Canon A80 ervaringen topic deel II

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.527 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Klovan schreef op 05 maart 2004 @ 15:44:
Volgens mij zit ik in precies dezelfde situatie, vooral dat het schermpje kan draaien is behoorlijk handig :)

Ik maak ook dergelijke foto's -> http://briolargo.demon.nl/toppersfotos
Leuke site, en je gebruikt ook 't zelfde scrippie :+
Mooi zo !
Klovan schreef op 05 maart 2004 @ 15:44:
Dan zou het beter moeten werken en er beter worden scherpgesteld in de donkere ruimtes en vooral betere kleuren en niet te overbelicht.

En als een foto te donker is, dan zet ik de flits wat hoger
Thx bro, da's verrekte handige info _/-\o_
Ga 't vanavond 's proberen on the job @ Slices
(da's eigenlijk 't geen 'k doe om docgonzo.com te bekostigen :7 )

edit:
typo's eruit gehaald ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dodge_911 op 05-03-2004 17:34 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn eerste dagen foto's maken heb ik niet veel tijd gehad voor mijn A80... tot vandaag. Heb wat macro's met wit achtergrond gemaakt en toch weer eens een blanko muur gefotografeerd, en het ziet er naar uit dat ik ook last heb van vignetting :( :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/coastererprojects/batterij.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/coastererprojects/muur.jpg

Neem aan dat deze mate genoeg is om er mee terug te gaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Je hebt te weinig licht gebruikt, zorg met macro wel voor genoeg licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GsJosh schreef op 06 maart 2004 @ 17:23:
Je hebt te weinig licht gebruikt, zorg met macro wel voor genoeg licht.
Bij de 2e foto was er zeker weinig licht, maar bij de macro van de batterij waren alle lampen aan en kwam er ook nog eens genoeg licht vanuit de raam. Bovendien lijkt t me sterk dat het effect daardoor veroorzaakt is omdat ik de vignetting ook op de lcd zag, ookal bewoog ik, het veranderde niet. Maar ik moet weten of dit serieus genoeg is om terug te brengen voordat ik naar de winkel ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het effect wordt niet veroorzaakt door licht als het goed is. Maak anders een muur heel licht door er lampen op te schijnen en knip dan nog eens een foto af.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
dodge_911 schreef op 05 maart 2004 @ 17:23:
[...]

Leuke site, en je gebruikt ook 't zelfde scrippie :+
Mooi zo !

[...]

Thx bro, da's verrekte handige info _/-\o_
Ga 't vanavond 's proberen on the job @ Slices
(da's eigenlijk 't geen 'k doe om docgonzo.com te bekostigen :7 )

edit:
typo's eruit gehaald ;)
Meesterlijk scripje jah :9

Ik verdien er jammergenoeg (nog) niets voor, maar hopenlijk wordt dat beter (Hoeveel krijg jij per week/keer?)

Ja, in het begin was het behoorlijk kl*ten om de juiste instellingen te vinden. Maar met die instellingen zou je een heel eind moeten komen

Over vignetting
Ik ben trouwens gisteren naar de fotowinkel heen gegaan, waar ik de camera gekocht hebt. Vertelde daar dat ik dus last had van vignetting en dat hij vrij moeilijk (lees niet) goed scherpstelt.
Maandag gaat hij met Canon contact opnemen en vragen wat er aan te kunnen doen en wat 'normaal' zou moeten zijn. Ook zij hij dat vignetting bij veel camera's voorkwamen maar de mate van mijn toestel was wel aan de hoge kant.

Ik hou jullie op de hoogte wat de verdere ontwikkelingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om op de a80 een 70-200 zoom lens te zetten? Op powershot.com zie ik maar 3 lensen getoond worden, die er wel heel erg miezerig uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 06 maart 2004 @ 18:16:
Het effect wordt niet veroorzaakt door licht als het goed is. Maak anders een muur heel licht door er lampen op te schijnen en knip dan nog eens een foto af.
Ik zal dit morgen eens doen en kijken of ik er nog steeds last van heb. Maar sowieso lijkt het niet te horen dus ga dinsdag eens langs de winkel. Ben btw wel erg benieuwd wat Canon ervan gaat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 19:02:
Is het mogelijk om op de a80 een 70-200 zoom lens te zetten? Op powershot.com zie ik maar 3 lensen getoond worden, die er wel heel erg miezerig uitzien.
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

3x optisch = 35~108mm

zet je er een converter voor (1,7x of 2,4x)

dan bereik je:

1,7 x 3x optisch = 60~184mm
2,4 x 3x optisch = 84~259

edit:

sorry voor reactie, maar wordt een beetje moe van al die domme vragen de laatste tijd :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 20:23:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

3x optisch = 35~108mm

zet je er een converter voor (1,7x of 2,4x)

dan bereik je:

1,7 x 3x optisch = 60~184mm
2,4 x 3x optisch = 84~259

edit:

sorry voor reactie, maar wordt een beetje moe van al die domme vragen de laatste tijd :'(
Wil niet lullig doen, maar niet iedereen is zo ontzettend getalenteerd in fotografie als jij dat bent. Als het antwoord al bekend was, was hij ook niet gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Klovan schreef op 06 maart 2004 @ 18:39:

Over vignetting
Ook zij hij dat vignetting bij veel camera's voorkwamen maar de mate van mijn toestel was wel aan de hoge kant.

Ik hou jullie op de hoogte wat de verdere ontwikkelingen zijn.
Vignettering komt inderdaad bij veel objectieven voor (niet de camera / body zelf veroorzaakt vignettering, dat doe het objectief / de lens). In een bepaalde hoeveelheid is dat ook acceptabel. Ik vind de hoeveelheid waarin de A80 hier last van heeft absoluut NIET acceptabel meer.

offtopic:
Overigens vraag ik mij wel af of iedereen die er nu last van heeft dit ook zou ondervinden als ik dit effect niet beschreven had en had laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 21:20:
[...]

