Sapphire & Club3D 9800PRO

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.075 views sinds 30-01-2008

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 16:10
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 17:06:
[...]

Echt niet man, Jij hebt die ene gekocht met Lara Croft...
Deze heeft alleen de driver-cd en de kaart natuurlijk ;)
check post boven daar zie je wat ik erbij had

Verwijderd

Tja dan kan je het proberen maar makkelijk zal het niet gaan.
Want ze geven je niet zo gauw het verschil terug.

Wat je kan doen is deze kaart weer in te leveren.
En een dag erna een andere te halen.

;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 17:10 ]

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 17:10:
Tja dan kan je het proberen maar makkelijk zal het niet gaan.
Want ze geven je niet zo gauw het verschil terug.

Wat je kan proberen is deze kaart in te leveren.
En een dag erna een andere te halen.

;)
ben dus teruggeweest en zeiden dat de oem een oude kaart was en niet meer verkocht werd.

Verwijderd

Daar was ik al bang voor..

:(

oude kaart => bullshit

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 17:15 ]

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
:( op mijn Hercules Radeon 8500 kan dus geen dual monitor. Ik mag aannemen dat dit op de Club3d en de Sapphire wél gewoon mogelijk is?

Verwijderd

waar is een dual monitor nu goed voor ? :+

• The Evil Brain
nou ja, als je er eentje overhebt... :) maar kan het nou of niet (lijkt me wel toch)?

edit:

Ik heb net een mailtje gestuurd naar zowel Informatique en Powerline (bij mij in de buurt en ik heb er goede ervaringen mee):
Hallo,

Ik sta op het punt om de Sapphire Radeon 9800 Pro 128 MB voor € 239,- te kopen, maar nu hoor ik allerlei verschillende verhalen op diverse fora over de extra's en de eigenschappen van deze kaart. Ik hoop daarom dat u deze vragen kunt beantwoorden:

1) Welk type geheugen zit er op de videokaart? Er schijnen 3 soorten te zijn, namelijk Samsung, Hynix en Infineon.
2) Er doen verhalen de ronde over kaarten met plastic koelerbevestiging die zou smelten. Er schijnen ook versies te zijn met metalen koelerbevestiging. Welk type zit er op deze kaart? Of verschilt dat per kaart?
3) Wat voor accessoires cq kabels zitten er bij deze kaart?
edit2:
antwoord van Informatique
antwoord van Powerline

[ Voor 90% gewijzigd door The Evil Brain op 08-03-2004 15:07 . Reden: mailverhaal erbij ]

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:30
De 9800pro van 199E bij mycom is inderdaad de OEM versie. Verkopen ze dus niet los, ben er net geweest.

• PhuSioN
Nou, ik heb mijn 235 terug gevraagt :)
Werd mij ook verteld dat ik niet kon ruilen of het verschil terug kon krijgen.
Heb +/- 45min later m'n broertje laten gaan en daarbij werd gezegd dat ze er 1 vandaag hebben verkocht en dat de laatste was. Maar de verkoper heeft het in bestelling gedaan en wordt uiterlijk maandag opgebeld dat die binnen is. (heb trouwens geen vertrouwen dat ze terugbellen want heb ook een tft scherm laten nabestellen en daarbij werd ook nooit meer teruggebeld).
Heb vandaag dus gewoon al 3 verhalen gehoord bij de Mycom. Stelletje prutsers daar |:(

Verwijderd

Patrick,

Mag jij raden wie de laatste in Apeldoorn vandaag heeft gekocht :+

Btw mijne loopt lekker op 412/365 mhz wordt het modden of niet 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 20:18 ]

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:17:
Patrick,

Mag jij raden wie de laatste in Apeldoorn vandaag heeft gekocht :+

Btw mijne loopt lekker op 412/365 mhz wordt het modden of niet 8)
Met welk proggie controleer je dat?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• The Evil Brain
The Evil Brain in "Sapphire & Club3D 9800PRO"; net mailtje terug gehad van Informatique:
1/2
Helaas beschikken wij niet over deze informatie, dit kan per levering verschillen die wij van onze leveranciers binnen krijgen.

3
Er wordt een CD-ROM, een simpele handleiding en een TV-out kabeltje bij deze kaart geleverd.
En nog een vraagje: kan deze kaart (ivm AGP-eigenschappen enzo) op een Asus A7V333 moederbord? Ik neem zelf aan van wel, maar kan iemand dit bevestigen?

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

The Evil Brain schreef op 05 maart 2004 @ 15:05:
The Evil Brain in "Sapphire & Club3D 9800PRO"; net mailtje terug gehad van Informatique:

[...]

En nog een vraagje: kan deze kaart (ivm AGP-eigenschappen enzo) op een Asus A7V333 moederbord? Ik neem zelf aan van wel, maar kan iemand dit bevestigen?
Je wilt weten of hij ook op 4x agp kan, Ja dat kan, ik heb het zelf ook op mijn MSI KT3

Verwijderd

Ik heb bij de mycom in Den Bosch de Sapphire gekocht voor 199 euro, ook met plastic pennen en samsung geheugen.

Ze hadden er twee liggen, beiden met plastic pennetjes.

Voordat mijn 8 dagen om zijn, ga ik nog even bellen of de versie met koperen pennetjes gearriveerd is.

Anders maar een andere cooler erop zetten.

