenzij ik dit jaar nog ff me best ga doen voor Duits @ school :+.

nou....de A80 is echt niet lastig hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter_|IA
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10-2007

_Peter_|IA

nee. gewoon nee.

Ik zit ook te denken aan een lensadapter en filters/voorzetlenzen. Is er eigenlijk iemand hier met een lensmate of een andere adapter en filters en/of lenzen?

Zit zelf te denken aan lensmate 37mm met tiffen mega-plus 2x en eventueel .56x
Verder twijfel ik nog over een "moose-filter" (een warm polarisatie filter, combi van 81a met circ. pol.)

Enige wat me nog tegenhoudt: zal dit mijn foto's ook echt verbeteren (ben nog betrekkelijke newbie) omdat er nog genoeg opties "in-camera" zitten of qua post-processing beter te maken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

_Peter_ schreef op 24 maart 2004 @ 14:22:

Enige wat me nog tegenhoudt: zal dit mijn foto's ook echt verbeteren (ben nog betrekkelijke newbie) omdat er nog genoeg opties "in-camera" zitten of qua post-processing beter te maken zijn
Foto's "verbeteren" doet het niet. Dat hangt meer van de fotograaf af en de compositie die deze maakt. Het zal wel de kleurbalans etc wijzigen maar of dat "verbeteren" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 24 maart 2004 @ 14:27:
[...]

Foto's "verbeteren" doet het niet. Dat hangt meer van de fotograaf af en de compositie die deze maakt. Het zal wel de kleurbalans etc wijzigen maar of dat "verbeteren" is?
pola is wel lekker hoor op mn g3, en de +10 macro lens ook, zit nu nog te kijken naar een telelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stevie_ schreef op 23 maart 2004 @ 19:50:
[...]

dan heb je nog geluk de handleiding van mij is in het Italiaans.
maar ik heb gelukkig een Nederlandse copie bij gekregen.
en derest heb ik gevonden op het internet het is makkelijk te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn A80 volgende week op vakantie gebruiken en wil de foto's op mijn site plaatsen. Welke instelling kan ik nu het beste gebruiken om toch de scherpste foto's te krijgen maar in een formaat dat voldoet voor een website??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 20:56:
Ik ga mijn A80 volgende week op vakantie gebruiken en wil de foto's op mijn site plaatsen. Welke instelling kan ik nu het beste gebruiken om toch de scherpste foto's te krijgen maar in een formaat dat voldoet voor een website??
Gewoon formaat schieten, kan je ze ook nog een keer af (laten) drukken. En voor je website resizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Formaat staat nu op 1600x1200. Jij denkt dat het toch beter is om op officiele formaat te schieten? Wat is vervolgens het beste programma om de foto te resizen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onscherpe foto`s met Canon Powershot A80.

Ik heb nu een maand of 2 een A80. Ben zeer tevreden mee maar het gebeurt me heel vaak dat de foto`s op de plekken die ik zou willen zien onscherp zijn. Je maakt dan bijvoorbeeld een fotovan een auto met een mooi achtergrond en dan zie je dat de auto op niet alle plekken op de foto scherp is. Dit probleem maak ik zowel binnen als buiten regelmatig mee. Ook op verschillende standen. Zowel auto als manual. Ik maak veel foto`s van mijn kat en daar kwam ik het ook al regelmatig tegen. Je kunt de camera op deelmeting en spot enz. instellen maar ik kom er nou gewoon niet mee uit waarom sommige foto`s dan alsnog onscherp zijn.
Ik heb laats foto`s gemaakt met mijn statief en een vertraging van 2sec zodat beweging ook geen rol zou kunnen spelen en toch waren sommige foto`s onscherp.

Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem?

Twee voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://www.andrassteiner.nl/got/cilu1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.andrassteiner.nl/got/ferrari1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 23:18:

Ik heb nu een maand of 2 een A80. Ben zeer tevreden mee maar het gebeurt me heel vaak dat de foto`s op de plekken die ik zou willen zien onscherp zijn. Je maakt dan bijvoorbeeld een fotovan een auto met een mooi achtergrond en dan zie je dat de auto op niet alle plekken op de foto scherp is. Dit probleem maak ik zowel binnen als buiten regelmatig mee. Ook op verschillende standen. Zowel auto als manual. Ik maak veel foto`s van mijn kat en daar kwam ik het ook al regelmatig tegen. Je kunt de camera op deelmeting en spot enz. instellen maar ik kom er nou gewoon niet mee uit waarom sommige foto`s dan alsnog onscherp zijn.
Ik heb laats foto`s gemaakt met mijn statief en een vertraging van 2sec zodat beweging ook geen rol zou kunnen spelen en toch waren sommige foto`s onscherp.