Wil niet lullig doen, maar niet iedereen is zo ontzettend getalenteerd in fotografie als jij dat bent. Als het antwoord al bekend was, was hij ook niet gesteld.
iedere onnozele snapt toch dat een 1,7 converter de functie 1,7 keer versterkt (in dit geval dus het zoom bereik)

naja laat maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik verdien er jammergenoeg (nog) niets voor, maar hopenlijk wordt dat beter (Hoeveel krijg jij per week/keer?)
In de zaak waar 'k in 't weekend plaatjes schiet vraag ik 25 euro per avond (3 à 4 uur) + m'n verbruik aan booze ('n mooie meid 'n drankje aanbieden inbegrepen ;))
Maar 'k blijf meestal nog wat langer plakken en als je dan toch je camera bij je hebt, kan je netzogoed nog ff een paar plaatjes schieten...
Ja, in het begin was het behoorlijk kl*ten om de juiste instellingen te vinden. Maar met die instellingen zou je een heel eind moeten komen
Heb gisteren, na m'n pics es overlopen te hebben op de camera, es op M geschoten, flash op 1/3, 1/60 exp, f2.8 (omdat de meeste pics in de P-stand zo geschoten waren)
De C1 en C2 zijn dan ook lekker dichtbij waar 'k dan 2 aangepaste P-standen in heb staan, waarvan 1tje voor hi speed shooting (copietje van de manual stand, kan 'ie lekker snel schieten, vanwege de lange flash)

Ik moet wel zeggen, ik sta echt te kijken van het energieverbuik van dit prachtding.
Gisteren een 200-tal pics op 1 setje, lcd continu aan...
Het draaibare LCD is ook wel 'n plus, want sommige dames willen ook wel es met de fotograaf op de foto (alleen jammer dat m'n armen niet langer zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 16:47:
Na mijn eerste dagen foto's maken heb ik niet veel tijd gehad voor mijn A80... tot vandaag. Heb wat macro's met wit achtergrond gemaakt en toch weer eens een blanko muur gefotografeerd, en het ziet er naar uit dat ik ook last heb van vignetting :( :

[afbeelding]

[afbeelding]

Neem aan dat deze mate genoeg is om er mee terug te gaan???
Is normaal voor de A80, je zal geen exemplaar krijgen dat het beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 21:28:
[...]

iedere onnozele snapt toch dat een 1,7 converter de functie 1,7 keer versterkt (in dit geval dus het zoom bereik)

naja laat maar
Nou nou, dit vind ik dus werkelijk nergens op slaan hoor! Jij bent toch ook ooit eens begonnen met fotografie en toen had je er ook de ballen verstand van. Hoogstwaarschijnlijk heb je toen ook één of meerdere personen geraadpleegd en "domme vragen" gesteld, reageerden die toen ook zo? Sorry dat ik het zeg maar dan vind ik eerder jouw reactie onnozel te noemen!

Als we elkaar hier zo beginnen te behandelen en uit te schelden is de pret er zo vanaf. Mensen stellen hier fatsoendelijk een vraag, beantwoord die dan ook zo of laat het achterwege. Met zo`n antwoorden schiet niemand iets op.

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Scratcher schreef op 06 maart 2004 @ 22:27:
[...]

Nou nou, dit vind ik dus werkelijk nergens op slaan hoor! Jij bent toch ook ooit eens begonnen met fotografie en toen had je er ook de ballen verstand van. Hoogstwaarschijnlijk heb je toen ook één of meerdere personen geraadpleegd en "domme vragen" gesteld, reageerden die toen ook zo? Sorry dat ik het zeg maar dan vind ik eerder jouw reactie onnozel te noemen!

Als we elkaar hier zo beginnen te behandelen en uit te schelden is de pret er zo vanaf. Mensen stellen hier fatsoendelijk een vraag, beantwoord die dan ook zo of laat het achterwege. Met zo`n antwoorden schiet niemand iets op.
nou goed, jammer dat er sommigen zijn die t niet verder geschopt hebben dan groep 4 van de basischool (1,7 x 3 = 5,1 x optisch staat gelijk aan blalblalbla)

hij geeft zelf aan dat ie op powershot.com gekeken heeft en daar staat exact waar hij om vraagt (een telelns van 200 mm)

maar bij deze heeft ie wel zn antwoord dus laten we er nu over op houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 22:31:
[...]

nou goed, jammer dat er sommigen zijn die t niet verder geschopt hebben dan groep 4 van de basischool (1,7 x 3 = 5,1 x optisch staat gelijk aan blalblalbla)

hij geeft zelf aan dat ie op powershot.com gekeken heeft en daar staat exact waar hij om vraagt (een telelns van 200 mm)

maar bij deze heeft ie wel zn antwoord dus laten we er nu over op houden >:)
Nou ok dan, zand erover. 8)

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 21:03
Het is een beetje stil geworden... Wat me trouwens op viel is dat de Canon Powershot A80 flink in prijs gedaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SeD_NcL schreef op 06 maart 2004 @ 22:47:
Het is een beetje stil geworden... Wat me trouwens op viel is dat de Canon Powershot A80 flink in prijs gedaald is.
is ook niet zon bijzondere camera (vind ik achteraf)

toch veel nadelen:

groot deel is bij aankoop verrot
(te) klein lcd
leuk die handmatige instellinge, maar je stelt het niet makkelijk in
best veel vignettering

enz enz

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Laatst online: 29-05 12:36
ja als het weer nou eens wat beter wordt :(
dan ga ik weer foto's maken

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 22:59:
[...]

is ook niet zon bijzondere camera (vind ik achteraf)
Welke vind jij dan wel bijzonder en zou jij iemand aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Scratcher schreef op 06 maart 2004 @ 23:14:
[...]

Welke vind jij dan wel bijzonder en zou jij iemand aanbevelen?
hangt er vanaf wat diegene ermee wil doen/bereiken.

ikzelf had het idee toen ik de A80 gekocht had, van dit is een camera waar ik jaren mee vooruit kan, en vele handmatige instellingen heeft

beiden dingen bleken minder waar. mn g3 komt komende week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 23:38:
[...]

ikzelf had het idee toen ik de A80 gekocht had, van dit is een camera waar ik jaren mee vooruit kan, en vele handmatige instellingen heeft

|:(

Zo hé ben jij even stoer.

Ik zie het al voor me:
Vriend: "Ik wil graag een camera kopen van +/- 400 Euro, heb jij een advies."
Jij: "Jahoor, niet doen."
Vriend: "Huh?"
Jij: "Camera's van bijna 1000 gulden zijn KUT."
Jij: "Koop er een van 600 Euro, dan ben je net zo goed als ik." :|

Wat een vreselijk onzinnige opmerking. Die camera kost 200 euro meer (440 gulden) en is dus ook niet vergelijkbaar. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]

Waar heb je de G3 besteld als ik vragen mag? Ik heb mijn A80 ook alweer weg gedaan en zit nu ook naar de G3 / G5 te kijken. De A80 is ook mij nogal tegengevallen. Dan besteed ik liever iets meer.