Klokt bijna tot XT snelheid over overigens :)

Verwijderd

Is er een proggie die de Sapphire in 2d, zoals office en Internet, de kaart lager laat draaien qua mhz e.d. Zou wel mooi zijn 8)

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 17:58:
Is er een proggie die de Sapphire in 2d, zoals office en Internet, de kaart lager laat draaien qua mhz e.d. Zou wel mooi zijn 8)
dat kun je doen met 3dprofiler. die wordt geleverd tot en met de omega calayst 4,1.

Verwijderd

Ik heb omega drivers 2.5.22. Zit dat daar ook in wat jij bedoeld? Zo ja, waar?

Verwijderd

De Sapphire 9800 pro heb ik nu gezien

met zo'n mooie ronde Sapphire cooler

en met zo'n standaard ruit-achtig ati-ding dat ook op de Club-3d zit.

Sapphire 9800 pro @ beyond 3d:
Afbeeldingslocatie: http://www.beyond3d.com/reviews/sapphire/9800pro/images/board_front.jpg

Sapphire 9800 pro @ vr-zone:
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/Sapphire/9800Pro/front2-small.jpg
En die maken vast niet evenveel herrie.

Ik heb ze alleen nog maar met samsung geheugen gezien.

Ik heb em gezien met ramsinks en zonder.
Sapphire 9800 pro @ sapphiretech.com:
Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/images/9800proboard++box.jpg
Met ramsinks is mooier lijkt me (alleen kun je niet zien welk geheugen je hebt).

Wat krijg je nou precies als je zo'n ding koopt?! :?
full retail =? ronde sapphire koeler, ramsinks en tomb raider
lite retail =? ruit ati koeler

En zijn beide coolers er gemakkelijk af te slopen?
Ik wil er een zalman heatpipe op zetten. :9

@swiftglx: ik heb de hele draad doorgelezen (ook alle weinig inhoudelijke opmerkingen). er zijn in ieder geval 3 versies. full en lite retail mappen daarop dus niet helemaal. mogelijke verklaring:
Sapphiretech.com:
General Card Specifications are subject to change dependent upon region purchased in and subject to component availability. Sapphire has enjoyed a commitment to excellence and to its customers so please do not hesitate to inquire about specific products at your regional Sapphire office.
dus je krijgt gewoon wat ze hebben (qua onderdelen) en als je wil weten wat je krijgt vraag het maar aan je verkoper (die het vaak ook niet weet).

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 23:49 ]

Verwijderd

Het is nu wel duidelik wat de verschillen zijn en wat je krijgt en hoe duur ze zijn, lijkt me. Zoniet, loop dan deze topic even door.

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 21:02:
De Sapphire 9800 pro heb ik nu gezien

met zo'n mooie ronde Sapphire cooler

en met zo'n standaard ruit-achtig ati-ding dat ook op de Club-3d zit.

Sapphire 9800 pro @ beyond 3d:
[afbeelding]

Sapphire 9800 pro @ vr-zone:
[afbeelding]
En die maken vast niet evenveel herrie.

Ik heb ze alleen nog maar met samsung geheugen gezien.

Ik heb em gezien met ramsinks en zonder.
Sapphire 9800 pro @ sapphiretech.com:
[afbeelding]
Met ramsinks is mooier lijkt me (alleen kun je niet zien welk geheugen je hebt).

Wat krijg je nou precies als je zo'n ding koopt?! :?
full retail =? ronde sapphire koeler, ramsinks en tomb raider
lite retail =? ruit ati koeler

En zijn beide coolers er gemakkelijk af te slopen?
Ik wil er een zalman heatpipe op zetten. :9

@swiftglx: ik heb de hele draad doorgelezen (ook alle weinig inhoudelijke opmerkingen). er zijn in ieder geval 3 versies. full en lite retail mappen daarop dus niet helemaal. mogelijke verklaring:
[...]

dus je krijgt gewoon wat ze hebben (qua onderdelen) en als je wil weten wat je krijgt vraag het maar aan je verkoper (die het vaak ook niet weet).
die sapphire kaart met ramsinks is de 256MB versie, deze word altijd geleverd met ramsinks geloof ik :)

Verwijderd

Let op de versie met plastic pinnetjes.
Heb zelf ervaren dat die krengen niet al te solide zijn,
mijn koelblok kon ik er zo afhalen zonder al teveel moeite.

Heb van een oude gforce3 kaart de metalen pinnen eraf gehaald
en bij de radeon opgezet. Dit voor de zekerheid.

BTW is iemand die de sapphire met suxx naar een XT geflashed heeft ???

Verwijderd

Hoodlum2000 schreef op 06 maart 2004 @ 18:21:
[...]

dat kun je doen met 3dprofiler. die wordt geleverd tot en met de omega calayst 4,1.
Ik heb omega drivers 2.5.22. Zit dat daar ook in wat jij bedoeld? Zo ja, waar?

• The Evil Brain
The Evil Brain in "Sapphire & Club3D 9800PRO"; antwoord van Powerline:
1)
HY5DU283222
AF-28 342A

2) Onze kaart beschikt over metalen/koperen koelerbevestigingen.

3) Inhoud doos: 2x TV-Out kabels, 1x TV-Out converter, 1x DVI converter, 1x Installatie CD, 1x Sapphire sticker.
1e antwoord is dus het geheugen wat erop zit, maar hier heb ik natuurlijk ook niet veel aan :/ Duidt die H op Hynix of is het gewoon echt alleen het serienummer?

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 08 maart 2004 @ 15:04:
1e antwoord is dus het geheugen wat erop zit, maar hier heb ik natuurlijk ook niet veel aan :/ Duidt die H op Hynix of is het gewoon echt alleen het serienummer?
even googlen leert dat het inderdaad om Hynix geheugen gaat.
google.com:
[PDF] 128M(4Mx32) DDR SDRAM
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... DESCRIPTION The Hynix HY5DU283222 is a 134,217,728-bit CMOS Double Data Rate(DDR)
Synchronous DRAM, ideally suited for the point-to-point applications which ...
www.hynix.com/datasheet/pdf/dram/ (1)HY5DU283222AF(Rev.0.3).pdf - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van www.hynix.com ]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 20:18 ]

• The Evil Brain
Hmm okee, dat had ik ook zelf kunnen bedenken ja |:( iig bedankt :)

En ik zou graag jullie mening horen: als ik nu een Radeon 8500 64 MB heb, ga ik er dan met een Radeon 9800 Pro 128 MB veel op vooruit? Gaan spellen echt veel beter/sneller lopen?

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

The Evil Brain schreef op 08 maart 2004 @ 20:21:

En ik zou graag jullie mening horen: als ik nu een Radeon 8500 64 MB heb, ga ik er dan met een Radeon 9800 Pro 128 MB veel op vooruit? Gaan spellen echt veel beter/sneller lopen?
Ligt eraan hoe snel je pc is in dit geval

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
denk het wel.
kunt AA en AF open draaien en dit zul je merken in beeld kwaliteit en frame rate.

btw heb nu al meerdere keren gelezen dat de standard koeler op de 9800pro eraf kan vallen als de plastic pinen smelten.
als dit gebeurt valt dat onder ganarantie dus no problem RMA?

Verwijderd

het scheelt gruwelijk veel!! ik ging van een 9100 128 mb kaart das de opvolger van jouw 8500 kaartje en t is gewoon wreed om te zien die verbetering. Het kost je wat maar de performance boost is enorm

nfs-u, far cry, fifa2004 draaien nu allemaal super op de allerhoogste opties!!

specs, xp2200 @ 2700, 512 pc2700, Ati Sapphire 9800 pro, Kt400-8x

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11
Ik ben binnenkort ook van plan een radeon 9800 pro te halen (bij mycom), maar is het nu verstandig eerst te vragen wat voor koelerbevestiging er op zit, en als dat plastic is, hem dan niet te nemen? Of gebeurt het maar heel zelden dat de koeler er af valt.

[ Voor 13% gewijzigd door Brammel op 08-03-2004 22:28 ]

Verwijderd

bram1234 schreef op 08 maart 2004 @ 22:27:
Ik ben binnenkort ook van plan een radeon 9800 pro te halen (bij mycom), maar is het nu verstandig eerst te vragen wat voor koelerbevestiging er op zit, en als dat plastic is, hem dan niet te nemen? Of gebeurt het maar heel zelden dat de koeler er af valt.
als je gewoon een goede koeler in je kast hebt of een goede flow dan is er niks aan de hand!

• Deadsy
ja maar als het gebeurt is dit dan gewoon een garantie geval of gaan ze moeilijk doen over afgevallen koelers?

• Brammel
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:28:
[...]

als je gewoon een goede koeler in je kast hebt of een goede flow dan is er niks aan de hand!
Heb vooronder 1 coolermaster fan en achterboven 1 coolermaster fan, dus denk dat het dan niet zo'n probleem zal zijn

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:27:
het scheelt gruwelijk veel!! ik ging van een 9100 128 mb kaart das de opvolger van jouw 8500 kaartje en t is gewoon wreed om te zien die verbetering. Het kost je wat maar de performance boost is enorm

nfs-u, far cry, fifa2004 draaien nu allemaal super op de allerhoogste opties!!

specs, xp2200 @ 2700, 512 pc2700, Ati Sapphire 9800 pro, Kt400-8x
hmm okee, maar ik heb een Athlon XP 1800+, wordt dit dan geen gigantische bottleneck? Of valt dat wel mee (bij een game als Vice City, waar ik dus nu vertraging heb als het regent in de game)?

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 08 maart 2004 @ 23:11:
[...]

hmm okee, maar ik heb een Athlon XP 1800+, wordt dit dan geen gigantische bottleneck? Of valt dat wel mee (bij een game als Vice City, waar ik dus nu vertraging heb als het regent in de game)?
reken maar dat die vertraging weg is bij een 9800 pro! vandaag ff gekeken bij een klasgenoot die een athlon 64 3200+ had met een basic kaartje en daar draaide nfs-u gewoon slechter als op mijn systeem! Zulke dingen laten zien dat je pcu echt niet t alles uitmaakt in je pc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 15:35:
ik heb vandaag mijn Sapphire 9800pro hier gekregen van www.tones.be

het is de light retail met de vierkante koeler (wordt toch eraf gesmeten voor waterblok)

zit samsung geheugen op, straks eens wa benches draaien als hem erin steekt.
even mijn eigen qouten :)

kaart was half dood uit de doos gekomen :r

mijn beeld viel uit vanaf het moment ik een 5 sec in een game of 3dmark zat.

teruggestuurd en ben nog aant wachten op een nieuwe :(

nu kan ik dus ook nog mijn geheugen gaan vervangen want dat is der nu ook aan :r

ah wel, reden om zalige corsair te kopen ^^ >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 01:15:
[...]

even mijn eigen qouten :)

kaart was half dood uit de doos gekomen :r

mijn beeld viel uit vanaf het moment ik een 5 sec in een game of 3dmark zat.

teruggestuurd en ben nog aant wachten op een nieuwe :(

nu kan ik dus ook nog mijn geheugen gaan vervangen want dat is der nu ook aan :r

ah wel, reden om zalige corsair te kopen ^^ >:)
haha ja dat is dan wel weer een voordeel. welk kaartje heb je nu precies dan?

• Bas!
  • Laatst online: 26-07 22:06
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 00:00:
[...]
reken maar dat die vertraging weg is bij een 9800 pro! vandaag ff gekeken bij een klasgenoot die een athlon 64 3200+ had met een basic kaartje en daar draaide nfs-u gewoon slechter als op mijn systeem! Zulke dingen laten zien dat je pcu echt niet t alles uitmaakt in je pc.
Dat ligt maar net aan hoe het spel geprogrammeerd is. FPS, RPG en RTS games zijn over het algemeen veel cpu intensiever dan racespelletjes doordat er programmeertechnish veel meer inzit. AI, veel meer aan particles en aan collision detection, skeleton animation, dat soort dingen meer. Autorace spellen gooien er een paar geilere shaders op en klaar.

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 08:10
heey,

Ik ben ook van plan om een sapphire Radeaon 9800 Pro te kopen, maar ik had dus bij de mycom gekeken en daar hadden ze 3 versies 2 de zelfde ene 199 euro andere 235 euro, en nog een 9800 Pro A-W (staat in het boekje van hun) voor 245 euro, weet iemand hoe dat daar nou percies zit ???

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
DE AIW is een 9800pro met een tv tuner erop gebouwd. je kan hiermee dus tv kijken door middel van simpel een coax kabel in je kaart te pluggen.

Verwijderd

Verder heb je verschil tussen een blauwe en een groene doos met Sapphire Radeon 9800 Pro kaartjes, de blauwe was traag en de groene snel geloof ik.
Ik zou je kunnen vertellen dat ik de groene doos had meegenomen (destijds 399 ipv 340 voor de blauwe) maar dat helpt geen bal want m'n videoplank is doorgebrand omdat het goedkope fannetje ermee gekapt is.

• Cyrus The Virus
ik lees dus ook dat ik wel pecee een nieuw koelblok moet kopen voor die videokaart dan ?? of valt dat tegenwoordig wel mee

edit:

Ik ben net bij e MyCom geweest en daar hebben ze 2versies van de 9800pro van sapphire. de Retail en Oem 235 euro en 199 euro.
Je krijgt de Oem alleen als je een nieuw systeem koopt :'(

[ Voor 56% gewijzigd door Cyrus The Virus op 09-03-2004 15:37 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
The Evil Brain schreef op 08 maart 2004 @ 20:21:

Ja je gaat er dan zeker wel een stuk op vooruit. Buiten het feit dat je huidige videokaart een DirectX8.1 kaart is en die 9800 pro een 9.0 kaart scheelt het je behoorlijk wat. Ik ben overgestapt van een 9100 naar een 9800pro. De 9100 is een iets nieuwere 8500, verder ook DX 8.1. Ik merk in alle spellen vooruitgang. NFSU, Generals, DeerHunter2004, Halo you name it. Verder is mijn 3dmark2003 score van 1166 naar 5424 gegaan en dan is ie nog niet eens overclocked.
Maar kijk als je Quake2 speelt dan is het weer niet nuttig, die speel je met je huidige kaart al op 400fps ofzo... ;)
Je zult er dus, uiteraard, op vooruit gaan met snelheid en compatibility met toekomsitge games.

[ Voor 22% gewijzigd door Gody op 09-03-2004 16:28 . Reden: erbij gezet dat het een quote-react is ]

Verwijderd

Heb zelf een Hercules 8500 gehad en nu een 9800pro...

Hangt ervan af wat je ermee wilt....

Oudere games zoals UT en quake3 gaat prima.
Maar de nieuwere games zoals Farcry, HALO2, Halflife2 zal ie dikke moeite
hebben.

3dmark03 met 8500 was ongeveer 1750
3dmark03 met 9800 pro is 6100

en de 9800 ondersteund Direct X9

Kijk bij Mycom voor een 9800 pro voor E199,-

Echt een koopje :)

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 16:57:

Maar de nieuwere games zoals Farcry, HALO2, Halflife2 zal ie dikke moeite hebben.
ik neem aan dat je het nu over de 8500 hebt? :+

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 09 maart 2004 @ 17:01:
[...]

ik neem aan dat je het nu over de 8500 hebt? :+
_/-\o_

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 16:57:

Maar de nieuwere games zoals Farcry, HALO2, Halflife2 zal ie dikke moeite
hebben.

3dmark03 met 8500 was ongeveer 1750
3dmark03 met 9800 pro is 6100

en de 9800 ondersteund Direct X9

Kijk bij Mycom voor een 9800 pro voor E199,-

Echt een koopje :)
235 euro :P 199 is alleen als je nieuw systeem koopt :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 08:39:
[...]

haha ja dat is dan wel weer een voordeel. welk kaartje heb je nu precies dan?
gainward 4600 non gs

had de 9800pro voor verjaardag gekocht (wel pas over 2 dagen) maar tmocht nie baten. nu ram bestellen >:) -> CORSAIR TWINX Matched DDR 2 x 256MB 400Mhz PC3200 HSP LOW Latency

zal wel voldoen op mijn P4PE >:)

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 11:10
dus wat is nou de beste kaart om te kopen?
Club 3D of Sapphire ATI Radeon 9800pro?

