Windows 2000/NT sourcecode gelekt

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.887 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 13:32
Neowin has learned of shocking and potentially devastating news. It would appear that two packages are circulating on the internet, one being the source code to Windows 2000, and the other being the source code to Windows NT. At this time, it is hard to establish whether or not full code has leaked, and this will undoubtedly remain the situation until an attempt is made to compile them. Microsoft are currently unavailable for comment surrounding this leak so we have no official response from them at the time of writing.

This leak is a shock not only to Neowin, but to the wider IT industry. The ramifications of this leak are far reaching and devastating. This reporter does not wish to be sensationalist, but the number of industries and critical systems that are based around these technologies that could be damaged by new exploits found in this source code is something that doesn't bare thinking about.

We ask that for the wider benefit of the IT community that members and readers support Microsoft by forwarding anything they know about the leak to the Microsoft's Anti-Piracy department.

Please do not post any links/screenshots/hints or anything to do with the source code outbreak. Discussion is allowed but we will not condone people spreading this source code.
Ik blijf extreem sceptisch, maar dit vond ik op http://www.neowin.net.

LET OP:
Windows is een product wat onder de copyright wet valt - de sourcecode is dan ook niet gelekt, maar is gestolen.

Het posten van de volledige sourcecode, links naar de volledige sourcecode, en dergelijke zijn expliciet niet toegestaan, en zal direct resulteren in een Officiele Waarschuwing wegens warez.

Mensen - dit is nog steeds Gathering of Tweakers - de grappen e.d. zijn nu wel leuk genoeg geweest.

Laat dat vanaf hier gewoon achterwege, en hou het een discussie!

Zoals je hierboven kan lezen - gaat op dit moment het gerucht rond dat de sourcecode van Windows gelekt is naar het grote publiek. Op het moment van deze posting, is er (nog) geen informatie beschikbaar van Microsoft zelf (niet zo vreemd aangezien je als bedrijf niet op elk gerucht kan reageren). Hieronder even wat linkjes om het nieuws van meerdere kanten te belichten:

NeoWin - deze worden op dit moment gezien als de source van het bericht:
http://www.neowin.net/com...hp?id=17509&category=main
(mirror: http://www.student.uib.no/~st03069/neowin.html)

Tweakers.net Topic
nieuws: Windows 2000 en NT source code mogelijk gelekt

WebWereld topic:
http://www.webwereld.nl/nieuws/17745.phtml

Slashdot topic:
http://slashdot.org/artic...228.shtml?tid=109&tid=187

OSnews topic:
http://www.osnews.com/comment.php?news_id=6000

CNN topic hier over:
http://news.com.com/2100-7349_3-5158496.html?tag=nefd_lede

Let aub bij het posten van informatie erg op de datum van het bericht wat je post - 'antwoorden' van Microsoft van 3 jaar oud zijn niet nuttig :)

Update: 13-Feb-2004: Microsoft heeft ondertussen een update gepost op hun website:
http://www.microsoft.com/...04/02-12windowssource.asp

[ Voor 51% gewijzigd door elevator op 13-02-2004 09:56 ]

Anoniem: 89618

:/ Is wel een erg sterk verhaal he.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als 't wel waar is, dan is 't een hele zwarte dag in de geschiedenis van Microsoft denk ik :X

• Aphax
Iemand zei al, "Microsoft's own personal 9/11". Maar het lijkt me nog waarschijnlijker dat iemand neowin.com gehacked heeft en er wat onzin heeft neergezet dan dat de source ook inderdaad is gelekt. Maar toch, ik wacht af tot ik meer sites erover zie.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
omg! lijkt me erg sterk hoor.......

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt mij ook erg sterk. Maar als het waar is denk ik dat het wel als 'Wereldramp' bestempeld mag worden ;(

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 12-02-2004 21:04 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat lijkt me niet... Is het al bijna begin April dan? :)

...maar denk voor de verandering eens aan de gevolgen: Niet alleen voor Microsoft, maar vooral ook voor alle systemen waar 't op geinstalleerd staat... De maatschappij is eigenlijk kwetsbaar.

