Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een mini sd card gekocht voor mijn mpx 220, maar dat ding wordt met geen mogelijkheid herkend. Wat moet je precies doen om dat ding werkende te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021
Heb je al iets op je kaart staan ?

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:37

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

ViperTPR schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:25:
Heeft niemand het voor elkaar gekregen om een 'enter' (regel overslaan) in een sms bericht te krijgen?
:)

Kon niemand mij vertellen dat dit gewoon via de blauwe knop moest? Ik heb dagen lopen zoeken en kon het maar niet vinden totdat ik per ongeluk op de blauwe knop drukte. (zo lang heb ik het toestel nog niet en ik ben nog niet zo bekend met smartphones)
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:12:
Heb een mini sd card gekocht voor mijn mpx 220, maar dat ding wordt met geen mogelijkheid herkend. Wat moet je precies doen om dat ding werkende te krijgen?
Wat voor merk als ik vragen mag?

[ Voor 31% gewijzigd door [RNMC] Viper op 30-05-2005 19:49 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

my flash geloof ik.

Was eerst bij zaak geweest waar ik telefoon had gekocht, daar wilde ze me een gewone sd card aansmeren, ja die is het zeiden ze, ik nee, moet een mini sd card hebben. Toen maar naar andere winkel gegaan en daar een mini sd card gekocht. Hoor wel een piepje als ik m erin stop, maar verder dus niets. is een 256 mb kaartje. Kan er ook helemaal niets over terug vinden in de handleiding.

Moet zeker weer een bepaald merk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee. je moet hem eerst formatteren .. duh :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:01:
nee. je moet hem eerst formatteren .. duh :p
Nou, dan kun jij me vast vertellen hoe ik dat doe (zonder cardreader oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En trouwens, hoe ga ik eigenlijk zo'n ding formatteren. hij wordt niet eens herkend. Dus eigenlijk helemaal niet duh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel duh :p http://www.binarys.com/taskmanager_en.asp en dan File -> Format DS/MMC Card.

Herkent ie helemaal geen kaartje? of geeft ie 0 bytes aan?
naja.. probeer dit gewoon effe en als het dan nog niet werkt dan heb je wss een kapot kaartje ofzo.

en je krijgt ook geen popup van "EY nieuwe sd-card gevonden!!!" maar je kunt hem gewoon zien staan bij de (ook die er al standaard op zit) task manager bij system info (of hoe dat ook heet).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:10:
wel duh :p http://www.binarys.com/taskmanager_en.asp en dan File -> Format DS/MMC Card.

Herkent ie helemaal geen kaartje? of geeft ie 0 bytes aan?
naja.. probeer dit gewoon effe en als het dan nog niet werkt dan heb je wss een kapot kaartje ofzo.

en je krijgt ook geen popup van "EY nieuwe sd-card gevonden!!!" maar je kunt hem gewoon zien staan bij de (ook die er al standaard op zit) task manager bij system info (of hoe dat ook heet).
Ik hoor alleen maar een piepje als ik kaart erin stop. Krijg geen popup. Bij info zie ik alleen het standaard geheugen staan. iets van 32 mb. maar geen extra kaartje ofzo. Ga nu ff naar die link kijken, laat je wel ff weten of het gelukt is. iig bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt.

Dus idd wel Duh :-)

Heel erg bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03-2024
Is het misschien mogenlijk om te internetten via je mpx220,
maar dat het dan geen beltegoed kost.
wifi zit er niet op, maar kan dat eventueel via een kaartje ofzo?
of is het mogenlijk om het via bleutooth te doen,
en dan internet via adsl op de computer?

alsvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
ja kan zowiezo via BT of zo... moet je aanvinken dat als ie connectie heeft met je computer die gateway moet gebruiken voor de internet verbinding. Maar dat merk je wel, dat gaat echt rete snel....!!

Maar even wat anders, voor verbetering van de standby-tijd heb ik dit gevonden, maar ik durf het nog niet aan... kijk hier maar eens:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...1352&rd=1&ssPageName=WD2V

Zou die 199mAh waar zijn...? Dan zou de capaciteit bijna verdubbelen... en dan voor 9,90...!! Wie heeft hier een deskundig antwoord op?

M.vr.gr.

Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Troxel schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:12:
<verknipt>
Maar even wat anders, voor verbetering van de standby-tijd heb ik dit gevonden, maar ik durf het nog niet aan... kijk hier maar eens:

Zou die 199mAh waar zijn...? Dan zou de capaciteit bijna verdubbelen... en dan voor 9,90...!! Wie heeft hier een deskundig antwoord op?

M.vr.gr.

Roy.
Hmm.. da's een boeiende zeg. Zou kunnen, zou erg gaaf zijn. Verkoper heeft pas 5 reakties, wel positieve, maar slechts 5. Aan de andere kant... vakantiegeld net binnen en kun je je aan 9 euro 90 een buil vallen? (als ie maar niet "boem" doet.... 8)7 )
Denk dat ik 'm gewoon bestel. Laat wel weten of het wat is.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
ja kan zowiezo via BT of zo... moet je aanvinken dat als ie connectie heeft met je computer die gateway moet gebruiken voor de internet verbinding. Maar dat merk je wel, dat gaat echt rete snel....!!
Roy.
ok, dus dan krijg je het zelfde principe als wifi, alleen dan via bleutooth?
zit er verder geen 'maar' aan?

ik denk wel dat het wat meer stroom kost maar boeie.

bedankt trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:19

PnD

like in Pinda ^_^

Ik zie dat enkele mensen TTM al werkend hebben.
Wil mss dit toestel speciaal kopen voor navigatie (en bellen uiteraard :))

Mensen die ervaring hebben met meerdere navigatiesystemen (pda etc.) en die hun mening over dit toestel willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

ViperTPR schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:45:
[...]

:)

Kon niemand mij vertellen dat dit gewoon via de blauwe knop moest? Ik heb dagen lopen zoeken en kon het maar niet vinden totdat ik per ongeluk op de blauwe knop drukte. (zo lang heb ik het toestel nog niet en ik ben nog niet zo bekend met smartphones)

[...]

Wat voor merk als ik vragen mag?
Weet je misschien ook hoe je nieuwe woorden aan de T9-lookalike woordenboek toevoegd?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:38:

Mensen die ervaring hebben met meerdere navigatiesystemen (pda etc.) en die hun mening over dit toestel willen geven.
Ik draai ook TTM 5.0 en het werkt geweldig. Al heb je geen GPS muis dan kun je nog een route plannen en ook als demo (filmpje) afspelen. Je kunt van alles wijzigen en veranderen. Er staat ook in de TTM topic een hele goeie preview van iemand met een nokia telefoon, maar wat hij vertelt geldt ook voor de MPX220 en zeker waard om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

ND schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:58:
[...]

Weet je misschien ook hoe je nieuwe woorden aan de T9-lookalike woordenboek toevoegd?
Ook dit heb ik nog niet gevonden.

De externe speaker is wat aan de zachte kant, wanneer je in de auto zit (tot zeker 140km/h goed te verstaan in een seat ibiza, maar wel te zacht). Ik lees op forums dat nieuwe fw versies dit ze dit punt wel verbeteren. Misschien is het een optie om een oortje of carkit te gebrijken met externe speaker (ik bezit nog geen carkit). Ik kan wel meegeven dat wanneer je voor TTM kiest en een ander merk gps muis, dat je versie 5 moet gebruiken. Deze versie is vrij eenvoudig aan de praat te krijgen op de mpx220.

[ Voor 67% gewijzigd door [RNMC] Viper op 01-06-2005 19:53 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021

Oude TT werkt alleen met orginele TT muis. TTM 5 moet in principe met elke muis werken. Voruge versie van TT start wat sneller. Nieuwe is leuker.

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
ViperTPR schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:08:
Misschien is het een optie om een oortje of carkit te gebrijken met externe speaker (ik bezit nog geen carkit).
Ik heb dit opgelost door de headset die erbij zit gewoon te gebruiken door de oortjes eraf te halen en hieraan een 3,5mm jack female plug te monteren. Deze met een verloopkabeltje naar een dubbelpolige schakelaar, welke mijn ingang van de CD-wisselaar switched met deze of met mijn uitgang van de telefoon...

Werkt perfect & tegelijkertijd ook nog gewoon 'n 1 euro carkit gebouwd die over de radio gaat!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
ff een ws simpele vraag
ik zie de hele tijd een vierkantje met een G in mijn scherm staan in de bar waar ook je batterij en signaalsterkte staat. dit is niet de gprs g, want die komt ook naar voren als ik een gprs verbidning opstart. wat is die g en hoe krijg ik hem weer weg?

edit:

al gevonden, het betekent dat gprs beschikbaar is op de telefoon, maar nog niet in gebruik is

[ Voor 18% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 01-06-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
gisteren bezig geweest met de homescreendesigner van ruttensoft, is best leuk :)
ik heb een bestaande theme aangepast naar mijn eigen smaak , en het is best goed gelukt :)
zie hier mijn homescreen met dochter erin :)
Afbeeldingslocatie: http://img99.echo.cx/img99/1723/ilanabg7sv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 07:49:
gisteren bezig geweest met de homescreendesigner van ruttensoft, is best leuk :)
ik heb een bestaande theme aangepast naar mijn eigen smaak , en het is best goed gelukt :)
zie hier mijn homescreen met dochter erin :)
[afbeelding]
waar kun je dat progje downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vastloopprobleem met mijn MPX220.

Mijn klok blijft stilstaan of staat opeens vooruit :?

Bij inkomende oproepen wordt mijn scherm wit en annuleert de telefoon het gesprek :(

Weet iemand ook hoe de telefoon in het berichtengedeelte woorden aan het woordenboek kan toevoegen?

En dan nog een probleempje, is het mogelijk om in 1x mijn contactpersonen die op de simkaart staan over te zetten naar het telefoongeheugen?

Wie o wie kan mij helpen!!

Verder ben ik zeer tevreden met dit toestel.

}:O

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 20:59 . Reden: Nog een paar vraagjes erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poeh ik wordt een beetje hopeloos van die telefoon, naast de bekende problemen is het nu bluetooth die mijn dag verpest. paar dagen geleden een bluetooth gps bestelt, tof apparaatje, lijkt robust, en werkt perfect met mijn computer. maar ik krijg hem in geen mogelijkheid aan de praat op mijn mpx220. het is een holux 230 (GR-230XX)
is er iemand die zijn gps wel aan de praat heeft gekregen, met bijvoorbeeld tomtom mobile. ik heb alle stappen uit het tomtom mobile topic gevolgt, maar niets dat helpt... het enige wat ik voor elkaar krijg is dat ik niet meer kan syncen met mijn computer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Met welke TTM versie heb je het geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door [RNMC] Viper op 02-06-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Vaag zeg..!! Ik heb vandaag een GPS BT receiver op de kop getikt (net zoals TTM 5) en even laten pairen en Tadaaaa het werkt!

Nog geen 10 minuten werk.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juba
  • Laatst online: 12-12-2024
ik maakte die _loss_ (hij is boos) post hehe sorry. ik gebruik tomtom mobile 5. ik kan met mijn holux pairen, maar tomtom zegt geen gps signaal te ontvangen. heb die traffic patch eroverheen gehaald, maar nu kan ik niet meer kiezen tussen "tomtom gps" of andere soort (alleen graden / minuten enz). en steeds wanneer ik tomtom sluit ben ik mijn gps kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Mooi, vandaag is de 1900mAh polymeer accu vanuit Duitsland toegestuurd, dus die kan één dezer dagen in de bus vallen. Ik ben benieuwd hoeveel langer ik er mee kan doen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juba
mhh krijg nog steeds geen gps aan de praat met die tomtom... heb vannacht de gotone 3.45 firmware erop gezet (had eerst 1.15... en nu in iedergeval een hoop chinese characters) deze firmware heeft een setup functie voor compoorten via bluetooth, erg leuk, maar je hebt er niets aan als hij ze niet wil instellen. heel de dag alle mogelijkheden geprobeerd met 3.45 en dan wil hij plots niet meer pairen met mijn holux gps, pin code niet juist... nouja, die heb ik al 1000 keer ingevoerd, dus dat snap ik totaal niet. nu cingular 1.43 firmware erop gezet, maar tomtom zegt nog steeds no gps found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

juba schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:01:
mhh krijg nog steeds geen gps aan de praat met die tomtom... heb vannacht de gotone 3.45 firmware erop gezet (had eerst 1.15... en nu in iedergeval een hoop chinese characters) deze firmware heeft een setup functie voor compoorten via bluetooth, erg leuk, maar je hebt er niets aan als hij ze niet wil instellen. heel de dag alle mogelijkheden geprobeerd met 3.45 en dan wil hij plots niet meer pairen met mijn holux gps, pin code niet juist... nouja, die heb ik al 1000 keer ingevoerd, dus dat snap ik totaal niet. nu cingular 1.43 firmware erop gezet, maar tomtom zegt nog steeds no gps found.
Gebruik jij deze fw versie op een los gekocht simlock vrij toestel? Hoe zit het met t9 taal en menu taal?

Ben de volgende reg tweaks tegen gekomen.

Toggle the Camera Shutter Sound:
code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ArcSoft\Camera\Shutter sound
1 = on       0 = off

Improved Memory Management:
code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shell\LowMem\ProgramMem
Increase it to 64 (from 18), although others have increased it to 96 with good results as well.

Enable Clear Type Font:
code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\ControlPanel\MainLCD\ClearType
1 = on       0 = off

[ Voor 25% gewijzigd door [RNMC] Viper op 03-06-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juba
ik heb een simlock toestel, via simshop bij een verlenging gekregen. origineel was het 1.15 de firmware, nederlands. die 3.45 asian unit kan je naar engels zetten (wel even spannend om door die chinese menus te gaan...) dan ben je uiteraard je t9 kwijt. er zijn dan echter nog wel een aantal chinese programmas en instellingen... er zit wel mediaplayer 10 in, maar ik gebruik dat hele programma niet, dus dat is niet echt nuttig... verder is het lettertype veel kleiner en is er bijvoorbeeld een iets beter bluetooth com poort configuratie (je kan alle in en uitgaande poorten handmatig activeren, maar dit is mij niet echt gelukt...) toenstrax ben ik overgestapt naar 1.43 van cingular. die is ook engels, ik moet zeggen dat ik niet veel verschil zie met de oude firmware, het geluid is wel wat harder en wanneer je opneemt kan je gelijk spreken. het t9 woordenboek is dus ook engels, nog even zoeken hoe ik die kan aanpassen. bedankt voor die shutter sound regedit :)
ik heb nu die holux aan de praat gekregen (na twee dagen en nachten irritatie..) hij werkt als ik hem eerst verwijder, dan in het register HKEY_CURRENT_USER/ControlPanel/Bluetooth allebij op 1 gezet, de default poort in HKLM\Software\Microsoft\Bluetooth\Serial\Ports op com7 en dan de gps opnieuw pairen, code 6268 en dan naar tomtom, even gedult en hij is er... vervolgens kan ik niet meer active syncen en als het toestel uit is geweest moet ik de register aanpassingen opnieuwd doen... jeuj hehe (in iedergeval bedankt voor de hulp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Tjongejone juba, dat klinkt als dat je je toestel toch wel volledig verkloot hebt. Hoe kom je erbij om andere firmwares te gaan installeren op een perfect werkend toestel? De MPx220 is niet de handigste met z'n COM-poort configuratie maar het werkt tenminste met een paar extra toetsklikken. Ik heb zelf ook 1 en die met een Holux GPS van een vriend werkend gekregen, nu prima werkend met een Adapt GPS. 1.15 Firmware geeft mij geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juba
hij is zeker niet naar de klote hoor :) draait beter dan voorheen, geen lag bij het opnemen en het bel volume is een stuk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

De menu's in engels is prima. Ik draai tenslotte mijn windowsxp ook in engelse taal. De t9 heb ik ergens zien staan. Zal de thread nog eens doorlezen, want een dutch t9 is handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Juba, ik heb nog een vraagje over die fw's. Blijven je instellingen/programma's etc gewoon werken en bestaan in oude situatie?

Dit heb ik gevonden.
Here's how to add a word to the 220 iTAP:

Be in iTAP mode (abc).

Start typing in the word. So if you're adding "mgn" as a word, push 6. The letter "o" should appear. Use the down arrow to change the letter to "m".

Now push 4 for "g".

Now push 6 for "n". iTAP should predict "mind". Use the down arrow to change the word to "mgn".

Push the # key for space. iTAP has now learned "mgn".

[ Voor 77% gewijzigd door [RNMC] Viper op 04-06-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juba
nou, er blijft eigenlijk helemaal niets over van je oude instellingen enz. firmware upgraden is te vergelijken met een hardreset, alleen start ie met een nieuwe firmware, al je contacts, instellingen, programma's, data enz is weg. het is dus wel aan te raden even met active sync je inbox (email/sms) je contacts, home screen, ringtones, programmas enz te backuppen. er is ook iets als sprite backup, daarmee zou je je totale telefoon kunnen backuppen, maar dat heb ik nog niet getest. met active sync kom je een heel eind, kijk het wel even voor de zekerheid na hehe.
mijn t9 woordenboek is nu al bijna weer nederlands, paar berichtjes en de meest gebruikte woorden zitten er weer in. http://www.nicolasborrell.dk/sp/utilities/iTAP_UAD_Tool.zip daar is een tooltje om je dictionary aan te vullen met woorden die je er graag, of niet.. in wil hebben
1. Copy \Storage\Application Data\iTAP\iTAP_UAD.dat file from smartphone on local drive.
2. Run program from with one parameter (iTAP_UAD.dat) to view content of your user dictionary
or
3. Run program with two parameters to update it with new words. First parameter - iTAP_UAD.dat. Second - text file with your words. One word per line, duplicates will be removed automatically. If file iTAP_UAD.dat does not exists - it will be created.
4. Copy file back to your phone.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperTPR schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:48[/message]:[/b]
[...]

Gebruik jij deze fw versie op een los gekocht simlock vrij toestel? Hoe zit het met t9 taal en menu taal?

Ben de volgende reg tweaks tegen gekomen.

Toggle the Camera Shutter Sound:
code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ArcSoft\Camera\Shutter sound
1 = on       0 = off
Waar kan ik de registry wijzigen? Zit er een ingebouwde regedit in de MPx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat het schadelijk is om de US ROM (cingular) op een EU MPx te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee of draait het prima? (e.g. even snel/goed/stabiel etc)?????

En indien dit niet schadelijk is, waar is het update programmaatje en de nieuwe ROM te vinden???

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al hoe je java(stuff) op kan doen, bijv. spelletjes???

edit: camera shutter sound kan ik nergens in het register vinden :S

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:47:
Weet iemand al hoe je java(stuff) op kan doen, bijv. spelletjes???

edit: camera shutter sound kan ik nergens in het register vinden :S
Gebruik je PHM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juba
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:37:
Ik heb ergens gelezen dat het schadelijk is om de US ROM (cingular) op een EU MPx te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee of draait het prima? (e.g. even snel/goed/stabiel etc)?????

En indien dit niet schadelijk is, waar is het update programmaatje en de nieuwe ROM te vinden???
echt schadelijk zal het niet zijn denk ik, dat neemt niet weg dat zoiets natuurlijk mis kan gaan, maar die kans is vrij klein. iedere rom is wel wat anders in zijn snelheid enz. rom updates bevatten aanpassingen aan bijv hoe de mpx met zijn geheugen omgaat, dit heeft dus invloed op de prestaties van je telefoon. daar ik met de oude rom versie wat vastlopers heb gehad, 3 in 2 weken... maar dan nog heb ik tot nu toe met die cingular nog geen problemen...
ik weet niet of je op tweakers mag linken naar rom updates en update tooltjes.... maar via google kom je denk ik al een heel eind :P

edit: aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die gebruik ik, maakt het wat uit dan ?

ps. iemand al java dinges kunnen instelleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Als je in de key camera zit en je drukt op values, krijg je dan geen 'shutter sound' te zien?

[ Voor 8% gewijzigd door [RNMC] Viper op 07-06-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Die ROM update's... hmm vind 't toch gevaarlijk om zomaar je 1.15.00 op te geven... Maar ik zit eigenlijk te hopen dat er ook binnenkort een Europese update gaat komen...

Of zit ik nu op dingen te hopen die niet gaan komen?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperTPR schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:53:
As je in de key camera zit en je drukt op values, krijg je dan geen 'shutter sound' te zien?
Ik zie helemaal niks. Als ik naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ArcSoft\Camera ga dan zie ik een leeg (wit) schermpje, dan druk ik op values en in die lijst zie ik nergens iets over Shutter Sound.

Trouwens hoe maak ik een nieuw snelkoppeling in start menu voor de Camera, want de standaard snelkoppeling doet het niet meer (btw niks in regedit veranderd) en geeft: fout bij het openen van de snelkoppeling of bij het zoeken van de doelbestandsnaam. Een week geleden was hij helemaal weg toen ik een programma erop installeerde en weer deinstalleerde (ALBUM van MPX200). Ik heb het toen opgelost door een Master reset, maar dat wil ik nou niet weer, want te veel software opgeinstalleerd en duurt lang om alles weer op te doen.

En nog iets, in Betaplayer kun je zien wat de snelheid de processor is. Ik heb overal gelezen dat bij de mpx220 200mhz is, maar bij mij staat 170 :S, iemand een idee hoe dit komt ?

Ps. ik heb de mpx220 VKB (VKB software is standaard geinstalleerd)
verder staat bij info:

Versie 4.21.1088 (build 15051.1.3.0)
Radioversie 1.00
Totaal geheugen: 21.55 MB (zou toch 32 moeten zijn?, staat overal :S)
Processor: ARMV4 OMAP1611

Rom-updateversies:
Operator: 0.60.6040.0
Fabrikant: 1.360.0.0
Microsoft: 4.21.15051.0
Taal: 0.240.16.0

Bestandssysteem:
4.21.15051.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Troxel schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:57:
Die ROM update's... hmm vind 't toch gevaarlijk om zomaar je 1.15.00 op te geven... Maar ik zit eigenlijk te hopen dat er ook binnenkort een Europese update gaat komen...

