Met de gedachte "Everything that doesn't kill you, makes you stronger" in het achterhoofd voor microsoft, denk ik dat dit eigenlijk wel eens kan leiden tot een uiteindelijk wakker geschud microsoft.
Naast het feit dat microsoft natuurlijk alle advocaten en juridische aspecten op een rijtje hebben gezet, zullen er ook enorm veel lekken gevonden worden door "anti-windows" fanaten, waardoor de stabiliteit en betrouwbaarheid eens goed in twijfel getrokken kan worden. Bedrijven zullen zich achter de oren krabben, toekomstige ICT'ers zich meer verdiepen in OF hoe kan ik microsoft helpen OF wat is het al bestaande en bewezen alternatief. Kortom, er staat een wereld op zijn kop in mijn opzicht.
Microsoft zal misschien meer gezien worden als het midden van de piramide en de open-source wereld de top. Open-source mag dan wel alles open en bloot geven, maar fouten worden nou eenmaal sneller opgepikt en in de meeste gevallen ook gemeld (zo niet, dan een paar dagen later door iemand anders wel). Bij microsoft niet, daar kan je wachten op MyDoom Britney.jpg (en nog een waslijst dat even groot is als dit topic zelf) simpelweg omdat het gevonden is door iemand die er doelbewust naar zocht met de niet al te goede intenties (mensen die wel doelbewust zoeken met de intentie om het vervolgens te willen melden zijn er gewoon (bijna) niet ... zeker aan de kant van een microsoft OS, geef toe)
Mocht het source-code verhaal berusten op waarheid en dit verhaal tot gevolg hebben ..... mij hoor je niet klagen. Eindelijk is er een steek gevallen (welliswaar illegaal) waardoor het in marktvertrouwen/aspect eens gelijk kan concureren en reken maar, dat beide kanten keihard zullen gaan knokken om uiteindelijk tot een goed eindproduct voor zowel servers van bedrijven als desktop OS'es voor thuis/kantoor gebruikers te komen.
(jaja, windows had het toch zo in de hand? Dit jaar zou het het desktop jaar van Linux worden en mijn buurman word onderhand zo'n beetje gek van antivirus programma's, anti spyware programma's, firewall en al die onzin, daar heeft hij geen windows voor betaald)
Nogmaals, als het zover is, zit ik met een bigsmile alles nog even af te wachten
PS: Don't get me wrong, gebruik zelf ook windows XP en heb een Debian servertje. Tot nu toe is alleen windows onderuit geweest door simpele exploits. Desalniettemin had ik dit microsoft niet toegewenst, maar nu het kwaad eenmaal geschied is

LET'S GET READY TO RUMBLE!!!