Canon A80 ervaringen topic deel II

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.528 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zelfde hier. Niets speciaals aan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Bedankt maar weer voor de positieve reacties :(

Ik vind het best leuke pics geworden. Tuurlijk het is niet het meest leuke onderwerp, wat je kan verzinnen, maar ja zijn ook nog maar probeersels. Maar ik zei ook niet voor niets 'leuk' en niet fatastisch of super mooi ! :Y)

[ Voor 77% gewijzigd door Bertuss op 11-03-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Bertuss schreef op 11 maart 2004 @ 22:23:

Ik vind het best leuke pics geworden. Tuurlijk het is niet het meest leuke onderwerp, wat je kan verzinnen, maar ja zijn ook nog maar probeersels. Maar ik zei ook niet voor niets 'leuk' en niet fatastisch of super mooi ! :Y)
Ach je moet ergens beginnen :)

Als ik tig foto's schiet zijn ook niet alle foto's heel erg interessant qua inhoud/orginalteit.

Ik vind het trouwens wel grappige foto's :)
Je zou misschien is weer meer contrast moeten opzoeken en dingen proberen met licht enzo, nu zijn ze een beetje te alle dag. (Vandaar ook die niet al te positieve reacties)

Kijk net zoals wat foto's die ik gemaakt heb, ik hou een soort van fotodagboek bij -> http://briolargo.demon.nl/wouterfotos/

Note:
Vanaf 7 februari zijn alle foto's met de A80 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bertuss schreef op 11 maart 2004 @ 22:23:

als je niet tegen commentaar kunt, laat ze dan niet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 08:16:
[...]

als je niet tegen commentaar kunt, laat ze dan niet zien
Ik kan wel tegen commentaar, maar niet tegen dit soort commentaar. Vind je het niet leuk ? Helemaal okey hoor, maar geef dan geen ongegrond en niet of slecht onderbouwde meningen. Neem een voorbeeld aan Klovan zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik ben het met fuss eens. Kun je niet tegen kritiek , plaats ze dan niet hier. Ik vind de foto's gewoon niet speciaal. Dat is mijn mening. Ik kan me voorstellen dat jij hierover anders denkt. Voor mij zijn het gewoon een paar snapshots hoewel je ongetwijfeld je best hebt gedaan. Sommige onderwerpen zijn mooi, andere gewoon minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Bor_de_Wollef schreef op 12 maart 2004 @ 22:43:
Ik ben het met fuss eens. Kun je niet tegen kritiek , plaats ze dan niet hier. Ik vind de foto's gewoon niet speciaal. Dat is mijn mening. Ik kan me voorstellen dat jij hierover anders denkt. Voor mij zijn het gewoon een paar snapshots hoewel je ongetwijfeld je best hebt gedaan. Sommige onderwerpen zijn mooi, andere gewoon minder.
Nogmaals ik zeg niet dat ik ze speciaal vind, vooral de eerste twee vind ik verre van bijzonder. Ik zeg dus niet dat ik het mooi vind > maar ik vind ze leuk (wel aardig). Daarom plaats ik ze hier; zijn over het algemeen redelijk scherpe platen en geeft een beetje een beeld.

BTW als ik niet tegen kritiek zou kunnen zou ik het echt niet plaatsen hoor. Ik plaats ze juist om kritiek te ontvangen. Of dit nu positief of negatief is maakt me niet uit, als ik er maar wat aan heb en aan die opmerkingen van jullie had ik gewoon helemaal niets; vandaar mijn reactie. Nogmaals kijk naar Klovan, die geeft tenminste opbouwende kritiek, daar heb ik wat aan.
Dank u :Y)
Einde speech, volgende onderwerp ;) !

[ Voor 5% gewijzigd door Bertuss op 12-03-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bertuss schreef op 12 maart 2004 @ 23:09:
[...]

Nogmaals ik zeg niet dat ik ze speciaal vind, vooral de eerste twee vind ik verre van bijzonder. Ik zeg dus niet dat ik het mooi vind > maar ik vind ze leuk (wel aardig). Daarom plaats ik ze hier; zijn over het algemeen redelijk scherpe platen en geeft een beetje een beeld.

BTW als ik niet tegen kritiek zou kunnen zou ik het echt niet plaatsen hoor. Ik plaats ze juist om kritiek te ontvangen. Of dit nu positief of negatief is maakt me niet uit, als ik er maar wat aan heb en aan die opmerkingen van jullie had ik gewoon helemaal niets; vandaar mijn reactie. Nogmaals kijk naar Klovan, die geeft tenminste opbouwende kritiek, daar heb ik wat aan.
Dank u :Y)
Einde speech, volgende onderwerp ;) !
nog 1 ding hierover: het niveau op got en dpz (waar bordewollef en ik ook zitten) ligt gewoon heel ver uit elkaar. Dus mijn excusses voor de misschien soms wat "botte" reacties van mijn kant.
Maar een mening van: "ik vind het niks, of niet bijzonder" vind ik ook een goeie mening en niks verkeerds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Okey okey het is al goed :) Je mening is okey .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Oke laat ik ook eens een foto plaatsen.

Genomen in Duitsland, klikbaar!:
[img][http://www.030domstad.com/site/pics/a80/GoTthumb.jpg[/img]

Genomen zonder statief met standaard Landschap instelling

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietslamp schreef op 14 maart 2004 @ 21:25:
Oke laat ik ook eens een foto plaatsen.

Genomen in Duitsland, klikbaar!:
[afbeelding]

Genomen zonder statief met standaard Landschap instelling
ik zou je camera maar ff terug brengen naar de winkel als dit op al je fotos voorkomt

lijkt wel heel erg op deathpixels:

http://fuss.xerax.nl/fotos/pixel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

En het ziet niet alleen rechtsonderin. maar overal in de foto.
vooral links onderin is het duidelijk te zien.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 14-03-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 21:51:
[...]

ik zou je camera maar ff terug brengen naar de winkel als dit op al je fotos voorkomt

lijkt wel heel erg op deathpixels:

http://fuss.xerax.nl/fotos/pixel.jpg
Deadpixels bedoel je zeker? Maar dat kunnen ook reflecties in de sneeuw zijn op die foto. Ik zou zeggen post eens een effen oppervlakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een lanscap shot maken. Aangezien de A80 geen lenscap heeft even tegen je mouw houden ofzo.

