If it aint broke, fix it till it is!
Ik was een SQL dump aan het uploaden @ 45kb/s.
ff speedtest gedaan en download was rond de 260bk/s en upload rond de 32kb/s.
En gisteren rond middernacht was dit nog niet het geval, dus ze hebben het hier vannacht gedaan.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Mar 2 2004 om 14:39:45 UTC+0100)
Download : 199.7 KByte/sec
Upload : 31.7 KByte/sec
Connection : 663.0 Conn/min
het was altijd download 170 and upload 16
[ Voor 4% gewijzigd door oreally op 02-03-2004 14:37 ]
Verwijderd
edit: laat maar:)Bergen schreef op 01 maart 2004 @ 19:55:
[...]
Bij een Windows-download bedoel je? Dat is normaal; terwijl jij aangeeft waar het bestand moet komen te staan is Windows in de achtergrond al aan 't downloaden. In de eerste seconde lijkt het dus alsof je heel snel downloadt terwijl dat eigenlijk al binnen was. Conclusie: gebruik dat niet als maatstaaf.
[...]
Jij bent een balhaar.Er zijn namelijk allang datums aangekondigd. Misschien moet je de rest van dit topic ook even lezen...?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 14:36 ]
FUP word minder en minder.... wat moet je dan nog met die snelheden... internet op? kan ik met isdn bijna net zo snel....
dacht eerst ook nou joepie snelheid omhoog dan kan ik sneller downloaden?
ja kan wel maar wel minder...
en snellere ping tijden zie ik ook niet bij iedereen die verhoging al gehad heeft..
wat heb ik daar dan aan met gamen?
is adsl lite nog sneller...
al met al...
ik vraag me af of het het allemaal waard is..
Ik kijk het aan een tijdje zo niet dan ga ik wel op zoek naar andere profider voor internet die snellere pingtijden heeft redelijke download snelheid met goeie FUP. en redelijke upload.
en misschien ben ik nog goedkoper uit per maand dan voorheen?
Vrouwen zijn net als ruitenwissers, als ze nat zijn piepen ze niet!
Pas sinds het hele snelheidsverhogings proces krijg ik dreigbrieven over mijn datagebruik. Vorige maand kreeg ik er 1 omdat ik over de 80 Gb zat. Deze maand weer 1 omdat ik over de 70 zat ?! Mijn overbuurman heeft ook chello plus en die kreeg er al 1 bij de 32Gb ! Waar betaal ik in godsnaam 80 euro/maand voor?!
Het zou me niks verbazen als de fup op 30gb wordt gezet met de nieuwe 4.5mbit
Ik kan het me haast niet voorstellen, dan blijft niemand bij Chello. Ik hoop dat ze gewoon 50GB voor Classic en 100GB voor Plus aanhouden; dat vind ik zeer redelijke limieten.Wimo. schreef op 02 maart 2004 @ 15:29:
Het zou me niks verbazen als de fup op 30gb wordt gezet met de nieuwe 4.5mbit
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
* T.T. denkt dat het zou handig zijn als iedereen die hogere snelheden heeft, even vermeld waar hij woont en met welk modemSithWarrior schreef op 02 maart 2004 @ 17:12:
Jeej heb ook ineens 48 kb up, alleen down is nog lang geen 320 dus das nog niet helemaal goed maar hogere up is natuurlijk al beter
[ Voor 3% gewijzigd door T.T. op 02-03-2004 17:14 ]
Ik woon in almere (haven) en heb een Terrayon Terapro modem (blauw en 4 lampjes)
en had het gister nog niet, maar vandaag dus wel.
100GB dat download je (ongeveer) als je continue 38kB/s download. Vorige snelheid was 150kB(max), dus ongeveer 25% gebruik, is je limiet vol.
50Gb is ongeveer 19kB/s download. Bij een snelheid van 240kB(max) is dus je maximale gebruik 8% , dan is je limiet vol. Das is dus een verslechtering van factor 3.
