Onderstaande brief geeft voldoende weer van mijn situatie. De brief is enkel bedoeld om Ladot meer rekening te laten houden met klanten zoals mij. Ik krijg steeds meer een hekel aan het gebruik van algemene voorwaarden waarin elke partij maar in kan eisen wat zij wil. Ook het niet ondertekenen van brieven door Ladot met een melding daarbij van: "dit document is geldig zonder handtekening" (hoe moeilijk is het om een gescande handtekening met fatsoenlijk een naam en functie van een medewerker te vermelden) ervaar is als onprettig. Ladot heeft, wellicht mede door het hele gebeuren met Freehosting en Nina Brink, alles juridisch afgekaderd. Dit komt de klantvriendelijkheid niet ten goede.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ladot Holding B.V. h.o.d.n. Active 24
Afdeling klachtafhandeling
Postbus 317
1200 AH HILVERSUM
******, 5 februari 2006
Betreft: klacht opheffing contract ******
Geachte heer, mevrouw,
In reactie op uw schrijven van 30 januari 2006 wil ik u het volgende mededelen. Sinds 7 januari 2004 heb ik mijn privédomein met hosting bij Active 24 als product afgenomen. Gezien de vele klachten op (mede) de online fora van Gathering of Tweakers en Tros Radar en het bieden van een uitgebreider product voor lagere kosten bij een plaatselijke hosting provider heb ik per 20 januari 2006 mijn domeinnaam verhuisd, zoals geaccordeerd per fax aan u gemeld op 30 januari 2006.
Conform uw algemene voorwaarden, gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Amsterdam onder nummer 39073934, zou ik voortijdig met een door u bepaalde opzegtermijn van drie maanden voorafgaand, te weten 7 oktober 2005, mijn overeenkomst beëindigd moeten hebben. Te dien zake heb ik de factuur voor diensten uwer zijde waar ik niets aan heb, tenzij ik deze als een soort van ondernemingsfinanciering zie, op dezelfde dag voldaan.
Juridisch gezien is uw gebruik van de algemene voorwaarden bij het sluiten van een overeenkomst tussen ons beide bindend. Een natuurlijk persoon neemt over het algemeen een product af op basis van de prijs en kwaliteitsverhouding alsmede de ervaringen van derden zonder voorafgaand de algemene voorwaarden door te nemen. Het gebruik van algemene voorwaarden geeft juridische binding en zekerheid van uw zijde. Algemene voorwaarden behoren echter evenzo de klantvriendelijkheid te waarborgen. In uw geval beschouw ik de opzegtermijn bij het ontbinden van onze overeenkomst tragisch.
Als een onderneming zoals de uwe van natuurlijke rechtspersonen op deze bindende wijze een overeenkomst met een jaar verlengd indien niet aan de door u bepaalde opzegtermijn wordt voldaan en hierna wordt gefactureerd in de markt moet overleven dan is dat triest. Met een klantvriendelijkere benadering, u kunt het goede voorbeeld aan vele van uw concurrenten nemen, behoudt u klanten. Deze leveren u met de tijd niet alleen een goede naam op maar geeft u ook voor de toekomst een gezond ondernemingsperspectief. Het zou stijl uwer zijde zijn geweest als u enkel de termijn in rekening brengt dat een scheidend klant te laat is met het ontbinden van de overeenkomst, in mijn geval dus drie maanden. Mij bent u in ieder geval kwijt als toekomstig klant en als promoter naar derden voor de diensten van Ladot Holding.
Ik zie uit naar uw reactie in deze.
Hoogachtend,
edit:
Alinea's toegevoegd voor geïnteresseerde lezer zoals PCDealer

[
Voor 7% gewijzigd door
Preatorium op 05-02-2006 16:16
]
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)