Nu we het over incassobureau's hebben, en met name over die honden van een IJ, heb ik even wat vraagjes.
Ook ik heb al een langlopend probleem met een ISP.
Kleine uitleg hierover,
Ik woon al 3 jaar niet meer op mijn vorige adres, maar kreeg dus wel plots van IJ een brief dat ze willen vangen in naam van die ISP.
Deze claimt namelijk abbo bedragen over een periode dat ik al niet meer op dat adres woonde.
Ik heb ze bij ELK contact om een specificatie en bewijs van deze rekeningen gevraagd (IJ) tot nu toe nooit gekregen.
De laatste keer was helemaal om van in je broek te pissen van het lachen;
Ja, we hebben uw verzoek aan de klant voorgelegd en deze reageerd met de melding dat ze het intern onderzocht hebben. Hun afdeling zegt dat de bedragen wel kloppen.
Hierop heb ik gereageerd dat zowel ik als een rechter zo'n kinderachtige uitspraak niet als wettelijk bewijs zie.
Enfin, laatste contact is alweer minimaal 4 maanden gelden geweest (dat ik ze dus verteld heb dat ik nog steeds geen bewijs heb gezien (pas 4 keer op gevraagd)).
Nu ga ik strax verhuizen, moet ik dan een verhuisbericht aan die prutsers van IJ doorgeven ?
Ze proberen me namelijk ook al kosten in de schoenen te schuiven die ze moesten maken om mijn nieuwe adres te vinden (die bekend was bij de ISP

).
En verder, hoe lang kan zoiets doorkwakkelen
Want we zijn dus nu 4 maanden verder, zul je zien dat ze over 2 maanden ofzo weer gaan zeiken.
Hieronder de laatste brief die ik gestuurd heb. Deze heb ik compleet met dossier van 3 jaar naar de ISP *en* naar IJ gestuurd (beide aangetekend).
Hierop moest ik dus weer met IJ bellen, en vertelde ze mij dus "de klant zegt dat je wel moet betalen" toen heb ik dus wederom gezegd dat maar met bewijs moeten komen, en dat ik de indruk krijg dat ze hun reet met mijn brief afvegen, daar er letterlijk om bewijs gevraagd word (wel wat netter gezegd

).
Hier dus die brief:
Referentie : xxx
Inzake :Boutprovider B.V.
Geachte heer, mevrouw,
In reactie op uw correspondentie naar aanleiding van de 'vordering' van Boutprovider het volgende.
Op 26-11-2003 ontving ik voor het eerst een incassobrief van uw kant, met de mededeling dat u een vordering van €209,98 binnen acht dagen betaald wilde hebben.
Hierop heb ik meteen telefonisch contact met u opgenomen.
U stelde in de brief namelijk een vordering van een klant te hebben, zonder verder ook maar enige specificatie van dit bedrag.
Telefonisch is mij medegedeeld dat het om een vordering van de volgende facturen zou gaan van klant Boutprovider, met factuurnummer 123 :
Februari 2001
Maart 2001
April (2 maal) 2001
Hierop heb ik uitgelegd dat ik al sinds februari 2001 geen klant meer ben bij genoemd bedrijf.
Aan het einde van het gesprek, is mij verteld dat dit met Boutprovider opgenomen zou worden, en dat de vordering tot nader order opgeschort zou zijn.
Tot mijn grote verbazing mocht ik op 15-12-2003 wederom een brief van uw kant ontvangen.
Deze brief bestond letterlijk uit 1 regel; namelijk het verzoek om telefonisch contact op te nemen.
Een verzoek wat mij ten zeerste verbaasd heeft. Immers bij het vorige telefonisch onderhoud heb ik u voorzien van diverse telefoonnummers waar ik op te bereiken ben.
Het gesprek wat ik naar aanleiding van deze brief voerde, slaat werkelijk alles.
Om te beginnen werd mij gevraagd waarom ik belde; dit terwijl ik op uw verzoek contact opnam!
Voorts werd mij gevraagd of ik reeds contact had opgenomen met Boutprovider, iets wat mij wederom verbaasde omdat bij het eerdere gesprek mij toegezegd was dat u contact op zou nemen met Boutprovider.
Wederom legde ik uit dat ik geen enkel bewijs had gezien waarom ik het eerder genoemde bedrag zou moeten betalen, bijna 2 jaar nadat ik geen overeenkomst meer heb met Boutprovider en uit een periode dat ik geen abonnement meer had bij Boutprovider.
De medewerker die ik aan de lijn had vertelde mij dat er nog steeds een bedrag openstond en dat deze betaald dient te worden, enige andere vorm discussie was niet mogelijk.
Graag wil ik u er op wijzen dat binnen het Nederlands recht de bewijslast bij de eisende partij ligt. Tot op heden heb ik echter van u nog geen specificatie mogen ontvangen.
Verder herhaal ik graag de volgende belangrijke punten die in het eerdere gesprek naar voren kwamen:
- Reeds in december 2000 schriftelijk en aangetekend opgezegd
- Opzegging was per 1-2-2001
- Per 1-2-2001 was ik niet meer op het adres woonachtig
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat er weinig notie is gemaakt van mijn bezwaren en argumenten die ik in het eerste onderhoud heb gemeld.
Bijgevoegd vindt u een ‘logboek’ zoals ik deze heb bijgehouden in de periode waar Boutprovider mij voor wil factureren, u zult zien dat ik alle mogelijke middelen gebuikt heb om in contact te treden met Boutprovider.
Tenzij u, dan wel Boutprovider met sluitend bewijs kunt komen dat de vordering terecht is beschouw ik de zaak als afgedaan.
Met vriendelijke groet
Koffie
Op deze brief heb ik dus telefonisch contact gehad op 10-02-2004 (!!) daarna niets meer gehoord.
Tijd voor een nieuwe sig..