Dus nix redelijk, je word gewoon dood gemaakt met een blije mus...
in de winter is het kouder als buiten
http://breezer.dyndns.org/upload_new.jpg
http://breezer.dyndns.org/down.jpg
* Dennahz dik tevreden
Yup, andere vriend van me uit Menaldum ook overgezetBrEeZeR schreef op 02 maart 2004 @ 17:34:
Woei, de snelheidsverhoging is hier in Stiens (vlakbij Leeuwarden) ook doorgevoerd @ Terayon modem :
http://breezer.dyndns.org/upload_new.jpg
http://breezer.dyndns.org/down.jpg
* eMiz0r dik tevreden
Jep, ik ben ook al overgezet (Terayon) in Heerenveen (Friesland).eMiz0r schreef op 02 maart 2004 @ 17:57:
[...]
Yup, andere vriend van me uit Menaldum ook overgezetLijkt er in ieder geval op dat het Terayon platform in Friesland inmiddels overgezet is (Motorola niet, dat snap je dan weer niet).
Ben zeer tevreden met de nieuwe snelheden:
Download 225-275 Kb/s.
Upload ~43 Kb/s
PS: Long time no see eMiz0r, als ik denk die je bent
Verwijderd
edit: iemand met een COM21, die al snelheidsverhoging heeft gehad??
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 18:15 ]
Verwijderd
ik heb een COM21 2100Bergen schreef op 09 februari 2004 @ 21:01:
[...]
Kabelmodem Platform Terayon Terapro (grijs) USDOCSIS Terayon Terapro (blauw, 4 lampjes) Terayon Terayon TJ715/720 (blauw, 5 lampjes) EuroDOCSIS Motorola Surfboard B4100E EuroDOCSIS Motorola Surfboard 4200E EuroDOCSIS Motorola Surfboard 5100E EuroDOCSIS Lancity gevallen Lancity Com21 Comport 1080 COM21 Com21 Comport 1000 COM21 Cornerstone nogwat USDOCSIS Thomson TSM 390 EuroDOCSIS Elsa Microlink USDOCSIS Future Networks USDOCSIS
[...]
op http://datagebruik.chello.nlVerwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 18:13:
Kan je ergens checken hoeveel gb datatraffic je heb gebruikt op internet (chellosite)?
edit: iemand met een COM21, die al snelheidsverhoging heeft gehad??
maar die vind ik inet altijd even betrouwbaar...
je kunt beter DUmeter of downloaden en die zo instellen dat ie al de traffic over je chello netwerkkaart meet.
heb je alles overzichtelijk bij elkaar
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
als je thuisnetwerk hebt dan telt die alle verkeer bijelkaar op
en dan krijg je zon resultaat
DU Meter Monthly Report
Period (Month) Download Upload Both Directions
december 2003 166,35 GB 31,37 GB 197,72 GB
januari 2004 165,52 GB 78,22 GB 243,74 GB
februari 2004 213,55 GB 226,96 GB 440,51 GB
maart 2004 4,02 GB 1,71 GB 5,73 GB
[ Voor 86% gewijzigd door B-BRAIN op 02-03-2004 18:38 ]
Ja ook dit is offtopic maar wat wou je daar mee zeggen
Tis niks bijzonders iig... en een net zo onnodige post als de mijne

Dan kun je de volgende keer beter je mond houden, iets wat ik dan ook zal doen
Hier zie ik nog niks dus ik als iedereen daar nou eens gaat testen. !
[ Voor 22% gewijzigd door JvdW op 02-03-2004 18:49 ]
Zo denk ik er dus niet over... Hier in Bergum nog niets van een snelheidsverhoging te merken (motorola modem). Sterker nog, ik haalde net een max upstream van 6 kb/s. Beetje weinig snelheid voor een bedrag van 50 euro per maand
Always outnumbered, never outgunned!
Iedereen met een Terayon modem heeft dus de snelheidsverhoging gehad.
De rest nog niet.
Vreemd, ik verwachtte dat die Docsis-dingen als eerste een verhoging zouden krijgen?!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Er zijn nog geen mensen met een monterola die een snelheid verhoging hebben gehad of wel?Michael Knight schreef op 02 maart 2004 @ 19:24:
Oke, kheb dus wat navraag gedaan bij wat mensen in nijmegen-dukenburg hier.
Iedereen met een Terayon modem heeft dus de snelheidsverhoging gehad.
De rest nog niet.
Vreemd, ik verwachtte dat die Docsis-dingen als eerste een verhoging zouden krijgen?!
