Motorola MPx 220 Smartphone

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.373 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

deuxani schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:35:
[...]

Zon
Inbelnummer: 036-7500300
Login: guest
Password: guest

Gaat gewoon van je belminuten af :9
Bedankt! Het gaat alleen best langzaam, maarja liever iets langer dat de verrektes dure GPRS :(

Call me stupid, maar hoe sluit je een applicatie correct en volledig af? :? (met de terug toets ga je alleen terug, app blijft draaien. Met rood/ophangen ga je terug naar het beginscherm, app blijft draaien) Nu moet ik telkens via de resource manager het proces gaan afbreken.

Hoe voeg je in gotsnaam nieuwe woorden in de T9 woordenboek? (als dat überhapt mogelijk is)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
deuxani schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:35:
[...]

Zon
Inbelnummer: 036-7500300
Login: guest
Password: guest

Gaat gewoon van je belminuten af :9
wat voor een nummer is dat? welk bedrijf?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Laatst online: 08-01-2023
Staat er boven. Het oude Zon (a.k.a. Zonnet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

App versie 4.400 (2850), GPS stuurprogramma v1.20

Als je me even vertelt hoe ik kan zien welke com poort ik gebruik en welke firmware zal ik die ook nog even nazoeken.
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:39:
Hallo Joopknoop,

Ik ben ook al tijden bezig mijn mpx 220 werkend te krijgen met TTM. Volgens mij ben jij enige die het tot nu toe gelukt. Het programma werkt bij mij wel gewoon alleen geeft het steeds aan dat er geen gps is. Welke instellingen gebruik je? Is b.v. com 6 geactiveerd. Kan je ook zien welke firmware je telefoon heeft en welke versie van TTM je gebruikt.

gr. Bert

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:49:
Okay voor alle mensen die een Motorola MPX 220 hebben op het netwerk van KPN hier komen de GPRS en de MMS instellingen. Na lang zoeken en proberen is het mij eindelijk gelukt om het te laten werken. Daar kunnen ze bij KPN en Motorola een voorbeeld aannemen, want zij konden mij en vele andere gebruikers niet helpen:

Als eerst moet men een GPRS verbinding maken:

GPRS:

1. Ga naar de instellingen
2. Ga naar Gegevensverbinding
3. Zet alle verbindingen op automatisch
4. Vervolgens druk je op menu en verbindingen bewerken
5. Selecteer GPRS verbinding en maak vervolgens een nieuwe aan
6. Geef als omschrijving: GPRS,
Maakt verbinding met: internet
Toegangspunt: internet
Dan druk je op gereed. (Bij alle andere velden vul je NIETS in!!)

Nu heb je een gprs verbinding welke zorgt dat je toegang hebt tot het internet.

De MMS verbinding:

1. Herhaal de bovenstaande stappen tot en met punt 5.
2. Geef als omschrijving: mms
Maakt verbinding met: Werk
Toegangspunt: portalmmm.nl
Dan druk je op gereed. (Bij alle andere velden vul je NIETS in!!)
Druk nu vervolgens tweemaal op gereed en ga naar de MMSC-Instellingen

In het voorkeuren scherm selecteer je Direct ophalen, Aantal pogingen 1, verbinden via Werk.
Het is dus van groot belang dat je Verbinden via WERK selecteert.

Vervolgens druk je op Menu en MMSC-Instellingen en maak een nieuwe instelling.

1. Naam: KPN MMS
2. URL MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
3. Wap Gateway: 10.10.100.20
4. Poort 9201
5. Max verzendgrootte 200K en druk op klaar

Ga nu terug naar het begin scherm en schakel de telefoon uit en weer aan. Nu wordt er opnieuw een verbinding gelegd voor de GPRS en je zal zien dat je nu eindelijke kan MMS en Internetten.

SUCCES!!!
Ik heb dus ook deze telefoon sinds kort. Maar bij mij werken deze instellingen echt nie. Zou het kunnen dat ik door dat ik een kpn HI abbo heb ipv all-in geen gprs / mms kan?? neej toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 07:18:

Als je me even vertelt hoe ik kan zien welke com poort ik gebruik en welke firmware zal ik die ook nog even nazoeken.

De telefoongegevens vind je onder instellingen en dan info. De compoort instelling vind je vreemd genoeg onder bureau-accessoires. Je hebt bij je TTM de traffic-patch niet uitgevoerd anders had je versie 4.430 gehad misschien is dat het verschil.

gr. Bert

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die quote was neem ik aan niet voor mij bedoeld hey??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer is aan een nieuwe telefoon toe en ga denk ik de 220 aanschaffen.
Zijn er met de "bugs" die omschreven worden in het topic te leven, of valt het vies tegen.
En als het tegenvalt welke smartphone is dan aan te raden?

Ik zit eigenlijk met nog een vraag, hoe zit het met firmwareupdates bij motorola. Kan je die zelf op je telefoon gooien of kan je bij een servicepoint langsgaan. (zoals bij nokia)
En is het al bekend wanneer windows mobile 2005 uitkomt (die waren ze nu toch aan het testen op de 220?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Motohannes

Alles nog even op een rijtje dan.

TTM:

MPx220:
Versie 4.21.1088 (build 14315.1.1.2)
Radioversie 1.00
ROM-updateversies:
Operator: 0.300.4030.0
Fabrikant: 1.150.0.0
Microsoft: 4.21.14315.0
Taal: 0.190.16.0

com poort 6 staat "wazig" onder uitgaande COM poort geschreven. Het hokje is niet aangevinkt.

Hoop dat je hier wat mee kan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:08:
Ik ben weer is aan een nieuwe telefoon toe en ga denk ik de 220 aanschaffen.
Zijn er met de "bugs" die omschreven worden in het topic te leven, of valt het vies tegen.
En als het tegenvalt welke smartphone is dan aan te raden?

Ik zit eigenlijk met nog een vraag, hoe zit het met firmwareupdates bij motorola. Kan je die zelf op je telefoon gooien of kan je bij een servicepoint langsgaan. (zoals bij nokia)
En is het al bekend wanneer windows mobile 2005 uitkomt (die waren ze nu toch aan het testen op de 220?)
Ik heb ongeveer 3 keer meegemaakt dat het toestel is vastgelopen, maar of dat komt omdat ik er wat software op uitgeprobeerd heb kan ik niet zeggen. De storing was er niet direkt bij het opzetten van de software. Met vastlopen bedoel ik dat er niets meer te bedienen valt, heb echt de accu even verwijderd en weer teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:09:
[...]

Ik heb dus ook deze telefoon sinds kort. Maar bij mij werken deze instellingen echt nie. Zou het kunnen dat ik door dat ik een kpn HI abbo heb ipv all-in geen gprs / mms kan?? neej toch?
Al eens op de hi site gekeken? Heb je GPRS wel in het netwerk van KPN geactiveerd?
Van de hi site:

Stap 1: Het activeren van het GPRS-netwerk.
Wanneer je na 13 mei 2004 een abonnement hebt afgesloten is dit in de meeste gevallen al door de verkoper gedaan. Is dit niet het geval of maak je gebruik van PrePay, dan kan je zelf GPRS activeren door 313 te bellen. Je kiest de optie 'activeren MMS' en GPRS wordt binnen enkele ogenblikken geactiveerd. Als je deze optie niet te horen krijgt, is GPRS al geactiveerd. Zet vervolgens je toestel even uit en weer aan voor contact met het GPRS-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie JoopKnoop

Ik heb dezelfde versie telefoon. ik probeerde nogmaals de stappen te doen die jij ook gedaan hebt maar na 10 minuten nog steeds geen fix. Ik heb dus alleen een andere versie van TTM en een andere gps ontvangere (adapt 16 kanaals), ik heb ook een rikaline 6030 geprobeerd maar kreeg deze ook niet aan de praat. De adapt gps werkt wel goed bij andere telefoons met TTM. Al met al snap ik er niet veel meer van. Misschien een raar voorstel maar kan je niet een kopie voor me regelen van jouw TTM versie of misschien kan ik een keer langskomen om het e.e.a. uit te proberen?

gr. Bert
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:54:
@ Motohannes

Alles nog even op een rijtje dan.