Twee voorbeelden:

[afbeelding]

[afbeelding]
a) neem een statief en zet camera op selftimer
b) bij "studio" fotos zoals die racewagen: NIET FLitsen, zet er dan een lamp naast en schiet vanaf statief, en evt manual focus
c)als je fotos van die kat maakt, gelieve dit ook zonder flits te doen, liefst met statief, maar dat lijkt me bij zon bewegend beest haast onmogelijk, dus moet je zorgen voor genoeg licht

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Zet zowiezo het aiaf systeem uit en ga werken vanaf de P-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nt-design/test/IMG_0699.JPG

Wat vinden jullie van deze? Foto van mijn DVD-box van Band of Brothers!

Camera Model Name: Canon PowerShot A80
Shooting Date/Time: 25/03/2004 20:41:09
Shooting Mode: Program AE
Photo Effect Mode: Off
Tv( Shutter Speed ): 1/10
Av( Aperture Value ): 4.0
Metering Mode: Center-weighted averaging
ISO Speed: 200
Flash: Off
White Balance: Auto
AF Mode: Single AF
AF Range Mode: Macro

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik hou niet zo van dat soort foto's. De eer gaat hier naar de maker van de foto op de dvd box, niet naar de maker van de foto van de foto imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Hmm.. beetje offtopic.. die statief van kijkshop.. past die ook gewoon op andere A* camera's zoals de A60 of A75? Misschien ga ik dan wel eens langs de kijkshop (niet echt een in de buurt hier), om eens te kijken. Maar als het sowieso niet kan, dan bespaar ik me de hele toer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sponge schreef op 25 maart 2004 @ 21:17:
Hmm.. beetje offtopic.. die statief van kijkshop.. past die ook gewoon op andere A* camera's zoals de A60 of A75? Misschien ga ik dan wel eens langs de kijkshop (niet echt een in de buurt hier), om eens te kijken. Maar als het sowieso niet kan, dan bespaar ik me de hele toer :)
kan wel, allemaal zelfde aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Twee voorbeelden:

[afbeelding]

[afbeelding]
Zoals ik het op de foto's zie lijkt het erop dat de macro functie uitstaat B)
probeer es die aan te zetten, and try again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Twee voorbeelden:

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij die tweede lijkt het alsof je geflitst hebt? Probeer vooral natuurlijk licht te gebruiken, in ieder geval niet dat van 1 geconcentreerde bron komt. En zeker niet flitsen bij macro's.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Sponge schreef op 25 maart 2004 @ 21:17:
Ik heb hem vandaag gekocht...erg nuttig, want de A80 heb ik nog niet 8)7
Levering van toestel duurt wat langer dan ik dacht :'(
Gelukkig ben ik nog in het bezit van een 4 jaar oude brakke Kodak digicam.
Hierbij wat foto's van het statief, die nu slechst 17,99 (i.p.v 19.99) euro kost :D

Zo groot issie als ie in tassie zit, ff me hand erbij gedaan zodat je idee van grote hebt :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/rotzooi/statief.jpg

Dit is zegmaar zijn laagste stand

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/rotzooi/statief1.jpg

En dit is ongeveer de hoogste stand, kan nog 30 cm hoger door aan te draaien aan draai ding, dan gaat die bovenste staat nog endje omhoog :P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/rotzooi/statief2.jpg

Het bevestegingsgedeelte enzo

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/rotzooi/statief3.jpg

Close up, zit waterpas dingetje in...zal wel handig wezen...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/rotzooi/statief4.jpg

Ingeklapt :Y)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/rotzooi/statief5.jpg

Zow, lijkt me duidelijk...is waar voor je geld...vind ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
leuk dat het het ff laat zien ;)
ik heb hier nog een heel oud statief van me vader (20 jaar oud ofzo)
zit nog te twijfelen of ik die nou weg zou doen en deze ga kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

He, de kijkshop hier heeft een ander statief :?

Hoe hoog is deze "luxon" als je hem helemaal opdraait?

[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 26-03-2004 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit forum al een paar maanden dagelijks en ben erg geinteresseerd geraakt in de A80 maar ook in de G3.
G3 is waarschijnlijk boven budget maar als je een acculader + extra accu's meerekend bij de A80 dan kom je al een beetje dichterbij.
Waar kan ik momenteel veilig een goedkoop (Nederlands) exemplaar van beiden kopen? Omgeving 's-Hertogenbosch, maar eventueel stukje rijden kan wel.
Pas een G3 open doos gezien voor Euro 425,- maar die waren natuurlijk zo weg... :'( Trouwens je weet nooit precies wat je koopt dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 11:05:
Ik volg dit forum al een paar maanden dagelijks en ben erg geinteresseerd geraakt in de A80 maar ook in de G3.
G3 is waarschijnlijk boven budget maar als je een acculader + extra accu's meerekend bij de A80 dan kom je al een beetje dichterbij.
Waar kan ik momenteel veilig een goedkoop (Nederlands) exemplaar van beiden kopen? Omgeving 's-Hertogenbosch, maar eventueel stukje rijden kan wel.
Pas een G3 open doos gezien voor Euro 425,- maar die waren natuurlijk zo weg... :'( Trouwens je weet nooit precies wat je koopt dan...
koop gewoon een 2dehands G3 voor +/- 350-400E stuk beter dan de A80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 12:07:
[...]

