---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dan zit er lijkt me maar 1 ding op: betalen.
Ik weet niet precies hoe het juridisch zit, maar als LaDot het hele klantenbestand enzo heeft overgenomen denk ik dat jouw contract ook gewoon meeverhuisd is. En tenzij jij dat zelf schriftelijk hebt opgezegd heb je dus nog steeds een geldend contract en zul je de kosten moeten betalen die daar aan verbonden zijn.
[ Voor 68% gewijzigd door Whuzz op 18-02-2004 11:24 ]
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Ik heb nooit opgezegd omdat ik nooit op de hoogte ben gesteld van het feit dat ik moest gaan betalen voor een gratis domein?Whuzz schreef op 18 februari 2004 @ 11:23:
Je hebt dus nooit iets opgezegd?
Dan zit er lijkt me maar 1 ding op: betalen.
Ik heb niet echt een contract oid afgesloten met FreeHosting... Daar heb ik mij gewoon aangemeld; en je kreeg in ruil voor een banner een gratis domein. En dan na 3 jaar krijg ik een rekening? Ik heb mijn 'contract' niet opgezegd; dat klopt.. maar kan een bedrijf zomaar geld vragen hiervoor?Ik weet niet precies hoe het juridisch zit, maar als LaDot het hele klantenbestand enzo heeft overgenomen denk ik dat jouw contract ook gewoon meeverhuisd is. En tenzij jij dat zelf schriftelijk hebt opgezegd heb je dus nog steeds een geldend contract en zul je de kosten moeten betalen die daar aan verbonden zijn.
[ Voor 51% gewijzigd door Spider.007 op 18-02-2004 11:27 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ah. Dan is het een kwestie van:Spider.007 schreef op 18 februari 2004 @ 11:24:
Ik heb nooit opgezegd omdat ik nooit op de hoogte ben gesteld van het feit dat ik moest gaan betalen voor een gratis domein?
- Zie een kopie van die brief die je kreeg bij de overname te pakken te krijgen.
Daar moeten de prijsverhogingen in vermeld staan. Tevens moeten ze je op dat moment de nieuwe Algemene Voorwaarden ter hand hebben gesteld. Hebben ze dat niet gedaan, dan zijn ze daarmee in gebreke gebleven en is dat voor jou reden om het contract te ontbinden.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Whuzz schreef op 18 februari 2004 @ 11:27:
[...]
Ah. Dan is het een kwestie van:
- Zie een kopie van die brief die je kreeg bij de overname te pakken te krijgen.
Daar moeten de prijsverhogingen in vermeld staan. Tevens moeten ze je op dat moment de nieuwe Algemene Voorwaarden ter hand hebben gesteld. Hebben ze dat niet gedaan, dan zijn ze daarmee in gebreke gebleven en is dat voor jou reden om het contract te ontbinden.
Wat wordt het... editen of replyen
Die brief ben ik dus kwijt. Ik had inderdaad al bedacht dat dit waarschijnlijk het belangrijkste punt ter discussie zou worden; daarom vraag ik mij ook af of er misschien meer mensen de move van FreeHosting>LaDot hebben meegemaakt en zich een dergelijke brief kunnen herinnneren
---
Contracten worden met dezelfde voorwaarden overgenomen OF men moet aangeven dat er zaken veranderen.Whuzz schreef op 18 februari 2004 @ 11:23:
Ik weet niet precies hoe het juridisch zit, maar als LaDot het hele klantenbestand enzo heeft overgenomen denk ik dat jouw contract ook gewoon meeverhuisd is. En tenzij jij dat zelf schriftelijk hebt opgezegd heb je dus nog steeds een geldend contract en zul je de kosten moeten betalen die daar aan verbonden zijn.
Sowieso is na 3 jaar opeens met een rekening komen niet normaal.
Dus ik zou die brief boven water proberen te krijgen.
Is het overigens niet mogelijk om LaDot naar die brief te vragen? Ik neem aan dat LaDot deze brief wel kan oplepelen...IceStorm schreef op 18 februari 2004 @ 11:29:
[...]
Dus ik zou die brief boven water proberen te krijgen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
of hebben ze op andere manier bewijs dat jij weet dat je gratis domein opeens niet meer gratis was ?
Anoniem: 1445
Registratie via internet is niet rechtsgeldig.
Je hoeft toch niet te tekenenAnoniem: 1445 schreef op 18 februari 2004 @ 11:42:
Als jij nergens getekend hebt voor het feit dat je moet gaan betalen voor je hosting, hebben zij geen poot om op te staan.
Stel je voor dat LaDot een brief stuurt, waaruit blijkt dat er geen gratis domeinen meer bestaan. Vervolgens heb je de mogelijkheid om je domein op te zeggen / verhuizen (actie ligt bij jou). Kies je niet voor die optie, dan gaat het domein over in abonnement x (350 euri per 3 jaar)...
Wiens verantwoordelijk is het dan?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik heb dezelfde situatie, maar heb het domein vorig jaar op eigen naam laten schrijven. Hier heb ik bij Ladot € 25,- voor betaald.
Voor de 3 jaar "Gratis" hosting heb ik niks betaald.
Kan me nog wel herinneren van die brief dat bij niet akkoord van de nieuwe voorwaarden alle rechten van de domeinnaam kwamen te vervallen en dat je niet automatisch over ging naar de nieuwe regeling
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Anoniem: 5490
Ik had ook een jaartje of 3 geleden een domein bij Freehosting. Toen dat werd overgenomen door Ladot, werd ik opgebeld door een medewerker van Ladot. Die vertelde mij dat ik moest gaan betalen voor de dienst, of dat ik het op kon zeggen. Ik heb toen gezegd dat ik het op wou zeggen. De medewerker vertelde mij dat ik daarvoor een e-mailtje zou ontvangen, die ik terug zou moeten sturen ter bevestiging. Dat e-mailtje heb ik echter nooit ontvangen, en ik heb verder ook geen actie ondernomen en het domein niet meer gebruikt. Het domein werkt ook al een tijdje niet meer.
Ik heb echter nog geen rekening gekregen, en ik ben ook zeker niet van plan om te betalen, mochten ze alsnog met een rekening komen aanzetten.
[verontwaardigde modus]
Ik een domein??? Heb ik allang opgezegd.
Mischien moeten jullie je administratie nog beter gaan bijhouden als alleen na 3 jaar een rekening sturen voor een domein wat gratis is aangevraagd volgens de voorwaarden van Freehosting en ook weer opgezegd en dus ook geen gebruik van maak!
Ik ga er dan ook vanuit dat dit berust op een fout van LaDot en dat deze rekening zal worden kwijtgescholden.
[/verontwaardigde modus]
Hoezo niet? Dan kunnen ze mij morgen ook een factuur sturen voor geleverde diensten. Hoe willen zij bewijzen dat jij dat domein gehad hebt. Je hebt nergens voor getekend, zij hebben alleen bewijs via internet en hebben geen bewijs dat die algemene voorwaarden aangepast waren (was die brief naar jou aangetekend verstuurd? Dacht het niet).BtM909 schreef op 18 februari 2004 @ 11:45:
[...]
Je hoeft toch niet te tekenen
Stel je voor dat LaDot een brief stuurt, waaruit blijkt dat er geen gratis domeinen meer bestaan. Vervolgens heb je de mogelijkheid om je domein op te zeggen / verhuizen (actie ligt bij jou). Kies je niet voor die optie, dan gaat het domein over in abonnement x (350 euri per 3 jaar)...
De bewijslast ligt bij hun, niet bij jou.
Hierdoor is het mogelijk om hun inzichtelijk te laten maken om hoeveel mensen en (geld) domeinnamen het gaat.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Onder het motto van: "zonder tegenbericht gaat u dus accoord"Cobra_Lup schreef op 18 februari 2004 @ 11:45:
[...]
Kan me nog wel herinneren van die brief dat bij niet akkoord van de nieuwe voorwaarden alle rechten van de domeinnaam kwamen te vervallen en dat je niet automatisch over ging naar de nieuwe regeling
Was dat niet tegen de regels en een aantal gerechtelijke uitspraken???
Anoniem: 19482
Heb nooit betaald en kreeg uiteindelijk brieven van een incassobureau die ik ook niet heb betaald. Het ging eerst om de kosten van één jaar.
Toen ze vervolgens ook incassobrieven gingen sturen voor een tweede jaar werd het me te gek.
Als het eenmaal is overgedragen aan een incassobureau kun je bij LaDot niets meer. Je zal via dat incassobureau een kopie van de originele factuur moeten opvragen, die hebben ze namelijk niet want ze hebben niets van Freehosting meer.
Dat incassobureau (Intrum Justitia) reageert niet op bellen, faxen of brieven. Ik heb een week lang, twee keer per dag een fax gestuurd naar 4 nummers (070-3548918, 070-3065129, 070-3065129, 010-4009680) om opheldering en een kopie van de factuur. Nergens kreeg ik reactie op.
Incassobureaus worden door niemand gecontroleerd en kunnen gewoon hun gang gaan. Er is wel een Vereniging van Incassobureaus (www.nvio.nl) waarbij ze zich kunnen aansluiten en zich dan houden aan de gedragsregels. Deze gedragsregels zeggen niets over bewijs of bescherming van de consument.
Ik heb uiteindelijk Kassa, de Consumentenbond en de Ombudsman gemaild. Geen resultaat.
Een brief aan de Vereniging van Incassobureaus heeft wel geholpen. Zij hebben contact opgenomen met Intum Justitia en uiteindelijk bleek er geen factuur te zijn en hebben ze alles verscheurd. Was inmiddels wel 3 jaar verder.
Suc6
Anoniem: 39993
Geloof het wel. "Zonder tegenbericht" is volgens mij alleen toegestaan als dan de bestaande situatie (in dit geval dus gratis hosting) gehandhaaft blijft.oudakker schreef op 18 februari 2004 @ 11:51:
[...]
Onder het motto van: "zonder tegenbericht gaat u dus accoord"![]()
Was dat niet tegen de regels en een aantal gerechtelijke uitspraken???
Laat ze maar naar de rechter stappen, mogen ze daar uitleggen dat ze iemand 350 euro afhandig willen maken, omdat-ie 3 jaar terug een gratis (!) hosting heeft aangevraagd!
Laat me raden waarom deze jongens de gratis hoster hebben overgnomen............
Vette oplichting!
Anoniem: 77416
Ik ben toen de tijds ook opgebeld en ik heb toen gezegd dat ik het wel wou houden. Dit domein heb ik vervolgens voor 2 jaar lang nog gehouden. En ik betaalde d.m.v automatische incasso.
Toen ik mij eenmaal ging verdiepen in MySQL en PHP (wat LaDot toen niet ondersteunde) ben ik overgestapt naar een andere hosting. Ik heb toen zo'n "opzegbrief" gestuurd naar LaDot en [volgens mij] ook nog een reactie daarop terug gehad. De auto. incasso is toen gestopt en ik heb verder niet naar het domein omgekeken... Maar het domein bestaat nog wel en ik kan ook nog op de ftp.
Ik hoop dat ik dan niet van die brieven krijg. Bovendien gebruik ik express het domein nu niet. Ook al kan ik er nog gewoon op komen.
Ik mag LaDot niet zo. Vragen veel voor weinig!
dus we laten alles zo als het is?RemcoDelft schreef op 18 februari 2004 @ 12:15:
Ik zou de brief fijn op de stapel leggen, en ze negeren!
Laat ze maar naar de rechter stappen, mogen ze daar uitleggen dat ze iemand 350 euro afhandig willen maken, omdat-ie 3 jaar terug een gratis (!) hosting heeft aangevraagd!
dan straks ook niet raar opkijken als het wat duurder uitvalt.
jij hebt een rekening,en als die niet terecht is dien jij stappen te ondernemen.
Anoniem: 83625
Laat de boodschap duidelijk zijn: NIET betalen. Uiteraard niet zomaar verticaal klasseren en er wel op reageren. Want als jij niet betaald, en je hebt achteraf niets om te bewijzen dat je gereageerd hebt, dan kunnen ze ook nog eens proberen extra administratie-kosten aan te rekenen.
Goed.. ik heb alles doorgelezen; en het klinkt bemoedigend
Nope.. ik heb niets aangetekend ontvangenDDX schreef op 18 februari 2004 @ 11:41:
was die brief van ladot aangetekend aan jou verstuurd ?
of hebben ze op andere manier bewijs dat jij weet dat je gratis domein opeens niet meer gratis was ?
Goed punt. Volgens mij ben je als consument dus beschermd tegen dit soort geintjesBtM909 schreef op 18 februari 2004 @ 11:45:
[...]
Je hoeft toch niet te tekenen
Ik vindt het niet netjes om zaken om mijn duim te gaan zuigen. Ik heb het nooit opgezegd; dus zal ik ook niet doen alsof ik dat wel heb gedaan. Het zou wel een goed punt zijn op het moment dat zij ook niet kunnen aantonen dat ik akkoord ben gegaan met betalenoudakker schreef op 18 februari 2004 @ 11:49:
Of ff berichtje terugsturen...
[verontwaardigde modus]
Ik een domein??? Heb ik allang opgezegd.
Mischien moeten jullie je administratie nog beter gaan bijhouden als alleen na 3 jaar een rekening sturen voor een domein wat gratis is aangevraagd volgens de voorwaarden van Freehosting en ook weer opgezegd en dus ook geen gebruik van maak!
Ik ga er dan ook vanuit dat dit berust op een fout van LaDot en dat deze rekening zal worden kwijtgescholden.
[/verontwaardigde modus]
Klinkt lekker

---
In tegenstelling tot TS heb ik ooit es een keer een vaag mailtje gehad met de mededeling dat Freehosting werd overgenomen door LaDot. Verder niets meer van gehoord, tot op november vorig jaar ofzo. Wederom via mail. Ik heb toen gezegd dat ik mijn domeinnaam wou voortzetten, vervolgens weer een lange tijd niets gehoord, totdat ik vorige maand een factuur binnenkreeg voor €180,- voor de afgelopen 2 jaar + dit jaar. Mijn vader is nu bezig met deze zaak, ik ga echt niet voor die afgelopen 2 jaar betalen, omdat ze ooit eens een keer een vaag mailtje hebben gestuurd (dat ik overigens al lang kwijt ben, omdat ik vroeger alleen webmail had)
Signature
Ook ik heb ooit een mailtje/brief gehad waarin stond dat FreeHosting was overgenomen door LaDot; ik heb echter nooit getekend voor het feit dat ik zou gaan betalen hiervoorpastapappie.NET schreef op 18 februari 2004 @ 14:29:
* Spider.007 heeft hetzelfde probleem, laatst een factuur van €180,- ontvangen.
In tegenstelling tot TS heb ik ooit es een keer een vaag mailtje gehad met de mededeling dat Freehosting werd overgenomen door LaDot. Verder niets meer van gehoord, tot op november vorig jaar ofzo. Wederom via mail. Ik heb toen gezegd dat ik mijn domeinnaam wou voortzetten, vervolgens weer een lange tijd niets gehoord, totdat ik vorige maand een factuur binnenkreeg voor €180,- voor de afgelopen 2 jaar + dit jaar. Mijn vader is nu bezig met deze zaak, ik ga echt niet voor die afgelopen 2 jaar betalen, omdat ze ooit eens een keer een vaag mailtje hebben gestuurd (dat ik overigens al lang kwijt ben, omdat ik vroeger alleen webmail had)
Goed... terwijl ik aan de telefoon hing hoorde ik een email adres voorbijkomen; en aangezien het mij wel verstandig leek om wat 'bewijsmateriaal' hard te kunnen maken heb ik onderstaand mailtje verstuurd naar finance@ladot.com:
Uiteraard met een ontvangst- en leesbevestiging eraanGoedendag,
Enige tijd geleden heb ik van LaDot een factuur ontvangen voor het domein '*********.com'. Dit domein heb ik ooit via FreeHosting aangevraagd; en ik kan mij niet herinneren dat ik akkoord ben gegaan met het omzetten hiervan naar betaalde hosting.
Kunt u mij opheldering geven over de reden van deze factuur?
Het factuurnummer is *********
Alvast bedankt.