Verwijderd

heb nu 3 maanden een club3d 9800pro draait lekker....nu voor 218 eurie bij yorcom.nl ( |:( heb ik nog 320 eurie voor betaald)

Is dan wel aan te raden om een paar ramsinks op te plakken, alleen as je em nog wat sneller wil laten lopen.. >:) en wie wil dat nou niet..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 19:07 ]

• Cyrus The Virus
Tripwire999 schreef op 09 maart 2004 @ 18:47:
dus wat is nou de beste kaart om te kopen?
Club 3D of Sapphire ATI Radeon 9800pro?
Het maakt niks uit welke je koopt, enigste verschil is de accesoirs en de prijs.
Sapphire heb je voor 235 euro bij bijvoorbeeld Mycom en 279 euro voor de club 3d bij bijvoorbeeld computerland

Ik kies de Sapphire Atlhantis 9800 Pro 128 MB

Verwijderd

nenenenenenneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Mycom 199 euro voor de Sapphire pro..
Heb m daar zelf verleden week gekocht..

Zonder game...

Met game kost ie 235 euro.. maar wie wil nu Tombraider voor 36 euro ???

Ikke niet :P

• Brammel
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 18:35:
nenenenenenneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Mycom 199 euro voor de Sapphire pro..
Heb m daar zelf verleden week gekocht..

Zonder game...

Met game kost ie 235 euro.. maar wie wil nu Tombraider voor 36 euro ???

Ikke niet :P
Wat een afzetters, ben vandaag ff langs mycom geweest en naar die 200 euro gevraagd. Ik heb ook nog mobo, processor, geheugen en behuizing nodig die ik daar ook wel wil halen als ik hem dan voor 200 euro mee krijg. Ze vertelde mij dat hij alleen bij een nieuwe pc geleverd werd, maar als ik mijn onderdelen door mycom in elkaar liet zetten het ook wel voor 200 kon. En dat kost dan ff 45 euro... Het hangt er dus maar precies vanaf welke verkoper je te pakken hebt. Vind dit echt belachelijk.
(Mycom eindhoven)

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35
Ik heb vandaag een Club 3d aangeschaft voor 225 euro. Maar waarom zit er in godsnaam geen tv-in op die kaartjes :? Dat zat zelfs nog op mn 4MB Elsa. Is toch niet veel moeite om dat er ff bij te doen dacht ik zo

Verwijderd

Fred_Perry schreef op 10 maart 2004 @ 21:10:
[...] Maar waarom zit er in godsnaam geen tv-in op die kaartjes :? Dat zat zelfs nog op mn 4MB Elsa. Is toch niet veel moeite om dat er ff bij te doen dacht ik zo
bij ATI zit er dan die Theater 200 chip op (die is vast iets geavanceerder dan je Elsa :)) Sommige modellen hebben dat wel, andere weer niet. Meestal zijn ze met ietsje duurder (10 euro ofzo). Ik heb trouwens geen 9800 pro vivo modellen gezien, alleen all in wonder. Die zijn direct een stuk prijziger en een leuk tv-kaartje d'r naast is ook wel geinig. saa7134 gebaseerde kaartjes doen het erg goed. Ik heb zelf een Terratec Cinergy 400 TV van 66 euro. Maar als je per see ook tv-in wil op je videokaart dan is vivo je postfix.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 22:59 ]

Verwijderd

bram1234 schreef op 10 maart 2004 @ 19:17:
[...]

Wat een afzetters, ben vandaag ff langs mycom geweest en naar die 200 euro gevraagd. Ik heb ook nog mobo, processor, geheugen en behuizing nodig die ik daar ook wel wil halen als ik hem dan voor 200 euro mee krijg. Ze vertelde mij dat hij alleen bij een nieuwe pc geleverd werd, maar als ik mijn onderdelen door mycom in elkaar liet zetten het ook wel voor 200 kon. En dat kost dan ff 45 euro... Het hangt er dus maar precies vanaf welke verkoper je te pakken hebt. Vind dit echt belachelijk.
(Mycom eindhoven)
Dat is vreemd, ik kreeg in Den Bosch dus zo de 199 euro versie mee. Sounds fishy

• Brammel
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 23:18:
[...]

Dat is vreemd, ik kreeg in Den Bosch dus zo de 199 euro versie mee. Sounds fishy
Misschien dan maar ff naar Den Bosch om hem daar te halen, vreemd gedoe...

• Deadsy
ach ik denkd at je met die 199 euro versie van de Mycom net geluk moet hebben met de verkoper die het of niet weet (dat hij alleen bij PC verkocht mag worden) of het niet echt interesseerd.

Mycom zou toch moeten weten dat ze als ze die dingen gewoon voor 199 verkopen ze er flink wat kwijt zullen raken.
wel minder winst per kaart maar toch grotere afzet.

• Cyrus The Virus
wat is het verschil tussen die 2 versies bij de Mycom wat krijg je bij die dure wel en bij die goedkope niet, krijg je bij die dure alleen extra game of zitten er ook extra kabels bij die er bij die goedkopen niet zit ???

als het alleen het spel is koop ik die goedkope + een zalman koeler :D

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 18:57:
heb nu 3 maanden een club3d 9800pro draait lekker....nu voor 218 eurie bij yorcom.nl ( |:( heb ik nog 320 eurie voor betaald)

Is dan wel aan te raden om een paar ramsinks op te plakken, alleen as je em nog wat sneller wil laten lopen.. >:) en wie wil dat nou niet..
Id. gebruik gewoon een oud koelblok van je CPUtje. In stukken zagen. (kan soms wat zwaar geschut aan te pas komen. Die ff op plakken met Artic Adhesive.
scheelt je wel wat geld. :P en temp als je aan t clocken bent 8) 8)

• Cyrus The Virus
Dat tweak proggramma wat er bij zit is dat te downloaden of is daar een goede vervanger voor want dat krijg je alleen als je de full retail koopt + powerDVD en tomb raider en bij de lite versie niet, staat op de site van Sapphire

Verwijderd

bram1234 schreef op 10 maart 2004 @ 19:17:
[...]

(Mycom eindhoven)
Onzin het staat op de site van hun.. heeft niets te maken met aanschaf van een systeem.. Lijpe doenders daar in het zuiden :)
Btw.. mijne was kaduuk en naar Zwolle gegaan.. hadden ze m ook liggen voor
199 euries.. Btw ze hebben er nog plm 9000 liggen rofl..

To f*ck or to be f*cked... thats the queston _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 17:09 ]

• Brammel
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 17:07:
[...]

Onzin het staat op de site van hun.. heeft niets te maken met aanschaf van een systeem.. Lijpe doenders daar in het zuiden :)
Btw.. mijne was kaduuk en naar Zwolle gegaan.. hadden ze m ook liggen voor
199 euries.. Btw ze hebben er nog plm 9000 liggen rofl..

To f*ck or to be f*cked... thats the queston _/-\o_
Er staat wel op hun site: Let op: alleen bij gelijktijdige aanschaf van een PC.
Vind zwolle trouwens beetje ver vanuit Weert. Maar denk dat ik gewoon nog een keer naar eindhoven ga en gewoon zeg dit en dat wil ik hebben en de radeon 9800 pro oem versie. Met een beetje geluk heb ik dan een verkoper die niet moeilijk doet, en anders mogen ze de hele zooi houden en ga ik wel ergens anders heen.

[ Voor 6% gewijzigd door Brammel op 11-03-2004 17:13 ]

Verwijderd

Laten ze dan maar naar Apeldoorn belle :P

ff apeldoorn belle lol :)

• Cyrus The Virus
bram1234 ik ga hem volgende week halen als ik geld binnen heb in eindhoven, bij de vobis hebben ze hem ook voor 199 de lite retail

• Brammel
Cyrus The Virus schreef op 11 maart 2004 @ 17:31:
bram1234 ik ga hem volgende week halen als ik geld binnen heb in eindhoven, bij de vobis hebben ze hem ook voor 199 de lite retail
K, laat ff weten of het gelukt is ;)
(zie de 9800 pro niet op de vobis site staan trouwens)

[ Voor 10% gewijzigd door Brammel op 11-03-2004 17:39 ]

• Deadsy
de vobis?
kan hem ook niet op de site inden of is die nog niet verkrijgbaar?

• Cyrus The Virus
Hij staat niet op de site maar wel bij hun folder in eindhoven in ieder geval. Ik houw je op de hoogten

• Brammel
Cyrus The Virus schreef op 11 maart 2004 @ 18:41:
Hij staat niet op de site maar wel bij hun folder in eindhoven in ieder geval. Ik houw je op de hoogten
Ja, ik heb het gezien, maar ook hier alleen bij aanschaf van een nieuwe pc. De mail is weg met de vraag wat ze onder een nieuwe pc verstaan...

• Deadsy
toch maar effemorgen bij onze Vonis checken.
toen ik er eenweek of 2 geleden was hadden ze al veel liggen maar heb toen niet naar de prijzen gekeken

Verwijderd

ik heb een sapphire bij easycom gekocht, er zit hyenix geheugen op

• Brammel
Heb mail terug van vobis:
"Beste Bram,

Naar aanleiding van jou e-mail; de 5 dingen (mobo, geheugen, behuizing, videokaart en processor) die je nodig hebt, beschouwen wij als nieuwe pc. D.w.z. dat je de 9800 pro voor €199,- geleverd kan krijgen."

Kijk, dat is tenminste service tov mycom ;)

• Deadsy
als je deze 5 dingen bij de Mycom zou kopen dna kreeg je bij hun de 9800pro ook voor 199 dus verschil zie ik niet
of moet je hem dan ook door mycom inelkaar laten zetten.

• Brammel
Bigbot schreef op 12 maart 2004 @ 10:58:
als je deze 5 dingen bij de Mycom zou kopen dna kreeg je bij hun de 9800pro ook voor 199 dus verschil zie ik niet
of moet je hem dan ook door mycom inelkaar laten zetten.
Dan moet je hem door mycom in elkaar laten zetten. Kost 45 euro.. zie post hierboven ergens

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43
Kort geleden heb ik ook een Sapphire Radeon 9800 Pro gekocht bij de Mycom in Utrecht. Ik heb dit topic ook gevolgd, en wist dat deze kaart daar voor 199 Euro te halen was.

Maar ze vertelden me dat deze prijs alleen geld voor nieuwe systemen, die door Mycom in elkaar worden gezet. Daarnaast vroeg ik nog of ze dan maar een kale kaart willen geven, zonder doosje en dergelijke, zodat ze 'm toch voor 199 konden verkopen, maar dat ging ook niet door volgens de verkoper.

Dus het lijkt me nu vrij duidelijk dat de Mycom in Utrecht daar een strikte policy in heeft: een losse Sapphire Radeon 9800 Pro kost daar € 235,- en geen 199!!!!!