koop gewoon een 2dehands G3 voor +/- 350-400E stuk beter dan de A80
Ik heb toch voor de zekerheid maar een G3 apart laten zetten bij www.goedkoopste.nu in Rotterdam voor Euro 578,-.
Die jongens hebben dan wel geen verstand van camera's, zijn gewoon dozendoorschuivers, maar zijn wel goedkoop.
Schijnt gewoon Nederlands afzetmarkt produkt te zijn met Nederlandse garantie en gebruiksaanwijzing.
Heeft er iemand vervelende informatie over deze club of is het wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Bor_de_Wollef schreef op 26 maart 2004 @ 09:49:
He, de kijkshop hier heeft een ander statief :?

Hoe hoog is deze "luxon" als je hem helemaal opdraait?
Heb even op de kijkshop site gekeken:
STATIEF LUXON
Artikelnr. 101868

Pro 1
Aluminium.
Waterpas.
dopjes.
Incl. draagtas.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Sponge schreef op 27 maart 2004 @ 10:14:
[...]

Heb even op de kijkshop site gekeken:

[...]

:Y)
Thanks, voor mij te klein helaas. Ik ben zelf brij groot en wil daarom niet lager dan 1.60 / 1.63 gaan. Thanks voor de info! Bij de kijkshop hier hebben ze een andere (platic gammel ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugdepop
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Ik volg dit forum ook al een tijdje. Ik heb de tiende een A80 besteld, een internationale versie. Dit heb ik gedaan bij camerahuis.nl. Ik heb het toestel nog niet! En hopelijk heb ik hem volgende week.

Zijn er meer mensen die last hebben van een lange levertijd m.b.t. de A80?

Grtz,

Hugo

-Whenever you set out to do something, something else must be done first -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Hugdepop schreef op 28 maart 2004 @ 01:36:
Ik volg dit forum ook al een tijdje. Ik heb de tiende een A80 besteld, een internationale versie. Dit heb ik gedaan bij camerahuis.nl. Ik heb het toestel nog niet! En hopelijk heb ik hem volgende week.

Zijn er meer mensen die last hebben van een lange levertijd m.b.t. de A80?

Grtz,

Hugo
ja mijne moest uit amerika komen
duurde een maand :(

(zat wel kerst en nieuwjaar tussen)

[ Voor 5% gewijzigd door joostve op 28-03-2004 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

De A80's zijn volgens mij bijna overal gewoon op voorraad. De dixon's / mediamarkten etc hebben er stapels. Let op bij het aanschaffen van een buitenlands toestel dat je nog wel eens problemen kunt krijgen met het claimen van garantie (die is dan namelijk ook buitenlands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Bor_de_Wollef schreef op 28 maart 2004 @ 15:17:
De A80's zijn volgens mij bijna overal gewoon op voorraad. De dixon's / mediamarkten etc hebben er stapels. Let op bij het aanschaffen van een buitenlands toestel dat je nog wel eens problemen kunt krijgen met het claimen van garantie (die is dan namelijk ook buitenlands).
Zijn er al mensen die hier (positieve of negatieve) ervaringen mee hebben?
Ik ben namelijk ook van plan een A80 aan te schaffen en de buitenlandse modellen zijn toch wel een stuk goedkoper en een Nederlandse winkel moet zich toch gewoon aan de wet houden en normaal garantie geven of zitten er wat addertjes onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
te(X)en schreef op 28 maart 2004 @ 15:45:
[...]

Zijn er al mensen die hier (positieve of negatieve) ervaringen mee hebben?
Ik ben namelijk ook van plan een A80 aan te schaffen en de buitenlandse modellen zijn toch wel een stuk goedkoper en een Nederlandse winkel moet zich toch gewoon aan de wet houden en normaal garantie geven of zitten er wat addertjes onder het gras?
lees dit topic eens door man, staan zat ervaringen in :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en

te(X)en

plons...

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 16:14:
[...]

lees dit topic eens door man, staan zat ervaringen in :|
Nou, ik heb het hele topic doorgelezen, maar zoveel staat er niet over in hoor:
m0nk schreef op 04 maart 2004 @ 20:45:
om nog even terug te komen op mijn A80, aangezien dit een internationale is krijg ik rechtsreeks garantie van de zaak waar ik hem gekocht hebt, zij wisten mij te vertellen dat dit bij de NL versie rechtstreeks bij Canon zou moeten gebeuren...
Naja ik hoop dat ik een goeie heb, kon niet w88 totdat ik hem kreeg :)... 22 uur na bestelling :P
en
Bor_de_Wollef schreef op 15 maart 2004 @ 21:58:
[...]