Hier stond een dode link.

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als dit waar is, dan breekt alle hel los. Denk aan nieuwe exploits, nieuwe rechtszaken over moedwillige integratie van IE in Windows (bewijs!), self-compiled underground versies van Windows, blootstelling van Microsoft's ambities voor toekomstige services, etc, etc..

.. niet zo'n beste zaak, en ik hoop dat eigenlijk dat het een hoax is (al zou ik best even door de code willen browsen ;)

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:04
Ik zou het een goed iets vinden. Iedereen denkt aan exploits. Stel je eens voor dat Microsoft wel opeens miljoenen devvers erbij heeft.

Gezien de exploits van gister en vandaag ondertussen niet overbodig!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Osiris
  • Niet online
En dan wil SCO zeker ook flappen zien als Microsoft Unix-meuk heeft gebruikt :) (ALS dus ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 12-02-2004 21:01 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

Ik weet niet of het zo een drama op de korte termijn is. Je loopt namelijk niet zo 1, 2, 3 even de vele miljoenen regels code door en ook eventjes de exploits er uit halen. Maar het is inderdaad wel een slechte zaak als het waar is!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:04
Osiris schreef op 12 februari 2004 @ 21:01:
En dan wil SCO zeker ook flappen zien als Microsoft Unix-meuk heeft gebruikt :) (ALS dus ;))
Denk dat SCO dan eerst moet bewijzen dat die code van Microsoft is.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

drogoul schreef op 12 februari 2004 @ 20:59:
Denk aan nieuwe exploits, nieuwe rechtszaken over moedwillige integratie van IE in Windows (bewijs!), self-compiled underground versies van Windows, blootstelling van Microsoft's ambities voor toekomstige services, etc, etc..

.. niet zo'n beste zaak, en ik hoop dat eigenlijk dat het een hoax is (al zou ik best even door de code willen browsen ;)
Er zitten natuurlijk ook positieve aspecten aan de zaak: op windows.sourceforge.net gaan duizenden programmeurs (eindelijk!) inhoudelijk commentaar kunnen leveren, en Redmond hoeft alleen de zinvolle suggesties maar bijelkaar te harken :+ Bewijs over nodeloze integratie van de diverse onderdelen is trouwens ook niet alleen maar nadelig voor de markt :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Osiris schreef op 12 februari 2004 @ 21:01:
TCP/IP stack was deels van BSD, en ze betaalden toch al wat aan SCO voor licenties naar mijn weten.

C:\>_

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik kijk vaak op neowin.net en hoewel de meeste dingen wel betrouwbaar zijn zijn ze dat niet allemaal. maar er zit wel degelijk een kans in denk ik.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Aphax
Ik krijg steeds meer isgnalen ook via IRC dat dit echt is. Alleen snap ik niet waarom neowin.net de enige site is die hier over bericht.

Anoniem: 70162

sja, worst case scenario: morgen staan we op en doet de stroom het niet. batterijradio's ook niet want er zijn geen uitzendingen.

je komt te laat op je werk, maar dat is niet erg: er kan toch niet gewerkt worden. mensen die op tijd kwamen, kwamen het gebouw niet eens in.

dan maar boodschappen doen bij de buursuper die nog zonder computers werkt...
helaas, die is afgezet door het leger, daar ligt tenminste nog eten waar we bij kunnen namelijk...

etc...

• Osiris
  • Niet online
Aphax schreef op 12 februari 2004 @ 21:07:
Ik krijg steeds meer isgnalen ook via IRC dat dit echt is. Alleen snap ik niet waarom neowin.net de enige site is die hier over bericht.
Waarschijnlijk kijken andere sites wel uit mocht het eventueel wel een hoax zijn :)

• G F0rce 1
  • Laatst online: 04-03-2015
Aphax schreef op 12 februari 2004 @ 21:07:
Dit is het enige bericht wat mij tot nu toe bereikt heeft. Maar ongeloofelijk als dit waar is maar ik blijf zeeer sceptisch!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• IFASS
  • Laatst online: 01-02 12:45
* IFASS kijkt of hij nog ergens linux heeft liggen :+

anyway, ik ben benieuwd of dit echt is, zo ja, dat is dan niet goed voor MS, (ook al ben ik een open-source fan)

is dit niet echt.. tja, lollige grap ;)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 23:21

Destruction

(ex-)Automonteur

Als het waar is, als...

Ehm.. "Huston, we have a problem"? :o

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ik snap dat probleem niet zo van de code die dan door anderen ingezien kan worden. Dat is bij Linux en ander OSS projecten toch hetzelfde?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Anoniem: 49130

c70070540 schreef op 12 februari 2004 @ 21:16:
Ik snap dat probleem niet zo van de code die dan door anderen ingezien kan worden. Dat is bij Linux en ander OSS projecten toch hetzelfde?
pfff .. denk ff na man.... het is echt niet meer voor MS te overzien als hun source uitlekt.

Een woord; Virus.

jawel, maar de maatschappij is behoorlijk afhankelijk van windows, en er komen nu binnen no time allerlei lekken in windows boven water...

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 49130 schreef op 12 februari 2004 @ 21:19:
[...]

pfff .. denk ff na man.... het is echt niet meer voor MS te overzien als hun source uitlekt.

Een woord; Virus.
Een gefundeerde uitspraak die echt wat uitlegt zou wat meer op prijs gesteld worden zonder 'pfff' enzo...

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik dacht altijd dat bij MS niemand toegang had tot de volledige source. Dus dat het allemaal onderverdeeld was. Iedereen werkt aan zijn stukje code. Het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat dit waar is, maar je weet nooit. Ik hoop in ieder geval dat het niet waar is.

• Aphax
winbeta heeft het nu ook overgenomen:

http://leak.windowsbeta.net/

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

WimB schreef op 12 februari 2004 @ 21:23:
Ik dacht altijd dat bij MS niemand toegang had tot de volledige source. Dus dat het allemaal onderverdeeld was. Iedereen werkt aan zijn stukje code. Het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat dit waar is, maar je weet nooit. Ik hoop in ieder geval dat het niet waar is.
Dat had ik ook al eens gehoord. Lijkt mij ook niet meer dan logisch trouwens....

Linux = opensource = Duizenden mensen bekijken en wijzigen de source code dus is er een lek dan komt er al heel snel een patch.

Microsoft windows = dichtgetimmerd achter slot en grendel alleen Bill en zijn werknemers mogen de source zien = Duizenden regels code die niet zo snel gecontroleerd kunnen worden dus: Veel meer bugs, beveiligingsgaten enz.
Als de source verspreid wordt (als het waar is) dan kunnen hackers sneller hacks, virussen enz maken dan Ms kan patchen.

Anoniem: 89432

Mja.. microsoft (lees: mr gates) verdient toch al zoveel, als die source gelekt is maakt iedereen z'n eigen NT based windows. Windows N2O hmm :D :P. Of zie ik et verkeerd? :P :+

Ik denk zelf dat de kans heel klein is dat dit waar is… maja we zullen wel zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 89432 op 12-02-2004 21:28 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WimB schreef op 12 februari 2004 @ 21:23:
Zou natuurlijk een bende kunnen zijn die geïnfiltreerd zijn en meerdere mannetjes hebben, of zo'n 'de wereld vergaat en wij moeten dat versnellen'-sekte oid.

Maargoed, eerst maar eens zien in hoeverre dit geen H.O.A.X. is.

heb toevallig pas nog Conspiracy Theory gezien ;)

Virussen? Scan ze hier!

Anoniem: 89432 schreef op 12 februari 2004 @ 21:27:
Mja.. microsoft (lees: mr gates) verdient toch al zoveel, als die source gelekt is maakt iedereen z'n eigen NT based windows. Windows N2O hmm :D :P. Of zie ik et verkeerd? :P +)

Ik denk zelf dat de kans heel klein is dat dit waar is… maja we zullen wel zien.
:P Ja dat zie je verkeerd ;) Als Ms al een persoon aanklaagd die als webadres zijn naam gebruikt gevolgd door "soft" (Ik heb het hier over Mike Rowe) dan gaan ze zeker aanklagen als je je eigen windows versie gaat maken.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 70162 schreef op 12 februari 2004 @ 21:19:
jawel, maar de maatschappij is behoorlijk afhankelijk van windows, en er komen nu binnen no time allerlei lekken in windows boven water...
Euhh..was dat niet juist wat iedereen altijd als voordeel van linux noemt? Dat iedereen alle lekken kan vinden?

Dus in no-time is het dadelijk helemaal dichtgetimerd en is "Het Grote Nadeel" van Windows uit de wereld.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• WimB
Ortep schreef op 12 februari 2004 @ 21:33:
[...]

Euhh..was dat niet juist wat iedereen altijd als voordeel van linux noemt? Dat iedereen alle lekken kan vinden?

Dus in no-time is het dadelijk helemaal dichtgetimerd en is "Het Grote Nadeel" van Windows uit de wereld.
Die "in no-time" mag je wel weglaten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WimB op 12-02-2004 21:35 ]

• Pacjack
  • Laatst online: 21-04 12:56
Het is nog onduidelijk of het de full source is. Iemand zal het moeten compilen om daar achter te komen :P

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• IFASS
  • Laatst online: 01-02 12:45
Pacjack schreef op 12 februari 2004 @ 21:35:
Het is nog onduidelijk of het de full source is. Iemand zal het moeten compilen om daar achter te komen :P
kben benieuwd hoelang zoiets duurt.. :)

Anoniem: 49450

Pacjack schreef op 12 februari 2004 @ 21:35:
Wil je hiermee zeggen dat er source is uitgelekt en dat 't zeker is, maar onzeker hoeveel het is?

• Pacjack
Anoniem: 49450 schreef op 12 februari 2004 @ 21:37:
[...]

Wil je hiermee zeggen dat er source is uitgelekt en dat 't zeker is, maar onzeker hoeveel het is?
Ja.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waar baseer je dat op dan ?

Mijn spoorwegfotografie

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe weet jij dat zo zeker? Ben jij een van de criminelen die dit op zijn geweten heeft ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Sorry hoor, maar als ik slechts 2 sites kan vinden waar die info op staat dan noem ik dat niet zeker hoor.

• strandbal
  • Laatst online: 19:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat zal echt geen voordeel zijn hoor, dat iedereen lekken kan vinden en dichten. Denk eens aan de miljoenen systemen die gewoon NIET up-to-date gehouden worden... Ik voorzie eerder een virusrampje.

Hier stond een dode link.

• Pacjack
sanfranjake schreef op 12 februari 2004 @ 21:39:
[...]

Waar baseer je dat op dan ?
Ik heb gedownload wat er uitgelekt is, en ik lees IRC rommel.
Het is gewoon nog onduidelijk wat er nou precies is uitgelekt, maar het schijnt een gedeelte van de Win2k source te zijn.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anoniem: 89618 schreef op 12 februari 2004 @ 21:41:
Sorry hoor, maar als ik slechts 2 sites kan vinden waar die info op staat dan noem ik dat niet zeker hoor.
Ik geloof in ieder geval niks totdat ik een officieel bericht van de enige die dit kan weten, Microsoft, lees.

Mijn spoorwegfotografie

sanfranjake schreef op 12 februari 2004 @ 21:42:
[...]

Ik geloof in ieder geval niks totdat ik een officieel bericht van de enige die dit kan weten, Microsoft, komt.
Misschien wachten ze nog wel een half jaar met het aankondigen ;)

[...]

Ik geloof in ieder geval niks totdat ik een officieel bericht van de enige die dit kan weten, Microsoft, lees.
Precies dat zeg ik toch?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Pacjack schreef op 12 februari 2004 @ 21:42:
Het is gewoon nog onduidelijk wat er nou precies is uitgelekt, maar het schijnt een gedeelte van de Win2k source te zijn.
Neem aan dat dit dan al even op de mail is gezet naar piracy@microsoft.com :)

Mijn spoorwegfotografie

• drogoul
  • Niet online
[...]

oh? wat is het? kun je er wijs uit worden? hoeveel is het? vertel vertel! :P

• G F0rce 1
mischien weet hij meer :) ....

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

Hoeveel miljoen regels heb je gedownload?

• Pacjack
[...]

Dat lijkt mij ook het beste :)

Anoniem: 49450 schreef op 12 februari 2004 @ 21:43:
[...]

Misschien wachten ze nog wel een half jaar met het aankondigen ;)
:+

Ik vind de bronnen ook niet al te overtuigend en betrouwbaar eigenlijk. En IRC 'rommel' al helemaal niet.
[...]

* Anoniem: 89432 agrees

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 89432 op 12-02-2004 21:45 ]

:P Ok wie mailt Bill Gates effe?

offtopic:
Muzzi pakt zijn knoppix cd'tje alvast

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Geef maar een screenshotje als het mag waar we wat aan hebben.
Om ons even lekker te maken

Anoniem: 84892

Ik heb hem gevonden :+

code:
1
*knip*

Grapje ;) Zeg maar als het de lay-out verneukt omdat ie te lang is, dan haal ik hem weer weg.

het verne*kt de layout niet, maar ik vind het niet eens grappig :/
De HK is een paar deuren verderop

[ Voor 106% gewijzigd door momania op 12-02-2004 22:26 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

http://leak.windowsbeta.net/ is uit de lucht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Neowin Message
The server is too busy at the moment. Please try again later.

Anoniem: 84892 schreef op 12 februari 2004 @ 21:46:

[knip]

Grapje ;) Zeg maar als het de lay-out verneukt omdat ie te lang is, dan haal ik hem weer weg.
goh, origineel :X ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 89432 op 12-02-2004 21:48 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anoniem: 89432 schreef op 12 februari 2004 @ 21:44:

Ik vind de bronnen ook niet al te overtuigend en betrouwbaar eigenlijk. En IRC 'rommel' al helemaal niet.
Indeed, er wordt veel geroddeld op IRC en zeker over iets mega-gigantisch-dramatisch als dit ... Kan me nog herinneren dat toen ik de Twin Towers zag fikken dacht dat het een goed gemaakte film was :X

Mijn spoorwegfotografie

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 84892 schreef op 12 februari 2004 @ 21:46:
<knip trollen-troep>

} // main
[/code]

Op dit soort trolls, die ook nog eens zóó oud zijn, zit echt niemand te wachten. Wees eens creatief ipv al die oudbakken rommel steeds op te rakelen...

[ Voor 71% gewijzigd door wildhagen op 12-02-2004 21:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

wildhagen schreef op 12 februari 2004 @ 21:47:
[...]

Op dit soort trolls, die ook nog eens zóó oud zijn, zit echt niemand te wachten. Wees eens creatief ipv al die oudbakken rommel steeds op te rakelen...
Laten we dan ook maar niet meer reageren op iets wat niet eens zeker is...

Een grapje moet toch kunnen?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

c70070540 schreef op 12 februari 2004 @ 21:49:
[...]

Laten we dan ook maar niet meer reageren op iets wat niet eens zeker is...

Een grapje moet toch kunnen?
Natuurlijk moet een grap kunnen, maar dit is echt geen grap, dit is een troll (bedoeld om een bepaald soort reacties op te roepen).

Dat zou an sich nog niet eens zó erg zijn, maar echt, deze is zo oud als de baard van Methusalem. Die circuleerde ruim 10 jaar geleden al rond... ben dan op zijn minst een beetje creatief...

Virussen? Scan ze hier!

wildhagen schreef op 12 februari 2004 @ 21:47:
[...]

Misschien moet jij eens je gevoel voor humor opzoeken? :)

• drogoul
  • Niet online
ik hoop stiekem dat de source van Mircosoft Bob is uitgelekt.. dat zou pas *echt* humor zijn :p

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

momania

iPhone 30! Bam!

mensen, serieus graag...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 21:49

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mja dit zei iedereen ook over HL2 source "dat kan nooit man, geloof die onzin toch niet etc etc" dat was ook waar, dus zeg nooit nooit, Het zou enorm klote zijn voor MS, dat staat vast.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• drogoul
  • Niet online
van neowin.com uit de comments:

#68 Posted by Qumahlin on 13 Feb 2004 - 01:44

Well some it it looks legit so far, but not experienced enough to make any true judgements.

But the Tar file containing the code is 194mb

hmmm... het wordt nu wel serieus

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:40
laten we idd hopen dat hij niet is uitgelekt, dat zou echt wel heel rot zijn...

De gene die die source meende te hebben, weet je zeker dat het een windows nt source is?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

is het niet zo dat ms code aan india heeft laten "zien"?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

PipoDeClown schreef op 12 februari 2004 @ 21:56:
is het niet zo dat ms code aan india heeft laten "zien"?
ze hebben in ieder geval delen laten zien aan een aantal overheden. ik geloof de VS, frankrijk en china, en nog wat.

oopz

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 89432 op 12-02-2004 22:00 ]

Anoniem: 70162 schreef op 12 februari 2004 @ 21:57:
[...]

ze hebben in ieder geval delen laten zien aan een aantal overheden. ik geloof de VS, frankrijk en china, en nog wat.
En daar ging het mis :) Mits het waar is dan...

• G F0rce 1
Anoniem: 70162 schreef op 12 februari 2004 @ 21:57:
[...]

Hmmm maar een deel. Zou het pracktisch kunnen rond de 174 mb voor de gehele source? Nouja only time will tell.... B)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
174MB lijkt me veels te weinig voor een complete sourcecode. Zelfs voor NT4.0. Lijkt me eerder idd dat het maar een gedeelte is.

* Vinnie wacht maar de berichtgeving van Microsoft zelf af :)

C:\>_

G F0rce 1 schreef op 12 februari 2004 @ 22:01:
[...]

Hmmm maar een deel. Zou het pracktisch kunnen rond de 174 mb voor de gehele source? Nouja only time will tell.... B)
Misschien wel.. de HL2 source was 350MB ongeveer unzipped, en 35mb zipped. En die source was ongeveer 8000 bestanden...

Ik weet dat 't geen OS is, maar goed... 35mb tegenover 174mb zipped source code, is toch wel een leuke indicatie dat het gaat om een erg groot deel, of zelfs de hele source :/

Als dit zo is dan wordt het WinME instaleren maar weer.

• G F0rce 1
Vinnie schreef op 12 februari 2004 @ 22:03:
174MB lijkt me veels te weinig voor een complete sourcecode. Zelfs voor NT4.0. Lijkt me eerder idd dat het maar een gedeelte is.

* Vinnie wacht maar de berichtgeving van Microsoft zelf af :)
Maar wel getart hè ! zeg dat het 300 mb normaal is. En 300 mb aan tekst is nog al wat!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Op zich wel vreemd dat de code in tar formaat is, of hebben de grote serveredities van Windows soms ook tar? Op zich zou ik de code meer in zip formaat verwacht hebben, maar natuurlijk maakt het een cracker niet uit welk formaat hij kiest, aangezien zo een leak om de inhoud gaat.

Ik zou het daadwerkelijk een ramp vinden als de code gelekt is: ik kan nog niet voorzien wat er zou gaan gebeuren met Windows, maar als iedereen nu medelijden met MS zou krijgen is dat een ramp voor de Linux / open source community. Laat Windows wat het is en we strijden met Linux gewoon in een eerlijke manier.

Linux hackers zullen de MS code natuurlijk niet misbruiken, maar het zou wel een vorm van compassie op kunnen roepen en misschien komen er dan wel open source Windows hackers, maar dat betekent minder resources voor Linux. Ik zou het niet erg vinden als Windows closed source blijft, dan blijft Linux alleen een extra groot pluspunt houden.

Als de leak echt is en er is een substantieel deel van de code gelekt (>20%) dan denk ik dat er moeilijke tijden komen voor MS, maar ook voor open-source programmeurs, omdat de concurrent nu ook (tijdelijk) kan putten uit de mankracht van duizenden vrijwilligers over de wereld. Ik hoop dan ook dat dit een grote hoax is.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:47

Coach4All

I'm a Coach 4 All

G F0rce 1 schreef op 12 februari 2004 @ 22:01:
[...]

Lijkt me stug dat de source kleiner is dan het OS....

Of het moet om alleen de kernel gaan bijvoorbeeld....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• WimB
Dit is gepost op Neowin:

Afbeeldingslocatie: http://zsoft.co.uk/untitled.JPG

Het is natuurlijk zo dat zoiets snel verzonnen is. Zou goed een screenshotje voor de grap kunnen zijn.

Rood kruisje

• G F0rce 1
Coach4All schreef op 12 februari 2004 @ 22:05:
[...]

Lijkt me stug dat de source kleiner is dan het OS....

Of het moet om alleen de kernel gaan bijvoorbeeld....
Ja maar 174 MB is dus nog getart hè !! En terverglijking werdt al eerder de HL source van 37 mb gezet !

WimB schreef op 12 februari 2004 @ 22:06:
Dit is gepost op Neowin:

[afbeelding]

Het is natuurlijk zo dat zoiets snel verzonnen is. Zou goed een screenshotje voor de grap kunnen zijn.
kruisje helaas
ff ergens anders uppen?

• WimB
Bij mij doet hij het :?

edit:
Nu niet meer. Ik heb het screenshotje niet gekopieerd op mijn PC :(, had rechtstreeks gelinkt naar waar het stond

[ Voor 32% gewijzigd door WimB op 12-02-2004 22:09 ]

raoulduke schreef op 12 februari 2004 @ 22:05:
Op zich wel vreemd dat de code in tar formaat is, of hebben de grote serveredities van Windows soms ook tar? Op zich zou ik de code meer in zip formaat verwacht hebben, maar natuurlijk maakt het een cracker niet uit welk formaat hij kiest, aangezien zo een leak om de inhoud gaat.
Misschien had de hacker/cracker/persoon-die-het-heeft-uitgelekt wel Linux draaien op dat moment, kan heel erg mogelijk zijn, en ja dan wordt het een .tar.

• Aphax
Screenshot doet het niet inderdaad. En 200mb gecomprimeerde tekst is nogal wat. Het lijkt mij best mogelijk.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 21:49

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

heel neowin is plat gegaan, server kon verkeer niet meer aan :P

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij mij ook niet. Ze hebben 'm misschien verwijderd en zie jij 'm nog in je cache :? Maak er eens een screenshot van en post eens? :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

de russen zouden ook al eerder (in 2000 ofzo) de (volledige???) source van whistler hebben bemachtigd en zo doen wel meerdere verhalen de ronde over detroit etcetc.

degene die daadwerkelijk de source zou hebben zal er toch niet lang zijn/haar mond over kunnen houden.
G F0rce 1 schreef op 12 februari 2004 @ 22:08:
[...]
Ja maar 174 MB is dus nog getart hè !! En terverglijking werdt al eerder de HL source van 37 mb gezet !
tar doet uit zichzelf geen compressie, daar is gzip of bzip voor (hoewel het commando tar deze formaten wel ondersteunt).

[ Voor 29% gewijzigd door PipoDeClown op 12-02-2004 22:14 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

dat was de link... maar hij is waarschijnlijk weggehaalt. Het was een screen van een kladblok ding met een 'source code'

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 89432 op 12-02-2004 22:16 ]

Anoniem: 86146

Als de screenshot een fake is, dan is er wel over nagedacht:
De string "NTShell Taskman Startup Mutex" is bij mij als een van de eerste strings in Taskman.exe te vinden.

• G F0rce 1
offtopic:
ik kan um wel ergens kwijt mail me

• Andre-85
  • Niet online

Andre-85

Sid

* Andre-85 is heel benieuwd wat hier van waar is.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de source daadwerkelijk gelekt is. Mocht dit toch waar zijn is dit heel ernstig...

anyway MS goes opensource :+

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Anoniem: 86146 schreef op 12 februari 2004 @ 22:12:
Als de screenshot een fake is, dan is er wel over nagedacht:
De string "NTShell Taskman Startup Mutex" is bij mij als een van de eerste strings in Taskman.exe te vinden.
Hoe zie je dit dan? Wil je het graag delen met de rest?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

G F0rce 1 schreef op 12 februari 2004 @ 22:12:
offtopic:
Ehm... het is niet helemaal de bedoeling om de sources (als ze dat al zijn) ff te gaan hosten... verspreiden is een beetje illegaal enzo...

Virussen? Scan ze hier!

G F0rce 1 schreef op 12 februari 2004 @ 22:12:
offtopic:

iemand post net dit op neowin

*weg op verzoek*
dan naar index gaan...

:| :o

[ Voor 29% gewijzigd door momania op 12-02-2004 23:13 ]

• G F0rce 1
PipoDeClown schreef op 12 februari 2004 @ 22:11:
[...]

tar doet uit zichzelf geen compressie, daar is gzip of bzip voor (hoewel het commando tar deze formaten wel ondersteunt).
sorry inderdaad, ik nam vanzelf aan dat er gebruik gemaakt was van compressie.

Anoniem: 86146

Als je Winnt\system32\Taskman.exe in kladblok opent zie je de string ergens bovenaan staan, deze string is ook in de screenshot te zien.

• G F0rce 1
wildhagen schreef op 12 februari 2004 @ 22:13:
[...]

Ehm... het is niet helemaal de bedoeling om de sources (als ze dat al zijn) ff te gaan hosten... verspreiden is een beetje illegaal enzo...
offtopic:
Ik bedoelde het screen shot :+

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

wildhagen schreef op 12 februari 2004 @ 22:13:
[...]

Ik zat ook al met m'n muis op de tr-knop, toen ik me realiseerde dat het wrsch. een reaktie op Anoniem: 89432 in "Windows 2000/NT Source gelekt, zou het?" is - met het aanbod om dat plaatje te hosten :) No worries dus ;)
G F0rce 1 schreef op 12 februari 2004 @ 22:14:
[...]

offtopic:
Ik bedoelde het screen shot :+
En ik ben nog traag ook :o

[ Voor 19% gewijzigd door Rataplan op 12-02-2004 22:17 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Anoniem: 86146 schreef op 12 februari 2004 @ 22:14:
Als je Winnt\system32\Taskman.exe in kladblok opent zie je de string ergens bovenaan staan, deze string is ook in de screenshot te zien.
ok, maaruh... laat de rest de screenshot dan zien want niemand kan 't zien en jij wel?

WE ZIJN BENIEUWD! :D
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste