[Digi Cam] Minolta Dimage Z2 4 MP 10x Zoom opvolger van Z1

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook de Kodak DX64890 tegengekomen. Die heeft ook 4 mpixel, 38-380 mm lens, maar is iets goedkoper. :) En er zit een heel groot lcd scherm op itt die Z2 (waarvan ik in de winkel het schermpje wel heel klein vond). En hij ziet er imo wat minder speelgoedachtig uit. :) Welke is in jullie ogen beter om te kopen? Bij steves digicams worden ze allebei goed beoordeeld, maar op dpreview zijn er wat mensen die wat minpuntjes over de kodak geven, maar daar staat helemaal niks over bij steve? :?
Elite_Dead schreef op 06 april 2004 @ 18:07:
ik heb net m'n Z2 van de postbode gekregen, en ik ga er nu even lekker een beetje ermee kloten. Ik post straks nog wel wat foto's
Waar heb je hem besteld en voor hoeveel (als ik vragen mag)?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwoot:
Welke is in jullie ogen beter om te kopen? Bij steves digicams worden ze allebei goed beoordeeld, maar op dpreview zijn er wat mensen die wat minpuntjes over de kodak geven, maar daar staat helemaal niks over bij steve?
[kwoot]

Klopt ,Steve wordt gesponsord door de fabrikanten.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
ik heb 'm op hier voor €429 plus €5 verzendkosten en €10 voor het betalen onder rembours gekocht. had 'm op zondag besteld, op maandag kreeg ik een mailtje dat ie was verstuurd en vandaag kreeg 'm.

Een vriend van mij heeft z'n a70 hier gekocht, en ik kwam er gister achter dat ze de z2 daar ook verkochten, maar dan voor €20 goedkoper. Mijn vriend heeft erg goede ervaring met deze winkel, dus misschien meot je daar is even gaan kijken

Weet iemand misschien hoe je dat auto-focus lichtje aan kan zetter? Ik heb de hele manual doorgespit, maar ik kon het nergens vinden

[ Voor 57% gewijzigd door Tonio op 07-04-2004 07:23 ]

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

W000tttt Ik heb die camera eindelijk :9~. Heel stoer ding...

Heb hem bij http://www.fotovideoselect.nl/ (via Tweakers Pricewatch) voor 429 gehaald!

Ik heb er alleen die langzame geheugenkaart bijgekregen :(. Ik ga binnenkort die ULTRA II halen, dus als iemand nog interesse heeft ... ;)
Elite_Dead schreef op 06 april 2004 @ 19:37:
Weet iemand misschien hoe je dat auto-focus lichtje aan kan zetter? Ik heb de hele manual doorgespit, maar ik kon het nergens vinden
Welk lichtje bedoel je :?

[ Voor 32% gewijzigd door BtM909 op 07-04-2004 15:32 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Foutje het was een zelfontspanner lampje 8)7 domme ik, dacht dat het een hulplichtje wat wel meer camera's hebben om te helpen fucusssen in 't donker

[ Voor 80% gewijzigd door Tonio op 07-04-2004 18:44 ]

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ok, hij staat nu in de startpost :)
Zou leuk zijn als iemand misschien nog een FAQ ofzo in elkaar zou kunnen flansen?

[ Voor 110% gewijzigd door McFlipp op 08-04-2004 13:49 ]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Erg jammer dat er geen IS op deze camera zit, blijf toch kijken naar de Panasonic FZ10.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-07 12:31
McFlipp zou je je bericht willen editen en het menu der uit halen, staat nu namelijk in de startpost :)

[ Voor 40% gewijzigd door Reanimation op 08-04-2004 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
mooie startpost. Alleen weet ik nog een adres waar je de camera kan kopen, namelijk www.koopdigitaal.nl
Hier kost de camera 399 euro, en €11.50 verzendkosten.

[ Voor 9% gewijzigd door Tonio op 08-04-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Elite_Dead schreef op 08 april 2004 @ 10:07:
mooie startpost. Alleen weet ik nog een adres waar je de camera kan kopen, namelijk www.koopdigitaal.nl
Hier kost de camera 399 euro, en €11.50 verzendkosten.
Ja maar dat is wel de engelse versie. Die site is ook een beetje vaag... Dus ik weet niet of je dan Engelse handleiding hebt maar wel nederlandse garantie of ook geen nederlandse garantie...