In sommige gevallen betekend een buitenlandse manual ook buitenlandse garantie. Dat geeft aan dat de camera naar het buitenland moet voor reparatie. Dit kan erg lang duren. Sommige winkels (www.koopdigitaal.nl bv) melden dit er bij op hun website. Andere winkels laten het melden lekker achterwege. Dit kan een nadeel zijn als je goedkoop (op internet) koopt. Overigens heb je als het goed is een jaar garantie op het toestel en zul je er mee terug moeten naar de winkel die hem bij canon kan aanbieden voor reparatie.
"rechtstreeks garantie van de zaak" -> hoe wordt dit dan opgelost indien er werkelijk iets stuk is wat ze niet in de winkel kunnen oplossen?

"in sommige gevallen", "kan erg lang duren" -> maar geen praktijkervaring hiermee

Ik zou dus graag willen weten of er mensen zijn met een internationale versie die ook werkelijk opgestuurd moest worden naar het buitenland voor reparatie, of dat het allemaal wel meevalt en het gewoon door de winkel i.o.m. Canon Nederland wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
te(X)en schreef op 28 maart 2004 @ 16:30:
[...]

Nou, ik heb het hele topic doorgelezen, maar zoveel staat er niet over in hoor:

[...]

en

[...]

"rechtstreeks garantie van de zaak" -> hoe wordt dit dan opgelost indien er werkelijk iets stuk is wat ze niet in de winkel kunnen oplossen?

"in sommige gevallen", "kan erg lang duren" -> maar geen praktijkervaring hiermee

Ik zou dus graag willen weten of er mensen zijn met een internationale versie die ook werkelijk opgestuurd moest worden naar het buitenland voor reparatie, of dat het allemaal wel meevalt en het gewoon door de winkel i.o.m. Canon Nederland wordt opgelost.
winkel is gewoon 1 jaar aansprakelijk....maat geen fuck uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

te(X)en schreef op 28 maart 2004 @ 16:30:
[...]

Ik ken mensen met een ander canon toestel, buitenlandse versie. Toen het defect ging was het 3 maanden weg voor reparatie, inderdaad naar het buitenland. Dat vind ik persoonlijk erg lang duren. Wat betreft de opmerking van Fuss dat de leverancier toch 1 jaar aansprakelijk is -> ik betwijfel dat. Sommige winkels maken expliciet melding van deze "regeling" op hun websites. Garantieafhandelingen gaan weliswaar via de leverancier maar deze is alleen gedurende de eerste 10 dagen min of meer verplicht een nieuw toestel mee te geven. Hierna zal het altijd worden opgestuurd. Dan kan de leverancier wel aansprakelijk zijn maar je zult toch lang moeten wachten.
om nog even terug te komen op mijn A80, aangezien dit een internationale is krijg ik rechtsreeks garantie van de zaak waar ik hem gekocht hebt, zij wisten mij te vertellen dat dit bij de NL versie rechtstreeks bij Canon zou moeten gebeuren...
Rechtstreeks bij de zaak? Voor een iets wat series defect zal ie toch echt terug moeten naar Canon. Dat de zaak voor jou het opsturen etc afhandelt is wat anders imho.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 28-03-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en

te(X)en

plons...

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 16:41:
[...]

winkel is gewoon 1 jaar aansprakelijk....maat geen fuck uit.
Ze kunnen wel aansprakelijk zijn, maar als die winkel hem dan op moet sturen naar het buitenland en je je camera een paar maanden kwijt bent, voldoen ze dus aan hun aansprakelijkheid, maar niet op een manier dat ik er blij mee ben.
Bor_de_Wollef schreef op 28 maart 2004 @ 16:46:
[...]

Ik ken mensen met een ander canon toestel, buitenlandse versie. Toen het defect ging was het 3 maanden weg voor reparatie, inderdaad naar het buitenland. Dat vind ik persoonlijk erg lang duren.
Kijk dat bedoel ik. 3 maanden is wel heel erg lang, Canon Nederland doet dit een stuk sneller of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugdepop
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
joostve schreef op 28 maart 2004 @ 10:20:
[...]

ja mijne moest uit amerika komen
duurde een maand :(

(zat wel kerst en nieuwjaar tussen)
was dat ook bij camerahuis.nl?

-Whenever you set out to do something, something else must be done first -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 14:53
Wat ik mij af begin te vragen na een paar duizend foto's van de A80 bekeken te hebben op Pbase is of onderstaande foto's eigenlijk wel gemaakt kunnen worden met de A80.

De enige foto's die ik gezien heb van dit toestel zijn in mijn ogen meer registraties van een moment. Die kunnen heel leuk zijn maar ik mis de foto's waar de fotograaf bijvoorbeeld door gebruik te maken van een kleine scherptediepte een 'lading' meegeeft aan de foto.

Heb ik nu een te grote verwachting van een camera als de A80 en is dit echt het terrein van SLR's of zijn onderstaande foto's sowieso moeilijk te maken met een digitale camera?

Afbeeldingslocatie: http://www.cloudnine.demon.nl/Example-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cloudnine.demon.nl/Example-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cloudnine.demon.nl/Example-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cloudnine.demon.nl/Example-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cloudnine.demon.nl/Example-5.jpg

Het gaat mij overigens niet om de kwaliteit van bovenstaande foto's, de laatste is bijvoorbeeld met een Hasselblad 500C gemaakt, maar puur om de opzet van de shots.

[ Voor 4% gewijzigd door Ripley op 28-03-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ripley schreef op 28 maart 2004 @ 19:45:

De enige foto's die ik gezien heb van dit toestel zijn in mijn ogen meer registraties van een moment. Die kunnen heel leuk zijn maar ik mis de foto's waar de fotograaf bijvoorbeeld door gebruik te maken van een kleine scherptediepte een 'lading' meegeeft aan de foto.
Een kleine scherptediepte kan niet met een camera met een klein sensoroppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een goede digi-cam.

ik zit ontzettend te twijfelen tussen de A80 en de Ixus 400. qua prijs zijn ze hetzelde.
en ik heb enige specificatie vergelijken bekeken en het enige voordeel van de A80 lijkt mij dat die manueel instelbaar is t.o.v. de Ixus 400.

is dat nu een echt groot voordeel?

nadeel is natuurlijk de omvang en het gewicht. maar dat vind ik niet zo belangrijk.

ik ben hem van plan om gewoon vakantie foto's ermee te maken en foto's van feesten (Concerten en Dance Feesten)

kan iemand me de voordelen van een A80 geven. ook evt. in gebruikersgemak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 23:52:
ik ben op zoek naar een goede digi-cam.

ik zit ontzettend te twijfelen tussen de A80 en de Ixus 400. qua prijs zijn ze hetzelde.
en ik heb enige specificatie vergelijken bekeken en het enige voordeel van de A80 lijkt mij dat die manueel instelbaar is t.o.v. de Ixus 400.

is dat nu een echt groot voordeel?

nadeel is natuurlijk de omvang en het gewicht. maar dat vind ik niet zo belangrijk.

ik ben hem van plan om gewoon vakantie foto's ermee te maken en foto's van feesten (Concerten en Dance Feesten)

kan iemand me de voordelen van een A80 geven. ook evt. in gebruikersgemak?
voor feesten en concerten, dat kan je zobieszo vergeten met beide camera's

A80:

kantelbaar scherm
manueel instelbaar
fijne grip
veeel meer instellingen
op nimh batterijen kan je meer fotos maken dan met de accu van een s400

S400
klein
van metaal
accu meegeleverd (hoef je zelf geen batterijen aan te schaffen)

is maar net welke eisen jij stelt aan een camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

Rayzman

+31 Rayzman

Even een vraagje over tasjes. Ik heb toen ik op vakantie was gekeken naar een Lowepro tasje type D-rez 8 , maar daar passen je extra set batterijen toch niet in?
Wat voor tasje hebben jullie en wat kan je er aan accesoires bij stoppen?

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rayzman schreef op 29 maart 2004 @ 10:32:
Even een vraagje over tasjes. Ik heb toen ik op vakantie was gekeken naar een Lowepro tasje type D-rez 8 , maar daar passen je extra set batterijen toch niet in?
Wat voor tasje hebben jullie en wat kan je er aan accesoires bij stoppen?
Dat tasje heb ik ook, en hij bevalt me heel goed.

Je moet voor het vakje wat erin zit idd een keuze maken. 2 x CF met hoesje, of 1 x CF met hoesje + 4 accu's.

Ik heb altijd 1 x CF met hoesje + 4 accu's en camera zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom net uit de stad en heb de Ixus 400 en de A80 in handen gehad.

nu vind ik de A80 een heel stuk fijner in de handen liggen en best wel stevig.
De Ixus vond ik te klein. kun je niet lekker vastpakken.

Qua kwaliteit verschillen ze niet zo heel veel en ga dus voor de A80.

ik heb hem net besteld + toebehoren bij Progress.nl want dat was de goedkoopste hier in de buurt. nu maar hopen dat ze hun belofte waar kunnen maken om hem over 2 weken te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Net terug uit Londen, redelijk wat foto's gemaakt met m'n A80. 1e keer op vakantie ermee :)

Afbeeldingslocatie: http://gallery.truesoft.nl/images/school/londen/01t.jpg

Exposure Time: 1/500s
Aperture Value: F/8
Focal Length: 7.8mm
Metering mode: Pattern
Size: 2272x1704
X/Y Resolution: 180
White Balance: auto

Zonsondergang op de terugweg naar Calais

Afbeeldingslocatie: http://gallery.truesoft.nl/images/school/londen/02t.jpg

Aperture Value: F/6.3
Size: 1024x768

Canterbury Cathedral

[ Voor 6% gewijzigd door the_tWiStEr op 29-03-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en

te(X)en

plons...

Ik heb een mailtje gestuurd naar Canon Nederland met de vraag wat het verschil was tussen een Nederlandse en een Internationale versie m.b.t. de garantie (en nog een vraag waarom sommige winkels 2 jaar en anderen 1 jaar garantie geven).

