Heeft Freehosting / LaDot / Active24 recht op betaling?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 12.113 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148581

Ik heb zoiets ook aan de hand gehad - bij het ooit registreren van een .nl naam (op hun naam, want particulieren konden dat destijds niet) werd al op hun site aangegeven dat het geld zou kosten om de .nl (die ik persé wilde hebben) op mijn eigen naam te zetten. Dus dat heb ik gedaan, en vervolgens heb ik het domein verhuisd.

Dit hele verhaal klinkt heel normaal, zij het dat ik twee jaar achter elkaar een week of wat te laat was met mijn verzoeken: eerst voor het overschrijven op mijn naam, en later bij het verhuizen van de registratie. En daarin kennen ze geen enkel pardon, waar ik behoorlijk van baalde, maar waardoor ik wel twee jaar teveel heb betaald.

Maar nu ik dit allemaal lees... heb ik behoorlijk geboft, geloof ik!

___
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-06 13:45
Interessante link:

http://www.dezaak.nl/rend...geId/381/instanceId/2445/

En dan onderaan de pagina bij "Een anekdote ter leering ende vermaeck"

[ Voor 20% gewijzigd door Brobbel op 05-07-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:57

TheVMaster

Moderator WOS
Brobbel schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:00:
Interessante link:

http://www.dezaak.nl/rend...geId/381/instanceId/2445/

En dan onderaan de pagina bij "Een anekdote ter leering ende vermaeck"
Gohh...dat verhaaltje kon ZOOoohww over mij gaan ;) heb precies hetzelfde....alleen dit jaar (ff afkloppen) slaan ze me tot nu toe over... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149231

Ik ben ook opgelicht door hen.
Stelletjes amateurs.

Een paar jaar terug had ik bij Freehosting een domeinnaam aangevraagd nl. daweny.nl.

Deze heb ik netjes betaald en toen hebben ze nog een bedrag van mijn rekening gehaald via IC.

Vandaag halen ze ineens 180 euro via IC terug van mijn rekening. Ik heb natuurlijk meteen terug geboekt.

Ik word een beetje ziek van ze.

Ik ga niet betalen voor iets wat ik allang heb opgezegd en niet eens in mijn bezit heb. Domein daweny.nl is gewoon vrijgegeven.

Ik weet niet wat ik moet doen, want bewijsmateriaal heb ik niet. Ik heb alleen nog twee afschriften waar ze ooit de bedragen hebben afgeboekt.

Ik had toen opgezegd en binnen een week was daweny.nl weer vrijgegeven.

Wie hebben er nog meer problemen met Freehosting, Ladot en nu heten ze Active24 of zo.

En kan ik elke keer het bedrag laten terugboeken of kan ik ook hun rekeningnummer laten blokkeren.

Welke stap kan ik nu het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-06 13:45
Anoniem: 149231 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:05:En kan ik elke keer het bedrag laten terugboeken of kan ik ook hun rekeningnummer laten blokkeren.

Welke stap kan ik nu het beste nemen?
Afhankelijk van je bank, kun je soms je rekening speciaal laten blokkeren voor incasso''s van een bepaald rekeningnummer. Dus dan blijven andere incasso's gewoon doorgaan, maar het zal hen niet meer lukken - of ze moeten plotseling een andere bankrekening gaan gebruiken.

Soms kan dit dus, soms tijdelijk, maar dat kun je het beste even bij je eigen bank informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je berichtje.

Ik heb nu geen tijd om alles door te lezen, maar als ik vanavond thuiskom zal ik dat even doen.

Ik heb dus opgezegd een paar jaar terug via de regels van Freehosting, zij hebben mijn nog gemaild dat het in orde was, maar die email is pleitte omdat mijn Pc weer eens crashde. Nadat ik had opgezegd was ineens het domeinnummer vrijgegeven, dus ik dacht alles is in orde en nu opeens zomaar geld van mijn rekening via IC.

Moet ik nu nog een keer opzeggen? Dat is toch raar want dat heb ik allang gedaan.
Wie betaalt hen nou, het domein is niet eens in hun bezit.

Ze zijn echt ....... (heb er geen woorden voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 149231 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:25:
Bedankt voor je berichtje.

Ik heb nu geen tijd om alles door te lezen, maar als ik vanavond thuiskom zal ik dat even doen.

Ik heb dus opgezegd een paar jaar terug via de regels van Freehosting, zij hebben mijn nog gemaild dat het in orde was, maar die email is pleitte omdat mijn Pc weer eens crashde. Nadat ik had opgezegd was ineens het domeinnummer vrijgegeven, dus ik dacht alles is in orde en nu opeens zomaar geld van mijn rekening via IC.

Moet ik nu nog een keer opzeggen? Dat is toch raar want dat heb ik allang gedaan.
Wie betaalt hen nou, het domein is niet eens in hun bezit.

Ze zijn echt ....... (heb er geen woorden voor)
Je verteld dat je pc gecrasht is...normaal gesproken is het van de zotte...maar zulke e-mailtjes print ik altijd uit en bewaar iknetjes bij de factuurtjes en rekeningen. Dan heb je alles bij elkaar enzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

TheVisionMaster schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:29:
Je verteld dat je pc gecrasht is...normaal gesproken is het van de zotte...maar zulke e-mailtjes print ik altijd uit en bewaar iknetjes bij de factuurtjes en rekeningen. Dan heb je alles bij elkaar enzo... ;)
Dit soort dingen neem ik me ook altijd voor....... maar pas nadat het fout gaat. Niet iedereen is geschikt voor het werk van accountent/boekhouder :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:19

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als je ze echt wilt zieken, moet je die site ergens anders registreren. Dan heb je meteen zwart op wit het bewijs dat ze de boel oplichten. (Aanname: ze vermelden de naam van de site wel op de factuur.)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat heb ik gedaan. Ik heb vandaag ergens anders het domein geregistreerd.
Ik moet nu even het topic doorlezen dan weet ik hopelijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 15:04
Even iets heel anders,
Ik had vroeger ook een domein bij FreeHosting, ik heb geen idee meer welk domein, maar dat doet er even niet toe.
Ik lees in deze topic zo dat veel mensen na het krijgen van de brief over overname niks hebben gedaan.
Ik herriner me niet meer de precieze methode, maar ik weet nog wel dat ik met iemand heb gebeld toen, kan zijn dat ik zelf werd gebeld, of dat er in de brief stond dat ik moest bellen. Ik werd toen gevraagd of ik mijn domein betaald wilde laten doorlopen, en aangezien ik toen nog niet zo belachelijk veel geld had *cough*blut*cough*, kon ik dit niet betalen. Om niet te hoeven betalen was een "nee" via de telefoon echter niet voldoende!
Ik kreeg een formulier thuis dat ik moest invullen en terugsturen om het domein op te zeggen.
Het lijkt mij dat als je niks heb gedaan destijds, dat ze bij LaDot gewoon je abbo hebben laten doorlopen, en dit zal vast wel ergens in kleine lettertjes in een brief hebben gestaan.
Ik zou zeggen, probeer die brief terug te vinden!
Ik heb zelf mijn moeder al even gepolst, aangezien ik ook wel bang ben dat ladot mij morgen een factuur stuurt, maar die heeft geen zin moeite te doen als er nog niks aan de hang is... sorry... anders had ik wel even kunnen scannen...

Anyway, ik hoop dat het allemaal goed komt bij jullie, want wat LaDot doet kan natuurlijk niet...

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een brief gestuurd naar de consumentenbond voor juridisch advies en verder is het domein nu van mij.

Samen staan we sterk. Willen slachtoffers van Freehosting/Ladot/Active24 contact opnemen met mij via pb.

Groetjes Dutchasia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de factuur staat het volgende.

Personal license per jaar
daweny.nl
Doorlopend jaarabo
periode: 25-10-20023 t/m 24-10-2005
Mr. Liu schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:28:
Als je ze echt wilt zieken, moet je die site ergens anders registreren. Dan heb je meteen zwart op wit het bewijs dat ze de boel oplichten. (Aanname: ze vermelden de naam van de site wel op de factuur.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

>:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Anoniem: 41423

Ik heb van de week ook een factuur gekregen van Active21 (nooit van ze gehoord, zie onderaan de brief ergens LaDot staan)

Ze willen € 99 euro zien voor een domeinnaam dat al 3 jaar ergens anders geregistreerd staat.

Even in 't kort.

Ik had bij FreeHosting ooit een .nl domeinnaam en hostingpakket aangeschaft, een jaar later werd dat LaDot, na een jaar LaDot heb ik dat opgezegd, (Te laat, maar inmiddels wel domeinnaam verhuisd) dus ik heb voor jan *** één jaar aan ladot betaald, maar maakt ook niets uit. Inmiddels ben ik al toe aan mijn 3de provider toe. (Webcircuit Internet Solutions) geen enkele probleem. Tot nu toe.