TTM:

MPx220:
Versie 4.21.1088 (build 14315.1.1.2)
Radioversie 1.00
ROM-updateversies:
Operator: 0.300.4030.0
Fabrikant: 1.150.0.0
Microsoft: 4.21.14315.0
Taal: 0.190.16.0

com poort 6 staat "wazig" onder uitgaande COM poort geschreven. Het hokje is niet aangevinkt.

Hoop dat je hier wat mee kan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondernul:

Ik heb een Hi 50 abonnement zonder I mode en die onzin. Je moet inderdaad wel eerst je GPRS activeren. Als je dit hebt gedaan, telefoon uit en daarnaar weer aanzetten. Nu zie het G tje staan bovenaan je scherm.

Als je dan de uitleg van mij volgt dan zou die het moeten doen. Bij mij werkt nu alles prima. ik moet zeggen dat een mms 1x niet lukte, maar misschien had ik toen geen goede verbinding.

Als het nog niet lukt post dan nog ff een reply.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry 8)7 dat wist ik nie. nu werkt het bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik nog een vraag. Misschien staat het al ergens. maar ik wil eens proberen of ik divx kan kijken op mijn telefoon. wmv doet hij ook dus.. maar hoe installeer ik de codec??

klikken op de .exe werkt niet bij mij.
k-lite codec 2.41 is het.. zou ook voor windows mobile 2003 zijn zeggen ze...

thnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:34:
hallo ik heb een probleem met mijn MPX220

als ik een bestand verzend zoals een 3gp (video) of een mp3 die dan 4 mb groot is of groter die ik dan van de nokia 6630 verstuur naar de mpx220 en dan zegt hij wil je het opslaan. ik sla het op en ga kijken naar wat ik opgeslagen heb, maar het is nergens meer te vinden terwijl ik hem wel verzonden heb.

normaal gaat die naar mijn document strorage enz enz maar niks daar.
stuur ik gewoon een plaatje die vindt die wel gewoon is dat een bug in de telefoon of heeft er meerdere dit probleem
ja hallo iemand hier die me kan helpen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sinds vrijdag heb ik ook een mpx220, echt een toptoestel. Een klein detail dat ik bijvoorbeeld erg mooi vind is dat je vanuit het homescreen meteen kan beginnen met een naam intikken die je wil bellen en dat ie dan meteen in telefoonnummer, voornaam achternaam, etc. gaat zoeken.
Alleen wel jammer dat hij geen radio heeft, die gebruikte ik bij mijn siemens SX1 behoorlijk veel. Maar dan gooi ik 'm wel vol met mp3. moet alleen nog wel een geheugenkaartje kopen. zou het nog uitmaken van welk merk ik er 1 neem? zit nu bij interngeheugen.com te kijken en de transcend 512 en dane-elec 512 zijn allebei wel goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 23:34:
Ik had deze telefoon eigenlijk al weer uit mijn hoofd gezet en was al voor de D500 gegaan, maar nu zag ik de MPX220 bij phonehouse liggen en ff beet gehad, maar wat een cool ding. Nu wil nog wel ff een paar dingen weten. Dat de camera kut is, is algemeen bekend. Maar hoe kut ? Vergeleken met D500 waarschijnlijk waardeloos.

Verder vraag ik me af hoe het zit met de problemen die sommigen hebben, nl:
-De echo
-De vertraging met opnemen
-"Hangende rechtknop"

Tevens las ik iets over het ontvangen van berichten en gemiste oproepen, dat dat niet helemaal duidelijk is/was. Klopt dat?

Hebben de mensen die de telefoon recentelijk gekocht hebben hier ook last van?
Of is dit iets van de eerst levering ?

Ik twijfel dus nog tussen de D500 en deze. Jaja ik weet het 2 verschillende foons. Smartfone vs de top van de normale foons(met goede cam). Voor de prijs maakt 't niet uit. Beide €0 bij vodafone 21,50 ofzo. 2 jarig abbo
Ola,

heb deze mpx220 nu een kleine twee weken en ik moet je zeggen het is een prima toestel. V.w.b. je punten:
echo--> soms heeft de andere partij er last van maar ik heb nog niet genoeg gebeld om er een oordeel over te kunnen geven
vertraging bij opnemen -> even wennen maar als je tot twee telt en dan begint te praten is er nixs aan de hand;
hangende rechterknop--> nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
tijsco schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:01:
Sinds vrijdag heb ik ook een mpx220, echt een toptoestel. Een klein detail dat ik bijvoorbeeld erg mooi vind is dat je vanuit het homescreen meteen kan beginnen met een naam intikken die je wil bellen en dat ie dan meteen in telefoonnummer, voornaam achternaam, etc. gaat zoeken.
Alleen wel jammer dat hij geen radio heeft, die gebruikte ik bij mijn siemens SX1 behoorlijk veel. Maar dan gooi ik 'm wel vol met mp3. moet alleen nog wel een geheugenkaartje kopen. zou het nog uitmaken van welk merk ik er 1 neem? zit nu bij interngeheugen.com te kijken en de transcend 512 en dane-elec 512 zijn allebei wel goed denk ik.
Heb gehoord dat het niet zo heel veel uitmaakt welk merk. Er zouden wel problemen zijn GEWEEST met de Sandisk 256mb....

Kleine tip: Eind april zou de 1 gigger van Sandisk uitkomen voor een prijs van rond de 80-90 euri! Daar wacht ik dus op.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Troxel schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:24:
[...]

Heb gehoord dat het niet zo heel veel uitmaakt welk merk. Er zouden wel problemen zijn GEWEEST met de Sandisk 256mb....

Kleine tip: Eind april zou de 1 gigger van Sandisk uitkomen voor een prijs van rond de 80-90 euri! Daar wacht ik dus op.... :P
kijk, das helemaal een mooie! Dan mag je voor mij mooi testen of het allemaal goed werkt :P
wat gebruiken jullie trouwens als mp3 speler? ik vind de ingebouwde eigenlijk niet zo mooi. is er ook een ogg-speler? kan er namelijk niet echt een vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg TTM maar niet geinstalleerd om mijn mpx220. Ik heb alles gedaan wat er wordt gezegd: dus kopieren van de mappen naar de Mini sd kaart, in de root. Dan zou TTM moeten gaan installeren, er gebeurt bij mij helemaal niks, icoontje verschijnt ook niet.

Wie kan mij zeggen wat ik nu verkeerd doe????

Dit gaat dus echt nog maar pas om het installeren, nog helemaal niks te maken met adapt bluetooth gpd!!..

Alvast bedankt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021
Tom Tom blijft een hot item.

Ik heb alles keurig geinstalleerd. Progamma op zich werkt ook wel alleen de bluetooth verbinding lukt niet. Alles gepaird maar zodra ik TT opstart valt de verbinding weg.
Hiervoor had ik een C500. Ook steeds het probleem met de poorten. Uiteindelijk is dat wel gelukt. Ik moet er dus gewoon voor zorgen dat de bluetooth verbinding blijft. Weet nu ook dat zodra je TT start er automatisch een BT verbinding moet komen.
Zal zelf al te denken om de bluetooth bestanden van de C500 te kopieeren naar de Motorola. Weet alleen niet of dit kan en hoe dit moet.
Iemand die kan helpen?

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey heren,

Ik heb nu toch na 2weken eindelijk de mpx220 gekocht, maar toch even nog een paar kleine vraagjes.
- Bluetooth naam, is die te veranderen?
- Wat vinden jullie van het geluid van de speaker bij normaal bellen, bij de mpx200 moest ik het volume altijd iets zachter zetten maar bij deze phone zou ik hem graag nog harder zetten. Vind het geluid niet hard genoeg, jullie?

Voor de rest zeer tevreden met de telefoon, alleen de foto's zijn niet al te scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Sinds zaterdag heb ik ook een MPX220 en heb er al een beetje mee gespeeld.
Dient m.n. ter vervanging van mijn PDA Ipaq 2210 en SE T610.
Tot nu toe nog niet ontevreden.

Echter, voordat ik het geheel ga synchroniseren, wil ik graag een ROM update installeren.
Ik heb de update tool van Motorola gevonden (via de US website), maar weet niet zeker of deze ook geschikt is voor de Europese toestellen. Ik heb nu versie 1.15 erop staan, maar 1.30 zou tot betere spraakkwaliteit moeten leiden...