Er zit trouwens wel Samsung geheugen op die van mij :D, dus ik geflasht naar een XT, en het werkt super! Wel binnenkort ff ramsinks maken, want het geheugen word erg warm.

• Brammel
twinkey schreef op 12 maart 2004 @ 11:33:
Kort geleden heb ik ook een Sapphire Radeon 9800 Pro gekocht bij de Mycom in Utrecht. Ik heb dit topic ook gevolgd, en wist dat deze kaart daar voor 199 Euro te halen was.

Maar ze vertelden me dat deze prijs alleen geld voor nieuwe systemen, die door Mycom in elkaar worden gezet. Daarnaast vroeg ik nog of ze dan maar een kale kaart willen geven, zonder doosje en dergelijke, zodat ze 'm toch voor 199 konden verkopen, maar dat ging ook niet door volgens de verkoper.

Dus het lijkt me nu vrij duidelijk dat de Mycom in Utrecht daar een strikte policy in heeft: een losse Sapphire Radeon 9800 Pro kost daar € 235,- en geen 199!!!!!

Er zit trouwens wel Samsung geheugen op die van mij :D, dus ik geflasht naar een XT, en het werkt super! Wel binnenkort ff ramsinks maken, want het geheugen word erg warm.
En plastic of metalen bevestiging voor de koeler?

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43
bram1234 schreef op 12 maart 2004 @ 11:39:
[...]

En plastic of metalen bevestiging voor de koeler?
Een rode pcb, met een aluminium koeler, en een zwarte fan, die met zwarte schroefjes vast zit. Meer kan ik nu even niet vertellen, want ik ben niet thuis, dus ik kan het niet controleren.

Maar bij de Mycom konden ze mij vertellen dat het de laatste in een serie was. Dat was vorige week Donderdag. Dus wellicht dat ze met de nieuwe serie die ze nu besteld hebben, weer Hynix geheugen erop hebben zitten. Ipv de samsung die ik heb :D:D

• The Evil Brain
ik kwam trouwens de term 'Atlantis' tegen bij de Sapphire. Zegt dit nog iets speciaals over de kaart of is dit gewoon de naam die Sapphire eraan geeft en zit ik weer dom te doen? :? ;)

• Deadsy
Atlantis is de gewone versie (goedkope)
de Ultimate heeft ee passieve koeler van Zalman erop zitten en is dus ook duurder en ik weet niet zkeer maar ik dacht ook hogere clock.

Verwijderd

Ik heb net m'n Club3D Radeon 9800Pro ontvangen van Alternate, garantie ruil omdat Hercules 9800SE Aiw niet meer leverbaar was. Ik heb de ruit cooler met de koperen pinnetjes :o en hynix mem 8)

• Cyrus The Virus
Ik ga morgen in eindhoven kijken voor mijn 9800 Pro :D ik hoop dat ik hem voor 199 me kan krijgen zodat ik ook meteen zalman koeler kan kopen en dan heb ik bijna Ultimate Version alleen voor minder geld :p

Verwijderd

lol wat een post alleen voor Mycom.

Dus ik heb gewoon mazzel gehad 8)

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 19:34:
lol wat een post alleen voor Mycom.

Dus ik heb gewoon mazzel gehad 8)
een of andere uber-n00b heeft die kaart aan je verkocht :+

Verwijderd

maar als je kijkt op de mycom site, dan zie je dat de gpu snelheid van een 9600XT hoger is dan de 9800 pro. Hoe komt dit, en waarom is dit dan zo. Is de 9800 pro qua gpu snelheid langzamer dan? }:O

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:19:
maar als je kijkt op de mycom site, dan zie je dat de gpu snelheid van een 9600XT hoger is dan de 9800 pro. Hoe komt dit, en waarom is dit dan zo. Is de 9800 pro qua gpu snelheid langzamer dan? }:O
yep, maar die heeft meer pipelines enzo, dus die kan meer er doorheen pompen per operation

Verwijderd

bedankt voor je snelle reactie. kun je dan beter de 9600XT kopen aangezien die een hogere GPU-snelheid heeft? Want de 9600XT heeft een gpu snelheid van 500 en de 9800 pro maar 375 ofzo...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 12:37 ]

Verwijderd

Ik heb de Sapphire 9800 bij MyCom gekocht, een paar maandjes geleden toen ie nog rond de 300 euro zat. Toeval heeft dat hij als 9800Pro herkend wordt. Ik dacht dat het een driverbug was, maar zelfs na talloze windows herinstallaties blijft windows (xp) zeggen dat het om een Pro versie gaat (met alle driverversies).

Iemand een idee hoe dat kan?

• The Evil Brain
het is een 9800pro? :? (flauw, maar de enige optie lijkt me. Ik heb hetzelfde met een processor hier: ik heb betaald voor een 1600+ maar hij zegt OVERAL dat het een 1800+ is :/)

• Deadsy
@Boerenkoolstamp
ga voor de 9800Pro als het in je budget zit
ook al heeft de 9600XT een hogere gpu clock zal de 9800pro hem ownen.

de 9800Pro heeft geen hoge gpu clock nodig.
om het simpel te houden de 9800 heeft 8 pipes en de 9600xt maar 4 dus kan er bij de 9800 meer info vloeien per tick dan bij de 9600.
en daardoor heeft de 9800 ook geen hoge snelheden nodig en de 9600xt wel (om toch het feit dat hij maar 4 pipes heeft te compenseren word de snelheid omhoog gegooid)

Verwijderd

Bigbot schreef op 13 maart 2004 @ 13:11:
@Boerenkoolstamp

om het simpel te houden de 9800 heeft 8 pipes en de 9600xt maar 4 dus kan er bij de 9800 meer info vloeien per tick dan bij de 9600.
en daardoor heeft de 9800 ook geen hoge snelheden nodig en de 9600xt wel (om toch het feit dat hij maar 4 pipes heeft te compenseren word de snelheid omhoog gegooid)
bedankt, kga binnekort waarschijnlijk de 9800 pro kopen, twijfel nu alleen nog tussen lite retail en full retail. 8)7

• Deadsy
Lite of retail is simpel op te lossen.
mail de winkel en vraag wat bij hun kaar het preciese verschil is tussen lite en retail (als niet aangegeven oip de site) en bekijk dan of deze toegevoegde dingen het verschil in prijs waard zijn voor jouw.

• Cyrus The Virus
Nou wat een stelletje idiooten ik heb de Lite retail gekregen, dus zonder extra software voor 235 euro, ik zei het zal wel goed zijn. Ik dus net proberen drivers geinstalleerd van de cd en toen 4.3 gedownload, en wat nu weer kan niet meer in windows komen :@ 2e keer al met ATI.

Weet iemand waar dat aan kan liggen :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Cyrus The Virus op 13-03-2004 18:45 ]

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
dus als ik het goed begrijp kan je als je mazzel hebt de radeon 9800 pro bij mycom mee krijgen voor €199

maar zit er dan wel een power kabel extra bij voor je vid kaart of moet je die dan nog los kopen, rest interseerd me niet, heb 3drage etc al op men hd en catalyst drivers kan je gewoon los kopen

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Cyrus The Virus
Ik heb dus de lite versie daar zit alles bij behalve tomb raider redline Tweak en dat andere ding, maar kabels zitten er allemaal bij

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
kej dat is mooi, maandag ff halen bij mycom :D

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Bigbot schreef op 13 maart 2004 @ 13:11:
@Boerenkoolstamp

Zelfde reden waarom de Ati 9500 Pro sneller is als de 9600Pro/XT... met 8 pijplijnen hoeft de 9500 Pro helemaal niet zo snel te draaien... 8 pijpjes doen het werk wel hoor!

There is no place like ::1

Verwijderd

Mijn Club3D radeon 9800pro is zojuist overhit geraakt, fan draait nog, maar vraag niet hoe hard :( Als ik wil gamen gaat dat goed voor 15 minuten, maar daarna komen de flikkerende artifacts die steeds erger worden om mijn plezier uiteindelijk te laten eindigen met een GPF :(

Gelukkig bestaat er zoiets als garantie........en dan maar kijken hoe lang die het volhoudt.

Verwijderd

Hoe is die kaart oververhit geraakt? Ik heb zelf dus ook, vanaf vrijdag. En ik zit er niet echt op te wachten om hem weer terug te moeten sturen.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Same problem here:

Ik heb dezelfde kaart reeds 1,5 weken (Club 3D Radeon 9800 Pro).
(Ik heb er 2: 1 voor mij en 1 voor m'n broer.)
Ik heb er helemaal niets aan veranderd of overclocked.
Ik heb de laatste drivers (ATi Catalyst 4.3) geïnstalleerd.

Maar na 15-20 minuten HALO (1280x1024, 60 Hz, alle visuele opties op "High") knalt ie vast, zwart beeld, pc, toetsenbord en reset-knop reageren niet meer. Enkel 4 sec op de powerknop drukken en 5 minuten wachten. (Enkel op 1 van de pc's)

Als ik niet de enige ben die hier last van heeft, dan ga ik terug naar de winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door Neobahamuth op 13-03-2004 23:01 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart :) Club3D, overclocked 412/365 XT :9 . Ik heb dus echt nog nergens last van gehad, ik heb Painkiller/Farcry/UT2k4/Halo gespeeld allen op 1024/768 4xAA en 8xAF en alle ingame opties maxed out. Werkt hier dus perfect })

Verwijderd

RedXraD schreef op 15 februari 2004 @ 01:28:
[...]

Het komt op het volgende neer: software is hetzelfde, kaarten zijn hetzelfde en resultaten zijn dus ook hetzelfde. Alle 9800 pro's zijn BBA, oftewel, Built By Ati, kaarten zijn dus identiek, maar het stickertje is anders, dassal :) .

Misschien zit er op de Sapphire iets beter geheugen als op de club3d, maar zeker op stock speeds zit er geen verschil in, Drivers zijn gewoon beide de catalyst drivers van ati :)

[afbeelding]

De club3d 9800 pro >:) ;)
Volgens Ati hebben ze in europa geen BBA 9800 pro geleverd

Dear Patrick Kalk,

Thank you for contacting ATI Customer Care Canada.

------------------------------------------------------------------------------
Your email has been assigned:
TicketGUID:XXXXXXXXXXXX

Please include the above identifier in all future correspondence
relating to this ticket. Note: The TicketGUID identifier must appear
in the message body, not in the subject line.
--------------------------------------------------------------------------------
Regarding noisy fan:

ATI has not distributed any BUILT BY ATI Radeon 9800 products in Europe. For this reason, you will not be able to RMA this product through ATI in Europe. You will need to contact either the vendor or the company listed on the gift box for warranty service.

Regards,

Kally Prassad
Customer Care Canada
ATI Technologies, Inc.
ati.com
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.