Overigens ben ik benieuwd naar het aantal mensen met vignettering bij de A80. Tijd voor een poll?

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 07-03-2004 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Poll: Heeft jouw A80 last van vignettering?
Ja, maar te verwaarlozen
Nee, absoluut niet
Vignettering? Wat is dat?
Ja, in erge mate :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=7524&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Vignettering is goed te checken door een foto te maken van bv een blanco (lichte) muur op groothoekstand.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 07-03-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 22:25:
[...]

Is normaal voor de A80, je zal geen exemplaar krijgen dat het beter doet.
Lijkt me sterk aangezien er ook mensen zijn die er geen last van hebben bij hun A80, toch?

Maarja, ik ga er toch mee terug want heb net een muur met voldoende licht gefotografeerd:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/coastererprojects/muur2.jpg

Ik probeer gewoon een nieuwe te krijgen, die test ik dan, mocht die nieuwe t ook hebben zie ik dan wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind dat inderdaad aboluut niet acceptabel. Graag zou ik ook een foto zien van iemand die er geen last van heeft. De foto graag nemen van een muur, op groothoekstand (dus helemaal uitgezoomed), met de camera op auto. Ik heb nu 4 A80's gehad en allemaal hadden ze er last van. De ene camera wel veel erger dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 07 maart 2004 @ 10:12:
[...]

Waar heb je de G3 besteld als ik vragen mag? Ik heb mijn A80 ook alweer weg gedaan en zit nu ook naar de G3 / G5 te kijken. De A80 is ook mij nogal tegengevallen. Dan besteed ik liever iets meer.

Overigens ben ik benieuwd naar het aantal mensen met vignettering bij de A80. Tijd voor een poll?
2de hands voor 470E inc alle accesoires (jah dit was ik voor de A80 ook kwijt inc tasje, lader, geheugen.) en lenzen.
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 09:59:
[...]

|:(

Zo hé ben jij even stoer.

Ik zie het al voor me:
Vriend: "Ik wil graag een camera kopen van +/- 400 Euro, heb jij een advies."
Jij: "Jahoor, niet doen."
Jij: "Camera's van bijna 1000 gulden zijn KUT."
Jij: "Koop er een van 600 Euro, dan ben je net zo goed als ik." :|

Wat een vreselijk onzinnige opmerking. Die camera kost 200 euro meer (440 gulden) en is dus ook niet vergelijkbaar. :O
zozo....ik bedoel alleen dat je een A80 niet moet kopen als je echt veel handmatig wilt doen, ik vind dat gewoon niet makkelijk werken.

En wat is dat nou voor dom gezwijm dat je dan even stoer bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 11:00:
[...]

Lijkt me sterk aangezien er ook mensen zijn die er geen last van hebben bij hun A80, toch?

Maarja, ik ga er toch mee terug want heb net een muur met voldoende licht gefotografeerd:

[afbeelding]

Ik probeer gewoon een nieuwe te krijgen, die test ik dan, mocht die nieuwe t ook hebben zie ik dan wel verder.
Kunnen de mensen die last hebben van de vignetting ook aangeven of ze een Nederlandse of een internationale versie van de A80 hebben gekocht. Ik las ergens dat de NL versies hier veel meer last van hadden dan de internationale (ja, ik weet het, het toestel is hetzelfde, maar misschien ligt het aan de productieserie oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te(X)en schreef op 07 maart 2004 @ 11:12:
[...]

Kunnen de mensen die last hebben van de vignetting ook aangeven of ze een Nederlandse of een internationale versie van de A80 hebben gekocht. Ik las ergens dat de NL versies hier veel meer last van hadden dan de internationale (ja, ik weet het, het toestel is hetzelfde, maar misschien ligt het aan de productieserie oid)
Nederlandse versie. Gewoon bij een fotozaak (fotostudio) in Weert gekocht die m na 2 dagen al binnen had. Ook Nederlandse handleiding.

Anyway, ik zou ook graag muur foto's van anderen zien die er geen last van hebben.

Maar hoe zit dat nou, ik kan wel mijn geld terug vragen, maar hoeveel kans maak ik erop dat dit gewoon gedaan wordt? Want ik vind dit niet zo een fijne situatie aangezien ik het geld niet in 3 tellen bijeen heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik had ook 4 keer de nederlandse versie. Ik heb ook een buitenlandse versie gezien die er ook last van had trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

[...]

Nou ik wil gewoon leuk foto`s gaan maken. Als ik dan iets verder gevorderd ben wil ook wel zelf handmatig met instellingen gaan prutsen dus daar moet de camera dan ook mogelijkheden voor hebben. Echter ben ik niet van plan om er écht serieus werk van gaan te maken, dus met een driepoot gaan slepen en met extra lezen gaan werken enzo. Dat is mij teveel gedoe. Nee ik wil gewoon leuk foto`s gaan maken en later een klein beetje verder met instellingen en daar houdt het voor mij dan ook op. De camera moet ook nog eens klein en compact zijn zodat ik hem makkelijk mee kan nemen, in zo`n "joekel" heb ik dus geen interesse.

Nu dacht ik dus dat die A80 voor mij het geknipte toestel was maar daar begin ik nu dus over te twijfelen door de mankementen die er schijnen te zijn. Begin nu te denken aan die Ixus 400. Ziet er leuk uit, is erg klein en dus handig, heeft ook veel opties en maakt ook zeer goede foto`s naar het schijnt. 8)

Dus ik ben er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Als je later nog dingen wilt instellen moet je _niet_ voor de Ixus 400 gaan. Ik heb ook lang getwijfeld tussen dat ding en de A80, maar je kan er echt bijna niets op instellen. Dingen die ik meestal manueel instel voor m'n foto's, zoals sluitertijd en diafragma, kan je gewoon niet zelf instellen op de Ixus 400. Die cam is meer bedoeld voor alledaagse foto's van alledaagse dingen. Bovendien betaal je vooral voor het design van de camera. En zo compact vind ik hem niet eens, ik vond het verschil qua grootte en gewicht met de A80 niet echt groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.student.unimaas.nl/r.oei/vigneta80.jpg

Ik heb er ook duidelijk last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Richie_ schreef op 07 maart 2004 @ 11:46:
[afbeelding]

oei, ookal...

Maarja, ik blijft het echt enorm jammer vinden, want in die prijsklasse is er weinig vergelijkbaars met een CF slot. En over de ixus serie klopt idd, je betaald gewoon veel voor t design. Na 2,5 jaar met mijn ixus was ik t ook zat, en dan is de A80 erg aantrekkelijk!

Maar anyway, welke alternatieven voor de A80 kunnen jullie noemen? Moet wel een met CF slot zijn en prijs niet meer dan 500 euro (niet de laagste internet prijzen maar meer gemiddelde prijs). Ik kan zelf maar weinig vergelijkbaars vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

In die prijsklasse met manuale instellingsmogelijkheden is er volgens mij geen vervanger als je perse 4 mp wilt hebben, compactflash en batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Scratcher schreef op 07 maart 2004 @ 11:42:
[...]

Nou ik wil gewoon leuk foto`s gaan maken. Als ik dan iets verder gevorderd ben wil ook wel zelf handmatig met instellingen gaan prutsen dus daar moet de camera dan ook mogelijkheden voor hebben. Echter ben ik niet van plan om er écht serieus werk van gaan te maken, dus met een driepoot gaan slepen en met extra lezen gaan werken enzo. Dat is mij teveel gedoe. Nee ik wil gewoon leuk foto`s gaan maken en later een klein beetje verder met instellingen en daar houdt het voor mij dan ook op. De camera moet ook nog eens klein en compact zijn zodat ik hem makkelijk mee kan nemen, in zo`n "joekel" heb ik dus geen interesse.

Nu dacht ik dus dat die A80 voor mij het geknipte toestel was maar daar begin ik nu dus over te twijfelen door de mankementen die er schijnen te zijn. Begin nu te denken aan die Ixus 400. Ziet er leuk uit, is erg klein en dus handig, heeft ook veel opties en maakt ook zeer goede foto`s naar het schijnt. 8)

ixus heeft dan geen manueel difragma, maar voor de rest prima toestel. Als je die van mij wilt kopen mail je me maar even :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Richie_ schreef op 07 maart 2004 @ 11:46:
[afbeelding]

Ik blijf erbij dat dit normaal is en bij een gewone foto zo goed als onzichtbaar........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik ook... Als ik zo een muur trek met weinig belichting merk ik ook een vignettering-achtig verschijnsel op, maar in normale foto's merk ik er echt bijna niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 07 maart 2004 @ 12:07:
Ik ook... Als ik zo een muur trek met weinig belichting merk ik ook een vignettering-achtig verschijnsel op, maar in normale foto's merk ik er echt bijna niets van.
Dat klopt helemaal, en dan heb ik niks te klagen over het toestel. Maar aangezien ik meer dan 5000 foto's per jaar maak komt het voor dat ik foto's van een object maak met wit/licht achtergrond. En dan kan het wel storend zijn. Kben alleen bang als ik t inruil misschien een krijg met nog meer last van vignetting ipv minder :/ Maarja, stel dat ik t geld terug kan krijgen spaar ik misschien verder voor een PowerShot S1 IS, tenzij die ook van vignetting last blijken te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scratcher schreef op 07 maart 2004 @ 11:42:
[...]

Welke mankementen en statistieken praten we hier over?
Bor de wollef heeft inderdaad erg veel pech gehad ,is echt zeldzaam denk ik.
Vignettering is echt geen probleem.
Voor de rest ken ik geen stroom van narigheid (was met de A70/60 wel anders), ook op buitenlandse fora is er vrijwel niks te vinden over problemen met de A80.
Als je er wat in ziet gewoon kopen , het is super veel camera voor het geld..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Laatst online: 06-04-2021
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:05:
[...]

Ik blijf erbij dat dit normaal is en bij een gewone foto zo goed als onzichtbaar........
Helemaal met je eens. Wat een gezeur hier zeg !
Ik heb er ook last van, maar alleen bij het fotograferen van een witte muur ofzo en dan in de groothoekstand. + wat ik al eens eerder heb gezegt, wanneer maak je nu een foto van een muur :? 8)7
Verder heb ik er compleet geen last van. Ik heb hier nog geen 1 'gewone' foto gezien met vignettering. Als je dan er last van hebt, dan heb je misschien wel een brak toestel, anders niet. Je kan deze discussie in elk camera topic wel houden.
Ik stel voor nu wat zinvollere discussies te houden over de A80, want ik word hier een beetje ziek van :r .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:23:
[...]

Voor de rest ken ik geen stroom van narigheid (was met de A70/60 wel anders), ook op buitenlandse fora is er vrijwel niks te vinden over problemen met de A80.
Als je er wat in ziet gewoon kopen , het is super veel camera voor het geld..........
Nou het valt me op dat zowat iedereen hier die het "vignetting" probleem uitprobeerd er ook min of meer last van heeft. Tevens ben ik ook nog ergens op een forum (vraag me niet meer waar) de melding tegengekomen dat er bepaalde error codes verschijnen die er niet horen te zijn. Op dit forum is er trouwens ook al eens terloops melding van gemaakt en op kieskeurig.nl is er ook een gebruiker die het heeft.

Kijk, de camera is ontzettend populair nu en er worden ook dito exemplaren van verkocht dus is het logisch dat er ook klachten komen. Echter vind ik dit nu wel erg snel oplopen dus vandaar mijn enigzins terughoudende houding nu tov deze camera. Savvy? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij juist opgevallen is dat er zoweinig meldingen over problemen zijn met de A80.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:42:
Wat mij juist opgevallen is dat er zoweinig meldingen over problemen zijn met de A80.......
Hmm, nou ja misschien valt het ook allemaal best wel mee en is het gewoon een stom in een glas water en verder niets. Zoals ik al zei, op zoveel verkochte exemplaren heb je natuurlijk altijd wel een paar fouten tussen zitten en waarschijnlijk dat juist die nou net genoemd worden. En Canon is nou niet bepaald een newbie op fotografie gebied dus het zal toch wel snor zitten dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ik heb de vraag volgens mij al eerder gesteld, maar ik heb een lader bij m'n A80 gekocht. Tis een HAMA 1850 MaH. Zo'n lader met 2 aan de voorkant en 2 aan de achterkant. Bij de mediamarkt gekocht. Heeft iemand enig idee wat de laadtijd is van dat ding. Er staat in de handleiding 1 of andere wazige formule die ik niet begrijp namelijk.

