we_are_borg schreef op 13 februari 2004 @ 01:51:
Wat ik me afvraag is het volgende;
Als iemand een grap uit aan het halen is dan heeft hebben ze er lang aan moeten werken 200Mb is niet niets aan tekst files. Ook dient het dan nog redelijk er uit te zien ik ben geen programmer maar iemand die programmer ervaring heeft zal wel redelijk snel kunnen achterhalen of het echt is of niet.
Kan het niet zijn dat het de code is die onder bepaalde omstandigheden aan overheden beschikbaar is gesteld, zoja wat kunnen hier de gevolgen van zijn.
Als iemand echt de code op onwettige manier heeft gekregen dan zal hij/zij een leuk duw in de rug krijgen, ik neem aan dat MS niet lang over een rechtzaak hoeft na te denken.
Als het een hoax zou zijn geweest, zou iemand vast de code van het
ReactOS hebben kunnen copieren. Dit OS streeft naar een windows cloon, ik heb geen id hoe groot de sourcecode van dit project is, maar als iemand dit wil checken het is openSource
Ik denk als ze dit zelf checken er risico is op sourcebevuiling, zullen ze het hierom dan niet doen, of is het risico te groot. Daarnaast zijn er delen uit het wineproject gebruikt geloof ik. Toch lijkt me dit een mooi begin als je een hoax plant.
Maar als microsoft al toegeeft dat er sourcecode geleaked is lijkt me dit erg onwaarschijnlijk. Hoop ook dat dit niet ReactOS bevuilt, tis een mooi streven.
Over de melding van microsoft, ben ik er helemaal mee eens, dat als microsoft zou flippen de wereld economie een enorme klap zal krijgen. Denk aan bedrijven die op windows vertrouwen, wat zou je als bedrijf doen als je een paniek bericht zou lezen van microsoft. Ik denk dat een klein bericht de enigste juiste oplossing is, omdat geen bericht geven ook geen oplossing is, aangezien je het dan laat sudderen en de speculaties hoog oplopen, lees het hele topic maar eens
Enigste waar ik me zorgen over maak, is dat microsoft volgens de amerikaanse wet beschermt is tegen het uitbrengen van lekken in de software. Laten we hopen dat er geen erge lekken naar boven komen, alhoewel ik niet veel verwacht van al quaida programeurs
[
Voor 26% gewijzigd door
joint_me op 13-02-2004 08:41
]