Ik vind de MP3 ringtones een stuk beter dan de standaard AMR ringtones van Nokia die er op staan. Dus wel redelijk aan te horen.
oke...en als je de 7610 vergelijk met de 6230? enige plus en min punten?
mijn grootste reden om mn 6230 te verkopen en een nokia 7610 te kopen was symbian OS.
Als je niet veel met je foon wil doen muv bellen, mp3's luisteren dan zou ik zeggen koop de 6230, lekker klein. Wil je proggies installeren (route 66, etc) koop de 7610
1mp camera tov een 0.3 is niet zo groot verschil...
Als je niet veel met je foon wil doen muv bellen, mp3's luisteren dan zou ik zeggen koop de 6230, lekker klein. Wil je proggies installeren (route 66, etc) koop de 7610
ik heb net me 256 mb rs mmc erin gedaan en werkt perfect herkent helaas alleen 245 mb maar ja is een stuk beter dan de 61 mb die ik had telefoon werd niet sneller/langzamer en er waren geen problemen met de software o.i.d.
dus hierbij mijn advies om er zo een te halen
PSN & XBL: Denkoyugo
Verwijderd
Hallo,
Ik heb sinds kort een 7610... Erg mooi ding, alleen ik snap iets niet.
Ik zie overal software, games, applicaties en browsers voor het toestel.
Allemaal erg mooi, maar hoe installeer je dat nou?
Ik heb met PC Suite 6.2 al bestanden naar de telefoon verzonden en dan komt de telefoon met de melding om het te installeren. Nadat ik dit gedaan heb, kan ik nergens de applicatie vinden!
Bij apparaatbeheer kan ik wel weer de software verwijderen, het staat er dus wel op!
Zelfde geldt voor java-games, die bestaan uit o.a. JAR-files, maar waar moeten die ingezet worden, welke map en waar? Telefoon- of MMC-geheugen?
En ALS je dan wat hebt geinstalleerd, waar kan je dan de applicatie starten?
Op dit punt vindt ik de handleiding gewoon slecht, ik kan nergens iets terug vinden hierover. Ja, een drietal pagina's met wat vage opties om dingen te wissen en te installeren, maar niet over het gebruik ervan...
Kan iemand me hiermee helpen?
Mijn dank is 1.80meter groot
Roland.
Ik heb sinds kort een 7610... Erg mooi ding, alleen ik snap iets niet.
Ik zie overal software, games, applicaties en browsers voor het toestel.
Allemaal erg mooi, maar hoe installeer je dat nou?
Ik heb met PC Suite 6.2 al bestanden naar de telefoon verzonden en dan komt de telefoon met de melding om het te installeren. Nadat ik dit gedaan heb, kan ik nergens de applicatie vinden!
Bij apparaatbeheer kan ik wel weer de software verwijderen, het staat er dus wel op!
Zelfde geldt voor java-games, die bestaan uit o.a. JAR-files, maar waar moeten die ingezet worden, welke map en waar? Telefoon- of MMC-geheugen?
En ALS je dan wat hebt geinstalleerd, waar kan je dan de applicatie starten?
Op dit punt vindt ik de handleiding gewoon slecht, ik kan nergens iets terug vinden hierover. Ja, een drietal pagina's met wat vage opties om dingen te wissen en te installeren, maar niet over het gebruik ervan...
Kan iemand me hiermee helpen?
Mijn dank is 1.80meter groot
Roland.
ik heb ergens in dit topic gelezen dat de 7610 ook gewone MMC's aankon je moet dan alleen de battery ff aandrukken....
Mijn vraag is dan wat is de maximaal aantal MB's dat de 7610 dan aankan...
Want voor 1GB betaal je iets meer als 100 euro oid.
En dan heb je toich een vrij aardige mp3 / video player / data opslag
Mijn vraag is dan wat is de maximaal aantal MB's dat de 7610 dan aankan...
Want voor 1GB betaal je iets meer als 100 euro oid.
En dan heb je toich een vrij aardige mp3 / video player / data opslag
Dat maakt juist heel veel uit, wel een groot verschil dus.roeni schreef op 09 augustus 2004 @ 23:09:
Ik heb "George Thorogood - Bad to the Bone" Iedereen herkent 'm gelijkHeeft iemand al mp3 ofzo als beltoon gezet? Is het wel een beetje aantehoren of is het vreselijk?
mening graag
Na zo'n 5 seconden wachten ofzo zal de nieuw geinstalleerde applicatie in het menu verschijnen, tenzij de applicatie niet goed geschreven is natuurlijk.Ik heb met PC Suite 6.2 al bestanden naar de telefoon verzonden en dan komt de telefoon met de melding om het te installeren. Nadat ik dit gedaan heb, kan ik nergens de applicatie vinden!
Beetje lastig zonder infrarood.... Dat zit er niet op namelijkDaMastah schreef op 30 juli 2004 @ 03:46:
Hey wou weten of iemand zijn phone al werkend heeft gekregen als afstandsbediening ben hier namelijk naar op zoek.
Trouwens nogal heersende startpost !
Verwijderd
Ohhhhhhhhhwwwwwwwww, donders, zo werkt het dus!OD-Frozen schreef op 10 augustus 2004 @ 15:09:
[...]
Dat maakt juist heel veel uit, wel een groot verschil dus.
[...]
Ik heb "George Thorogood - Bad to the Bone" Iedereen herkent 'm gelijkPrima aan te horen hoor, alleen natuurlijk geen bas in het geluid zoals bij iedere mini-speaker.
[...]
Na zo'n 5 seconden wachten ofzo zal de nieuw geinstalleerde applicatie in het menu verschijnen, tenzij de applicatie niet goed geschreven is natuurlijk.
Nou, dan doen een aantal applicaties het niet helaas.
Maarrrrrrrr, Die FExplorer en GELUKKIG ook die MSN-chat-applicatie, die verschijnen wel na enige tijd in het menu! Dank voor de tip, nu weet ik waar ik op moet letten.
Roland.
Wat ik echt heel vaag vind is dat er geen Radio op de 7610 zit... terwijl toch sites dit wel zeggen. ik heb een boekje van een gsm winkel met allemaal gsm's, daar staat de 7610 ook bij..en weer staat het erbij
heel raar
heel raar

transcend bij interngeheugen.com gehaaldMaite schreef op 09 augustus 2004 @ 23:48:
welke merk heb je?
Verwijderd
Weet iemand of er al beschermtasjes zijn voor de 7610?
Ik had hiervoor een 3410 (jawel!) en daar zat zo'n mooi zwart lederen hoesje omheen zodat er geen krassen op het toetsel kwamen. Na bijna 2 jaar was deze dus nog steeds onbeschadigd.
Vraag is, of ze er voor de 7610 ook al zijn... en dan niet die hoesjes van Samsonite waarbij je toestel horizontaal aan je broekriem hangt, maar van die ''simpele" hoesjes met zo'n stukkie plastic. Ik heb ze nog nergens gezien...
Roland.
Ik had hiervoor een 3410 (jawel!) en daar zat zo'n mooi zwart lederen hoesje omheen zodat er geen krassen op het toetsel kwamen. Na bijna 2 jaar was deze dus nog steeds onbeschadigd.
Vraag is, of ze er voor de 7610 ook al zijn... en dan niet die hoesjes van Samsonite waarbij je toestel horizontaal aan je broekriem hangt, maar van die ''simpele" hoesjes met zo'n stukkie plastic. Ik heb ze nog nergens gezien...
Roland.
Nee ik ook nietVerwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:36:
Weet iemand of er al beschermtasjes zijn voor de 7610?
Roland.
[ Voor 5% gewijzigd door JasperE op 11-08-2004 17:59 ]
Verwijderd
zoek eens op ebay voor de tasjes.
Heb ik de mijne ook weg.
(scheelt als je goed zoekt ook in prijs)
Heb ik de mijne ook weg.
(scheelt als je goed zoekt ook in prijs)
als je 7610 beschadigd ken je toch ook een nieuwe cover kopen
Verwijderd
Problemen met NPE 4.6
Ik heb via de site van Nokia de laatste nieuwe versie van Nokia PCsuite 6.2 versie 6.2.16 geinstalleerd, hierin zit het programma Nokia Phone Editor 4.6 versie 4.6.1.16. Dit programma geeft bij verbinden de foutmelding "Uw telefoon wordt niet ondersteund door Nokia Phone Editor." Terwijl alle overige programmas van Nokia PCsuite wel goed werken en verbinding hebben met de 7610.
Iemand uit ervaring een oplossing.
Ik heb via de site van Nokia de laatste nieuwe versie van Nokia PCsuite 6.2 versie 6.2.16 geinstalleerd, hierin zit het programma Nokia Phone Editor 4.6 versie 4.6.1.16. Dit programma geeft bij verbinden de foutmelding "Uw telefoon wordt niet ondersteund door Nokia Phone Editor." Terwijl alle overige programmas van Nokia PCsuite wel goed werken en verbinding hebben met de 7610.
Normaal verschijnsel bij PDA's voor zover ik weet. Mijn 64MB wordt ook al 63 gezien dacht ik.Denko schreef op 09 augustus 2004 @ 23:45:
ik heb net me 256 mb rs mmc erin gedaan en werkt perfect herkent helaas alleen 245 mb maar ja is een stuk beter dan de 61 mb die ik had telefoon werd niet sneller/langzamer en er waren geen problemen met de software o.i.d.
Eenuh een normale MMC van 1GB @ 100 Euri? Waar is dat? Ik ken ze alleen rond de 160 euri.
BTW ff een berichtje gestuurd vanuit Sydney! GoT around the globe
het staat op de nokia site dat de nokia phone editor niet compatible is met de 7610, helaasVerwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 09:17:
Problemen met NPE 4.6![]()
Even in de pricewatch kijken lijkt me? 1 Gb MMC voor 115 euro, met 5 euro verzendkosten.Stinger666 schreef op 12 augustus 2004 @ 12:49:
[...]
Normaal verschijnsel bij PDA's voor zover ik weet. Mijn 64MB wordt ook al 63 gezien dacht ik.
Eenuh een normale MMC van 1GB @ 100 Euri? Waar is dat? Ik ken ze alleen rond de 160 euri.
BTW ff een berichtje gestuurd vanuit Sydney! GoT around the globe
Verwijderd
Duh!whiteclear schreef op 12 augustus 2004 @ 00:14:
als je 7610 beschadigd ken je toch ook een nieuwe cover kopen
Da's wel heel makkelijk gezegd
Maar nee, k'zoek toch echt gewoon zo'n tasje. Ben op Ebay gaan zoeken, maar niks gevonden. Elders kan ik ze ook niet vinden helaas...
Wat ik trouwens OOK nog zoek (nu we toch bezig zijn) is een alternatief voor MiniGPS van Psiloc. MiniGPS geeft informatie weer zoals de sterkte van het signaal van je provider, en de verschillende ID's, zoals Area-code ID en Cell-ID. Aangezien ik nogal 'technisch fan' ben van dit soort gegevens, was ik benieuwd of er ook een volledig gratis alternatief voor is. MiniGPS kost 21,95 en ik heb geen visacard.