- Kan iemand mij vertellen of ik deze gewoon kan installeren, of dat dit wellicht tot problemen leidt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eduardtee schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:09:
Sinds zaterdag heb ik ook een MPX220 en heb er al een beetje mee gespeeld.
Dient m.n. ter vervanging van mijn PDA Ipaq 2210 en SE T610.
Tot nu toe nog niet ontevreden.

Echter, voordat ik het geheel ga synchroniseren, wil ik graag een ROM update installeren.
Ik heb de update tool van Motorola gevonden (via de US website), maar weet niet zeker of deze ook geschikt is voor de Europese toestellen. Ik heb nu versie 1.15 erop staan, maar 1.30 zou tot betere spraakkwaliteit moeten leiden...

- Kan iemand mij vertellen of ik deze gewoon kan installeren, of dat dit wellicht tot problemen leidt?
Ik geloof dat de 1.30 versie de US versie is en de 1.15 is dezelfde, alleen bedoeld voor Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik geloof dat de 1.30 versie de US versie is en de 1.15 is dezelfde, alleen bedoeld voor Europa.
Ik geloof ook een hoop, maar zonder gekheid hoe kom je aan die wijsheid ?
Ik wacht namelijk met smart op de nieuwe firmware...
Op het moment dat TomTomMobile 5 uit is wil ik nl meteen een smartphone gaan kopen.
de enige twijfel die ik nu heb tussen de iMate sp3i en de Mpx220 is huidige kwaliteit van het geluid en de accuduur.. ( Ik hoop echt dat ook vwb de accuduur een effectievere rom uitgebracht wordt)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ik heb er ook 1 besteld :) zal ws deze week binnen komen
ws kennen jullie deze link al, http://www.smartphonefrance.info/themes.asp?TRI=0
hier zijn heel veel themes te vinden voor je smartphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:30:
[...]
'k Vroeg me ook af waar je dat vandaan hebt... forum? Smartphone-club.nl? Howardsforums?
Gewoon nieuwsgierigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de MPX 220 nu twee maanden. Ben er zeer tevreden mee. Alle contactpersonen nu gesynchroniseer met PC thuis. Dus nu altijd alle telefoonummers, adrsssen en e-mails correct en kan het altijd aan passen thuis, op telefoon of op kantoor. Op kantoor gebruikt men ONebride van Extend Connect om te synchroniseren met Lotus Notes. Dat werkt ook perfect. Dus mijn afspraken heb ik altijd bij me. Emails staan Er loopt op kantoor nu een proef om op afstand te synchroniseren. instellen MMS koste wat moeite. Maar moet zeggen helpdesk Orange is echt geweldig.

Ook al veel handige software geinstaleerd zoals PowerTask en van Ilium Soft ewallet. Voor e-wallet is grandioos. Al mijn wachtwoorden, pincodes, etc in een handige kluisje op de telefoon. Kan je ook met PC thuis synchroniseren. Met een SD minicard van 250 MP kun je redelijk wat MP3/WMA kwijt dus altijd muziek bij de hand. Mis inderdaad de radio. Nu wachten op tom tom Mobile 5 dan heb je ook meteen een navigatiesysteem.

Ja de telefoon wil wel eens vastlopen. Soms wel 3 keer per week. Als je even wacht komt hij er zelf wel uit. Dan maar even aan en uit zetten en hij doet het weer zonder problemen. Wacht ook met smart op een update. All in all ben ik toch zeer tevreden over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 5 dagen de I-mate SP3i gehad, en deze vervolgens omgeruild voor de MPx220.
De SP3i vond ik wat gammel; de toetsjes lieten zich niet altijd even goed indrukken en wiebelden alle kanten op, en als je de telefoon te hard tegen je oor drukte viel de speaker uit. Het scherm was groter, maar niet beter.

Met de MPx220 ben ik erg tevreden. Totaal geen vastlopers, alleen één keer in de zoveel tijd de hangende rechterknop, heel irritant. Soms verdwijnt het weer vanzelf, soms moet je 'm ff uitzetten.
Alleen de camera en speakerphone zijn bagger, de locatie van de luidspreker is echt een designfoutje. Er wordt nog steeds geklaagd dat het geluid door het oorstuk te zacht is; op zich valt dat wel mee, je moet de telefoon alleen scheef op je oor zetten omdat alleen uit het rechtergat geluid komt (achter het linkergat zit waarschijnlijk geen speaker maar de camera/flitser). Het toetsenbord werkt erg prettig door de grote en solide knoppen.

Bereik is uitstekend, vergelijkbaar met de E398 en een stuk beter dan de V600. De geluidskwaliteit is ook typisch Motorola: geen achtergrondgeruis, niet te scherp, en wat aan de zachte kant.

De meeste programma's draaien als een tierelier en zonder vertragingen. Het is wel aan te raden om de Memory Management instellingen in het register om te gooien, zoals beschreven op HowardForums. Dit draagt onwijs bij aan de snelheid en de stabiliteit.
Als je van Microsoft de Smartphone 2003 SDK downloadt, vind je in de documentatie een overzicht van interessante registersleutels.

M'n Pocket PC met WM2002 van twee jaar geleden was een ramp en verdween al na een paar maanden in de kast. WM2003SE is daarentegen geweldig; voor mij niets anders meer, al was het alleen maar omdat ik m'n contactpersonen/agenda nu fatsoenlijk kan synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondanks dat ik mijn mpx200 heb ingesteld op handmatig netwerk kiezen springt hij toch soms naar andere netwerken in de grensstreek. Om kosten te besparen wil ik dat niet.

wat kan ik hieraan doen.

groetjes, Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
wie ow wie kan me helpen, ik heb de foon net binnen en heb al meteen een paar vragen

er wordt overal gesproken over de map IPSM ( ActiveSync and copy all files except 'readme.txt' to:

\IPSM\Application Data\Home) om bestanden te kopieren, maar ik kan die map niet vinden ? heb via active sync een connectie opgezet.

tevens heb ik er een 512mb minisd kaartje inzitten,maar bij info geeft de tel netjes aan dat er 32 mb totale opslag is?

is nou mijn mini sd kaartje kapot of doe ik wat fout? in de handleiding kan ik niets vinden oevr geheugenkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPSM heet dacht ik Storage bij Windows Mobile 2003 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
yep :) ben er al achter :) kaartje wordt ook gewoon herkend zie ik :) tnx voor de info DS

nog even een extra vraagje, hoe kopieer ik alle contacts van mijn sim naar mijn telefoon?

[ Voor 35% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 15-04-2005 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Hey mannen (en vrouwen?!),

Ik ben een beetje aan 't surfen voor mijn eigen koptelefoon STEREO te kunnen gebruiken op mijn MPx220 & dan ook nog een microfoontje te hebben voor als er iemand zou bellen. Nu heb ik mijn eigen headset al opgeofferd en een 3,5mm jack (vrouwtje) er aan te maken en dat werkt perfect, echter heb ik alleen nog maar mono geluid. Nu heb ik dit gevonden, wat dus de oplossing voor mijn probleem zou zijn:

http://pc-mobile.net/mpxaa.htm

Echter nog best duur.... weet iemand zo of zoiets ook in Nederland te verkrijgen is?! Ik heb ook zelf geprobeerd om iets te solderen, maar 4 draden aan zo'n 2,5mm jack is toch iets te precies werk voor mijn vingers :'(

Dank u voor de reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe en waar kan ik register aanpassen voor memory problemen. Heb gezocht op Howard Forums maar kan het niet vindend. :?
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:39:
Heb 5 dagen de I-mate SP3i gehad, en deze vervolgens omgeruild voor de MPx220.
De SP3i vond ik wat gammel; de toetsjes lieten zich niet altijd even goed indrukken en wiebelden alle kanten op, en als je de telefoon te hard tegen je oor drukte viel de speaker uit. Het scherm was groter, maar niet beter.

Met de MPx220 ben ik erg tevreden. Totaal geen vastlopers, alleen één keer in de zoveel tijd de hangende rechterknop, heel irritant. Soms verdwijnt het weer vanzelf, soms moet je 'm ff uitzetten.
Alleen de camera en speakerphone zijn bagger, de locatie van de luidspreker is echt een designfoutje. Er wordt nog steeds geklaagd dat het geluid door het oorstuk te zacht is; op zich valt dat wel mee, je moet de telefoon alleen scheef op je oor zetten omdat alleen uit het rechtergat geluid komt (achter het linkergat zit waarschijnlijk geen speaker maar de camera/flitser). Het toetsenbord werkt erg prettig door de grote en solide knoppen.

Bereik is uitstekend, vergelijkbaar met de E398 en een stuk beter dan de V600. De geluidskwaliteit is ook typisch Motorola: geen achtergrondgeruis, niet te scherp, en wat aan de zachte kant.

De meeste programma's draaien als een tierelier en zonder vertragingen. Het is wel aan te raden om de Memory Management instellingen in het register om te gooien, zoals beschreven op HowardForums. Dit draagt onwijs bij aan de snelheid en de stabiliteit.
Als je van Microsoft de Smartphone 2003 SDK downloadt, vind je in de documentatie een overzicht van interessante registersleutels.

M'n Pocket PC met WM2002 van twee jaar geleden was een ramp en verdween al na een paar maanden in de kast. WM2003SE is daarentegen geweldig; voor mij niets anders meer, al was het alleen maar omdat ik m'n contactpersonen/agenda nu fatsoenlijk kan synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Memory Management:

Ga naar het register (PHM Registry Editor):
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shell\LowMem

Maak de volgende instellingen:
ResetDivision = dword:0
ProgramMem = dword:96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eduardtee schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:04:
[...]

'k Vroeg me ook af waar je dat vandaan hebt... forum? Smartphone-club.nl? Howardsforums?
Gewoon nieuwsgierigheid...
Ik had al contact gezocht met Motorola :)
Hieronder het antwoord van Motorola:

Vriendelijk bedankt voor Uw email betreffende Uw Motorola MPX220.

Helaas is deze versie niet compatible met de MPX220 toestellen in Nederland.
De ROM versie op de Amerikaanse website is niet geschikt voor Europese
toestellen.

We vertrouwen erop U hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Voor verdere
vragen of informatie, aarzelt U vooral niet om met ons contact op te nemen, voor
Nederland: 020 2015034; voor Belgie: 02 7001660, onder vermelding van
bovenstaand klant nummer of bezoekt U onze website eens op: www.hellomoto.com

Met vriendelijke groet,
Raymond M,
Motorola klantendienst Benelux

Dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:34:
Memory Management:

Ga naar het register (PHM Registry Editor):
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shell\LowMem

Maak de volgende instellingen:
ResetDivision = dword:0
ProgramMem = dword:96
En dan...
Hoe open ik registry op mijn MPX220? Kwam op internet Mobile registry editor tegen maar dan moet ik ook.Net Framework 1.1 a 22MB downloaden. Voor een doorsnee gebruiker is het memory management van je MPX220 niet eenvoudig aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:09:
[...]

En dan...
Hoe open ik registry op mijn MPX220? Kwam op internet Mobile registry editor tegen maar dan moet ik ook.Net Framework 1.1 a 22MB downloaden. Voor een doorsnee gebruiker is het memory management van je MPX220 niet eenvoudig aan te passen.
Het viel wel mee. Gevonden inderdaad op internet Mobile registry editor.

http://www.breaksoft.com/...bile_Registry_Editor.aspx

Vervolgens link gevolgd naar Microsoft website om .Net framework te downloaden. Daarna kon ik Mobile registry Editor op starten. Dit was mijn eerste keer om een registry aan te passen. Het is een kwestie van een variable aanmaken die de oude overschijft met 96 ipv 56

ruubs nogmaals heel veel dank. Volgens mij werkt de aanpassing want ik heb nog geen crash gehad. Vaak als ik wat MP3 had geluisterd en bijvoorbeeld gesynchroniseerd had dan liep hij wel vast. Nu niet meer. Ik heb het gevoel datmijn MPX 220 uberhaupt wat vlotter loopt.
THANKS _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:52
ff snel een vraagje tussendoor. raden jullie mij aan om deze foon nog te kopen?

zo ja, zit er standaard als een geheugenkaartje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Ja... kopen!

Nee... zit geen geheugenkaart bij.

En een tip, eind april (dat is het dus bijna :)) komt de Sandisk miniSD 1 gb uit!! Dus daar ben ik op aan t wachten... 80 euri... geen geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Troxel schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:14:
Ja... kopen!

Nee... zit geen geheugenkaart bij.

En een tip, eind april (dat is het dus bijna :)) komt de Sandisk miniSD 1 gb uit!! Dus daar ben ik op aan t wachten... 80 euri... geen geld :P
80 euro geen geld:P wel als je net een dure foon hebt gekocht(zonder abbo doe ik t dan he...)
:+

edit: dit ook nog ff: hoeveel mb zit er standaard IN het toestel beschikbaar voor opslag, ik wil hem namelijk meteen een weekje meenmemen op buitenlandse reis, meteen foto's schieten.(ik ga naar italië kan ik daar beter een geheugenkaartje kopen? :+ )

[ Voor 24% gewijzigd door hellboy123 op 28-04-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
32 mb voor foto's dus rond de 75 a 125 foto's.

Leuk voor buiten, binnen foto's nemen wordt moeilijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Troxel schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:37:
32 mb voor foto's dus rond de 75 a 125 foto's.

Leuk voor buiten, binnen foto's nemen wordt moeilijker...
aahh oke THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

De reden waarom ik destijds mijn MPX200 heb weggedaan was:
- slechte support van Motorola
- slechte accuduur
- erg dik toestel
- regelmatig (in elk geval teveel) vastlopers

Ik had me voorgenomen om nooit meer een Motorola te kopen maar vind het toestelletje toch wel mooi. Support zal nog steeds bagger zijn, accuduur lees ik hier valt ook nog tegen en ook hoor ik mensen over vastlopers. Blijkbaar vinden mensen dit "normaal" maar ik dus absoluut niet.

Is het toestel wel dunner geworden in vergelijking met de MPX200 ?

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Wie heeft nou werkend MMS instelling van T-mobile?
Ik heb zelfs naar Tmobile zaak. Pff ze zeggen dat zij geen flauw benul hebben.

Idee om alle MMS instellingen van Vodafone-KPN-Tmobile-Orange etec op lijst zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeanJeremy schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:45:
De reden waarom ik destijds mijn MPX200 heb weggedaan was:
- slechte support van Motorola
- slechte accuduur
- erg dik toestel
- regelmatig (in elk geval teveel) vastlopers

Ik had me voorgenomen om nooit meer een Motorola te kopen maar vind het toestelletje toch wel mooi. Support zal nog steeds bagger zijn, accuduur lees ik hier valt ook nog tegen en ook hoor ik mensen over vastlopers. Blijkbaar vinden mensen dit "normaal" maar ik dus absoluut niet.

Is het toestel wel dunner geworden in vergelijking met de MPX200 ?
Accuduur is niet briljant, maar valt ook zeker niet tegen. Gaat drie dagen mee als je alleen telefoon en PIM-functies gebruikt. Vooralsnog een stuk beter dan de V600 en E398 die ik hiervoor gehad heb.
Heb nog niet één vastloper gehad in de twee maanden dat ik 'm nu heb. Zelfs niet één softwarebug, behalve dan de rechterknop die af en toe blijft hangen.
Voor mij is de MPx220 gewoon een toptoestel, met een OS dat superieur is aan de eigen systemen van alle telefoonfabrikanten. Maar hij is wel groot, ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:14:
[...]

Accuduur is niet briljant, maar valt ook zeker niet tegen. Gaat drie dagen mee als je alleen telefoon en PIM-functies gebruikt. Vooralsnog een stuk beter dan de V600 en E398 die ik hiervoor gehad heb.
Heb nog niet één vastloper gehad in de twee maanden dat ik 'm nu heb. Zelfs niet één softwarebug, behalve dan de rechterknop die af en toe blijft hangen.
Voor mij is de MPx220 gewoon een toptoestel, met een OS dat superieur is aan de eigen systemen van alle telefoonfabrikanten. Maar hij is wel groot, ja...
Accu probleem voor mij nooit echt een probleem, maar dat komt omdat ik op kantoor de telefoon gewoon aan de USB kabel leg om te synchroniseren en dan laad deze meteen op. In de trein naar huis lekker MP3 luisteren. Gaat prima. Het weekend overleefd hij ook prima zonder opladen. Synchroniseren doe ik thuis met blue-tooth. PC boven en beneden in de kamer kan ik synchroniseren. Top. Bluetooth zet ik wel weer uit vanwege verbruik en ook veiligheid.
Persoonlijke vind ik hem ook niet te groot. Wel groter dan mijn Ericcson 39m die ik hiervoor had (overigens viel daar batterijverbruik ook tegen). Maar hij past prima in mijn broekzak. Wel oppassen dat je er geen sleutelbos in hebt anders kan die krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandhaas schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:57:
Wie heeft nou werkend MMS instelling van T-mobile?
Ik heb zelfs naar Tmobile zaak. Pff ze zeggen dat zij geen flauw benul hebben.

Idee om alle MMS instellingen van Vodafone-KPN-Tmobile-Orange etec op lijst zetten.
Orange

Op Orange kun je de file nemen van de C500.
http://www.orange.nl/appl...rld/instellen/spvc500.php
Die dan installeren zoals beschreven alleen dan onder storage\windows\accesoires ipv IPSM\

Instellingen-gegevensverbinding
INternetverbinding- internet-Access
Werkverbinding - Automatisch
Wap verbinding- Orange mms
Beveligde Wab-verb - Automatisch

MMSC-instellingen
Verbinden via Wap-netwerk
rechterknop menu MMSC instelling nieuw
Naam: Orange mms
URL MMSC: http://mms.orange.nl:8002
WAP Gateway: 10.250.255.183
Poort: 9201

Het heeft me wat uitzoekwerk gekost maar het is gelukt. MMS versturen websitse in binnen en buitenland (wel duur) bekijken. Eigen prive e-mail ophale gaat allemaal OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

Hey
even over telefoonboek waar iedereen erover zit.
In eerdere posten waren de antwoorden: "Je zal maar iedere sim-nummers overschrijven naar telefoonboek"
Iedere eigenaren van MPX220 weten dat een K*twerk is.

Misschien hebben jullie iets wat aan met mijn oplossing.

Neem ouwe mobiel met bluetooth (desnood 'grab it' van iemand) met telefoonboek
Werkende Outlook met of zonder 2003.
Verstuur hele zooi telefoonboek met ouwe of 'grab it' maar naar je PC (outlook vangt hem vanzelf wel op)
Synchronischeer het met ActiveSync via Outlook je lijst naar je MPX220.
Enjoy it

Zo deed ik het. Misschien heb je hier wat aan
ik hoor wel andere oplossing(en) hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Troxel schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:14:
Heb je de Mini-SD 1 GB van Sandisk al werkend in je toestel?

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Nee staat (helaas) nog in back-order... :(

Zodra ik iets weet laat ik het weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Troxel schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:50:
Nee staat (helaas) nog in back-order... :(

Zodra ik iets weet laat ik het weten :P
Nou, ik heb het kaartje ook maar besteld bij MrComputer, maar verder nog niet veel gehoord wanneer ik 'em zou kunnen verwachten. Bij Sandisk USA staat bij de Availability: Backordered. Wacht in spanning met je mee af!

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

eh weet iemand al over toevoegen van nieuwe woorden in Tekstberichten, MMS en evt Email.
en wie heeft er gelukt om naam van bleutooth te veranderen?
Ik heb drie schoolgenoten die smartphones hebbben.. Het is echt raar om gokken welke juist is..grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVa
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:46
Even ook een klein vraagje over de MPx220: bevat deze namelijk een Nederlandstalige T9?
Ook indien het om een pakket gaat dat een Franse handleiding bevat? (zie http://www.typhone.nl/index.php?go=lossegsm&do=2&show_id=98)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

DaVa schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:33:
Even ook een klein vraagje over de MPx220: bevat deze namelijk een Nederlandstalige T9?
Ook indien het om een pakket gaat dat een Franse handleiding bevat? (zie http://www.typhone.nl/index.php?go=lossegsm&do=2&show_id=98)

greetz
Mwa, op die site staat dat er Nederlandstalige software op het toestel is geprogrammeerd. Op mijn toestel zit ook Nederlandstalige software, en daarmee ook een T9 (alhoewel het niet T9 heet trouwens). Denk dus dat dat toestel ook een NL-T9 zal hebben.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Laatst online: 16-09 23:15
Troxel schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:00:
Hey mannen (en vrouwen?!),

Ik ben een beetje aan 't surfen voor mijn eigen koptelefoon STEREO te kunnen gebruiken op mijn MPx220 & dan ook nog een microfoontje te hebben voor als er iemand zou bellen. Nu heb ik mijn eigen headset al opgeofferd en een 3,5mm jack (vrouwtje) er aan te maken en dat werkt perfect, echter heb ik alleen nog maar mono geluid. Nu heb ik dit gevonden, wat dus de oplossing voor mijn probleem zou zijn:

http://pc-mobile.net/mpxaa.htm

Echter nog best duur.... weet iemand zo of zoiets ook in Nederland te verkrijgen is?! Ik heb ook zelf geprobeerd om iets te solderen, maar 4 draden aan zo'n 2,5mm jack is toch iets te precies werk voor mijn vingers :'(

Dank u voor de reacties _/-\o_
Waar kan je eigenlijk een 2,5mm jack vinden met 4 pinnen? Ik heb het solderen ook geprobeerd, helaas zonder succes. Maar ik denk na enige tijd oefenen dat het dan wel moet lukken. Maar kan nergens 2,5mm jack vinden met 4 pinnen.
trouwens die headset vind ik oerlelijk.

was mijn usb klepje kwijt, (zit namelijk los aan de onderkant als je wilt opladen moet je het lostrekken) onderweg naar mijn huis, weer teruggevonden op straat, lucky :)

[ Voor 13% gewijzigd door Chiii op 09-05-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Daarom heb ik dus die headset ver-maakt: Oordopjes eraf gehaald en een stereo (!!!) jack 3,5mm eraan gesoldeerd. Resultaat: STEREO geluid!! Ik weet niet HOE het kan (zou toch een mono headset zijn?!) maar het is gelukt!! :*)

Die 2,5mm jack's zijn erg moeilijk te vinden, maar de betere electronica zaak heeft ze wel liggen. Dat solderen daarvan is idd ERG moeilijk.... pffff.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Troxel schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:12:
Daarom heb ik dus die headset ver-maakt: Oordopjes eraf gehaald en een stereo (!!!) jack 3,5mm eraan gesoldeerd. Resultaat: STEREO geluid!! Ik weet niet HOE het kan (zou toch een mono headset zijn?!) maar het is gelukt!! :*)

Die 2,5mm jack's zijn erg moeilijk te vinden, maar de betere electronica zaak heeft ze wel liggen. Dat solderen daarvan is idd ERG moeilijk.... pffff.... :'(
Maar je gaat niet menen dat standaard bij de MPx220 mono-doppies worden geleverd? Heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar dat zou echt brak zijn!

EDIT: Na geprobeerd te hebben, heb ik zo mijn twijfels! Zou het kunnen zijn dat ik wel een stereo-headset erbij heb gekregen? Met mijn Qtek 9090-2,5mm-stereo-headset heb ik hetzelfde stereo geluid namelijk. En ik ben in ieder geval capabel genoeg om mono en stereo te kunnen onderscheiden! ;)

[ Voor 20% gewijzigd door SquareHugo op 12-05-2005 11:40 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

even over dat mini sd 1024
Ik kwam deze pagina tegen.
Ik neem het aan dat mini sd 1024 wel worden ondersteun door mpx220.
Maar natuurlijk afwachten wie m als eerst gaat testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Zandhaas schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:12:
even over dat mini sd 1024
Ik kwam deze pagina tegen.
Ik neem het aan dat mini sd 1024 wel worden ondersteun door mpx220.
Maar natuurlijk afwachten wie m als eerst gaat testen..
8)7 zoals elke site... BINNENKORT verwacht.... 8)7

En die 1gb gaat 't wel doen hoor... Op Modaco enzz hebben sommige al een 1gb en het is "working like a charm" ... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVa
Volgens enkele berichten op internet zou er een update verschenen zijn voor de MPx220 ... (met oa. een verhoging van luidsprekervolume).
Iemand die al ervaring heeft met de update?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

DaVa schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:41:
Volgens enkele berichten op internet zou er een update verschenen zijn voor de MPx220 ... (met oa. een verhoging van luidsprekervolume).
Iemand die al ervaring heeft met de update?

greetz
Die update waarover jij spreekt is de update die bij Motorola beschikbaar was voor Cingular abonnees. Behalve dat jij er niets aan hebt met je europese toestel, is de update al een behoorlijke tijd geleden van de site verdwenen. Nu gaan er allerlei geruchten: óf de grote netwerken in de US zoals AT&T en Cingular zijn gestopt met de verkoop van de MPx220 omdat het toestel niet voldeed aan de eisen, óf er wordt gewerkt aan een nieuwe update, óf... en dit vind ik wel een spannende... er wordt gewerkt aan de Windows Mobile 5 update. Dit laatste zal denk ik wel een gerucht blijven, maar het zou wel errug geinig zijn natuurlijk. Vanuit andere hoeken klinken die geruchten ook omdat Motorola een afspraak zou hebben gemaakt met Microsoft om Mobile 5 wél ter beschikking te stellen voor de MPx220 waardoor dit toestel een nieuwe impuls zou krijgen en de verkoop hierdoor zou toenemen, Mobile 5 was immers ook al met een MPx220 getest. Maar nogmaals, allemaal geruchten die op internet soms ook als waarheden worden aangenomen door mensen. Afwachten, we zullen het over niet al te lange tijd weten...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVa
thankx roma0803.

Reden genoeg dus om nog even met de aankoop van een smartphone te wachten (wou oorspronkelijk de Qtek 8020 kopen maar de mpx220 lijkt me ook wel wat.)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Als je het geduld hebt zou ik zeker nog even wachten. Er komen binnen afzienbare tijd hele aardige nieuwe toestellen met de nieuwe Mobile 5 er op, betere camera's en ruimer geheugen, om maar een paar dingen te noemen.
Feit blijft natuurlijk wel dat het met smartphones wel net als met pc's zal gaan. Zodra je de winkel er mee uit bent is het toestel al verouderd... bij wijze van spreke...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega van mij heeft ook deze phone, ik prikte mijn 2.5mm headset onderin de telefoon, hij gaf ook aan dat er een headset was aangesloten, maar jammergenoeg kwam er geen geluid uit.
Ditzelfde hadden we toen we de telefoon op m'n autoradio aansloten ook mbv een 2.5 mm stekkertje, ook weer headset gevonden maar geen geluid.

Weet iemand of toevallig de volgorde van de aansluitingen binnenin het connectortje anders zitten?
De stekker van zijn zijn motorola headset is namelijk hetzelfde als mijn stekkertje.
Maar alleen bij dat motorola ding komt er geluid uit !

Iemand een aansluitschematje ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

2.5 mm stekker onderin? Die zit in het midden van de phone naast het klepscharniertje. Ik heb hierop al een paar verschillende headsets aangesloten gehad zonder problemen. Onderin zit een andere connector voor voeding en aansluiting op de USB poort van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

bedoel je deze
Afbeeldingslocatie: http://www.alicell.com/images/moto/mpx220/550_IMAGE008.JPG
dat is van MPX200
Je zit hier dus verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Troxel schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:31:
[...]

8)7 zoals elke site... BINNENKORT verwacht.... 8)7

En die 1gb gaat 't wel doen hoor... Op Modaco enzz hebben sommige al een 1gb en het is "working like a charm" ... O-)
Hee, wat duurt het onwijs lang, dat wachten op de 1GB mini-SD kaartjes! Iemand misschien een shop in NL gevonden die ze reeds verkoopt? Of eventueel een buitenlands bedrijf?

PS. De poort op de de MPx220 ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.msmobiles.com/articles/motorola-mpx220/motorola-mpx220-d.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door SquareHugo op 23-05-2005 11:56 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mpx220 heeft toch een ingebouwde GPS ontvanger? Of moet je een losse ontvanger kopen?

ik kan namelijk niks vinden in de telefoon

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Nee, geen ingebouwde GPS ontvanger (was dat maar waar zeg ;) ) Wél Bluetooth en Infrarood. GPS ontvanger zul je los moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op onderstaande wellicht nog een nuttige aanvulling. Als je hetzelfde mini-SD kaartje gebruikt om ook andere progjes te testen (dus TTM delete) en daarna TTM weer terug kopieert gaat dit meestal niet lukken. Volgens mij is dat een beveiliging van TomTom die ergens op het kaartje iets wegschrijft waardoor het niet meer wil opstarten, met het originele kaartje werkte het wel gewoon. Oplossing, formateer de mini-SD. Omdat mijn Apacer cardreader problemen heeft met het formateren van apacer mini-SD (in de SD adapter) heb ik storagetools gebruikt voor de PPC. ;)

(ik heb het hier niet over TTM 5(!), zover ik heb gelezen werkt deze alleen met de originele TT muis bij de MPx220)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:12:
Het is al een maandje terug dat er in dit topic veel over de MPX220 gesproken is maar schijnbaar krijgt niemand deze combinatie werkend. Ik heb TTM wel probleemloos werkend met de MPX220. Omdat ik ook wel eens wat andere software wil uitproberen en maar de beschikking had over één 128 mb kaartje (mini-SD) had ik TTM gewist. (Wel even een copy gemaakt op de HD) Nadat ik andere progjes (zoals spelletjes etc) geïnstalleerd had en weer ge-deïnstalleerd wilde ik TTM er weer opzetten en dat lukte in eerste instantie niet. Maar de aanhouder wint en als het niet met simpel geschut gaat, dan maar met grof geweld. Gewoon een totale reset uitgevoerd van de MPX, alles is dan clean en hoppa, TTM werkte weer als voorheen.
Dus mijn actie zag er als volgt uit:
- reset MPX220 (tijdens aanzetten blauwe knop even ingedrukt houden)
- BT gepaired (Rikaline 6030)
- BT hernoemd naar TomTom Wireless GPS
- plaats de mini-SD kaart in het toestel, deze installeert TTM onmiddelijk
- BT aanzetten en buiten leggen (was al eerder gebruikt dus vlotte fix)
- TTM via menu opstarten.
Ik las dat er ook verschillende versie's van de MPX bestaan ( welke ik heb weet ik niet) ik heb het toestel nu ongeveer 2 maanden in bezit en het is een gewone nederlandse uitgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 19:37

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Heb de 'silver' mpx220 sinds gister en het bevalt me onwijs goed (eerste windows phone).

De combi TTM5 met een non-TT gps (adapt) muis werkt perfect. Wel moet de com6 aangezet worden anders werkt het niet.

Vreemde waar ik tegenaan loop is dat mijn gps muis niet in de blueooth lijst blijft staan. Hoe zit dat bij jullie?

operator 0.390.4005.0
fab 1.280.0.0
ms 4.21.14326.0
taal 0230.16.0
bestand 4.21.14326.0

(het is een mpx220 vanuit uk via expansys)

Het achterklepje zit vrij los vind ik. Hebben jullie dit ook?

[ Voor 13% gewijzigd door [RNMC] Viper op 21-05-2005 13:36 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Mwa... nie echt

Maar heb zelf een klein stukje dubbelzijdige tape gebruikt en dan erop schuiven en dan aandrukken... dan zit ie gewoon lekker viskeus vast :P

Heb trouwens nog steeds geen mini-SD kaartje... maar het zou zo zijn dat ie volgende week wordt geleverd.... |:( ... jaja.... wachten kost tijd haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
ViperTPR schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:27:
Heb de 'silver' mpx220 sinds gister en het bevalt me onwijs goed (eerste windows phone).

De combi TTM5 met een non-TT gps (adapt) muis werkt perfect. Wel moet de com6 aangezet worden anders werkt het niet.

Vreemde waar ik tegenaan loop is dat mijn gps muis niet in de blueooth lijst blijft staan. Hoe zit dat bij jullie?
Ik heb juist het probleem dat ie geen connectie maakt. Ik moet iedere keer m'n gps verwijderen en opnieuw pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:28:
(ik heb het hier niet over TTM 5(!), zover ik heb gelezen werkt deze alleen met de originele TT muis bij de MPx220)
[...]
Nee hoor. TTM5 werkt met iedere GPS muis. Dit is in TTM gewoon te selecteren.
ViperTPR schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:27:
[...]
In TTM5 hoef je je Adapt niet te hernoemen naar TomTom Wireless GPS maar kun je de originele naam, BT GPS, aanhouden. Op deze manier wordt ie niet uit de lijst gegooid omdat TTM5 ziet dat het geen originele TTM muis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

roma0803 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:07:
In TTM5 hoef je je Adapt niet te hernoemen naar TomTom Wireless GPS maar kun je de originele naam, BT GPS, aanhouden. Op deze manier wordt ie niet uit de lijst gegooid omdat TTM5 ziet dat het geen originele TTM muis is.
Ik had dit vanaf het begin al niet gedaan, maar omdat hij steeds weg was uit de lijst had ik het wel geprobeerd.

Wat voor fw hebben de meeste hier?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Vandaag 2x TTM5 gebruikt en de BT GPS bleef mooi in het lijstje staan. Ik weet niet wat ik gedaan heb maar het werkt nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Na lang wikken en wegen... ik heb een 1 GB mini SD kaartje besteld... _/-\o_ !!!

Via "Walesa" van smartphone-club.nl ben ik erachter gekomen dat de Sandisk kaartjes een wat verouderde techniek gebruikt in de nieuwe 1GB kaartjes (zie voor meer info de genoemde site). Daarom ben ik gegaan voor de MobyMemory 1 GB miniSD kaart. Dit is dezelfde kaart als diegene van TeraVit, welke op veel forum's succesvol besproken wordt!

Wanneer ik 'm binnen heb, zal ik een korte review geven... ow ja de prijs (inclusief verzenden vanuit de UK) 125 euro. Wel wat meer dan de Sandisk, maar daarvan is nog helemaal niets bekend qua performance in een MPx220 terwijl de MobyMemory/TeraVit uitvoerig getest is... O-)

Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Hier even de link naar de 1GB mini SDCard ...... waar in g*dsnaam ??? met de info van Walesa en ons Troxelke :)
Walesa legt ons in dat forumdraadje uit:
De Sandisk kaarten zijn gebaseerd op zgn MLC chips, die wat trager zijn en meer stroom verbruiken. De tegenhanger is een 1GB kaart die op een SLC chip gebaseerd is. Deze chips zijn in de praktijk ca 5x sneller en beduidend zuiniger met stroomverbruik. Maar ze zijn ook een tikje duurder.

Memorynet.cok.uk schrijft: In simple terms, MLC is cheaper, slower, less energy efficent, less durable (in terms of the number of program/erase cycles) and uses older technology than SLC.

De enige SLC gebaseerde 1GB kaart die ik tot nog toe heb gezien is de eerdergenoemde kaart van Teravit. Inmiddels is me gebleken dat de Mobymemory kaarten de zelfde kaarten zijn, dus ook van Teravit. Bij Mobymemory.com betaal je voor een 1GB minisd kaart GBP 89 incl verzendkosten, oftewel pakweg 130 euro.

Andere SLC kaartjes zijn die van Topram en die van ATP; maar ATP heeft al gemeld dat hun kaart niet voor juli op de markt zal komen.
De pricewatch van tweakers.net gaf me net niet genoeg info. Een zoektocht leverde me de onderstaande info op.

Pre-orders:
1GB ATP (SLC) Expansys.nl
1GB Sandisk (MLC) Duitse prijstracker
1GB Sandisk (MLC) MoDaCo.com
1GB Sandisk (MLC) Koopdigitaal.nl
1GB Sandisk (MLC) Memoryshop.nl
1GB Sandisk (MLC) MrComputer.nl
1GB Sandisk (MLC) 4Launch.nl
1GB Sandisk (MLC) Alternate Computerversand Nederland
1GB Sandisk (MLC) Smartphoneshop.nl

Reeds leverbaar:
1GB MobyMemory (SLC) MobyMemory.com
1GB Sandisk (MLC) JR.com
1GB Sandisk (MLC) Erwincomp.com
1GB Sandisk (MLC) MNM-Computers.nl

Zo. Bookmarken maar! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SquareHugo op 25-05-2005 00:45 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 12-09 11:50
Zijn toch een paar dingen die me niet echt bevallen aan dit toestel:

- volume earpiece is echt bagger... veels te zacht
- wanneer het volume van de earpiece vol open staat 'trilt' de speaker (zoemende geluid)
- het verwijderen van de update software van de motorola site

Zo'n mooi toestel met zoveel mogelijkheden en er dan zo'n zwak speakertje inzetten... Snap nix van die gasten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Weet iemand hoe je een enter in een sms krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

SquareHugo schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:39:
Hier even de link naar de 1GB mini SDCard ...... waar in g*dsnaam ??? met de info van Walesa en ons Troxelke :)
Walesa legt ons in dat forumdraadje uit:

[...]

De pricewatch van tweakers.net gaf me net niet genoeg info. Een zoektocht leverde me de onderstaande info op.

Pre-orders:
1GB ATP (SLC) Expansys.nl
1GB Sandisk (MLC) Duitse prijstracker
1GB Sandisk (MLC) MoDaCo.com
1GB Sandisk (MLC) Koopdigitaal.nl
1GB Sandisk (MLC) Memoryshop.nl
1GB Sandisk (MLC) MrComputer.nl
1GB Sandisk (MLC) 4Launch.nl
1GB Sandisk (MLC) Alternate Computerversand Nederland
1GB Sandisk (MLC) Smartphoneshop.nl

Reeds leverbaar:
1GB MobyMemory (SLC) MobyMemory.com
1GB Sandisk (MLC) JR.com
1GB Sandisk (MLC) Erwincomp.com
1GB Sandisk (MLC) MNM-Computers.nl

Zo. Bookmarken maar! ;)
Geweldig, tof dat je de moeite nam om dat even in een post te dumpen. Thanx m8! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

roma0803 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:15:
[...]

Geweldig, tof dat je de moeite nam om dat even in een post te dumpen. Thanx m8! _/-\o_
Nou, daar kom ik weer; nu met een kleine wizard om ActiveSync via de Bluetooth op de MPx220 te laten verlopen. Ik kreeg het echt niet voor elkaar, en de handleiding bracht al helemaal geen licht aan de horizon. Lang leve google!

Bron: MoDaCo -> MPx220 Bluetooth and Active Sync GUIDE

1. Installeer ActiveSync
2. Connect na de installatie via de USB-kabel en laat ActiveSync zijn werk doen, volg eventuele instructies op het scherm
3. Verbreek de verbinding door je MPx220 los te koppelen
4. Installeer eventueel de software die bij je Bluetooth-adapter/dongle hoort. De reguliere Bluetooth-software die bij SP2 van Windows XP (Pro/Home) hoort is niet voldoende. Je MOET er namelijk voor zorgen dat je een "Seriële Bluetooth-poort" in kan stellen op een bepaalde COM-poort. Doe dat, en onthou de COM-poort
5. Open ActiveSync en klik op "Bestand" -> "Verbindingsinstellingen". Selecteer onder "Seriële kabel of infraroodverbinding toestaan voor deze COM-poort:" en kies de COM-poort uit stap 4
6. Zorg ervoor dat je PC zichtbaar is voor andere Bluetooth-apparaten (discovery 'on')
7. Op je MPx220 ga naar "Begin" -> "Instellingen" -> "Bluetooth" -> "Menu" -> "Apparaten" -> "Menu" -> "Nieuw" en selecteer je PC, en zorg ervoor dat ze gaan paren ;)
8. Ga dan op je MPx220 naar ActiveSync -> "Menu" -> "Verbinden via Bluetooth"

Let er op dat de COM-poort mogelijkheid is geactiveerd VOORDAT je je telefoon pairt met je PC via Bluetooth.

ActiveSync kan je alleen laten synchroniseren vanaf je telefoon. Vanaf de PC bestaat deze mogelijkheid niet! Onder geavancheerde opties van ActiveSync op je telefoon hoef je niks te doen, die kan gewoon op "USB" blijven staan.

Prima. Succes!

Edit: Als het af en toe niet lukt om ActiveSync meteen automatisch te laten synchroniseren, schop ActiveSync dan wakker door op je PC "Bestand" -> "Verbinding maken..." aan te klikken. De PC zoekt de COM-poorten af en snapt dan ineens weer wat er moet gebeuren.

[ Voor 19% gewijzigd door SquareHugo op 26-05-2005 10:19 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Troxel schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:25:
Na lang wikken en wegen... ik heb een 1 GB mini SD kaartje besteld... _/-\o_ !!!

[...]

Roy.
Ben zelf trouwens ook voor de 1GB MobyMemory-kaart gegaan, omdat de ATP van Expansys pas over een maand ofzo op de markt komt, en omdat de MobyMemory tot nu toe als enige nu beschikbare kaart gebaseerd is op de SLC-chip. En omdat er zo'n leuke walvis op staat O+

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Haha... owkey! Ja ziet er inderdaad geinig uit... maar als ie gewoon maar werkt 8)!!

Laten jullie even weten wanneer iemand 'm binnen heeft? Thnx... O-)

dan doe ik dat ook haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben helemaal nieuw op dit forum en hier gekomen via google.

Ik al een tijdje de mpx 220, ben er erg tevreden over, precies wat ik van een smartphone verwacht, alleen heb ik nu een raar probleem waar ik verder niks over kan vinden dus misschien weet iemand hier het.

Ik krijg bij de foto en video camera een totaal zwart beeld. Als ik in met camera menu ben is alles ook extreem traag. Als ik een foto neem krijg ik of een scherm met mooie gekleurde strepen of een melding dat er misschien te weing geheugen is. alleen is dit er wel.

ik heb al een paar keer een hard en een soft reset gedaan maar behalve dat ik al me instellingen kwijt ben :( maakt het niks uit..

als hier niemand iets weet moet ik er maar weer mee terug gaan, maar probeer het eerst even heir omdat ik me toestel niet kwijt wil :)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:16:
Ben helemaal nieuw op dit forum en hier gekomen via google.

Ik al een tijdje de mpx 220, ben er erg tevreden over, precies wat ik van een smartphone verwacht, alleen heb ik nu een raar probleem waar ik verder niks over kan vinden dus misschien weet iemand hier het.

Ik krijg bij de foto en video camera een totaal zwart beeld. Als ik in met camera menu ben is alles ook extreem traag. Als ik een foto neem krijg ik of een scherm met mooie gekleurde strepen of een melding dat er misschien te weing geheugen is. alleen is dit er wel.

ik heb al een paar keer een hard en een soft reset gedaan maar behalve dat ik al me instellingen kwijt ben :( maakt het niks uit..

als hier niemand iets weet moet ik er maar weer mee terug gaan, maar probeer het eerst even heir omdat ik me toestel niet kwijt wil :)

alvast bedankt!
Het spijt me je te melden dat dit waarschijnlijk een defect in het toestel is en je 'm het beste kan retourneren. De door jou omschreven fout kan ik op geen enkele manier op mijn MPx220 reproduceren en klinkt alsof er iets goed mis is met het foto/video deel van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:53:
[...]

Het spijt me je te melden dat dit waarschijnlijk een defect in het toestel is en je 'm het beste kan retourneren. De door jou omschreven fout kan ik op geen enkele manier op mijn MPx220 reproduceren en klinkt alsof er iets goed mis is met het foto/video deel van het toestel.
Ja daar was ik ook al bang voor, als het een software fout was had het volgens mij met de hard reset weg moeten zijn, daarnaast heb ik nog nooit ergens anders van het probleem gehoord. Als het probleem inherent was aan windows mobile zou het dus ook op andere smarphones moeten kunnen gebeuren (toch??)

thanx voor de reply iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Mijn Moby Memory kaartje is er...!!!!

Niet te geloven zeg... maandag avond 23u besteld, donderdag ochtend 11u binnen vanuit London! En wat een performance, 1 GB. Even een kleine selectie wat ik er zoal op heb gezet:

- 5 albums aan muziek;
- Finding Nemo (à 200 MB)
- 50 foto's geschoten;
- TomTom Mobile Benelux

En nog zeeën van ruimte... gewoon geweldig! Zo... dat wilde ik even kwijt, ga nu slapen.

Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Troxel schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:20:
Mijn Moby Memory kaartje is er...!!!!
[...]
Roy.
Ow joy ow joy! Ik zit met m'n bek open onder de brievenbus!! Kan niet wachten!! :D Hoe is het plaatje van de walvis ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SquareHugo op 27-05-2005 01:26 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Haha heeeeel mooi _/-\o_

En met je bek onder de brievenbus... ja dat kan wel want alleen het hoesje + adapter + kaartje + beschrijving wordt opgestuurd, dus een heeeeeel klein envelopje...!!

Veel plezier ermee alvast... want ik weet zeker dat DAT gaat lukken!!

Greetyzz Royco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Troxel schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:19:
Haha heeeeel mooi _/-\o_

En met je bek onder de brievenbus... ja dat kan wel want alleen het hoesje + adapter + kaartje + beschrijving wordt opgestuurd, dus een heeeeeel klein envelopje...!!

Veel plezier ermee alvast... want ik weet zeker dat DAT gaat lukken!!

Greetyzz Royco.
Inderdaad een snelle levering! Donderdagochtend besteld, nu (zaterdagochtend) al in huis! En het is gelukkig een klein pakketje/envelopje, heb al mijn voortanden nog.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Heeft niemand het voor elkaar gekregen om een 'enter' (regel overslaan) in een sms bericht te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met het aan de praat krijgen van mijn BT carkit icm de mpx220... Pairen doet hij, mijn carkit geeft een verbindings-toon aan, in het display verschijnt het handsfree-ikoontje, maar als ik vervolgens ga bellen dan hoor ik niets meer (radio zou uit moeten gaan maar blijft gewoon aan)... Heb het met andere BT telefoons geprobeerd, geen probleem. Lijkt in de mpx te zitten... Nu las ik over firmware updates (heb zelf versie 1.150.0.0) maar ik heb geen idee hoe je deze kan downloaden/installeren en OF je dit uberhaupt mag/kan doen (las ergens dat de update alleen voor amerikaanse markt is...)

Kan iemand mij helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:27:
Ik heb problemen met het aan de praat krijgen van mijn BT carkit icm de mpx220... Pairen doet hij, mijn carkit geeft een verbindings-toon aan, in het display verschijnt het handsfree-ikoontje, maar als ik vervolgens ga bellen dan hoor ik niets meer (radio zou uit moeten gaan maar blijft gewoon aan)... Heb het met andere BT telefoons geprobeerd, geen probleem. Lijkt in de mpx te zitten... Nu las ik over firmware updates (heb zelf versie 1.150.0.0) maar ik heb geen idee hoe je deze kan downloaden/installeren en OF je dit uberhaupt mag/kan doen (las ergens dat de update alleen voor amerikaanse markt is...)

Kan iemand mij helpen????
Ik draai 1.28 op dit moment en waar hij vandaan komt zou ik niet weten. Mijn toestel komt uit de UK en het bevat wel een nl-menu/t9. Er is een online fw update programma, maar die geeft bij mij aan dat er geen nieuwe versie aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

ViperTPR schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:13:
[...]

Ik draai 1.28 op dit momenten waar hij vandaan komt zou ik niet weten. Mijn toestel komt uit de UK en het bevat wel een nl-menu/t9. Er is een online fw update programma, maar die geeft bij mij aan dat er geen nieuwe versie aanwezig is.
Hmmm om welke pagina gaat het dan? Ken ik (nog) niet... Of betekent fw iets heel anders dan ik denk... Neem aan dat het om een update voor de telefoon gaat?

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Het gaat hier om een tool zonder firmware rom die op internet kijkt bij motorola of er een update is. Ik krijg sterk het vermoeden dat deze tool alleen voor de USA tak is. Op het howardforum is deze tool te vinden en voorheen ook op de motorola USA site, maar die is weggehaald.

Het gaat hier om de file 'Motorola MPx220 System Update v1.0.0.28.exe'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
is er iemand die weet hoe ik mijn minisd kaartje kan formateren als ik geen kaartlezer heb?
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.