En dan vrij lange sluitertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 22:06:
Even een lanscap shot maken. Aangezien de A80 geen lenscap heeft even tegen je mouw houden ofzo.

En dan vrij lange sluitertijd
a80 geen landschap modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 07:18:
[...]

a80 geen landschap modus?
Hahaha :P

Jawel. Maar om te testen of je dooie of hot pixels hebt moet je even een lens-cap foto maken.

Dus een foto met de afschermingscap voor je lens.

Lekker langs elkaar heengesproken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze foto? Zaterdag genomen in Tongeren

http://users.pandora.be/n...rest/images/the-rest6.JPG

PS: alle tips zijn welkom want ik ben nog maar net met fotografie bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 11:59:

ehm moeten we dit mooi vinden? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

Oke, hier een 'lanscape' foto :) gemaakt tegen de zijkant van mij Canon tasje met 6 seconden sluitertijd....

http://www.030domstad.com/site/pics/a80/IMG_1911.JPG

kon zelf niet echt deadpixels vinden maar kijk en oordeel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Absoluut briljant! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

Vind ik nou echt niks! :r :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietslamp schreef op 15 maart 2004 @ 14:35:
Oke, hier een 'lanscape' foto :) gemaakt tegen de zijkant van mij Canon tasje met 6 seconden sluitertijd....

http://www.030domstad.com/site/pics/a80/IMG_1911.JPG

kon zelf niet echt deadpixels vinden maar kijk en oordeel! :)
t zullen reflecties van de zon zijn ofzo.....iig geen deathpixels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 15:11:
[...]

t zullen reflecties van de zon zijn ofzo.....iig geen deathpixels :D
dacht ik ook al, fijn :)

Kunnen we dan nu het inhoudelijke comentaar krijgen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietslamp schreef op 15 maart 2004 @ 15:42:
[...]

dacht ik ook al, fijn :)

Kunnen we dan nu het inhoudelijke comentaar krijgen? ;)
vind t geen hoogwaardige foto (onderwerp doet me niks) technisch wel in orde, goed scherp etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Het geeft in ieder geval wel weer hoe de foto's er van de A80 uitzien, en dat is goed!

Als je zo'n foto op een 10x15 papier laat drukken, ziet het er zeer scherp uit imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJH schreef op 15 maart 2004 @ 16:02:
Het geeft in ieder geval wel weer hoe de foto's er van de A80 uitzien, en dat is goed!

Als je zo'n foto op een 10x15 papier laat drukken, ziet het er zeer scherp uit imo
jah met een 2mp camera (de A60) ook...dus what's your point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let er wel op dat het vaak wenselijk is om een uitsnede te maken uit je foto voor je hem afdrukt. Want in de hoeken is hij dus niet mooi.

Ik zal een paar stukjes uit de foto knippen om te laten zien wat ik bedoel. Ik edit ze niet, maak enkel uitsnedes.

Dit is een stukje uit de linker onderhoek. Hier zie je een GROEN randje langs de sneeuw. Die hoort wit (of hooguit geel >:) ) te zijn. In ieder geval niet groen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pseverin/got/links-onder.jpg

Op deze tweede foto (uit de linker bovenhoek) zie je langs de bomen / takken paarse randjes. Ook deze horen er niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pseverin/got/links-boven.jpg

Opzich is het geen probleem, en het is ook niet direct een defect van je camera, maar op een mooie foto (vooral als je hem adrukt) kom je het liever niet tegen.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend is een vriend van me zo vriendelijk geweest mijn A80 op de grond te laten sodemieteren :'( , word allemaal wel gedekt door de verzekering maar hij moet dus wel voor reparatie naar Canon toe alleen die nemen dus geen reparaties van personen aan. Mijn camera is besteld via een of andere online toko.
Heeft iemand hier ervaring mee en is er dus iemand die weet waar ik nu het beste met mijn camera heen kan gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 18:06:
Van het weekend is een vriend van me zo vriendelijk geweest mijn A80 op de grond te laten sodemieteren :'( , word allemaal wel gedekt door de verzekering maar hij moet dus wel voor reparatie naar Canon toe alleen die nemen dus geen reparaties van personen aan. Mijn camera is besteld via een of andere online toko.
Heeft iemand hier ervaring mee en is er dus iemand die weet waar ik nu het beste met mijn camera heen kan gaan :?
Dat heb ik vaker gehoord. Je zult er mee terugmoeten naar de winkel waar je hem gekocht hebt en dan maar hopen dat je geen buitenlandse versie met bijbehorende buitenlandse garantie hebt (heb je een nederlandse manual erbij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 18:06:
Van het weekend is een vriend van me zo vriendelijk geweest mijn A80 op de grond te laten sodemieteren :'( , word allemaal wel gedekt door de verzekering maar hij moet dus wel voor reparatie naar Canon toe.
Hoe vroeg me af waar en hoe je je camera hebt laten verzekeren? Bij de "winkel" zelf gedaan of ergens anders? Sinds er wat kan gebeuren, bijvoorbeeld (meestal) tijdens vakanties, is het erg handig om je hardverdiende geld in stukken te zien en nog moeten opdraaien voor hoge reparatiekosten...