+ Zijn er al mensen die een goedkoop + goed hoesje hebben gevonden voor de A80 ?

[ Voor 13% gewijzigd door Bertuss op 07-03-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Bertuss schreef op 07 maart 2004 @ 13:40:
Ik heb de vraag volgens mij al eerder gesteld, maar ik heb een lader bij m'n A80 gekocht. Tis een HAMA 1850 MaH. Zo'n lader met 2 aan de voorkant en 2 aan de achterkant. Bij de mediamarkt gekocht. Heeft iemand enig idee wat de laadtijd is van dat ding. Er staat in de handleiding 1 of andere wazige formule die ik niet begrijp namelijk.

+ Zijn er al mensen die een goedkoop + goed hoesje hebben gevonden voor de A80 ?
Nou die wazige formule is makkelijk te doen hoor, als je alles gewoon netjes invult. Ik kwam op ongeveer een laatdtijd van 12 h. (kutlader trouwens..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

aantal mah van 1 batterij delen door:

(hoeveel mah levert dat ding? delen door 4)

klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
wat is er zo kut aan dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 15:00:
[...]

aantal mah van 1 batterij delen door:

(hoeveel mah levert dat ding? delen door 4)

klaar
Nee er staat iets van (mAh x 1.4): Laadstroom > dan zou je idd op ongeveer 12 uur uitkomen.

Maar op de batterij zelf staat:
standard: 14h max. 185 mA
Fast Charge 3h max. 720 mA+

Zijn er hier ook mensen die wel eens voor nood gewone alkaline batterijen gebruiken ? Lijkt me enorm brak :*) Of valt het mee ?

[ Voor 31% gewijzigd door Bertuss op 07-03-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 07 maart 2004 @ 11:04:
Ik vind dat inderdaad aboluut niet acceptabel. Graag zou ik ook een foto zien van iemand die er geen last van heeft. De foto graag nemen van een muur, op groothoekstand (dus helemaal uitgezoomed), met de camera op auto. Ik heb nu 4 A80's gehad en allemaal hadden ze er last van. De ene camera wel veel erger dan de andere.
Ik plaats hier even een kanttekening bij, de camera moet Niet op auto want dan gaat ie zelf de ISO instellen en krijg je verschillen.
Eigenlijk is alleen vergelijk mogelijk bij een gestandaardiseerde opstelling waarbij afstand tot muur, licht (hoeveelheid Lux), en camerainstelling identiek zijn

Hoe minder licht ,hoe meer vignettering is mijn voorspelling...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Bertuss schreef op 07 maart 2004 @ 15:05:
[...]

Nee er staat iets van (mAh x 1.4): Laadstroom > dan zou je idd op ongeveer 12 uur uitkomen.

Maar op de batterij zelf staat:
standard: 14h max. 185 mA
Fast Charge 3h max. 720 mA+

Zijn er hier ook mensen die wel eens voor nood gewone alkaline batterijen gebruiken ? Lijkt me enorm brak :*) Of valt het mee ?
In het begin gebruikte ik alkaline, omdat die erbij geleverd waren. Die zijn echt zo leeg, een dagje of 3 ofzo. Echt veel is het niet :(

Nu gebruik ik 2100mAh-batterijen en die gaan zo zonder problemen 350/400 foto's makkelijk mee, met lcd en flits _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klovan schreef op 07 maart 2004 @ 16:27:
[...]

In het begin gebruikte ik alkaline, omdat die erbij geleverd waren. Die zijn echt zo leeg, een dagje of 3 ofzo. Echt veel is het niet :(

Nu gebruik ik 2100mAh-batterijen en die gaan zo zonder problemen 350/400 foto's makkelijk mee, met lcd en flits _/-\o_
Dat is een beetje een misverstand. De alkaline batterijen die je Cam als leeg beschrijft zijn dat bij lange na niet.

Ze zijn alleen niet in staat om die hoge stroom te leveren. Als je cam zegt dat ze leeg zijn kan je discman er nog makkelijk een week op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen witte muur, maar een A4'tje is neem ik aan ook goed? Krijg wisselende resultaten, ene keer iets erger dan de andere keer, maar nooit erg schokkend, IMHO. Voorbeeld (dit is één van de 'besten', vaak is aan de rechterbovenkant hetzelfde te zien, soms iets erger, de linkerkant is vrijwel altijd 'schoon'), Autostand, met flits:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 17:45:
Ik heb geen witte muur, maar een A4'tje is neem ik aan ook goed? Krijg wisselende resultaten, ene keer iets erger dan de andere keer, maar nooit erg schokkend, IMHO. Voorbeeld (dit is één van de 'besten', vaak is aan de rechterbovenkant hetzelfde te zien, soms iets erger, de linkerkant is vrijwel altijd 'schoon'), Autostand, met flits:

[afbeelding]
je flits zit links boven de lens hea (als je ehm van achteraf bekijkt)

rara hoe kan het dat enkel de rechterronderhoek zwart is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
[...]

Dat is een beetje een misverstand. De alkaline batterijen die je Cam als leeg beschrijft zijn dat bij lange na niet.

Ze zijn alleen niet in staat om die hoge stroom te leveren. Als je cam zegt dat ze leeg zijn kan je discman er nog makkelijk een week op draaien.
Ja, maar diezelfde alkaline batterijen kan je dus niet meer voor je camera gebruiken, daar gaat het om. Voor deze camera zijn 1800+ mHa batterijen gewoon een _must_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Voor een testje t.b.v. vignettering moet je natuurlijk NOOIT de flits gebruiken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahum, dat ehhh wist ik niet. :) Even opnieuw gedaan en dan is het pretty bad ja, maar ik heb er in het dagelijks gebruik nog nooit wat van gemerkt, dus ik laat het lekker zo...

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Nou op pagina 21 van het deel I topic maakte iemand een melding over het Vivanco Albatros 50 hoesje welke o.a. bij de Media Markt te verkrijgen is. Ik heb ze ook afgelopen week zelf zien liggen en in de handen gehad bij de MM en ik moet zeggen dat het er erg goed en ook stevig uit zag. Indien ik me een A80 aanschaf ga ik ook voor dit hoesje. Kosten waren iets van rond de 10 Euro.

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~mistral/Pictures/tas.jpg

De link naar de desbetreffende pagina: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/798001/21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:23:
[...]