Verwijderd
werk die chello site bij jou?AngelDust schreef op 02 maart 2004 @ 18:21:
[...]
op http://datagebruik.chello.nl
maar die vind ik inet altijd even betrouwbaar...
je kunt beter DUmeter of downloaden en die zo instellen dat ie al de traffic over je chello netwerkkaart meet.
heb je alles overzichtelijk bij elkaar
Ik krijg een error
Daar lijkt het heel sterk op idd.Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:44:
[...]
Er zijn nog geen mensen met een monterola die een snelheid verhoging hebben gehad of wel?
Hiervan is mij niets bekend. Zodra ik, of iemand anders dat met motorola zou hebben op dit forum, dan zou die dat meteen melden denk ik..Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:44:
[...]
Er zijn nog geen mensen met een monterola die een snelheid verhoging hebben gehad of wel?
Tot dan...nog ff geduld

Nu ik het toch over chello heb en ik geen nieuwe topic voor het volgende ga openen....een upload vraagje:
tot voor kort kon ik met msn (via mijn capturekaart) tv zenders doorgeven via het webcam venster, dit ging met classic+msn 4-5 altijd vloeiend...
nu bij msn 6 is het beeldvenster een stuk groter, maar schokt het beeld abnormaal en het geluid loopt achter. Is de upload van chello hier de beperkende factor?
Zo ja, dan wordt het genieten met die 48 KB upload met classic bij mij dan
[ Voor 43% gewijzigd door Michael Knight op 02-03-2004 20:17 . Reden: tiepvauten ]
lol ik ook. zo'n beetje iedereen tegenwoordig. geeft chello echt niet meer zo veel om. scheinbaar zijn er monteurs waar je voor 50 extra er eentje kunt laten plaatsen.
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Mja, heeft hier ook nog nooit gewerkt.
Maar ach... DU meter rockt toch.
[EDIT]
Moet trouwens wel zeggen dat de snelheid momenteel een beetje tegenvalt.
Vanmorgen/begin van de middag was het nog erg snel. (45kb/s up constant naar me domein en down ook makkelijk 260kb/s)
Zit nu op 24kb/s up en 140kb/s down... hopelijk is dit even tijdelijk ofzo.
[ Voor 38% gewijzigd door M@NIC op 02-03-2004 20:37 ]
ik kom er namelijk ook niet op, correct me if i'm wrong
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
down:143kb/s
up: 13kb/s
het chello classic
datagebruik.chello.nl is alleen toegangkelijk voor mensen op het eurodocsis platform inderdaadD4V3 schreef op 02 maart 2004 @ 20:37:
komt denk ik omdat ze met com21 de datatrafic niet kunnen lezen,
heb er laatst een mailtje over gestuurd
G-PHREAK schreef op 02 maart 2004 @ 22:39:
[...]
datagebruik.chello.nl is alleen toegangkelijk voor mensen op het eurodocsis platform inderdaad
Verwijderd
Eén van de redenen dat ik destijds geweigerd heb mijn modem te laten omruilenD4V3 schreef op 02 maart 2004 @ 20:37:
komt denk ik omdat ze met com21 de datatrafic niet kunnen lezen,
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
De nieuwe modems van destijds waren de eerste EuroDocsissen en die konden dus op afstand 'bestuurd' worden. Ik zat er niet op te wachten om op afstand, zonder dat ik het zelf kon zien, afgeknepen te worden. Ook was er destijd sprake van dat de nieuwe Terrayons veel slechter omgingen met ruis op de lijn en daardoor voor een nog instabielere verbinding zouden zorgen.xabre16v schreef op 02 maart 2004 @ 23:38:
En wat waren de andere redenen?
De laatste reden was dat de zakelijke markt wél die COM21's zou houden. Mijn redenatie was dat als de COM21 goed genoeg was voor de zakelijke markt, hij ook goed genoeg was voor mij. Dus heb ik tot 3 keer toe een afspraak met een monteur geweigerd... En daarna heb ik er uiteraard nooit meer iets van gehoord. Lang leve de geweldige administratie van UPC/Chello
Nu wel, 't balkje wordt al wat langer.Westereinder schreef op 02 maart 2004 @ 18:38:
[...]
Hier zie ik nog niks dus ik als iedereen daar nou eens gaat testen. !
Verwijderd
Ik woon in Friesland en heb een Terayon modem.
Up:
Down:
Het is duidelijk te zien welke provincies eerst komen. In Zuid Holland is geen enkele snellere meting gedaan in de afgelopen 24 uur. Iedereen zit op starter/entry snelheden
[ Voor 23% gewijzigd door T.T. op 03-03-2004 11:23 ]
Verwijderd
Me broertje zat met te uploaden met 40 kb/s... leek mij ff niet mogelijk...maar toen las ik die chello verhoging..dus jij hebt in buitenpost al snellere verbinding?Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 01:02:
En volgens mij is het hier al doorgevoerd
Ik woon in Friesland en heb een Terayon modem.
Up:
[afbeelding]
Down:
[afbeelding]
Verwijderd
dat is ook weer zo lompG-PHREAK schreef op 02 maart 2004 @ 22:39:
[...]
datagebruik.chello.nl is alleen toegangkelijk voor mensen op het eurodocsis platform inderdaad
waarom ook dan niet gewoon 1 dezelfde soort modem gebruiken voor alle chello aansluitingen

Verwijderd
----
Virus in omloop
3 maart 2004 14:00
Een aantal klanten hebben ons geïnformeerd dat er een virus wordt verstuurd met afzender management@chello.nl of staff@chello.nl. Deze e-mail is niet afkomstig van UPC of van chello.
Het virus ziet eruit als een variant op het inmiddels al vrij bekende Bagle virus, waarschijnlijk de Bagle.J variant. De inhoud van het mailtje ziet er ongeveer zo uit:
---
Dear user of "Chello.nl" mailing system,
Our antivirus software has detected a large ammount of viruses outgoing from your email account, you may use our free anti-virus tool to clean up your computer software.
Please, read the attach for further details.
Attached file protected with the password for security reasons. Password is 72475.
Cheers,
The Chello.nl team http://www.chello.nl
---
Wij adviseren u om de bijlage (attachment) *niet* te openen en om de email te verwijderen. Het ziet er allemaal zeer professioneel uit, inclusief het wachtwoord voor de .zip file waarin het virus zit, maar dit is puur en alleen gedaan zodat de virusscanner van een klant de bijlage niet kan lezen. Erg sluw dus van de virusmakers.
--------
dat jullie het maar weten, maar ik neem aan dat tweakers nooit zulke mails openen ;-)
Oh, maak je geen zorgen, dat is tijdelijk. Duurt tot een uur of 23:00 tot 23:30, daarna gaan mensen slapen en kun je weer optimaal gebruik maken van de snelheidsverhoging. Tot de volgende avond een uur of 18:00, want dat zakt het weer in elkaar...M@NIC schreef op 02 maart 2004 @ 20:32:
Moet trouwens wel zeggen dat de snelheid momenteel een beetje tegenvalt.
Vanmorgen/begin van de middag was het nog erg snel. (45kb/s up constant naar me domein en down ook makkelijk 260kb/s)
Zit nu op 24kb/s up en 140kb/s down... hopelijk is dit even tijdelijk ofzo.

Verwijderd
Haha, als het één of ander nep-mailtje was geweest waarin de Tweaker werd verzocht om de bijlage te openen om zo de nieuwe snelheid te activeren dan haddenWij adviseren u om de bijlage (attachment) *niet* te openen en om de email te verwijderen. Het ziet er allemaal zeer professioneel uit, inclusief het wachtwoord voor de .zip file waarin het virus zit, maar dit is puur en alleen gedaan zodat de virusscanner van een klant de bijlage niet kan lezen. Erg sluw dus van de virusmakers.
--------
dat jullie het maar weten, maar ik neem aan dat tweakers nooit zulke mails openen ;-)
er vele het schip in gegaan.
@Apple
[ Voor 11% gewijzigd door Fulcrum2000 op 03-03-2004 18:21 ]
AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x
Verwijderd
hmm ik heb net gebeld, en Eurodocsis (schrijf ik het goed?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 19:03 ]
Verwijderd
Nee, sinds afgelopen maand niet meer...Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:30:
Ik heb al dik een jaar geen chello meer, maar een jaar geleden werkte chello nog gewoon, ik heb het modem pas paar maanden later ingeleverd, maar in al die maanden deed het internet het gewoon, als ik los een kabelmodem haal zou dit dan gaan werken ? just wondering.
Chello heeft iets gedaan waardoor alle illegali-gebruikers moeten registreren op het netwerk met hun netwerkkaart....dit kan dus niet, daadoor geen i-net
Verwijderd
Ik heb toen die netwerkkaart van hun gehad dus die was daar wel geregistreerdMichael Knight schreef op 03 maart 2004 @ 19:51:
[...]
Nee, sinds afgelopen maand niet meer...
Chello heeft iets gedaan waardoor alle illegali-gebruikers moeten registreren op het netwerk met hun netwerkkaart....dit kan dus niet, daadoor geen i-net
Heb hier ook een Terayon modem en ben ook al geupgrade... haal nu 260 Kb/s down. En 41 Kb/s Up is hier ook gehaald. Hopen dat het nu nog wat hoger wordt heVerwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:43:
iemand al enig idee , wanneer Motarola geupdate word? iedereen in mijn dorp met een Terrayon (die ik laatst net ingeruild heb) is nu al geupgrade.
hmm ik heb net gebeld, en Eurodocsis (schrijf ik het goed?:)) dus o.a motarola word pas begin april geupgradeik moet dus nog een tijdje wachten
Woon in Almere
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Volgens mij heeft iedereen een netwerk kaartMichael Knight schreef op 03 maart 2004 @ 19:51:
[...]
Nee, sinds afgelopen maand niet meer...
Denk dat je bedoelt met user/pwd.
Maar ik kon vandaag, en gister, mijn Motorola modem niet eens online krijgen, hij bleef senden, maar kwam niet op Online.
Het is geen modem van chello zelf, maar kwam voorheen wel altijd online met die modem, kon nu alleen maar op mijn orginele Terayon verder gaan.
Was namelijk van plan om motorola modem officieel in te dienen @ prov pagina, en daarna weer de terayon, in de hoop dat ik dan ook al snelheid heb, wat ik nu dus nog steeds niet heb
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
ben geen techneut met netwerken
Het staat al ergens eerder in dit topic uitgelegd...
[ Voor 20% gewijzigd door Michael Knight op 03-03-2004 20:49 . Reden: tiepvaut ]
Verwijderd
hehe dat wou ik ook doen ja, ik heb nu ook die Terayon met daarop de nieuwe snelheden maar als ik nu die Motorola eraan hang en officieel indien @ prov pagina dan moet ik dus ook maandje wachten nogNakebod schreef op 03 maart 2004 @ 20:26:
[...]
Volgens mij heeft iedereen een netwerk kaartdus iedereen kan dan reggen.
Maar ik kon vandaag, en gister, mijn Motorola modem niet eens online krijgen, hij bleef senden, maar kwam niet op Online.
Het is geen modem van chello zelf, maar kwam voorheen wel altijd online met die modem, kon nu alleen maar op mijn orginele Terayon verder gaan.
Was namelijk van plan om motorola modem officieel in te dienen @ prov pagina, en daarna weer de terayon, in de hoop dat ik dan ook al snelheid heb, wat ik nu dus nog steeds niet heb
Verwijderd
Zo ja is er een groot verschil tussen deze terayon en die motorola's.
zucht..Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 20:53:
IK heb eens een mailtje gestuurd naar Chello over wanneer ze het in rotterdam gaan doen, en elders met de COM21 modems
Terayon Terapro, Terayon platform. Die heb ik ook en hier in Leeuwarden hebben we de nieuwe snelheden al.
[ Voor 13% gewijzigd door Bergen op 03-03-2004 22:49 ]
Verwijderd
Die worden dus niet vervangen door motorola's ? want ik heb begrepen dat eurodocsis beter is dan dat terayon platform, kon m van iemand kopen maar toch maar niet gedaan.Bergen schreef op 03 maart 2004 @ 22:49:
[...]
Terayon Terapro, Terayon platform. Die heb ik ook en hier in Leeuwarden hebben we de nieuwe snelheden al.
Ookal is het antwoord ondertussen al gegeven maaruh...
Kijk eens op de doos

Ik zie: Terayon, TeraPro Cable Modem, dan zal het die vast niet zijn he!
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Ik wist in 1e instantie niet dat terapro het type terayon was.. en ik wil het zeker weten.. dus niet zo bijdehand.Nakebod schreef op 03 maart 2004 @ 23:11:
[...]
Ookal is het antwoord ondertussen al gegeven maaruh...
Kijk eens op de doos![]()
Ik zie: Terayon, TeraPro Cable Modem, dan zal het die vast niet zijn he!
en daarom kijk je niet even in het lijstje wat hier al diverse keren is gepost?Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 23:32:
[...]
Ik wist in 1e instantie niet dat terapro het type terayon was.. en ik wil het zeker weten.. dus niet zo bijdehand.
Kabelmodem | Platform |
Terayon Terapro (grijs) | USDOCSIS |
Terayon Terapro (blauw, 4 lampjes) | Terayon |
Terayon TJ715/720 (blauw, 5 lampjes) | EuroDOCSIS |
Motorola Surfboard B4100E | EuroDOCSIS |
Motorola Surfboard 4200E | EuroDOCSIS |
Motorola Surfboard 5100E | EuroDOCSIS |
Lancity gevallen | Lancity |
Com21 Comport 1080 | COM21 |
Com21 Comport 1000 | COM21 |
Cornerstone nogwat | USDOCSIS |
Thomson TSM 390 | EuroDOCSIS |
Elsa Microlink | USDOCSIS |
Future Networks | USDOCSIS |
Verwijderd
Volg de draad pas vanaf de laatste 10 posts ofzo, maar die terayon wordt het toch nietErkens schreef op 03 maart 2004 @ 23:45:
[...]
en daarom kijk je niet even in het lijstje wat hier al diverse keren is gepost?
Kabelmodem Platform Terayon Terapro (grijs) USDOCSIS Terayon Terapro (blauw, 4 lampjes) Terayon Terayon TJ715/720 (blauw, 5 lampjes) EuroDOCSIS Motorola Surfboard B4100E EuroDOCSIS Motorola Surfboard 4200E EuroDOCSIS Motorola Surfboard 5100E EuroDOCSIS Lancity gevallen Lancity Com21 Comport 1080 COM21 Com21 Comport 1000 COM21 Cornerstone nogwat USDOCSIS Thomson TSM 390 EuroDOCSIS Elsa Microlink USDOCSIS Future Networks USDOCSIS
Tja...vreemd. Ik had ook een Terayon Terapro (een vierkante grijze), maar die moest ik vorig jaar augustus inleveren toen ik een nieuw abbo aan moest vragen (ivm administratieve rommel bij UPC)... kon niet opnieuw aangesloten worden met dit modem, omdat ze 'eruit gingen'. Heb dus zo'n Thomson TSM390 gekregen, die wel mee kon met de toekomstige diensten...Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 22:51:
[...]
Die worden dus niet vervangen door motorola's ? want ik heb begrepen dat eurodocsis beter is dan dat terayon platform, kon m van iemand kopen maar toch maar niet gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door DynaMikeY op 04-03-2004 00:05 ]
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Ik dus ook, heb precies zelfde modem als jij... en als op het plaatje dus. Woon ook in Almere Haven.SithWarrior schreef op 04 maart 2004 @ 00:37:
Hmm vreemd ik heb ook terrayon terapro modem (zie pic van forzatio) en ik heb inmiddels snelheid upgrade mogen ontvangen dus denk niet dat je nieuw modem nodig hebt.
Speeds zijn dus nogmaals : 260 Kb/s down.
41 Kb/s up.
Mocht er vanaf Dinsdag van genieten
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
hier in lwd 250 down 30 up...
met terrayon modem
ik vind het al een stuk beter...hoop wel dat de up nog iets bijtrekt....
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!
250 down
48 up (lekker
Blauwe terrayon, met 4 lampjes
Dan is het alsnog de bedoeling dat je even de draad door zoekt naar al gegeven antwoorden, die staan er namelijk niet voor niets. Even een tip, zet "?limit=999" achter de url, dan laadt ie alle posts in het topic in 1 keer en gebruik dan cntrl+F om gericht te zoeken naar een bepaald onderwerp.Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 23:56:
Volg de draad pas vanaf de laatste 10 posts ofzo, maar die terayon wordt het toch niet
En wees aub zo vriendelijk om niet meteen mensen 'bijdehand' te gaan noemen terwijl ze je eigenlijk aan het helpen zijn. Komt niet echt vriendelijk over en een beetje lomp ook als daarna blijkt dat alle antwoorden op je vragen al gegeven waren...
- Back ontopic -
Ik vraag me af hoe het zit met de stabiliteit van de nieuwe snelheden. De snelheden die ik genoemd zie worden zijn allemaal buiten de spits gepost, ik weet niet of ze ook op die tijd gemeten zijn natuurlijk. De enige snelheden die ik gepost zie worden tijdens de spits vielen nogal tegen... Ik had altijd hetzelfde probleem met Chello. Overdag ging het allemaal wel, maar in de spits haalde ik de max nooit.
Ook ben ik benieuwd naar de ping-tijden. Dat was altijd mijn grootste ergernis bij Chello, pings van gemiddeld 70ms met spikes tot ver boven de 1000 en veel time-outs. Al voor de snelheidsverhoging werd doorgevoerd voorspelde ik dat die pings er niet beter op zouden worden. Kunnen we pas echt conclusies over trekken als álle verhogingen zijn doorgevoerd, maar ik ben benieuwd.
Sinds eergisteren is mijn Demon ADSL-lijn opgeleverd. 220 kb/sec down, 87 kb/sec up, pings >20 ms, een échte FUP, dus niet zoals bij Chello dat het een FUP lijkt, maar dat je bij 50Gb toch al wordt afgeknepen...
I'm a happy man
Verwijderd
Het internet is namelijk nooit afgesloten door hun.. had de lancity maanden later ingeleverd, maar het internet bleef het gewoon doen.
Hij moest wel een SID code invullen oid toen ie zich voor het eerst aanmeldde, wat is de SID code ?
Verwijderd

Met speedtest was dit 28 kb/s.
Downloads merk ik ook weinig van. ftp.chello.nl haalde ik 25 kb/s.. Best wel vaag
Speedtest gaf 220 kb/s download aan en upload 28 kb/s. Heb dus ook zo'n blauwe terayon in friesland
Kut ja, ik kom ook niet meer online met m'n SurfBoard 5100Nakebod schreef op 03 maart 2004 @ 20:26:
[...]
Volgens mij heeft iedereen een netwerk kaartdus iedereen kan dan reggen.
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Voor zover ik weet heeft Terayon geen web opties.lammmetak schreef op 04 maart 2004 @ 19:36:
voor eem motorala surfbord heb je et ip 192.168.100.1 waar kun dat al die info vinden met een ip op een terrayon?
Nergens.lammmetak schreef op 04 maart 2004 @ 19:36:
voor eem motorala surfbord heb je et ip 192.168.100.1 waar kun dat al die info vinden met een ip op een terrayon?
[ Voor 6% gewijzigd door DirkT op 04-03-2004 22:58 ]
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ook al mee gekeken over de schouder van de monteur?lammmetak schreef op 04 maart 2004 @ 19:36:
Ik woon op de veluwe en ben ook nog langzaam... vooral de uploadverandering boeit mij erg... weet iemand wanneer wij aan de beurt zijn?
Canon EOS 80D En wat glaswerk
maar weet je wel hoe ik de spanning en zo kan lezen? ben benieuwd:DKr3Kr schreef op 04 maart 2004 @ 23:05:
[...]
Ook al mee gekeken over de schouder van de monteur?
Ik woon op de veluwe en ben ook nog langzaam... vooral de uploadverandering boeit mij erg... weet iemand wanneer wij aan de beurt zijn?
Verwijderd
die werkt wel goed,
me snelheid was normaal geen ene verhoging,dus heb ik maar uncapt en nu haal ik
700ks en 60ks upload met speedtest (ingelogd met account)
He.. nog eentje bij mij uit de buurt. Chello is hier idd gewoon snel, ook in de piek, de topsnelheid (180+) haal ik altijd makkelijk met uitschieters naar 215!!! (ff maar hoorPittemans schreef op 04 maart 2004 @ 22:51:
Nou hier in Hellevoetsluis is er ook nog steeds niet veranderd. Het is niet zo dat ik nou aan de lage kant 180 kb/s zit maar snellermag altijd we zijn niet voor niets nederlanders.
Ik begreep ook dat wij pas in juli ofzo aan de beurt zijn... Ach.. we wachten af.. ben zowiezo erg tevreden over chello, al jaren eigenlijk.
(en dat kan ik nu in mun eigen huis van de demon mailserver totaal niet zeggen
Verwijderd
Nou maar hopen dat niet iedereen ineens naar Hellevoetsluis komt voor het snelle Chello
We blijven het maar volgen totdat we sneller internet hebben.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
gemiddeld 240 tot 260 kb/s met uitschieters naar boven
helaas is er nog nix met de upload gedaan...
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Dit topic is gesloten.