[Digi Cam] Minolta Dimage Z2 4 MP 10x Zoom opvolger van Z1

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke ding die Dimage z2? Hoe lang zul je met dimage z2 zoet houden?

**Update**

Hoe zit die kit vast?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 22:26:
Leuke ding die Dimage z2? Hoe lang zul je met dimage z2 zoet houden?

**Update**

Hoe zit die kit vast?
Zoet houden? Zolang ie het blijft doen. Is een uitstekend camera waar je nog vele accesoires bij kan nemen.

Die adapter zit erop geschroefd...Buitenste ring is heeft aan binnenkant schroefdraad. Polarizer zit op adapter geschroefd, protector (glazen lens) zit op polarizer geschroefd en heeft zelf ook weer schroefdraad... Dopje zit er gewoon overheen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er inderdaad prima uit! Bedankt voor de moeite Tinusz! 8)
Ik heb hem inmiddels ook besteld.

*update*
Ook hier de raynox plp-z10 in huis. Ziet er keurig uit, komt robuust op mij over.
Ik zal komend weekend proberen wat leuke plaatjes met en zonder PL-filter te schieten. Wat me wel opvalt is dat je behoorlijk aan lichtinval inlevert met het PL-filter erop. De lensprotector ziet er ook goed uit, maar de lensdop is wat simpel uitgevoerd, bij de lokale fotoboer maar ff een mooiere halen.

:)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een dikke **MEGA SCHOP** :P bijna in vergetelheid geraakt :(

ik heb ff een vraagje aan plp-z10 users, heeft plp-z10 kit een effect op kwaliteit van fotoŽs, wordt het beter of slechter

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit wordt niet beter of slechter, je kan alleen wat meer spelen met schittering en reflectie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 22:26:
Kwaliteit wordt niet beter of slechter, je kan alleen wat meer spelen met schittering en reflectie...
ok ik snap het maar ik bedoel met contrasten, het leek juist heel erg dat op je voorbeeld fotoŽs de hout wat levendig uit komt.

**Update** een vergissing :P ik was gewoon wat in de war met andere fotos

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hout lijkt inderdaad ook mooier.
Als je ook kijkt op de site van Raynox, zie je dat het bijvoorbeeld ook natuurfoto's mooier maakt. Alles reflecteerd licht en met de plp-z10 heb je daar net ff meer grip op.
Het is heel moeilijk om foto's te maken waarin het verschil goed te zien is. Heb me deze week helemaal de **$#%# gewerkt, dus hoop dat ik dit weekend eens rustig kan gaan schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ik kan echt niet wachten :D. hoop dat wel zo zijn.....

**Update**

ik heb raynox site doorgespit maar ik kan geen resulaat fotoŽs vinden, laat staan PLP-z10 kit. wil je ff link heen geven?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de site gesloopt ofzo? Hij doet helemaal niks meer...

Misschien dat Raynox niet verwacht dat er zoveel Tweakers gaan zitten snuffelen op hun site...

**update**

Heb zelf even snel een webpagina in elkaar gezet met wat voorbeelden die ik even snel geschoten heb. Binnenkort ook wat natuurfoto's... KLIK

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.raynox.com doet gewoon. Dimage z3 heeft PLP z40 en de foto resultaten is wel mooier.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 00:36:
www.raynox.com doet gewoon. Dimage z3 heeft PLP z40 en de foto resultaten is wel mooier.
Gister heeft de Raynox site er de hele dag uitgelegen...

Filters : http://raynox.co.jp/engli...plfilter/plmcfiltereg.htm
Let op: de voorbeeldfoto's zijn gemaakt met een Polarisatie filter en camera. Staat nergens merk en type...

Bij de Z3 staat zelfs bij dat de voorbeeldfoto gemaakt is met een Olympus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21
Dit is de groothoeklens van Minolta. Zie het verschil:

Met:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40688/full.jpg

Zonder:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40687/full.jpg

:P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend druk lopen experimenteren met het polarisatiefilter van raynox. :)
Het 'maken' van de welbekende donkerblauwe luchten valt nog niet mee, daar moet nog druk op geoefend worden. Over onderstaande macro's ben ik wel redelijk tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/henkotadema/Fotografie/2004_0905_macro.jpg
Dimage Z2, iso 50, supermacro, F3.2, 1/250.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/henkotadema/Fotografie/2004_0905_macro_metpolar.jpg
Zelfde instellingen, maar met polarisatiefilter, sluitertijd 1/125.

Het effect van het filter mag duidelijk zijn. Op de 2e plaat wordt het schitteren van de zon op de bladeren en de bloemblaadjes mooi weggefilterd, wat een mooi rustig kleurenbeeld tot gevolg heeft vind ik. Ik had alleen graag de compositie van de 1e plaat ook in de 2e gezien, maar daar kom je natuurlijk pas achter de computer achter. 8)7

Verder ben ik er ook nog niet helemaal uit hoe je nu het filter juist gebruikt.
Zodra je aan het filter draait, past de camera nl zijn instellingen zo aan dat het histogram van de te maken foto redelijk gelijk blijft. Je ziet ook op het lcd het filtereffect even kort, maar daarna verandert direct dit beeld, door het automatisch aanpassen van de instellingen (sluitertijd, diafragma). Wat ik nu heb gedaan is de 'open' stand van het filter opgezocht, dan focussen/belichting vast en dan de gewenste polarfilter-stand opzoeken en dan knippen. Hoe doen andere gebruikers dit vraag ik me af? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 15:30:

