[PC] Football Manager 2005

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.092 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55506

Trouwens Vos, jij speelt toch ook vaak online? Wil dat bij jou nog een beetje qua snelheid? Wij zijn er maar mee gekapt omdat het te traag werd. Dus even een SP game gestart. Volgens mij is eht sinds de patch alleen maar trager geworden, wedstrijden op normale snelheid ging ontzettend traag en internetten ondetrtussen maakten het nog trager :'(. Dat ging dus vervelen.
Ik vraag mij toch af wat het is. We hadden iets van 12 comp. met een small database. Hij heeft 512mb geheugen dus dat lijkt mij niet echt een probleem. Zijn upload is wel maar 10kb/s, ikd enk dat dat de boosdoener is. En ik krijg mijn router maar niet open zodat ik kan hosten :(. Nouja, ben nu wel ff zoet met Finland :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 22:21

Vos

AFCA

Ik merk eigenlijk geen snelheids verlies met online spelen tov een SP game. Ik host zelf met 85 kb/s upload. De patch heb ik (nog) niet geinstalleerd. 512 MB moet voldoende zijn. Speelde ik altijd mee, nu 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is er merkbaar verschil tussen 512 MB en 1024 MB qua snelheid in FM?

Ik zit namelijk ook te overwegen om mijn geheugen uit te breiden (niet alleen hierom overigens). Alleen zo klote dat het Rambus is (en dus duur en moeilijk te krijgen) :(

Van mijn Taskmanager word ik ook niet wijzer, want daar fluctueert fm2005.exe tussen de 150 en 275 MB.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vos schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:12:
Ik merk eigenlijk geen snelheids verlies met online spelen tov een SP game. Ik host zelf met 85 kb/s upload. De patch heb ik (nog) niet geinstalleerd. 512 MB moet voldoende zijn. Speelde ik altijd mee, nu 1024.
En je maat? Heeft hij hinder? Want de host merkt het volgens mij niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een paar extra sokken en sjaal vertrok ik dit keer naar Finland. De club Kuopion Pallosseura (zeg maar KuPS ;)) leek mij wel wat. Met het idee om Finland te veroveren nam ik de leiding over het team. Met slechts 3 buitenlanders, die ook nog eens de oudste waren, begon ik mijn avontuur. Aangezien de club kampioen wil worden heb ik niets verkocht, wel 2 spelers aangetrokken voor de verdediging. Met dit team moet ik het doen:

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/1185/Selectie.gif

Met wat orginele tactieken begon ik aan het seizoen. Maar aangezien ik het team niet echt aan de praat kreeg ben ik toch weer op het saaie 442 terecht gekomen, enfin, ze spelen op dit moment de sterren van de hemel en ik ben de nr 1 tot op 1 punt genaderd. O-).

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/9797/Stand15.gif

Met als uitblinker qua cijfers ene meneeer Holopainen.

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/7703/Holopainen.gif

Vraag mij niet waarom maar hij is het meest constant en zeer allround. Qua statts stelt hij niet veel voor dus wanneer er een bod komt mag hij zijn koffers pakken, genoeg talent voor die positie :7.
De beker was te veel gevraagd en in de 5e ronde zijn wij uitgeschakeld..
KuPS heeft volgens mij een redelijke jeugdopleiding want er lopen wat talentjes rond. Allemaal rond de leeftijd van 17/18 jr. Als het ff kan staan ze in de basis.
Dit zijn talenten die er nu al staan, en die meemoeten groeien naar uit eindelijk de trots van Finland :D. Kivilä is zeker een talent voor dit niveau, hij is alleen vaak geblesseerd :{. Matsi wordt een topper, check de cleansheets :9.

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/4676/Kivil.gif

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/1261/Matsi.gif

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/4781/Parviainen.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wie klaagde hier over te veel gele kaaarten??? Mag ik me even bij het Rode Kaarten Circus aanmelden? |:( |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/rood.JPG

Damn... de supporters hijgen in mijn nek, de board staat met hakbijlen om mijn nek te roepen, de scheids schiet mijn spelers af... nu moet ik alleen nog wachten tot ik een speler met de naam Escobar aantrek die dan een eigen goal maakt op het WK en daarom door een boze fan word vermoord zaker? |:(

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt spannend :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik heb nu 1024 en hij laadt wel sneller.
Heb mijn maat niet horen klagen over dat het langzaam gaat.

@Peter_o: je pics dpen het niet
[edit]hmz nu wel half

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 18-12-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51061

zo he, lekkere schopploeg. Je moet ff in het wedstrijdreport kijken wat er precies gebeurt is. In tien minuten tijd 3 man eraf klinkt als vechtpartijen en dat soort ongein.

Ikzelf ben trouwens met NEC bezig.Heb een jonge Italiaanse verdediger aangetrokken die dus niet kan aarden in Nijmegen. Logisch, als je de Italiaanse zon gewend bent. Maar goed, hij wil dus weg en eens in de 2 weken komt ie dus niet opdagen bij de training. Vinnik dus wel prima, geef m 2 weken boete voor onprofessioneel gedrag waarna hij aangeeft zn leven te willen beteren. Not, want 2 weken later flikt ie t weer. Heb m denk ik dus al 4 maanden niks meer betaald. 8)7

Sta overigens 3e (eerste seizoen) en heb nog kans op de titel. Sta vier punten achter op ajax en 3 op Psv. Heb een bult spelers gekocht (allemaal hele goeiekope zuid-amerikanen) omdat de transfer van Wielaert naar HSV (3,5miljoen) en Niedzielan naar Psv (7 miljoen 8)7 ) een beetje financiele ruimte opleveren. Krijg Psv nog thuis en moet nog uit naar Ajax, maar titel is op zich dit jaar nog niet realistisch lijkt me. Hoeft ook niet, bestuur gaat nu ook al uit zn dak.

Maar het KAN dus nog wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen vechtpartijen maar praten.... en één die iemand zo aantrekkelijk vond dat-ie tot twee keer toe zijn shirt uit wilde trekken (:r).

Kijk, hier in de Europese competities (iig die waar ik mee gespeeld heb) krijg je vaak een waarschuwing van de scheids. In Zuid-Amerika (of iig Colombia) doen ze dat heel erg anders: Jij praten tegen de scheids? Pak aan: geel. Nog verder praten? Hop, nog een keer geel, en dus rood.

Ik heb nog NOOIT een waarschuwing gehad van de scheids als er iemand furious was bij dit team, altijd meteen geel...

Overigens, is dit Italiaan unsetteld? Dan kan je hem een Leave of Absence geven... gaat-ie terug naar Italië voor één maand, en dan komt-ie terug, hopelijk wel setteled...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]Leave of Absence geven
ja, in de demo kon dat inderdaad, maar nu zie ik het er niet meer in het lijstje bijstaan. Misschien dat het met de patch weer hersteld is, maar ik ben een beetje huiverig om die er overheen te knallen vanwege de bekende problemen hierboven.

Wat betreft spelen in Z-Amerika: Ik heb in CM03-04 een paar seizoenen met Boca gedraait. Wat een ongelooflijk zeikbestuur heb je dan. Alles wat fout gaat levert direct gezeik op. Al helemaal als je per ongeluk aangeeft een speler te halen van een rival club (alsof ik weet dat ze mekaar haten. Enige rivalry waar ik van wist was tussen boca en river, maar goed). Ook werd er gigantisch geschopt en verdedigend gespeeld. Ik wist in ieder geval altijd maar met 1 doelpuntje verschil te winnen. Loopt wel een heule grote berg talent rond in Argentinie (en Ecuador!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, die Leave kan ik wel geven. Maar die optie heb je alleen als een speler unsettled is, anders is-ie er niet.

In Zuid-Amerika zijn ze idd nogal snel gestressed ja... ik verloor de eerste drie wedstrijden en opeens was mijn positie 'Very Insecure". Ik win er weer twee, en toen was hij weer Safe...

Dit had ik ook in een vorige game (voor de patch), toen speelde ik even in Argentinië, daar was het zelfs nog wat erger wat dat betreft... als een speler (niet eens een uitblinker, gewoon een gemiddelde) ook maar twee wedstrijden achter elkaar niet opgesteld word heeft-ie meteen een hekel aan je... kom op zeg, wie is hier de baas? Jij (speler dus) of ik?

Over talent gesproken: niet alleen Ecuador en Argentinië, maar kijk ook eens in Colombia... zat 18/19-jarigen waarvan de belangrijke stats voor hun positie al rond de 13-14 of zelfs nog hoger zitten. En ze kosten werkelijk geen drol... je kunt ze soms al contracteren voor 200 euro per week! Als je ze maar snel genoeg signed...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:14:
Is er merkbaar verschil tussen 512 MB en 1024 MB qua snelheid in FM?

Ik zit namelijk ook te overwegen om mijn geheugen uit te breiden (niet alleen hierom overigens). Alleen zo klote dat het Rambus is (en dus duur en moeilijk te krijgen) :(

Van mijn Taskmanager word ik ook niet wijzer, want daar fluctueert fm2005.exe tussen de 150 en 275 MB.
offtopic:
is dat dat meuk geheugen van Dell? Anders weet ik misschien nog wel een verkoper!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

456 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:44:
[...]

offtopic:
is dat dat meuk geheugen van Dell? Anders weet ik misschien nog wel een verkoper!
offtopic:
nee, Samsung PC1066 RDRAM geheugen zit er nu in, 2x 256.. erg duur in vergelijking met DDR

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben inmiddels kampioen geworden met KuPS. Op een geweldige wijze, alzeg ik het zelf :). Zoals ik al zei speelde we aardig voetbal, alleen miste ik een afmaker. Nou goed, paar verwoede pogingen gedaan om een spits te halen, maar het wou niet lukken. Dus we bleven moeite hebben met scoren. Uiteindelijk ging ik de laatste wedstrijden in met 1 punt voorsprong op de nr 2 en 3. Laat dat nou net de teams zijn waar ik tegen moest de laatste 2 potjes :P.
Eerst uit bij de nummer 2. Die hebben een goede verdediging en spelen zeer aanvallend. Ik kom 0-1 voor, het wordt 1-1, 2-1, ik denk, daar gaat m'n titel. Maar dan in de 90e min 2-2. En alsof dat nog niet genoeg is in de 94e min 2-3. Ja, die was lekker :9. Kampioen!

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/3867/Stand26.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110824

Wat voor tactieken gebruiken jullie nou bij die 'kleinere' clubs? Als ik jullie verhalen zo lees lijkt het mij ook een mooie uitdaging om zo'n kleine club naar de top te leiden. Gewoon 4-4-2 of aanvallend of .... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik gebruik op dit moment een plain 4-4-2, maar wel met een attackinging mentality etc. Dat werkt bij dit team het beste.

Mijn andere veel gebruikte tactiek is een 4-2-3-1, waar ik ook aardige succes mee gehaald heb.

Ook 4-5-1 wil ik nog wel eens gebruiken, maar niet zo heel erg vaak, die is toch wat kwetsbaarder in de verdediging.

Op dit moment sta ik 9 punten los van de nr2, met nog twee wedstrijden te gaan. Maar dan ben ik nog niet automatisch gepromoveerd, want dat is een beetje raar in Colombia (iig in de Second Division). De nummer 1 gaat namelijk niet per definitie naar promotie, maar de 1e 8 (van de 18) spelen een play-off, in twee groepen van 4. De beste van elke groep spelen twee wedstrijden tegen elkaar (uit en thuis), en de winnaar van dat duel promoveert... het kan dus best zijn dat de nummer 8 promoveert naar de First Division... vorig jaar promoveerde de nummer 4. De laatste degradeert overigens direct naar de non-leagues.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jaaaaaaa!! Ik heb promotie gewonnen!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/promotion.JPG

De supporters hebben me zowat tot God verklaard... de board was wat bescheidener maar toch ook heel erg blij.

Nu volgend jaar zien te overleven in de First Division (de hoogste afdeling)... nadeel is dat 2 van mijn 4 sterspelers nu wel langdurig zijn geblesseerd (resp 3 en 4 maanden)...

Met scoren heeft de ploeg geen probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/scorers.JPG

De laatste 22 (!) wedstrijden ben ik ongeslagen... slechts 3 gelijke spelen, 19 maal winst...

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 19-12-2004 15:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:42:
Jaaaaaaa!! Ik heb promotie gewonnen!

[afbeelding]

De supporters hebben me zowat tot God verklaard... de board was wat bescheidener maar toch ook heel erg blij.

Nu volgend jaar zien te overleven in de First Division (de hoogste afdeling)... nadeel is dat 2 van mijn 4 sterspelers nu wel langdurig zijn geblesseerd (resp 3 en 4 maanden)...

Met scoren heeft de ploeg geen probleem:

[afbeelding]

De laatste 22 (!) wedstrijden ben ik ongeslagen... slechts 3 gelijke spelen, 19 maal winst...
Woow, ehm, gave skin, waar heb je die vandaan?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ep0ss schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:34:
[...]

Woow, ehm, gave skin, waar heb je die vandaan?? :)
Da's de Stone Skin, gratis te downloaden @ http://thunder.sslsecure.com/~studiovi/skins/ :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woei, met een boel geluk toch in mn eerste seizoen als manager bij NEC kampioen geworden. In de laatste 4 wedstrijden kreeg ik de top drie nog en wonder boven wonder kwam het allemaal nog goed ook. In de laatste wedstrijd moest ik winnen en PSV verliezen. Kleine kans, PSV speelde namelijk thuis tegen De Graafschap, op plek nummer 17 in de mood voor de nacompetitie. Affijn, PSV verliest met 0-1 en ik win moeizaam met 2-1 bij RBC.

[img=http://img64.exs.cx/img64/543/leaguetable2kb.th.jpg]

[img=http://img87.exs.cx/img87/5032/squad3ya.th.jpg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ben ik daar de enige in, dat als ik een wedstrijd 'domineer', en niemand speelt er echt slecht bij mij (allemaal 7s), ik krijg kansen maak ze niet af... En de tegenpartij krijgt 1 kans, en die bal kakt er zo heel rustig in waardoor ik de wedstijd verlies...
Dat je dan ongenadig HARD(GRONDIG) gaat zitte vloeken?
Jeetje wat kan ik tekeer gaan tegen mijn monitor!!!
(1 voordeel, met een doekje erbij, is het zo weer schoon! Hij heeft nog nooit zo geblonken)

edit:
of dan deze:
Mijn spits scoort een hattrick in de eerste helft, 3-0 derhalve, tegenpartij nergens te zien.
In de 2e helft worden wat kansen van ons gemist. En dan BINNEN 6 minuten van 3-0 maar 3-3!!!
pfff

[ Voor 21% gewijzigd door 456 op 22-12-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:42

Ottooo

Vuurvlieg

Check deze skin dan! _/-\o_

Die is echt stoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

456: Hoe herkenbaar, dat gevoel :) Ik had daar voor de patch idd ook veel last van, na de patch is het iig een stuk minder.

Ottooo: smaken verschillen, maar ik vind het niks... contrast is imho te groot, waardoor de achtergrond afleid van waar het werkelijk om gaat, de inhoud dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Voor 2 weekjes kan t wel he, we gaan al bijna nie meer naar de kerk, en dan helemaal niks meer aan kerst doen is ook weer zoiets, dan maar zo :) . Goeie skin ottooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

456: dat ken ik ook ja, dan loop ik te tieren achter me scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 14:41
456: ik herken dat ook heel erg.
Iemand al info of er plannen zijn voor een nieuwe (goeie!) patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Sjongejonge,

gisteravond voor t eerst gespeeld, nog zonder patch...
Database huge, met maar 1 comp gaat echt retetraag, dus dat wordt dan maar een trapje lager...

Afijn, ik begin met Heracles, oefenpotjes worden gewonnen met 6-0, 6-1 en 5-1 (waaronder tegen jong ajax en wat semiprofs uit belgie).

De eerste wedstrijd, is amstelcup tegen zwolle (kampioenskandidaat) 7-1!!!!! gewonnen!!!!

Ik denk, nou, kan gebeuren 1 keer, eerste comp wedstrijd tegen GAE, 6-1!!!

Dat is niet leuk meer. Ik heb dit hele topic doorgelezen en weet dus dat het een bekende bug is dat er hoge scores zijn, maar dit is wel heel triest.

Zijn deze extreme uitslagen dus normaal voor FM??? Want een vriend die Feyenoord is heeft hier helemaal geen last van.

En is dit nu met de patch helemaal recht getrokken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

:|
Ik had dat niet eens VOOR de patch, laat staan NA de patch.

Enfin, ben dan ook maar een managertje van niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat soort absurde uitslagen heb ik sinds de patch niet meer gezien (nou ja, één keer een 6-0, maar dat was Ajax tegen een of andere amateurclub in de Amstel Cup, dus dat is nog enigszins mogelijk). Voor de patch kwam dit idd wel vaker voor ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103069

Had het niet voorde patch maar al helemaal niet na de patch.
Heb sinds de patch geen vervelende dingen meegemaakt. Vind de patch wel een verbetering tot nu toe. Ben Feyenoord, sta 1e na 5(?) speelrondes, ongeslagen. Gaat dus wel goed tot nu toe.
Raar: Hoe kunnen spelers een laag moraal hebben als ze de sterren van de hemel spelen en ik ze in de media prijs? Kalou schijnt hier last van te hebben. Hij heeft Poor bij Morale. Beetje vaag of ik zie iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BartVee: dat kan bijvoorbeeld als ze unsetteld zijn, om wat voor reden dan ook. Of als je ze op de verkeerde positie speelt. Hij kan ook een slechte relatie met een mede-speler of met jou hebben, of hij wil bijvoorbeeld bij je weg naar bijv een grotere club.

Er zullen vast meer redenen zijn, maar deze kan ik zo 1-2-3 bedenken :)

Edit: hij kan ook een nieuw contract (meestal meer loon) willen hebben. Je moet eigenlijk even bij "major concerns" kijken, daar staat meestal wat er er scheelt.

Hij kan ook vinden dat de club te slecht prestreert ("thinks the club is underachieving"), maar dat lijkt me hier niet het geval gezien dat je ongeslagen bent.

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 22-12-2004 20:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Shit... ik ben ontslagen bij Centauros, na 3.5 jaar trouwe dienst.... stond 10e in de Second Division en dat was kennelijk niet goed genoeg....

Kreeg bijna meteen een Job Offer van het Noorse Honefoss (met een Scandinavisch streepje door de eerste 'o').

Die komen uit in de First Division van Noorwegen, en staan daar momenteel 2e, met een zeer goede kans op promotie naar de Premier Division.

En ik heb zojuist ontdekt dat Elvis nog leeft! Zie hier voor het bewijs:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/elvis.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
Damn, nu nog op mn werk.

Morgen weer FM-en.
Als ik die patch wil installen, moet ik dan FM ook opnw installen trouwens?

En als je een game bent gestart met database huge, valt dat tijdens het spel niet meer aan passen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als ik die patch wil installen, moet ik dan FM ook opnw installen trouwens?
Nee, is niet nodig :)
En als je een game bent gestart met database huge, valt dat tijdens het spel niet meer aan passen toch?
Nee, dat soort settings zijn niet meer aan te passen, evenals bijvoorbeeld de draaiende competities en je eigen nationaliteit.

Als je toch andere dingen wil zul je helaas een nieuwe game moeten starten.

Overigens zou ik persoonlijk nooit met een huge-database werken, die vind ik echt VEEL trager dan de Large, en het voordeel is ook miniem, de meeste bruikbare spelers zitten ook in de Large-database.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103069

wildhagen schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:23:
BartVee: dat kan bijvoorbeeld als ze unsetteld zijn, om wat voor reden dan ook. Of als je ze op de verkeerde positie speelt. Hij kan ook een slechte relatie met een mede-speler of met jou hebben, of hij wil bijvoorbeeld bij je weg naar bijv een grotere club.

Er zullen vast meer redenen zijn, maar deze kan ik zo 1-2-3 bedenken :)

Edit: hij kan ook een nieuw contract (meestal meer loon) willen hebben. Je moet eigenlijk even bij "major concerns" kijken, daar staat meestal wat er er scheelt.

Hij kan ook vinden dat de club te slecht prestreert ("thinks the club is underachieving"), maar dat lijkt me hier niet het geval gezien dat je ongeslagen bent.
Ja heb gelijk gekeken of hij ergens unhappy oid mee was. Kon niks vinden |:(
Heb gezien z´n goede prestaties maar een nieuw contract aangeboden, misschien dat dat helpt :) .
Hoe zie je btw nou of een speler interessant is of niet?
Als je een verdediger wilt kopen, waar let je dan op? Tackling,Marking,Heading,Strength? en waar bij backs en andere posities? Vind het namelijk altijd moeilijk inschatten of een speler nou potentie heeft of veel kwaliteit.
En hoe balanceren jullie de trainingen uit? Bij mij gaan ze vaak de ene week omhoog en dan zakt het weer.
Ten laatste:
Hoe bepalen jullie de speelstijl van het elftal?
Per speler of allemaal zelfde speelstijl?

Alvast bedankt _/-\o_

• 456
  • Niet online

456

wildhagen schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:55:
Shit... ik ben ontslagen bij Centauros, na 3.5 jaar trouwe dienst.... stond 10e in de Second Division en dat was kennelijk niet goed genoeg....

Kreeg bijna meteen een Job Offer van het Noorse Honefoss (met een Scandinavisch streepje door de eerste 'o').

Die komen uit in de First Division van Noorwegen, en staan daar momenteel 2e, met een zeer goede kans op promotie naar de Premier Division.

En ik heb zojuist ontdekt dat Elvis nog leeft! Zie hier voor het bewijs:

[afbeelding]
Met hoeveel competitites ben jij in vredesnaam begonnen?
(en in welk simulator jr ben jij ondertussen?)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

456 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 01:29:
[...]

Met hoeveel competitites ben jij in vredesnaam begonnen?
(en in welk simulator jr ben jij ondertussen?)
Alle divisies van Colombia, Mexico, Kroatië, Tsjechië, Finland, Hongarije, Noorwegen, Zweden, Rusland, Oekraïne en Roemenië draaien bij mij. Uit mijn hoofd zijn dat er 20, of daaromtrent.

Ik zit momenteel in maart 2009, één maand voor de start van de nieuwe competitie (die is in Noorwegen van april t/m november).

Virussen? Scan ze hier!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

ik ben momenteel bezig met Melfi in de Italiaanse Serie C2C, en echt lekker loopt het nog niet. Ik was van plan een 4-3-3 systeem te gaan gebruiken, maar dat gaat een beetje lastig als van je vier beschikbare vleugelspelers meteen in de eerste drie wedstrijden er drie worden uitgeschopt :(
Ik heb dus momenteel maar 1 vleugelspits over, omdat die anderen respectievelijk 2, 4 en 6 maanden zijn uitgeschakeld... :'(

En in competitieverband lopen de eerste wedstrijden nog niet echt lekker. Geen enkel punt in de Serie C-cup en in de competitie pas 1 overwinning, 1 gelijkspel en 4 nederlagen.
Maar ach, gelukkig heb ik nog 1 prijs gepakt: :P
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ottooo/melfi/goalprijs.jpg

Anoniem: 132429

Ik ben net klaar met het eerste seizoen met Feyenoord, maar ik heb iets raars meegemaakt:

omdat je met Feyenoord ongelooflijk weinig geld te besteden hebt keek ik naar spelers van wie het contract afliep, ik zal geen namen noemen verder, maar daar viel [spoil]Karel Poborsky (D, AM R/C)[/spoil] ook onder.

Zoals ik bij meerdere spelers al had gedaan klik ik ook bij hem op "approach to sign" om hem een contract aan te bieden. Wat blijkt nu: ik kan hem wel een contract aanbieden, maar dan moet hij direct naar mij toe verhuizen (kan niet voor end of contract kiezen, alleen voor immediate) en zou ik een bedrag van 8.74mljn moeten betalen.
Dit terwijl het bij andere spelers vlekkeloos verliep.

Kan iemand mij dit uitleggen????

• 456
  • Niet online

456

Wat ik mis, volgens mij zat dat er voorheen wel in (cm2 ofzo) is een grafische weergave van de competitie stand van je club.
Zo kun je zien in hoeverre je plannen om bv in de midden moot terecht te komen, aan het slagen zijn.
Ik kom momenteel van de onderste regionen (League 1 UK na 10 wedstrijden) naar de promotie plaatsen (eerste 6 na 28wedstrijden)
Gezellig...

• Vos

Vos

AFCA

456 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:50:
Wat ik mis, volgens mij zat dat er voorheen wel in (cm2 ofzo) is een grafische weergave van de competitie stand van je club.
Zo kun je zien in hoeverre je plannen om bv in de midden moot terecht te komen, aan het slagen zijn.
Ik kom momenteel van de onderste regionen (League 1 UK na 10 wedstrijden) naar de promotie plaatsen (eerste 6 na 28wedstrijden)
Gezellig...
Bedoel je een grafiek? Dat kan wel als naar de stand gaat en dan rechtermuisknop de je positie klikt.

• 456
  • Niet online

456

Vos schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:59:
[...]

Bedoel je een grafiek? Dat kan wel als naar de stand gaat en dan rechtermuisknop de je positie klikt.
Moge God jou belonen met 7 blonde maagden!
HULDE!
Dank daarvoor!

Anoniem: 127135

Das idd handig!!

Ik heb spel gestart met FC Barcelona, 1e seizoen afgelopen en 3e geworden, helaas. Valencia, die het 'verassend' zeer goed deed werd gewoon kampioen, en Real Madrid gelukkig 2e. Ik heb i.i.g. nog wel de Spaanse Beker gewonen, met 3-2 van Valencia :)

Ik had een aardige selectie, met als aankoop José Antonio Reyes, die ik voor 42 miljoen heb weggeplukt bij Arsenal :P wel duur, maar ik had zown speler als Reyes écht nodig.
Ik speelde met Rustu als keeper, die ik nu voor het 2e seizoen heb verkocht. Achterin van rechts naar links: Beletti, Puyol, Marquez en Motta. Van Bronkhorst heb ik maar verkocht, ondanks dat hij het goed deed. Mijn middenveld was: Giuly, Xavi (verdedigend), Deco (aanvallend) en links Reyes. Aanval: Saviola en Ronaldinho.
Een lekker elftal dus, maar helaas niet echt veel successen bereikt.

Nu ik mijn 2e seizoen in ga heb ik 3 nieuwe gezichten in mijn team:
- Thierry Henry (arsenal) bos-arrest
- Santiago Canizares (valencia) bos-arrest
- Fabricio Coloccini (ac milaan, speelde bij villareal) voor 22 miljoen euro

Deco en Gerard heb ik verkocht en dat leverde mij in totaal 23 euro op, zodat ik nu nog 25 miljoen euro in me kas heb
Nu op naar het 2e seizoen, en op naar de dubbel :)

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Anoniem: 127135 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:17:

Deco en Gerard heb ik verkocht en dat leverde mij in totaal 23 euro op
Das idd wel de jackpot ;) :P

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jeuh :) :) :)

Voor de zoveelste keer kampioen geworden, deze keer dus in de Noorse First Division... nu hopen dat ik het volgend jaar in de Premier Division ga redden...

Ging echt behoorlijk makkelijk dit jaar, slechts één wedstrijd verloren, en slechts 12 doelpunten tegen...

Heb me in het begin van het jaar wel flink kunnen versterken, met name in de defensie, maar ook op het middenveld. Het enige wat ik nu nog moet hebben is een keeper. Die ik nu heb is wel aardig, maar of hij goed genoeg is voor de Premier Division betwijfel ik...

Ook in de Cup heb ik het aardig gedaan, ik heb de kwart-finale gehaald, die heb ik helaas verloren. Maar ja, tegen Rosenborg waren we helaas niet opgewassen. Toch is een slechts 2-0 verlies niet eens zo slecht.

Eindstand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/promoh.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Anoniem: 132429 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:49:
Ik ben net klaar met het eerste seizoen met Feyenoord, maar ik heb iets raars meegemaakt:

omdat je met Feyenoord ongelooflijk weinig geld te besteden hebt keek ik naar spelers van wie het contract afliep, ik zal geen namen noemen verder, maar daar viel [spoil]Karel Poborsky (D, AM R/C)[/spoil] ook onder.

Zoals ik bij meerdere spelers al had gedaan klik ik ook bij hem op "approach to sign" om hem een contract aan te bieden. Wat blijkt nu: ik kan hem wel een contract aanbieden, maar dan moet hij direct naar mij toe verhuizen (kan niet voor end of contract kiezen, alleen voor immediate) en zou ik een bedrag van 8.74mljn moeten betalen.
Dit terwijl het bij andere spelers vlekkeloos verliep.

Kan iemand mij dit uitleggen????
Ja dat heb ik ook bij deze meneer gehad. Maar tevens ook bij ene
spoiler:
Srna, AMRL

Dit zijn beiden Tsjechen dus het zal wel een Tsjechische regel zijn ofzo :7.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zoiets heb je in Engeland ook... ook al zijn ze onder aflopend contract, als ze jonger zijn dan 23 (dacht ik?) moet je toch compensatie aan de club betalen...

Edit: ff gezocht, dit zijn de FIFA-rules:
Art. 13

A player's training and education takes place between the ages of 12 and 23. Training compensation shall be payable, as a general rule, up to the age of 23 for training incurred up to the age of 21, unless it is evident that a player has already terminated his training period before the age of 21. In the latter case, compensation shall be due until the player reaches the age of 23, but the calculation of the amount of compensation shall be based on the years between 12 and the age when it is established that the player actually completed his training.

Art. 14

When a player signs his first contract as a non-amateur, a sum of compensation shall be paid to the club(s) involved in the training and education of the player.

Art. 15

Compensation shall be paid each time a player changes from one club to another up to the time his training and education is complete, which, as a general rule, occurs when the player reaches 23 years of age.

[ Voor 77% gewijzigd door wildhagen op 23-12-2004 20:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Nouja, het engelse systeem is wel wat anders. Ik vind dat trouwens een zeer goed systeem, dat terzijde ;). Wel klote trrouwens als klein clubje zijnde, wil eindelijk iemand, kan je hem niet betalen :P. Maar dat met die tsjechen, je kan ze niet een halfjaar vantevoren contracteren, alleen epr direct of wanneer ze zonder contract zitten. Beetje raar, doe mij het Engelse maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
@wildhagen: heb jij nog een leven buiten fm2005 ofzo?:) Volgens mij werk jij een hele competitie in een of twee dagen af :P Kijk je de wedstrijden of doe je gewoon textmode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
omg, waar ik nu weer achter ben gekomen :P

als je een nieuwe game start en je kiest een club, gaat meteen met pensioen, kies weer dezelfde club etc etc etc dan krijg je steeds meer transfergeld :D Met inter begon ik op 10,75mil, ksta nu op 61 :D En ik heb maar 21m op de bank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Schumi4ever schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:16:
@wildhagen: heb jij nog een leven buiten fm2005 ofzo?:) Volgens mij werk jij een hele competitie in een of twee dagen af :P Kijk je de wedstrijden of doe je gewoon textmode?
O ja hoor, leven genoeg ;)

Nee, serieus.. ik was de afgelopen twee dagen vrij, en was behoorlijk verkouden, daarom ben ik zoveel mogelijk binnen gebleven, en tsja, dan ga ik al snel FM-en ;)

En normaal speel ik toch 's avonds na het werk nog wel een uurtje of 2-3, 's weekends iets minder idd ja.

Ik speel met Key Highligts only en geen replay, anders duurt het me idd te lang. Alleen als ik een nieuwe tactic invoer of veel nieuwe spelers in zet wil ik graag een of twee keer de hele game zie.

Kijk, en dan gaat het vrij hard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
Zeg, ik heb t volgende probleem: Het gaat zo traag!

Ik heb een AMD 1800+, met 2x 512 mb DDR.

Als ik in het begin het aantal competities wil selecteren, en ik klik dan op 'set recommended' (of hoe t ook precies heet), dan selecteert ie automatisch alleen nederland en de hoogste divisie in Spanje.
Ik heb nu database normal, met 10 competities uit 5 landen, en het gaat zo traag, echt soms wel 5 minuten wachten voor ik verder ( dus 1 of paar dagen ) ben.

Is dit normaal?? Lijkt me niet toch, als ik zo lees hier met het aantal competities waarmee sommigen spelen..

En zelfs zonder patch heb ik dit, omdat ik las dat na de patch het langzamer ging.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57975

Heb ook AMD 1800+ en 512 MB, maar ben met FM gestopt. Ging mij te langzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, hoeveel was een 1800+ ook weer? 1.5 Ghz oid (weet niet precies)? Dat is natuurlijk niet écht veel voor een zware game, recommended CPU was ook een P4 1.8 Ghz (dus een échte 1800, ipv die niets zeggende PR-rating).

Daarnaast valt op het SI-forum te lezen dat Intel-processoren er aanzienlijk minder moeite mee hebben om het spel vlot te laten lopen dan AMD's, die vrij slecht lijken te presteren met FM.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
oh ok.

das niet zo mooi dan. Heb met dabase large en nu normal gedaan, schijnt nog niet zoveel uit te maken.
Zou het dan erg helpen als ik het aantal competities verminder?

Voor je daar achter bent namelijk, moet je een tijdje spelen met een club, en ik heb nu al 4x gespeeld en kom telkens tot de ontdekking dat het te langzaam gaat, das best wel balen.

1800+ is idd 1500 MHz ongeveer geloof ik ja.
Een AMD 2200, zou dat al een hele vooruitgang zijn?
Msn iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou dan idd het aantal competities verminderen, met een Normal-database... wel jammer, want je mist dan een hoop spelers en kansen om bij een buitenlandse club aan de slag te kunnen.

Of een 2200 beter presteert kan ik je helaas niet vertellen, daar ik zelf geen ervaring met de AMD/FM-combinatie heb. Je zou het eens op het SI-forum kunnen vragen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf een amd2000+ met 512mb + 256mb. Wertk prima met 20 competities en normal database. Hoewel het na de patch allemaal wel wat trager gaat volgens mij.

Ik ben weer een seizoentje verder met KuPS :). We meosten gelijk na promotie een middenmoter worden in de Eredivie, wat een druk op de schouders (8>. Heb eindelijk een redelijk spits gecontracteerd. Petrescu, kwam weer terug naar Finland na zijn avontuurtje bij Leicester. Hij moet nog wel ffinkomen, ik score namelijk niet echt superveel, en speel daaromte vaak gelijk. Op een gegeven moment 8x in 10 wedstrijden ofzo :D. Maar ach, zo blijf je wel ongeslagen :P. Uiteindelijk netjes 5e geworden en nog in de beker.

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/5083/standseizoen2.gif

Wat wel fijn is aan de beker in Finland is dat de begin fase, waarin je tegen amateurs speelt, voor het begin van de competitie is, en wanneer het spannend wordt is de competitie al afgelopen. Raken ze gelukkig minder vermoeid en is het seizoen wat langer, beter als je europees speelt :7. Nouja, nu maar hopen dat ik de beker win, want europees halen kon nog net als ik 4e werd in de competitie en de beker winnaar al europees had gehaald.

Die gele kaarten zijn na de patch bij mij alleen maar erger geworden. Had laatst een wedstrijdje met 14 gele kaarten waaronder 2x geel (dus rood) bij mij :'(. En alsof dat nog niet erg genoeg is verlies ik pas met 0-1 in de 94e min, achja FM he O+.

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/1033/paarkaarrtjes.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

ben nu in 2010.
heb vier jaar met een club in de top 5 gezeten van de laagste Turkse divisie. wat ik raar vond is dat de board steeds wilde dat ik degradatie voorkwam, terwijl ik drie jaar achter elkaar hoog ben geeindigd. uiteindelijk toch gedegradeerd :/ laatste seizoen een erg goede selectie bij elkaar gekregen, maar het wilde maar niet vlotten, dus toch the one who bites the dust

kreeg toen een baantje aangeboden van een andere club uit dezelfde divisie, waarmee ik nu mijn eerste seizoen speel. Erg sterk mee begonnen. Eerste helft van het seizoen steeds bovenaan met steeds 1 tactic die ik onveranderd liet. Maar de tweede helft werkte de tactic niet meer. Verloor heel wat wedstrijden. Moet dus wat slimmer gaan spelen. Heb nu heel veel jongens gekocht van wie ik hoop dat het goede talenten zijn. Op het momenten spelen ze erg wisselvallig. Denk dat ik nu een veteraan nodig heb, die de team een beetje kan dragen. Mss ook handig om niet steeds nieuwe spelers te kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
Anoniem: 55506 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:23:
Ik heb zelf een amd2000+ met 512mb + 256mb. Wertk prima met 20 competities en normal database. Hoewel het na de patch allemaal wel wat trager gaat volgens mij.
Ik heb een amd1800 dus met 2x 512 mb DDR, en loopt voor geen meter, met 10 competities al niet.
Verschil tussen 1800 en 2000 van jou is toch niet zo groot?
Of heb jij m overgeklokt dan?

Moet ik msn ook maar eens gaan doen...

[ Voor 8% gewijzigd door sarinsarin op 24-12-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, niets overclocked, dna moet ik eerst een betere cooler hebben O-). Maar volgens mij is eht geheugen het belangrijkst. Voor datik 512mb erbij had kon ik ook maar 3 competites starten volgens FM en sindsik 767mb heb zegtie 20 dus das een behoorlijk verschil :P. check anders of je geheugen wel goed is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

ik word trouwens gek van mn cpu koeler als ik dit spel speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
Anoniem: 55506 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:10:
Nope, niets overclocked, dna moet ik eerst een betere cooler hebben O-). Maar volgens mij is eht geheugen het belangrijkst. Voor datik 512mb erbij had kon ik ook maar 3 competites starten volgens FM en sindsik 767mb heb zegtie 20 dus das een behoorlijk verschil :P. check anders of je geheugen wel goed is :?
Geheugen is toch echt prima, 2x 512 DDR zelfde reepje, bij sisoft sandra bv lijkt ook alles ok.

En verdere bottlenecks dan cpu kan ik niet verzinnen zo.
Als het zo lang duurt als ik 'continue' heb gedaan, hoor ik ook om de paar seconden dat mijn schijf 'even iets doet', echt trrrrk, 2 sec wachten, trrrrk enz.
Maar ik heb pas een nw moederbord en 2 nw harde schijven in raid, en daar ook totaal geen problemen mee.
Hebben andere mensen dit ook, dat het lijkt alsof er om de paar seconden maar iets gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LOL, hebben jullie wel eens gehad dat je keeper (of die van je tegenstander) een rode kaart kreeg?

Ik heb het nog nooit (niet in FM, en ook niet in alle CM-versies die ik heb gespeeld) meegemaakt, maar zojuist had ik het voor de eerste keer.... een van mijn wingers schiet, bal kets af op de keeper, mijn spits duikt er op af, draait, en word door de keeper tegen de grond gewerkt -> direct rood, en penalty uiteraard.

uber-LOL: de volgende 'keeper' van mijn tegenstander is een DC :P :P Ze hadden zeker geen reserve-keeper in de squad oid....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Ik heb eens gehad, in CM 00-01 ofzo, dat de eerste keeper van de tegenstander binnen een kwartier rood kreeg. Vervolgens kwam de reserve-keeper er in en die kreeg dus 10 minuten later rood :p

Mijn tegenstander kreeg die wedstrijd nog eens rood en ik won dus die wedstrijd met iets van 12-0 ofzo >:)

Volgens mij was dat met Sparta tegen De Graafschap, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122004

Ik wil een spel starten om met een klasgenoot te kunnen spelen. Ik ga dan naar netwerk en klik daar op new game. Maar vervolgens staat er niks bij server adres. Daardoor denk ik dat hij ook niet kan joinen. Weet iemand hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127135

Nee ik heb er geen verstand van, ik heb het ook al vaak geprobeerd, maar ook niet gelukt :(
Spaanse competitie, en dan bedoel ik vooral Spaanse Bond is echt klote.. Je mag er niet meer dan 3 niet-EU spelers opstellen, op zich een aardige regel. Maar je mag ook niet meer dan 3 niet-EU spelers in je team hebben :( Dat is echt klote, want ik heb verschillende talenten gescout die ik wilde aantrekken maar ik dus niet aan aantrekken, echt k*t

Nu op naar mijn 2e seizoen, zit dus nog in voorbereiding.. maar met Henry, Saviola, Reyes, Larsson en Ronaldinho als spitsenkeuzes moet het dit seizoen gaan lukken, en i.i.g. beter gaan dan vorig seizoen (3e in competitie, UEFA-cup uitgeschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
In eerde cm versies kun je toch wel meer dan drie buitenlanders hebben? (maar dan nog wel altijd maximaal 3 opstellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 19:24
Anoniem: 127135 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:20:
Nee ik heb er geen verstand van, ik heb het ook al vaak geprobeerd, maar ook niet gelukt :(
Spaanse competitie, en dan bedoel ik vooral Spaanse Bond is echt klote.. Je mag er niet meer dan 3 niet-EU spelers opstellen, op zich een aardige regel. Maar je mag ook niet meer dan 3 niet-EU spelers in je team hebben :( Dat is echt klote, want ik heb verschillende talenten gescout die ik wilde aantrekken maar ik dus niet aan aantrekken, echt k*t

Nu op naar mijn 2e seizoen, zit dus nog in voorbereiding.. maar met Henry, Saviola, Reyes, Larsson en Ronaldinho als spitsenkeuzes moet het dit seizoen gaan lukken, en i.i.g. beter gaan dan vorig seizoen (3e in competitie, UEFA-cup uitgeschakeld)
`
Volgens mij is het maximaal 4 toch? 4 non EU spelers en maximaal maar 3 tijdens een spaanse cup wedstrijd (dus europees zou er geen limiet op moeten zitten voor die 4)

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Anoniem: 122004 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:05:
Ik wil een spel starten om met een klasgenoot te kunnen spelen. Ik ga dan naar netwerk en klik daar op new game. Maar vervolgens staat er niks bij server adres. Daardoor denk ik dat hij ook niet kan joinen. Weet iemand hoe dat moet?
Ik creeër altijd een spel (niet via de optie netwerk), stel de server naam + password in via opties. Vink aan, 'run as server'. Geef mijn ip aan degeen die wil joinen en klaar. Als je een router heb wel ff de instellingen goed doen anders kan iemand niet joinen.

Zo speel ik al maaaaaanden CM en FM.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 25-12-2004 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

sarinsarin schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:06:
Zeg, ik heb t volgende probleem: Het gaat zo traag!

Ik heb een AMD 1800+, met 2x 512 mb DDR.

Als ik in het begin het aantal competities wil selecteren, en ik klik dan op 'set recommended' (of hoe t ook precies heet), dan selecteert ie automatisch alleen nederland en de hoogste divisie in Spanje.
Ik heb nu database normal, met 10 competities uit 5 landen, en het gaat zo traag, echt soms wel 5 minuten wachten voor ik verder ( dus 1 of paar dagen ) ben.

Is dit normaal?? Lijkt me niet toch, als ik zo lees hier met het aantal competities waarmee sommigen spelen..

En zelfs zonder patch heb ik dit, omdat ik las dat na de patch het langzamer ging.....
Ik heb een Athlon 1800+ met 512 mb ram, draai Nederland (alles), Engeland (alles.. dus tot Conference North/South), Schotland (alles) en Brazilie (Alles), maar ik merk toch niet dat'ie echt langzaam gaat. Dat kan komen omdat ik op een andere pc tegelijk CM03/04 speel en dus veel heen en weer rij tussen beide pc's, maar als ik alleen FM speel merk ik er weinig van.
Databasesize weet ik zo niet, ik dacht huge, maar dat kijk ik tijdens de kerstdagen wel even na.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKHing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 13:44
Ik speel het spel nu met Ajax, en d'r zijn heel veel spelers in het u21 elftal. Prima allemaal, maar wat er nu gebeurd is dat die spelers om de zoveel tijd een nieuw contract tekenen. Ik weet niet wie dit doet, want bij manager options heb ik heb contract renewels handled by assistant manager uitgezet. Dit gebeurt overigens alleen bij spelers in het u21 team en bv niet in Ajax 2.

Is dit een bug of is er nog een knopje wat ik uit moet zetten, of kan ik hier gewoon niks aan doen. Volgens mij heb ik nu wel 50 spelers in mijn u21 team waarvan een groot deel poep is en die wil ik gewoon weg laten vloeien als hun contract af is gelopen maar als ze steeds bij tekenen duurt dat nog wel ff..........

http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

TheKHing schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 10:32:
Ik speel het spel nu met Ajax, en d'r zijn heel veel spelers in het u21 elftal. Prima allemaal, maar wat er nu gebeurd is dat die spelers om de zoveel tijd een nieuw contract tekenen. Ik weet niet wie dit doet, want bij manager options heb ik heb contract renewels handled by assistant manager uitgezet. Dit gebeurt overigens alleen bij spelers in het u21 team en bv niet in Ajax 2.

Is dit een bug of is er nog een knopje wat ik uit moet zetten, of kan ik hier gewoon niks aan doen. Volgens mij heb ik nu wel 50 spelers in mijn u21 team waarvan een groot deel poep is en die wil ik gewoon weg laten vloeien als hun contract af is gelopen maar als ze steeds bij tekenen duurt dat nog wel ff..........
Patch installeren, zou het over moeten zijn. Is iig wel een bekend probleem (geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vos schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:29:
[...]

Ik creeër altijd een spel (niet via de optie netwerk), stel de server naam + password in via opties. Vink aan, 'run as server'. Geef mijn ip aan degeen die wil joinen en klaar. Als je een router heb wel ff de instellingen goed doen anders kan iemand niet joinen.

Zo speel ik al maaaaaanden CM en FM.
Hey, klopt. Ik heb niet goed gekeken naar de preferences --_-- Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKHing
456 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:32:
[...]

Patch installeren, zou het over moeten zijn. Is iig wel een bekend probleem (geweest).
ik had de patch dus al geinstalleerd en een nieuw spel gestart maar het probleem is er nog steeds, 5.0.2 is toch de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Gewoon allemaal ontslaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Speel je nogsteeds hetzelfde spel als voor de patch?

Dat zou het misschien kunnen zijn.

De patch is namelijk wel save-game compatible, maar er wordt aangeraden een nieuwe op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKHing
Ottooo schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:40:
Speel je nogsteeds hetzelfde spel als voor de patch?

Dat zou het misschien kunnen zijn.

De patch is namelijk wel save-game compatible, maar er wordt aangeraden een nieuwe op te starten.
Neej ik ben een nieuw spel begonnen, maar het is al opgelost waarschijnlijk waren de hadden de laatsten nog lopende contract besprekingen toen ik die optie had uitegezet.

Wat ik nog wel steeds vaag vind zijn die gele kaarten, dat was toch ook een bug die opgelost zou worden? Ik speelde net tegen feyenoord en toen werden bijna alle overtredingen bestraft met een gele kaart :?

En net kreeg ik me toch een bizarre tegengoal van Willem II, die keeper trapte uit en toen zat Escude er naast en de Stekelenburg deed ook iets raars buiten de zestien en toen viel hij er zo maar in. En vanden Borre tekende bij Anderlecht een contract voor -104 jaar

Al met al leuk spel met patch enzo, maar volgens mij zitten er nog steeds een paar kleine bugs in die opgelost moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94195

Mijn gevoel bij die gele/rode kaarten bug...is dat de makers voorafgaand aan het maken van FM hebben gedacht, we moeten meer gele en rode kaarten geven door het harde spel irl. Mee eens, in andere versies had je eigenlijk vrijwel geen last van kaarten, het was altijd één boodsdoener in de selectie die aan het eind van het seizoen 11 gele kaarten en 3 rode had. Als je pech had, had je twee boosdoeners in de selectie. Conclusie na een maand of 2 FM spelen, ze hebben het iets te ver doorgevoerd :P aan het einde van het seizoen speel je met een compleet b-elftal omdat alles en iedereen geschorst is. Maaaaaar daar heb je een patch voor, kunnen ze het daarmee mooi rechtzetten. Dat leek eerst ook goed gelukt... maar voor mijn gevoel hebben ze gewoon ingesteld dat er random een stuk of 5 wedstrijden per seizoen worden gekozen waar je alle gele/rode kaarten krijgt en dat je de andere wedstrijden nergens last van hebt. Gevolg is dus dat je een keer of 4 per seizoen een periode krijgt waarin je flink in de problemen komt :X Zijn mjjn bevindingen dan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik vind een heel irritant punt ook dat spelers die je op de huur lijst gooit echt NOOIT gehuurd worden. Ik heb Adu nu in mijn 2e selectie, maar niemand wil hem huren. Is toch hartstikke nep! Er is altijd vraag naar spelers. Maar in CM en FM niet. Heb het enkel in de UK comps. meegemaakt dat er af en toe spelers gehuurd worden. Of ook spelers die je op de transfer lijst gooit, echt niemand die een speler wil hebben. Dan bied je een speler van 5M aan aan clubs voor 500k, maar dan willen ze hem nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vos: welke status geef je hem dan? Je kan hem dan het beste op 'Not needed by the club' zetten, dan gaat het stukken beter heb ik gemerkt. Als hij op Indispensable blijft staan krijg je idd nauwelijks of geen aanvragen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

De status 'Not needed' geef ik ze niet mee. Meestal staat hij nog op roulatie of backup. Ik zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Is die gele kaarten bug alleen in Nederland?
Emmen: 61x geel en 5x rood in 24 wedstrijden :(
Redbridge FC: 28x geel en 2x rood in 35 wedstrijden. :)
En beide teams hebben dezelfde tactiek. Het enige dat me opvalt is dat de Emmenaren 432816342816x per wedstrijd "furious at the referee" worden en de Redbridgenaren zijn heel rustig tijdens wedstrijden.
Is 2-0 winnen ook een bug? Ik won zostraks met Redbridge 5x achter elkaar met 2-0 8)7

'k Post straks nog even een update van mijn spel. Ik loop tegen het einde van mijn 2e seizoen.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

YES! Ik ben in de Noorse Premier Division gebleven! Voor de eerste keer in FM dat ik na promotie niet weer meteen degradeer, hele vooruitgang t.o.v. oudere CM's waar je meteen NOG een keer kon promoveren, of de CL winnen oid.

Was wel een erg spannend seizoen, heb heel lang in de gevarenzone gezeten, maar zo halverwege kwam mijn team (Honefoss Ballklubb) goed los :)

Alleen begin ik me nu te vervelen op de club (zit er nu iets meer dan vier jaar)... zit er aan te denken om te resignen en ergens anders te solliciteren. Moet nog ff nadenken wat ik doe :)

Stand bij einde competitie in 2012:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/h2012.JPG

Begin nu wel erg verslaafd aan dit spel te raken ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:23

Sebastiaan

....

Ik heb niet echt last van gele kaarten, nu na 22 wedstrijden in 2007/2008 heb ik 23 gele kaarten en 1 rode kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Moest ik ff kwijt :+

Afbeeldingslocatie: http://img134.exs.cx/img134/2570/untitled8so.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Gele kaarten in NL is echt dramatisch bij mij, dieptepunt heb ik net bereikt in de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Roda JC. In totaal 12 gele kaarten, 3 voor Roda en 9 voor mij :( 2 Spelers van mij mochten vroegtijdig douchen. 6x Geel vanwege "furious at the referee :( , verder een schwalbe, een overtreding en een foute tackle.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47837/full.jpg

Slaat nergens op imho
Einde van het seizoen gehaald, 99x geel gekregen, da's gemiddeld bijna 3x geel per wedstrijd ffs :( 9x rood. Ik ga in het nieuwe seizoen denk ik maar warnings geven bij elke gele kaart, ik miste laatst 7 basisspelers, mede vanwege die andere kutbug dat mijn spelers steeds 2 wedstrijden geschorst worden ipv 1.
Ik zit zo eens te kijken naar bv Leferink die 10x geel heeft gehad dit seizoen, maar bij agression heeft'ie 6 staan, bij Bravery 12. Da's toch een "rustige" speler of zie ik dat verkeerd?

De eindstand van de HCE, einde seizoen 2005/6

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47838/thumb.jpg

13e :/ In het begin van het seizoen een tijd 2e gestaan, daarna langzaam afgezakt naar de 6e/7e plaats en daar even gebleven. Toen begon de gele kaarten bug echt goed te werken en ben ik naar beneden gekelderd. In de 2e seizoenshelft heb ik maar liefst 12 punten gehaald....

Redbridge is een wat leukere ploeg om mee te spelen en de gele kaarten vallen daar op een "normale" manier. 42 Competitiewedstrijden gespeeld en maar liefst 31x geel en 2x rood gekregen. Kampioen geworden, terwijl het bestuur een veilige middenmootplaats verwachtte :) Kijken wat de Conference volgend seizoen brengt.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47836/thumb.jpg

Hehe, ik zie nu pas dat Carshalton laatste is geworden, het eerste seizoen werden ze 2e |:( :D

[ Voor 5% gewijzigd door King Nothing op 27-12-2004 02:52 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een update :)

Ik ben dus inderdaad geswitched naar een andere club, ik was weer toe aan een nieuwe uitdaging. Na ongeveer drie weken unemployed te zijn kreeg ik de baan in Dunaujvaros aangeboden. Wie zeg je? Ja, die ;)

Die spelen dus in de Division 1B van Hongarije, de laagste speelbare divisie in FM. Ze stonden 9e (van de 14) toen ik ze overnam, zo halverwege het seizoen, en er waren geen verwachtingen van de board en supporters. Wel waren zowat alle spelers unhappy omdat ze de club ondermaats vonden presteren. En dat was ook zo, gezien het potentieel aan spelers moeten ze zeker bij de eerste 4-5 kunnen meedraaien.

Heb ze naar de 3e plek kunnen tillen. Promoties (eerste 2 plaatsen) zat er net niet meer in vanwege een blessuregolf en vier spelers die opgeroepen waren voor internationale wedstrijden (U19's).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/d1b.JPG

Ze hebben daar in Hongarije (of liever: in de Division 1B) wel een heel vage regel zeg: van de 11 basisspelers + 7 wisselspelers moeten minimaal 9 man U21 zijn.... valt niet mee met zoveel jonkies een goed team neer te zetten!

Volgend seizoen hopelijk promotie :)

Kijk trouwens ook eens naar de laatste in de league... 1 punt uit 26 wedstrijden... dan zou je als manager toch ook een molensteen om je nek binden en in de diepste rivier springen die je kan vinden? Een doelsaldo van -62 :D

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 27-12-2004 11:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

9 U21 spelers.. makkie :) Bij Redbridge heb ik 15 spelers van 21 jaar of jonger, 4 zijn 21.
Ik moet wel, jeugdspelers zijn haast de enige die ik kan halen ivm loon en ik heb geen transfergeld. Gelukkig verkocht ik mijn beste speler voor 55k en kreeg ik 24k transferbudget. 14k Daarvan ging op aan mijn gehuurde keeper met een aflopend contract bij de club waar hij eigendom van was. Nu heb ik die keeper voor 14k, als ik hem transfervrij wilde halen zou me dat 290k hebben gekost en ik durfde niet te gokken door te wachten tot'ie transfervrij was, dan komt'ie toch niet aangezien hij in League One ook nog wel mee zou kunnen komen gezien zijn attributen. :) Gelukkig wilde hij een contract tot 1 juli 2009 met een afkoopsiom van 400k :Y)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Nu ben ik normaliter niet zo van de screenshots, maar deze vink toch wel erg grappig (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s990868/fm1_klein.JPG

spoiler:
Voor hen die het niet zien: Check zijn LEEFTIJD!!!

[ Voor 16% gewijzigd door 456 op 27-12-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ROFLOL :P

Die fysieke stats zijn niet eens zo slecht eigenlijk (de rest wel natuurlijk) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Assured of an enduring niche in football history as the only British player to score winning goals in two European Cup Finals.
http://www.liverpoolfc.tv/team/past_players/players/kennedy

;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stelletje ondankbare honden daar, ze ontslaan me zomaar! Snap er geen bal van... de board én de supporters wilden een 'respectable position in the league'.

Ze worden aan het eind van het tweede seizoen derde in de league (net als in het 1e seizoen), en NOG is het niet goed genoeg? Ja, het is geen promotie, maar dan moet je me ook een budget geven waar ik spelers met meer dan één been en een hoger IQ dan 25 van kan kopen...

Nou ja, dan maar weer op naar de volgende club.... ik word een echte job-hopper :)

Hoefde gelukkig niet al te lang te wachten, want binnen enkele weken van unemployed rondbanjeren en rondsollicteren kwam Kladno, uit de Tsjechische Second Division, bij me aankloppen of ik manager aldaar wilde worden. Ja hoor, waarom niet? Club is vorig jaar (2013/2014) gedegradeerd uit First Division, maar heeft een paar leuke spelers. Wel licht in de schulden, maar toch ziet het er allemaal rooskleurig uit :)

Daar gaan we weer...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
wildhagen schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:24:
Nou ja, dan maar weer op naar de volgende club.... ik word een echte job-hopper :)
Je begint een echte clubslet te worden :P Hoeveel heb je er al in hoeveel jaar versleten? :9

En hoeveel punten heb je op dit moment voor loyalty? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Schumi4ever schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:20:
[...]

Je begint een echte clubslet te worden :P Hoeveel heb je er al in hoeveel jaar versleten? :9
In deze game is dit mijn 5e club, en ik zit nu in het 10e seizoen. Dus gemiddeld 2.5 seizoen per club tot nu toe (die 5e zit ik nu pas net, dus tel ik even nog niet mee)
En hoeveel punten heb je op dit moment voor loyalty? :Y)
Valt mee:

- Ability to handle pressure: 11
- Ambition: 11
- Loyalty: 12
- Professionalism: 3
- Media Handling: 20 (!)
- Temperament: 9

Hoe kan je die 'professionalism' eigenlijk omhoog krijgen? Want die schommelt eigenlijk van 3 tot 5 eigenlijk...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Haha, mijn professionalism is 20 :)

Ability to handle pressure: 10
Ambition: 10
Loyalty: 17
Professionalism: 20
Media handling: 20
Temperament: 17

Roep voor elke wedstrijd dat je oprecht hoopt dat de beste wint en prijs de managers van de komende tegenstanders... en je hebt je professionalism zó boven de 15!

Ik vraag me af hoe ik de 'ability to handle pressure' en 'ambition' omhoog krijg: het is nog nooit van de 10 af geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Youknow: dat doe ik af en toe ook (dat prijzen enzo), maar het helpt niet of nauwelijks... hooguit stijgt hij dan even naar 5, maar dan zakt-ie weer in.

Ambition krijg je DENK IK (!) omhoog door veel te sollicteren bij topclubs. Ability to handle pressure volgens mij door belangrijke wedstrijden te winnen (degradatie/promotie, Europese wedstrijden etc etc). Maar ik sla er ook maar een slag naar hoor. Bij zit er ook niet veel beweging in, het blijft zo rond 9, 10, 11 zweven steeds.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ambition heeft ook iets te maken volgens mij met wat je van plan bent met je eigen elftal. Volgens mij zakte mijn ambition in (zeker weten doe ik dat helaas niet meer, ik hechtte er toen geen aandacht aan) toen ik een spits met excellerende stats aannam, van 38jr oud! (trapte er idd ook 20 in in de league 1!)
Maar het publiek was er niet zo blij mee, en vroegen zich af wat ik van plan was op de lange termijn als ik zulke oude mensen aanneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey jongens,
ik wil graag weten of de patch eigenlijk goed is bevallen bij iedereen? Is het aan te raden om de patch te gebruiken of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 122004 op 28-12-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128940

Anoniem: 122004 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:19:
Hey jongens,
ik wil graag weten of de patch eigenlijk goed is bevallen bij iedereen? Is het aan te raden om de patch te gebruiken of niet?
Bij mij is die goed bevallen
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.