Iemand een idee of dit bestaat en waar je eventueel nog meer GRATIS software kunt downloaden voor de 7610 ??? (software van de 7650 werkt veelal ook).
Roland
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 21:48 . Reden: Vraag erbij gezet :) ]
Ze komen vanzelf wel in de winkels... ff de folders doorbladeren van telefoon winkelsDa's wel heel makkelijk gezegd
Maar nee, k'zoek toch echt gewoon zo'n tasje. Ben op Ebay gaan zoeken, maar niks gevonden. Elders kan ik ze ook niet vinden helaas...
Je ken ook de officiele Nokia winkel proberen, ik denk dat hun wel de 1e zijn met dat soort accessoiress
Hier een aantal links die hier voorbij zijn gekomen:
[ Voor 69% gewijzigd door whiteclear op 12-08-2004 21:58 ]
Verwijderd
Voor kwaliteits covers kun je eens kijken op de volgende site:
http://www.krusell.se/pro...=2&product=1703&x=14&y=14
waarbij dit de case is voor de 6710 (kost rond de 20 euro):
http://www.krusell.se/images/products/1703/1.jpg
Daarnaast is er ook een case te krijgen van het merk HAMA
http://www.hama.de/Produk...ikation/Taschen/index.hsp
Maar persoonlijk vindt ik de veelgeprijsde cases van Krusell nog altijd een van de beste.
http://www.krusell.se/pro...=2&product=1703&x=14&y=14
waarbij dit de case is voor de 6710 (kost rond de 20 euro):
http://www.krusell.se/images/products/1703/1.jpg
Daarnaast is er ook een case te krijgen van het merk HAMA
http://www.hama.de/Produk...ikation/Taschen/index.hsp
Maar persoonlijk vindt ik de veelgeprijsde cases van Krusell nog altijd een van de beste.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 22:24 ]
Verwijderd
Wow, die Krusell, dat is het helemaal natuurlijk! Toestel helemaal beschermd en de camera zit mooi achter zo'n drukker-systeem. Alleen, k'heb nog nooit van Krusell iets gezien of gehoord. Is dat hier in Nederland wel verkrijgbaar?
Bestellen via de site kan helaas niet...
Roland.
Roland.
Verwijderd
Ik ken momenteel maar 1 NL site waar je deze cases kunt bestellen.Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 23:08:
Wow, die Krusell, dat is het helemaal natuurlijk! Toestel helemaal beschermd en de camera zit mooi achter zo'n drukker-systeem. Alleen, k'heb nog nooit van Krusell iets gezien of gehoord. Is dat hier in Nederland wel verkrijgbaar?
Roland.
http://www.telecomtelecom.nl
Als de case voor de 7610 er niet tussen staat, gewoon effe mailen en zij kunnen er meestal wel aankomen. Kan wel even duren (een weekje of 2), aangezien het hier een vrij nieuwe case betreft.
Verwijderd
Dank U voor de link! k'Ga ze gelijk mailen!
Hama heeft idd ook al tasjes, maarja, een exclusief en zeker duur toestel, verdient dan ook een duur en vooral goed beschermtasje
Nogmaals dank!
Roland.
Hama heeft idd ook al tasjes, maarja, een exclusief en zeker duur toestel, verdient dan ook een duur en vooral goed beschermtasje
Nogmaals dank!
Roland.
Mensen met een 7610 even reageren:
Ik heb het wonder in me handen gehad, en ik was er helemaal gek van....
Het enigste wat me weer opviel is weer dat als je een foto wil nemen dat er weer zon irritante popup komt die heel je beeld ingebruikt neemt om iets te kiezen. zoals vastleggen van de foto.
Is er geen manier op een foto te nemen zonder dat irritante scherm te krijgen?
Heel jammer als dat niet zo is
Het enigste wat me weer opviel is weer dat als je een foto wil nemen dat er weer zon irritante popup komt die heel je beeld ingebruikt neemt om iets te kiezen. zoals vastleggen van de foto.
Gewoon de navigatieknop indrukken in het midden
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
heeft iemand bemused al voor de 7610 geprobeerd? ben benieuwd of het werkt, omdat het momenteel op mn 'oude' telefoon (3650) een van mn meeste gebruikte progjes is....
Verwijderd
Wie heeft er nog meer problemen met de ringtones van de 7610.
De originele amr. ringtones die bij het toestel zitten haperen.
De originele amr. ringtones die bij het toestel zitten haperen.
waar maakt een programma als agile messenger eigenlijk gebruik van qua verbinding?
gprs ofzo?
en waardoor worden de kosten bepaald? Hoeveel kb je gebruikt hebt?
Ik ben nogal n00b op het gebied van internetverbindingen en telefoons ed.
gprs ofzo?
Verwijderd
Zijn der al mensen hier die films hebben gekeken op hun 7610? Zoja.. kun je het geluid beluisteren via een headset of moet je het perse via de speakers horen?
Verwijderd
Jep, dat gaat via GPRS. Op het Vodafone-netwerk ook wel 'Vodafone Live!' genoemd. Je kan trouwens, als je bij deze provider een abbo hebt, een databundel afsluiten. Per maand krijg je dan 0/0,5/2/6 MB aan dataverkeer.manta schreef op 13 augustus 2004 @ 16:36:
waar maakt een programma als agile messenger eigenlijk gebruik van qua verbinding?
gprs ofzo?
0 MB is het duurste (dus geen bundel), da's 15 euro (!!!) per MB. Ikzelf heb van de week een 2 MB Bundel afgesloten, van 10 euro per maand. Je mag dit één maand meenemen. Buiten deze bundel betaal je 5 euro per MB extra.
Overigens worden dit soort diensten veelal per 10kB afgerekend.
Diensten zoals Agile Messenger en Internet gaan dus via de GPRS/Live! verbinding.
Mij is opgevallen dat ik in'n dag al bijna 0,5 MB had, dus als je niet uitkijkt, kan de rekening hiervoor snel oplopen... Duur vermaak dat GPRS in mijn ogen...
Roland.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 17:39 . Reden: Zpelvauten eruit gehaald ;) ]
Niet gebruikt maar zou in principe gewoon moeten werken...tomnuss schreef op 13 augustus 2004 @ 14:39:
heeft iemand bemused al voor de 7610 geprobeerd? ben benieuwd of het werkt, omdat het momenteel op mn 'oude' telefoon (3650) een van mn meeste gebruikte progjes is....
GPRS inderdaad.waar maakt een programma als agile messenger eigenlijk gebruik van qua verbinding?
gprs ofzo?
Niet geprobeerd maar mp3's kun je wel gewoon met een headset luisteren dus bij films is dat vast ook zo.Zijn der al mensen hier die films hebben gekeken op hun 7610? Zoja.. kun je het geluid beluisteren via een headset of moet je het perse via de speakers horen?
1 dagMaite schreef op 10 augustus 2004 @ 23:37:
ok bedankt, trouwens hoelang was de levertijd?
Het kan weldegelijk zonder de popupwhiteclear schreef op 13 augustus 2004 @ 09:47:
Mensen met een 7610 even reageren:
Ik neem aan dat je hier het menutje bedoelt als je op de softkey drukt
als je op het midden van de navigatie toets drukt neemt die gelijk een foto...
let wel op: bij het EINDE van het geluidje wordt de foto pas genomen (ivm beweging)
verder ben ik er nog HEEL blij mee
ik heb nog geen nadeel kunnen vinden, behalve dat je MP3's niet op volle kwaliteit moet hebben, maar dat is ook makkelijk terug gezet met een goed programma
MONO is bijna altijd de trick
. . . . . Youp.net . . . . .
Ja, gewoon lekker op MONO zetten. de speaker is toch ook MONO...dus je hoort het verschil toch niet.
Ik vond het wel heel jammer dat de standaard ringtones zo vreselijk lelijk zijn.. de standaard .amr zijn echt niet aan te horen...veels te hard en vervormd helemaal (misschien ff op niveau 4 zetten?)
Ik vond het wel heel jammer dat de standaard ringtones zo vreselijk lelijk zijn.. de standaard .amr zijn echt niet aan te horen...veels te hard en vervormd helemaal (misschien ff op niveau 4 zetten?)
Zijn geen ringtones, zijn muziekjes voor de muvee videoeditor.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Even een vraag voor diegene die eerst een 6600 heeft gehad en nu de 7610. De technische specificaties tussen de twee modellen verschillen niet al te veel van elkaar, dus die zijn mij wel bekend, maar ik had ze gisteren alletwee in mijn hand in de winkel en daar viel mij toch iets op:
Ik vond de 6600 ondanks dat hij wat dikker is veel prettiger in de hand liggen om mee te werken. Wat zijn jullie ervaringen hiermeer? Ik heb het dan niet over de layout van het toetsenbord (is gewoon even wennen), maar over de telefoon opzich, zoals de maat en het gewicht.
Tot nu toe wilde ik voor de 7610 gaan, maar die 6600 voelde voor mij gewoon perfect aan.
Ik vond de 6600 ondanks dat hij wat dikker is veel prettiger in de hand liggen om mee te werken. Wat zijn jullie ervaringen hiermeer? Ik heb het dan niet over de layout van het toetsenbord (is gewoon even wennen), maar over de telefoon opzich, zoals de maat en het gewicht.
Tot nu toe wilde ik voor de 7610 gaan, maar die 6600 voelde voor mij gewoon perfect aan.
PSN-id: Chrasher
Kwestie van smaak en wennen denk ik. Toch zou ik voor de 7610 gaan als ik jou was, de functies zijn gewoon wat uitgebreider en de camera van de 7610 verplettert die van de 6600.
Die camera is voor mij niet zo interressant, heb namenlijk altijd een 3mp ultra-compacte Casio bij me. Wat betreft die uitgebreidere functies, heb ik eigenlijk niet veel kunnen vinden. Kan je mischien wat voorbeelden geven?ErectionJackson schreef op 14 augustus 2004 @ 11:55:
Kwestie van smaak en wennen denk ik. Toch zou ik voor de 7610 gaan als ik jou was, de functies zijn gewoon wat uitgebreider en de camera van de 7610 verplettert die van de 6600.
Heb je trouwens zelf ook de 6600 gehad?
Wat ik ook mis is de infrarood optie, zodat ik hem ook als afstandsbediening kan gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Chrasher op 14-08-2004 12:17 ]
PSN-id: Chrasher
Sorry, weer niet goed gekeken! Maar ik had al geprobeerd een gewonen MMC of SD erin te joppen maar dit lukte me echt niet. Kreeg de cover niet dicht en was bang de MMC te mollen door hard te duwen!three2five schreef op 12 augustus 2004 @ 14:35:
[...]
Even in de pricewatch kijken lijkt me? 1 Gb MMC voor 115 euro, met 5 euro verzendkosten.
BTW ik zal in Singapore eens kijken voor een grote kaart. Hardware is SOOO cheap daar! Ik hang er een uurtje of 4 op vliegveld over twee weken en het bulkt daar van de Tax free hardware zaken.
Verwijderd
Ja idd, want volgens mij zijn ze ook gelijk qua telefoonspecificaties (dus niet de camera). De 6600 heeft zelfs nog infrarood en dat heeft de 7610 niet.Chrasher schreef op 14 augustus 2004 @ 12:16:
[...]
Die camera is voor mij niet zo interressant, heb namenlijk altijd een 3mp ultra-compacte Casio bij me. Wat betreft die uitgebreidere functies, heb ik eigenlijk niet veel kunnen vinden. Kan je mischien wat voorbeelden geven?
Heb je trouwens zelf ook de 6600 gehad?
Wat ik ook mis is de infrarood optie, zodat ik hem ook als afstandsbediening kan gebruiken.
Dat er geen infrarood opzit vind ik jammer omdat je niet kan spelen met irRemote, maar ik kan niet zeggen dat ik het mis. Voor verbinding met andere tels was het ooit wel handig maar bluetooth heeft IR nu zo onderhand toch wel vervangen vind ik
Ja ik vind het ook jammer. Is altijd makkelijk IR erbij. Maarja, je ken niet alles hebben
Verwijderd
Ik heb afgelopen zaterdag ook een 7610 Gekocht, maar moet helaas nog max 10 dagen wachten omdat ik mijn nummer wil meenemen. Dus die moet nog van Vodafone naar KPN worden overgezet.
Dan heb je hem al in je handen gehad, maar je mag hem nog niet meenemen
Zodra ik hem heb zal ik ook mijn bevinden hier meededelen
Zodra ik hem heb zal ik ook mijn bevinden hier meededelen
Verwijderd
Kijk is heel wat terug in dit topic
. Daar zijn al een paar fotos genomen met de 7610
Verwijderd
Euj Mensen!
ff een vraagje over orange world...!
ik heb zojuist orange klantenservice gebeld en ze hebben me orange world geactiveerd alleen krijg ik nu de foutmelding
Web: Geen reactie van gateway!
weet iemand wat hiervan de bedoeling is.. ik heb gewoon de instellingen die ik van orange toe gestuurd gekregen had geinstaleerd dus ik zie de fout niet...
MVG
Jordy
ff een vraagje over orange world...!
ik heb zojuist orange klantenservice gebeld en ze hebben me orange world geactiveerd alleen krijg ik nu de foutmelding
weet iemand wat hiervan de bedoeling is.. ik heb gewoon de instellingen die ik van orange toe gestuurd gekregen had geinstaleerd dus ik zie de fout niet...
MVG
Jordy
Verwijderd
Kijk hier had ik ook nog even een vraagje overOD-Frozen schreef op 21 juli 2004 @ 16:05:
Even uit pure interesse, welke progs hebben jullie allemaal op de 7610 staan? (n-gage spellen niet meegerekend aub)
Mijn toegevoegde software:Wat ik nog uit wil proberen:
- JJLKeyLock
- FExplorer
- AgileMessenger
- blzinstap (
)
- TomTom CityMaps + Amsterdam
- Cocktail
- GTRacing
- Photobase
Welke origineel geinstalleerde progs ik verwijderd heb:
- WirelessIRC
- BeMused (zodra ik een BT usb dongle heb)
- Oxygen phone manager (ook zodra ik BT op mn pc heb)
Nog een tip: Verklein je menu door menuitems zoals web/opera/chat/presence/positioning en agilemessenger in een submap in het menu te zetten. Ik heb een map "Network" aangemaakt waar ik deze allemaal naar heb verplaatst.
- Alles in de map PayAsYouGo
Edit: lijst update
je moet deze software enzo toch op nokia software market kopen ofzoiets
maar dat kan daar alleen maar met creditcard ik vraag me dus even af hoe jullie aan deze proggies komen
MVG
Jordy
het zijn symbian programma's en die kun je op allerlei websites en plaatsen downloaden (http/emule/irc)
Er is ook freeware etc.
Net als voor de pc dus ongeveer; gewoon software. En niet alleen nokia schrijft die software.
Er is ook freeware etc.
Net als voor de pc dus ongeveer; gewoon software. En niet alleen nokia schrijft die software.
[ Voor 4% gewijzigd door JasperE op 16-08-2004 20:16 ]
Verwijderd
weet jij ook niet hoe ik kan zorgen dat ornage world werkt!
weet je wat hiervan de bedoeling is.. ik heb gewoon de instellingen die ik van orange toe gestuurd gekregen had geinstaleerd dus ik zie de fout niet...
weet je wat hiervan de bedoeling is.. ik heb gewoon de instellingen die ik van orange toe gestuurd gekregen had geinstaleerd dus ik zie de fout niet...
knoops, probeer de settingswizard eens....
Verwijderd
Heb 7610 nu een week, leuk apparaatje. Maar een vriend van me heeft N-gage spellen erop gegooid om te checken of ze het deden, ze deden het dus niet en nu zit ik ermee dat ik die dingen niet kan verwijderen. Ze staan niet bij beheer en ook niet bij bestandbeheer. Ze staan wel in de spelletjes map maar als ik dan op 'C' druk kan die niet verwijderen. Iemand tips hoe ik deze dingen alsnog verwijder want nu zit ik met tombraider en redfaction die het niet doen en dat neemt nogal geheugen in.
Ook een vraag over TomTom, hoe komen jullie hier nou precies aan? gekocht, mirc/kazaa download?
Alvast bedankt!
Ook een vraag over TomTom, hoe komen jullie hier nou precies aan? gekocht, mirc/kazaa download?
Alvast bedankt!
roachtool, gebruik FExplorer daarvoor.
en TomTom hebben we gekocht natuurlijk!
(Het hulp geven bij het verkrijgen of werkend krijgen van illegale software is overigens niet toegestaan op GoT)
en TomTom hebben we gekocht natuurlijk!
(Het hulp geven bij het verkrijgen of werkend krijgen van illegale software is overigens niet toegestaan op GoT)
Verwijderd
OK, bedankt, maar hoe kom ik aan FExplorer? kan iemand me dit progg mailen op 4232887@student.Inholland.nl
OD-Frozen heb jij trouwens msn of iets? Even paar dingen bespreken als da kan, zoniet, dan niet
OD-Frozen heb jij trouwens msn of iets? Even paar dingen bespreken als da kan, zoniet, dan niet
Verwijderd
Waarom al dat gezoek als mensen het misschien kunnen sturen?
Maar goed, ik zal wel lui wezen. Toch bedankt.
omd het zoeken van fexplorer op mijn HD's waarschijnlijk langer zal duren dan een google search. En dan heb je ook meteen de laatste versie.
Uitwisseling van dit soort zaken behoren niet op deze manier via GoT te geschiedden. Zie ook de FaQ. De volgende keer staat hier een OW tegenover.
Verwijderd
Ja ik heb ook de settingswizard gebruikt
kheb alles geprobeerd maar ik krijg orange world niet aan de gang
wie heeft nog meer een 7610 en heeft orange world werkend
ik krijg nog steeds de fout web:geen reactie van gateway
kheb net wel klantenservice gebeld die zeiden dat ik niet op orangeworld kon komen omdat mijn gsm niet getest is ofzo, maar volgens hun kon ik wel gewoon wappen enzo maar ja dat lukt me ook niet
MVG
kheb net wel klantenservice gebeld die zeiden dat ik niet op orangeworld kon komen omdat mijn gsm niet getest is ofzo, maar volgens hun kon ik wel gewoon wappen enzo maar ja dat lukt me ook niet
MVG
FExplorer is overigens freeware, voor alle andere progjes die genoemd werden is voorzover ik kan zien geen hulp gegevenXandrios schreef op 17 augustus 2004 @ 12:37:
Uitwisseling van dit soort zaken behoren niet op deze manier via GoT te geschiedden. Zie ook de FaQ. De volgende keer staat hier een OW tegenover.
Bij mij werkt orange world perfekt, alles ingesteld via de settingswizzard. Weet je zeker dat orange world geen storing heeft in jou regio?Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 13:03:
Ja ik heb ook de settingswizard gebruikt
MVG
Verwijderd
He allemaal,
Ik heb voor sommige mensen goed en voor sommige slecht nieuws
Ik heb zojuist vernomen dat de Nokia 7610 zeer binnenkort aangeboden wordt in een i-mode pakket van KPN. Dat zal dus inhouden dat de telefoon zeer spoedig in prijs zal dalen, maar dat deze ook voor veel meer mensen 'haalbaar' is.
Dus als je toch al van plan was om hem aan te schaffen is het raadzaam nog even te wachten.......
Mvgr
Ik heb voor sommige mensen goed en voor sommige slecht nieuws
Ik heb zojuist vernomen dat de Nokia 7610 zeer binnenkort aangeboden wordt in een i-mode pakket van KPN. Dat zal dus inhouden dat de telefoon zeer spoedig in prijs zal dalen, maar dat deze ook voor veel meer mensen 'haalbaar' is.
Dus als je toch al van plan was om hem aan te schaffen is het raadzaam nog even te wachten.......
Mvgr
De 7610 was in juli al best goedkoop te krijgen. Moest 31 euro (incl. verzendkosten) erbij betalen voor een 2-jarig mobile plus 17,50, maar wat anders
weet je ook toevallig of je de originele versie kunt updaten naar een i-mode versie?
weet je ook toevallig of je de originele versie kunt updaten naar een i-mode versie?
[ Voor 5% gewijzigd door Maite op 17-08-2004 14:03 ]
Verwijderd
Kweet eigenlijk niet of er een storing is ofzoMaite schreef op 17 augustus 2004 @ 13:56:
[...]
Bij mij werkt orange world perfekt, alles ingesteld via de settingswizzard. Weet je zeker dat orange world geen storing heeft in jou regio?
maar ik heb die foutmelding ook nog nooit gehoord die ik had
web: geen reactie van gateway
Ik heb de settingswizard en ornage world smsje geprobeerd maar niets van die helpen, al een paar keer de gsm uitgezet enzo maar ja helaas
ik wacht het nog even tot morgen af misschien dat het even duurt ik heb net een nieuw abbonnement dus...
Weet iemand trouwens ook wanneer de 7610 nu getest gaat worden bij orange dan moet het zowiezo werken. ook al zo raar is dat ze bij orange shop enzo wel de 7610 verkopen maar dat het nog niet toegankelijk is tot orange world wel vaag....
MVG
Ow, hoe goedkoop kan ik het verwachten dan?Stinger666 schreef op 14 augustus 2004 @ 13:04:
[...]
Sorry, weer niet goed gekeken! Maar ik had al geprobeerd een gewonen MMC of SD erin te joppen maar dit lukte me echt niet. Kreeg de cover niet dicht en was bang de MMC te mollen door hard te duwen!
BTW ik zal in Singapore eens kijken voor een grote kaart. Hardware is SOOO cheap daar! Ik hang er een uurtje of 4 op vliegveld over twee weken en het bulkt daar van de Tax free hardware zaken.
mss een mini inkoopactie starten!?
als je er een 1024MB <€95 (als die al bestaat) of anders een 512MB voor < €75 kan krijgen, GRAAG!
dan betaal ik wel 10% meer ofzo? of noem maar een redelijke winstmarge...
1 is voldoende, en ik hoop dat dit soort bedragen voor te schieten zijn?
zo niet, laat maar weten
als er andere prijzen zijn, die je nu al kan achterhalen, mss ff posten? of zie je het sowieso niet zitten om een hele lading te halen?
Ik heb sinds vandaag ook eindelijk een 7610. Nu probeer ik echter mijn contacten en berichten van mijn 7250 over te zetten. Voor de contacten lukt dit nog wel, maar voor de berichten nog niet. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen? Bij
het draaien van de content copier neemt hij deze namelijk niet mee.
Daarnaast is het zo dat wanneer ik gebeld wordt of een sms krijg, ik enkel het nummer te zien krijg, terwijl ik deze contacten wel heb, en dus de naam zou moeten zien. Iemand die misschien weet hoe dit komt?
het draaien van de content copier neemt hij deze namelijk niet mee.
Daarnaast is het zo dat wanneer ik gebeld wordt of een sms krijg, ik enkel het nummer te zien krijg, terwijl ik deze contacten wel heb, en dus de naam zou moeten zien. Iemand die misschien weet hoe dit komt?
Hier een aantal verkleinde fototjes:
(niet originele jpg kwaliteit dus, maar daardoor zie je toch amper verschil met het origineel)

Dit is een typisch voorbeeld van een slechte witbalans wat je bij fel licht snel hebt:

Typisch voorbeeld van een mislukte foto:

Een goede belichting is vooral heel belangrijk bij het maken van foto's. Bij weinig licht zal je al snel een foto van mindere resolutie hebben. Bij indirect licht (hoe zeg je dat) heb je hier al snel last van.
(niet originele jpg kwaliteit dus, maar daardoor zie je toch amper verschil met het origineel)

Dit is een typisch voorbeeld van een slechte witbalans wat je bij fel licht snel hebt:

Typisch voorbeeld van een mislukte foto:

Een goede belichting is vooral heel belangrijk bij het maken van foto's. Bij weinig licht zal je al snel een foto van mindere resolutie hebben. Bij indirect licht (hoe zeg je dat) heb je hier al snel last van.
[ Voor 21% gewijzigd door JasperE op 18-08-2004 02:40 ]
Is er iemand die een gps op zn mobiel heeft gezet. En hoe zit et met de nieuwe TomTom mobile?
[ Voor 90% gewijzigd door whiteclear op 18-08-2004 17:07 ]
Even een vraagje voor alle 7610 bezitters. Mijn telefoon stoort zo om de 20 min op geluidsinstallaties die in de buurt staan. Je hoort een geluid alsof je gebeld/gesms'd wordt terwijl dit niet zo is. Het geluid is duurt maar heel kort, 1 of 2 seconden. Andere telefoons van mij deden dit niet.
Ik heb vol bereik en de tel doet dit niet alleen thuis, maar ook bij andere mensen thuis.
Hebben andere mensen dit ook?
Ik heb vol bereik en de tel doet dit niet alleen thuis, maar ook bij andere mensen thuis.
dit heb ik ook als ik aan de pc zit, maar alleen als ik gprs heb aanstaan. Trouwens ook met mijn t610.
Hmm, in het buitenland zijn die dingen goedkoper. Volgens mij zit mijn zus in de US op het moment...Stinger666 schreef op 14 augustus 2004 @ 13:04:
[...]
Weet er iemand een amerikaanse pricewatch? kan ik eens checken of die kaartjes daar goedkoper zijn.
Wat zou een logische naam zijn voor de amerikaanse pricewatch...leuf schreef op 18 augustus 2004 @ 18:29:
[...]
Hmm, in het buitenland zijn die dingen goedkoper. Volgens mij zit mijn zus in de US op het moment...
Weet er iemand een amerikaanse pricewatch? kan ik eens checken of die kaartjes daar goedkoper zijn.
Natuurlijk moet er het woord pricewatch en .com erin zitten.
dit is standaard Netwerk Zoeken, ff zeker weten of je netwerkmast nogsteeds de meest dichtbij zijnde is.OD-Frozen schreef op 18 augustus 2004 @ 15:07:
Even een vraagje voor alle 7610 bezitters. Mijn telefoon stoort zo om de 20 min op geluidsinstallaties die in de buurt staan. Je hoort een geluid alsof je gebeld/gesms'd wordt terwijl dit niet zo is. Het geluid is duurt maar heel kort, 1 of 2 seconden. Andere telefoons van mij deden dit niet.
het feit dat andere het niet deden is waarschijnlijk dat die net in een andere "richting" verzonden
mss moet je eens proberen hem in een andere (broek)zak te steken of net op een andere plek houden...
Het is natuurlijk een nieuwere telefoon en die hebben net iets sterkere zendingen, zodat je bereik beter is...
Volgens mij is er hier in de weide omtrek maar 1 mast, ik heb al een vast netwerk geselecteerd. Niet automatisch zoeken. M'n tel doet dit overigens in het hele huis.ExploWare schreef op 18 augustus 2004 @ 22:25:
[...]
dit is standaard Netwerk Zoeken, ff zeker weten of je netwerkmast nogsteeds de meest dichtbij zijnde is.
het feit dat andere het niet deden is waarschijnlijk dat die net in een andere "richting" verzonden
mss moet je eens proberen hem in een andere (broek)zak te steken of net op een andere plek houden...
Het is natuurlijk een nieuwere telefoon en die hebben net iets sterkere zendingen, zodat je bereik beter is...
Ik heb er ook geen last van maar ben meer benieuwd naar het hoe en waarom.
heb op de nokia site http://www.nokia.com/nokia/0,6771,58681,00.html nog een leuke applicatie gevonden voor de 7610:
NokiaAlbum om je fotos te ordnen
NokiaAlbum om je fotos te ordnen
NokiaAlbum is best wel handiger dan de normale gallery, iets sneller als je je foto's maakt met de albumcam. Weet iemand toevallig hoe je Albumcam als snelkoppeling in standby mode kan instellen in plaats van de gewone camera. (Ik heb het dus over de snelkoppelingen "Camera & Favorieten" op het hoofdscherm)
Verwijderd
Omg die camera van dit toestel is zker wel bter dan die van me 6230 nu ben ik jaloers en de telefoon runt nog symbian ook
. Zeer mooi toestelletje (nuttelooste post van et jaar (A))
Tsja, die had ik al gevonden maar vond daar niets als je begrijpt wat ik bedoel,it0 schreef op 18 augustus 2004 @ 21:57:
[...]
Wat zou een logische naam zijn voor de amerikaanse pricewatch...
Natuurlijk moet er het woord pricewatch en .com erin zitten.
geen RS-MMC's te vinden
dat zou ik ook wel willen weten, wordt wakker van het getril op het nachtkastje maar niet van het geluid wat van dat ding af komt.Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 13:03:
Wie weet hoe je het volume van het tijdsalarm (wekker) harder kunt instellen.
Verwijderd
Euj volk!
toch maar ff laten weten dat ik orange world aan de gang heb
dit komt omdat ze me steeds de foute instellingen hadden verstuurd en bleek dat ik niet eens instellingen kon krijgen via sms, ik heb nu een mail van ze gekregen en het werkt als iemand nog problemen heeft email ik de mail wel even..!!
Welke tools applications zijn toch een must voor de 7610 ???
MVG
toch maar ff laten weten dat ik orange world aan de gang heb
dit komt omdat ze me steeds de foute instellingen hadden verstuurd en bleek dat ik niet eens instellingen kon krijgen via sms, ik heb nu een mail van ze gekregen en het werkt als iemand nog problemen heeft email ik de mail wel even..!!
Welke tools applications zijn toch een must voor de 7610 ???
MVG
het gaat niet om het netwerk selecteren, het gaat om de paal van het geselecteerde netwerkOD-Frozen schreef op 18 augustus 2004 @ 23:34:
[...]
Volgens mij is er hier in de weide omtrek maar 1 mast, ik heb al een vast netwerk geselecteerd. Niet automatisch zoeken. M'n tel doet dit overigens in het hele huis.
Ik heb er ook geen last van maar ben meer benieuwd naar het hoe en waarom.
het is (voor zover ik weet) puur het sterkere signaal uitzenden om te kijken of er een mast in de buurt is die beter werkt dan de huidige
en dat er maar 1 mast in de buurt is weet hij niet, misschien zit die wel in een auto op de snelweg en wisselt t steeds..., weet hij veel
misschien moet je een knopje maken: Ik ben nu thuis, blijf bij je huidige mast...
Hey misschien dat jullie een progje hebben gevonden dat dit probleem verhelpt: ik heb problemen met videobestanden afspelen die langer zijn dan 10 Min, hij wil ze niet eens starten, hebben meer mensen dat probleem en zoja is er al een oplossing??
welk bestandsformaat? Ik gebruik bv. voor videos die ik met mijn digitale camera gemaakt heb "smartmovie"
Verwijderd
Wil iemand hier een filmpjuh plaatsen gemaakt door een Nokia 7610, die je via Windows Media Player kunt kijke. Mijn dank is groot
hierVerwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 19:41:
Wil iemand hier een filmpjuh plaatsen gemaakt door een Nokia 7610, die je via Windows Media Player kunt kijke. Mijn dank is groot
Verwijderd
Dank Je Wel
Weet Iemand Hier Trouwens Ook Of De Nokia 6710 Binnenkort Goedkoper Wordt, Dacht Dat Ik Dat Ergens Gelezen Had
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 18:19 ]
Misschien iemand die me inmiddels zou kunnen vertellen hoe ik smsjes vanaf een Nokia 7250 over zou kunnen zetten naar mijn 7610? Want de nieuwste PC Suite ondersteund berichten voor de 7610 niet, en kan deze dus ook niet overzetten. Heel irritant.
Je zou de smsjes kunnen proberen de sms'jes te kopieren naar sim, en dan op je nieuwe telefoon weer importeren vanaf simkaart?Gregoor schreef op 22 augustus 2004 @ 21:17:
Misschien iemand die me inmiddels zou kunnen vertellen hoe ik smsjes vanaf een Nokia 7250 over zou kunnen zetten naar mijn 7610? Want de nieuwste PC Suite ondersteund berichten voor de 7610 niet, en kan deze dus ook niet overzetten. Heel irritant.
Misschien kun je ze doorsturen via bluetooth? misschien kan oxygen phone manager het?
het waren wma's maar heb ze eerst geconferteert naar g3p (of zo ) van nokiaMaite schreef op 21 augustus 2004 @ 16:26:
welk bestandsformaat? Ik gebruik bv. voor videos die ik met mijn digitale camera gemaakt heb "smartmovie"
Dit topic is gesloten.