Verder ben ik er ook nog niet helemaal uit hoe je nu het filter juist gebruikt.
Zodra je aan het filter draait, past de camera nl zijn instellingen zo aan dat het histogram van de te maken foto redelijk gelijk blijft. Je ziet ook op het lcd het filtereffect even kort, maar daarna verandert direct dit beeld, door het automatisch aanpassen van de instellingen (sluitertijd, diafragma). Wat ik nu heb gedaan is de 'open' stand van het filter opgezocht, dan focussen/belichting vast en dan de gewenste polarfilter-stand opzoeken en dan knippen. Hoe doen andere gebruikers dit vraag ik me af? :/
1) Zoals je zelf beschrijft. Filter "uitzetten", focus/AE lock doen door het half indrukken van de sluiterknop, en het filter weer "aanzetten".
2) Niet automatisch maar in Manual mode schieten.

Verwijderd

Wat mij opvalt bij de foto's van die boekenkast van sysRQ is dat ik die groothoek beroerd vind... (sorry). Motivatie? Kijk nou 's naar die kast. Daar heeft een duurbedaalde vakman enorm veel werk gemaakt om een kast zo bol en krom te krijgen... Of zou het soms de vervorming zijn? Dat betekent dus dat het helemaal niet zo'n goeie groothoek is. Een groothoek mag wel veel in beeld laten zien maar zeker niet fish-eye-achtig vervormen. Dat valt me met wel meer foto's uit digicams op. Ik heb zelf een aantal minolta's (klassieke speigelreflexen) met groothoeken van 28, 24 en 17 maar allemaal geven ze rechte lijnen waar ze ook recht horen te zijn. En dus op zoek naar een redelijke digicam voor erbij. Vandaar mijn leestocht hier. En mijn opmerking.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

^^ damn ja, dat plafond ook, dat staat helemaal bol :o

Wat raar, maar de vraagf is imo of dat aan de groothoeklens ligt of aan de manier van fotonemen (hoewel ik me niet kan voorstellen dat je m zo verkloot, maar goed...)

erg raar iig.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Het staat inderdaad behoorlijk bol. Ik zie nu trouwens wel dat ik de foto niet horizontaal genomen heb. Ik heb iets naar boven gericht.

Ik ga nog een wat expirimenteren met kleine ruimte's icm groothoek.

Als ik overigens een landschapsfoto neem zie je er niets van ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
Pas ook een Dimage Z2 gekocht en was wat aan het experimenteren in de trein. Moest door grote snelheid kleine sluitertijd nemen maar plaatje vond ik (hoewel de kleuren niet echt zijn) toch wel mooi:

Afbeeldingslocatie: http://131.155.228.53/~shadow/pict0177.resized.JPG

Beetje cliche-foto, maar je moet ergens beginnen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zitten er stofjes op je lens, of zijn het gewoon zon-vlekjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 14:44:
Denk zon-vlekjes, daar die vlekken op andere foto's niet te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 14:44:
Wat dacht je van vlekken op de ramen van de trein? 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnA3 schreef op 10 september 2004 @ 14:47:
[...]

Wat dacht je van vlekken op de ramen van de trein? 8)7
LOL niet aan gedacht 8)7 ik zoek dan meestal wel een plekje waar t glas een beetje schoon is :P

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 14:49 . Reden: Spelvautje ]

Verwijderd

sysRQ, bij een landschap heb je meestal geen superrechte lijnen. Maar als je bijvoorbeeld een dijk, of gebouwen neemt zie je het ook. Probeer maar 's. Is overigens geen afkraken van deze cam, maar het valt me wel op en is voor mij nog even een reden om zo'n systeem (dus met een vaste lens) nog niet te overwegen.

Maar het ligt ECHT aan de lenzen, niet aan de manier van fotograferen. Je kunt dat zelf nagaan: kijk zelf eens omhoog naar de hoek tussen je muur en het plafond. Afgezien van wat spinnewebben zie je dat die lijn zuiver recht loopt. Ga op een stoel staan en zie dat die lijn nog steeds rechtloopt. (Te laat, nu, waarschijnlijk, maar doe dat niet met een draaistoel met wieltjes.)

Als je deze cam hebt, doe dan het zelfde met uitzoomen (tele) dan is het recht. Maar zelfs de standaardgroothoek trekt al een beetje bol.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 00:51 ]

Verwijderd

Finwe schreef op 10 september 2004 @ 14:32:
Pas ook een Dimage Z2 gekocht en was wat aan het experimenteren in de trein. Moest door grote snelheid kleine sluitertijd nemen maar plaatje vond ik (hoewel de kleuren niet echt zijn) toch wel mooi:

[afbeelding]

Beetje cliche-foto, maar je moet ergens beginnen he ;)
Sunset @ Kreta (met Z2 gemaakt uiteraard ;)):
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/mph.claessen/pictures/cretesundown.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Konica Minolta Z2 review

op http://www.dpreview.com/

Thursday, 9 September 2004
Just posted! Konica Minolta Z2 review

http://www.dpreview.com/n...konicaminoltaz2review.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Wat betreft die vervorming met groothoek lens.