Ik krijg hem als ik slaag (in mei) dus ik kijk het nog wel even aan waar ik hem ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Z2 een week geleden hier gekocht omdat ze daar ook een verzekering aanbieden en omdat ik hem gelijk kon ophalen. Hij kost daar 439 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Bij TopVision is ie nu voor €368,- te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
IK heb vandaag even de super macro functie uitgetest, en het levert mooie plaatjes op

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/821VOV7D99U5
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4UL33I04367H
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0SGV2CESY13D

[ Voor 4% gewijzigd door Tonio op 09-04-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook even in m'n handen gehad en getest enz, en ik had er wel een goed gevoel bij. Het enige minpunt vind ik toch dat hele kleine lcd'tje, en de resolutie van de evf is ook niet echt top. Je kan die korrels daar echt duidelijk tellen en dat vind ik toch altijd nog een minpunt. Want dan is het moeilijk te zien of iets nou echt scherp is, en het schermpje is daar ook wel heel klein voor. Maar het is wel een geweldig toestel. Maar ik denk dat dat schermpje enz niet zo belangrijk is dat ik hem daardoor niet ga kopen. :) Veel alternatieven zijn er nl niet voor deze prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb 'm vanmiddag gekocht bij koopdigitaal.nl (opgehaald) en ik ben super tevreden... Voelt goed aan en ligt uiteraard ook lekker in de hand. Ik had (heb 'm nog steeds) een Fuji 2800z, dus wat dat betreft ga ik wel op vooruit.

Ik zal binnenkort wel ff wat pics posten :)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killer1979 schreef op 10 april 2004 @ 16:29:
Ik heb 'm vanmiddag gekocht bij koopdigitaal.nl (opgehaald) en ik ben super tevreden... Voelt goed aan en ligt uiteraard ook lekker in de hand. Ik had (heb 'm nog steeds) een Fuji 2800z, dus wat dat betreft ga ik wel op vooruit.

Ik zal binnenkort wel ff wat pics posten :)
Die Engelse versie? Heb je dan wel recht op garantie van Minolta zelf? UK handleiding ipv NL vind ik niet erg, maar wil wel fabrieksgarantie mocht die winkel op de fles gaan oid :P

Als de Duitse/Engelse versie hier ook recht op garantie geven koop ik hem wel bij dat Duitse bedrijf :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 21:49:
[...]

Die Engelse versie? Heb je dan wel recht op garantie van Minolta zelf? UK handleiding ipv NL vind ik niet erg, maar wil wel fabrieksgarantie mocht die winkel op de fles gaan oid :P

Als de Duitse/Engelse versie hier ook recht op garantie geven koop ik hem wel bij dat Duitse bedrijf :P
Nee, de nederlande versie... Ze waren gisteren binnen gekomen, dus... Gewoon oer hollandse garantie :P

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killer1979 schreef op 10 april 2004 @ 22:48:
[...]

Nee, de nederlande versie... Ze waren gisteren binnen gekomen, dus... Gewoon oer hollandse garantie :P
Die verkopen ze ook voor €399? :)

Zit nog te twijfelen wat ik ga doen, die van topvision is lekker goedkoop maar als je geen NL garantie kan krijgen doe ik het liever niet, zul je net zien dat die winkel failliet gaat ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 10:42:
[...]

Die verkopen ze ook voor €399? :)

Zit nog te twijfelen wat ik ga doen, die van topvision is lekker goedkoop maar als je geen NL garantie kan krijgen doe ik het liever niet, zul je net zien dat die winkel failliet gaat ofzo :P
Nee die was wel 434, maar goed ik vind het die camera meer dan waard... Bovendien koop maar eens een Z1 in de stad ofzo, die kosten ook nog 399 dus ik vind 434 goed te doen... Bovendien haal ik dat soort dingen altijd liever op...

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CK even een beginnersvraag misschien. Een ultra Sc card versneld die ook de werking van de camera zelf of gaat het alleen maar over overdracht van camera naar pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
@AndreJ
Deze kaart kan natuurlijk ook sneller schrijven, dus niet alleen sneller uitlezen naar de PC, maar ook sneller een gemaakte foto wegschrijven (en ik denk ik ook maar eens zo'n kaartje ga halen want die standaard SD kaartjes zijn niet echt super snel...)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou op zich moet dat toch niet uitmaken, want de gemaakte foto's worden eerst in het interne geheugen gebufferd alvorens naar de sd kaart geschreven te worden. Dat snelheidsverschil kan je dus alleen merken als je de hele buffer snel achter elkaar volschiet. Ik weet niet hoe groot de buffer is, maar zeg 16 mb, dan kan je 16 foto's schieten ofzo, voordat je wat van je langzame kaart gaat merken :)

dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kijk naar foto`s op internet gemaakt met de Z2, dan vind ik dat er nog wel wat CA te zien is... als ik dat vergelijk met andere cams (zoals de Olympus C-750uz) dan valt die Z2 me toch wel een beetje tegen... Wat is jullie mening hierover? Zie je dat soort kleine paarse randjes nou nog als je op 13x18 af laat drukken bij bijvoorbeeld de Hema of is dat verwaarloosbaar?