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ik heb uiteindelijk vandaag een Lowpro tasje gekocht: De MX 8. Echt een prima ding ! Die samsonite was echt net iets te krap. Ook vond ik de sluiting niet echt fijn. Deze is echt prima. Gelijk ook een 128 mb Lexar (8x) CF kaartje gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Bertuss schreef op 15 maart 2004 @ 19:06:
Ik heb uiteindelijk vandaag een Lowpro tasje gekocht: De MX 8. Echt een prima ding ! Die samsonite was echt net iets te krap. Ook vond ik de sluiting niet echt fijn. Deze is echt prima.
Euhm, het zou misschien leuk zijn als je er ook even bij vermeld waar je hem gekocht heb en hoeveel hij kostte. En misschien een fotootje erbij zodat we een idee hebben. Dank u! _/-\o_

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Haha! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Briljant!

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou je zelf opgeven voor een fotocontest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op 15 maart 2004 @ 18:58:
[...]

Hoe vroeg me af waar en hoe je je camera hebt laten verzekeren? Bij de "winkel" zelf gedaan of ergens anders? Sinds er wat kan gebeuren, bijvoorbeeld (meestal) tijdens vakanties, is het erg handig om je hardverdiende geld in stukken te zien en nog moeten opdraaien voor hoge reparatiekosten...
Ik heb mijn camera niet verzekerd, de gene die hem heeft laten sodemieteren heeft een goede WA verzekering die het dekt.
Bor_de_Wollef schreef op 15 maart 2004 @ 18:08:
[...]

Dat heb ik vaker gehoord. Je zult er mee terugmoeten naar de winkel waar je hem gekocht hebt en dan maar hopen dat je geen buitenlandse versie met bijbehorende buitenlandse garantie hebt (heb je een nederlandse manual erbij?)
Hmm geen nederlangdse handleiding nee, enig id wat nu uit jou reactie maak ik op dat dat niet best is :'(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:43:
[...]

Hmm geen nederlangdse handleiding nee, enig id wat nu uit jou reactie maak ik op dat dat niet best is :'(
In sommige gevallen betekend een buitenlandse manual ook buitenlandse garantie. Dat geeft aan dat de camera naar het buitenland moet voor reparatie. Dit kan erg lang duren. Sommige winkels (www.koopdigitaal.nl bv) melden dit er bij op hun website. Andere winkels laten het melden lekker achterwege. Dit kan een nadeel zijn als je goedkoop (op internet) koopt. Overigens heb je als het goed is een jaar garantie op het toestel en zul je er mee terug moeten naar de winkel die hem bij canon kan aanbieden voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Bor_de_Wollef schreef op 15 maart 2004 @ 21:58:
[...]

In sommige gevallen betekend een buitenlandse manual ook buitenlandse garantie. Dat geeft aan dat de camera naar het buitenland moet voor reparatie.
Mag dit wettelijk gezien wel uberhaupt? Is het niet zo dat de winkel waar je artikel koopt deze ook de garantie moet verzorgen ongeacht wat het land van herkomst van het artikel ook is? Dus maw, als je het artikel in Nederlandse winkel koopt moeten zij ook zorgen voor de corecte afhandeling en je dus niet afschepen met een zgn buitenlandse garantie.

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
The_Scratcher schreef op 15 maart 2004 @ 20:59:
[...]

Euhm, het zou misschien leuk zijn als je er ook even bij vermeld waar je hem gekocht heb en hoeveel hij kostte. En misschien een fotootje erbij zodat we een idee hebben. Dank u! _/-\o_
Okey heb even een auto-pic (lees flut-pic) gemaakt van het tasje:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/mini-Tasje.JPG

Gekocht bij een klein fotozaakje in Zwolle voor 14.50 euro. Vond ik toch wel een koopje voor een Lowepro-tasje.

Alstu ! :Y)

edit:
En om het helemaal duidelijk te maken ;) > deze CF heb ik gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.digicam-warehouse.co.uk/product_images/main/LEXAR128MBCF.jpg

Bij de Mediamarkt :)

[ Voor 26% gewijzigd door Bertuss op 15-03-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

The_Scratcher schreef op 15 maart 2004 @ 22:05:
[...]

Mag dit wettelijk gezien wel uberhaupt? Is het niet zo dat de winkel waar je artikel koopt deze ook de garantie moet verzorgen ongeacht wat het land van herkomst van het artikel ook is? Dus maw, als je het artikel in Nederlandse winkel koopt moeten zij ook zorgen voor de corecte afhandeling en je dus niet afschepen met een zgn buitenlandse garantie.
Sommige buitenlandse toestellen komen via parallelle import ons land in. Dat mag zowiezo al niet. Of het gedoe met buitenlandse garantie mag? Zou het niet weten. Zoals ik al zei melden sommige winkels dit erbij. De garantieafhandeling moet dan nog steeds via de winkel waar je hem hebt gekocht echter zullen zij hem naar het buitenland versturen waardoor het erg lang kan duren. Heeft niemand er ook aan gedacht waarom veel van de internet shops met A80's + buitenlandse manual stukken goedkoper zijn dan de nederlandse versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:40:
[...]

Ben ik lang niet goed genoeg voor :) Integendeel :)

Ik moest gewoon even lachen toen ik die foto zag, mag toch wel dacht ik zo? :?

--
Bertuss schreef op 15 maart 2004 @ 22:24:
[...]

[afbeelding]

Gekocht bij een klein fotozaakje in Zwolle voor 14.50 euro. Vond ik toch wel een koopje voor een Lowepro-tasje.
Doe je goed :) Die van mij kostte 17,50 bij de plaatselijke fotoboer. Lowepro Z-10 Black volgens mij...

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:40:
[...]

wanneer is er weer een contest of kijk ik nou scheel in de topiclijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
oscarvdb schreef op 16 maart 2004 @ 09:35:
[...]

Doe je goed :) Die van mij kostte 17,50 bij de plaatselijke fotoboer. Lowepro Z-10 Black volgens mij...
Ja dat vond ik ook wel, was een goed aanbieding ! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oscarvdb schreef op 16 maart 2004 @ 09:35:
[...]

Ben ik lang niet goed genoeg voor :) Integendeel :)

Ik moest gewoon even lachen toen ik die foto zag, mag toch wel dacht ik zo? :?
Lachen om de inhoud of de kwaliteit?