Hier het antwoord van Canon:
L.S

Canon Nederland hanteert nog 1 jaar garantie.
Als er ergens 2 jaar wordt gegeven en u moet in het 2e jaar gebruik maken van de garantie. Dan zal u dit moeten claimen bij de leverancier dealer.
Camera's die bij Canon Europa vandaan komen is geen probleem met de garantie
(1jaar) bij Canon Nederland N.V.
Ook al komen ze uit Duitsland of België
Toestellen uit de States of Azië is een ander verhaal

Met vriendelijke groet,
Hr P. Paap,
Canon Frontoffice Helpdesk Repair

Canon Nederland NV
P.O. Box 1500
2130 HA Hoofddorp
The Netherlands

Phone helpdesk : 0900 2022 915 optie 1
Phone repair : 0900 2022 915 optie 2
Fax : 0031 (0)23 - 5 670 254
E-Mail : helpd_nl@canon.nl
Website : http://www.canon.nl/
Als ik dit lees kan ik dus met gerust hart een Duitse versie van de Canon kopen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

te(X)en schreef op 29 maart 2004 @ 18:00:

Als ik dit lees kan ik dus met gerust hart een Duitse versie van de Canon kopen... :)
Duitse versie is geen probleem. De meeste "goedkope" internet camera's komen uit taiwan, usa, indonesie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Djeez, wie heeft die meneer Paap leren schrijven zeg, dat zijn toch geen zinnen :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Laatst online: 01-02 12:45
Kheb hem nu ook sinds kort, en ik vind het een heerlijke camera.. alleen is het een gigantische batterij vreter :( heb ik soms het idee. vooral als ik hem aan de s-video van mijn tv-kaart hang :+ (maar da's logisch)

verder prima cameraatje idd. mooie foto's en lekker veel instellingen (maar ook de auto functie voldoet prima hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik ben van het weekend ook maar eens aan het fotograferen gegaan. Heb een Vanguard close-up No.1 en No.2 kunnen lenen. Hieronder een aantal macro's die met deze lens/lenzen zijn gemaakt. Alle foto's zijn gemaakt met UV- of polaristaie-filter.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/famwilgenhof/Macro%20foto's/thumbs/2004_0327_175027AA.JPG
http://home.zonnet.nl/fam...es/2004_0327_175027AA.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/famwilgenhof/Macro%20foto's/thumbs/2004_0327_175006AA.JPG
http://home.zonnet.nl/fam...es/2004_0327_175006AA.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/famwilgenhof/Macro%20foto's/thumbs/2004_0327_095458AA.JPG
http://home.zonnet.nl/fam...es/2004_0327_095458AA.JPG

Voor andere foto's kijk op http://home.zonnet.nl/famwilgenhof/

Clickable lukt me niet, heb maar even er gewoon links onder gezet.

[ Voor 27% gewijzigd door BartW op 29-03-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Kun je de foto's clickable maken? Ik zie nu wat plaatjes kleiner dan een luciferdoosje. Daar hebben we helaas weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Twister schreef op 29 maart 2004 @ 17:55:
Net terug uit Londen, redelijk wat foto's gemaakt met m'n A80. 1e keer op vakantie ermee :)

[afbeelding]

Aperture Value: F/8
Size: 2272x1704

Zonsondergang op de terugweg naar Calais

mooie foto's! alleen zie je toch nog best wat ruis in de lucht bij die 'boot foto'

[afbeelding]

Aperture Value: F/6.3
Size: 1024x768

Canterbury Cathedral
Mooie foto's! Alleen zie je best nog wel wat ruis in de lucht bij de 'boot foto'

[ Voor 7% gewijzigd door Fietslamp398 op 29-03-2004 19:50 ]

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men beweert dat dit toestel niet geschikt is om snelbewegende voorwerpen vast te leggen. dit is mijn ervaring hiermee:

Afbeeldingslocatie: http://www15.brinkster.com/morreke/boucless.jpg

toch redelijk gelukt vind ik

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 20:22:
Men beweert dat dit toestel niet geschikt is om snelbewegende voorwerpen vast te leggen. dit is mijn ervaring hiermee:

[afbeelding]

toch redelijk gelukt vind ik

grtz
Zou je EXIF info willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 22:39:
[...]

Zou je EXIF info willen posten?
sluiter 1/250
F 4,9
ASA 400
ruis weggewerkt met Neat image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Focal Length: 23 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 09:36:
[...]

a) neem een statief en zet camera op selftimer
b) bij "studio" fotos zoals die racewagen: NIET FLitsen, zet er dan een lamp naast en schiet vanaf statief, en evt manual focus
c)als je fotos van die kat maakt, gelieve dit ook zonder flits te doen, liefst met statief, maar dat lijkt me bij zon bewegend beest haast onmogelijk, dus moet je zorgen voor genoeg licht

:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 18:51:
Bedankt voor de reactie maar helaas heeft het niet veel nut gehad. Ik krijg nog steeds onscherpe foto`s, onlangs statief en geen flits, wel macro-stand. Wat zou ik verder kunnen doen. AiAf heb ik wel uit gezet dit hielp wel, maar nu heb ik het idee dat mijn foto`s minder van kwaliteit worden.
[...]