Spider.007
Klantnr. ******

Haha.. en binnen 2 seconden na het versturen direct een antwoord:
Sinds wanneer is dit nederlands: Momenteel behandelen wij uw vraag binnen 48 uur en kunt u van ons daarna een reactie verwachten.Geachte heer/mevrouw,
Vriendelijk bedankt voor het invullen van ons online contact formulier.
Momenteel behandelen wij uw vraag binnen 48 uur en kunt u van ons daarna een reactie verwachten. Op officiele vrije dagen en in het weekend zijn wij gesloten derhalve zal de reactie dan langer duren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ladot - An Active ISP Company
Postbus 317
1200 AH Hilversum
Customer Services: 0900-2266666 of 0900-ladotinfo (30 ct p.m.)
Sales: 0800-2266666
Fax: 035-7736991
Website: <http://www.ladot.com/>
This transmission is confidential and intended solely for the person or organization to whom it is addressed. It may contain privileged and confidential information. If you are not the intended recipient, you should not copy, distribute, reproduce, publish or disclose the information, take any action in reliance on it or use it for your own benefit. If you have received this transmission in error, please notify us by returning this email to the sender.
[ Voor 81% gewijzigd door Spider.007 op 18-02-2004 14:40 ]
---
Hey! die ken ik! Ik heb Intrum Justitia al drie keer achter me aan gehad. Één keer voor een container schoonmaak bedrijf wat nooit kwam, maar wel factureerde, één keer voor Priority Telecom die mijn opzegging niet accepteerden, en één keer voor een rekening van Planet Internet.Anoniem: 19482 schreef op 18 februari 2004 @ 12:01:
Dat incassobureau (Intrum Justitia) reageert niet op bellen, faxen of brieven. Ik heb een week lang, twee keer per dag een fax gestuurd naar 4 nummers (070-3548918, 070-3065129, 070-3065129, 010-4009680) om opheldering en een kopie van de factuur. Nergens kreeg ik reactie op.
Alle keren heb ik Intrum om opheldering gevraagd, en nooit kreeg ik antwoord. Iedere keer werd er gedreigd met de rechtbank, waarop ik een brief stuurde met "Doe maar, aangezien jullie geen bewijzen hebben dat ik moet betalen". Iedere keer werd daarop gereageerd met "Neem telefonisch contact met ons op", wat ik natuurlijk weigerde. Iedere keer was dat het laatste wat ik van ze hoorde.
Intrum Justitia is al meermalen bij Kassa en de Consumentenbond door het licht gehaald, en te licht bevonden. Mocht iemand ooit met deze mensen te doen krijgen: laat je niet opnaaien. De meeste bedrijven gaan alleen naar Intrum toe als ze eigenlijk geen kans maken hun geld nog ooit te krijgen. Intrum gebruikt iets hardere taal dan de anderen, en de meeste mensen betalen dan ook gewoon....... Je poot stijf houden werkt bij dit bedrijf het beste, en heeft mij ondertussen zo'n EUR1500 (voor kosten van Intrum) opgeleverd.
Een aankoop in een winkel zonder krabbel is ook rechtsgeldig. In principe kun je er ook vanuit gaan (ja, dit is hier anders) dat mensen die een dienst gebruiken en ooit betaald hebben de dienst bij je afnemen. Hier is niet perse een contract voor nodig.Anoniem: 1445 schreef op 18 februari 2004 @ 11:42:
Als jij nergens getekend hebt voor het feit dat je moet gaan betalen voor je hosting, hebben zij geen poot om op te staan.
Verschil bij deze zaak is alleen dat 'ie 't niet gebruikt en nooit betaald heeft.
Quote van de dag: Alle incasso-boeren zijn boeven.
Dat roept mijn pa altijd, en ik begin er nu steeds meer in te zien.
[ Voor 12% gewijzigd door jep op 18-02-2004 14:51 ]
Inderdaad... Ik denk ook steeds meer erover om gewoon heel erg 'lullig' te zeggen; 'bewijs maar dat je een overeenkomst heb met mij'. Ik ben namelijk bang dat een andere boodschap niet doordringt (heb ik al gemerkt toen ik belde de eerste keerjep schreef op 18 februari 2004 @ 14:49:
[...]
Een aankoop in een winkel zonder krabbel is ook rechtsgeldig. In principe kun je er ook vanuit gaan (ja, dit is hier anders) dat mensen die een dienst gebruiken en ooit betaald hebben de dienst bij je afnemen. Hier is niet perse een contract voor nodig.
Verschil bij deze zaak is alleen dat 'ie 't niet gebruikt en nooit betaald heeft.
offtopic:
---
En jawel.. Nog iemand die een rekening heeft gekregen voor 180 europastapappie.NET schreef op 18 februari 2004 @ 14:29:
* stfn345 heeft hetzelfde probleem, laatst een factuur van €180,- ontvangen.
Ik heb al heen en weer gemaild en ze zou me een factuur sturen van 120 euro, maar daar was ik het ook niet mee eens.. en ik wacht nu op reactie.
Er is wel degelijk verschil. Ladot stuurt een factuur voor geleverde diensten. In een winkel betaal je ergens voor en neem je een product mee.Een aankoop in een winkel zonder krabbel is ook rechtsgeldig. In principe kun je er ook vanuit gaan (ja, dit is hier anders) dat mensen die een dienst gebruiken en ooit betaald hebben de dienst bij je afnemen. Hier is niet perse een contract voor nodig.
Ladot moet hier eerst maar eens bewijzen dat zij:
a.)een dienst hebben geleverd
b.)dit op verzoek van de klant geleverd is
Geen krabbel is geen bewijs en dus ook geen verplichting tot betalen mocht het voor de rechter komen.
En het antwoord op deze incorrecte uitspraakGoedemiddag,
De domeinnaam die u heeft aangevraagd is nooit gratis geweest. Het was al sinds 2000 niet meer mogelijk een gratis .com domeinnaam aan te vragen,
Met vriendelijke groet,
Ladot Nederland B.V./Active ISP B.V.
Jessica Piek
Supervisor Customer Services
Goedendag,
Ik heb hier een bevestiging van FreeHosting liggen dat ik deze domeinnaam zonder kosten kan gebruiken. Hebben jullie een ondertekend contract waarin iets anders staat?
Mvg,
Spider.007
---
Hetzelfde verhaal, freehosting weg, ladot neemt over, heb daarvoor idd een fax moeten sturen met handtekening, dat ik €90 per jaar vooraf ging betalen.
Ladot was dus echt een beroerde hoster: -duur, -veel downtime, -0906-klantenservice.
Ben blij dat ik er vanaf ben, kan me goed voorstellen dat ze daar weinig klanten hebben en op deze manier hun geld moeten verdienen.
De tekst is trouwens:
en dan wat personalia.Uw klantnummer: #######
Ja, ik wil mijn Lite abonnement overzetten naar:
( )Standard Pakket € 7.50 per maand €90 per jaar
Inclusief meenemen van uw huidige Domeinnaam;
Koppeling van uw domeinnaam aan een web-site met maximaal 10 mb
1 pop e-mail box, met een onbeperkt aantal e-mail adressen. Rechtstreekse aflevering in bijv. Eudora of Outlook;
Wereldwijde webtoegang tot uw email.
1,5 GB dataverkeer;
Geen sponsoring op uw web-site
Uw website is 24 uur per dag; 7 dagen per week bereikbaar;
Volledige FTP toegang
PHP3 en shtml ondersteuning;
Gratis toegang tot website van Ladot Hosting.<=????? iemand die dit snapt
[ Voor 45% gewijzigd door TafkaT op 18-02-2004 17:03 ]
Inderdaad. Zonder contract is het ook rechtsgeldig.jep schreef op 18 februari 2004 @ 14:49:
[...]
Een aankoop in een winkel zonder krabbel is ook rechtsgeldig. In principe kun je er ook vanuit gaan (ja, dit is hier anders) dat mensen die een dienst gebruiken en ooit betaald hebben de dienst bij je afnemen. Hier is niet perse een contract voor nodig.
offtopic:
Maar bij conflicten zijn bewijzen nodig. Mondelinge overeenkomsten zijn erg lastig te bewijzen.
In dit geval lijkt het me juist om te vragen naar het contract of een ander bewijs dat er akkoort is gegaan met de betaalde dienst. Kunnen ze die niet geven, dan kan Ladot verder gewoon worden genegeerd.
