Nieuwe snelheden chello Officieel bevestigd

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.564 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
GaMbiNo schreef op 25 februari 2004 @ 21:48:
Oké, ik ga dus overstappen op Chello Light en hiervoor krijg ik morgen een nieuwe modem.
Op de oude modem schijn je geen Chello Light te kunnen krijgen.

Nou voel ik er weinig voor dat ze achter mijn pc gaan zitten, ik heb Chello achter mijn router hangen namelijk en ik weet niet of ze dan moeilijk gaan doen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/toepassing.gif

Gezien die tabel is het niet optimaal, dat wil niet zeggen dat het niet toegestaan is of dat het niet mogelijk is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
G-PHREAK schreef op 20 februari 2004 @ 13:45:
[...]

heb er gister toevallig een mailtje over gestuurd met als antwoord:
chello classic
gelderland
com21 1000

De datagebruik website is alleen toegankelijk voor mensen met een modem die gethrottled kan worden (bij overmatig datagebruik wordt de modem
teruggezet naar een lagere snelheid).
Dat is bij uw modem echter niet mogelijk en de datagebruik website is dan ook niet voor u toegankelijk.

Mocht er overmatig datagebruik op uw modem worden geconstateerd, dan krijgt u ruim van te voren bericht zodat u uw datagebruik kan aanpassen.
Daarnaast kunt u het datagebruik ook zelf in de gaten houden, door programma's te installeren die hiervoor gemaakt zijn. Een voorbeeld daarvaan is DUmeter.
ze zouden je dus alleen kunnen afsluiten, en als je chello plus hebt en 2 of 3 erop dan kun je niet eens centraal je verbruik bijdhouden.

En dan is het ook nog zo dat erg random zitten met hun AUP datalimiet, dan maar een harde limiet als ze maar niet tussen de 25 en 200 gig gaan vliegen.
zet het dan op 80Gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GaMbiNo schreef op 25 februari 2004 @ 21:48:
Nou voel ik er weinig voor dat ze achter mijn pc gaan zitten, ik heb Chello achter mijn router hangen namelijk en ik weet niet of ze dan moeilijk gaan doen.

gewoon je router even weghalen dan?

maar overigens deed de "monteur" bij ons ook niet moeilijk, maar dat kan ook komen doordat we net waren verhuist en ik met mijn laptop achter mijn 386 hing, tja dat mac adres zat op die isa (!!) kaart, en die past niet in mijn laptop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

nou hebben ze het vandaag helemaal mooi gemaakt. vanacht om 1:14 heb ik voor de 2e keer mail gehad over dat mijn dataverkeer nogal hoog is. ( eerste mail op 14 feb, 32 gig vandaag @ 64 gig) krijg ik om 1:24( jah 10 minuten later) een mailtje af dat ze het gaan afknijpen. ik bellen want ik vond dit niet zo'n leuk geintje. komen ze aanzetten dat mail 1 was op 14 feb( wat wel klopt) en op 18 feb mail 2 is gestuurd. sorry hoor maar vandaag is het de 25ste. wat heeft dat mailtje de afgelopen week gedaan? op en neer naar de wallen geweest of zo? gellukig zijn het zulke n00bs dat ze nog steeds nie hebben terug gezet :Y) .
volgens mij haal ik die eind april niet als ik dan toch eindelijk eens sneller mag downloaden. als dat al kan heb ik er weinig aan. zit ik zo weer met fan mail:P

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is hier trouwens (om even op de topic terug te komen) al één bestaande abonnee die de hogere snelheden al heeft gekregen???

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• eMiz0r
  • Laatst online: 06:21
GaMbiNo schreef op 25 februari 2004 @ 21:48:Nou voel ik er weinig voor dat ze achter mijn pc gaan zitten, ik heb Chello achter mijn router hangen namelijk en ik weet niet of ze dan moeilijk gaan doen.

Chello stuurt geen Chello of UPC monteurs. Het is een extern lokaal bedrijf wat hiervoor ingeschakeld wordt. 99% van die monteurs zal het een zorg zijn of je achter een router zit of niet.

Sommige monteurs zijn over het algemeen wel soepel overigens, er kwam er bij ons een langs die even de lijn moest doormeten op storingen. Nadat het niet helemaal in orde bleek te zijn zou ik een nieuw COM 21 modem krijgen. Mijn oog zag een Motorola modem in de bus van de monteur liggen. Die wees ik ook dan fijn aan met een brede smile en gaf als reden dat dat modem een stuk presteert. Even omgewisselt en sinds die tijd heb ik perfecte snelheden en pingtijden. Heeft ook niets gezegd over mn internetdeling behalve "hey dat mag niet he ;)" (dit was zeker 2 jaar terug).

Wat betreft die snelheidsverhogingen is het ineens weer betrekkelijk rustig geworden. Zouden de eerste klanten eind februari (volgens bepaalde bronnen) al niet op de nieuwe snelheden moeten zitten ?

[ Voor 6% gewijzigd door eMiz0r op 26-02-2004 11:00 ]

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

bij het bellen maken ze er ook weinig moeite mee.
zeker zo'n echt oer hollands doogbeleid. je mag et nie maar als je et doet pakken ze je niet op...

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• fl0py
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03-2020
Ik merk wel dat ze bezig zijn....

mijn download wordt regelmatiger en zit nu op max van oude chello.

(down 1.5 mbit 187.5kb/ps @ 186kb/ps )
(up 128kbit 16kb/ps @ 15kb/ps )
(ping @ 30 ~ 40 )

Het was eerst minder zo'n 150 160kb/ps gemiddeld ... en nu bij couterstrike zie ik zelfs ping 5 tot 15!!

Vraag me af wanneer ik nu eindelijk overga op de nieuwe snelheden.

Ik heb er nog wel een beetje vertrouwen in..

(Gelderland)
(com21)

Vrouwen zijn net als ruitenwissers, als ze nat zijn piepen ze niet!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

fl0py schreef op 26 februari 2004 @ 16:04:

(ping @ 30 ~ 40 )

Het was eerst minder zo'n 150 160kb/ps gemiddeld ... en nu bij couterstrike zie ik zelfs ping 5 tot 15!!

(Gelderland)
(com21)
Ik zit ook in Gelderland Com21 maar bij mij is het nog steeds max 180...

Wezep by the way.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Lijkt me sterk dat mensen met com21/lancity er iets van gaan merken voor ze een nieuwe modem hebben.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
eMiz0r schreef op 26 februari 2004 @ 10:59:
[...]

Chello stuurt geen Chello of UPC monteurs. Het is een extern lokaal bedrijf wat hiervoor ingeschakeld wordt. 99% van die monteurs zal het een zorg zijn of je achter een router zit of niet.

Sommige monteurs zijn over het algemeen wel soepel overigens, er kwam er bij ons een langs die even de lijn moest doormeten op storingen. Nadat het niet helemaal in orde bleek te zijn zou ik een nieuw COM 21 modem krijgen. Mijn oog zag een Motorola modem in de bus van de monteur liggen. Die wees ik ook dan fijn aan met een brede smile en gaf als reden dat dat modem een stuk presteert. Even omgewisselt en sinds die tijd heb ik perfecte snelheden en pingtijden. Heeft ook niets gezegd over mn internetdeling behalve "hey dat mag niet he ;)" (dit was zeker 2 jaar terug).

Wat betreft die snelheidsverhogingen is het ineens weer betrekkelijk rustig geworden. Zouden de eerste klanten eind februari (volgens bepaalde bronnen) al niet op de nieuwe snelheden moeten zitten ?
Eeeuh maar hoe zit dat dan, je kan dus dan blijkbaar wel zomaar een modem van een ander platvorm erop prikken? ik dacht dat ze dan ook wat moesten veranderen in die wijkcentrale ofzo :? Zo'n Motorola is toch EuroDOCSIS? Dus stel dat mijn Terayon TeraPro stuk gaat ofzo dan krijg ik misschien ook wel zo'n Motorola.. :?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LB06 schreef op 26 februari 2004 @ 20:08:
Lijkt me sterk dat mensen met com21/lancity er iets van gaan merken voor ze een nieuwe modem hebben.
het zou kunnen hoor, als alle andere mensen op dat netwerk al op eurodocsis zitten :+ 8)7

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
waarschijnlijk worden in gelderland geen com21 modems gewisseld
De planning is als volgt:

EuroDocsis

------------------------------------------------------------------------

Terayon TJ720/Motorola Surfboard 4100E/4200E/5100E/Thomson TSM 390

Nieuwe klanten die vanaf 2 februari 2004 zijn geinstalleerd hebben/krijgen de nieuwe snelheid. Bij een up- of downgrade krijgen klanten de nieuwe snelheid per direct.
De resterende EuroDocsis klanten krijgen de nieuwe snelheden in:

Noord-Holland: eind april 2004

Rest (incl. Haarlem): eind februari 2004 (dit is nog afhankelijk van een verandering in het netwerk. Anders ook eind april).

COM21

Com21 Comport 1000/1080

Gelderland/Friesland: eind maart 2004

Zuid-Holland: begin juli 2004 (dit is nog afhankelijk van 9.000 modems die van COM21 naar Eurodocsis moeten worden overgezet)

Terayon

Terayon Terapro

Eind April 2004

Lancity

Lancity modellen

Lancity wordt niet verhoogd. Alle bestaande Lancity klanten worden overgezet op Eurodocsis:

Noord-Holland: start 1 maart en klaar eind april 2004

Oud Tebecai-gebied (Doetinchem, Zutphen, Vorden, Warnsveld, Hengelo GLD en Zelhem) klaar medio juni 2004

Van de niet UPC gebieden waar wel chello verkrijgbaar is, zijn nog geen planningen bekend.
bron: chelloo.com

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
volgens mij heeft plus geen data limiet.

zit nu aan de 52297 megabyte.

en heb het nog rustig aangedaan.

tjah als ik een keer een brief ontvang dan is het nog niet zon probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik heb overigens vorige week een Terrayon Tj720 op de kop kunnen tikken (was van Chello, bij een ontruiming blijven staan) en ik een mailtje gestuurd naar chello of ik dat modem kon gebruiken (zodat ik hun geld zou uitsparen)

Krijg ik het volgende mailtje terug.
In reactie op uw bericht:

Geachte heer / mevrouw.

Onlangs heb ik via/via een Terayon TJ720 modem op de kop kunnen tikken. Ik ben
woonachtig in Gelderland en al een paar jaar abbonnee van uw
diensten. En met de komst van de snelheidsverhogingen binnenkort zal er dus ook
een nieuw modem geplaatst worden, aangezien ik nog beschik
over een Com21 modem.

Nu is mijn vraag, is het ook mogelijk om nu alvast dit nieuwe modem aan te
sluiten ? En heb ik dan tevens al de nieuwe snelheden ?

In afwachting van een reactie van uw kant,

Met vriendelijke groet,

Informeren wij u graag als volgt:

Nee, dit is niet mogelijk. De snelheden worden systematisch en gefaseerd
aangepast nagelang uw modem. U ontvangt hierover nog schriftelijk bericht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Nou kunnen ze geld verdienen, doen ze het niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
xabre16v schreef op 26 februari 2004 @ 23:07:
[...]

Eeeuh maar hoe zit dat dan, je kan dus dan blijkbaar wel zomaar een modem van een ander platvorm erop prikken? ik dacht dat ze dan ook wat moesten veranderen in die wijkcentrale ofzo :? Zo'n Motorola is toch EuroDOCSIS? Dus stel dat mijn Terayon TeraPro stuk gaat ofzo dan krijg ik misschien ook wel zo'n Motorola.. :?
Nu durf ik dit niet met zekerheid te zeggen, maar ze hebben bij mij een COM21 direct voor een Motorola verwisseld. De monteur heeft zijn telefoon niet aangeraakt om wijzigingen door te geven en ik kon direct internetten, dus ik neem voor het gemak even aan dat je elk modem overal direct zou kunnen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

eMiz0r schreef op 27 februari 2004 @ 00:16:
[...]

Nu durf ik dit niet met zekerheid te zeggen, maar ze hebben bij mij een COM21 direct voor een Motorola verwisseld. De monteur heeft zijn telefoon niet aangeraakt om wijzigingen door te geven en ik kon direct internetten, dus ik neem voor het gemak even aan dat je elk modem overal direct zou kunnen toepassen.
Nee, die modems zijn op voorhand al geactiveerd. De monteur zal achteraf het modem en jou naam koppelen maar dat gebeurt later pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Fairy schreef op 27 februari 2004 @ 00:36:
[...]

Nee, die modems zijn op voorhand al geactiveerd. De monteur zal achteraf het modem en jou naam koppelen maar dat gebeurt later pas.
ja maar dat kun je zelf ook doen via http://prov.upc.nl :? ik heb momenteel mijn inloggegevens daar niet voor bij de hand maar daar staat zoiets iets als modemwissel indienen oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

fl0py schreef op 26 februari 2004 @ 16:04:

(ping @ 30 ~ 40 )

(Gelderland)
(com21)
Ook gelderland hier (nijmegen) [motorola]

En hier precies dezelfde symptonen. Ik kan de theoretische max van chello classic weer sinds enkele dagen halen. Sites laden sneller, ping is weer lekker laag + STABIEL...

Het lijkt me dan dat ze eerst het huidige netwerk perfectioneren, alvorens de BIG UPGRADE... vol verwachting bonst mijn hart :*)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Gaer schreef op 25 februari 2004 @ 12:22:
Ik heb hem ook binnen:

Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail willen wij u nogmaals informeren over uw dataverkeer. Wij constateren dat uw dataverkeer overmatig dreigt te worden, ondanks onze eerdere waarschuwing deze maand.

U bent enkele percentages verwijderd van de grens van wat UPC als overmatig heeft vastgesteld.

Het is dus duidelijk voor classic abbo's geen 100Gb, maar 50Gb

Ik zit namelijk op dit moment op 54Gb en ben nu teruggezet naar het stenentijdperk :O
En ik denk dat dit nogal te maken heeft met de nieuwe snelheden, aangezien dit zeker niet mijn topmaand is geweest...
lol heb ook zo'n mailtje gehad. alleen die knuppels zijn vergete om terug te zetten naar die snelheden. zo gauw ze dat flikken wil zelfs ons pap overstappen.zou ik dan na 4 maanden eindelijk adsl krijge? word spannend:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

lammmetak schreef op 27 februari 2004 @ 00:49:
lol heb ook zo'n mailtje gehad. alleen die knuppels zijn vergete om terug te zetten naar die snelheden. zo gauw ze dat flikken wil zelfs ons pap overstappen.zou ik dan na 4 maanden eindelijk adsl krijge? word spannend:D
Lammetak, ze zijn het echt niet vergeten als je net het e-mailtje hebt gehad. Ze sturen het e-mailtje omdat je nog net onder de grens zit. Pas als je nu een paar dagen flink zou downloaden (en deze maand zou meer dan 28 29 dagen hebben ;)) dan werd je teruggezet. Zo te zien zitten jullie dus op 50GB/maand gemiddeld en zul je niet echt problemen krijgen.
Overigens vind ik 50GB helemaal niet zo'n verkeerde limiet, zeker niet in de combinatie met terugzetten van de snelheid. Met een limiet van 50GB kun je zeker 60 cds downloaden per maand (a 700 MB).

[ Voor 4% gewijzigd door T.T. op 27-02-2004 13:12 . Reden: schrikkeljaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

T.T. schreef op 27 februari 2004 @ 11:10:
[...]

Lammetak, ze zijn het echt niet vergeten als je net het e-mailtje hebt gehad. Ze sturen het e-mailtje omdat je nog net onder de grens zit. Pas als je nu een paar dagen flink zou downloaden (en de maand zou meer dan 28 dagen hebben ;)) dan werd je teruggezet. Zo te zien zitten jullie dus op 50GB/maand gemiddeld en zul je niet echt problemen krijgen.
Overigens vind ik 50GB helemaal niet zo'n verkeerde limiet, zeker niet in de combinatie met terugzetten van de snelheid. Met een limiet van 50GB kun je zeker 60 cds downloaden per maand (a 700 MB).
Geachte chello abonnee,

Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet.

Tot het einde van de maand zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal
64 Kbps voor zowel het up- als het download verkeer. Alle onderdelen van de chello dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.
dit is toch duidelijke taal dat ze me terug gaan zetten . als ik volgende maand de hele maand word afgeknepen zal dat denk ik ook wel met de rekening betalen. ons pap moest er mee lachen. die zij al dat als ze je dat flikken dat ie ook zo veel voor gaat betalen. zijn we ook meteen weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

lammmetak schreef op 27 februari 2004 @ 13:00:
dit is toch duidelijke taal dat ze me terug gaan zetten . als ik volgende maand de hele maand word afgeknepen zal dat denk ik ook wel met de rekening betalen. ons pap moest er mee lachen. die zij al dat als ze je dat flikken dat ie ook zo veel voor gaat betalen. zijn we ook meteen weg :)
Ik wist niet dat je ook het vervolg-mailtje al had gehad. De lagere snelheden gelden alleen t/m het einde van de (kalender)maand, dus overmorgen verdomd een schrikkeljaar dus de dag na overmorgen kun je volgens mij weer op volle snelheid blazen :)

[ Voor 5% gewijzigd door T.T. op 27-02-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

this nooit terug gegaan. zie wel dat ze bij chello niet alles op een rijtje hebbe:)

[ Voor 25% gewijzigd door wvdburgt op 27-02-2004 14:03 . Reden: beetje grote mond vond ik:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb de nieuwe snelheden al.

Download (op dit moment): ruim 230 kB/s
Upload: ruim 30 kB/s

(Nijmegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
U.F.O schreef op 27 februari 2004 @ 23:35:
Ik heb de nieuwe snelheden al.

Download (op dit moment): ruim 230 kB/s
Upload: ruim 30 kB/s

(Nijmegen)
lijkt me niet .. dan zit je flink eind onder de nieuwe snelheden iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

In almere is het ook al zo up rond de 33 en down ook rond de 230...

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Nou ik woon ook in almere en mijn down is nog steeds rond de 170 / 180 kb down en 15 up, nog niks veranderd dus, maar em meschien heb jij al euroDOCSIS modem?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Ik ben bang dat door alle veranderingen het er voor mij alleen maar slechte rop wordt.

Na jaar veel problemen 4 jaar perfecte verbinding gehad.. zelden offline en ben bang dat door de veranderingen het nu weer brak en instabiel wordt.

afgelopen week al 2 storingen.

En ik snap niet hoe ze de upload gaan verhogen.. want ik haal nu al de limiet nooit.

[ Voor 15% gewijzigd door Hertog_Martin op 28-02-2004 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U.F.O
  • Niet online
G-PHREAK schreef op 28 februari 2004 @ 00:00:
[...]

lijkt me niet .. dan zit je flink eind onder de nieuwe snelheden iig ;)
Ja, helaas wel.

Maar 's nachts lijkt het wel wat beter te zijn. :)
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Feb 28 2004 om 02:35:15 UTC+0100)

Download : 260.4 KByte/sec
Upload : 38.1 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hier Nijmegen (Dukenburg), geen nieuwe snelheden.

Kun je trouwens in je modem logs zien hoe die update is verlopen?
Kheb euodocsis (motorola) btw.

[ Voor 12% gewijzigd door Michael Knight op 28-02-2004 11:22 . Reden: modem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4MULA
  • Laatst online: 10-12-2023
Hier Nijmegen (Lindenholt 6546RS) wel de nieuwe snelheden sinds 27-02

Upload: 39 Kb
Download: 253 Kb

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 16:54

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Hier Nijmegen (meyhorst) sinds vandaag (28-2) verhoging
Bestandsgrootte: 1024 Kbytes
Benodigde tijd: 26.0 seconden
Behaalde upload snelheid: 315 Kbit/Sec
39.4 KByte/sec
4.9 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: hoger dan mogelijk

Eindelijk!!

ow ja: ik heb dus een 'oude' grote zwarte Teringjong

[ Voor 10% gewijzigd door Evil Dax op 28-02-2004 19:28 ]

in de winter is het kouder als buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U.F.O
  • Niet online
Ik heb een golvende Terayon, 4 ledjes als het goed is.
Ik woon in Nijmegen Lindenholt trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U.F.O
  • Niet online
Zo te zien is Nijmegen een van de eerste steden die de nieuwe snelheden doorgevoerd krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Hmm, als dat zo is, dan ga ik strax proberen even een Motorola modem aan te melden, kijken of die wel nieuwe snelheid heeft, dan weer kijken of de legale terayon ook omhoog is gegaan.
Zit hier wel in Ewijk, maar zover van Nijmegen is dat ook weer niet :)
Heb op dit moment nog oude snelheid, en ik moet zeggen, als ik met Motorola modem surf, vond ik mijn verbinding wel sneller, alleen dat is geen officiele Chello modem, en omdat Chello remote firmware updates doet (deed?) crashte die van mij regelmatig.
Heb wel heel vaak een hoge beginsnelheid de laatste tijd, 350+, maar die zakt te snel weer in tot 120.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
kan je via http://prov.upc.nl dat Motorola modem niet gewoon als standaard instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:40
hmm woon in Wageningen en dat zit toch in de buurt ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Als die verhoging al in meyhorst is ga ik nu mijn modem resetten :D

resultaten komen over paar minuutjes :7

UPDATE: Kheb dus nog gewoon de oude snelheid...

[ Voor 26% gewijzigd door Michael Knight op 28-02-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

xabre16v schreef op 28 februari 2004 @ 19:10:
kan je via http://prov.upc.nl dat Motorola modem niet gewoon als standaard instellen?
Nog leuker, heb regelmatig van modem geswapt, waarvan ik maar 2x op de prov pagina uitkwam, dus er zijn er waarschijnlijk zowat constant 2 aangemeld.
Maar ook toen ik die Motorla had aangemeld crashte dat ding, maar dat is volgens mij puur omdat de firmware te oud is en geen remote firmware update ondersteund.
Zal misschien morgen weer eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Hmms wat ik vreemd vind he is dat ik de laatste weken eigenlijk vet traag internet heb hier in amsterdam... voorheen had ik echt altijd het maximum wat er te halen viel 200 down en 15 up met de lancity modem.... maar sinds een paar weken dus zit ik echt met upload rond de 6 kb en download rond de 70 kb max... en dat irriteerd me wel een beetje.... iemand enig idee hoe het kan ?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Firecow schreef op 28 februari 2004 @ 23:16:
Hmms wat ik vreemd vind he is dat ik de laatste weken eigenlijk vet traag internet heb hier in amsterdam... voorheen had ik echt altijd het maximum wat er te halen viel 200 down en 15 up met de lancity modem.... maar sinds een paar weken dus zit ik echt met upload rond de 6 kb en download rond de 70 kb max... en dat irriteerd me wel een beetje.... iemand enig idee hoe het kan ?
Jij hebt geruild met mijn verbinding? >:)

ff serieus: ze zijn constant aan et sleutelen...zal daar vast aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

download al wel omhoog upload niet (COM21 Rotterdam)
(Overgenomen op Sun Feb 29 2004 om 16:50:52 UTC+0100)

Download : 273.5 KByte/sec
Upload : 13.2 KByte/sec
Connection : 326.0 Conn/min

wel beter dan anderhalf half jaar geleden toen had je hier geluk als je de 30 haalde :P

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Zijn er al mensen die iets van een verhoging hebben gemerkt in Eindhoven of Helmond?

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

vormstreber schreef op 29 februari 2004 @ 18:07:
Zijn er al mensen die iets van een verhoging hebben gemerkt in Eindhoven of Helmond?
Ik woon in Brouwhuis maar heb nog niks gemerkt van de verhogingen... :/

[ Voor 58% gewijzigd door BioHazard op 29-02-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik woon in gemert, 12 km van helmond, ook nog niks. behalve fan mail over mijn download gedrag en dreigementen van dat ze me gaan afknijpen. wel mail gehad dat ze het gingen doen maar er ik download nog even snel:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Michael Knight schreef op 28 februari 2004 @ 11:22:
Hier Nijmegen (Dukenburg), geen nieuwe snelheden.

Kun je trouwens in je modem logs zien hoe die update is verlopen?
Kheb euodocsis (motorola) btw.
kun je bij een com21 ook logs uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
leeuwarden met motorola ook nog niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Weet niet zeker of een Com21 ook logs bij houd, neem aan van wel eigenlijk.
Maar een Com21 heeft geen webinterface, die gaat alleen via een directe verbinding, via de .. com .. poort geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Nakebod schreef op 29 februari 2004 @ 22:04:
Maar een Com21 heeft geen webinterface, die gaat alleen via een directe verbinding, via de .. com .. poort geloof ik.
http://192.168.100.1 :)

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
:X :X
Ik denk dat jij nu in je eigen router zit ipv je modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Dat is het Motorola ip, of heeft Com21 WEL een webinterface? Kan ik mij iig niets van herinneren, maar het is ook weer zowat 4 jaar geleden dat ik nog een Com21 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
holy, druk ik op dat ip, en krijg toch een vet menu van mijn kabelmodem.
IDeaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Westereinder schreef op 29 februari 2004 @ 22:13:
[...]

:X :X
Ik denk dat jij nu in je eigen router zit ipv je modem
Tis iig geen com21 modem :P
/edit :Z verkeerd knopje

[ Voor 7% gewijzigd door JvdW op 01-03-2004 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Nakebod schreef op 29 februari 2004 @ 22:04:
com21 modems kun je wel uitlezen en aanpassen alleen is dit niet aan te raden.

Door middel van een zelfgemaakte kabel van een deel com kabel en audiokabel (van cd-rom naar mboard)

Mocht iemand intresse daarvoor hebben moet je het even opzoeken op internet want mag dit eigenlijk niet posten geloof ik :X

en in nijkerk gelderland nog geen snellere verbinding :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15-2 1e mail dataverbruik
24-2 64kbps
25-2 2e mail
1-3 3e mail en dus ook deze maand 64kbps

waar zijn ze mee bezig :? |:(
eens even bellen >:)

edit:
ze wisten me te vertellen dat de mailserver gaar was (goh echt? :P)
en dat er problemen waren met het resetten van de modems, dus even gereset en we kunnen weer downloaden ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Even voor de mensen die nog nooit een snelle verbinding hebben gehad. Misschien helpt et misschien ook niet. gewoon tip

Mocht iets niet kloppen of iemand wil het aanvullen zie ik het graag.

* Zorg dat de utp kabel van modem naar pc zo kort mogelijk is.
* Controleer de kabel(tvkabel) aansluitingen. ( splitter, aansluitingen, etc.)
* Zorg dat de utp kabel zo min mogelijk in de buurt is van tl verlichting verwarmingen, etc (vanwege storing telefoon kabel wil ook wel eens storen)
* Let erop dat router netwerkkaart etc goed aangesloten en geinstalleerd is.
* Controleer eventueel utp bekabeling of goed aangesloten en geknepen is.
* kijk of je de primaire en secundaire dns aan gegeven hebt. (vanwege uitval primaire dns)
* gebruikt anders dns van andere profiders. (let op bij sommige dns adressen worden sommige pagina's niet weergegeven.)
* controleer modem of deze goed functioneerd (tester http://www.coax.nl/tester/files/modemtester.zip)
* controleer pc op virussen/hackers
* controleer eventueel instellingen router of kijk of deze nog goed functioneerd

het kan ook zo zijn dat de verbinding tussen verdeelkasje en jou huis niet goed is daar kun je helaas niks aan doen.
Het kan ook zo zijn dat het probleem gewoon in het chello netwerk zit kun je helaas ook niks aan doen.

Hier kun je nog wat tips vinden http://www.chelloo.com/tips/ >:)

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
de utp kabel van modem naar pc maakt toch niet echt uit of ie 10 meter is, of 1 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in Almere haal ik nu 230 kb/s download en 32 kb/s upload

Ik gebruik de terayon modem (de oudste). Hopelijk blijft het zo snel :P

Ik heb chello classic

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Willen de mensen met de "Joepie ik heb de nieuwe snelheid" om vervolgens een aantal waardes te laten zien even de moeite nemen om hun abbo type erbij te melden. ;)

Ik haal b.v. 340 down en 43 up met Chello+ in Diemen (meting over 3 dagen) maar ik ben nog niet omgezet naar de hogere snelheid. Dus zeg het maar... :?

[ Voor 35% gewijzigd door Roko op 01-03-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

fl0py schreef op 01 maart 2004 @ 12:35:
Even voor de mensen die nog nooit een snelle verbinding hebben gehad. Misschien helpt et misschien ook niet. gewoon tip

Mocht iets niet kloppen of iemand wil het aanvullen zie ik het graag.

* Zorg dat de utp kabel van modem naar pc zo kort mogelijk is.
* Controleer de kabel(tvkabel) aansluitingen. ( splitter, aansluitingen, etc.)
* Zorg dat de utp kabel zo min mogelijk in de buurt is van tl verlichting verwarmingen, etc (vanwege storing telefoon kabel wil ook wel eens storen)
* Let erop dat router netwerkkaart etc goed aangesloten en geinstalleerd is.
* Controleer eventueel utp bekabeling of goed aangesloten en geknepen is.
* kijk of je de primaire en secundaire dns aan gegeven hebt. (vanwege uitval primaire dns)
* gebruikt anders dns van andere profiders. (let op bij sommige dns adressen worden sommige pagina's niet weergegeven.)
* controleer modem of deze goed functioneerd (tester http://www.coax.nl/tester/files/modemtester.zip)
* controleer pc op virussen/hackers
* controleer eventueel instellingen router of kijk of deze nog goed functioneerd

het kan ook zo zijn dat de verbinding tussen verdeelkasje en jou huis niet goed is daar kun je helaas niks aan doen.
Het kan ook zo zijn dat het probleem gewoon in het chello netwerk zit kun je helaas ook niks aan doen.

Hier kun je nog wat tips vinden http://www.chelloo.com/tips/ >:)

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben... :*)
Zo kort mogelijke UTP kabel maakt niks uit. Zolang hij maar wel volgens het twisted pair principe is aangesloten (is wat anders als crossed). Onze monteur was zo handig om de UTP kabel 1 op 1 aan te knijpen over 20 meter :X

Zorg er voor dat het kabelmodem zo dicht mogelijk bij de beginaansluiting zit zonder splitters er tussen. De lengte van de UTP kabel maakt niet uit (tot 100 meter) maar 1 goed advies is wel dat je GEEN knikken of scherpe bochten in de kabel maakt, dit zorg ook voor slechte latencies (wist ik ook niet! maar is wel waar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:45

Wimo.

Shake and Bake!

Hmm.. Eindhoven, wel een nieuw ipadres gehad (en ik zit opeens op het a2000 netwerk) maar geen verhoging. Ik kreeg wel gisteren een bericht dat ik teveel had gedownload :( Ik zat gisteren op 60gb ! En dat met chello + .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Fairy schreef op 01 maart 2004 @ 14:52:
[...]

Zo kort mogelijke UTP kabel maakt niks uit. Zolang hij maar wel volgens het twisted pair principe is aangesloten (is wat anders als crossed). Onze monteur was zo handig om de UTP kabel 1 op 1 aan te knijpen over 20 meter :X

Zorg er voor dat het kabelmodem zo dicht mogelijk bij de beginaansluiting zit zonder splitters er tussen. De lengte van de UTP kabel maakt niet uit (tot 100 meter) maar 1 goed advies is wel dat je GEEN knikken of scherpe bochten in de kabel maakt, dit zorg ook voor slechte latencies (wist ik ook niet! maar is wel waar).
Hoelanger de kabel, hoe meer weerstand en dus een "slechtere verbinding"

Hoe harder het waait, hoe meer weestand en dus een "langzamere vooruitgang"

8)7

Overzicht:

1. Oranje/Wit
2. Oranje
3. Groen/Wit
4. Blauw
5. Blauw/Wit
6. Groen
7. Bruin/Wit
8. Bruin

[EDIT] Tip voor onze (leeken)=leken |:( onder ons: hou het RJ-45 stekkertje bij alle 2 de kanten van de kabel het zelfde voor je. Anders is de kabel verkeer om aangesloten :P

En trouwens splitter is altijd nodig aangezien er maar 1 kabel je huis in komt en je wil toch echt ook nog tv kijken 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door fl0py op 01-03-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
fl0py schreef op 01 maart 2004 @ 12:15:
[...]

com21 modems kun je wel uitlezen en aanpassen alleen is dit niet aan te raden.

Door middel van een zelfgemaakte kabel van een deel com kabel en audiokabel (van cd-rom naar mboard)

Mocht iemand intresse daarvoor hebben moet je het even opzoeken op internet want mag dit eigenlijk niet posten geloof ik :X

en in nijkerk gelderland nog geen snellere verbinding :'(
De COM21 modems hebben inderdaad geen web interface. Het menu is inderdaad wel berijkbaar via een speciale kabel.
René, van Chelloo.com, heeft hier een stuk van op zijn website staan. Zie het volgende URL: http://chelloo.com/tips/com21.html

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:00

Nibbz

Postmaster General

(jarig!)
fl0py schreef op 01 maart 2004 @ 15:27:
[...]

Hoelanger de kabel, hoe meer weerstand en dus een "slechtere verbinding"

Hoe harder het waait, hoe meer weestand en dus een "langzamere vooruitgang"

8)7

Overzicht:

1. Oranje/Wit
2. Oranje
3. Groen/Wit
4. Blauw
5. Blauw/Wit
6. Groen
7. Bruin/Wit
8. Bruin

[EDIT] Tip voor onze (leeken)=leken |:( onder ons: hou het RJ-45 stekkertje bij alle 2 de kanten van de kabel het zelfde voor je. Anders is de kabel verkeer om aangesloten :P

En trouwens splitter is altijd nodig aangezien er maar 1 kabel je huis in komt en je wil toch echt ook nog tv kijken 8)7
euh... als ik een utp kabel van 100 meter tussen mijn pc en mijn modem heb, kan ik nogsteeds met 180 kb/s downloaden.

ik denk dat je bedoelt dat de coax kabel zo kort mogelijk moet zijn. Want die stoort dus wel erg als hij heel lang is. Dit is vele malen erger dan bij UTP

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
DataBeest schreef op 01 maart 2004 @ 15:32:
[...]

De COM21 modems hebben inderdaad geen web interface. Het menu is inderdaad wel berijkbaar via een speciale kabel.
René, van Chelloo.com, heeft hier een stuk van op zijn website staan. Zie het volgende URL: http://chelloo.com/tips/com21.html
ja daar had ik et onderandere ook vandaan alleen wist niet of ik die url posten mocht dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Nibbz schreef op 01 maart 2004 @ 15:39:
[...]

euh... als ik een utp kabel van 100 meter tussen mijn pc en mijn modem heb, kan ik nogsteeds met 180 kb/s downloaden.

ik denk dat je bedoelt dat de coax kabel zo kort mogelijk moet zijn. Want die stoort dus wel erg als hij heel lang is. Dit is vele malen erger dan bij UTP
theorie theorie theorie.....

zolang iedereen het maar begrijpt. :D

en trouwens utp is unshielded dus niet echt beschermd :D maar als het werkt waarom ook niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 16:54

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

15-2 1e mail dataverbruik
24-2 64kbps
25-2 2e mail
1-3 3e mail en dus ook deze maand 64kbps

waar zijn ze mee bezig
eens even bellen
Ja heb ik hier ook gekregen.
Aso's :(
Eerst mailen over overmatig gebruik, dan de snelheid verhogen, dan weer afkappen :( :(
Belachelijk; in december 82GB ged/l; kreeg een 'high water mark' waarschuwing.
Nu eind feb/ begin maart afgeknepen, zit aan de 50GB.
Dus snelheid (hier met classic/oude teringjong) van 150kB naar 240kB; limiet van 100GB naar 50GB.
Wat moet ik dan met die nieuwe snelheid :?

in de winter is het kouder als buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

vormstreber schreef op 29 februari 2004 @ 18:07:
Helmond 't Hout hier, en heb nog geen verhoging.
Nibbz schreef op 01 maart 2004 @ 15:39:
[...]

Dat is ook onzin, heb hier 10 meter coax liggen met 2 spitters, en 10 meter utp.
Als ik die 10 meter coax weghaal en em rechtstreeks aansluit op de kabel die binnenkomt samen met 10 meter utp dan merk ik geen enkel verschil verschil qua download/upload en pingtijden.
Heb getest met speedtest, downloaden van 100mb bin files en het spelen van unreal tournament online...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:27

Halfkakkende

Vandring

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 12:50:
hier in Almere haal ik nu 230 kb/s download en 32 kb/s upload

Ik gebruik de terayon modem (de oudste). Hopelijk blijft het zo snel :P

Ik heb chello classic
Ik zit ook in Almere met de oude Terayon baksteen, maar geen nieuwe snelheden.

Bij jou nog steeds?

* Halfkakkende wacht geduldig af :*) .

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vriend van me die stukje verder woont heeft ineens een verhoging, die heeft 40kb/s upload:( ik heb nog steeds 15kb/s :(
waarom HIj wel verdikkie :p

locatie-rotterdAm B)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Goh, vandaag weer een mail van chello gehad, maar ben zo te zien niet de enigste.
Ik zit nu steeds dichter bij de overstap op adsl, chello begint me laatste tijd steeds meer te irriteren.
Nog vrij lang volgehouden al die jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, is dat de nieuwe rage, dat chello iedereen beetje loopt rondtemailen wegens teveel data gebruik ??
enne. Help resetten van de modem om de snelheid erin te krijgen want die maat die heeft het dus al :S

edit:
crisis speedtest voor mij
DOWNLOAD:23.7 KByte/sec
(=190 kbps)
UPLOAD: 14.6 KByte/sec
(=117 kbps)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Hier ook in Almere
Blauwe Terrayon 4 lampjes en Chello Classic
Download 204.6 KByte/sec
(=1637 kbps)

Upload 33.0 KByte/sec
(=264 kbps)

Heb deze snelheden nog nooit gehaald.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:27

Halfkakkende

Vandring

Ook hier begint het sneller te worden. Niet zo snel als ze beloven, maar in ieder geval een stap in de goede richting.

(Overgenomen op Mon Mar 1 2004 om 18:40:43 UTC+0100)

Download : 222.7 KByte/sec
Upload : 29.9 KByte/sec
Connection : 933.0 Conn/min
Ping test Nederland : 36.0 ms

Chello Classic, Almere Muziekwijk, Oud Terayon baksteentje.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm rocky, ik woon ook in almere (haven) heb ook blauwe terrayon 4 lampjes en chello classic maar ik heb nog geen upgrade gehad, heb jij modem gereset?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Iemand in Eindhoven al die snelheden van Chello???...Ik zit nog steeds op het zelfde :( ...sterker nog 100kb/s minder dan een half jaar geleden :r

Of moet je de modem resetten?

hier kun je zien dat brabant het langzaamste is

http://www.chelloo.com/chellometer/info.html

[ Voor 22% gewijzigd door silitek op 01-03-2004 19:05 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Yay in Leeuwarden ook omhoog @ Terayon!

Speedtest.nl: 236 down, 32 up
UPC test: 234 down, 45 up <---- 45!!!! w00t!

De downloadsnelheid zit dus rond 75% van 't maximum en de upload 90-95%. Nah, ben ik iig errug blij mee, ging me vooral om de uploadsnelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarehm
Hebben jullie bericht gekregen?
of niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

silitek schreef op 01 maart 2004 @ 19:03:
Iemand in Eindhoven al die snelheden van Chello???...Ik zit nog steeds op het zelfde :( ...sterker nog 100kb/s minder dan een half jaar geleden :r

Of moet je de modem resetten?

hier kun je zien dat brabant het langzaamste is

http://www.chelloo.com/chellometer/info.html
Wat ik wel heb is dat ie snel begint en daarna snel afzakt naar een gemiddelde tempo van 175 KB/s.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm die maat van me heeft uplaod van 40 en d/l van 107 :S
Als die balharen van Chello het nou eens met datums aankondigen dan had je tenminste zekerheid _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

vormstreber schreef op 01 maart 2004 @ 19:17:
[...]

Wat ik wel heb is dat ie snel begint en daarna snel afzakt naar een gemiddelde tempo van 175 KB/s.
Bij een Windows-download bedoel je? Dat is normaal; terwijl jij aangeeft waar het bestand moet komen te staan is Windows in de achtergrond al aan 't downloaden. In de eerste seconde lijkt het dus alsof je heel snel downloadt terwijl dat eigenlijk al binnen was. Conclusie: gebruik dat niet als maatstaaf.
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 19:23:
hmm die maat van me heeft uplaod van 40 en d/l van 107 :S
Als die balharen van Chello het nou eens met datums aankondigen dan had je tenminste zekerheid _/-\o_
Jij bent een balhaar. :) Er zijn namelijk allang datums aangekondigd. Misschien moet je de rest van dit topic ook even lezen...? ;) Je kunt er alleen niet veel waarde aan hechten. De Terayons zouden eind april worden opgeschroefd maar 't is al klaar. Maar dat vind ik niet erg. :z

[ Voor 35% gewijzigd door Bergen op 01-03-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

SithWarrior schreef op 01 maart 2004 @ 18:43:
Hmm rocky, ik woon ook in almere (haven) heb ook blauwe terrayon 4 lampjes en chello classic maar ik heb nog geen upgrade gehad, heb jij modem gereset?
Nee, niet gereset gewoon spontaan om het zo maar te zeggen.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Bergen schreef op 01 maart 2004 @ 19:09:
Yay in Leeuwarden ook omhoog @ Terayon!

Speedtest.nl: 236 down, 32 up
UPC test: 234 down, 45 up <---- 45!!!! w00t!

De downloadsnelheid zit dus rond 75% van 't maximum en de upload 90-95%. Nah, ben ik iig errug blij mee, ging me vooral om de uploadsnelheid. :)
<- Leeuwarden:

(Overgenomen op Mon Mar 1 2004 om 23:30:19 UTC+0100)

Download : 129.6 KByte/sec
Upload : 8.2 KByte/sec

Ik zit in het Valeriuskwartier. Heb Motorola modem (die is toch ECHT DOCSIS :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Angerlo Gelderland Com21
Classic
(Overgenomen op Mon Mar 1 2004 om 23:45:34 UTC+0100)

Download : 184.3 KByte/sec
Upload : 14.1 KByte/sec
helaas, maar maart is aangebroken dus we houden goede hoop :) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
hier ook leeuwarden.

geen verandering.
nog steeds traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Had straks Chello helpdesk aan de lijn en die vertelde mij dat eind deze maand in deze regio de modems omgeruild zouden gaan worden en dat ze helemaal overgingen op eurodocsis. En dat dan ook meteen de snelheid omhoog zou gaan.

FYI: deze regio is Helmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik las net op chelloo.com dat alleen TERAYON platformers de verhoging al hebben in Nijmegen-Dukenburg....

Daar zit ik dan met me motorola :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

evildax schreef op 01 maart 2004 @ 17:27:
[...]

Ja heb ik hier ook gekregen.
Aso's :(
Eerst mailen over overmatig gebruik, dan de snelheid verhogen, dan weer afkappen :( :(
Belachelijk; in december 82GB ged/l; kreeg een 'high water mark' waarschuwing.
Nu eind feb/ begin maart afgeknepen, zit aan de 50GB.
Dus snelheid (hier met classic/oude teringjong) van 150kB naar 240kB; limiet van 100GB naar 50GB.
Wat moet ik dan met die nieuwe snelheid :?
het kan nog erger: ik had de 14e mail . toen zou ik de 18 een mail hebben gehad en dan de 25ste. 18 kwam dat mailtje helemaal niet binnen is pas de 25ste binnen. je gaat me ook niet vertellen dat een mailtje gewoon een week rond zuilt over internet. ik ben niet afgeknepen gelukkig niet. kheb ze wel gebeld. heb meteen eventjes zitten drijgen met consumenten bond en opzeggen. het was wel humor toen hij zij dat op de 18e was verstuurd. ik zo meneer: luister een mailtje blijft echt niet voor een week op et internet rond zuilen . hoog uit een dag en dat is al heel lang. uhmm jah was et antwoord. sorry voor de mensen die er werken. kheb echt medeleide met jullie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

och het kan nog waziger.

chello in februarie
kreeg de 10e ofzo de 1e waarschuwing.
de 14e de 2e 16e de 3e (zat ik net rond de 60gb) en dus laatste dat ik afgesloten/teruggeschroefd zou worden
Heb daar echter nooit iets van gemerkt.
en nu heb ik de 25e dus weer een 3e waarschuwing gehad :? |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rudy-
  • Laatst online: 01-03-2022
eMiz0r schreef op 01 maart 2004 @ 23:32:
[...]

<- Leeuwarden:

(Overgenomen op Mon Mar 1 2004 om 23:30:19 UTC+0100)

Download : 129.6 KByte/sec
Upload : 8.2 KByte/sec

Ik zit in het Valeriuskwartier. Heb Motorola modem (die is toch ECHT DOCSIS :()
Hey eMiz0r hier ook nog niks met COM21(leeuwarden, valeriuskwartier) , het lijkt wel trager te gaan, ik ben bang dat ze hier de nieuwe snelheden niet gaan halen ... :(

|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een poll maken? Waar in NL er al geboost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lelystad nog niet in ieder geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
[b][message=20139643,noline]
Hey eMiz0r hier ook nog niks met COM21(leeuwarden, valeriuskwartier) , het lijkt wel trager te gaan, ik ben bang dat ze hier de nieuwe snelheden niet gaan halen ... :(
Hallo Rudy, long time no see als ik me niet vergis :P

Een vriend van me met Terayon in een dorp een stukje hogerop (geen docsis modem) zit nu aan de 250 kb/s down en 40 up.

[ Voor 5% gewijzigd door eMiz0r op 02-03-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Laatst online: 23:51

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

eMiz0r schreef op 02 maart 2004 @ 10:43:
[...]

Hallo Rudy, long time no see als ik me niet vergis :P

Een vriend van me met Terayon in een dorp een stukje hogerop (geen docsis modem) zit nu aan de 250 kb/s down en 40 up.
Ja, ik zit inmiddels ook op die snelheid, Terayon/Friesland

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Hebben jullie van tevoren ook een brief gehad, of gewoon ineens gas geven?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaat het nog niet sneller heb 166 kb/s down en 15,9 kb/s up

Zijn er al mensen die sneller zijn ? UIT EDE ???? heb een blauwe golvende teryon(chello gebeld was geschikt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

marshal schreef op 02 maart 2004 @ 00:23:
Had straks Chello helpdesk aan de lijn en die vertelde mij dat eind deze maand in deze regio de modems omgeruild zouden gaan worden en dat ze helemaal overgingen op eurodocsis. En dat dan ook meteen de snelheid omhoog zou gaan.

FYI: deze regio is Helmond.
Krijgen we daar nog een brief over de datum van langkomen? Of heeft ie dat niet verteld?

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draztic
  • Niet online
Michael Knight schreef op 02 maart 2004 @ 00:24:
Ik las net op chelloo.com dat alleen TERAYON platformers de verhoging al hebben in Nijmegen-Dukenburg....

Daar zit ik dan met me motorola :(
Ik woon in centrum nijmegen maar nog geen verhoging!
en ik heb zo'n terayon geval..
Of moet ik dat ding resetten ofzo? ik heb de stroom er al een keer vanaf gehaald, of is dat nie genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

vormstreber schreef op 02 maart 2004 @ 12:11:
[...]

Krijgen we daar nog een brief over de datum van langkomen? Of heeft ie dat niet verteld?
Er kwam in ieder geval nog meer informatie over. Of ze dan een brief sturen, of bellen om een afspraak te maken weet ik niet meer.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.