Hier nog een paar van mijn foto's, laat de commentaar maar komen!
http://users.pandora.be/n...s/macro/images/macro1.JPG
http://users.pandora.be/n...s/macro/images/macro2.JPG
http://users.pandora.be/n...s/macro/images/macro7.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
@oscarvdb
Jaa idd zeg, sorry hoor ik vind zowel de inhoud als de foto niet om te lachen > eerder > :'( Foto is wazig, op elk gebied. Onscherp, zwaar onderbelicht, bewogen en wat stelt het voor ?

@ Neo > Macrootjes zijn zeker leuk. Niet bijzonder ofzo, maar zo heb je ze ook niet bedoeld denk ik. Ze zijn iig allemaal mooi scherp. Vooral de laatste vind ik er leuk uitzien. Nu nog wat interessantere macro's en dan komt het helemaal goed :)
:Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Bertuss op 16-03-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Bertuss schreef op 16 maart 2004 @ 15:15:
[...]

@oscarvdb
Jaa idd zeg, sorry hoor ik vind zowel de inhoud als de foto niet om te lachen > eerder > :'( Foto is wazig, op elk gebied. Onscherp, zwaar onderbelicht, bewogen en wat stelt het voor ?

:Y)
Hallo? Kijk eens even verder... Ik heb die foto helemaal niet gemaakt. Ik zeg alleen iets over de foto van neo... Of begrijp ik jouw post nou niet?

[ Voor 6% gewijzigd door oscarvdb op 16-03-2004 15:20 ]

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oscarvdb schreef op 16 maart 2004 @ 15:17:
[...]

Hallo? Kijk eens even verder... Ik heb die foto helemaal niet gemaakt. Ik zeg alleen iets over de foto van neo... Of begrijp ik jouw post nou niet?
voel je je beledigt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
oscarvdb schreef op 16 maart 2004 @ 15:17:
[...]

Huh ooow das jou foto niet !?!! Shit dat had ik niet door 8)7 hahahah wat een mooi misverstand zeg :D
Ik dacht dat het jou pic was omdat JIJ reageerde op de reactie: "ik zou je zelfs opgeven voor de contest". Daarom d8 ik dat jij de foto had gemaakt. Maar goed .... de foto blijft niet echt interessant. Het is voor neo misschien ff makkelijk om aan te geven wat ie zo bijzonder vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Bertuss schreef op 16 maart 2004 @ 17:03:
[...]

Ik dacht dat het jou pic was omdat JIJ reageerde op de reactie: "ik zou je zelfs opgeven voor de contest".
Mja, volgens mij had fuss de verkeerde quote te pakken :)

Neo, vertel es wat het voorstelt :)

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oscarvdb schreef op 16 maart 2004 @ 17:46:
[...]

Mja, volgens mij had fuss de verkeerde quote te pakken :)

Neo, vertel es wat het voorstelt :)
Wel dit weekend waren we naar een concert van Chumbawamba gegaan in Tongeren en op weg terug naar de auto in één of ander smal straatje zag ik ineens dit raampje met een heks op een bezem erachter.

Dus ik dacht dat dat wel een leuke foto zou opleveren.

@Bertus, jij bent ig niet de enige die dit verkeert begrepen had. Ik vroeg mij ook al af waarom oscarvdb zo reageerde na commentaar op mijn foto

@oscarvdb "Ik vond het wel lief hoe je mij verdedigde O+ " :9

PS deze heb ik net gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nt-design/test/IMG_0529b.JPG

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
deze foto een paar dagen geleden gemaakt in de tuin
sommige delen zijn wat onscherp maar vond het verder een erg mooie foto

clickable
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/IMG_0168.JPG

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertuss schreef op 15 maart 2004 @ 22:24:
[...]

[afbeelding]

Alstu ! :Y)

edit:
En om het helemaal duidelijk te maken ;) > deze CF heb ik gekocht:

[afbeelding]

Bij de Mediamarkt :)
Ik kon het opgegeven type niet vinden bij lowepro.com
zelf heb ik de D Res 8 deze kon wel voor de A80 gemaakt zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Ik heb gisteren ook een A80 gehaald. Wat denk je, zit de Canon Digital Camera Solutions Disk v14.1 cdrom er niet bij.

daar ben ik lekker mee, want nu mis ik volgens mij belangrijke software (zoals drivers)
Zou ik alsnog aan zo'n cd kunnen komen?

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Die tools op de cd kun je gewoon bij Canon downloaden, maar ik zou gewoon even teruggaan naar de winkel. Dit klopt gewoon niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 16-03-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Bor_de_Wollef schreef op 16 maart 2004 @ 21:06:
Die tools op de cd kun je gewoon bij Canon downloaden, maar ik zou gewoon even teruggaan naar de winkel. Dit klopt gewoon niet.
Ik heb natuurlijk ook op de site gekeken van Canon, maar je kan hier alleen een aantal software updates downloaden, drivers voor windows XP en de twain-drivers.

De Digital Camera Solution software heb ik niet gevonden. Ik kan dus niet direct de geschoten foto's copieren naar mijn harde schijf maar moet het met dat on-programma Photo Impression 4 doen. Daar wordt je niet vrolijk van, als je 100 foto's heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

FunFactory schreef op 16 maart 2004 @ 21:17:
[...]

Ik heb natuurlijk ook op de site gekeken van Canon, maar je kan hier alleen een aantal software updates downloaden, drivers voor windows XP en de twain-drivers.
De zoombrowser is daar ook te downloaden hoor. Dit programma gebruik je voor het downloaden, organiseren en bekijken van de foto's.

Omdat je zo zoet bent geweest een direct linkje voor jou:

http://www.powershot.com/powershot2/customer/psswup.html

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 16-03-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Bor,
ik had dit liever per mail afgehandeld, maar helaas staat je adres niet in je profiel.
op de bovenstaande site, is de eerste regel.... PowerShot Software Updates

En het kan aan mij liggen, maar overal staat update of patch achter. Ook de files die je kan downloaden heten *patch.exe enz.

Dus, ik denk niet dat ik hier de oplossing zal vinden?!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

FunFactory schreef op 16 maart 2004 @ 21:38:
Bor,
ik had dit liever per mail afgehandeld, maar helaas staat je adres niet in je profiel.
op de bovenstaande site, is de eerste regel.... PowerShot Software Updates

En het kan aan mij liggen, maar overal staat update of patch achter. Ook de files die je kan downloaden heten *patch.exe enz.

Dus, ik denk niet dat ik hier de oplossing zal vinden?!??
Voor zover ik het weet is de update van zoombrowser gelijk aan de hele versie. Probeer het eens te installeren. Als ik het goed heb lukt dat gewoon. De "patch" is alleen een naampje omdat de versie hoger is dan de versie op de cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory

FunFactory

Bor_de_Wollef schreef op 16 maart 2004 @ 21:46:
[...]

Voor zover ik het weet is de update van zoombrowser gelijk aan de hele versie. Probeer het eens te installeren. Als ik het goed heb lukt dat gewoon. De "patch" is alleen een naampje omdat de versie hoger is dan de versie op de cd's.
Helaas Bor.

Hij gaat op zoek naar de eerder geinstalleerde versie. Het programma un-installed deze dan en zet dan de nieuwe versie erop.

Dus, een eerdere versie die is noodzakelijk en die heb ik dus niet.

Maar, complimenten voor je behulpzaamheid en je geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Grappig, de update die ik installeerde (ook gedownloade versie) zocht nergens naar. Jammer, dan kan ik je niet verder helpen. Ik heb de executable alweer weggegooid namelijk. Waarom ga je niet even terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 21:04:
[...]

Ik kon het opgegeven type niet vinden bij lowepro.com
zelf heb ik de D Res 8 deze kon wel voor de A80 gemaakt zijn :)
Neey misschien een nieuw of juist een ouder type. Ik weet het niet, maar hij staat niet op de site idd. Maar hij bestaat zoals je op de foto hebt gezien. En ik ben er blij mee :) Het toestel heeft aan beide kanten wel een heeel klein beetje speling, maar dat is niet erg. Ik vind trouwens de voering van de Lowepro-tasjes altijd de beste die er zijn. Bescherming is echt top. Om even een tegenstelling te noemen: Bij de mediamarkt zag ik een hama-tasje, waar de beide zijkant van een soort elastieken band was en half open .... 8)7 |:(
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 20:45:
[...]

Wel dit weekend waren we naar een concert van Chumbawamba gegaan in Tongeren en op weg terug naar de auto in één of ander smal straatje zag ik ineens dit raampje met een heks op een bezem erachter.

@Bertus, jij bent ig niet de enige die dit verkeert begrepen had. Ik vroeg mij ook al af waarom oscarvdb zo reageerde na commentaar op mijn foto

PS deze heb ik net gemaakt

[afbeelding]
Aha nu snap ik het ! Meer een snapshot dus ... okey; jammer dat ie zo onscherp ...
Je kaars is wel mooi ! Zeker een goede foto ! Dat soort lichtomstandigheden zijn lastig; het was er donker neem ik aan ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertuss schreef op 16 maart 2004 @ 22:28:

Aha nu snap ik het ! Meer een snapshot dus ... okey; jammer dat ie zo onscherp ...
Je kaars is wel mooi ! Zeker een goede foto ! Dat soort lichtomstandigheden zijn lastig; het was er donker neem ik aan ?!?
Inderdaad, enkel de tv aan de andere kant van de kamer.
En:
File Name IMG_0529.JPG
Camera Model Name Canon PowerShot A80
Shooting Date/Time 16/03/2004 20:36:03
Shooting Mode Manual
Photo Effect Mode Off
Tv( Shutter Speed ) 1/80
Av( Aperture Value ) 8.0
Metering Mode Evaluative
ISO Speed 200
Lens 7.8 - 23.4mm
Focal Length 7.8mm
Digital Zoom None
Image Size 1600x1200
Image Quality Fine
Flash Off
White Balance Auto
AF Mode Single AF
AF Range Mode Macro
File Size 272KB
Drive Mode Single-frame shooting

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:34

m0nk

16-09-2003 15.15

Afbeeldingslocatie: http://www.3rd.nl/canon.jpg

Dis mijn hoes, originele canon softcase.. wilde een zo klein mogelijke hoes :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m0nk schreef op 16 maart 2004 @ 22:32:

die heeft toch ook nog een voorvakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

misschien een tikkeltje ;)

---
Neo-reloaded:

Jammer dat 'ie zo enorm onscherp is. Op zich niet een slecht idee. Het is zoals bertuss al zei erg lastig om onder deze donkere lichtomstandigheden een fatsoenlijke snapshot te maken... De kaars zie er wel leuk uit. Misschien had je de sluiter ietsjes langer open kunnen laten staan, zodat de kaars zelf wat meer belicht is.

[ Voor 67% gewijzigd door oscarvdb op 17-03-2004 09:15 ]

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 07:21:
[...]

die heeft toch ook nog een voorvakje?
Nee deze niet, volgens mij heb je 2 verschillende canon hoesjes. Ik vond deze wel mooi, beetje suede achtig, en lekker klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

FunFactory schreef op 16 maart 2004 @ 21:58:
[...]

Helaas Bor.

Hij gaat op zoek naar de eerder geinstalleerde versie. Het programma un-installed deze dan en zet dan de nieuwe versie erop.

Dus, een eerdere versie die is noodzakelijk en die heb ik dus niet.

Maar, complimenten voor je behulpzaamheid en je geduld ;)
Afgezien dat je de software ook kan downloaden vind ik toch dat je terug moet naar de winkel. Het hoort er gewoon bij te zitten en zo niet moeten zij jou er eentje bezorgen. Het kost tenslotte geld genoeg. Heb je al contact gehad met de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

m0nk schreef op 16 maart 2004 @ 22:32:
[afbeelding]

Die heb ik ook, om dezelfde reden.... wat heb jij ervoor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 16:44

Adm.Spock

Duik-Aap

Mijn God, wat een vignettering bij die A80....