Of zit ik nu op dingen te hopen die niet gaan komen?? 8)7
Gelijk heb je. Een werkend toestel ga je niet verder om zeep helpen met andere ROM's die niets bewezen toevoegen.

Of er een nieuwe Europese komt? Tja, goeie. Alles in de geruchtenstroom zegt van wel omdat de MPx220 nog wel een verkoopboost kan gebruiken na z'n stotterende start en Motorola er wel wat geld voor over heeft om met Microsoft een deal te sluiten voor een ROM met Mobile 5.... maar nogmaals, dat is de geruchtenstroom.
Gezien het feit dat de MPx220 wereldwijd wel redelijk verkocht is, is er vast wel iemand zo handig om een t.z.t. gereleasde Mobile 5 versie om te bouwen naar één die op de MPx draait. Net als zoals er voor de MPx200 een Windows Mobile 2003 verscheen destijds. Of dat één is met Nederlandse menu's en t9 is is natuurlijk de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Buiten de software update van wmp10 hoor je ook vaak dat nieuwe fw versie een betere kwaliteit foto's maakt en een harder volume door de speaker geeft. Dit zijn toch wel 2 minpunten van de mpx220 bekend zijn i.c.m. oudere fw versies. Het nadeel is natuurlijk wel de taal. Je bent met de huidige nieuwe versies de Nederlandse taal, zowel de Windows taal als t9(itap) taal kwijt.

Erg jammer vind ik dat wij in Europa altijd het langs moeten wachten. Wij zitten op 1.15eu wat gelijk moet zijn aan 1.30us en er is daar 1.43us. Er is zelfs een 3.45asian versie.

De snelheid van 170 vond ik ook al vreemd. Een echte bench tool ben ik nog niet tegengekomen. Dus om dit met zekerheid vast te stellen kan ik niet.

De key kan je gewoon aan maken door in het value menu een new value aan te maken. Het moet een DWORD zijn met de naam ‘Shutter sound’, de value data = ‘0’ in decimal en value type = ‘REG_DWORD’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juba
roma0803 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:45:
[...]

Gelijk heb je. Een werkend toestel ga je niet verder om zeep helpen met andere ROM's die niets bewezen toevoegen.

Of er een nieuwe Europese komt? Tja, goeie. Alles in de geruchtenstroom zegt van wel omdat de MPx220 nog wel een verkoopboost kan gebruiken na z'n stotterende start en Motorola er wel wat geld voor over heeft om met Microsoft een deal te sluiten voor een ROM met Mobile 5.... maar nogmaals, dat is de geruchtenstroom.
Gezien het feit dat de MPx220 wereldwijd wel redelijk verkocht is, is er vast wel iemand zo handig om een t.z.t. gereleasde Mobile 5 versie om te bouwen naar één die op de MPx draait. Net als zoals er voor de MPx200 een Windows Mobile 2003 verscheen destijds. Of dat één is met Nederlandse menu's en t9 is is natuurlijk de vraag.
laten we eerlijk zijn, een rom update is er omdat er zaken zijn die verbeterd moeten worden, zeker niet om je toestel (verder...) om zeep te helpen haha. de mpx220 is een toestel dat veel te wensen overlaat... maargoed, wat de updates dus toevoegen is een beter belvolume en ringtoonvolume, ook is het handsfree volume en kwaliteit verbeterd, voor mij nog steeds ver onder de maat maargoed. kwaliteitverschil in de camera weet ik niet, ik gebruik dat ding nooit... maar voor mij wel een heel belangrijke verbetering is het oplossen van die opneem lag. vin het nogal stom dat je zo'n luxe telefoon hebt en dan de eerste seconde na het opnemen niet kan praten... daarnaast is het voor mensen die graag mp3tjes luisteren met hun telefoon wel erg interresant de Media player 10 rom te hebben, hiermee is de geluidskwaliteit veel beter dan voorheen en is je telefoon ook echt meer een mediaspeler. (daarnaast bevat deze rom een "fatsoenlijke" bluetooth ondersteuning die het mogelijk maakt in en uitgaande poorten te activeren, dit is mij echter niet echt gelukt...)
natuurlijk zou ik heel graag een europese rom zien, het heeft nu al lang genoeg geduurt, naar mijn idee is hij met de huidige mankementen zijn geld niet waard. ongeveer ieder toestel dat je gratis bij een prepaid kaartje krijgt functioneerd (als telefoon dan... ) bijna beter dan deze luxe smartphone, terwijl dat "phonen'' toch wel de belangrijkste functie is van zo'n apparaat. het is dan ook niet voor nix dat er al veel verschillende rom updates zijn uitgekomen, deze zijn echter niet meer op de motorola site terug te vinden. op verschillende fora enz lees je wel dat er al geruime tijd een grote rom update aan zit te komen voor dit toestel, misschien verklaard dat waarom het momenteel beetje stil is op de motorola site...
en uiteraard zou ik het liefste een mobile 5 update zien, of een illegale versie in de toekomst als motorola de mpx220 gebruikers laat zitten... het is afwachten denk ik zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
weet iemand of het mogelijk is om als hij dicht gelkapt is met de volume knoppen van liedje te verwisselen?

misschien met een ander programma dan windows mediaplayer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Tja, toch herken ik een hoop van de problemen die jij (juba) beschrijft niet in mijn toestel. M'n volume is goed, belvolume met m'n huidige 'classic ring' prima, ook op volume 3. De pauze na het opnemen is minder dan een seconde (hoewel ik weet dat er mensen zijn die daar 1 of 2 seconden op moeten wachten). Bluetooth werkt uitstekend, ik ActiveSync op 2 pc's middels BT, gebruik een BT carkit en een BT GPS muis. Moet alleen de COM-poort opnieuw activeren wanneer ik sync met een andere pc of de muis wil gebruiken.
Mediaplayer 10 is voor mij geen argument (ik weet, dat is persoonlijk) want muziek luisteren met m'n MPx220 vind ik zonde van m'n batterij.... hoewel de 1900mAh polymeer batterij die ik sinds vandaag probeer er wel erg veelbelovend uitziet.
Met alle tools die ik er ondertussen opgezet heb is het een waanzinnig handig apparaat waarmee ik ook prima kan bellen. Ik zou een ROM update naar Mobile 5 overwegen, alle andere laat ik liggen totdat er een officiële uitkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door roma0803 op 07-06-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
wie kan me vertellen waar je die 190mAh accu's vandaan kan halen? ik wil er ook 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:49:
wie kan me vertellen waar je die 190mAh accu's vandaan kan halen? ik wil er ook 1 :)
Die WIL je niet... maar je zult wel de 1900 mAh bedoelen... :P :P :P

Zoek eens op ebay met de steekwoorden mpx220 1900 polymer of iets dergelijks... maar ik zal je helpen:

http://search.ebay.nl/mpx...tleZmpx220Q20liQ2dpolymer

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd jah... want met dat ge-TOMTOM, MP3 enzz is 'n dag toch net kort genoeg voor onze MPx220...!! Als iemand 'm al binnen heeft, laat je bevindingen horen a.u.b.!!!

Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat je via de usb-kabel niet kan laden? Mijn vorige mpx200 deed het wel, deze laadt helemaal niet, maar wordt ook niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ok, dag 1 ervaring met de 1900mAh Polymeer-Ion accu:

Vanaf 's-ochtend 7 uur staat het toestel aan inclusief Bluetooth. Toestel aan de lader gehangen om ca. 00:00 uur. In die 17 uur heb ik 18 telefoongesprekken gevoerd met een totaaltijd van 2 uur en 14 minuten. Ik heb ca. 10 synchronisaties gedaan middels Bluetooth. Daarnaast heb ik TomTom ongeveer 30 minuten gebruikt zonder de autolader aan te sluiten.
Aan het eind van dit alles, dus om 12 uur 's-nachts, had ik volgens Battery Pack Pro nog 77% in m'n batterij zitten. Volgens mij is dit heel aardig.

Ik weet dat een uur TomTom (inclusief routerijden) ongeveer 20 tot 25% van je batterij verbruikt bij de normale 1000mAh accu's. Ik zal proberen vandaag datzelfde te doen met de Polymeer batterij.

To be continued.... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door roma0803 op 08-06-2005 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
ik heb er een besteld via ebay, bedankt voor de links :) ben benieuwd :)

en de telefoon hoort wel op te laden via de usb kabel, dat is de manier waar ik het altijd mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
roma0803 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 07:43:

Vanaf 's-ochtend 7 uur staat het toestel aan inclusief Bluetooth. Toestel aan de lader gehangen om ca. 00:00 uur. In die 17 uur heb ik 18 telefoongesprekken gevoerd met een totaaltijd van 2 uur en 14 minuten. Ik heb ca. 10 synchronisaties gedaan middels Bluetooth. Daarnaast heb ik TomTom ongeveer 30 minuten gebruikt zonder de autolader aan te sluiten.
Aan het eind van dit alles, dus om 12 uur 's-nachts, had ik volgens Battery Pack Pro nog 77% in m'n batterij zitten. Volgens mij is dit heel aardig.

Ik weet dat een uur TomTom (inclusief routerijden) ongeveer 20 tot 25% van je batterij verbruikt bij de normale 1000mAh accu's. Ik zal proberen vandaag datzelfde te doen met de Polymeer batterij.

To be continued.... ;)
Als ik dit doe met mijn lieftallige foon... dan staat ie volgens mij wel iets later dan zijn 77%!! Maar goed laat nog maar eens wat ervaringen horen! Wordt de accu by the way niet overmatig warm of zo? En ziet ie d'r een beetje degelijk uit?

Ik neem aan dat je die ene van de link van mij hebt gekocht (Maxxcel), of is het toch een andere geworden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Troxel schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:20:
[...]

Als ik dit doe met mijn lieftallige foon... dan staat ie volgens mij wel iets later dan zijn 77%!! Maar goed laat nog maar eens wat ervaringen horen! Wordt de accu by the way niet overmatig warm of zo? En ziet ie d'r een beetje degelijk uit?

Ik neem aan dat je die ene van de link van mij hebt gekocht (Maxxcel), of is het toch een andere geworden??
Klopt, dat is 'm. Geloof dat ie ze nu voor 5 euro aanbied. Ik had er per ongeluk 2 ontvangen voor die 9 euro 90. Heb dat eerlijkheidshalve aan 'm gemeld. Mocht ze houden omdat ie ze toch in prijs ging verlagen.
Accu ziet er prima en erg degelijk uit. Wordt ook helemaal niet warm, althans dat is me niet opgevallen.

Heb nu al weer 40 minuten gesprekstijd en 2 syncs middels BT gedaan. Accu springt net van full naar 99%. Voor die paar euro is het zeker een aanrader om met deze accu te gaan werken heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Hmmm ze staan nog gewoon op 9,90... maar dat zal dan bij de volgende wel zo zijn _/-\o_

Maar goed, een aanrader dus als ik je zo hoor! Ik denk dat ik er ook maar eentje ga bestellen volgende week, aangezien mijn foontje met intensief gebruik binnen een dag leeg is, toch niet zo heel prettig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Omdat anderen Mobykaarten ook al bestelen, heb ik ook gedaan.
Mijn God het is echt bestelling op WARPSNELHEID.
Zondag 23u bestel, vandaag (woensdag) binnen. Hoe fikken ze dat?

Is die 1 GB overige 1024 mb of een aanduiding van '1' GB (976,11 mb)
Die laatst heb ik nu.
is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je mij vertellen hoe je via de 220 een verbinding met internet kan maken via BT??????

Ambuhub

M.vr.gr.

Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel graag zou ik willen weten HOE jullie TTM 5 "running" hebben gekregen op de 220 ...???
Ik kan mijn GPS receiver via BT pairen met de 220, maar bij het opstarten van de TTM 5 software
kan ie nog steeds niet het GPS signaal oppakken ...
Mijn GPS receiver (BT) is van Adapt ... en moet werken met bovengenoemde combi.
Ik heb al 2 dagen flink rondgesurft op het internet en heeel veel gelezen en met name ben ik
benieuwd mbt het verhaal over de COM poorten (waar en hoe kan je die instellen?).

Een ieder heel vriendelijk dank!

Ambuhub
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:32:
[...]

Ik draai ook TTM 5.0 en het werkt geweldig. Al heb je geen GPS muis dan kun je nog een route plannen en ook als demo (filmpje) afspelen. Je kunt van alles wijzigen en veranderen. Er staat ook in de TTM topic een hele goeie preview van iemand met een nokia telefoon, maar wat hij vertelt geldt ook voor de MPX220 en zeker waard om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

Eh hoe krijg ik die sd kaart weer uit.
heb van alles geprobeerd: duwen, trekken pincent gebruiken ete. Hij komt gewoon niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:14:
Heel graag zou ik willen weten HOE jullie TTM 5 "running" hebben gekregen op de 220 ...???
- GPS BT ontvanger aan;
- BT "aan" (optie 8-8);
- COM poort 6 aan & zoeken naar BT ontvanger: Koppelen (optie 9-9-9-5-1)
- In TOMTOM optie kiezen " andere GPS ontvanger"

- en knallen maar!!.... :*)

ps. het kan misschien wel even duren voordat ie connect... zo'n halve minuut is mogelijk

[ Voor 21% gewijzigd door Troxel op 09-06-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Zandhaas schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:34:
Eh hoe krijg ik die sd kaart weer uit.
heb van alles geprobeerd: duwen, trekken pincent gebruiken ete. Hij komt gewoon niet uit.
Ging bij mij in 't begin ook wat moeilijk. Maar principe is om 'm een klein beetje IN te duwen, dan schiet ie er uit. Trek ook eens een beetje aan 't afsluit flapje, misschien blijft ie daar aan hangen. Succes... O-)

Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas kan ik mijn MPX220 retour sturen aan Motorola vanwege de vastlopers :(

Beetje jammer dat er nog geen software update beschikbaar is....

Hoop dat ze hem kunnen maken en dat ik hem snel terug hebben. Buiten de vastlopers om vind ik het een leuk toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
Troxel, weet je zeker dat ik op mijn mpx220 kan internetten met de verbinding van mijn computer?
zoja wil je uitleggen hoe dat kan.

niet dat je denkt dat ik met mijn computer wil internetten en de verbinding van de telefoon wil gebruiken, wat dat kan wel dat weet ik zeker, maar dat hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAAR en HOE de compoort in te stellen ... svp de gehele procedure wil ik graag weten voor
mijn Smartphone Motorola MPX 220 icm GPS BT receiver van Adapt ...
Ik heb gezocht naar beschikbare com poorten op de GPS BT receiver, maar deze geeft
alleen aan dat com 3 vrij is ....

Gr.

Ambuhub
Troxel schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:10:
[...]

- GPS BT ontvanger aan;
- BT "aan" (optie 8-8);
- COM poort 6 aan & zoeken naar BT ontvanger: Koppelen (optie 9-9-9-5-1)
- In TOMTOM optie kiezen " andere GPS ontvanger"

- en knallen maar!!.... :*)

ps. het kan misschien wel even duren voordat ie connect... zo'n halve minuut is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die het laser toetsenbord heeft geprobeerd? http://www.smartphoneshop.nl/product/16372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
jasperv525 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:47:
Troxel, weet je zeker dat ik op mijn mpx220 kan internetten met de verbinding van mijn computer?
zoja wil je uitleggen hoe dat kan.

niet dat je denkt dat ik met mijn computer wil internetten en de verbinding van de telefoon wil gebruiken, wat dat kan wel dat weet ik zeker, maar dat hoef ik niet.
Jajajajajajaja.... dat snapte ik dat je dat bedoelde... 8)7

Maar als je je foon gewoon ff connect met je USB kabel en de optie aan hebt gezet in je foon van "Pc is verbonden met Internet" (in opties gegevensverbindingen) en bij active sync aanvinken dat je die brug ook wilt gebruiken (kan zo ff niet zeggen waar... :?) dan zou 't toch moeten lukken... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:04:
WAAR en HOE de compoort in te stellen ... svp de gehele procedure wil ik graag weten voor
mijn Smartphone Motorola MPX 220 icm GPS BT receiver van Adapt ...
Ik heb gezocht naar beschikbare com poorten op de GPS BT receiver, maar deze geeft
alleen aan dat com 3 vrij is ....

Gr.

Ambuhub

[...]
Wat ben je aardig zeg... maar goed.... :X Ik zou zeggen zoek eens op www.smartphone-club.nl want daar hebben ze 4 pagina's lang een topic over het instellen van jou GPS BT ontvanger... dan MOET het toch lukken?

Welke ROM heb je, want niet elke rom ondersteunde volgens mij het gebruik van de COM poort. DIe moet je aanvinken & instellen bij "serial setup BT" of zoiets helemaal achterin het menu (in bureau accesoires).... meer kan ik je echt niet helpen want ben geen echte GURU op dit gebied... maar zo is het mij gelukt.... _/-\o_

Succes.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juba
als je even een pagina ofzo terug kijkt in dit topic vind je hoe ik mijn btGPS aan de praat heb gekregen... of zoek eventjes in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
Troxel schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:38:
[...]

Jajajajajajaja.... dat snapte ik dat je dat bedoelde... 8)7

Maar als je je foon gewoon ff connect met je USB kabel en de optie aan hebt gezet in je foon van "Pc is verbonden met Internet" (in opties gegevensverbindingen) en bij active sync aanvinken dat je die brug ook wilt gebruiken (kan zo ff niet zeggen waar... :?) dan zou 't toch moeten lukken... O-)
ja alles stond al goed ingesteld volgens mij, dus via usbkable lukt,
maar moet het dat ook lukken met bleutooth?
activesync werkt tog ook met bleutooth?
als dat is dan ga ik een bleutoothstik kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juba
ja dat werkt ook met bluetooth (en traag ook) mij lijkt het gewoon handiger als je toch binnen die 10 meter bent van je computer om die te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
juba schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:28:
ja dat werkt ook met bluetooth (en traag ook) mij lijkt het gewoon handiger als je toch binnen die 10 meter bent van je computer om die te gebruiken ;)
dat het traag is lijkt mij aan de soort bluetoothstik te liggen.
want troxel zei dat het juist heel snel ging.

en het is 50 meter hoor, en dan kan ik boven in mijn kamer of in bed msn-en :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

jasperv525 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:03:
[...]
Het is 10 of 100 meter afhankelijk van de klasse. De telefoon heeft een BT bereik van 10 meter, ongeacht de stick die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
ViperTPR schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:23:
Buiten de software update van wmp10 hoor je ook vaak dat nieuwe fw versie een betere kwaliteit foto's maakt en een harder volume door de speaker geeft. Dit zijn toch wel 2 minpunten van de mpx220 bekend zijn i.c.m. oudere fw versies. Het nadeel is natuurlijk wel de taal. Je bent met de huidige nieuwe versies de Nederlandse taal, zowel de Windows taal als t9(itap) taal kwijt.
Juba & ViperTPR... was het misschien 'n idee om die i-TAP files uit de oude 1.15 ROM te gebruiken in de nieuwe 3.45 ROM? Zou je zo niet de NL i-TAP verkrijgen? Dat menu in 't engels maakt mij ook niet uit... maar die i-TAP zou wel verrekte makkelijk zijn.... :*)

Als jullie het willen proberen, kan ik die files wel ff uit mijn ROM plukken en naar jullie sturen!

Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
jasperv525 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:03:
[...]

dat het traag is lijkt mij aan de soort bluetoothstik te liggen.
want troxel zei dat het juist heel snel ging.

Wat roma claimt, heeft ie gelijk in. En echt HEEL snel is het niet, maar wel snel genoeg voor MSN of iets dergelijks hoor...!!

Maar dus helaas wel maar 10 meter... de oude klasse.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

http://www.connexie.nl/nieuws.asp?nid=160

Afbeeldingslocatie: http://www.computeridee.nl/img.db?645095

Weet niet of het al langs is gekomen maar het is echt vet 8)

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:51
en duur... brrrrrrr 180 euro met orange 42.50 1 jaar

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet toch niet gekker worden
msn op je telefoon :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad. schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:03:
http://www.connexie.nl/nieuws.asp?nid=160

[afbeelding]

Weet niet of het al langs is gekomen maar het is echt vet 8)
Ja dat is wat ik bedoelde, mpx220 VKB (2 pagina's terug), heb ik ook het werkt redelijk goed zo'n keyboard voor sms, msn enz.

ff iets anders: ik had met een vriend geprobeerd een liedje te verzenden via bluetooth, maar hoeveel kb/s is dat eigenlijk, want het duurde vrij lang tot 'ie 1% had, dus meteen uitgezet.

nog wat anders uit mijn vorige posts:
-Is er nog iemand achter waarom Betaplayer 170 mhz aangeeft? Is Betaplayer wel betrouwbaar over de gegevens eigenlijk?
-waarom heb ik een totaal geheugen van 21.55 MB heb, ipv 32 MB wat op de motorola site staat?

@ViperTPR: thnx, heb de camera shutter sound gefixt door de key gewoon te maken.

ps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Troxel schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:34:
[...]

Juba & ViperTPR... was het misschien 'n idee om die i-TAP files uit de oude 1.15 ROM te gebruiken in de nieuwe 3.45 ROM? Zou je zo niet de NL i-TAP verkrijgen? Dat menu in 't engels maakt mij ook niet uit... maar die i-TAP zou wel verrekte makkelijk zijn.... :*)

Als jullie het willen proberen, kan ik die files wel ff uit mijn ROM plukken en naar jullie sturen!

Roy.
Ik heb zelf nog steeds de 1.28 met nl menu/itap erop staan. Ik zoek zelf ook naar een oplossing voor die nl itap. Wat ik wel gevonden heb is in de windows map staan *.mui bestanden en die zijn voor de taal. Het gaat om de *.0413.mui bestanden.

:) np Dictator..

[ Voor 7% gewijzigd door [RNMC] Viper op 10-06-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
[...]

Roy.
o ik dacht dat de telefoon dat binnen een berijk van 100 meter die stralen wel op kon vangen.

maar ik heb de datakabel van mijn rekenmachine door geknipt omdat ik stereo oortjes wilden, en dat is namenlijk een 2,5 mm, maar dat zijn maar 3 draadjes(een witte een rode en een kopere) hoe kan ik daar dan oortjes aan vast solderen dat ik stereo krijg?
Troxel, jij hebt het tog met jou headset gedaan, die heeft tog ook maar 3 draadjes?

alsvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

jasperv525 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:48:
[...]

o ik dacht dat de telefoon dat binnen een berijk van 100 meter die stralen wel op kon vangen.

maar ik heb de datakabel van mijn rekenmachine door geknipt omdat ik stereo oortjes wilden, en dat is namenlijk een 2,5 mm, maar dat zijn maar 3 draadjes(een witte een rode en een kopere) hoe kan ik daar dan oortjes aan vast solderen dat ik stereo krijg?
Troxel, jij hebt het tog met jou headset gedaan, die heeft tog ook maar 3 draadjes?

alsvast bedankt
Geen idee want ik zag alleen maar twee draden per oorstuk.
Het is inderdaad stereo geluid. Ik heb gewoon die standaard headset omgebouwd naar mijn eigen smaak ( die klote oorstukken vervangen voor andere prettige oorstukken). Misschien zag ik iets over de hoofd maar tja. Ik ben immers zelf doof, toch liet ik aan andere testen, Ze zeggen dat er niets mis mee met dat headset tot ik ze vertellen dat het eigenlijk MONO headset is. Toen hebben ze extra getest. HET IS ECHT STEREOgeluiden volgens hen. Mooi meegenomen voor alle users vind ik.

En andere gekheid is die van mobymemorycard. Ik krijg hem steeds moeilijk eruit.. alleen met dikke speld krijg ik m uit. poef zeg.. hebben jullie dat ook?? die MiniSD.. ik begrijp nu waarom ze niet kleiner kan maken. We kunnen ze gewoon niet eruithalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
maar van mijn oortjes komen 4 draadjes, 2 per oortjes.
en van mijn 2.5 stekkertje komen 3 draadjes, waarvan de rode volgens mij van de microfoon is.
als 2 draadjes van de oortjes tegen de witte en de kopere draad aan duw dan krijg ik geluid,
maar als ik de draadjes van het andere oortje ook daar aan maak,
dan kan dat tog nooit stereo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
jasperv525 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:48:
[...]

alsvast bedankt
Nee die had er natuurlijk meer (2x2), maar het zit zo met die van jou:

de witte is de PLUS LINKS
de rode is de PLUS RECHTS
de koperen is de massa. Dus die moet je splitsen.... eentje voor L en eentje voor R

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je via SMS het telefoonnummer van een contactpersoon door kan sturen? In andere telefoons kan je meestal bij de contact kiezen voor 'Doorsturen als SMS' o.i.d. maar zowel in de contact lijst als in de SMS menuutjes kan ik dit niet vinden... (contactpersoon invoegen heeft als resultaat dat de SMS naar die persoon wordt gestuurd, niet dat de telefoonnummers - vcard - in het sms-je worden geplaatst...)

Of kijk ik nu ergens glad overheen met m'n kippige ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
Troxel schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 16:55:
[...]

Nee die had er natuurlijk meer (2x2), maar het zit zo met die van jou:

de witte is de PLUS LINKS
de rode is de PLUS RECHTS
de koperen is de massa. Dus die moet je splitsen.... eentje voor L en eentje voor R

Succes!
maar bij de rode krijg ik geen geluid (heel soms maar dan is het heel zacht en krakend)

dus ik denk dat het stereo niet gaat lukken.

maar hoe zit dat dan met de headset, wan die heeft toch ook maar één oortje en een microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
jasperv525 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:53:
[...]

maar bij de rode krijg ik geen geluid (heel soms maar dan is het heel zacht en krakend)

dus ik denk dat het stereo niet gaat lukken.

maar hoe zit dat dan met de headset, wan die heeft toch ook maar één oortje en een microfoon?
Hmmpfff... 8)7 ik weet niet welke headset jij hebt, maar die van mij had toch echt 2 oortjes... en aan één draadje van 'n oortje de mic erbij....

Ik weet verder ook niet wat voor draadjes het zijn van jou kabeltje... maar maag die wel even goed bloot van isolatie (dus flink warm stoken aan het eind).... anders werkt 't natuurlijk niet. vind het wel vrij apart dat je wel zegt dat je af en toe beetje krakend wel IETS doorkrijgt... vandaaar... O-)

Succes :*)

[ Voor 25% gewijzigd door Troxel op 12-06-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook, loop ook al 3 dagen te rommelen, ook een adapt 16kan gps met mpx220 en tomtom 5. Niet aan de praat te krijgen.
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:14:
Ik kan mijn GPS receiver via BT pairen met de 220, maar bij het opstarten van de TTM 5 software
kan ie nog steeds niet het GPS signaal oppakken ...
Mijn GPS receiver (BT) is van Adapt ... en moet werken met bovengenoemde combi.
Ik heb al 2 dagen flink rondgesurft op het internet en heeel veel gelezen en met name ben ik
benieuwd mbt het verhaal over de COM poorten (waar en hoe kan je die instellen?).

Een ieder heel vriendelijk dank!

Ambuhub

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

@ jrb en ambuhub

Ik neem aan dat jullie de optie 'geduld' ook hebben gebruikt? Het kan, met name de eerste keer, best lang duren voordat TomTom contact heeft met de GPS. Al die tijd staat er dat er geen GPS apparaat is gevonden. Met 'lang' bedoel ik dan een paar minuten.

Als dat het ook niet is, dan het volgende:

- Activeer Bluetooth.
- Ga naar "Begin/Bureau-accessoires/BT seriële poort settings".
- Vink de "Uitgaande COM poort" aan. Je toestel zal vragen over BT apparaten, bevestig dit.
- Selecteer de BT GPS (er vanuit gaande dat je al wel gepaired hebt, zo niet, ga terug en doe dat eerst. Je MOET de originele naam "BT GPS" gebruiken).
- Kies "Menu/Bewerken/" en selecteer "Gereed" (vraag niet waarom, je verandert niets maar het is veelal nodig om problemen te vookomen)
- Selecteer in het volgende scherm ook je BT GPS en klik middels gereed terug naar het beginscherm.

Ik doe nu de aanname dat je in TomTom "ander GPS apparaat" hebt geselecteerd.

- Start TomTom NADAT je je GPS muis hebt aangezet en wees geduldig. Als het goed is maakt ie na verloop van hooguit een aantal minuten contact met je GPS en even daarna heeft ie signaal (als je GPS ook signaal heeft).
- Zo niet: Laat TomTom draaien en ga naar je beginscherm. Ga van daaruit de bovenstaande handelingen nogmaals uitvoeren. Ga terug in TomTom en wacht op contact. Lukt het nog steeds niet, probeer bovenstaande handelingen nogmaals totdat het gelukt is.

Dit is vooral de eerste keer een wat omslachtige methode die meestal werkt. Is het eenmaal gelukt en wordt de COM poort verder niet voor andere doeleinden gebruikt, zoals ActiveSync via Bluetooth, dan hoef je dit niet meer te herhalen. Wanneer je TomTom de volgende keer opstart zal automatisch BT worden gestart en worden gezocht naar je muis. Het is zinvol om je muis aan te zetten vóórdat je TomTom start om COM-poort errors te voorkomen waardoor je bovenstaande handelingen wel weer opnieuw moet doen.

Mocht je ook ActiveSyncen middels BT, dan zul je die eerste handelingen voor het selecteren en activeren van je COM poort steeds opnieuw moeten doen. Zowel bij TomTom als wanneer je gaat ActiveSyncen. Waarom? Geen idee. BT is denk is nog een te jonge ontwikkeling binnen het nog lang niet uitontwikkelde Smartphone platform. Hierin kunnen een hoop verbeteringen worden doorgevoerd waarvan ik hoop dat ze in Windows Mobile 5 zijn gedaan....

Je kunt e.e.a. iets versnellen door je BT toggle (zie tooltje hier:http://www.modaco.com/index.php?showtopic=99493) en Seriële poort settings onder sneltoetsen te zetten.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand op de MPx220 de MMS, Email en GPRS dingen al werkend. Ik wil namelijk emailtjes ontvangen op me toestel, maar dat lukt maar niet.

Ik heb van vodafone de instellingen voor de 200 gehad, maar die lijken toch iets anders.........en de instellingen van de site sms'en gaat niet, want de mpx220 zit niet tussen de toestellen.........iemand ??

TIA !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
Troxel schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:53:
[...]

Hmmpfff... 8)7 ik weet niet welke headset jij hebt, maar die van mij had toch echt 2 oortjes... en aan één draadje van 'n oortje de mic erbij....

Ik weet verder ook niet wat voor draadjes het zijn van jou kabeltje... maar maag die wel even goed bloot van isolatie (dus flink warm stoken aan het eind).... anders werkt 't natuurlijk niet. vind het wel vrij apart dat je wel zegt dat je af en toe beetje krakend wel IETS doorkrijgt... vandaaar... O-)

Succes :*)
Ik heb nu alles goed bloot gemaakt, en het komt op het volgende teneer:

Wit + Koper = Hard en goed geluid.
Rood + Koper = wel goed geluid, maar heel zacht.
Wit + Rood = als ik hem zacht zet is het wel zuiver, maar als ik hem hard zet dan kraakt hij flink bij de bas

Wat nu? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:20:
Heeft iemand op de MPx220 de MMS, Email en GPRS dingen al werkend. Ik wil namelijk emailtjes ontvangen op me toestel, maar dat lukt maar niet.

Ik heb van vodafone de instellingen voor de 200 gehad, maar die lijken toch iets anders.........en de instellingen van de site sms'en gaat niet, want de mpx220 zit niet tussen de toestellen.........iemand ??

TIA !
Probeer deze es:

* EERST DE GPRS INSTELLINGEN
* Ga naar 'Programma's'
* Kies 'Instellingen'
* Kies 'Dataverbindingen'
* Kies 'Menu'
* Selecteer 'Verbind. bewerken'
* Kies 'GPRS-verbindingen'
* Kies 'Menu'
* Selecteer 'Toevoegen' als er nog geen 'Vodafone GPRS' profiel aanwezig is, kies anders 'Bewerken'
* Beschrijving: Vodafone GPRS
* Maakt verbinding met: Internet
* Toegangspunt: live.vodafone.com
* Gebruikersnaam: vodafone
* Wachtwoord: vodafone
* Primaire DNS: 0.0.0.0
* Secundaire DNS: 0.0.0.0
* IP-adres: leeg laten
* Kies 'Gereed' om de instellingen op te slaan
* DE WAP INSTELLINGEN
* Ga terug naar het menu 'Verbindingen'
* Kies 'Proxyverbindingen'
* Kies 'Menu'
* Selecteer 'Toevoegen' als er nog geen 'Vodafone WAP' profiel aanwezig is, kies anders 'Bewerken'
* Beschrijving: Vodafone WAP
* Maakt verbinding van: Internet
* Maakt verbinding met: WAP-netwerk
* Proxy (naam:poort): 192.168.251.150:9201
* Type: WAP
* Gebruikersnaam: leeg laten
* Wachtwoord: leeg laten
* Kies 'Gereed' om de WAP-instellingen gebruiken
* Ga naar terug het scherm 'Dataverbindingen'
* WAP-verbinding: Vodafone GPRS
* Ga terug naar het hoofdscherm
* Kies 'Programma's'
* Kies 'Internet Explorer'
* Kies 'Menu'
* Kies 'Opties'
* Kies 'Verbindingen'
* Vink uit: 'Instellingen automatisch detecteren'
* Netwerk selecteren: WAP-netwerk
* Kies 'Gereed' om deze instellingen op te slaan
* Ga terug naar het hoofdscherm van 'Internet Explorer'
* Kies 'Menu'
* Kies 'Favoriet toevoegen'
* Naam: Vodafone WAP
* Adres (URL): wsp://mmm.vodafone.nl
* Map: Favorites
* Kies 'Toevoegen'
* Klik nu op de favoriet 'Vodafone WAP' om het toestel verbinding te laten maken met de homepage van Vodafone
LET OP: de Internet Explorer kan alleen WAP pagina's vinden als het adres met 'wsp://mmm.vodafone.nl' wordt ingevoerd in plaats van 'http://mmm.vodafone.nl'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
roma0803 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 07:43:

...

To be continued.... ;)
Hey Roma.... ik ben eigenlijk wel zeer zeer benieuwd naar je ervaringen met je accu... is 't aan te raden?!?! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
jasperv525 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:12:
[...]

Ik heb nu alles goed bloot gemaakt, en het komt op het volgende teneer:

Wit + Koper = Hard en goed geluid.
Rood + Koper = wel goed geluid, maar heel zacht.
Wit + Rood = als ik hem zacht zet is het wel zuiver, maar als ik hem hard zet dan kraakt hij flink bij de bas

Wat nu? _/-\o_
Hmm lijkt toch dat er iets met de rode draad aan de hand is... maar ik durf het zo op afstand ook niet te zeggen.... sorry |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
[...]

Roy.
Juba & ViperTPR... nog vorderingen met de nieuwe ROM's? Ik heb Motorola een mailtje gestuurd of het zou kunnen dat er binnenkort een EU ROM uit komt... En lees deze 8)7 reactie:
Onderwerp
---------------------------------------------------------------
Beschikbaarheid update ROM versie NL

Subproces discussie
---------------------------------------------------------------
Reactie (Victoria Van Der Schaar) - 06/14/2005 12:43 PM
Geachte heer,

Vriendelijk bedankt voor Uw email betreffende Uw Motorola MPX220.

Er is geen officiele updat beschikbaar voor de MPX toestellen in Europa.
Motorola staat niet garant voor deze update.

We vertrouwen erop U hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht U nog verdere vragen hebben, aarzelt U dan niet nogmaals contact op te nemen met onze Klantendienst. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9 tot 5. Voor Nederland: 020 2015034, voor Belgie: 02 7001660.

Met vriendelijke groet,
Victoria
Motorola Klantendienst Benelux
Nou... daar hebben we weer veel aan.... |:(

[ Voor 44% gewijzigd door Troxel op 14-06-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Troxel schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:37:
[...]

Hey Roma.... ik ben eigenlijk wel zeer zeer benieuwd naar je ervaringen met je accu... is 't aan te raden?!?! O-)
Ja, echt wel. Ik krijg 'm op een dag met redelijk wat bellen, een uurtje TomTom (zonder de autolader) en de HELE dag Bluetooth aan niet leeg. Het meest lege niveau dat ik heb bereikt na een hele dag gebruik van 7 's-ochtends tot een uurtje of 11 a 12 's-avonds is tot 68% vol (Battery Pack Pro meting).

Een tientje met een paar euro verzendkosten. Het maakt net dat stukje verschil. Ik vind het een aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door roma0803 op 14-06-2005 14:06 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.