Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

RocketKoen schreef op 22 maart 2004 @ 16:43:
[...]

uhm... alpha straling is 20x zo schadelijk als gamma straling. als je het inneemt tenminste.

vergelijk het met een dagje hiroshima in 1948
Ik denk dat je hier bedoelt dat het schadelijker kan zijn, gamma straling gaat door meer weefsel heen en kan dus dieper schade aanrichten (ook op stralingsgevoeligere plaatsen) . Alfa straling daarintegen zou niet eens door een dode epitheel laag (oa de huid) heen komen dus op de huid is het minder gevaarlijk, ingenomen kan alfa straling wel schade aanrichten (levend epitheel) maar is de schade in een cel vaak zo groot dat de cel zichzelf ten gronde richt, dit hoeft niet het geval te zijn voor gamma straling en daarom wordt gamma straling als gevaarlijker geklassificeerd.

En het was in 1945 en niet in 1948 wanneer de bom op Hiroshima gedropt werd. ;)

Meh ...

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Whooooot ! Ik heb ze binnen van de IA... zijn echt cool.... voel me gelijk energiek >:) :P

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51
zat straling nog in '48 hoor :P
en een directe hit van een nuke is eigenlijk best schadelijker :P

en alpha straling is gevaarlijk als je het inneemt omdat de radioactieve stof in je lymphen(spelling) stelsel komt en dat kapot maakt

TheS4ndm4n#1919

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
RocketKoen schreef op 17 april 2004 @ 11:26:
zat straling nog in '48 hoor :P
en een directe hit van een nuke is eigenlijk best schadelijker :P

en alpha straling is gevaarlijk als je het inneemt omdat de radioactieve stof in je lymphen(spelling) stelsel komt en dat kapot maakt
Ga er maar van uit dat het dan niet alleen je lymfe stelsel kapot maakt, der rest net zo hard.
Als je het in je hebt, ben je nl. bij alpha-straling het meest de lul, en bij gamma het minst. Heb je het buiten je (ik een buisje oid) dan is het net andersom.

PS ik krijg ze dinsdag, ik w8 vol spanning af...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://michael.diplomatgear.com/los/glowrings.jpg
^^ foto met 15 sec. sluitertijd

Heb ze dus binnen ;)

Verwijderd

Ik was net te laat voor ze te bestellen op inkoopacties :r
Weet er iemand als er nog een inkoopactie zal komen :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 23:13:
Ik was net te laat voor ze te bestellen op inkoopacties :r
Weet er iemand als er nog een inkoopactie zal komen :Y)
Ik denk dat er overschot is die mss achteraf zal verkocht worden. Anders moet je eens horen bij de leverancier van die IA eh :)
Pagina: 1 2 3 Laatste