Ik heb zeker heel veel pech gehad jammer genoeg. Toch geloof ik nog steeds in de kracht van de A80 (maar niet genoeg om nog een 5e exemplaar te nemen). De vignettering in mijn "probleem" toestel was absoluut wel een probleem. Alles wat ik maakte op groothoekstand -> er was duidelijk vignettering te zien. Niet alleen met de hier veel getoonde "muur" shots maar ook in dagelijks gebruik. Ik heb meerdere mensen gesproken die hetzelfde probleem hadden / hebben. De mate waarin het zich bij mij voordeed was echt onacceptabel. Overigens zag je het ook op alle avond shots met flits / zonder flits, wederom op groothoek. Het effect was dan nog veel groter.

Maar goed, ik blijf erbij dat de A80 veel camera is voor de kostprijs. De prijzen lijken echter nogal wat uit elkaar te liggen. Een vervangende camera met dezelfde opties in de zelfde prijscategorie (gemiddelde prijs) ken ik ook niet. Maar waarom zou je dat willen? Ik hoor hier veel mensen die uiterst tevreden zijn over hun camera. Zoals Flits Flits al aangaf, ik heb gewoon enorm veel pech (statistisch een wonder volgens mij) gehad. De A80 is gewoon een mooi toestel in zijn prijsklasse. Het vignetteringsprobleem deed zich in de erge mate ook maar in 1 van de 4 toestellen die ik heb gehad voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
The_Scratcher schreef op 07 maart 2004 @ 19:53:
[...]

Nou op pagina 21 van het deel I topic maakte iemand een melding over het Vivanco Albatros 50 hoesje welke o.a. bij de Media Markt te verkrijgen is. Ik heb ze ook afgelopen week zelf zien liggen en in de handen gehad bij de MM en ik moet zeggen dat het er erg goed en ook stevig uit zag. Indien ik me een A80 aanschaf ga ik ook voor dit hoesje. Kosten waren iets van rond de 10 Euro.

[afbeelding]

De link naar de desbetreffende pagina: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/798001/21
Deze foto is met mijn A80 van mijn tasje ;)

Is al een paar keer gevallen in tas, en ook de wintersport heeft hij vrolijk aan mijn broeksriem doorgebracht. En geen schrammetje!

(Vivanco albatros 50, in november 03 was deze 9 euro bij mediamarkt)

Er is alleen weinig tot geen ruimte voor accesoires, maar dat vond ik niet nodig.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heeft er iemand een goede nederlandse gebruiksaanwijzing voor de canon A80? Ik gezocht naar een handleiding maar ik kon alleen een ingescande versie vinden die amper was te lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik heb een ingescande versie van de shop waar ik 'm gekocht heb en die is prima te lezen. Ik zou 'm wel online zetten, maar hij is 65MB groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Mmmh, Die zou ik werkelijk maar al te graag willen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Bertuss schreef op 07 maart 2004 @ 15:02:
wat is er zo kut aan dan ?
Nou ja, sorry dat ik dat woord opschreef, maar laat ik het zo formuleren. Je batterijen worden niet optimaal opgeladen. Het is namelijk maar een "domme" lader die gewoon blijft doorladen. Dus zonder detectering van of de batterijen vol zitten of niet. Het is dus verstandig om de batterijen er echt pas in te doen als ze leeg zijn en echt na 12 uur de lader uit het stopcontact te halen omdat je anders je batterijen overlaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb de internationale, heb er zelf ook lichtelijk last van, maar niet storend, tis alleen als ik een muur fotografeer. Bij al mijn normale foto's zie je er niks van.. en zoals sommigen al zeggen, wanneer fotografeer ik een witte muur :P
Ben nog steeds erg tevreden over dit toestel..!!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
_Richie_ schreef op 08 maart 2004 @ 08:40:
[...]

Nou ja, sorry dat ik dat woord opschreef, maar laat ik het zo formuleren. Je batterijen worden niet optimaal opgeladen. Het is namelijk maar een "domme" lader die gewoon blijft doorladen. Dus zonder detectering van of de batterijen vol zitten of niet. Het is dus verstandig om de batterijen er echt pas in te doen als ze leeg zijn en echt na 12 uur de lader uit het stopcontact te halen omdat je anders je batterijen overlaadt.
Ja daar heb je idd gelijk in. Nou ik doe het er eerst wel mee en koop later wel een betere lader. Ik red me er nu iig wel mee.

Voor de rest bedankt voor de reacties over het tasje. Lijkt me idd een goed hoesje. Binnenkort ga ik er wel een x heen. Idd ruimte voor accesoires is grote onzin. Die heb je toch meestal ergens anders. Het gaat me erom dat de cam goed beschermd is. Ik wil er geen krassen op hebben en hij mag al helemaal niet stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Gelukkig is het avontuur voor mij over. Ik heb een G3 gekocht en ben erg blij dat ik deze stap heb genomen. De A80 is mij toch erg tegen gevallen (hoewel het voor veel mensen een mooie camera is). Ik verwachte er te veel van denk ik. Zowel kwaliteit als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 08 maart 2004 @ 18:39:
Gelukkig is het avontuur voor mij over. Ik heb een G3 gekocht en ben erg blij dat ik deze stap heb genomen. De A80 is mij toch erg tegen gevallen (hoewel het voor veel mensen een mooie camera is). Ik verwachte er te veel van denk ik. Zowel kwaliteit als de rest.
nou kunnen we niet vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:11
@ Jupiler,
kan je die handleiding niet zippen ofzo, dan wordt 'ie al een stuk kleiner.
Via de bekende netwerken wil ik hem dan wel helpen verspreiden......

[ Voor 7% gewijzigd door miles op 08-03-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kocht mijn A80 vrijdag voor 379,= bij Quelle, via internet. Ben nu een gelukkig mens.

Wat is nu de beste/snelste lader voor batterijen en waar kan ik die het beste kopen.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 19:40:
Ik kocht mijn A80 vrijdag voor 379,= bij Quelle, via internet. Ben nu een gelukkig mens.

Wat is nu de beste/snelste lader voor batterijen en waar kan ik die het beste kopen.

Frans
De mijne heb ik ook bij Quelle voor dezelfde prijs gehaald. Batterijen heb ik bij de mediamarkt gekocht, 4 stuks HUMA volgens mij, 2300 mpa. Met autolader voor 39,95... Ze doen t prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

die zijn voor dezelfde prijs bij de dixons te halen, heb ze nl ook :) voilgens mij nog iets goedkoper zelfs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m0nk schreef op 08 maart 2004 @ 20:28:
die zijn voor dezelfde prijs bij de dixons te halen, heb ze nl ook :) voilgens mij nog iets goedkoper zelfs..
24,95 voor een lader inc 4 batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Wat ik me nu steeds afvraag is het volgende: wat is nu zuiniger voor de batterijen. Steeds aan en weer uit doen als je om de 10 min. een foto maakt of de cam aanlaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de oplaadtijd van die batterijen dan. Ik moet de lader meenemen op fietsvakantie dus moet ik ze iedere keer op een camping ergens opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:03:
Wat is de oplaadtijd van die batterijen dan. Ik moet de lader meenemen op fietsvakantie dus moet ik ze iedere keer op een camping ergens opladen.
Dat ligt helemaal aan de oplader en aan de batterijen. Je hebt snelladers die het in 30 minuten doen, maar die zijn behoorlijk expensive. Een normale lader (lees goedkope) doet er zo'n 12-18 (ruim genomen) uur over voor 2000+mAh-batterijen.

Zie bijvoorbeeld hier voor verschillende opladers en Laadtijden:
GPbatteries

Dit is natuurlijk de mooiste :)
Afbeeldingslocatie: http://www.gppowerbank.nl/KB13GS.jpg
# Algemeen:

* 30-minutenlader.
* Geschikt voor 100-240Volt netspanning.
* Geschikt voor GP NiMH van het type AA en AAA.
* Standaard geleverd met GP NiMH 2100 Series AA-batterijen.
Bertuss schreef op 08 maart 2004 @ 20:51:
Wat ik me nu steeds afvraag is het volgende: wat is nu zuiniger voor de batterijen. Steeds aan en weer uit doen als je om de 10 min. een foto maakt of de cam aanlaten ?
Qua zuinigheid kan je denk ik de camera beter uitlaten, opstarten zal minder stroom kosten dan 10 minuten de camera aan (lijkt mij), voor de veiligheid zou ik het helemaal doen.
Wanneer de camera valt, wanneer die uit staat -> grote kans dat hij het nog gewoon doet.
Wanneer de camera valt, wanneer die aan staat -> veel grotere kans dat ie kapot gaat. Als de lens eruit is en hij valt daarop, lens ontzet en je camera is 'total loss'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Klovan schreef op 09 maart 2004 @ 00:01:
[...]

Dat ligt helemaal aan de oplader en aan de batterijen. Je hebt snelladers die het in 30 minuten doen, maar die zijn behoorlijk expensive. Een normale lader (lees goedkope) doet er zo'n 12-18 (ruim genomen) uur over voor 2000+mAh-batterijen.

Zie bijvoorbeeld hier voor verschillende opladers en Laadtijden:
GPbatteries

Dit is natuurlijk de mooiste :)
[afbeelding]
Deel 1 van deze topic heeft mij geleerd dat laden binnen 3 uren minder goed is voor de levensduur van de accu's.

Daarom heb ik een 3 uurs lader met 4x2200mah en autostekker bij de mediamarkt voor 33 euro gekocht.
Deze lader verkopen ze voor 19,95 bij de hema. Is een superdingetje! Stond volgens mij ook in de consumentengids.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 09-03-2004 01:44 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

heeft iemand trouwens ook de originele Canon Softcase hoes? Ik heb hem gisteren gekocht, wilde een zo klein mogelijk tasje :) hijs wel sweeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
m0nk schreef op 09 maart 2004 @ 09:17:
heeft iemand trouwens ook de originele Canon Softcase hoes? Ik heb hem gisteren gekocht, wilde een zo klein mogelijk tasje :) hijs wel sweeet
Ja dat lijkt me dan ook wel wat. Waar kan je die orginele krijgen ?
Ik heb vandaag namelijk een Samsonite tasje gekocht, maar daar past ie maar heel krap in en ik denk dat de handgreep voor een heleboel tasjes een probleem is. Ik ga iig dit tasje terugbrengen.

Ik heb nog ff 1 van mijn eerste pics met de A80 opgezocht. Een macro. Ik vond hem zelf wel aardig. Zeker voor 1 van de eerste foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/mini-macro1.JPG

En deze heb ik een dag of 2 later gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/mini-macro2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De bovenste heeft een verkeerde witbalans (of je hebt heel geel licht gebruikt) en de onderste is niet scherp. Nog even goed oefenen dus ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 09-03-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Bor_de_Wollef schreef op 09 maart 2004 @ 22:01:
De bovenste heeft een verkeerde witbalans (of je hebt heel geel licht gebruikt) en de onderste is niet scherp. Nog even goed oefenen dus ;)
Ja bovenste klopt, heb ik andere lichtinstelling gebruikt. Geeft de foto juiste een warme kleur. Bewust gedaan dus.

Foto 2 is idd niet helemaal scherp en ik heb het idee, dat dit door dat AiAF systeem komt. Hoe zet ik dat uit ? Deze foto was trouwens in een behoorlijk donker hoekje, mede daardoor ben ik wel verbaasd dat het zo'n goed resultaat is geworden.

[ Voor 13% gewijzigd door Bertuss op 09-03-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het aiaf systeem kun je in het menu uitzetten als het goed is (heb zelf geen a80 meer). Als je de camera dan op P zet kun je scherpstellen in het midden. Zo donker was het in dat hoekje niet hoor. De camera heeft niet eens geflitst.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 09-03-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Bor_de_Wollef schreef op 09 maart 2004 @ 22:12:
Het aiaf systeem kun je in het menu uitzetten als het goed is (heb zelf geen a80 meer). Als je de camera dan op P zet kun je scherpstellen in het midden. Zo donker was het in dat hoekje niet hoor. De camera heeft niet eens geflitst.
Ja want nu is het scherpgesteld op het blad links >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Bor_de_Wollef schreef op 09 maart 2004 @ 22:12:
Zo donker was het in dat hoekje niet hoor. De camera heeft niet eens geflitst.
Flits had ik uit staan > stond in de P-stand

[ Voor 3% gewijzigd door Bertuss op 09-03-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Bertuss schreef op 09 maart 2004 @ 21:30:
[...]