Dat is echt een serieus probleem bij deze camera zo te zien. Gelukkig is dit aan te passen dmv een lightmap die door canon per camera in de firmaware wordt gezet.

De G5 (en ook de G3) heeft hier gelukkig geen last van. De sensor heeft dezelfde afmeting maar de lens zelf heeft een grotere diameter. Dat maakt de kans op vignettering kleiner.

Maar verder maakt ie leuke foto's. (en hij is ook een stuk goedkoper dan de G5/G3 voor zover ik weet. iig qua adviesprijs.)

[ Voor 1% gewijzigd door Adm.Spock op 17-03-2004 19:19 . Reden: Ik moet hoognodig het verschil tussen 7 en 8 leren kennen :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Adm.Spock schreef op 17 maart 2004 @ 19:18:

Dat is echt een serieus probleem bij deze camera zo te zien. Gelukkig is dit aan te passen dmv een lightmap die door canon per camera in de firmaware wordt gezet.

De G5 (en ook de G3) heeft hier gelukkig geen last van. De sensor heeft dezelfde afmeting maar de lens zelf heeft een grotere diameter. Dat maakt de kans op vignettering kleiner.

Maar verder maakt ie leuke foto's. (en hij is ook een stuk goedkoper dan de G5/G3 voor zover ik weet. iig qua adviesprijs.)
Pfff ik d8 dat het nu juist was afgelopen met die discussie. Ik heb namelijk nergens last van.

Trouwens heb ik nu een showcase staan op DPZ > gemaakt met de A80.
Alleen een vreemd randje bij een aantal foto's aan de linkerkant. Weet iemand waar dat van komt. Ik vermoed het CF-kaartje.

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=5556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Adm.Spock schreef op 17 maart 2004 @ 19:18:

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb 4 a80's gehad en er nog mer gezien en allemaal hadden ze last van erge vignettering in erge mate. Naja, dat lees je ook wel in dit topic. Vrijwel iedereen heeft er last van. Gelukkig ben ik A80 af en heb ik nu een G3. Deze bevalt me echt stukken beter. De A80 is een mooi toestel maar de problemen die het heeft... :(

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 17-03-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bertuss schreef op 17 maart 2004 @ 19:47:
[...]

Trouwens heb ik nu een showcase staan op DPZ > gemaakt met de A80.
Alleen een vreemd randje bij een aantal foto's aan de linkerkant. Weet iemand waar dat van komt. Ik vermoed het CF-kaartje.

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=5556
lijkt op een stukje van een andere foto's alsof je foto's niet goed gesneden zijn.
( maar dat doe je met digitaal niet 8)7 )
zijn de files die je van de camera binnenkrijgt ook al met zo'n randje ?

:edit: het stukje aan de linkerkant past op de rechterkant dus is van dezelfde foto

[ Voor 10% gewijzigd door Dysan op 17-03-2004 20:42 ]

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Dysan schreef op 17 maart 2004 @ 20:41:
[...]

lijkt op een stukje van een andere foto's alsof je foto's niet goed gesneden zijn.
( maar dat doe je met digitaal niet 8)7 )
zijn de files die je van de camera binnenkrijgt ook al met zo'n randje ?

:edit: het stukje aan de linkerkant past op de rechterkant dus is van dezelfde foto
Ja dat klopt, toen ik ze binnenhaalde waren ze zo; denk ik ... ik durf het niet met zekerheid te zeggen, misschien is er na afloop iets fout gegaan maar dat denk ik niet. Niet alle foto's hebben het, zoals je ziet. ik vind het een groot raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bertuss schreef op 17 maart 2004 @ 21:04:
[...]

Ja dat klopt, toen ik ze binnenhaalde waren ze zo; denk ik ... ik durf het niet met zekerheid te zeggen, misschien is er na afloop iets fout gegaan maar dat denk ik niet. Niet alle foto's hebben het, zoals je ziet. ik vind het een groot raadsel.
bertus hoe wist je dat van dat kerstpakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Nou heb het ding zelf ook in mijn kerstpakket gehad. Waar werk je ? Voor een bedrijf onder Vendexkbb ofnie ? Ikke ben Dixons medewerker [weekendkracht].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Bertuss schreef op 17 maart 2004 @ 19:47:
[...]

Pfff ik d8 dat het nu juist was afgelopen met die discussie.
Wat was daar het "discussiepunt" van dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Fietslamp schreef op 17 maart 2004 @ 17:35:
[...]

Die heb ik ook, om dezelfde reden.... wat heb jij ervoor betaald?
35 euro :| overal was ie uitverkocht, alleen bij de kinorama nog... gelijk meegenomen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bertuss schreef op 17 maart 2004 @ 22:25:
Nou heb het ding zelf ook in mijn kerstpakket gehad. Waar werk je ? Voor een bedrijf onder Vendexkbb ofnie ? Ikke ben Dixons medewerker [weekendkracht].
ik ook, bij dixons heerenveen: hulpkracht. Voor donderdag avond en zaterdag, en altijd als er iemand met vakantie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 07:22:
[...]

ik ook, bij dixons heerenveen: hulpkracht. Voor donderdag avond en zaterdag, en altijd als er iemand met vakantie is :)
Aaaah kijk aan ik dus ook > maar ik dus vrijdagavond, want dan is het hier koopavond. Vond het maar een vreemd ding. Voor je rug ofzo ? We dachten eerst: Dat is een leuk SM-atribuut :P ;).

Hoelang werk je er al ? Ik werk nu ongeveer 1.5 jaar bij de Dixons hier in Meppel. Erg naar mijn zin. Leuke collega's enzo. Electronische gadgets enzo was al min of meer mijn hobby dus vond het super tof dat ik bij Dixons werd aangenomen. Had het nooit verwacht. Waren ook zoveel sollicitanten ! Niet normaal !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bertuss schreef op 18 maart 2004 @ 10:15:
[...]

Aaaah kijk aan ik dus ook > maar ik dus vrijdagavond, want dan is het hier koopavond. Vond het maar een vreemd ding. Voor je rug ofzo ? We dachten eerst: Dat is een leuk SM-atribuut :P ;).

Hoelang werk je er al ? Ik werk nu ongeveer 1.5 jaar bij de Dixons hier in Meppel. Erg naar mijn zin. Leuke collega's enzo. Electronische gadgets enzo was al min of meer mijn hobby dus vond het super tof dat ik bij Dixons werd aangenomen. Had het nooit verwacht. Waren ook zoveel sollicitanten ! Niet normaal !!!
ik werk er vanaf augustus verleden jaar, vind t ook nog steeds heel leuk werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Back ontopic graag.. Ik las in de nieuwsgroepen dat Canon binnenkort met een nieuwe firmware komt waarin o.a. het vigenttering probleem softwarematig zou worden aangepast (een beeld / lichtfilter in de software) en nog andere kleine dingen. Iemand anders die hier al wat van heeft gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Bor_de_Wollef schreef op 18 maart 2004 @ 13:49:
Back ontopic graag.. Ik las in de nieuwsgroepen dat Canon binnenkort met een nieuwe firmware komt waarin o.a. het vigenttering probleem softwarematig zou worden aangepast (een beeld / lichtfilter in de software) en nog andere kleine dingen. Iemand anders die hier al wat van heeft gehoord?
Ow dat zou wel heel mooi zijn ! Ik heb er niet last van, maar het is toch handig denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

m0nk schreef op 17 maart 2004 @ 23:19:
[...]

35 euro :| overal was ie uitverkocht, alleen bij de kinorama nog... gelijk meegenomen dus :)
Das exact wat ik er voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Fietslamp schreef op 18 maart 2004 @ 14:18:
[...]

Das exact wat ik er voor betaald heb.
Dan moet ik zeggen dat jij een mooie hoes hebt!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Een collega van mij heeft ook een A80 gekocht. Ook hij heeft last van erge vigettering. Erg opvallend, vooral op wat donkere foto's (schemer etc). Opvallend dat de A80 hier zo veel last van heeft. Hij heeft besloten er mee terug te gaan. Dit mag gewoon niet in deze mate voorkomen. De uitslag van de poll een stukje terug spreekt op dat gebied ook voor zichzelf. Overigens zie ik ook een soortgelijk effect op de foto van bertuss hoor:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/mini-Tasje.JPG

Hoewel het hier inderdaad te verwaarlozen valt. Wat is dat overigens voor rare vlek aan de rechter bovenkant net onder de hoek?

[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 18-03-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 16 maart 2004 @ 09:14:
[...]

Sommige buitenlandse toestellen komen via parallelle import ons land in. Dat mag zowiezo al niet. Of het gedoe met buitenlandse garantie mag? Zou het niet weten. Zoals ik al zei melden sommige winkels dit erbij. De garantieafhandeling moet dan nog steeds via de winkel waar je hem hebt gekocht echter zullen zij hem naar het buitenland versturen waardoor het erg lang kan duren. Heeft niemand er ook aan gedacht waarom veel van de internet shops met A80's + buitenlandse manual stukken goedkoper zijn dan de nederlandse versies?
Ik heb mijn A80 bij Kinorama gekocht hier zat ook geen Nederlandse handleiding bij maar een Italiaanse ik heb wel een kopie gekregen in het Nederlandse.
gelukkig heb ik wel een onderhoudt contract er bij genomen voor drie jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het risico lopend dat ik weer wat doms zeg ;): In de M-stand heb ik totaal geen last van vignettering...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net terug van de fotozaak, camera was weer terug... zelfde camera, niks gerepareerd! Is via de importeur gegaan waarvan ik vermoed dat deze mogelijk niet doorgestuurd heeft naar canon. Er zat bij het pakketje alleen een post-it met nummer + fotozaaknaam. Geen canon reparatie rapport :( Camera is wéér terug naar importeur incl 2 fotoprints met aantekeningen.

Als ze nu geen goed werkend model of firmware update sturen zou die van de fotozaak er 'werk van maken'. Maar ik denk dat ik dan wel ff zelf met de importeur ga bellen. Als die het dan toch doorgstuurd blijkt te hebben ga ik maar weer canon bellen. Anders toch maar geld terug vragen en als dat niet kan betaal ik wel bij voor een S1 IS (waarvan ik mag hopen dat die importeur ze gaat leveren).

Zo, sorry voor het verhaal, maar moest het ff kwijt ;) Ik wil gewoon een goede camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 16:58:
Ben net terug van de fotozaak, camera was weer terug... zelfde camera, niks gerepareerd! Is via de importeur gegaan waarvan ik vermoed dat deze mogelijk niet doorgestuurd heeft naar canon. Er zat bij het pakketje alleen een post-it met nummer + fotozaaknaam. Geen canon reparatie rapport :( Camera is wéér terug naar importeur incl 2 fotoprints met aantekeningen.

Als ze nu geen goed werkend model of firmware update sturen zou die van de fotozaak er 'werk van maken'. Maar ik denk dat ik dan wel ff zelf met de importeur ga bellen. Als die het dan toch doorgstuurd blijkt te hebben ga ik maar weer canon bellen. Anders toch maar geld terug vragen en als dat niet kan betaal ik wel bij voor een S1 IS (waarvan ik mag hopen dat die importeur ze gaat leveren).

Zo, sorry voor het verhaal, maar moest het ff kwijt ;) Ik wil gewoon een goede camera :)
binnen hoeveel dagen was ie "brak"/wat is dr kapot?

is dit binnen een week, dan is de winkel verplicht gewoon om te ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 17:18:
[...]

binnen hoeveel dagen was ie "brak"/wat is dr kapot?

is dit binnen een week, dan is de winkel verplicht gewoon om te ruilen
Volgens cannon binnen 10 dagen, meer dan een week dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 16:58:

als het niet goed komt dan zou ik zeker de camera terug brengen de wet is niet voor niets zins 1 mei 2003 veranderd.
Een verkoper is tegenover de consument aansprakelijk voor elk gebrek (aan overeenstemming) dat bestaat bij de aflevering van roerende zaken (non-conformiteit). Als het gebrek zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering van het gekochte openbaart, dan wordt bij een consumentenkoop vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord. De verkoper zal dan moeten bewijzen dat dit niet zo was. Dit legt een zware bewijslast op de verkoper. De koper kan simpelweg stellen dat de zaak niet deugt en de verkoper zal moeten bewijzen dat dit wel het geval is. De koper zal zich, als een dergelijk gebrek zich na aflevering manifesteert, wel redelijk snel na ontdekking tot de verkoper moeten wenden.

Een voorbeeld uit de praktijk: claim consumentdetaillist
Een consument koopt in januari 2004 een camera. De camera weigert op 25 mei 2004 dienst. De consument zal redelijk snel na ontdekking daarvan aan de verkoper moeten laten weten dat de camera niet deugt. De verkoper zal vervolgens moeten bewijzen dat de camera bij aflevering wel deugde. Het bovenstaande wil overigens niet zeggen dat na verloop van zes maanden de koper niets meer van de verkoper hoeft te verwachten. Op grond van het conformiteitbeginsels geldt dat ook als de genoemde camera bijvoorbeeld Eén of twee jaar na aflevering gebreken vertoont, de consument zich tot zijn verkoper zal kunnen wenden met de mededeling dat de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt. Immers: een camera wordt geacht een langere levensduur te hebben dan Eén à twee jaar.
De bewijslast komt dan wel bij de consument te liggen. De consument zal moeten bewijzen dat de camera niet aan de overeenkomst beantwoordt en dat het ontstane gebrek zich niet had mogen openbaren, dan wel zeer ongebruikelijk is bij een camera die Eén à twee jaar oud is. Wat kan de consument doen als de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt? Hij heeft recht op kosteloos herstel of kosteloze vervanging, tenzij dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Als herstel of vervanging geen remedie is, dan heeft de koper een tweetal andere acties: passende vermindering van de koopprijs of ontbinding van de overeenkomst (camera terug, geld terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Bor_de_Wollef schreef op 18 maart 2004 @ 14:38:
[afbeelding]

Hoewel het hier inderdaad te verwaarlozen valt. Wat is dat overigens voor rare vlek aan de rechter bovenkant net onder de hoek?
Tja nu je het zegt. Maar ik blijf erbij dat het alleen voorkomt bij extreme situaties. Zoals hier > groothoek + flist dus weinig licht. + wat daar bij komt, dit is een auto-pic (lees brakke pic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas ben ik niet binnen 10 dagen achter de vignetting gekomen, dus tja. Over die nieuwe wet kan wel kloppen ja. Zowieso is het produkt niet zoals beloofd in feite. Camera was overigens vorige week dinsdag terug gebracht. In die 9 dagen moet die dus van fotozaak --> importeur --> canon --> importeur --> fotozaak zijn gegaan. Daarom twijfel ik eraan dat de importeur het wel naar canon heeft gestuurd. Afwachten wat het nu dus wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een polarisatie filter voor mijn A80. En ik wil er andere lenzen op kunnen zetten. Welke mogelijkheden heb ik om dit te doen. Moet ik bij officiele Canon dingen blijven of kan ik ook andere merken nemen. En waar moet ik dan op letten?? En wat zijn de prijzen? Ik kan er niet wijs uit worden bij de site's die de spullen verkopen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 12:22:
Ik wil graag een polarisatie filter voor mijn A80. En ik wil er andere lenzen op kunnen zetten. Welke mogelijkheden heb ik om dit te doen. Moet ik bij officiele Canon dingen blijven of kan ik ook andere merken nemen. En waar moet ik dan op letten?? En wat zijn de prijzen? Ik kan er niet wijs uit worden bij de site's die de spullen verkopen?

Alvast bedankt.
ten eerste een lensadapters van 52mm, daarop kan je alle mogelijke 52 mm filters, pola's lenzen etc van 52mm op aansluiten.

lensadapter:
Afbeeldingslocatie: http://lensmateonline.com/A80silver52topfade.jpg

je kan ook voor een 37mm gaan...

http://lensmateonline.com/a80_samples.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de Canon LA-DC52C Lensadapter is wel een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 13:26:
ik zou een lensmate nemen, die is van metaal, de officieele canon is van plastic fantastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 13:26:
Die past alleen op de A60/70, voor de A80 moet je de LA DC 52 D hebben
Zie www.soligor.de voor dealeradressen in Nederland, is zoals lensmate een aluminium adapter,bovendien is tie goedkoper dan de Canon........

PS : Item No. 57912

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Heb net de Canon A80 bestelt (349 euro)
Die gaat mijn 4 jaar oude Kodak Dc215 vervangen, die in die tijd ook ongeveer zoveel koste :/

Ik zal er flink op vooruit gaan, en wil me beetje gaan verdiepen in de manuale bediening van het apparaat, iets wat met de 4 jaar oude Kodak absoluut niet kon ;(

Zal van einde week wel wat resultaten en ondervindingen plaatsten @ dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Bor_de_Wollef schreef op 03 maart 2004 @ 17:26:
[...]

Nogmaals:

[...]

En dat ziet er bijvoorbeeld zo uit:

[afbeelding]

Met verhoogd contrast zo:

[afbeelding]
Hoe moet dat precies getest worden? Moet ik bijvoorbeeld zoomen, of juist niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJH schreef op 21 maart 2004 @ 20:28:
[...]

Hoe moet dat precies getest worden? Moet ik bijvoorbeeld zoomen, of juist niet..
niet zoomen
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.