Spider.007: Onderteken jij je brieven altijd met je nickname?
[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 18-02-2004 16:57 ]
🌞🍃
Dat is al beter.. alleen heb ik nooit bevestigd dat ik wilde gaan betalen... Overigens heb ik alweer antwoord gekregen van LaDot:TafkaT schreef op 18 februari 2004 @ 16:53:
* TafkaT heeft even in zijn archief gegraven.
Hetzelfde verhaal, freehosting weg, ladot neemt over, heb daarvoor idd een fax moeten sturen met handtekening, dat ik €90 per jaar vooraf ging betalen.
offtopic:
Ladot was dus echt een beroerde hoster: -duur, -veel downtime, -0906-klantenservice.
Ben blij dat ik er vanaf ben, kan me goed voorstellen dat ze daar weinig klanten hebben en op deze manier hun geld moeten verdienen.
Ietwat vaag nederlands.. maargoed; mijn reactie hier weer op:Goedemiddag,
U heeft het over het aanmeldformulier voor een .nl domeinnaam wat u heeft.
Hierbij een kopie van de online aanmelding, waarbij al staat dat u een standaard pakket heeft
Hoe hebt u ons leren kennen? Anders
Gewenste domeinnaam: ********.com
Gewenst pakketvorm STANDAARD
Eventueel klantnummer ********
Bedrijfsnaam: ********
Contactpersoon: ********
Email: ********
Straat+huisnummer ********
Telefoonnummer:
Postcode, Plaats: ********
FAX:
Bestaand domein bij een andere provider
Registervorm: Maatschappen
Met vriendelijke groet,
Jessica Piek
Goedendag,
Ik heb inderdaad een .nl domeinnaam gehad; deze domeinnaam is echter reeds geannuleerd. Het aanvraagformulier voor een gratis domein wat ik hier heb gaat over de domeinnaam '********.com'. Dat heeft dus niets met een eventuele .nl domeinnaam te maken.
Begrijp ik het goed dat de aanvraag die je hieronder meestuurd het omzetten van het gratis pakket naar een betaald pakket zou zijn?
Mvg,
Spider.007
Tuurlijk... Je weet toch dat email door iedereen gelezen kan wordenDataBeest schreef op 18 februari 2004 @ 16:56:
[...]
Spider.007: Onderteken jij je brieven altijd met je nickname?
[ Voor 7% gewijzigd door Spider.007 op 18-02-2004 17:11 ]
---
Het is inderdaad een slapend geheel; mijn vraag aan LaDot is dan ook of zij mij een ondertekend contract kunnen overleggen waaruit blijkt dat ik akkoord ben gegaan met de kosten voor dit domeinWekkel schreef op 18 februari 2004 @ 18:41:
Ik zou op het spoor gaan zitten van een onbetaalde dienst. Freehosting was gratis, en dat Ladot daar een ander idee over heeft nadat zij een bericht uitgestuurd hebben moeten ze zelf maar weten. Het gedrag van partijen kan natuurlijk leiden tot een stilzwijgende overeenkomst, maar daar moet je dan maar een verhaal voor verzinnen. Als je enorm actief bent geweest met je domeinnaam, kan je eerder zeggen dat je flink bezig bent geweest terwlij LaDot zegt het niet meer gratis te doen. Als het een slapend geheel is geweest, komt een verweer dat jij nooit akkoord bent gegaan, dan hadden ze je maar af moeten sluiten (zij wijzigen immers iets aan de contractsrelatie), een stuk sterker over.
---
Toen Ladot het eea overnam en geld ging vragen moest ik BEVESTIGEN dat ik over wilde naar een betaald domein. Dat heb ik toen niet gedaan, heb het eigenlijk laten liggen zeg maar (had best willen doen), maar zonder mijn bevestiging ging er natuurlijk niets zomaar over naar een betaald domein.
Lijkt me dat dat voor jou ook niet geldt. Je zult maar verhuisd zijn in de tussentijd en Ladot stuurt hun bericht over de nieuwe tarieven naar je oude adres...Lijkt me echt hun probleem
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 18-02-2004 18:46 ]
Ondertussen heeft het incassobureau Ladot ook al met hun neus op DIE feiten gedrukt
Je krijgt bij Ladot alstijd dezelfde vrouw hiervoor aan de telli, ze kan op den duur wat sjaggie worden als ze in de gaten krijgt dat ze echt niets kan bewijzen maar gewoon vriendelijk blijven dan geeft ze vrij snel toe !
Zo was het bij mij een half jaar geleden..... nooit meer iets van gehoord !
[ Voor 8% gewijzigd door BacardiBreezer op 19-02-2004 17:23 ]
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)
Anoniem: 96944
of "Kat in de zak"Cobra_Lup schreef op 18 februari 2004 @ 11:49:
Ik zou meteen contact gaan opnemen met de media : Radar of Opgelicht of Kassa
Hierdoor is het mogelijk om hun inzichtelijk te laten maken om hoeveel mensen en (geld) domeinnamen het gaat.
Anoniem: 67543
dus heb ze verzocht om de facturen en mijn naam uit het systeem te gooien
nooit meer wat gehoord
Anoniem: 96944
Klopt; in feit hebben incasso bureau's ook niet veel macht. Ze kunnen op hun beurt ook alleen maar de deurwaarder inschakelen. Ze zullen eerst proberen het geld binnen te halen maar zullen zeker LaDot adviseren om de claim te laten rusten omdat een deurwaarder eerst van de rechtbank toestemming moet krijgen om verhaal te halen bij jou. Dit kost veel te veel geld en LaDot heeft gewoon geen poot om op te staan.BacardiBreezer schreef op 19 februari 2004 @ 17:22:
Ik heb ervaring met voor dik € 2500,- aan domeinen daar (wat het bij hun zou moeten kosten dus). Gewoon niet betalen, krijg je een incassobureau en die moet je even bellen, het verhaal uitleggen dat je nooit iets getekend hebt, hele vriendelijke mensen. Nou dan krijg je dit nog een keer of 2, ondertussen moet je Ladot een keer bellen over de status en vragen om bewijs..... na de 3e keer bel je ze weer op en zeg je dat je er gewoon niet me accoord gaat zeker ook omdat de domeinnamen op naam van FreeHosting geregistreerd zijn.
Ondertussen heeft het incassobureau Ladot ook al met hun neus op DIE feiten gedrukt
Je krijgt bij Ladot alstijd dezelfde vrouw hiervoor aan de telli, ze kan op den duur wat sjaggie worden als ze in de gaten krijgt dat ze echt niets kan bewijzen maar gewoon vriendelijk blijven dan geeft ze vrij snel toe !
Zo was het bij mij een half jaar geleden..... nooit meer iets van gehoord !
Ze proberen het gewoon en vaak zijn er mensen/bedrijven die wel betalen omdat de administratie niet op orde is of gewoon omdat ze makkelijk zijn. Bedrijven als LaDot maken daar gewoon genadeloos gebruik van.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 96944 op 26-02-2004 14:38 ]
Anoniem: 105585
Ik heb ADSL bij hun, wat dan weer draait via bbned. Werkt verder goed, alleen erg slechte service!
Ik betaal nu bv voor een 512/256 abbo 53 euro's per maand!
Dit komt o.a. omdat ik te ver van de wijkcentrale zit, mijn snelheden nietkunnen worden verhoogt(zoals normaal wel af en toe gratis gebeurd).
Dan zou het redelijk zijn als zij hun prijs voor mij verlagen omdat ik geen gebruik meer maak van de diensten waar ik onwijs veel voor betaal!
Sorry dat ik het vraag misschien maar waarom dan? Als je weet dat het goedkoper kan?Anoniem: 105585 schreef op 26 februari 2004 @ 19:43:
Ik vind ladot dus echt heeel erg slecht.
Ik heb ADSL bij hun, wat dan weer draait via bbned. Werkt verder goed, alleen erg slechte service!
Ik betaal nu bv voor een 512/256 abbo 53 euro's per maand!erg erg veel.
Dit komt o.a. omdat ik te ver van de wijkcentrale zit, mijn snelheden nietkunnen worden verhoogt(zoals normaal wel af en toe gratis gebeurd).
Dan zou het redelijk zijn als zij hun prijs voor mij verlagen omdat ik geen gebruik meer maak van de diensten waar ik onwijs veel voor betaal!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
wijkcentrale bestaat niet bij ADSL....Anoniem: 105585 schreef op 26 februari 2004 @ 19:43:
Ik vind ladot dus echt heeel erg slecht.
Ik betaal nu bv voor een 512/256 abbo 53 euro's per maand!erg erg veel.
en elke ADSL verbinding kan met de nieuwe DSLAM's 1024/320 aan.....
nu betaal je de prijs van hun duurste abo, terwijl je het goedkoopste abo (van 30 euro) krijgt....
Anoniem: 96198
Dit kreeg ik na wat heen en weer gemail naar mijn verontwaardiging over de 180 euro factuur:RaZoRhEaD schreef op 18 februari 2004 @ 15:06:
[...]
En jawel.. Nog iemand die een rekening heeft gekregen voor 180 euro(ik dus)
Ik heb al heen en weer gemaild en ze zou me een factuur sturen van 120 euro, maar daar was ik het ook niet mee eens.. en ik wacht nu op reactie.
"Geachte heer Glaser,
Uit uw communicatie met onze Customer Service afdeling kan Ladot niet anders concluderen dan dat u alle mogelijkheden poogt aan te grijpen om uzelf van de correct en rechtmatig verstuurde factuur te ontdoen opdat u zich zo kan onttrekken aan uw betalingsverplichting voor de door u bestelde en door ons volledig correct geleverde dienst.
Uit de logfiles van Freehosting blijkt met 100% zekerheid dat verkoop en orderintake op het pakket "Personal License" pas is begonnen op 21-11-2000.
Uw verwijzing naar de website van freehosting op archive.org slaat op 10-11-2000, kortom u zit er aantoonbaar meer dan 1 week naast. Het door u vermeende bewijs kan slechts aantonen dat Freehosting inderdaad geen pakketten verkocht aan particulieren, zoals uzelf, op 10-11-2000." Einde Quote uit de brief.
Maar als we kijken op web.archive.org een database waar je naar een site uit het verleden kan kijken, zie we op 10 november 2000 via de ze link http://web.archive.org/we...00/http://freehosting.nl/ een banner onderaan de pagina staan. Daarin staat domeinnaam nu ook gratis voor particuliere gebruikers. Kortom Ladot spreekt zichzelf tegen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Glaser
[ Voor 8% gewijzigd door intoxicated op 26-02-2004 22:51 ]
Anoniem: 91555
Zeer slechte zaak over ladot trouwens! Positieve reclame...
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91555 op 26-02-2004 22:23 ]
Alles wat ik onderneem communiceer ik via GoTglaser schreef op 26 februari 2004 @ 21:42:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Stuur mij even een mailtje dan kunnen we samen wat ondernemen. Zie mijn andere topic over Ladot voor mijn mailadres.
Overigens heb ik op mijn laatste mailtje naar LaDot geen antwoord meer ontvangen; ook niet na een reminder......
---
Anoniem: 105585
Ik zit nog een jaar vast aan mijn contract . . .G F0rce 1 schreef op 26 februari 2004 @ 21:44:
[...]
Sorry dat ik het vraag misschien maar waarom dan? Als je weet dat het goedkoper kan?
Heb je de dienst ook daadwerkelijk besteld?Anoniem: 96198 schreef op 26 februari 2004 @ 22:06:
.....opdat u zich zo kan onttrekken aan uw betalingsverplichting voor de door u bestelde en door ons volledig correct geleverde dienst.
Nog tips/ideeen hoe duidelijk te maken waarom ze ernaast zitten? Ik wordt er zo moe van om mijn argumenten te blijven herhalenGeachte heer, mevrouw,
Uw online aanvraag is rechtsgeldig.
De standaardpakketten zijn nimmer gratis geweest.
U dient derhalve de volledige openstaande factuur te voldoen.
Wij zullen op geen enkele wijze afwijken van het door ons ingenomen standpunt.
Met vriendelijke groet,
Ellen Kloosterman
Arendstraat 29, Rotorgebouw
Postbus 317
1200 AH Hilversum
The Netherlands
Tel: 0900 2266666 (€ 0,30 p/m)
Fax: 035 7736991
---
Het waarom dringt toch niet tot ze door tot ze door hebben dat ze ernaast zitten. Dit kan je eventueel door laten dringen door ze te melden dat jij je er al op verheugt ze uit de rechtzaal weggelachen te zien worden, maar dat is een tikje grof (niet doen tenzij je echt 100% zeker weet dat je wint, want dan gaan ze echt wel over tot die rechtzaak).Spider.007 schreef op 01 maart 2004 @ 13:45:
En we hebben weer bericht van LaDot:
[...]
Nog tips/ideeen hoe duidelijk te maken waarom ze ernaast zitten? Ik wordt er zo moe van om mijn argumenten te blijven herhalen
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Geachte mevrouw Kloosterman,
Reeds enige malen heb ik u mijn standpunt in dezen bericht. Tot op heden heeft u mij niet kunnen berichten hoe het mogelijk is dat een gratis account, door mij destijds aangevraagd bij Freehosting, zonder mijn medewerking omgezet kan worden in een betaalde dienst. Op mijn verzoek deze informatie te verstrekken heeft u tot op heden niet inhoudelijk gereageerd.
Ik wijs uw vordering, mede gezien bovenstaande af en behoud mij terzake alle rechten voor. Op verdere aanmaningen zonder nadere informatie van uw kant zal ik niet meer reageren. Ik zie verdere rechtsmaatregelen met vertrouwen tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Spider *pissed off* .007
Ik heb mijn mailtje even gemerged met het voorstel van Wekkel:
Reeds enige malen heb ik u mijn standpunt in dezen bericht. Naar mijn inzien ben ik nooit akkoord gegaan met het aanvragen / omzetten naar betaalde hosting van mijn domein. Een online aanvraag acht ik niet als rechtsgeldig. Aangaande uw opmerking over het nimmer gratis zijn van deze pakketten kan ik antwoorden dat ik hier een ondertekend contract heb liggen waarin duidelijk staat dat dit domein plus hosting zonder kosten afgenomen kan worden. Tot op heden heeft u mij niet kunnen berichten hoe het mogelijk is dat een gratis account, door mij destijds aangevraagd bij Freehosting, zonder mijn medewerking omgezet kan worden in een betaalde dienst. Op mijn verzoek deze informatie te verstrekken heeft u tot nog toe niet inhoudelijk gereageerd.
Ik wijs uw vordering, mede gezien bovenstaande af en behoud mij terzake alle rechten voor. Op verdere aanmaningen zonder nadere informatie van uw kant zal ik niet meer reageren. Ik zie verdere rechtsmaatregelen met vertrouwen tegemoet.
Mvg,
Spider.007
[ Voor 47% gewijzigd door Spider.007 op 01-03-2004 17:23 ]
---
Die moet je verwijderen. Waarom zou je daaraan refereren?
LaDot heeft al eerder een kopie van deze online aanvraag toegemailt alsof dat zou bewijzen dat ik het zou hebben aangevraagd. Omdat er in deze mail wederom naar verwezen werd heb ik daarop gereageerd. Wat is precies het probleem als LaDot nu zou reageren dat zij een online aanvraag wel als rechtsgeldig beschouwen? Blijft dat staan in een rechtszaak?Wekkel schreef op 01 maart 2004 @ 17:28:
"Een online aanvraag acht ik niet als rechtsgeldig"
Die moet je verwijderen. Waarom zou je daaraan refereren?
---
Het mailtje is inmiddels al de deur uit.. dus daar kan ik niets meer aan veranderen. Ik denk niet dat uit die regel onomstotelijk kan worden bewezen dat ik waarde hecht aan deze 'Online aanvraag'. De primaire reden dat ik hierop heb gereageerd is omdat ik gewend ben om mailtjes van boven naar beneden regel voor regel te beantwoorden. Ik ben zelf niet zo bang voor het feit dat deze aanvraag plots als rechtsgeldig zou worden bestempeld; er is namelijk niet eens een rekeningnummer of iets dergelijks op te vindenWekkel schreef op 01 maart 2004 @ 18:19:
Uit deze strofe lijkt te volgen dat als deze wel rechtsgeldig is, Ladot blijkbaar wel een item heeft dat hun verhaal ondersteunt. Dat is een redenering die je niet voor je rekening wil nemen, dus moet je 'm ook niet opwerpen. Een nietszeggende of niet ter zake doende online aanvraag toesturen betekent in jouw ogen niets anders dan dat Ladot je de gevraagde info (hoe kan gratis eenzijdig betaald worden) domweg niet heeft gestuurd. Met deze strofe wek je de suggestie dat deze online aanvraag wel degelijk een rol speelt.
---
Van LaDot heb ik dus alleen de 2e pagina gekregen. Hier staat niet op dat ik zou betalen; maar ook niet dat het gratis is. Moet ik nu enige actie ondernemen? Ik heb geen eMail ofzo gehad
---
Gewoon deze zending negeren in de verdere communicatie en ze laten weten dat je nog steeds geen kopie hebt gehad van een contract met jouw handtekening onder een prijsopgave danwel afspraak. Bovendien hoort (juist in verband met dit soort geintjes) op elke bladzijde van een contract te staan uit hoeveel bladzijden het totale contract bestaat (bladzijde x van y). Ik geef toe dat het geen wettelijk vereiste is, maar elke onderneming die zichzelf echt serieus neemt, neemt dit soort eenvoudige voorzorgsmaatregelen. Ik denk dat de rechter zich wel zal bescheuren als het zover komt.Spider.007 schreef op 04 maart 2004 @ 18:20:
Goed... gisteren dus per post een envelope van LaDot; met daarin een kopie van mijn aanvraag voor het gratis domein. De originele aanvraag heb ik hier ook liggen; en die beslaat 3 pagina's. Op de 1e pagina staat een inleidend verhaaltje; op de 2e pagina staan naast al mijn gegevens plus handtekening ook wat voorwaarden (hier wordt niet over geld of gratis gesproken). Op de 3e pagina staat uiteindelijk dat, en waarom ik deze hosting gratis krijg.
Van LaDot heb ik dus alleen de 2e pagina gekregen. Hier staat niet op dat ik zou betalen; maar ook niet dat het gratis is. Moet ik nu enige actie ondernemen? Ik heb geen eMail ofzo gehadMoet ik de aankomst van dat stuk papier conformeren? Moet ik reageren dat het nutteloos is?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Helaas geen bezit van een rechtsbijstand-verzekering, maar zeker geen zin om deze 180 euro (400 piek) te moeten lappen.... De antwoorden die je krijgt zijn inderdaad om heel droevig van te worden
----- Original Message -----
From: Sales Ladot - An Active ISP Company
To: 'bert'
Sent: Monday, March 08, 2004 4:25 PM
Subject: RE: Antwoordform
Geachte heer, mevrouw,
Helaas kunnen wij uit bijgesloten opzegging niet opmaken of deze daadwerkelijk in 2001 gemaakt en verzonden is.
Derhalve kunnen wij deze niet accepteren als originele opzegging.
Vriendelijk verzoeken wij u ons een bewijs van aantekening of een faxbewijs te doen toekomen zodat wij een en ander nogmaals voor u kunnen bekijken.
Met vriendelijke groet,
Ellen Kloosterman
Postbus 317
1200 AH Hilversum
The Netherlands
Contact: contactformulier <http://support.ladot.com/th_new_ladot/contactform.php>
Website: <<http://www.ladot.nl/>>
This transmission is confidential and intended solely for the person or organization to whom it is addressed. It may contain privileged and confidential information. If you are not the intended recipient, you should not copy, distribute, reproduce, publish or disclose the information, take any action in reliance on it or use it for your own benefit. If you have received this transmission in error, please notify us by returning this email to the sender.
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: bert
Verzonden: maandag 8 maart 2004 12:37
Aan: sales@ladot.com
Onderwerp: Fw: Antwoordform
Beste ...,
Zie onderstaande mail en de bijgevoegde attachment.
Met vriendelijke groet,
Bert den Boer
From: Finance Ladot - An Active ISP Company
To: 'bert'
Sent: Thursday, February 26, 2004 1:56 PM
Geachte heer, mevrouw,
U kunt deze als attachment naar het emailadres sales@ladot.com sturen.
Met vriendelijke groet,
Ellen Kloosterman
Postbus 317
1200 AH Hilversum
The Netherlands
Contact: contactformulier <http://support.ladot.com/th_new_ladot/contactform.php>
Van: bert
Verzonden: donderdag 26 februari 2004 13:47
Aan: Finance Ladot - An Active ISP Company
Onderwerp: Re: Antwoordform
Beste mevrouw Piek,
Excusses voor het late antwoord maar door wat persoonlijke redenen heb ik niet eerder kunnen reageren. Ik kan me wel iets herinneren van een opzegging. Ik heb eind december een paar contracten/abonnement opgezegt voordat ik voor een tijdje uit Nederland vertrok. Na heel veel zoekwerk heb ik het originele bestand op een oude computer gevonden. Kan ik u deze brief faxen, mailen of wilt u deze per post.
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Vriendelijke groet,
Bert
To: 'Bert'
Sent: Monday, February 09, 2004 1:25 PM
Goedemorgen,
Tot op heden hebben wij geen schriftelijke opheffing van u mogen ontvangen, hierdoor dient de volledige jaarfactuur voldaan te worden. Wanneer u denkt toch een opheffing te hebben verstuurd zien wij graag een kopie van de orginele opheffing tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Jessica Piek
Postbus 317
1200 AH Hilversum
E-mail: <mailto:info@ladot.com>
Website: <http://www.ladot.com/>
-----Original Message-----
From: Bert
Sent: maandag 9 februari 2004 13:29
To: Finance Ladot - An Active ISP Company
Subject: Re: Antwoordform
Beste mevrouw Piek,
Natuurlijk zou ik na een half jaar hebben willen betalen. Daarna had ik alleen wel binnen en jaar opgezegt. Doordat jullie dan 2 jaar geen factuur sturen krijg ik nu ineens een rekening van 180 euro. Dat lijkt mij geen normale manier van werken en ik kan me niet voorstellen dat er niet in jullie voorwaarden staat dat een jaarabonnement ook per jaar gefactureerd dient te worden.
Het lijkt me fair als jullie voor een jaar kosten factureren, ondanks dat er geen mb dataverkeer is gegenereerd. Jullie hebben niet eerder een factuur gestuurd en ik kan me niet voorstellen dat u dit een normale manier van zaken doen vindt. U kunt dan de domein direct afsluiten/opheffen.
Met vriendelijke groet,
Bert den Boer
To: 'Bert'
Sent: Monday, February 09, 2004 11:06 AM
Goedemorgen,
U geeft zelf al aan dat de domeinnaam alleen het eerste half jaar gratis is, dit impliceert dus direct dat het daarna betaald zou worden.
De volledige factuur dient daarom dan ook volledig voldaan te worden aangezien wij geen schriftelijke opheffing hebben ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Jessica Piek
Postbus 317
1200 AH Hilversum
E-mail: < mailto:info@ladot.com <mailto:info@ladot.com> >
Website: < http://www.ladot.com/ <http://www.ladot.com/> >
-----Original Message-----
From: Bert
Sent: zaterdag 7 februari 2004 12:41
To: finance@ladot.com
Subject: Antwoordform
Geachte heer / mevrouw,
Ik heb vandaag de bovengenoemde factuur ontvangen. Ik kan me niet helemaal vinden in deze manier van werken. Ik heb bijna drie jaar geleden bij een andere provider een domein-naam aangevraagd in de vorm van een gratis pakket. U heeft toen deze provider over genomen en met wat vertraging dat pakket opgeleverd. Dit is gebeurt op 2 mei 2001. Tenminste dit is wat ik me hiervan herinner. In de brief (van de oplevering van de domein) geeft u aan dat de eerste 6 maanden gratis zullen zijn vanaf het moment van oplevering, maar vermeld verder niets over verlening of tarieven.
Ik denk dat het ongepast is om dan bijna 3 jaar later een factuur van 180 euro te sturen. Al die tijd heb ik niets van u mogen vernemen, niet in de zin van een email, brief of telefoontje en heb uw service ook niet gebruikt buiten de gratis periode. U kunt vast in uw statistieken zien dat er op dit domein nog geen mb data verkeer is gegenereerd en dat de webmail ook nooit is opgehaald. Mocht in wel gebruik hebben gemaakt van uw services zou dit heel anders liggen, maar 180 euro voor iets wat ik nooit gebruik lijkt me wat veel.
Het is duidelijk dat hier sprake is van een fout in uw systeem en het lijkt me niet rieeel dat u daar uw klanten voor 100% voor laat opdraaien. Ik heb uw services niet gebruiken en zal dat dit jaar ook niet doen, dus om het abonnement direct te verlengen tm eind van dit jaar lijkt me sowieso niet zo netjes.
Ik hoop dat u begrip kan opbrengen voor de situatie en dat we er samen op een passende manier uit kunnen komen.
Met vriendelijke groet,
Bert den Boer
--------------------------------------------------
Anoniem: 64859
Als je dan na 3 jaar een rekening krijgt over de afgelopen 3 jaar, dan zou je sowieso het eerste van die drie jaar niet meer hoeven te betalen.
Lekker vehaal allemaal.
Ik heb ook ooit een tijdje een gratis domein gehad, en toen Freehosting Ladot werd, heb ik een brief gehad.. Ik ben accoord gegaan met de voorwaarden en betaal sindsdien 60 eutjes per jaar. Dus dat gaat op zich goed..
Allen wordt ik helemaal gek van de downtime dus ik ga er zsm weg.
@ Spider.007: ik denk dat ik die brief nog wel ergens heb liggen, ik zal dr es flink naar zoeken...
Graag; alhoewel er gelukkig niet veel meer vanaf hangt ben ik toch erg benieuwt naar de exacte inhoud van de briefjwoskam schreef op 09 maart 2004 @ 10:15:
[...]
@ Spider.007: ik denk dat ik die brief nog wel ergens heb liggen, ik zal dr es flink naar zoeken...![]()
---
Nadat Ladot had overgenomen had hij 3(!!!!) keer een aangetekende brief moeten sturen om eindelijk zijn domein opgezegd te krijgen.
Overigens heb ik voor een ander bedrijf ook een website lopen bij inmiddels LaDot. Vraag me af hoe dat onderhand gaat, aangezien iemand anders daarvoor de rekeningen ontvangt end.
Het moet niet gekker worden....... Straks krijg ik een briefje van de lokale huis-aan-huis-bladen, en van de Blokker/Gamma-reclamefolders in de bus, met de mededeling dat deze voortaan niet meer gratis zijn, en ik maar een opzegging moet sturen, of ik moet er voor betalen............ Dit ter vergelijking
Alleen al het feit dat ze na 3 jaar (!!) pas om betaling verzoeken, en niet maandelijks/jaarlijks vooraf (of desnoods achteraf), geeft al aan dat ze op een of andere manier hopen geld binnen te halen, voor iets waar je anders meteen een klacht (en in ieder geval een opzegging) voor zou sturen!
Ik gebruik het domein alleen voor het e-mailadres en dat heeft voor mij veel waarde, hoop niet dat ik ook zo'n factuur krijg want dat wordt dan betalen: kan me niet veroorloven het e-mailadres kwijt te raken...heb ik weer op dinsdag ochtend...
Heb je gelijk in... ik ga weer mailen en vragen om het contract wat ik getekend heb (heb ik namelijk nooit gedaan)Wekkel schreef op 09 maart 2004 @ 09:22:
Dat klinkt als een aanbieding. Ik zie dat je wel tergend veel met ze meelult in je emails. Je moet hoe dan ook niet inhoudelijk met ze gaan bakkeleien over de periode dat LaDot het heeft overgenomen. Gratis = gratis en blijft gratis, dat moet je insteek zijn.
hebben 1 of meer van de gedupeerden al meer info?
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Ik heb het probleem doorgeschoven naar mijn vader, omdat hij er meer verstand van heeft. Ik zal het hem vanavond eens vragen hoe het er voor staat.Maestro.mosjuh schreef op 31 maart 2004 @ 11:49:
ik heb deze discussie met veel intresse gevolgd en vraag mij dan ook af:
hebben 1 of meer van de gedupeerden al meer info?
Signature
Ik heb van LaDot een brief ontvangen dat de factuur is doorgeschoven naar een incassobureau, hier heb ik niets meer van gehoord
---
HINT !!!!!!!!!11Spider.007 schreef op 31 maart 2004 @ 11:53:
Laat ik ook nog wat van me laten horen
Ik heb van LaDot een brief ontvangen dat de factuur is doorgeschoven naar een incassobureau, hier heb ik niets meer van gehoordDit is inmiddels ongeveer een maand geleden (gok ik)
Ga daar direct achterna, ik heb net zoiets gehad,
na een klein half jaar kreeg ik het incasso bureau op me dak,
na heel veel gezeik, is het opgelost.
Meede dankzij de advocaten van me werk/ pa's stichting.
Als ik dit zo lees zoude jullie gezamelijk dit moeten bespreken en op paier zetten,
dit door een ouder ofzo netjes formeel laten opschrijven en dan aangetekend naar ladot sturen.
iig niet stil zwijgen, dat is instemmen....

[ Voor 1% gewijzigd door Weezer-DC op 31-03-2004 12:22 . Reden: :X ]
Ik zit al drie jaar te wachten op een rekening.. dus die maand kan er ook nog wel bijWeezer-DC schreef op 31 maart 2004 @ 12:01:
[...]
HINT !!!!!!!!!11
Ga daar direct achterna, ik heb net zoiets gehad,
na een klein half jaar kreeg ik het incasso bureau op me dak,
na heel veel gezeik, is het opgelost.
Meede dankzij de advocaten van me werk/ pa's stichting.
Als ik dit zo lees zoude jullie gezamelijk dit moeten bespreken en op paier zetten,
dit door een ouder ofzo netjes informeel laten opschrijven en dan aangetekend naar ladot sturen.
iig niet stil zwijgen, dat is instemmen....

door een ouder (

---
Ik geef aleen een hintSpider.007 schreef op 31 maart 2004 @ 12:13:
[...]
Ik zit al drie jaar te wachten op een rekening.. dus die maand kan er ook nog wel bijDus ik wacht het netjes af...
offtopic:
door een ouder () informeel laten opschrijven
![]()
Ja door een ouder (vader/moeder), geld misschien niet voor jouw,
maar wat ik hier boven zie is niet echt zakelijk,
als je met zo'n brief aan komt wordt je niet serieus genomen...
En dat moest formeel zijn

Anoniem: 74951
Om je alvast of je advocaat
Ladot zou zich kunnen beroepen op artikel 3:35burgelijk wetboek. Hier staat het vertrouwensbeginsel in maar ik denk dat ze hier geen beroep op kunnen doen omdat jij niet wist dat er iets veranderde in het contract en nog belangrijker, je bent pas op de hoogte van de verandering na 3,5 jaar!
Als laatste optie, waar het meestal niet op uitdraaid maar wat ik nu niet z'n gek punt vind is het artikel van redelijkheid en billijkheid, zie 6:2burgelijk wetboek. "Schuldeiser en schuldenaar zijn verplicht zich jegens elkaar te gedragen overeenkomstig de eisen van redelijkheid en billijkheid". Ik zou het niet gek vinden als je een nette aangetekende brief stuurd naar ladot met het verzoek erin om ipv 350 euro, de kosten van het domein en 10mb ruimte te betalen!
Ik hoop dat je er iets mee kunt
Wel jammer dat ze echt niet door hebben dat dit ze inmiddels meer kost dan oplevert.... ik zal in de toekomst echt NOOIT meer wat met ladot te maken willen hebben...
To: bert
Sent: Friday, April 09, 2004 12:08 PM
Goedemorgen,
Wij zullen op geen enkele wijze afwijken van het door ons ingenomen standpunt.
Met vriendelijke groet,
Ellen Kloosterman
Postbus 317
1200 AH Hilversum
The Netherlands
Van: bertdenboer
Verzonden: donderdag 8 april 2004 10:31
Aan: finance@ladot.com
Onderwerp: RE: Antwoordform
Met bijzonder veel aandacht heb ik uw antwoord gelezen.
Mijn indruk is dat door veel bombastische woorden en dreigende taal u probeert mij te bewegen te betalen voor iets wat ik nooit heb afgesloten. Na Jurisch advies te hebben ingewonnen schrijf ik u dit als een finaal antwoord en is het uw keuze en kosten om verdere stappen te nemen.
- Ik heb nooit een contract afgesloten met La Dot. Van rechtsgeldigheid van een contract is pas sprake indien deze voorzien is van een handtekening van beide partijen.
- Ik ben nooit geinformeerd over tarieven die La Dot berekent
- Het contract zou afgesloten zijn op 1 mei 2001, zowel uw bedrijf als ikzelf hebben nooit gehandeld alsof er een contract bestaat. Pas in Februari 2004 stuurt u me een rekening zonder dat hier ooit een melding van is geweest of service voor is verleend.
- Als ik volgens u een personal abonnement heb zou ik graag de voorwaarden inzien, waar in staat dat het mogelijk is per 3 jaar te factureren.
- Verder nazoek werk betreffende La Dot en Freehosting doen mij op diverse mededelingen stuiten die alle melding maken van de zee chaotische administratie bij Freehosting. La Dot in de persoon van Rob Fransen doet uitspraken waarin hij zegt dat ze proberen alsnog het geld te vorderen bij mensen die ooit gratis wat onder gebracht hebben (met nadruk op gratis) bij Freehosting. Naar gelang dat klanten bezwaar maken deze geseponeert worden en als coulance weggeboekt worden.
Het bovenstaande teruglezende en hierover ruggespraak gepleegd te hebben kan ik alleen maar concluderen dat La Dot laakbaar gedrag is verwijten. La Dot bewust probeert "te halen wat er te halen valt" en dat ik daar niet aan mee wens te werken.
Vanaf nu zal ik verdere kosten aan u doorberekenen en wens ik niet verantwoordelijk te zijn voor fouten binnen uw organisatie.
Ik vertrouw erop hiermee duidelijk mijn positie te hebben weergegeven.
Met vriendelijke groet
Bert den Boer
Ik zou ondertussen beginnen met het sturen van een factuur aan LaDot voor alle tijd, geld en moeite die ondertussen is gestoken in het bestrijden van hun poging tot oplichting*.
*Misschien juridisch gesproken nog geen oplichting, maar moreel in ieder geval wel.
---
Bedankt voor uw uitgebreide reactie op mijn schrijven.
Het verwondert ons dat op onze arugumentatie totaal niet gereageerd wordt en genegeerd wordt.
Ten laatste male geef ik u aan dat ik bereidt ben dit via jurische weg verder te voeren. Alle hieruit voort vloeiende kosten zullen wij op La Dot verhalen.
Graag verzoek ik u volgende briefwisseling aangetekend te willen ontvangen en zullen wij daarop ook reageren. Vanaf heden staat mijn mail niet meer open voor deze mail die al dan niet "officieel" aangemerkt kan worden.
Mijn adres vindt u onderstaand.
Vertrouwende u hiermee geinformeerd te hebben.
Hoogachtend,
Dat is lang niet de enige fout die ik gezien heb. Ik ben bang dat hij iets duurder wil doen dan hij zich kan veroorlovenRaZoRhEaD schreef op 14 april 2004 @ 15:25:
bereidt ?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:44
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik zou me daar weinig zorgen over maken. Ik heb met ebay ook ooit ruzie gehad over ongeveer 20 euro wat ze nog van mij zouden krijgen. Bedrag niet zo hoog als nu, maar het ging mij niet om het geld maar de gedachte en werkwijze erachter. Diverse mailtjes gehad met de melding dat een incassobureau dit bedrag zou komen claimen, maar dat is nu een dik jaar geleden. Ik denk dat het in jouw geval ook gewoon dikke bluf isSpider.007 schreef op 10 april 2004 @ 13:42:
Ik heb exact hetzelfde antwoord van exact dezelfde dame ontvangenOverigens heb ik nog steeds niet gehoord van het incassobureau; maar ik zie eventueel vol vertrouwen tegemoet
Wat ik me wel afvraag is het volgende: kan dit hele gedoe nog vervelende gevolgen hebben m.b.t. "krediet waardigheid"? Ik dacht dat grote bedrijven waar jij een aankoop doet navraag kunnen doen m.b.t. krediet waardigheid van een persoon. Het bestaat i.i.g. in Amerika, maar weet niet of het ook in NL bestaat
[ Voor 20% gewijzigd door We Are Borg op 14-04-2004 16:05 ]
Nope.... Er is wel het Bureau Krediet Registratie, maar die doen exact dat: registreren dat je een lening hebt, en van welke hoogte. Dat gaat dus alleen over leningen, zoals hypotheek, doorlopend krediet en credit card....We Are Borg schreef op 14 april 2004 @ 15:57:
Wat ik me wel afvraag is het volgende: kan dit hele gedoe nog vervelende gevolgen hebben m.b.t. "krediet waardigheid"? Ik dacht dat grote bedrijven waar jij een aankoop doet navraag kunnen doen m.b.t. krediet waardigheid van een persoon. Het bestaat i.i.g. in Amerika, maar weet niet of het ook in NL bestaat
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:44
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Thanks, weet ik dat ook weerCroga schreef op 14 april 2004 @ 17:12:
[...]
Nope.... Er is wel het Bureau Krediet Registratie, maar die doen exact dat: registreren dat je een lening hebt, en van welke hoogte. Dat gaat dus alleen over leningen, zoals hypotheek, doorlopend krediet en credit card....
Spellingscontrole in WordT doet het goed hoorMr. Liu schreef op 14 april 2004 @ 15:43:
[...]
Dat is lang niet de enige fout die ik gezien heb. Ik ben bang dat hij iets duurder wil doen dan hij zich kan veroorloven
Ik bedoelde echt niet alleen spelfouten, hoewel ik daar ook genoeg te veel van zie.BacardiBreezer schreef op 20 april 2004 @ 22:47:
[...]
Spellingscontrole in WordT doet het goed hoor
Het vreemde aan deze brief is dat de beginprijs nu €205,- is, terwijl dit eerst €180,- was. Tel hierbij de gemaakte kosten op en we komen op een mooi bedrag van €303,50 uit.
Ik ga nu samen met mijn vader de consumentenbond inschakelen, want deze onzin gaat mij toch te ver.

Tot zover deze update van mijn kant. Als er meer informatie is laat ik het wel horen.
Signature
Anoniem: 95124
Heb het zelfde probleem. Vandaag ook een brief van Damste voor ook precies 303 euro. Ooit eens een gratis domain bij freehosting aangevraagt en na 3 jaar niks te hebben gehoort krijg je zo maar een rekening van 180 euro.pastapappie.NET schreef op 01 mei 2004 @ 20:40:
Nou, eerst een rotschop en ook gelijk een update van mijn kant. Ik heb vandaag een brief gekregen van het advocatenbureau Damsté. Ik had al gelijk een vermoeden dat het met LaDot had te maken en ja hoor, het was een laatste verzoek om te betalen.
Het vreemde aan deze brief is dat de beginprijs nu €205,- is, terwijl dit eerst €180,- was. Tel hierbij de gemaakte kosten op en we komen op een mooi bedrag van €303,50 uit.Gezien ik nooit echt door middel van een contract heb aangegeven dat ik over ben gestapt op dit abbonement weiger ik nog steeds te betalen. Ik zal hooguit pas gaan betalen als zij letterlijk bewijs hebben dat ik toendertijd toegegeven heb over te willen stappen naar een betaald abbonement. Dat is iets wat LaDot nog altijd niet wil aangeven, ik heb hier ook al meerdere brieven over gestuurd, maar ik krijg hier steeds maar geen antwoord op.
Ik ga nu samen met mijn vader de consumentenbond inschakelen, want deze onzin gaat mij toch te ver.
Tot zover deze update van mijn kant. Als er meer informatie is laat ik het wel horen.
Niet betaald dus en nou een brief van een advocaat.
K*T
Signature
Als je het mij vraagt is het gewoon een kwestie van een slordige administratie
blijkbaar moet hier iets mee gebeuren ...
ze kunnen je niks maken als je niet voor getekent hebt dat je na * jaar moet betalen
[ Voor 15% gewijzigd door SvEn op 01-05-2004 20:54 ]
Dit topic is gesloten.