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
manual focus en dan "schuifen" met je camera totdat het scherp is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe voorbeeldje van macro:

potjes zijn irl 1/3 kleiner als op de foto

heb de achtergrond wel softwarematig wat geblurd omdat de texture van de muur teveel overheerste

Afbeeldingslocatie: http://www15.brinkster.com/morreke/china.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IFASS schreef op 29 maart 2004 @ 19:01:
Kheb hem nu ook sinds kort, en ik vind het een heerlijke camera.. alleen is het een gigantische batterij vreter :( heb ik soms het idee. vooral als ik hem aan de s-video van mijn tv-kaart hang :+ (maar da's logisch)

verder prima cameraatje idd. mooie foto's en lekker veel instellingen (maar ook de auto functie voldoet prima hoor ;) )
Er zijn geen zuiniger camera's dan de Canon Axx's, je gebruikt toch geen Duracells o.i.d.?.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Hugdepop schreef op 28 maart 2004 @ 19:19:
[...]

was dat ook bij camerahuis.nl?
ik had de A80 daar ook bestelt (op 21 maart)...erg onduidelijk over levertijd.
Had ze vorige week dinsdag gemaild om te vragen of ze wisten wanneer ik hem kon ophalen...zeiden ze dat ze daar geen info over hadden.

in dezelfde week nog op donderdag gemaild, om te vragen of ik hem die week nog zou gaan krijgen. Kreeg mail terug dat ze hem die vrijdag zouden krijgen, en anders begin deze week. Vandaag weeeeer gemaild (nog steeds niks van ze gehoord) of ze al iets wisten...kreeg meteen mailtje terug dat het allemaal vaag was enzo...

meteen bestelling geannuleerd, en bij camfilm.nl bestelt. Daar hebben ze hem namelijk op voorraad, en voor slechts 342 euro. Ik hoop hem morgenvroeg te ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 21:08:
[...]

Er zijn geen zuiniger camera's dan de Canon Axx's, je gebruikt toch geen Duracells o.i.d.?.............
Er zijn zat camera's zuiniger dan de Axx serie van Canon. De G serie bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stevie_ schreef op 01 april 2004 @ 00:09:
[...]

ik had de A80 daar ook bestelt (op 21 maart)...erg onduidelijk over levertijd.
Had ze vorige week dinsdag gemaild om te vragen of ze wisten wanneer ik hem kon ophalen...zeiden ze dat ze daar geen info over hadden.

in dezelfde week nog op donderdag gemaild, om te vragen of ik hem die week nog zou gaan krijgen. Kreeg mail terug dat ze hem die vrijdag zouden krijgen, en anders begin deze week. Vandaag weeeeer gemaild (nog steeds niks van ze gehoord) of ze al iets wisten...kreeg meteen mailtje terug dat het allemaal vaag was enzo...

meteen bestelling geannuleerd, en bij camfilm.nl bestelt. Daar hebben ze hem namelijk op voorraad, en voor slechts 342 euro. Ik hoop hem morgenvroeg te ontvangen :)
Ik zie nu op pricewatch staan dat ie nog maar 299 euro kost. Misschien dalen de prijzen nog meer, ik wacht nog even af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 11:18:
[...]
Ik zie nu op pricewatch staan dat ie nog maar 299 euro kost. Misschien dalen de prijzen nog meer, ik wacht nog even af.....
Zijn wel camera's zonder doos. Zie website:
specificaties
open doos; camera's zijn 100% nieuw alleen zonder originele verpakking (beschadigd tijdens vervoer) gewoon incl 12 maanden garantie!

Ik heb 'm zelf afgelopen zaterdag bij pixmania.com besteld. 455euro voor A80 + batterijen + snellader + tas + 256mb + 6-1 cardreader. Was het goedkoopste totaalpakket wat ik kon vinden. En de leversnelheid is uitstekend. Zaterdag dus besteld, vanochtend al geleverd. Ik ga nu lekker spelen... :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Je kunt trouwens beter 2x 128 mb kopen dan 1 x 256 mb. De a80 kan nogal langzaam worden met grote kaarten als ie aan het eind moet schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
ik heb me eerste foto's inmiddels gemaakt...ik snap werkelijk nog geen keutel van het apparaat...had ik nou maar nederlandse handleiding... :'(

hier mijn eerste 2 beetje gelukte foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/rotzooi/canon/canon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/rotzooi/canon/canon_1.jpg

Foto's zijn 'klikbaar' :)

Vraagje:

hoe kan je de sluitertijd handmatig instellen?????

*edit*
ik snap het al, moet je hem op de M mode zetten...ken je ook meteen het diafragma instellen...vet man :D

[ Voor 22% gewijzigd door Stevie_ op 01-04-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Stevie_ schreef op 01 april 2004 @ 12:35:

Vraagje:

hoe kan je de sluitertijd handmatig instellen?????
RTFM! Dat staat echt uitgebreid in de manual. Eerst lezen, dan pas vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Bor_de_Wollef schreef op 01 april 2004 @ 13:02:
[...]

RTFM! Dat staat echt uitgebreid in de manual. Eerst lezen, dan pas vragen stellen.
Die is DUITS...dus ik kwam er niet helemaal uit...maar ik heb het al door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

Rayzman

+31 Rayzman

Stevie_ schreef op 01 april 2004 @ 13:08:
[...]

Die is DUITS...dus ik kwam er niet helemaal uit...maar ik heb het al door :)
Engelse manual:
http://www.powershot.com/...tomer/pdf/PSA80CUG-EN.pdf

nog meer links van canon:
http://www.powershot.com/ciw/ppg/PowershotA80.html

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 01 april 2004 @ 07:51:
[...]

Er zijn zat camera's zuiniger dan de Axx serie van Canon. De G serie bijvoorbeeld.
Nee, die heeft een betere stroomvoorziening..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Hier wat foto's 's nachts gefotografeerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.klovan.nl/fotos/albums/wpw-7d/IMG_0023.JPG
ISO 400, sluitertijd van 15 seconden. Jammer genoeg wel veel ruis

Afbeeldingslocatie: http://www.klovan.nl/fotos/albums/wpw-43/IMG_0024.JPG
Zelfde foto alleen dan ISO 200

Afbeeldingslocatie: http://www.klovan.nl/fotos/albums/wpw-88/IMG_0021.JPG
Grasveld met lichten

Afbeeldingslocatie: http://www.klovan.nl/fotos/albums/wpw-1d/IMG_0010.JPG
Foto van mijn telefoon

Afbeeldingslocatie: http://www.klovan.nl/fotos/albums/wpw-43/IMG_0357.JPG
Foto van mijn poes, met de zon achter d'r oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb ook avond pics gemaakt :)

1
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/sun1.JPG

2
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/sun2.JPG

3
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/sun3.JPG

4
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/sun4.JPG

5
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/sun5.JPG

6
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/sun6.JPG

Commentaar is welkom :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bertuss op 02-04-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Bertuss gaat vooruit met zijn foto's !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Dat dacht ik wel ja :Y)

Nog 1tje uit die serie:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/mini-psp2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
mooi man
wat voor instellingen heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Kun je de exif data van die laatste posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Foto's van de eerste post zijn allemaal zo rond de 1/125 sluitertijd en diafragma vrij klein dus rond F6.3 F7.1. Iso 100. Maar met een zonsondergang is dat lastig precies te bepalen want het licht veranderd bijna om de 5 minuten. Proberen dus :)

Laatste post + border is bewerkt dus das iets mooier dan in het echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Kun je de "echte" foto ook eens posten dan? +de exif data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter_|IA

_Peter_|IA

nee. gewoon nee.

Ik zit bij van die avondfoto's altijd te prutsen met de witbalans.. hoe heb je dit gedaan? gewoon auto-witbalans, en manual instellingen zodat het een donkere foto wordt? (of EV compensatie in P-mode?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Nou het orgineel, was juist brak en overbelicht > kijk maar:

http://www.home.zonnet.nl/bertuss/voorpsp2.1.JPG

Daarom heb ik deze ook bewerkt. De echt mooie foto's uit de serie staan in de post daarvoor vind ik.

Snap niet waarom je juist deze exif wil maargoed doe maar ;) :

exif
ISO 100
Shutter speed 1/50
Diafragma F6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
_Peter_ schreef op 02 april 2004 @ 16:11:
Ik zit bij van die avondfoto's altijd te prutsen met de witbalans.. hoe heb je dit gedaan? gewoon auto-witbalans, en manual instellingen zodat het een donkere foto wordt? (of EV compensatie in P-mode?)
Neey alle foto's hierboven heb ik in de M-stand genomen. Precies zo jij het zegt dus > auto-witbalans en dan met M- gewoon wat testen.

Voor de liefhebbers > laatste foto zo bewerkt:
Bewerkt in PSP8 en dan vooral zitten kloten met de color balance van de midtones. Verder ook nog wat kleine dingen veranderd zoals brightness en contrast en auto-saturation bijstellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bertuss op 02-04-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter_|IA

_Peter_|IA

nee. gewoon nee.

ah, dank je.. nu weet ik het zeker.. moet hoognodig met photoshop leren werken (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 17:18

Rwin

Ondertitel

Ik heb hem gisteren besteld bij Kamera Express (die van 299 Open Doos)
Perfecte levering! vanmorgen om 9.30 was ie al bij mij!!!!! Niks dan lof over deze winkel!
Nederlandse handleiding op CD-Rom erbij en de Engelse en Spaanse :? in zwartduk erbij.

Hij is perfect!!!!! zelf bijna geen vignettering! dacht ik... moet nog uitvoeriger testen.

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.