Ja dat lijkt me dan ook wel wat. Waar kan je die orginele krijgen ?
Ik heb vandaag namelijk een Samsonite tasje gekocht, maar daar past ie maar heel krap in en ik denk dat de handgreep voor een heleboel tasjes een probleem is. Ik ga iig dit tasje terugbrengen.
Bertuss, heb je ook eens naar dat Vivanco tasje gekeken wat ik op de vorige pagina al aanhaalde? Miss Traller heeft hier ook goede ervaringen mee. Of vond je het niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~mistral/Pictures/tasopen.jpg

Die handgreep past GEWELDIG goed in deze tas.
Ik had het gevoel dat ze een A60/70/80 als voorbeeld hebben gebruikt om deze tas te maken.
Zoals je op de (rotte) pic ziet valt de flap precies over de handgreep: als je hem dus openmaakt terwijl hij bv aan je riem hangt, is de cam letterlijk klaar voor het grijpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mistraller op 10-03-2004 00:31 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bertuss schreef op 09 maart 2004 @ 22:13:
[...]

Ja want nu is het scherpgesteld op het blad links >:)
No offence maar dat blad links is ook niet echt scherp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
MisTraller schreef op 10 maart 2004 @ 00:30:
[afbeelding]

Die handgreep past GEWELDIG goed in deze tas.
Ik had het gevoel dat ze een A60/70/80 als voorbeeld hebben gebruikt om deze tas te maken.
Zoals je op de (rotte) pic ziet valt de flap precies over de handgreep: als je hem dus openmaakt terwijl hij bv aan je riem hangt, is de cam letterlijk klaar voor het grijpen.
En waar heb je deze gehaald? Ik heb namelijk ook nog een tassie nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Lowepro D-Res 8

Past geweldig, met schouderband en hanger voor je riem. De tas is heel solide en niet te groot. Perfecte pasvorm.

Gekocht bij Progress Automatisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb de originele Canon softcase hoes bij de kinorama gehaald, wel ff flink in je buidel tasten want hij kost daar 35 euro. maar ach, hijs wel mooi :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
The_Scratcher schreef op 10 maart 2004 @ 00:20:
[...]

Bertuss, heb je ook eens naar dat Vivanco tasje gekeken wat ik op de vorige pagina al aanhaalde? Miss Traller heeft hier ook goede ervaringen mee. Of vond je het niks?
Ik ben bij MM Zwolle geweest en dat Vivaco tasje hadden ze niet :? Anders had ik die zekerweten gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
weppe schreef op 10 maart 2004 @ 08:31:
[...]

En waar heb je deze gehaald? Ik heb namelijk ook nog een tassie nodig...
Mediamarkt Utrecht, zoals gezegd in november al, voor 9 euro.

Aangezien elke MediaMarkt zijn eigen inkoopbeleid (en prijzen!) voert, kan het uiteraard zo zijn dat hij ergens anders niet te krijgen is. Ik kan me zelfs voorstellen dat zelfs Utrecht ze niet meer heeft.

Je kan eventueel ook eerst even bellen met de MM. Doe ik ook vaak, want op de website staan geen artikelen, en parkeren kost 2 euro/uur.... :(

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
MisTraller schreef op 10 maart 2004 @ 20:15:
[...]
Je kan eventueel ook eerst even bellen met de MM. Doe ik ook vaak, want op de website staan geen artikelen, en parkeren kost 2 euro/uur.... :(
Ja, is hoogst irritant vind ik toch... nu moet je maar "even" een belletje plegen om te vragen wat de prijs van dit en dat product is en de verkopers maar "heen en weer lopen" op zoek naar het betreffende artikel; terwijl er 10 mensen wachten totdat ze fatsoenlijk geholpen worden :9.

Ze hebben als het goed is toch alle prijzen in een database, zou het nu zo erg moeilijk zijn om deze te koppelen aan een website en online te zetten :?. Of ligt het toch aan het feit dat iedere MM zijn eigen prijzen kan hanteren...

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:21
Hmmm, wat ik wel een minpuntje vind is dit:
- Je moet er voor zorgen dat je flits zich altijd boven de lens bevindt. Als je nu een foto in 'portrait' formaat wilt nemen, en je wilt gebruik maken van het kantelbaar LCD scherm (stel, je wilt een foto nemen en je wilt je cam daarbij zo dicht mogelijk bij de grond houden), dan heb je wel een probleempje.
Als je je LCD scherm zo makkelijk mogelijk wilt gebruiken, dan zit je flitser onder de lens.

Er van uitgaande natuurlijk dat je je flits moet gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 10-03-2004 20:52 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
InsjaHH schreef op 10 maart 2004 @ 20:42:
[...]

Ja, is hoogst irritant vind ik toch... nu moet je maar "even" een belletje plegen om te vragen wat de prijs van dit en dat product is en de verkopers maar "heen en weer lopen" op zoek naar het betreffende artikel...
Wees blij dat ze bij jullie nog prijzen aan de telefoon doorgeven...
Hier bij ons (Hasselt, B) wouden ze me nog niet eens een prijs geven aan de telefoon...
Mijn reactie hierop was of ik dan effe hun info kon krijgen, zodat ik hen 'n factuurtje kon sturen voor m'n verloren tijd...
Dit werd niet geapprecieerd aan de andere kant van de lijn.

Later in de winkel bleek dat prijzen niet meer werden doorgegeven aan de telefoon om prijzenslagen te vermijden...
Nu had ik die dag al ettelijke zaken afgebeld, en wist ik dat 'ie in de hele stad op dezelfde prijs zat...
Dus Mediamarkt, neen dankje, ben 'm dus mooi bij de fotoVAKhandel gaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
MisTraller schreef op 10 maart 2004 @ 20:15:
[...]

Mediamarkt Utrecht, zoals gezegd in november al, voor 9 euro.

Aangezien elke MediaMarkt zijn eigen inkoopbeleid (en prijzen!) voert, kan het uiteraard zo zijn dat hij ergens anders niet te krijgen is. Ik kan me zelfs voorstellen dat zelfs Utrecht ze niet meer heeft.

Het is 5 min lopen, dus ik ga vanmiddag wel even kijken! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ik heb vanmiddag wat leuke pics gemaakt met m'n A80. Foto's zijn te vinden op DPZ. http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=5426

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Bertuss schreef op 11 maart 2004 @ 20:26:
Ik heb vanmiddag wat leuke pics gemaakt met m'n A80. Foto's zijn te vinden op DPZ. http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=5426
Vind je dat leuke pics??? Vind er weinig aan eerlijk eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weppe schreef op 11 maart 2004 @ 21:32:
[...]

Vind je dat leuke pics??? Vind er weinig aan eerlijk eigenlijk....
op nr 8 na vind ik t ook niks
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.