Sapphire & Club3D 9800PRO

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.075 views sinds 30-01-2008

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zo, hij draait hoor!

Enermax 465 werkt heerlijk en de voltlijnen zijn weer normaal genoeg om de 9800 Pro nu uiteindelijk te kunnen gebruiken. In mijn signature heb ik een 3dmark linkje gezet... scheelt behoorlijk met mijn 9500 Pro kaart. Battle of Proxy bijvoorbeeld die gewoon aardig om aan te zien is.. ( inplaats van een diashow )

Damn Codecreatures die gewoon as minimale FPS 27 heeft...gah...mijn oude kaart haalde 9 of zo als minimale fps!

[ Voor 15% gewijzigd door swampy op 23-03-2004 18:06 ]

There is no place like ::1

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 10:04

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Ik sta op het punt om een 9800 pro te kopen, ik ben alleen nog niet zeker van mijn keuze... Niet of het een club3d of Sapphire wordt, maar wordt het de bulk van E198 of een retail (light of full maakt niet uit) van E218?

Het verschil tussen de twee retails is duidelijk, maar niet het verschil met de bulk.
De bulk heeft volgens mij een lagere kloksnelheid 378/676 dan de standaard retail 380/680.
Dit maakt in principe weinig uit. Waar ik wel bang voor ben, is dat je bij een bulk een mindere core/ geheugen erin hebt zitten waardoor je dus niet of minder kan overklokken!!

Ik heb ook op andere forums gezocht en zelf een post gedaan, maar op een vraag weet niemand blijkbaar een antwoord: Welke voltlijn gebruikt een 9800 pro?
Ik klok mijn a7n8x Dlx nForce2 met Barton 2600@2518 wel goed over en hebben allebei erg veel honger in mijn 5v lijn...

Ik heb wel een goede voeding (Levicom Xalien Black), maar ik weet niet of hij ook nog een 9800 pro op de 5v zal trekken, vandaar.

Hulp hard nodig (draai nu op een 1mb pci kaartje wegens verbrande fx5900xt) _/-\o_

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

RuBBerenRoBBie schreef op 23 maart 2004 @ 20:02:
Ik sta op het punt om een 9800 pro te kopen, ik ben alleen nog niet zeker van mijn keuze... Niet of het een club3d of Sapphire wordt, maar wordt het de bulk van E198 of een retail (light of full maakt niet uit) van E218?

Het verschil tussen de twee retails is duidelijk, maar niet het verschil met de bulk.
De bulk heeft volgens mij een lagere kloksnelheid 378/676 dan de standaard retail 380/680.
Dit maakt in principe weinig uit. Waar ik wel bang voor ben, is dat je bij een bulk een mindere core/ geheugen erin hebt zitten waardoor je dus niet of minder kan overklokken!!

Ik heb ook op andere forums gezocht en zelf een post gedaan, maar op een vraag weet niemand blijkbaar een antwoord: Welke voltlijn gebruikt een 9800 pro?
Ik klok mijn a7n8x Dlx nForce2 met Barton 2600@2518 wel goed over en hebben allebei erg veel honger in mijn 5v lijn...

Ik heb wel een goede voeding (Levicom Xalien Black), maar ik weet niet of hij ook nog een 9800 pro op de 5v zal trekken, vandaar.

Hulp hard nodig (draai nu op een 1mb pci kaartje wegens verbrande fx5900xt) _/-\o_
Mmm, ik heb een P4 en moest mijn PSU upgraden om mijn 9800 pro te laten werken...

AMD gebruikers daartegen hoeven niet te upgraden ( of niet snel ) ... dus ik verdenk de 12v lijn .....

There is no place like ::1

Verwijderd

Bulk wil alleen zeggen dat er geen games enz. bijzit...lijkt me sterk dat hij "trager" zou zijn dat de retail versie of slechter soort geheugen zou hebben.

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 10:04

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 21:15:
Bulk wil alleen zeggen dat er geen games enz. bijzit...lijkt me sterk dat hij "trager" zou zijn dat de retail versie of slechter soort geheugen zou hebben.
Ja dat d8 ik ook, maar kijk naar de gpu en mem snelheid:
http://www.universecomput...p?cPath=33&products_id=87

Lager dan de standaard snelheden dus... Ik las ook op een forum (ik geloof van sapphire zelf) dat er gewoon een mindere kaart werd gebruikt voor de bulk versie.
Mij lijkt het ook sterk hoor, maar ik lees toch tegenstrijdige berichten.
Het is ook een beetje irritant met een bulk, lite- en full retail versie... |:(

Iemand die me een rustige nachtrust kan bezorgen? (nee ik gooi niet mijn vriendin de deaur uit :9 )

Verwijderd

Die 4 mhz doen het hem anders ook niet en overclocken...waarom zou je eigenlijk? De kaart is snel genoeg... :)

Ik hoop natuurlijk dat ik Samsung geheugen krijg en misschien beetje te gaan overclocken, maar mocht het niet echt willen dan is het ook goed. Aan mijn VGA Silencer cooler (die hier met smart op mijn Sapphire 9800 Pro zit te wachten) zal het niet liggen. :)

p.s. Je kunt ook "slechter" geheugen krijgen als je de retail versie koopt, je moet dus gewoon beetje geluk hebben.

Ik zie wel en hoop op het beste.

Verwijderd

Ik heb vanmiddag de Sapphire 9800 Pro voor 199 euro gehaald bij de Mycom :9 . Het kostte wel een beetje moeite maar het lieve meisje besloot me er toch maar 1 mee te geven omdat de 235 euro versie niet meer op voorraad was
Dit is alleen de OEM versie (geen boekjes en doos, wel cd en sticker >:) ).

Maar hij werkt verder als een trein echt heerlijk kaartje voor die prijs _/-\o_

Verwijderd

Die bulk versie snap ik niet helemaal.
Volgens mijn nederlands woordenboek betekend bulk onverpakt goederen... wtf!
ook heb ik glezen dat die dan geleverd wordt zonder doos.
krijg je die kaart dan in een evelop met alleen een anti staties zakje ofzo :?

Ik ga denk ik net als raceaap_nl gewoon effe bij mycom probere, maareuh... bij mij
hebben ze niet van die lieve meisjes maar alleen van die saaie mannen. :D

maar als het lukt bespaard het me wel verzend kosten en wacht tijd :)

Verwijderd

RaceAap welk geheugen zit erbij jou op?

Verwijderd

bij http://www.universecomputers.nl maar 198,- de Sapphire :*)

Verwijderd

Doh.. voortaan moet ik ff wat verder kijken....
en dan te bedenken dat ik pas nog een Pov 5900xt gekocht heb voor 188,-
die niet eens lekker overclocked... :|

Verwijderd

Ik heb een Club 3D 9800 Np @ Pro Bios / Speed's geen enkel probleem ook een XT Bios is geen probleem, maar 9800 Pro is nu goed genoeg, bij betere cooling wordt het wel een 9800 XT.....

maar @ Club 3D, wel Samsung 2.8Ns Mem :)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 22:06:
Ik heb vanmiddag de Sapphire 9800 Pro voor 199 euro gehaald bij de Mycom :9 . Het kostte wel een beetje moeite maar het lieve meisje besloot me er toch maar 1 mee te geven omdat de 235 euro versie niet meer op voorraad was
Dit is alleen de OEM versie (geen boekjes en doos, wel cd en sticker >:) ).

Maar hij werkt verder als een trein echt heerlijk kaartje voor die prijs _/-\o_
Begrijp ik het nou goed: heb je de retail versie voor een (OEM) prijs meegekregen :? waar was dat, Utrecht ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
ik heb ook samsung geheugen, 2.8 ns
nog niet gekeken over ut overclockt of niet :p

mijn vraag was nog heeft de radeon 9800 pro nou een temperatuur meter, wat ik zie verscheidene mensen praten dat hun kaart erg heet word enzo (radeon 9800 pro), die van mij stressed is lauw dus valt wel mee maar ben toch benieuwd etc :p

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Madrox schreef op 24 maart 2004 @ 10:32:
[...]

Begrijp ik het nou goed: heb je de retail versie voor een (OEM) prijs meegekregen :? waar was dat, Utrecht ?
Ja, omdat ik volhield dat dat op de site ook zo stond (zelfs laten zien daar :P ).

Was in Rotterdam trouwens

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 15:32:
[...]

Ja, omdat ik volhield dat dat op de site ook zo stond (zelfs laten zien daar :P ).

Was in Rotterdam trouwens
Zucht... Mazzelaar... In Utrecht zijn ze niet zo makkelijk... ik heb het daar ook zo laten zien namelijk... maar ik moest € 235,- euro neerleggen... helaas.

Verwijderd

en maar twijfelen: nu een upgrade van een ti4200 of nog wachten??
wat ben ik blij dat ik sinds vanmiddag de sapphire heb!!!!!
je denkt dat alles er mooi en gelikt uitziet, maar je ziet echt direct verschil met alles!
dus mocht je nog twijfelen: niet doen, gewoon deze (of de 3d) 9800pro kopen, er gaat een wereld voor je open!

Verwijderd

Volgens mij is mijn lowbudget maxpower 300W de boosdoener van het af en toe vastlopen van het systeem omdat mn 9800 pro denk ik te weinig stroom krijgt. Bijvoorbeeld dit:

Afbeeldingslocatie: http://img3.photobucket.com/albums/v32/joeri-borgstein/9800pro.jpg

met dan na het opnieuw opstarten een melding van xp dat 9800pro een apparaatstoring gaf ofzo. Verder werkt mn 9800pro super en zijn de benchmarks allemaal goed. Af en toe gaat t dus fout, freezes, vastlopers, en gpu recover meldingen (die nu is uitgeschakeld.)

iemand die hier ervaring mee heeft of die de oplossing heeft?

Greetz Joeri

Verwijderd

szAppName : Drivers.Display szAppVer : 10024E480000021002
szModName : ati2dvag.dll szModVer : 6.14.10.6430 Offset : B42706EA

deze melding krijg ik dan!!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 17:31:
Volgens mij is mijn lowbudget maxpower 300W de boosdoener van het af en toe vastlopen van het systeem omdat mn 9800 pro denk ik te weinig stroom krijgt. Bijvoorbeeld dit:

iemand die hier ervaring mee heeft of die de oplossing heeft?
Andere voeding proberen b.v. ?

Verwijderd

Heeft hiet iemand de sapphire 9800 pro bulk versie ?
en zou je kunnen vertellen hoe die geleverd wordt doos, software enz...

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
gewoon in een zak met cd / kabeltjes etc, alles maar dan zonder doos

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Maar wat als ik heb bijvoorbeeld bij universecomputers koop?

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Bulk: Meestal een antistatisch zakje met de kaart en een driver CD
Retail: Kaart in een zakje in een mooi doosje met kabels en splitters en driver CD en soms bij de echt dure kaarten zitten games bijgeleverd

Wat ik dus heb gemerkt is dat de "goedkopere" Saphire kaarten dus bulk zijn en vanaf 235 euro (bv Salland volgens mij) wordt het een retail versie. De Club3D kaarten zijn vanaf 215 euro al retail (dus met alles erop en eraan)

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-08 20:49

b3ta

Hallo

Joepie vandaag een 120GB Maxtor besteld + 512DDR + 550Watt voeding + 9800pro CLUB3D >:) !!!!! En dat allemaal op me 2400+ AMD ik ga weer lekker genieten van de games zoals het hoort!! Lekker VIETNAM op HIGH! :>

Ik heb besloten om nog een 512 reepje te kopen omdat ik zelf onder vonden heb dat mijn systeem 2400+ + 512DDR slomer lade dan een 1800+ 768MB!!!!!! :r
hij was zeker wel 15 seconden TRAGER!!

Nu heb ik straks 1gb ddr dan moet het laden helemaal lekker snel gaan _/-\o_

Ik geloofde tot gister dat 512mb nog meer dan genoeg was... die tijd ligt dus toch al achter me en we leven al weer op het minimale van 1 gb werkgeheugen 8)

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Mijn Club 3D ATI Radeon 9800PRO 128Mb TV-Out AGP 8x DVI (retail) € 380 had het volgende:

- mooie Club 3D doos
- kaart in antistatisch zakje gesealed
- stroomkabel voor de kaart met dubbele molex
- TV-out connector S-video -->composite
- TV-out kabel S-video
- TV-out kabel composite
- driver CD
- WinDVD 4 CD-ROM
- User's Guide
- ATI case badge
- DVI converter connector

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:56:
Maar wat als ik heb bijvoorbeeld bij universecomputers koop?
Ik laat het weten zodra ik de kaart binnen heb ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

oke tnx :)

Verwijderd

Ik heb hem gisteren (Dinsdag) besteld bij universecomputers...hopelijk heb ik hem deze week nog binnen.

/me keeps fingers crossed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 22:07:
Ik heb hem gisteren (Dinsdag) besteld bij universecomputers...hopelijk heb ik hem deze week nog binnen.

/me keeps fingers crossed.
Ik heb hem er net ook besteld :*)
ik had wel *** sterren, waarbij stond dat het niet op voorraad was en 2 tot 3 dagen langer duurde.

Verwijderd

Ik heb geen 3 sterren gezien...maar ik ga er maar van uit dat ik hem dan maar niet deze week binnenkrijg.

Jammer, ben vandaag jarig (tis 0:00 geweest) en heb vrijdag vrij genomen en had dan mooi mijn Radeon in kunnen bouwen en beetje kunnen testen. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 00:05:
Ik heb geen 3 sterren gezien...maar ik ga er maar van uit dat ik hem dan maar niet deze week binnenkrijg.

Jammer, ben vandaag jarig (tis 0:00 geweest) en heb vrijdag vrij genomen en had dan mooi mijn Radeon in kunnen bouwen en beetje kunnen testen. :)
Gefeliciteerd :Y)

Verwijderd

:| ze hebben die 9800 pro bij universecomputers duurde gemaakt

er staat doorgestreep euro 212 en dan daar onder 212 euro :r
zie site http://www.universecomput...f9ce5b17f2ed65668525fcb5c

ook is het een bulk versie doe hier een paar euro bij en je hebt de retial
zie ook http://www.pczaak.nl/catalog/default.php?cPath=1_24_195 hier hebben ze hem voor 208,49 scheelt je toch scheelt je toch 3,51 :P bovendien hebben ze em opvoorraad. ook hebben ze daar de retail voor ± 10 euro meer
ze hebben hem hier van club3 en sapphire voor bijna precies de zelfde prijs kan je nog kiezen ook ;)

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06 22:38
Ik heb hem daar gisteren nog voor 198 euro besteld en betaald. Dus ik mag hopen dat ze niet nog voor 14 euro aan komen kloppen. Anders word het annuleren en idd naar PC Zaak.

Er staat nu overigens wel bij dat er "Geen plastic cooler" opzit, volgens mij stond dat er eerst niet bij.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 12:01:
ook is het een bulk versie doe hier een paar euro bij en je hebt de retial
zie ook http://www.pczaak.nl/catalog/default.php?cPath=1_24_195 hier hebben ze hem voor 208,49 scheelt je toch scheelt je toch 3,51 :P bovendien hebben ze em opvoorraad. ook hebben ze daar de retail voor ± 10 euro meer
ze hebben hem hier van club3 en sapphire voor bijna precies de zelfde prijs kan je nog kiezen ook ;)
Ehmmm...
PCZAAK (25/03):
Sapphire ATI 9800 Pro Bulk = €209,49
Sapphire ATI 9800 Pro Retail = €218,50

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:49
Ik heb dinsdag by mycom de Sapphire ATI radeon 9800 pro 128 mb gehaald. (199 euro)
veel herrie maakt deze kaart niet (niet meer dan mn ouwe gf4mx440 iig)
en het kaartje draait super..

overigens snap ik dat geneuzel over plastic of koperen koelingsbevestigings pinnetjes niet echt.
ik zit gewoon fijn te gamen met dat ding. :)

Verwijderd

Insano schreef op 25 maart 2004 @ 14:25:
Ik heb dinsdag by mycom de Sapphire ATI radeon 9800 pro 128 mb gehaald. (199 euro)
veel herrie maakt deze kaart niet (niet meer dan mn ouwe gf4mx440 iig)
en het kaartje draait super..

overigens snap ik dat geneuzel over plastic of koperen koelingsbevestigings pinnetjes niet echt.
ik zit gewoon fijn te gamen met dat ding. :)
Heb je hem zo mee gekregen, want die 199 krijg je toch alleen bij aanschaf nieuw pc ?

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:49
ja, ze zeggen het van wel. ik had eerst die ander (met doos) besteld, maar toen ik hem dus kwam op halen zei hij dat hij deze niet had, en dat ik die bulk kreeg. best! ik vind zo'n bulk versie wel ok, want aan een doos enzo heb ik toch niets. en het scheelt weer een aantal eurotjes..

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-03 16:14
@Insano: Je piept waarschijnlijk wel anders als je plastic pinnetjes het binnenkort van ellende begeven en je koeler je kast in lazert ;)

Althans, dat blijkt bij sommigen gebeurd te zijn, misschien heb jij geluk...

Ik heb er een Arctic vga koeler op gezet, praktisch onhoorbaar op de normale stand en koelt in die stand al veel beter dan het normale vierkantige koelertje.

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06 22:38
Net een mail ontvangen van Universe Computers, als je hem (zoals ik) hebt besteld voor de prijs van €198,- (t/m gisteren) word de prijsverhoging verder niet verrekend.

Blijkbaar liep de actie een beetje te goed en hopen ze nu nog wat extra geld in het laatje te krijgen. :7

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 15:21:
[...]

Heb je hem zo mee gekregen, want die 199 krijg je toch alleen bij aanschaf nieuw pc ?
]
ik heb m net een paar minuten geleden ook voor 199 bij mycom bestend :)
khoor nog wel van ze :)

Verwijderd

Orangeman schreef op 25 maart 2004 @ 17:30:
@Insano: Je piept waarschijnlijk wel anders als je plastic pinnetjes het binnenkort van ellende begeven en je koeler je kast in lazert ;)

Althans, dat blijkt bij sommigen gebeurd te zijn, misschien heb jij geluk...

Ik heb er een Arctic vga koeler op gezet, praktisch onhoorbaar op de normale stand en koelt in die stand al veel beter dan het normale vierkantige koelertje.
dan haal je die pinnetjes er tog gewoon uit en zet je hem vast met wat schroefjes en rubber ringetjes :? of denk ik nu te makkelijk :P

hmm heb hem nu dus bij mycom besteld en als betaling rembours gekozen, mja wat nu?? ontvang geen email ofzo van ze.
Word hij nu al verzonde ofzo?? snap het niet meer egt :/
als inlog staat de kaart bij onderstatus:
Datum Bedrag Betaalwijze Status Opmerking
25-03-2004 € 208,00 Rembours Ontvangen door MyCom

mja en nu :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 19:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 19:08:
[...]
]
ik heb m net een paar minuten geleden ook voor 199 bij mycom bestend :)
khoor nog wel van ze :)
bij mij doet de mycom site het niet goed :( :( :(
mischien effe goed flashplugin downe

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
jongens, de discussie gaat nu wel heel erg over bij welke winkel de kaarten t goedkoopst zijn en hoe ver je bestelling is. Ik stel voor dat we het weer over de kaarten zelf gaan hebben, zodat er niet zometeen een modje het topic komt sluiten :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topic-onderwerp is sowieso na 300+ posts wel redelijk afgehandeld. En zoals je zelf al aangeeft is het huidige niveau van het topic niet echt lekker.

Dicht is de beste optie :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.