Dit is de mailwisseling die ik met Active24 heb gehad.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Finance wrote:

>Geachte heer, mevrouw,
>
>Helaas zijn wij niet in het bezit van een opzegging voor uw diensten.
>Derhalve dient u de vordering in zijn geheel te voldoen.
>
>Indien u van mening bent dat dit niet correct is verzoeken wij u
>vriendelijk
>ons de originele opzegging te doen toekomen zodat wij, mits de opzegging
>alsnog geaccepteerd
>wordt, een en ander voor u kunnen aanpassen.
>
>Met vriendelijke groet,
>
>
>Active 24:
>Powerful Hosting, Surprisingly Easy Ellen Kloosterman
>Customer Services Agent
>
>Active24
>Arendstraat 29
>1223 RE Hilversum Tel: 0900 2266666 (30 ct p.m.)
>Fax: +31 35 7736991
>Email: contactformulier
>http://www.active24.nl
>
>Active 24: Powerful Hosting, Surprisingly Easy
>
>-----Original Message-----
>Subject: Domeinnaam
>
>Geachte heer/mevrouw,
>
>Tot mijn verbazing zag ik tussen de post een factuur van active24
>liggen.
>Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van jullie gehoord. Jullie berekenen ?
>99,- voor een domein dat niet eens bij jullie geregistreerd is? Dat is
>toch geen zaken doen. Zoals u al van SIDN kunt vernemen, zoals elk
>volwaardig lid, staat de domeinnaam geregistreerd bij een andere
>service provider. Ik neem aan dat dit een misverstand is en dat dit niet
>meer zal voorkomen.
>
>Met vriendelijke groet,
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ga echt niet betalen voor iets dat ik niet bij hun afneem.
En dit is nog voor het jaar 2005-2006???? Ik moet dus voor het volgend jaar betalen voor een domeinnaam dat zij nog nooit hebben gehost?

Ik ga ze nu terugschrijven dat zij maar die contracten opsturen warin staat dat ik een domeinnaam bij ze heb... tot die tijd hoeven ze niet eens contact met me op te nemen...

Ik hoop dat ze ophouden met die onzin... want dat is echt belachelijk!

Greetz

• Freee!!

Freee!!

Ik zou geen andere moeite doen dan naar het dichtstbijzijnde politiebureau lopen met alle documentatie en een aangifte doen wegens oplichting. Niet met die idioten communiceren want dat kost alleen maar meer tijd en moeite (van jouw kant dus).

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ja, je wordt er schijtziek van soms, kan je die mensen niet gewoon aanklagen wegens stalking ofzo?

• Freee!!

Freee!!

eamelink schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:37:
Ja, je wordt er schijtziek van soms, kan je die mensen niet gewoon aanklagen wegens stalking ofzo?
Helaas niet, maar aangifte doen wegens oplichting werkt ook, zeker als je het zoals in het bovenstaande geval hard kunt maken. Overigens is het misschien ook een idee om een copie van het gehele gebeuren bij de belastingdienst af te geven, daar zijn ze ook altijd heel erg blij met bedrijven die duidelijk hun administratie niet op orde hebben >:)

[ Voor 2% gewijzigd door Freee!! op 18-08-2005 22:42 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Zie nu dat ze m'n ex-domein weer renewed hebben.
Op de 1ste pagina van deze draad staat "mijn" verhaal.

Vraag me af of ik nu het beste zelf eens bij die gasten aan kan kloppen of dat ik beter kan wachten tot zij met een spookfactuur op de proppen komen.
Ik hou niet van zo'n zwaard boven m'n hoofd en zou de kwestie liever definitief oplossen.

Aan te bevelen met ladot kontakt op te nemen en om opheldering te vragen of kan ik maar beter op een reactie (lees spookfactuur) van hun wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik heb vorige week ook een factuur ontvangen, van een domein dat ik lang geleden geregistreerd heb. Direct gebeld en mij werd geadviseerd om het domein op te zeggen. Dus daarna een fax met opzegging gestuurd.

Vandaag krijg ik een brief met daarin de melding dat de opzegging is ontvangen. Maar... nu vertellen ze me doodleuk dat deze opzegging, volgens de algemene voorwaarden, 3 maanden voor afloop van het contact ingediend moest zijn.

En dat terwijl ik niet eens wist dat ik klant bij hun was. Heb nooit actief gebruik gemaakt van hun diensten (geen login en wachtwoord ontvangen of wat dan ook)

Heb via de website opnieuw contact met Active24 gezocht en daarin meegedeeld dat ik niet van plan ben om te gaan betalen, voor diensten die ik nooit heb gebruikt of ga gebruiken. Ook direct aangegeven dat ik best bereid ben, om een programma als "Kassa" of "Radar" in te lichten over deze gang van zaken.

Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
NokiaFan schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:24:
Ik heb vorige week ook een factuur ontvangen, van een domein dat ik lang geleden geregistreerd heb. Direct gebeld en mij werd geadviseerd om het domein op te zeggen. Dus daarna een fax met opzegging gestuurd.

Vandaag krijg ik een brief met daarin de melding dat de opzegging is ontvangen. Maar... nu vertellen ze me doodleuk dat deze opzegging, volgens de algemene voorwaarden, 3 maanden voor afloop van het contact ingediend moest zijn.

En dat terwijl ik niet eens wist dat ik klant bij hun was. Heb nooit actief gebruik gemaakt van hun diensten (geen login en wachtwoord ontvangen of wat dan ook)

Heb via de website opnieuw contact met Active24 gezocht en daarin meegedeeld dat ik niet van plan ben om te gaan betalen, voor diensten die ik nooit heb gebruikt of ga gebruiken. Ook direct aangegeven dat ik best bereid ben, om een programma als "Kassa" of "Radar" in te lichten over deze gang van zaken.

Ik houd jullie op de hoogte.
jammer dat je het hebt opgezegt. Hierdoor heb je eigenlijk erkent dat jij idd dat domein had...

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Ik heb ze nu maar gevraagd om een contract met mijn handtekening.

Wat een stelletje #$^$%& Kreeg zojuist weer een standaard antwoord terug van Sacha van den Berg (Customer Services Agent) Via de telefoon ben je 10 minuten aan het wachten en ben niet van plan, hun kas te spekken, dus heb het weer via mail geprobeerd.

En nu nog Kassa inlichten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:14

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

kreeg van de week weer eens een brief van ze, ze factureren me doodleuk nog steeds voor jksoft.nl terwijl dat al een paar jaar via solcon geregeld wordt ;) nooit handtekening gezet dat ik wilde betalen voor freehosting waarmee de active24 ellende begon, dus ja betalen dat nooit ;)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Tijd om eens bij de politie langs te gaan en aangifte te doen van oplichting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Ik heb na enig gezwoeg een brief thuis gekregen, dat het een fout in hun systeem was en dat mijn factuur gecrediteerd is. Gewoon vragen om een contract met handtekening wil dus helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

En volgend jaar krijg je gewoon weer een factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Mr. Liu schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:06:
En volgend jaar krijg je gewoon weer een factuur.
Ja, idd, het zijn me een stel prutsers bij elkaar. Net als UPC. Opeens geen TV meer, we staan nog steeds op ons oude adres, ons nieuwe adres (nieuw gebouwd huis) staat niet eens in hun systeem en we staan blijkbaar op adres van de buren... Zie maar eens dat je dat goed krijgt. Ik ben geen KPN fan, maar als ze bij mij digitale tv hadden kunnen leveren was ik toch maar overgestapt.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Nu ik dit lees weet ik ook waarom het omzetten van het abonnement van mijn tante niet lukt. 3 jaar geleden heb ik bij ladot een site voor haar aangevraagd. Het eerste jaar heeft ze het normale bedrag betaald, en het 2e en 3e jaar kon ze in één keer betalen wat aanzienlijk wat geld scheelde. Omdat ze nu weer de oude prijs van 3 jaar geleden moet betalen wilde ik haar abonnement om laten zetten naar een nieuw pakket wat ze nu aanbieden. Hier zijn we onderhand al 2 maand mee bezig terwijl verteld werdt dat het hooguit 2 weken zou duren. Misschien hebben ze het te druk met oude klanten irriteren om dit ook nog te kunnen doen.
Daarbij stond de site van mijn tante nog op een oude server, had ze geen inlognaam en wachtwoord voor de active24 site, en had ze nogsteeds hetzelfde pakket als 3 jaar geleden. Upgraden van oude/bestaande klanten doen ze ook niet aan. Nu ik dit zo lees denk ik er toch aan haar maar te verhuizen als ze niet binnen een x aantal weken het voor elkaar maken. Ze krijg dan namelijk een pakket met 5 keer zoveel opslag en dataverkeer voor 1/6 van de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 23:14
fijn om te zien dat ik niet de enige ben :)

Ondertussen wordt ik alweer een poosje niet meer lastiggevallen door ze, maar dat heeft wat moeite gekost zeg. 1 tip: bewaar alle communicatie die je van ze hebt (telefoon is niet ideaal, alles wordt gewoon ontkend), doe t liever via aangetekende(!) brieven en emails.

My story: Het eerste halfjaar freehosting ging goed, toen een jaar betaald voor Ladot. Ik heb een machtiging ingevuld dus ging ervan uit dat ze het volgende jaar gewoon weer incasseerden en heb er niet meer op gelet. Na 2 jaar krijg ik uit het niets een incassobureau op mn dak (nooit een factuur of herinnering gehad!). Die heb ik maar betaald (stom natuurlijk...), met het idee dat ik de extra kosten (o.a. leges kosten incassobureau) weer kon verhalen op Ladot. Het is uiteindelijk gelukt om de kosten voor het incassobureau terug te krijgen van Ladot, maar dit heeft veel moeite gekost: eerst gewoon via email/foon, toen aangetekende brieven en vervolgens dreigen met advocaat (heb ik niet, maar goed... het werkt wel).

Ik hoopte dat de ellende toen over zou zijn en had ook niet echt zin (te lui...) om van hostingpartij te wisselen. Totdat... ik weer hetzelfde incassobureau op mn dak kreeg! Ze wilden de incassokosten terugvorderen die Ladot mij na veel moeite zelf terug had betaald 8)7 8)7 Uiteraard alweer zonder ooit een factuur of herinnering te hebben ontvangen.

Ik heb het incassobureau alles uitgelegd, en er viel gelukkig redelijk mee te praten. Mazzeltje voor mij was ook dat ik net was verhuisd. Een nieuw adres is voor een incassobureau namelijk reden genoeg (m.a.w. ze worden er voor betaald) om de zaak terug te geven aan Ladot.

Al anderhalf jaar niets meer van gehoord, maar uiteraard alles goed gedocumenteerd en bewaard. Leuk detail: ik woon nu op enkele honderden meters van het incassobureau, de volgende keer ga ik persoonlijk langs met alle bewijs voor de totale chaos op de Ladot/Active24 administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Lammert schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:30:
[...]
doe t liever via aangetekende(!) brieven en emails.
[...]
weet niet of dat bij ladot ook mogelijk is, maar:
faxen staat voor de rechter vaak gelijk aan een aangetekende brief (bij beide krijg je een bewijs van ontvangst) maar is over het algemeen een stuk goedkoper (zeker als je zelf een fax hebt).

Ik heb voor 20 euro een 2e hands fax gekocht voor dit soort dingen (alleen voor versturen, ik ontvang bijna nooit faxen). Aangetekend versturen kost 5.75, een fax versturen zal niet meer kosten dan 25 cent (en dat is erg hoog geschat ;) ). Fax versturen op postkantoor kost, afhankelijk van het aantal pagina's +- 3 euro.
Faxen is zelfs goedkoper dan een brief versturen.
extra voordeel: de ontvanger heeft het dezelfde dag nog in huis.

ik gebruik hem ook om abonnementen af te sluiten en op te zeggen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Maestro.mosjuh schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:39:
[...]
(zeker als je zelf een fax hebt).
Met Windows en een ouderwets inbel modem heb je al voldoende fax-mogelijkheden om een fax te versturen >:)
Ik ben blij met mijn ADSL verbinding, maar voor dit soort geintjes ben ik ook heel blij met mijn on-board modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Was er niet een uitspraak van een rechter dat gewone post voldoende is omdat TPG Post betrouwbaar genoeg wordt geacht?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
PcDealer schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:21:
Was er niet een uitspraak van een rechter dat gewone post voldoende is omdat TPG Post betrouwbaar genoeg wordt geacht?
ja maar hoe wil je dan aantonen dat je het ooit verstuurd hebt??? (owja, je kan verzendbewijs vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161974

Wij willen graag proberen de problemen op te lossen die ontstaan zijn met contracten en facturen door de overname van Freehosting en de bijhorende administratie.

Wanneer u op dit moment hier vragen of problemen mee ondervindt zouden wij dit graag van u vernemen zodat wij samen met u een oplossing hiervoor kunnen vinden.

U kunt uw vragen en problemen op dit forum plaatsen of deze per mail versturen naar jessica.piek@active24.nl

Met vriendelijke groet,

Jessica Piek
Service Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Misschien een beetje raar, maar snap niet waarom Active24 er sinds de TS (in FEBRUARI 2004) niet heeft gekeken naar dit topic (ik kan me namelijk nog een telefoontje herinneren naar hen in April van vorig jaar).

Desondanks ben ik blij dat A24 haar ogen heeft opengedaan, en openstaat voor onderhandelingen. Naar aanleiding van vorige post heb ik een mail gestuurd en het gaat er op lijken dat A24 zijn fout in gaat zien... Ben benieuwd of ze de kosten die ik aan Damste heb gemaakt gaan terugbetalen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ach beter ten halve gekeerd als ten hele gedwaald. En je moet het maar net weten...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 12:59
Onderstaande brief geeft voldoende weer van mijn situatie. De brief is enkel bedoeld om Ladot meer rekening te laten houden met klanten zoals mij. Ik krijg steeds meer een hekel aan het gebruik van algemene voorwaarden waarin elke partij maar in kan eisen wat zij wil. Ook het niet ondertekenen van brieven door Ladot met een melding daarbij van: "dit document is geldig zonder handtekening" (hoe moeilijk is het om een gescande handtekening met fatsoenlijk een naam en functie van een medewerker te vermelden) ervaar is als onprettig. Ladot heeft, wellicht mede door het hele gebeuren met Freehosting en Nina Brink, alles juridisch afgekaderd. Dit komt de klantvriendelijkheid niet ten goede.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ladot Holding B.V. h.o.d.n. Active 24
Afdeling klachtafhandeling
Postbus 317
1200 AH HILVERSUM

******, 5 februari 2006

Betreft: klacht opheffing contract ******

Geachte heer, mevrouw,

In reactie op uw schrijven van 30 januari 2006 wil ik u het volgende mededelen. Sinds 7 januari 2004 heb ik mijn privédomein met hosting bij Active 24 als product afgenomen. Gezien de vele klachten op (mede) de online fora van Gathering of Tweakers en Tros Radar en het bieden van een uitgebreider product voor lagere kosten bij een plaatselijke hosting provider heb ik per 20 januari 2006 mijn domeinnaam verhuisd, zoals geaccordeerd per fax aan u gemeld op 30 januari 2006.

Conform uw algemene voorwaarden, gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Amsterdam onder nummer 39073934, zou ik voortijdig met een door u bepaalde opzegtermijn van drie maanden voorafgaand, te weten 7 oktober 2005, mijn overeenkomst beëindigd moeten hebben. Te dien zake heb ik de factuur voor diensten uwer zijde waar ik niets aan heb, tenzij ik deze als een soort van ondernemingsfinanciering zie, op dezelfde dag voldaan.

Juridisch gezien is uw gebruik van de algemene voorwaarden bij het sluiten van een overeenkomst tussen ons beide bindend. Een natuurlijk persoon neemt over het algemeen een product af op basis van de prijs en kwaliteitsverhouding alsmede de ervaringen van derden zonder voorafgaand de algemene voorwaarden door te nemen. Het gebruik van algemene voorwaarden geeft juridische binding en zekerheid van uw zijde. Algemene voorwaarden behoren echter evenzo de klantvriendelijkheid te waarborgen. In uw geval beschouw ik de opzegtermijn bij het ontbinden van onze overeenkomst tragisch.

Als een onderneming zoals de uwe van natuurlijke rechtspersonen op deze bindende wijze een overeenkomst met een jaar verlengd indien niet aan de door u bepaalde opzegtermijn wordt voldaan en hierna wordt gefactureerd in de markt moet overleven dan is dat triest. Met een klantvriendelijkere benadering, u kunt het goede voorbeeld aan vele van uw concurrenten nemen, behoudt u klanten. Deze leveren u met de tijd niet alleen een goede naam op maar geeft u ook voor de toekomst een gezond ondernemingsperspectief. Het zou stijl uwer zijde zijn geweest als u enkel de termijn in rekening brengt dat een scheidend klant te laat is met het ontbinden van de overeenkomst, in mijn geval dus drie maanden. Mij bent u in ieder geval kwijt als toekomstig klant en als promoter naar derden voor de diensten van Ladot Holding.

Ik zie uit naar uw reactie in deze.

Hoogachtend,

edit:
Alinea's toegevoegd voor geïnteresseerde lezer zoals PCDealer ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Preatorium op 05-02-2006 16:16 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Preatorium schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:22:
Onderstaande brief geeft voldoende weer van mijn situatie. De brief is enkel bedoeld om Ladot meer rekening te laten houden met klanten zoals mij. Ik krijg steeds meer een hekel aan het gebruik van algemene voorwaarden waarin elke partij maar in kan eisen wat zij wil. Ook het niet ondertekenen van brieven door Ladot met een melding daarbij van: "dit document is geldig zonder handtekening" (hoe moeilijk is het om een gescande handtekening met fatsoenlijk een naam en functie van een medewerker te vermelden) ervaar is als onprettig. Ladot heeft, wellicht mede door het hele gebeuren met Freehosting en Nina Brink, alles juridisch afgekaderd. Dit komt de klantvriendelijkheid niet ten goede.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ladot Holding B.V. h.o.d.n. Active 24
Afdeling klachtafhandeling
Postbus 317
1200 AH HILVERSUM

******, 5 februari 2006

Betreft: klacht opheffing contract ******

Geachte heer, mevrouw,

grote lap tekst

Hoogachtend,
Ooit van alinea's gehoord? :r

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 05-02-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 12:59
PcDealer schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:36:
[...]
Jazeker, in deze brief echter niet toepasbaar, het gaat allemaal over 1 onderwerp. Daarbij zijn de medewerkers van A24 dit wel gewend. ;)
Braakneiging erbij? Mmm, jij bent blijkbaar geen lezer :)

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PcDealer schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:36:
[...]
Dat zou in dit geval te vriendelijk zijn naar de geaddresseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Als ik dit allemaal zo lees denk ik dat ik extreem voorzichtig te werk moet gaan als ik later dit jaar mijn domeinnaam ga laten verhuizen. Ze hebben bij mij ooit al eens gekloot met facturen (is gelukkig door hunzelf rechtgezet zonder mijn tussenkomst), maar ik vrees het ergste als ik het hier zo lees...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mr. Liu schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:45:
[...]

Dat zou in dit geval te vriendelijk zijn naar de geaddresseerde.
Maar wel vriendelijk naar ons als geïnteresseerde lezers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78243

Ik heb nu ook een probleem bij dat bedrijf.
4 jaar geleden heb ik een abbonement afgesloten bij Ladot (voordat het werd overgenomen door Active24), daar heb ik heel weinig gebruik van gemaakt en heb in die jaren nog nooit een factuur gekregen of contact gekregen met het bedrijf.
Verder had ik het abbonement afgesloten als 14 jarige (als ik het goed begrijp) en het domein is als niet particulier afgesloten (zonder kvknummer).
Een jaar terug kreeg ik een incassobrief dat ik alles in één keer moest betalen van de afgelopen 3 jaren.
Die incassobrief heb ik genegeerd en kreeg even later weer één met een hoger bedrag.
Nu een week geleden heb ik een nieuwe brief gekregen van een ander incassobureau met een absurd hoge bedrag die ik binnen 8 dagen moest overmaken anders zouden ze een deurwaarder op afsturen of een rechtzaak beginnen, ik heb het bedrijg overmaakt omdat ik bang was om nog verder in problemen te komen.
Is het zo dat ik schuldig ben aan dat bedrag en verplicht ben te gaan betalen?
Zoniet, is het betaalde bedrag nog terug te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 78243 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:20:
Ik heb nu ook een probleem bij dat bedrijf.
4 jaar geleden heb ik een abbonement afgesloten bij Ladot (voordat het werd overgenomen door Active24), daar heb ik heel weinig gebruik van gemaakt en heb in die jaren nog nooit een factuur gekregen of contact gekregen met het bedrijf.
Verder had ik het abbonement afgesloten als 14 jarige (als ik het goed begrijp) en het domein is als niet particulier afgesloten (zonder kvknummer).
Een jaar terug kreeg ik een incassobrief dat ik alles in één keer moest betalen van de afgelopen 3 jaren.
Die incassobrief heb ik genegeerd en kreeg even later weer één met een hoger bedrag.
Nu een week geleden heb ik een nieuwe brief gekregen van een ander incassobureau met een absurd hoge bedrag die ik binnen 8 dagen moest overmaken anders zouden ze een deurwaarder op afsturen of een rechtzaak beginnen, ik heb het bedrijg overmaakt omdat ik bang was om nog verder in problemen te komen.
Is het zo dat ik schuldig ben aan dat bedrag en verplicht ben te gaan betalen?
Zoniet, is het betaalde bedrag nog terug te draaien?
STOMSTOMSTOMSTOM.... |:(

Je had dat bedrag NOOOOOOOOOOOOOIT moeten betalen...ze slepen je echt niet maar zo voor de rechter. :) Dreigen dat is wat die incassobureaus goed kunnen. Ik heb in het verleden geen cent betaald en ben ook niet van plan dat te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het bedrag nog via de bank terug te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 78243 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:32:
Is het bedrag nog via de bank terug te vragen?
Als je het zelf betaald hebt niet...was het een hoog bedrag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was een redelijk hoog bedrag van 277€.
Heb nou echt enorme spijt dat ik het heb overmgemaakt :( .
Net contact opgenomen met de bank en vertelden me dat het niet mogelijk is om het bedrag terug te boeken.

Is het nou zo dat ik volgend jaar misschien weer een factuur van die oplichters krijg?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 78243 op 04-04-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 78243 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:41:
Het was een redelijk hoog bedrag van 277€.
Heb nou echt enorme spijt dat ik het heb overmgemaakt :( .
Berouw komt na de zonde.
Net contact opgenomen met de bank en vertelden me dat het niet mogelijk is om het bedrag terug te boeken.
Dat hadden we je hier ook wel kunnen vertellen, maar nu weet je het zeker.
Is het nou zo dat ik volgend jaar misschien weer een factuur van die oplichters krijg?
Reken daar maar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke stappen moet ik nu ondernemen om het geld terug te halen en het sturen van facturen definitief te laten stopppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:36

BHQ

Je geld zul je naar zwaaien, ze zullen voet bij stuk houden dat je een contract en blabla hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Geld terughalen kan je wel vergeten en nu je één keer betaald hebt gaan ze zeer zeker door met het sturen van facturen.

Het enige dat je kunt doen is een aangetekende brief sturen dat je per direct de overeenkomst opzegt en dat je ervan uit gaat dat zij daarmee akkoord gaan als ze niet binnen 10 werkdagen daar anders dan bevestigend op reageren. Bewaar die brief heel goed en dien volgend jaar een aanklacht in bij de wegens oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:36

BHQ

Ik wens je trouwens sterkte als je evt. een rechtzaak aanspant om je geld terug te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Anoniem: 78243 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:12:
Welke stappen moet ik nu ondernemen om het geld terug te halen en het sturen van facturen definitief te laten stopppen?
Bank het terug laten storten, schijnt zonde problemen te kunnen in aantal gevallen...

Ik heb ook weer eens een spookfactuur gehad van 300 euro met complimenten van Intrum Justitia. Alleen ben ik al een paar jaar geen klant meer van het toenmalige LaDot en heb ik ooit het domein als Freehosting aangevraagd en betaal ik er dus van mijn levensdagen niet voor. Als ze me nog erger gaan dreigen zeg ik gewoon: dagvaard me maar, dan dien ik een tegeneis in ivm gemaakte kosten etc. etc. en dat zullen ze niet doen aangezien ze geen contract van me hebben dus ook geen poot om op te staan. Oohw ja, oplichting is ook wel een leuk tegenargument om een schadevergoeding bij de rechter te eisen, daar kan ik ze ook nog ff mee dreigen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door jopiek op 04-04-2006 17:21 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik keek net even naar het status van het domein en daar vond ik:
Status.......: HOLD
Amended......: 2006-03-16 15:55:39
Created......: 2002-04-10 06:51:02
Expires......: 2006-04-10 06:51:02
Registrar....: REGISTRAR-1

Betekend dat het dan 04-10 dan is gestopt, aangezien het op hold staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

jopiek schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:20:
[...]
Bank het terug laten storten, schijnt zonde problemen te kunnen in aantal gevallen.
Anders lees je nog even, dan kan in dit geval dus heel duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173631

Ook ik heb niks dan gedonder gehad met Freehosting/Ladot/Active 24 of onder welke andere schuilnamen deze schurken ook mogen opereren.

Daarom ben ik er langer dan een jaar geleden weg verhuisd. Dat kon niet eerder dan wanneer ik alle nog lopende rekeningen had betaald: let wel! 3 JAAR abonnementskosten, die ze nog even 'vergeten' waren in rekening te brengen. Keurige administratie aan hun zijde. :S

Nu, ong. anderhalf jaar later, komt er een dreigbrief binnen. Destijds zou het verschuldigde bedrag niet afgeschreven zijn wegens 'administratieve redenen'. Dat zou kunnen, maar ik heb wel anderhalf jaar lang niks van deze gasten gehoord, terwijl ze beweren wel drie herinneringen verstuurd te hebben (ik heb niks gezien).

Maar geen genade bij deze heren en dames: er werd een incassobureau ingeschakeld (terwijl ik nog met A24 in contact stond hierover!!) en met alle administratieve rompslompt komt de eindscore op een dikke 300 eurie. En _natuurlijk_ staat A24 in het gelijk.

Mijn advies: mijden deze gasten. Het zijn, inderdaad, niets dan oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

We zouden eigenlijk gewoon een collectief initiatief moeten starten om Active24 aan te pakken, ik krijg blijkbaar spookfacturen over een periode waarin ik helemaal geen klant meer van ze ben. Alleen komen ze niet goed aan aangezien ik verhuisd ben, nieuwe bewoner had het erover (dingen per ongeluk geopend en zo).

Ik heb echter al jaren geen domein meer bij die gasten, nog nooit getekend voor een domein, alleen ooit een gratis FreeHosting accountje bij ze begonnen en nooit toestemming gegeven om deze opeens in een betaalde variant over te zetten, handtekeningen hebben ze niet en dus kunnen ze me niet veel doen, ik dreig als het weer eens te dol wordt gewoon daarmee en zeg openlijk dat ze me dan maar even moeten dagvaarden: ik zal dan als tegeneis een schadeclaim indienen voor administratieve rompslomp, belkosten, etc. die ze mij bezorgen en daarnaast het feit dat ze mij spookfacturen versturen en ik ze dus oplichting ten laste leg, meestal schrikken ze er van, maar Interim Justitia is ook geen lekker bedrijf, dus ja.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175150

Ik krijg nu dus na 5 jaar ook Interim Justitia achter me aan! Zelfde verhaal als de rest hier, hebalve dat ik dus 3 jaar geleden naar het buitenland ben geemigreert en dus nooit eerder heb kunnen reageren op deze spookfacturen. Mijn eindbedrag is net over 400euro.

Enig idee hoe je het beste met die oplichters om kan gaan? Misschien maar gelijk de rechtsbijstandswinkel aanspreken hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 175150 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:30:
Ik krijg nu dus na 5 jaar ook Interim Justitia achter me aan! Zelfde verhaal als de rest hier, hebalve dat ik dus 3 jaar geleden naar het buitenland ben geemigreert en dus nooit eerder heb kunnen reageren op deze spookfacturen. Mijn eindbedrag is net over 400euro.

Enig idee hoe je het beste met die oplichters om kan gaan? Misschien maar gelijk de rechtsbijstandswinkel aanspreken hierover?
Na 5 jaar? Hmm..volgens mij verjaren facturen na 5 jaar of niet?

Overigens niet betalen. Ik zou IJ gewoon een brief sturen waarin je uitlegt waarom je niet wenst te betalen. Indien dat niet werkt gewoon voor laten komen. Ik kreeg op het eind een brief waarin ze aangaven dat, indien ik niet binnen 3 dagen zou betalen, ze me voor het gerecht zouden slepen. Hmm..da's nu 2 jaar terug })

Enneh....mochten ze er nog mee komen dan gaat alle correspondentie rechtstreeks naar mijn rechtsbijstandsverzekering die handelt het verder af dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54

Croga

The Unreasonable Man

Ik zou IJ helemaal niets vertellen over waarom je niet wenst te betalen. Ik zou IJ gewoon een brief sturen dat je geen flauw idee hebt waar ze het over hebben en of ze even een volledige specificatie van het bedrag kunnen sturen. Over het algemeen zijn ze daar niet toe in staat ("Hoofdsom + Incassokosten" is geen volledige specificatie!). Dat doe je 3 keer en dan vragen ze je te bellen. Vervolgens schrijf je ze netjes dat alles ook schriftelijk kan en daarna hoor je niets meer van ze....

Althans; dat is mijn ervaring met IJ in 3 gevallen. Ik wilde gewoon oprecht weten wat ik vergeten was te betalen, maar IJ is niet in staat mij dat te vertellen. Nou, dan betaal ik dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Croga schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:44:
Ik zou IJ helemaal niets vertellen over waarom je niet wenst te betalen. Ik zou IJ gewoon een brief sturen dat je geen flauw idee hebt waar ze het over hebben en of ze even een volledige specificatie van het bedrag kunnen sturen. Over het algemeen zijn ze daar niet toe in staat ("Hoofdsom + Incassokosten" is geen volledige specificatie!). Dat doe je 3 keer en dan vragen ze je te bellen. Vervolgens schrijf je ze netjes dat alles ook schriftelijk kan en daarna hoor je niets meer van ze....

Althans; dat is mijn ervaring met IJ in 3 gevallen. Ik wilde gewoon oprecht weten wat ik vergeten was te betalen, maar IJ is niet in staat mij dat te vertellen. Nou, dan betaal ik dus niet....
Oke dat kan ook. Ik heb het op de manier gedaan zoals ik beschreven heb. Overigens als je dit topic ff doorspit kom je nog wel meer tips tegen :p

Eigenlijk komen ze allemaal op hetgeen wat Croge hierboven ook al zegt neer. NIET BETALEN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175150

TheVMaster schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:25:
[...]

Na 5 jaar? Hmm..volgens mij verjaren facturen na 5 jaar of niet?

Overigens niet betalen. Ik zou IJ gewoon een brief sturen waarin je uitlegt waarom je niet wenst te betalen. Indien dat niet werkt gewoon voor laten komen. Ik kreeg op het eind een brief waarin ze aangaven dat, indien ik niet binnen 3 dagen zou betalen, ze me voor het gerecht zouden slepen. Hmm..da's nu 2 jaar terug })

Enneh....mochten ze er nog mee komen dan gaat alle correspondentie rechtstreeks naar mijn rechtsbijstandsverzekering die handelt het verder af dan :)
Die brief heb ik dus net binnen gekregen. Na wat heen en weer geemail met die Jessica Piek, heb ik een kopie van een online formulier gekregen waarin ik dus ooit dat freehosting account mee heb aangemaakt. Kan me niet voorstellen dat dat bindend is, of wel? Plus dat er op staat dat de incasso functie aan staat?! Dan is het toch al helemaal hun schuld dat ze geen geld hebben van mij?!

Daarentegen staat het mij nog bij dat ik het heb opgezegd, maar heb natuurlijk nooit een kopie gemaakt van die brief, laat staan bewaard! Maar goed, schijnt dus dat ze me in 2004 en 2005 een herinnering hebben gestuurd, vandaar IJ nu opeens. Ik zal IJ bellen om het even uit te leggen en ze mij maar die volledige uitleg van wat ik moet betalen. mevrouw Piek is er alleen op uit om mij te laten verspreken dus zal zo min mogelijk kontakt met haar gaan houden.

Kunnen ze eigenlijk wel voordagen in NL, ik woon namelijk al 3 jaar in Finland (ge-emigreert, dus fins inwoner met NL nationaliteit).

Heb trouwens ook mijn juridische vrienden aangesproken hierover, met hun hulp zou ik toch op een leuk plan moeten uitkomen. Zal ook een bureau voor rechtshulp aanspreken. Enig idee of dit ooit door de media is gehaald? Tros radar, ombudsman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 175150 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:42:
[...]

Die brief heb ik dus net binnen gekregen. Na wat heen en weer geemail met die Jessica Piek, heb ik een kopie van een online formulier gekregen waarin ik dus ooit dat freehosting account mee heb aangemaakt. Kan me niet voorstellen dat dat bindend is, of wel? Plus dat er op staat dat de incasso functie aan staat?! Dan is het toch al helemaal hun schuld dat ze geen geld hebben van mij?!

Daarentegen staat het mij nog bij dat ik het heb opgezegd, maar heb natuurlijk nooit een kopie gemaakt van die brief, laat staan bewaard! Maar goed, schijnt dus dat ze me in 2004 en 2005 een herinnering hebben gestuurd, vandaar IJ nu opeens. Ik zal IJ bellen om het even uit te leggen en ze mij maar die volledige uitleg van wat ik moet betalen. mevrouw Piek is er alleen op uit om mij te laten verspreken dus zal zo min mogelijk kontakt met haar gaan houden.

Kunnen ze eigenlijk wel voordagen in NL, ik woon namelijk al 3 jaar in Finland (ge-emigreert, dus fins inwoner met NL nationaliteit).

Heb trouwens ook mijn juridische vrienden aangesproken hierover, met hun hulp zou ik toch op een leuk plan moeten uitkomen. Zal ook een bureau voor rechtshulp aanspreken. Enig idee of dit ooit door de media is gehaald? Tros radar, ombudsman?
Ehh..op het moment dat ze jou alleen die brief laten zien van je gratis Freehosting account dan kunnen ze je volgens mij weinig maken. Ik zou idd ook IJ gaan bellen, het beste kun je ze nog een brief sturen (daar reageren ze namelijk niet op...bij mij tenminste).

Ik denk dat, als je het voor zou laten komen, je best een sterke zaak hebt. Maar goed, dat is hier al vaker gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik heb net weer zo'n IJ brief gehad, (overigens op een niet bestaande straatnaam, dat zou dus ook al ff er lekker bij de rechter ingewreven gaan worden) ooit alleen gratis freehosting genomen en nooit een aanieding van LaDot geaccepteerd. 280 euro. Ik heb gemeld dat ze het maar voor moeten laten komen en ik alleen betaal als ik een door mij ondertekend contract heb van het feit dat ik voor een betaalde dienst van Freehosting/LaDot/Active24 heb gekozen...
Ik zie wel wat er gebeurt, als ze idd gaan dagvaarden lijkt het me handig om gezamelijk een advocaat in de arm te nemen, dan moet het voor eens en altijd maar duidelijk worden dat IJ en Active24 malafide bedrijven zijn.
Het bedrijf waarvoor ik de serverhosting doe is overigens ook slachtoffer en laat de management assistente nu meester in de rechten zijn ;)

[ Voor 11% gewijzigd door jopiek op 17-05-2006 10:25 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jopiek schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:10:
ik heb net weer zo'n IJ brief gehad, (overigens op een niet bestaande straatnaam, dat zou dus ook al ff er lekker bij de rechter ingewreven gaan worden) ooit alleen gratis freehosting genomen en nooit een aanieding van LaDot geaccepteerd. 280 euro. Ik heb gemeld dat ze het maar voor moeten laten komen en ik alleen betaal als ik een door mij ondertekend contract heb van het feit dat ik voor een betaalde dienst van Freehosting/LaDot/Active24 heb gekozen...
Ik zie wel wat er gebeurt, als ze idd gaan dagvaarden lijkt het me handig om gezamelijk een advocaat in de arm te nemen, dan moet het voor eens en altijd maar duidelijk worden dat IJ en Active24 malafide bedrijven zijn.
Het bedrijf waarvoor ik de serverhosting doe is overigens ook slachtoffer en laat de management assistente nu meester in de rechten zijn ;)
Doet Active24 nog wel zaken met IJ dan?? Jaren geleden vertelde het toenmalige LaDot nog dat ze met IJ geen zaken meer deden omdat ze er mafioso praktijken op nahielden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

TheVMaster schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:57:
[...]
Doet Active24 nog wel zaken met IJ dan?? Jaren geleden vertelde het toenmalige LaDot nog dat ze met IJ geen zaken meer deden omdat ze er mafioso praktijken op nahielden :)
Waarschijnlijk wil geen enkel ander incassobureau nog zaken doen met die mafiose bende van Ladot/Active24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176978

Hallo lui.
Ik heb ook vreselijke ervaringen met active 24. Terwijl ik gewoon in mijn recht sta, net zoals het meerendeel van jullie. Ik heb veelal hetzelfde verhaal als jullie. En ga een rechtszaak tegen active 24 beginnen. (Heel erg gemotiveert en vastbesloten daartoe, omdat ze mij heel erg pissig hebben gemaakt. En nu ik dit lees merk ik dat ze heel veel anderen pissig hebben gemaakt.) :(
Alleen, ik heb medestanders nodig. Waarom? Eendracht maakt macht en ik wil dit in de publiciteit gooien. Het is feit dat active 24/ ladot een oplichter is. Een bedrijf dat als een adder je in de rug blijft bijten in financiele en in meerdere opzichten. Ik heb o.a. getuigenverklaringen nodig. Jullie ervaringen plus naam adres en handtekeningen, dat moet eerst voldoende zijn.
Degenen die last van dit bedrijf hebben, stuur mij alsjeblieft een e-mail. Zodat we samen deze oplichters kunnen aanpakken. Mij kost dit haast niets. Doe dit alsjeblieft. Want heel veel mensen zijn de dupe van deze oplichters, en als ze niet aangepakt worden, worden het er nog veel meer.

Esther S de vries
esdevries@home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54

Croga

The Unreasonable Man

En waar zou die rechtszaak dan over moeten gaan?

Want voor gewoon rekeningen of incassoburelen op je af sturen gaan ze niet veroordeeld worden...
In alle verhalen die ik hier lees heeft noch Active24/Ladot noch de poster enige kans om een rechtszaak aan te spannen. Er valt simpelweg niets te vinden wat zwaar genoeg is om door de rechter bestraft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175282

Sorry, maybe een klein beetje off-topic,
maar onze vereniging heeft al een aantal jaren de site draaien bij Freehosting/Ladot/Active24, en volgens mij hebben wij daar altijd netjes voor betaald. Ik kan me ook herinneren dat we per post of fax een aantal jaren geleden hebben ondertekend dat we zouden gaan betalen.

Okee, en dan een aantal jaren later, als het bedrijf overgenomen is door alweer een ander bedrijf, ga je eens surfen op de website en kom je er achter dat ze intussen veel meer bieden voor minder geld - dus je mailt hun of je kunt overstappen. Spaart geld, en je krijgt er meer voor terug.

Ik schreef:
Hallo,

wij hebben sinds een aantal jaren www.*******.nl bij jullie draaien en nu zag ik op de website van Active24 dat er tegenwoordig vele aantrekkelijkere mogelijkheden zijn qua hosting dan dat wij op dit moment hebben (en waarschijnlijk nog goedkoper ook). Ik heb geprobeerd te \"upgraden\" via Control Panel, maar bij het inloggen of proberen te verkrijgen van een wachtwoord wordt gezegd dat de domeinnaam \"*******.nl\" niet in de customer database geregistreerd staat.
Kunt u ons helpen?

Mede namens *********,
Met vriendelijke groeten
*********.
En wat zeggen ze dan:
Geachte heer / mevrouw

Helaas is het op dit moment niet mogelijk uw pakket om te zetten naar een van onze nieuwe hostingpakketten.
Zodra dit mogelijk wordt zullen wij u hierover zo spoedig mogelijk informeren.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak en vriendelijk bedankt voor uw geduld.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Ellen Kloosterman
Customer Service Agent
Customer Services Department
Active 24
De flikkers! En je hangt ook nog een jaar vast aan je contract!
Ik zou dus zeggen mensen: zet ze op hun nummer!!! (24 of zo....)

grtzz Klakmoes.
~^~^~^~^~^~^~^~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08-2021
** Schop!

Kwam er achter dat ik m'n domeinnaam bij deze gasten geregistreerd heb. Wil er nu dus vanaf(geen problemen verder), hoe kan ik dat het beste doen? Gewoon een verhuisformulier van SIDN(domein staat wel op mijn naam) invullen? Of moet ik hen het ook nog laten weten?

Als ik me niet vergis, is hun opzegtermijn 3 maanden. Dat is geen probleem, heb in Mei voor 't laast betaald.

Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Mathijsdb schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:15:
** Schop!

Kwam er achter dat ik m'n domeinnaam bij deze gasten geregistreerd heb. Wil er nu dus vanaf(geen problemen verder), hoe kan ik dat het beste doen? Gewoon een verhuisformulier van SIDN(domein staat wel op mijn naam) invullen? Of moet ik hen het ook nog laten weten?

Als ik me niet vergis, is hun opzegtermijn 3 maanden. Dat is geen probleem, heb in Mei voor 't laast betaald.

Alvast bedankt voor je reactie.
Gewoon via andere boer aanvraag doen, die verhuizen het voor je (ik heb solcon nu, die hebben eht keurig afgehandeld, LaDot heeft het nakijken, als ze dreigen zeg jij: laat het maar voorkomen, je hoort niets meer van ze dan als ze geen goed bewijs hebben).

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

En zo kreeg ik toch weer een aanmatige brioef van onze vrienden van intrum justitia:

"Wij hebben uw reactie ontvangen en in behandeling genomen. Uw betwisting is ongegrond verklaard om onderstaande reden(en):

Onze opdrachtgever heeft uitvoerig naar de zaak gekeken en heeft geconcludeerd dat u destijds bij Lado, nu Active schriftelijk lid bent geworden op 23 augustus 2001. Tevens had u destijds tijdig uw abionnement moeten opzeggen. <N/A>

Gelet op het bovenstaande verzoeken wij u het openstaande bedrag ad €281,74 binnen 5 dagen na heden aan ons te voldoen. Wij verzoeken u gebruikm te maken van aangeschete acceptgirokaart."

Dit is de letterlijke tekst. Weer juridisch geen poot om op te staan, ze proberen het gewoon nog steeds. Ik heb nooit zaken gedaan met Ladot (let op de typefout in het stuk), ik heb nooit te kennen gegeven dat ik opeens wilde gaan betalen voor mijn domein, ze hadden mij eerst een schriftelijke verklaring moeten sturen ivm een nieuw contract, dit is nooit gebeurt.

Mijn standaard antwoord zal wederom zijn: laat het maar voorkomen en de rechter beslissen, ze krijgen dan wel een tegenclaim voor allerhande werk welke mij dit gezeur kost en de slechte naam die ik krijg door het ontvangen van allerhande brieven van Interim Justitia (ook zo nu en dan op het verkeerde adres), overigens is dit ook gericht aan een niet bestaand adres, daar ga ik natuurlijk in een eventuele rechtzaak ook nog even op hameren. Als het zo ver komt dan zou het aardig zijn om al jullie verhalen te verzamelen en gezamelijk een tegenclaim bij de firma Interum Justitia als zaakbehartigers voor LaDot in te dienen.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144502

Uh oh,

Ik ben nu bezig met te proberen m'n domein www.robbeen.nl op mijn eigen naam te krijgen en vervolgens de hosting stop te zetten. Ik heb 2 maanden terug de eerste poging gedaan, en heb laatst maar eens gemaild hoe het zat met m'n aanvraag. Was die afgewezen, omdat ik het domein wilde overzetten naar m'n bedrijf (waar ik de enige rechthebbende van ben) in plaats van naar mij persoonlijk.

Toch jammer dat ze dat niet aan mij gemeld hebben. Dus ik bel ze op waar dit op slaat, krijg ik doodleuk te horen dat het SIDN policy is...

Ik ga het nu nogmaals proberen, maar dan onder mijn eigen naam i.p.v. m'n bedrijfsnaam, en daarbij direct proberen m'n hostingpakket op te zeggen, na het lezen van dit alles hoop ik dat het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Anoniem: 144502 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:47:
Uh oh,

Ik ben nu bezig met te proberen m'n domein www.robbeen.nl op mijn eigen naam te krijgen en vervolgens de hosting stop te zetten. Ik heb 2 maanden terug de eerste poging gedaan, en heb laatst maar eens gemaild hoe het zat met m'n aanvraag. Was die afgewezen, omdat ik het domein wilde overzetten naar m'n bedrijf (waar ik de enige rechthebbende van ben) in plaats van naar mij persoonlijk.

Toch jammer dat ze dat niet aan mij gemeld hebben. Dus ik bel ze op waar dit op slaat, krijg ik doodleuk te horen dat het SIDN policy is...

Ik ga het nu nogmaals proberen, maar dan onder mijn eigen naam i.p.v. m'n bedrijfsnaam, en daarbij direct proberen m'n hostingpakket op te zeggen, na het lezen van dit alles hoop ik dat het gaat lukken.
gewoon ff solcon of zo opdracht geven je domein te verhuizen (dan komt het op jou naam) en daarna opheffen (solcon is overigens 22,50 of zo per jaar).

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Goed dat ik dit topic nu zie, ik heb momenteel m'n eigen (doodeenvoudige) website ook bij deze malloten gehost (komt nog voort uit het gratis tijdperk).

Toch maar 's op zoek naar een goedkope en degelijke hoster...

-- Edit: ziezo, zojuist een verhuizing aangevraagd naar Webreus. Eens kijken hoe het daar gaat :)

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 05-08-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24
Zie dit topic nu pas. :)
Maar heb dus ook een freehosting account.Ik gebruik de account alleen als redirect en de email-account (echter de email-acount doet het sinds twee weken niet meer}
Nu heb ik dus begrepen dat dit enkele jaren geleden is overgegaan in Ladot en nu in Active24.

Ik heb daar dus nooit iets van vernomen en weet niet beter dat ik een gratis account heb bij Freehosting.
Zelfs een mailtje heb ik nooit gehad van ze. Maar ik laat het verder zo en ga geen slapende honden wakker maken. Ik ben ondertussen al 2 keer verhuisd maar ik heb het vermoeden dat mijn naam helemaal niet meer in hun bestand voorkomt want als ze mij ondertussen rekeningen hadden gestuurd en ik dus niet reageer dan had het account wel afgesloten geweest.

Maar zoals ik al zei, ga geen slapende honden wakker maken. Maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe het de mensen hier verder is verlopen met hun problemen met deze hoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Uiteindelijk heeft Intrum Justitia besloten dat ze inderdaad geen geld uit mij kunnen krijgen en is dit voor mij met een sisser afgelopen. Je kan mijn history trouwens even snel doorlezen: klik. Ik heb er dus na het laatste gesprek en opsturen van contract niets mee van gehoord :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wildfire schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:28:
Goed dat ik dit topic nu zie, ik heb momenteel m'n eigen (doodeenvoudige) website ook bij deze malloten gehost (komt nog voort uit het gratis tijdperk).

Toch maar 's op zoek naar een goedkope en degelijke hoster...

-- Edit: ziezo, zojuist een verhuizing aangevraagd naar Webreus. Eens kijken hoe het daar gaat :)
WebReus ben ik zelf zeer tevreden over (na het fiasco dat Lycos heet). M'n site draait prima, en als er eens iets is, reageren ze altijd snel op mail.

Ontopic: dat dit soort bedrijven nog steeds wegkomen met intimidatie-afpersing is best erg... Het zou goed zijn als de overheid hierbij in kan grijpen, om te voorkomen dat veel "klanten" maar betalen uit angst voor deurwaarders!

Persoonlijk staan m'n nekharen altijd overeind zodra een bedrijf onterecht geld van me wil, en al helemaal als er een incassobureau bij komt kijken! De laatste keer heb ik ze een brief gestuurd dat ieder die ze voor ging in het zand gehapt heeft, en dat zij dat zelf ook zullen doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Spider.007 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:23:
Uiteindelijk heeft Intrum Justitia besloten dat ze inderdaad geen geld uit mij kunnen krijgen en is dit voor mij met een sisser afgelopen. Je kan mijn history trouwens even snel doorlezen: klik. Ik heb er dus na het laatste gesprek en opsturen van contract niets mee van gehoord :)
Ik zou ze om een bevestiging vragen: "behoorlijk bewijs van kwijting". Dan zunnen ze je zeker niets meer maken.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 18-08-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

PcDealer schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:39:
[...]

Ik zou ze om een bevestiging vragen: "behoorlijk bewijs van kwijting". Dan zunnen ze je zeker niets meer maken.
Als ze door hebben dat ze geen kans maken, negeren ze je gewoon. Overigens heeft men nog nooit op mijn aangetekende brieven gereageerd (zowel LaDot/Active24 als IJ)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Ik heb ook weer eens een brief gehad, weer eens op oude adres, de sukkels...

Lekker negeren, laat ze er maar in stikken, dat IJ/Active24. Ik baal er altijd wel van als IJ mooie artikeltjes in kranten plaatst over 'wanbetalers' dan denk ik, hoeveel procent van die wanbetalers zijn eigenlijk helemaal geen wanbetalers maar slachtoffers van de IJ-maffia?!

Cogito Ergo Credo

Anoniem: 80823

Ook ik ben inmiddels slachtoffer van de Active24 + Interim Justitia bende.
Hieronder de klacht die ik ingedient heb bij de NVI:

Aan: NVI

Van: xxxxx

Datum: 12-09-2007

Geachte lezer(es),

In december 2000 is er door mij informatie aangevraagd bij Freehosting, een reactie heb ik nooit gehad en Freehosting ging kort daarna in januari 2001 failliet.

Vervolgens werdt Freehosting over genomen door La Dot en kwam er in juli 2001 een automatische incasso. Deze heb ik laten storneren en een fax gestuurd dat ik nooit een dienst van Freehosting geleverd heb gehad of een contract heb getekend.

Vervolgens blijft het tot november 2006 stil, dan vindt er een automatische incasso van het bedrijf Active24 plaats met een briefje over problemen in hun administratie.

Na enig zoeken op internet kom ik er achter dat La Dot weer is overgenomen door Active24. 3 Emails en een brief naar Active24 met uitleg en verzoek om het contact leveren alleen maar aanmaningen op. Ik besluit vervolgens bij Active24 in hilversum langs te gaan. Na een gesprek met de klanten afdeling bevestigd Ellen Kloosterman en later Jessica Piek dat er geen vordering tegen mij is. Een door mij getekend contract tussen mij en Free Hosting of La Dot of Active24 kan zij tevens niet tonen.

In juli 2007 komen er vervolgens aanmaningen van Intrum Justitia, per fax 2 maal verzocht om het contract, de grondslag van de vordering, niets gekregen. Gisteren ochtend ben ik gebeld door een intimiderend bandje van Intrum Justitia om te betalen omdat er anders de gang naar de rechter volgt.

Intrum Justitia beoefend naar mijn mening een oneerlijke en ongeoorloofde incasso-praktijk. Bij deze wil ik dus een klacht indienen tegen Intrum Justitia.

Mvg xxxxx

Ik laat nog wel weten hoe dit afloopt.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Intrum Justitia heeft zijn zaken ook niet in orde. Niet bang zijn. Ik heb ooit webhosting bij een kl*te bedrijf dutchwebhosting gehad en alles stond goed qua contact cq adresgegevens. Incasso ging jaren goed totdat ze niet meer automatisch gingen incasseren. Intrum ging geld halen bij een heel ander adres. En gezeik met het bedrijf Dutchwebhosting. Intrum ging uit van iemand anders die toevallig met dezelfde achternaam in de straat woont. Die kreeg incassoburo achter zich aan en die mensen wisten echt helemaal van niets. Alle correspondentie ging zo weg van Intrum bij die mensen. Intrum steeds naar Dutchwebhosting bellen en wij weer naar Intrum. We kregen alle brieven uiteindelijk nog wel maar er was een foutje wat Dutchwebhosting had gemaakt. Alle correspondentie ging per email en dat was naar een niet bestaand emailadres gestuurd maar geen excuses of wat dan ook. Ook een klachtenbrief gestuurd naar Intrum. Maar ook daarvan natuurlijk geen excuus of wat dan ook.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 80823 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:58:
[...]
Vervolgens werdt Freehosting over genomen door La Dot en kwam er in juli 2001 een automatische incasso. Deze heb ik laten storneren en een fax gestuurd dat ik nooit een dienst van Freehosting geleverd heb gehad of een contract heb getekend.

Vervolgens blijft het tot november 2006 stil, dan vindt er een automatische incasso van het bedrijf Active24 plaats met een briefje over problemen in hun administratie.
[...]
Verjaringstermijn van 5 jaar is ruimschoots overschreden. Dus houdoe met hun vordering.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 20:13
Ook ik lees dit topic nu pas en net als zovelen heb ik destijds ook een gratis domein geregeld via Freehosting.
Ik heb ook alleen maar een 'me;ding' gekregen dat het overgenomen werd door LaDot en dat alles bij het oude zou blijven. Toen Active24 een vinger in de pap kreeg ben ik daar weggegaan. netjes alles aangeschreven en incasso stopgezet..... ja hoor, ook een vette rekening na tig jaar.

Ik heb daarop een mail gestuurd met daarin de mededeling dat het het maar moesten bekijken met hun rekening en dat ze administratie maar eens moesten doorspitten. Tuig is het! Ze proberen gewoon door de enorme puinhoop die ontstaan is mensen zover te krijgen dat ze alsnog gaan betalen. NIET DOEN!!!!!!

Ik heb nu m'n site ondergebracht bij webruimtehosting.nl en dat is een werkelijke verademing ;)

Reactie NVI (Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen):

Geachte heer xxxx,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail d.d. 11 september en
uw fax van 12 september 2007.

Het secretariaat gaat uw klacht doorsturen naar Intrum Justitia, u
ontvangt hiervan ook per post een bevestiging.

Met vriendelijke groet,

Secretariaat NVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels de brief binnen van het NVI, IJ heeft 15 werkdagen om ism mij tot een oplossing te komen. Lukt dat niet dat gaat het door naar de geschillencommissse van de NVI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 80823 schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:24:
Inmiddels de brief binnen van het NVI, IJ heeft 15 werkdagen om ism mij tot een oplossing te komen. Lukt dat niet dat gaat het door naar de geschillencommissse van de NVI :)
Snelle actie, valt weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Want voor gewoon rekeningen of incassoburelen op je af sturen gaan ze niet veroordeeld worden... In alle verhalen die ik hier lees heeft noch Active24/Ladot noch de poster enige kans om een rechtszaak aan te spannen. Er valt simpelweg niets te vinden wat zwaar genoeg is om door de rechter bestraft te worden.
Ik ben naar een wetswinkel geweest, zij stellen dit gelijk met Acquisitie Fraude. Mijn volgende stap is dan ook aangifte doen bij de politie tegen Active24. Wordt vervolgd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Uit ervaring kan ik vertellen dat de mensen van Active24 echt boeven zijn. Bij mij was het geval dat bepaalde zaken op mijn domein geheel niet werkte, maar ik toch facturen kreeg voor niet geleverde diensten. Uiteindelijk heb ik het toch op kunnen lossen met één van hun medewerkers (gewoon het 0800 sales nummer bellen) niet het 0900 nummer.

Lukt dat niet, dan zou ik zeker rechtshulp inschakelen, gezien je nooit ergens een akkoord voor hebt gegeven. Het is misschien ook de enige manier om echt tot een oplossing te komen met ze. Wat je wel tegen zit, is dat je dit drie jaar hebt laten versloffen. Je had er eerder wat aan kunnen doen tenslotte.

Zie ook http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1986 voor gelijksoortige verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hoe dan ook, als je ooit van Active 24 een toezegging krijgt, bewaar deze en bewaak 'm met je leven :)

Het mailtje waarin staat dat mijn account is opgezegd met terugwerkende kracht gaat bij elke mailbackup resoluut mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je wel tegen zit, is dat je dit drie jaar hebt laten versloffen. Je had er eerder wat aan kunnen doen tenslotte.
Echt niet, ik heb na de eerste afschrijving in 2001 door La Dot gelijk laten storneren en een fax gestuurd. Daarmee was 't mi afgedaan, vervolgens pakt Active24 vorig jaar de draad weer op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 80823 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:17:
[...]

Echt niet, ik heb na de eerste afschrijving in 2001 door La Dot gelijk laten storneren en een fax gestuurd. Daarmee was 't mi afgedaan, vervolgens pakt Active24 vorig jaar de draad weer op ...
Dat klopt....(lees maar terug in het topic) soortgelijke actie heeft IJ bij mij ook uitgehaald. Ze een brief sturen (aangetekend) dat ik niet weet waar ze het over hebben met dus een vraag om een reactie als ze het er niet mee eens zijn, je hoort pas een jaar later weer wat van ze (maar dan met een dreigende toon van 'er komt een rechtzaak als je niet betaald').

Niet in trappen..niet betalen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die melding bij de NVI heeft wel geholpen. Dit weekend de eerste schriftelijk reactie van IJ gehad dat ze na overleg met Active24 de incasso staken. Als reden voeren ze aan dat ik met Active24 een betalingsafspraak gemaakt zou hebben ... :?

Active24 is echter nog niet van mij af, de afspraak bij de politie staat voor deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Anoniem: 80823 schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:17:
Active24 is echter nog niet van mij af, de afspraak bij de politie staat voor deze week.
Goeie zaak!! Want vooral het feit dat veel mensen ongetwijfeld gewoon betalen aan deze afpersers "om er van af te zijn" maakt dat ze er tot nog toe mee wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 80823 schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:17:
Die melding bij de NVI heeft wel geholpen. Dit weekend de eerste schriftelijk reactie van IJ gehad dat ze na overleg met Active24 de incasso staken. Als reden voeren ze aan dat ik met Active24 een betalingsafspraak gemaakt zou hebben ... :?

Ik zou dat gegeven betwisten en aangeven dat je je eerder aangegeven standpunt dat de facturen onterecht zijn, handhaaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou dat gegeven betwisten en aangeven dat je je eerder aangegeven standpunt dat de facturen onterecht zijn, handhaaft.
Uiteraard, Active24, IJ en de NVI hebben inmiddels een fax gehad waarin ik inderdaad de facturen blijf betwisten en tevens aangeef dat ik geen mondeling of schriftelijke afspraak heb gemaakt met Active24 om de facturen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 80823 schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:51:
[...]

Uiteraard, Active24, IJ en de NVI hebben inmiddels een fax gehad waarin ik inderdaad de facturen blijf betwisten en tevens aangeef dat ik geen mondeling of schriftelijke afspraak heb gemaakt met Active24 om de facturen te voldoen.
>:) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240770

Misschien herkent iemand myn probleem..

van 2004 tot 2005 een domein naam gehad via Ladot. Daarna heb ik de domeinnaam opgezegt. Vorige maand kreeg ik ineens een brief van IJ .. ging over de Ladot factuur van 2005.. naja betaald..

ineens krijg ik vorige week een rekening over 2007 en 2008, of ik effe wil betalen.

ik bellen, ja u heeft nooit opgezegt, bewijs het maar meneer..zeggen ze.

Maarja, een brief van 2jr geleden heb ik niet meer...

Wie weet wat ik zou kunnen doen?

:-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24
Je zou toch zeggen dat als er zo veel problemen zijn met Active24 dat er bij Interim Justitia toch wel een lichtje moet gaan branden.
Ik heb dus duidelijk het gevoel dat Interim Justitia gewoon bewust meedoet met deze zwendel.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.