(zit zelf zwaar te twijfelen, vooral tussen deze twee cams)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die C-750 is idd erg mooi :D Met een afstandsbediening erbij, en ook batterijen met oplader erbij :) Dat is veel waar voor je geld. En ik heb al een Olympus gehad en ben erg tevreden over die kwaliteit :) Daar ga ik ook maar eens wat dingen over uitzoeken, want die is ook heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 21:23:
Als ik kijk naar foto`s op internet gemaakt met de Z2, dan vind ik dat er nog wel wat CA te zien is... als ik dat vergelijk met andere cams (zoals de Olympus C-750uz) dan valt die Z2 me toch wel een beetje tegen... Wat is jullie mening hierover? Zie je dat soort kleine paarse randjes nou nog als je op 13x18 af laat drukken bij bijvoorbeeld de Hema of is dat verwaarloosbaar?

(zit zelf zwaar te twijfelen, vooral tussen deze twee cams)
druk de foto maar af op (foto)papier, weg CA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwoot:
@CK even een beginnersvraag misschien. Een ultra Sc card versnelt die ook de werking van de camera zelf
[kwoot]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de Engelse en de Nederlandse camera?? Alleen een engels menu + handleiding of zijn er nog meer verschillen? (ik vind het prijsverschil namelijk best groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 14:25:
Wat is het verschil tussen de Engelse en de Nederlandse camera?? Alleen een engels menu + handleiding of zijn er nog meer verschillen? (ik vind het prijsverschil namelijk best groot).
Menu is altijd Engels (+ Japans en andere wereldtalen waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

CK schreef op 14 april 2004 @ 19:06:
[...]

druk de foto maar af op (foto)papier, weg CA
Wie drukt nou al z'n foto's af? Met een digicam maak je zo 100 foto's per dag, die ga ik echt niet allemaal afdrukken, dat kost je een fortuin. Alleen een paar hele mooie misschien, maar over het algemeen ga ik niks afdrukken hoor... en dan is de CA dus wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 14:25:
Geen garantie via minolta NL, die vraag ook al eens aan koopdigitaal.nl gesteld, en dat kreeg ik als antwoord, duurt ook langer voordat je hem terug hebt bij garantie kwestie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Ik zit te twijfelen tussen de Z2 en de Canon S1.

Als ik het op een rijtje zet :

Z2
+ sneller
+ 4MP
+ 100 euro goedkoper
- behuizing

S1
- duurder
- MP minder
+ steviger
+ Image Stabilizer

Iemand die me kan helpen ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

de enige min is de behuizing van die minolta vind je zelf...gewoon beetje voorzichtig zijn met je dure spulletjes en je hebt een prima cam...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

PaszWerken schreef op 23 april 2004 @ 13:58:

Z2
+ sneller
+ 4MP
+ 100 euro goedkoper
- behuizing

S1
- duurder
- MP minder
+ steviger
+ Image Stabilizer

Je bedoelt de s1 IS :)
MAargoed, ik zit met het zelfde probleem, kbegin binnenkort met mn examens en wil daarna een nieuwe cam gaan kopen, ik heb nu een Canon Powershot A60.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Canon doordat ik aan het menu enzo ''gewent'' ben door mn a60, ook heeft deze een imaga Stabilizer, dat die ''maar'' 3 MP heeft maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit.
Alleen de prijs is een nadeel als je hem vergelijkt met de z2.

De Z2 weet ik niet veel vanaf behalve de dinge hiier op got en reviews, wat daar een nadeel van is dat die geen image stabilzer heeft,
Weet iemand toevallig wat de sluitertijd is als 10x optisch in zooomt, op een zonnige dag, is die dan nog hoog genoeg (1/250) om een goede onbewogen foto te krijgen, met 1/250 moet dat denk ik wel lukken maar als je 1/40 krijgt ofso.....

Dus nog even afwachten voor welke ik ga kiezen :)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 23 april 2004 @ 15:59:
[...]

Je bedoelt de s1 IS :)
MAargoed, ik zit met het zelfde probleem, kbegin binnenkort met mn examens en wil daarna een nieuwe cam gaan kopen, ik heb nu een Canon Powershot A60.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Canon doordat ik aan het menu enzo ''gewent'' ben door mn a60, ook heeft deze een imaga Stabilizer, dat die ''maar'' 3 MP heeft maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit.
Alleen de prijs is een nadeel als je hem vergelijkt met de z2.

De Z2 weet ik niet veel vanaf behalve de dinge hiier op got en reviews, wat daar een nadeel van is dat die geen image stabilzer heeft,
Weet iemand toevallig wat de sluitertijd is als 10x optisch in zooomt, op een zonnige dag, is die dan nog hoog genoeg (1/250) om een goede onbewogen foto te krijgen, met 1/250 moet dat denk ik wel lukken maar als je 1/40 krijgt ofso.....

Dus nog even afwachten voor welke ik ga kiezen :)
1/aantal mm zoom = goed te doen. In geval van 10x optische zoom: 1/350
kan uit de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook zojuist besteld! (bij progress). Ik heb er een 256 mb ultra II kaartje bij besteld! Nu maar hopen dat ie snel aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik wil m ook hebben :( Maar aangezien ik tot half juni toch geen tijd heb om er mee te spelen wacht ik wel tot dan met bestellen..dat scheelt ook weer een eurootje of 30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaszWerken schreef op 23 april 2004 @ 13:58:

Z2
+ sneller
+ 4MP
+ 100 euro goedkoper
- behuizing

S1
- duurder
- MP minder
+ steviger
+ Image Stabilizer

Je vergeet een belangrijk voordeel van de S1 IS, het kantelbare scherm :), das echt enorm handig plus dat hij ook een stuk groter is dan die van de z1/2 waar nauwelijks iets op te zien is...

Op welk formaat ga je max uit printen? Als dit A4 is dan kan je de MP voordelen tegen elkaar wegstrepen :) Aleen bij grotere afdrukken dan A4 heb je 3> nodig, daaronder zul je het verschil waarschijnlijk niet eens merken. CCD sensor van de Z2 was net zo groot ald de Z1? Dan zal die 4MP alleen maar nadelig werken (als in meer CA)

Ik heb zelf ook lang lopen twijfelen en ben toch voor de s1 IS gegaan, omdat ik Canon ook gewend was, en omdat het design van de Z2 compleet ruk is :P, toen ik dat ding im mijn handen had had ik de hele tijd het idee dat hij zo doormidden zou breken :{, terwijl de S1 lekker sollide aanvoelt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwoot:
CCD sensor van de Z2 was net zo groot ald de Z1? Dan zal die 4MP alleen maar nadelig werken (als in meer CA)
[kwoot]

Nee, die van de Z2 is iets groter......., maar niet zoveel dat dat positrief is te merken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel mb is een plaatje van de hoogste kwaliteit ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 17:39:
Hoeveel mb is een plaatje van de hoogste kwaliteit ongeveer?
1.5mb ongeveer, maar verschilt per afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Weet iemand of er voor de Z2 een UV filter beschikbaar is, zonder het verloopstuk naar standaardmaten? Ik zie geen schroefdraad, maar wel twee inkepingen aan beide kanten, maar geen idee of daar een filter in gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Waar ik zo benieuwd naar ben is hoe de Z2 (maar ook de Z1) nacht opnames maakt. Dus bijv. van sterren planeten of de maan.

Aangezien morgenavond (dinsdag 4 mei) vanaf zo'n kwart over 9 er een maansverduistering ideaal om dit te testen. Lijkt mij.

Zijn er mensen die dit willen doen? En dan foto's hier posten?

Hartelijk dank voor de info al vast

Jeroen

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jeronimo78 schreef op 03 mei 2004 @ 09:30:
Waar ik zo benieuwd naar ben is hoe de Z2 (maar ook de Z1) nacht opnames maakt. Dus bijv. van sterren planeten of de maan.

Aangezien morgenavond (dinsdag 4 mei) vanaf zo'n kwart over 9 er een maansverduistering ideaal om dit te testen. Lijkt mij.

Zijn er mensen die dit willen doen? En dan foto's hier posten?

Hartelijk dank voor de info al vast

Jeroen
Ik ga het morgen eens proberen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
BtM909 schreef op 03 mei 2004 @ 13:42:
[...]

Ik ga het morgen eens proberen :)
Zal vast niet gelukt met dat @!#*# weer :'(
Maar goed heb in middels via
http://www.digicamfotos.de/4images/categories.php?cat_id=312
enkele nacht foto's gevonden

Meer zijn altijd welkom uiteraard (post ze hier, of mail me ze :)

Nogmaals dank
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Je linkt naar foto's die genomen zijn met een Z1...dat besef je je?

deze link moet je hebben ;)

http://www.digicamfotos.d...categories.php?cat_id=312

edit: damn lekkere url idd...stuk hierboven knippen en plakken in je browser should do the trick

[ Voor 22% gewijzigd door kamstra op 04-05-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Jeronimo78 schreef op 04 mei 2004 @ 23:16:
[...]

Zal vast niet gelukt met dat @!#*# weer :'(
Maar goed heb in middels via
http://www.digicamfotos.de/4images/categories.php?cat_id=312 (z1)

http://www.digicamfotos.de/4images/categories.php?cat_id=370 (z2)

enkele nacht foto's gevonden
Sorry voor het misverstand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gewoon vaak foto's maakt is dat verschil dan echt zo groot tussen die Ultra II en standaard Sandisk kaarten?
Bij welke acties merk je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 08:40:
Als je gewoon vaak foto's maakt is dat verschil dan echt zo groot tussen die Ultra II en standaard Sandisk kaarten?
Bij welke acties merk je het?
1. Bij het wegschrijven vanuit de buffer naar de kaart
2. Bij het overhalen van foto's naar je PC :(

3MB vs 9MB

Of wil je liever zo'n standaard kaart kopen, want dan heb ik er nog wel 1 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Ik zit er ook over te denken om een Z2 te halen. Ik vind dat er niet veel concurrenten zijn rond dezelfde prijs. Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Camera is besteld met een 256mb kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
DaCoTa schreef op 02 mei 2004 @ 22:40:
Weet iemand of er voor de Z2 een UV filter beschikbaar is, zonder het verloopstuk naar standaardmaten? Ik zie geen schroefdraad, maar wel twee inkepingen aan beide kanten, maar geen idee of daar een filter in gezet kan worden.
Bing bong, parappakick... Iemand?

Zowiezo erg stil hier. Heb sinds een weekje of twee ook een Z2, na lang treuzelen en vergelijken tussen allemaal andere zaken. Geshopped bij pixmania.com, later nog 256 en batterijen gescoord bij de winkel-om-de-hoek.

Ik moet zeggen: erg fijn apparaat. Eerste eigen digicam, alleen ervaring met twee leentoestellen. De zoom is echt geweldig! Ik ben alleen 3x optisch gewend met een andere (geleende) camera en 10x zoom is erg prettig. Binnenshuis is wat minder qua lichtgevoeligheid, maar ook daar ben ik niet beter gewend vergeleken met andere camera's. Daarnaast heb ik nog niet de tijd (genomen) echt gebruik van instellingen te maken. Ik zal binnenkort eens wat plaatjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
ff gegoogled:
52mm Lens Barrel Adapter -- This conversion lens adapter is required to enable to the usage of 52mm lens and filter attachments on the MINOLTA Z1 / Z2 digital cameras.
Zonder adapter gaat dus niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Hmm, lijkt verdacht veel op de Minolta ZCA-100... Jammer, als deze ook nog eens voorop de lens moet, is het wel een groot geval. Dan past het geheel niet meer in mijn tasje. En dan zit het filter er niet altijd op.

Maargoed, fotootjes, bloemlezing uit twee weken candid shooting (ongeveer 500 foto's)...

1. Koninginnedag vanaf de Amstel.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/cptagliola/Z2/Amstel_600.jpg

2. Maan met 40x zoom (10x optical + 4x digital).
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/cptagliola/Z2/Maan_600.jpg

3. Macro.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/cptagliola/Z2/Bic_600.jpg

4. Kat: is altijd beschikbaar als fotomodel. Macro.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/cptagliola/Z2/Suzy_600.jpg

5. Supermacro. Helaas net verkeerde focus point.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/cptagliola/Z2/Bloem_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vrieskist schreef op 11 mei 2004 @ 22:43:
Camera is besteld met een 256mb kaartje :)
Have fun met je camera :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben reeds enkele weken de zeer tevreden bezitter van een Z2. Eigenlijk kocht ik hem ook omdat deze goede video-opnames kan maken en onbeperkt in duur (tenzij je kaart vol is natuurlijk). Blijkt nu dat het quicktime bestanden zijn (extensie .mov) en dus niet als dusdanig op CD te branden voor bekijken via een DVD speler. Het bijgeleverde programma om te 'converten' naar andere types (bv .avi) lijkt echter de beelden te degraderen in kwaliteit. Heeft iemand van jullie daar een oplossing voor? of gebruik ik het 'converter' programma verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Heb hem binnen :) verder verslag volgt ;)

Eerste mening: Niets mis mee :P Maakt goede foto, lekkere zoom, hij is niet zo brak als sommigen je willen doen geloven :)

[ Voor 61% gewijzigd door Vrieskist op 14-05-2004 01:46 . Reden: ff wat aanvullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

MartijnA3 schreef op 11 mei 2004 @ 23:18:
ff gegoogled:

[...]

Zonder adapter gaat dus niet.
Je kunt deze bestellen:
Geachte heer,

Jazeker, dit is de Raynox PLP-Z10 en kost 45,00 Euro.

Met vriendelijke groet,
W. Velema
Foto Konijnenberg BV
Moet je voor de zekerheid even vragen of ie ook voor de Z2 geschikt is want ik heb namelijk de Z1. Het is een lens adapter + UV filter + Polerisatie filter

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
die converters voor de Z1 en Z2 zijn identiek meende ik, dus die kit zal ook wel passen (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem binnen verder verslag volgt

Eerste mening: Niets mis mee Maakt goede foto, lekkere zoom, hij is niet zo brak als sommigen je willen doen geloven
--> beter :) (zie mn andere topic hierover) ...oke tijd om te bestellen :)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaj ik heb hem. Al een tijdje maar goed. echt een top ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Twee vlugge testjes :) die rotvogel vloog net weg :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vrieskist/z2/vogeltje2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vrieskist/z2/macrotest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

LOL @ vogel :D die ziet eruit alsof ie zo te pletter valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Hij sprong net weg toen ik de knop in drukte, actie shot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*dood vogeltje :D

Maaruhm heb je bij die de zoom gebruikt of stond je er toevallig dichtbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
ik heb vanuit mijn dakraam de foto genomen, en op het dak van de buren zat de vogel :)
Lang leve 10x zoom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

whahaha _/-\o_ super foto man _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Als je het zou plannen zou het grandioos mislukken :P
Geluk bij een ongeluk denk ik dan maar.

Hier nog een paar foto's die ik hier in de buurt heb genomen. Grote formaten heb ik niet online staan i.v.m ruimte gebrek :)

1
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vrieskist/z2/05-14-04/001.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vrieskist/z2/05-14-04/002.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vrieskist/z2/05-14-04/003.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vrieskist/z2/05-14-04/004.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vrieskist/z2/05-14-04/005.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vrieskist/z2/05-14-04/006.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vrieskist/z2/05-14-04/007.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vrieskist/z2/05-14-04/008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
Tip voor als je 10 x zoom gebruikt doe een autocontrast in photoshop en het doet wonderen.

Zonder

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/9024/zonder.jpg

Met

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/6772/met.jpg

Het was gisteren grauw weer dus daarom stralen ze zowieso niet.
Overigens zijn deze pics gemaakt met een Olympus C-2100UZ

[ Voor 11% gewijzigd door salutem op 14-05-2004 18:59 ]

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Het was vandaag lekker zonnig hier :) Krijg je lekkere felle foto's van :)
Meestal kijk ik gewoon hoe het eruit ziet, als de kleuren goed zijn doe ik er niets aan. Maar als het er wat flets uit ziet kan je met photoshop nog wat leuks van je foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta eigenlijk op het punt om eind deze maand de Z2 te gaan kopen maar nu is mijn vraag of iemand weet (of eventueel kan posten) hoe de fimpjes en foto's zijn , liefst bewegende. ik wil hem gaan gebruiken bij de paarden namelijk. En dan vooral actie foto's mee gaan maken ik hoop dat iemand mij kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Hierboven staan toch een aantal foto's :) Een filmpje is op de volgende url te bezichtigen:
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z2_samples.html

Overigens lijkt het mij geen probleem om bewegende objecten op de foto te zetten. Je kan namelijk in de burst modus zo'n 2 foto's per seconde maken en dan bewaart hij de laatste 5 foto's (zodra je de knop loslaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer genoeg opend hij de movie's niet weet iemand toevallig een andere site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis
  • Laatst online: 11-09 19:38

Akropolis

Still stupid...

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 10:25:
Jammer genoeg opend hij de movie's niet weet iemand toevallig een andere site?
Filmpjes doen het hier prima. Heb je wel quicktime geinstalleerd?
Het zijn .mov files namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
meuktracker: QuickTime Alternative 1.33 Download Quicktime alternative :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu lukte het wel, ik had zelf iets verkeerd gedaan. Mijn vriend wilde graag weten hoe de filmpjes worden opgeslagen op de card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
ze worden als .mov bestanden opgeslagen op je kaart, maar deze kan je wel weer omzetten in andere formaten als je dat beter vind.

Het .mov bestand dat ik heb gemaakt laatst was 40 mb en duurde 43 seconden. Omgezet in divx5 op 780kbps is het 6,3mb :)

Ik heb het filmpje alleen gemaakt om te testen, ik vind de film modus niet een belangrijke functie als je digitale foto camera vergelijkt.

[ Voor 51% gewijzigd door Vrieskist op 21-05-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Ik kon de verleiding niet meer weerstaan en heb na het ontvangen van mijn vakantie geld gelijk de Z2 aangeschaft. Gelijk een echt minolta tasje erbij gekocht.

De eerste foto's zien er op het eerste gezicht fantastisch uit, zeker als je een oud 1.3MP finepix cameraatje gewend bent.

Van de instellingen moet ik nog even uitvinden wat alles betekent.

Hieronder alvast een voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.naambordje.com/tweakers/Pict0040t.jpg

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

salutem schreef op 14 mei 2004 @ 18:58:
Tip voor als je 10 x zoom gebruikt doe een autocontrast in photoshop en het doet wonderen.

Zonder

[afbeelding]

Met

[afbeelding]

Het was gisteren grauw weer dus daarom stralen ze zowieso niet.
Overigens zijn deze pics gemaakt met een Olympus C-2100UZ
absoluut ABSOLUUT NOOIT autocontrast gebruiken!!

Wil je het makkelijk de juiste kleuren en contrast geven. Klik dan op de zwarte pipet in levels, en klik een zwarte plek op je foto. Klik dan op de witte pippet en klik op een witte plek op de foto.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 23:21:
Ik sta eigenlijk op het punt om eind deze maand de Z2 te gaan kopen maar nu is mijn vraag of iemand weet (of eventueel kan posten) hoe de fimpjes en foto's zijn , liefst bewegende. ik wil hem gaan gebruiken bij de paarden namelijk. En dan vooral actie foto's mee gaan maken ik hoop dat iemand mij kan helpen
Snap dat niet. Het is een digitale fotocamera! De filmpjes hebben dezelfde functie als een camera op een telefoon. Gadget dus...wil je echt films maken koop dan een filmcamera!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
EbAyzo schreef op 23 mei 2004 @ 08:25:
[...]
Snap dat niet. Het is een digitale fotocamera! De filmpjes hebben dezelfde functie als een camera op een telefoon. Gadget dus...wil je echt films maken koop dan een filmcamera!
My Thoughts Exactly, het is enkel een extraatje, niet een functie die verschil moet maken in een beslissing tussen verschillende camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een prachtige camera de Z2. Alleen heb ik één vraagje:
Welke cameratas kun je het beste kopen?
Ik weet natuurlijk dat er een orignele Minolta tas is, maar zijn er meer die goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
ik heb eentje bij de media markt gescoort. Vanguard, type weet ik zo snel niet meer, maar hij kostte 19,99 en er zit nog genoeg ruimte naast om mijn batterijen erin te stoppen (zo'n lens adapter zou ook wel passen denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
athlonkmf schreef op 23 mei 2004 @ 02:39:
absoluut ABSOLUUT NOOIT autocontrast gebruiken!!

Wil je het makkelijk de juiste kleuren en contrast geven. Klik dan op de zwarte pipet in levels, en klik een zwarte plek op je foto. Klik dan op de witte pippet en klik op een witte plek op de foto.
Ervanuitgaande dat "autocontrast" (of verwarren we ons met autolevels?) probeert precies hetzelfde te doen wat jij hierboven beschijft... waarom zou je 't dan handmatig doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 19:50:
Ik weet natuurlijk dat er een orignele Minolta tas is, maar zijn er meer die goed zijn.
Ik heb een origineel Minolta tasje. Camera past daar precies in en is mooi en stevig. Echter heeft hij ook een vreselijk groot nadeel : Als je de bijgeleverde "halsband" aan de camera vast hebt zitten gaat het nooit meer passen.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 19:50:
Dat ligt er natuurlijk aan wat je nog meer mee wilt nemen. Ik heb nu een tasje waar de camera (met band) in past, 4 extra batterijen, een koker met lensdoekje en zelfs een micro-statief (zo'n 10cm dingetje). Het past precies, zelfs zo precies dat andere mensen niet lukt om het erin te krijgen. :) Tasje gekocht bij de eerste fotozaak waar ze een redelijke sortering tasjes hadden, kostte me 18 euro dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
mensen die nog meer vergelijkingsmateriaal zoeken voor de Z2 kunnen op mijn website kijken voor foto's. Mijn doel is elke dag een nieuwe foto erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaszWerken schreef op 27 mei 2004 @ 14:17:
[...]

Ik heb een origineel Minolta tasje. Camera past daar precies in en is mooi en stevig. Echter heeft hij ook een vreselijk groot nadeel : Als je de bijgeleverde "halsband" aan de camera vast hebt zitten gaat het nooit meer passen.
Draai de halsband om de lens heen, dan past het precies. Zie het doosje van de tas voor een voorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 14:45:
[...]

Draai de halsband om de lens heen, dan past het precies. Zie de achterkant van het doosje van de tas voor een voorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dcresource zojuist nog wat foto's "op de bekende plekjes (pf hall of torture)" verschenen.

Toch nog wel veel CA/PF zeg! Had ik niet verwacht.

Rara hoe zit dit? Ik zit met smart te wachten op een uitgebreide review van deze kamera. Kunnen mensen in deze topic niet wat meer plaatjes zetten?

Ik begin toch weer een beetje naar de S1IS te neigen nu ik dit zie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
S1 is alleen een stuk duurder, maar als je het geld hebt liggen. Tja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja maar de S1 heeft er toch ook wel behoorlijk last van zoals te zien bij imaging-resource.

Zou dit nog cht zo'n lastg op te lossen probleem zijn bij deze zoomcameras?...
Wel heb ik het gevoel dat de PF op de Z2 minder erg is als bij de door mij geretourneerde Z1...

Mischien kan iemand hier nog wat fotos posten met flist (daar had ik het meest last van pf bij de Z1) en wellicht ook nog met 10 x zoom bij bewolkt weer en ook zonneschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

na lang wikken en wegen tussen de A80 en de Z2 gisteren toch de Z2 besteld bij top-vision.de...nu maar hopen dat ie snel geleverd wordt dan volgen de eerste pics snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Ik heb ook nog heel even aan de A80 gedacht, maar in het topic hier op GoT komen toch wel veel probleempjes naar boven. In het Z2 topic heb ik eigelijk niet echt problemen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb um zelf nu sinds vorige week donderdag, bevalt me echt super. ben nog maar beginner op dit gebied maar dis echt lekker, maakt mooie foto's ook met 10x zoom 8). moet alleen nog geheugenkaartje erbij hebben...iemand een goedkoop adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:55

smallboy

N/A

Weeeh waarom gaat mijn a40 nou niet kapot, dan kan ik tenminste zo'n ubergeile uberzoom camera met uberfuncties kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

smallboy schreef op 02 juni 2004 @ 19:35:
Weeeh waarom gaat mijn a40 nou niet kapot, dan kan ik tenminste zo'n ubergeile uberzoom camera met uberfuncties kopen :P
* Stap 1 : Doe het raam open

* Stap 2: Pak de camera in je rechterhand

* Stap 3: Gooi de camera uit het raam

* Stap 4: Doe het raam dicht (voorkomt last van muggen)

* Stap 5: Camera is kapot, ga naar de winkel

* Stap 6: Koop die ubergeile uberzoom camera met uberfuncties

* Stap 7: Maak mooie fotos

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:55

smallboy

N/A

Lol :D

Nee dat vind ik net weer te zonde.
Die camera's zijn zo snel goedkoper geworden, als ik nog een jaartje wacht, krijg je ze gratis bij een pak koffie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

De specs van de Z2 zijn goed, de fotokwaliteit is ook prima, maar het model spreekt me totaal niet aan. Met name de achterkant vind ik erug lelijk. Daarom heb ik toch maar besloten voor de Olympus C-765 te gaan. Nadeel van deze camera is dat er geen losse batterijen in gaan. Gelukkig is er nog enige keuze op het 10 maal zoom en 4 MP vlak.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste