Toon posts:

p3 450mhz + gforce4

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste mensen,

Ik zit met een probleem en vrienden van me zeiden dat ik hier maar eens iets moest posten omdat ze hier alles wisten :), dat hoop ik dan maar.
Ik heb een P3 450 Mhz en ik heb onlangs een geforce 4MX420 64mb gehad en ik heb hem erin gezet, maar mijn beeld blijft totaal zwart.
kan iemand mij misschien vertellen wat ik moet doen? ik heb er ook 128 mbram ingezet waarvan hij er maar 64 herkent, sommige denken dat ik mijn bios moet updaten, maarja, ze zeggen dat dat gevaarlijk kan zijn.

bij voorbaat dank,

Alexander

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 18:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

waarschijnlijk is je reepje RAM dualsided en dat gaat dus sowieso niet werken. Wat die GeForce betreft: mijn P3 geeft alleen zwart beeld als het ram er niet goed inzit. hij piept dan ook niet en lijkt gewoon te starten,maar geeft zwart beeld.
Wat ook kan is dat die GeForce gewoon kapot is, maar dan zou hij moeten piepen. controleer of je speakertje goed aangesloten zit: zo ja, ram verwisselen.

owjah: welkom op GoT ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mentalmadnizz op 11-02-2004 20:33 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:56

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die Geforce4MX is OF AGP4x, OF AGP8x (ben niet zeker). Je PIII bord is hoogstwaarschijnlijk AGP2x. Zoek het eens in die richting.

Hier stond een dode link.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:30:
Hoi beste mensen,

Ik zit met een probleem en vrienden van me zeiden dat ik hier maar eens iets moest posten omdat ze hier alles wisten :), dat hoop ik dan maar.
Ik heb een P3 450 Mhz en ik heb onlangs een geforce 4MX420 64mb gehad en ik heb hem erin gezet, maar mijn beeld blijft totaal zwart.
kan iemand mij misschien vertellen wat ik moet doen? ik heb er ook 128 mbram ingezet waarvan hij er maar 64 herkent, sommige denken dat ik mijn bios moet updaten, maarja, ze zeggen dat dat gevaarlijk kan zijn.

bij voorbaat dank,

Alexander
Hoi dethbanger welkom op got.
Zoals je waarschijnlijk wel in de register voor waarden heb gelezen. weet je dat got geen helpdesk is en dat er van je verwacht word dat je eerst een beetje voor onderzoek doet.
Daar hoort dus bij:

Zoeken op het inet oa www.google.nl
Zoeken hier in de faq's en de topics want welicht hebben meerdere mensen dit probleem.

Om je dan toch een stuk uit de brand te helpen.
Waarschijnlijk heb je 128 mb singel sided mem gekocht pc 133.
Het probleem is dat de oude pc's enkel dual sided slikken of pc 100. en sinds de opkomst van ddr is gewoon sdr geheugen moeilijk te verkrijgen. mijn tip daar voor is ga er mee terug naar de winkel en leg uit wat er gebeurt zij kunnen dan vertellen of zij geheugen hebben wat wel zou werken.

Over je video kaart. Waarschijnlijk is die nieuwe kaart een 1.5 v kaart agp 3.0 dus
En heb je een agp 2.0 op je moederbord zitten. Deze leveren 3.3 volt. en dus zullen deze niet werken tenzij de kaart een universele kaart is voor zo wel 1.5 en 3.3 volt.

ik geef zo nog even wat linkjes die dit allemaal toe kunnen lichten.

agp verhaal
geheugen verhaal
mentalmadnizz schreef op 11 februari 2004 @ 20:51:
[...]

Een Geforce 4mx420 zou gewoon moeten werken in een PIII. Een GF420 is gewoon AGP 4x (sommige 440'ers en 460'ers waren 8x) en dat is dus gewoon backwards compatible met AGP 2x. heb al eens een GF4mx420 in een PII gezet.
echt niet alle maal hoor. er zijn van allerlij verschillende merken dat soort kaartjes uit gebracht. en allemaal hebben ze andere specs.
dus kan het ook zijn dat er sommige gewoon alleen agp 3.0 zijn ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Shunt op 11-02-2004 20:54 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 18:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

strandbal schreef op 11 februari 2004 @ 20:36:
Die Geforce4MX is OF AGP4x, OF AGP8x (ben niet zeker). Je PIII bord is hoogstwaarschijnlijk AGP2x. Zoek het eens in die richting.
Een Geforce 4mx420 zou gewoon moeten werken in een PIII. Een GF420 is gewoon AGP 4x (sommige 440'ers en 460'ers waren 8x) en dat is dus gewoon backwards compatible met AGP 2x. heb al eens een GF4mx420 in een PII gezet.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.