Ik zie het volgens mij op de Z1 ook al als ik pol filter er voor heb zitten.
Foto's hiervan in het Z1 topic.

Misschien id dat iemand zo'n test ook ff doet met de Z2 (evt ook met de groothoeklens?)

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
RobbieDee schreef op 12 september 2004 @ 21:35:
Konica Minolta Z2 review

Ziet er erg goed uit, en tja een IS kan je niet verwachten voor deze prijs dus ik zou dat geen nadeel willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 't groothoekgebeuren:

Ik heb maar 's snel wat voorbeelden gescand. Gefotografeerd met een Minolta XD7 en een Minolta MC Rokkor 17mm 1:4. (anoloog, allemaal)

Bovenste foto: le petit train Jaune in Canfranc. Enige station in Europa met drie spoorbreedten: standaard, spaans, en 800 mm voor 't gele treintje...
Onderste foto: ik sta plm. 3 meter van de trein af! De landtong is plm. 100 meter breed.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotorob.bhms.nl/trainjaune.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.fotorob.bhms.nl/17mm_bretagne1.jpg
Maar goed, het gaat dus om de lijnen: ze zijn allemaal recht. Geen bolling. Je krijgt uiteraard wel vertekening, die figuur in het roze shirt had ECHT niet z'n hoofd!

Ben benieuwd naar meer groothoekfoto's, zoals Jeronimo ook zei? Of zou dit wat zijn voor een nieuw topic? Ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is Dimage Z2 topic dus..... Omdat je ergens heen kan...mag je wel hier posten :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens of nergens? >:) En ik wil best een nieuw algemeen topic openen. Of moet ik daarvoor de forumbaas hebben. Je ziet, ik ben heeel netjes en ben niet ingevoerd in alle kretologie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dimage z2 besteld bij www.fotovideostore.nl. heel goeie service. ik heb op zondag de camera besteld met kaartje. paar uurtjes daarna kreeg ik een mailtje met banknummer van de winkel(zelfs dat op zondag :/ ). op maandag ochtend betaald en ik kreeg dan mailtje vandaag dat betaling gelukt is.... hoop dat een snelle bezorging is :).

ik vertel het nog wel wanneer ik hem heb. incl review :). neej hoor ...een paar voorbeeld fotoŽs

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 16:03 ]

Verwijderd

het is alweer een weekje later, geen camera..... maar goed ik wil ff vragen, welke tas gebruiken jullie? CS-DG 1000 of zogenaamd sporttas en van andere merk. vraagje voor iemand die sporttas heeft; wil je dan ff plaatjes sturen van sporttas. ik kan ergens fotoŽs vinden van zogenaamd sporttas. alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:59:
het is alweer een weekje later, geen camera..... maar goed ik wil ff vragen, welke tas gebruiken jullie? CS-DG 1000 of zogenaamd sporttas en van andere merk. vraagje voor iemand die sporttas heeft; wil je dan ff plaatjes sturen van sporttas. ik kan ergens fotoŽs vinden van zogenaamd sporttas. alvast bedankt
Ik heb een no-name tas gekregen van die zaak waar ik m'n camera kocht. Zal vanmiddag ff kijken of ik ergens een merk kan achterhalen :)
RobbieDee schreef op 12 september 2004 @ 21:35:
Konica Minolta Z2 review

Zal vast aan mij liggen, maar deze camera bestaat toch al een tijdje :? ;) Waarom zou lang wachten op een review?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tasje van het merk 'Arivvo'. Een mooie robuuste tas, waar de camera met de lens naar beneden gericht in gaat. Ik kan de raynox converter+filter gewoon laten zitten (wat ook wel een vereiste was). Verder is er nog een extra vak voor extra batterijen, sd-kaartje, filter etc.
Ik kan op internet ff geen info over dit tasje vinden, maar heb het gekocht bij een fotozaak in Groningen voor 30 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heet die fotozaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de orginele sporttas van Minolta.
Heb hem besteld en verwacht hem binnenkort.
Kost tussen de 15-20 Euro

Afbeeldingslocatie: http://www.flitsflits.nl/tijdelijk/tasZ2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 17:41:

[afbeelding]
ik heb die ook, vind t werkelijk waar een prutsding, dat tasje is nl. echt te klein voor de cam, en zeker als je de batterijen er in hebt zitten is het ook gewoon een onhandig ding omdat de cam veel te makkelijk aan kan springen in het tasje....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Afbeeldingslocatie: http://www.internetional.biz/clients/ixms/images/hama_trekking_110_l.jpg

^^ Die heb ik dus. Ruimte voor cam + groothoek + convertor + veel batterijen + pol-filters e.d. :)

Tweede handigheidje: ritssluiting gaat naar jouw toe, ipv naar buiten. Minder snel cam gejat :)

[ Voor 22% gewijzigd door SysRq op 27-09-2004 18:40 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke productcode it het? boeiend tas moet ik zeggen. hoe duur is het?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier het tasje wat ik voor m'n Z2 heb gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/henkotadema/Fotografie/arivvo_camerabag.jpg

Ik heb het gekocht bij een zaak die is aangesloten bij de Combi fotozaken-keten. Misschien dat je eens bij een combi-zaak in de buurt kunt gaan kijken, als het tasje je wat toelijkt.

*update*
-de rits van het hoofdvak is afgesloten met een flap die je vastklikt (zie foto)
-in het deksel aan de binnenkant zit een vak met rits waar ik het polar-filter bewaar
-er zit een aparte flap aan de binnenkant die de camera beschermt en afdekt
-op de tas zit een voorvakje waar ik 4 batterijen in heb, een kokertje met lensdoekje en nog een extra sd-kaartje

Ik heb er 30 euro voor betaald.
combi-winkels

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 10:30 ]

Verwijderd

ook een boeiend tas, hoe duur is het en wat kan er helamaal in. ik heb geen combi in mijn buurt.

• SysRq
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 13:10:
welke productcode it het? boeiend tas moet ik zeggen. hoe duur is het?
Geen idee eigenlijk. Even op google-images gezocht. :P
Koste € 35,-
Tot nu toe erg handige tas, is het geld zeker waard. :)

-

Verwijderd

:) na lang rondkijken en informeren..heb ik ook de z2 gekocht.. hij komt binnen 72 uur :P kheb hem gekocht voor 267 euro via www.pixmania-pro.com ... whoehoe kan echt niet wachten. ik ga 12 dec naar brazilie dikke foto's schieten :)
ik hoop veel plezier met de camera te hebbe :P

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 22:27:
:) na lang rondkijken en informeren..heb ik ook de z2 gekocht.. hij komt binnen 72 uur :P kheb hem gekocht voor 267 euro via www.pixmania-pro.com ... whoehoe kan echt niet wachten. ik ga 12 dec naar brazilie dikke foto's schieten :)
ik hoop veel plezier met de camera te hebbe :P
goedkope tent is dat trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, laat ik nou net voor 323 euro betaald. Er is ook nog een verkooppunt waar je voor 211 euro met kaartje, batt, statief, lader, tas en camera kan kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Die €267 is dan ook ex. btw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Ik heb hem nu ook gekocht (329 euro, dus ik was nog duurder uit :) )
Maar ik wilde hem gewoon in de winkel halen. Ik heb de laatste tijd de pech dat alles kapot gaat :(

Ben er heel tevreden over, alleen moet ik er nog aan wennen omdat ik heel veel bewogen foto's in de auto stand heb. Werk nu ook maar gewoon manueel met een hogere sluitertijd. Moet de handleiding maar eens goed doornemen.

Geweldige Macro functie trouwens! En echt slecht is de digitale zoom ook niet eens.

Is het nou ook echt zo dat de High speed kaarten merkbaar sneller zijn met fotograferen? Ik heb nu een standaard Lexar kaartje van 256MB gekocht.
Die €267 is dan ook ex. btw
Phew! Voel ik me nog niet helemaal bedonderd :)

[ Voor 8% gewijzigd door basset op 01-10-2004 11:49 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Ach, de buffer is redelijk groot. Ik heb er iig niet veel last van. Misschien als je veel opnames in de continue mode maakt, en daarna direct weer foto's wil maken.... dan zou je er last van kunnen hebben. Meestal is de buffer groot genoeg in ieder geval.

Over dat bewegen: als je er voor zorgt dat de sluitertijd lang genoeg is heb je er niet zoveel last van. Vuistregel: bij zoom van 38mm kun je stilhouden bij een sluitertijd van 1/40, bij een zoom van 300 (volledig) een sluitertijd van 1/300. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog een fijn tassie voor de Z2 is de vanguard. Zie link, prijs rond de 25 Eur.
http://www.macrolux.nl/vangdigi.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAH eindelijk heb ik hem.....KM DImage z2. Op de eerste gezicht is de fotoŽs wel mooi en scherp maar als je hem goed bekijkt....wel heel veel ruis zelfs op iso 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Weet je zeker dat je iso op 50 staat? Ik heb bij iso 50 praktisch geen ruis bij gebruik van flits of met voldoende licht. Ik vind de auto-stand dan ook niet echt goed te noemen. Bovendien vind ik als je in de auto mode de flitser gebruikt dat foto's veel te overbelicht worden (maar wellicht is dat ook de instelling van de flitser (moet handleiding nog doornemen)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 21:17:
AAH eindelijk heb ik hem.....KM DImage z2. Op de eerste gezicht is de fotoŽs wel mooi en scherp maar als je hem goed bekijkt....wel heel veel ruis zelfs op iso 50.
Post eens een foto mét exif-info? Lijkt me sterk dat je op iso50 veel ruis hebt. :)
basset schreef op 04 oktober 2004 @ 13:24:
Bovendien vind ik als je in de auto mode de flitser gebruikt dat foto's veel te overbelicht worden (maar wellicht is dat ook de instelling van de flitser (moet handleiding nog doornemen)
Als je te dicht bij het onderwerp komt moet je de flitser op bijvoorbeeld -1,5 zetten. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik nu ook de z2 :) ik heb snel een paar foto;s gemaakt en ik ben zeeeer te vrede :) ik ga hem binnenkort helemaal verkennen en oefenen.. want dit is wel iets anders dan mijn Canon A100 :P
ik had (gelukkig) 8 paar 2500 NIHM batterije erbij gekocht, zelf had ik nog 12 POWERBANK 1300 NIHM batterijen, maar die 1300 MAH werken niet in het toestel...hij gaat niet aan. weet iemand hoe dit komt? (ik zelf denk dat ze niet krachtig genoeg zijn).
en weet iemand de *code* om een plaatje te posten, en dat je dan door word gelinkt naar de grote foto? B) ik ben btje nieuw dus ik weet nog niet alles O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt :) :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[img=400,300,1]+http://members.lycos.nl/maille/images/ola.jpg[/img]

ik test ff of mij het lukt om een foto met link te poste :/ want nog niet alles lukt

(( werkt..deze pic is niet met z2 gemaakt ,maar met een canon powershot a100, ik ga morgen denk ik voor het eerst foto;s make met de z2, heb vandaag veel geoefend :) als het lukt morgen, zal ik wat foto's posten.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangeloos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:36
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 16:12:
ik had (gelukkig) 8 paar 2500 NIHM batterije erbij gekocht, zelf had ik nog 12 POWERBANK 1300 NIHM batterijen, maar die 1300 MAH werken niet in het toestel...hij gaat niet aan. weet iemand hoe dit komt? (ik zelf denk dat ze niet krachtig genoeg zijn).
lijkt me niet. Ik gebruik zelf ook de 1300 in mijn z2. Ze doen het wel minder lang (als het goed is) dan de 2500. Maar weet je zeker dat de batterijen er goed inzaten en dat ze opgeladen waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mangeloos schreef op 07 oktober 2004 @ 22:28:
[...]

lijkt me niet. Ik gebruik zelf ook de 1300 in mijn z2. Ze doen het wel minder lang (als het goed is) dan de 2500. Maar weet je zeker dat de batterijen er goed inzaten en dat ze opgeladen waren?
Ik kwam er net achter dat 1 van de 4 kapot was :S maar nu werkt hij prima.
TopToestel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Gisteren UV en polarisatiefilter gekocht... ik zal vanavond eens wat resultaten posten. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK had vandaag even een paar foto's gemaakt, en een tasje gekocht.

Deze foto is gemaakt in de wasstraat: *klikbaar*
[img=400,300,1]+http://members.lycos.nl/wousjuuuh/GOT/Wasbeer%201.JPG[/img]
ISO 50
Sluitertijd: 1"3
Diafragma (Aperture:$?) F3.2
ik moet nog wel goed oefenen want ik heb de camera pas 1 dag.

Dit tasje had ik gekocht voor 35 eurie:
[img=400,300,1]+http://members.lycos.nl/wousjuuuh/GOT/Camera%20tas.JPG[/img]

In het opbergvak past precies de camera, en een voorvakje voor batterijen / geheugenkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SysRq schreef op 08 oktober 2004 @ 08:44:
Gisteren UV en polarisatiefilter gekocht... ik zal vanavond eens wat resultaten posten. :P
Wat is daar precies het voordeel van? En wat heeft 't gekost ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 19:35:
[...]

Wat is daar precies het voordeel van? En wat heeft 't gekost ? :)
UV-filter €13,-
Pol-filter €25,-
Beide merk HAMA (B&W was iets te duur ;) )

Foto ben ik even aan het uitzoeken, dan kun je het verschil zo zien. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangeloos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:36
Ben zelf ook uiterst tevreden met m'n Z2 en wilde dat graag samen met de bijtjes vieren :P

(beide klikable)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/lakeijts/PICT0223kl.JPG

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/lakeijts/PICT0234kl.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mangeloos schreef op 08 oktober 2004 @ 23:44:
Ben zelf ook uiterst tevreden met m'n Z2 en wilde dat graag samen met de bijtjes vieren :P

(beide klikable)
[afbeelding]

[afbeelding]
Hey, mooie foto's :)
ik heb de camera nu 2 dage :P ik ga vandaag weer wat foto's maken. zal vanavond wat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 17:41:

[afbeelding]
Dit lijkt mij ook wel een mooi formaat tas, ik heb in de mediamarkt wel één van samsonite gezien die ook eerder in dit topic is gepost gezien maar die is wat te groot, maar wat zowat de enige waar de camera goed in leek te passen.

Waar heb je deze besteld?

[ Voor 27% gewijzigd door RAZORDUDE op 09-10-2004 18:27 ]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto had ik gsiter op de kermis in nijmegen gemaakt, dit is de 1e x dat ik met de camera int donker had gefotografeerd.
Ik heb nog niet veel ervaring met het handmatig instelle n van iso enz. hebben jullie tips voor het fotografere op de kermis, dan hoor ik ze graag.
>>Alle foto's zijn klikbaar<<
Sluitertijd: 1/15
Iso: 100
F: 3.2
1.
[img=200,150,1]+http://members.lycos.nl/wousjuuuh/GOT/Kermis%201.JPG[/img]

Sluitertijd: 2 Sec.
F: 8.0
2.
[img=200,150,1]+http://members.lycos.nl/wousjuuuh/GOT/Kermis%2011.JPG[/img]

Sluitertijd: 1 Sec.
F: 8.0
3.
[img=200,150,1]+http://members.lycos.nl/wousjuuuh/GOT/Kermis%2012.JPG[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAZORDUDE schreef op 09 oktober 2004 @ 18:24:
[...]

Dit lijkt mij ook wel een mooi formaat tas, ik heb in de mediamarkt wel één van samsonite gezien die ook eerder in dit topic is gepost gezien maar die is wat te groot, maar wat zowat de enige waar de camera goed in leek te passen.

Waar heb je deze besteld?
dit tasje heb ik ook past mooi (met batt. en extra sd kaartje)

heb het bij konijneberg weg (www.geengeld.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Mijn zusje heeft de cam ook bij konijneberg weg, en zag gister nog dat ze het tasje daar ook hadden, dus gelijk maar besteld :) .

Er is nu trouwens ook een probleem mee.
Soms hoor je even een soort geratel (tik-tik-tik-tik-tik), is dit ook een bekend probleem?

Hier wat foto's die ze heeft gemaakt:
(sommige macro, geen instelling veranderd gewoon op auto, quality op fine, foto kwaliteit op 70 met irfanview)
(res. 1280x960)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vdveen/GoT/dimagez2/besjes2.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vdveen/GoT/dimagez2/blad.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vdveen/GoT/dimagez2/boom.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vdveen/GoT/dimagez2/fudge_close.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vdveen/GoT/dimagez2/fudge_far.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vdveen/GoT/dimagez2/muffin_close.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vdveen/GoT/dimagez2/muffin_closeup.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.vdveen/GoT/dimagez2/sleutel.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door RAZORDUDE op 10-10-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ff gewacht op het orginele sporttasje van de Z2 maar heb um binnen.

Ben niet ontevreden, aangezien ik alleen de camera in een tas wil en geen ruimte hoef voor batterijen vind ik deze super. Past perfect (op 1 manier) in de tas. Nog wel een vakje voor een geheugenkaartje.

ff wat fotos.

Afbeeldingslocatie: http://www.flitsflits.nl/tijdelijk/PICT0007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.flitsflits.nl/tijdelijk/PICT0009.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.flitsflits.nl/tijdelijk/PICT0011.JPG

En hij kostte bij de fotozaak € 14,90

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Lijkt verdacht veel op die van de Z1 die ik zelf heb :D
Heb trouwens bij knijneberg een andere gekocht wat groter, waar evt ook toekomstige lens/lenzen in passen.

Ben (zoals ook in de Z1 topic te lezen was) nog op zoek naar een statief voor de Z1. Probleem is echter dat het gaatje waar je statief in draait bij de cam doorgedraaid is. Stomme kunstof dingen.... |:(
Heeft iemand een goed id hiervoor? Vervangend ijzeren plaatje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ statief er vast aan lijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 keer een zonsopkomst die ik met de Z2 heb geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/henkotadema/Fotografie/2004_1003-zonop.jpg
iso50, f/3.5, 1/400

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/henkotadema/Fotografie/2004_1009-zonop.jpg
iso50, f/3.5, 1/800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 14:53:
2 keer een zonsopkomst die ik met de Z2 heb geschoten:

[afbeelding]
iso50, f/3.5, 1/400

[afbeelding]
iso50, f/3.5, 1/800
Nice pics :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Ben ik nou gek?

De camera heeft ontzettende last van ruis tenzij je hem op 50 iso zet. Zelfs bij 100 iso is het al ergerlijk veel.

Is dit normaal of zou er een instelling zijn die dit dramatisch verbeterd?

Bij iso50 is het nagenoeg onmogelijk om met een redelijk korte sluitertijd een niet bewogen foto te maken bij bewolkt weer....zoals gisteren in het bos.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
^^ Post eens een foto? Dan kunnen we wat meer zien. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Mijn zusje krijgt een system error als ze aan het eind van de laatste foto is en dan op "volgende" drukt.
Sommige foto's kunnen dus ook niet geopend worden op de computer.

De camera is al v1.03 en er is geen nieuwere firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bonne202/wolken2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bonne202/wolken.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bonne202/Tomdekat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik had vroeger de z1 van minolta maar die is onlangs stuk gegaan.Was daar zeer tevreden over dus dacht ik ik koop de z2 die zal ook wel zo goed zijn.Was dat maar waar.Heb de z2 nu een aantal weken en heb hem al verschillende keren gebruikt.Met de z1 trok ik altijd foto's op de automatische functie en steeds met flits aan.Dit waren zeer goede foto's.Doe nu hetzelfde met de z2 en al mijn foto's zijn bijna wazig.Hoe komt dat?Denk er al serieus aan om hem terug te verkopen.Wie kan me aub helpen of vertellen wat ik mis doe.Ik kan als bewijs twee foto's doorsturen.Twee dezelfde foto's, de ene getrokken met z1 (goed) en de andere met de z2 en is wazig.Mail me Marijke.Boeckx@pandora.be of voeg me toe aan msn marijkeboeckx@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
@ikske007: Post hier gewoon de 2 foto's, dan kan iedereen er over meediscusseren. :)
Via http://www.imageshack.us/ kun je de foto's op internet zetten, en vervolgens kun je ze hier tonen.

Dat de foto's van de Z2 slechter zijn dan die van de Z1 lijkt me heel vreemd. Waarschijnlijk zal het een andere oorzaak hebben. Maar goed, eerst even de foto's afwachten.

Welkom op GoT trouwens! :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://img125.exs.cx/img125/1418/z11qw.jpg
dat is de link van de foto met de z1 getrokken
die is goed en duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg dieje tweede foto ni op de site sorry
dat programma lijkt ni goed te werken bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://img109.exs.cx/img109/5886/z23gk.jpg
hier is de foto met de z2 getrokken
juist hetzelfde
hij stond op automatisch en de flits open
en dta krijgt ge dan he
ik heb de indruk dta die flits veel te hard gaat
werk in opvang en zijn met de kids gaan schaatsen
had foto's getrokken en de kinderen zijn juist een wandelend lijk
door die flits die te fel is percies
de volgende foto is daar één van
ik stond stil als die foto getrokken is en het meisje zat ook stil
en bekijk het resultaat maar is
men haren komen recht als ik het zie
http://img109.exs.cx/img109/3792/schaatsen1bl.jpg
HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Goed, wat ik zo snel zie:

1. Je maakt de foto's op 640x480, oftewel de laagste kwaliteit. In het menu van je camera kun je instellen dat je de foto's op high resolutie kunt nemen. Kijk anders even in de handleiding hoe je het in kunt stellen. En als je daar dan toch bent: zet gelijk de kwaliteit op fine. :)
2. Je kunt zelf regelen of je met flitrs foto's wilt nemen. Door gewoon de flitsunit niet ophoog te halen dwing je de camera om niet te flitsen. Mocht de flits wel nodig zijn, en hij is te fel (wat ik overgens betwijfel) kun je (ook in het menu van de camera) de sterkte van de flits regelen.

Succes :)

[ Voor 8% gewijzigd door SysRq op 07-01-2005 08:57 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het op de een of andere manier mogelijk zijn om video op nemen direct naar je harde schijf toe ipv naar de memorykaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Wat mij ook opvalt is dat er om de jas op de z2 foto meer vloer is te zien. Het is een parketvloer; deze flitst dus als het ware terug (spiegel effect).
Hoe meer licht er terug valt in je cam hoe lichter de foto wordt (lijkt me logisch)

Ook vind ik de z2 foto minder goed in focus....

Misschien is dat ook een beetje je probleem (althans in deze foto's....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok mercikes
maar die flits is bij mij altijd zo fel
trek ik kinderen die zien juist wit in de plaats van een normaal kleurtje
kan iemand me zeggen hoe ik die sterkte van de flits moet regelen met de camera
ah zeg en als ik zonder flits trek he(dus klepje dicht)dan zijn de meeste foto's zo wazig
ga dat zo snel mogelijke eens uittesten en dna post ik nog een paar foto's en zal ik zeggen hoe ik ze getrokken heb
ben echt eens benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ikke hier weer
heb de test gedaan he
heb twee juist dezelfde foto's getrokken van een kindje
ze zijn beide op fine getrokken
de eerste is gewoon met flist en op de automatische stand
zie hier
http://img19.exs.cx/img19/8541/langdorp0200et.jpg
en de volgende foto is met flits op de p-stand getrokken maar heb ik de helderheid iets donkerder ingesteld en dat is al beter
http://img19.exs.cx/img19/8397/langdorp0195oc.jpg
maar vinden jullie ook ni dat die flits bij mij zo fel is (zie naar de eerste foto?)
met de z1 had ik dat nooit ni voor,ik zette die op automatisch en trok steeds met flits aan en de foto' s waren super,en ik heb vaak wazige foto's hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem als "ikske007".
Heb de test alleen gedaan met een Canon powershotA85. Beide in autostand en niet geflitst.
Die van de Canon was scherp en die van de Z2 wazig.
Hoe kan dit. Je moet in autostand toch gewoon goede foto's maken. Als iemand anders met mijn camera een foto wil maken gaat dit bijna altijd fout, terwijl er gezegd wordt dat in autostand alles goed moet gaan. En er wordt dan gezegd dan moet je de flits aanzetten maar dat is niet altijd mooi. Dan krijg je een TL verlichting effect ook al zet je de flits op -2.

Hoe kan het nou gebeuren dat de foto's wazig worden in auto stand zonder flits?8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een nederlandse site die PLP-Z10 goedkoop verkoopt?

www.konijnenberg.nl, weet ik al maar nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:10:
Hoi,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem als "ikske007".
Heb de test alleen gedaan met een Canon powershotA85. Beide in autostand en niet geflitst.
Die van de Canon was scherp en die van de Z2 wazig.
Hoe kan dit. Je moet in autostand toch gewoon goede foto's maken. Als iemand anders met mijn camera een foto wil maken gaat dit bijna altijd fout, terwijl er gezegd wordt dat in autostand alles goed moet gaan. En er wordt dan gezegd dan moet je de flits aanzetten maar dat is niet altijd mooi. Dan krijg je een TL verlichting effect ook al zet je de flits op -2.

Hoe kan het nou gebeuren dat de foto's wazig worden in auto stand zonder flits?8)7
Zonder flits heeft waarschijnlijk alles te maken met bewegingsonscherpte. Foto's die je met een sluitertijd van 1/10s of groter neemt kun je altijd beter met een statief nemen of de flits gebruiken. Als je verder inzoomt moet je rekening houden dat kleine beweginen nog meer zorgen voor bewegingsonscherpte. Als je bijvoorbeeld helemaal inzoomt, dan red je het niet met 1/10s.

Ook moet je altijd goed opletten dat hij goed focust. Ik merk vooral dat de camera met weinig licht nog weleens moeite heeft met scherpstellen. Ook kun je beter niet de zoom gebruiken als je wat minder licht hebt.

Ik fotografeer zelf eigenlijk nooit in de autostand. Ik gebruik meestal de P mode zodat ik nog altijd controle over de witbalans etc. heb. Mijn vrienden kunnen ook niet overweg met de camera, maar ik zie dat meer als hun onvermogen dan dat het aan de camera ligt. Ik kan zelf foto's maken met de Z2 en daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 09:13:
Zonder flits heeft waarschijnlijk alles te maken met bewegingsonscherpte. Foto's die je met een sluitertijd van 1/10s of groter neemt kun je altijd beter met een statief nemen of de flits gebruiken. Als je verder inzoomt moet je rekening houden dat kleine beweginen nog meer zorgen voor bewegingsonscherpte. Als je bijvoorbeeld helemaal inzoomt, dan red je het niet met 1/10s.
Met een sluitertijd van 1/10s kun je zonder statief gewoon geen scherpe foto's maken. Dat moet minstens 1/40s zijn. Een aardige vuistregel is: sluitertijd van 1/n s waarbij n de focuslengte in aantal mm is. Dus volledig uitgezoomd geeft 1/35 (35mm) volledig ingezoomd geeft 1/300s (300mm). :)
Ook moet je altijd goed opletten dat hij goed focust. Ik merk vooral dat de camera met weinig licht nog weleens moeite heeft met scherpstellen. Ook kun je beter niet de zoom gebruiken als je wat minder licht hebt.
Inderdaad gaat de autofocus bij weinig licht nog al eens de mist in. Evetueel kun je dan op een lichtbron focussen, en vervolgens in de goede richting afdrukken. Of anders kun je natuurlijk altijd nog handmatig focussen. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik goedkoop plp-z10 van raynox kan kopen

www.koopdigitaal.nl weet ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:22:
weet iemand waar ik goedkoop plp-z10 van raynox kan kopen

www.koopdigitaal.nl weet ik al.
Waarom post je je vraag nog een keer: [rml]Jelle TTGDZ in "[ Digi Cam] Minolta Dimage [...]."[/rml]
:?

Heb je zelf trouwens al gezocht? Ik zie namelijk genoeg websites die zie aanbieden hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door SysRq op 17-01-2005 14:49 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook zelf ff gegooglen maar ik vind alleen die van konijnberg en nog eentje maar is niet meer in de schappen. ik weet nu zelf niet welke nog meer aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kan een Z2 overnemen van een vriend van mij. Ik heb er gisteren wat mee gespeeld en ook al diverse reviews gelezen. Mijn eerste indruk is zeer positief. Ik zie echter 2 problemen.
De Viewfinder lijkt het niet te doen. Als ik de schakelaar omzet dan gaat het LCD schermpje eventjes uit en vervolgens weer aan. Ik zie slechts een klein stukje vaag beeld via de viewfinder (trouwens ongeacht de stand van de schakelaar). Ik heb in enkele reviews al wat bedenkingen gelezen over de robustheid van de lcd/viewfinder omschakeling.
Is dit een bekend probleem met de Z2 en is er wat aan te doen?

Verder lees ik op diverse plekken iets over sync-problemen tussen audio en video. Ik heb het zelf nog niet uitgebreid getest (hoe doe je dat eigenlijk) maar zijn er andere mensen die dit in de praktijk al hebben ondervonden? Is er b.v. met software nog iets aan te doen (nabewerking of iets dergelijks)?

Groet,

Wiro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf inderdaad ook gemerkt dat het geluid niet helemaal synchroon loopt met het beeld. Eerlijk gezegd kan ik er niet zo wakker van liggen. Je kan het wel nabewerken op de computer I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje,

Ik heb de Z2 en zal veel foto's gaan maken in het Dolfinarium, o.a. ook in de Koepel. Het is daar erg lastig fotograferen, omdat je te maken hebt met bewegende dieren (dolfijnen) en het is vrij donker... omdat de Z2 niet zo goed presteert in donkere/schemerige ruimtes, zou ik met de Z2 in de Koepel dus wel goede foto's kunnen maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 21:18
Zow, tis hier best wel een beetje heel erg doodgebloed. Zonde eigenlijk, te weten dat de z2 tegenwoordig RAW support heeft _/-\o_

Ik heb eigenlijk ff een vraag over filters op de Z2. Is het zowieso de moeite? Zag in dit topic al paar foto's maar die hebben me nog niet erg enthousiast gemaakt. Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar hoe die adaptor eruit ziet, de ZCA-100. Ik vraag dan eigenlijk heel vriendelijk om de exacte afmetingen en hoe hij op de cam vast zit, zodat ik zelf zo'n ding kan uitdraaien op een draaibank en niet 50E hoef neer te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Vjenne schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:13:
Zow, tis hier best wel een beetje heel erg doodgebloed. Zonde eigenlijk, te weten dat de z2 tegenwoordig RAW support heeft _/-\o_
RAW support?? Nieuwere Z2 modellen of via een firmware update???
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste